Photon Workshop is, in mijn ervaring, erg beperkt en omslachtig in gebruik. Het is gebaseerd op Chitubox, maar loopt een heel stuk achter tov van Chitubox, dus Chitubox is al een verbetering tov Photon Workshop. Lychee is compleet anders en wordt erg goed onderhouden door het Mango3D team.smitae schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:21:
Is LycheeSlicer het echt waard t.o.v. Photon Workshop (Ik heb een AnyCubic Mono SE).
Heb geen ervaring met andere slicers dus beetje moeilijk om te bepalen of het het echt waard is.
Tot nu toe kan ik redelijk uit de voeten met Photon Workshop. Sinds December 2 liter weggeprint, veel klein spul, nog geen mislukte prints?
Je kunt de gratis versie gewoon gebruiken, die toont advertenties voordat je het slicen start, allemaal wel gerelateerd aan resin printen, Kickstarters/Patreons van modellers etc.
De Pro versie biedt een aantal extra's waaronder krachtige custom supports en meer types aan rafts. De reden dat ik voor Pro ben gegaan is de Pixel Perfect-mode, waarmee je retesnel islands kunt herkennen en zeker kunt zijn dat prints goed werken (de island detector in Lychee zelf is al erg goed, net als de NetFabb integratie om modellen te repareren, ook modellen vervangen met behoud van supports, positie en formaat is een plus). De Magic Button is... erg magic en nog niet heel erg bruikbaar maar is in de laatste 2 updates al beter geworden.
AMD Ryzen 9 9800X3D | Sapphire Pure Radeon RX 9070 XT | LG OLED48CX6LB | Marantz NR1608 | Panasonic DP-UB824 | Nvidia Shield TV Pro