Toon posts:

Het grote dakkapel (offertes) topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Backpacker
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Kromatic schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:11:
[...]

De gemiddelde Nederlander verdient toch echt rond de 100 - 125 euro netto. Ik heb het helemaal niet over de werkgeverslasten?
Het gaat hier om de kosten van de werkgever die worden doorvertaald naar de offerteprijzen. Je moet dus wel degelijk naar de werkgeverslasten kijken om iets zinnigs over de prijs van een dakkapel te kunnen zeggen.

Daarnaast heb ik nu gerekend met het minimumloon, een ervaren timmerman die ook nog op hoogte werkt verdiend toch echt wel meer. En dan moeten de 4 weken betaald verlof ook nog even meegerekend worden want in die periode komt er geen omzet binnen voor die werknemer. Verzekeringen, vennootschapsbelasting, BTW (!) enz enz. komt er dan nog allemaal bij.

Al met al ga je gewoon veel te kort door de bocht met je loonkosten...

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 21:08

Rzaan

Altijd zoekende

Zullen we gewoon weer over de offertes verder gaan?
_Apache_ schreef op zondag 4 september 2022 @ 12:05:
Wij kochten bij BKKD IN Den Haag. Die hebben een vaste prijs per lengte.
Alles had een plat dak en 1,5m, en de breedte bepaalde de basisprijs, en dan alle andere dingen kosten extra (draai kiep raam, screens etc)

Wij betaalden voor 2 dakkapellen van 4.5m breed met elk 3 draai kiep ramen. Totaal 14k.

Enige fabrikant die zo werkte, met vaste prijzen.
Zo werken bijna alle fabrikanten.
Alleen zie je dat niet direct in de offerte.
maar ze gaan uit van een basismodel en daar komen steeds wat kosten bij naarmate de breedte toeneemt.
Meestal iets van basismodel voor een bepaalde prijs en dan € 1.000 per extra meter.
Zit er een gewoon raam in, iets goedkoper, zit er een draai kiepraam in iets duurder.

Je kunt ook niet zomaar zeggen of iets te duur is.
Wat voor isolatie?
Welk merk ramen?
Welke kleur?
Welk materiaal zijn de wangen en boeiboorden?
Hoe hoog is je dakkapel?
Hoe makkelijk is hij te transporteren?

Je moet goed oppassen wat je vergelijkt.
Ik vind 14K voor 2 dakkapellen van dat formaat een heel gewone marktconforme prijs.
Behalve als het dak nauwelijks geïsoleerd is en de wangen van hout of trespa.

Wij betaalden voor een dakkapel van 10,50 meter en een hoogte van 1,75 met RC 6.0 rond de € 19.500.
Keralit.
Schuco kozijnen 10 stuks, waarvan de helft draai-kiep.
Alles in de kleur antraciet.
Inclusief 5 inzethorren.
Smak geld en het doet nog steeds pijn als ik de factuur bekijk.
Maar als ik in de tuin ga staan, en ik ernaar, is dat weer over.

[Voor 6% gewijzigd door Rzaan op 04-09-2022 13:04]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06:47

_Apache_

For life.

Rzaan schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:01:
Zullen we gewoon weer over de offertes verder gaan?

[...]

Zo werken bijna alle fabrikanten.
Alleen zie je dat niet direct in de offerte.
maar ze gaan uit van een basismodel en daar komen steeds wat kosten bij, hoe hoger de offerte wordt.

Je kunt ook niet zomaar zeggen of iets te duur is.
Wat voor isolatie?
Welk merk ramen?
Welke kleur?
Welk materiaal zijn de wangen en boeiboorden?
Hoe hoog is je dakkapel?
Hoe makkelijk is hij te transporteren?

Je moet goed oppassen wat je vergelijkt.
Ik vind 14K voor 2 dakkapellen van dat formaat een heel gewone marktconforme prijs.
Behalve als het dak nauwelijks geïsoleerd is en de wangen van hout of trespa.

Wij betaalden voor een dakkapel van 10,50 meter en een hoogte van 1,75 met RC 6.0 rond de € 19.500.
Keralit.
Schuco kozijnen 10 stuks, waarvan de helft draai-kiep.
Alles in de kleur antraciet.
Inclusief 5 inzethorren.
Smak geld en het doet nog steeds pijn als ik de factuur bekijk.
Maar als ik in de tuin ga staan, en ik ernaar, is dat weer over.
Klopt, maar BKKD maakte dat een soort menu kaart. Je kiest X met Y extra, en dat maakt prijs z.
Bij alle anderen (heb 6/7partijen gevraagd), kwamen er hoge / ronde en vage prijzen vanaf.

Isolatie waarde van het dakkapel is beter dan m'n dak zelf.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

_Apache_ schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:05:
[...]

Klopt, maar BKKD maakte dat een soort menu kaart. Je kiest X met Y extra, en dat maakt prijs z.
Bij alle anderen (heb 6/7partijen gevraagd), kwamen er hoge / ronde en vage prijzen vanaf.

Isolatie waarde van het dakkapel is beter dan m'n dak zelf.
Bij degene die ik vroeg was alles redelijk duidelijk in de offerte (van Grinsven bijvoorbeeld)
Toevalligerwijze het bedrijf wat ik uiteindelijk gekozen heb, niet.
Maar kon wel goed de verschillen uit de offertes halen.
Had wel bijna over de RC waarden heengelezen bij 1 bedrijf. Die was stukken lager dan bij de anderen.

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 05:50

MLLL

Palm Treo 650

Kromatic schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 17:59:
@_JGC_ Helemaal mee eens. De gemiddelde Nederlander verdient echter niet meer dan 100 - 125 EU per dag. Werkgeverslasten all-in zijn vaak 1.5x tot 2x dit bedrag. Ik denk dat EU 300 per dag daarom prima uit komt om die reden.
Volgens mij vergeet je de pensioenopbouw.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:57
MLLL schreef op zondag 4 september 2022 @ 14:40:
[...]

Volgens mij vergeet je de pensioenopbouw.
Dat is nou net het enige wat veel van die bedrijven niet bouwen ;)

• Backpacker
  • Niet online
_JGC_ schreef op zondag 4 september 2022 @ 15:13:
[...]

Dat is nou net het enige wat veel van die bedrijven niet bouwen ;)
In de bouwsector geldt een verplicht pensioenfonds, nu zijn er veel zzp'ers maar die komen sowieso niet voor minder van € 400 per dag opdagen....

Duurzaamheidmaatregelen aan het treffen? Lees https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2114724 even ivm het energielabel

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:54

FreakNL

Well do ya punk?

Kromatic schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:30:
Ik vraag mij nu werkelijk af wat een dakkapel écht kost. Ik snap best dat die dingen niet voor EUR 1500 te maken zijn, maar volgens mij zitten er echt belachelijke winsten op die dingen.

Ik heb net een offerte ontvangen van 26,8k voor 5,8 en 6,9m. Dakhelling 25 graden. Hoogte 1,75m, RC iets van 4 en met 4 draaikiepramen per dakkappel en keralit afwerking. Onafgewerkte binnenzijdes en geen rolluiken/horren.

Als ik kijk wat een normaal kunststof kozijn kost en hier wat dikke houten balken, loodslabben en bitumen bij optel, kom ik in de verste verte niet in de buurt van dat soort bedragen. Ik denk dat je voor 6k de stuk qua kostprijs prima uitkomt.
Daar heb ik er 2 voor. En dat vond ik al veel….
FreakNL in "Offerte dakkapel"

Ik had in 2014 overigens een offerte van 6k liggen voor een enkele kapel. Wel sleepdak en rolluiken. Toen niet gedaan omdat ik het geld er nog niet voor over had _O- 7(8)7

/edit
Oh, dit is voor 2??? Dan is het best een prima uitgangspositie , gewoon rolluiken en sleepdak erbij onderhandelen voor deze prijs.

[Voor 19% gewijzigd door FreakNL op 04-09-2022 15:25]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:57
Backpacker schreef op zondag 4 september 2022 @ 15:18:
[...]

In de bouwsector geldt een verplicht pensioenfonds, nu zijn er veel zzp'ers maar die komen sowieso niet voor minder van € 400 per dag opdagen....
Ik weet van schilders dat die ook als ZZP'er verplicht pensioen moeten opbouwen.
Net even gekeken wat betreft de bouw, dat was voorheen nml nooit verplicht, maar sinds 2020 wel.
Ik herinner me nog de uitspraak van de directeur van een kunststof kozijnen bedrijf: "pensioen? mijn werknemers hebben liever een paar biertjes extra in het weekend".

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

BKKD is behoorlijk transparant inderdaad, jammer genoeg doen ze geen sleepdaken.

Ik denk trouwens dat er wel meer marge opzit als 5 jaar terug. Je zou erop kunnen gokken dat er weer een crisis aankomt en de bouwprijzen weer instorten… Ik heb die gok niet genomen en daardoor betaal ik wellicht nu 10K teveel… Maargoed, ik heb nog andere zaken om rekening mee te houden en kan geen 2-3 jaar meer wachten.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

FreakNL schreef op zondag 4 september 2022 @ 15:20:

Oh, dit is voor 2??? Dan is het best een prima uitgangspositie , gewoon rolluiken en sleepdak erbij onderhandelen voor deze prijs.
Dan moet je volgens mij wel bouwvergunning bij de gemeente aanvragen, bij een sleepdak.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Tja, dat zijn ook de kosten niet op deze bedragen.

Het is wel veel duurzamer. Het ziet er ook mooier uit (alhoewel dat smaak is), het is beter geschikt voor PV en het heeft een betere waterafvoer.

Als de (directe) buren overigens een plat dak hebben zou ik geen sleepdak doen. Maar het hele blok heeft hier sleepdak, dan ga ik er geen plat dak tussen zetten.

[Voor 74% gewijzigd door FreakNL op 04-09-2022 19:08]

• Kromatic
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:58
Ik heb inmiddels diverse bedrijven aangeschreven. Veel komen inderdaad rond die 26k uit. Er is echter een persoon/aannemer die zegt het voor 18k te kunnen maken. Diegene komt a.s. zaterdag kijken. Ik ben érg benieuwd en uiteraard ook erg kritisch gezien het prijsverschil, maar ben erg benieuwd naar zijn verhaal.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Kromatic schreef op zondag 4 september 2022 @ 21:48:
Ik heb inmiddels diverse bedrijven aangeschreven. Veel komen inderdaad rond die 26k uit. Er is echter een persoon/aannemer die zegt het voor 18k te kunnen maken. Diegene komt a.s. zaterdag kijken. Ik ben érg benieuwd en uiteraard ook erg kritisch gezien het prijsverschil, maar ben erg benieuwd naar zijn verhaal.
Wellicht maakt hij 'm in het dak. Dus niet pre-fab.
Dat zou kunnen schelen.

• Kromatic
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21:58
@Rzaan Dat zou heel goed kunnen en voor mij geen enkel probleem. Het maakt mij namelijk echt geen bal uit hoe de dakkapel gefabriceerd wordt. De hele bovenste verdieping (momenteel ca. 120 m2, na 4 dakkappelen gaat dit echter richting de 190 m2, mede door de flauwe hellingshoek van 25 graden.) moet nog verbouwd worden en dit is stap 1 zeg maar. Hierna gaan we de ruimtes intekenen en indelen aan de hand van de ontstane ruimte. Dat het wellicht wat langer duurt, neem ik graag voor lief voor bijna 10k prijsverschil!

[Voor 13% gewijzigd door Kromatic op 04-09-2022 22:45]

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Kromatic schreef op zondag 4 september 2022 @ 22:37:
@Rzaan Dat zou heel goed kunnen en voor mij geen enkel probleem. Het maakt mij namelijk echt geen bal uit hoe de dakkapel gefabriceerd wordt. De hele bovenste verdieping (momenteel ca. 120 m2, na 4 dakkappelen gaat dit echter richting de 190 m2, mede door de flauwe hellingshoek van 25 graden.) moet nog verbouwd worden en dit is stap 1 zeg maar. Hierna gaan we de ruimtes intekenen en indelen aan de hand van de ontstane ruimte. Dat het wellicht wat langer duurt, neem ik graag voor lief voor bijna 10k prijsverschil!
10K is serieus geld.

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik zeker willen weten hoe ze een 6 meter lang kozijn boven denken te krijgen O-)

• Netsrek
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Onlangs is er bij ons een adviseur langs geweest voor een dakkapel, die gaat een offerte maken. We hebben toen ook gesproken over de RC waarde in de dakkapel. Hij gaf aan dat ze tijdens het plaatsen van de dakkapel isolatiemateriaal in de constructie spuiten om een bepaalde RC te halen, dit wordt daarna damp- en luchtdicht afgewerkt.

Hij gaf aan dat het kiezen voor een dakkapel met RC6.0 bij ons beter niet kan gezien ons dak een RC3.0 heeft. (11cm glaswol, RC uit bouwtekeningen). Het advies is om voor een RC3.5 te gaan om koudebrug te voorkomen met mogelijke vochtproblemen tot gevolg. Hoe denken jullie hier over?

Het gaat om een kapel 3mx1,65m dus het oppervlak is niet enorm, maar toch.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
@Netsrek bij ons zeiden ze dat ook, ben er nog niet over uit iig.. ligt er ook aan of je nog gaat na-isoleren..

Ik heb trouwens 4 offertes liggen, waarvan 1 echt een stuk duurder (scheer) en 2 in het midden en de goedkoopste is WBB.. die zit 700 onder de middenste.. 10700 voor een 4.10M dakkapel van 1.75 met horren en rolluiken en RC6.. zijn er meer ervaringen met WBB? Hij is erg goedkoop vergeleken met de rest en de beste man had wel een hoop praatjes, dus dat stond mijn vriendin niet aan..

Maarja 700 goedkoper is ook best een bedrag vind ik.. en ze kunnen relatief snel leveren (januari)

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

[b]ID-College schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:14:
Maarja 700 goedkoper is ook best een bedrag vind ik.. en ze kunnen relatief snel leveren (januari)
Weet niet waar je woont, maar omgeving Nijmegen zit DakkapelDirect.
Zij leveren goed geisoleerde dakkapellen en zijn meestal ook redelijk snel daarmee.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Netsrek schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 14:27:
[...]

..

Zojuist bij hollandia ook een offerte aangevraagd voor een dakkapel met sleepdak.
Edit: en ik krijg zojuist melding dat hollandia geen sleepdak dakkapellen meer aanbiedt. :X De ruiter dakkapellen doen dit ook al niet meer (niet leverbaar staat er). Hmmmzzzz :F
Heb je ooit nog een andere leverancier gevonden?
FreakNL schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 19:44:
[...]

Raar. Hoop dat ze die van mij wel leveren :+

Vergunning is er ook door hier, slechts 2 weken doorlooptijd na aanvraag.
Krijg nu (2 weken vantevoren) bericht dat ze de plaatsing met 3 (!) maanden moeten uitstellen vanwege leveringsproblemen... Ik weet niet wat ik ervan moet denken maar het is een behoorlijk deuk in mijn vertrouwen.. En het komt ook totaal niet uit, ik had al allerlei zaken geregeld....

• Netsrek
  • Niet online
FreakNL schreef op woensdag 16 november 2022 @ 18:07:
[...]
Heb je ooit nog een andere leverancier gevonden?
[...]
Krijg nu (2 weken vantevoren) bericht dat ze de plaatsing met 3 (!) maanden moeten uitstellen vanwege leveringsproblemen... Ik weet niet wat ik ervan moet denken maar het is een behoorlijk deuk in mijn vertrouwen.. En het komt ook totaal niet uit, ik had al allerlei zaken geregeld....
Hier geen enkele leverancier gevonden die een sleepkap wilde aanbieden, ze gaven allemaal aan dat die op het moment exorbitant hoog geprijsd zijn. (5 tot 10k extra) en niet de moeite waard door zogenaamde langere plaatsingstijd en tekort aan personeel.

Wij hebben nu allemaal 'platte' offertes opgevraagd en zijn van plan daarmee een vergunningsaanvraag bij de gemeente te doen. Hier in de straat heeft nog niemand een dakkapel dus kunnen wij wellicht een type voorschrijven voor het straatbeeld.

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-03 13:46
Hier is een dakkapel geplaatst, ze krijgen de dakpannen echter niet meer volledig aansluitend. Klinkt mij vreemd in de oren.

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:33

de Peer

under peer review

roy77 schreef op woensdag 23 november 2022 @ 15:27:
Hier is een dakkapel geplaatst, ze krijgen de dakpannen echter niet meer volledig aansluitend. Klinkt mij vreemd in de oren.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
dat moet je inderdaad niet accepteren. die kieren zijn echt te groot.

Tibber-klant, 20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Nissan Leaf, Gasloos sinds 2018

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-03 20:22
Ik zie hier best veel offertes voorbij komen waarin voor de kunststof kozijnen/afwerking voor houtnerf gekozen wordt.

Ik had dat in mijn vorige woning ook gedaan maar ik zou dat nu nooit meer doen voor de 1e verdieping of een dakkapel. Je ziet die nerf namelijk toch niet vanaf de straat (alleen op <1m afstand) en het enige wat je ermee bereikt is dat de boel veel sneller vies wordt doordat het vuil zich makkelijker kan hechten.

All-electric.

• TweakertDB
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 03-03 14:56

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Tenzij je zit te wachten op lekkage en allerlei ellende zou ik degene die dat prutswerk heeft achtergelaten toch echt even terugroepen :(

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:43

[Afbeelding]

[Afbeelding]
LOL. Wat een prutswerk. De foto's zijn wat onduidelijk, maar het lijkt erop alsof het even snel gefrommeld is waarna vervolgens de pannen niet meer passen. En als een pan echt niet past door een obstakel ofzo dan kan dat meestal passend gemaakt worden door een klein randje of hoekje eraf te slijpen.

Zoals gezegd: dit is wachten tot sneeuw of regenstorm uit de verkeerde windrichting voor lekkage

• roy77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-03 13:46
Ik heb ze geïnformeerd dat we hier niet mee akkoord gaan. Wachten op bericht...bedankt voor jullie feedback

9200WP, ERST20D-VM2D + SUZ-SWM40 VA

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 07:55
Dubbele post, excuus

[Voor 229% gewijzigd door Davidrrr op 06-12-2022 14:05]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Netsrek schreef op donderdag 17 november 2022 @ 23:00:
[...]

Hier geen enkele leverancier gevonden die een sleepkap wilde aanbieden, ze gaven allemaal aan dat die op het moment exorbitant hoog geprijsd zijn. (5 tot 10k extra) en niet de moeite waard door zogenaamde langere plaatsingstijd en tekort aan personeel.

Wij hebben nu allemaal 'platte' offertes opgevraagd en zijn van plan daarmee een vergunningsaanvraag bij de gemeente te doen. Hier in de straat heeft nog niemand een dakkapel dus kunnen wij wellicht een type voorschrijven voor het straatbeeld.
Dan ben ik waarschijnlijk net op tijd geweest met regelen. Helaas komt de mijne pas in februari..

• florf
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-03 12:48
Kan het denk ik wel hier plaatsen.

Is een dakkapel van Knipping het waard? Offerte van 14k euro vs 6k euro op de dakkapel.nl configurator.

Wat zou de meerwaarde zijn. Zou die echt 2x zo lang meegaan zonder onderhoud?

• Davidrrr
Wat heb je in de offerte staan dan?

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

florf schreef op vrijdag 9 december 2022 @ 18:58:
Kan het denk ik wel hier plaatsen.

Is een dakkapel van Knipping het waard? Offerte van 14k euro vs 6k euro op de dakkapel.nl configurator.

Wat zou de meerwaarde zijn. Zou die echt 2x zo lang meegaan zonder onderhoud?
Als het om exact dezelfde materialen en indeling gaat, dan is dat nogal een verschil.
Weet je zeker dat ze dezelfde soort ramen, hetzelfde soort materiaal en afmetingen hebben?

• florf
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 18-03 12:48
Reden dat het zo duur is is omdat het een knipping dakkapel is denk ik? Dus niet exact zelfde materialen.

Maar zelfs voor een A merk vind ik de premium wel erg hoog. Je verwacht misschien 50% meer te betalen, niet meer dan 100%.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

florf schreef op donderdag 15 december 2022 @ 12:00:
Reden dat het zo duur is is omdat het een knipping dakkapel is denk ik? Dus niet exact zelfde materialen.

Maar zelfs voor een A merk vind ik de premium wel erg hoog. Je verwacht misschien 50% meer te betalen, niet meer dan 100%.
Met deze summiere uitleg en aannames kan niemand hier er een zinnig antwoord op geven.
Je hebt de offertes, dus dan kun je toch zien waar het verschil in zit?

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-03 15:40
ID-College schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 13:14:
@Netsrek WBB.. die zit 700 onder de middenste.. 10700 voor een 4.10M dakkapel van 1.75 met horren en rolluiken en RC6.. zijn er meer ervaringen met WBB? Hij is erg goedkoop vergeleken met de rest en de beste man had wel een hoop praatjes, dus dat stond mijn vriendin niet aan.
Vorige week heeft WBB een dakkapel bij ons geplaatst. circa 4.5m x 1.75m. In totaal hebben ze 3 huizen hier in de straat gedaan waarbij bij ons thuis een verkoper van WBB zelf was geweest. Vriendelijk man en heeft goed uitleg gegeven. Bij de andere 2 huizen was toevallig een derde partij langs geweest die namens WBB verkocht. Die "derde" persoon was meer een praatjes maker, achteraf slecht bereikbaar, en had 1 dakkapel bij de buren nog verkeerd ingetekend ook bleek bij plaatsing.

Uiteindelijk zijn we erg blij met het eind resultaat. Het zijn serieus mooi dakkapellen en tevens goed geïsoleerd. Bij plaatsing is er goed gekeken dat het dakkapel exact aansluit op de muur die er al staat en we willen doortrekken.

WBB was bij ons ook de goedkoopste met een verschil van ruim 2.5k vergeleken met 2 andere offertes hier uit de buurt (regio den haag/rotterdam). WBB komt echter voor ons (1,5 uur rijden ) uit het oosten van het land, en daar lijkt het gewoon goedkoper te zijn?

[Voor 10% gewijzigd door Nemm op 16-12-2022 16:16]

• Davidrrr
Mooi dat je erg tevreden bent. Wat zit er bv voor isolatie in? Ben ik wel benieuwd naar. Je kunt van elke partij goede en slechte verhalen vinden. Ik merk overigens ook wel dat de partijen in de randstad wat duurder zijn dan bv uit de rest van het land.

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:48
Hier worden komende dinsdag 2 dakkapellen geplaatst.
Hopelijk gaat alles naar wens, ik ga vanaf 1e week januari met een timmerman voor de verdere afwerking aan de slag :)

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:21
Nemm schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:14:
[...]

Vorige week heeft WBB een dakkapel bij ons geplaatst. circa 4.5m x 1.75m. In totaal hebben ze 3 huizen hier in de straat gedaan waarbij bij ons thuis een verkoper van WBB zelf was geweest. Vriendelijk man en heeft goed uitleg gegeven. Bij de andere 2 huizen was toevallig een derde partij langs geweest die namens WBB verkocht. Die "derde" persoon was meer een praatjes maker, achteraf slecht bereikbaar, en had 1 dakkapel bij de buren nog verkeerd ingetekend ook bleek bij plaatsing.

Uiteindelijk zijn we erg blij met het eind resultaat. Het zijn serieus mooi dakkapellen en tevens goed geïsoleerd. Bij plaatsing is er goed gekeken dat het dakkapel exact aansluit op de muur die er al staat en we willen doortrekken.

WBB was bij ons ook de goedkoopste met een verschil van ruim 2.5k vergeleken met 2 andere offertes hier uit de buurt (regio den haag/rotterdam). WBB komt echter voor ons (1,5 uur rijden ) uit het oosten van het land, en daar lijkt het gewoon goedkoper te zijn?
Heette die toevallig William? Hier hadden wij die man. Praatjesmaker, meerdere afspraken niet nagekomen (bezoek is verplaatst, toen te laat en de offerte kwam 2 weken na de gemelde datum). Hadden er geen lekker gevoel over dus gekozen voor een andere, die was iets duurder maar scheelde niet veel. Bovendien kregen we die wel makkelijk te pakken en gaf het ons meer vertrouwen.

Toen we uiteindelijk de offerte kregen was hij incorrect (het was ineens 800 meer, alsof we dat vergeten of hoopte ie dat we akkoord gingen?) Toen ik dat aangaf en zei dat ik al elders heb getekend zei hij: het is inderdaad mis gegaan, excuses. Je hebt altijd 2 weken bedenktijd dus je mag zonder reden die andere offerte annuleren.

Waarom zou ik dat doen? Al met al geen lekker gevoel erbij en veel fouten. Ik vertrouw de constructie ook niet helemaal. Hij verkoopt ze, maar plaatsing is een ZZPer en de fabrikant weer een ander? Ik kan wel invullen wat er gebeurt als er straks iets gaat lukken oid. Allemaal wijzen naar elkaar zeker? Heel geen zin in, dat is mij die paar 100 verschil iig niet waard :)

Inmiddels zit hij er ook al op :)

• Nemm
ID-College schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 18:13:
[...]

Heette die toevallig William? Hier hadden wij die man. Praatjesmaker, meerdere afspraken niet nagekomen (bezoek is verplaatst, toen te laat en de offerte kwam 2 weken na de gemelde datum). Hadden er geen lekker gevoel over dus gekozen voor een andere, die was iets duurder maar scheelde niet veel. Bovendien kregen we die wel makkelijk te pakken en gaf het ons meer vertrouwen.

Toen we uiteindelijk de offerte kregen was hij incorrect (het was ineens 800 meer, alsof we dat vergeten of hoopte ie dat we akkoord gingen?) Toen ik dat aangaf en zei dat ik al elders heb getekend zei hij: het is inderdaad mis gegaan, excuses. Je hebt altijd 2 weken bedenktijd dus je mag zonder reden die andere offerte annuleren.

Waarom zou ik dat doen? Al met al geen lekker gevoel erbij en veel fouten. Ik vertrouw de constructie ook niet helemaal. Hij verkoopt ze, maar plaatsing is een ZZPer en de fabrikant weer een ander? Ik kan wel invullen wat er gebeurt als er straks iets gaat lukken oid. Allemaal wijzen naar elkaar zeker? Heel geen zin in, dat is mij die paar 100 verschil iig niet waard :)

Inmiddels zit hij er ook al op :)
Volgens mij hebben we het over dezelfde persoon ja. Gelukkig ging bij mij alles via hetzelfde bedrijf. Verkoop, bouw en plaatsing. Erg blij hierom!
Davidrrr schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 17:31:
Mooi dat je erg tevreden bent. Wat zit er bv voor isolatie in? Ben ik wel benieuwd naar. Je kunt van elke partij goede en slechte verhalen vinden. Ik merk overigens ook wel dat de partijen in de randstad wat duurder zijn dan bv uit de rest van het land.
Ze schuimen de kamers van zowel het dak als de wanden vol met PIR. Deze kamers zijn vrij dik. De RC waarde hierdoor is 6,3. Daarnaast de gebruikelijke materialen zoals damp folie, watervaste buiten platen, keraliet aankleding etc. Ondanks de enorme oppervlakte op zolder was het alles behalve koud afgelopen dagen. En mee eens, elk bedrijf heeft zijn goede een slechte ervaringen. En het hangt er ook een beetje vanaf of mensen dit delen of niet. Goede afspraken maken en jezelf wat verdiepen in de materie helpt veel.

[Voor 23% gewijzigd door Nemm op 19-12-2022 11:16]

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-03 16:03
Rondgeshopt.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• Davidrrr
Wij hebben ook flink lopen shoppen. Jordens stukje duurder dan de rest (20 procent), WIKO zitten we te dubben over de isolatie die gebruikt wordt, Benelux geen goed gevoel bij, en paar anderen wilden niet in onze regio plaatsen. Zijn er nog niet uit. Ik ga eens kijken bij wat namen die jij geeft.

• FitTiv
Members only:

[Voor 7% gewijzigd door FitTiv op 20-12-2022 07:49]

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Nemm schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 16:14:
[...]

Wanneer heb je die besteld? Ik wacht nog steeds op mijn WBB dakkapel...

• Davidrrr
Ik vind het maar idioot veel geld voor wat je koopt. Misschien maar wachten tot de volgende renteverhogingen en de recessie. Misschien wat normale prijzen te krijgen dan 🤣

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Davidrrr schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:24:
Ik vind het maar idioot veel geld voor wat je koopt. Misschien maar wachten tot de volgende renteverhogingen en de recessie. Misschien wat normale prijzen te krijgen dan 🤣
Is maar de vraag of de vraag enorm zal gaan dalen.
Vooralsnog lijkt niets er op te wijzen.
Daarnaast zullen de toegenomen kosten van de inflatie ook verrekend worden in zaken zoals dakkapellen.

• Davidrrr
Rzaan schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:35:
[...]

Is maar de vraag of de vraag enorm zal gaan dalen.
Vooralsnog lijkt niets er op te wijzen.
Daarnaast zullen de toegenomen kosten van de inflatie ook verrekend worden in zaken zoals dakkapellen.
Zal best zo zijn ja. Het is even wachten tot de prijzen wel gaan dalen. Wat nu verkocht wordt zijn spullen die op de top zijn aangekocht. En anders moet ik die dingen maar zelf gaan maken 🤣

Maar we dalen af, sorry 😉👍

• Nemm
Rev! schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 08:07:
[...]

Wanneer heb je die besteld? Ik wacht nog steeds op mijn WBB dakkapel...
Bevestiging had ik eind juli/begin augustus ergens gegeven. Toen kreeg ik direct een plaatsing datum welke ook gewoon is aangehouden.

• Davidrrr
Offerte Op 't Hoog circa 17 k terwijl de meeste van mijn offertes zitten rond de 11 a 13k. Bizarre verschillen.
De Aanbouw expert in Pijnacker geen reactie.

[Voor 3% gewijzigd door Davidrrr op 23-12-2022 00:38]

• Netsrek
  • Niet online
Hier gisteren opdracht gegeven voor een dakkapel bij WBB. De vertegenwoordiger zei dat als de gemeente een beetje opschiet (gaat hier niet al te snel bij de ambtenaren vergunningszaken) dat het rond mei geplaatst kan worden.

Gaat om dakkapel voorzijde woning, 165cm hoog, 320cm breed, binnenmaat 280cm.
Actie met gratis triple glas in de dakkapel en tevens insect horren gratis gekregen. (al vragen ze daar lijstprijs belachelijke prijzen voor)

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:27
Netsrek schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 10:14:
Hier gisteren opdracht gegeven voor een dakkapel bij WBB. De vertegenwoordiger zei dat als de gemeente een beetje opschiet (gaat hier niet al te snel bij de ambtenaren vergunningszaken) dat het rond mei geplaatst kan worden.

Gaat om dakkapel voorzijde woning, 165cm hoog, 320cm breed, binnenmaat 280cm.
Actie met gratis triple glas in de dakkapel en tevens insect horren gratis gekregen. (al vragen ze daar lijstprijs belachelijke prijzen voor)
Wat was de prijs?

• Netsrek
  • Niet online
7760 all in (dus ook vergunning etc.)

• barrieb
  • Laatst online: 22-03 14:24
In Mei is er bij ons ook een dakkapel geplaatst door WBB. In oktober 2021 Adviseur Marco over de vloer gehad die ons zeer prettig heeft geholpen, staaltjes, voorbeeld fotos, alles netjes ingemeten. Dezelfde dag dat ik akkoord heb gegeven, de plaatsing in Mei kunnen plannen (ik had zelf aangegeven dat ik liever zeker was van de dag dat ze zouden komen, dan dat het per se z.s.m. moest).

Uiteindelijk hebben ze in een uurtje of 3 de dakkapel geplaatst op de geplande datum, gaat om een dakkapel van ±3200mm bij 1750mm, 2x draaikiep met horren, een strak weggewerkt rolluik en een isolatiewaarde van Rc 6.3. Oplevering was zonder afwerking van de binnenkant (damp dichte folie) en aansluiten van de elektra zelf gedaan met Agnes-platen, inbouw spotjes en een mooiere schakelaar voor het rolluik dan standaard is meegeleverd.

Totaalprijs was rond de 7500. Vergunning hadden we zelf al aangevraagd (meegenomen in de vergunningsaanvraag voor verbouwing benedenverdieping).

Al met al zou ik (n=1) WBB dakkapellen zeker aanraden.

• Davidrrr
Hoe was de isolatie gedaan als ik vragen mag? Koud dak? En met welk materiaal? Ik hoorde van een kapellenman die bij ons kwam dat veel die rc >6 factureren maar wat anders plaatsen. Ik kan daar niet over oordelen natuurlijk. Hij was wel eerlijk over wat dingen. Vandaar mijn vraag. Ben wel benieuwd want ik krijg maar moeilijk die informatie bij die lui vandaan als ik erom vraag.

[Voor 11% gewijzigd door Davidrrr op 23-12-2022 13:50]

• tweakduke
  • Laatst online: 23:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Gezien het topic al enige tijd succesvol door blijft lopen, een titelchange naar: "Het grote dakkapel (offertes) topic"

Bedankt voor de tips!

Tweakers Discord

• _kilian_
  • Laatst online: 01:55
Hier ook de afgelopen tijd druk bezig geweest om een partij uit te kiezen voor een dakkapel aan de voorkant. Een jaar of 4 geleden hebben we aan de achterkant een dakkapel laten plaatsen door Ruiter dakkapellen. Op zich prima tevreden mee. Dit keer op zoek naar een soortgelijke dakkapel, maar dan aan de voorkant.

Hierbij een overzichtje van de belangrijkste specificaties.
  • 400cm breed, 175cm hoog, Dak schuinte 30 graden
  • Kozijnen buiten crème-wit houtnerf RAL 9001, binnen crème-wit binnen, bewegende delen buiten staalblauw houtnerf RAL 5011, Binnen crème-wit. 2x draaikiep raam en 1x verhuis/stolp raam. 1 ventilatierooster, inclusief 3x horren
  • Isolatie minimaal RC 6 voor het dak en 4.5 voor de zijwangen
  • Zijwangen en fronten afgewerkt met kunststof rabat delen, kleur KHL staalblauw houtnerf RAL 5011
  • Boeideel kunststof/composiet, kleur KHL staalblauw houtnerf RAL 5011 met een aluminium daktrim
  • Borstwering van 30 cm hoog uitgevoerd met kunststof rabat delen, kleur KHL staalblauw houtnerf RAL 5011
  • 2x elektrisch bedienbare en geïntegreerde rolluiken
  • Constructief tussenpaneeltje
  • Vergunning aanvragen
  • Incl. afval afvoeren
  • Dak verzwaard uitgevoerd ivm plaatsing zonnepanelen
Hieronder een overzicht van de prijsindicaties die ik binnen heb gehad obv bovenstaande specificaties:

Wat mij opviel is dat er 4 partijen waren die het allemaal zo rond de 13k offreerden. Dat voelde daarmee wel dus als een marktconforme prijs. Ruiter en BKKD zaten daar flink boven zo rond de 17k, om over Jordens en een lokaal bedrijfje wat de kapellen ter plekke bouwt maar niet te spreken.

Uiteindelijk zijn we met WBB, Van Grinsven, Hollandia en Dakkapel.nl doorgegaan om de offertes in detail uit te werken. Na de uitwerking kwamen de vergelijkbare offertes uit op:
https://tweakers.net/i/Y7QzaPomsh-mwN0bM821stIEw9M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Z6XWkpIbYnuUX51RRwoBv9eM.png?f=user_large

Ik ben nog bij de fabriek van WBB langs geweest en je kan zien dat ze een hoop dakkapellen maken. Ongeveer 3 per dag worden er momenteel gemaakt. Ze produceren ook voor anderen. Zo haalt Pronk o.a. bij WBB de dakkapellen weg.

Wat de isolatie betreft maken ze voor zo ver ik weet gebruik van een koud dak constructie. Ze hebben een eigen spuiterij waar ze de isolatie tussen de houten frames spuiten. Ze geven aan dat dit PIR isolatie is, maar hebben me de specificaties van PUR opgestuurd. (NESTAAN® SQ482/28 2 componenten PUR spraysysteem op basis van nieuwe generatie blaasmiddelen (HFO).)

Volgende week de laatste puntjes op de i zetten en dan hopen dat de vergunningaanvraag een beetje snel er doorheen komt. Hoop dat iemand hier wat aan heeft.

• darklord007
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-03 09:24
Davidrrr schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:46:
Hoe was de isolatie gedaan als ik vragen mag? Koud dak? En met welk materiaal? Ik hoorde van een kapellenman die bij ons kwam dat veel die rc >6 factureren maar wat anders plaatsen. Ik kan daar niet over oordelen natuurlijk. Hij was wel eerlijk over wat dingen. Vandaar mijn vraag. Ben wel benieuwd want ik krijg maar moeilijk die informatie bij die lui vandaan als ik erom vraag.
Helaas kan ik dat uit eigen ervaring alleen maar onderstrepen...
Onze dakkapel had RC 4.5 voor wand en RC6 voor dak op de offerte staan (ook bouwbesluit).
Bij levering bleken de wanden slecht 6cm pir te hebben.

Veel gedoe, uiteindelijk (ook ivm andere klachten) een andere dakkapel geplaatst gekregen waarbij ze 2x 6cm geplaats hebben......

Kon hier alleen maar uit opmaken dat ze standaard te weinig isolatie plaatsen en daar lekker mee door gaan....

• Davidrrr
Treurig. Dat gaf deze man bij mij ook aan. Je krijgt ze kant en klaar. Je hebt geen idee wat er in zit. Gaf ook aan dat als ze een hogere omlijsting maakten (de bovenkant, even de juiste naam kwijt) ze vaak tegen problemen aanliepen met de vergunning. Dus plaatsen ze minder dik (al kun je ook dunner plaatsen met duurdere materialen). Maar dan voldoen ze weer niet aan de normen. Ik denk dat dit bij heel veel kapellen zo is gegaan. Hij zei tegen mij dat het eigenlijk soort van een bekend iets was onder kapellenboeren. Ik ga geen partijen beschuldigen natuurlijk maar vond het wel bizar allemaal.

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 08:09
Davidrrr schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:36:
Treurig. Dat gaf deze man bij mij ook aan. Je krijgt ze kant en klaar. Je hebt geen idee wat er in zit. Gaf ook aan dat als ze een hogere omlijsting maakten (de bovenkant, even de juiste naam kwijt) ze vaak tegen problemen aanliepen met de vergunning. Dus plaatsen ze minder dik (al kun je ook dunner plaatsen met duurdere materialen). Maar dan voldoen ze weer niet aan de normen. Ik denk dat dit bij heel veel kapellen zo is gegaan. Hij zei tegen mij dat het eigenlijk soort van een bekend iets was onder kapellenboeren. Ik ga geen partijen beschuldigen natuurlijk maar vond het wel bizar allemaal.
er wordt nogal veel gegocheld met de rc waardes bij dakkapelboeren wat eigenlijk gewoon neer komt op dwaling. wat ik altijd zou doen is de tekeningen vragen en de rc warde narekenen en dan controleren of het volgens tekening is geleverd. ik heb ze ookal gezien die beweerde dat "hun" 8 cm pir een rc waarde heeft van 6 :+

• Davidrrr
twain4me schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:11:
[...]

er wordt nogal veel gegocheld met de rc waardes bij dakkapelboeren wat eigenlijk gewoon neer komt op dwaling. wat ik altijd zou doen is de tekeningen vragen en de rc warde narekenen en dan controleren of het volgens tekening is geleverd. ik heb ze ookal gezien die beweerde dat "hun" 8 cm pir een rc waarde heeft van 6 :+
Tja dat controleren vind ik wel een dingetje. Hoe doe ik dat bij prefab?

• twain4me
Davidrrr schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:12:
[...]

meten en rekenen je kan nog best veel zien vanaf de buitenkant. zeker als hij nog op de vrachtwagen/aanhanger staat en nog niet is geplaatst. dan kan je vrij makkelijk tot de conclusie komen dat er maar 8 cm isolatie past maximaal en dat dat nooit kan voldoen. het gaat mij dan ook niet om het verschil tussen 5,9 of 6,0 te bewijzen maar om te kijken of ~6.0 aannemelijk is.

het gaat dus meer om het concept.

• FitTiv
Davidrrr schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 14:12:
[...]

Hier ook tegenaangelopen bij enkele partijen. Nagerekend, klopt geen hout van.

Als vuistregel kan je aanhouden PIR is per cm ongeveer 0.45 Rd waarde. (Bron https://www.bouwbestel.nl...ebben-welke-r-waarde.html)

Dus 10cm = 4.5 Rd

Tel ongeveer 0.5 op voor de constructie en je komt bij 12cm PIR redelijk op die Rc 6 uit. (Ligt aan de constructie, Rc =/= Rd). Maar het gaat hier even over een bierviltjes berekening.

En anders Ubakus erbij pakken >:)

En als je het echt wilt weten, gewoon een gaatje prikken met een kleine (lange) schroef in de isolatie en de dikte meten. Daarna wel weer netjes dichten.

[Voor 10% gewijzigd door FitTiv op 31-12-2022 14:30]

• eno_W
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-03 14:09
Wij zijn van plan een zolderverbouwing te gaan doen, bestaande uit:
  • Dakkapel over de (bijna) volledige breedte (ong. 4 meter)
  • Plaatsen tussenmuur om de zolder in tweeen te delen (inlcusief plaatsen deur en kozijn)
  • Maken van een vliering in de nok
  • Vervangen van het huidige klik-PVC door alternatief
We kunnen eventueel wat zaken zelf realiseren, maar willen het grootste deel uitbesteden.

We hebben nu een discussie over hoe het beste te werk te gaan. De dakkapel regelen bij een dakkapellenboer (bijv. wbb) en een aannemer voor de rest of een aannemer in de arm nemen en hem ook de dakkapel laten verzorgen (wel prefab). Iemand tips of ervaringen? We wonen regio Rotterdam, dus als iemand een goede tip heeft voor een aannemer dan horen we dat ook graag.

• FitTiv
_kilian_ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 18:25:

Ik ben nog bij de fabriek van WBB langs geweest en je kan zien dat ze een hoop dakkapellen maken. Ongeveer 3 per dag worden er momenteel gemaakt. Ze produceren ook voor anderen. Zo haalt Pronk o.a. bij WBB de dakkapellen weg.

Wat de isolatie betreft maken ze voor zo ver ik weet gebruik van een koud dak constructie. Ze hebben een eigen spuiterij waar ze de isolatie tussen de houten frames spuiten. Ze geven aan dat dit PIR isolatie is, maar hebben me de specificaties van PUR opgestuurd. (NESTAAN® SQ482/28 2 componenten PUR spraysysteem op basis van nieuwe generatie blaasmiddelen (HFO).)

Volgende week de laatste puntjes op de i zetten en dan hopen dat de vergunningaanvraag een beetje snel er doorheen komt. Hoop dat iemand hier wat aan heeft.
Members only:

• twain4me
Members only:

• _kilian_
  • Laatst online: 01:55
@eno_W Ik zit in hetzelfde schuitje en dezelfde regio. Als je nog een goede aannemer tegen het lijft loopt houd t ik me aanbevolen. Ik heb zojuist voor de aanpak gekozen om los een dakkapel te laten plaatsen. Ben er ook wel achter dat de prijs van een dakkapel behoorlijk kan verschillen. Zie mijn eerdere post. Zeker als je hier minder controle over hebt door het volledig aan te besteden gaat de prijs gevoelsmatig behoorlijk omhoog. Ook aangezien een aannemer nog een marge pakt. Dat is voor mij de reden geweest om het zelf te doen. Had al wat ervaring met het bestellen van een dakkapel omdat er een aantal jaar geleden achter al een geplaatst was. Nu dus op zoek naar een aannemer die de rest van de zolder kan gaan aanpakken als de dakkapel er op staat.

@FitTiv Bedankt voor het doorrekenen. Ze konden mij nog niet eens vertellen hoe dik de isolatie laag was, maar garandeerden wel dat het de beloofde isolatie waarden haalt. Ook blijven ze erbij dat het 2 componenten PIR is, hoewel de documentatie die ze stuurde volgens mij duidelijk over PUR gaat.

@twain4me daar ben ik het ook mee eens. Mijn dak gaat ook nog eens verzwaard uitgevoerd worden, waardoor de verhouding isolatie/hout alleen nog maar minder gunstig zal worden. Vraag me dus ook hard af of ze het wel helemaal gaan halen. Ik heb echter ook niet echt de ruimte om het allemaal nog dikke te maken, omdat er dan binnen helemaal geen hoogte meer over blijft. Dus hier wordt het een gevalletje van maar gewoon accepteren.

• twain4me
_kilian_ schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:36:
@eno_W Ik zit in hetzelfde schuitje en dezelfde regio. Als je nog een goede aannemer tegen het lijft loopt houd t ik me aanbevolen. Ik heb zojuist voor de aanpak gekozen om los een dakkapel te laten plaatsen. Ben er ook wel achter dat de prijs van een dakkapel behoorlijk kan verschillen. Zie mijn eerdere post. Zeker als je hier minder controle over hebt door het volledig aan te besteden gaat de prijs gevoelsmatig behoorlijk omhoog. Ook aangezien een aannemer nog een marge pakt. Dat is voor mij de reden geweest om het zelf te doen. Had al wat ervaring met het bestellen van een dakkapel omdat er een aantal jaar geleden achter al een geplaatst was. Nu dus op zoek naar een aannemer die de rest van de zolder kan gaan aanpakken als de dakkapel er op staat.

@FitTiv Bedankt voor het doorrekenen. Ze konden mij nog niet eens vertellen hoe dik de isolatie laag was, maar garandeerden wel dat het de beloofde isolatie waarden haalt. Ook blijven ze erbij dat het 2 componenten PIR is, hoewel de documentatie die ze stuurde volgens mij duidelijk over PUR gaat.

@twain4me daar ben ik het ook mee eens. Mijn dak gaat ook nog eens verzwaard uitgevoerd worden, waardoor de verhouding isolatie/hout alleen nog maar minder gunstig zal worden. Vraag me dus ook hard af of ze het wel helemaal gaan halen. Ik heb echter ook niet echt de ruimte om het allemaal nog dikke te maken, omdat er dan binnen helemaal geen hoogte meer over blijft. Dus hier wordt het een gevalletje van maar gewoon accepteren.
De oplossing is doorgaans een deel van de isolatie binnen en een deel buiten. De isolatie binnen heeft al snel 1/4 -1/3e minder Rc tov de Rd door alleen maar de houten balken. en dat weten die klojo's van de dakkapelbedrijven ook gewoon prima, het kan ze alleen niets schelen ze willen de goedkoopste zijn. beetje pur blubberen of het afschuiven op de klant is nu eenmaal goedkoper dan een warm dak maken.
Uiteindelijk is dit gewoon een handhavings probleem, deze branche is kennelijk niet te vertrouwen op het zelfstandig volgen van de regels.

[Voor 3% gewijzigd door twain4me op 12-01-2023 18:16]

• FitTiv
Goed punt. |:(

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:51
twain4me schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 18:13:
[...]

De oplossing is doorgaans een deel van de isolatie binnen en een deel buiten. De isolatie binnen heeft al snel 1/4 -1/3e minder Rc tov de Rd door alleen maar de houten balken. en dat weten die klojo's van de dakkapelbedrijven ook gewoon prima, het kan ze alleen niets schelen ze willen de goedkoopste zijn. beetje pur blubberen of het afschuiven op de klant is nu eenmaal goedkoper dan een warm dak maken.
Uiteindelijk is dit gewoon een handhavings probleem, deze branche is kennelijk niet te vertrouwen op het zelfstandig volgen van de regels.
Problemen met deze branche is al langer een soort race naar de bodem om de kostprijs van een dakkapel zoveel mogelijk naar beneden te krijgen. Vroeger belde je voor een dakkapel een lokale aannemer sprak je alles door en liet je er twee, hoogstens drie een offerte maken. Tegenwoordig kun je online alles vergelijken er gemakkelijk 10 aanvragen en komt alles 'standaard' vanuit de fabriek. In zo'n situatie is iedere euro er één en dan krijg je best vreemde situaties.

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

TwingyTwingy schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 19:28:
[...]

Problemen met deze branche is al langer een soort race naar de bodem om de kostprijs van een dakkapel zoveel mogelijk naar beneden te krijgen. Vroeger belde je voor een dakkapel een lokale aannemer sprak je alles door en liet je er twee, hoogstens drie een offerte maken. Tegenwoordig kun je online alles vergelijken er gemakkelijk 10 aanvragen en komt alles 'standaard' vanuit de fabriek. In zo'n situatie is iedere euro er één en dan krijg je best vreemde situaties.
Er zijn maar weinig dakkapel bedrijven die je online een prijs geven.
Ze hebben goede gegevens nodig en je mag langskomen of ze komen bij jou langs.
Ik heb er veel benaderd en zo werkt het merendeel.

• ml002
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21-03 16:31
Rofdof schreef op dinsdag 1 februari 2022 @ 14:23:
[...]

wij hebben hier juist hele slechte ervaringen mee.
Creerden een koudebrug en wilden ons eerst niet geloven toen wij een "lekkage"kregen.
Heel veel gezeik en nadien hebben ze een externe timmerman gestuurd die het samen met mijn broertje heeft opgelost.

Het eerste wat je bij deze jongens moet doen is de purbus afpakken
Wij hebben ook te maken met koudebruggen bij onze dakkapellen. Hoe is dit uiteindelijk opgelost?

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Bij mij komen er morgen twee. Boven elkaar.

Terwijl ik met het zweet op het voorhoofd nog het laatste stucloper aan het neerleggen ben trilt mijn telefoon.. Een mailtje.. Of ik het volledige bedrag alvast even wil overmaken. |:( 8)7

Daar ga ik niet aan beginnen. Als die dingen (letterlijk) van de vrachtwagen vallen heb ik niks.

Geantwoord dat betaling 5 werkdagen na levering gaat gebeuren. Grappenmakers....

Wat is gebruikelijk eigenlijk? We hebben het nooit over betaling gehad verder, maar ik heb wel mijn handtekening gezet dus ik het gewoon een betalingverplichting. Is ook verder geen issue...

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 11:57

AMDFreak

Intel is zo..

Qua betaling was het 3 jaar geleden, op de dag zelf overmaken, uit eindelijk heb ik het 2 dagen later gewoon betaald.

Het volledige bedrag vooraf betalen zou ik ook niet zomaar doen. 10% kan je krijgen :)

15x Jinko 265Wp = 3975Wp @ SE4000 - Zuid 35 PV output

• Rev!
  • Niet online
FreakNL schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 15:20:
Bij mij komen er morgen twee. Boven elkaar.

Terwijl ik met het zweet op het voorhoofd nog het laatste stucloper aan het neerleggen ben trilt mijn telefoon.. Een mailtje.. Of ik het volledige bedrag alvast even wil overmaken. |:( 8)7

Daar ga ik niet aan beginnen. Als die dingen (letterlijk) van de vrachtwagen vallen heb ik niks.

Geantwoord dat betaling 5 werkdagen na levering gaat gebeuren. Grappenmakers....

Wat is gebruikelijk eigenlijk? We hebben het nooit over betaling gehad verder, maar ik heb wel mijn handtekening gezet dus ik het gewoon een betalingverplichting. Is ook verder geen issue...
Zou toch gewoon in je offerte moeten staan?

Qua vergunning is het hier echt een drama, nu al 2x afgewezen en zoals het nu eruit ziet word het dakkapel iets totaal anders dan ik voor ogen had dankzij de welstandscommissie. Je zou bijna denken dat ik in een monumentaal pand woon.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Er staat niks in de offerte, alleen dat hij twee maanden geldig is. Maar ik heb daar (via de mail) akkoord op gegeven. Dat is mijn inziens gewoon een betalingsverlichting, verder ook geen issue..

Ik ben verder ook niet de moeilijkste, maar ik ga niet in alle hectiek morgen een dermate groot bedrag overmaken. Dat doe ik in alle rust als ze klaar zijn. Het is ook een klus van 2 dagen.. Dus daar ga ik lekker van het weekend voor zitten.

Als ze eerder geld hadden willen zien hadden ze daar eerder actie op moeten ondernemen.. Niet 1 dag vantevoren. Er is letterlijk niks afgesproken dus ik ging ervanuit; Na levering.

Vergunning hier geen issue. Zelfs niet met 2 boven elkaar op het dakvlak (wel aan de achterkant). Het worden sleepdaken btw. Zal morgen (hopelijk :+ ) een foto posten..

[Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 21-02-2023 16:12]

• Rev!
  • Niet online
Uit me herinnering had je een dakkapel van hollandia toch?

Van hun site:

10. Betaling/aanbetaling

Q: Moet ik bij u een aanbetaling doen?

A: Nee, u betaald pas als wij bij u voor de deur staan met uw dakkapel(len). U kunt dus alles controleren en betaald dan voordat wij gaan hijsen per internetbankieren of contant.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ja inmiddels ben ik eruit hoor. Het staat inderdaad in de algemene voorwaarden. Had ik niet gezien, mijn fout. Maar ze hadden ook wel eerder mogen komen met de factuur.

Ik betaal een stuk aan als ze er zijn en de rest later.

• Netsrek
  • Niet online
ml002 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:54:
[...]

Wij hebben ook te maken met koudebruggen bij onze dakkapellen. Hoe is dit uiteindelijk opgelost?
Wat ik van WBB heb begrepen komt dit door verschillende isolatiewaarde van het huis en dakkapel.

Dit dichter bij elkaar brengen zal condensvorming binnen de isolatie voorkomen. Dit is ook de reden waarom bij ons de dakkapel dezelfde rc krijgt als de rest van het dak(RC 3.0).

• twain4me
FreakNL schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:12:
Maar ze hadden ook wel eerder mogen komen met de factuur.
waarom? je betaald toch ook niet eerder?

• twain4me
Netsrek schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 18:34:
[...]

Wat ik van WBB heb begrepen komt dit door verschillende isolatiewaarde van het huis en dakkapel.

Dit dichter bij elkaar brengen zal condensvorming binnen de isolatie voorkomen. Dit is ook de reden waarom bij ons de dakkapel dezelfde rc krijgt als de rest van het dak(RC 3.0).
Ongelijk isoleren kan helemaal geen problemen veroorzaken., de verkeerde folies gebruiken of een echte koudebrug wel. Oja en totale onkunde van mensen die wel denken dat ongelijk isoleren problemen geeft helpt vast ook niet.

[Voor 10% gewijzigd door twain4me op 21-02-2023 20:18]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

twain4me schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 20:10:
[...]

waarom? je betaald toch ook niet eerder?
Och daar heb je ook een punt. Maar wie zegt dat in überhaupt nog in mijn mail kijk een halve dag vantevoren? Factuur moest ook nog 2 keer gecorrigeerd trouwens.

Anyways, maakt verder niet uit.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Poe ze staan erop.

Hier nog op de wagen.

Gaten in het dak

Ruimtewinst op 1e verdieping is vooral “loopruimte”. Hij staat op het bestaande knieschot.

Op zolder is de ruimtewinst significant, naast loopruimte (omdat je je schuine kant kwijt bent) heb ik ook 50cm (diepte) extra vloeroppervlakte tov waar het knieschot stond, goed te zien op de foto’s (waar de verf/vloer stopt zat vroeger het knieschot).

Op bovenstaande foto goed te zien. Achter het hekje van de trap kon vroeger mijn dochter van 5 niet eens staan, nu staat er een volwassen vent.

Zijaanzicht van buiten

Ze zijn nog niet klaar, morgen nog een dag. Dan komen er nog dakramen aan de andere kant en gaan ze verder met de pannen. De hoekpannen liggen allemaal maar ze missen nog een paar anderen. Hebben ze nu met lood afgedekt tijdelijk.

Zal morgen wat fatsoenlijkere foto’s van buiten maken ook.

[Voor 3% gewijzigd door FreakNL op 22-02-2023 21:12]

• Davidrrr
Bedankt voor het delen en veel plezier ermee!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Hoger kwam ik niet met de keukentrap 8)

Vandeweek nog maar ff op de schuur klimmen.

• Netsrek
  • Niet online
Mooi geworden @FreakNL ! Je ziet het verschil met je buren, wat het keralit en donkere kleur met het aanzicht doet. Er mooi geworden.

Was het een grote impact kwa vuil op zolder? Ik kijk een beetje tegen de rommel/stof op, er staat zoveel op zolder bij ons, dat kan ik nooit allemaal naar beneden verhuizen.

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wij zijn aan het rondkijken naar een dakkapel. Ik zie veel WBB langs komen in dit topic. Een paar vragen:
- Heeft er iemand een foto hoe het afgewerkt is aan de binnenkant na oplevering? Zijn er nog aandachtspunten of tips voor het zelf afwerken?
- WBB biedt een keuze tussen RC3.3 of 6.4. Onze woning uit 1990 heeft nu een dak van een RC ~2.0 (7cm isolatie onder de pannen). Bij WBB heb je de keuze uit RC van 3.3 of RC6.4. Is het zinvol om te gaan voor de RC van 6.4 (meerprijs van 520 euro), of is het eigenlijk niet mogelijk om de naden tussen dak en dakkapel te isoleren naar dat niveau? We willen de zolder nog naisoleren met glaswol en klimaatfolie na het plaatsen van een dakkapel, waarmee op zich een RC waarde van 5.5-6.0 haalbaar zal zijn voor ons eigen dak.
- Heeft iemand toevallig met een warmte camera beelden gemaakt van de afdichting van een prefab dakkapel?

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ik heb/had het geluk dat ik een kopgevel heb (zie foto 1, dat is niet mijn huis maar vergelijkbaar). Dus daar heb ik alles naartoe gebracht en toen dat gedeelte afgedekt/afgesloten met zeil.

Buiten dat heb ik vooral veel piepschuim uit het dakbeschot (jaren 90 isolatie). Stof ook hoor maar je moet gewoon zoveel mogelijk afdekken met bouwzeil.

Jammer genoeg heb ik wel een enorme put in mijn laminaat op de 1e verdieping terwijl ik het nog dubbel bedekt heb (perfect cover en stucloper). En op de 2e verdieping/zolder (waar de vloer toch vervangen wordt) heeft het 15 jaar oude Ikea laminaat het uiteraard helemaal overleefd…. De volgende keer zou ik alles volleggen met kleden/tapijt van de kringloop.

Nu eens kijken of ik die put kan dichten/herstellen, want om nou 50m2 laminaat open te gaan maken voor 1 put (het ligt doorlopend over de gehele verdieping en bijna alles moet eruit om deze plank te vervangen).

[Voor 45% gewijzigd door FreakNL op 25-02-2023 10:40]

• Daffie85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:20
_l_Arjan_l_ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:44:
Wij zijn aan het rondkijken naar een dakkapel. Ik zie veel WBB langs komen in dit topic. Een paar vragen:
- Heeft er iemand een foto hoe het afgewerkt is aan de binnenkant na oplevering? Zijn er nog aandachtspunten of tips voor het zelf afwerken?
- WBB biedt een keuze tussen RC3.3 of 6.4. Onze woning uit 1990 heeft nu een dak van een RC ~2.0 (7cm isolatie onder de pannen). Bij WBB heb je de keuze uit RC van 3.3 of RC6.4. Is het zinvol om te gaan voor de RC van 6.4 (meerprijs van 520 euro), of is het eigenlijk niet mogelijk om de naden tussen dak en dakkapel te isoleren naar dat niveau? We willen de zolder nog naisoleren met glaswol en klimaatfolie na het plaatsen van een dakkapel, waarmee op zich een RC waarde van 5.5-6.0 haalbaar zal zijn voor ons eigen dak.
- Heeft iemand toevallig met een warmte camera beelden gemaakt van de afdichting van een prefab dakkapel?
Members only: title

Dit is hoe het er bij ons uit zag na de installatie van de dakkapel door WBB. Isolatie hangt er op de foto nog uit omdat het de dag van plaatsing dooide, dus moet de isolatie eerst uitlekken. In de tussentijd is WBB terug gekomen om het alsnog dicht te maken zoals normaal gebeurd.

Persoonlijk ben ik zelf niet zo heel erg te spreken over WBB. Ze zijn niet heel netjes te werk gegaan, waardoor wij onder andere een beschadigde vloer hebben. Na hierover contact gezocht te hebben, trekken ze overal hun handen van af. Vorige week hebben wij ze daarom ook aansprakelijk gesteld voor alle schade. Maar gezien hun laatste reacties verwacht ik dat dit een juridische strijd wordt.

• FitTiv
Netsrek schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:08:
Mooi geworden @FreakNL ! Je ziet het verschil met je buren, wat het keralit en donkere kleur met het aanzicht doet. Er mooi geworden.

Was het een grote impact kwa vuil op zolder? Ik kijk een beetje tegen de rommel/stof op, er staat zoveel op zolder bij ons, dat kan ik nooit allemaal naar beneden verhuizen.
Stucloper op vloer, van die dure geen "laagje papier" want dat houdt niks tegen als ze een schroevendraaier oid laten vallen. Alles naar de andere kant van je zolder schuiven en dan de helft van je zolder van plafond tot vloer afplakken met bouwplastic, en de trap ook. Dan hou je de meeste ellende qua stof in de ruimte waar ze bezig zijn.

• Netsrek
  • Niet online
FitTiv schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:34:
[...]

Stucloper op vloer, van die dure geen "laagje papier" want dat houdt niks tegen als ze een schroevendraaier oid laten vallen. Alles naar de andere kant van je zolder schuiven en dan de helft van je zolder van plafond tot vloer afplakken met bouwplastic, en de trap ook. Dan hou je de meeste ellende qua stof in de ruimte waar ze bezig zijn.
Super tips, daar kan ik wat mee en gaan we doen! :) :)
FitTiv schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:47:
En ik weet niet of je mech ventilatie of wtw hebt maar misschien even bewust een keus maken om die aan of uit te zetten als dat in de dakkapel ruimte is. Persoonlijk zou ik wtw sowieso uitzetten ivm de filters. Mv nox weet ik niet wat wijsheid is, misschien voor de zekerheid ook wel.
Dat is inderdaad zo. Tenminste, staat nu nog een dun muurtje, maar die haal ik weg om na plaatsing van de dakkapel alles opnieuw strak weer op te bouwen.
De ventilatie met WTW gaat even uit tegen die tijd, alle roosters/ramen in de kamers gewoon open/ventilatiestand voor paar dagen natuurlijke ventilatie overal.

[Voor 40% gewijzigd door Netsrek op 27-02-2023 13:54]

• FitTiv
En ik weet niet of je mech ventilatie of wtw hebt maar misschien even bewust een keus maken om die aan of uit te zetten als dat in de dakkapel ruimte is. Persoonlijk zou ik wtw sowieso uitzetten ivm de filters. Mv nox weet ik niet wat wijsheid is, misschien voor de zekerheid ook wel.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-03 11:57

AMDFreak

Intel is zo..

Het verschilt ook heel erg of ze met een kettingzaag aan de slag gaan of met een repositozaag.
Bij ons gingen ze met een kettingzaag aan de slag, het gevolg, overal glaswol isolatie door het hele huis heen..
Later is er bij onze buren ook een dakkapel geplaatst, toen gebruikten zij een repositozaag, veel minder rommel en minder geluidsoverlast (maar dat is een bijzaak).

Uit eindelijk weet je gewoon dat het een bende is.

Heeft iemand wel een idee wat de levertijden tegenwoordig zijn? Ik heb het idee dat die flink aan het teruglopen zijn.

[Voor 12% gewijzigd door AMDFreak op 28-02-2023 14:23]

15x Jinko 265Wp = 3975Wp @ SE4000 - Zuid 35 PV output

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Bij mij was het ook met de repositozaag. Ik vond de rommel relatief meevallen. Ik ben wel een hele vrijdag aan de slag geweest met vriendin + ouders, inclusief soppen.. Maar toen was het ook gewoon schoon.. Kwam net nog wel wat piepschuim tegen in de meterkast :+
Daffie85 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:19:
[...]

***members only***

Dit is hoe het er bij ons uit zag na de installatie van de dakkapel door WBB. Isolatie hangt er op de foto nog uit omdat het de dag van plaatsing dooide, dus moet de isolatie eerst uitlekken. In de tussentijd is WBB terug gekomen om het alsnog dicht te maken zoals normaal gebeurd.

Persoonlijk ben ik zelf niet zo heel erg te spreken over WBB. Ze zijn niet heel netjes te werk gegaan, waardoor wij onder andere een beschadigde vloer hebben. Na hierover contact gezocht te hebben, trekken ze overal hun handen van af. Vorige week hebben wij ze daarom ook aansprakelijk gesteld voor alle schade. Maar gezien hun laatste reacties verwacht ik dat dit een juridische strijd wordt.
Als je ziet hoe snel ze te werk gaan kan het bijna niet anders dan dat er dingen gebeuren. Waar gehakt wordt, vallen spaanders.. Niet dat ik er blij mee ben hoor en ik keur het ook zeker niet goed.. Maar ik heb dus ook een put in het laminaat en een deukje in de muur. Die put ga ik vullen met laminaatvuller en dat deukje in de muur kan ik nog wel bijwerken denk ik.. Ik ga hier verder ook niets mee doen in de zin van aansprakelijk stellen. Ik denk ook dat dat kansloos is. Verder is er niks gebeurt en dat is eigenlijk een wonder als je ziet hoeveel er naar binnen gesleept is etc... Bijvoorbeeld latten en balken via de trap, dat hebben ze allemaal heel netjes gedaan.. Die put in het laminaat komt denk ik door een dakpan, dat is echt niet van een hamer of een schroevendraaier...

Overigens lag er bij mij stucloper met daaroverheen 'perfect cover' en daar nog een laag stucloper overheen. .Alsnog een put...

Als ik het over mocht doen kocht ik voor een paar tientjes wat dikke kleden bij de kringloop, dat lijkt me beter te werken.. Desnoods leg je ze dubbel en dan nog een laag stucloper erover voor het stof... Of geen kleden en je legt direct op je laminaat een paar dunne multiplex platen.. ( https://www.marktplaats.n...47676334-multiplex-platen ).. Ik had nog 3 van die multiplex platen (80 bij 80) van het oude knieschot en die heb ik op zolder gebruikt als vloerbescherming... Dat had ik dus beter op de 1e verdieping kunnen doen... Als ik dit geweten had had ik vantevoren een paar van die platen gehaald.. Met een stuk of 5 a 10 heb je het meeste wel gedekt qua vloer...

[Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 28-02-2023 16:49]

• twain4me
Daffie85 schreef op maandag 27 februari 2023 @ 13:19:
[...]

***members only***

ik herken de folie niet,maar is dat een dampdicht folie onder een kouddakconstuctie?

• twain4me
_l_Arjan_l_ schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:44:
Ze hoeven je die keus nieteens te geven. Een nieuw geplaatste dakkapel moet nu een dak hebben van RC 6.3 een dakkapeldak valt onder nieuwbouw eisen ook op een huis uit 1990. De zijwanden worden gezien als een onderdeel gelijk als een kozijn en die hoeven geen 6.3 te zijn. Geeft eigenlijk wel aan wat voor soort bedrijf het is. al kan ik het ze nieteens heel kwalijk nemen heel die branche is rot.

Vraag in iedergeval altijd detail tekeningen als je ze hier plempt check ik ze wel ff . dan hoef je alleen voor het hijsen te kijken of het ook zo is gemaakt.

Ik zou de mannen die langs zijn geweest bij @FreakNL ook even om een offerte vragen dat ziet er op het eerste gezicht heel behoorlijk uit

[Voor 12% gewijzigd door twain4me op 28-02-2023 18:11]

• Daffie85
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:20
FreakNL schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 16:38:
Bij mij was het ook met de repositozaag. Ik vond de rommel relatief meevallen. Ik ben wel een hele vrijdag aan de slag geweest met vriendin + ouders, inclusief soppen.. Maar toen was het ook gewoon schoon.. Kwam net nog wel wat piepschuim tegen in de meterkast :+

[...]

Als je ziet hoe snel ze te werk gaan kan het bijna niet anders dan dat er dingen gebeuren. Waar gehakt wordt, vallen spaanders.. Niet dat ik er blij mee ben hoor en ik keur het ook zeker niet goed.. Maar ik heb dus ook een put in het laminaat en een deukje in de muur. Die put ga ik vullen met laminaatvuller en dat deukje in de muur kan ik nog wel bijwerken denk ik.. Ik ga hier verder ook niets mee doen in de zin van aansprakelijk stellen. Ik denk ook dat dat kansloos is. Verder is er niks gebeurt en dat is eigenlijk een wonder als je ziet hoeveel er naar binnen gesleept is etc... Bijvoorbeeld latten en balken via de trap, dat hebben ze allemaal heel netjes gedaan.. Die put in het laminaat komt denk ik door een dakpan, dat is echt niet van een hamer of een schroevendraaier...

Overigens lag er bij mij stucloper met daaroverheen 'perfect cover' en daar nog een laag stucloper overheen. .Alsnog een put...

Als ik het over mocht doen kocht ik voor een paar tientjes wat dikke kleden bij de kringloop, dat lijkt me beter te werken.. Desnoods leg je ze dubbel en dan nog een laag stucloper erover voor het stof... Of geen kleden en je legt direct op je laminaat een paar dunne multiplex platen.. ( https://www.marktplaats.n...47676334-multiplex-platen ).. Ik had nog 3 van die multiplex platen (80 bij 80) van het oude knieschot en die heb ik op zolder gebruikt als vloerbescherming... Dat had ik dus beter op de 1e verdieping kunnen doen... Als ik dit geweten had had ik vantevoren een paar van die platen gehaald.. Met een stuk of 5 a 10 heb je het meeste wel gedekt qua vloer...
Ik snap wat je bedoeld, maar als ze aangeven stukloper neer te leggen wat je dan netjes doet, dan verwacht je niet dat je halve vloer van nog geen half jaar oud vol met krassen zit. Toppunt is dan dat ze als reactie op de mail geven dat je nooit weet wat er tussen stukloper en vloer lag en dat daar mogelijk de krassen door veroorzaakt zijn. Terwijl de sneeen gewoon in de stukloper te zien zijn.

Je had natuurlijk ook gewoon kunnen reageren dat het spijtig is en dat je de bedrijfsverzekering gaat contacteren in plaats van overal de handen af te trekken.
twain4me schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 17:48:
[...]

ik herken de folie niet,maar is dat een dampdicht folie onder een kouddakconstuctie?
Ik ben ook geen folie-expert dus kan het je zo helaas niet vertellen.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Ah maar krassen en sneeen is wel een ander verhaal! Dan zou ik ook op mijn achterste benen staan. Ik heb 1 put. Die ga ik met Albastine laminaatvuller dichten. Zal je altijd blijven zien maar het is naast mijn bed (net niet eronder) dus geen plek waar je dagelijkse kijkt. Een kleedje zou ook al helpen…

De rest van het laminaat ziet er nog prima uit op beide verdiepingen..

[Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 28-02-2023 20:30]

• twain4me
Daffie85 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 20:25:
[...]

Ik ben ook geen folie-expert dus kan het je zo helaas niet vertellen.
wat staat erop? ik kan het op de foto niet lezen maar er staan zwarte letters op ik zou als je het niet kan vinden vragen wat voor folie dat is. dan kan je het nog vervangen voor de juiste folie :9

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

twain4me schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:04:
[...]

Ik zou de mannen die langs zijn geweest bij @FreakNL ook even om een offerte vragen dat ziet er op het eerste gezicht heel behoorlijk uit
Ik heb ook wel het idee dat het kwaliteit is. Maar dat zal de lange termijn moeten uitwijzen. De wang heb ik nog gemeten toen hij op de kar stond, die was +-16cm dik. Helaas alles al afgewerkt dus ik heb niet het isolatiemateriaal kunnen checken.

Wang zou 4.5 RC moeten zijn en dak 6.0. Ik heb geen idee hoe ik dat check dus ik ga voorlopig even van het goede uit.. (alhoewel ik geloof dat ze best veel rommelen in de branche). Onze slaapkamer en zolder heeft vooralsnog niet meer warmtevraag tov vroeger en het zijn best koude dagen nu (alhoewel de zon wel lekker is).

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
twain4me schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:04:
Ze hoeven je die keus nieteens te geven. Een nieuw geplaatste dakkapel moet nu een dak hebben van RC 6.3 een dakkapeldak valt onder nieuwbouw eisen ook op een huis uit 1990. De zijwanden worden gezien als een onderdeel gelijk als een kozijn en die hoeven geen 6.3 te zijn. Geeft eigenlijk wel aan wat voor soort bedrijf het is. al kan ik het ze nieteens heel kwalijk nemen heel die branche is rot.

Vraag in iedergeval altijd detail tekeningen als je ze hier plempt check ik ze wel ff . dan hoef je alleen voor het hijsen te kijken of het ook zo is gemaakt.

Thanks voor het aanbod voor de tekening checken.
Ik denk ik sterk over om voor de andere optie dan WBB te gaan (volledig polyester) die langs zijn geweest.
Ik ben nog even dieper op het bouwbesluit ingegaan op internet. Klopt het dat bij het plaatsen van een dakkapel, die verdieping ook moet voldoen aan het bouwbesluit van nu? Dus ook b.v .de NEN2555 rondom rookmelders (gekoppeld en op netstroom?)

• twain4me
_l_Arjan_l_ schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 10:26:
[...]

Thanks voor het aanbod voor de tekening checken.
Ik denk ik sterk over om voor de andere optie dan WBB te gaan (volledig polyester) die langs zijn geweest.
Ik ben nog even dieper op het bouwbesluit ingegaan op internet. Klopt het dat bij het plaatsen van een dakkapel, die verdieping ook moet voldoen aan het bouwbesluit van nu? Dus ook b.v .de NEN2555 rondom rookmelders (gekoppeld en op netstroom?)
het wordt waarschijnlijk een verblijfsruimte (bv een slaapkamer) dus de ruimte moet voldoen aan de eisen (bestaande bouw) voor een verblijfsruimte dus daglicht, ventilatie voldoende hoogte
een verblijfsruimte hoeft alleen een rookmelder als het onderdeel is van de vluchtroute uit een andere verblijfsruimte en rookmelders hoeven vooralsnog niet gekoppeld te zijn bij bestaande bouw. maar is wel aan te bevelen.

De nieuwbouw eis voor de isolatie is dus de enige nieuwbouweis. veder gelden de regels voor bestaandebouw.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee