Het Fantoom schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 22:25:
[...]
Die 100k opmerking was een post later, als reactie op een andere post die ook niet als serieus advies bedoeld was. Maar ik zit wel serieus te twijfelen om bij te kopen nu, of het verstandig is weet ik niet vandaar mijn vraag voor advies.
Ah zo. Ik denk dat je last heb van FOMO, iets wat iedereen kent en waar ik vandaag nog wat (gelukkig weinig omdat ik het snel genoeg door had) winst door heb ingeleverd. Als je echt wat wil doen dan denk ik dat je het beste een klein beetje geld op een Echange kan zetten en daarmee probeert te handelen. Als je dat tenminste wil.
Mocht je puur alleen btc willen hodlen dan zou je ook een klein bedrag kunnen doen. Stel je doet 750 euro en btc gaat toch nog door naar 150k dan heb je strak 2250 euro mocht je het cashen. En heb je minder het gevoel dat je het allemaal hebt gemist

Maar je risico is dan ook maar 750 euro. Als btc 80% omlaag gaat verlies je dan 600 euro als je zou uitcashen. Stel je gaat er met 20.000 euro in en btc keldert 80% dan verlies je 16.000 euro als je uit gaat cashen.
Wat je ook doet, het is en blijft een gok. Ik gok erop dat btc wel weer een stukje onder het huidige niveau komt in een bearmarket. Als dat niet zo is dan wordt later instappen juist duurder. Maar dan weet ik in ieder geval dat dat het onderniveau is. Van de prijs nu weet ik dat niet. En bereid je alvast voor op het rotgevoel dat je nooit precies in de dip koopt en nooit precies op de top verkoopt
[
Voor 3% gewijzigd door
JT op 11-02-2021 22:33
]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning