Het grote dakkapel (offertes) topic

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:17
Hoi!

Wij zijn voornemens dit jaar een dakkapel te laten plaatsen op onze zolder. We hebben inmiddels een offerte ontvangen en deze heb ik even duidelijk in Excel gezet. Deze viel wat duurder uit dan gehoopt, maar als het zo is dan is het zo. Nu heb ik wel nog wat vraagjes;
  • De dragende knieschotten zitten op 1m hoog. Als we deze laten staan, wordt het allemaal best hoog en krijgen we een vensterbank van 40-50cm breed. Is dit normaal of zouden jullie toch adviseren om de knieschotten te laten verplaatsen (vervangen door een balk)? Hierdoor krijgen we iets meer ruimte maar moeten we ook een stuk vloer 5cm ophogen
  • Afwerken met gips, plinten en plaatsen van vensterbank kost €1.478,- is dat niet wat veel?
  • Wat vinden jullie verder van de prijsopgave?
Het stucwerk gaan we waarschijnlijk hier niet laten doen, omdat de rest van de zolder ook gedaan moet worden.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kun je ergens een aanhanger regelen én heb je een trekhaak? Dan kun je, afhankelijk van de gemeente waar je woont, je afval vaak tegen een veel gunstiger tarief kwijt. Dan kan je zo maar eens €200 schelen. Toch maar weer bespaard.

En draaikiepramen conform politiekeurmerk? Is dat echt nodig op het dak? Maakt dat ook nog iets uit in de prijs?

De inzet Hot? Is dat een Hor? Die kun je voor minder ook zelf maken. Even een compleet pakketje laten bezorgen door de bouwmarkt, uurtje prutsen en je hebt zo'n ding in elkaar zitten.

Zomaar een paar posten waar je makkelijk op kunt besparen door zelf iets te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@crimby Meer offertes opvragen. aan de hand daarvan kun je vergelijken, en voor jullie zelf kijken welke het beste bij jullie wensen passen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Hackus schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:43:
@crimby Meer offertes opvragen. aan de hand daarvan kun je vergelijken, en voor jullie zelf kijken welke het beste bij jullie wensen passen.
Ik heb wat andere prijsindicaties ontvangen maar dit is de eerste volledige offerte. Dinsdagavond komt er nog iemand langs voor een offerte dus dan heb ik concreet vergelijkingsmateriaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 22:58
Ik zou is een locale timmerman langs laten komen. Want dit moet volgens mij echt een stuk goedkoper kunnen. Die 12k had ik zelf op 7-8k verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badboyqxy
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-04 22:58
Hoezo zit er trouwens geen btw op de rolluiken?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

de genoemde prijzen zijn schoftering.

1200 euroknallers voor een rolluikje? die kost zelfs bij creon onder de 600 euro voor het meest deftige spul wat ze hebben.
en 1400 eurie voor wat gips en en plintjes?
5 ruggen voor een plat dak? je koopt gewoon een compleet prefab kapel met ramen en kozijnen er al in.
1000 ballen voor een ochtendje stucen?

en er kloppen wel meer dingen niet, verhogen van een dakkapel die al 5 ruggen kost en dan ook nog eens de keralit apart erbij rekenen terwijl het standaard bij een prefab dakkapel zit?

dit zijn offertes van een aannemer die het niet wilt of gewoon oplicht.

met deze bedragen had ik mn vaders aannemersbedrijf beter gewoon kunnen houden.... :X

[ Voor 69% gewijzigd door flippy op 25-01-2021 23:57 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
crimby schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:12:
Hoi!

Wij zijn voornemens dit jaar een dakkapel te laten plaatsen op onze zolder. We hebben inmiddels een offerte ontvangen en deze heb ik even duidelijk in Excel gezet. Deze viel wat duurder uit dan gehoopt, maar als het zo is dan is het zo. Nu heb ik wel nog wat vraagjes;
  • De dragende knieschotten zitten op 1m hoog. Als we deze laten staan, wordt het allemaal best hoog en krijgen we een vensterbank van 40-50cm breed. Is dit normaal of zouden jullie toch adviseren om de knieschotten te laten verplaatsen (vervangen door een balk)? Hierdoor krijgen we iets meer ruimte maar moeten we ook een stuk vloer 5cm ophogen
  • Afwerken met gips, plinten en plaatsen van vensterbank kost €1.478,- is dat niet wat veel?
  • Wat vinden jullie verder van de prijsopgave?
Het stucwerk gaan we waarschijnlijk hier niet laten doen, omdat de rest van de zolder ook gedaan moet worden.

[Afbeelding]
Deze is redelijk duur. Wij hebben 2x6 meter (1,75 hoog) en zonder rolluiken, afbouwen binnen (doen we zelf) betalen we 19k. Plaatsing Q2/3 2021

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raw Demin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:47
Misschien heb je er niks aan, misschien ook wel.
Ik heb vorig jaar een dakkapel laten plaatsen, wel "maar" 2.400 breed, maar was zo'n € 6.000,- kwijt, inclusief rolluik en incl. btw.

Trouwens, sowieso vind ik de BTW opbouw in jouw staatje wel een beetje apart

Members only: Hierbij de prijsopbouw, ter vergelijking voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Thanks voor alle reacties!

@sypie helaas heb ik die mogelijkheid niet, die kosten moet ik dan dus helaas voor lief nemen

@badboyqxy dat gevoel kreeg ik dus ook. We hadden dan ook ongeveer 9k incl afwerking gebudgeteerd. Wat betreft de BTW; de prijs is dan al incl BTW. Dit zijn opties die als meerprijs incl BTW aangegeven zijn.

@flippy Keralit zie ik vaker voorbij komen als extra kosten. Een standaard dakkapel wordt in trespa geleverd. Verder ben ik het gevoelsmatig helemaal met je eens. Dat stucen is volgens mij véél te duur en het afwerken vind ik dus lastig. Gevoelsmatig ook veel te duur, maar ik heb daar echt 0 ervaring mee. Casco wordt het dakkapel geleverd met groene platen. Volgens mij moet ik dan dus nog isoleren, afwerken met gipsplaten en een vensterbank plaatsen. Klopt dat?

@Raw Demin Thanks! heb ik zeker wat aan. Echter, heb jij gekozen voor een trespa dakkapel denk ik he? of ook Keralit?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raw Demin
crimby schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:49:

@Raw Demin Thanks! heb ik zeker wat aan. Echter, heb jij gekozen voor een trespa dakkapel denk ik he? of ook Keralit?
Keralit, maar dat noemden ze daar Protex geloof ik.
(Trespa moet je echt niet doen, wordt zo spuuglelijk na een tijdje :r )

Trouwens, stuccen had ik ook niet gedaan, maar via "een mannetje". Afhankelijk van je "mannetje" is het ongeveer €11-12 /m².

[ Voor 15% gewijzigd door Raw Demin op 26-01-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Raw Demin schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:52:
[...]

Keralit, maar dat noemden ze daar Protex geloof ik.
(Trespa moet je echt niet doen, wordt zo spuuglelijk na een tijdje :r )
Awh check, zag het nergens in de offerte vandaar! Meteen even op Ruiter Dakkapellen gekeken, maar daar is de vanaf prijs voor 4m 6.1k dus dat is al wel 800 euro duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:10
Ik heb vorig jaar 2 dakkapellen laten plaatsen, een van 4,35 x 1,54 en eentje van 2,2 x 1,54 en dat was in totaal ~14k (inclusief vergunningsaanvraag a 350). Dan was het wel zonder rolluiken en het afwerken heb ik zelf gedaan.

Wij hebben ook voor Keralit gekozen want trespa vonden we niet zo mooi.

Het was eigenlijk 13k, alleen omdat onze ramen van de gemeente met bovenlichten erbij moesten omdat ze anders niet mooi in het straatbeeld paste kwam daar nog 500,- extra bij per dakkapel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qp91MjfthXJQkZsD_NrxOrV3d5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mRCeXTg5dimc0U34zrhfhYmF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 25% gewijzigd door Ozzie op 26-01-2021 08:56 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raw Demin
crimby schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:54:
[...]

Awh check, zag het nergens in de offerte vandaar! Meteen even op Ruiter Dakkapellen gekeken, maar daar is de vanaf prijs voor 4m 6.1k dus dat is al wel 800 euro duurder.
Bij die jongens hielp het om even langs te gaan en te praten. Ik krijg uitslag van die autodakkapellenverkopers, maar was het wel waard O-) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Niet online
Wat ik hierboven ook zag, maar degene die hier een dakkapel heeft gezet raadde aan om de afwerking door een ander te laten doen. Want ze doen dakkappelen en in afwerking zijn ze vrij duur.
Dus je zou nog kunnen overwegen om de afwerking door een ander te laten doen. Inderdaad bijvoorbeeld door een lokale timmerman.

Aangezien je meerdere offertes krijgt kun je toch al wel vergelijken.

[ Voor 10% gewijzigd door NIMIC op 26-01-2021 08:59 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MOmax
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-04 11:32
Misschien een beetje off-topic:
Wordt in deze offertes ook vermeld wat de isolatiewaardes zijn van dak, zijwangen en voorkant (het soort glas)?
Lijkt mij een punt van aandacht en het kan het prijsverschil tussen offertes verklaren.
Officieel schijnen dakkapellen die nu geplaatst worden te moeten voldoen aan het huidige Bouwbesluit (incl. de daar vermeldde Rc waardes).

Edit: Ozzie en Raw Denim geven voorbeelden mét Rc waardes. Rc waardes zouden prijsverschil kunnen/moeten verklaren. Ik zou ze altijd opvragen.

[ Voor 46% gewijzigd door MOmax op 26-01-2021 09:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
MOmax schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:58:
Wordt in deze offertes ook vermeld wat de isolatiewaardes zijn van dak, zijkanten en voorkant (het soort glas)?
Lijkt mij een punt van aandacht en het kan het prijsverschil tussen offertes verklaren.
Officieel schijnen dakkapellen die nu geplaatst worden te moeten voldoen aan het huidige Bouwbesluit (incl. de daar vermeldde Rc waardes).

Edit:
[...]
geeft een voorbeeld met Rc waardes en een stevige prijs.
In de offerte staat het volgende:
Dak Rd 6.0m2.K/W | zijwanden volgens bouwbesluit 2012 u-w 1.65

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb zelf 3 jaar geleden een dakkapel bij de Ruiter afgenomen. Ben er nog zeer tevreden over.
Ja, ze zijn niet de goedkoopste, maar ze hebben bij ons wel vakwerk achter gelaten.

Enige waar je wellicht even goed naar moet kijken: Rooftop mini airco!
Bij ons zit het dakkapel op het zuidwesten en in de zomer wordt het daar toch echt bloedheet! Gelukkig hebben we nu een "gewone" airco hangen in de kamer, maar de temperatuur loopt vlot op (bij ons).

Laatst heb ik ook nog even contact met ze opgenomen, omdat we mogelijk zonnepanelen wilde hebben. Ons dakkapel is daar niet op berekend. Mocht je die interesse wel hebben, dan moet je dat nu meteen mee laten nemen. Dan maken ze de dakconstructie wat steviger. Ongetwijfeld zou het er ook zonder versteviging op kunnen, echter verloopt dan wel de garantie (volgens de verkoper).

En natuurlijk kunnen bijv. de rolluiken goedkoper als je dit achteraf laat doen. Echter, als je het direct mee laat nemen, dan zijn ze geïntegreerd en heb je niet zo'n lelijke bak aan de buitenkant hangen.
Afwerken kan ook goedkoper als je het zelf doet, of aan een timmerman uitbesteed. Echter, de timmermannen zijn nu ook mega druk. Dus het kan zijn, dat de werkzaamheden niet aansluiten op elkaar zijn. Zelf aftimmeren kan ook (regel dan op tijd je spullen, dan kunnen ze die voor je naar boven hijsen. Niet aan de verkopers vragen, want dan vragen ze extra kosten voor het hijsen, maar gewoon aan de mannen die de dag langs komen).

Overigens zie ik nergens een post "korting" staan. Wij kregen geloof ik iets van 6-7% korting op het totaal (rond de 1k euro).

@MOmax RC-waarde dak was 6.0 en van de zijwangen 4.5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17:32
sypie schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:20:
Kun je ergens een aanhanger regelen én heb je een trekhaak? Dan kun je, afhankelijk van de gemeente waar je woont, je afval vaak tegen een veel gunstiger tarief kwijt. Dan kan je zo maar eens €200 schelen. Toch maar weer bespaard.

En draaikiepramen conform politiekeurmerk? Is dat echt nodig op het dak? Maakt dat ook nog iets uit in de prijs?

De inzet Hot? Is dat een Hor? Die kun je voor minder ook zelf maken. Even een compleet pakketje laten bezorgen door de bouwmarkt, uurtje prutsen en je hebt zo'n ding in elkaar zitten.

Zomaar een paar posten waar je makkelijk op kunt besparen door zelf iets te doen.
Enig idee hoeveel afval er van een dakkapel plaatsen komt? Dit was bij ons een container vol aan afval, wat we dan ook nog eens zelf door het huis heen moesten slepen als we het zelf zouden afvoeren.

Verder omtrent de offerte. Ik vind het ook vrij duur. Wij waren 10.500 kwijt voor onze dakkapel, maar was wel op een leien dak waarvoor een extra leidekker voor langs moest komen en er moest een flinke steiger gebouwd worden. Die 2 zaken bij elkaar waren al 2k aan kosten, die jij niet gaat hebben. Verder hebben we het ook af laten timmeren aan de binnenzijde en zitten er rolluiken op. De rolluiken waren €900, de horren 90 euro per stuk

Kortom, er moet zeker 2.500 vanaf kunnen en als je het stucen niet laat doen zou je ook makkelijk op <8.000 uit moeten kunnen komen.

(let wel, die gasten kunnen het vragen op dit moment. Half Nederland is aan het klussen, huis aan het uitbreiden, etc. Dus ze zullen het wel retedruk hebben)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
BastaRhymez schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:05:
regel dan op tijd je spullen, dan kunnen ze die voor je naar boven hijsen. Niet aan de verkopers vragen, want dan vragen ze extra kosten voor het hijsen, maar gewoon aan de mannen die de dag langs komen
Dit zeker doen trouwens!

Ik heb bij mij een vliering gemaakt dus ik had houten balken van 5m lang, stuk of 8 OSB platen(244x122) en nog een hele stapel gipsplaten en houten rachels, metalstud profielen etc. Allemaal een dag van te voren laten afleveren en dat pallet hebben ze zo omhoog gehesen nadat ze een gat in het dak hadden gezaagd. 5 min werk ipv een hele dag tillen. Bovendien had het denk niet door het trapgat gepast, de balken sowieso niet en de OSB platen met grote moeite misschien.

Afval was mij mij trouwens 4 bigbags die ze ook zo eruit hebben getakeld en afgevoerd. Voor die 200 euro zou ik daar echt niet op proberen te besparen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t2012
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-04 21:58
Ozzie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:34:
[...]

Afval was mij mij trouwens 4 bigbags die ze ook zo eruit hebben getakeld en afgevoerd. Voor die 200 euro zou ik daar echt niet op proberen te besparen.
Vorige maand bij mij een dakkapel laten plaatsen. Omdat ik zelf ook ander sloopafval had dit niet meegenomen. Ze brengen het echt wel naar beneden maar zetten het dan op de stoep. Ik had een container geregeld en daar hebben ze het ingestopt. Het is niet dat ze het anders in de dakgoot laten liggen.

Die 200 euro is echt voor het afvoeren. Opzich wel een scherpe prijs. Kosten dakkapel vind ik wel aan de dure kant. Zelf had ik 10k voor een dakkapel van 5.20 met 2 rolluiken en een klein dakraam. Afwerking was wel goedkoper. Geen houtprint op het kozijn (alleen de ramen omdat die een kleurtje hebben). Ik had ook geen Keraliet gekozen maar gewoon trespa. Dit plaatsen ze in mijn ogen ook best netjes alleen heeft inderdaad ook geen houtprint. Ik had daar minder mee omdat ik een jaren 70 huis toch al minder uitstraling heeft en die houtprint op het dakkapel maakt daar geen verschil in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER79
  • Laatst online: 26-03 08:44
hhmmm wat heel veel uitmaakt voor de prijs is ook de hellingshoek van het dak kwam ik achter. Wij hebben bijvoorbeeld 20 graden waardoor er een "extra diepe dakkapel" nodig is wat ook meteen de prijs verhoogd met ruim 700 euro... Daarnaast lees is ook dat je de hoogte hebt aangepast naar 1.70m, dan mag je de prijzen ook al niet meer vergelijken met de standaard dakkapellen van 1.50m...
Ik weet er alles van hoor wij zijn ook aan het oriënteren van een soortgelijke dakkapel (4.4m, 1.70m hoog met rolluiken, horren, tussenschot en dus hellingshoek 20 graden). De buren hebben het bij Wiko laten doen en die vroegen eind 2019 11400 euro en nu dus 13500 euro.
Daarom vindt ik jou offerte nog meevallen, mag ik je om een pm vragen met daarin het bedrijf ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
t2012 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:41:
[...]

Vorige maand bij mij een dakkapel laten plaatsen. Omdat ik zelf ook ander sloopafval had dit niet meegenomen. Ze brengen het echt wel naar beneden maar zetten het dan op de stoep. Ik had een container geregeld en daar hebben ze het ingestopt. Het is niet dat ze het anders in de dakgoot laten liggen.

Die 200 euro is echt voor het afvoeren. Opzich wel een scherpe prijs. Kosten dakkapel vind ik wel aan de dure kant. Zelf had ik 10k voor een dakkapel van 5.20 met 2 rolluiken en een klein dakraam. Afwerking was wel goedkoper. Geen houtprint op het kozijn (alleen de ramen omdat die een kleurtje hebben). Ik had ook geen Keraliet gekozen maar gewoon trespa. Dit plaatsen ze in mijn ogen ook best netjes alleen heeft inderdaad ook geen houtprint. Ik had daar minder mee omdat ik een jaren 70 huis toch al minder uitstraling heeft en die houtprint op het dakkapel maakt daar geen verschil in.
Dat ze het wel naar beneden hijsen lijkt me vrij logisch, maar om nou 200 euro te gaan besparen op die manier lijkt me onzinnig. De grote besparingen zijn te halen door de afwerking zelf te doen.

Ik heb bij mij inderdaad ook voor Keralit gekozen omdat het mooier op het huis past. De buren aan de ene kant hebben een dakkapel van Trespa en die staat gewoon niet mooi terwijl het bij ons echt een mooi geheel met het huis is geworden. Ook omdat we dezelfde kleur en stijl kozijnen hebben gekozen, dat kost allemaal net iets meer maar ik vind het de meerprijs wel waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

crimby schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:49:
Thanks voor alle reacties!
@flippy Keralit zie ik vaker voorbij komen als extra kosten. Een standaard dakkapel wordt in trespa geleverd. Verder ben ik het gevoelsmatig helemaal met je eens. Dat stucen is volgens mij véél te duur en het afwerken vind ik dus lastig. Gevoelsmatig ook veel te duur, maar ik heb daar echt 0 ervaring mee. Casco wordt het dakkapel geleverd met groene platen. Volgens mij moet ik dan dus nog isoleren, afwerken met gipsplaten en een vensterbank plaatsen. Klopt dat?
een "normale" prefab dakkapel word volledig afgewerkt geleverd, dus met isolatie, ramen en afwerking er al in/op.
je praat dus alleen maar over het afwerken van de overgang van het oude dak naar de nieuwe kapel. dat is dus 1 plaat gips om de stroken op te vullen van een tientje, een zak roodband van 9 euro en wat aftimmerlatjes en 1 mannetje is ongeveer 1 werkdag bezig om het allemaal af te werken en moet in het ergste geval een keertje terugkomen voor een uurtje om wat latex tegen de muur te gooien.

prijsverschil tussen trespa en keralit is ERG klein en als je prefab koopt bestel je gewoon de kapel met keralit of wat je ook wilt er al op. dat is het hele punt van prefab, dat al die zooi zoals de ramen, isolatie, dak, rolluik en waterkeringen al voorgemonteerd zijn. dus als aannemer hoef je alleen een kraan te bestellen om dat ding erop te hijsen en vast te timmeren. het is totaal onlogisch als aannemer om eerst een duur prefab ding te bestellen op maat en dan dat ding weer half te slopen om ander spul erop te schroeven. DAT is wat deze offerte namelijk zegt.
BastaRhymez schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:05:
Overigens zie ik nergens een post "korting" staan. Wij kregen geloof ik iets van 6-7% korting op het totaal (rond de 1k euro).
dus ze brengen eerst 1k teveel in rekening om het vervolgens weer eraf te halen om je te laten denken dat je een deal krijgt. ;)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
flippy schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:48:
[...]

dus ze brengen eerst 1k teveel in rekening om het vervolgens weer eraf te halen om je te laten denken dat je een deal krijgt. ;)
Zo werkt het toch gewoon... De dakkapelboeren zijn net autohandelaren.
Daar wordt ook niet eerst de prijs zonder korting aangeboden. Pas na wat praatjes, gaat er wat vanaf.

Het is natuurlijk te gek voor woorden, maar helaas wel hoe het werkt.

Wij zijn hier in Nederland alleen niet zo goed in onderhandelen. We nemen de prijs vaak voor lief aan, maar bij bedragen >5k is er altijd wel wat ruimte is mijn ervaring. Bij lagere bedragen ongetwijfeld ook, maar dat is -voor mij- vaak niet de moeite waard om over te onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
TIGER79 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:42:

Daarom vindt ik jou offerte nog meevallen, mag ik je om een pm vragen met daarin het bedrijf ? :P
Is al gezegd: Ruiter dakkapelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
BastaRhymez schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Volgens mij is de offerte van de TS niet van Ruiter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER79
BastaRhymez schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 09:56:
[...]

Ik zie het nergens terug.... Wel dat jij bij Ruiter hebt gekocht maar dat vroeg ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Ik heb de offerte ontvangen van
Members only:

Moet wel aangeven dat het een heel fijn gesprek was een aantal dingen werden als optie genoemd maar vooral niet geprobeerd te verkopen. Wellicht omdat het meer werk is in verhouding met wat het oplevert of misschien omdat het gewoon een goed bedrijf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimundus
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:41
Heb in 2016 een dakkapel laten plaatsen (stucklaar afgeleverd).
Keralit boeidelen en rabatdelen, drie kunststof draaikiepramen in twee kozijnen.
460cm bij 150cm
Twee elektrisch rolluiken (draadloze bediening)
Afval werd afgevoerd
Zelf binnenkant afwerken

Totaalprijs 7200,- euro

[ Voor 4% gewijzigd door Raimundus op 26-01-2021 10:27 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:51

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Raimundus schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:22:
Heb in 2016 een dakkapel laten plaatsen (stucklaar afgeleverd).
Keralit boeidelen en rabatdelen, drie kunststof draaikiepramen in twee kozijnen.
460cm bij 150cm
Twee elektrisch rolluiken (draadloze bediening)
Afval werd afgevoerd
Zelf binnenkant afwerken

Totaalprijs 7200,- euro
Dat is bijna vijf jaar geleden. De prijzen van toen kun je niet verglijken met de huidige in deze oververhitte markt.

De enige oplossing is écht om meerdere offertes aan te vragen (minstens 3, liever 5). En dan ga je vergelijken.
Maar bedenk je dat het kostenplaatje gewoon niet zo rooskleurig is omdat al die bedrijven volgeboekt zitten. Ook dat is een dingetje: Als je nu tekent mag je blij zijn als ze het binnen een half jaar kunnen plaatsen.

Nog een tip: Als je een offerte krijgt en men meldt binnen een maand of twee aan de slag te kunnen, dan heb je een beunhaas te pakken. Niet doen dan!

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:50

QuattroNL

It is I.

Ik had al eens in een gelijkwaardig topic hierover mijn ervaringen gepost:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/63061128

Samenvatting: meest luxe variant, maatwerk, 5m breed en 1,75m hoog, afwerking in eigen beheer (dat viel wel tegen). 7900,- incl btw.

[ Voor 33% gewijzigd door QuattroNL op 26-01-2021 10:38 ]

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Nyarlathotep schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:32:
[...]

Dat is bijna vijf jaar geleden. De prijzen van toen kun je niet verglijken met de huidige in deze oververhitte markt.

De enige oplossing is écht om meerdere offertes aan te vragen (minstens 3, liever 5). En dan ga je vergelijken.
Maar bedenk je dat het kostenplaatje gewoon niet zo rooskleurig is omdat al die bedrijven volgeboekt zitten. Ook dat is een dingetje: Als je nu tekent mag je blij zijn als ze het binnen een half jaar kunnen plaatsen.

Nog een tip: Als je een offerte krijgt en men meldt binnen een maand of twee aan de slag te kunnen, dan heb je een beunhaas te pakken. Niet doen dan!
Check! kijk dit kan ook gewoon het antwoord zijn, dan weten we dat en kunnen we dat accepteren.
Wel zal ik nog wat offertes opvragen ter vergelijking.

Levering zou trouwens inderdaad rond de zomer zijn :-)

@QuattroNL goede ervaringen met WBB? Woon zelf in Bemmel dus dat is ook mooi dichtbij :-)
Wat hield de eigen afwerking bij hen in? Zij leveren inderdaad alleen casca las ik.

[ Voor 8% gewijzigd door crimby op 26-01-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@Raimundus Wat al gezegd is, dat is niet te vergelijken.

Op dit moment zit je met hoge kosten simpelweg omdat iedereen thuis is, veel mensen vakantiegeld gebruiken om dingen aan het huis te doen etc.
Daarnaast hebben ze genoeg werk en kunnen ze dus meer vragen wat ze ook doen.

Ditzelfde zullen wij ook gaan hebben voor de voortuin. Qua wat we willen heb ik al zelf gemaakt in Google Sketchup. Moet wel nog iets aangepast worden, maar geheid dat ze genoeg te doen hebben de komende tijd en dus lekkere prijzen aan het vragen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:58

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Mijn dakkapel (3 jaar terug) was 5,50 m x 1,5 m(. Ook kunstof met houtlook, inzethorren, elektrisch rolluik én mini-rooftop airco zat toendertijd op € 10.200,-

Afwerking aan de binnenzijde heb ik toen wel zelf gedaan.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuattroNL
  • Laatst online: 17:50

QuattroNL

It is I.

crimby schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:41:
[...]goede ervaringen met WBB? Woon zelf in Bemmel dus dat is ook mooi dichtbij :-)
Wat hield de eigen afwerking bij hen in? Zij leveren inderdaad alleen casca las ik.
Best goede ervaring met WBB ja. Ze moesten voor iets nog een keer terugkomen en alles is goed opgelost en ze namen er de tijd voor.
Helaas regende het toen ze onze dakkapel plaatsten dus ze hadden niet alles even mooi afgewerkt. Ook namen ze niet echt voorzorgsmaatregelen tegen die regen, dat was wel een minpuntje.

Afwerking binnen heb ik zelf gedaan, mede omdat de dakkapel over 2 kamers ging dus ik moest een flink gat in de tussenmuur opvullen. Nou was die tussenmuur hol (alleen gipsplaten aan beide zijden op houten staanders) dus gelijk die hele muur maar massief gemaakt met celbetonblokken. En gelijk allerlei electra en netwerkabels in die muur gelegd. Als ik dat allemaal zou uitbesteden dan was het een duur geintje geworden.

Afval zou ik zeker zelf afvoeren! Da's easy money.

Je kan het zo duur en luxe maken als je zelf wilt. Wij gingen all in :+

Hier zou een signature kunnen staan. En die staat er dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
Ozzie schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:00:
[...]

Volgens mij is de offerte van de TS niet van Ruiter.
TIGER79 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:07:
[...]

Ik zie het nergens terug.... Wel dat jij bij Ruiter hebt gekocht maar dat vroeg ik niet...
Ah okee, dat dacht ik uit onderstaande quote van hem, maar gezien zijn reactie op jullie post was het een verkeerde aanname... my mistake
crimby schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:54:
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24
MOmax schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 08:58:
Wordt in deze offertes ook vermeld wat de isolatiewaardes zijn van dak, zijwangen en voorkant (het soort glas)?

Edit: Ozzie en Raw Denim geven voorbeelden mét Rc waardes. Rc waardes zouden prijsverschil kunnen/moeten verklaren. Ik zou ze altijd opvragen.
Het zou inderdaad een prijsverschil kunnen verklaren. Al verwacht ik daar geen grote verschillen in prijs van.

Je stelling dat dakkapellen nu moeten voldoen aan het huidige bouwbesluit dat klopt, maar wel met de volgende nuance;
Bij een verbouwing dienen de Rc waardes van het dak en de zijwangen te voldoen aan het rechtens verkregen niveau. Dat mag onder de nieuwbouw eis liggen, maar met als ondergrens de bestaande bouw eisen. Tenzij de woning van na 2012 is, dan dient er dus de nieuwbouw eisen m.b.t. de Rc waardes aangehouden te worden als ondergrens.

Het heeft namelijk weinig zin om de dakkapel zeer hoogwaardig te isoleren als de rest van het dak/wanden een stuk lagere Rc waarde heeft.Dit brengt enkel kosten met zich mee zonder dat dit veel effect heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Chalk op 26-01-2021 11:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:56
Chalk schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:13:
Het heeft namelijk weinig zin om de dakkapel zeer hoogwaardig te isoleren als de rest van het dak/wanden een stuk lagere Rc waarde heeft.Dit brengt enkel kosten met zich mee zonder dat dit veel effect heeft.
Dit moet herhaald blijven worden: Dit is niet waar. Voor het effect maakt het niet uit of je dakbeschot Rc10 heeft, of van bordkarton is. De besparing is even groot. De terugverdientijd is even lang.

Waar mensen het mee verwarren: Als je de keuze hebt je hele dak een klein beetje te isoleren, of alleen je dakkapel heel goed, dan heeft het inderdaad meer effect om je hele dak een klein beetje te isoleren.

Maar dat is niet de keuze waar de TS voor staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:24
CVTTPD2DQ schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:25:
[...]

Dit moet herhaald blijven worden: Dit is niet waar. Voor het effect maakt het niet uit of je dakbeschot Rc10 heeft, of van bordkarton is. De besparing is even groot. De terugverdientijd is even lang.

Waar mensen het mee verwarren: Als je de keuze hebt je hele dak een klein beetje te isoleren, of alleen je dakkapel heel goed, dan heeft het inderdaad meer effect om je hele dak een klein beetje te isoleren.

Maar dat is niet de keuze waar de TS voor staat.
Verrek je hebt helemaal gelijk :P

Ik heb even in de integrale nota van toelichting gekeken (afdeling 5.1, artikel 5.6), en daarbij wat nieuws geleerd.

Bij nieuwe dakkapellen en aan- of uitbouwen mag dus in afwijking van het algemene voorschrift (was enig voorschrift, nu het eerste lid) niet worden uitgegaan van het rechtens verkregen niveau, behalve bij toepassing van artikel 5.4 (luchtvolumestroom) waar wel mag worden uitgegaan van het rechtens verkregen niveau.

Ik wil eigenlijk niet off-topic gaan, maar wellicht is het wel interessante info voor sommige users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:50
Die offerte voor de binnenafwerking is schandalig. Kwestie van dakaansluiting na-isoleren, gipsplaten schroeven en stucen. Krijg je bij een klusbedrijf voor ca. 500,- en is een halve dag werk.

Wij hebben vorig jaar een dakkapel laten plaatsen van 4,30 breed, keralit met inzethorren in de ramen (geen rolluik). All-in prijs 7.700,-
Binnenafwerking heeft een timmerman voor ons gedaan als onderdeel van een ander project, stond niet als aparte post op de offerte maar daar heeft ie ca. 300-400 euro voor gerekend. Voor rond de 8k was het daarmee klaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tammo2
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 29-04 15:28
Hier ook een ruiter dakkapel laten plaatsen vorig jaar, beviel prima!

6m breed, met 3 kiep/kantel ramen en 2 rolluiken, en een zijraam

Was ongeveer hetzelfde kwijt als jou offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-04 23:43
beetje OT, maar heel hip om antraciet te nemen. Net zoals bruin in de jaren 70 |:(

Maar goed, 30 jaar is nog ver weg natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-designz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:30
Wij hebben vorig jaar door van grinsven dakkapellen 2 dakkapellen laten plaatsen

1 x 4.00 (3,6m binnenmaat) meter bij 1,2m hoog
1x 2,2 (1,8m binnenmaat) bij 1,5m hoog.

Waarbij we alles voorzien hebben van elektrische rolluiken, 4 draaikiepramen inclusief horren. eigenlijk met alles erop en eraan.

Alles goed gegaan, ik heb het als een fijne partij ervaren en wij waren in totaal ongeveer 12,5k kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

dimi_v schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:47:
beetje OT, maar heel hip om antraciet te nemen. Net zoals bruin in de jaren 70 |:(
Maar goed, 30 jaar is nog ver weg natuurlijk :)
ik heb ook veel in antractiet maar dat is meer vanwege mijn inherente luiheid. immers zie je gorigheid niet zo op grijs. op wit zie je alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-04 16:29
Ik heb ook een dakkapel laten plaatsen en uiteindelijk de verbouwing en afwerking van binnen zelf gedaan. Iedere aannemer heeft voor een jaar werk en kan vragen wat ze willen, ruim 20k voor een zolderverbouwing werd me wat te gortig.

In 2019 hier een kunststof dakkapel met rabatdelen laten plaatsen van 4,60 x 1,75 met hellingshoek van 34 graden, inclusief 5 ramen met roosters waarvan 3 draaikiep (op kleur) en 2 rolluiken. Zelf afgewerkt van binnen en zonder afvoer van afval was het nog geen 9k. Voor 2 rolluiken 1.300 euro betaald, dus 1.211 voor een is wel redelijk prijzig.

[ Voor 7% gewijzigd door TwiSteD1 op 26-01-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-04 19:52
Jaartje wachten. Die zzp boeven vragen de hoofdprijs momenteel en leveren waarschijnlijk ook nog eens geen top werk af, omdat ze 23 klussen in 1 week hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:50

Crazy-

Best life ever

ondertussen heb deze maand hier ook 10 offertes mogen ontvangen conform het volgende:
Dakkapel : Dakkapel met platte kap
Grootte : 500 cm (overstek-overstek 540)
Hoogte : 175 cm
Materiaal : Kunststof van Keralit (glad, mat of houtstructuur)
Aantal draai/kiepramen : 3
Aantal vaste ramen: 2
Plaats : Achterzijde huis
Isolatiewaarde : Rc 6,0 dak, Rc4,5 wand

Accessoires:
Rolluik, Afval afvoeren na montage

Opmerkingen:
De 5 meter is gebaseerd op (hoekwoning):
– binnenmaat 510cm dakmaat
– 20cm van de spouwmuur met buren
– 30cm overstek zijkant woning
– buitenmuur 40cm spouwmuur
– knieschot +- 78cm; dragende constructie prefab dakplaten. Doorsteken dakkapel heeft voorkeur voor maximale vloeroppervlak.
– Binnenhoogte (plafond dakkapel) 240cm i.v.m. (zelf) aanbrengen van een vliering.

Na inlezen bouwtekening blijkt de muur met de buren 15cm; dan een spouw. Hierom ga ik uit van 20cm vanaf binnenmuur naar scheidingslijn buren. Onze buitengevel is een spouwmuur van 40cm, waar aangrenzend de garage staat. Overstek dak is 30cm

Voorkeur heeft om vanaf hart spouw buren 50cm naar binnen te gaan. En de andere zijde van de dakkapel op de binnenmuur te plaatsen. 75cm hoogte (knieschot) zitten de steunbalkjes van het dak. Helling 40 graden

Graag volledige specificaties.

Isolatie waarde: minimaal Rc6
Meerprijs: ingebouwd in boei rolluik (elektrisch) 2+3 meter en enkel 5 meter.
Casco opgeleverd
"all-in" ofwel: incl. afdekken trappen etc ter voorkoming schade.

Woning:
Soort woning: Hoekhuis uit 2015
Type dak: Zadeldak (normaal) - Normaal dak (35-45 graden)
Soort dakpannen: Vlak - Grijs
Dus een 5 meter dakkapel, incl. rolluiken, keralit afgewerkt etc:

prijzen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
 € 8.520,00     
 € 9.580,00     
 € 9.850,00     
 € 10.410,00    
 € 10.450,00    excl. rolluiken
 € 8.500,00     basis 8500 excl. rolluiken
 € 10.792,00    
 € 13.167,00    
 € 13.254,00

we hebben gekozen voor die van 8520,- waarom de goedkoopste? het was/is de ZZP-er die lokaal zit, meedenkt met mijn vraagstukken / manier van opbouw etc en ook nog eens lokaal zit.

De tweede reageert niet eens meer; na mij 3x beloofd te hebben te bellen...
de 11k+ partijenen had ik al direct laten vallen; mijn doel was max ±10k

aankomende donderdag komt de aannemer langs, inmeten en finale offerte afgeven.
enige waar we zelf over twijfelen is nog de rolluiken, daar het de noordzijde van de woning treft...

[ Voor 11% gewijzigd door Crazy- op 26-01-2021 16:39 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Nyarlathotep schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:32:
[...]
sorry, maar dit vind ik persoonlijk echt wel kort door de bocht. op 1 na, konden ze allemaal binnen 10/12 weken leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:46

Tacoos

i am i

Wij zijn ons ook aan het orienteren op twee dakkapellen.
Wat me bij een aantal aanbieders opvalt is dat de 'standaard' Rc 3-3,5 is en tegen meerprijs met Rc6 kan worden geleverd.

Ik heb geen gevoel bij wat het verschil inhoudt, maar zie wel meerprijzen van 500 - 1000 euro voor een dakkapel van ~3 meter?

Is het de meerprijs waard, als we besluiten de kamers met dakkapel meteen te laten voorzien van airco voor koelen en verwarmen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
Bij de professionele prefab dakkapel fabrieken hebben ze meerdere teams die in een dag zo'n dakkapel plaatsen, dus dan is een levertijd van 2 maanden niet gek.

@Crazy- Mijn dakkapel staat op NO en toch voor rolluiken gekozen, voornamelijk omdat een van de kamers een slaapkamer is. In de zomer scheelt het misschien iets qua warmte, maar ik zou het doen, want later toevoegen is geen optie.

Dakisolatie moet minimaal Rc 6 zijn volgens de regelgeving en de zijwanden volgens mij Rc 3,5. Dat ze dan 1000 euro extra rekenen voor het extra isoleren van de zijwanden vind ik wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 16:37

MLLL

Palm Treo 650

Grappig al die 'aannemertjes' in dit topic :Y

Zeker diegene die voor 500 euro even een dakkapel aftimmert. _/-\o_

Die mag wel voor mij aan de gang :)

Bedrijven die prefab een dakkapel monteert heeft dat als core-business die zit niet te wachten op afwerken van een dakkapel aan de binnenkant. Dus rekenen ze een monsterprijs en geef ze eens ongelijk. Waarschijnlijk moeten ze daar een onderaannemer voor inhuren ,hoop geregel dus.

Diegene die prijsopgaves voor twee dakkapellen hebben gekregen , die kun je dus niet door twee delen.
Kraan staat er al ,mensen zijn er al, en die twee dakkapellen staan er in één dag op dus dat is altijd goedkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

TwiSteD1 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:24:
Bij de professionele prefab dakkapel fabrieken hebben ze meerdere teams die in een dag zo'n dakkapel plaatsen, dus dan is een levertijd van 2 maanden niet gek.

@Crazy- Mijn dakkapel staat op NO en toch voor rolluiken gekozen, voornamelijk omdat een van de kamers een slaapkamer is. In de zomer scheelt het misschien iets qua warmte, maar ik zou het doen, want later toevoegen is geen optie.

Dakisolatie moet minimaal Rc 6 zijn volgens de regelgeving en de zijwanden volgens mij Rc 3,5. Dat ze dan 1000 euro extra rekenen voor het extra isoleren van de zijwanden vind ik wel veel.
Dat is de reden dat elke aanvraag expliciet vraag ik bouwbesluit 2018: Rc6/Rc4,5. Enkel gaven een meerprijs a 2/300€ dus dat viel wel mee.

3 waren er standaard al minimaal die waardes; 1 zelfs hoger.

Qua rolluik: we hebben wel wat zitten dimdammen, maar we gaan ze ook wel plaatsen direct in kleur. Achteraf kan wel; rekeninghoudend met overstek, maar geeft meer kosten achteraf. Geen zin in.

Qua afwerking ga ik alles zelf doen. Dus prijzen zijn puur dakkapel plaatsen.

Vandaag is 'de' aannemer geweest; eindprijs zit op € 9.310,- incl. btw / all in

460cm binnenwerks,
175 hoog,
dubbele balklaag ivm breedte & mogelijkheid geen muurtje plaatsen,
keralit afgewerkt (Wangen, boeideel),
kozijnen in kleur,
3m + 2m elek (somfy) rolluik in kleur,
zinken ronde afwerking dak ipv aluprofiel.
& incl. 3 horren in de draai/kiepramen (240 euro)

levering mei/juni

[ Voor 14% gewijzigd door Crazy- op 27-01-2021 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:46

Tacoos

i am i

TwiSteD1 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:24:
[...snip...]

[...snip...]
Ik zie veel dakkapellen met airco tegenwoordig, voegt een rolluik dan nog iets toe?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

crimby schreef op maandag 25 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Ik heb wat andere prijsindicaties ontvangen maar dit is de eerste volledige offerte. Dinsdagavond komt er nog iemand langs voor een offerte dus dan heb ik concreet vergelijkingsmateriaal.
En, hoe ziet die offerte er uit ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwiSteD1
Tacoos schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Ik zie veel dakkapellen met airco tegenwoordig, voegt een rolluik dan nog iets toe?
Een rolluik voegt heel veel toe, voornamelijk als die op het zuiden wordt geplaatst. Op de slaapkamers waar ik rolluiken heb op het zuiden is het anders zomers niet te doen. Zonder rolluiken komt al het zonlicht en warmte binnen, waardoor het een soort broeikas wordt. Natuurlijk helpt een airco natuurlijk in beide gevallen, maar met een rolluik bespaar je dan heel wat stroom, omdat je airco minder hard hoeft te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
Hackus schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:57:
[...]

En, hoe ziet die offerte er uit ?
Vooral te onvolledig. Het dakkapel zelf is vaak wat duurder dan de ontvangen offerte, maar het kan natuurlijk zijn dat de rolluiken of afwerking een stuk goedkoper is. Volgende week heb nog 2 afspraken staan voor offertes, zal deze ook zsm delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Laatst online: 03-07-2023
MLLL schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:25:
Diegene die prijsopgaves voor twee dakkapellen hebben gekregen , die kun je dus niet door twee delen.
Kraan staat er al ,mensen zijn er al, en die twee dakkapellen staan er in één dag op dus dat is altijd goedkoper
Dat valt wel mee. Alleen de kraankosten kan je over 2 kapellen verdelen. Want voor de plaatsing van twee dakkapellen heb je alsnog twee teams nodig. Met 1 team kan je niet 2 dakkapellen plaatsen in 1 dag.

[ Voor 4% gewijzigd door herofruit op 28-01-2021 10:59 ]

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER79
crimby schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:18:
Ik heb de offerte ontvangen van
***members only***

Moet wel aangeven dat het een heel fijn gesprek was een aantal dingen werden als optie genoemd maar vooral niet geprobeerd te verkopen. Wellicht omdat het meer werk is in verhouding met wat het oplevert of misschien omdat het gewoon een goed bedrijf is.
Gisteren zijn diezelfde ook bij mij langsgeweest...
Betreft een dakkapel van 4,30m (om en nabij), hoogte 1.75m, extra diep ivm hellingshoek 20 graden, incl rolluik(en), 2 vaste en 2 draai/kiepramen en 2 horren. Allemaal standaard Trespa. Cw waarde is 6 qua dak en 4.5 de zijwangen. Incl afvoer kwam hij uit op 9300 euro incl btw. Ik vond het best een goede aanbieding.
Wij willen het laten afwerken, dus inderdaad "verfklaar" opleveren met gipsplaten en een vensterbank en dat is een meerprijs van 1500 euro, dus in totaal om en nabij de 10800 euro. Volgens mij nog een ok prijs gezien de tijden waar we in leven. Officiële offerte mogen we binnen een week verwachten, bovenstaande kwam uit het gesprek. Trouwens een fijn gesprek met een fijne niet pusherige man, die gewoon ook meedenkt met wat wij van belang vinden (indeling nieuwe zolder en dus hoeveel ramen en in welke configuratie nodig zijn, maar ook de rolluiken en de mini-airco besproken. Tevens wou ik ventilatieroosters en die heeft hij afgeraden, de nieuwe ramen hebben 3 standen waarvan eentje eigenlijk de functie overneemt van de ventilatieroosters).
Al met al een goede eerste ervaring, Maandag komt een andere verkoper langs van een andere partij, ik wil minimaal 3 offertes hebben om te kunnen vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Gisteren de 2 leverancier over de vloer gehad en is eea ingemeten.

De eerste leverancier had meervoudig kiepbeslag aangeboden. Dit houdt in de dat draaikiepramen diverse standen heeft en zo ook een ventilatiestand. Hierdoor heb je geen ventilatie roosters meer nodig.
Nu geeft de tweede leverancier aan deze niet te willen leveren ivm de vele slechte ervaringen.

Beide offertes komen redelijk overeen, waarbij leverancier 1 dus 2x draaikiepramen met 3 standen heeft meegerekend en leverancier 2 2 normale draaikiepramen én 2 ventilatieroosters.

Hebben jullie ervaringen met deze standen? Wat zouden jullie in dit geval doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agile_tester
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-04 21:58
crimby schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 12:32:
Gisteren de 2 leverancier over de vloer gehad en is eea ingemeten.

De eerste leverancier had meervoudig kiepbeslag aangeboden. Dit houdt in de dat draaikiepramen diverse standen heeft en zo ook een ventilatiestand. Hierdoor heb je geen ventilatie roosters meer nodig.
Nu geeft de tweede leverancier aan deze niet te willen leveren ivm de vele slechte ervaringen.

Beide offertes komen redelijk overeen, waarbij leverancier 1 dus 2x draaikiepramen met 3 standen heeft meegerekend en leverancier 2 2 normale draaikiepramen én 2 ventilatieroosters.

Hebben jullie ervaringen met deze standen? Wat zouden jullie in dit geval doen?
Mag ik vragen wat je uiteindelijk hebt besloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:20
Bijzondere argumentatie wat betreft de ramen, draaikiep met standen is toch standaard? Dat meer standen meer foutgevoelig is geloof ik wel. Wij hebben de standaard (open, kiep of zeer minimale luchtstroom), en meestal met rooster er boven. Ik zou persoonlijk altijd roosters nemen, al is het maar voor de passieve luchtstromen die toch minder kou lijken door te laten dan een raam dat op een kiep stand staat. In onze slaapkamer heb ik tijdens zeer koude of warme dagen het raam dicht maar het rooster open. Die is alleen dicht als het echt erg stinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
agile_tester schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 09:51:
[...]

Mag ik vragen wat je uiteindelijk hebt besloten?
De drie standen draaikiepramen ipv reguliere draaikiepramen en roosters.
Zebby schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:11:
Bijzondere argumentatie wat betreft de ramen, draaikiep met standen is toch standaard? Dat meer standen meer foutgevoelig is geloof ik wel. Wij hebben de standaard (open, kiep of zeer minimale luchtstroom), en meestal met rooster er boven. Ik zou persoonlijk altijd roosters nemen, al is het maar voor de passieve luchtstromen die toch minder kou lijken door te laten dan een raam dat op een kiep stand staat. In onze slaapkamer heb ik tijdens zeer koude of warme dagen het raam dicht maar het rooster open. Die is alleen dicht als het echt erg stinkt.
De derde stand is dus een speciale stand waardoor je geen roosters meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-04 17:43
Vraagje mbt onze dakkapel offerte.

een paar maanden geleden is een bedrijf bij ons komen kijken. Hierbij is eea opgemeten en is een offerte opgesteld.

Nu hebben we de vergunning aangevraagd (incl constructie berekening). Hierbij is bepaald dat voor een overspanning van 5.4m en een dakkapel van 3meter 2x 3balken van 250x75mm geplaatst moeten worden als versteviging (3 boven en 3 onder).

Het bedrijf geeft nu aan dat het fijn zou zijn als deze versteviging al aangebracht zou zijn voordat zij beginnen. Zij kunnen het ook wel maar dit zat niet in de offerte.

Is dit een normale gang van zaken? Lijkt mij dat het verstevigen van het dak hoord bij het plaatsen van een dakkapel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
@crimby Kun je de titel van dit topic wijzigen naar een algemeen dakkapellen thema?

Heeft iemand ervaring met het bewaren van vrijkomende dakpannen om later een fietsen-schuur of -afdakje mee te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilaylah
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-06-2021
Hi allemaal, ook wij willen, net als de rest van Nederland, een dakkapel laten plaatsen. Enigste is dat er nu al een dakkapel op het huis staat, maar volgens ons is die al zeker 25 jaar oud en van hout. Onderhoud afgelopen 7 jaar : niet.
Daarnaast hebben we drie jaar geleden zonnepanelen laten plaatsen.
De dakkapel die we willen laten plaatsen moet groter worden dan de bestaande van 2.80. Onze inschatting is dat die dan rond de 4.30/4.50 moet worden en dat we de zolderkamer gaan voorzien van een wand, waardoor er twee kamers ontstaan.
Ik heb al meerdere offertes opgevraagd, maar het duurt allemaal heel lang...
Wat zeker is is dat de zonnepanelen tijdelijk verwijderd moeten worden (8 stuks) dat gaat ons via de leverancier van de zonnepanelen zo' n 850 euro kosten. Ze plaatsen ze dan ook later weer terug.
Iemand ervaringen met vervangen van bestaande dakkapel voor een grotere? En misschien ook tips voor omgeving Delft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Guus Leeuwis schreef op zondag 25 april 2021 @ 15:20:
@crimby Kun je de titel van dit topic wijzigen naar een algemeen dakkapellen thema?
Ik zou niet weten hoe ik dat moet wijzigen... kan dat uberhaupt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
darklord007 schreef op zondag 25 april 2021 @ 10:43:
Het bedrijf geeft nu aan dat het fijn zou zijn als deze versteviging al aangebracht zou zijn voordat zij beginnen. Zij kunnen het ook wel maar dit zat niet in de offerte.

Is dit een normale gang van zaken? Lijkt mij dat het verstevigen van het dak hoord bij het plaatsen van een dakkapel toch?
Meerwerk zorgt toch logischerwijs voor extra kosten voor jou?

Maar ik zou het lekker door hetzelfde bedrijf doen, kunnen ze bij fouten niet de schuld op elkaar afschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
President schreef op zondag 25 april 2021 @ 17:46:
[...]

Meerwerk zorgt toch logischerwijs voor extra kosten voor jou?

Maar ik zou het lekker door hetzelfde bedrijf doen, kunnen ze bij fouten niet de schuld op elkaar afschuiven
klopt, zou alleen verwachten als iemand komt kijken en een offerte opstelt waar plaatsing in zit men een marge aanhoud qua plaatsing.
Vind dat zelf een beetje rare gang van zaken.

Maar we gaan t volgende week eens bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
darklord007 schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:29:
[...]

klopt, zou alleen verwachten als iemand komt kijken en een offerte opstelt waar plaatsing in zit men een marge aanhoud qua plaatsing.
Vind dat zelf een beetje rare gang van zaken.

Maar we gaan t volgende week eens bespreken.
Heb je toevallig al gevraagd hoeveel het extra kost? Of is dat je bespreking komende week? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 12:27
Dit is zonder afwerken, omdat wij heel onze zonder hebben laten afwerken, maar €1.100 vind ik best veel geld

Wij hebben betaald.
€7.500
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7umh0w_-k5P4xE3MvNn2U2yC56U=/x800/filters:strip_exif()/f/image/avvSNxX0aOVts8jDSynJXNke.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
President schreef op zondag 25 april 2021 @ 18:44:
[...]

Heb je toevallig al gevraagd hoeveel het extra kost? Of is dat je bespreking komende week? :-)
Nee, moeten we t nog over hebben.

Members only:

Maar we zullen zien waar ze mee komen.

[ Voor 3% gewijzigd door darklord007 op 26-04-2021 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guus Leeuwis
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-04 12:27
@Anoniem: 14802
Members only: title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
offerte gehad voor een houtlook kunststof dakkapel van 1.75 hoog en 2.10 breed (buitenmaat) , zinken boeidelen en vergunningsaanvraag, verder doen wij alles (aftimmeren, afval verwijderen)

totaal €6700

Lijkt mij aardig aan de prijs ??

[ Voor 7% gewijzigd door RideWithUz op 26-06-2021 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mwa
  • Laatst online: 16:17

mwa

RideWithUz schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 09:49:
offerte gehad voor een houtlook kunststof dakkapel van 1.75 hoog en 2.10 breed (buitenmaat) , zinken boeidelen en vergunningsaanvraag, verder doen wij alles (aftimmeren, afval verwijderen)

Lijkt mij aardig aan de prijs ??
Geen idee, wat is de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
mwa schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:17:
[...]

Geen idee, wat is de prijs?
:*) zaterdagochtend

€6700,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmic1612
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-04 21:52
Wij willen een dakkapel op ons nieuwbouwhuis (oplevering na de zomer)

Afmeting 3,00 x 1,75
Dakhelling 45 graden
Dakbedekking epdm
2 x draaikiepramen
1 x vast glas
De kozijnen aan de binnenkant van de dakkapel wordt afgetimmerd met kunststof
Glas hr++
Kozijnen binnen 9010 wit
Kozijnen en draaikiepramen buiten 9010
Bekleding Keralit 9010
Zijwangen rabat 9010
bladlood zijkantDraaikiepraam 2 stuks

Somfy rolluik weggewerkt in boeideel
Inzethorren 2 stuks
Kraan huren
Afval afvoeren

9200 euro incl.

meningen ?

we vinden het aardig aan de prijs, en eigenlijk willen we ook nog een bredere dakkapel...
misschien beter even wachten tot de gekte op de markt weer wat genormaliseerd is ? (grondstofprijzen schijnen alweer flink te dalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Laatst online: 16:37

MLLL

Palm Treo 650

Een bredere dakkapel zal qua prijs niet veel duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
silmic1612 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 10:33:
Wij willen een dakkapel op ons nieuwbouwhuis (oplevering na de zomer)

Afmeting 3,00 x 1,75
Dakhelling 45 graden
Dakbedekking epdm
2 x draaikiepramen
1 x vast glas
De kozijnen aan de binnenkant van de dakkapel wordt afgetimmerd met kunststof
Glas hr++
Kozijnen binnen 9010 wit
Kozijnen en draaikiepramen buiten 9010
Bekleding Keralit 9010
Zijwangen rabat 9010
bladlood zijkantDraaikiepraam 2 stuks

Somfy rolluik weggewerkt in boeideel
Inzethorren 2 stuks
Kraan huren
Afval afvoeren

9200 euro incl.

meningen ?

we vinden het aardig aan de prijs, en eigenlijk willen we ook nog een bredere dakkapel...
misschien beter even wachten tot de gekte op de markt weer wat genormaliseerd is ? (grondstofprijzen schijnen alweer flink te dalen)
wij zitten al met al rond hetzelfde. 320cm x 150cm bij 30% helling.

Wachten kan, maar vraag is of het veel gaat schelen.

Misschien nog een punt van aandacht --> wij kiezen voor 3x draai/kiep ivm het schoonmaken van het rolluik, anders kom je daar nooit bij |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellie
  • Laatst online: 06-01 12:51
Prefab kunststof dakkapel bestaande uit 2 aparte kamers, circa 5,25 X 1,50
Kozijnen kunstof met houtnerf en binnen andere kleur dan buiten.
3 kiepramen + horen en 2x ventilatierooster
Afwerking volledig keralit
2x rolluik somfy & vooraf geïntegreerd
Incl montage + afval afvoeren. Afwerking binnen doen we zelf.
Totaal prijs EUR 13K

Zeg het maar, prijzig maar markt is overhit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Members only:

Edit, resultaat:
assje in "Offerte dakkapel"

[ Voor 12% gewijzigd door assje op 19-01-2022 10:27 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• darklord007
onze dakkapel moet nog geplaatst worden.
nadat de constructeur een tekening had gemaakt en de vergunning daarmee aangevraagd en goedgekeurd was heb ik deze laten zien aan de dakkapel leverancier.

blijkbaar plaatsen ze normaal 1 extra balk aan de bovenkant, onze constructeur had er 3 aan de bovenkant en 3 aan de onderkant getekend.

Dit zou toch wat meer werk/kosten worden. uiteindelijk krijgen we goed 6weken voor de geplande datum van plaatsing een prijs van bijna 1850euro voor het verstevigen van het dak.... Constructeur contacteren heeft geen zin mee (bouwvak/druk) en een andere leverancier vinden voor nog dit jaar zit er ook niet meer in......

Totaalprijs ruwbouw +-11k (incl vergunning/tekeningen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jvdz83
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-12-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_L4YP8A4d3xAIdjne-nb-5PpPEY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Gx3LcUidiCGZBRBfS7IuYjQs.jpg?f=user_large

Dit “grapje” kost al €9600.

Wat andere offertes opgevraagd, 2 waren net iets goedkoper.. maar die willen de centen al hebben voordat de dakkapel erop staat.

Ik denk dat ze gewoon kunnen vragen wat ze willen. Maar als ik hier afmetingen van 5m+ hoor voor een goedkopere prijs.. ga ik ook twijfelen.

De ralkleur alleen maakt de prijs niet gok ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myagi
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-04 22:52
Ik heb vier offertes aangevraagd, bij Ruiter, Knipping, BouwadviesXXL en Hollandia. Prijzen liggen nogal uiteen. Als ik de prijzen in dit topic zie, dan komen die toch een stuk lager uit. Zijn dit nu de actuele prijzen in deze overspannen markt, of kan dit anno november 2021 nog wel voordeliger?

Members only:

[ Voor 18% gewijzigd door Myagi op 03-11-2021 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-04 21:52

Asteroid9

General Failure

Dit zijn wel de huidige prijzen in deze markt ja, ik heb net getekend voor 2 stuks van 300 en 520 en alle aanbieders zaten rond dat prijspeil.
Knipping is wel bizar duur in dat rijtje, dat wel.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Myagi schreef op woensdag 3 november 2021 @ 10:50:
Ik heb vier offertes aangevraagd, bij Ruiter, Knipping, BouwadviesXXL en Hollandia. Prijzen liggen nogal uiteen. Als ik de prijzen in dit topic zie, dan komen die toch een stuk lager uit. Zijn dit nu de actuele prijzen in deze overspannen markt, of kan dit anno november 2021 nog wel voordeliger?

***members only***
Ik ben inmiddels ook bezig met offertes.
Ook bij Ruiter en Knipping.

Ruiter heb ik inmiddels binnen en die is bij mij € 9.274,21
Ook een dakkapel van 3 mtr.

Voor knipping heb ik 13 november een afspraak staan.

Ik heb nu binnen:

Pronk dakkappelen: € 6.330,00
Ruiter dakkappelen: € 9.274,21

Ik wacht nog op 2 offertes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darklord007
SpiriTNL schreef op donderdag 4 november 2021 @ 16:27:
[...]

Ik ben inmiddels ook bezig met offertes.
Ook bij Ruiter en Knipping.

Ruiter heb ik inmiddels binnen en die is bij mij € 9.274,21
Ook een dakkapel van 3 mtr.

Voor knipping heb ik 13 november een afspraak staan.

Ik heb nu binnen:

Pronk dakkappelen: € 6.330,00
Ruiter dakkappelen: € 9.274,21

Ik wacht nog op 2 offertes.
zou je de offertes wat verder kunnen uitsplitten?

Bij ons was het rolluik, extra kiepraam, ventilatie en kleur van kozijnen nogal een meerprijs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taycann
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-12-2021
Mijn vader heeft vandaag twee dakkapellen laten plaatsen. 14.250 euro incl. BTW, inclusief 3 horren en 2x elektrische rolluiken.

Dakkapel 1 is 5.10 meter breed en 1.75 diep, dakkapel 2 is 3.10 breed en 1.50 diep.

Deze prijs was vorig jaar overeengekomen, vlak voor covid en daarna op de lange baan geschoven. Dit jaar uiteindelijk toch het contract laten uitvoeren, de fabrikant was schappelijk.

Bedrijf: Postema Dakkapellen uit IJsselmuiden. Zeker eens contact mee opnemen.

De prijs zal nu wel iets hoger zijn, maar niet zo belachelijk als hierboven. De Ruiter koopt alle concurrenten op en moet geld verdienen om de reclameborden bij Eredivisiewedstrijden te bekostigen gok ik:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDonkey
  • Laatst online: 27-04 20:47
Crazy- schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:37:
[...]

Dat is de reden dat elke aanvraag expliciet vraag ik bouwbesluit 2018: Rc6/Rc4,5. Enkel gaven een meerprijs a 2/300€ dus dat viel wel mee.
Ik worstel nog altijd met bouwbesluit en isolatie van de zijwangen van een dakkapel. Nergens staat namelijk helder dat de wang een RC van 4,5 moet hebben.

Heeft iemand een goede bron hier over?

• MechanicalGamer
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-12-2024
Beste,

Ik volg dit artikel met zeer veel interesse.
Ik heb zelf de afgelopen weken offertes verzameld bij diverse partijen in het land.

Hieronder een korte samenvatting van de kosten per aanbieder.
Isolatie Rc 6/4.5 is voor zover bekend gelijk (gerekende meerprijs indien afwijkend is bij de meerderheid vermeldt en meegenomen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rRbsHeFYQH8-scOz4YExnqBlf5Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5ziRpOGk1O3pT1WVXPkhmr0C.png?f=user_large

Levertijd fluctueert tussen de 4 en de 6 maanden.

Ik was benieuwd of mensen ervaringen hebben waardoor er gezegd wordt niet met deze partij in zee gaan.
Tussen de eerste 3 zit bijzonder weinig verschil en bovendien is kwaliteit belangrijker dan goedkoop met ellende achteraf..

Verder was er 1 partij die voorstelde om het rolluik te splitsen in 2 delen. Dit zou beter zijn voor de motoren etc.
Ik zou graag hier jullie mening over horen.

En als laatste, wat denken jullie van zonnepanelen op een dakkapel?
Na de plaatsing ga ik 8 zonnepanelen plaatsen op het schuine dak, maar ik zou er nog 2 liggend kwijt kunnen op het platte dak van de dakkapel. Ik lees dat het dak versterkt moet worden maar ik lees weinig over of het gewenst is..

Ik hoop dat ik jullie ervaren mening mag ontvangen.

Alvast bedankt!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:26
Bedragen zijn op dit moment idd niet normaal.
In januari een offerte voor een opbouw met 4 dakkapellen (kunstof kozijn met horren en electriche rolluiken).
2 van ong 2m breed en 2 van ong 5,5m.
In januari offertes aangevraagd waarbij 1 breed dakkapel ong 14k was. Vervolgens gestart met een architect voor het ontwerp van de opbouw en aanvraag vergunning. In oktober herziening van de offerte ivm nieuw design en komen de dakkapellen uit op bijna 20k per stuk.
Ze beginnen in januari nu dus alleen met de opbouw en 1 dakkapel (van 2m die op de opbouw moet komen) en de andere 3 komen later wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
MadDonkey schreef op maandag 8 november 2021 @ 23:50:
[...]

Ik worstel nog altijd met bouwbesluit en isolatie van de zijwangen van een dakkapel. Nergens staat namelijk helder dat de wang een RC van 4,5 moet hebben.

Heeft iemand een goede bron hier over?
Je moet die vraag eigenlijk andersom stellen: Staat er ergens helder dat het geen 4,5 moet zijn gezien het een scheidings constructie is.
Als je de toelichting leest van Art. 5.3 Thermische isolatie kom je vanzelf tegen dat je het anders mag beschouwen ;)
De warmteweerstand van ramen en deuren schiet in het algemeen tekort om te voldoen aan de in de in het eerste tot en met derde lid gestelde eis. Dit geldt bijvoorbeeld ook voor in kozijnen opgenomen borstweringen (panelen) of de zijwangen van een dakkapel. Op grond van het vierde lid mag daarom voor dit soort constructieonderdelen worden volstaan met een lagere isolatiewaarde

• MadDonkey
  • Laatst online: 27-04 20:47
twain4me schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:15:
[...]

Je moet die vraag eigenlijk andersom stellen: Staat er ergens helder dat het geen 4,5 moet zijn gezien het een scheidings constructie is.
Als je de toelichting leest van Art. 5.3 Thermische isolatie kom je vanzelf tegen dat je het anders mag beschouwen ;)

[...]
Hier was ik zelf ook al op gekomen. Maar in dit topic werd meerdere keren geroepen dat RC 4.5 volgens bouwbesluit moest voor de zijwangen. En sommige dakkapel-leveranciers die schermen daar ook mee. Dat was de reden van mijn vraag!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

MadDonkey schreef op donderdag 25 november 2021 @ 15:47:
[...]

Hier was ik zelf ook al op gekomen. Maar in dit topic werd meerdere keren geroepen dat RC 4.5 volgens bouwbesluit moest voor de zijwangen. En sommige dakkapel-leveranciers die schermen daar ook mee. Dat was de reden van mijn vraag!
Aghja betere bron kan je niet hebben dan het bouwbesluit zelf.. ;)

Het stond vroeger in het artikel zelf benoemd, wellicht komt daar de verwarring vandaan, maar het zou mij ook niets verbazen dat het als verkoop middel wordt gebruikt.. (kijk ons eens goed zijn, en de concurenten niet! )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-04 06:33

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een offerte opgevraagd voor een dakkapel van 3,4 meter en 1,50 hoog. Nu staat er in de offerte de volgende post:

"Verzorgen aanvraag omgevingsvergunning, exclusief leges- en eventuele constructie berekeningskosten alsmede alle hieruit voortvloeiende kosten".

Wat mag ik hiervan verwachten? Dezelfde vraag heb ik ook het bedrijf gesteld natuurlijk. Daar heb ik nog geen antwoord op. Als het enige is dat de omgevingsvergunning wordt aangevraagd via de website omgevingsloket, dan lijkt mij dat een fors bedrag. (450 euro)

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:47
Hi allen, heeft iemand hier ervaring met een dakkapel plaatsen op een dak voorzien van (in-dak) zonnepanelen? Als optie op mijn nieuwbouw kost het 12,5k voor maar n kapelletje van 2 meter (2 panelen). Redelijk duur als ik dit vergelijk met de prijzen in dit topic...maar als ze eerst 2+6 panelen rondom weg moeten halen/terug plaatsen is dat natuurlijk ook geen kattenpis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 29-04 10:24
@Haodeyoude Is het huis nog in aanbouw of staat het al? Opties bij nieuwbouw zijn meestal wel wat duurder. Zeker als het een soort van systeembouw is. Dan moeten ze namelijk het proces aanpassen en dat kost wat.

Als het al bestaand is: Met jouw huidige in-dak zonnepanelen zal mogelijk inderdaad wat meer werk moeten worden verricht om het een en ander goed te plaatsen. Het is ook de vraag of ze nog bepaalde constructieve zaken moeten aanpassen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:47
@RonnieKo de bouw moet nog aanvangen. Ik zit een beetje in een dilemma omdat de meerwerkoptie beschrijving zegt dat de dakkapel 2 meter binnenwerks zal zijn, maar wanneer ik in de tekeningen meet (zie hieronder) het boeiboord (buitenkant) 2 meter is en ik aan de binnenzijde maar 1,30 overhou...en dan is 12,5k nogal veel geld als je het mij vraagt. Zal het nog eens dubbel checken met de kopersbegeleiding, maar dan heb ik nog 2 opties over, een dakraam pakken (veel goedkoper) of achteraf een dakkapel plaatsen en de indak zonnepanelen aanpassen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jgEx4FR3cZVTcLbNjxBgw2DXL_0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LX7XTZKsDXGYbYJnDvTeS2gB.png?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cd_M9czrhX02_Ig3EX-0JshfWGI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/okddiWsLxfRAAWeUiYdkSnmn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Nu online

twain4me

HellBeast schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:02:
Ik heb een offerte opgevraagd voor een dakkapel van 3,4 meter en 1,50 hoog. Nu staat er in de offerte de volgende post:

"Verzorgen aanvraag omgevingsvergunning, exclusief leges- en eventuele constructie berekeningskosten alsmede alle hieruit voortvloeiende kosten".

Wat mag ik hiervan verwachten? Dezelfde vraag heb ik ook het bedrijf gesteld natuurlijk. Daar heb ik nog geen antwoord op. Als het enige is dat de omgevingsvergunning wordt aangevraagd via de website omgevingsloket, dan lijkt mij dat een fors bedrag. (450 euro)
Ik denk:

in basis zal het tekeningen (aanichten en doorsnede en beeld bepalende details) eventueel ventilatie berekening en bewijs dat het dak voldoende isolatie waarde heeft. kosten voor de constructeur indien nodig zijn appart. als ik het voor je moet doen betaal je meer, maarja ik heb niet nagenoeg alle tekeningen etc al liggen ;)
Leges zitten nooit in de prijs.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste