Taro schreef op dinsdag 9 februari 2021 @ 23:19:
[...]
Ooit gaat het tij natuurlijk keren. Maar dat kan over 1 uur of 8 maanden zijn. Ik ben ook best wel bereid om er nog extra fiat in te steken, maar op dit punt is het gewoon niet handig.
Maarja, nu bijv. 500 Euro inleggen kan morgen 750 Euro betekenen. Of 195... Lastig. Probleem met al die goedkope coins is ook dat je kunt omrekenen hoeveel je er nog prima van je spaargeld bij had kunnen kopen en hoeveel je dus meer had kunnen verdienen. Je wordt al snel te gretig en percentages van >40% wennen ook gewoon erg snel, bizar.
Mijn TSLA aandelen bungelen al enkele weken rondom hetzelfde bedrag. Paar procent erbij, paar procent eraf. Vandaag al getwijfeld om ze uit te betalen en in bijv. ETH of een vage alt te duwen. Morgen nog 1x aankijken en dan maar een besluit nemen.
Ik heb last van iets waar denk ik veel mensen last van hebben. Als je wil investeren maar je durft niet dan stijgt het en als je besluit het wel te doen dan daalt het

Ik heb een paar honderd liggen die ik er zo in kan steken maar ik vraag mij gewoon af hoe verstandig dat nu is. Daarom wacht ik ook tot het flink naar beneden gaat. Als dat een maand ofzo duurt dan is dat maar zo. Vandaag had ik ook de neiging om op de FOMO trein te springen maar ik kan dat steeds beter bedwingen. Niet gedaan. Alleen gezien de beweging opzij nu ben ik bang dat dit weer een gevalletje is van "niks doen en dan stijgt die"

Uiteindelijk wel van een beetje fiat nog een beetje xvg gekocht en met een kleine 10% winst weer verkocht waardoor dat nu toch in btc staat
Ook met het missen van de tweede jump, ben eruit gegaan bij 43,2k (Stop loss). Baal wel een klein beetje dat het juiste zo ongeveer de bodem van de dip bleek te zijn. Aan de andere kant had ik vanaf dat moment ook geen risico meer om het weer te verliezen. Dus hoezeer ik soms dan baal, kan ik mezelf dat ook steeds beter voor houden.
Een vraagje, wellicht kan ik er iets van leren. Met jouw kennis, zou je een stop loss op 43,2k bij die eerste jump onhandig noemen en zo ja, waarom? Ik dacht zelf, ik ga tussen de MA's zitten zodat ik niet vlak boven of onder de eerste geraakt wordt en die dan weer omhoog gaat.
3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel