Ik ben op 1 januari 2018 ingestapt toen een paar vrienden helemaal enthousiast waren over hun winsten met Bitcoin. Dezelfde FOMO lijkt er nu weer te zijn. Bitcoin wordt ook op TV weer meer besproken en je merkt dat het gewoon weer veel meer leeft.
In 2018 gingen we daarna lekker door het putje met zijn allen. Zelf is mijn PF (ondanks een hoop beginnersfouten) inmiddels x5, omdat ik nooit verkocht heb. Normaliter verdeel je je portefeuille een beetjje onder aandelen/spaargeld/crypto en dan bijvoorbeeld nog goud of crowdfunding op basis van risico. In dat geval zou crypto het laagste moeten zijn (max 10%).
Nou, ik kan jullie vertellen, ik heb hele scheve verhoudingen.
Merk aan mezelf dat ik het heel lastig vind om een deel uit te cashen, vanwege de volgende redenen:
- De huidige situatie lijkt heel anders dan 2017/2018 omdat het toen vooral de kleine beleggers waren en je nu grote partijen ziet instromen.
- Je toch bang bent dat BTC ineens naar 60-70k knalt
- Mijn BNB stack net boven een mooie cashback grens zit met de Binance card en je mooie winsten kunt pakken met de launchpool/launchpad.
Hoe denken jullie hierover? Ik neig naar HODLen. Als het verder stijgt top! Als het daalt, dan moet mijn PF 80% dalen om verlies te maken en dat zie ik voorlopig niet gebeuren.