Groetjes Bas
Ik ben op zoek naar informatie over verf spuiten. Mijn moeder heeft bedacht dat de woonkamer opnieuw geschilderd moet, dat is nagenoeg allemaal wit en omdat ik een pesthekel aan verven heb wil ik wat meer weten over HLVP spuiten. Op een paar plekken gelezen en gezien (youtube) dat dit redelijk makkelijk zou zijn en een nagenoeg streeploos resultaat oplevert. Klinkt top natuurlijk.
Wie hier heeft ervaring met zo'n ding en waar moet ik op letten? Welke merken of types zijn geschikt voor latex spuiten en welke latex kan erin?
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Zeer tevreden over het apparaat, wel een aardige klus om hem schoon te maken. Maar dat is denk ik wel met elke verfspuit.
Heb m'n hele huis ermee gedaan, en ik heb nergens strepen. Het is wel even oefenen en het gebruikt redelijk wat verf. Niet alle verf schijnt geschikt te zijn, ik heb zelf overal Histor Clean op gespoten. Heb het een heel klein beetje verdund, ongeveer 1 plastic bekertje op 1 emmer van 10L.
Ik vond het achteraf de investering meer dan waard, heb m'n hele huis in 2 dagen gespoten. (2x) Dat zijn 2 verdiepingen en flink wat muren.
Voor latex moet je geen hvlp gebruiken, maar zoals hierboven al gemeld: een airless.Pixeltje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:07:
Goedemorgen!
Ik ben op zoek naar informatie over verf spuiten. Mijn moeder heeft bedacht dat de woonkamer opnieuw geschilderd moet, dat is nagenoeg allemaal wit en omdat ik een pesthekel aan verven heb wil ik wat meer weten over HLVP spuiten. Op een paar plekken gelezen en gezien (youtube) dat dit redelijk makkelijk zou zijn en een nagenoeg streeploos resultaat oplevert. Klinkt top natuurlijk.
Wie hier heeft ervaring met zo'n ding en waar moet ik op letten? Welke merken of types zijn geschikt voor latex spuiten en welke latex kan erin?
Een wagner control pro kost je 400-500 euro. (behalve de mazzelaars die hem tijdens primeday/black friday voor minder dan 300 konden kopen
Tja je zult 'm net als iedereen veel minder vaak gebruiken dan een schroefmachine.NoepZor schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:49:
Ik zoek nog een reden om een cirkelzaag met liniaal (€149) aan te schaffen. Mijn vader heeft er een liggen, zonder rail. Daar kun je volgens mij ook prima mee zagen als je hem langs een lange waterpas o.i.d. legt. Ik moet voor op zolder wat plaatmateriaal zagen (toegangsluikjes, deurtje en wat schuifdeurpanelen), maar ik kan voor mijzelf nog niet helemaal de aanschaf verantwoorden met een goede business case
Maar het is eigenlijk een must om mooi strak werk te maken, dus ik zeg gewoon doen!
Afplakken, nog een beetje afplakken en daarna nog meer afplakken.Pixeltje schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:07:
Goedemorgen!
Dat is mijn idee bij verf spuiten in huis
Tuurlijk, budget is persoonlijk. Maar voor 300 euro moet je inderdaad verwachten wat compromissen te maken. Inschakelautomaat en regelbare zuigkracht lijken me inderdaad dingen die ik ook niet zou willen missen. Anti-statische slang wordt waarschijnlijk lastig in dat budget, alhoewel ik er tot nu toe weinig last van heb gehad (behalve bij de cycloon, dus). Automatische filterreiniging gaat ook lastig worden in dat budget, maar semi-auto is waarschijnlijk in de meeste gevallen ook wel voldoende, je moet er alleen zelf aan denken het te gebruiken.jichem schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:49:
Ik gebruik hem ook vaak genoeg, maar ik moet ook eerlijk zijn. Gebruik ik hem zo vaak dat het een aanschaf van 600 euro verantwoord. Dat vind ik niet, 300 is eigenlijk wel ruim genoeg. Zeker als het qua veiligheid niet zo veel verschil maakt. Dat ik dan af en toe even het filter moet uitblazen.. So be it. De andere zaken, inschakelautomaat en regelbare zuigkracht, dat heb ik nu ook en zou ik vreselijk gaan missen. Dat is voor mij niet acceptabel om te verliezen.
Hangt af van het stof dat je opzuigt, neem ik aan. Muren schuren (kaal stucwerk) is echt fijnstof rotzooi, kan me voorstellen dat dat niet 100% door je stofzak wordt opgevangen. Zelfde met MDF stof.Twijfels schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:49:
Dus toch wel (mits je goede hebt), na een stuk of 10 fleecezakken gevuld te hebben met van alles en nog wat, van betongruis tot bladeren, is de binnenkant nog steeds brandschoon hoor, afgezien van het kleine beetje stof wat uit de opening van de zak komt bij wisselen
Ik gebruik deze. Niet meest ideale cycloon, vrij topzwaar en heeft een neiging om te willen vallen. Maar, wat voor mij belangrijk was op het moment van aanschaf, met alle verloopjes erbij om netjes op m'n stofzuiger aan te sluiten, zodat ik gewoon aan het werk kon met dat ding zonder rond te hoeven kijken naar de juiste verloopstukken. Grof spul vangt ie goed af, fijnstof is meer 50/50, maar dat mag je ook verwachten bij een cycloon, denk ik.Nhz schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 09:06:
@henkie196 Ik zie dat jij een cycloon als voorfilter gebruikt. Welke heb je en hoe bevalt die?
Is dit niet genoeg van een business case? Dat je niet meer hoeft te lenen en dat je een lineaal hebt om langs te gaan, wat het werk een stuk makkelijker maakt?NoepZor schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:49:
Ik zoek nog een reden om een cirkelzaag met liniaal (€149) aan te schaffen. Mijn vader heeft er een liggen, zonder rail. Daar kun je volgens mij ook prima mee zagen als je hem langs een lange waterpas o.i.d. legt. Ik moet voor op zolder wat plaatmateriaal zagen (toegangsluikjes, deurtje en wat schuifdeurpanelen), maar ik kan voor mijzelf nog niet helemaal de aanschaf verantwoorden met een goede business case
YouTube: 42% of you just wing it. Building a new pantry storage cabinet.
Een snelle google levert me niet iets op (dus wss de foute search words)
twee van deze units aaneengekoppeldTarkin schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:19:
Wat zou de tool zijn die Ramsey gebruikt in volgend filmpje? voor die gatenrij te boren?
YouTube: 42% of you just wing it. Building a new pantry storage cabinet.
Een snelle google levert me niet iets op (dus wss de foute search words)
https://www.kregtool.com/...with-5mm-bit/KMA3220.html
Geen persoonlijke ervaring mee?henkie196 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:15:
[...]
Hangt af van het stof dat je opzuigt, neem ik aan. Muren schuren (kaal stucwerk) is echt fijnstof rotzooi, kan me voorstellen dat dat niet 100% door je stofzak wordt opgevangen. Zelfde met MDF stof.
Na hier 10 meter aan sleuven frezen in kalkzandsteen en wat dozen boren is het nog steeds spik en span. Die fleecezakken laten echt niks door hoor. Het grote nadeel is dat ze gewoon erg duur zijn.. €6-8 per zak
Een filter is nog veel duurder. En nee, ik had eerst de muren geschuurd met een plastic zak erin, maar dat vonden de filters niet fijn, al dat spul dat aankoekt als een malle. Heb er wel een fleece zak in zitten nu, maar niet meer muren daarmee geschuurd (wel MDF gezaagd, maar niet zoveel, vooral gaatjes boren e.d.).Twijfels schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:44:
Geen persoonlijke ervaring mee?
Na hier 10 meter aan sleuven frezen in kalkzandsteen en wat dozen boren is het nog steeds spik en span. Die fleecezakken laten echt niks door hoor. Het grote nadeel is dat ze gewoon erg duur zijn.. €6-8 per zak
Welk merk/type?Twijfels schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:44:
[...]
Geen persoonlijke ervaring mee?
Ik heb zowel kärcher als Festool (midi). Die kosten rond de €2,50 per stuk. 6-8 per zak is wel pittig
Een tijdje geleden heb ik de makita schroefboormachine gekocht (DDF484). Nu merk ik dat ik bij veel projecten vaak wissel tussen boren en schroeven. En daardoor meer tijd kwijt ben aan gereedschap wisselen dan me lief is. Nu ben ik opzoek naar een 2e machine, om mee te schroeven.
Nu kan ik natuurlijk nog een "compactere" schroefboormachine nemen of een slagschroevendraaier. Ik heb al zitten kijken naar de DTD153, deze was alleen niet instelbaar in koppel en daardoor zouden schroeven kunnen breken, zeker bij het zwaardere werk.
Heeft er iemand tips, wat voor type machine moet ik nemen, of waar op te letten of wat is een mooie machine. (liefst Makita, want dan kan ik mijn accu's mooi blijven gebruiken)
De kracht van de DTD153 vond ik te moeilijk te doseren en deze komt op de bouwplaats beter tot zijn recht denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Rob Z op 27-01-2021 14:42 ]
Ah, de nieuwe serie met metalen boorkop?webber87 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:15:
Voor de mensen die een goede boor/schroef-machine zoeken en er geen Makita geld voor willen neerleggen. Consumentenbond heeft de machine blijkbaar gekozen als beste koop. Ik heb de machine zelf ook en ik ben er erg content mee.
[Afbeelding]
@fommas Hier ook de DTD154. Ik gebruik hem vrijwel altijd (bij 4mm schroeven) op de middenstand. Pas bij (lange) 5mm schroeven en groter gaat hij op hoog. Echt klein spul doe ik op de laagste stand. Werkt perfect. De T stand gebruik ik niet vaak, alleen als ik ventilatie kanalen monteer. Andere instelbare slagschroevendraaiers van Makita (ik neem de DTD155 en de DTD171) hebben een A stand, die meer geschikt is voor hout werk. Daar weet ik de details echter niet van.Rob Z schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:08:
@fommas De DTD153 heb ik niet gehouden en verruild voor een instelbare DTD154. Voor het werk wat de meesten van ons doen (veel schroeven van 4,5x40 en af en toe een houtdraadbout of compleet tuinhuis of zelftappers in staal) is het een geschikt ding: sterk zat en in de lichtste stand ook geschikt voor m'n vrouw als ze een IKEA kastje monteert![]()
De DTD153 komt op de bouwplaats beter tot zijn recht denk ik.
De Midi zakken zijn voor Festool's doen juist erg goedkoop.Raymond schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 12:35:
[...]
Welk merk/type?
Ik heb zowel kärcher als Festool (midi). Die kosten rond de €2,50 per stuk. 6-8 per zak is wel pittig
Voorbeeld;
Voor mijn CTL-22 kan ik kiezen uit;
De papieren zakken (452970); ik heb de voorraad opgemaakt en nu ben ik daar definitief klaar mee
De Fleece zakken (456870); die zijn in NL vanaf €10 per stuk... ik heb ergens een Duits voorraadje opgekocht voor €27,46 per doos van 5 "Aktueller Preis: 48,57 €"
En de CTL-26 slikt nog luxere fleece zakken (496187) die ook ca €8 per zak zijn.
Maar zowel CTL-22 als -26 gaat wel wat meer in een zak dan de Midi.
Maar €2,50 voor een Midi zak is ook geen merk-eigen exemplaar.
Wat kom je nu te kort (buiten een tweede machine), of wat denk je in de toekomst nodig te hebben?fommas schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 13:30:
Goedemiddag,
Een tijdje geleden heb ik de makita schroefboormachine gekocht (DDF484). Nu merk ik dat ik bij veel projecten vaak wissel tussen boren en schroeven. En daardoor meer tijd kwijt ben aan gereedschap wisselen dan me lief is. Nu ben ik opzoek naar een 2e machine, om mee te schroeven.
Nu kan ik natuurlijk nog een "compactere" schroefboormachine nemen of een slagschroevendraaier. Ik heb al zitten kijken naar de DTD153, deze was alleen niet instelbaar in koppel en daardoor zouden schroeven kunnen breken, zeker bij het zwaardere werk.
Heeft er iemand tips, wat voor type machine moet ik nemen, of waar op te letten of wat is een mooie machine. (liefst Makita, want dan kan ik mijn accu's mooi blijven gebruiken)
Is dat gewoon een machine voor schroeven, en wil je er een tweede compacte machine bij, kan je ook kijken naar een 12V machine, is lichter, compacter, en kracht heb je toch niet nodig als je toch al voorboort met de andere machine. Nadeel is natuurlijk dat het niet dezelfde accu's gebuikt.
Zoek je iets dat ook een lange dikke schroef in hout kan jagen, dan kan je naar een slagschroefmachine kijken. Veel kracht, weinig torsie op je pols. Maakt wel een bak herrie en kan alleen maar schroeven. @Rob Z Ik kan me niet voorstellen dat mijn vrouw daarmee iets in elkaar zou willen schroeven, te veel herrie. Dan mag ik het zelf gaan doen of krijg ik de vraag of ik niet de gewone schroefmachine kan geven.
Misschien iets dat sneller in muren kan boren, dan kan je naar een klopboor kijken. Minder geschikt voor schroeven, en mogelijk ook wat meer speling in de kop als je in hout ofzo wilt boren.
Of iets met wat meer flexibiliteit, om ook te kunnen schroeven in krappere situaties, dan misschien een machine met haakse kop en excenter. Ik geloof niet dat Makita zoiets heeft, maar op 12V hebben in ieder geval Bosch en Milwaukee een systeem daarvoor. Metabo ook, maar dan zonder excenter, voor zover ik weet.
Zeker wel! gewoon uit dld laten komen. Komt regelmatig voor een tientje per doos voorbij:kabeltjekabel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:49:
Maar €2,50 voor een Midi zak is ook geen merk-eigen exemplaar.
nu weer iets duurder:
https://www.idealo.de/pre...ck-sc-fis-ct-festool.html
Via amazon iig voor 16,50 (€3,30 per stuk) in huis. Ik heb er zelf een keertje bij werkzeugstore.de €9,76 voor een doosje betaald (€1,95 dus per zak).
Maar hoe dan ook vreemd dat die dingen per liter geeneens duurder zijn dan voor de grotere zuigers.Raymond schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:27:
[...]
Zeker wel! gewoon uit dld laten komen. Komt regelmatig voor een tientje per doos voorbij:
nu weer iets duurder:
https://www.idealo.de/pre...ck-sc-fis-ct-festool.html
Via amazon iig voor 16,50 (€3,30 per stuk) in huis. Ik heb er zelf een keertje bij werkzeugstore.de €9,76 voor een doosje betaald (€1,95 dus per zak).
Erg on-Festoolachtig inderdaad.kabeltjekabel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:32:
[...]
Maar hoe dan ook vreemd dat die dingen per liter geeneens duurder zijn dan voor de grotere zuigers.
Ze zijn goedkoper dan voor mn Kärcher WD6
Ik twijfel tussen de DTD155 en DTD154. Enige voordeel van de DTD154 lijkt de T stand voor zelftappers ook is deze toch fors duurder ~60 euro dan de DTD155 dus deze lijkt het te gaan worden. Dit lijkt mij ook voor jouw @fommas een goede keuze, 2 standen en een A-stand, brushless en uit de sub-compact lijn dus ligt en klein en nauwelijks duurder dan de DTD153.Rob Z schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:08:
@fommas De DTD153 heb ik niet gehouden en verruild voor een instelbare DTD154. Voor het werk wat de meesten van ons doen (veel schroeven van 4,5x45 en af en toe een houtdraadbout of compleet tuinhuis of zelftappers in staal) is het een geschikt ding: sterk zat en in de lichtste stand ook geschikt voor m'n vrouw als ze een IKEA kastje monteert![]()
De kracht van de DTD153 vond ik te moeilijk te doseren en deze komt op de bouwplaats beter tot zijn recht denk ik.
HD4Life @ Full-HD
Klopt. Een Rohm kop uit mijn hoofd. Sterke machine.kabeltjekabel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:40:
[...]
Ah, de nieuwe serie met metalen boorkop?
Voor die gewone cirkelzaag kun je nog zelf een "poor man's lineaal" maken door een (RECHTE!) lat op een stukje dun plaatmateriaal te lijmen/schroeven op net ff iets meer afstand van de rand dan de gewone zaagsnede. Eén keertje afzagen en je hebt een lineaal. Wel tijdens zagen goed aandrukken tegen het latje om te voorkomen dat de zaag wegloopt.NoepZor schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:49:
Lineaal werkt makkelijker, of je daar wat aan uit wilt geven kun jij alleen maar zelf beslissen.
Toch wel: stand 1, inbusbit er in, en bij de eerste klak zit het vaak vast genoeghenkie196 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 15:49:
[...]
@Rob Z Ik kan me niet voorstellen dat mijn vrouw daarmee iets in elkaar zou willen schroeven, te veel herrie. Dan mag ik het zelf gaan doen of krijg ik de vraag of ik niet de gewone schroefmachine kan geven.
[...]
(Dat ze een klereherrie maken ben ik volledig mee eens)
En zodra je dan een keertje verstek hebt gezaagd mag je een nieuwe makenAntonius schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:25:
[...]
Voor die gewone cirkelzaag kun je nog zelf een "poor man's lineaal" maken door een (RECHTE!) lat op een stukje dun plaatmateriaal te lijmen/schroeven op net ff iets meer afstand van de rand dan de gewone zaagsnede. Eén keertje afzagen en je hebt een lineaal. Wel tijdens zagen goed aandrukken tegen het latje om te voorkomen dat de zaag wegloopt.
Lineaal werkt makkelijker, of je daar wat aan uit wilt geven kun jij alleen maar zelf beslissen.
Ik wil hem gebruiken om uiteraard gaten te boren voor diverse dingen en het uithakken van stukken die ik ga frezen.
Nu is mijn oog gevallen op: https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html dit omdat ik al in het bezit ben van Makita accu machines.
Heeft deze machine genoeg kracht voor het geen ik wil of moet ik toch naar iets zwaarders zoeken ?
Wat is prefab? Is dat beton?Woolfy681 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:22:
Voor het boren in prefab muren ben ik opzoek naar een goed boorhamer.
Ik wil hem gebruiken om uiteraard gaten te boren voor diverse dingen en het uithakken van stukken die ik ga frezen.
Nu is mijn oog gevallen op: https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html dit omdat ik al in het bezit ben van Makita accu machines.
Heeft deze machine genoeg kracht voor het geen ik wil of moet ik toch naar iets zwaarders zoeken ?
Gaten boren (voor thuis, dus tot een mm of 10) gaat er helemaal prima mee.
Uithakken twijfel ik over. Maar aangezien dat een eenmalige klus lijkt, kan je je er ook wel een keertje mee behelpen. Of anders ff iets huren of elcheapo parkside scoren en daarna op MP trappen.
Prefab is inderdaad beton. Kreeg te horen dat het moeilijk zou zijn er in te komen, maar heb nu een woning uit 1975 waar de muren ook niet mals zijn.Raymond schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:43:
[...]
Wat is prefab? Is dat beton?
Uithakken twijfel ik over. Maar aangezien dat een eenmalige klus lijkt, kan je je er ook wel een keertje mee behelpen. Of anders ff iets huren of elcheapo parkside scoren en daarna op MP trappen.
Had dat inderdaad wat duidelijker kunnen neer zetten
Zal ook eens kijken met snoer.
Tja, voor hetzelfde geld heb je er met snoer eentje die >2x zo hard slaat.Woolfy681 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:22:
Zo te zien heeft dat ding ook geen draaistop... dus beitelen kun je ook vergeten. Alleen ronde puntbeitel....
Ik twijfel niet. Ooit gewerkt met een ronde puntbeitel in een machine zonder draaistop?Raymond schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:43:
[...]
Wat is prefab? Is dat beton?
1,3 Joule slagkracht is echt niet veel.Woolfy681 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:22:
Zelf heb ik deze (en vele met mij hier)
Bosch GBH 2-28F
Die slaat 3.2 Joule. (En heeft een draai stop)
En zelfs die had soms al moeite met het hakwerk in het beton hier in huis. (Stopcontacten uit hakken).
Later voor een prikkie via MP een GBH 5-40 DCE gekocht voor het zwaardere hak en breekwerk. Dat was wel een verademing. Scheelde een hoop tijd.
Was me niet opgevallenkabeltjekabel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:36:
[...]
Ik twijfel niet. Ooit gewerkt met een ronde puntbeitel in een machine zonder draaistop?
Ik neig nu naar de DT155, zeker omdat ik ook wel regelmatig wat lange schroeven in hout probeer te krijgen en met mijn vorige machines ook niet heel lekker ging. Maar de aankoop heeft geen haast, dus nog iets meer inlezen en wachten op een mooi prijsje ergens.
Ik heb de DTD155, maar op de "A" stand kun je ook gewoon zelftappers erin schroeven hoor. Verder geen kracht te kort, al is de DTD 171 wel de koning.fommas schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:30:
@Anoniem: 3850 ,@Nivado, @henkie196, @Davidshadow13 bedankt voor de adviezen, de voordelen en verschillen zijn me al heel wat duidelijker geworden.
Ik neig nu naar de DT155, zeker omdat ik ook wel regelmatig wat lange schroeven in hout probeer te krijgen en met mijn vorige machines ook niet heel lekker ging. Maar de aankoop heeft geen haast, dus nog iets meer inlezen en wachten op een mooi prijsje ergens.
Dat is in mijn ogen alleen interessant voor mensen die dagelijks 20cm tellerkoppen in hun riem hebben zitten
(al zou ik dan uberhaupt geen DTD171 kopen maar een Metabo Triple Hammer
K to the KillaZ
Gisteren de GST 90 BE afgehaald bij Hornbach. Prima georganiseerd, bestelnummer doorgeven en ze geven je een winkelwagentje waar je bestelling in zit (bij bestellen had ik al betaald).
Ze geven nu alleen aan dat de prijsgarantie regeling niet gebruikt kan worden zolang de filialen gesloten zijn:
Vreemd, iemand dit onlangs ook meegemaakt? Had hem dus beter kunnen laten thuisbezorgenHelaas is het tijdens de landelijke sluiting niet mogelijk om gebruik te maken van de prijsgarantie voor een reservering of bestelling in de vestiging. Wij verzoeken u vriendelijk om na de landelijke sluiting naar de vestiging te komen voor de afhandeling van uw prijsgarantie.
Dat valt toch wel mee? Ik vind de DTD154 voor € 138 en de DTD155 voor 2 tientjes minder, zonder Mbox.Davidshadow13 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 16:39:
[...]
Ik twijfel tussen de DTD155 en DTD154. Enige voordeel van de DTD154 lijkt de T stand voor zelftappers ook is deze toch fors duurder ~60 euro dan de DTD155 dus deze lijkt het te gaan worden. Dit lijkt mij ook voor jouw @fommas een goede keuze, 2 standen en een A-stand, brushless en uit de sub-compact lijn dus ligt en klein en nauwelijks duurder dan de DTD153.
Verder is het fijn om 3 verschillende standen te hebben. Ik merk dat ik ze ook daadwerkelijk allemaal gebruik.
In de Mbox van de DDF484 zit nu m'n boorschroefmachine, m'n slagschroeverdraaier (DTD154), Makita 18V bouwlamp, oplader én twee accu's.
Het staat er niet expliciet, maar ik denk dat je na het openen van de winkels alsnog gebruik kan maken van de LPG? Ook al is het langer dan 30 dagen geleden..ThinkPadd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:15:
[...]
Gisteren de GST 90 BE afgehaald bij Hornbach. Prima georganiseerd, bestelnummer doorgeven en ze geven je een winkelwagentje waar je bestelling in zit (bij bestellen had ik al betaald).
Ze geven nu alleen aan dat de prijsgarantie regeling niet gebruikt kan worden zolang de filialen gesloten zijn:
[...]
Vreemd, iemand dit onlangs ook meegemaakt? Had hem dus beter kunnen laten thuisbezorgen
Metabo KGS216M voor 132, 2e kansje
Bosch Professional GCM 800 SJ voor 239 euro
RAGE R210SMS+ voor 199
of iets anders?
[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 28-01-2021 11:38 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Met online bestellen is dit inderdaad geen probleem, deze week nog gedaan en binnen een paar uur was mijn aanvraag goedgekeurd.ThinkPadd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:15:
[...]
[...]
Vreemd, iemand dit onlangs ook meegemaakt? Had hem dus beter kunnen laten thuisbezorgen
Nu maar zien wanneer ze hem gaan versturen, toen ik halverwege december wat spullen bestelde deden ze er dik 4 weken over....

Hornbach heeft het nog niet lekker op orde in elk geval....
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Ik heb maar even gevraagd of dit inderdaad het geval is.herofruit schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:19:
[...]
Het staat er niet expliciet, maar ik denk dat je na het openen van de winkels alsnog gebruik kan maken van de LPG? Ook al is het langer dan 30 dagen geleden..
Slim. Anders ruilen en vervolgens online bestellenThinkPadd schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:27:
[...]
Ik heb maar even gevraagd of dit inderdaad het geval is.

En daar zit de crux je moet de ZJ versie bestelling incl. Mbox anders kan kun je geen gebruik maken van de accu actie. De modellen in kartonnen verpakking zijn dan uitgesloten en tussen de goedkoopste DTD155ZJ en DTD154ZJ zit toch al snel ~45 euro.herofruit schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:17:
[...]
Dat valt toch wel mee? Ik vind de DTD154 voor € 138 en de DTD155 voor 2 tientjes minder, zonder Mbox.
Verder is het fijn om 3 verschillende standen te hebben. Ik merk dat ik ze ook daadwerkelijk allemaal gebruik.
offtopic:
In de Mbox van de DDF484 zit nu m'n boorschroefmachine, m'n slagschroeverdraaier (DTD154), Makita 18V bouwlamp, oplader én twee accu's.
HD4Life @ Full-HD
DeWalt DWS774-QS a 300 en de DeWalt DCD708D2T-QW die je krijgt uit de actie van DeWalt op MP verkopen voor 150 euro. Dat is wat ik gedaan heb. Betaal je netto dus 150 euro.paQ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:21:
Iemand tips voor 'de beste' afkortzaag, range 100-200 euro?
Metabo KGS216M voor 132, 2e kansje
Bosch Professional GCM 800 SJ voor 239 euro
RAGE R210SMS+ voor 199
of iets anders?
Prima zaag voor 150 euro. Voor kleine handen wel wellicht iets minder handige greep..
uh... die tweede is een accuboor?wtu schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:04:
[...]
DeWalt DWS774-QS a 300 en de DeWalt DCD708D2T-QW die je krijgt uit de actie van DeWalt op MP verkopen voor 150 euro. Dat is wat ik gedaan heb. Betaal je netto dus 150 euro.
Prima zaag voor 150 euro. Voor kleine handen wel wellicht iets minder handige greep..
nvm, ik snap wat je bedoelt
Maar die dewalt is een afkort zaag zonder glijstang.
[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 28-01-2021 12:12 ]
Yes,wtu schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:12:
[...]
Correct. Die verkoop je dan ook weer direct.
Helaas heeft die zaag dus geen glijstang.
Jawel hoor. Telescopisch.paQ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:13:
[...]
Yes,
Helaas heeft die zaag dus geen glijstang.
ah ik zie het ja
Sja is een optie
Dat gaat mij dan weer te verherofruit schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 11:31:
[...]
Slim. Anders ruilen en vervolgens online bestellen
Heb twee screenshots gemaakt met datum onderin beeld. We zien het wel binnenkort.quote: HornbachDit zijn inderdaad uitzonderlijke tijden waarbij u niet binnen 30 dagen uw prijsgarantie kunt claimen.
U kunt foto´s maken van prijs van de concurrent, waarbij u eventueel ook data´s duidelijk in beeld heeft. Dan heeft u altijd bewijs dat de prijs op dat moment van toepassing was. U kunt dit na de lockdown laten zien aan aan een medewerker in de hornbach vestiging.
[ Voor 6% gewijzigd door ThinkPad op 28-01-2021 13:10 ]
Iets beter kijken... Het is een ''telescopische afkort- en verstekzaag"paQ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 12:11:
[...]
uh... die tweede is een accuboor?
nvm, ik snap wat je bedoelt
Maar die dewalt is een afkort zaag zonder glijstang.
daar waren we al uitBirkin schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 13:36:
[...]
Iets beter kijken... Het is een ''telescopische afkort- en verstekzaag"
Maar alle wat betere merken: het ontloopt elkaar weinig wat betreft kwaliteit. Kijk vooral naar de eigenschappen die voor jou belangrijk zijn en uiteraard de prijs.
Als ik jou was zou ik ook kijken naar een afkortzaag met wat groter blad (254mm). Ik ben zelf erg blij met die extra zaagdiepte. Maar dan ben je wel meer geld kwijt (ca €300 voor een Metabo), tenzij je ergens een tweede hands/kans op de kop kan tikken of een goedkoper merk. Wat dat laatste betreft kan ik je niet adviseren.
...
Ik vond bij metabo ook wel mooi dat je zowel verlichting als lasergeleiding kan schakelen. Of de verlichting ook een schaduwlijn biedt is me niet geheel duidelijk.inhico schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:54:
@paQ Van dat lijstje zou ik voor de Metabo gaan. Meeste waar voor dat geld. Zo te zien iets minder zaagdiepte, maar meer breedte dan de Bosch.
Maar alle wat betere merken: het ontloopt elkaar weinig wat betreft kwaliteit. Kijk vooral naar de eigenschappen die voor jou belangrijk zijn en uiteraard de prijs.
Als ik jou was zou ik ook kijken naar een afkortzaag met wat groter blad (254mm). Ik ben zelf erg blij met die extra zaagdiepte. Maar dan ben je wel meer geld kwijt (ca €300 voor een Metabo), tenzij je ergens een tweede hands/kans op de kop kan tikken of een goedkoper merk. Wat dat laatste betreft kan ik je niet adviseren.
Geen schaduwlijn bij de Metabo.paQ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:28:
[...]
Ik vond bij metabo ook wel mooi dat je zowel verlichting als lasergeleiding kan schakelen. Of de verlichting ook een schaduwlijn biedt is me niet geheel duidelijk.
Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop
Dat is echt een dewalt ding lees ik.
Tja op zich is het nieteens een slecht plan om een DeWalt te kopen, en de accuboor weer te verkopen, maar dat is nog best wel gedoe ofzo voor mijn gevoel
edit:
fuck dat... besteld
[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 28-01-2021 16:26 ]
Is wel een fijn DeWalt ding hoorpaQ schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 15:45:
[...]
Dat is echt een dewalt ding lees ik.
Tja op zich is het nieteens een slecht plan om een DeWalt te kopen, en de accuboor weer te verkopen, maar dat is nog best wel gedoe ofzo voor mijn gevoel
edit:
fuck dat... besteld
K to the KillaZ
Deze is nu ook in de aanbieding bij toolstation, voor 149 wmb aantrekkelijk.loeberce schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:43:
Ik heb een Metabo cirkelzaag met geleiderail (Metabo KS 55 FS) welke prima voldoet. Voorritsen kan hij niet, maar dat kunnen ook lang niet alle invalzagen. Ik heb inmiddels drie kasten gebouwd (multiplex, mdf en gelamineerd spaanplaat) met deze cirkelzaag en het is echt precies genoeg wat mij betreft. Enige wat ik nog mis is een kortere liniaal (1400mm is soms onhandig lang) en klemmen om de liniaal vast te klemmen.
...
Achteruit zagen op zeer geringe diepte ja.inhico schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:38:
Voor voorritsen kun je toch eerst een ondiepe snede maken? Of zie ik iets over het hoofd?
Dat hele "muh voorritsfunctie" komt gewoon van het goedpraten van de €100 meerprijs van Mafell
Vermoedelijk hebben ze dat nodig omdat ze daarna geen geld meer hebben voor gemelamineerde platen van betere kwaliteit
Ik heb laatst met mijn TS55 ook nog gemelamineerd spaanplaat gezaagd en gewoon in 1x er door. Niks geen splinters.
[ Voor 29% gewijzigd door kabeltjekabel op 28-01-2021 19:16 ]
Ik meen dat de mafell ook 0,1mm opzij beweegt dan.inhico schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 17:38:
Voor voorritsen kun je toch eerst een ondiepe snede maken? Of zie ik iets over het hoofd?
Een optie waar niet iedereen gelukkig mee is.
En, heb je het spul van benchdogs.co.uk al binnen? Ben vooral wel benieuwd naar de rail dogs, lijkt me dat die wel aardig spelingsvrij moeten zijn wil het een beetje werken?daboemann schreef op zondag 10 januari 2021 @ 19:52:
Ik heb een tijdje terug eindelijk een invalzaag gekocht, het is uiteindelijk toch de SP6000 geworden. Het ging uiteindelijk tussen de Makita en de Mafell, maar aangezien ik nog veel meer spullen nodig heb en de reviews van de Makita ook gewoon heel goed zijn ben ik hier voor gegaan. De benchdogs + rail dogs + fence systeem zijn met de kerst ook besteld, maar die is helaas nog niet verzonden.
Ah, achteruit zagen, belangrijk detail.Achteruit zagen op zeer geringe diepte ja.
Ik mis dat voorritsen niet. Maar goed ik zaag nooit gemelamineerd spul (tot nog toe).
...
Zijn ze op mijn festool rail. Je kunt ze zo strak zetten dat je de liniaal recht uit je MFT moet trekken omdat ze anders te strak zijnDRAFTER86 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 18:43:
[...]
En, heb je het spul van benchdogs.co.uk al binnen? Ben vooral wel benieuwd naar de rail dogs, lijkt me dat die wel aardig spelingsvrij moeten zijn wil het een beetje werken?
Heb daar in november 2x gekocht, prima snel. En een keer op 28/12. Die laatste is nog steeds niet binnen.
Iets met brexit. Bagger.
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Gewoon achteraan aansluiten in de rij van de belastingdienst/douneBoudewijn schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 19:35:
[...]
Heb daar in november 2x gekocht, prima snel. En een keer op 28/12. Die laatste is nog steeds niet binnen.
Iets met brexit. Bagger.
Yup.kabeltjekabel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:13:
[...]
Gewoon achteraan aansluiten in de rij van de belastingdienst/doune
Heb een fence, de raildogs en de benchdogs van ze.
Paintdogs en rollerdogs komen ook nog dus. Tot nu toe tevreden, maar niet heel goedkoop. Soit.
[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 28-01-2021 20:45 ]
Jammer maar waar...kabeltjekabel schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 20:13:
[...]
Gewoon achteraan aansluiten in de rij van de belastingdienst/doune
mid december hun quad-dogs mega set besteld, vandaag bij ontvangst nog eens €30 mogen opleggen aan import- en douane administratiekosten
Dan kun je toch in bezwaar gaan? Factuurdatum staat toch voor de jaarwisseling dan? En dan heb je nu dus UK BTW + NL BTW betaald? Dat slaat ook nergens op.nvermen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 23:34:
[...]
Jammer maar waar...
mid december hun quad-dogs mega set besteld, vandaag bij ontvangst nog eens €30 mogen opleggen aan import- en douane administratiekosten
Oei, ik hoop dat dat werkt. Mocht iemand dat gedaan hebben dan hoor ik graag de ervaringen of dat kans van slagen heeft. Ik heb een vrij grote order op tweede kerstdag geplaatst (€300 ongeveer) en zit nog steeds te wachten tot ie binnenkomt. Zou wel balen zijn als je daar nog een keer btw + dan ook nog invoerrechten voor zou moeten betalen.kabeltjekabel schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:20:
[...]
Dan kun je toch in bezwaar gaan? Factuurdatum staat toch voor de jaarwisseling dan? En dan heb je nu dus UK BTW + NL BTW betaald? Dat slaat ook nergens op.
Zo werkt het niet.kabeltjekabel schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 00:20:
[...]
Dan kun je toch in bezwaar gaan? Factuurdatum staat toch voor de jaarwisseling dan? En dan heb je nu dus UK BTW + NL BTW betaald? Dat slaat ook nergens op.
Factuurdatum is niet van belang, het is datum aankomst in Europa.
Stel Europa verbied vanaf morgen de invoer van eieren uit de uk. Dus dan mag iedereen nog bestellingen plaatsen en invoeren zolang de factuurdatum maar op vandaag staat, ook al komt het pas volgende week/maand aan?
What we have been doing with other customers in the same predicament is reinvoice the order as if it is a new one so no vat, once that is paid then refund the original invoice so you haven’t had to pay vat with us.
Volgens mij een prima service om te voorkomen dat je twee keer belasting moet betalen.
Ach ja hadden we maar eerder moeten bestellen.
Ja die invoerrechten + inklaringskosten van Post NL ga ik niet onderuit komen. Maar als ik in ieder geval de Britse BTW terug kan krijgen scheelt dat toch weer 50 euro.Boudewijn schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:30:
Betaal je wel nog invoerrechten met wat pech.
Ach ja hadden we maar eerder moeten bestellen.
En Ralph heeft bij mij een 'chinese waarde' toegepast. Ik had een order van €283,-, en moest slechts 13,- PostNL kosten betalen en 14,7 BTW. Volgens mij zou ik officieel boven de €100 additionele kosten uitkomen.daboemann schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:41:
[...]
Ja die invoerrechten + inklaringskosten van Post NL ga ik niet onderuit komen. Maar als ik in ieder geval de Britse BTW terug kan krijgen scheelt dat toch weer 50 euro.
Gelukkig ditto hier. aangegeven waarde was maar €50djjvb schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:15:
[...]
En Ralph heeft bij mij een 'chinese waarde' toegepast. Ik had een order van €283,-, en moest slechts 13,- PostNL kosten betalen en 14,7 BTW. Volgens mij zou ik officieel boven de €100 additionele kosten uitkomen.
:strip_exif()/f/image/nERWfBKR0r7qK5MuDrMsdzI0.jpg?f=fotoalbum_large)
Hilti TE 6-A22 met stofafzuiging.... Alleen er naar kijken is al een feestje
Had eerst de 36V, maar die had afwijkende accus tov de schroeftol.
De 22v heeft dezelfde accus als mijn schroeftol, wel zo makkelijk en 22volt is ook sterk genoeg
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Die heb ik ook voor het werk, fantastisch apparaat! Heb daar ook een SFH 14-A-accu-slagboormachine, maar die is na een half jaar retour naar fabriek, slipkoppeling werkte niet meer.Oxellaar schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 12:46:
[Afbeelding]
Hilti TE 6-A22 met stofafzuiging.... Alleen er naar kijken is al een feestje![]()
Had eerst de 36V, maar die had afwijkende accus tov de schroeftol.
De 22v heeft dezelfde accus als mijn schroeftol, wel zo makkelijk en 22volt is ook sterk genoeg
My middle finger salutes you.
Alleenmoest ik toen ook met dat ding de gasbeton in...zat er bijna doorheen

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ja, in gasbeton is heel erg oppassen. Zeker die 50mm muurtjes, daar vliegt ie doorheen alsof het lucht is.The Eagle schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:14:
Ah, good memories. Ben ca 25 jaar geleden met zijn bedrade broertje een hele MBO school (8 verdiepingen) doorgegaan om dingen op te hangen. Was de vervanger voor een bosch klopboor die niet met kiezels om kon gaan. Had die Hilti minder problemen mee
Alleenmoest ik toen ook met dat ding de gasbeton in...zat er bijna doorheen
Samsung A3050/AR7000 - Elga 3.0 - ME WSH-LN25I Diamond
Ytong, ook zo lekker voor je boorOxellaar schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 13:30:
[...]
Ja, in gasbeton is heel erg oppassen. Zeker die 50mm muurtjes, daar vliegt ie doorheen alsof het lucht is.

My middle finger salutes you.
Oh dat is wel mooi! Heb je daar specifiek om gevraagd, of zag je dat toen je het pakketje binnen had gekregen? Het pakketje ligt namelijk al ergens te wachten op export (al bijna 3 weken).djjvb schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 11:15:
[...]
En Ralph heeft bij mij een 'chinese waarde' toegepast. Ik had een order van €283,-, en moest slechts 13,- PostNL kosten betalen en 14,7 BTW. Volgens mij zou ik officieel boven de €100 additionele kosten uitkomen.
echter Makita RT0700CX3 is niet meer leverbaar, wel de Makita RT0700CX2
maar ik kom er niet 1,2,3, uit wat nu het verschil is tussen beide.... ik begreep het aantal accesoires, maar welke er nu minder is bij de 2 ?
ik krijg het idee dat het de afstandvoet is: https://www.gereedschappe...andvoet-voor-rt0700c.html
[ Voor 13% gewijzigd door Crazy- op 29-01-2021 14:28 ]
12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos
Heb er niet om gevraagd. Zag het in de PostNL app en later in de stukken op het pakket. Hij heeft 50 pond als waarde opgegeven. Is omgezet naar €70,- douane waarde. En dat tegen 1.7% invoertarief.daboemann schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:11:
[...]
Oh dat is wel mooi! Heb je daar specifiek om gevraagd, of zag je dat toen je het pakketje binnen had gekregen? Het pakketje ligt namelijk al ergens te wachten op export (al bijna 3 weken).
Ik was sowieso verrast door de heffing. Had me er natuurlijk onvoldoende in verdiept dus ook een beetje naïef uitgegaan van het feit dat ik in 2020 bestelde en dacht dat er een deal was. Maar wel 2x BTW betaald, dus ik ga ook nog proberen de BTW terug te krijgen (Nederlander hè). Maar kan helaas de originele bon niet overleggen natuurlijk.
Volgende is nu een MFT maken, omdat het in mijn Walko van het ene naar de andere blad totaal niet haaks is.

[ Voor 8% gewijzigd door djjvb op 29-01-2021 14:27 ]
Ja, het verschil is de afstandsvoet! Heb je die vaak nodig? Mwoah, maar af en toe wel handig en het prijsverschil valt mee...Crazy- schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:23:
altijd leuk, cadeaubon van bol voor 100 euro ontvangen .. en aangezien ik al een tijdje een freesmachine wil kopen komt dat prima uit.
maar ik kom er niet 1,2,3, uit wat nu het verschil is tussen beide.... ik begreep het aantal accesoires, maar welke er nu minder is bij de 2 ?
ik krijg het idee dat het de afstandvoet is: https://www.gereedschappe...andvoet-voor-rt0700c.html
* Asteroid9 wacht tot Hornbach eindelijk zijn bestelling van de CX3 verstuurt....
Bij Hornbach heb je met de LPG de CX3 dus voor 213 Euro trouwens.
[ Voor 4% gewijzigd door Asteroid9 op 29-01-2021 14:38 ]
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
ah, dus toch... voor mij onbekend wat er ik er mee ga doen haha, maar ik mis soms wel een freesmachine. Daar deze zo goed uit reviews komt van derden etc etc, wil ik voor deze gaan. Maar even zien of ie nog terugkomt bij Bol danAsteroid9 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:36:
[...]
Ja, het verschil is de afstandsvoet! Heb je die vaak nodig? Mwoah, maar af en toe wel handig en het prijsverschil valt mee...
* Asteroid9 wacht tot Hornbach eindelijk zijn bestelling van de CX3 verstuurt....
Snelle check: maar volgens mij is die rt0700cx3j gewoon leverbaar: Hornbach, Coolblue etc.Crazy- schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:23:
altijd leuk, cadeaubon van bol voor 100 euro ontvangen .. en aangezien ik al een tijdje een freesmachine wil kopen komt dat prima uit.
Verschil is inderdaad het aantal accesoires en ik geloof dat het die voet is. Hoe nuttig die is kun je alleen zelf beoordelen (zelf nog nooit gebruikt), maar kijk eens op Makita-filmpjes (op youtube). Later bijkopen is veel duurder.
Overigens toen ik mijn RT0700CX3j kocht, was de leveromvang niet bij iedere winkel identiek. Ik heb de mijne bij Klium gescoord (€ ca 225)
...
ja klopt, maar daar kan ik niet terecht met een bol.com kaart ;-) en aangezien nooit wat bestel bij bol ....inhico schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:40:
[...]
Snelle check: maar volgens mij is die rt0700cx3j gewoon leverbaar: Hornbach, Coolblue etc.
Verschil is inderdaad het aantal accesoires en ik geloof dat het die voet is. Hoe nuttig die is kun je alleen zelf beoordelen (zelf nog nooit gebruikt), maar kijk eens op Makita-filmpjes (op youtube). Later bijkopen is veel duurder.
Overigens was toen ik mijn RT0700CX3j kocht, was de leveromvang niet bij iedere winkel identiek. Ik heb de mijne bij Klium gescoord (€ ca 225)
Excuus, ik had even die bol.com kaart over het hoofd gezien....Crazy- schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 14:41:
[...]
ja klopt, maar daar kan ik niet terecht met een bol.com kaart ;-) en aangezien nooit wat bestel bij bol ....
...
Ik heb enige tijd terug deze gekocht:
https://www.lidl-shop.nl/...42wc0Psc3RKhoC4u8QAvD_BwE
Maar de punt is nogal dik, en kwetsbaar.
De punten hebben een fietslamp fitting

Maar ik gebruik deze wel veel liever dan mijn bedrade soldeerstation, omdat ik geen snoer hoef uit te leggen.
En ook liever dan mijn gassoldeerbout van dremel omdat je bij die gigantisch moet opletten waar de verbrandingsgassen tegenaan blazen.
nu is er weer een punt stuk, en moet ik die weer lastig lastig bestellen in duitsland.
dus misschien wel mooi moment voor een andere.
K to the KillaZ
Je vergeet de LongLife zakken.kabeltjekabel schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:49:
Voor mijn CTL-22 kan ik kiezen uit;
De papieren zakken
De Fleece zakken
Ik heb in mijn CTL 22 en CTL 33 longlife zakken die al sinds hun aankoop meegaan, inmiddels 2 sets koolborstels verder.
Die hebben hun (belachelijk) dure aanschaf driedubbel-en-dwars terugverdiend en doen nog steeds wat ze moeten doen. Voordeel is ook dat ze heel blijven als je (of per ongeluk) vochtig/nat stof opzuigt.
(Net als de uitneembare wateremmer in de 33 uiteindelijk zijn prijs meer dan waard bleek qua gebruiksgemak)
[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 29-01-2021 17:05 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Enige verschil is de inhoud? Hangt ervan af dan hoeveel jij de stofzuiger gebruikt, en of je het erg vindt om hem iets sneller terug leeg te maken.KillaZ schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 16:40:
Iemand hier die de Festool CTL Mini heeft en spijt dat hij niet voor de Midi is gegaan? Ik kan de mini, nieuw, voor 340 overnemen. Dus vraag mij af of de meerprijs van een Midi het waard is.
Zou het gewoon met de kleinste variant doet, is ook mobieler. Als je hem ergens 'vast' wilt inbouwen onder een toestel kies je best de grootste.
Ik zou wel altijd kiezen voor de CT 26 versie
Is inderdaad een mooie.kabeltjekabel schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 15:51:
TS 100 ding kun je op willekeurige zelfgeknutselde accu gebruiken. Of ingekochte Lipo accu.
De verwisselbare stiften zijn ook handig.
Temperatuur instelbaar met actieve meting in de punt.
Wel nadeel van een snoertje.
Voordeel is weer dat ik mijn Makita accu's hiervoor kan gebruiken.
Zie ze in nld voor 60-80 euro, en in China voor 15...
Ze lijken hetzelfde en ze heten beide TS100 maar dat kan toch niet dezelfde zijn?
[ Voor 19% gewijzigd door FRANQ op 29-01-2021 17:10 ]
Neem 13 Euro productieprijs en tel er de kosten bij voor transport, verzekering, terugroepingsrecht, opslag, garantie, support, levering, overhead en winstmarge. Dan zit je snel boven de 50 Euro.
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen
Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).