Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 65 ... 283 Laatste
Acties:
  • 895.923 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-10 22:16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Slux schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:11:
[...]

Ah joh maak je niet druk we wekken momenteel meer stroom op dan we verbruiken, het energie net staat zelfs op veel plekken op instorten.

We zijn gemaakt om te consumeren dus moeten we het gebruiken ook :P
Tot dat de aarde gemiddeld 4 graden warmer is, dan is het: Hadden we maar eerder meer gedaan. Wat nu Siberië is kan je straks aardbeien kweken en de 1/3 van de planeet is onbewoonbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 08:35

Mooody

elmoody

Hoe dan trustless handelen zonder blockchain?

Een decentrale blockchain is een netwerk dat geen single point of failure heeft. Imo is dat een basisingredient voor de volgende fase van het internet (web 3.0).

Of shitcoins een rol gaan spelen is een andere discussie.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:00:
[...]

Bitcoin verbruikt onnodig veel stroom om nutteloze berekeningen op te lossen en verbruikt daarbij even veel stroom als heen Finland. Geen idee of de banken meer verbruiken en dat zou best kunnen, maar het grote verschil is wel dat de banken zo energiezuinig mogelijk willen werken en BTC het tegenovergestelde is. Er wordt lomp veel stroom verbruikt door BTC en voor wat ? 7 TPS...
Daarnaast is de vergelijking tussen bitcoin en banken sowieso een nergens overgaande.
Het is namelijk niet zo dat we de banken in kunnen ruilen voor "be your own bank" bitcoin. 100 transacties op een dag kan 'ie net aan voordat hij het begeeft. Daarnaast betaal je voor een koffie de prijs van 2 vanwege de fee's, als het al niet meer is.

Banken zijn over het algemeen gewoon kut maar je kan natuurlijk kiezen om bij Triodos een bankrekening af te sluiten, of over het algemeen bij banken die vol investeren in duurzaamheid.
Cambridge University has been operating a live Bitcoin network energy estimator since 2015. In fact, Bitcoin’s transparency allows anyone to see the amount of hash power applied to the network, which is usually measured in the number of hashes per second that the network is performing as part of the mining process.

You can estimate how much power the network is using to perform these hashes based on the energy efficiency for hashing the mining hardware in use.

According to Digiconomist’s Bitcoin energy consumption tracker, mining currently consumes 77.78 terawatt-hours per year. That is comparable to the total energy consumption of countries such as the Netherlands and the Czech Republic.
60% van deze mining gebeurt trouwens in China, waardoor het niet gek is dat we in de "asian hours" vaker een prijsdaling zien.

Zelf zie ik geen plek voor PoW in de toekomst maar het is wel zo dat er veel groene energie in bitcoin mining wordt gepompt. In Sichuan(china) heb je namelijk heel veel hydro-elektriciteit vooral in het regenseizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:16
Je laat ons weer in de steek btc.

[ Voor 8% gewijzigd door Pelox op 24-01-2021 20:17 ]

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
PilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:14:
[...]

Tot dat de aarde gemiddeld 4 graden warmer is, dan is het: Hadden we maar eerder meer gedaan. Wat nu Siberië is kan je straks aardbeien kweken en de 1/3 van de planeet is onbewoonbaar.
Ja dat is helaas de realiteit, maar dat mag de volgende generatie lekker uitzoeken.
Wat een wereld he :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Lekker weer. Gaat <$30K vannacht al komen?
Moet zeggen dat die shitcoins 't nog aardig volhouden allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
[...]

Gewoon zorgen dat je voldoende btc hebt, dan is er vast een plekje voor je beschikbaar ergens op de wereld.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Ik weet dat het je daar niet om gaat, maar je kan nu al prima aardbeien kweken in Siberië. Maar de planeet verder naar de tyfus helpen lijkt me geen goed idee. Alleen denk ik niet dat crypto daar een serieuze bijdrage aan zal leveren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Tominatie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:19:
Dat plaatje onder je naam is wel even wennen hoor, niet echt een vooruitgang :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
Tominatie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:19:
Er is maar 1 shitcoin die het feestje weer moet verpesten voor de andere shitcoins..

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
[...]

Bij blockchain en Bitcoin wordt vaak de impact op het milieu benoemd. Maar iedereen vergeet dat het eindeloos discussiëren ipv actie te ondernemen veel belangrijker is voor de wereld. Wat wij allemaal consumeren zonder het daadwerkelijk nodig te hebben heeft een factor X meer invloed op het milieu.

Dit kunstwerk vind ik met het oog daarop wel een mooi iets, de titel: "Politicians discussing global warming":

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZ8-DnWWIy2mr-idiyvDJa8LjAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WTIWyWEKNWuHAwmAti28s1Sq.jpg?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Pelox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Gewoon zorgen dat je voldoende btc hebt, dan is er vast een plekje voor je beschikbaar ergens op de wereld.
Misschien mag je dan met Elon wel mee naar Mars om daar een menselijke kolonie te stichten. :)

De aarde lost het probleem uiteindelijk zelf wel op. Uiteindelijk zal het steeds onleefbaarder worden voor de mens waardoor wij vanzelf wel deels of helemaal uitsterven door honger, dorst of oorlog - noem maar op.

Denk dat wij in Nederland nog wel goed zitten voorlopig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19:47
Mooooody schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:15:
[...]

Hoe dan trustless handelen zonder blockchain?

Een decentrale blockchain is een netwerk dat geen single point of failure heeft. Imo is dat een basisingredient voor de volgende fase van het internet (web 3.0).

Of shitcoins een rol gaan spelen is een andere discussie.
Het hele internet heeft nu al geen single point of failure. Kijk eens hoe DNS werkt :) en iedere fatsoenlijke (cloud) hoster werkt echt niet meer met 1 server.

En dat allemaal zonder blockchain! *O* gelukkig maar, want we verplaatsen massaal zo enorm veel data, dat efficiëntie nogal belangrijk is.

Trustless handelen is alleen nodig als je een bepaalde partij niet vertrouwt. Daarom is blockchain een mooie techniek om ons geldsysteem te vervangen voor degene die onze (centrale) banken en overheden niet vertrouwen met hun money printers.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supreme_One
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 02-01 22:36
Crypts schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Hoi Henk,

Bitcoin (BTC) is shit idd, dat vreet stroom en is over een tijdje geen reet meer waard. Je kan er helemaal niks mee. Bitcoin cash (BCH) daarintegen is helemaal de shit, veel grotere blocks, nog steeds niet helemaal milieuvriendelijk maar zoveel beter dan BTC. Ripple (XRP) is nog veel beter, gaan alle grote banken mee werken, mark my words maar als je echt het neusje van de zalm wil moet je echt in Vechain (XVG) stappen. De tech, usecase, echt alles. Die gaat groot worden jongûh!
Tron (TRX) is ook wel erg interessant, die Justin Sun is een beetje een schreeuwerd maar echt top tech die er achter zit. :P

Ik hoop dat ik je zo een beetje op weg heb kunnen helpen. :+
Dankjewel dus geen Nano?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnRKd0rxSaARwUVV-B_Xp1-d9Fo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HDaRYuiB8FtrDAenSGGURBUN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Nano is top. Da's ook direct de enige usecase.
Elke dag Nano's van je ene wallet naar de andere sturen.

Kei gaaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Maar de planeet verder naar de tyfus helpen lijkt me geen goed idee
Dan hadden we o.a. dat covid lekker zijn gang moeten laten gaan zodat het weer in balans komt, net zoals de natuur het ook zelf regelt.

Maar nee wij moeten zo oud mogelijk worden om maar zoveel te produceren en consumeren als we maar kunnen want doen we dat niet, dan stopt onze wereld economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Pelox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Klopt. De rijke mensen hebben geen problemen terwijl er een miljard arme mensen dood gaan van de honger.
Glenn Hoddle schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:20:
[...]

Ik weet dat het je daar niet om gaat, maar je kan nu al prima aardbeien kweken in Siberië.
Puur even om aan te geven waar het nu -20 is zal het straks 20 graden zijn.

Interessante video die laat zien hoe extreem 4 graden zal zijn: YouTube: How Earth’s Geography Will Change With Climate Change

Alleen de eerste 2 minuten van het filmpje zeggen al genoeg.
Taro schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:22:
[...]

Bij blockchain en Bitcoin wordt vaak de impact op het milieu benoemd. Maar iedereen vergeet dat het eindeloos discussiëren ipv actie te ondernemen veel belangrijker is voor de wereld. Wat wij allemaal consumeren zonder het daadwerkelijk nodig te hebben heeft een factor X meer invloed op het milieu.

Dit kunstwerk vind ik met het oog daarop wel een mooi iets, de titel: "Politicians discussing global warming":

[Afbeelding]
Dat klopt natuurlijk, maar als je het over ondernemen hebt dan moet je ook overal naar kijken. Dan is BTC zo'n beetje het meest belachelijke voorbeeld van extreem energieverbruik. Ja, er zijn dingen die ook onzinnig zijn, maar dat neemt niet weg hoe belachelijk BTC op dat gebied is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:45
Mooie dikke rode kaars op BTC alweer. Ik denk dat we het hoogtepunt van 2021 al gehad hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:15
Maar gratis transacties kan bij ING, ABN Amro, Volksbank en Rabobank toch ook? :+

Anyway, gewoon kopen, mooi logo.

[ Voor 3% gewijzigd door The Redman op 24-01-2021 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Ypuh schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:26:
Mooie dikke rode kaars op BTC alweer. Ik denk dat we het hoogtepunt van 2021 al gehad hebben.
Ik begin het ook steeds meer te geloven. In ieder geval wat btc betreft.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

The Redman schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:26:
[...]

Maar gratis transacties kan bij ING, ABN Amro, Volksbank en Rabobank toch ook? :+

Anyway, gewoon kopen, mooi logo.
waar zijn die coins gelist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Slux schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:21:
[...]

Dat plaatje onder je naam is wel even wennen hoor, niet echt een vooruitgang :X
Het is idd een verschrikkelijke rotkop. Sorry

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
The Redman schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:26:
[...]

Nope. Ik betaal bijvoorbeeld zelf al maandelijks 10 euro ongeveer puur voor het hebben van een aantal rekeningen en wat betaalkaarten. Gaat nergens over.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Slux schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Dan hadden we o.a. dat covid lekker zijn gang moeten laten gaan zodat het weer in balans komt, net zoals de natuur het ook zelf regelt.

Maar nee wij moeten zo oud mogelijk worden om maar zoveel te produceren en consumeren als we maar kunnen want doen we dat niet, dan stopt onze wereld economie.
Ik hoef zelf niet oud te worden om te produceren, maar gewoon omdat ik niet dood wil. En even de andere kant: waarom zou ik op een houtje moeten bijten om een probleem op te lossen dat generaties voor mij hebben veroorzaakt, zodat generaties na mij eventueel misschien een leuk leven kunnen hebben?
Moreel niet te verantwoorden. Daarbij is het waarschijnlijk al te laat en kunnen we beter aansturen op een gecontroleerde comfortable ondergang met de hoop op een technologisch deus ex machina die alsnog alles redt. En als crypto dan net zo veel stroom gebruik als Finland, moeten we dan ophouden met crypto of met Finland? (Finland vind ik niet zo'n best voorbeeld. Irak is denk ik beter.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QA123
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 19-06-2024
En hier is de 31k.... stuiteren of kraken?

edit: pff, 31k wall was als nat rijstpapier...

edit 2: toch een trampoline....

[ Voor 53% gewijzigd door QA123 op 24-01-2021 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Pelox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:28:
[...]

Nope. Ik betaal bijvoorbeeld zelf al maandelijks 10 euro ongeveer puur voor het hebben van een aantal rekeningen en wat betaalkaarten. Gaat nergens over.
Het is tijd om all in richting de be your own bank te gaan.
Tegenwoordig kan dat met het binance visa kaartje. Heel lijp. Krijg je ook nog cashback voor.

Werkgevers moeten het salaris maar gaan betalen in de Nano currency.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QA123
voor het geval je nog een veilige opslagplek zoekt voor je key, je kan voor $10 een plekje reserveren op een HDD die later dit jaar naar de maan wordt gestuurd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
Tominatie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:22:
[...]

Misschien mag je dan met Elon wel mee naar Mars om daar een menselijke kolonie te stichten. :)

De aarde lost het probleem uiteindelijk zelf wel op. Uiteindelijk zal het steeds onleefbaarder worden voor de mens waardoor wij vanzelf wel deels of helemaal uitsterven door honger, dorst of oorlog - noem maar op.

Denk dat wij in Nederland nog wel goed zitten voorlopig.
Dat zou een stunt zijn, tickets naar Mars exclusief te koop met bitcoins !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:38:
[...]

Dat zou een stunt zijn, tickets naar Mars exclusief te koop met bitcoins !
Krijgt bitcoin toch nog een usecase als de mensheid op zijn einde loopt.

Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jQoqxvM.png

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

De mens moet gewoon oprotten van de planeet, de aarde zorgt daar zelf wel voor.

In 1950 2.5 miljard mensen, 2020 7.8 miljard mensen. Klinkt als een gevalletje opruimen maar. Opgeruimd staat netjes.

Kutsoort zijn we, met destructie geprogrammeerd in ons DNA.

Nog een tijdje en de aarde is onbewoonbaar, mensen uitgestorven en 30 miljoen jaar rondjes om zijn eigen as later en een nieuw organisme krijgt weer een kans. Zo gaat het al miljarden jaren, maar de moderne mens is hier 250.000 jaar en zal dat wel ff veranderen. Lol. De arogantie.

Vraag blijft alleen: hoeveel is Ethereum waard over 30 miljoen jaar?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• QA123
BTW, ik bedoel er niks mee, maare die BTC spike omlaag en klim omhoog.... weet je hoe laat deze was?

20:30!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SEQC8IMlzSlC9mg9Yjqa5nV608=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UIWwF9Q4uF6w8QV706UnH8or.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 53% gewijzigd door QA123 op 24-01-2021 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-09 16:13

jvp

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:44:
De mens moet gewoon oprotten van de planeet, de aarde zorgt daar zelf wel voor.

In 1950 2.5 miljard mensen, 2020 7.8 miljard mensen. Klinkt als een gevalletje opruimen maar. Opgeruimd staat netjes.

Kutsoort zijn we, met destructie geprogrammeerd in ons DNA.

Nog een tijdje en de aarde is onbewoonbaar, mensen uitgestorven en 30 miljoen jaar rondjes om zijn eigen as later en een nieuw organisme krijgt weer een kans. Zo gaat het al miljarden jaren, maar de moderne mens is hier 250.000 jaar en zal dat wel ff veranderen. Lol. De arogantie.

Vraag blijft alleen: hoeveel is Ethereum waard over 30 miljoen jaar?
Mijn korte termijn visie gaat niet verder dan een paar maanden... 30 miljoen jaar klinkt nog iets te veel als een ver van mijn bed show ;)

Maar back to the day... de FOMO is wat zoek sinds de jaarwisseling. Staan we in maart met onze BTC weer rond de 3k?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Taro schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:22:
[...]

[Afbeelding]
Alleen de VVD wordt straks weer de grootste omdat mensen stemmen voor hun eigen portemonnee. Als je VVD stemt dan weet je dat klimaat niet op de eerste plek staat. Dus om dan de politiek de schuld te geven als iemand VVD stemt en niet Groenlinks is ook niet eerlijk. De politiek is uiteindelijk alleen wat het is door de mensen die stemmen en de meeste mensen stemmen dus voor hun eigen belang en niet de planeet. Dan is het nogal flauw om het op de politiek af te schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Die $31K was de vorige keer heel lastig te breken, dat duurde toen echt eindeloos. Nu hebben we 'm zojuist al even gebroken en de bounce is niet goed.

Zal mij verbazen als we deze nacht boven de $31K blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 21:24

Bever!

3

nou hopelijk snel die 25.7k fill...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Bever! schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:51:
nou hopelijk snel die 25.7k fill...
Ik zit te wachten op de ETH fill op $750. Nog eventjes geduld denk ik. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

PilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:48:
[...]

Alleen de VVD wordt straks weer de grootste omdat mensen stemmen voor hun eigen portemonnee. Als je VVD stemt dan weet je dat klimaat niet op de eerste plek staat. Dus om dan de politiek de schuld te geven als iemand VVD stemt en niet Groenlinks is ook niet eerlijk. De politiek is uiteindelijk alleen wat het is door de mensen die stemmen en de meeste mensen stemmen dus voor hun eigen belang en niet de planeet. Dan is het nogal flauw om het op de politiek af te schuiven.
_O- _O-
Stemmen voor VVD is voor de portemonnee?
Heb je mijn portemonnee wel eens gezien?
Of die van Henk & Ingrid?

We worden al decennia massaal uitgeknepen.

OT: ETH doet het toch wel erg lekker jongens.
Al een week of wat aan het toezien hoe die 0.04 gebroken wordt, lekker man, op naar de 0.05. Daarna ligt de weg compleet open om oude tijden te herleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
[...]

Het maakt geen bal uit waar je in Nederland op stemt. Ons land stelt 0,0 voor. We kunnen alles lekker scheiden en energie neutraal doen, maakt geen klap uit. Kijk naar het midden oosten, Azië, Amerika.. niemand kijkt daar naar wat milieuvriendelijk is. 1 grote bende, pleuren alles in zee, woestijn etc.

Het is enorm naïef om te denken dat wij als Nederland iets betekenen op dit vlak.

Ik stem daarom altijd voor mijzelf en mijn portemonnee. En iedereen mag van mij stemmen op wie dan ook, dat is dan weer het mooie van ons landje.

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02-2023
Pelox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:27:
Ik begin het ook steeds meer te geloven. In ieder geval wat btc betreft.
Geen zorgen, Willy Woo en zijn onbegrijpelijke indicators garanderen dat de dip alweer achter de rug is.

Trouwens, kunnen we die klimaatopwarmingsdiscussie elders voeren? :)

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
Volgens mij beginnen de werknemers van Grayscale stipt 20:30 onze tijd aan hun werkdag. Computertje gaat aan en meteen volgt er actie. Zie laatste 6 dagen met BTC:

Het is dus steeds de high of low in de +/- 2 uur rond 20:30

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J25PAPHBL16xR2tjILzMF4aa9Rc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nJZ3Yr2vz1YrH1y7iggV5aRX.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door QA123 op 24-01-2021 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

Pelox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Het maakt geen bal uit waar je in Nederland op stemt. Ons land stelt 0,0 voor. We kunnen alles lekker scheiden en energie neutraal doen, maakt geen klap uit. Kijk naar het midden oosten, Azië, Amerika.. niemand kijkt daar naar wat milieuvriendelijk is. 1 grote bende, pleuren alles in zee, woestijn etc.

Het is enorm naïef om te denken dat wij als Nederland iets betekenen op dit vlak.

Ik stem daarom altijd voor mijzelf en mijn portemonnee. En iedereen mag van mij stemmen op wie dan ook, dat is dan weer het mooie van ons landje.
Amen.
Laten we eens ophouden met onszelf als de wereldreddende gutmenschen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
QA123 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:53:
Volgens mij beginnen de werknemers van Grayscale stipt 20:30 onze tijd aan hun werkdag. Computertje gaat aan en meteen volgt er actie. Zie laatste 6 dagen met BTC:

[Afbeelding]
De werknemers van Grayscale kopen toch alleen maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 07:12

JT

VETAK y0

Slux schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Ik proef een negatief waarde-oordeel over ons kapitalistisch systeem dat zonder oneindige groei onhoudbaar is. I'm with you on that one. Maar het oud worden is niet exclusief voor het kapitalistische systeem. Oud kunnen worden en zo gezond mogelijk hoort mijn inziens meer bij het algeheel streven naar vooruitgang. Als deze vooruitgang op enig moment post-kapitalistisch wordt en niet meer 90% is gestoeld op economische groei dan zal deze behoefte nog steeds bestaan. Ik zie er ook wel een zuur, cynische paradox in; waarschijnlijk zullen ontwikkelde mensen eerder inzien dat we geen 10 kinderen gemiddeld per koppel moeten gaan baren. En zodra je dat in de praktijk gaat brengen krijgen de mensen die dat niet snappen de overhand in aantallen en heb je met je superieure inzicht/verlichting niks meer in te brengen :') Dan zou je over moeten op een ander systeem dan democratie en hoe wenselijk is dat.....Niet dat democratie zaligmakend is hoor, maar welk systeem zou dan een enigszins ok alternatief zijn ten opzichte van een al dan niet parlementaire democratie?

Anyway, conclusie: btc, die. Die till you can't no more. Dan kan ik lekker laag weer instappen.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

[Afbeelding]
Lekker man, je zegt dit al een paar dagen en elke keer heb je weer gelijk.
Complimenten man! Zoiets simpels als een tijdstip.. En dan gelijk hebben.. Prachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Aarebe1 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:52:
[...]

_O- _O-
Stemmen voor VVD is voor de portemonnee?
De meeste mensen die goed verdienen stemmen op de VVD omdat dit voor hun voordelig is. Ze stemmen geen SP PVDA of Groenlinks omdat ze met de VVD meer geld overhouden. Waarom denk je dat de VVD in ons land zo groot is ?
[...]

Iedereen moet wat doen, dus ook wij. Ik snap je punt wel, maar als iedereen zo denkt zitten we straks met 5 graden opwarming. Wij als rijk land moeten ook gewoon wat doen, helemaal omdat de rijke landen voor een groot deel de oorzaak zijn. Wij zijn een klein land dus laat maar lekker zitten is ook onzin. China doet het trouwens steeds beter als het aankomt op groene energie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TomTorquay

Het is dus steeds de high of low in de +/- 2 uur rond 20:30
Mooie theorie. Alleen jammer dat Grayscale alleen maar bijkoopt en de prijs dus omhoog zou moeten gaan in plaats van inzakken... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Aarebe1 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:53:
[...]

Amen.
Laten we eens ophouden met onszelf als de wereldreddende gutmenschen te zien.
Yes helemaal eens! Waarom zou je zelf eens het voortouw nemen als anderen dat niet doen. En dat zouden anderen ook niet moeten doen. Lekker zo door blijven gaan, niemand wat veranderen omdat de ander het ook niet doet. Komt het helemaal goed :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 24-01-2021 20:58 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
TomTorquay schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Mooie theorie. Alleen jammer dat Grayscale alleen maar bijkoopt en de prijs dus omhoog zou moeten gaan in plaats van inzakken... ;)
ff de prijs omlaag drijven zodat je daarna groots goedkoop kan inkopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Alleen de VVD wordt straks weer de grootste omdat mensen stemmen voor hun eigen portemonnee. A
Dan snappen de meeste mensen niet goed wat goed is voor hun portemonnee. Dan zou de VVD ongeveer 4 zetels hebben namelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

PilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:56:
[...]

De meeste mensen die goed verdienen stemmen op de VVD omdat dit voor hun voordelig is. Ze stemmen geen SP PVDA of Groenlinks omdat ze met de VVD meer geld overhouden. Waarom denk je dat de VVD in ons land zo groot is ?
Dat is een beetje de bestaande stereotypering. Maar de vraag is hoe houdbaar die is als ook in Nederland steeds minder mensen steeds meer kapitaal in handen hebben = steeds meer mensen met steeds minder geld ;) Dan zou je eerder verwachten dat het aantal zetels afneemt. Dus er spelen imho andere factoren mee. Onder andere dat links denk ik sterke leiders mist. In ieder geval SP en de PvdA is ook niet heel geweldig geweest met de strijd tussen Asscher en Samsom en de laatste regeringsdeelname.

[ Voor 20% gewijzigd door JT op 24-01-2021 21:00 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Glenn Hoddle schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:58:
[...]

Dan snappen de meeste mensen niet goed wat goed is voor hun portemonnee. Dan zou de VVD ongeveer 4 zetels hebben namelijk.
Klopt inderdaad, maar mensen stemmen wel op die manier. Als je 2x of 3x modaal verdient denken mensen met de VVD voordeel te hebben, maar het echte voordeel gaat naar de mensen met 100x modaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
QA123 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:58:
[...]

ff de prijs omlaag drijven zodat je daarna groots goedkoop kan inkopen?
Lijkt mij sterk dat zij met de onderliggende BTC van klanten gaan speculeren. Al doet Tether dat natuurlijk ook met zijn stablecoin.

In crypto kan alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Het maakt geen bal uit waar je in Nederland op stemt. Ons land stelt 0,0 voor.
Mwoah, dat eerste misschien, maar NL doet qua economie toch niet 0,0 - 5e economie van de EU.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:59:
[...]

Klopt inderdaad, maar mensen stemmen wel op die manier. Als je 2x of 3x modaal verdient denken mensen met de VVD voordeel te hebben, maar het echte voordeel gaat naar de mensen met 100x modaal.
De mensen die x125 leveraged futures traden dus :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• QA123
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:02:
[...]

ik beken, ik heb VVD gestemd laatste keer....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:02:
[...]

Nee, want die gaan rekt en moeten SP stemmen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Nee, als je in diep in de VVD zit kan je 125x leveraged traden in de echte economie als een echte prins bernard. Als je dan toevallig tojch verliest liquideert de regering gewoon wat paupers om het op te vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
PilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 20:59:
[...]

temporarily embarrassed millionaires

Sommige mensen stemmen op basis van de omgeving waarin ze denken thuis te horen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
Glenn Hoddle schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:01:
[...]

Mwoah, dat eerste misschien, maar NL doet qua economie toch niet 0,0 - 5e economie van de EU.
Ik bedoel op klimaatbeleid. Eens met pilatus dat we uiteraard ons best moeten doen hier, maar het is een druppel op een gloeiende plaat.

Als je ziet hoe men in andere landen met bijvoorbeeld het afval omgaat.. ik ben overal op de wereld geweest en het is (zo goed als) overal een enorme bende. In de woestijn ligt overal troep, plastic, uitgebrande auto's, in de jungle 1 grote bende.. de zeeën.. het is verschrikkelijk. Ook in ons land zie ik steeds meer troep veel meer dan 10 of 20 jaar geleden. We hebben het continue over het klimaat en milieubewust bezig zijn, maar het lijkt juist of niemand er ook maar iets om geeft.

Terug naar crypto.. we gaan weer omhoog.. dipje lijkt even voorbij te zijn..

Zero.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet meer wat ik moet gaan stemmen. 1 grote poppenkast.

Misschien stem ik wel gewoon helemaal niet dit keer. Tis fucked, want ooit zijn er mensen gestorven om ons dit recht te geven.

De politiek is verworden tot een cryptomarkt. Eén en al shitcoins.

Komt al die hopium toch nog voor andere dingen van pas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:06:

Misschien stem ik wel gewoon helemaal niet dit keer. Tis fucked, want ooit zijn er mensen gestorven om ons dit recht te geven.

ChristenUnie. Het is tijd om weer alles terug te koppelen aan Gods wil. Simple times.
de kerk beschermt ons wel.

Amen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox

Ik wil nu best nog een hele discussie aanslingeren over de grootste poppenkast van ons land, maar dat is voor een volgende keer.. op koningsdag of zo..

Zero.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
we hebben duidelijk te lang geen moon gehad als we het gaan hebben over politiek

fuck wat rekt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QA123
Pelox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:06:
[...]

Ik bedoel op klimaatbeleid. Eens met pilatus dat we uiteraard ons best moeten doen hier, maar het is een druppel op een gloeiende plaat.

Als je ziet hoe men in andere landen met bijvoorbeeld het afval omgaat.. ik ben overal op de werkend geweest en het is (zo goed als) overal een enorme bende. In de woestijn ligt overal troep, plastic, uitgebrande auto's, in de jungle 1 grote bende.. de zeeën.. het is verschrikkelijk. Ook in ons land zie ik steeds meer troep veel meer dan 10 of 20 jaar geleden. We hebben het continue over het klimaat en milieubewust bezig zijn, maar het lijkt juist of niemand er ook maar iets om geeft.

Terug naar crypto.. we gaan weer omhoog.. dipje lijkt even voorbij te zijn..
Economisch macht betekend ook impact op andere landen. In mijn vorige functie hard gemaakt voor het reduceren van giftige stoffen in kleding productie. Wij importeerden significante hoeveelheden textiel naar Europa. De regels zeggen dat deze vrij moeten zijn van giftige stoffen (duhh...), maar zegt niks over de giftige stoffen die worden gebruikt in productie en de lozingen in de natuur. Ja, dit moeten ze eigenlijk lokaal oplossen met wetgeving, maar wij konden ook gewoon eisen stellen met welke fabrieken we samenwerkten en welke normen werden gehanteerd.

In mijn huidige functie heb ik best wat invloed op bijvoorbeeld plastic bekers gebruik op festivals wereldwijd. Omdat ik relatief veel leverage heb, kan ik vanuit een NL'se bedrijf invloed hebben op plastic afval in bepaalde landen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• QA123

Soms weet ik ook niet op wie ik moet stemmen. Wel weet ik zeker op welke partijen ik niet wil stemmen.

Dus als ik niet stem, krijgen deze ongewenste partijen verhoudingsgewijs meer macht. Dus altijd stemmen, ook al ben je niet 100% met een partij eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Pelox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:06:
[...]

Als je ziet hoe men in andere landen met bijvoorbeeld het afval omgaat.. ik ben overal op de wereld geweest en het is (zo goed als) overal een enorme bende. In de woestijn ligt overal troep, plastic, uitgebrande auto's, in de jungle 1 grote bende.. de zeeën.. het is verschrikkelijk. Ook in ons land zie ik steeds meer troep veel meer dan 10 of 20 jaar geleden. We hebben het continue over het klimaat en milieubewust bezig zijn, maar het lijkt juist of niemand er ook maar iets om geeft.
De focus ligt vooral erg sterk bij CO2 reductie, andere zaken staan imho een stuk lager op de agenda. Plastic in de natuur gooien veroorzaakt geen CO2 toename. Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Wij zitten in een nieuwbouwhuis met focus op milieu en klimaat. Maar de praktijk is vooral CO2 uitstoot door gebruik van de woning reduceren. Panelen, warmtepomp, boeteclausule voor gas aan laten leggen. Maar kunststof kozijnen (olieproduct, wat denk je van uitstoot daarvan vanaf het omhoog pompen tot en met de productie), betonnen prefab (beton veroorzaakt veel CO2), kunststof waterleidingen (ik vraag mij nog steeds af wat dat doet met microplastics in het water), op de bouwplaats is het een pleurisbende, allerlei troep belandt in de grond. Vanuit de gemeente geen verplichting tot groen in je tuin, wat natuurlijk superbelangrijk is om lokale hittespots in de zomer te voorkomen, regen fatsoenlijk af te kunnen voeren en voor de biodiversiteit. Want zooooveel mensen straten hun tuin gewoon vol en zetten er 2 potten met plantjes in...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

QA123 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:11:
[...]

Economisch macht betekend ook impact op andere landen. In mijn vorige functie hard gemaakt voor het reduceren van giftige stoffen in kleding productie. Wij importeerden significante hoeveelheden textiel naar Europa. De regels zeggen dat deze vrij moeten zijn van giftige stoffen (duhh...), maar zegt niks over de giftige stoffen die worden gebruikt in productie en de lozingen in de natuur. Ja, dit moeten ze eigenlijk lokaal oplossen met wetgeving, maar wij konden ook gewoon eisen stellen met welke fabrieken we samenwerkten en welke normen werden gehanteerd.

In mijn huidige functie heb ik best wat invloed op bijvoorbeeld plastic bekers gebruik op festivals wereldwijd. Omdat ik relatief veel leverage heb, kan ik vanuit een NL'se bedrijf invloed hebben op plastic afval in bepaalde landen.
Waarom zijn die er nog? Kan toch van karton of iets dergelijks.

Ik vind dat die plastic troep eigenlijk veel barbaarser is dan uitstoot van een auto.
Ieder mens moet van a naar b.. Maar om tijdens die rit flesjes of bekertjes uit het raam te gooien is toch niet meer van deze tijd. Daar wil ik best belasting geld aan kwijt zijn, maar niet aan gekke windmolens in een natuurgebied bezaait met plastic..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Doe mij een plezier. Stem dan blanco. Dan beschaam je ook niet de offers van mensen die hebben gevochten voor jouw stemrecht én laat je zien dat je je niet kunt vinden in het huidige politieke landschap.
Tominatie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:11:
we hebben duidelijk te lang geen moon gehad als we het gaan hebben over politiek

fuck wat rekt
Er gebeurt zo weinig dat je zelfs je user icon gaat wijzigen :+

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Morgen weer richting 38k

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:15
38k AUD of CAD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mengenli
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 03-02-2024
Bloody monday Bitcoin zal 28K testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnW1
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19-08-2021
AAVE wat doe je me verdriet ik was zo vol vertrouwen in je en toch heb ik je verkocht op 80dollar:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Aarebe1 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:14:
[...]

Ik vind dat die plastic troep eigenlijk veel barbaarser is dan uitstoot van een auto.
Ieder mens moet van a naar b.. Maar om tijdens die rit flesjes of bekertjes uit het raam te gooien is toch niet meer van deze tijd. Daar wil ik best belasting geld aan kwijt zijn, maar niet aan gekke windmolens in een natuurgebied bezaait met plastic..
Het is geen kwestie van of-of. Het moet allemaal. De vraag is hoe, windmolens midden in de Oostvaardersplassen of op de Utrechtse heuvelrug of aan de grens van een stad waardoor mensen dikke slagschaduwen in de tuin hebben is natuurlijk niet de weg. Maar dat we iets moeten doen met duurzame opwekking is evident. En natuurlijk onmogelijk maken dat bedrijven vanwege subsidies financieel gezien beter windmolens kunnen neerhalen voor subsidie van een nieuwe. Of misschien moeten we wel eens kijken naar verbruik...Uiteindelijk moet je natuurlijk prioriteren en ik snap CO2, maar de ontwikkelingen om onnodig gebruik van plastic tegen te gaan, gaan wat mij betreft veel te traag.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
mengenli schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:16:
Bloody monday Bitcoin zal 28K testen
23K morgen waarna de Henkies ook in paniek geraken waardoor we in 1 keer doorgaan naar $10K. Grayscale klanten zien dan in ewa we zijn bagholder geworden en geraken ook in paniek en dumpen ons naar 6 cent.

De nu.nl gebruikers halen daarna hun gelijk.

The end

/s

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• QA123
JT schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:13:
[...]

De focus ligt vooral erg sterk bij CO2 reductie, andere zaken staan imho een stuk lager op de agenda. Plastic in de natuur gooien veroorzaakt geen CO2 toename. Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Wij zitten in een nieuwbouwhuis met focus op milieu en klimaat. Maar de praktijk is vooral CO2 uitstoot door gebruik van de woning reduceren. Panelen, warmtepomp, boeteclausule voor gas aan laten leggen. Maar kunststof kozijnen (olieproduct, wat denk je van uitstoot daarvan vanaf het omhoog pompen tot en met de productie), betonnen prefab (beton veroorzaakt veel CO2), kunststof waterleidingen (ik vraag mij nog steeds af wat dat doet met microplastics in het water), op de bouwplaats is het een pleurisbende, allerlei troep belandt in de grond. Vanuit de gemeente geen verplichting tot groen in je tuin, wat natuurlijk superbelangrijk is om lokale hittespots in de zomer te voorkomen, regen fatsoenlijk af te kunnen voeren en voor de biodiversiteit. Want zooooveel mensen straten hun tuin gewoon vol en zetten er 2 potten met plantjes in...
CO2 reductie vs Plastic afval reductie, een kwestie waar ik dagelijks mee bezig ben. Een discussie waar je vele uren en dagen mee kan vullen. Zoveel snakeoil verkopers in deze sector, je wordt er niet goed van. En een antwoord is ook zeer gelokaliseerd, in NL is plastic afval veel meer top of mind dan in bijvoorbeeld Rusland. Ik zat laatst met wat wat gasten die een grote auto race organiseren in Sochi, ik had een heel business plan rond voor het gebruik van herbruikbare plastic bekers ipv single use. Nee, wilde ze niet omdat ze plastic bekers hergebruiken vies vonden. Dus ze gingen toch voor single use......
Aarebe1 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:14:
[...]

Bijna alle kartonnen bekers hebben een plastic lining. Het recyclen van deze bekers is technisch mogelijk (daarom zie je ook vaak de claim van recyclebaar erop), maar in de praktijk is dit economisch niet haalbaar.

Er zijn papieren bekers met een niet-plastic coating, deze kunnen in theorie een oplossing zijn. Echter in mijn sector (bier), is het niet wenselijk qua drinkervaring. Verder kan je ook geen wettelijk verplichte markeerstreepje erop zetten met CE-markering, dus je mag ze niet voor de tap gebruiken. En verder zijn papieren bekers veel duurder dan plastic bekers (naar mijn mening zijn plastic bekers te goedkoop, de daadwerkelijke kosten -> lees milieu schade, wordt niet in directe rekening gebracht).

Maar we gaan wel testen mee uitvoeren om de beste papieren beker te vinden voor onze markt. Hopelijk de eerste testen tijdens de grote zomer sportevenementen, als deze doorgaan met publiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hodl maar gewoon wat Bitcoin en hoop dat het goedkomt.

Ondertussen werk ik wel netjes tot de dood erop volgt in de lokale industrie, en betaal ik keurig mijn belasting op alles wat onze lieve heer, Rutte, geschapen heeft.

Zoals een braaf burger betaamt. En op het werk een koffiemok met de tekst: 'I'm surrounded by idiots' in plaats van plastic bekertjes. Meer kun je niet doen.

Wat nog wel een gedacht is die bij me opkwam laatst: als regulaties in de toekomst flink doorgevoerd gaan worden, want co2 blabla, zouden we dan bij Bitcoin wellicht mining difficulty restricties kunnen verwachten? Dat wereldwijd gezien een bepaalde hashpower legaal is maar alles daarboven illegaal? En in hoeverre zou zoiets invloed hebben op de decentraalheid? Behoorlijk funest lijkt me.

Zie het ze nog flikken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
JT schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:14:
Doe mij een plezier. Stem dan blanco. Dan beschaam je ook niet de offers van mensen die hebben gevochten voor jouw stemrecht én laat je zien dat je je niet kunt vinden in het huidige politieke landschap.
Als je blanco stemt leg je je de facto neer bij de wil van de meerderheid. Dat wil ik niet.
Als je niet stemt beschaam je de mensen die hebben gestreden voor het stemrecht. Dat wil ik niet.
Enig alternatief is stemmen op een partij die je niet vertegenwoordigt. Dat wil ik ook niet.
Catch 22 als je het mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
JohnW1 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:16:
AAVE wat doe je me verdriet ik was zo vol vertrouwen in je en toch heb ik je verkocht op 80dollar:(
Ik heb dat gevoel met AAVE ook al enkele maanden (Tig keer gekocht en verkocht), daarom zojuist maar een aantal richting de Ledger overgemaakt. Dan kan ik niet anders dan holden :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

QA123 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:23:
[...]

CO2 reductie vs Plastic afval reductie, een kwestie waar ik dagelijks mee bezig ben. Een discussie waar je vele uren en dagen mee kan vullen. Zoveel snakeoil verkopers in deze sector, je wordt er niet goed van. En een antwoord is ook zeer gelokaliseerd, in NL is plastic afval veel meer top of mind dan in bijvoorbeeld Rusland. Ik zat laatst met wat wat gasten die een grote auto race organiseren in Sochi, ik had een heel business plan rond voor het gebruik van herbruikbare plastic bekers ipv single use. Nee, wilde ze niet omdat ze plastic bekers hergebruiken vies vonden. Dus ze gingen toch voor single use......
8)7 :')
[...]

naar mijn mening zijn plastic bekers te goedkoop, de daadwerkelijke kosten -> lees milieu schade, wordt niet in directe rekening gebracht
Dit. Precies dit is het probleem met plastic.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

Verwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:24:

Ondertussen werk ik wel netjes tot de dood erop volgt in de lokale industrie, en betaal ik keurig mijn belasting op alles wat onze lieve heer, Rutte, geschapen heeft.

Zoals een braaf burger betaamt. En op het werk een koffiemok met de tekst: I'm surrounded by idiots' in plaats van plastic bekertjes. Meer kun je niet doen.

Wat nog wel een gedacht is die bij me opkwam laatst: als regulaties in de toekomst flink doorgevoerd gaan worden, want co2 blabla, zouden we dan bij Bitcoin wellicht mining difficulty restricties kunnen verwachten? Dat wereldwijd gezien een bepaalde hashpower legaal is maar alles daarboven illegaal? En in hoeverre zou zoiets invloed hebben op de decentraalheid? Behoorlijk funest lijkt me.

Dit zou heel goed kunnen,
Een wereld met co2 certificaten.. In de veesector zie je het al gebeuren.
De grote jongens kopen jouw co2 rechten op en kunnen daarmee door gaan.

Dit kunnen ze ook bij burgers doen.
Jij krijgt het 'recht' om zoveel co2 per jaar uit te stoten.

Mocht je teveel dagelijkse kilometers rijden komt je vlucht naar Ibiza op de tocht.. Maar ach, dan kopen we die rechten van Henk & Ingrid over. Die zouden toch al niet op vakantie kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

TomTorquay schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:25:
[...]

Als je blanco stemt leg je je de facto neer bij de wil van de meerderheid. Dat wil ik niet.
Als je niet stemt beschaam je de mensen die hebben gestreden voor het stemrecht. Dat wil ik niet.
Enig alternatief is stemmen op een partij die je niet vertegenwoordigt. Dat wil ik ook niet.
Catch 22 als je het mij vraagt...
Als je niet stemt leg je je feitelijk óók neer bij de wil van de meerderheid. Dus die middelste kun je imho wegstrepen. Met blanco zien ze in ieder geval nog dat je graag wíl stemmen maar dat je je niet vertegenwoordigd voelt. Anders wordt je gerekend tot de groep "geeft er geen fuck om".

Zoals een braaf burger betaamt. En op het werk een koffiemok met de tekst: 'I'm surrounded by idiots' in plaats van plastic bekertjes. Meer kun je niet doen.

Tja, heel vreemd zou ik het niet vinden. Een relatief heel beperkte store of value voor een heel beperkt groepje mensen die meer stroom verbruikt dan Oostenrijk. En dan hebben we het nog niet gehad over andere crypto. Eigenlijk gekkenwerk en ik voel me er wel eens schuldig over dat ik in het wereldje zit.

[ Voor 46% gewijzigd door JT op 24-01-2021 21:31 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Zie ik niet snel gebeuren. Als je daar mee begint kan je alles wel gaan verbieden. Een RTX 3080 verbruikt ook veel stroom om een paar FPS te renderen en zo kan je door gaan. Neem bijvoorbeeld cruise schepen, als je het over vervuiling hebt. Zo moet je ook niet beginnen aan zeggen dat mensen die roken of de dik zijn meer moeten betalen voor de zorgverzerzekering. Ga je dat wel doen wordt motorrijden of naar de piste gaan ook duurder. Opzich is de energietranssitie al aardig aan de gang. Zon is goedkoper dan kolen geworden en overal wordt groene energie beter. Als je begint aan wat wel of niet mag qua stroomverbruik is het einde zoek.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
* sOid opent cryptodraadje en ziet het over politiek gaan...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/3u0tsz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rogier2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-04 07:13
Succes met Bitcoin voor de mensen die gaan bepalen of ze vanavond gaan traden / instappen / uitstappen!

Ik ga maar even UFC kijken. Nothing on the hand voorlopig qua ETH . Ook weinig zin om exotische defi dingen te doen op loopring/uniswap/sushiswap momenteel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUESdJ1-B3VI8kLT-fDkO8UhR4w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rcYeDMCBDQBmFZxlyQmFmRWW.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door rogier2012 op 24-01-2021 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnW1
Taro schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:26:
[...]

Ik heb dat gevoel met AAVE ook al enkele maanden (Tig keer gekocht en verkocht), daarom zojuist maar een aantal richting de Ledger overgemaakt. Dan kan ik niet anders dan holden :)
Wauw, je hebt net nog gekocht? Wil je vertellen op welke koers en heb je een koersdoel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

PilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:29:
[...]

Zie ik niet snel gebeuren. Als je daar mee begint kan je alles wel gaan verbieden. Een RTX 3080 verbruikt ook veel stroom om een paar FPS te renderen en zo kan je door gaan. Neem bijvoorbeeld cruise schepen, als je het over vervuiling hebt. Zo moet je ook niet beginnen aan zeggen dat mensen die roken of de dik zijn meer moeten betalen voor de zorgverzerzekering. Ga je dat wel doen wordt motorrijden of naar de piste gaan ook duurder. Opzich is de energietranssitie al aardig aan de gang. Zon is goedkoper dan kolen geworden en overal wordt groene energie beter. Als je begint aan wat wel of niet mag qua stroomverbruik is het einde zoek.
We zijn veel te traag met veranderen op het gebied van energieverbruik en opwekking. Jaar in jaar uit blijkt dat we niet op koers liggen om onszelf vrijwillig tot doel gestelde doelstellingen te halen. Ik sluit niet uit dat er een alles-of-niks moment komt, zoals nu met de lockdown, waarin draconische, zeer ongewenste maatregelen onontkoombaar zijn. Ik durf het dus niet uit te sluiten :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

rogier2012 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:32:
Succes met Bitcoin voor de mensen die gaan bepalen of ze vanavond gaan traden / instappen / uitstappen!

Ik ga maar even UFC kijken. Nothing on the hand voorlopig qua ETH .

[Afbeelding]
Ik blijf er voor de derde nacht uit :Y)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:05
sOid schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:30:
* sOid opent cryptodraadje en ziet het over politiek gaan...

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://giphy.com/gifs/feeling-covfefe-3jN3GziOKUEmI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QA123
rogier2012 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:32:
What are we going to do tonight, Brain?
The same thing as every night, Pinky. Try to buy crypto at their dip....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8ofyiYsrBPydaBHphq0YSwYGp0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WqpdDWZdoqvuNTSpAAMvbUAl.jpg?f=fotoalbum_large

Serieus, zelfde orders als gisternacht. BTC zie ik misschien nog wel wat hitten, ETH wordt wel heel moeilijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WKDYFS45UwrmqdmjOj3abu55okw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/13y57rvlsOyxeDaXT6L42CRj.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palindrome
Tominatie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:19:
[...]

23K morgen waarna de Henkies ook in paniek geraken waardoor we in 1 keer doorgaan naar $10K. Grayscale klanten zien dan in ewa we zijn bagholder geworden en geraken ook in paniek en dumpen ons naar 6 cent.

De nu.nl gebruikers halen daarna hun gelijk.

The end

/s
6 cent ik teken ervoor , want btc kan niet dood of failliet of overdarum gaan. Duveltje is uit het doosje. Hoe dan ook stijgt het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Pelox schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:08:
[...]

Ik wil nu best nog een hele discussie aanslingeren over de grootste poppenkast van ons land, maar dat is voor een volgende keer.. op koningsdag of zo..
Je bedoelt die dag dat het hele volk zich kleedt in de kleur van de achternaam van de koning en danst ter zijn vermaeck, alsof we een middeleeuws feodaal land zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glenn Hoddle schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:36:
[...]

Je bedoelt die dag dat het hele volk zich kleedt in de kleur van de achternaam van de koning en danst ter zijn vermaeck, alsof we een middeleeuws feodaal land zijn?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M4eKuLXgHUJytjmto6MDMmfuNmk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BMCqnRT6emsG0QSZshnTkuZ8.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
JT schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:28:
Met blanco zien ze in ieder geval nog dat je graag wíl stemmen maar dat je je niet vertegenwoordigd voelt.
Dat klopt. Maar daar geeft de gemiddelde politicus geen enkele fuck om en dus verandert er niks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:36:
[...]

6 cent ik teken ervoor , want btc kan niet dood of failliet of overdarum gaan. Duveltje is uit het doosje. Hoe dan ook stijgt het weer.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n-7PDJ8agQBkkOhRive6_GEaEHs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ihBRpkkU4odb7o5pRp8OVvwP.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
JohnW1 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:33:
[...]

Wauw, je hebt net nog gekocht? Wil je vertellen op welke koers en heb je een koersdoel?
Ja, AAVE en ik hebben geen gelukkig huwelijk, ik kan ze lastig holden. Daarom naar de Ledger overgezet (Nu al 20 USD per stuk winst):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gg-NyaIGfRQAV-0BebB5UQjYl00=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5945kWuTloilYfaCHAZObACz.png?f=user_large

Koersdoel heb ik niet, nog niet naar gekeken om eerlijk te zijn :)

Edit: Tikt nu de 285 289 USD aan *O* *O* *O*

[ Voor 9% gewijzigd door Taro op 24-01-2021 21:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
JT schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:34:
[...]

We zijn veel te traag met veranderen op het gebied van energieverbruik en opwekking. Jaar in jaar uit blijkt dat we niet op koers liggen om onszelf vrijwillig tot doel gestelde doelstellingen te halen. Ik sluit niet uit dat er een alles-of-niks moment komt, zoals nu met de lockdown, waarin draconische, zeer ongewenste maatregelen onontkoombaar zijn. Ik durf het dus niet uit te sluiten :P
Het gaat te langzaam, maar het gaat wel de goede kant op. Groen zal gewoon goedkoper worden dan iets als kolen, laat staan dat kernfusie een keer gaat lukken. Tuurlijk lopen we achter, maar er worden mooie stappen gemaakt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnW1
Taro schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:39:
[...]

Ja, AAVE en ik hebben geen gelukkig huwelijk, ik kan ze lastig holden. Daarom naar de Ledger overgezet (Nu al 20 USD per stuk winst):
[Afbeelding]
Herkenbaar, erg lang sideways bewogen en elke keer een uitbraak verwachten en toch weer terug naar af..

Maar good job, hopelijk is je nu veel winst gegund!
Pagina: 1 ... 65 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Beperk oneliners tot een minimum en plaats geen berichten met daarin bijv. louter "MOON!" of "REKT!"
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, of vragen om invites.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!