[3D Printer] Resin printers

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsAms
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-09 09:47
Goedemorgen,

Mijn partner wil wellicht op niet al te grote schaal beeldjes gaan maken van zwangere vrouwen. Als voorbeeld kun je deze website bekijken: https://bellysisters.nl/.

Nu hebben we geen ervaring met het maken van 3d body scans, het bewerken van de beelden en het 3d printen.

Het lijkt er op dat het printen met resin het beste resultaat geeft, zonder veel "printlijnen" te zien. Budget is +- 15k EUR.

Nu kwam ik uit op de volgende setup:

Formlabs 4 printer
Shining 3D EinScan H2 3D-Scanner

Denken jullie dat deze setup geschikt is? En in hoeverre is het scannen, bewerken en printen "plug and play"? Of komt er technisch gezien veel bij kijken?

Ik hoor het graag. Wellicht is er iemand hier die hetzelfde doet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik kwam vandaag op invidious dit interessante gesprek tegen over hoe harsen in elkaar zitten:

[Video: https://invidious.privacyredirect.com/watch?v=rlYDbqanfJs]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 30-08 22:43
Heeft iemand een tip voor een goede verwarming voor binnen de kap van een resin printer?
Ben net begonnen met resin printen en begreep dat enkele van de problemen die ik tot nu toe heb gezien komt door te koude resin (garage, 15-18C bij print start).

Zag online wat over 'fermentation belts' maar de meeste zien er uit alsof ze zo van Ali komen, weet niet in hoeverre ik dat vertrouw. Zo'n apparaatje met ventilator van Chitu Systems lijkt me dan wel weer vrij duur voor wat het is, of zijn dat normale prijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:55
Zo'n warmteband is volgens mij geen probleem, de meeste onderdelen van je printer zullen ook uit China komen. Het is vooral wel wat knutselwerk.

Zelf heb ik de printer in een kast staan en heb voor de koudste dagen zo'n mini-warmteblazertje van Bol/Amazon. Maar dat kost nog altijd wel zo'n €30-40. Plus de kast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 11-09 16:44
HSlegend schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 00:45:
Heeft iemand een tip voor een goede verwarming voor binnen de kap van een resin printer?
Ben net begonnen met resin printen en begreep dat enkele van de problemen die ik tot nu toe heb gezien komt door te koude resin (garage, 15-18C bij print start).

Zag online wat over 'fermentation belts' maar de meeste zien er uit alsof ze zo van Ali komen, weet niet in hoeverre ik dat vertrouw. Zo'n apparaatje met ventilator van Chitu Systems lijkt me dan wel weer vrij duur voor wat het is, of zijn dat normale prijzen?
Ik zit ook naar verwarming of een nieuwe printer met ingebouwde verwarming te kijken, maar dat valt nog niet mee. Elegoo heeft een add-on maar die schijnt ook problemen te kunnen veroorzaken.

Ik hoopte op Prime Day een mooie aanbieding te kunnen scoren voor een printer om mijn Elegoo Mars 2 Pro te vervangen, maar eerlijk gezegd valt het een beetje tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSlegend
Heb er nog even naar gekeken, chitu systems heeft een systeem dat er wel mooi uitziet voor 45 euro. Zou in mijn saturn 3 moeten passen. Het enige nadeel dat ik kan vinden is dat sommige mensen zeggen dat de ventilator lijntjes op de prints kan veroorzaken.

Alternatief is zo'n fermentatieriem, die kosten zo'n 25 euro maar verwarmen niet de plaat. En lijkt me ook vervelender met schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Ik ga binnenkort een kast met actieve verwarming bouwen. Deze zet ik dan op 35°C en dan is al het gezeik met te koud printen en uitharden over :)

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 08-10-2024 13:01 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 16:34
Ik heb een fermentatie belt om het vat van mijn Anycubic Photon Mono 4K gewikkeld, deze zet ik 1 uur voor printen aan de temperatuur onder de kap loopt dan op naar graad of 25 a 26, werkt prima.

Heb deze via Amazon gekocht voor rond de €20,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Het voordeel van een kast is dat je gelijk een koolstoffilter kan plaatsen en dat de dampen niet al te ver reiken omdat het geheel is afgesloten. :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
Elve1984 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:44:
Ik heb een fermentatie belt om het vat van mijn Anycubic Photon Mono 4K gewikkeld, deze zet ik 1 uur voor printen aan de temperatuur onder de kap loopt dan op naar graad of 25 a 26, werkt prima.

Heb deze via Amazon gekocht voor rond de €20,-
Werkt dat ook met een plastic bak of moet je een metalen vat hebben?

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ik heb bij mijn printer een metalen vat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 22:02

OverloadOfRed

Bla, blabla

nodri2000 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 21:45:
[...]

Werkt dat ook met een plastic bak of moet je een metalen vat hebben?
Die belts worden niet heel warm, dus moet lukken. Anderzijds is het ook echt géén luxe om 2 vats te hebben, zou dan gelijk een metalen vat aanschaffen als ik je was.

Ik ben chatman, supersnel met MSN. Er is niemand die me niet kent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSlegend
Ik heb de chitu systems verwarmer gekocht, moet het nog gaan testen. Leek mij persoonlijk fijn om de verwarming los van de vat te hebben, alhoewel dat wel iets minder efficient is met verwarmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
HSlegend schreef op zaterdag 12 oktober 2024 @ 23:44:
Ik heb de chitu systems verwarmer gekocht, moet het nog gaan testen. Leek mij persoonlijk fijn om de verwarming los van de vat te hebben, alhoewel dat wel iets minder efficient is met verwarmen
Laat vooral even weten hoe het werkt en hoe het er uit ziet! Ik ga kijken of ik Black Friday goedkoop een Elegoo Mars 5 Ultra kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodri2000
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:17
OverloadOfRed schreef op vrijdag 11 oktober 2024 @ 13:58:
[...]

Die belts worden niet heel warm, dus moet lukken. Anderzijds is het ook echt géén luxe om 2 vats te hebben, zou dan gelijk een metalen vat aanschaffen als ik je was.
Ik ga eens kijken. Nadat een maat van mij 2 resin printers gekocht had voor een project (wat niks te maken had met 3d printen trouwens) stond hij voor mijn deur met een Photon Mono 2. Nieuw in doos en niet gebruikt. Die staat nu bij mij op de werkbank. Heb zelf een ender 3 pro welke behoorlijk ge-upgrade is. De bedoeling is om met de Mono2 dingen te printen voor mijn modelbouw hobby.

Ben me aan het inlezen, 1 van de dingen die ik ga bouwen voordat ik ga printen is een kast met afzuiging, dat resin blijkt nogal te stinken :)

Experience is direct proportional to the amount of equipment ruined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
nodri2000 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 14:03:
Ben me aan het inlezen, 1 van de dingen die ik ga bouwen voordat ik ga printen is een kast met afzuiging, dat resin blijkt nogal te stinken :)
Dat had ik toen ik begon ook, maar tegenwoordig ruik ik het nauwelijks. Geen idee of dat inhoudt dat ik goede resin heb of dat mijn neus naar de knoppen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

Het stinkt niet alleen, het is ook een gevaar voor de gezondheid.
Doe je longen een lol en zorg voor goede afzuiging, zowel voor tijdens het printen als voor bij het nawerk met IPA. Dat is ook rommel. Een goed (half of vol)gelaats masker is ook nodig, met de juiste filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
OverloadOfRed schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 20:31:
Het stinkt niet alleen, het is ook een gevaar voor de gezondheid.
Doe je longen een lol en zorg voor goede afzuiging, zowel voor tijdens het printen als voor bij het nawerk met IPA. Dat is ook rommel. Een goed (half of vol)gelaats masker is ook nodig, met de juiste filters.
Ik heb Water Washable, dus iets minder chemische troep. Verder heb ik geen actieve afzuiging maar print ik in een afgesloten ruimte met een open raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverloadOfRed

OverloadOfRed

Bla, blabla

ErikT738 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 23:10:
[...]

Ik heb Water Washable, dus iets minder chemische troep. Verder heb ik geen actieve afzuiging maar print ik in een afgesloten ruimte met een open raam.
Enige verschil in de opbouw van die stoffen is dat de water washable beter te wassen is met water ipv IPA. Maakt het niet minder gevaarlijk. Minder stank !== minder gevaarlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
OverloadOfRed schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 16:08:
[...]

Enige verschil in de opbouw van die stoffen is dat de water washable beter te wassen is met water ipv IPA. Maakt het niet minder gevaarlijk. Minder stank !== minder gevaarlijk.
Nee, de resin is even gevaarlijk, maar ik hoef me geen zorgen te maken om de IPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
ErikT738 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Nee, de resin is even gevaarlijk, maar ik hoef me geen zorgen te maken om de IPA.
het goed afvoeren van het vieze water lijkt me dan wel weer meer werk dan met IPA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ngangatar
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Ngangatar

@clubREKT

ErikT738 schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 19:23:
[...]

Mijn 3D printer gaat zaterdag naar vrienden, inclusief washing en curing station (omdat ik het aantal hobbies aan het terugdringen ben) maar ik vind zowel schoonspoelen met water als met ipa een vies werkje.

Vandaag alles even leeggegooid en goed schoongemaakt maar het blijft chemische bende.

AMD 7900XTX | Intel 13700 | 32GB | xTool S1 20W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HSlegend
ErikT738 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 12:40:
[...]

Laat vooral even weten hoe het werkt en hoe het er uit ziet! Ik ga kijken of ik Black Friday goedkoop een Elegoo Mars 5 Ultra kan vinden.
Eigenlijk print ik alleen in het weekend; had hem uurtje voor printen op 30 gezet en dat bracht alles onder de kap tot 25C (wat mijn doel was). Print die nu bezig is lijkt goed te gaan, kan je morgen vertellen of ie compleet gelukt is.
Ik heb zelf de review van once in a six sided dice gekeken en die was positief over deze heater.
Daarnaast vond ik het een voordeel dat je de positie van het ding zelf kunt bepalen. Ik las namelijk veel dat de plug-in usb heaters zorgden voor een sterke luchtstroom over het vat, waardoor mensen lijnen kregen in hun prints.

Ik heb nu via thingiverse dit bestandje gebruikt om te zorgen dat de heater omhoog blaast:
https://www.printables.co...ems-for-elegoo-saturn-3-u
Bijkomend voordeel is dat je zo meteen de kabel weggewerkt hebt, dus de rubberachtige strip die chitu bijlevert heb ik niet gebruikt.
Mijn heat set inserts waren wel wat te hoog voor het model dus let daar even op.

Daarnaast wilde ik dit artikel nog delen, vond ik interessant:
https://blog.honzamrazek....oot-removal-in-uvtools-3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSlegend
De print die eerste faalde is na bovenstaande aanpassingen perfect gelukt.
Heb natuurlijk meerdere dingen in één keer aangepast, maar ik denk dat er naast mijn eigen ervaring genoeg bewijs is dat een constante resintemperatuur tussen 25-30C helpt bij het printen door de resin minder visceus (meer vloeibaar) te maken.

Snelheid van het curen schijnt ook te veranderen met de temperatuur, maar dat is natuurlijk lastiger te observeren. Wel fijn dat zo'n verwarming ervoor zorgt dat je het hele jaar door gewoon dezelfde settings kunt blijven gebruiken.

Toevoeging:
De kit van chitu vond ik erg uitgebreid en redelijk geprijsd, moest wel in dollars betalen dus heb een creditcard gebruikt. En goedkoper dan iets wat ik zelf had kunnen bouwen. Er zat ook een handige sticker bij die met temperatuur mee verkleurt, die zijn vast ook los te koop. Maar vond die wel heel handig, had hem aan de voorkant van de printer op de kap geplakt. Kon daardoor goed zien dat de temperatuur 25C was (met de heater op 30C).

[ Voor 29% gewijzigd door HSlegend op 19-10-2024 11:36 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocf81
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

In de podcast die ik op 1 september hier heb gepost wordt dat inderdaad ook besproken. je wil eigenlijk bij temperaturen van 30°C of hoger printen. Alles daaronder gaat de reactiesnelheid en het uitharden beïnvloeden.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
HSlegend schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 21:22:
[...]

Eigenlijk print ik alleen in het weekend; had hem uurtje voor printen op 30 gezet en dat bracht alles onder de kap tot 25C (wat mijn doel was). Print die nu bezig is lijkt goed te gaan, kan je morgen vertellen of ie compleet gelukt is.
Ik heb zelf de review van once in a six sided dice gekeken en die was positief over deze heater.
Daarnaast vond ik het een voordeel dat je de positie van het ding zelf kunt bepalen. Ik las namelijk veel dat de plug-in usb heaters zorgden voor een sterke luchtstroom over het vat, waardoor mensen lijnen kregen in hun prints.

Ik heb nu via thingiverse dit bestandje gebruikt om te zorgen dat de heater omhoog blaast:
https://www.printables.co...ems-for-elegoo-saturn-3-u
Bijkomend voordeel is dat je zo meteen de kabel weggewerkt hebt, dus de rubberachtige strip die chitu bijlevert heb ik niet gebruikt.
Mijn heat set inserts waren wel wat te hoog voor het model dus let daar even op.

Daarnaast wilde ik dit artikel nog delen, vond ik interessant:
https://blog.honzamrazek....oot-removal-in-uvtools-3/
Ik heb nu een Mars 4 Ultra gekocht met een Chitu heater, maar op de manier waarop je deze hoort te bevestigen past het niet (ondanks dat Chitu's eigen tabel "works fine" aangeeft). Ik zit er nu over te denken om maar een gat in de hood te maken voor die Saturn oplossing, of iets vergelijkbaars. Het is wel een beetje jammer dat het niet gewoon out of the box past.

Heeft iemand enig idee waarmee ik die plastic hood het best kan bewerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
Moet je enkel een stroomkabeltje binnenbrengen?

Misschien heeft iemand iets beters maar zelf denk ik aan een ronde vijl ('rattenstaart')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Orky Rulez schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:19:
Moet je enkel een stroomkabeltje binnenbrengen?

Misschien heeft iemand iets beters maar zelf denk ik aan een ronde vijl ('rattenstaart')
Dat kabeltje is wel te doen inderdaad. Het probleem was dat ik de unit er niet in kreeg zonder de rand te raken. Met veel passen en meten is dat inmiddels gelukt. Nu is het de vraag hoe ik 'm level krijg. Wanneer ik de methode uit het boekje volg is de linkerkant een stuk strakker dan de rechter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Byv6Oru3vdNuEzMDTiORPjUB7ik=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/eh9R4RfBDFOFeV71XlMZrIJg.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
ErikT738 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 19:33:
[...]

Dat kabeltje is wel te doen inderdaad. Het probleem was dat ik de unit er niet in kreeg zonder de rand te raken. Met veel passen en meten is dat inmiddels gelukt. Nu is het de vraag hoe ik 'm level krijg. Wanneer ik de methode uit het boekje volg is de linkerkant een stuk strakker dan de rechter.
[Afbeelding]
Edit - ik heb er aan de linkerzijde nu twee extra blaadjes tussen gestopt en hij is nog steed strakker aan de linkerkant wanneer ik ze weghaal. Ik vraag me af of al mijn onderdelen wel waterpas zijn...

Edit 2 - lol verkeerde knop.

Edit 3 - mijn eerste print is de afgelopen nacht redelijk gelukt. Alles is alleen duidelijk overexposed met de standaard settings. daar moet ik dus nog iets aan finetunen.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikT738 op 07-11-2024 07:43 ]

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:46
Hallo, na ruim 3 jaar zijn mijn printers (anycubic mono en mono 6K) aan vervanging toe.
Ik heb steeds meer problemen met printen en vaak hecht de resin niet meer goed aan de build plate.
ongeveer 60% gaat nu fout.

Ik heb zitten kijken naar de Saturn 4 Ultra, is dat een goede opvolger
Of kan ik beter een andere kopen?

Als ik de Saturn 4 Ultra koop moet ik ook een nieuwe spoelbak en cure station omdat de build volume groter is

• ErikT738
my_fiero schreef op donderdag 28 november 2024 @ 12:17:
Hallo, na ruim 3 jaar zijn mijn printers (anycubic mono en mono 6K) aan vervanging toe.
Ik heb steeds meer problemen met printen en vaak hecht de resin niet meer goed aan de build plate.
ongeveer 60% gaat nu fout.

Ik heb zitten kijken naar de Saturn 4 Ultra, is dat een goede opvolger
Of kan ik beter een andere kopen?

Als ik de Saturn 4 Ultra koop moet ik ook een nieuwe spoelbak en cure station omdat de build volume groter is
Is het probleem wellicht dat het gewoon te koud is waar je printer staat?

Zonder te weten wat je budget is, of wat je graag wilt printen is is het lastig om je een printer aan te raden. Ik heb zelf recent een Mars 4 Ultra gekocht omdat deze spotgoedkoop was en ik geen vertrouwen had in de upgrades die de Mars 5 Ultra biedt.

Anyway, de UniFormation GKtwo zag er wel cool uit, maar ik vond 'm voor mijn doeleinden een beetje te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• my_fiero
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 11:46
ErikT738 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 13:03:
[...]

Is het probleem wellicht dat het gewoon te koud is waar je printer staat?

Zonder te weten wat je budget is, of wat je graag wilt printen is is het lastig om je een printer aan te raden. Ik heb zelf recent een Mars 4 Ultra gekocht omdat deze spotgoedkoop was en ik geen vertrouwen had in de upgrades die de Mars 5 Ultra biedt.

Anyway, de UniFormation GKtwo zag er wel cool uit, maar ik vond 'm voor mijn doeleinden een beetje te duur.
De temperatuur is het niet, kamer is warm genoeg met de andere 3d printers 24/7 aan :+
budget is ook geen probleem, maar ik vind 700+ aan de hoge kant. voor wat ik ermee print.
Ik zag dat de saturn 4 Ultra wel goed uit diverse testen kwam

Dit is wat ik er vooral mee print schaal 1:18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2Eap4cdmXg7cmnkCp6tb-WJMfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JFgWm7wbfO0XcaO6GPPKpXKm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MOahqZjhOumjJEvZdoKFLtJx4UM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/D2UVkQ1AM1z1DoGzVFpv4tdR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBpTYZopX5mexVr_RbW1bZN3TcQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QYtoC5dJ2ljxy3dhP8wvYi6V.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door my_fiero op 28-11-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Kan iemand me vertellen wat er hier precies fout gaat? Het lijkt er op dat de initiële layers prima aan de plate blijven zitten, en dat de latere layers ook redelijk goed gaan. Alleen in de overstap lijkt het volledig mis te gaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U7tBXl-ES0tB2g3rxxj113ewZOE=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hjuSNrTdcTwQ4ZzgysO7ivx8.jpg?f=user_large
De printer is een stock Elegoo Mars 4 Ultra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
ErikT738 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:19:
Kan iemand me vertellen wat er hier precies fout gaat? Het lijkt er op dat de initiële layers prima aan de plate blijven zitten, en dat de latere layers ook redelijk goed gaan. Alleen in de overstap lijkt het volledig mis te gaan.
[Afbeelding]
Check of er rotzooi op de Lead Screw zit, dit kan een layershift veroorzaken.
of er is iemand tegen gestoten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
absrnd schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:31:
[...]

Check of er rotzooi op de Lead Screw zit, dit kan een layershift veroorzaken.
of er is iemand tegen gestoten ?
Rotzooi op de screw zou kunnen, maar er is niemand tegenaan gestoten. Ik vermoed zelf dat er iets fout gaat in de transition layers, maar ik kan er maar weinig over vinden (wel iets over een bug daarmee in Chitubox, maar dit is Lychee). Het is overigens niet de eerste print die op een vergelijkbare manier fout gaat. Het is hier wel duidelijker omdat ik de burn-in tijd wat heb verhoogd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smitae
  • Laatst online: 09-09 09:59
Niet eerder gehad? Toch je settings wat tweaken?

Retract en lift speed iets langer zetten? Lijkt mi jtoch een geval van teveel zuiging? Dan helpt langzamer retracct meestal wel te helpen?

Of iets met je resin, maar dat is een beetje gokken van mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orky Rulez
Probeer evt eens gewoon zonder transition layers (deden we lang allemaal?)

Andere idee is dat de FEP wat uitgetrokken is, in dat geval zou je kunnen testen met een enkel model in een hoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
smitae schreef op donderdag 17 april 2025 @ 16:50:
Niet eerder gehad? Toch je settings wat tweaken?

Retract en lift speed iets langer zetten? Lijkt mi jtoch een geval van teveel zuiging? Dan helpt langzamer retracct meestal wel te helpen?

Of iets met je resin, maar dat is een beetje gokken van mij.
Ik ga inderdaad wel met de lift speed rommelen, die staan nog op de stock settings, en die gaan toch vaak voor snelheid.
Orky Rulez schreef op donderdag 17 april 2025 @ 17:04:
Probeer evt eens gewoon zonder transition layers (deden we lang allemaal?)

Andere idee is dat de FEP wat uitgetrokken is, in dat geval zou je kunnen testen met een enkel model in een hoek
Het vat is nieuw, ik had mijn vorige FEP gesloopt en moet die nog vervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
Gisteren bleek het LCD scherm, van mijn antieke (2019) Epax X1 printer, het te hebben opgegeven, allemaal schuddende beelden.

Online zijn er voor deze printer geen 1st gen LCD schermen meer, maar na wat zoekwerk bleek ik toen al slim te zijn, door een extra scherm te bestellen O-)

Nu is de installatie van de flatkabel een hachelijk gedoe, er is geen echte stekker waar deze in vast zit, maar moet je deze op de connector drukken, en met schuimtape vastzetten, echt oldschool.

Na een uurtje pielen en schoonmaken, kan deze wonderwaar weer door, ik dacht echt dat deze einde verhaal zou zijn.

Deze kleine printer is ideaal voor kleine prints en custom kleurtjes waar geen haast bij is, want snel is hij niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHzQAX0Y_pFIdhDJv7h-ftdjQR8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkOTjpLJ956WDzgT2exITHq4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
Om deze groep toch in leven te houden :)

Een paar dagen geleden mijn nieuwe printer ontvangen, Anycubic M7 Max.
En ik ben testjes aan het doen voor de resin curing tijd, en of alles verder goed werkt.

De resin pomp is een uitkomst, om het VAT weer te vullen tijdens de print, en deze kan ook de resin weer uit het VAT halen, en dat scheelt wel :)

Ik ben tevreden maar deze maakt wel veel herrie met de koeling, ik hoop deze te vervangen met stille Noctua fans.

Iemand die de onderdelen herkend ?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q7pl0R0DFfAq9exYM1fyWnWh8kc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qVZuxw445lKJhqkvZgbqFGxS.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metafoor
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-07 19:18
hoe schoon word je resin vat dan als die pomp klaar is?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
Metafoor schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 13:39:
hoe schoon word je resin vat dan als die pomp klaar is?
Schoon niet, maar 99% leeg, en kan met een zachte doek de rest opvegen uit het VAT.
Of een kleine moeite om het laatste restje in de pot te gieten, zonder dat je een VAT met meer dan 1L resin moet balanceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
Ziet er interessant uit die M7, kun je ook wat meer van de printkwaliteit laten zien? Ben wel benieuwd hoe de printjes eruit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Nu online
Elve1984 schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 14:14:
Ziet er interessant uit die M7, kun je ook wat meer van de printkwaliteit laten zien? Ben wel benieuwd hoe de printjes eruit komen.
Ik heb nog geen kleine detail objecten geprint, maar kijk gewoon even op Youtube :)
Er zijn tegenwoordig geen "slechte" resin printers meer, ze vallen over elkaar heet voor 4K, 5K, tot 14K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 09:24
Kan iemand tegen vergoeding een print voor me maken van een enclosure?
https://shop.re-303.com/build-it-2/ het gaat om de LANDON’s TB-303 3D CASE FILES.
Ik wil een RE-303 bouwen en wil een glad enclosure hebben maar mijn FFF printer doet het niet goed genoeg om het zelf te doen.

Ik ben alleen bang dat hij net iets groter is dan 300mm

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaVaMa
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 10:33
Laatst een figurine geprint en geschildered uit Baldurs Gate 3. Was hier best trots op. Ik heb een Mars 4 Ultra in een aparte enclosure met verwarming. Had wat opstart problemen, maar sinds de verwarming erbij zit draait het als een zonnetje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q1oDkwnoRl_B7ViqGnzRbewHIwY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2aorolTp5m01suSoj3uDK2D.jpg?f=fotoalbum_large

fototje van de printer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WpoTRE2mg_HKde1ckLmiRtH6OjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9BqUf2Hd8KPg2hnF9xq1ODKE.jpg?f=fotoalbum_large

Zitten ondertussen plexiglas deurtjes voor. Blijft 25 graden met de verwarming aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaVaMa
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 06-09 10:33
ErikT738 schreef op donderdag 17 april 2025 @ 15:19:
[Afbeelding]
Ik gebruik deze guide voor praktisch al mijn problemen en fine tuning etc. Er staat een stukje speciaal voor split rafts, wellicht dat je hier wat aan hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 12:50

Shaggy

Misantroop pur sang

Gisteren de laatste aanwinst binnen gekregen, phrozen revo. Leuke features wel. Nu alle resins nog instellen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UCWGH9sqZQ2J0_fusZZ2Cx_xcQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WHDnWd7SIs8BqVTiIVl3pnaK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UPFQTjmGhXdmpNQvJF7vU_JCvy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EcpBA4KE4u9vQdYHcuIKELme.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hv3b7G8rt5GjOyEqYu9u6qYzK9M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6FDqrTfgOLPb5HqAWxJpFNl1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSGrlPT6AVKcs994QMfwqP8bP3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tu7dTuxEJThkacnV7OGbR7wj.jpg?f=fotoalbum_large

Making an ass of myself since the 70's

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste