Wickje onder de 4H MA99, Bitcoin zit er nu weer op. Of er volgt een bounce of Bitcoin zakt verder door richting 32k ivm 1D MA25. De gisteren ingestelde buy orders rond 30/31k stel ik dan ook een stukje naar boven bij.
"Ja, dus Bitcoin gaat omhoog of omlaag!" -> Klopt, maar als Bitcoin nu alsnog door dit niveau zakt, dan is de kans dat er 2.5k af gaat erg aanwezig. Zie je dat niet zitten, dan weet je bijv. waar je een stop loss moet zetten en op welk punt je waarschijnlijk weer mooi kunt instappen. Of als Bitcoin stijgt op welke niveaus je dan mogelijk kunt verkopen omdat de koers daarna een grotere kans op dalen dan stijgen heeft.
Ben je holder dan doet dit er mogelijk niet toe, maar voor een trader is dit erg handig. Het gaat om mogelijke scenario's spotten en daar op inspelen. Dus ja, Bitcoin kan stijgen of dalen, maar als Bitcoin dan stijgt of daalt kan je daar op inspelen door minder fiat te verliezen of meer Bitcoin (of andere cryptocurrency) te vergaren.
Edit: Nu (8:40) zit Bitcoin weer onder de MA99.
Hier hoop ik dus weer in te kunnen stappen (Groene arcering):
Wat betreft mijn keuze van gisteren richting de nacht en huidige pf: NEO, DOT en LINK hebben het samen wat BTC waarde vannacht ok gedaan. Iets in het rood wat fiat waarde betreft, maar in het groen wat BTC waarde betreft (komt ook door het in een stablecoin zitten tijdens de daling van BTC). BTC en ETH had ik omgezet in USDT en lage buy orders voor ingesteld. Wat betreft de short van gisteren: Die was gesloten, maar stond als USDT in de margin wallet, daar leen ik nu weer wat bij om er een short van te maken.
[
Voor 23% gewijzigd door
Taro op 17-01-2021 09:16
]
Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV