If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
nothing stops this train
Goed om te zien dat, op dit tijdstip, er in ieder geval nog één iemand aan satoshis denkt.Taro schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:01:
Heb nog wat ADA buy orders openstaan boven in de 19xx sats regionen voor een eventuele terugval en benieuwd wat er vannacht al wordt geraakt van de sell orders...
[Afbeelding]
0.95 hier. helaas alleen nog de 92 aangetikt maar komt vast goed met onsSmartCazeX schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:55:
Mijn sell order van ADA staat op 0,98 eurocent, net voor de psychologische grens van 1 euro
Taro IS SatoshiAarebe1 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:05:
[...]
Goed om te zien dat, op dit tijdstip, er in ieder geval nog één iemand aan satoshis denkt.
https://www.tradingview.com/x/IoHP0sZA
Sorry hoor, maar de inflatie is niet laag. Tenminste, voor normale mensen. Men heeft voor de bepaling van dergelijke cijfers een soort standaard mandje met uitgaven. Dit mandje is al jaren hetzelfde.Fr33z schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:06:
[...]
Ik vind het andersom grappig dat de believers ook geen argumenten nodig hebben die aantonen dat wat hij zegt niet klopt. Volgens het artikel:
Inflatie is superlaag en daarom geen sterk pro-bitcoin argument: klopt
Zo telt de huur in de Nederlandse (en Europese) cijfers zeer licht mee. Logisch misschien, veel huizenbezitters hebben hun hypotheekmaandlast vast staan en we hebben relatief weinig huurders in Nederland, waarvan ook nog eens een overgroot deel in de vrije sector.
Omdat er zo'n groot deel 'vast' zit, maakt het geen drol meer uit voor berekeningen dat huren netto ver meer stijgen dan een netto inflatiecorrectie uit een gemiddelde CAO. Zelfs de sociale huurgrens is gestegen, en particuliere huur doet (bovenop +5% per jaar) +10% bij een nieuwe huurder. Vastgoed is in 5 jaar tijd +50% gegaan. Zonder koophuis (welke meestijgt met inflatie) is inflatie enorm goed voelbaar.
Brandstof telt redelijk zwaar mee in het berekenpotje. Ja, das nu fors goedkoper, want we tanken allemaal ook minder. Eigenlijk zou dat minder invloed moeten hebben op de cijfers, maar dat gebeurt niet.
Het is eigenlijk veelzeggend dat de inflatie nog steeds positief is terwijl je aan de pomp nu ~20% minder betaalt per liter.
Hetzelfde geldt voor energierekeningen, ook die prijzen zijn lager. Blijkbaar wordt er iets anders veel duurder, waardoor er toch inflatie is.
De inflatiecorrecties van providers liggen al jaren hoger dan het nationaal gemiddelde. Je boodschappen zijn ieder jaar iets duurder dan het nationaal gemiddelde.
We hebben het in Nederland echt zo slecht nog niet, begrijp me goed, maar ieder mens ziet toch hetzelfde gebeuren?
Dus? Hetzelfde zou je kunnen zeggen over goud. Maakt dat goud waardeloos?Er draaien geen fabrieken in bitcoins. Er wordt geen voedsel verbouwd in bitcoins. Er is geen bitcoin-economie
Naast inflatie heb je ook nog sparen en de bijbehorende rente... Das ook verdwenen. Dat heeft ook een reden.
Het concept van Bitcoin vind ik geniaal, maar de 'uitvoering' (efficiency) vind ik eigenlijk helemaal niet zo top. Het is een noodzakelijk kwaad. Ontwikkelingen? Al die altcoins zijn troep en het wordt nooit wat. Geloof het of niet, ik sta hier eigenlijk andersom in als jijDat het lijkt alsof de 'oude wereld' de nieuwe tech niet snapt of wil blokkeren kan ik me voorstellen, maar hoeveel echt overtuigende pluspunten voor crypto zijn er nu echt?
Ik zit heel erg in het kamp van : mooie tech, gave ontwikkelingen, heb nog nul echte oplossingen voor echte problemen gezien.
Of Bitcoin een echte oplossing is? Dunno. Maar als je de whitepaper leest, of wat Satoshi bedoelde met het eerste bericht in het Genesis Block? Dat snap ik wel.
Er gebeurt nogal wat in de wereldeconomie, iets waar Satoshi ons 12 jaar geleden voor wou behoeden. Daar is het een oplossing voor.
Wellicht dat niet iedereen er wat aan heeft en eerlijk is eerlijk, politiek is het misschien wel onwenselijk dat sommigen zich kunnen verweren tegen geldontwaarding, dat snap ik ook wel.
Maar het concept niet begrijpen? Dat je dat 3 jaar geleden zou zeggen, of als je bij de Rabobank werkt, dat snap ik wel. Maar als gewone burger in de huidige samenleving?
Er moet een oplossing gevonden worden voor het opwekken van veel energie. Dat moet ook als je de hele aardbol elektrisch wil laten rijden.Als side-note die soort berichten:
https://www.bbc.com/news/technology-56012952
Daar zakt de moed je toch van in de schoenen? En hoe past dit nou bij Elon musk.zn groene imago/plannen?
Elektrisch rijden is een oplossing om minder fossiele energie te gebruiken, bitcoin kan ook prima werken zonder fossiele energie. In die zin zit het elkaar niet in de weg.
Als je Musk op die manier wil pakken kan je beter wat zeggen over die SpaceX raketten die op fossiele energie de ruimte in gaan
[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 11-02-2021 00:18 ]
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Als de 1,10 $ doorbroken wordt komend uur, dan zie ik hem wel verder gaan.zwembroek schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:02:
[...]
Ik blijf nog even wakker . Hoop dat ADA nu door knalt naar de 1 dollar
Geen idee, dit weekend $2,40?
Volgens mij ligt het wat genuanceerder hoe de gegevens zijn uitgelekt,Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 20:25:
Ja jongens dat geintje met Nexo en Ledger niet al te letterlijk nemen he.
Dat Ledger tot 2 keer toe klantgegevens op een ontiegelijk onhandige manier hebben gelekt is natuurlijk een behoorlijk puntje van kritiek, uitgerekend een bedrijf als zij hadden beter moeten weten. Je zou 2500 Bitcoins hebben en je naam en adres gegevens liggen open bloot op straat... Geen fijn gevoel.
Een Ledger als product is van wat ik weet nog steeds 1 van de veiligste manieren om je crypto in eigen handen te bewaren, dat staat verder los van de lek in de database.
Maargoed dat een Nexo dan een samenwerking aangaat en pronkt met veiligheid in een tweet... Sorry, maar dat is toch wel gewoon een beetje humor na die ontwikkelingen bij Ledger? Ik vond in ieder geval van wel![]()
Natuurlijk gaat Nexo daardoor niet ineens de afgrond in, ze zijn juist erg goed bezig van wat ik er allemaal over lees.
Het webshop gebeuren van Ledger werd afgehandeld door Shopify (een van de grootste providers van e-commerce oplossingen ter wereld. Ergens in de API configuratie tussen Shopify en Ledger zat een fout, waardoor je dus de Shopify database met gegevens leeg kon lurken via de API. Andere klanten van Shopify hebben hier ook mee te maken gehad.
Maar ja het heeft voor hackers geen zin om een dreigement tot het lekken van klantgegevens van Shopify orders geplaatst voor geitenwollensokken.nl
De database met klant- en ordergegevens stond dus niet op een verouderde en slecht beveiligde database server die via een simpele hack te benaderen was.
Neemt uiteraard niet weg dat de communicatie vanuit Ledger belabberd was.
En daarnaast doet dit natuurlijk niks af aan de veiligheid en functionaliteit van de Ledger wallet zelf.
Snel alles overgooien in IOTA dan.. Kan vanavond nog net voordat ie de dollar voorbij is denk ikRichh schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:09:
[...]
Sorry hoor, maar de inflatie is niet laag. Tenminste, voor normale mensen. Men heeft voor de bepaling van dergelijke cijfers een soort standaard mandje met uitgaven. Dit mandje is al jaren hetzelfde.
Zo telt de huur in de Nederlandse (en Europese) cijfers zeer licht mee. Logisch misschien, veel huizenbezitters hebben hun hypotheekmaandlast vast staan en we hebben relatief weinig huurders in Nederland, waarvan ook nog eens een overgroot deel in de vrije sector.
Omdat er zo'n groot deel 'vast' zit, maakt het geen drol meer uit voor berekeningen dat huren netto ver meer stijgen dan een netto inflatiecorrectie uit een gemiddelde CAO. Zelfs de sociale huurgrens is gestegen, en particuliere huur doet (bovenop +5% per jaar) +10% bij een nieuwe huurder. Vastgoed is in 5 jaar tijd +50% gegaan. Zonder koophuis (welke meestijgt met inflatie) is inflatie enorm goed voelbaar.
Brandstof telt redelijk zwaar mee in het berekenpotje. Ja, das nu fors goedkoper, want we tanken allemaal ook minder. Eigenlijk zou dat minder invloed moeten hebben op de cijfers, maar dat gebeurt niet.
Het is eigenlijk veelzeggend dat de inflatie nog steeds positief is terwijl je aan de pomp nu ~20% minder betaalt per liter.
Hetzelfde geldt voor energierekeningen, ook die prijzen zijn lager. Blijkbaar wordt er iets anders veel duurder, waardoor er toch inflatie is.
De inflatiecorrecties van providers liggen al jaren hoger dan het nationaal gemiddelde. Je boodschappen zijn ieder jaar iets duurder dan het nationaal gemiddelde.
We hebben het in Nederland echt zo slecht nog niet, begrijp me goed, maar ieder mens ziet toch hetzelfde gebeuren?MMT en QE hebben het letterlijk als doel.
[...]
Dus? Hetzelfde zou je kunnen zeggen over goud. Maakt dat goud waardeloos?
[...]
Het concept van Bitcoin vind ik geniaal, maar de 'uitvoering' (efficiency) vind ik eigenlijk helemaal niet zo top. Het is een noodzakelijk kwaad. Ontwikkelingen? Al die altcoins zijn troep en het wordt nooit wat. Geloof het of niet, ik sta hier eigenlijk andersom in als jij
Of Bitcoin een echte oplossing is? Dunno. Maar als je de whitepaper leest, of wat Satoshi bedoelde met het eerste bericht in het Genesis Block? Dat snap ik wel.
Er gebeurt nogal wat in de wereldeconomie, iets waar Satoshi ons 12 jaar geleden voor wou behoeden. Daar is het een oplossing voor.
Wellicht dat niet iedereen er wat aan heeft en eerlijk is eerlijk, politiek is het misschien wel onwenselijk dat sommigen zich kunnen verweren tegen geldontwaarding, dat snap ik ook wel.
Maar het concept niet begrijpen? Dat je dat 3 jaar geleden zou zeggen, of als je bij de Rabobank werkt, dat snap ik wel. Maar als gewone burger in de huidige samenleving?
[...]
Er moet een oplossing gevonden worden voor het opwekken van veel energie. Dat moet ook als je de hele aardbol elektrisch wil laten rijden.
Elektrisch rijden is een oplossing om minder fossiele energie te gebruiken, bitcoin kan ook prima werken zonder fossiele energie.
Lijkt nog best wat weerstand te hebben van de 0.91, maar daar zal die zo wel doorheen brekenmannowlahn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:14:
[...]
Als de 1,10 $ doorbroken wordt komend uur, dan zie ik hem wel verder gaan.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Dat hij vandaag binnen no time weer terug was vond ik wel tekenend. Aardige support zit er achter en op dit moment knalt alles door het dak heen.DutchCrownNL schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:16:
[...]
Lijkt nog best wat weerstand te hebben van de 0.91, maar daar zal die zo wel doorheen breken
upkrassen!Dhr. Satoshi schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:16:
Doorrrrrraussen ADA!
Ja ik keek er ook van op, telkens als ie een tik terug kreeg dacht ik nou duurt wel ff maar niet dusmannowlahn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:18:
[...]
Dat hij vandaag binnen no time weer terug was vond ik wel tekenend. Aardige support zit er achter en op dit moment knalt alles door het dak heen.
2,40 kan dat met zoveel coins in omloop? Ik hoorde ook al iemand zeggen van 10 euro aan het einde van het jaar haha. Ik denk dat het vrijdag of zaterdag naar de 1,25 gaat en dan sell the news.mannowlahn schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:14:
[...]
Als de 1,10 $ doorbroken wordt komend uur, dan zie ik hem wel verder gaan.
“bet your technical analysis didn’t see this sh*t coming”
Maakt toch geen zak uit waar de fout zit? Hij is gemaakt en zoals je zelf ook aangeeft was de communicatie belabberd. De eerste fout (zoals jij stelt dat Shopify die gemaakt heeft) okee maar die tweede fout met het foutief voorlichten van je klanten is niet te vergeven.paul-s83 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:14:
[...]
Volgens mij ligt het wat genuanceerder hoe de gegevens zijn uitgelekt,
Het webshop gebeuren van Ledger werd afgehandeld door Shopify (een van de grootste providers van e-commerce oplossingen ter wereld. Ergens in de API configuratie tussen Shopify en Ledger zat een fout, waardoor je dus de Shopify database met gegevens leeg kon lurken via de API. Andere klanten van Shopify hebben hier ook mee te maken gehad.
Maar ja het heeft voor hackers geen zin om een dreigement tot het lekken van klantgegevens van Shopify orders geplaatst voor geitenwollensokken.nl
De database met klant- en ordergegevens stond dus niet op een verouderde en slecht beveiligde database server die via een simpele hack te benaderen was.
Neemt uiteraard niet weg dat de communicatie vanuit Ledger belabberd was.
En daarnaast doet dit natuurlijk niks af aan de veiligheid en functionaliteit van de Ledger wallet zelf.
Het product kan dan wel veilig zijn maar je gegevens zijn dat dus niet en het interesseert ze geen zak gezien hun manier van communiceren. Mag eenieder zelf bepalen of ze met een dergelijke partij in zee willen gaan.
If you can't find a way to make money while you sleep, you'll have to work until you die.
HahaD-Ed schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:15:
[...]
Snel alles overgooien in IOTA dan.. Kan vanavond nog net voordat ie de dollar voorbij is denk ik
Ik geloof niet dat we ooit 1 soort crypto actief voor de dagelijkse boodschappen gaan gebruiken. Daarvoor is blockchain en het principe 'don't trust, verify' per definitie te inefficiënt.
De dollar gaat wel blijven, of een of andere CBDC neemt het over, in principe zal dat systeem toch hetzelfde moeten blijven zonder dat er echt de pleuris uitbreekt
Desalniettemin blijft Bitcoin in een periode waarin sparen niet loont een interessante digitale asset.
Yes, aantal maal via Bitvavo (ook tradingview), na 2 dagen was t weg.SideShow schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:09:
Nog mensen die hier last van hebben?
https://www.tradingview.com/x/IoHP0sZA
Signature
Voor de trade wel.. maar ADA is wat mij betreft wel serieus long-term. Daar wordt al zo lang en gedegen aan gewerkt, dat gaat zich dit jaar en komend jaar echt uitbetalen. De eerste ETH overstappers zijn al gesignaleerd.SmartCazeX schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:15:
Je kan beter ADA nu al in je bag hebben voordat ze morgen of de 15de gaan pumpen. Uiteraard niet te greedy zijn en op tijd uitstappen
we only make way for the man who boldly pushes past us
Tja, het is een primaire levensbehoefte die per definitie schaars is. Het is de ultieme safe haven om die reden. En in Nederland ook nog eens belastingtechnisch een hemel.Aarebe1 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:17:
@Richh Vastgoed is sowieso a safe heaven. Hier heb ik het altijd over m'n hodl pf waarvan ik 3% (speelgeld) trade in shitcoins. De rest is keiharde btc waar ik niets mee doe. Maar als ik vastgoed er bij betrek (en dan niet mijn woonhuis) is m'n crypto pf eigenlijk maar iets van 0,000 'nog wat nullen' 3 procent...
Mja, je geld verdienen aan de schaarste aan een primaire levensbehoefte, daar vind ik dus ook wel wat van. Gelukkig is dat offtopicStudenten melken ftw.
Zo zie ik het ook, ik speel er mee op de trade maar heb er ondertussen een aantal weggezet (nu even tijdelijk een paar in de Binance staking) en die blijven lekker weg van de exchanges verderWiseGuy! schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:24:
[...]
Voor de trade wel.. maar ADA is wat mij betreft wel serieus long-term. Daar wordt al zo lang en gedegen aan gewerkt, dat gaat zich dit jaar en komend jaar echt uitbetalen. De eerste ETH overstappers zijn al gesignaleerd.
HODL!
[ Voor 7% gewijzigd door Marcusso op 10-02-2021 23:35 ]
No Shame, only Fame!
haha happy youMarcusso schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:28:
Mooie avond. Ik wist dat ik ergens in 2017 ADA had gekocht, alleen totaal niet waar. Kom ik ineens een Bittrex account met x ADA tegen. Mijn dag is weer goed
Goed verhaal.Aarebe1 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:17:
@Richh Vastgoed is sowieso a safe heaven. Hier heb ik het altijd over m'n hodl pf waarvan ik 3% (speelgeld) trade in shitcoins. De rest is keiharde btc waar ik niets mee doe. Maar als ik vastgoed er bij betrek (en dan niet mijn woonhuis) is m'n crypto pf eigenlijk maar iets van 0,000 'nog wat nullen' 3 procent... Studenten melken ftw.
En nog trots ook
Of juist voordeel halen na de dump als ie laag komt te staan? Voor jullie misschien logisch maar voor mij weer een leermomentje!SmartCazeX schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 22:15:
Je kan beter ADA nu al in je bag hebben voordat ze morgen of de 15de gaan pumpen. Uiteraard niet te greedy zijn en op tijd uitstappen
Bensimpel
Positieve meneer
Dat is wel een heerlijk gevoel ja, ruilen?Marcusso schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:28:
Mooie avond. Ik wist dat ik ergens in 2017 ADA had gekocht, alleen totaal niet waar. Kom ik ineens een Bittrex account met 2500 ADA tegen. Mijn dag is weer goed
HODL!
😆 - Denk ook eens om ;)
Zie hier, het live voorbeeld van het onderdeel van een grootschalig probleemAarebe1 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:17:
@Richh Vastgoed is sowieso a safe heaven. Hier heb ik het altijd over m'n hodl pf waarvan ik 3% (speelgeld) trade in shitcoins. De rest is keiharde btc waar ik niets mee doe. Maar als ik vastgoed er bij betrek (en dan niet mijn woonhuis) is m'n crypto pf eigenlijk maar iets van 0,000 'nog wat nullen' 3 procent... Studenten melken ftw.
Ik laat het hierbij.
Ga reacties ook niet meer lezen. OT graag.
Ik heb m'n GRTjes verkocht op vrijwel top.
Graag doge nog even pompen.
ETH/BTC lijkt ook erg bullish.
Ja dat zijn de leuke ontdekkingen. Maar voor het meeste de boot gemist, in 2017 best met crypte bezig geweest. Maar sip van het verlies achterwege gelaten (bv een flinke zak DENT wat toen flink wat geld waard was, en nu kan je er net 2 kratten bier van halen).Bensimpel schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:29:
[...]
Dat is wel een heerlijk gevoel ja, ruilen?
En nu laait het weer op. Denk dat dit ook deels de stijgingen verklaart die we momenteel zien.
No Shame, only Fame!
Je zit het zelf nogal uit te lokken, citeert jezelf nog een keer extra, en nu wil je ontopic?Aarebe1 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:33:
[...]
Ik laat het hierbij.
Ga reacties ook niet meer lezen. OT graag.
Bensimpel
Positieve meneer
Afgelopen week erachter gekomen dat ik in 2012 0.03 bitcoin had gekocht voor 25 eur, voor de lol.Marcusso schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:34:
[...]
Ja dat zijn de leuke ontdekkingen. Maar voor het meeste de boot gemist, in 2017 best met crypte bezig geweest. Maar sip van het verlies achterwege gelaten (bv een flinke zak DENT wat toen flink wat geld waard was, en nu kan je er net 2 kratten bier van halen).
En nu laait het weer op. Denk dat dit ook deels de stijgingen verklaart die we momenteel zien.
Blijkbaar had ik die in 2013 ook weer voor 12 eur verkocht.
Gelukkig heb ik al heel lang een kluis met daarin de recovery key voor de wallet die ik totaal vergeten was.
😆 - Denk ook eens om ;)
Haha ik ben er nog hoor, maar niet meer zo actief in het topic omdat 't huidige beleid mij niet aan staat.gijsvogel schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 01:58:
Waar is @Tominatie eigenlijk gebleven? Mis je broeder
Daarnaast loop ik stage in het ziekenhuis(4 dagen) en werk ik nog bij de plaatselijke snackbar. Niet meer zoveel tijd dus en ook de enorme lading berichten hiero is voor mij niet meer bij te houden.
SXP nog steeds holdend richting $10.
Verder veelal de bootjes gemist van alle moonende shitcoins at the moment. NEO bijv. Agja, mag niet klagen.
Natuurlijk. Dat is de huidige mentaliteit in dit land, wel een ander in de bek willen schijten maar vervolgens het er niet meer over willen hebben. Wel de lusten, niet de lasten zeg maar.Richh schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:36:
[...]
Je zit het zelf nogal uit te lokken, citeert jezelf nog een keer extra, en nu wil je ontopic?
Dat is de reden dat ik veel liever op 'mijn' eiland ben dan hier.
Ik maakte maar een geintje, zojuist doorbrak hij bijna de 1 dollar grens op Binance.usRichh schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:20:
[...]
Haha
Ik geloof niet dat we ooit 1 soort crypto actief voor de dagelijkse boodschappen gaan gebruiken. Daarvoor is blockchain en het principe 'don't trust, verify' per definitie te inefficiënt.
De dollar gaat wel blijven, of een of andere CBDC neemt het over, in principe zal dat systeem toch hetzelfde moeten blijven zonder dat er echt de pleuris uitbreekt![]()
Desalniettemin blijft Bitcoin in een periode waarin sparen niet loont een interessante digitale asset.
Maar zeker, dat btc en crypto in het algemeen meer waard zijn geworden (en ook waardevol blijven) in de toekomst dat staat wel vast ja.
Waarom is NEO een shit coin?Tominatie schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:45:
[...]
Haha ik ben er nog hoor, maar niet meer zo actief in het topic omdat 't huidige beleid mij niet aan staat.
Daarnaast loop ik stage in het ziekenhuis(4 dagen) en werk ik nog bij de plaatselijke snackbar. Niet meer zoveel tijd dus en ook de enorme lading berichten hiero is voor mij niet meer bij te houden.
SXP nog steeds holdend richting $10.![]()
Verder veelal de bootjes gemist van alle moonende shitcoins at the moment. NEO bijv. Agja, mag niet klagen.
Ja heb er al tijden (zo snel als dat kon) een paar euro's (en Nexo) staan waar ik mooi wat rente op krijg (10%). Sinds kort kan je ook op het platform kopen en verkopen, werkt super! Nooit problemen gehad met geld erop of eraf halen.pipapaulus schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 23:38:
Hebben er hier mensen ervaring met Nexo? Zo ja, hoe gebruik je het en hoe bevalt het?
Nexo is mooi gestegen de laatste tijd, is nu na ethereum de topper in mijn portfolio. Heb nexo vlak na de ico gekocht.
Ik zit nu een beetje in dubio. Van de ene kant heb ik het gevoel dat we aan de vooravond staan van een nog grotere run op alts, maar we hebben ook al veel stijging gezien.
Ik twijfel bijvoorbeeld over VET, welke nog niet echt omhoog is gegaan. Of is dat niks meer qua project?
Ada had ik een paar weken terug 50% verkocht. Jammer. Nooit gedacht dat die zo hard zo stijgen. Evenals btc zelf trouwens. Meeste rond de 14k verkocht.
Waar ik nog het meest van sta te kijken is de air drop van havven (18.8), wat nu snx is en aardig wat geld waard is! Altijd leuk meegenomen.
[ Voor 6% gewijzigd door HaTe op 11-02-2021 00:02 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Ah ik gebruik het woord shitcoins al jaren voor alles buiten bitcoin.
Zie zelf nog steeds geen enkele toegevoegde waarde van cryptocurrency/blockchain en hun geroeptoeter over usecases. Vandaar: shitcoins.
Je kunt ze natuurlijk ook zien als revolutionaire technologische innovaties die de wereld op zijn kop gaan zetten. Waarom is NEO geen shitcoin volgens u?
Misschien gebruik ik het woord shitcoins te breed en zijn er ondertussen ekte lijpe usecases ontwikkeld sinds 2017 t/m nu. Moet zeggen dat ik het cryptonieuws voor geen meter volg...
https://www.omroepbrabant...lt-ons-ze-willen-nu-kopen
Ik heb daar mijn redenen voor die ik hier nog wel een keer wil delen, maar ik moet eerst mijn doelstelling even behalen. En als het zo door blijft gaan dan denk ik misschien volgende week ergen hahaha. Maar laat ik vast verklappen dat ik het niet zie als een baanbrekende technologie. Vechain vind ik wel echt een prachtig product hebben, maar dat levert in de praktijk niet de meeste winst op.Tominatie schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:02:
[...]
Ah ik gebruik het woord shitcoins al jaren voor alles buiten bitcoin.![]()
Zie zelf nog steeds geen enkele toegevoegde waarde van cryptocurrency/blockchain en hun geroeptoeter over usecases. Vandaar: shitcoins.
Je kunt ze natuurlijk ook zien als revolutionaire technologische innovaties die de wereld op zijn kop gaan zetten. Waarom is NEO geen shitcoin volgens u?![]()
Misschien gebruik ik het woord shitcoins te breed en zijn er ondertussen ekte lijpe usecases ontwikkeld sinds 2017 t/m nu. Moet zeggen dat ik het cryptonieuws voor geen meter volg...
Zie mijn bericht eerder over het energieverbruik:Fr33z schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:06:
[...]
Als side-note die soort berichten:
https://www.bbc.com/news/technology-56012952
Daar zakt de moed je toch van in de schoenen? En hoe past dit nou bij Elon musk.zn groene imago/plannen?
DaCoTa in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic"
Als je vertrouwen hebt in de centrale banken, dan heb je gelijk. Als je daar geen vertrouwen in hebt, dan heb je geen gelijk en gebruikt bitcoin te weinig energie.
[ Voor 3% gewijzigd door DaCoTa op 11-02-2021 00:15 ]
Ik gooi hem nogmaals op, wat boeit dat energieverbruik?DaCoTa schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:13:
[...]
Zie mijn bericht eerder over het energieverbruik:
DaCoTa in "Het grote Cryptocurrency nieuws & koers topic"
Als je vertrouwen hebt in de centrale banken, dan heb je gelijk. Als je daar geen vertrouwen in hebt, dan heb je geen gelijk en gebruikt bitcoin te weinig energie.
Het wil zeggen niet efficiënt en daardoor eindig.Crypts schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:22:
[...]
Ik gooi hem nogmaals op, wat boeit dat energieverbruik?
En dit is zoiets dat ik niet snap. WTF is een bitcoin-automaat?elektriekert schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:03:
Weet niet of het nieuws van Henk & Ingrid al gedeeld was maar hier kwam mijn vriendin mee aanzetten:
https://www.omroepbrabant...lt-ons-ze-willen-nu-kopen
Je steekt er cash in en krijgt er het equivalent in BTC voor bijgeschreven op je BTC adres?Glenn Hoddle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:25:
En dit is zoiets dat ik niet snap. WTF is een bitcoin-automaat?
Of omgekeerd, veronderstel ik.
Leest u even 800+ pagina’s terug. Of begin met de laatste 100.MijnHeerZomer schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:27:
Ik ben er een tijdje uit geweest; maar zijn er nog spannende en/of leuke altcoins op de markt? Of is BTC nog steeds koning?
Het is hier net 19.30 dus je hebt nog even.
Zo te lezen moet ik all-in gaan op Cardano, dus?ApC_IcE schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:35:
[...]
Leest u even 800+ pagina’s terug. Of begin met de laatste 100.
Het is hier net 19.30 dus je hebt nog even.
In principe had je dat al veel eerder moeten doen. Vorig jaar maart ofzo. Persoonlijk zou ik nu even op een retrace wachten, al acht ik een hele flinke correctie niet heel aannemelijk. We zitten in een aardig ascending channel momenteel. All aboard!MijnHeerZomer schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:36:
[...]
Zo te lezen moet ik all-in gaan op Cardano, dus?
[ Voor 25% gewijzigd door WiseGuy! op 11-02-2021 00:39 ]
we only make way for the man who boldly pushes past us
Nu bijna, voor de 0.98.LouwPost schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:39:
Wanneer stopt ada🙈
Signature
[ Voor 14% gewijzigd door roflexx op 11-02-2021 00:40 ]
Als de brandstof op is van de raketLouwPost schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:39:
Wanneer stopt ada🙈
[ Voor 28% gewijzigd door mouzetc op 11-02-2021 00:44 ]
Signature
Dat is een prima omschrijving van de mens als diersoort, niet efficiënt en behoorlijk eindig. Ik snap dat vergrootglas alleen niet zo goed op het verbruik van Bitcoin. Waarom ligt hier zo de nadruk op terwijl we het prima vinden dat andere takken van sport vele malen meer energie verbruiken?Bender schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:25:
[...]
Het wil zeggen niet efficiënt en daardoor eindig.
Sowieso hebben we in Nederland een redelijk apart beeld van energie. Ik heb in Rusland gewoond en daar knal je de verwarming gewoon vol open in de winter (kan ook niet anders want het is fucking koud als in -20 en kouder) en als het te warm wordt (zonder dollen zitten mensen in t-shirt binnen in de winter) dan zet je de verwarming niet lager maar doe je een raam open en nee dit is geen grapje.
Gaan we hier een beetje moeilijk doen omdat BTC evenveel energie verbruikt als een land als Argentinië. Nou joepie. Lekker boeiend.
Griekenland niet anders als je het dichterbij huis wil hebben overigens, bij een beetje kou meteen gas of kerosine kachel aan en wordt het te warm dan zet je een raam open.
Bitcoin is relatief nieuw, iets wat zo nieuw is maar zo inefficient werkt is eigenlijk niet te verantwoorden.Crypts schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:44:
[...]
Dat is een prima omschrijving van de mens als diersoort, niet efficiënt en behoorlijk eindig. Ik snap dat vergrootglas alleen niet zo goed op het verbruik van Bitcoin. Waarom ligt hier zo de nadruk op terwijl we het prima vinden dat andere takken van sport vele malen meer energie verbruiken?
Een auto bestaat al lang, we wisten toen niet beter (en zijn ze aan het verbeteren). Maar dat excuus gaat niet voor Bitcoin op, en het breng je niet eens van A naar B.
Ik zeg niet dat ik er niet aan mee doe, maar eigenlijk slaat het nergens op.
Ik hoop toch dat je Rusland niet als normaal land aanhaalt. Overigens knal je daar natuurlijk helemaal niet de verwarming vol aan, dat doen ze gewoon centraal ergens - net zoals ze centraal het warm water uitzetten 's zomers. Je raam moet je dan wel weer zelf open doen. Qua energie kan ik dat land in elk geval niet echt een lichtend voorbeeld vinden.Crypts schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:44:
[...]
Dat is een prima omschrijving van de mens als diersoort, niet efficiënt en behoorlijk eindig. Ik snap dat vergrootglas alleen niet zo goed op het verbruik van Bitcoin. Waarom ligt hier zo de nadruk op terwijl we het prima vinden dat andere takken van sport vele malen meer energie verbruiken?
Sowieso hebben we in Nederland een redelijk apart beeld van energie. Ik heb in Rusland gewoond en daar knal je de verwarming gewoon vol open in de winter (kan ook niet anders want het is fucking koud als in -20 en kouder) en als het te warm wordt (zonder dollen zitten mensen in t-shirt binnen in de winter) dan zet je de verwarming niet lager maar doe je een raam open en nee dit is geen grapje.
Gaan we hier een beetje moeilijk doen omdat BTC evenveel energie verbruikt als een land als Argentinië. Nou joepie. Lekker boeiend.![]()
Griekenland niet anders als je het dichterbij huis wil hebben overigens, bij een beetje kou meteen gas of kerosine kachel aan en wordt het te warm dan zet je een raam open.
Oneens, Bitcoin en het bijbehorende protocol is niet ontworpen om efficiënt te zijn maar om een decentrale en vooral veilige manier van waardeoverdracht te bieden, mag toch wel stellen dat dat gelukt is? Ik zie ook niet zo waarom Bitcoin wel een excuus nodig zou hebben maar duizenden mensen morgen in een oliegestookt voertuig naar hun kantoortuin moeten reizen terwijl ze ook thuis kunnen werken en hun werk niet eens zo zinvol is. Leg me dat maar eens uit...Bender schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:50:
[...]
Bitcoin is relatief nieuw, iets wat zo nieuw is maar zo inefficient werkt is eigenlijk niet te verantwoorden.
Een auto bestaat al lang, we wisten toen niet beter (en zijn ze aan het verbeteren). Maar dat excuus gaat niet voor Bitcoin op, en het breng je niet eens van A naar B.
Ik zeg niet dat ik er niet aan mee doe, maar eigenlijk slaat het nergens op.
Als je wil besparen en/of dit belangrijk vindt kun je beter kijken naar je directe omgeving en wat je zelf al dan niet doet ipv naar een ander te wijzen.
Oh ja joh?Bender schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:50:
[...]
Een auto bestaat al lang, we wisten toen niet beter (en zijn ze aan het verbeteren).
Eerste elektrische auto: 1884
Eerste elektrische auto in massaproductie: 1906
En dat was allemaal een stuk efficiënter dan op benzine.
Zucht... Is mijn Nederlands dusdanig slecht geworden dat het moeilijk is te begrijpen? Kan hoor, het is niet mijn moerstaal en wonen in het buitenland werkt niet echt mee.Glenn Hoddle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:59:
[...]
Ik hoop toch dat je Rusland niet als normaal land aanhaalt. Overigens knal je daar natuurlijk helemaal niet de verwarming vol aan, dat doen ze gewoon centraal ergens - net zoals ze centraal het warm water uitzetten 's zomers. Je raam moet je dan wel weer zelf open doen. Qua energie kan ik dat land in elk geval niet echt een lichtend voorbeeld vinden.
Ik zeg nergens dat Rusland een normaal land is, ik benoem alleen wat een deel van de 170 miljoen inwoners normaal vindt. Wellicht verbaasd het je maar je mag in Rusland zelf je verwarming aanzetten en ja dat is een centrale verwarming per appartementen complex of woonwijk maar je mag echt zelf aan de knop draaien en het zo heet stoken als je leuk vindt. Warm water had ik daar ook gewoon, zomer, winter en alles daar tussenin.
Zoals gezegd, Griekenland is niet zo gek veel anders dus dat hele gezeik over energieverbruik van BTC snap ik niet zo goed. Er is veel meer winst veel dichter bij huis te behalen dan een beetje op afstand afgeven op BTC.
Dat warm water was gek, in Moskou en Petersburg was dat wel oké, maar daar buiten ging dat vaak in de zomer een paar weken dicht wegens dingen als 'onderhoud'..
Afijn, ik ben genoeg Russen tegengekomen die hun land normaal vonden - ok genoeg die het niet vonden.
Turkmenistan was trouwens nog veel gekker, daar is/was het gas gratis, maar er was ook best veel armoede en mensen voor wie lucifers dusdanig duur waren dat ze het gas dan maar dag en nacht lieten branden.
Maar dat is op zich allemaal nog geen goede reden om Bitcoin inefficient te laten zijn.
Totaal andere discussie, heb zelf alleen in en rondom Moskou en St. Petersburg gewoond en daar is het gewoon prima geregeld. Hoe dat daar buiten gaat geen idee en al helemaal geen idee hoe dat verder te maken heeft met het verbruik van BTC. Wellicht kan iemand uit Azië of een ander continent daar nog zijn of haar licht over kunnen laten schijnen.Glenn Hoddle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 01:20:
Waar ik in woonde in Rusland kon je het vergeten met de verwarming regelen - ik geloof dat er nog wel één knop was per gebouw, maar die zat vastgedraaid - en wat je ook al zegt, dan moest wel centraal de knop omgaan.
Dat warm water was gek, in Moskou en Petersburg was dat wel oké, maar daar buiten ging dat vaak in de zomer een paar weken dicht wegens dingen als 'onderhoud'..
Afijn, ik ben genoeg Russen tegengekomen die hun land normaal vonden - ok genoeg die het niet vonden.
Turkmenistan was trouwens nog veel gekker, daar is/was het gas gratis, maar er was ook best veel armoede en mensen voor wie lucifers dusdanig duur waren dat ze het gas dan maar dag en nacht lieten branden.
Maar dat is op zich allemaal nog geen goede reden om Bitcoin inefficient te laten zijn.
Buiten dat, Bitcoin is niet inefficiënt. Het doet precies wat het moet doen. Het bevalt jou alleen niet en dat mag maar het werkt wel zoals het bedoelt is.
Bensimpel
Positieve meneer
Met extra gratis hoge fees waarschijnlijk. Ik vertrouw dit soort automaten niet, net zoals euronet automaten.Slonzo schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 00:29:
[...]
Je steekt er cash in en krijgt er het equivalent in BTC voor bijgeschreven op je BTC adres?
Of omgekeerd, veronderstel ik.
😆 - Denk ook eens om ;)
Inefficient is een feature, niet een bug. Als het efficient zou zijn, is het niet veilig en kan iedere dictator, democraat of bedrijf het omver gooien.Glenn Hoddle schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 01:20:
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding"-Albert Einstein-
Nog meer mensen in deze luxepositie?
(Ingekocht op 1900)
[ Voor 4% gewijzigd door Dhr. Satoshi op 11-02-2021 01:50 ]
Doe ik ook nog een poging. Mijn buurvrouw Annie vriest oud brood in in een vriezer van bijna 30 jaar oud welke ze waarschijnlijk alsnog gaat weggooien want zonde om weg te gooien maar welke ook niet meer eetbaar meer is.Gondor schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 01:42:
Ik doe een poging: Bitcoin maakt heel erg efficiënt gebruik van hoge energie verbruik om het netwerk veilig te maken.
"Unexpected token in JSON at position 0."
Hopelijk gaan we even wat sideways en werkt alles over een uurtje weer
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
heb al gerestart alles zeer vreemd, andere browser hetzelfde
zie wel een vogel haha
/f/image/iXs7OQxrjM4RgN2rqQx06eRw.png?f=fotoalbum_large)
ok ben er achter gekomen dat binance down is. pc voor niks opgestart
[ Voor 8% gewijzigd door Toerq op 11-02-2021 04:05 ]
Bij mij hetzelfde. lijkt op Onderhoud / shit kapotToerq schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 03:47:
vreemd, had ff geen netwerkverbinding, nu doet binance niks meer. laat geen nieuwe koersen zien.
heb al gerestart alles zeer vreemd, andere browser hetzelfde
zie wel een vogel haha[Afbeelding]
ok ben er achter gekomen dat binance down is. pc voor niks opgestart
https://twitter.com/cz_binance
[ Voor 5% gewijzigd door SJAAKSJAAK op 11-02-2021 05:04 ]
doei
ja duurt wat langer lees ik op twitter, afwachten maarSJAAKSJAAK schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 05:01:
[...]
Bij mij hetzelfde. lijkt op Onderhoud / shit kapot
https://twitter.com/cz_binance
[ Voor 35% gewijzigd door Kain_niaK op 11-02-2021 05:53 ]
en daar heb ik mijn beroep van gemaakt
nee hoor, ben nog steeds wakker. traden gaat zo weer verderKain_niaK schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 05:52:
Jullie worden straks allemaal wakker met een Binance die nu al bijna 4 uur plat ligt en een gigantische hoop nerveuze traders met een open positie die erg bang zijn dat de spikes nadat trading weer begint hun meteen liquideren. Niks erger dan een spike van 1 seconde boven je liquidatie prijs omdan te crashen naar een prijs waar je dik in de winst zou staan ... maar je je bent al alles kwijt. En het is niet eens je eigen schuld .... en CZ gaat je niet je geld terug geven ....
Ik ben benieuwd wat voor rare sprongen die UP en DOWN tokens nu gaan maken. Die moeten update van 4 uur geleden dus in principe weet je wat ze gaan doen.Toerq schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 05:58:
[...]
nee hoor, ben nog steeds wakker. traden gaat zo weer verder
nou gelijk een grote groene kaars hahaKain_niaK schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 05:59:
[...]
Ik ben benieuwd wat voor rare sprongen die UP en DOWN tokens nu gaan maken. Die moeten update van 4 uur geleden dus in principe weet je wat ze gaan doen.
Tether heeft vandaag een miljard bij ge print.
https://twitter.com/whale.../1359587927291011080?s=21
Ik vraag me af of we dit jaar nog prints van 10 en 20 miljard zien.
[ Voor 24% gewijzigd door Kain_niaK op 11-02-2021 06:06 ]
Nee, zo werkt dat niet.Kain_niaK schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 05:52:
Jullie worden straks allemaal wakker met een Binance die nu al bijna 4 uur plat ligt en een gigantische hoop nerveuze traders met een open positie die erg bang zijn dat de spikes nadat trading weer begint hun meteen liquideren. Niks erger dan een spike van 1 seconde boven je liquidatie prijs omdan te crashen naar een prijs waar je dik in de winst zou staan ... maar je je bent al alles kwijt. En het is niet eens je eigen schuld .... en CZ gaat je niet je geld terug geven ....
Binance is afgelopen jaren al zovaak offline geweest, geplanned of geplanned tijdens spannende momenten.
CZ geeft handelaren meestal 30 minuten om orders in het orderbook te plaatsen, pas daarna gaat de handel van start.
Op grote coins gebeurd er weinig, ook omdat Binance Futures en alle andere platforms gewoon doorgaan, dus dat is een uitstekende referentie prijs.
Op kleine coins heb je zowel wel eens spike omhoog als omlaag.
Edit: vreemd vandaag geen orderbook tijd we vaan zo door. Maar referentie van andere platforms helpt.
[ Voor 30% gewijzigd door Malarky op 11-02-2021 06:11 ]
Stond een sell van 1.000.000 ADA in het orderboek toen bij bevroor, dacht even dat ze de boel gebroken hadden.
Inmiddels weer door, helaas is de 5ct drop van voor de maintenance niet veranderd.
edit: zie dat die 1 miljoen nog steeds soms omhoog komt, inmiddels 100.000 vanaf.
[ Voor 13% gewijzigd door mercapto op 11-02-2021 06:26 ]
Is ADA withdrawl fee nog altijd 5 ADA nu op Binance?mercapto schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 06:23:
Ja, moest even twee keer kijken toen m'n ADA niet meer bewoog
Stond een sell van 1.000.000 ADA in het orderboek toen bij bevroor, dacht even dat ze de boel gebroken hadden.
Inmiddels weer door, helaas is de 5ct drop van voor de maintenance niet veranderd.
edit: zie dat die 1 miljoen nog steeds soms omhoog komt, inmiddels 100.000 vanaf.
Ik heb geen idee, onze twee ADA adepten hebben me overtuigd om te HODLen want ADA is superduper.Kain_niaK schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 06:31:
[...]
Is ADA withdrawl fee nog altijd 5 ADA nu op Binance?
Cardano gaat veel overnemen van Ethereum, die moeten oppassen dat ze hun netwerk effect door de hoge fees niet te veel gaan kwijtraken.mercapto schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 06:34:
[...]
Ik heb geen idee, onze twee ADA adepten hebben me overtuigd om te HODLen want ADA is superduper.
Ik heb zelf Cardano op Bitfinex gekocht op 6 cent, staat daar al een tijdje. Helaas niet zo veel gekocht. Toch lekker.
Ook Avax van mijn online buddy Emin doet het fantastisch. Ik was uitgenodigd door hem in New York maar toen heeft Covid er een stokje voor gestoken. Avax is in korte tijd naar nummer 18 of zo gedaan.
Die komt nog wel in de top 10 terecht, mark mij words! Ben alleen wel bang dat die de eerste keer als ie dumpt wel heel erg gaat dumpen.
[ Voor 26% gewijzigd door Kain_niaK op 11-02-2021 06:38 ]
Op de Wanswap tracker staat WASP op 0.158, tot je inzoomt op de laatste paar candles, ineens veranderd hij in 0.155...en weer naar 0.158 als je terug uitzoomt...
Goed bezig!
Zie dit op Binance:Kain_niaK schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 06:31:
[...]
Is ADA withdrawl fee nog altijd 5 ADA nu op Binance?
Dit topic is gesloten.
![]()
- Blijf on-topic. Dit topic is alleen voor onderwerpen die te maken hebben met cryptocurrencies. Offtopic berichten worden verwijderd.
- Beperk oneliners tot een minimum en plaats geen berichten met daarin bijv. louter "MOON!" of "REKT!"
- Het aankondigen of initiëren van pumps en dumps is verboden.
- Post geen Telegram groups, Discord servers of andere "signal" chat kanalen
- Geen links met referral, of vragen om invites.
- Wees vriendelijk, reageer niet op de man.
- Geen crossposts! Post je vraag of opmerking in 1 topic, niet meerdere. Kies daarvoor het topic dat het best bij je vraag/opmerking past. Voor meer info: Welkom in het cryptocurrency forum. LEES DIT EERST!.
- Dit topic is niet bedoeld voor simpele vragen. Eigen inzet blijft gewenst en lees vooral eerst de topicstart.
En zoals altijd: investeer nooit meer geld dan je bereid bent te verliezen!