Tominatie schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:01:
[...]
De koersontwikkeling geeft mij op dit moment wel aan dat het momentum een beetje zoek is ja.
Ik denk dat de institutionele inflow uiteindelijk ook een beetje exhausted geraakt. Ongv 70% van de gekochte bitcoins van Grayscale staat dik in de profits als voorbeeld.
Een correctie lijkt mij meer dan aannemelijk de komende tijd. Daarnaast: het is niet alsof je de boot enorm mist. Bitcoin is ondertussen al een heel grote asset en stijgingen van 100% of meer zullen steeds moeizamer gaan. Imo is Bitcoin niet meer DE LANGETERMIJN investering als je dikke procenten wilt pakken. Voor de langetermijn kun je nu best investeren maar de kans op een tijdlang (dik) in de min staan zit er wel in en de potentie op hele grote gains is er nou ook weer niet echt.
Dan kan je miss nog beter in shitcoins gaan zitten met de kans op -99%.
Persoonlijk sta ik er zelf zo in, op deze prijzen zou ik Bitcoin alleen op korte termijn voor trading holden, ik zou zeker niet nu kopen en dan een paar maanden niet kunnen kijken zeg maar. Teveel risico.
mweh, voorlopig is de trend toch wel redelijk zo dat als bitcoin sideways of up gaat, alts stijgen. Gaat BTC down, dalen alts harder.
heb (voor mezelf gesproken, ben inmiddels wel overexposed in LINK) mn altpositie zien groeien met ~25% satoshis in de afgelopen tijd (BTC geflipt voor alts rond de retest van 40k). M'n altportfolio is gelijk gebleven in dollies iig in vergelijking met de all time high.
That being said, t is een volatiele markt, gok niet met je levensonderhoud.
Doe je eigen onderzoek, lees je in over de tech.
Opzich is er genoeg te lezen over goud (BTC) olie (ETH) en bitcoin testnet (LTC), dan weet je iig wat je koopt.
Vervolgens kan je leren hoe je je eigen TA memelijntjes kan tekenen om te kijken of je wil instappen of niet. Mocht je een noob zijn aan markten in het algemeen (maw dat je ook geen aandelen hebt gehad ooit oid), het is nooit het juiste moment om in en uit te stappen voor je. Je weet te weinig en je kan te weinig de markt lezen

. In dat geval kan je altijd nog je investeringen spreiden dat je elke week/maand een bepaald bedrag investeert.
Uiteindelijk blijf je toch hangen om de memes if you're like me.