cheers!
ten 1e: ik denk dat ik een slechtere trader ben dan jij, maar shorten in LINKUSD price discovery klinkt niet echt als een geweldig idee.Malarky schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 17:22:
Al heel lang loop ik rond het idee rond om rond die 26 dollar mijn LINK longs in te ruilen voor shorts. Wat denken jullie?
Waarom denk je aan n short? Waar zet je je reward target?
Kan je enkel vanuit litebit direct naar binance sturen. Aan de kosten kan je niks veranderen.LyxKyo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:38:
gents (and ladies), vraagje. Hoe kan ik het beste BTC overzetten van Litebit naar Binance? (zonder teveel kosten)
Zero.
Gewoon verzenden. Je zou het om kunnen zetten naar iets anders wat sneller of goedkoper is, maar de fee's die je betaald voor het overzetten zijn ook niet laag.LyxKyo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:38:
gents (and ladies), vraagje. Hoe kan ik het beste BTC overzetten van Litebit naar Binance? (zonder teveel kosten)
Wil je daar wat anders kopen of BTC houden? Als je BTC wil houden zou ik het gewoon als BTC versturen, anders heb je namelijk 2x een fee. Wil je daar wat anders kopen, dan zou je kunnen kijken welk trading pair er op Binance voor beschikbaar is zoals bijvoorbeeld ETH. ETH versturen is veel sneller en doorgaans goedkoper, maar de vraag is wat de fee voor het omzetten kost.LyxKyo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:38:
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
Dee fee's op Litebit zijn 2% (Taro schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:41:
[...]
Wil je daar wat anders kopen of BTC houden? Als je BTC wil houden zou ik het gewoon als BTC versturen, anders heb je namelijk 2x een fee. Wil je daar wat anders kopen, dan zou je kunnen kijken welk trading pair er op Binance voor beschikbaar is zoals bijvoorbeeld ETH. ETH versturen is veel sneller en doorgaans goedkoper, maar de vraag is wat de fee voor het omzetten kost.

Ik bedoelde idd naar Binance, enig idee hoe vaak die referentie veranderd?Taro schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:55:
[...]
Ik maak iedere maand via een automatische overschrijving Euro's over naar Binance. Alleen even verplaatsen naar de Card Wallet.
[...]
Naar Binance of een withdrawal? Naar Binance kan, doe ik ook. Let er wel op dat het nummer dat je als referentie moet gebruiken niet veranderd is.
Zo, die durven...PilatuS schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:44:
[...]
Dee fee's op Litebit zijn 2% () Meer dan 10x duurder dan op Binance. Zet je BTC naar ETH om ben je al 2% kwijt. Gewoon als BTC verzenden dus
@Glitchy Hier nog nooit veranderd.
[ Voor 5% gewijzigd door Taro op 23-01-2021 21:45 ]
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP
ok nee wil daar ook BTC behouden. ik vind de uitleg van fee's etc mager aan de kant van Litebit. En ook de honderden euro's marge op de koers (naast fees) vind ik echt dodelijk daar.Taro schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:41:
[...]
Wil je daar wat anders kopen of BTC houden? Als je BTC wil houden zou ik het gewoon als BTC versturen, anders heb je namelijk 2x een fee. Wil je daar wat anders kopen, dan zou je kunnen kijken welk trading pair er op Binance voor beschikbaar is zoals bijvoorbeeld ETH. ETH versturen is veel sneller en doorgaans goedkoper, maar de vraag is wat de fee voor het omzetten kost.
thanks all.
cheers!
Als je gaat traden op Binance, vergeet dan niet om wat BNB te kopen. Even checken dat je aanvinkt dat je fee's wil betalen met BNB en je gaat van 0.1% naar 0.075%. Ietjes beter dan 2% per tradeLyxKyo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:46:
[...]
ok nee wil daar ook BTC behouden. ik vind de uitleg van fee's etc mager aan de kant van Litebit. En ook de honderden euro's marge op de koers (naast fees) vind ik echt dodelijk daar.
thanks all.
vroegah kon je prima via coinbase pro (heette toen anders) gratis je limit orders zetten voor 0 fees en vanaf daar alles richting je non-fiat cryptobeurzen sturen voor de transactiekosten die de blockchain zelf rekende.LyxKyo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:46:
[...]
ok nee wil daar ook BTC behouden. ik vind de uitleg van fee's etc mager aan de kant van Litebit. En ook de honderden euro's marge op de koers (naast fees) vind ik echt dodelijk daar.
thanks all.
Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere platformen zijn die tegenwoordig <0.25% fees hanteren en Euros accepteren.
Het is meer dan retarded dat er nogsteeds kleine aanbieders zijn zoals Litebit die je onder aan de streep keihard scammen. Wat er vermoedelijk gebeurt is dat zij inkopen op bijvoorbeeld Binance & t overmaken naar jouw adres. De "servicekosten" van deze automatische transactie steken ze in hun zak.
[ Voor 18% gewijzigd door rogier2012 op 23-01-2021 21:53 ]
ja had het gelezen idd. thanks voor tip hoor, maar ga het zeker doenPilatuS schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:50:
[...]
Als je gaat traden op Binance, vergeet dan niet om wat BNB te kopen. Even checken dat je aanvinkt dat je fee's wil betalen met BNB en je gaat van 0.1% naar 0.075%. Ietjes beter dan 2% per trade
cheers!
Precies zoiets moet er idd gebeuren. niet OKrogier2012 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:51:
[...]
vroegah kon je prima via coinbase pro (heette toen anders) gratis je limit orders zetten voor 0 fees en vanaf daar alles richting je non-fiat cryptobeurzen sturen voor de transactiekosten die de blockchain zelf rekende.
Ik kan me niet voorstellen dat er geen andere platformen zijn die tegenwoordig <0.25% fees hanteren en Euros accepteren.
Het is meer dan retarded dat er nogsteeds kleine aanbieders zijn zoals Litebit die je onder aan de streep keihard scammen. Wat er vermoedelijk gebeurt is dat zij inkopen op bijvoorbeeld Binance & t overmaken naar jouw adres. De "servicekosten" van deze automatische transactie steken ze in hun zak.
cheers!
Fiat bijgestort zeker?Luca schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:06:
Zojuist nieuw ATH aangetikt met m'n portfolio. Niet slecht.
Nope, heb enkel in 2017 toen ik begon fiat gestort en daarna nooit meer. Dat bedrag is nu slechts een klein deel van m'n portfolio.
Teach me!Luca schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:14:
[...]
Nope, heb enkel in 2017 toen ik begon fiat gestort en daarna nooit meer. Dat bedrag is nu slechts een klein deel van m'n portfolio.
Ben (met mijn beperkte kennis) wat altcoins aan het aflopen om te kijken of er eentje op het punt staat omhoog te schieten, maar kom vandaag niks tegen. Eerder deze maand wel met BAT, ALGO en nog een andere.
Verwijderd
Als je gaat kopen, bij ontvangst adres je Binance Bitcoin adres invullen, en wachten tot het aankomt.LyxKyo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:38:
Als je het eerst in je Litebit wallet laat zetten, betaal je een beste withdrawal fee om het te verplaatsen naar Binance.
Maar het makkelijkste (en goedkoopste) is gewoon je Euro's op Binance zelf te storten.
Die Litebit heeft toch best een premium op de actuele marktprijs.
Taro, maak jij eigenlijk gebruik van MA of EMA? Ik begrijp dat EMA voor high volatile markets wat accurater is. Kun jij dit bevestigen danwel ontkrachten?Taro schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:20:
Short maar gesloten, 10 USD winst per ETH, gaat op de 3 minute nu de verkeerde (= goede) kant op.
Ik gebruik alleen de MA's: 7/25/99 en soms 200.sOid schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:24:
[...]
Taro, maak jij eigenlijk gebruik van MA of EMA? Ik begrijp dat EMA voor high volatile markets wat accurater is. Kun jij dit bevestigen danwel ontkrachten?
Vanaf nu stop ik ook met enig tegengas geven. Iedereen moet lekker zelf beslissen of 'ie 't een goed moment vindt om in te stappen. Met m'n reactie(s) bedoelde ik helemaal niks slechts of minachtend. Het enige wat ik probeerde is enigszins realistisch te zijn. Als iemand komt vragen "hoi is het nu een goed moment om in te stappen?", kan ik gezien het #2017 verleden toch niet met droge ogen beweren "Gozer maat, luister is goed. Het is echt een kei goed moment om in te stappen. We zijn in een jaartje nog maar x10 gegaan. Pleur je geld er maar in en kijk 3 maanden niet. Easy fucking money!"TomTorquay schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:33:
[...]
[Afbeelding]
Hij geeft gewoon aan hoe de markt werkt...
Maargoed. Vanaf nu word ik wel gewoon een lekkere simpele lulhannes en verlaag ik mij tot niveau Henk.
Enja, dat is minachtend. Henk is gewoon dom. Sorry.

En anders wachten we gewoon verder.
redelijk,.. als je ontwikkeling in 3dagen view zet, dan zie je de daling goed tov de stijging half december.RaptorXS schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:37:
Het is weer wat rustiger hier, is de 28K. BTC al in zicht?
En anders wachten we gewoon verder.
/f/image/aQKMkG31TkZAI4QnwwutVSjq.png?f=fotoalbum_large)
cheers!
De standaard MA's werken op Binance heel erg goed. Puur even zoeken in het verleden waar ze relevant waren, dat kan op alle timeframes, grote kans dat ze later weer relevant zijn.sOid schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:24:
[...]
Taro, maak jij eigenlijk gebruik van MA of EMA? Ik begrijp dat EMA voor high volatile markets wat accurater is. Kun jij dit bevestigen danwel ontkrachten?
Zie bijvoorbeeld deze van BTC op de 2 uur die ik laatst had gepost.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/asoOvoS6jyncIUlfsRyRpxak.jpg?f=user_large)
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ik heb net ook verkocht, vlak voor de daling met een leuke winst.JT schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:42:
Twee weken geleden link gekocht en verkocht met 10% winst ofzo, ik blij toen![]()
Kijk ik nu zie ik alleen maar groen

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Thanks, mooi om te zien zoPilatuS schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:42:
[...]
De standaard MA's werken op Binance heel erg goed. Puur even zoeken in het verleden waar ze relevant waren, dat kan op alle timeframes, grote kans dat ze later weer relevant zijn.
Zie bijvoorbeeld deze van BTC op de 2 uur die ik laatst had gepost.
[Afbeelding]
Edit: ik heb even een willekeurige coin gepakt en daar een screenshot van gemaakt. Rood is EMA 7 en blauw MA7. Zie dat de EMA toch wat accurater is, vandaar mijn eerdere vraag.
:strip_exif()/f/image/aAfUudRidXfe28qXo5V0nd6o.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 25% gewijzigd door sOid op 23-01-2021 22:59 ]
je neemt je winst en dat is een probleem? T lijkt me juist dat t aantoont dat je weet wat je doet.JT schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:42:
Twee weken geleden link gekocht en verkocht met 10% winst ofzo, ik blij toen![]()
genoeg mensen (waaronder noob ik) die bepaalde coins hebben gehodld tot -99%.
Lijkt me dat je goed bezig bent en iig nadenkt !
[ Voor 7% gewijzigd door rogier2012 op 23-01-2021 23:02 ]
Met welke instelling ? Candle open of candle close ? Standaard op Binance is candle open en dat scheelt enorm met close.sOid schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:46:
[...]
Edit: ik heb even een willekeurige coin gepakt en daar een screenshot van gemaakt. Rood is EMA 7 en blauw MA7. Zie dat de EMA toch wat accurater is, vandaar mijn eerdere vraag.
Allebei close, zie linksbovenPilatuS schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:02:
[...]
Met welke instelling ? Candle open of candle close ? Standaard op Binance is candle open en dat scheelt enorm met close.
Close wordt over het algemeen als betrouwbaarder gezien toch, of heb ik dat mis?
Vroeger noemde we dat de Arthur_Bitmex liquidatie engine.QA123 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:01:
wtf was dat net in ETH en BTCin 2 minuten 2% gedipt en weer omhoog?!
Ikzelf zit nog steeds all-in te hopen op ook maar het kleinste oplegvinkje om nog wat profit te pakken. Wil ook weer 'n paar euro's uitcashen dus hopelijk krijgen we nog wat weekendactie.
God wat een saaie bedoeling

Dat is ook logisch want de EMA hangt meer gewicht aan de laatste candles en volgt daarom meer de trend. Maar of dat met 7 candles enig verschil maakt en of je daar conclusies uit kunt trekken 🤷🏽♂️sOid schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 22:46:
[...]
Thanks, mooi om te zien zo(@Taro ook dank!). Ik vind de charts van Binance wat minder handig door het kleurgebruik en cmd+scroll werkt niet. Merk dat ik liever Tradingview gebruik. Maar dat is ongetwijfeld persoonlijke voorkeur.
[Afbeelding]
Gebruiken jullie nu open of close? Ik kan niet goed meer volgen. Ik dacht dat jullie open gebruikten?PilatuS schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:02:
Met welke instelling ? Candle open of candle close ? Standaard op Binance is candle open en dat scheelt enorm met close.
@sOid EMA55 is sowieso wel een goeie. Verder gebruik ik tegenwoordig ook liever de MA's.
[ Voor 7% gewijzigd door TomTorquay op 23-01-2021 23:06 ]
Nemo potest nocere meam me invito tactiost
Vandaar ook mijn vraagKenny_026 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:04:
[...]
Dat is ook logisch want de EMA hangt meer gewicht aan de laatste candles en volgt daarom meer de trend. Maar of dat met 7 candles enig verschil maakt en of je daar conclusies uit kunt trekken 🤷🏽♂️
Edit: voor de grap even allebei op 25 gezet en op open ipv close.
:strip_exif()/f/image/FfZTpNAangR9cDuLv9RxOJ9B.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 109% gewijzigd door sOid op 23-01-2021 23:10 ]
Ah so. Ik gebruik persoonlijk de EMA’s 13 21 en 55. Ik kies voor EMA’s omdat het sentiment in crypto heel veranderlijk is en niet te vergelijken met traditionele markten. Daarom wil ik juist dat de laatste candles meer gewicht krijgen.
Maar kijk vooral wat voor jou werkt. Er is geen goed of fout in speculatie 😊
Ik zie het staan inderdaad. Let niet goed opsOid schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:03:
[...]
Allebei close, zie linksbovenOffset ook op 0 bij MA.
Close wordt over het algemeen als betrouwbaarder gezien toch, of heb ik dat mis?
Als je open pakt is het veel beter dan close. Daarom lijkt EMA beter te werken dan MA.
Open dusTomTorquay schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:05:
[...]
Gebruiken jullie nu open of close? Ik kan niet goed meer volgen. Ik dacht dat jullie open gebruikten?
@sOid EMA55 is sowieso wel een goeie. Verder gebruik ik tegenwoordig ook liever de MA's.
Tijd om je avatar aan te passen
:gifsicle():strip_exif()/f/image/eO9F9E48kBekDkMgy3q1cGOf.gif?f=user_large)
Ik ben nu alvast over de samenstelling van mijn volgende pf aan het denken, voor wanneer BTC richting 20-27k zou gaan. Waarschijnlijk 65% BTC 30% ETH 5% LTC
Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat beide hier niet geweldig werken. Als de lijnen er constant doorheen lopen werken ze blijkbaar niet echt als support of resistance en zijn ze ook niet nuttig.sOid schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:06:
[...]
Edit: voor de grap even allebei op 25 gezet en op open ipv close.
[Afbeelding]
Probeer eens met de timeframes te spelen op verschillende coins om te zien waar ze in het verleden wel netjes goed worden geraakt. Verder kan 25 ook 50 zijn afhankelijk van 2 uur of 4 uur. Zo werkt op BTC de laatste tijd de 2 uur beter dan 4 uur wat de 7MA ook de 14MA maakt.
Op Binance is het voor mij dus puur 7, 25 en 99 met candle open als basis. Dan even in het verleden kijken welke MA's op welke timeframes goed hebben gewerkt als support en resistance waarbij de candle close en wick goed de MA's raakt. De MA25 op de 2 uur hoeft niet altijd goed te werken net zoals de 7 niet goed hoeft te werken. Ik gebruik zelf de meeste timeframes en dan altijd even kijken waarbij de boel dus meerdere malen netjes geraakt wordt. Het is puur een S/R als het al eerder een S/R was. Worden de lijnen op de bepaalde timeframes niet netjes geraakt zijn ze vrij nutteloos.
als dat gebeurt lijkt me een 100% USDT positie beterwootler schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:20:
[...]
Tijd om je avatar aan te passen
[Afbeelding]
Ik ben nu alvast over de samenstelling van mijn volgende pf aan het denken, voor wanneer BTC richting 20-27k zou gaan. Waarschijnlijk 65% BTC 30% ETH 5% LTC
T verbaast me dat je uberhaupt LTC zegt. Die coin is echt een lange dood aan t sterven sinds tijden.
[ Voor 8% gewijzigd door rogier2012 op 23-01-2021 23:27 ]
Thanks, morgen nog even opnieuw lezen als ik minder whisky in m'n bloed hebPilatuS schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:24:
[...]
Ik denk dat we wel kunnen zeggen dat beide hier niet geweldig werken. Als de lijnen er constant doorheen lopen werken ze blijkbaar niet echt als support of resistance en zijn ze ook niet nuttig.
Probeer eens met de timeframes te spelen op verschillende coins om te zien waar ze in het verleden wel netjes goed worden geraakt. Verder kan 25 ook 50 zijn afhankelijk van 2 uur of 4 uur. Zo werkt op BTC de laatste tijd de 2 uur beter dan 4 uur wat de 7MA ook de 14MA maakt.
Op Binance is het voor mij dus puur 7, 25 en 99 met candle open als basis. Dan even in het verleden kijken welke MA's op welke timeframes goed hebben gewerkt als support en resistance waarbij de candle close en wick goed de MA's raakt. De MA25 op de 2 uur hoeft niet altijd goed te werken net zoals de 7 niet goed hoeft te werken. Ik gebruik zelf de meeste timeframes en dan altijd even kijken waarbij de boel dus meerdere malen netjes geraakt wordt. Het is puur een S/R als het al eerder een S/R was. Worden de lijnen op de bepaalde timeframes niet netjes geraakt zijn ze vrij nutteloos.
Overigens heb ik dus (en nogmaals, met mijn beperkte ervaring) wel al goede resultaten behaald als EMA7 kruist (naar boven) met de EMA25.
Hier nog een voorbeeld van GRT op de 1 minuut.sOid schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:28:
[...]
Thanks, morgen nog even opnieuw lezen als ik minder whisky in m'n bloed heb
Overigens heb ik dus (en nogmaals, met mijn beperkte ervaring) wel al goede resultaten behaald als EMA7 kruist (naar boven) met de EMA25.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SLyFgpyDt7t7AEtGQejAQ9j7.jpg?f=user_large)
Mooie S/R flip. Maar let vooral ook op hoe de prijs beweegt wanneer alle MA's support worden in het midden van het plaatje. Alle 3 worden support en de volgende move begint waarbij ie op de 7MA (paars) een run maakt. Verliest vervolgens die MA en terug naar de 99MA waarbij de candles sluiten boven de lijn en het nog steeds support is. Vaak genoeg werkt het op de 3, 5 of 15 minuut net zo. Het is puur even zoeken in het verleden wat echt goede resistance of support is waarbij de candles de boel goed raken.
Hier voor uit beeld had GRT ook net een run gedaan. Hij zakt en gaat sideways. Test wat MA's als resistance, maar zodra ze allemaal support zijn begint de volgende run. Op de 4 uur of 2 uur kan zoiets net zo werken. Dat is ook wat je zelf zegt met die kruising.
Je zegt dat je moet zoeken in het verleden. Maar hoe ver kijk je dan terug? Want ik kan me voorstellen, zeker met crypto, dat te ver terug ook niet verstandig is.
Verwijderd
Een saaie bedoeling is het altijd
Krijg spontaan zin om 125x te gaan op futures om nog iets te voelen.
doe een goed voorstel, en ik doe mee omdat mijn ETH future niet heeft gehit.Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:44:
Tja of we nu sideways gaan op 6k, 32k of 100k of 500k...
Een saaie bedoeling is het altijd![]()
Krijg spontaan zin om 125x te gaan op futures om nog iets te voelen.
[ Voor 5% gewijzigd door QA123 op 23-01-2021 23:46 ]
Je hoeft niet heel veel terug. Het terug kijken in het verleden is puur om de MA's te vinden die werken op de verschillende timeframes. Op hoge timeframes kijk je natuurlijk verder terug. Zo is bij BTC de 7MA op de weekly interessant omdat ie daar in 2018 flink heeft lopen bouncen. Alleen wil je een korte scalp op dan ga je op de lagere timeframes even terug kijken welke MA's relevant zijn. Op de 1 minuut hoef je maar even terug omdat er veel data is. Stel je pakt de 15 minuut dan kijk je hooguit een paar dagen terug. Pak je de 2 uur of 4 uur ga je nog wat verder terug. Je hoeft zeker niet op de 15 minuut of wat dan ook na maanden terug te kijken. Het is gewoon even iets terug om de relevante MA's te vinden.sOid schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:43:
@PilatuS Dankjewel, waardevol dit
Je zegt dat je moet zoeken in het verleden. Maar hoe ver kijk je dan terug? Want ik kan me voorstellen, zeker met crypto, dat te ver terug ook niet verstandig is.
Verwijderd
Ik blufte. Weet niet eens hoe die bende werkt.QA123 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:46:
[...]
doe een goed voorstel, en ik doe mee omdat mijn ETH future niet heeft gehit.
Maar misschien eens uitvogelen binnenkort.
Een wijs man zei ooit; een overleveraged positie in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Zijn naam was A87. Heerser van marketcaps en infinity chains.
pfff.... wil je nu geld verdienen of niet? Dan doe ik het wel alleen. Hoppa 125x future erin geknald:Verwijderd schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:49:
[...]
Ik blufte. Weet niet eens hoe die bende werkt.
Maar misschien eens uitvogelen binnenkort.
Een wijs man zei ooit; een overleveraged positie in de morgen, is een dag zonder zorgen.
Zijn naam was A87. Heerser van marketcaps en infinity chains.
/f/image/7utBfnosbhBt6rnJbF2aFJmH.png?f=fotoalbum_large)
en er weer snel uit voor 27% winst in 2 minuten:
/f/image/CoUtNpjnyuxsVunxsw9km6HX.png?f=fotoalbum_large)
extreem risky, maar licht gecalculeerd door op een bounce van de 32000 te gokken. Liquidation price op minder dan 0,5% van entry price

het ging ook niet om een mega bedragChris.nl schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:05:
Wel knap dat je de ballen had. En dat alles om Jaap iets te laten voelen, denk dat het 'trots' is.
en ik zie nu dat de volgende bounce op de 32k er doorheen is gezakt....
Verwacht nog wel een leuke pump voor de airdrop. En trouwens, het is bull market. LTC gaat zn ATH ook nog wel breken hoor dit jaar.rogier2012 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 23:26:
[...]
als dat gebeurt lijkt me een 100% USDT positie beter.
T verbaast me dat je uberhaupt LTC zegt. Die coin is echt een lange dood aan t sterven sinds tijden.
Heb er zelf in maart vorig jaar wat opgepikt dus als t niks wordt is t mij ook prima..
https://www.youtube.com/watch?v=HagLHuLUNLw
of je ballen hebt of niet ervoor ligt alleen maar aan de inzet.Chris.nl schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:05:
Wel knap dat je de ballen had. En dat alles om Jaap iets te laten voelen, denk dat het 'trots' is.
als hij nou even zegt dat de inleg 10.000 euro was dan ja dikke ballen
was het "maar" 100 euro....
Fine line between genius and insanity... en ondanks een goede afloop, valt het waarschijnlijk nog steeds in de 2e categorie.TomTorquay schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:07:
Puur gekkenwerk inderdaad, maar wel mooi dat het goed is uitgedraaid
was 19 dollarPalindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:08:
[...]
of je ballen hebt of niet ervoor ligt alleen maar aan de inzet.
als hij nou even zegt dat de inleg 10.000 euro was dan ja dikke ballen
was het "maar" 100 euro....
er is geen "universele" juiste instelling, zeker niet in een volatiele markt als crypto.
Zoek iets wat je zelf goed vind werken.
Een goede strategie is bijvoorbeeld een korte en lange instelling gebruiken en dan zoeken naar crossover events. (waar de korte MA of EMA over de lange gaat)
Hoe kort en hoe lang moet kan je het beste vinden door "back testing" met oude data.
Edit: of gokken op bepaalde resistance of support levels om daar buy of sell orders of stop losses te zetten al moet je wel vaak met bepaalde marges zetten.
bijvoorbeeld:
Je ziet dat de vanaf de top 41k het even zijwaarts is gegaan maar nog steeds boven de 40k totdat er een crossover kwam van de ma7 onder de ma 25 op 2h schaal. daarna was het een rit naar beneden tot 30k waarbij de ma7 lijn constant als resistance fungeerde. Later komt ie een keer over de ma7 heen met een korte rally, maar geen crossover event van MA lijnen. Dat geberut pas later weer rond de 34k met een rally tot 39/40k als gevolg.
Had je puur deze chart gebruikt voor een sell rond 40k crossover, buy weer op de 34k op 13 januari dan had je een mooie trade gemaakt. Nog mooier zelfs als je de eerdere overstijging van de ma7 2h uur ook had gebruikt voor een buy.
:strip_exif()/f/image/Ylu2BRKm7DFYAxTszG2LkuP4.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 65% gewijzigd door Palindrome op 24-01-2021 00:29 ]
Verwijderd
Ik zie het. Dit is inderdaad totale controle. Ongelooflijk.QA123 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:02:
[...]
pfff.... wil je nu geld verdienen of niet? Dan doe ik het wel alleen. Hoppa 125x future erin geknald:
[Afbeelding]
en er weer snel uit voor 27% winst in 2 minuten:
[Afbeelding]
extreem risky, maar licht gecalculeerd door op een bounce van de 32000 te gokken. Liquidation price op minder dan 0,5% van entry price
Dat ik dit niet eerder heb aangegrepen. Ik wist niet dat geld verdienen zo makkelijk kon zijn, door verstandig te investeren in koersschommelingen.
Je hebt me overgehaald.
Ik denk dat ik om te beginnen eerst maar eens mijn baan opzeg. Dan heb ik tenminste alle tijd om me goed te focussen zonder afleiding. Het geld wat ik verdien door te werken heb ik toch niet meer nodig binnenkort, als ik de potentie zie van deze lange termijn investerings strategie.
Bedankt voor deze eyeopener.
Voorzichtig stappen zij uit bed, met als eerste gedachte "fuck het westen, lets make them rekt"
Eenmaal achter de PC gaan zij met rode candles in zee.
Morgen worden wij weer wakker en zijn wij wederom een arme stakker.
Hodl
* Taro gaat de nacht in met 100% USDT.
Verwijderd
Je weet het nooit met die Aziaten. Zitten ook beste lui tussen. Misschien kopen ze allemaal nog snel even flink wat crypto in, vlak voor Chinees nieuwjaar.Tominatie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:16:
De nacht breekt weer aan, de Aziaten horen de wekker gaan.
Voorzichtig stappen zij uit bed, met als eerste gedachte "fuck het westen, lets make them rekt"
Eenmaal achter de PC gaan zij met rode candles in zee.
Morgen worden wij weer wakker en zijn wij wederom een arme stakker.
Hodl
Zodat ze net wat duurdere cadeautjes kunnen kopen voor hun gezinnen.
Ze hebben daar ook geen blikken knakworst in Azië. Dus ze spelen voorzichtig.
Geen unox knaks maar wel goedkope instant noodles, geeft ook weer een mooie besparing om in crypto te vergokken met een 125 leveraged long in een shady shitcoinVerwijderd schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:20:
[...]
Je weet het nooit met die Aziaten. Zitten ook beste lui tussen. Misschien kopen ze allemaal nog snel even flink wat crypto in, vlak voor Chinees nieuwjaar.
Zodat ze net wat duurdere cadeautjes kunnen kopen voor hun gezinnen.
Ze hebben daar ook geen blikken knakworst in Azië. Dus ze spelen voorzichtig.
Zero.
Ik wil deze token kopen via Bitrue. Is dit wel een betrouwbare exchange? Iemand ervaring?
Hier wat meer info over dit bedrijf en hun coin de XDC:
https://smartereum.com/18...itcoin-october-23rd-2020/
https://www.xinfin.org/roadmap

[ Voor 7% gewijzigd door Tremio op 24-01-2021 01:13 ]
ik wil nog steeds bijkopen. Mijn orders voor komende nacht. Grotendeels hetzelfde als gisteren.Taro schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:18:
Tenzij je lage buy orders hebt staan, dan gaat de koers morgen weer naar de maan...
* Taro gaat de nacht in met 100% USDT.
Ja, het zijn erg "optimistische" targets, maar ik heb geduld.
:fill(white):strip_exif()/f/image/13y57rvlsOyxeDaXT6L42CRj.png?f=user_large)
Ik heb ze vrijwel hetzelfde staanQA123 schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:30:
[...]
ik wil nog steeds bijkopen. Mijn orders voor komende nacht. Grotendeels hetzelfde als gisteren.
Ja, het zijn erg "optimistische" targets, maar ik heb geduld.
[Afbeelding]
Helaas m'n ETH sell op een knaak na niet geraakt net. Ben benieuwd waar ik mee wakker wordt.
Als de ene instelling beter werkt dan de andere, zoals bijvoorbeeld op Binance waar open beter werkt dan close, dan is ene instelling toch echt de juiste en de andere niet. Als een bepaalde MA vaker en meer precies geraakt wordt dan de ander, dan is ook daar een objectief verschil te vinden. Het is niet wat jij of ik vinden, het is wat objectief vaker goed werkt dan een andere manier. Hoe je daar mee omgaat is persoonlijk en er zijn zeker meerdere manieren om iets te doen. Alleen wanneer instelling A 25% vaker geraakt wordt dan instelling B over langere termijn gezien dan is er toch echt een verschil wat geen mening is. Verder worden de standaard MA's op Binance zo vaak zo enorm goed geraakt tot op de seconde dat het niet anders kan dat bots er mee werken. Iedereen moet natuurlijk doen wat ie zelf wil, maar zit je op Binance dan veel succes iets te vinden wat beter werkt dan de standaard.Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:12:
er is geen "universele" juiste instelling, zeker niet in een volatiele markt als crypto.
Zoek iets wat je zelf goed vind werken.
Is inderdaad een goede manier. Alleen pak je de 4 uur en heeft een coin een flinke beweging gedaan dan is er nog lang geen sprake van een crossover, maar kan een MA wel werken als support waarbij ie de MA aanraakt en bounced. Ook op kortere termijn heb je eerder een bounce of rejection terwijl de crossover pas veel later plaats gaat vinden. Tuurlijk kan je met crossovers werken, alleen werkt je dan met lag en mis je een hoop.Een goede strategie is bijvoorbeeld een korte en lange instelling gebruiken en dan zoeken naar crossover events. (waar de korte MA of EMA over de lange gaat)
ja en open close, dat zijn 2 instellingen dus 1 zal altijd beter werken dan de anderPilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:36:
[...]
Als de ene instelling beter werkt dan de andere, zoals bijvoorbeeld op Binance waar open beter werkt dan close, dan is ene instelling toch echt de juiste en de andere niet. Als een bepaalde MA vaker en meer precies geraakt wordt dan de ander, dan is ook daar een objectief verschil te vinden. Het is niet wat jij of ik vinden, het is wat objectief vaker goed werkt dan een andere manier. Hoe je daar mee omgaat is persoonlijk en er zijn zeker meerdere manieren om iets te doen. Alleen wanneer instelling A 25% vaker geraakt wordt dan instelling B over langere termijn gezien dan is er toch echt een verschil wat geen mening is. Verder worden de standaard MA's op Binance zo vaak zo enorm goed geraakt tot op de seconde dat het niet anders kan dat bots er mee werken. Iedereen moet natuurlijk doen wat ie zelf wil, maar zit je op Binance dan veel succes iets te vinden wat beter werkt dan de standaard.
[...]
Is inderdaad een goede manier. Alleen pak je de 4 uur en heeft een coin een flinke beweging gedaan dan is er nog lang geen sprake van een crossover, maar kan een MA wel werken als support waarbij ie de MA aanraakt en bounced. Ook op kortere termijn heb je eerder een bounce of rejection terwijl de crossover pas veel later plaats gaat vinden. Tuurlijk kan je met crossovers werken, alleen werkt je dan met lag en mis je een hoop.
Welke Ma's vaker worden geraakt dan andere verschilt per tijdsframe en crypto en markt. Vandaar dat er geen universele instelling is.
Op de aandelen mark zal je meer 55,100,200 gebruikers zien puur vanwege backtesting en dat die relatief betrouwbaar zijn gebleken. Dat is wat ik bedoel met geen universele instelling die je vooraf kan instellen en zeggen van deze werkt. Je moet iets vind wat past door middel van backtesting.
Vandaar mijn antwoord en ook gelijk waarom het niet handig is om tegen leken te zeggen "gebruik dit en dat" zonder enige uitleg.
Het is een redelijke veilige optie in een vrij volatiele marktTuurlijk kan je met crossovers werken, alleen werkt je dan met lag en mis je een hoop.
[ Voor 5% gewijzigd door Palindrome op 24-01-2021 00:45 ]
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik ga iedere keer door alle timeframes heen om te zien wat de afgelopen uren of dagen goed heeft gewerkt. Dit dan wel met de 7, 25 en 99MA. Alleen zoals gezegt kan de ene ook de andere zijn door die timeframes. De 25 is 50 of 100. De 7 is de 14 of 21. Het is altijd kijken welke relevant zijn en daar pak je dan ook de verschillende MA's en timeframes voor waarbij je dus heel veel MA's kan gebruiken ook al heb je er maar 3 op het scherm en heel veel timeframes.Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:42:
[...]
ja en open close, dat zijn 2 instellingen dus 1 zal altijd beter werken dan de ander
Welke Ma's vaker worden geraakt dan andere verschilt per tijdsframe en crypto en markt. Vandaar dat er geen universele instelling is.
Op de aandelen mark zal je meer 55,100,200 gebruikers zien puur vanwege backtesting en dat die relatief betrouwbaar zijn gebleken. Dat is wat ik bedoel met geen universele instelling die je vooraf kan instellen en zeggen van deze werkt. Je moet iets vind wat past door middel van backtesting.
Vandaar mijn antwoord en ook gelijk waarom het niet handig is om tegen leken te zeggen "gebruik dit en dat" zonder enige uitleg.
Verder geen ervaring met iets als de 32MA of 68MA gebruiken, dus geen idee hoe dat zou werken. Alleen als ik op Binance ga kijken bij iedere coin op de verschillende timeframes is er altijd genoeg te vinden waarbij het perfect wordt geraakt op de verschillende timeframes. Verder omdat bots er dus ook mee werken zou ik op Binance hooguit een MA toevoegen, maar ik zou de 7, 25 en 99 zeker niet gaan aanpassen en juist die als standaard gebruiken op iedere crypto op Binance.
Jouw analyse is in principe correct. Probleem is alleen dat zo'n crossing een lagging indicator is en het geen enkele garantie biedt dat die bear trend nog lang aanhoudt.Jedi_Pimp schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:44:
Op de 1D convergeert de MA7 naar de MA25 voor het eerst sinds een tijdje. Dit duidt op een dalende trend en dus misschien een (tijdelijke) bear market, of kan je dat niet zo simpel stellen?
[ Voor 17% gewijzigd door TomTorquay op 24-01-2021 00:52 ]
Als hij er morgen flink onder duikt zou je dat kunnen stellen ja.Jedi_Pimp schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:44:
Op de 1D convergeert de MA7 naar de MA25 voor het eerst sinds een tijdje. Dit duidt op een dalende trend en dus misschien een (tijdelijke) bear market, of kan je dat niet zo simpel stellen?
Wat ook kan is dat ze redelijk bij elkaar blijven en de ma7 de ma25 volgt. Dan stijgen we nog steeds maar wat minder hard dan de afgelopen week. Dan is het nog steeds bullish.
Niet echt mee eens. Zeker op hogere timeframes moet je soms lang wachten op een crossover en loop je achter. Je zal een deel van de run missen en je kan omdat je laat bent juist ook te laat zijn. Stel LINK maakt een crossover terwijl BTC een double top doet en keihard reject, dan maakt die crossover op LINK niets meer uit want LINK zakt mee met BTC. Niet dat het geen goede manier kan zijn hoor, maar door laat te zijn kan je juist meer risico lopen en daarom zou ik het niet snel veilig noemen. Het is veiliger om er eerder in te zitten en meer van de run omhoog te pakken met een stop loss op winst dan om laat te zijn waarbij je misschien wel de piek koopt omdat BTC loopt te kloten.Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:42:
[...]
Het is een redelijke veilige optie in een vrij volatiele marktvandaar dat ik die even hier meegeef voor niks voor de henkie's
Op korte timeframes helemaal prima hoor. Je loopt dan seconden tot minuten of misschien nog wat langer achter. Ga je echter naar uren of dagen toe loop je te veel achter.TomTorquay schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:54:
Eens, ik heb ook eerder slechte ervaringen met die cross-overs. Het is de meest voorkomende strategie op youtube, maar je loopt al te vaak achter de feiten aan.
Het kan nog steeds wel een goede langere termijn strategie zijn, maar veliger zou ik het niet noemen. Juist omdat crypto extreme bewegingen heeft en ook iets als nieuws enorm veel kan doen is achter lopen meer risico.
[ Voor 19% gewijzigd door PilatuS op 24-01-2021 00:58 ]
Dat is dan jouw meningPilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:51:
[...]
Niet echt mee eens. Zeker op hogere timeframes moet je soms lang wachten op een crossover en loop je achter. Je zal een deel van de run missen en je kan omdat je laat bent juist ook te laat zijn. Stel LINK maakt een crossover terwijl BTC een double top doet en keihard reject, dan maakt die crossover op LINK niets meer uit want LINK zakt mee met BTC. Niet dat het geen goede manier kan zijn hoor, maar door laat te zijn kan je juist meer risico lopen en daarom zou ik het niet snel veilig noemen. Het is veiliger om er eerder in te zitten en meer van de run omhoog te pakken met een stop loss op winst dan om laat te zijn waarbij je misschien wel de piek koopt omdat BTC loopt te kloten.
Objectieve data kan ik helaas niet delen want die houd ik liever prive.
Dat is wel een beetje tegenstrijdig, Juist door naar hogere tijdsframe te kijken haal je een deel van de volatiliteit weg.PilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:57:
[...]
Het kan nog steeds wel een goede langere termijn strategie zijn, maar veliger zou ik het niet noemen. Juist omdat crypto extreme bewegingen heeft en ook iets als nieuws enorm veel kan doen is achter lopen meer risico.
Gokken op tijdelijke pumps aan de hand van nieuwtjes zou ik nou niet bepaald als veiliger bestempelen.
[ Voor 10% gewijzigd door Palindrome op 24-01-2021 01:03 ]
Ich habe ein slecht gefuhl. Misschien maar wat verkopen voordat 'k ga slapen. Lastige keuzes wel.
Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 00:59:
[...]
Dat is dan jouw mening![]()
Objectieve data kan ik helaas niet delen want die houd ik liever prive.
Ik zeg niet dat het niet kan werken hoor en in een bullmarket kan het ook zeker goed werken. Ik vind alleen dat later zijn niet beter kan zijn dan vroeger zijn.Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:01:
[...]
Dat is wel een beetje tegenstrijdig, Juist door naar hogere tijdsframe te kijken haal je een deel van de volatiliteit weg.
Blijft de boel stijgen dan is het natuurlijk prima, maar veranderd de trend is je cross niets meer waard. Hoe hoger de timeframe hoe later je bent en als de trend veranderd heb je een probleem. Blijft de trend hetzelfde, tuurlijk werkt het dan prima.
Dat zeg ik ook nergens. Ik zeg dat nieuws iets kan doen dat je cross ongedaan maakt.Gokken op tijdelijke pumps aan de hand van nieuwtjes zou ik nou niet bepaald als veiliger bestempelen.
[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 24-01-2021 01:04 ]
later beteken in deze context (ma crossover) dat je er zekerder van bent dat een uptrend ook echt een uptrend is. Daarom is het "veiliger".PilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:03:
[...]
[...]
Ik zeg niet dat het niet kan werken hoor en in een bullmarket kan het ook zeker goed werken. Ik vind alleen dat later zijn niet beter kan zijn dan vroeger zijn.
Blijft de boel stijgen dan is het natuurlijk prima, maar veranderd de trend is je cross niets meer waard. Hoe hoger de timeframe hoe later je bent en als de trend veranderd heb je een probleem. Blijft de trend hetzelfde, tuurlijk werkt het dan prima.
Hoe eerder je wil zijn hoe meer risico je vaak moet nemen omdat je minder kan spreken van een trend en veel meer moet baseren op technical indicators/ divergences of nieuwtjes op twitter
Voor BTC is het anders omdat BTC de leider is. Ga je echter naar alts dan bepaald BTC heel veel van wat die kunnen doen. Dumpt BTC dan dumpen de alts ook. Ga je dan en alt kopen en ben je wat later omdat je zeker wilt zijn van de trend en gooit BTC roet in het eten heb je een late entry die door BTC snel onderwater kan komen te staan. Iedereen zoekt natuurlijk naar een veilige entry, maar omdat BTC veel bepaald voor de alts vind ik het lastig om te vertrouwen op lagging indicators. Niets aan de hand als BTC en de gehele trend omhoog is, maar als BTC even klaar is dan vind ik het niet handig.Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:08:
[...]
later beteken in deze context (ma crossover) dat je er zekerder van bent dat een uptrend ook echt een uptrend is. Daarom is het "veiliger".
[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 24-01-2021 01:14 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Maar héy, als het aan mij ligt kan het ook gewoon nog omhoog maar dan moet er wel echt een partij komen die ons ff vol door die $34K flikkert. Stel we gaan onder de $30K (range low) again, dan is het einde wel nabij denk ik. Dan hebben we het ATH voorlopig wel gezien.
Zo ongeveer impliceert je dat wel. Nieuwtjes kunnen zorgen voor een tijdelijk pump maar zakken vaak ook weer weg. Dat soort hype runs kan je eruit filteren door op hogere timeframes te kijken.PilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:03:
[...]
[...]
Ik zeg niet dat het niet kan werken hoor en in een bullmarket kan het ook zeker goed werken. Ik vind alleen dat later zijn niet beter kan zijn dan vroeger zijn.
[...]
Dat zeg ik ook nergens. Ik zeg dat nieuws iets kan doen dat je cross ongedaan maakt.
Fundamenteel nieuws kan uiteindelijk een trend inzetten maar dat weet je pas later als je echt kan spreken van een trend breuk door middel van MA's bijvoorbeeld.
Handelen op die tijdelijk nieuwtjes kan winstgevend zijn maar wel meer risicovol en vaak ben je ook alweer te laat en hebben de mensen die het nieuws eerste hands kregen al de winst gepakt en dumpen op de mensen die het nieuws wat later hebben gelezen.
Ik weet niet wat je het hele verhaal wat betreft nieuws vandaan haalt, maar nogmaals, ik zeg nergens, maar ook echt nergens dat ik iets met nieuwtjes doe. Ik zeg dat negatief nieuws invloed kan hebben. Je zit er met een hoge lag indicator laat in waarbij 1 nieuwtje de hele markt kan laten crashen, dat is alles wat ik zeg.Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:14:
[...]
Zo ongeveer impliceert je dat wel. Nieuwtjes kunnen zorgen voor een tijdelijk pump maar zakken vaak ook weer weg. Dat soort hype runs kan je eruit filteren door op hogere timeframes te kijken.
Fundamenteel nieuws kan uiteindelijk een trend inzetten maar dat weet je pas later als je echt kan spreken van een trend breuk door middel van MA's bijvoorbeeld.
Handelen op die tijdelijk nieuwtjes kan winstgevend zijn maar wel meer risicovol en vaak ben je ook alweer te laat en hebben de mensen die het nieuws eerste hands kregen al de winst gepakt.
Verder is er op korte termijn veel meer dan crossovers, zoals een MA bounce of horizontale support. Op korte termijn zijn er prima veilig entries te vinden.
Daarom altijd naar BTC kijken. Maar de koers van BTc kan net zo goed roet in het eten gooien van jouw korte termijn tactieken of mogelijke pumps vanwege een nieuws.PilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:13:
[...]
Voor BTC is het anders omdat BTC de leider is. Ga je echter naar alts dan bepaald BTC heel veel van wat die kunnen doen. Dumpt BTC dan dumpen de alts ook. Ga je dan en alt kopen en ben je wat later omdat je zeker wilt zijn van de trend en gooit BTC roet in het eten heb je een late entry die door BTC snel onderwater kan komen te staan. Iedereen zoekt natuurlijk naar een veilige entry, maar omdat BTC veel bepaald voor de alts vind ik het lastig om te vertrouwen op lagging indicators. Niets aan de hand als BTC en de gehele trend omhoog is, maar als BTC even klaar is dan vind ik het niet handig.
dat haal ik hieruit:PilatuS schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:18:
[...]
Ik weet niet wat je het hele verhaal wat betreft nieuws vandaan haalt, maar nogmaals, ik zeg nergens, maar ook echt nergens dat ik iets met nieuwtjes doe. Ik zeg dat negatief nieuws invloed kan hebben. Je zit er met een hoge lag indicator laat in waarbij 1 nieuwtje de hele markt kan laten crashen, dat is alles wat ik zeg.
Verder is er op korte termijn veel meer dan crossovers, zoals een MA bounce of horizontale support. Op korte termijn zijn er prima veilig entries te vinden.
Hogere tijdframes en MA crossovers halen juist die "ruis" eruit. Maar wat ik van jou begrijp denk jij daar anders over ? tenminste zo vat ik het op, dat nieuwtjes juist MA crossover tactieken op hogere tijdframes tegenwerken.Het kan nog steeds wel een goede langere termijn strategie zijn, maar veliger zou ik het niet noemen. Juist omdat crypto extreme bewegingen heeft en ook iets als nieuws enorm veel kan doen is achter lopen meer risico.
Maar juist een lagging indicator haalt dat soort kortstondige hypes eruit.
Is het echt fundamenteel nieuws die impact heeft dan zal je dat juist kunnen bevestigen door middel van lagging indicators.
[ Voor 20% gewijzigd door Palindrome op 24-01-2021 01:26 ]
Klopt, daarom staat BTC altijd open en kijk ik er constant naar terwijl ik BTC al weken niet trade. Als ik in een alt trade zit kijk ik wat die alt doet en altijd samen met wat BTC doet. Gaat BTC met 2% onderuit gaat die alt mee. Daarom dus tijdens iedere trade en zelfs voor het starten van een traden kijken wat BTC doet. Coin X kan iets leuks doen, maar komt BTC bij weerstand zal die coin het waarschijnlijk niet lang volhouden en stap ik vaak genoeg ook niet eens in. Leuk dat DOT een breakout doet, maar het wordt een fakeout als BTC dumpt.Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:20:
[...]
Daarom altijd naar BTC kijken. Maar de koers van BTc kan net zo goed roet in het eten gooien van jouw korte termijn tactieken of mogelijke pumps vanwege een nieuws.
Daarmee bedoel ik dat iets als nieuws op korte termijn roet in het eten kan gooien voor je langere termijn cross. Ook bedoel ik daarmee negatief nieuws, maar dat had ik duidelijker moeten aangeven.
Het einde nabij? Niet zo overdrijven johTominatie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:14:
Als je dit zo ziet wordt je er niet echt vrolijk van. Al blijf ik voor nu nog holden, toch lijkt dit wel op 'n bearish retest en wederom een lower high. Voor mij wel een sein om in de gaten te houden. Dit beginnen voor mij ook de eerste tekenen te zijn dat deze enorme run op z'n einde loopt.
[Afbeelding]
Maar héy, als het aan mij ligt kan het ook gewoon nog omhoog maar dan moet er wel echt een partij komen die ons ff vol door die $34K flikkert. Stel we gaan onder de $30K (range low) again, dan is het einde wel nabij denk ik. Dan hebben we het ATH voorlopig wel gezien.
Zelf zie ik deze run al een hele tijd als de run naar de 5k in 2017, in september. Toen duurde het ~20 dagen tot het dieptepunt onder de 3k, en nog een keer 20 dagen om weer op de 5k te komen.
2017 kende 5 correcties van ~40%. Ook andere correcties lijken op deze
Zo bekeken kunnen we over 5 dagen ongeveer 26k-27k aantikken (wat overeenkomt met een aantal resistance niveau's en er zal vast ook wel een MA op uitkomen dan) en valt alles nog binnen de perken; en leggen we juist een goede bodem voor de weg omhoog.
Zolang we niet onder de 25k sluiten zie ik weinig reden tot paniek
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 24-01-2021 01:30 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ik weet dat dat de achterliggende redenering is, maar is dat in werkelijkheid ook zo? Vaak genoeg gezien dat een MA7 de MA25 kruist en vervolgens na enkele candles alweer terugvalt. Je ziet geregeld dat beide MA's maar wat rond elkaar zwabberen. Tenzij het gedurende een duidelijke up- of downtrend is, maar dan hoef je m.i. ook niet op bevestiging te wachten alvorens in te stappen.Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:08:
Later beteken in deze context (ma crossover) dat je er zekerder van bent dat een uptrend ook echt een uptrend is.
Dat ligt dus puur aan welke MA's/EMA's je hebt ingesteld en welke tijdschalen je bekijkt.TomTorquay schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:26:
[...]
Ik weet dat dat de achterliggende redenering is, maar is dat in werkelijkheid ook zo? Vaak genoeg gezien dat een MA7 de MA25 kruist en vervolgens na enkele candles alweer terugvalt. Je ziet geregeld dat beide MA's maar wat rond elkaar zwabberen. Tenzij het gedurende een duidelijke up- of downtrend is, maar dan hoef je m.i. ook niet op bevestiging te wachten alvorens in te stappen.
Daarnaast kan je nog MACD gebruiken maargoed ik kan hier wel mijn tactieken uitgebreid gaan bespreken maar ik noemde puur een voorbeeld van een vrij simpele tactiek voor henkies waar nu weer een hele discussies op rond barst
Veilig is in mijn optiek nog altijd op de grotere tijdschalen werken en simpele technieken gebruiken. zeker voor beginners.
Dan maar wat kleine pumps missen of wat later in een uptrend instappen.
[ Voor 26% gewijzigd door Palindrome op 24-01-2021 01:31 ]
Ik begrijp dat je niet je persoonlijke tradingsschema op internet wilt gooien, maar iets concreter mag je toch wel zijn. Met zo'n dooddoener van een antwoord krijg je natuurlijk altijd gelijk.Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:28:
Dat ligt dus puur aan welke MA's/EMA's je hebt ingesteld en welke tijdschalen je bekijkt.
Ik heb in het verleden vaak genoeg geprobeerd om met verscheidene timeframes en/of (E)MA's jouw strategie toe te passen. Al te vaak kwam ik tegen wat je bvb vanavond op de BTC 5m chart zag om 23:00. Mooie cross-over, je stapt in, waarna de top quasi meteen alweer bereikt wordt en je stop loss gehit wordt (of erger, je blijft als newbie zitten omdat je denkt dat 't nog goed komt).
Als iemand "jouw" strategie wil uitproberen zou ik alvast een tip willen meegeven: speel in op een cross die meegaat met de algemene trend van het ogenblik. In het geval van een bear trend dus een cross under.
Trouwens, grappig dat je MACD aanhaalt, dat is nog zo'n indicator waarvan ik niet begrijp dat ie zo populair is
[ Voor 5% gewijzigd door TomTorquay op 24-01-2021 01:38 ]
Waar BTC absoluut king is en normaliter de markt leidt, kan je niet ontkennen dat nr2 ook nog enige invloed heeft op de gehele markt.
Ik ben t met je eens dat BTCUSD er lelijk uit ziet (al zou dit ook nog prima een bullflag kunnen zijn) maar ETH is nog bullish imo tenzij 1050 breekt.
Dat is (voor mij iig) de reden dat dit mn portfolio nog geen all-in richting stablecoins is.
[ Voor 12% gewijzigd door rogier2012 op 24-01-2021 02:26 ]
Dit kan natuurlijk wel van alles zijn. Mij hele MA verhaal werkt prima op de 4 uur of daily, zelfs de weekly is geen probleem. Pak daar wat horizontale support bij en S/R flips, dan kom je er ook wel. Sowieso is het mooi dat traden op verschillende manieren kan en er is denk ik ook geen manier die de juiste manier is, maar simpel op hogere timeframes kan ook op verschillende manieren. Stel je pakt de daily en het enige wat je doet is horizontale S/R flips kopen. Makkelijker wordt het niet en ook dat kan prima succesvol en veilig.Palindrome schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:28:
[...]
Veilig is in mijn optiek nog altijd op de grotere tijdschalen werken en simpele technieken gebruiken. zeker voor beginners.
Het verhaal is heel simpel, we moeten een higher high neer zetten om hoger te gaan kijken. Oftewel een level gainen. Doen we dat niet gaan we gewoon naar beneden. That's it.Tominatie schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:14:
Als je dit zo ziet wordt je er niet echt vrolijk van. Al blijf ik voor nu nog holden, toch lijkt dit wel op 'n bearish retest en wederom een lower high. Voor mij wel een sein om in de gaten te houden. Dit beginnen voor mij ook de eerste tekenen te zijn dat deze enorme run op z'n einde loopt.
[Afbeelding]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
Ja sorry ik snap dat het een dooddoener is maar er is geen 1 techniek die 100% werkt dus ik wil het ook niet zo doen blijken.TomTorquay schreef op zondag 24 januari 2021 @ 01:36:
[...]
Ik begrijp dat je niet je persoonlijke tradingsschema op internet wilt gooien, maar iets concreter mag je toch wel zijn. Met zo'n dooddoener van een antwoord krijg je natuurlijk altijd gelijk.
Ik heb in het verleden vaak genoeg geprobeerd om met verscheidene timeframes en/of (E)MA's jouw strategie toe te passen. Al te vaak kwam ik tegen wat je bvb vanavond op de BTC 5m chart zag om 23:00. Mooie cross-over, je stapt in, waarna de top quasi meteen alweer bereikt wordt en je stop loss gehit wordt (of erger, je blijft als newbie zitten omdat je denkt dat 't nog goed komt).
Als iemand "jouw" strategie wil uitproberen zou ik alvast een tip willen meegeven: speel in op een cross die meegaat met de algemene trend van het ogenblik. In het geval van een bear trend dus een cross under.
Trouwens, grappig dat je MACD aanhaalt, dat is nog zo'n indicator waarvan ik niet begrijp dat ie zo populair is
En het klopt wat je zegt over het algemeen is een indicator het betrouwbaarst wanneer ze overeenstemmen met de trend
Dit topic is gesloten.
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Beperk oneliners tot een minimum en plaats geen berichten met daarin bijv. louter "MOON!" of "REKT!"
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, of vragen om invites.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!