Gisteren geplaatst, 08:30 waren ze er en 12:30 reden ze weer weg (nog koffie op ook). Alles goed verlopen, blij met het resultaat en de uitstraling van de kadermodel dakkapel en colorcoat afwerking.
Ik ben bang dat de verbouwing en afwerking binnen minder vlot gaat zijn
Trouwens heel blij dat ik had gekozen het afval zelf af te voeren. Ik had twee grote dakramen in het vlak zitten (verkocht) en de dakpannen is iemand af komen halen (gratis). Wat overbleef was een half gevulde tandem-asser met wat dakbeschot en een paar balken. Tijdens de installatie heb ik die in half uurtje even geleegd. Scheelt natuurlijk dat ik kar gewoon in mijn omgeving kan krijgen en afvalstort gratis is; dit was €280 snel verdiend.
[Voor 25% gewijzigd door assje op 26-01-2022 15:30]
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Ik ben nu met een bekende zaak heen en weer aan het mailen, maar ik vraag me af of het geen gevalletje klok/klepel is;
Ik wil twee dakkapellen plaatsen aan de achterkant, beiden met sleepdak, boven elkaar. Er zijn hier in de buurt meer huizen die dat hebben. Beste voorbeeld zijn mijn buren:
Foto van mijn buren:
Sowieso is dat natuurlijk vergunningsplichtig.. Want sleepdak en boven elkaar.
Maar degene waar ik nu contact mee heb begint over afstanden:
Daarnaast moet ik, aan bepaalde regels voldoen. Dit wil zeggen minimaal 500 mm vanuit de dakvoet(goot) tot max 1m, min. 500 mm uit de nok. En minimaal 500 mm vanuit het hart van de bouwmuur aan beide zijdes (als die niet wordt gekoppeld) Indien de dakkapel te laag start is er valbeveiliging nodig. Dus hij moet minimaal op +- 700 mm starten.
Ik snap dat sommigen dingen echt nodig zijn, maar sommigen van deze dingen kunnen toch ook van afgeweken worden, mits je een vergunning krijgt? De reden dat ik het vraag is dat ik op zolder op zoek ben naar de grootst mogelijk ruimtewinst. Dus daar wil ik de kapel zo diep mogelijk, eigenlijk conform dit topic: Dakkapel volledige hoogte?
Maar dat doet natuurlijk wel iets met je dakkapel op de 1e... (denk ik)
assje schreef op woensdag 19 januari 2022 @ 10:15:
Gisteren geplaatst, 08:30 waren ze er en 12:30 reden ze weer weg (nog koffie op ook). Alles goed verlopen, blij met het resultaat en de uitstraling van de kadermodel dakkapel en colorcoat afwerking.
Wie heeft de klus uitgevoerd en wat was je er voor kwijt?
Kun je ook iets vertellen over de maten en de uitvoering?
Wij willen ook een dakkapel op ons huis.
Breedte huis is ± 11 meter en we willen het aan de achterzijde.
Vergunningsvrij zouden we dan een dakkapel van 10 meter willen.
Geen idee of alle bedrijven dit doen, maar ik schrik me rot van alle bedragen die ik voorbij zie komen.
[Voor 97% gewijzigd door Rzaan op 26-01-2022 15:36]
Lijkt redelijk marktconform te zijn imho. Niet schrikbarend hoog als andere bedragen die je ziet in de bouw nu.
Wij zaten voor 2 dakkapellen van 3,75m breed x 1,75m niet afgewerkt van binnen, wel overal draai kiepramen en screens. op ~16k euro. Wel was de levering iets goedkoper, want er hoefde maar 1x een vrachtwagen met kraan / afvalcontainer te komen.
Wij willen ook een dakkapel op ons huis.
Breedte huis is ± 11 meter en we willen het aan de achterzijde.
Vergunningsvrij zouden we dan een dakkapel van 10 meter willen.
Geen idee of alle bedrijven dit doen, maar ik schrik me rot van alle bedragen die ik voorbij zie komen.
Ik weet dat BKKD dat wel eens heeft gedaan. Een dakkapel van 12m over drie huizen gesmeerd. Gescheiden door binnenwanden. Moest wel een vergunning voor aangevraagd worden, maar is uiteindelijk allemaal gelukt.
Wat ik fijn vond van BKKD is dat heel helder zijn over prijzen. Maat a x b kost y bedrag. Wil je draaikiep ramen zijn die x per stuk, wil je een hor erbij x bedrag. En zo is het totaal een optelsom. In plaats van een keukenverkoper die gaat proberen zoveel mogelijk geld uit je zak te kloppen.
[Voor 58% gewijzigd door _Apache_ op 26-01-2022 16:16]
Ik ben nu met een bekende zaak heen en weer aan het mailen, maar ik vraag me af of het geen gevalletje klok/klepel is;
Ik wil twee dakkapellen plaatsen aan de achterkant, beiden met sleepdak, boven elkaar. Er zijn hier in de buurt meer huizen die dat hebben. Beste voorbeeld zijn mijn buren:
Sowieso is dat natuurlijk vergunningsplichtig.. Want sleepdak en boven elkaar.
Maar degene waar ik nu contact mee heb begint over afstanden:
[...]
Ik snap dat sommigen dingen echt nodig zijn, maar sommigen van deze dingen kunnen toch ook van afgeweken worden, mits je een vergunning krijgt? De reden dat ik het vraag is dat ik op zolder op zoek ben naar de grootst mogelijk ruimtewinst. Dus daar wil ik de kapel zo diep mogelijk, eigenlijk conform dit topic: Dakkapel volledige hoogte?
Maar dat doet natuurlijk wel iets met je dakkapel op de 1e... (denk ik)
als ze dakopbouwen toestaan kan je afwijken van de 500mm maar zolang het dakkapellen blijven is dat kennelijk het minimale (en wees er blij mee, vaak zijn er ook maximale persentages of geheel verboden om er boven elkaar te plaatsen. ) ik zou de welstandsnota en het bestemmingsplan er eens op naslaan. uiteindelijk zal hij daaraan getoetst worden. (of bouwbesluit (valbeveiliging, ventilatie, isolatie etc))
ik snap dat de drang naar meer er is, maar je hebt gewoon maten om je aan te houden.
In mijn bericht reageerde ik op mijn eerdere bericht met meer details, uitgevoerd door Wiko Dakkapellen.
wij hebben hier juist hele slechte ervaringen mee.
Creerden een koudebrug en wilden ons eerst niet geloven toen wij een "lekkage"kregen.
Heel veel gezeik en nadien hebben ze een externe timmerman gestuurd die het samen met mijn broertje heeft opgelost.
Het eerste wat je bij deze jongens moet doen is de purbus afpakken
als ze dakopbouwen toestaan kan je afwijken van de 500mm maar zolang het dakkapellen blijven is dat kennelijk het minimale (en wees er blij mee, vaak zijn er ook maximale persentages of geheel verboden om er boven elkaar te plaatsen. ) ik zou de welstandsnota en het bestemmingsplan er eens op naslaan. uiteindelijk zal hij daaraan getoetst worden. (of bouwbesluit (valbeveiliging, ventilatie, isolatie etc))
ik snap dat de drang naar meer er is, maar je hebt gewoon maten om je aan te houden.
Nou, die 500mm uit de kant en uit de dakgoot bij de onderste vind ik ook prima hoor. Ik zoek vooral een manier om de bovenste dakkapel zo "diep" mogelijk te plaatsen maar dan komt hij dus wel op minder dan 500mm van het sleepdak van de onderste.. Maar geldt de bovenkant van de onderste dakkapel dan als dakvoet of de originele dakgoot (helemaal onderin) of is het de dakgoot van de onderste kapel die als dakvoet geldt
Kijk, als ik hem net als de buren kan plaatsen ben ik al blij:
Daar sluit de borstwering zowat aan op waar de vorige dakkapel eindigt..
Deze staat ook in de buurt (google earth plaatje):
Lijkt ook heel erg dicht op de onderste te staan.. Wel plat dak, ik zou hem liever als sleepdak willen. Maar dit is wel ongeveer wat ik wil, ook zo losstaand van de buren.
Situatie is nu zo, waarbij de nieuwe kapel van de buren op zolder in het gele vlak zit
Ik ben degene zonder dakkapelen. Maar zoals je ziet, het is een allegaartje. De dakkapellen links en rechts (mijn directe buren) staan ook niet op 50cm van de erfgrens.. Maar tussenbouwen wordt her en der afgeraden omdat je dan de constructie van de buren ook moet aantasten. Het kan wel, maar dan loopt het echt in de papieren. De dakkapel helemaal links staat wel netjes, maar die helemaal rechts staat dan weer dieper dan de andere sleepkapellen en daar zit ook echt maar iets van 50cm tussen de buren.. Waarschijnlijk is het daar hetzelfde verhaal, later laten plaatsen en de buren stonden al op de erfgrens...
Anyways, voor de veiligheid ga ik hem denk ik niet aan de buren vastbouwen op de 1e etage maar de ruimte ertussen zal klein blijven, ik hoop dat 50cm aan beide kanten haalbaar is.. Ik heb nog niemand over de vloer gehad, dat komt in de komende weken, ben benieuwd hoe die erover denken..
Overigens schrik ik ook van de prijzen, maar dat heeft ook te maken met het sleepdak. Ik heb al een offerte binnen van 30k, 2x4.5*1.75 met sleepdak, vergunning, afvoeren rommel, 2 kiepramen, 3 keer vaste ramen, 1 blindplaat en horren en ventilatieroosters. Ex aftimmeren en luiken/screens...
Ik hoop zelf voor 25k klaar te zijn inc luiken/screens.. Dus dat wordt nog wat onderhandelen.
Vroegah waren ze goedkoper maar ik denk dat wachten ook weinig zin heeft, ik zie die prijzen misschien met 10% zakken maar zo goedkoop als in 2014/2015/2016 worden ze niet meer.. Het nieuwe normaal enzo...
[Voor 38% gewijzigd door FreakNL op 01-02-2022 16:37]
Dec. 2019 (zomer van 2019 akkoord gegeven) een dakkapel laten plaatsen aan de voorzijde.
Nu zitten we toch er aan te denken om aan de achterzijde ook een dakkapel te laten plaatsen.
Maar ik schrik mij een hoedje wat een dakkapel nu kost!
Dec. 8200,- betaald (incl vergunning) en als ik dezelfde dakkapel wil, (50cm breder) ga ik over de 10k heen
Ik snap best dat de grondstoffen flink zijn gestegen (vooral het hout) maar zo'n stijging als dit had ik niet zo verwacht.. ik gokte op 300 - 400 euro duurder.
Misschien toch maar eens kijken naar leveranciers in Duitsland oid..
Dec. 2019 (zomer van 2019 akkoord gegeven) een dakkapel laten plaatsen aan de voorzijde.
Nu zitten we toch er aan te denken om aan de achterzijde ook een dakkapel te laten plaatsen.
Maar ik schrik mij een hoedje wat een dakkapel nu kost!
Dec. 8200,- betaald (incl vergunning) en als ik dezelfde dakkapel wil, (50cm breder) ga ik over de 10k heen
Ik snap best dat de grondstoffen flink zijn gestegen (vooral het hout) maar zo'n stijging als dit had ik niet zo verwacht.. ik gokte op 300 - 400 euro duurder.
Misschien toch maar eens kijken naar leveranciers in Duitsland oid..
Ik krijg elke drie maanden wel een update van mijn leveranciers over nieuwe prijzen en elke keer wel 3tot zelfs 12% stijgingen van diverse materialen. Dit is al 3 jaar gaande. Hout is in 3 jaar verdubbeld. Ook isolatie en dakmaterialen is hard gestegen.
Ik had op een site (dakkapelvergelijker) een verzoek ingediend voor offertes.
Die zouden wel naar 6 aanbieders gaan.
Kreeg zojuist het bericht dat er geen match was te vinden.
Denk dat ze allemaal bulken van het werk en geen zin hebben om courtage af te dragen aan zo'n vergelijkingssite.
Weer een verdienmodel minder.
Rzaan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:47:
Denk dat ze allemaal bulken van het werk en geen zin hebben om courtage af te dragen aan zo'n vergelijkingssite.
Tja. Tegenwoordig kiezen ze zelf de leuke klussen uit en voor de klant 10 anderen.
Kennis van ons kreeg ook een aanvraag. Geen mooie klus dus die zetter er een heel hoog bedrag overheen. Kreeg hem alsnog.
Rzaan schreef op vrijdag 4 februari 2022 @ 11:47:
Tja. Tegenwoordig kiezen ze zelf de leuke klussen uit en voor de klant 10 anderen.
Kennis van ons kreeg ook een aanvraag. Geen mooie klus dus die zette er een heel hoog bedrag overheen omdat die hem niet graag had. Kreeg hem alsnog.
Die van ons word ook z'n 4.50 meter breed en 1.70 hoog
Hier op Tweakers berichtte @Jelte,89 over een dakkapel die hij door zijn aannemer laat maken.
Ter plekke, dus sluit prima aan bij zijn bouwomstandigheden en bouwstijl.
Die dakkapel is nog iets breder dan die van jullie, maar hij is voor de helft van jullie bedrag klaar.
Hij laat het door een lokale aannemer maken in Twente.
Ik ging naar van Grinsven voor een offerte.
Offerte was aan de prijs, maar ja, dat weet je.
Wat me echter enorm tegenviel: Nu bestellen is over 6 maanden leveren.
Ik ging naar van Grinsven voor een offerte.
Offerte was aan de prijs, maar ja, dat weet je.
Wat me echter enorm tegenviel: Nu bestellen is over 6 maanden leveren.
8 juni wordt onze dakkapel geplaatst. 5m x 1,7m zo uit mijn hoofd. Draaikiep, screens enz. Begin januari akkoord gegeven, want anders pas plaatsing na bouwvak. Prijs 11k
mierenfokker schreef op zaterdag 2 april 2022 @ 09:31:
8 juni wordt onze dakkapel geplaatst. 5m x 1,7m zo uit mijn hoofd. Draaikiep, screens enz. Begin januari akkoord gegeven, want anders pas plaatsing na bouwvak. Prijs 11k
Sorry bij Scheer dakkapellen
(Dubbele sorry verkeerd gequote)
[Voor 24% gewijzigd door mierenfokker op 02-04-2022 11:39]
Bij ons was er een bij die zelfs 1,5 jaar wachttijd had. Was wel de goedkoopste.
Sowieso best groot prijsverschil tussen de goedkoopste € 8.000 en duurste €17.000 voor een dakkapel van 4 meter breed op een lessenaarsdak. Duurste had wel de meest gedetailleerde offerte en wekte de meeste vertrouwen.
Besloten om nog maar even te wachten met een dakkapel.
Bij ons was er een bij die zelfs 1,5 jaar wachttijd had. Was wel de goedkoopste.
Sowieso best groot prijsverschil tussen de goedkoopste € 8.000 en duurste €17.000 voor een dakkapel van 4 meter breed op een lessenaarsdak. Duurste had wel de meest gedetailleerde offerte en wekte de meeste vertrouwen.
Besloten om nog maar even te wachten met een dakkapel.
Goedkoper gaat het niet worden. 9 maanden wachten heeft mij 1500 euro gekost
Heb hier nu een offerte van +-28k voor 2 dakkapellen met een sleepdak. Dat is wel met alles erop en eraan behalve binnen afwerken. Dus inc vergunning, afvoer rommel, rolluiken, uitgetimmerde goot, verdiepte kozijnen, horren. 2x4.20m, eentje van 1.50 hoog en eentje van 1.75 hoog. Die 2e komt dus ook dieper te staan.
Ook nog 2 van 36k en 40k liggen en 1tje van 20k maar die laatste doen alleen platte daken.
Ze komen van die eerste binnenkort inmeten, ik denk dat ik voor die ga.
Wachten heeft weinig zin.
[Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 07-04-2022 19:20]
Ik zou ook niet wachten, ik heb 1.5 jaar geleden een dakkapel gekocht, die was al vrij prijzig wegens een leien dak en het nemen van een rolluik. Betaalde toen rond de 10.500.
Mijn buren kregen deze week een offerte voor eenzelfde dakkapel en die bedroeg 14k en een wachttijd van 40 weken…
Ik heb 1x mail contact gehad uit Polen welke dakkapellen maakt. Ze zouden mijn gegevens doorsturen naar een Nederlands contactpersoon.. Nooit meer wat gehoord (laat maar).
Mijn buren hebben er een uit Duitsland besteld, in maart vergunning rond, wordt medio mei geplaatst.
Communicatie ging vooral via mail. Beste man is ook 1x vanuit Duitsland naar Zoetermeer gereden om het e.e.a. in te meten.
Prijs was: € 7700,- incl btw zonder rolluiken, 400x175cm
Geen idee of het nog steed relevant is.. maar hier zijn mijn 2 cents.
- Doe verschillende offertes, ik heb er 4 laten doen. De prijzen liepen wijd uiteen. Van 11k voor 2 5m dakkapelen, tot 23k eu.
- Veel offertes hadden complete prijzen, terwijl er toch best wat maatwerk inzet. Uiteindelijk gekozen voor een partij die helder over de prijs was. 5m dakkapel kost x, draai kiep raam kost y, screen kost z. Totaal som is weinig meer op af te dingen.
Uiteindelijk BKKD gekozen, die plaatsten 2 dakkapellen in 2 dagen. Die maken de dakkapelen prefab in Den Haag, en rijden ze uit naar de rest in het land.
Omdat we in een keer 2 dakkapellen deden hadden we maar 1 vrachtwagen en 1x afval container nodig. Dat drukte toch weer een paar honderd euro.
[Voor 17% gewijzigd door _Apache_ op 02-05-2022 13:49]
Ik heb 1x mail contact gehad uit Polen welke dakkapellen maakt. Ze zouden mijn gegevens doorsturen naar een Nederlands contactpersoon.. Nooit meer wat gehoord (laat maar).
Mijn buren hebben er een uit Duitsland besteld, in maart vergunning rond, wordt medio mei geplaatst.
Communicatie ging vooral via mail. Beste man is ook 1x vanuit Duitsland naar Zoetermeer gereden om het e.e.a. in te meten.
Kortom, een stuk interessanter
Google: WG Dakkapel
Dat klinkt inderdaad ook zeer interessant.
Mijn dakkapel wordt ook in Polen gemaakt, maar wordt wel door een Nederlands bedrijf geleverd.
Het is nogal een flinke aanschaf, dus ik wilde het ook graag met een Nederlands bedrijf doen. Want als er dan iets mis is, weet ik waar ik aan moeten kloppen en ken ik mijn rechten beter.
Nu is Duitsland ook wel ok, en een dakkapel is geen rocketscience, maar toch.
Ik ken de uitvoering niet van je dakkapel, maar die prijs klinkt vooralsnog niet verkeerd.
Alleen kun je niet zeggen of jouw prijs interessanter is, want je moet ze vergelijken op materiaal, uitvoering, maten, wel of geen horren, nemen ze het afval mee, dat soort dingen.
In mijn offerte zitten 5 horren, die kosten ook € 500 samen.
[Voor 4% gewijzigd door Rzaan op 02-05-2022 13:48]
- Doe verschillende offertes, ik heb er 4 laten doen. De prijzen liepen wijd uiteen. Van 11k voor 2 5m dakkapelen, tot 23k eu.
Ik heb er 3 laten doen en de prijzen liepen niet zover uiteen.
Nu had ik wel al hier op Tweakers gekeken naar bedrijven en hun prijzen.
Voor asbestverwijdering (gaat ook over offertes) had ik veel offertes uitgezet, maar daar merk je dat sommigen het gewoon in een rekenprogramma op hun computer zetten en niet naar mijn situatie hebben gekeken.
Ook duidelijk dat ze mijn bericht niet goed hadden gelezen.
Die zijn dan wel goedkoper, maar daar ga ik sowieso niet mee in zee, want dan weet ik dat ik later met een flinke post 'meerwerk' te maken krijg.
Dat is ook mijn advies voor een offerte voor een dakkapel: Vraag er sowieso meer aan zodat je van anderen kunt zien wat zij aangeven wat ze voor dat geld allemaal doen.
_Apache_ schreef op maandag 2 mei 2022 @ 13:46:
Omdat we in een keer 2 dakkapellen deden hadden we maar 1 vrachtwagen en 1x afval container nodig. Dat drukte toch weer een paar honderd euro.
Ja, je merkte dat ze het vaker hadden gedaan. Eerst kwamen de timmerlieden, die maakte (na 3x nameten) een gat aan de straat kant. Legden de dakpannen netjes neer op een doek.
Toen het gat groot genoeg was, was inmiddels de vrachtwagen (met container en 2 dakkapellen) gearriveerd.
Tilde de container op en zette die op de vloer in de zolder (door het gat heen).
Tweede gat werd gemaakt en container werd volgeladen.
Container weer op de wagen, een voor een de kapellen erop gezet en de vrachtwagen was voor 2u smiddags was de kraan weer weg.
Voor het laatste afval werd de container nog een keer opgetild en voor het raam gehangen, door het dakkapellen heen werden de laatste restjes in de bak gegooid.
Yes. Zo een combinatie, maar dan met extra oplegger erachter. Elk voor een van de dakkapellen en op de eerste trailer stond een 10 kuubs container dwars op de trailer.
Heb inmiddels akkoord gegeven op de offerte van 28k.. Nog een paar dakramen erbij geklikt en ik zit nu op 30k voor:
2x dakkapel met sleepdak (boven elkaar, zie foto's van mij in vorige reacties)
1,60 hoog en 1.75 hoog
4,20 breed
Vergunning
Rolluiken (4 motoren, 2 per verdieping)
Uitgetimmerde goot (zodat je de goot en die lelijke bak van de rolluiken niet ziet)
(dit vonden wij echt een pre, die bakken vinden wij erg lelijk)
Volledig keralit
Horren
5 ramen waarvan 3 vast en 2 draaikiep
Verdiept kozijn
Afvoeren rommel
Binnenkant afgewerkt met gips
+
2xvelux PK25 inclusief inbouw en afvoer rommel.
Geen verholen goten, daar doen ze niet aan bij.. Kwam een technisch verhaal uit wat ik niet helemaal begreep, had met onderhoud te maken. Vond ik wel jammer overigens, maar was geen dealbreaker.
Sleepdak is duurder maar mooier, duurzamer en steviger (PV).
Levering oktober/november, mits de gemeente een beetje opschiet. Vergunning is gisteren aangevraagd.
Buren staan tot op de erfgrens, ik ga er 50cm uitblijven, vandaar 4.20 breed (mijn huis is 5.20). De ruimte tussen mij en de buren is dus klein, maar voldoende om tussendoor te kruipen.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Het is flink aan de prijs en een paar jaar geleden was ik zeker goedkoper uitgeweest.. Maarja, koe en kont enzo... En wachten heeft ook weinig zin meer. Slaat wel even een deuk in het spaargeld. En ik moet nog meer gaan verbouwen...
6000 voor 2,4 = 10.500 voor 4,2.. Sleepdak is 30% duurder, dus 10.500*1.3=13650... Beetje inflatie en grondstoftekorten erbij en 14k per kapel is zo gek nog niet...
Komen nog leges van de gemeente bij natuurlijk (paar honderd euro) en ik moet mijn rook/gas-afvoer verplaatsen naar de voorkant... Dat zal ook nog wel een paar honderd kosten...
[Voor 36% gewijzigd door FreakNL op 10-06-2022 16:50]
Je had exact dezelfde opties bij BKDD? Dat is wel een erg goede prijs dan.
Ik kom zelf niet helemaal uit de verplichte RC waarde. Bijna alle offertes op 1 na die ik binnen heb gehad hebben tot nu toe de RC waarde 3.5/4, en tegen een meerprijs is 6.3/4.7 beschikbaar. Alleen begrijp ik dat 3.5 volgens het bouwbesluit niet meer is toegestaan? Of geld dat alleen voor nieuwere woningen? Ik heb zelf een woning uit 1938 en volgens 1 van de bedrijven geld er dan mogelijk een andere waarde, alleen waar vind ik dat terug?
Je had exact dezelfde opties bij BKDD? Dat is wel een erg goede prijs dan.
Ik kom zelf niet helemaal uit de verplichte RC waarde. Bijna alle offertes op 1 na die ik binnen heb gehad hebben tot nu toe de RC waarde 3.5/4, en tegen een meerprijs is 6.3/4.7 beschikbaar. Alleen begrijp ik dat 3.5 volgens het bouwbesluit niet meer is toegestaan? Of geld dat alleen voor nieuwere woningen? Ik heb zelf een woning uit 1938 en volgens 1 van de bedrijven geld er dan mogelijk een andere waarde, alleen waar vind ik dat terug?
Ik heb 3 offertes aangevraagd en ik ging er vanuit dat ze een RC waarde van 6.0 hadden.
Maar nu ik jouw bericht zo lees, ben ik eens gaan lezen in de kleine lettertjes.
Bij 1 club was de RC waarde 4.5 en kon tegen meerprijs opgehoogd worden naar 6.0
Bij de offerte die ik heb aanvaard, staat dit: Gecertificeerd HPL RC 6.0
De complete dakkapel wordt uitgevoerd met een thermisch geïsoleerd sandwich constructie met waterkerende en dampdoorlatende laag RC 6.0 Door de speciaal ontwikkelde sandwichconstructie van Dakkapeldirect zijn de zijwangen als het dak met gelijke waarde geïsoleerd.
Er zitten kunsstof kozijnen in met HR++ glas.
Ik heb geen idee wat dan de RC van de hele constructie is, want die wordt niet genoemd.
Bij een 3de partij (van Grinsven) kan ik nergens een RC waarde vinden.
Ik weet niet of de vaste ramen ook achter een rolluik komen te zitten, zo ja dan zou ik adviseren deze ook draaikiep te nemen. Er is anders geen (gemakkelijke) manier om de binnenkant van je rolluiken schoon te maken achter dat raam.
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Kortom, een stuk interessanter
Google: WG Dakkapel
Toevallig, ik woon ook in Zoetermeer, en sinds kort op zoek naar een dakkapel voor ons huis.
Hoe is plaatsing bevallen van jullie dakkapel? Alles tevreden?
Zojuist bij hollandia ook een offerte aangevraagd voor een dakkapel met sleepdak.
Edit: en ik krijg zojuist melding dat hollandia geen sleepdak dakkapellen meer aanbiedt. De ruiter dakkapellen doen dit ook al niet meer (niet leverbaar staat er). Hmmmzzzz
Erg fijn dit topic om alle leveranciers te vinden, dat is ook een schot hagel via google zoveel bedrijven er zijn .
[Voor 25% gewijzigd door Netsrek op 24-06-2022 14:43]
Ben momenteel ook bezig met 2 dakkapelen. 1 voor de slaapkamer (voorkant, vergunningplichtig) van 2.5 x 1.5 en 1 op de garage verdieping tbv werkkamer en hobby ruimte 5x1.75m vergunningsvrij.
Prijzen lopen wel redelijk uiteen, tussen de 20k en 26k. Wel fors maar niet onrealistisch denk ik in deze tijd. Sommige leveranciers reageren echter erg slecht op vragen om of op offertes. Wellicht moet ik die maar laten varen.
Extra's vind ik wel fors, vooral de geintegreerde rolluiken/screens.
We gaan er nog eens een nachtje over slapen wat we precies willen.
Zojuist bij hollandia ook een offerte aangevraagd voor een dakkapel met sleepdak.
Edit: en ik krijg zojuist melding dat hollandia geen sleepdak dakkapellen meer aanbiedt. De ruiter dakkapellen doen dit ook al niet meer (niet leverbaar staat er). Hmmmzzzz
Erg fijn dit topic om alle leveranciers te vinden, dat is ook een schot hagel via google zoveel bedrijven er zijn .
Raar. Hoop dat ze die van mij wel leveren
Vergunning is er ook door hier, slechts 2 weken doorlooptijd na aanvraag.
[Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 24-06-2022 19:44]
Pauwl schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 16:45:
Ben momenteel ook bezig met 2 dakkapelen. 1 voor de slaapkamer (voorkant, vergunningplichtig) van 2.5 x 1.5 en 1 op de garage verdieping tbv werkkamer en hobby ruimte 5x1.75m vergunningsvrij.
Prijzen lopen wel redelijk uiteen, tussen de 20k en 26k. Wel fors maar niet onrealistisch denk ik in deze tijd. Sommige leveranciers reageren echter erg slecht op vragen om of op offertes. Wellicht moet ik die maar laten varen.
Extra's vind ik wel fors, vooral de geintegreerde rolluiken/screens.
We gaan er nog eens een nachtje over slapen wat we precies willen.
Als dit met plat dak is moet het wel goedkoper kunnen dan 26k
Ik heb er 2 van 4.50 met sleepdak voor 28k inclusief verdiepte kozijnen en rolluik en afgetimmerde goot.
Ja ik heb 4 offertes opgevraagd. Tot nu toe kom ik niet lager uit dan 20/22k. Die van 20k is nog geen echte offerte en van 22(.5)k is met screens op de 5m dakkapel. Die plaatst dakkappellen van ruiter in regio friesland. Screens zijn wel al 2k
Zit uiteindelijk op 17.5k voor 2 dakkapellen (1x 2.5x1.5 en 1x 4.4x1.5). Plaatsing ergens in Oktober als het meezit.
Keralit Rabat op de zij & voorkant, verdiepte kozijnen, lood rondom, zinken kraal, 5x draaikiep met zomer/winterstand en horren,3 vaste ramen, 3x ventilatie rooster, en beide in RC 6.3/4.7. Ook inclusief afvoeren van alle afval en de oude dakkapel.
Volgens mij wel een redelijke prijs, en niet onbelangrijk wij vonden deze dakkappellen qua uiterlijk ook wat mooier. Nu hopen dat de vergunning er doorkomt, ze schijnen hier soms nogal moeilijk te doen.
Members only: title
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Eerste offerte voor verplaatsen vd rookgasafvoer komt op 750 euro. Dat moet toch goedkoper kunnen of reken ik me rijk? Hij komt nu eigenlijk recht boven de CV dus er is zelfs weinig/minder materiaal nodig. Wel een nieuwe dakdoorvoer natuurlijk en de oude tijdelijk afdichten.
Volgens mij kun je voor 750 een complete CV ketel laten plaatsen..
Hier moet hij ook verplaatst worden maar het word het mee genomen tijdens het plaatsen, geen extra kosten. Moet alleen wel even zelf een langere buis van de CV naar de afvoer regelen.
Wij gaan de keuze voor een dakkapel maken tussen WBB dakkapellen uit Gendt en NRG dakkapellen uit Groesbeek. Prijzen zijn nagenoeg hetzelfde. Iemand ervaring met deze partijen?
[Voor 23% gewijzigd door roy77 op 03-07-2022 08:04]
roy77 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:01:
Wij gaan de keuze voor een dakkapel maken tussen WBB dakkapellen uit Gendt en NRG dakkapellen uit Groesbeek. Prijzen zijn nagenoeg hetzelfde. Iemand ervaring met deze partijen?
Goede ervaringen met WBB, weleens waar 10 jaar geleden, maar ook opvolgen van afwerkpuntjes werden goed en vlot opgelost.
FreakNL schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 23:15:
Eerste offerte voor verplaatsen vd rookgasafvoer komt op 750 euro. Dat moet toch goedkoper kunnen of reken ik me rijk? Hij komt nu eigenlijk recht boven de CV dus er is zelfs weinig/minder materiaal nodig. Wel een nieuwe dakdoorvoer natuurlijk en de oude tijdelijk afdichten.
Dat moet zeker goedkoper kunnen, een € 250,- lijkt mij een schappelijke prijs.
Hier moet hij ook verplaatst worden maar het word het mee genomen tijdens het plaatsen, geen extra kosten. Moet alleen wel even zelf een langere buis van de CV naar de afvoer regelen.
Een dakkapel bouwer die een ketel verplaatst en jij mag zelf de materialen regelen?
Ik mag hopen dat ze een gecertificeerde loodgieter/ installateur daar voor hebben.
Ik zou dat toch even navragen.
Dat moet zeker goedkoper kunnen, een € 250,- lijkt mij een schappelijke prijs.
[...]
Een dakkapel bouwer die een ketel verplaatst en jij mag zelf de materialen regelen?
Ik mag hopen dat ze een gecertificeerde loodgieter/ installateur daar voor hebben.
Ik zou dat toch even navragen.
Alleen het rookgaskanaal word verplaatst in het dak, niet de gehele CV ketel
De dakkapellen boer wil het niet zelf doen. Dat is zijn goed recht. Schoenmaker blijf bij je leest, waren de letterlijke bewoordingen. Staat ook in de offerte , dat ik dit zelf regel. Ik heb ook nog een maand of 5, dus niet zo’n probleem (vooralsnog).
Deze offerte is van een loodgieter om de hoek. Ik had zelf +-450 gebudgetteerd.
Het gaat inderdaad ENKEL om het verplaatsen van de rookgasafvoer. Het traject wordt zelfs korter (loodrecht boven de CV). Ik snap trouwens niet dat dit sowieso niet standaard was bij bouw. Ik zit nu nog met een horizontaal stuk van 140cm waar je dus ook weer met afschot rekening moet houden.
[Voor 29% gewijzigd door FreakNL op 03-07-2022 13:01]
roy77 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:01:
Recent getekend bij WBB, plaatsing over 3 maanden. Verderop in de buurt was ook een door WBB geplaatst en goed bevallen.
15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°
En juist de rookgas afvoer is wat door een gecertificeerde loodgieter gedaan moet worden.
Ik heb het nu enkel over het verplaatsen van de afvoer, het weer aansluiten wat een kwestie is van een langere buis plaatsen zal dan inderdaad door een officieel iemand gedaan moeten worden.
Ik heb het nu enkel over het verplaatsen van de afvoer, het weer aansluiten wat een kwestie is van een langere buis plaatsen zal dan inderdaad door een officieel iemand gedaan moeten worden.
Lijkt me vrij duur voor het enkel verleggen van de rook/gas afvoer. Op het dak een nieuw doorvoertje maken kost je 10min. Je hebt de doorvoerpan en dak doorvoer al dus kun je hergebruiken.
Binnen dus een stuk van de buis verlengen.
Voor 750 kun je inderdaad een complete cv ketel laten installeren.
Recent getekend bij WBB, plaatsing over 3 maanden. Verderop in de buurt was ook een door WBB geplaatst en goed bevallen.
Ok de verkoper was ook een prettige kerel. WBB week qua advies wel af van andere partijen wat betreft het plaatsen van een onderslagbalk van muur tot muur. volgens anderen is het niet nodig, WBB adviseert het wel.
Ik denk als we de dakkapellen kunnen bekijken daar en het bevalt dat we er wel uit zijn.
Rzaan schreef op zondag 17 juli 2022 @ 22:36:
Bij mij is gisteren een dakkapel geplaatst.
Een vriend van me die het recent ook had laten doen, stuurde een foto van zijn takelwerkzaamheden naar me.
Het viel me op dat ik bij hem tegen balken in het plafond aankeek.
Toch maar een akkoord gegeven voor 2 dakkapelen waarvan 1 vergunningsplichtig.
Duurt +/- 18-20 weken na akkoord.
Voor de vergunningplichtige dakkapel + 6 weken als hij wordt goedgekeurd dus dan zit je alweer op een half jaar van nu
Geen haast gelukkig maar wel vervelend dat het allemaal zolang duurt.
Vergunningsplichtige dakkapel komt op de slaapkamer dus daarna kunnen we eigenlijk pas gaan verbouwen/opknappen.
Pauwl schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:27:
Toch maar een akkoord gegeven voor 2 dakkapelen waarvan 1 vergunningsplichtig.
Duurt +/- 18-20 weken na akkoord.
Voor de vergunningplichtige dakkapel + 6 weken als hij wordt goedgekeurd dus dan zit je alweer op een half jaar van nu
Geen haast gelukkig maar wel vervelend dat het allemaal zolang duurt.
Vergunningsplichtige dakkapel komt op de slaapkamer dus daarna kunnen we eigenlijk pas gaan verbouwen/opknappen.
Welke breedte en wat was je er voor kwijt?
Is er nog iets bijzonders aan de uitvoering? Hoogte? rc waarde?
Waar heb je hem besteld?
De vergunningsplichtige dakkapel wordt 250x140 ivm welstandscriteria kan deze niet te groot zijn. Deze heeft 2 kiep kantel ramen met horren, wangen en tussenschot uitgevoerd in red cedar hout. Dit omdat de dakkapel aan de andere kant van het huis en de garageopbouw ook uitgevoerd zijn in red cedar.
De vergunningsvrije is 540x170 met 5 ramen waarvan 3 kiep kantel ramen wederom met horren. Ook deze is uitgevoerd in red cedar hout. Deze is ook voorzien van 2 elektrische screens ivm plaatsing op het zuiden. Komt een tussenschot van 20cm in ivm een nog te plaatsen tussenwand.
Van beide dakkapellen is het dak 6.3rc en wangen 4.3rc
Worden geplaatst door ruiter Leeuwarden, kosten +/- 8k voor de kleine en 14k voor de grote. Niet de duurste en niet de goedkoopste maar had er wel het beste gevoel bij tijdens de gesprekken en offertes zijn keurig gespecificeerd.
Ik vraag mij nu werkelijk af wat een dakkapel écht kost. Ik snap best dat die dingen niet voor EUR 1500 te maken zijn, maar volgens mij zitten er echt belachelijke winsten op die dingen.
Ik heb net een offerte ontvangen van 26,8k voor 5,8 en 6,9m. Dakhelling 25 graden. Hoogte 1,75m, RC iets van 4 en met 4 draaikiepramen per dakkappel en keralit afwerking. Onafgewerkte binnenzijdes en geen rolluiken/horren.
Als ik kijk wat een normaal kunststof kozijn kost en hier wat dikke houten balken, loodslabben en bitumen bij optel, kom ik in de verste verte niet in de buurt van dat soort bedragen. Ik denk dat je voor 6k de stuk qua kostprijs prima uitkomt.
[Voor 4% gewijzigd door Kromatic op 02-09-2022 15:36]
Kromatic schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:30:
Ik vraag mij nu werkelijk af wat een dakkapel écht kost. Ik snap best dat die dingen niet voor EUR 1500 te maken zijn, maar volgens mij zitten er echt belachelijke winsten op die dingen.
Ik heb net een offerte ontvangen van 26,8k voor 5,8 en 6,9m. Dakhelling 25 graden. Hoogte 1,75m, RC iets van 4 en met 4 draaikiepramen per dakkappel en keralit afwerking. Onafgewerkte binnenzijdes en geen rolluiken/horren.
Als ik kijk wat een normaal kunststof kozijn kost en hier wat dikke houten balken, loodslabben en bitumen bij optel, kom ik in de verste verte niet in de buurt van dat soort bedragen. Ik denk dat je voor 6k de stuk qua kostprijs prima uitkomt.
Je hebt het wel over 2 grote dakkapellen.
Je hebt niet de factor arbeid meegenomen, neem ik aan.
Ook niet de kraan, want zulke grote neem je niet op je schouder.
Ik snap uiteraard dat het plaatje niet helemaal compleet is, maar een kraan kost ca. 1.5k voor een dag. Dan kom ik op 13,5k ex arbeid. Het zal mij benieuwen als er meer dan 2k arbeid in een dakkapel gaat. Dat zijn ca. 7 arbeidsdagen per dakkapel voor het bouwen en monteren. Totaal 17,5k. Dan lijkt bijna 10k winst toch wel erg gortig, niet?
Ik weet niet of alle berekeningen kloppen (gewoon niet genoeg kijk op)
Zal er echt maar per dakkapel maar 7 mandagen inzitten?
Bij mij waren ze al met 4 man meer dan een halve dag aan het monteren.
Maar er komt ook iemand kijken wat voor dakkapel je wil.
Die meet alles in.
Later wordt er een tekening gemaakt en die wordt opgestuurd.
Moet je ook allemaal meerekenen.
Dan moet dat ding op transport.
Afschrijving materiaal en machines.
Degene die opmeet, komt 3 van de 5 keer voor niks omdat de klant toch voor een ander kiest.
Als de dakkapel niet goed is, moeten ze terugkomen. Garantie geven kost ook geld.
Ik heb destijds voor 2000 euro mijn dakkapel van 2,5x4 opnieuw laten omkleden, dat is 10 jaar terug nu. Helling van 30 graden dus heel veel zaagverlies.
In die tijd was het materiaal 10 euro per strekkende meter, zal nu wel veelvoud zijn.
Kromatic schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:35:
Ik snap uiteraard dat het plaatje niet helemaal compleet is, maar een kraan kost ca. 1.5k voor een dag. Dan kom ik op 13,5k ex arbeid. Het zal mij benieuwen als er meer dan 2k arbeid in een dakkapel gaat. Dat zijn ca. 7 arbeidsdagen per dakkapel voor het bouwen en monteren. Totaal 17,5k. Dan lijkt bijna 10k winst toch wel erg gortig, niet?
7 arbeidsdagen voor 2000 euro? Minder dan €300 per dag zou betekenen €37,50 excl. per uur. Tel er tegenwoordig maar vlotjes de helft bij...
Kromatic schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 17:35:
Dan is de hoofdvraag, waarom doe je het zelf niet als de winstmarge hierop te gortig is?
Mensen vergeten ook snel dat een bedrijf meer is dan verkoopprijs minus inkoopbedrag = winst.
Bedrijven hebben zoveel kosten die ze allemaal door moeten berekenen.
Huur, verzekeringen, premies, energie, afschrijvingen, ziekteverzuim, vergunningen, energie, transport.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze misschien geen flinke marge pakken, maar ik denk niet dat die 40% is.
7 arbeidsdagen voor 2000 euro? Minder dan €300 per dag zou betekenen €37,50 excl. per uur. Tel er tegenwoordig maar vlotjes de helft bij...
Dat is geen vreemd uurtarief voor een niet-zzper. Mijn overbuurman heeft een interieurbouwbedrijf met ca. 25 man in dienst en dan hebben we het zo nu en dan wel eens over de kosten/lasten en die kosten all-in met werkgeverslasten e.d. écht geen 300 de man per dag.
Dan is de hoofdvraag, waarom doe je het zelf niet als de winstmarge hierop te gortig is?
De manier om snel rijk te worden toch?
Beetje flauwe reactie. Ik gun iedereen een fijne boterham en dat is wat mij betreft 200-300 euro winst per dag. 300 euro winst per dag x 20 dagen = 6k netto in de maand, moet toch prima vertoeven zijn. Alles daarboven voel ik me gewoon beetgenomen en ga ik op zoek naar een alternatief/goedkopere route . Ieder het zijne.
Rzaan schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:09:
Mensen vergeten ook snel dat een bedrijf meer is dan verkoopprijs minus inkoopbedrag = winst.
Bedrijven hebben zoveel kosten die ze allemaal door moeten berekenen.
Huur, verzekeringen, premies, energie, afschrijvingen, ziekteverzuim, vergunningen, energie, transport.
Waarmee ik niet wil zeggen dat ze misschien geen flinke marge pakken, maar ik denk niet dat die 40% is.
Iedereen mag winst maken, sterker nog dat gun ik iedereen, maar het moet wel een beetje reëel blijven. 3-4 modale maandsalarissen winst op een klus van pak hem beet een volle week. Niet bij mij..
@Kromatic Interieurbouw is wat anders dan een bouwbedrijf die dakkapellen plaatst. Op hoogte werken brengt risico's met zich mee. Verzekeringen voor ziekte/arbeidsongeschiktheid zijn een stuk duurder.
@_JGC_ Helemaal mee eens. De gemiddelde Nederlander verdient echter niet meer dan 100 - 125 EU per dag. Werkgeverslasten all-in zijn vaak 1.5x tot 2x dit bedrag. Ik denk dat EU 300 per dag daarom prima uit komt om die reden.
Beetje flauwe reactie. Ik gun iedereen een fijne boterham en dat is wat mij betreft 200-300 euro winst per dag. 300 euro winst per dag x 20 dagen = 6k netto in de maand, moet toch prima vertoeven zijn. Alles daarboven voel ik me gewoon beetgenomen en ga ik op zoek naar een alternatief/goedkopere route . Ieder het zijne.
Ik weet niet hoe je rekent.
Natuurlijk als je ZZP-er bent is 6.000 netto heel fijn.
Bruto al een stuk minder.
Maar als ondernemer met al die verantwoordelijkheid en gezeik aan je kop € 6.000 per maand winst...
Dan kan je beter in loondienst gaan.
Denk dat je je echt verkijkt op wat een bedrijfsvoering kost.
Als een timmerman € 3.000 bruto verdiend, kost deze de werknemer al € 4.000 - € 4.500.
Dan is ie nog niet verzekerd.
Kromatic schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:59:
@_JGC_ Helemaal mee eens. De gemiddelde Nederlander verdient echter niet meer dan 100 - 125 EU per dag. Werkgeverslasten all-in zijn vaak 1.5x tot 2x dit bedrag. Ik denk dat EU 300 per dag daarom prima uit komt om die reden.
100 per dag? Bouwvakkers? Mijn vriendin zit in de schoonmaak en verdient meer dan dat.
Er is geen alternatief.
Moest er meer concurrentie zijn, dan ga je automatisch lagere prijzen zien. Maar doordat niemand meer in de bouw wilt gaan werken, zijn er steeds mindere mogelijkheden doordat het werkvolk en vakkennis verdwijnt. Maar het werk blijft enkel toenemen
100 per dag? Bouwvakkers? Mijn vriendin zit in de schoonmaak en verdient meer dan dat.
In welk jaar leef jij?
Modaal netto is ongeveer EU 2300. per maand en ongeveer EU 2125 per 4 weken. Als je 5 dagen per week werkt, verdien je EU 106 per dag. Zo heel vreemd is mijn berekening dus niet hoor. Nergens voor nodig die bijdehante opmerking . Prima bedrijf dus die schoonmakers bovenmodaal inschaalt.
@bottom line Klopt volledig. Vandaar dat het al heel snel loont om zelf aan de slag te gaan. Vervelende met dingen als dakkapellen is dat je het maar 1 of 2 keer in je leven doet. Weinig momenten om te leren en het moet structureel natuurlijk ook in orde zijn.
[Voor 20% gewijzigd door Kromatic op 03-09-2022 22:16]
Modaal netto is ongeveer EU 2300. per maand en ongeveer EU 2125 per 4 weken. Als je 5 dagen per week werkt, verdien je EU 106 per dag. Zo heel vreemd is mijn berekening dus niet hoor. Nergens voor nodig die bijdehante opmerking . Prima bedrijf dus die schoonmakers bovenmodaal inschaalt.
@bottom line Klopt volledig. Vandaar dat het al heel snel loont om zelf aan de slag te gaan. Vervelende met dingen als dakkapellen is dat je het maar 1 of 2 keer in je leven doet. Weinig momenten om te leren en het moet structureel natuurlijk ook in orde zijn.
Modaal bruto is 38000, dat is ruim 3000 per maand. Of als je met 52 weken en 40 uur per week rekent ruim 18 euro per uur. Daar maak je er 8 van op een dag, zit je op 146.
Daar komt nog ZVW, WIA en WW premie overheen. Arbodienst en/of verzekeraar erbij. Dan nog gereedschap, bus, aanhanger, steigers, etc allemaal aanschaffen, afschrijven en onderhouden/keuren. Heb je geen klus, lopen de kosten door. Is je werknemer ziek, lopen de kosten door. Verneukt je werknemer de klus, mag je voor nop komen herstellen. Dan ga je geen 100 euro marge pakken op een mandag.
En nee, mijn vriendin verdient niet modaal maar ergens halverwege tussen minimum en modaal (omgerekend naar 40 urige werkweek, ze werkt maar 2 middagen per week).
Ik begrijp volkomen dat er meer bij komt kijken dan enkel de kostprijs van het materiaal en dat een onderneming drijven ook kosten met zich mee brengt, maar gevoelsmatig en ook met een naberekening blijft er klaarblijkelijk een behoorlijke som geld over. In de offerte die ik heb gehad, vermoed ik zelfs tegen de 8k a 10k. Helemaal prima voor de mensen die met de offerte akkoord gaan, maar ik ga dan toch liever op zoek naar een alternatief. Ik heb namelijk vier dakkapellen nodig. Een beetje eigen onderzoek loont dan dus enorm.
Kromatic schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:42:
Ik begrijp volkomen dat er meer bij komt kijken dan enkel de kostprijs van het materiaal en dat een onderneming drijven ook kosten met zich mee brengt, maar gevoelsmatig en ook met een naberekening blijft er klaarblijkelijk een behoorlijke som geld over. In de offerte die ik heb gehad, vermoed ik zelfs tegen de 8k a 10k. Helemaal prima voor de mensen die met de offerte akkoord gaan, maar ik ga dan toch liever op zoek naar een alternatief. Ik heb namelijk vier dakkapellen nodig. Een beetje eigen onderzoek loont dan dus enorm.
Het zou me verbazen als er zoveel netto netto netto overblijft.
Maar ik weet het ook niet precies.
Het loont sowieso de moeite om op verschillende plaatsen offertes aan te vragen.
Let dan ook goed op of ze hetzelfde leveren.
Let bijvoorbeeld goed op de isolatiewaarden.
Gebruiken ze Keralit (als je dat natuurlijk wilt) of Trespa?
Wat vragen ze voor afvoer afval?
Kosten kleuren voor de kozijnen meer?
Welke kozijnen zitten erin?
Kromatic schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:59:
ik zou eens even gaan googlen....
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel
We hebben het niet over de EU we hebben het over Nederland en dan kom je met 8 uur minimumloon al richting de € 100 en dan heb je de werkgeverslasten nog niet meegenomen. En naast werkgeverslasten heb je ook nog andere kosten per werknemer...
[Voor 4% gewijzigd door Backpacker op 04-09-2022 11:18]
Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel
Kromatic schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:30:
Wat een prijzen
Wij kochten bij BKKD IN Den Haag. Die hebben een vaste prijs per lengte.
Alles had een plat dak en 1,5m, en de breedte bepaalde de basisprijs, en dan alle andere dingen kosten extra (draai kiep raam, screens etc)
Wij betaalden voor 2 dakkapellen van 4.5m breed met elk 3 draai kiep ramen. Totaal 14k.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details