• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:45
Swelson schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 14:27:
Zijn er hier mensen die een Makita lamp hebben waar je een LXT of CXT accu aan kan koppelen? Idee dat je je Makita accu's kunt gebruiken is leuk, maar ik vind die body's nogal prijzig voor dat het alleen wat plastic met wat LEDs is.

Wat is het voordeel van dit Makita lampen ten opzichte van andere werkverlichting op (losse of ingebouwde) accu?
Heb zo'n hoofdband lamp van Makita, maar dat valt zwaar tegen qua lichtopbrengst.
Een LED zaklamp uit de rommelbak van Praxis geeft meer licht en kostte maar €8. Werkt uren lang op 3 AA batterijen. Heb er een stuk of wat hier en daar liggen dus ook altijd wat licht bij de hand.
Bol heeft ze ook gehad.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:01
Linux gebruiker schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 15:34:
[...]

Heb de Makita DMR 056 voor mijzelf en de Makita DMR 055 voor mijn moeder gekocht, de combinatie van lamp, en radio, kwaliteit, lange verkrijgbaarheid van onderdelen. Beiden zijn gekocht om in geval van nood in huis te kunnen gebruiken, zie mijn moeder liever niet met lucifers en kaarsjes aan de gang als er (langdurig) stroomuitval is. Als ik denk wat er gebeuren kan als het met lucifers en kaarsjes fout kan gaan bij stroomuitval is, is duur maar een woord.
Herkenbaar. Heb zelf een 40-USB150X voor Husqvarna BLI accu’s. (Heb een viertal BLI 200 accu’s handig voor elektrische duwmaaier, heggenschaar, bosmaaier, bladblazer en kettingzaag. ) Deze heeft 2x usb C aan 5V/9V/12V/15V⎓3 A output. Voor als de stroom langere tijd uit zou vallen. Handig voor het opladen van een telefoon, tablet, laptop. Maar die heeft geen lamp functie.

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 11-08-2026 17:05 ]

MacBook Air 13.6” M4 16 Gb Sky Blue  iPad Pro 12.9” M1  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Ik heb een DECDML807 gekocht een tijd terug, erg blij mee tijdens het klussen. Ondertussen zijn er hier genoeg LXT accu’s in huis. Met een 5A accu staat hij ook lekker stabiel. :)

Van klussen krijg je grijze haren

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 20:18
Zijn er hier mensen die een Makita lamp hebben waar je een LXT of CXT accu aan kan koppelen? Idee dat je je Makita accu's kunt gebruiken is leuk, maar ik vind die body's nogal prijzig voor dat het alleen wat plastic met wat LEDs is.

Wat is het voordeel van dit Makita lampen ten opzichte van andere werkverlichting op (losse of ingebouwde) accu?
ja ik heb een soort van zaklamp die rechtop kan staan en een bouwlamp, beide makita waar mijn lxt's ingaan. hartstikke handig als alles gewoon dezelfde accu heeft.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:04

MJV

Mimiix schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 11:34:
Dank voor de opties! Het lastige is: Ik wil eigenlijk geen permanente kast hebben daar. Dus echt zoals packout dat heeft: een bord met beugels waar je het aan ophangt.

Toch nog verder zoeken
Die Keter Roc Pro bakken en lades kun je van het karretje afhalen en dan ophangen, net als Milwaukee.

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:40

Ik heb de DEBDML801X, inderdaad iets duurder dan een gemiddelde amazon/alli lamp. Maar af en toe best goedkoop in de aanbieding te krijgen of icm met een andere Makita actie. Grootste voordeel vind ik dat ik altijd wel een volle accu in huis heb. Ook ideaal als lamp op camping bijvoorbeeld.

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Zijn die mensen van Hookz én alle concurrenten echt allemaal aan de Ikea Pax verslaafd?

Het metaal kost op zich niet veel hoogte, maar vervolgens zit de rails geheel onder de box en dan kost het net zoveel ruimte als de oplossingen in hout. Zou de rails naast de box zitten, dan zou dan minstens 40mm hoogte per box + schap + speelruimte moeten schelen.

Ik heb niet veel hoogte beschikbaar, maar helaas: die 'ernaast' oplossing vind ik niet. Is dat dan alléén omdat het geheel dan net niet meer in 'n Pax past? :|.

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-08 08:33
Gwaihir schreef op dinsdag 11 augustus 2026 @ 19:19:
Zijn die mensen van Hookz én alle concurrenten echt allemaal aan de Ikea Pax verslaafd?

Het metaal kost op zich niet veel hoogte, maar vervolgens zit de rails geheel onder de box en dan kost het net zoveel ruimte als de oplossingen in hout. Zou de rails naast de box zitten, dan zou dan minstens 40mm hoogte per box + schap + speelruimte moeten schelen.

Ik heb niet veel hoogte beschikbaar, maar helaas: die 'ernaast' oplossing vind ik niet. Is dat dan alléén omdat het geheel dan net niet meer in 'n Pax past? :|.
Je zou zelf wat aluminium platen kunnen kopen en die (laten) zetten, zal alsnog goedkoper zijn dan bestellen. Paar gaatjes om het aan de rails te kunnen bevestigen. Aan de achterkant opstaande rand en wellicht aan de voorkant ook een kleine voor wat stijfheid.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Ik heb er 1, gekocht met de spaarpunten, anders had ik het niet zo gauw gedaan denk ik. Maar aan de andere kant gebruik ik hem wel heel veel, ook een fijne lichtkleur en bundel waardoor ik soms met 1 hand een kwart hanteer en "scan" met die lamp in de andere hand of het allemaal goed is geverfd. De bouw van het scharnier vond ik wel wat eigenaardig.

Er zijn ook lampen van Scangrip die op alle accusystemen passen door de bijpassende adapter. Ze staan bekend om de goede leds (temperatuur en CRI, zeker met schilderwerk van belang). En Ledlenser heeft ook hele mooie werklampen.

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:01

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ja, ik heb deze

https://www.makita.nl/art...14-4-v-18-v-werklamp.html

Op internet zo rond de 50-75........het idee dat je de LXT accu kunt gebruiken is op zich handig want ik heb er daar altijd wel minstens 1 vol van.

Maar de lichtopbrengst is maar zo-zo......enigszins bulkig van formaat (lang/hoog) en ook het plastic is niet echt "rugged" uitgevoerd.

Het doet wat een bouwlamp moet doen, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik betwijfel of ik 'm weer zou kopen mocht deze de geest geven.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:01

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

_ferry_ schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 10:43:

Er zijn ook lampen van Scangrip die op alle accusystemen passen door de bijpassende adapter.
nou, deze ga ik eens bekijken :) goeie tip mocht mijn Makita stuk gaan.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:29

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit

Er is een tijd geweest dat er met regelmaat ook een lampen actie was dan kreeg je een lampbody gratis bij een apparaat. daarom heb ik er 3 :+ Dat leek overdreven maar inmiddels best handig gebleken. En daarom zou ik een lamp binnen een aanwezig accu eco systeem zeker aanraden. tegenwoordig staat hij vaak ook in de kadoshop en kan je er punten voor sparen.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Fraggert schreef op woensdag 12 augustus 2026 @ 11:00:
[...]

nou, deze ga ik eens bekijken :) goeie tip mocht mijn Makita stuk gaan.
Zie: https://www.scangrip.com/en-gb/products/connect
De Makita/CAS accus passen direct zag ik net.

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik dacht dat Metabo/CAS de standaard connector was, maar er zijn ook versies van Scangrip lampen met een andere connector, meen ik, waarbij je dus geen adapter nodig hebt. Goed opletten welke versie je koopt dus. Buiten dat, zelf goede ervaring met m'n Scangrip lampen.

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Over lampen gesproken, de Parkside acculampen zijn regelmatig in de aanbieding voor 6,-. Te geef als je toevallig al een 20v Parkside accu hebt. De accu ventilator is trouwens ook een aanrader, houdt het de hele nacht vol op de laagste stand met een 4ah accu, destijds voor 15,- gekocht en veel plezier van gehad.

Heb ook zo'n ronde Makita LXT staaflamp, fijn ding en veel gebruikt tijdens de verbouwing maar wel 10x zo duur.
Pagina: 1 ... 289 290 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).