Toon posts:

Het grote dakkapel (offertes) topic

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• agitri
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:26
Superbeagle schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:18:
[...]

Als dat waar zou zijn, hoe verklaar je dan een programma zoals ‘Help, mijn man is een klusser’?
Ok, true. Daar heb ik geen passend antwoord op. Echter zie ik vaak dat mensen de planning niet goed op orde hebben doordat er in het werk stappen bij komen waar ze niet vanaf wisten of op rekenden en dan gaat het vaak mis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• agitri
Nee, lijm en timmerwerken :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• agitri
twain4me schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:13:
[...]

ik doe het zelf, bedragen die ze vragen voor 2 dakkapellen van ~ 9 meter passen niet in het budget :P maargoed ik heb de kennis de kunde en daarnaast valbeveiligingen steiger etc. de drempel is echt wel wat hoger dan alleen een weekendje de handen uit de mouwen willen steken.
Ik ben wel benieuwd, heb je foto's?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Davidrrr
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:33

Toch. De prijs van veel grondstofprijzen is enorm ingestort naar niveaus van voor corona. Denk aan hout, containerprijzen etc. Het is door het lamlendige optreden van centrale banken dat er een loon prijs spiraal is ontstaan waardoor de lonen zo zijn gestegen en nooit meer omlaag gaan. De prijzen van nu zijn de prijzen van de spullen op het hoogtepunt van de prijzen. Maar zolang mensen de idiote prijzen gaan betalen verdient de maakindustrie enorm. Het is tijd voor een enorme daling van de vraag om de prijzen te normaliseren. Maar wie gaat een jaar of wat wachten voor een dakkapel die dan hopelijk iets goedkoper is? Je wilt dat ding want je wil verbouwen. Men betaalt toch wel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:08
agitri schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:39:
[...]

Ik ben wel benieuwd, heb je foto's?
ja, van een leeg dak :P

e.e.a staat klaar en ook tekeningen details etc zijn er dus formeel ben ik er mee begonnen, maar ik ben eerst nog bezig met een stuk gevel.

dit is de vorige die ik heb gemaakt bij een vriend (ook de kozijnen) voorkant is in dit geval bijna dicht en juist de zijkanten hebben daglicht. is een koud dak, maar dat was niet mijn keuze :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Superbeagle

Always smile

agitri schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:29:
[...]

Ok, true. Daar heb ik geen passend antwoord op. Echter zie ik vaak dat mensen de planning niet goed op orde hebben doordat er in het werk stappen bij komen waar ze niet vanaf wisten of op rekenden en dan gaat het vaak mis.
Ah, dus naast de materialen en de juiste gereedschappen heb je ook iets van ervaring nodig in het bouwen van een dakkapel, anders is het moeilijk om de eerste keer een sluitende planning te maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• agitri
twain4me schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:52:
[...]

ja, van een leeg dak :P

e.e.a staat klaar en ook tekeningen details etc zijn er dus formeel ben ik er mee begonnen, maar ik ben eerst nog bezig met een stuk gevel.

dit is de vorige die ik heb gemaakt bij een vriend (ook de kozijnen) voorkant is in dit geval bijna dicht en juist de zijkanten hebben daglicht. is een koud dak, maar dat was niet mijn keuze :9

[Afbeelding]
Ziet er netjes uit, is deze ook geisoleerd?

Ik vraag het omdat ik de afvoer op het einde zie zitten, maar geen isolatie op het dak zie :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 13:14
agitri schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 16:05:
[...]

Nou vind ik niet, iedereen kan zagen en schroeven aandraaien, maar niet iedereen heeft een chip fabriek :)
Dan ga je toch lekker dakkapellen maken als het allemaal zo simpel is? 'iedereen kan zagen en schroeven aandraaien'. Beetje rare opmerking. Iedereen kan ook knippen, zal ik je haar eens voor je knippen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17:08
agitri schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:55:
[...]

Ziet er netjes uit, is deze ook geisoleerd?
koud dak, dus die zit binnen. En dus helaas niet mijn keus er zit binnen steenwol+ klimaatfolie. maar is dus te weinig voor het bouwbesluit.

hij kende iemand die wel het dak wilde maken maar geen warm dak, ik heb mij er wel tegen verzet, maarja tis mijn huis en geld niet, en dakdekken doe ik niet voor andere mensen. :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jorissie87
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 16:27

Jorissie87

No diggity

Jorissie87 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 11:24:
Ik ben ook in het traject beland waarin ik offertes voor een dakkapel aan de voorzijde van mijn woning aan het aanvragen ben. We hebben een vergunning voor 3 meter breed en 175 cm hoog. Ik heb wat research gedaan en bij 4 bedrijven met relatief goede reviews een offerte aangevraagd. Ik ben vooral verbaasd over hoeveel de prijzen onderling verschillen;

Bedrijf 1: Zegt eerlijk het komende jaar helemaal vol te zitten en adviseert om elders te kijken
Bedrijf 2 (lokaal): Kosten 10.400 met plaatsing in juli dit jaar
Bedrijf 3: De Ruiter Dakkapellen: Kosten 9200. Denken goed mee (met de offerte destijds) en sturen een uitgebreide offerte.
Bedrijf 4: Dakkapeldirect: Kosten 7700. Kreeg heel snel de offerte maar was wel vrij beknopt.

Op het eerste oog lijkt het alsof het product en materiaal redelijk gelijk is. Ik zal ze later iets beter naspitten. Omdat er 2500+ euro verschil tussen de goedkoopste en duurste zit, overweeg ik aditionele offertes op te vragen. Misschien via een vergelijker. Zijn er mensen die nog suggesties/tips hebben voor deze fase van het traject? Eventuele aanbevelingen zijn ook welkom!

@Rzaan Ik zag dat jij een dakkapel door Dakkapeldirect hebt laten plaatsen. Kun je hen aanbevelen? Ze komen bij mijn kleine offerteronde als goedkoopste uit de bus.
Update over deze post. Gisteren bij De Ruiter langsgeweest in de showroom. Vriendelijk geholpen en de details samen doorgelopen. Kwamen als prijs uit op iets meer dan 8,5K voor het plaatsen van dakkapel (3 meter breed, 1,75 hoog), Rabbat, 2 kiep/kantel raam en 1x vast met rooster, kraan + omgevingsvergunning kraan, en afvoeren afval. Exclusief vergunning voor de dakkapel zelf (heb ik al) en afwerking binnenzijde. Leverdatum wordt oktober.

Daarnaast 2 mogelijke extra kosten van ieder 400 euro. Een omdat we in een eindwoning zitten en de dakkapel mogelijk dusdanig dicht langs de zijkant van het huis komt dat er nog een steiger moet komen ivm veiligheid en de ander voor het verleggen van de nokpannen mits de dakkapel op 2 (of minder) dakpannen van de nok af komt.

Het blijft een hoop geld maar de service voelde wel prettig, er werd meegedacht en ook eerlijk gezegd bij opties dat we het juist niet moesten nemen. Toch ter vergelijking (na het lezen van dit topic) bij WBB een offerte aangevraagd. Als die significant lager is gaan we mogelijk toch met hen in zee.

AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee