• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:55
Mijn huidige boorhamer (Bosch PBH 200 RE) heeft het naar 20+ jaar trouwe dienst opgegeven.
Voor mijn overige elektrische apparaten heb ik inmiddels gestandaardiseerd op Makita 18V LXT platform.
Ik aarzel tussen een snoer variant (HR2470) of een accu variant (DHR 182 of DHR 202).
Als ik de recensies goed begrijp zijn de accu varianten wat stabieler maar ook minder krachtig (2 vs 2,4 J). Als Ik gebruik deze boor voor betonnen vloer, (gestorte) wanden en soms plafond (gordijnrails)
Hebben jullie tips / ervaringen

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

JukeboxBill schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:27:
[...]

Foto is wat onscherp maar het lijkt mij nog erg ruw voor fijnmetaal begrippen. En ruw is wat anders dan scherpe bramen, want het gaat om het oppervlak van die 4 mm breed.
Met welke korrel lappenschijf heb je het nabewerkt?

Ik ben niet zo heel erg bekend met lasersnijden, maar je zal net als bij draadvonken kwaliteitseisen kunnen stellen aan de oppervlakte afwerking. Alleen hoe gladder hoe meer tijd en geld het gaat kosten.
Met korrel 60 heb ik nabewerkt.

Bij mijn lasersnijder heb ik niets te kiezen buiten wel/niet afbramen/.

Heb je nog tips op welke wijze ik die 4 mm rand minder ruw kan maken?

Het gaat om 20 lopende meters, dus graag weinig handwerk, en een sleuf van 12 mm breed. (Door die sleuf gaat de
fijnste Festool kopieerring met een diameter van slechts 8,5 mm én een freesje met diameter 4).

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, AHED-BMS, Tibber Epex/Greenchoice 3j

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:15

dragonhaertt

@_'.'

cj1 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:50:
[...]

Handmatig zelf afbramen/schuren/polijsten?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:11
[...]

Het gaat om 20 lopende meters, dus graag weinig handwerk, en een sleuf van 12 mm breed. (Door die sleuf gaat de
fijnste Festool kopieerring met een diameter van slechts 8,5 mm én een freesje met diameter 4).
Volgens dit verhaal is er wel wat te kiezen v.w.b. de kwaliteit van de randafwerking, maar als je iets laat maken door een bedrijf dat alleen aan de staalconstructiebedrijven levert dan kennen ze maar 1 stand.

Volgende keer dan maar een mal laten draadvonken. Dan is er meer mogelijk qua gladheid van het oppervlak. Dat is een techniek die in de gereedschapsmakerij wordt toegepast waar hogere eisen worden gesteld.

Korrel 60 is ook wel ontiegelijk grof als eindafwerking, 180 komt beter in de buurt. Als je het machinaal wil afwerken zou je een schuurrol, waar je schuurlinnen in kan klemmen, kunnen gebruiken.
(edit) deze past niet in die sleuf van 12 mm maar misschien zijn er dunnere van Dremel of zo.

Misschien gaat het ook wel met minder slijtage als je een houtglijmiddel gebruikt. Ik heb dit in gebruik. Is een vloeistof, maar vind het minder goed werken dan het wasachtige spul wat ik eerder had. Dat bleef langer zijn werking houden.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

• JukeboxBill
Maarten60 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 15:44:
Mijn huidige boorhamer (Bosch PBH 200 RE) heeft het naar 20+ jaar trouwe dienst opgegeven.
Voor mijn overige elektrische apparaten heb ik inmiddels gestandaardiseerd op Makita 18V LXT platform.
Ik aarzel tussen een snoer variant (HR2470) of een accu variant (DHR 182 of DHR 202).
Als ik de recensies goed begrijp zijn de accu varianten wat stabieler maar ook minder krachtig (2 vs 2,4 J). Als Ik gebruik deze boor voor betonnen vloer, (gestorte) wanden en soms plafond (gordijnrails)
2 of 2,4 joule maakt niet zo veel verschil. Een goede kwaliteit boor en regelmatig een nieuwe pakken doet ook een hoop.
Voor het LXT platform zijn er ook 2x18 Volt boorhamers, ook als combihamer voor het boren zonder hameren.
Die zijn net iets krachtiger.

• Evo X
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:30
JukeboxBill schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 17:27:
[...]

Volgens dit verhaal is er wel wat te kiezen v.w.b. de kwaliteit van de randafwerking, maar als je iets laat maken door een bedrijf dat alleen aan de staalconstructiebedrijven levert dan kennen ze maar 1 stand.

Volgende keer dan maar een mal laten draadvonken. Dan is er meer mogelijk qua gladheid van het oppervlak. Dat is een techniek die in de gereedschapsmakerij wordt toegepast waar hogere eisen worden gesteld.

Korrel 60 is ook wel ontiegelijk grof als eindafwerking, 180 komt beter in de buurt. Als je het machinaal wil afwerken zou je een schuurrol, waar je schuurlinnen in kan klemmen, kunnen gebruiken.
(edit) deze past niet in die sleuf van 12 mm maar misschien zijn er dunnere van Dremel of zo.

Misschien gaat het ook wel met minder slijtage als je een houtglijmiddel gebruikt. Ik heb dit in gebruik. Is een vloeistof, maar vind het minder goed werken dan het wasachtige spul wat ik eerder had. Dat bleef langer zijn werking houden.
Zelf iets laten draad vonken? Dat lijkt me tamelijk over de top.
De mal uit aluminium of dunner staal maken kan ook.
Beetje schuren/dremelen komt het wel goee lijkt me? Korrel 60 is idd weinig.

Alternatief: kijken bij hornbach naar commerciele bestaande mallen & hoe die evt verschillen.

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 22:00
Heb deze set net binnengekregen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X5SFTyj2ni6g1Oj4KeulX9LVxkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/brO4iDPxarkw58BHbL5C91GP.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben niet gelijk dolenthousiast, ze zijn bot, vies/vettig (met stipjes) en de verpakking lijkt ook al eerder geopend. Voor 70 euro had ik eigenlijk wel betere kwaliteit verwacht. Stel ik me aan en moet ik gewoon gaan slijpen of mag ik idd meer verwachten en het retour sturen?

• cj1
  • Niet online

cj1

Evo X schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 18:10:
[...]

De mal uit aluminium of dunner staal maken kan ook.
Beetje schuren/dremelen komt het wel goee lijkt me? Korrel 60 is idd weinig.
Aluminium had ik inmiddels ook bedacht voor een toekomstig sjabloon.

Met deze Klingspor NCS 600 Vliesmopstifte Kombination, 80 x 50 x 6 mm Korn 60 Coarse "flappenschijf" heb ik afgebraamd.
https://score-schleifwerk...-mm-korn-60-coarse-124588

Ik heb er nog iemand naar laten kijken en die heeft er wel zijn vingers aan opengehaald. Mijn eerste stap is verder "polijsten" met de flappenschijf. (Als ik geen 60 grof kiest, dan duurt het een eeuwigheid voordat ik ooit een klein beetje afgeronde kanten aan staal krijg).

Als ik zoveel nabewerking moet doen, of speciaaltjes met sjabloon snijden, dan kan ik beter een dozijn kopieerringen kopen.

Misschien de boel (sjabloon + kopieerring) wat invetten. Lijbaanolie / siliconen?

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, AHED-BMS, Tibber Epex/Greenchoice 3j

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:06
@Retrospect Dat laatste. Dit is simpelweg een tweede kans-product, dat als nieuw is verkocht. Op zijn minst mag je dan een open-box-rabat verwachten.
Dat een gloednieuwe set niet zo vlijmscherp als een samoeraizwaard is, allez, maar het moet wel werkbaar scherp zijn. Als vet stipjes vertoont, is het bovendien verontreinigd, of er zijn culturen op ontstaan, die eerder in een petrischaal thuishoren. Maar dat komt in de praktijk op het zelfde neer.

[ Voor 3% gewijzigd door trabant op 05-12-2025 22:13 ]

KPN is een drieletterwoord

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Sinterklaas kwam hier mee aan:
Afbeeldingslocatie: https://ae-pic-a1.aliexpress-media.com/kf/S6337253a357041e8ae2794de23cd43a8U.jpg_960x960q75.jpg_.avif
https://a.aliexpress.com/_EGtQiUs

Briljant in zijn eenvoud :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:15

dragonhaertt

@_'.'

Retrospect schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:12:
Heb deze set net binnengekregen [Afbeelding]

Ik ben niet gelijk dolenthousiast, ze zijn bot, vies/vettig (met stipjes) en de verpakking lijkt ook al eerder geopend. Voor 70 euro had ik eigenlijk wel betere kwaliteit verwacht. Stel ik me aan en moet ik gewoon gaan slijpen of mag ik idd meer verwachten en het retour sturen?
Bijna alle beitels die ik heb gekocht, ook dure, zijn niet extreem scherp fabrieks-af.
Die moet je eigenlijk altijd schoonmaken, oliën en slijpen voor gebruik.

Volgens mij zijn de narex cryo een van de weinige uitzonderingen, maar die zij nog eens 3x zo duur.

Als de verpakking echt geopend is dan zou ik wel op zijn minst een korting vragen. Terugsturen kan ook altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door dragonhaertt op 05-12-2025 21:00 ]

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Retrospect
Dank voor de reacties. Vlijmscherp had ik ook niet verwacht, maar uit de doos scherp genoeg voor grof werk wel. Het is bij Amazon besteld, retouren gaat makkelijk. Maar dit zal vast al een eens geretourneerd product zijn. Denk dat ik beter wat meer kan uitgeven bij Baptist oid.

• JukeboxBill
Dat doe ik al 10-tallen jaren met een stuk touw.

• Gdzr
  • Registratie: April 2008
Ik heb nu net de DHR242 besteld, hier krijg je nu namelijk 30 punten bij die je in de makita shop kan inwisselen voor een 5Ah accu. Waardoor je bijna op de prijs zit van de 202, maar heb je wel een veel nieuwere machine. Weet zo het verschil niet met de 182 die je noemt.

6.8 kWp op zuid en west

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 20:49

Rzaan

Altijd zoekende

The Eagle schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 20:43:
Sinterklaas kwam hier mee aan:
Briljant in zijn eenvoud :)
Welke afmeting heb je?
Ik zie ze staan van 60 en 40

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik ben zelf Makita fan en heb naar de DHR243 zitten staren.
Op een dag bij Gamma een demo model met 50% gekocht. Accu er in. Kapot.
Iets in mij gaf het gevoel dat de verwisselbare kop en de klopfunctie niet lekker zijn.
Op internet kwam ik vervolgens vaker het probleem tegen.

Uiteindelijk de combihamer van Festool gekocht omdat ik 2 festool accu's heb.
Ik kan je daarom hierin dus niet de juiste tips geven, alleen dat je je over de levensduur/kwaliteit moet inlezen.

En YouTube: Keuzehulp Makita boorhamer en Makita Combihamer 18V. Welke moet je k...

[ Voor 9% gewijzigd door DJMaze op 06-12-2025 10:45 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Retrospect schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 21:03:
Dank voor de reacties. Vlijmscherp had ik ook niet verwacht, maar uit de doos scherp genoeg voor grof werk wel. Het is bij Amazon besteld, retouren gaat makkelijk. Maar dit zal vast al een eens geretourneerd product zijn. Denk dat ik beter wat meer kan uitgeven bij Baptist oid.
ik zou ze even ontvetten en daarna slijpen en doorgaan.

Niet-scherp is het meeste wel, grof werk kan ermee maar iets serieus? Neuh. Slijpen moet je dus sowieso

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:22

copykat

Good copy isn't bad

De vraag is natuurlijk is het corosie of meer verkleuring van de beschermlaag vet.
Foto's maken en dan schoon maken en weer foto's maken. Dit vervolgens gebruiken om "2dekans " kortings claim te maken.
Als t minimaal en alleen cosmetisch is tja 1 keer gebruiken en je zit vermoedelijk op t zelfde level.

Kwa slijpen. Ik weet niet beter dat je nieuwe beitels minimaal moet stroppen om maximale scherpte te krijgen. Fabrieks slijpen is vaak machinaal en dus altijd een eind bur er op. En die moet je weg stroppen.
Heel misschien een 2000-4000 grid als fine tune bij nieuwe snijvlakken.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:48

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
beitels e.d. koop ik doorgaans 2ehands aan nieuw heb je bijna zonder uitzondering net zoveel werk je wilt niet weten hoeveel bijna niet gebruikte nooitgedachtjes er nog in gereedschapskisten liggen en elk jaar met koningsdag komen er een paar op kleedjes te liggen of vinden hun weg naar de kringloop. Een betere deal ga je niet vinden. beitels zijn eigenlijk zonder uitzondering ook erg overprijst, het is meer een mode/ status ding geworden net als handschaven.

• The Eagle

The Eagle

JukeboxBill schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 21:03:
[...]

Dat doe ik al 10-tallen jaren met een stuk touw.
Kan, maar touw van de bouwmarkt is duurder dan dit :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Maarten60
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:55
@DJMaze @Gdzr @JukeboxBill
Dank voor jullie tips. Filmpje was zeer leerzaam en ook de verwijzing naar combihamer.
Verschil tussen nieuwe koolborstelloze versies DHR182, DHR 242 en DHR 243 is qua prijs marginaal. Heb nu een voorkeur voor DHR242/243 maar opmerking over verwisselbare kop en de klopfunctie doet mij neigen naar de 242.
Wel bijzonder dat niemand een opmerking maar over een versie met snoer. Kennelijk is dat 'oud nieuws'

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

@Maarten60 snoer is alleen een optie als je makita wilt en een ander ecosystem van overige accumachines heb.
Nu is zelfde accu systeem dus een nobrainer. Als je niet de hele dag door beton staat te "gatenkazen" is snoer niet nodig.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Retrospect
twain4me schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:09:
[...]

beitels e.d. koop ik doorgaans 2ehands aan nieuw heb je bijna zonder uitzondering net zoveel werk je wilt niet weten hoeveel bijna niet gebruikte nooitgedachtjes er nog in gereedschapskisten liggen en elk jaar met koningsdag komen er een paar op kleedjes te liggen of vinden hun weg naar de kringloop. Een betere deal ga je niet vinden. beitels zijn eigenlijk zonder uitzondering ook erg overprijst, het is meer een mode/ status ding geworden net als handschaven.
Voor wat betreft dat laatste. Het is dus net zo handig een setje van Presch te komen dan voor 3 keer zoveel een setje van Kirschen?

Want als er dan toch geslepen moet worden en het allemaal vanuit de fabriek bot is, wat maakt dan het echte verschil?

[ Voor 7% gewijzigd door Retrospect op 06-12-2025 18:52 ]

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:06
The Eagle schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 17:34:
[...]

Kan, maar touw van de bouwmarkt is duurder dan dit :+
Ik doe het met helemaal niets. De opgerolde tuinslang hangt zonder hulpmiddelen zo aan de haak.
Die haak is dan wel een plankendrager. :*)

KPN is een drieletterwoord

• The Eagle

The Eagle

Iemand ervaring met een vierkante gaten boor? Werkt dat een beetje? https://a.aliexpress.com/_EvozO5K

• big bang
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01:58
The Eagle schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 23:09:
Iemand ervaring met een vierkante gaten boor? Werkt dat een beetje? https://a.aliexpress.com/_EvozO5K
offtopic:
gelijk even gekeken of ze ook een plintenladder hadden, maar die vond ik dan weer niet

It's time to play the music, it's time to light the lights

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

[...]

ik zal morgen even naar mijn mal kijken. Besef je aub wel dat alles wat je wegschuurt de precisie van je mal beïnvloedt.
Het komt nogal nauw met die mal nml. Ik jeb diverse projectjes over mogen doen. Ook bijvoorbeeld door een niet-Festool freesje te gebruiken maar een (relatief) dure van ecotools met dezelfde specs. Het komt dus allemaal nogal nauw.

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
big bang schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 23:57:
[...]
offtopic:
gelijk even gekeken of ze ook een plintenladder hadden, maar die vond ik dan weer niet
Ik ken het gevraagde stuk gereedschap ook niet, maar...

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Ik vermoed dat het een vierkantegatenbeitel is. T rammelt zich naarbinnen in zachte steen.
Dus niet laten draaien. :)

• cj1
  • Niet online

cj1

Boudewijn schreef op zondag 7 december 2025 @ 00:55:
[...]
Besef je aub wel dat alles wat je wegschuurt de precisie van je mal beïnvloedt.
De snijranden (4 mm hoog) heb ik nat gepolijst met zo'n roze polijststifje.

Na het zien van de slijtage op de Pertinax zool, nog een keer heel goed de bovenzijde gevoeld, en alles wat niet super glad voelde nog een keer behandeld met de flappenschijf.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bna3BL-2HrtA9-KrEHrVavl8VcY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6TqPHou6J9URuZW6zS3ReLP7.jpg?f=fotoalbum_large
Mijn conclusie qua slijtage van de Festool met het lasersnijsjabloon uit staalplaat is dat ik verkeerd bezuinigd heb op de bewerking ontbramen. Bij mijn volgende sjabloon zal ik bij het lasersnijwerk de ontbraam-optie kiezen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

copykat schreef op zondag 7 december 2025 @ 09:13:
[...]

Ik vermoed dat het een vierkantegatenbeitel is. T rammelt zich naarbinnen in zachte steen.
Dus niet laten draaien. :)
Yup. Voor 1.50 inclusief verzenden zou ik een bijzonder laag verwachtingspatroon hebben, ik denk dat urinoirstaal te duur is voor zoiets. Wellicht dat gestolde kindertraantjes ook een goede grondstof is voor die prijs.

Ook een dure lijkt me niet echt mega-goed werken maar geen ervaring mee.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Boudewijn schreef op zondag 7 december 2025 @ 14:14:
[...]

Yup. Voor 1.50 inclusief verzenden zou ik een bijzonder laag verwachtingspatroon hebben, ik denk dat urinoirstaal te duur is voor zoiets. Wellicht dat gestolde kindertraantjes ook een goede grondstof is voor die prijs.

Ook een dure lijkt me niet echt mega-goed werken maar geen ervaring mee.
Die dingen gebruik je eigenlijk alleen maar om middels een multitool vierkante gaten in gipswanden te maken. Ik vrees dat je zo'n ding ook direct met de lokale oudijzerboer mee kunt geven als je er middels een boorhamer in de hamerstand op bijvoorbeeld een baksteen of GiBo blok mee aan de slag gaat.

Typisch stukje 'Amerikaans' gereedschap, daar zijn ze groot fan van 'Dry-Wall' bouwmethoden.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Will_M schreef op zondag 7 december 2025 @ 14:21:
[...]

Die dingen gebruik je eigenlijk alleen maar om middels een multitool vierkante gaten in gipswanden te maken. Ik vrees dat je zo'n ding ook direct met de lokale oudijzerboer mee kunt geven als je er middels een boorhamer in de hamerstand op bijvoorbeeld een baksteen of GiBo blok mee aan de slag gaat.

Typisch stukje 'Amerikaans' gereedschap, daar zijn ze groot fan van 'Dry-Wall' bouwmethoden.
Mooi dat op ali er dan een bakstenenmuur op de actiefoto bijstaat. In gipsplaat kom je nog wel met een koffieroerhoutje :+

• JukeboxBill
Kijk even naar de reviews op ALI. Iemand heeft foto's geplaatst en daar heeft het ding het een nogal vreemde aansluiting, wat lijkt op een vierkante SDS en past niet zo maar in een standaard boormachine.

Hier zie trouwens zo'n ding in actie.
Alleen ziet die er wel wat steviger uit dan het ALI geval.

[ Voor 15% gewijzigd door JukeboxBill op 07-12-2025 15:31 ]

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Will_M schreef op zondag 7 december 2025 @ 14:21:
Die dingen gebruik je eigenlijk alleen maar om middels een multitool vierkante gaten in gipswanden te maken.
Waar sluit je dit dan op aan en waarom? Die multitool kan toch zelf 'n gipswand insnijden?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Gwaihir schreef op zondag 7 december 2025 @ 15:11:
[...]

Waar sluit je dit dan op aan en waarom? Die multitool kan toch zelf 'n gipswand insnijden?
Ik ken dit soort dingen eigenlijk ook alleen maar als onderstaand 'apparaatje' en dan ook niet met een aansluiting voor in een boorkop (laat staan in een SDS / SDS+ / SDS Max kop) :+

Afbeeldingslocatie: https://cdn.toolstation.nl/images/140211-NL/800/24140.jpg

Plaatje is clickable voor meer info.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21:30
Iemand ervaring met korpusklemmen van Jorgensen? Heb wel interesse in de 60cm maar geen idee of ik voor de Bessey moet gaan of dat Jorgensen ook prima is als je ze niet dagelijks gebruikt

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

BitBakker schreef op zondag 7 december 2025 @ 19:25:
Iemand ervaring met korpusklemmen van Jorgensen? Heb wel interesse in de 60cm maar geen idee of ik voor de Bessey moet gaan of dat Jorgensen ook prima is als je ze niet dagelijks gebruikt
Geen ervaring mee. Als ik echter 40E/stuk zie (link verwijderd, zie edit) dan is er qua prijs-kwaliteitsverhouding natuurlijk heel weinig kwaliteit nodig om Bessey te verslaan.
offtopic:
Ik bedoel daarmee dat Bessey echt wel prima is qua kwaliteit, maar ook fors aan de prijs.
edit: ik linkte net naar Vevor. Ook vevor is een verhikel van de Chinezen. In dat geval zou ik altijd liever elders kopen en dan maar 20E meer dokken :X.

[ Voor 19% gewijzigd door Boudewijn op 07-12-2025 19:47 ]

• BitBakker
  • Registratie: Augustus 2025
  • Laatst online: 21:30
Eens hoor, de kwaliteit van Bessey stel ik ook zeker niet ter discussie. Was meer de vraag of het goedkoper kan en nog steeds goed genoeg.
Pagina: 1 ... 269 270 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).