Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 283 Laatste
Acties:
  • 895.952 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 16:39
Taro schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:06:
4H MA99 heeft het niet gered en Bitcoin is op de 1D onderweg naar het kooppunt, nog 2k eraf. Short staat op +11% :)

4H:
[Afbeelding]

1D:
[Afbeelding]
Gebruik je de MA's eigenlijk ook voor het bepalen van je stoploss in het geval van margin short/longs Taro? Of is het meer een kwestie van live 3min graph open en reageren zodra je het idee hebt dat we compleet de andere kant op gaan. Ik weet dat je zoals velen hier niet echt fan bent van SL's in een currency die vaak enorme wicks als uitslag naar boven/beneden heeft maar margin traden zonder SL is toch ook wel tricky. Of zet je ze dan gewoon zo ruim dat ze wel als een soort ultiem vangnet dienen maar sluit je hem in principe 95% van de tijd zelf op basis van volgen van de graph?

Geen poging om je trades blind te kopieren hoor, ik probeer vooral fundamentals te reverse engineering en maar weer eens wat bij te leren op deze zondag. :)

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• green-tea
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Dit moet toch een keer ophouden hoor. Weer een TP gemist op 1$ what are the odds.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YY-QLuFv4swuPqskORQbXoGGIKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XrnkkVHkgcktzccDsUJeIu5E.jpg?f=user_large

AlphaSim.eu | Sim Racing Accessories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:26
sOid schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Ik leerde gisteren dat de term 'short' op twee manieren gebruikt wordt: bij margin trading maar ook voor simpelweg hoog verkopen en laag weer inkopen.

Wat bedoel jij in dit geval?
Soms als je net over de heuvel bent kan je door short te gaan (ondanks dat je op papier misschien verlies maakt) verkopen, door dan voor dat geld lager weer te kopen regel je meer sats.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
anti elppa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:20:
[...]

Ja daarom ook eerst zorgen dat je geen hypotheek meer hebt. dan is die 1000 per maand een heel stuk lager. Als je niet meer werkt is 200 euro mobiliteit ook niet meer nodig. Maar moet je echt meerdere miljoenen hebben en door spelen met crypto aandelen
Altijd zorgen dat je wat schuld hebt op je huis ;)

Als je het slim doet hoef je echt geen miljoenen te hebben, je moet zorgen dat je in stabiele PF waar je geen risico mee loopt, als je dan +/- 5% per jaar pakt kom je een heel eind.

Maar dan zit je, leuk je bent 40 of jonger en hoeft niet meer te werken, ik kan je vertellen dat je echt niet gelukkig gaat worden, een paar jaartjes is leuk maar dan gaat het toch echt vervellen dat niks doen.
Je moet zelfs oppassen dat je niet in een isolement raakt en nog een beetje sociale contacten hebt, wat geld maakt je ook gierig en zeker niet gelukkig, geld maakt het wel makkelijker maar geluk en goed voelen kan je niet kopen.

Je zou vrijwilligers werk kunnen doen maar ook dat gaat vervelen want je leven draait om geld en zal het altijd doen, ik denk dat je veel gelukkiger wordt van minder geld en meer van het leven geniet dan dat je op je 40ste met pensioen gaat.

Maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Nu online
Rixos schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:08:
Ik ben voor het eerst ook serieus geïnteresseerd om een gedeelte van mijn gespaarde vermogen naast in aandelen ook te gaan investeren in crypto. Want op mijn spaarrekening staat het met de huidige rentestand en inflatie gewoon te verdampen.

Nou heb ik tot nu toe een beetje rondgekeken op fora en het water loopt de mond in met alle gigantische koerswinsten die er beloofd worden. Ik merk dat het enorm aantrekt om erop in te springen maar ik wil geen domme dingen doen. Ik wil ook geen daytrader worden, ik wil graag lange termijn investeren (minimaal een jaar).

Wat zouden jullie een nieuweling aanraden, ik wil graag goed geïnformeerd raken over het onderwerp voordat ik er serieuze bedragen tegenaan gooi. Wat zijn goede plekken om informatie te vinden zodat ik een goede lange termijn investeringsstrategie kan opstellen t.o.v. crypto?

Alle input wordt gewaardeerd.
Hier nogmaals mijn verhaal, voor jou zeer interessant:

Laat 2017 stapte ik met wat leuke spaarcentjes in de cryptowereld.
5-6 maanden later (begin 2018) was mijn portfolio x10!!!
Een en al euforie!
Echter had ik een probleem, ik had nooit een cash-out plan gemaakt.

Dus na een deadcat bounce (koers ff omhoog en vervolgens nog harder omlaag) toch nog blijven geloven dat het weer op zou krabbelen.
Dat opkrabbelen is nu zo’n 3 jaar verder.

Ik heb mijn inleg minimaal -75% zie doen.

Omdat ik geloof dat crypto blijft ben ik in de jaren erna bij blijven kopen. (DCA: Dollar Cost Avering)

Om sommige coins sta ik nu 300%+, op andere sta ik -80% .

Nu heb ik een cash out plan gemaakt voor elke crypto in mijn PF.
Dus bij een x aan waarde haal ik een bepaald deel eruit met winst.
Dit kan variëren van 300% tot 1500%.
De verkoop orders lopen ook op.

Mijn plan is half natte vingerwerk aan de hand van mijn verwachtingen.
Laats kreeg ik een alert die ik voor ETH had ingesteld.
Een target van 300% dus heb ik 10% ETH verkocht.

Wat ik je dringend wil meegeven:
Maak een plan en neem winst!
Hoe verleidelijk het ook is om het door te laten groeien.
Door de FOMO angst maak je foute beslissingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:36
Slux schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:46:
[...]

Altijd zorgen dat je wat schuld hebt op je huis ;)

Als je het slim doet hoef je echt geen miljoenen te hebben, je moet zorgen dat je in stabiele PF waar je geen risico mee loopt, als je dan +/- 5% per jaar pakt kom je een heel eind.

Maar dan zit je, leuk je bent 40 of jonger en hoeft niet meer te werken, ik kan je vertellen dat je echt niet gelukkig gaat worden, een paar jaartjes is leuk maar dan gaat het toch echt vervellen dat niks doen.
Je moet zelfs oppassen dat je niet in een isolement raakt en nog een beetje sociale contacten hebt, wat geld maakt je ook gierig en zeker niet gelukkig, geld maakt het wel makkelijker maar geluk en goed voelen kan je niet kopen.

Je zou vrijwilligers werk kunnen doen maar ook dat gaat vervelen want je leven draait om geld en zal het altijd doen, ik denk dat je veel gelukkiger wordt van minder geld en meer van het leven geniet dan dat je op je 40ste met pensioen gaat.

Maar dat zal voor iedereen anders zijn.
helemaal eens! Ik zou ook niet zomaar stoppen met werken. Wellicht wel minder en in een andere rol die minder stress geeft. Misschien ook nog maar 3 a 4 dagen per week. Maar fulltime tot mijn 68ste doorwerken gaat niet gebeuren. Dat weet ik zeker

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
AlTsEaSoN?

Denk dat de meuk nog wel in elkaar zakt als Btc die 30K gaat retesten. Nu nog niet veel paniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dogtagz
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 03-10 14:26
Nou, aangezien die in een redelijke drop zit toch maar even over gegaan in fiat (op 34.8k). Nu lijkt ie weer omhoog te gaan?

Gevalletje buy high sell low? :P

$ alias cd='rm -rf'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogier2012
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-04 07:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kadFkrf_MSHK4Kho2LwtsCy2sFE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GiWJ6mbff4jTEOtWaK6g9pJr.png?f=fotoalbum_large

mwah, altseason nog niet. we zitten pas net in fase2 naar mijn mening. Min of meer is ethereum zich aan t realiseren dat t ook n alt is dus ;)

en betreffende de standaard Tether fud, mocht je dat geloven is dat een mooi moment om al je waardeloze tethers om te zetten in ethereum ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Kennis delen > DM

Topicstarter
Atomatico schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:23:
[...]

Leuk om je trades te volgen telkens :)

Wel benieuwd, ik zag dezelfde 4H 'support' verschijnen die @Dark Matter postte. Daar lijkt die redelijk op te balanceren (voor nu althans). Neem je dit ook wel eens mee in je trades of handel je vrijwel alleen op de MA's?
Ik handel voornamelijk op de MA's, maar, kijk wel altijd naar links op de grafiek om daar tussen de verschillende MA's in ook support/resistance lijnen te ontdekken.
sOid schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:21:
[...]

Ik leerde gisteren dat de term 'short' op twee manieren gebruikt wordt: bij margin trading maar ook voor simpelweg hoog verkopen en laag weer inkopen.

Wat bedoel jij in dit geval?
Wat @Xanderk89 zegt inderdaad. In dit geval ben ik zowel short gegaan als naar USDT uitgestapt, dubbele gok dus.
twit schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:34:
[...]

Gebruik je de MA's eigenlijk ook voor het bepalen van je stoploss in het geval van margin short/longs Taro? Of is het meer een kwestie van live 3min graph open en reageren zodra je het idee hebt dat we compleet de andere kant op gaan. Ik weet dat je zoals velen hier niet echt fan bent van SL's in een currency die vaak enorme wicks als uitslag naar boven/beneden heeft maar margin traden zonder SL is toch ook wel tricky. Of zet je ze dan gewoon zo ruim dat ze wel als een soort ultiem vangnet dienen maar sluit je hem in principe 95% van de tijd zelf op basis van volgen van de graph?

Geen poging om je trades blind te kopieren hoor, ik probeer vooral fundamentals te reverse engineering en maar weer eens wat bij te leren op deze zondag. :)
Ja, ik sluit een short altijd vlak boven een MA, of een long vlak onder een MA. Als gaandeweg blijkt dat ik ernaast zit, dan sluit ik hem handmatig. En ik stel in 95% van de gevallen een stop loss in, wel altijd in de range waarbij je iets verlies hebt om te voorkomen dat je het wel bij het goede eind had en idd door een korte opleving je positie sluit.

Wat ik hier overigens vaak zie is dat men de 1 minute chart gebruikt. Het is wel leuk om te zien wat dat met je perspectief doet:

1 minute (Euforie! *O*):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vtjFJ1-ZKz6A1ZakDi1LKWkFK9U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HtWnP9bGuOT98j2oZE3fZpQK.png?f=fotoalbum_large

3 minute (Mhhhm?):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/opHqXusbivAVAonoF78WJkIJ5Zs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6asDlPfdZjuk1MEtHyjE4B59.png?f=fotoalbum_large

15 minute ( ;w ):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/96ihwX7xCjrfxgHJ1XnLl58zAMU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iN33VZaYzwCMlPnYhELnYwQt.png?f=fotoalbum_large

Als er op de 1 minute een korte opleving is hoor je hier vaak al "dat dit het was", terwijl je als je naar het grotere plaatje kijkt, dan vaak ziet dat het maar een tijdelijke korte opleving in een veel groter dalend patroon betreft. De koers gaat altijd in golfbewegingen omlaag (ja, soms ook in een rechte lijn ;)), maar op de 1D of 4H chart zal na een daling een korte opleving niet terug te zien zijn, dus kijk naar de grotere timeframes. En dat laatste is waar je naar moet handelen, niet op de 1 minute chart. Ik heb zelf standaard de 3 minute openstaan en kijk regelmatig naar de 4H en 1D. De 1 minute gebruik ik bewust nooit.

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
anti elppa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:53:
[...]

helemaal eens! Ik zou ook niet zomaar stoppen met werken. Wellicht wel minder en in een andere rol die minder stress geeft. Misschien ook nog maar 3 a 4 dagen per week. Maar fulltime tot mijn 68ste doorwerken gaat niet gebeuren. Dat weet ik zeker
Zo zit ik er ook in, het idee om nog 35 jaar te moeten werken om de dingen te doen die ik wil doen,
Dus ook lekker uit eten gaan, af en toe op vakantie.
Nog 35 jaar wisseldiensten werken zie ik al helemaal niet zitten.

Dan geeft financiële onafhankelijkheid wel een fijn gevoel.

In mijn naaste omgeving hebben sommige mensen wat minder geluk gehad door bijvoorbeeld gezondheidsproblemen. Constant op alle uitgaven moeten letten, dat lijkt me ook niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
Tominatie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:54:
AlTsEaSoN?

Denk dat de meuk nog wel in elkaar zakt als Btc die 30K gaat retesten. Nu nog niet veel paniek.
Btc is wel onder de 68% gezakt nu :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Taro schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:57:
[...]
niet op de 1 minute chart. Ik heb zelf standaard de 3 minute openstaan en kijk regelmatig naar de 4H en 1D. De 1 minute gebruik ik bewust nooit.
Hier gebruik ik de 1m juist wel. de 4H en 1D bekijk ik maar een paar keer op een dag,

Alleen erop traden doe ik niet, daar pak ik ook het volume, mc, hype, boekjes, eightball en de stand van de maan bij, ik snap sowieso niet dat mensen alleen traden op charts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Redman
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:03
Ik ben voor het eerst ook serieus geïnteresseerd om een gedeelte van mijn gespaarde vermogen naast in aandelen ook te gaan investeren in crypto. Want op mijn spaarrekening staat het met de huidige rentestand en inflatie gewoon te verdampen.

Nou heb ik tot nu toe een beetje rondgekeken op fora en het water loopt de mond in met alle gigantische koerswinsten die er beloofd worden. Ik merk dat het enorm aantrekt om erop in te springen maar ik wil geen domme dingen doen. Ik wil ook geen daytrader worden, ik wil graag lange termijn investeren (minimaal een jaar).

Wat zouden jullie een nieuweling aanraden, ik wil graag goed geïnformeerd raken over het onderwerp voordat ik er serieuze bedragen tegenaan gooi. Wat zijn goede plekken om informatie te vinden zodat ik een goede lange termijn investeringsstrategie kan opstellen t.o.v. crypto?

Ik adviseer je niet waarin je moet investeren. Wel is het altijd goed om te begrijpen waarin je investeert. Het Bitcoin whitepaper is denk ik een goed startpunt om te begrijpen waarom en hoe crypto globaal werkt.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:42

Er is al een hoop gezegd, maar hier mijn 6 centjes :)
  • Investeer niet meer dan je bereid bent te verliezen. Naar mijn menig is crypto 'high risk, high reward'. Het kan ver stijgen, maar ook ver zakken.
  • Het kan verleidelijk worden meer geld te investeren bij een koersstijging, of geld eruit te halen bij een koersdaling. Doe dat niet zomaar :P
  • Maak een plan en wijk daar niet vanaf. Lees je goed in op basis van eigen research en ga niet lukraak random mensen in dit topic of op Youtube of Reddit volgen.
  • Stijgingen van >10% of dalingen van 10% zijn toch wel wekelijkse koek ;) probeer daar gewend aan te raken.
  • DCA is een redelijk risicomijdende strategie. Daarmee investeer je een vast bedrag per maand ipv dat je 1x all-in met je investering gaat.
  • Stop niet teveel geld in kleine altcoins. Bitcoin en Ethereum zijn zeker voor de beginner een veiligere bet.
  • Persoonlijke note: In de jaren dat Bitcoin bestaat, lijkt er een sterke correlatie te zijn met de halvings die om de 4 jaar plaats vinden. Je geeft aan het minimaal een jaar vast te willen houden - ik zou daar misschien toch iets anders mee om gaan. Waarschijnlijk eindigt de bullrun van Bitcoin ergens dit jaar: of de 42k van een week geleden was de top, of we gaan nog 1 of meerdere runs naar boven doen. Als je er nu in stapt, zou ik toch wel de koers volgen en bij een leuke reward, er wel uit stappen. Wil je echt long-term in Bitcoin zitten, dan zou ik wachten tot de koers serieus gecrashed is ergens in de aankomende 1-2 jaar, en het dan 2-3 jaar vasthouden.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
The Redman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Ik adviseer je niet waarin je moet investeren. Wel is het altijd goed om te begrijpen waarin je investeert. Het Bitcoin whitepaper is denk ik een goed startpunt om te begrijpen waarom en hoe crypto globaal werkt.
De bitcoin white paper is sowieso een must om te lezen als je serieus iets met crypto wil doen.

Slechts 8 pagina's van schoonheid!

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Matter op 17-01-2021 12:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
The Redman schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:03:
[...]

Super, ga ik lezen!
Richh schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:05:
[...]

Er is al een hoop gezegd, maar hier mijn 6 centjes :)
  • Investeer niet meer dan je bereid bent te verliezen. Naar mijn menig is crypto 'high risk, high reward'. Het kan ver stijgen, maar ook ver zakken.
  • Het kan verleidelijk worden meer geld te investeren bij een koersstijging, of geld eruit te halen bij een koersdaling. Doe dat niet zomaar :P
  • Maak een plan en wijk daar niet vanaf. Lees je goed in op basis van eigen research en ga niet lukraak random mensen in dit topic of op Youtube of Reddit volgen.
  • Stijgingen van >10% of dalingen van 10% zijn toch wel wekelijkse koek ;) probeer daar gewend aan te raken.
  • DCA is een redelijk risicomijdende strategie. Daarmee investeer je een vast bedrag per maand ipv dat je 1x all-in met je investering gaat.
  • Stop niet teveel geld in kleine altcoins. Bitcoin en Ethereum zijn zeker voor de beginner een veiligere bet.
  • Persoonlijke note: In de jaren dat Bitcoin bestaat, lijkt er een sterke correlatie te zijn met de halvings die om de 4 jaar plaats vinden. Je geeft aan het minimaal een jaar vast te willen houden - ik zou daar misschien toch iets anders mee om gaan. Waarschijnlijk eindigt de bullrun van Bitcoin ergens dit jaar: of de 42k van een week geleden was de top, of we gaan nog 1 of meerdere runs naar boven doen. Als je er nu in stapt, zou ik toch wel de koers volgen en bij een leuke reward, er wel uit stappen. Wil je echt long-term in Bitcoin zitten, dan zou ik wachten tot de koers serieus gecrashed is ergens in de aankomende 1-2 jaar, en het dan 2-3 jaar vasthouden.
Dank, ik waardeer de input enorm. Top dat er zo uitgebreid gereageerd wordt op mijn vraag om informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Dark Matter schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:08:
[...]

De bitcoin white paper is sowieso een must om te lezen als je serieus iets met crypto wil doen.

Slechts 8 pagina's van schoonheid!
Dan kan je beter deze lezen ;)
https://breakermag.com/the-bitcoin-white-paper-explained/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
rogier2012 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:56:
[Afbeelding]

mwah, altseason nog niet. we zitten pas net in fase2 naar mijn mening. Min of meer is ethereum zich aan t realiseren dat t ook n alt is dus ;)

en betreffende de standaard Tether fud, mocht je dat geloven is dat een mooi moment om al je waardeloze tethers om te zetten in ethereum ;)
Wat een waasje. Dat schema’tje is sowieso gemaakt door bagholders.

Men dacht in 2017 dat deze tech en al de projecten iets gingen voorstellen in de echte wereld. De blockchain solutions zouden worde gebruikt en hierdoor ging real demand ontstaan. We zitten in 2021 en nog steeds is er helemaal niks van terechtgekomen. Je hoort nog steeds dezelfde lulverhalen over usecases.

De meeste investeerders van nu zijn in die zin dus veel “slimmer” en voorzichtiger. Al heb ik wel een maatje die in Zilliqa en Vechain investeerd, dus heb toch mijn twijfels. :Y)

Je hebt af’n toe nog een shitcoin die de hype mee heeft zoals DOT nu. Parachains en blablabla. Net als derest gaat die in the end weer door het putje.

Een echt altseason zoals in 2017 zal echt niet meer komen. Een paar shitcoins die het voor ‘n tijd wel lekker doen heb je er natuurlijk tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaha
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-12-2024
Over shitcoins gesproken, ik heb de afgelopen dagen mijn zakken goed gevuld met ICX.
Het volume begint de laatste dagen op te lopen en lijkt nu op de daily boven de MA25 te blijven.
Is nu nog te koop onder de 0,65 dollarcent, met een ATH prijs van boven de 12 dollar meen ik??

Dit is mij wel een gokje waard in ieder geval...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CtzWQ7y8YlmxwRJ0XXzIFbYT1Jw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T5yOdfPcwNLuXZWWa1Pgyi1P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
Rixos schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:12:
[...]

Super, ga ik lezen!

[...]

Dank, ik waardeer de input enorm. Top dat er zo uitgebreid gereageerd wordt op mijn vraag om informatie!
Ook iets om op te merken dat in de loop der jaren BTC wel afgeweken is van de White paper als peer-to-peer cash maar is veranderd naar Store Of Value (digitaal goud).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anti elppa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 19:36
Tominatie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Men dacht in 2017 dat deze tech en al de projecten iets gingen voorstellen in de echte wereld. De blockchain solutions zouden worde gebruikt en hierdoor ging real demand ontstaan. We zitten in 2021 en nog steeds is er helemaal niks van terechtgekomen. Je hoort nog steeds dezelfde lulverhalen over usecases.

De meeste investeerders van nu zijn in die zin dus veel “slimmer” en voorzichtiger. Al heb ik wel een maatje die in Zilliqa en Vechain investeerd, dus heb toch mijn twijfels. :Y)

Je hebt af’n toe nog een shitcoin die de hype mee heeft zoals DOT nu. Parachains en blablabla. Net als derest gaat die in the end weer door het putje.

Een echt altseason zoals in 2017 zal echt niet meer komen. Een paar shitcoins die het voor ‘n tijd wel lekker doen heb je er natuurlijk tussen.
idd....als er iets in staat met Flippening dan weet je genoeg.Mensen die denken dat dat gaat gebeuren neem ik niet heel serieus

Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
Tominatie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:14:
[...]

Dan gaan we voor die paar shitcoins ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Laatst online: 03-10 18:08
Ypuh schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:05:
[...]

Ik hoop dat ze een rijke vent getroffen heeft als ze over 10 jaar wil stoppen met werken. Zelfs als je het dubbele verdient kom je nowhere near 'retire early'. Ook niet als je extreem zuinig leeft.

- woonlasten +/- €1.000
- boodschappen +/- €300
- mobiliteit +/- €200
- zorg +/- 100
- Plus nog wat verplichtingen/verzekeringen +/- €200-300

Kortom zo'n €1.700 per maand ben je altijd wel kwijt lijkt me. Om dat als rendement te behalen zul je eerst flink wat vermogen op moeten bouwen (of veel risico nemen) en dat gaat in 10 jaar niet echt lukken met een salaris van €1.800 per maand. Dan heb ik het nog niet over hobbies, vakanties, andere (onverwachte) uitgaven of kinderen.

Kortom, ik denk dat Chantal wel kan stoppen met werken, maar haar man niet.
Sowieso een vreemd verhaal. Ben even op haar instagram gaan neuzen en er klopt weinig van.

In de laatste 5 jaar hebben ze samen 80k gespaard toen ze begonnen met FIRE. Toen verdienden ze allebei minimumloon en nu 50% meer. Daarnaast gaat 2/3e van de savingsrate naar de spaarrekening en 1/3e naar beleggingen, waar ze zo te zien pas net mee begonnen is. Hoe je dan binnenkort fire bent is mij een raadsel.

Daarnaast een gek wereldje, 80% van de reacties zijn van andere 'influencers' die lekker allemaal elkaar volgen en supporten. Over het algemeen is de inhoud ook ontzettend oppervlakkig.

Maar goed, voor de volgers is het vast interessant, anders bestonden al deze pagina's niet. En de gemiddelde tweaker behoort vast niet tot de doelgroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
@Rixos m’n advies zou zijn, omdat je d’r voor de lange termijn inzit en niet wil traden/dagelijks mee bezig wil zijn.

100% in BTC.

Mocht je van ‘n risico’tje erbij houden, koop je nog 2 grote altcoins ofzo. ETH is een populaire keuze.

Je moet jezelf wel de vraag stellen: is het nu slim om al te kopen terwijl de BTC laatst nog op $3K stond en nu x10. Ik zou daarom ook niet gelijk “all-in” gaan en eerder ladderen. Hou sowieso geld achter de hand voor flinke dips, want die zullen in dit speculative wereldje sowieso komen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Aarebe1
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-08-2023

Aarebe1

Maxi

Bao_mi1 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:20:
[...]

Sowieso een vreemd verhaal. Ben even op haar instagram gaan neuzen en er klopt weinig van.

In de laatste 5 jaar hebben ze samen 80k gespaard toen ze begonnen met FIRE. Toen verdienden ze allebei minimumloon en nu 50% meer. Daarnaast gaat 2/3e van de savingsrate naar de spaarrekening en 1/3e naar beleggingen, waar ze zo te zien pas net mee begonnen is. Hoe je dan binnenkort fire bent is mij een raadsel.

Daarnaast een gek wereldje, 80% van de reacties zijn van andere 'influencers' die lekker allemaal elkaar volgen en supporten. Over het algemeen is de inhoud ook ontzettend oppervlakkig.

Maar goed, voor de volgers is het vast interessant, anders bestonden al deze pagina's niet. En de gemiddelde tweaker behoort vast niet tot de doelgroep.
Deze mevrouw zat laatst ook in zo'n filmpje van de Telegraaf. Kwam op mij niet over als een gerenommeerd belegger.
Tuurlijk is het wel verstandig van mevrouw dat ze op haar uitgaven let en aan haar toekomst denkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rogier2012
anti elppa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:16:
[...]

idd....als er iets in staat met Flippening dan weet je genoeg.Mensen die denken dat dat gaat gebeuren neem ik niet heel serieus
het gaat nooit over of t gaat gebeuren of niet, vooral of dat mensen er over praten. That being said zie ik ETH nog wel op 0.06BTC komen ooit..

samesame met alle alts. een goeie 95% is een ponzi en ik heb niet de skills om de troep tussen de diamantjes eruit te pikken. Momenteel heb je de nieuwere defi scams die harder rennen dan de rest, terwijl de rest van de alts doodbloeden.

[ Voor 7% gewijzigd door rogier2012 op 17-01-2021 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bao_mi1
  • Laatst online: 03-10 18:08
Aarebe1 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:23:
[...]

Deze mevrouw zat laatst ook in zo'n filmpje van de Telegraaf. Kwam op mij niet over als een gerenommeerd belegger.
Tuurlijk is het wel verstandig van mevrouw dat ze op haar uitgaven let en aan haar toekomst denkt.
Exact mijn gedachte.

Bovendien zijn er ontzettend veel Nederlanders die helemaal niet met budgetten bezig zijn. Als die mensen door influencers als deze dame wel over geld na gaan denken dan is dat misschien alleen maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-10 09:36

Mex

Swaha schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:15:
Over shitcoins gesproken, ik heb de afgelopen dagen mijn zakken goed gevuld met ICX.
Het volume begint de laatste dagen op te lopen en lijkt nu op de daily boven de MA25 te blijven.
Is nu nog te koop onder de 0,65 dollarcent, met een ATH prijs van boven de 12 dollar meen ik??

Dit is mij wel een gokje waard in ieder geval...[Afbeelding]
Ik zie die 12 dollar wel op de all time high list (https://cryptorank.io/ath) maar niet in de charts?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
[...]

Just another informatiebubble, door al die algoritmes en cookies wordt pijnlijk duidelijk hoe makkelijk men een epaaldeniche i gezogen kan worden. Waar je vroeger een boek uit de bieb haalde of een clubje oprichtte met 2 leden heb je nu voor elk onderwerp, hoe gek of niche het ook is, binnen 2 klikken/likes!/zoektermen duizenden gelijkgestemden gevonden die je beeld bevestigen en zelfs versterken.☺️

Waarschijnlijk staan zij op verjaardagen na een paar drankjes net zo te blaten als wij over crypto/shitcoin X doen.

zoals met alles, blijf nuanceren en zoek actief naar een andere mening dan de jouwe en laat je niet ergens intrekken, behalve crypto dan 😜.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Spyhard666
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05 18:33
Zijn er hier nog HODLERS van Dogecoin? Van alle Altcoins lijkt me dit nog de meest eerlijke. Ze hebben geen fancy website en management die met schimmige praktijken hun zakken proberen te vullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogier2012
Bao_mi1 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:27:
[...]

Exact mijn gedachte.

Bovendien zijn er ontzettend veel Nederlanders die helemaal niet met budgetten bezig zijn. Als die mensen door influencers als deze dame wel over geld na gaan denken dan is dat misschien alleen maar goed.
Ik dacht iedereen alleen in crypto zat vanwege de memes...

Maargoed, in t algemeen investeren mensen in iets (of t nou de beurs is of crypto) omdat ze zich realiseren dat geld sparen niet de manier is je rijkdom te behouden (laat staan uit te bereiden).
De enige reden dat ik iets geef om Euros is vanwege mn operationele uitgaven (vaste lasten, boodschappen enzo).

Imean..t totaal aantal euros is de afgelopen 20 jaar x5 gegaan. Met de rentes van de afgelopen 20 jaar zou je niet eens een x2 hebben gedaan op je aantal euros (en effectief dus 60%+ van je purchasing power hebben verloren).

https://tradingeconomics.com/euro-area/money-supply-m1

Het inflatiecijfer wat door het CPB elk jaar wordt geroepen is t CPI. Om de 1 of andere reden wordt daarin nooit meegenomen hoeveel jaarsalarissen een huis kost (want je hebt tegenwoordig steeds meer jaarsalarissen nodig om een huis te kunnen betalen)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 11:41
Taro schreef op zondag 17 januari 2021 @ 11:57:
[...]

Ik handel voornamelijk op de MA's, maar, kijk wel altijd naar links op de grafiek om daar tussen de verschillende MA's in ook support/resistance lijnen te ontdekken.

[...]

Wat @Xanderk89 zegt inderdaad. In dit geval ben ik zowel short gegaan als naar USDT uitgestapt, dubbele gok dus.

[...]

Ja, ik sluit een short altijd vlak boven een MA, of een long vlak onder een MA. Als gaandeweg blijkt dat ik ernaast zit, dan sluit ik hem handmatig. En ik stel in 95% van de gevallen een stop loss in, wel altijd in de range waarbij je iets verlies hebt om te voorkomen dat je het wel bij het goede eind had en idd door een korte opleving je positie sluit.

Wat ik hier overigens vaak zie is dat men de 1 minute chart gebruikt. Het is wel leuk om te zien wat dat met je perspectief doet:

1 minute (Euforie! *O*):
[Afbeelding]

3 minute (Mhhhm?):
[Afbeelding]

15 minute ( ;w ):
[Afbeelding]

Als er op de 1 minute een korte opleving is hoor je hier vaak al "dat dit het was", terwijl je als je naar het grotere plaatje kijkt, dan vaak ziet dat het maar een tijdelijke korte opleving in een veel groter dalend patroon betreft. De koers gaat altijd in golfbewegingen omlaag (ja, soms ook in een rechte lijn ;)), maar op de 1D of 4H chart zal na een daling een korte opleving niet terug te zien zijn, dus kijk naar de grotere timeframes. En dat laatste is waar je naar moet handelen, niet op de 1 minute chart. Ik heb zelf standaard de 3 minute openstaan en kijk regelmatig naar de 4H en 1D. De 1 minute gebruik ik bewust nooit.
Goed advies, ik kijk eigenlijk al niet eens meer naar 15m en 30m chart. Veelal gebruik ik 1h - 1d (daartussenin) om langere/significantere trends te ontdekken. Als ik besluiten neem op de 15m of 30m chart dan wordt ik sowieso gek want zo snel kan ik helemaal niet handelen in een hoog volume markt, dus dan maak ik al snel verlies.
Ik maak liever een weloverwogen besluit ipv dat ik de markt probeer bij te benen, en met de swings die in crypto zijn betekend dat voor mij veel geld verliezen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-10 20:33
Mex schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:28:
[...]

Ik zie die 12 dollar wel op de all time high list (https://cryptorank.io/ath) maar niet in de charts?
Zelf zit ik ook sinds week in ICX. Verwacht ook nog wel leuke stijging.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

Spyhard666 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:34:
Zijn er hier nog HODLERS van Dogecoin? Van alle Altcoins lijkt me dit nog de meest eerlijke. Ze hebben geen fancy website en management die met schimmige praktijken hun zakken proberen te vullen.
@Verwijderd is that you??

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Taro. Je had gisteren lage buy orders gezet op dot en nog een paar.
Zijn ze geraakt?
En wat is laag voor dot na zo'n stijging.
Kijk je dan ook naar de MA lijnen.

Na een hele grote stijging vind ik het lastig om te zien wat laag is. Net als link.
Bij link staat een buy rond de 51000 en 41000.
Maar die laatste zien we pas weer als btc richting de 39000 gaat. In sats kijk ik altijd.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Verwijderd

iVibes schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:42:
[...]

@Verwijderd is that you??
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p_t_tRMj_QnJ_SfDyUmXdC1v0c0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/07wTj9MvJqtALMpnk9tkGsNM.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-08 09:45
Tominatie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:22:
@Rixos m’n advies zou zijn, omdat je d’r voor de lange termijn inzit en niet wil traden/dagelijks mee bezig wil zijn.

100% in BTC.

Mocht je van ‘n risico’tje erbij houden, koop je nog 2 grote altcoins ofzo. ETH is een populaire keuze.

Je moet jezelf wel de vraag stellen: is het nu slim om al te kopen terwijl de BTC laatst nog op $3K stond en nu x10. Ik zou daarom ook niet gelijk “all-in” gaan en eerder ladderen. Hou sowieso geld achter de hand voor flinke dips, want die zullen in dit speculative wereldje sowieso komen.
Zou je mij uit kunnen leggen waarom bitcoin een lange termijn investering is? Als leek is dat voor mij heel moeilijk te begrijpen. Enige wat ik er van mee krijg is dat de koersen gigantisch op en neer gaan. Toch hoor ik een hoop mensen zeggen dat bitcoin een lange termijn investering is, waarom is dat vertrouwen zo groot dat de koers enkel zal toenemen? Is het niet ook mogelijk dat een andere cryptocurrency bijvoorbeeld ook heel populair wordt en een gedeelte van de koers meeneemt van bitcoin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sefa
  • Laatst online: 15:35
Rixos schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:51:
[...]

Zou je mij uit kunnen leggen waarom bitcoin een lange termijn investering is? Als leek is dat voor mij heel moeilijk te begrijpen. Enige wat ik er van mee krijg is dat de koersen gigantisch op en neer gaan. Toch hoor ik een hoop mensen zeggen dat bitcoin een lange termijn investering is, waarom is dat vertrouwen zo groot dat de koers enkel zal toenemen? Is het niet ook mogelijk dat een andere cryptocurrency bijvoorbeeld ook heel populair wordt en een gedeelte van de koers meeneemt van bitcoin?
Kijk eens naar de koers op de lange termijn. Maar natuurlijk, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Echter neemt tot nu toe het totaal aantal Bitcoin nog toe, iets wat binnenkort stopt. Dat is gunstig, aangezien de koers dus steeg terwijl ook het aantal toenam. Ja, een andere kan theoretisch populairder worden. Echter is het huidige aantal van Bitcoin in de markt (Bitcoin Dominance) reusachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rogier2012
[...]

Gebaseerd op het verleden (wat nooit een garantie is voor de toekomst maar wel een indicatie)....

Verder is het zeker mogelijk dat een andere crypto t overneemt van Bitcoin. Hier wordt ook al jaren over gespeculeerd met concrete namen die t voorlopig allemaal nog niet gedaan hebben. Dus wederom, gebaseerd op t verleden... ;)

Ik vind t zo verdomde moeilijk om hier wat zinnigs over te zeggen want dan gaat t lijken op advies en ik doe ook maar wat ;) . Ken het risico van crypto, weet welk risico je maximaal kan nemen en neem t risico wat je wil nemen, niet huilen als alles morgen op 0 staat bij wijze van

[ Voor 4% gewijzigd door rogier2012 op 17-01-2021 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:19
[...]

80k in 5 jaar is toch niet zo bijzonder, helemaal niet als je met z'n 2'en bent of ben ik nou gek? Ik heb het zelf niet, maar heb ook nooit van sparen mijn doel gemaakt en moest eerst een flinke studieschuld aflossen. Waar ik wel op trigger is dat ze verwachten hun huis over 2 jaar afbetaald te hebben, waar ik zelf nog geen koophuis heb (30 jaar, vrijgezel). Als starter vrijwel onmogelijk er tussen te komen ook al verdien ik bijna 2x modaal.

Het verhaaltje klopt gewoon niet helemaal met haar salaris, leeftijd, ambities en aanpak. Of ze heeft heel zuinig geleefd en is écht heel succesvol geweest met haar beleggingen, maar dat maak ik er niet uit op (zelfde geldt voor deze blogster die ik net ook al postte, die is een jaar bezig en heeft €15k gespaard, nou wohoo).

Kortom, of haar man harkt gewoon flink geld binnen, of haar doelstelling is totaal onrealistisch, of ze doet zich dommer voor dan ze is of ze kan gewoon niet rekenen (zijn kinderen bijv. ingecalculeerd). Ik gok een combinatie van dat alles, maar dat toont maar weer aan hoe persoonlijk financiële situaties zijn.

Vind verder zo'n FIRE beweging wel goed dat jongeren zich daarmee bezig houden. M'n ouders zouden het gezond verstand noemen en de drijfveer (niet willen werken) is discutabel, maar er is niets mis met je financiën onder de loep te nemen, daar over discussiëren en creatief zijn met het genereren van inkomsten. Ik zie zelf ook in dat de richting die onze maatschappij op gaat niet goed uit gaat pakken voor de mensen in loondienst en zich niet interesseren voor dingen als pensioen, vermogen of sparen. Sommigen hebben geluk door in de goede tijd een huis gekocht te hebben, maar de rest zou over 30 jaar best wel eens in de knel kunnen komen, nog meer dan de huidige generatie ouderen. Kosten nemen toe en (sociale) voorzieningen nemen in relatief snel tempo af.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
[...]

Nou da’s simpel, sinds het begin der tijd heeft Bitcoin altijd een nieuw ATH gehaald. Dus het bewijst zich in die zin als goede lange termijn investering.

Of het een goede lange termijn investering is voor je hart kun je betwisten. De enorme movements up en down zijn best groot. Zo haalde hij in 2017 de $20K om daarna compleet overleden op $3k te belanden. Das toch een -85% dan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Omdat Bitcoin het enige echt veilige en decentrale netwerk is met een fixed supply. Zolang je dat niet begrijpt is iedere discussie zinloos.

De rest zijn scheissemunzen met supplybeheer in handen van partijen of hebben geen hardcap. Niets decentraals aan.

Sinds 2009 zit Bitcoin in een bullmarkt, en valt of staat de complete markt met iedere volatiele beweging die Bitcoin maakt.

Zolang dat zo blijft zal er niets veranderen.

Natuurlijk kun je prima rendementen pakken op altcoins. Meer dan op Bitcoin zelfs.

Maar longterm holden zonder er naar om te kijken is risicovol. Volgende week kan er een nieuwe alt komen die de jouwe verstoot van zijn usecase troon.

Iedere keer als AlTsEaSoN aanbreekt zul je deze discussie opnieuw zien oplaaien. The flippening etc etc.

Zie het voorlopig niet gebeuren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• iVibes
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-04 18:14

iVibes

We Were Meant to Fly

[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/72S4x9ngb1BMSAxN0JrE7bSe7Bc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tJM6MpDtCQEQ82oP13yKfbx7.jpg?f=fotoalbum_large

* Building a portfolio around shitcoins is just a shitfolio *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:01:
[...]
Omdat Bitcoin het enige echt veilige en decentrale netwerk is met een fixed supply. Zolang je dat niet begrijpt is iedere discussie zinloos.
Waarbij deze fixed supply ook weer met z’n problemen komt. We gaan in the end naar een netwerk toe waarbij alleen nog een paar enorme mining bedrijven profitable kunnen zijn, waardoor decentraliteit afneemt.

Ik denk zelf dat Bitcoin in deze vorm, in the end zal falen. Maar of er een ander z’n plek overneemt? lijkt mij niet.
Denk dat 99% er sowieso alleen in zit voor meer echte knaken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -Splash-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:40
[...]

Volgens mij mis je waar het om gaat. Het gaat niet erom of het klopt, het gaat erom dat het enorm veel volgers realiseert voor haar. Door expliciet haar (lagere) salaris te noemen heeft ze opeens een erg grote doelgroep voor haar gewonnen die graag ook meer wilt verdienen. Zie haar instagram post waarin ze alle nieuwe volgers verwelkomt (doel behaald).

Want zie jij ergens staan wat haar vriend doet en wat zijn salaris is? Het is de nieuwe social media marketing.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
hoi allemaal

ik heb gisteren de top gekocht op Dot...had heel veel Fomo :(

Nu zit ik een beetje in dubio. Ik zie dat de prijs een beetje blijft hangen rond de $17 is dat dan support??

Hoe moet ik ingrid vertellen dat ons spaargeld nu al -15% is ? Duimen dat het goed komt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sefa
-Splash- schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:09:
[...]

Volgens mij mis je waar het om gaat. Het gaat niet erom of het klopt, het gaat erom dat het enorm veel volgers realiseert voor haar. Door expliciet haar (lagere) salaris te noemen heeft ze opeens een erg grote doelgroep voor haar gewonnen die graag ook meer wilt verdienen. Zie haar instagram post waarin ze alle nieuwe volgers verwelkomt (doel behaald).

Want zie jij ergens staan wat haar vriend doet en wat zijn salaris is? Het is de nieuwe social media marketing.
Is deze discussie niet meer iets voor het Financieel Onafhankelijk topic o.i.d.?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sefa
Tominatie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:09:
hoi allemaal

Nu zit ik een beetje in dubio. Ik zie dat de prijs een beetje blijft hangen rond de $17 is dat dan support??

Hoe moet ik ingrid vertellen dat ons spaargeld nu al -15% is ? Duimen dat het goed komt
Gewoon niet vertellen Henk. En anders kan je altijd nog zeggen dat de euro 15% is gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Splash-
  • Laatst online: 17-09 22:40
Sefa schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:10:
[...]

Is deze discussie niet meer iets voor het Financieel Onafhankelijk topic o.i.d.?
Daar heb je gelijk in. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ladonna
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-04 19:15
Nog steeds geen dot voor mij.
Ik vind hem te hard gegaan , dat was ook met unfi.
Volgens mij gaat dit met al die coins gebeuren die je via staken 30 dagen kan doen op binance

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-10 15:19
hoi allemaal

Op de 1u tikt ie nu de MA(7) aan, lijkt me wel een support te zijn.
Zou het lekker laten staan, kans is natuurlijk aanwezig dat ie net als gister weer omhoog schiet.

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rucFGN-kt2TwNwjuj45hchu79kE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ahDUHVUeapZTb4FteVfeaRpz.jpg?f=user_large

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:01:
[...]

De rest zijn scheissemunzen met supplybeheer in handen van partijen of hebben geen hardcap. Niets decentraals aan.

Sinds 2009 zit Bitcoin in een bullmarkt, en valt of staat de complete markt met iedere volatiele beweging die Bitcoin maakt.

Zolang dat zo blijft zal er niets veranderen.

Natuurlijk kun je prima rendementen pakken op altcoins. Meer dan op Bitcoin zelfs.

Maar longterm holden zonder er naar om te kijken is risicovol. Volgende week kan er een nieuwe alt komen die de jouwe verstoot van zijn usecase troon.

Iedere keer als AlTsEaSoN aanbreekt zul je deze discussie opnieuw zien oplaaien. The flippening etc etc.

Zie het voorlopig niet gebeuren.
Ik zie Bitcoin niet als het “enige” echte veilige decentraal netwerk, maar dat is een meningsverschil.
Ik denk dat op lange termijn Proof of Work ook niet houdbaar is, zeker niet als de hele wereld moet gaan vergroenen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Tominatie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:07:
[...]

Waarbij deze fixed supply ook weer met z’n problemen komt. We gaan in the end naar een netwerk toe waarbij alleen nog een paar enorme mining bedrijven profitable kunnen zijn, waardoor decentraliteit afneemt.

Ik denk zelf dat Bitcoin in deze vorm, in the end zal falen. Maar of er een ander z’n plek overneemt? lijkt mij niet.
Denk dat 99% er sowieso alleen in zit voor meer echte knaken.
Ach, dan gaan we richting 2140. Heb niet de illusie dat ik er dan nog ben.

Überhaupt een wonder als de mensheid het zover schopt.

En die echte knaken, waar vind je ze nog? Op je digitale bankrekening? Je bedoeld toch niet die Euro's van de ECB die er iedere dag een miljard of 6 print?

De ekte knaken. Daar doen we het voor. Iedere dag je bed uit om te presteren. Het beste uit je zelf halen, jezelf continu blijven ontwikkelen voor die lonkende materiële zaken. Zodat je buurman kan zien in wat voor prachtige auto je kan rijden. Zodat je kunt spenden en de economie kunt laten groeien en de top continu kan afromen. Meer, meer geld. We hebben maar miljarden... meer meer meer.

Mooi man. Mooi systeem. Ekte winnaars. Zo puur.

Fuck al die bullshit. Tijd voor anarchie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
hoi allemaal

Ik zou een fleece dekentje kopen zodat je op de bank kan slapen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord Anubis
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-10 22:22
DutchCrownNL schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:17:
[...]

Op de 1u tikt ie nu de MA(7) aan, lijkt me wel een support te zijn.
Zou het lekker laten staan, kans is natuurlijk aanwezig dat ie net als gister weer omhoog schiet.
Ik was zojuist wat sites aan het zoeken over dat MA, maar ik zie dat er dus MA, MA2 , MA5 en MA7 langskomen.

De standaard MA instellingen van de Binance website en app zijn die zo'n beetje juist ingesteld of is er wat tweaking nodig?Ik zie hier trouwens maar MA5 als hoogste, hoe zou ik dat eventueel kunnen instellen als MA7? Of is de aanduiding van Binance plaatje niet gerelateerd aan MA7?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSqdN0lGpodL1NwTYXgO1V9h11I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7K8WQd91mtBMhRZxVeeBE29n.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjorn180179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 29-04 16:24
hoi allemaal

Gewoon lekker in de HODL bank. Potje bier erbij en afwachten.

16x300wp DMECG tilt 25° Zuid-Oost Solaredge 5K omvormer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
[...]

Bitcoin is een nieuw protocol voor digitale finance, hetzelfde als het internet (tcp/ip) een protocol is voor digitale informatie. De veiligheid en decentralisatie van bitcoin zorgt ervoor dat bitcoin het fundament wordt voor deze nieuwe financiële wereld.

Probeer hier een prijskaartje aan te hangen, en je begrijpt dat bitcoin zeer waardevol is.

The internet of money!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acidrain
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Lord Anubis schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Ik was zojuist wat sites aan het zoeken over dat MA, maar ik zie dat er dus MA, MA2 , MA5 en MA7 langskomen.

De standaard MA instellingen van de Binance website en app zijn die zo'n beetje juist ingesteld of is er wat tweaking nodig?Ik zie hier trouwens maar MA5 als hoogste, hoe zou ik dat eventueel kunnen instellen als MA7? Of is de aanduiding van Binance plaatje niet gerelateerd aan MA7?

[Afbeelding]
Lol, thanks!
Ik vond het al zo irritant dat de ma lvl's in de app niet overeen kwamen met de website.. Ik zie aan de hand van jou screenshot nu dat dit te wijzigen is :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:23:
[...]

Nou idd, ik zag laatst die documentaire Life On Our Planet en als we zo doorgaan gaan we al flink REKT de komende tientallen jaren. Schokkend!

Ook één van de redenen dat ik steeds minder vlees eet. Ik probeer het helemaal uit m'n dieet te flikkeren maar soms heb je nog wel eens de verleiding. Ik werk dan ook verdorie in een snackbar, maar 'n broodje kaassoufflé is ook niet verkeerd.

Op die manier draag ik dan toch een steentje bij ofzo. Ik gun de mensen na mij ook nog een enig "leefbaar" bestaan zonder elke dag natuurrampen en drama's. Hopelijk is het niet te laat...

Nja en anders sterft de mens maar lekker uit. Klootjesvolk zijn wij ook eigenlijk. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Nu online
[...]

En die echte knaken, waar vind je ze nog? Op je digitale bankrekening? Je bedoeld toch niet die Euro's van de ECB die er iedere dag een miljard of 6 print?

De ekte knaken. Daar doen we het voor. Iedere dag je bed uit om te presteren. Het beste uit je zelf halen, jezelf continu blijven ontwikkelen voor die lonkende materiële zaken. Zodat je buurman kan zien in wat voor prachtige auto je kan rijden. Zodat je kunt spenden en de economie kunt laten groeien en de top continu kan afromen. Meer, meer geld. We hebben maar miljarden... meer meer meer.

Geen problemen dat de ECB print, zolang ze het maar op mijn bankrekening bijschrijven, ergens gaat daar iets mis }:| .

Iedereen die in de cryptowereld zit wil zijn vermogen laten groeien, hetzelfde met aandelen, iedereen wil meer vermogen.
Dat is pure hebzucht van de mens.
Uiteindelijk kan je alleen vermogen opbouwen door mee te doen met het systeem (dus aandelen kopen e.d.)
Je hele leven werken als loonslaaf en sparen is niet genoeg om wat meer vrijheid voor jezelf te creëren.
Mijn vriendin verdiend aardig en ik iets aardiger.

Maar stel er overkomt de een wat en je komt in een rolstoel, kan nooit meer echt werken, dan wordt het toch snel een lastig parket. Je hebt een hypotheek die ook gewoon betaald moet worden en bij het wegvallen van het loon kom je toch snel in de problemen

Voor lonkende materiële zaken kan je natuurlijk altijd ook een lening afsluiten, pronken met iets wat je eigenlijk niet hebt, zolang de schijn er maar is.
Zelf rijd ik inmiddels in een semi-brick uit 2005. 240k op de teller, hier en daar minimaal onderhoud en door.

Af en toe hoor je dan op het werk waarom je nog steeds die barrel rijd.
Nou: “Het kost geen drol, onderdelen zijn ook niet duur, waarom zou ik een nieuwe auto willen rijden als ik liever af en toe uit eten ga of op vakantie?”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mouzetc
  • Laatst online: 05-10 15:44
Het lijkt er op dat ik vandaag eindelijk eens 2x op het goede moment ben uitgestapt en ingestapt.. voor zolang t duurt.

Ik ben, net als Henk en Ingrid, net voor de ATH ingestapt.. BTC altijd wel interessant gevonden, maar nooit het spaargeld gehad. Nu dus ingestapt zonder (al te) veel kennis, waar ik me achteraf wel een beetje voor achter de oren krab. Momentum zat er lekker in en toen 'crash' (het kan veel erger uiteraard, maar zo voelde t). Gezien het vele HODL toch maar blijven hangen bij BTC en 3 alt. Om als instapper gelijk 20% BTC en nog meer alt te verliezen was best pijnlijk. Ik ben daarom, dom dom dom, uitgestapt en natuurlijk weer te laat ingestapt. Uiteindelijk 5 dagen in de paniek fomo rollercoaster en gewoon lekker -30% gegaan..

Toch door dit forum te lezen m'n rust gepakt. Niemand kan de toekomst lezen, maar je kan wel je risico enigzins beperken en vooral je emoties niet (teveel) gebruiken. Het is lastig/raar om sommige reacties te lezen, gezien er enorm groot verschil zit tussen mensen die al 10jaar btc bezitten en ik die lekker inkoopt op 40k. Youtubers volgens is leuk, maar daar zit ook een hoop geschreeuw en ZIE JE WEL, als 1 van de 6 scenarios uitpakt.

Ik zit sinds de dip vandaag weer allin in BTC en hoop komende weken tenminste mn verlies goed te maken, maar ben me er van bewust dat we prima terug kunnen zakken naar welk bedrag dan ook. Ik kan hier wel om advies vragen, maar niemand kan voorspellen. Wel lees en leer ik veel (thanks!) en mochten er toch tips zijn voor een ATH instapper, dan hoor ik die uiteraard alsnog graag!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Acidrain schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:34:
[...]

Lol, thanks!
Ik vond het al zo irritant dat de ma lvl's in de app niet overeen kwamen met de website.. Ik zie aan de hand van jou screenshot nu dat dit te wijzigen is :D
De meesten gebruiken MA7 OPEN, MA25 OPEN en MA99 OPEN.

Open of close is niet in de app in te stellen helaas.
Credits aan @Taro

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
elektriekert schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:22:
[...]

Ik zie Bitcoin niet als het “enige” echte veilige decentraal netwerk, maar dat is een meningsverschil.
Ik denk dat op lange termijn Proof of Work ook niet houdbaar is, zeker niet als de hele wereld moet gaan vergroenen.
Bitcoin mining verplaatst zich naar plekken waar energie goedkoop is, en uiteindelijk zijn dit plekken met overcapaciteit, zoals bijvoorbeeld waterkrachtcentrales.

Groener kun je het niet krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Ladonna schreef op zondag 17 januari 2021 @ 12:46:
Taro. Je had gisteren lage buy orders gezet op dot en nog een paar.
Zijn ze geraakt?
En wat is laag voor dot na zo'n stijging.
Kijk je dan ook naar de MA lijnen.

Na een hele grote stijging vind ik het lastig om te zien wat laag is. Net als link.
Bij link staat een buy rond de 51000 en 41000.
Maar die laatste zien we pas weer als btc richting de 39000 gaat. In sats kijk ik altijd.
Nee, dat was op Bitcoin. DOT, LINK en NEO heb ik gehouden. DOT ben ik verder nog niet ingedoken, die laat ik even staan.
[...]

[Afbeelding]
Het getal komt overeen met de eenheid die je kiest. De MA7 is op de 1D grafiek dus het gemiddelde van de afgelopen 7 dagen. Op de 4H is de MA7 het gemiddelde van de afgelopen 28 uur (Gemiddelde van 7 candles a 4 uur). Etc. Verder werken ze exact hetzelfde. Dan is de vraag welke eenheden het beste werken. Op Binance zijn de standaard eenheden: 7, 25 en 99. En veel bots en traders houden daar ook rekening mee. Als je dan kunt kiezen tussen open en close kan je het beste voor close kiezen, die komt het beste overeen met de praktijk.
Kan voor mensen die niet bekend zijn met het wereldje ook wel goed zijn om een niet-logscale variant te posten, dan zie je de stijging pas echt goed, want op een log-scale grafiek kan het ook zijn dat de stijging lijkt af te nemen als je niet goed naar de assen kijkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Taro op 17-01-2021 13:47 ]

Kennis delen > DM | Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 10.660 Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Taro schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:45:
[...]

Kan voor mensen die niet bekend zijn met het wereldje ook wel goed zijn om een niet-logscale variant te posten, dan zie je de stijging pas echt goed, want op een log-scale grafiek kan het ook zijn dat de stijging lijkt af te nemen als je niet goed naar de assen kijkt.
Juist een logscale is nodig om procentuele stijgingen zichtbaar te maken, anders kijk je altijd tegen een parabool aan bij een exponentiële groei.

Een nieuw wereldwijd netwerk voor digitale finance dat vanuit het niets wordt opgebouwd kent in het begin een exponentiële groei. Bitcoin staat nog in de kinderschoenen, en het heeft dus geen zin om deze exponentiële groei in een lineaire grafiek te bekijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Als ik even goed kijk en een lijntje erin gooi zie ik dat er een MOGELIJKHEID is op 'n bearish retest die nu aan de gang is. Zaak is voor Bitcoin om hierboven te komen en de bull-dream levend te houden. Zo niet? Lijkt mij dit een vrij plausibel scenario:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/al1Ovj9.png

Als hij erboven closed à 35,7K ga ik long en als hij dit niet doet zie je mij pas weer kopen ergens tussen de 32-33K voor een waarschijnlijk korte bounce/short term trade want dan voorzie ik eigenlijk nog wel lager.

Groetjes,

Tominatie (begon zijn carrière op de kleuterschool waar hij al vroeg lijntjes aan het tekenen was)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Kennis delen > DM

Topicstarter
Dark Matter schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:49:
[...]
Juist een logscala is nodig om procentuele stijgingen zichtbaar te maken, anders kijk je altijd tegen een parabool aan bij een exponentiële functie.
Dat weet ik, maar juist om aan een nieuw iemand te laten zien wat Bitcoin in de afgelopen jaren heeft gedaan vind ik niet-logscale mooier :)

Normaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0zl2obT4oXwQqyCRfwV9KiAs1X4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/si35Tw5CQWTkJ4bEmgiisbxk.png?f=user_large

LOG:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dukhkdLUB-rQi584HrydCp4J-fQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Vj3uim5wouE7dcclRXgVH7lX.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rogier2012
hoi allemaal

gewoon niet vertellen, maar maandag op werk naar je CFO gaan en aangeven dat ze al hun reserves in crypto moeten steken.

Best case scenario: ze kopen je bags, CFO vind je een genie en je krijgt loonsverhoging
Worst case scenario: ze kopen je bags, jij kan je DOT op hun dumpen en de koers crasht. CFO mag andere baan zoeken

riskfree plan dit.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rogier2012
Tominatie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:35:
[...]

Nou idd, ik zag laatst die documentaire Life On Our Planet en als we zo doorgaan gaan we al flink REKT de komende tientallen jaren. Schokkend!

Ook één van de redenen dat ik steeds minder vlees eet. Ik probeer het helemaal uit m'n dieet te flikkeren maar soms heb je nog wel eens de verleiding. Ik werk dan ook verdorie in een snackbar, maar 'n broodje kaassoufflé is ook niet verkeerd.

Op die manier draag ik dan toch een steentje bij ofzo. Ik gun de mensen na mij ook nog een enig "leefbaar" bestaan zonder elke dag natuurrampen en drama's. Hopelijk is het niet te laat...

Nja en anders sterft de mens maar lekker uit. Klootjesvolk zijn wij ook eigenlijk. :+
al de warmte die wordt geproduceerd door bitcoin te minen, zorgt ervoor dat de poolkappen smelten.
Daardoor gaan de ijsberen dood.

Als alle beren sterven winnen de bulls en gaat bitcoin omhoog toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xanderk89
  • Niet online
Tominatie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:51:
Als ik even goed kijk en een lijntje erin gooi zie ik dat er een MOGELIJKHEID is op 'n bearish retest die nu aan de gang is. Zaak is voor Bitcoin om hierboven te komen en de bull-dream levend te houden. Zo niet? Lijkt mij dit een vrij plausibel scenario:

[Afbeelding]

Als hij erboven closed à 35,7K ga ik long en als hij dit niet doet zie je mij pas weer kopen ergens tussen de 32-33K voor een waarschijnlijk korte bounce/short term trade want dan voorzie ik eigenlijk nog wel lager.

Groetjes,

Tominatie (begon zijn carrière op de kleuterschool waar hij al vroeg lijntjes aan het tekenen was)
Ik wilde net gaan vragen of je nog short zat. Je zag hem mooi stuiteren tegen de 2H ma7 en 4h MA99.

Overigens zie je hem als ondergrens de 3D MA7 aantikken telkens.

Ik zou haast short gaan maar durf het niet aan :P moet mijn volle aandacht hierbij houden dan en de kids zijn straks wakker.

pv:]4960Wp op ZW 44°. WP: Panasonic WH-MDC05H3E5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Taro schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:53:
[...]

Dat weet ik, maar juist om aan een nieuw iemand te laten zien wat Bitcoin in de afgelopen jaren heeft gedaan vind ik niet-logscale mooier :)

Normaal:
[Afbeelding]

LOG:
[Afbeelding]
Ok, goed.
Wel belangrijk om deze nuance te blijven maken, anders lijkt het of de parabolische bubbel wel moet knappen, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
rogier2012 schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:56:
[...]

al de warmte die wordt geproduceerd door bitcoin te minen, zorgt ervoor dat de poolkappen smelten.
Daardoor gaan de ijsberen dood.

Als alle beren sterven winnen de bulls en gaat bitcoin omhoog toch?
Ik gooi de verwarming nog wat hoger.

Tijd om deze planeet op te warmen. Fuck de toekomst, wij willen die short term gains. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martine
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Tominatie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:51:
(...)

(...)
Closed in welk tijdsframe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Martine schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:59:
[...]

Closed in welk tijdsframe
1 min chart, zoals elke PRO dat doet. :+
Nee ik durf het wel aan als ie erboven closed met een 1h candle. Mja tot dusver gebeurt er bijster weinig. Wordt denk geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 16:39
Ik dacht dat de Binance IOS app een hickup had maar ik zie het ook echt terug op de BTC 1 minute chart op Binance zelf. Een " kraken achtige " wick opeens op de BTC/USDT van 346xx terwijl we nog rond de 35k aan het traden zijn :). Helaas niet net een buy ordertje wat er door af ging , hopelijk ook niemands SL door gehit.

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Crypts
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20-02-2021
[...]

Mooie kijktip: The monopoly on violence d:)b
IMDB: The Monopoly on Violence (2020)

Over hoe anarchie kan werken en hoe het zover heeft kunnen komen dat we in het huidige systeem gevangen zitten. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Laatst online: 19:23
GRT flink gestegen, nog ff en dan kan ik ze weer dumpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-09 11:33

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Nu moeten er beslissing worden genomen - waar zetten we het buy order? Straks moet ik even weg...

Vorige keer zijn we niet tot op de daily MA25 geraakt, maar de druk omlaag is nu toch een stuk hoger... Toch een gokje wagen rond de 32k dan maar, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Laatst online: 12-02-2023
De standaard MA instellingen van de Binance website en app zijn die zo'n beetje juist ingesteld of is er wat tweaking nodig? Ik zie hier trouwens maar MA5 als hoogste, hoe zou ik dat eventueel kunnen instellen als MA7? Of is de aanduiding van Binance plaatje niet gerelateerd aan MA7?

[Afbeelding]
De MA1 t.e.m. MA5 die je op de rechterkant van het plaatje ziet zijn slechts volgnummers. Je moet de lengte instellen in de linkerkant van dit plaatje (bij period). Dus daar 7, 25, 99, 200 invullen. Een beetje zelf nadenken is echt wel essentieel, anders hoef je er niet aan te beginnen :/

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Imgnrydrmr schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:09:
Nu moeten er beslissing worden genomen - waar zetten we het buy order? Straks moet ik even weg...

Vorige keer zijn we niet tot op de daily MA25 geraakt, maar de druk omlaag is nu toch een stuk hoger... Toch een gokje wagen rond de 32k dan maar, denk ik.
Bulls houden op 't moment toch vrij goed stand moet ik zeggen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TomTorquay
  • Laatst online: 12-02-2023
Dark Matter schreef op zondag 17 januari 2021 @ 13:58:
Wel belangrijk om deze nuance te blijven maken, anders lijkt het of de parabolische bubbel wel moet knappen, terwijl dat niet zo hoeft te zijn.
Elke parabolische bubbel knapt. Vroeg of laat.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Crypts schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:06:
[...]

Mooie kijktip: The monopoly on violence d:)b
IMDB: The Monopoly on Violence (2020)

Over hoe anarchie kan werken en hoe het zover heeft kunnen komen dat we in het huidige systeem gevangen zitten. :)
nou, het lijken vooral libertairen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 08:55
Chain Link en Parsiq hebben het geweldig gedaan afgelopen dagen. Denk dat Chain Link een goede lange termijn hold is gezien de use cases en de groei de ze nog te wachten staat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
TomTorquay schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:22:
[...]

Elke parabolische bubbel knapt. Vroeg of laat.
Klopt, maar wel altijd in perspectief zien.

De vorige bubbel ging van 200 USD naar 20.000 USD.
Nu gaan we van 3.000 USD naar 40.000 USD, is dat dan een bubbel of is dat pas bij 300.000 USD?

Die lineaire grafiek schreeuwt alleen maar bubbel, maar dat weet je niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rogier2012
[...]

[Afbeelding]
Wellicht wil je voor je TA niet afhankelijk zijn van t platform waarop je trade, maar van een website die er wat meer voor bedoeld is / waarin je wat data kan opslaan en je eigen memelijntjes/ichi clouds kan tekenen enzovoorts.

tradingview.com bijvoorbeeld.

Voor wat goeie BTC TA: https://twitter.com/i/status/1350794746063708160 . Daadwerkelijk fan van deze TA (die iig beide kanten belicht/beschrijft, niet per se zegt dat ie bullish of bearish is)

[ Voor 9% gewijzigd door rogier2012 op 17-01-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Niet online
Tominatie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Ja, komende uren, dagen, weken, maanden gaan we het zien. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Glenn Hoddle schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:26:
[...]

nou, het lijken vooral libertairen...
Und? Vond het stukje met het vergelijk tussen scholen en gevangenissen vooral interessant. Ik kijk documentaires overigens voor andere zienswijzen en als entertainment. :)

If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 14:38
Mijn stoploss op uni was gehit. Inmiddels staat die wel weer 0.5xxx hoger maar ach winst is winst

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de ontwikkelingen rondom Tether: in deze BNR Cryptocast wordt op een Jip en Janneke manier uitgelegd wat Tether is en welke uitdagingen er nu spelen (onderwerp begint na ongeveer 30 min).
De gast is Robert Jan den Haan, een onderzoeker verbonden aan de Universiteit Twente. Zijn conclusie is dat het (ondanks uitgebreid eigen onderzoek) moeilijk te bepalen is hoeveel dollars er achter Tether zitten.

Ik heb er verder zelf geen mening over gezien m'n beperkte kennis en ervaring, echter heb ik het idee dat Tether niet bijzonder transparant is. Lastig om te bepalen of dit invloed gaat hebben op de intrinsieke USDT waarde en/of de exchanges waar voornamelijk in USDT wordt gehandeld.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ali Baba 1001
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 18-05-2022
Tominatie schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:18:
[...]

Bulls? Dat was genieten in de jaren negentig...
MJ vloog, de tijd vliegt, dus laat btc ook maar weer vliegen en nooit meer landen. Die zijweggetjes zijn maar saai.

Fly safe to the moon? Buy bitcoin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMoon
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-01-2022
Ik heb BTC en ETH in mijn portfolio.

- Maar dit stukje hieronder is vloeken in de kerk hier, of ik ben koekoek...-

En heb daarnaast ook XRP & XML.
Waarom deze 'rare' eenden.

Ze zijn vrij hetzelfde en ja Ripple & Stelar bezitten meer dan 50% van de coins.
Dus, macht & controle. De bobo's gaan echt niet hun macht afstaan, juist vergroten.

1. Ik denk dat ze de werkpaarden worden onder de cryptos. Utility/bridge tokens tussen financiële industrieën, XLM voor andere industrieën en andere altcoins & btc zullen daarbij aangesloten worden, dus deze coins hebben zeker toekomst en waarden.
2. Daarnaast zitten de beide CEO's in World Economic Forum. Zij zitten daar echt niet voor spek en bonen.
3. Prominente mensen werken bij Ripple en ze blijven komen.
5. Deze munt stinkt aan alle kanten :)
6.if you can't beat them, join them 5. Heb nog wel een paar punten, maar ik laat het hierbij.

Dit is mijn glazen bol, het is gissen, gedachte kronkel en neem dit niet al te serieus.
Mijn voorspelling voor deze munten:
- Het kan opgepompt worden naar een vaste waarde
- Flink door de grond zakken
- in de fik gestoken worden
- of 'in beslag genomen worden' (Ik weet niet hoe, maar daar hebben ze vast wel een plan voor een soort 'Rainbow 6' actie).

Maar ik neem het risico, just my 0 cent.

MarsRover

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
MrMoon schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:52:
Ik heb BTC en ETH in mijn portfolio.

- Maar dit stukje hieronder is vloeken in de kerk hier, of ik ben koekoek...-

En heb daarnaast ook XRP & XML.
Waarom deze 'rare' eenden.

Ze zijn vrij hetzelfde en ja Ripple & Stelar bezitten meer dan 50% van de coins.
Dus, macht & controle. De bobo's gaan echt niet hun macht afstaan, juist vergroten.

1. Ik denk dat ze de werkpaarden worden onder de cryptos. Utility/bridge tokens tussen financiële industrieën, XLM voor andere industrieën en andere altcoins & btc zullen daarbij aangesloten worden, dus deze coins hebben zeker toekomst en waarden.
2. Daarnaast zitten de beide CEO's in World Economic Forum. Zij zitten daar echt niet voor spek en bonen.
3. Prominente mensen werken bij Ripple en ze blijven komen.
5. Deze munt stinkt aan alle kanten :)
6.if you can't beat them, join them 5. Heb nog wel een paar punten, maar ik laat het hierbij.

Dit is mijn glazen bol, het is gissen, gedachte kronkel en neem dit niet al te serieus.
Mijn voorspelling voor deze munten:
- Het kan opgepompt worden naar een vaste waarde
- Flink door de grond zakken
- in de fik gestoken worden
- of 'in beslag genomen worden' (Ik weet niet hoe, maar daar hebben ze vast wel een plan voor een soort 'Rainbow 6' actie).

Maar ik neem het risico, just my 0 cent.
Xrp wordt gedelist op meerdere exchanges toch ? Greyscale dumpt ook xrp..... Waarom zou je niet full in xml gaan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tominatie
  • Niet online
Het marktje gaat rekt momenteel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crypts
Valt toch reuze mee of zit ik naar de verkeerde charts te kijken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTC100K2021
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:23
Van DOT die hard gaat, naar je hart DOTTEREN door de panic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-09 14:24
Palindrome schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:00:
[...]

Xrp wordt gedelist op meerdere exchanges toch ? Greyscale dumpt ook xrp..... Waarom zou je niet full in xml gaan ?
XRP trading wordt suspended, niet delisted. Bij goede deal gaat de handel dus gewoon verder.

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palindrome
WiseGuy! schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:07:
[...]

XRP trading wordt suspended, niet delisted. Bij goede deal gaat de handel dus gewoon verder.
Dan nog gaat greyscale wel zijn xrp fund desolven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenn Hoddle
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-07 17:47

Glenn Hoddle

HODL sinds 1957

Crypts schreef op zondag 17 januari 2021 @ 14:36:
[...]

Und? Vond het stukje met het vergelijk tussen scholen en gevangenissen vooral interessant. Ik kijk documentaires overigens voor andere zienswijzen en als entertainment. :)
Ik kan in me in behoorlijk wat kritiek wel vinden, maar die vergelijking tussen scholen en gevangenissen is volgens mij het eerst gedaan door Foucault en die is toch al een tijdje dood. Weinig nieuws dit, maar goed, je moet af en toe natuurlijk eens wat nieuws maken voor nieuw publiek.
Pagina: 1 ... 25 ... 283 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
  • Beperk oneliners tot een minimum en plaats geen berichten met daarin bijv. louter "MOON!" of "REKT!"
  • Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
  • Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
  • Geen links met referral, of vragen om invites.
  • Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
  • Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
  • Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.

En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!