Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 249 ... 283 Laatste
Acties:
  • 895.883 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Wordt er ook nog door iemand bijgekocht nu het wat lager staat?

Ik zou nog een aanzienlijk bedrag willen investeren wachten of doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

davy_online schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:41:

Google even DCA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021

Dat weet niemand... Als je het bedrag niet nodig hebt gewoon doen en de tip om DCA toe te passen is ook wel aardig al zou ik dat eerder doen als je periodiek er iets in wil steken. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davy_online
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik ga het eens bekijken, dank u

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

mvds

Totally awesome!

PHPResource schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:16:
[...]

Whaha dit is echt accuraat as hell.
Overigens zodra het dan is gezakt, zoals velen wilden dan wordt er alsnog niks gekocht :P
Wat op zich logisch is aangezien hij altijd nog lager kan gaan. Ikzelf zou dan ook pas weer gaan kopen als ik enigszins overtuigd zou zijn dat ie op zijn laagst is. Want anders ga ik inzetten en zie ik mijn geld verdampen voor mijn ogen. Ik heb dan zelf niet het geduld en vertrouwen om braaf te gaan zitten wachten tot ie weer omhoog gaat en ik eindelijk weer de plus in ga. Tussentijds inkopen (terwijl ie aan het zakken is) zou ik ook niet doen. En ik denk dat ik niet de enige ben die zo denkt.

Ik weet niet hoeveel jullie inmiddels verdient hebben hiermee maar het gros van de mensen heeft niet zoveel geld "over" om op die manier te kunnen traden en te doen alsof het over je lunchgeld gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Vandaag ook weer lekker rood voor alts. Hoop dat het morgen weer een groene alt dag is :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:47:
[...]

Wat op zich logisch is aangezien hij altijd nog lager kan gaan. Ikzelf zou dan ook pas weer gaan kopen als ik enigszins overtuigd zou zijn dat ie op zijn laagst is. Want anders ga ik inzetten en zie ik mijn geld verdampen voor mijn ogen. Ik heb dan zelf niet het geduld en vertrouwen om braaf te gaan zitten wachten tot ie weer omhoog gaat en ik eindelijk weer de plus in ga. Tussentijds inkopen (terwijl ie aan het zakken is) zou ik ook niet doen. En ik denk dat ik niet de enige ben die zo denkt.

Ik weet niet hoeveel jullie inmiddels verdient hebben hiermee maar het gros van de mensen heeft niet zoveel geld "over" om op die manier te kunnen traden en te doen alsof het over je lunchgeld gaat
Maar de meeste mensen hebben dat dan weer wel op de spaarrekening staan voor "later".

Risico vs rewardafweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:50:
[...]

Maar de meeste mensen hebben dat dan weer wel op de spaarrekening staan voor "later".

Risico vs rewardafweging.
Wat versta jij onder "dat"? Spaargeld? Volgens mij valt dat wel mee hoor. Ik denk dat je iets minder naar de VVD moet luisteren als je dat denkt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
mvds schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:47:
[...]

4 cijfers erin, 6 cijfers eruit en nog een ruime buffer over. Wat ermee bedoelt wordt is dat er altijd een deel mensen blijft die gewoon niet durft en maar blijft wachten 'want hij kan nog lager'. Dat werkt niet want de grote winsten zitten in risico nemen, durf je dat niet forget it. Never going to happen. Je kan een keer eenmalig mazzel hebben maar wil je leuk meedraaien in crypto moet je stalen ballen kweken en niet al teveel nadenken maar vooral snel handelen als je kansen ziet. ;)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Crypts schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:54:
[...]

4 cijfers erin, 6 cijfers eruit en nog een ruime buffer over. Wat ermee bedoelt wordt is dat er altijd een deel mensen blijft die gewoon niet durft en maar blijft wachten 'want hij kan nog lager'. Dat werkt niet want de grote winsten zitten in risico nemen, durf je dat niet forget it. Never going to happen. Je kan een keer eenmalig mazzel hebben maar wil je leuk meedraaien in crypto moet je stalen ballen kweken en niet al teveel nadenken maar vooral snel handelen als je kansen ziet. ;)
Daar zit een flinke leercurve tussen :) Het kost mij al moeite om überhaupt de helft van de taal te begrijpen die in dit topic staat en van het kijken naar grafieken word ik ook niet echt wijzer zonder extra context

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-09 00:42
Tijd voor de pullback en dan een nieuwe leg hoger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvds schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:53:
[...]

Wat versta jij onder "dat"? Spaargeld? Volgens mij valt dat wel mee hoor. Ik denk dat je iets minder naar de VVD moet luisteren als je dat denkt
VVD? Nederlandse politiek? Alsjeblieft niet zeg :+ Minder dan 0 luisteren is lastig.

Maar goed, een groot gedeelte van de bevolking heeft toch minimaal 10k euro ergens rondzwerven.

Bewaar je dat bij de bank waar je verliest aan inflatie, of in Crypto waar je wellicht over een paar jaar je geldboompje plukt.

Dat bedoel ik.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Raaafie
  • Laatst online: 23-09 13:30
Als je BTC wilt hebben moet je het gewoon kopen. Hak die knoop door.

Nadat ik in 2015 mijn Bitcoin verkocht, heb ik jaren lang de koers gevolgd en nooit actie ondernomen. Altijd gedacht "Hij staat te hoog, hij zakt wel" of "Bitcoin staat wel erg laag nu, misschien wordt het niks meer".
Eerste week van januari dit jaar knoop doorgehakt nadat 'ie net nieuwe ATH gehaald had (gekocht rond 30k). Guess what, ik sta momenteel in profit. Ja, ik had eigenlijk vorig jaar moeten kopen na de Covid-dump. Maar daar heb je niks aan, aan dat "had ik maar" denken. Als je altijd op het juiste moment zit te wachten om in te stappen zal je nooit instappen. Investeer of investeer niet.

Oja, dit is geen financieel advies :+

[ Voor 3% gewijzigd door Raaafie op 16-02-2021 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesis2212
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
[...]

4 cijfers erin, 6 cijfers eruit en nog een ruime buffer over.
Dit is van toepassing op jezelf? zo ja dan is het handig denk ik om te vermelden hoelang je al hodl doet of handelt. Voordat mensen hier denken dat je binnen een maand rijk bent. en welke coins voornamelijk?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Crypts
mvds schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Daar zit een flinke leercurve tussen :) Het kost mij al moeite om überhaupt de helft van de taal te begrijpen die in dit topic staat en van het kijken naar grafieken word ik ook niet echt wijzer zonder extra context
Dunno, juli 2017 tot nu in mijn geval waarbij ik ook een flinke bear market heb 'moeten' overleven dus ik moest snel bijleren. Daarvoor wel met crypto bezig geweest maar dat mocht verder geen naam hebben.
ik handel overigens met name op gevoel en een stukje ervaring, bepaalde patronen zie je elke keer terugkomen omdat mensen domme kuddedieren zijn, sommigen noemen dat TA. :+

*Duikt nu weg in een hoekje.*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:02:
[...]

Maar goed, een groot gedeelte van de bevolking heeft toch minimaal 10k euro ergens rondzwerven.
Klopt wat je zegt.
Wat ook klopt: een groot gedeelte van de bevolking heeft toch maximaal 1k euro ergens rondzwerven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 16:40

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Aarebe1 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:09:
[...]

Klopt wat je zegt.
Wat ook klopt: een groot gedeelte van de bevolking heeft toch maximaal 1k euro ergens rondzwerven.
Ik denk dat als je in die groep zit je andere zorgen aan je hoofd hebt dan: crypto, investeren en beleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:08
Firestorm schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:10:
[...]

Ik denk dat als je in die groep zit je andere zorgen aan je hoofd hebt dan: crypto, investeren en beleggen.
Volgens mij is er meer geld bij de mensen dan menigeen denkt. Als zelfs de groenteboer in crypto zit tegenwoordig.

:{ ²

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 16:48

MicroWhale

The problem is choice

[...]

Dat.... of gewoon DCA en hodl, waardoor je zonder zweet van 4 naar 6 cijfers kan.... kon. ligt aan de markt. Maar zeker één cijfer meer en dan dik één cijfer meer. Maar van 4 naar 6 moet denk ik zeker nog lukken als je nu instapt.

geen financieel advies, want ik heb er de ballen verstand van + n=1

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
nemesis2212 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:06:
[...]

Dit is van toepassing op jezelf? zo ja dan is het handig denk ik om te vermelden hoelang je al hodl doet of handelt. Voordat mensen hier denken dat je binnen een maand rijk bent. en welke coins voornamelijk?
Je slaat de rest van mijn post over terwijl die veel informatiever is. Risk vs reward, daar gaat het om en nee je bent niet binnen een maand rijk en de coins maken niet zo gek veel uit al ga ik zelf voor de wat grotere namen en kleinere marges. Zoals mijn oma al zei, veel kleine beetjes maken ook een grote hoop. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhySoSerious
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:38

WhySoSerious

Be the change.

[...]

Onderschat nooit de stress die geldzorgen met zich meebrengen. Staat gelijk aan een IQ-terugval van 13 punten, oftewel een nacht niet slapen.

Juist deze mensen zullen eerder beleggen, en daarmee volledig emotioneel exposed zijn aan de volatiliteit die crypto met zich meebrengt.

Kijk hoe de meeste (nieuwe) mensen een daling van 1 of 2% ervaren. Stel je nu voor dat dat het geld is waar je een jaar hard voor gespaard hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
mvds schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 20:59:
[...]

Leren traden kost inderdaad een hoop tijd. Reken maar op een paar 1000 uur naar charts kijken voor het een beetje begint te lukken. In een bullmarket lijkt dat anders te zijn omdat alles maar blijft stijgen, maar zodra dat niet meer zo is wordt het heel anders. Traden is net zoals goed kunnen motorrijden of autorijden, dat kost heel veel tijd om echt goed te kunnen. Heb je net rijbewijs kan je een voertuig besturen, echt rijden komt een 20k km verder. Zelfde met traden, als je de basis snapt begint het pas. Daarom is traden voor de meeste mensen ook helemaal geen goed idee. Of je stopt flink veel uren in traden voor een langere tijd, of je kan er beter niet aan beginnen.

[ Voor 5% gewijzigd door PilatuS op 16-02-2021 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

[...]

Klopt.
Gewoon om even te relativeren.
We blijven voorlopig nog met een verschrikkelijke avondklok door het leven gaan.
Gelukkig heb ik het prachtige Tweakers forum nog.

Kijkend naar die groene dildo's is dan toch nog een lichtpuntje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:03
Crypts schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Je slaat de rest van mijn post over terwijl die veel informatiever is. Risk vs reward, daar gaat het om en nee je bent niet binnen een maand rijk en de coins maken niet zo gek veel uit al ga ik zelf voor de wat grotere namen en kleinere marges. Zoals mijn oma al zei, veel kleine beetjes maken ook een grote hoop. :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WNZ3L1KoBPK31PcWuDBs9HprCSU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/55PPcHFGqmDErsdFr2dDTkXo.png?f=user_large

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:02:
een groot gedeelte van de bevolking heeft toch minimaal 10k euro ergens rondzwerven.
Zoals ik al zei... VVD waan ideeën. Leuk voor jou dat je binnen bent gelopen met crypto maar het gros komt net aan rond in NL. Net zoals in de cryptomarkt is een groot deel van het geld in handen van een heel klein deel van de mensen. Ik denk dat het deel van de Nederlandse bevolking wat werkelijk geld over heeft maar een klein percentage uitmaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
Dat voorop maar ik ga er gemakshalve vanuit dat de gemiddelde tweakert dat wel snapt. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

mvds schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:20:
[...]

Zoals ik al zei... VVD waan ideeën. Leuk voor jou dat je binnen bent gelopen met crypto maar het gros komt net aan rond in NL. Net zoals in de cryptomarkt is een groot deel van het geld in handen van een heel klein deel van de mensen. Ik denk dat het deel van de Nederlandse bevolking wat werkelijk geld over heeft maar een klein percentage uitmaakt
Is inderdaad (zeer) scheef verdeeld.
Laatst ook weer een nieuwsartikel waarin bleek dat de totale hoeveelheid spaargeld toegenomen is, maar voornamelijk door 20% oid van de mensen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

BansheeBoy schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:12:
[...]

Volgens mij is er meer geld bij de mensen dan menigeen denkt. Als zelfs de groenteboer in crypto zit tegenwoordig.

Voor een groot deel van die mensen heeft de hebzucht overwonnen. Dat is dan waarschijnlijk geen geld wat ze kunnen missen en heeft het wel degelijk grote gevolgen als ze het kwijtraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MicroWhale schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:12:
[...]
Maar van 4 naar 6 moet denk ik zeker nog lukken als je nu instapt.
Van 4 naar 6 cijfers is wel heel veel hoor. Dat dit nu zeker nog moet lukken zou ik niet durven zeggen. Laten we hoog en laag nemen, dus zeg 9k en 100.000. Dan hebben we het over meer dan 1000% dat je nu nog moet halen met holden en DCA'en. Had je BTC op de bodem gekocht had je dat nu voor elkaar, maar wil je het nu nog halen moet BTC naar een half miljoen gaan. Met alts is er vast meer te halen, maar ook die hebben al 1000'en procenten gedaan. Of ze nog 1000'en procenten gaan doen is maar de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-09 11:10
Mijn neo gaat wel lekker... naar de verdoemenis. Mooi -25%.. laatste kans om in te stappen! 1 miljoen per neo soon! :+

Ik ga zo toch maar wat spul omzetten in fiat voor de nacht. Ben aan de late kant waarschijnlijk, maar heb ook een leven buiten crypto.

[ Voor 5% gewijzigd door Pelox op 16-02-2021 21:28 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

WhySoSerious schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:22:
[...]

Laatst ook weer een nieuwsartikel waarin bleek dat de totale hoeveelheid spaargeld toegenomen is, maar voornamelijk door 20% oid van de mensen...
Klopt helemaal. Hoe kan je anders verklaren dat steeds meer mensen moeten aankloppen bij de voedselbank en echt afhankelijk zijn van hun toeslagen?

Maar ik denk dat wanneer je het kan hebben over bedragen van 6 cijfers alsof het niks is, je daar blind voor wordt. Past ook wel weer bij het gedachtegoed van de VVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 09:08
mvds schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:24:
[...]

Voor een groot deel van die mensen heeft de hebzucht overwonnen. Dat is dan waarschijnlijk geen geld wat ze kunnen missen en heeft het wel degelijk grote gevolgen als ze het kwijtraken.
Dat zal voor een deel gelden. Maar niet voor het grootste deel denk ik. Veel mensen hebben geld overgehouden aan dit corona jaar. Ze hebben bespaard op vakanties, uitgaan, restaurantbezoeken etc.

:{²

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 20:19
PilatuS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:13:
[...]

Leren traden kost inderdaad een hoop tijd. Reken maar op een paar 1000 uur naar charts kijken voor het een beetje begint te lukken. In een bullmarket lijkt dat anders te zijn omdat alles maar blijft stijgen, maar zodra dat niet meer zo is wordt het heel anders. Traden is net zoals goed kunnen motorrijden of autorijden, dat kost heel veel tijd om echt goed te kunnen. Heb je net rijbewijs kan je een voertuig besturen, echt rijden komt een 20k km verder. Zelfde met traden, als je de basis snapt begint het pas. Daarom is traden voor de meeste mensen ook helemaal geen goed idee. Of je stopt flink veel uren in traden voor een langere tijd, of je kan er beter niet aan beginnen.
Als n00b/hobby trader sluit ik mij eraan dat leren traden enorm veel tijd (en als je pech hebt geld) kost. Inmiddels begin ik steeds meer te begrijpen wat ik doe, en maakte ik ook geregeld de fout door groene dildo's na je jagen, en te hoog instappen, of door ergens in te stappen, af te romen, en vervolgens iets lager weer terug in te stappen terwijl de trade in een downtrend was beland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
[...]

Daar hebben we toch zelf voor gekozen? Ipv eenieder het zijne te gunnen moet je nu (ruim) bovengemiddeld mee kunnen komen om er wat beter bij te zitten. Dat is idd maar een klein gedeelte van de bevolking maar de meerderheid heeft daar wel voor gestemd.
Ik vind het ook jammer en ik ken beide kanten maar ik zie niet hoe dat op (korte) termijn of überhaubt nog ooit gaat veranderen. Hoor je niet bij de happy few dan moet je of veel mazzel hebben, een uitzonderlijk talent of stalen ballen hebben maar zo niet dan kun je je maar beter neerleggen bij hoe het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
BansheeBoy schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:29:
[...]

Dat zal voor een deel gelden. Maar niet voor het grootste deel denk ik. Veel mensen hebben geld overgehouden aan dit corona jaar. Ze hebben bespaard op vakanties, uitgaan, restaurantbezoeken etc.

:{²
Veel mensen hebben geen baan of inkomen meer. Vooral veel verliezers hoor. Het resultaat hiervan gaan we de komende jaren zien.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 27-09 07:25

JT

VETAK y0

Pelox schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:28:
Mijn neo gaat wel lekker... naar de verdoemenis. Mooi -25%.. laatste kans om in te stappen! 1 miljoen per neo soon! :+

Ik ga zo toch maar wat spul omzetten in fiat voor de nacht. Ben aan de late kant waarschijnlijk, maar heb ook een leven buiten crypto.
Afgelopen ijsweek was een goed afkickmoment, zoveel genot niet tekort :Y)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
Crypts schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:21:
[...]

Dat voorop maar ik ga er gemakshalve vanuit dat de gemiddelde tweakert dat wel snapt. :)
Ik hoop het maar als ik sommige drawdowns zie/lees met 1 enkele trade vrees ik ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
merauder schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:29:
[...]
leren traden enorm veel tijd (en als je pech hebt geld) kost.
Het kost je met een vrijwel 100% garantie geld. In een bullmarket is het anders, maar in een normale markt kan je niet gaan traden en de eerste maanden geld verdienen. Tuurlijk kan je prima succesvolle trades maken, maar constant geld verdienen over langere tijd gezien is vrijwel onmogelijk. Daarom gaan ook zo enorm veel mensen compleet rekt als ze beginnen in een bullmarket. Wordt het weer een bearmarket ga je kapot als je niet genoeg ervaring hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Pelox schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:31:
[...]

Veel mensen hebben geen baan of inkomen meer. Vooral veel verliezers hoor. Het resultaat hiervan gaan we de komende jaren zien.
En vergeet niet dat al die steunfondsen ook door iemand betaald moeten gaan worden. En dat zijn dan de mensen die hun baan niet zijn kwijtgeraakt. Dus we zijn gewoon fucked, hoe dan ook. Want dat geld gaan ze echt niet bij de multinationals halen hoor, maar dat moet gewoon bij de belastingbetaler vandaan komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

* Offtopic *

[ Voor 97% gewijzigd door .oisyn op 17-02-2021 01:38 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ricardovv
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 26-09 21:00
Persoonlijk ervaar ik veel stress van het traden. Zeker bij de alts. Ik ben er dan ook mee gestopt. Het is gewoon een vak op-zich. Het lijkt zo simpel die groene en rode kaarsen. En terug kijkend was het allemaal zo logisch maar je handelt er niet naar (ik dan).

Nu gewoon alles in Bitcoin. En niet meer aankomen. Ja je loopt soms dikke koerswinsten mis. Maar over de gehele linie stijgt Bitcoin gewoon wel.

Nu er zoveel institutioneel geld inzit is het ook niet logisch meer dat de koers extreem zal dippen (met 50%). De dips worden door hetzelfde institutioneel geld snel opgekocht. Henk en Ingrid hebben volgens mij helemaal geen invloed op de koersverlopen. Behalve dan dat ze bij dips de bitcoins op een presenteerblaadje aanbieden aan het grote geld.

Bitcoin zal altijd schaars blijven en de vraag zal alleen maar toenemen. Ik denk persoonlijk ook dat het grote geld pas echt gaat instappen als de koers richting de 100k of hoger gaat. Nu is een koersval van 50k naar 45k best substantieel. Bij 250k is een koersval naar 245k een rimpeling. Dat zal bij het grote geld veel meer rust geven. Hoe hoger de koers des te veiliger is het. Ik acht het niet ondenkbaar dat een bitcoin op termijn naar 500k gaat. Tegen die tijd is die namelijk erg stabiel en zijn koerswisselingen marginaal en daardoor is bitcoin een “veilige haven” voor het institutionele geld.

De stappen die we nu maken van 10k naar 20k naar 40k dat lijkt op dit moment heel wat maar mijn idee is dat het over een paar jaar allemaal rommelen in de marge is geweest.

Bovenstaand is natuurlijk helemaal mijn idee en gevoel over de markt.

Daarom maak ik mij nu ook niet meer druk over de dagelijkse schommelingen. Ik dein nu gewoon mee met het grote geld. Dat van een stroompje naar een rivier gaat en uiteindelijk een oceaan van bitcoin waarde zal worden. En dan kun je er als Henkie nu maar beter inzitten denk ik dan. :-)

Maar ik kan er ook compleet naast zitten, maar daar ga ik financieel echt niet aan onder door. En ach als ik 65 ben heb ik ook geen lambo meer nodig :-)))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-09 22:22

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

HoppyF schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 19:45:
[...]

Je hebt toch vorig jaar tijd genoeg gehad om in te stappen?
Ik begrijp nooit zo goed dat mensen rond een ATH klagen dat er geen flinke dip komt.
Er komen dips maar minder diep.
De echte grote dips liggen achter ons, voorlopig dan.
Waar heb je het over?
XFLR is een XRP airdrop die pas net een paar weken bestaat. Ding dipt elke paar dagen en piekt elke paar dagen.

Volgende keer even research doen voor je reageert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pelox
mvds schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:37:
[...]

En vergeet niet dat al die steunfondsen ook door iemand betaald moeten gaan worden. En dat zijn dan de mensen die hun baan niet zijn kwijtgeraakt. Dus we zijn gewoon fucked, hoe dan ook. Want dat geld gaan ze echt niet bij de multinationals halen hoor, maar dat moet gewoon bij de belastingbetaler vandaan komen.
Ik heb geen baan meer en partner heeft een eigen onderneming.. spannende tijden hier. Ben blij met mijn cryptobuffer.. maar een dikke dip zie ik toch niet graag dus waarschijnlijk zal die er wel snel komen..

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:26
Pelox schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:41:
[...]

Ik heb geen baan meer en partner heeft een eigen onderneming.. spannende tijden hier. Ben blij met mijn cryptobuffer.. maar een dikke dip zie ik toch niet graag dus waarschijnlijk zal die er wel snel komen..
Is verkopen dan niet een beter idee in jouw situatie? Anticiperen op groei is leuk, maar wellicht niet de meest verstandige keuze? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

PilatuS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:24:
[...]

Van 4 naar 6 cijfers is wel heel veel hoor. Dat dit nu zeker nog moet lukken zou ik niet durven zeggen. Laten we hoog en laag nemen, dus zeg 9k en 100.000. Dan hebben we het over meer dan 1000% dat je nu nog moet halen met holden en DCA'en. Had je BTC op de bodem gekocht had je dat nu voor elkaar, maar wil je het nu nog halen moet BTC naar een half miljoen gaan. Met alts is er vast meer te halen, maar ook die hebben al 1000'en procenten gedaan. Of ze nog 1000'en procenten gaan doen is maar de vraag.
Klopt, maar ik ben dan ook extreem bullish. :P

En zeker voor de LT (2025+) schat ik dat Bitcoin wel over die 500k heen gaat.

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pelox
pipapaulus schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:42:
[...]

Is verkopen dan niet een beter idee in jouw situatie? Anticiperen op groei is leuk, maar wellicht niet de meest verstandige keuze? :)
Daarom verkoop ik ook met regelmaat de laatste weken. Dan maar minder winst.

[ Voor 3% gewijzigd door Pelox op 16-02-2021 21:43 ]

Zero.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

[...]

Heel veel succes en sterkte man!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
** Offtopic **

[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 16-02-2021 23:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaes
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:56

Chaes

#HODL

WhySoSerious schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:22:
[...]

Dat is niet verrassend toch? Geld maakt geld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MicroWhale schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:42:
[...]

Klopt, maar ik ben dan ook extreem bullish. :P

En zeker voor de LT (2025+) schat ik dat Bitcoin wel over die 500k heen gaat.
Het ging mij meer over dat het wel moet lukken. Prima dat jij heel bullish bent, maar nu nog instappen en 1000% kunnen halen zonder eerst naar een bearmarket te gaan, oef, daar ga ik geen weddenschap over aan.

De meeste munten hebben al 1000% gedaan of meer. Qua nieuwe mensen is het hier net 2017 toen BTC op 15k stond en we weten allemaal hoe dat ging. Er zal op de langere termijn vast genoeg te halen zijn, maar deze cyclus nog 1000% kunnen pakken, het zou wat zijn. Historisch gezien gaan de mensen die nu nog instappen en gaan holden de komende 3 jaar naar 80% verlies. Misschien is het nu anders als BTC een nieuw tijdperk in gaat, maar dan nog is de kans op verlies voor langere tijd groot.

Nu instappen en 1000% verwachten zonder eerst door een bearmarket te gaan waar je 3x meer had kunnen kopen, ik ben er bang voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
Pelox schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:43:
[...]

Daarom verkoop ik ook met regelmaat de laatste weken. Dan maar minder winst.
Ik denk er zelf ook weleens over na hoor, om nu stukjes te gaan verkopen. Maar omdat ik het geld niet perse nodig heb is de 'waiting game' spelen aantrekkelijker. In jouw situatie snap ik het helemaal :) :) Sterkte!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pelox
pipapaulus schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:47:
[...]

Ik denk er zelf ook weleens over na hoor, om nu stukjes te gaan verkopen. Maar omdat ik het geld niet perse nodig heb is de 'waiting game' spelen aantrekkelijker. In jouw situatie snap ik het helemaal :) :) Sterkte!
Er is absoluut geen paniek hier hoor. De onderneming maakt nog winst en ik heb nog een aantal maanden recht op een uitkering. Daarnaast old skool spaargeld en met de cryptowinsten (pure luxe) slimme keuzes gemaakt zoals afgelost op de hypotheek. Minder inkomsten.. dan maar zorgen dat de lasten asap omlaag gaan.

Zero.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-09 22:18
Wat een droevige dag voor ETH... 1 grote rode glijbaan op de ETH/BTC chart ;w

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WhySoSerious

WhySoSerious

Be the change.

Chaes schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:45:
[...]

Dat is niet verrassend toch? Geld maakt geld.
Voor jou en mij niet nee. Maar in het dagdagelijkse leven, waar je constant bloot wordt gesteld aan reclames over de Samsung S256, de buurman met een nieuwe private lease auto of de MediaMarkt met de BTW-loze dagen is het bijna onmogelijk om dat zuurverdiende geld niet uit te willen geven. Het vormt even die afleiding, even dat geluksmoment. Helaas is dat gevoel niet duurzaam en raak je gewend aan je nieuwe welvaartsniveau. En wil je alweer de Samsung S257 zodra die uitkomt.
Ondertussen bouw je bijna 0 vermogen op, in een maatschappij waar steeds meer sociale zekerheden dan wel geprivatiseerd worden, dan wel geschrapt worden.
Arbeid loont bijna niet meer. Met vermogen maak je vermogen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Zijn er mensen die nu buy orders instellen voor een lager niveau? Er is gister ofzo een dip geweest naar 45,5k, ik twijfel nu om een buy order te zetten op 46,5k ofzo, om mee te gaan in de stijging die er momenteel is. Thoughts?
[...]

Das minder man :/ Succes/sterkte.
** Offtopic **

[ Voor 48% gewijzigd door Taro op 16-02-2021 23:03 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

PilatuS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:47:
[...]

Het ging mij meer over dat het wel moet lukken. Prima dat jij heel bullish bent, maar nu nog instappen en 1000% kunnen halen zonder eerst naar een bearmarket te gaan, oef, daar ga ik geen weddenschap over aan.

De meeste munten hebben al 1000% gedaan of meer. Qua nieuwe mensen is het hier net 2017 toen BTC op 15k stond en we weten allemaal hoe dat ging. Er zal op de langere termijn vast genoeg te halen zijn, maar deze cyclus nog 1000% kunnen pakken, het zou wat zijn. Historisch gezien gaan de mensen die nu nog instappen en gaan holden de komende 3 jaar naar 80% verlies. Misschien is het nu anders als BTC een nieuw tijdperk in gaat, maar dan nog is de kans op verlies voor langere tijd groot.

Nu instappen en 1000% verwachten zonder eerst door een bearmarket te gaan waar je 3x meer had kunnen kopen, ik ben er bang voor.
Je hebt helemaal gelijk. Deze bullrun is de kans klein dat je nog naar 500k gaat, maar de kans is er wel (ik denk persoonlijk dat het bij 350k zeker afgelopen is, als we dat al halen). Maar ik had het ook niet over 'deze cycle' of over alts. Al is met alts, bij de goede keuzes zeker van 4 naar 6 cijfers te stappen, maar zo goed kiezen kan een newb niet.

Ik had het over de mogelijkheid om met de huidige prijs nog een 10x te doen is. En ik denk dat dat kan, maar dat is dan wel een meerjarenplan. Het ging dan ook niet over een bepaalde manier om dat doel te halen. Je zult wat mij betreft dus aan DCA moeten doen en diamond hands moeten hebben. De aanhouder wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

Q_7

MicroWhale schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Deze bullrun is de kans klein dat je nog naar 500k gaat, maar de kans is er wel (ik denk persoonlijk dat het bij 350k zeker afgelopen is, als we dat al halen). Maar ik had het ook niet over 'deze cycle' of over alts. Al is met alts, bij de goede keuzes zeker van 4 naar 6 cijfers te stappen, maar zo goed kiezen kan een newb niet.

Ik had het over de mogelijkheid om met de huidige prijs nog een 10x te doen is. En ik denk dat dat kan, maar dat is dan wel een meerjarenplan. Het ging dan ook niet over een bepaalde manier om dat doel te halen. Je zult wat mij betreft dus aan DCA moeten doen en diamond hands moeten hebben. De aanhouder wint.
Ik vind het allemaal fantastisch enzo maar 10x de huidige market cap van €753.52b is wel héél veel geld, 1,5M erbij van Musk deed 6/7 k erboven op, daarna kwam er nog 3k bij van overige investeerders, wie moet de rest erin stoppen of maak ik ergens een denkfout ?

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
MicroWhale schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:53:
[...]

Ok, op die manier. Dat kon ik niet uit je eerste post halen. Die las ik alsof je nu nog 1000% kon doen bij nu instappen. Eerst naar 3 jaar lang 70% verlies gaan is nogal een verschil met die 1000% doen in deze cyclus.

Bitcoin zie ik ook ergens wel 500k doen mits het niet kapot gemaakt wordt door regelgeving. Alleen denk ik ook niet dat dit deze cyclus gaat lukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Q_7 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:56:
[...]

Ik vind het allemaal fantastisch enzo maar 10x de huidige market cap van €753.52b is wel héél veel geld, 1,5M erbij van Musk deed 6/7 k erboven op, daarna kwam er nog 3k bij van overige investeerders, wie moet de rest erin stoppen of maak ik ergens een denkfout ?
Marketcap staat niet gelijk aan hoeveel geld er in moet. Je kan met 100 miljoen dollar de marketcap makkelijk met 500 miljoen verhogen. Verder is er geen 21 miljoen BTC maximaal omdat er miljoenen verloren zijn gegaan. Wat er te koop is tot zeg 100k is misschien een paar miljoen BTC.

Wanneer de vraag maar net ietsjes hoger blijft dan het aanbod op de langere termijn kan het oneindig blijven stijgen in theorie.

[ Voor 13% gewijzigd door PilatuS op 16-02-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

[...]

Genoeg instanties met enorme bedragen die kunnen investeren.
Denk niet alleen aan de institutionele partijen.
Wat als een pensioenfonds gaat beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Aarebe1 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:59:
[...]

Wat als een pensioenfonds gaat beginnen?
Dan krijgen ze zwaar gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

MrAcid schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:00:
[...]

Beer gespot. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
* Offtopic *

[ Voor 82% gewijzigd door .oisyn op 17-02-2021 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ducksy88
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-08 21:54

Ducksy88

Een beetje vreemd; wel lekker

MrAcid schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:00:
[...]

Ja dat denk ik ook. pensioenfondsen gaan echt nog wel een hele tijd de kat uit de boom kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrFX
merauder schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:29:
[...]

Als n00b/hobby trader sluit ik mij eraan dat leren traden enorm veel tijd (en als je pech hebt geld) kost. Inmiddels begin ik steeds meer te begrijpen wat ik doe, en maakte ik ook geregeld de fout door groene dildo's na je jagen, en te hoog instappen, of door ergens in te stappen, af te romen, en vervolgens iets lager weer terug in te stappen terwijl de trade in een downtrend was beland.
Als ik je een tip mag geven probeer naar consistentie te streven. Door elke keer hetzelfde systeem te traden (wat je tot in de treuren hebt gebacktest) zodat je het het op een gegeven onbewust gaat doen. Een trade systeem en trade rules zijn daarbij heel belangrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

Ik vraag me af of een cruciale instantie (geldbeheerder) welke (de toekomst van) miljoenen mensen aangaat wel in zulke volatiele investeringen moeten beginnen, maar dat terzijde is jullie verwachting dat de BTC nog gaat zaken de komende tijd ? Heb namelijk met een auto order (stom stom stom!) al mijn BTC verkocht en ik weiger de huidige koers te betalen 8)7

AMD 9950X3D - X670E-Hero - G.Skill Royal Neo 48GB 6400 CL26 1:1 - RTX 5090 TUF 32GB - 9100Pro 2TB - BeQuit 1500w - Corsair 6500D - LG 3440P 240Hz WOLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Haha nee, absoluut niet. Maar ik ken vermogensbeheerders bij pensioenfondsen en dit is momenteel echt nog ondenkbaar. ;)

Toevoeging: in NL. Elders geen idee. En wees blij, je wilt echt niet dat die op elke hype-train springen.

[ Voor 17% gewijzigd door MrAcid op 16-02-2021 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-09 08:48

Ja net weer wat 1INCH gekocht,
Die was ook wat mak de afgelopen tijd en dipt aardig. Verder nog beetje kat uit de boom kijken. Zit wel weer in btc en een beetje eth,
Had geluk met cake en dot, die aangehouden en die zakken ook niet echt, dot zelfs ath vandaag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Q_7 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:03:
Ik vraag me af of een cruciale instantie (geldbeheerder) welke (de toekomst van) miljoenen mensen aangaat wel in zulke volatiele investeringen moeten beginnen, maar dat terzijde is jullie verwachting dat de BTC nog gaat zaken de komende tijd ? Heb namelijk met een auto order (stom stom stom!) al mijn BTC verkocht en ik weiger de huidige koers te betalen 8)7
Dan kun je enkel royale hoeveelheden hopium roken denk ik zo. :7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
Nou dat USDT staken op Waves exchange tegen 56% APY is ook weer een kansloos product.

Sta gewoon op verlies na 2 dagen staken, gelukkig maar een klein bedrag ingelegd om het testen.

Wil je snel geld verliezen ga dan USDT staken op het Waves Platform tegen '56% APY*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Laatst online: 23:22

YES

Moderator General Chat
Q_7 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:03:
Je kan nu toch ook gewoon weer een buy limit-order zetten? Zie je vanzelf of het ver genoeg zakt en anders jammer dan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q_7
  • Niet online

Q_7

YES schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:06:
[...]

Je kan nu toch ook gewoon weer een buy limit-order zetten? Zie je vanzelf of het ver genoeg zakt en anders jammer dan 8)7
Ik ben niet echt thuis in de stop/limit etc gebeuren het is bij mij gewoon een prijs instellen en kopen of verkopen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
locmorto schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:05:
Nou dat USDT staken op Waves exchange tegen 56% APY is ook weer een kansloos product.

Sta gewoon op verlies na 2 dagen staken, gelukkig maar een klein bedrag ingelegd om het testen.

Wil je snel geld verliezen ga dan USDT staken op het Waves Platform tegen '56% APY*
Hoe dat zo? Dat verdient wel iets toelichting denk ik zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 21:13:
[...]

Met het verschil dat bij autorijden niet 90% een ongeluk heeft in die 20k kilometer. Maar 90% van de traders gewoon verlies maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipapaulus
locmorto schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:05:

Hoe kun je op verlies staan als je staked? Zeker met een stablecoin lijkt me dat apart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
MrAcid schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:11:
[...]

Met het verschil dat bij autorijden niet 90% een ongeluk heeft in die 20k kilometer. Maar 90% van de traders gewoon verlies maakt.
Dat komt omdat velen meteen de snelweg op duiken met een paar minuten ervaring of zelfs het circuit op gaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YES
  • Laatst online: 23:22

YES

Moderator General Chat
Q_7 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:10:
[...]

Ik ben niet echt thuis in de stop/limit etc gebeuren het is bij mij gewoon een prijs instellen en kopen of verkopen :X
Wat je omschrijft is een buy limit order :+
Gewoon instellen voor welke prijs jij weer wilt inkopen, mocht de prijs ver genoeg dalen en jouw bod komt aan de beurt dan doe je weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Crypts schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:01:
[...]

Ik ga idd even kort door de bocht maar dat is toch ook niet wat ik zeg?
Zo kwam de post wel op mij over. Wellicht ongelukkige formulering, of wellicht ongelukkige interpretatie van mij dan.
** Offtopic **
** Offtopic **

Om het ontopic te houden: wat vind jij van mijn plan om een buy order @46,5k in te stellen obv de dip gisteren naar 45,5k :P

[ Voor 61% gewijzigd door Taro op 16-02-2021 23:01 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Crypts schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:12:
[...]

Dat komt omdat velen meteen de snelweg op duiken met een paar minuten ervaring of zelfs het circuit op gaan. ;)
Dat speelt zeker mee. Maar het is ook gewoon heel erg moeilijk om consequent de markt te verslaan met traden. Dat blijkt keer op keer op keer op keer uit elk onderzoek naar actief vs. passief beleggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tukker_T
Crypts schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:12:
[...]

Dit dus. Ik ril echt als ik mensen over leverage hoor praten als ze net een maandje bezig zijn.
MrAcid schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Dat speelt zeker mee. Maar het is ook gewoon heel erg moeilijk om consequent de markt te verslaan met traden. Dat blijkt keer op keer op keer op keer uit elk onderzoek naar actief vs. passief beleggen.
Voornamelijk omdat men er snel rijk mee wil worden en er niet teveel een study van wil maken imo.

[ Voor 39% gewijzigd door Tukker_T op 16-02-2021 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
JT schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:13:
[...]

Zo kwam de post wel op mij over. Wellicht ongelukkige formulering, of wellicht ongelukkige interpretatie van mij dan.

[...]

** Offtopic **

Om het ontopic te houden: wat vind jij van mijn plan om een buy order @46,5k in te stellen obv de dip gisteren naar 45,5k :P
** Offtopic **

Ik zou geladderd gewoon wat buy orders zetten en hopen dat je mazzel hebt. Of je waagt een gokje en stelt een hele lage grote in maar daar heb ik zelf zelden nog mazzel mee gehad.

[ Voor 59% gewijzigd door Taro op 16-02-2021 23:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroWhale

MicroWhale

The problem is choice

[...]

Ja, als je denkt dat Elon Musk met 1.5 Miljard een grote speler is. Corporate: Laat Apple 10% van zijn cash reserve inleggen: 20Miljard. Of laat banken en pensioenverzekeraars beginnen om 5-10% van hun assets naar BTC te zetten als hedge...

Reken het maar eens door. Klinkt misschien absurd, maar als dat hek eenmaal van de dam is...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crypts
MrAcid schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:14:
[...]

Je moet de markt ook niet willen verslaan... Gewoon kleine beetjes winst pakken met crypto is echt niet zo moeilijk echter willen de meeste mensen meteen de jackpot en ja dan gaan ze rekt. Het is echt niet zo lastig maar zodra je hebberig wordt gaat het meestal mis. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

** Offtopic **
Ik zou geladderd gewoon wat buy orders zetten en hopen dat je mazzel hebt. Of je waagt een gokje en stelt een hele lage grote in maar daar heb ik zelf zelden nog mazzel mee gehad.
Het gaat om een bedrag van 250 dollar, vraag me af of het de moeite waard is om dat geladderd te doen :+

Edit: misschien 125 @ 46,75 en 125 @ 46,25.

[ Voor 63% gewijzigd door Taro op 16-02-2021 23:02 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Crypts schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:22:
[...]

Je moet de markt ook niet willen verslaan... Gewoon kleine beetjes winst pakken met crypto is echt niet zo moeilijk echter willen de meeste mensen meteen de jackpot en ja dan gaan ze rekt. Het is echt niet zo lastig maar zodra je hebberig wordt gaat het meestal mis. ;)
Waarom trade je in een opgaande markt als je de markt niet wilt verslaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• locmorto
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22-01-2022
pipapaulus schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:12:
[...]

Hoe kun je op verlies staan als je staked? Zeker met een stablecoin lijkt me dat apart ;)
Het addertje onder het gras is dat ze jouw USDT omruilen naar een andere coin genaamd USDTLP op het moment dat je gaat staken. Deze "asset" is dus alleen verhandelbaar op de Waves exchange en is koers onderhevig. Deze is dus niet 1 op 1 met USDT.

Als je daar dus 100 USDT staked en je er 100 USDTLP voor terugkrijgt en de koers bij het unstaken van je USDT(LP) gaat met 50% omlaag. Dan krijg je nog maar 50 USDT terug voor je 100 USDTLP.

Conclusie: je levert jouw USDT in voor een shitcoin waarvan je niet weet wat de toekomstige waarde zal zijn op het moment dat je het unstaked en moet verkopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PHPResource
  • Laatst online: 20-09 21:04
Wederom gevalletje: if it sounds too good to be true....
Met zulke percentages APY moet je gewoon áltijd oppassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
locmorto schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:29:
[...]

Het addertje onder het gras is dat ze jouw USDT omruilen naar een andere coin genaamd USDTLP op het moment dat je gaat staken. Deze "asset" is dus alleen verhandelbaar op de Waves exchange en is koers onderhevig deze is dus niet 1 op 1 met USDT.

Als je daar dus 100 USDT staked en je er 100 USDTLP voor terugkrijgt en de koers bij het unstaken van je USDT(LP) met 50% omlaag gaat dan krijg je dus nog maar 50 USDT terug voor je 100 USDTLP.

Conclusie: je levert jouw USDT in voor een shitcoin waarvan je niet weet wat de toekomstige waarde zal zijn op het moment dat je het unstaked en moet verkopen.
Dat principe heet toch (im)permanent loss, of is dat weer iets anders?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Aantal buy orders ingesteld, een gokje wagen anticiperend op een evt. stijgende BTC en verder dalende alts:

INJ: 11,83 & 11,95 USDT
GRT: 1,93 USDT
AAVE: 393 USDT
EGLD: 104 USDT
ETH: DCA -> 1566 t/m 1666 USDT
ADA: Waag ik mij denk ik even niet aan, 0,81 mogelijk, maar kan ivm nieuws prima stijgen, of door de snelle stijging van de afgelopen tijd verder dalen. Misschien een klein gokje rond 0,81.

BTC: Twijfel, zit nu iets boven mijn uitstappunt, het halen van 50.5k is erg mooi en bullish, maar kan weer even duren voordat dat niveau wordt overtroffen, kan vannacht al zijn, of alts gaan er straks weer voor, of BTC daalt nog iets verder. Denk dat ik vanaf het huidige punt ga DCA'en tot 45k.

LINK & DOT al ingeslagen, zit nog in POLS en BNB en heb nog een weggezet potje met wat BTC en ETH.

[ Voor 13% gewijzigd door Taro op 16-02-2021 22:43 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aarebe1

Aarebe1

Maxi

Taro schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:37:
Aantal buy orders ingesteld, een gokje wagen anticiperend op een evt. stijgende BTC en verder dalende alts:

BTC: Twijfel, zit nu iets boven mijn uitstappunt, het halen van 50.5k is erg mooi en bullish, maar kan weer even duren voordat dat niveau wordt overtroffen, kan vannacht al zijn, of alts gaan er straks weer voor, of BTC daalt nog iets verder. Denk dat ik vanaf het huidige punt ga DCA'en tot 45k.

LINK & DOT al ingeslagen, zit nog in POLS en BNB en heb nog een weggezet potje met wat BTC en ETH.
Ik proef dat ons almachtige Taro het ook even niet weet.
Zou ik uwe hoogheid toch nog mogen vragen om een blik te werpen op de ETH/BTC chart?
Zegt de glazen bol die u in uw bezit hebt nog iets zinnigs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04-06 18:13

Wat vindt je eigenlijk van Link als ik vragen mag? Mooie gestegen in de afgelopen maanden gestegen,’ook door het grayscale verhaal, maar ik vraag me af gaat hij nog echt stijgen? Had een grotere piek verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online

ADA: Waag ik mij denk ik even niet aan, 0,81 mogelijk, maar kan ivm nieuws prima stijgen, of door de snelle stijging van de afgelopen tijd verder dalen. Misschien een klein gokje rond 0,81.

Hoe stel je je buy orders in, just curious: met Limit buy/ Stop-Limit?

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
jzoin2 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:42:
[...]

Wat vindt je eigenlijk van Link als ik vragen mag? Mooie gestegen in de afgelopen maanden gestegen,’ook door het grayscale verhaal, maar ik vraag me af gaat hij nog echt stijgen? Had een grotere piek verwacht.
LINK ziet er op de 1D op zich prima uit, vandaar dat ik al ben ingestapt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q2o7SmT0BzuLs2loEiMpWznDEZ4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6M0NpuChYbMbnP5NVFA2AUgQ.png?f=fotoalbum_large

Net als DOT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5WrAr4QYuEpB5tD6Fnp5yoqwfKA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oEHwwW1eBN2PGxDgSUOAuFNr.png?f=fotoalbum_large

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen | 3xMHI WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Kol Nedra schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:46:
[...]

Hoe stel je je buy orders in, just curious: met Limit buy/ Stop-Limit?
Buy orders gewoon met een limit order.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukker_T
Ook maar weer uit BTC gestapt. Stap wel weer in zodra die rond de 43k zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
JT schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:26:
[...]

* Offtopic *

Het gaat om een bedrag van 250 dollar, vraag me af of het de moeite waard is om dat geladderd te doen :+

Edit: misschien 125 @ 46,75 en 125 @ 46,25.
* Offtopic *

Met $250 zou ik niet al te moeilijk doen. Gewoon een limit order op huidig nivo of lager en een gokje wagen. Ik zeg niet dat $250 niks is maar het is ook niet zo spannend om daar lang over na te denken imho.

[ Voor 60% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2021 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

[...]

Je zit er toch echt naast. Ik ben de eerste om het met je eens te zijn dat VVD-ers waanideeën hebben over hoe het met dit land gaat, maar meer dan de helft van de huishoudens heeft meer dan 10k spaargeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crypts
MrAcid schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:28:
[...]

Waarom trade je in een opgaande markt als je de markt niet wilt verslaan?
In mijn ogen is de markt verslaan het beter doen dan andere traders en dat kun je gewoon echt shaken in welke markt dan ook. Gewoon profit pakken wanneer het kan en weer opnieuw inleggen als je kansen ziet. Niet wachten op een moonshot, althans niet met het grootste deel van je inleg. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Aarebe1 schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:41:
[...]

Ik proef dat ons almachtige Taro het ook even niet weet.
Zou ik uwe hoogheid toch nog mogen vragen om een blik te werpen op de ETH/BTC chart?
Zegt de glazen bol die u in uw bezit hebt nog iets zinnigs?
Ik twijfel voor de komende dagen inderdaad over BTC. Ben zeker nog bullish hoor, maar de huidige weekly candle (week is pas net begonnen dus zegt weinig) vind ik er niet zo lekker uitzien, de 1D en 4H vind ik er wat zwakjes uitzien. Ja, ik weet het, vandaag het hoogste punt ooit aangetikt, maar dit roept bij mij gewoon enige twijfel op omdat de stijging afvlakt, vandaar dat ik eerder vandaag de 42k ook noemde als mogelijke optie, al verwacht ik het niet. Dit is de 4H:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WTXZG9zMCuqhCJijS6O_uJZFggg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XR8XEZNGosPFd2GZ6stwJVPJ.png?f=fotoalbum_large

Wat betreft ETH/BTC:

1W: Zou vanaf hier kunnen bouncen, maar dat verwacht ik niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1jiVuddiQCfIBv21FgmjOtbVGMc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B3iBzUWElgq0jVUuPnPDVc84.png?f=fotoalbum_large

1D: Bearish.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13RZ877cBj-tRcFJtVnwJ11zNg8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QyuBE5cryJJg0mzZV8cto8ec.png?f=fotoalbum_large

4H: Oei, hopelijk de bodem, zo niet dan ....
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JF-nop3HeSsKNe5nsxau3mcSVa8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qO3K6R607sPxnPPIb8gd9bHY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 27-09 02:49

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Allejezus gaat het nu alweer over corona hier? :/

Even op slot voor onderhoud.

.edit: en weer open :)

[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 16-02-2021 23:08 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1 ... 249 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Beperk oneliners tot een minimum en plaats geen berichten met daarin bijv. louter "MOON!" of "REKT!"
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, of vragen om invites.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!