Taro schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:05:
@
twit Het risico is hoger, maar, als je verkeerd gokt ben je rekt ipv je spaargeld kwijt. Leverage traden is natuurlijk erg risicovol, maar er is 1 groot voordeel: Als je er niets van bakt ben je je inzet kwijt ipv je volledige spaargeld. Aan de andere kant heb je een groot voordeel als je je spaargeld inzet ipv leverage: Je houdt je aantal coins, dus zit het even tegen en over 1-2 jaar weer mee, dan is dat de veiligste optie.
Ik zeg dus zeker niet dat je moet gaan leverage traden, maar ik weet wel zeker dat ik er op het huidige punt geen extra eigen geld in ga steken. Sowieso is een leverage trade een tijdelijke keuze. Ik zou een dergelijke positie nooit voor langere tijd aanhouden, o.a. door rente, maar ook door evt. black swan events en dergelijke. Goed om je winst regelmatig veilig te stellen.
Hey Taro. Helemaal niet de intentie om te gaan leveraged traden hoor, ik vermaak me wel met mijn X% portfolio in en uitstap trades en sommige dagen doe ik zelfs gewoon lekker niets en bevalt het koersen volgen en dry-traden me ook prima
Mijn punt was meer voor mensen zoals bijv jij zelf is waarschijnlijk je totale pf groot genoeg om de positie die je creëert met bijvoorbeeld de 10x ETH short die je noemde waarschijnlijk ook gewoon kunt creëren zonder te lenen als je gewoon wat meer van je eigen hold-portfolio zou inzetten? Dan lijkt me dat voordeliger en het bespaart je de rente en het liquidatie risico etc.
Maar ik denk dat ik je zie zeggen dat ook dan het soms gewoon prettig is om dit met een leveraged trade te doen zodat je niet daadwerkelijk 10 ETH hoeft aan te kopen uit je USDT, je potentieel weer met die hele 10 ETH positie in een trade blijft hangen etc terwijl als je er een leveraged trade van maakt je verlies automatisch enigzins gecapped is door het moment waarop binance zelf de trade weer liquideert?
Het zal wel deel preference zijn I guess. Als ik USDT ter waarde van 3 BTC in mijn Binance portfolio heb en ik wil long in bitocin zou ik zelf toch eerder 3 BTC spot-long gaan dan dat ik 1 BTC in een 3x leveraged long stop. Die andere 60k USDT " staat er toch" dus waarom zou ik Binance rente betalen, zelfs al is het maar voor een uurtje.
Voor de boormachine mannetjes: fictieve getallen om mijn vraag /opmerking met een rekenvoorbeeldje te verduidelijken
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo