Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:24
mark-k schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 21:00:
[...]

De rode Makita lijn is een beetje zoals de groene Bosch lijn, heb er geen ervaring mee maar ik zou t niet snel kopen.
Dus goed genoeg voor de occasionele klusser (lees, iemand die 2x per jaar een kader in de muur wilt hebben). Niks mis mee dus!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12:09
Ik heb wel de frees van de rode lijn, wel degelijk gebouwt hoor. Het voelt niet als een Bosch groen. Zelf zeggen ze minder extra opties... kwalitatief zal er ook wel een verschilletje zitten maar toch minder dan een Bosch groen/blauw. Maar dit is ook het enige product wat ik van de Rode makitalijn heb dus beperkte ervaring.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:21
Hoe stevig zijn die Toughbuilts als je ze in het verlengde van de schraag duwt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 22:29
Terrz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Passen deze ook op een Makita rail?
Volgens de vragen-antwoorden op Ali, ja. Passen op Makita

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:30

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

silmaril8 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:40:
For what it's worth:
[Afbeelding]
Bij de Consumentenbond is de Parkside Performance Schroefboormachine de Beste uit de Test én de Beste Koop. En verslaat dus ook de Makita en Bosch tegenhangers 8) Maar goed, het is dus natuurlijk wel de Consumentenbond, dus je moet dit een beetje met een korreltje zout nemen.

Echter zie je bij andere reviews op YouTube dat deze boormachine ook wel echt goed is. Ik hem hem zelf ook en het is echt een super machine. En dan met name natuurlijk ook vanwege de prijs; de Beste Koop heeft ie dan ook wel verdiend.

En niet alleen de boormachine zelf is goedkoop (en goed); ook de accu's zijn dit. Een 4ah accu kost bv maar 30 euro. En in de box die je krijgt, zijn er uitsparingen voor een extra accu, een doos met bitjes en een doos met boortjes:
[Afbeelding]
Als iemand aan het zoeken is naar een nieuwe boormachine, zou ik echt zeker weten deze overwegen.
Je moet dan trouwens wel de nieuwste versie kopen: de C2 versie. De B2 versie is nu te koop bij Lidl NL. In Belgie heb je al de C2, dus zal deze binnenkort ook wel in NL verschijnen.
Mijn ervaring met meerdere gereedschappen van de Lidl is eigenlijk altijd hetzelfde. In het begin werkt het goed, maar vrij snel blijkt er dan toch een rare ontwerpkeuze in te zitten waardoor de levensduur bij lange na niet de levensduur haalt van A-merk spul.
Ik heb bijv. een Dremel-kloon van de Lidl en die deed het goed, tot de blokkeerpin toch wat minder robuust gemonteerd bleek te zitten en het daardoor haast onmogelijk werd om de spankraag goed vast te zetten of los te krijgen. Hetzelfde met een multitool.

Beiden zijn nu vervangen door een echte Dremel en een Makita multitool en het verschil is behoorlijk groot. Nu lijkt het erop dat het spul van Lidl enorm snel evolueert, dus wellicht dat het nieuwe spul beter is, maar ik negeer het elektrische gereedschap tegenwoordig.
henkie196 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:28:
Ik heb dit om alle kleine maten bij elkaar te hebben. In ieder geval voor batterij wissel heb je over het algemeen PH1 of PH0 nodig.

Voor wat meer generieke dingen is zo'n bithouder wel goed, denk ik., lekker compact.

Zoals @Ypuh zegt, zo'n PB 6510 heeft wat meer ruimte voor bits, alhoewel er standaard geen PH1 bij zit, dus zou wat bits om moeten wisselen.

Ik heb ook een stubby met ruimte voor 6 bits, zit ook een PH1 bij.

Ik heb alledrie van de bovenstaande (nou ja, de PB 6510 R30 ipv de gelinkte PB 6510), maar heb gewoon een setje van Wiha electro schroevendraaiers met PH0 en PH00 erin in een la in de keuken liggen, makkelijk bereikbaar voor batterij wissel, en omdat het gewone schroevendraaiers zijn, is de drempel ook wat lager voor mijn vrouw om zelf de batterijen te wisselen ;)
De stubby van PB Swiss heb ik ook (ik had een stubby nodig bij het klussen aan auto's) en dat ding is echt super.

Voor het fijne werk kan ik trouwens 100% ifixit aanraden. Ik heb zelf sinds een paar jaar de Manta set, de meest uitgebreide bitset en de kwaliteit is echt super te noemen. Ze hebben ook kleinere sets die vriendelijker geprijsd zijn, maar wel van dezelfde kwaliteit. De Manta heeft wel erg veel exotische bits die je waarschijnlijk nooit zal gebruiken.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@6killer Door deze vragen hier heb ik gisteravond nog eens stevig tegen de toughbuilt C700 lopen rammen; alle zijden en tegen het blad. Ze staan als in beton, het maakt geen verschil welke kant. Of ik moet helemaal met beide handen lopen duwen, maar dan schuif je een auto in de vrijloop ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:52
silmaril8 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:40:
For what it's worth:
[Afbeelding]
Bij de Consumentenbond is de Parkside Performance Schroefboormachine de Beste uit de Test én de Beste Koop. En verslaat dus ook de Makita en Bosch tegenhangers 8) Maar goed, het is dus natuurlijk wel de Consumentenbond, dus je moet dit een beetje met een korreltje zout nemen.

Echter zie je bij andere reviews op YouTube dat deze boormachine ook wel echt goed is. Ik hem hem zelf ook en het is echt een super machine. En dan met name natuurlijk ook vanwege de prijs; de Beste Koop heeft ie dan ook wel verdiend.

En niet alleen de boormachine zelf is goedkoop (en goed); ook de accu's zijn dit. Een 4ah accu kost bv maar 30 euro. En in de box die je krijgt, zijn er uitsparingen voor een extra accu, een doos met bitjes en een doos met boortjes:
[Afbeelding]
Als iemand aan het zoeken is naar een nieuwe boormachine, zou ik echt zeker weten deze overwegen.
Je moet dan trouwens wel de nieuwste versie kopen: de C2 versie. De B2 versie is nu te koop bij Lidl NL. In Belgie heb je al de C2, dus zal deze binnenkort ook wel in NL verschijnen.
Ik heb hem ook en kan ook niet anders dan aanraden.
Hij is sterk/ licht van gewicht / hoog toerental / koolborsteloos (voor wat het waard is) en
de 13mm opspankop vind ik ook erg prettig.
Eigenlijk alles wat een a-merk ook heeft. Maar dan veel goedkoper.

Koop daarbij wel kwaliteit bitjes en boortjes en je komt heel wat jaren vooruit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12:12
Heeft iemand wellicht de gouden tip voor waar ik een aanslagliniaal van circa 3 meter kan vinden in Nederland?

Afbeeldingslocatie: https://www.baptist.nl/uploads/images/producten/large_15360655582895.jpg

Zag het wel van Felder voorbij komen, maar met prijskaartje van bijna €800 toch iets te prijzig. Wordt dit weer een gevalletje zelf maken met wat aluminium profiel en stalen meetlint? Heb het nu ook zo gedaan en op zich werkt het wel, maar had de hoop een iets strakkere kant en klare oplossing te vinden.

Krijg komende week een nieuwe werkplaats en verwerk dan dagelijks 3 meter lengtes, een degelijke aanslag zou dus wel prettig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:45
@Twijfels
En hoe gebruik je die lineaal? Op je zaagtafel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 6killer
  • Laatst online: 13:21
Sa.Tan schreef op zondag 24 januari 2021 @ 09:40:
@6killer Door deze vragen hier heb ik gisteravond nog eens stevig tegen de toughbuilt C700 lopen rammen; alle zijden en tegen het blad. Ze staan als in beton, het maakt geen verschil welke kant. Of ik moet helemaal met beide handen lopen duwen, maar dan schuif je een auto in de vrijloop ook weg.
Ok dat klinkt goed. Haaks op schraag is meestal wel goed, maar deze Bora kopie/variant zijn niet zo stevig in de lengterichting zoals blijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
Raymond schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:22:
@Twijfels
En hoe gebruik je die lineaal? Op je zaagtafel?
Liniaal moet vast op de werkbank worden gemonteerd, afkortzaag staat in de werkbank verwerkt op gelijke hoogte met het werkblad, links van de afkortzaag wil ik een liniaal hebben:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b8s3NNb.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42

orf

Twijfels schreef op zondag 24 januari 2021 @ 11:12:
Heeft iemand wellicht de gouden tip voor waar ik een aanslagliniaal van circa 3 meter kan vinden in Nederland?

[Afbeelding]

Zag het wel van Felder voorbij komen, maar met prijskaartje van bijna €800 toch iets te prijzig. Wordt dit weer een gevalletje zelf maken met wat aluminium profiel en stalen meetlint? Heb het nu ook zo gedaan en op zich werkt het wel, maar had de hoop een iets strakkere kant en klare oplossing te vinden.

Krijg komende week een nieuwe werkplaats en verwerk dan dagelijks 3 meter lengtes, een degelijke aanslag zou dus wel prettig zijn :)
Niet helemaal, maar dit misschien iets? https://www.gereedschappr...n-uiteraard-metrisch.html (of https://www.baptist.nl/m/...wee-stops-en-plakmeetlint)

Een aluminium extrusie uit 1 stuk is misschien fijner. Band erop hoeft niet superprecies, omdat je vaak je naald van je stop na kan stellen.

[ Voor 6% gewijzigd door orf op 24-01-2021 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
orf schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:19:
[...]

Niet helemaal, maar dit misschien iets? https://www.gereedschappr...n-uiteraard-metrisch.html (of https://www.baptist.nl/m/...wee-stops-en-plakmeetlint)

Een aluminium extrusie uit 1 stuk is misschien fijner. Band erop hoeft niet superprecies, omdat je vaak je naald van je stop na kan stellen.
Had ik ook al gevonden maar erg spijtig dat dit 4 delen van 61cm zijn (en heb 5 delen nodig), heb zo mijn twijfels bij hoe sterk dat is en over de jaren heen houdt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:42

orf

Twijfels schreef op zondag 24 januari 2021 @ 12:30:
[...]

Had ik ook al gevonden maar erg spijtig dat dit 4 delen van 61cm zijn (en heb 5 delen nodig), heb zo mijn twijfels bij hoe sterk dat is en over de jaren heen houdt..
Dan gewoon aluminium extrusie 4040 (of groter natuurlijk). Die kun je in lengtes tot 6 meter kopen. Losse flipstop erbij en een meetlintje erop.

https://www.alucomp.nl/profielen

[ Voor 3% gewijzigd door orf op 24-01-2021 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@6killer Heb het filmpje even bekeken en ik moest gelijk smalend lachen! dat merk ik hier absoluut en totaal niet, niet te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06 10:01
Iemand die toevallig ervaring heeft met deze muurfrees?
Ik moet een paar buizen voor elektra in frezen en weet niet precies wanneer dus huren eigenlijk geen optie. (stofzuiger heb ik al).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
jichem schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:32:
Iemand die toevallig ervaring heeft met deze muurfrees?
Ik moet een paar buizen voor elektra in frezen en weet niet precies wanneer dus huren eigenlijk geen optie. (stofzuiger heb ik al).
Waar is je muur van gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Muur van beton en 1 denk ik ytong. Bij deze frees stond geschikt voor beton..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:35
Weet iemand voor hoeveel een Bosch L-boxx ongeveer gaat op Marktplaats? Ik wil een tool kopen waarvan ik ook de inlay wil hebben, en ik denk dat tool kopen incl. l-boxx en dan de l-boxx verkopen goedkoper is dan losse tool kopen + losse inlay (+ extra verzendkosten). Ik zie zo rond de €25 als vraagprijs bij sommige advertenties, is dat realistisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
BrtH schreef op zondag 24 januari 2021 @ 15:09:
Weet iemand voor hoeveel een Bosch L-boxx ongeveer gaat op Marktplaats? Ik wil een tool kopen waarvan ik ook de inlay wil hebben, en ik denk dat tool kopen incl. l-boxx en dan de l-boxx verkopen goedkoper is dan losse tool kopen + losse inlay (+ extra verzendkosten). Ik zie zo rond de €25 als vraagprijs bij sommige advertenties, is dat realistisch?
Jep, de paar boxen die ik zelf verkocht heb zijn altijd voor €20 (type 102) tot €25 (type 136) weggegaan. Voor die bedragen koop je ze nieuw vaak via Amazon ook al, dat snapt men blijkbaar (gelukkig) niet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 18:02
jichem schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Pfoe beton... ik ben geen ervaringsdeskundige maar ik kan me voorstellen dat dan na 1 sleuf de schijven al aardig versleten raken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
jichem schreef op zondag 24 januari 2021 @ 14:37:
[...]

Met beton is het de vraag wat de kwaliteit van de bladen is en hoeveel kiezels er in de muur zitten...

Als je in het werk gegoten muren hebt willen de kiezels nog wel eens allemaal onderin zitten en kom je die dus tegen als je stopcontacten gaat verlagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Rob Z schreef op zondag 24 januari 2021 @ 16:42:
[...]

Pfoe beton... ik ben geen ervaringsdeskundige maar ik kan me voorstellen dat dan na 1 sleuf de schijven al aardig versleten raken?
Beton is bepaald geen uniform product.

Wat betreft die machine... als je kijkt wat vier goede diamandschijven kosten en dat er voor die 9 tientjes al vier bijzitten... haha.

En dit ook een parel;
Inclusief; [..]2x Tussenringen (klein en groot formaat)
WTF is groot en klein 8)7
Snijbreedte 14/19/29mm
Jaja, wat heb je daar nou aan? 19mm sleuf is veel te breed voor mooi 16mm buisje en 29 als max... naadje.. past ook geen 2x16 in :+

Of ben ik verwend met een Metabo MFE 65 waarvan de specificatielijst niet alle mogelijke groefbreedtes noemt? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:50
Raymond schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:34:
@Remy!!!! @Ypuh @henkie196

Het is deze geworden:
https://products.wera.de/..._kompakt_10_12_kk_12.html

[Afbeelding]

Leek me een mooi compromis tussen budget, compactheid en bruikbaarheid :)
Hee da's inderdaad een mooie set, zet ik ook even op mijn lijstje. Over het algemeen vind ik de kwaliteit van Wera-bits ook erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Cyclonist schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:13:
[...]

Hee da's inderdaad een mooie set, zet ik ook even op mijn lijstje. Over het algemeen vind ik de kwaliteit van Wera-bits ook erg goed.
Ja, en bij de eerste schroef die diep in een gat zit ga je balen dat je geen aparte schroevendraaiers hebt ipv zo'n bitset waarvan de houder te dik is om in dat gat te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
kabeltjekabel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:07:
[...]

Met beton is het de vraag wat de kwaliteit van de bladen is en hoeveel kiezels er in de muur zitten...

Als je in het werk gegoten muren hebt willen de kiezels nog wel eens allemaal onderin zitten en kom je die dus tegen als je stopcontacten gaat verlagen.
Ik snap natuurlijk dat het geen wereld product is, hij hoeft het ook maar paat keer te doen.

Het beton bevat enkel fijne kiezeltjes volgens mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 09:29
Zo.

Vanmiddag profielen voor een gipswan aan het doorslijpen, knalt plots zo mijn schijf uit elkaar. Zaten nog net enkele metaaldraadjes aan, de rest was alle kanten op geknalt. Gelukkig bril op en handschoenen aan, dus geen schade (voelde het wel in mijn gezicht terecht komen). Dit is al de 2de schijf uit deze set, de laatste 4 duis maar weg gekieperd.

Geen idee hoe zo iets kan. Eerste keer dacht ik dat ik de steun niet goed had vastgezet en dat deze dus wat aan het fibreren was waardoor mijn schijf ook ging zwabberen, maar nu zeker niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-06 13:22
maartend schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:05:
Zo.

Vanmiddag profielen voor een gipswan aan het doorslijpen, knalt plots zo mijn schijf uit elkaar. Zaten nog net enkele metaaldraadjes aan, de rest was alle kanten op geknalt. Gelukkig bril op en handschoenen aan, dus geen schade (voelde het wel in mijn gezicht terecht komen). Dit is al de 2de schijf uit deze set, de laatste 4 duis maar weg gekieperd.

Geen idee hoe zo iets kan. Eerste keer dacht ik dat ik de steun niet goed had vastgezet en dat deze dus wat aan het fibreren was waardoor mijn schijf ook ging zwabberen, maar nu zeker niet.
Er staat een vervaldatum op verpakking met schijfjes. Al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 09:29
Breezz schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:24:
[...]

Er staat een vervaldatum op verpakking met schijfjes. Al gekeken?
Nope. Zitten niet meer in verpakking, maar op houder in kist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:39
Hier ook een set C700 staan, echt enorm te vrede mee. Super robust, handig mee te nemen.
Laatst een tafel van gemaakt en op staan springen, deed helemaal niks. Geloof toen 139,- voor betaald.
Meerprijs met de C650 was toen te verwaarlozen, anders was het de C650 geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
jichem schreef op zondag 24 januari 2021 @ 17:29:
[...]

Ik snap natuurlijk dat het geen wereld product is, hij hoeft het ook maar paat keer te doen.

Het beton bevat enkel fijne kiezeltjes volgens mij
Zou ik er beter aan doen om iets als dit aan te schaffen?
Natuurlijk moet ik dan 2keer slijpen, maar so be it. (230 tol heb ik al)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:47
jichem schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:45:
[...]

Zou ik er beter aan doen om iets als dit aan te schaffen?
Natuurlijk moet ik dan 2keer slijpen, maar so be it. (230 tol heb ik al)
Nivado schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:50:
[...]

Ik heb een universele invalstofafzuigkap van Makita. Deze werkt goed voor het afzuigen van stof. Echter is deze voor haaks en recht zagen minder geschikt. Helaas is de plaat waar de slijper in gemonteerd zit niet stijf genoeg, waardoor de slijpschijf scheef kan komen te staan in de behuizing.
Achterafgezien was het de € 115,- die ik er voor betaald heb niet waard!
Wellicht dat hij voor het slijpen van sleuven in de muur beter geschikt is dan voor het zagen van tuintegels. Het was wel vrijwel stofvrij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Nivado schreef op zondag 24 januari 2021 @ 19:57:
[...]

[...]

Wellicht dat hij voor het slijpen van sleuven in de muur beter geschikt is dan voor het zagen van tuintegels. Het was wel vrijwel stofvrij.
En je hebt hem niet heel toevallig ergens liggen wachten op een nieuw baasje? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 13:40
In plaats van een Bosch gbh 2-28f boorhamer neig ik nu naar een 18v variant. Lijkt mij net iets praktischer en voor zwaarder sloopwerk kan ik altijd een sloophamer aanschaffen. Makita is voor mij een logische keuze (zit in het ecosysteem en momenteel gratis accu). Doel is voornamelijk boren.

Een aantal modellen zitten rond of onder 200 eur, is er een voorkeur voor een bepaald model, of juist niet?

DHR241ZJ
DHR242ZJ
DHR202ZJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
rockerpoet schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:46:
In plaats van een Bosch gbh 2-28f boorhamer neig ik nu naar een 18v variant. Lijkt mij net iets praktischer en voor zwaarder sloopwerk kan ik altijd een sloophamer aanschaffen. Makita is voor mij een logische keuze (zit in het ecosysteem en momenteel gratis accu). Doel is voornamelijk boren.

Een aantal modellen zitten rond of onder 200 eur, is er een voorkeur voor een bepaald model, of juist niet?

DHR241ZJ
DHR242ZJ
DHR202ZJ
De dhr242zj heb ik enkele weken geleden als vervanger van mijn gbh2-28 gekocht. Ik ben enorm verrast door de kracht van dezr machine.. Door de fundering boren was geen enkel probleem (broodjes vloer, 20mm boor)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
jichem schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:59:
[...]

De dhr242zj heb ik enkele weken geleden als vervanger van mijn gbh2-28 gekocht. Ik ben enorm verrast door de kracht van dezr machine.. Door de fundering boren was geen enkel probleem (broodjes vloer, 20mm boor)
Broodjesvloer is geen fundering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
maartend schreef op zondag 24 januari 2021 @ 18:35:
[...]

Nope. Zitten niet meer in verpakking, maar op houder in kist
Op elke schijf staat een datum, op de binnenring iirc.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Dank voor de reminder, ik weet het wel maar denk er niet aan. Ik gebruik mijn slijper weinig dus verslijt de slijpschijven nooit. Als ik weer gereedschap ga shoppen dan zal ik een setje nieuwe slijpschijven meenemen en de huidige weg gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
kabeltjekabel schreef op zondag 24 januari 2021 @ 22:53:
[...]

Broodjesvloer is geen fundering.
Ik bedoelde uiteraard vloer, krijg je als je snel even wil reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:18

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik heb nu een Bosch PMD 7 leidingzoeker. Maar dit ding is echt waardeloos. Gisteren nog gebruikt en het lijkt alsof de elektriciteitsleiding zigzaggend door het plafond loopt..Heb dit ook al een keer eerder gehad met een muur.

Zou een andere beter zijn? Wat zijn jullie ervaringen?
De Bosch Truevo lijkt er wel heel erg veel op..Mensen geven hem een goede beoordeling terwijl ze ook zeggen dat hij vreselijk inaccuraat is..

De Bosch GMS 120 zou een optie kunnen zijn. Maar is deze echt beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:40

Illusion

(the art of)

Mr_gadget schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:45:
Ik heb nu een Bosch PMD 7 leidingzoeker. Maar dit ding is echt waardeloos. Gisteren nog gebruikt en het lijkt alsof de elektriciteitsleiding zigzaggend door het plafond loopt..Heb dit ook al een keer eerder gehad met een muur.

De Bosch Truevo lijkt er wel heel erg veel op..Mensen geven hem een goede beoordeling terwijl ze ook zeggen dat hij vreselijk inaccuraat is..

Ik heb de gms120, doet het redelijk. Mits je de handleiding goed leest. Er zijn truukjes met wel/niet je andere hand op de muur leggen enzo.

Als ik opnieuw zou kiezen, was ik voor de bosch dtect gegaan. Dat is een andere techniek, en lijkt me serieus beter. Maar eerlijk gezegd geen ervaring mee.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:57
Is er ook een manier om achter de EAN code van een product te komen bij de Bauhaus webshop :?

Wil een decoupeerzaag aanschaffen, bij de Bauhaus is hij een heel klein beetje voordeliger dan bij Hornbach.
Idee was om hem bij Hornbach aan te schaffen en dan gebruik maken van hun laagste prijs garantie en daarbij verwijzen naar de Bauhaus prijs. Maar ik kan bij Bauhaus de EAN niet vinden om te zien of het wel dezelfde set is.

Gaat om de Bosch GST 90 BE.

[ Voor 7% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2021 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 06-06 13:40
jichem schreef op zondag 24 januari 2021 @ 21:59:
[...]

Zie dat de dhr242zj is vervangen voor de DHR242ZJW. Weer een stuk duurder dan de DHR241ZJ dus dan denk ik dat het de dhr241 wordt.
edit: DHR242ZJ her en der nog (zonder mbox) te koop.
edit2: Nu kom ik ook de DHR171ZJ tegen, ook een mooie machine, die heeft alleen geen beitelfunctie. Lastig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:51

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

ThinkPadd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:15:
Is er ook een manier om achter de EAN code van een product te komen bij de Bauhaus webshop :?
Wil een decoupeerzaag aanschaffen, bij de Bauhaus is hij een heel klein beetje voordeliger, dus ik wil hem bij Hornbach aanschaffen en dan gebruik maken van hun laagste prijs garantie. Maar ik kan bij Bauhaus de EAN niet vinden om te zien of het wel dezelfde set is.

Gaat om de Bosch GST 90 BE.
WOW :o Maar liefst 4 cent goedkoper! Ik snap dat je daarvoor zoveel moeite wilt doen

https://www.hornbach.nl/s...39DQ0LEAYYASABEgIB8PD_BwE

Met alle respect, ik vind dit een beetje kansloos :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Shadow_Agent schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:27:
[...]

WOW :o Maar liefst 4 cent goedkoper! Ik snap dat je daarvoor zoveel moeite wilt doen

https://www.hornbach.nl/s...0-BE/6094340/artikel.html

Met alle respect, ik vind dit een beetje kansloos :X
Het gaat niet om die 4 cent, daar zou ik idd geen moeite voor doen.

Hornbach geeft echter nog 10% korting extra, als onderdeel van hun laagste prijs garantie. De zaag komt daarmee op €114,26. Scheelt dus bijna €13 en dat vind ik dan wel weer de moeite.

Maar als jij dat de moeite niet waard vind dan mag jij mij het verschil ook wel overmaken hoor ;)

[ Voor 5% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2021 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

ThinkPadd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:30:
[...]

Het gaat niet om die 4 cent, daar zou ik idd geen moeite voor doen.

Hornbach geeft echter nog 10% korting extra, als onderdeel van hun laagste prijs garantie. De zaag komt daarmee op €114,26. Scheelt dus bijna €13 en dat vind ik dan wel weer de moeite.

Maar als jij dat de moeite niet waard vind dan mag jij mij het verschil ook wel overmaken hoor ;)
dat snap ik, die 10% komt er nog bij. Maar dat je voor bijna 13 euro eerst naar de Bauhaus gaat om uit te zoeken wat de EAN code is, daarna het ding moet kopen, dan naar de Hornbach om je verschil te claimen. Aan brandstof en tijd ben je die 12 euro alweer kwijt.

Snap sowieso niet waarom Hornbach die LPG nog geeft. ik zou mij echt doodschamen als ik voor een verschil van 4 cent aan de balie moet staan maar okee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
Welke tijd en brandstof? Ik kan het gewoon vanuit m'n luie stoel thuis doen ;) De laagste prijs garantie geldt ook voor online aankopen namelijk.

Ik bestel hem bij Hornbach, vul het prijsgarantie-formulier in en krijg €13 terug. Zo makkelijk is het :P

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2021 10:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
@ThinkPad EAN is een (makkelijke) manier om te bepalen of het om het zelfde product gaat, maar niet de enige. Ik heb vaak genoeg korting gekregen op basis van (vage) sites zonder EAN, en dat lees ik hier vaker. Als de omschrijving gelijk is, het typenummer en de leveringsomvang, dan doen ze meestal niet moeilijk.

Waar ze wel scherp op zijn is bijvoorbeeld bij Makita het verschil tussen de ZJ en de Z uitvoeringen (met en zonder M-Box), Dat scheelt namelijk al gauw € 30,- terwijl het op het eerste gezicht over het zelfde product lijkt te gaan.

In dit geval zou er twijfel kunnen zijn over de leveringsomvang. Het lijkt hetzelfde, maar Hornbach kan er moeilijk over doen:
Hornbach: 2x zaagblad (2609991036), Gereedschapskoffer
Bauhaus: Decoupeerzaag, opbergkoffer, afzuigset, inbussleutel SW 5, antisplinterplaat, 2 x decoupeerzaagblad T 144 D

@Shadow_Agent Dat is een afweging die ieder voor zich moet maken. Als Hornbach dergelijke kortingen niet wilt geven, moeten ze die garantie niet geven, of de prijzen van concurrenten beter controleren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14:27
Shadow_Agent schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:42:
[...]

dat snap ik, die 10% komt er nog bij. Maar dat je voor bijna 13 euro eerst naar de Bauhaus gaat om uit te zoeken wat de EAN code is, daarna het ding moet kopen, dan naar de Hornbach om je verschil te claimen. Aan brandstof en tijd ben je die 12 euro alweer kwijt.

Snap sowieso niet waarom Hornbach die LPG nog geeft. ik zou mij echt doodschamen als ik voor een verschil van 4 cent aan de balie moet staan maar okee.
Heb vorige week bij HB een slagschroevendraaier besteld voor het geld dat ik daar teruggekregen heb van verschillende producten met de LPG ookal was het verschil t.o.v. een concurrent soms maar 50 cent. Win win toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
@Nivado Ik heb gebeld met de Bauhaus vestiging, het is inderdaad dezelfde EAN als bij Hornbach.
Er is van dit product nog wel een iets goedkopere variant beschikbaar. Maar die heeft een andere EAN dan Hornbach, dus vind ik toch wat tricky om daar die laagste prijs garantie op toe te passen.

[ Voor 67% gewijzigd door ThinkPad op 25-01-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

Nivado schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:51:
@Shadow_Agent Dat is een afweging die ieder voor zich moet maken. Als Hornbach dergelijke kortingen niet wilt geven, moeten ze die garantie niet geven, of de prijzen van concurrenten beter controleren.
Daar ben ik het mee eens inderdaad ;)

@ThinkPad Ik dacht dat je nog steeds fysiek dat moest doen, maar scheelt inderdaad dat je online dit kunt regelen.

@Anton2610 Mjah, zo had ik het nog niet bekeken ;) win win inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 13:20
Illusion schreef op maandag 25 januari 2021 @ 09:49:
[...]

Ik heb de gms120, doet het redelijk. Mits je de handleiding goed leest. Er zijn truukjes met wel/niet je andere hand op de muur leggen enzo.

Als ik opnieuw zou kiezen, was ik voor de bosch dtect gegaan. Dat is een andere techniek, en lijkt me serieus beter. Maar eerlijk gezegd geen ervaring mee.
Die dtect is wel een stuk klunkier maar ik kan bevestigen dat die mij al een aantal keer heeft behoed.

[ Voor 0% gewijzigd door FDMK op 25-01-2021 11:29 . Reden: vieze typo ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
ThinkPadd schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:00:
@NivadoMaar die heeft een andere EAN dan Hornbach, dus vind ik toch wat tricky om daar die laagste prijs garantie op toe te passen.
Als de EAN afwijkt, krijg je geen LPG deal van Hornbach :)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
rockerpoet schreef op maandag 25 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Zie dat de dhr242zj is vervangen voor de DHR242ZJW. Weer een stuk duurder dan de DHR241ZJ dus dan denk ik dat het de dhr241 wordt.
edit: DHR242ZJ her en der nog (zonder mbox) te koop.
edit2: Nu kom ik ook de DHR171ZJ tegen, ook een mooie machine, die heeft alleen geen beitelfunctie. Lastig
Ik moet beter opletten als ik een bericht type zie ik wel. De 241 heb ik gekocht, en die werkt dus dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:07
herofruit schreef op maandag 25 januari 2021 @ 11:42:
[...]

Als de EAN afwijkt, krijg je geen LPG deal van Hornbach :)
Dat is maar net aan wie je het vraagt, er zijn er hier genoeg die het wel hebben gekregen met een ander EAN, maar hetzelfde typenummer. Soms hebben producten een ander EAN omdat er een minieme verbetering is toegepast, omdat het oorspronkelijk in een ander land is geproduceerd of omdat de verpakking net iets anders is. Volgens mij geeft de Hornbach nog steeds LPG als het typenummer exact hetzelfde is (bv Makita SP6000J1X).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
TheJVH schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Dat is maar net aan wie je het vraagt, er zijn er hier genoeg die het wel hebben gekregen met een ander EAN, maar hetzelfde typenummer. Soms hebben producten een ander EAN omdat er een minieme verbetering is toegepast, omdat het oorspronkelijk in een ander land is geproduceerd of omdat de verpakking net iets anders is. Volgens mij geeft de Hornbach nog steeds LPG als het typenummer exact hetzelfde is (bv Makita SP6000J1X).
Naar mijn weten wordt het dan niet gegeven, bijvoorbeeld als de koffer wel of geen inlay heeft. Ook al is de body in de box exact hetzelfde. Het is een ander product en daarom een andere prijs. Of het product moet ergens buiten Europa zijn geproduceerd. EAN staat immers voor European Article Number.

Maar gelukkig zijn er mensen die het dus wel lukt!

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Iemand nog aanraders voor een goede kruislijnlaser? Doel is om o.a. een verlaagd plafond te maken op zolder en het uitzetten van een wand op zolder.

Zelf gevonden:

https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.279658eaER8hes BEKO 50-60 euro zonder statief
https://www.hornbach.nl/s...tief/6415852/artikel.html BOSCH 200 euro met statief en LPG.

Ik heb zelf thuis makita LXT accumachines, maar ik zie dat deze niet compatible is met de makita kruislijnlasers (CXT).

Iemand ervaring met de BEKO of de BOSCH?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-06 19:18

Tjark

DON'T PANIC

@mierenfokker als je in dit topic op Deko met de D van Deko zoekt ipv B van Beko, vind je wel wat hits van tevreden mensen:
[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MMatthijsV
  • Laatst online: 04-06 12:00
mierenfokker schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:29:
Iemand nog aanraders voor een goede kruislijnlaser?
Of het een 'goede' is natuurlijk voor ieder anders, maar ik heb deze en bevalt erg goed voor de klussen die ik er mee heb gedaan.

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Kruislijnlaser/p100307728

Zelf gebruik ik hem op een groter statief, maar voor die paar keer dat ik hem gebruikt heb is het een top aankoop.

Nu alleen niet op voorraad zie ik :/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Tjark schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:38:
@mierenfokker als je in dit topic op Deko met de D van Deko zoekt ipv B van Beko, vind je wel wat hits van tevreden mensen:
[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5
Lol sorry heb net een BEKO vrieskast aangeschaft :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-06 00:00
Iemand nog aanraders voor een goede kruislijnlaser? Doel is om o.a. een verlaagd plafond te maken op zolder en het uitzetten van een wand op zolder.

Zelf gevonden:

https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.279658eaER8hes BEKO 50-60 euro zonder statief
https://www.hornbach.nl/s...tief/6415852/artikel.html BOSCH 200 euro met statief en LPG.

Ik heb zelf thuis makita LXT accumachines, maar ik zie dat deze niet compatible is met de makita kruislijnlasers (CXT).

Alleen door het gebrek aan 'rotatielaser' (de laser draait niet rond bij dit soort modellen, maar schijnt op een prisma of iets dergelijks waardoor je je horizontale lijn krijgt) zou ik al niet voor de Bosch gaan. Tel daar nog de rode laser bij op (groen is echt een stuk beter zichtbaar), en de prijs, dan zou ik het wel weten :)

Hier een Bosch Advanced Level 360 in gebruik, mooie tripod zit er bij, kruis + 'rotatie', kan ook een loodpunt naar beneden schijnen, onder hoek werken, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
MMatthijsV schreef op maandag 25 januari 2021 @ 14:46:
Of het een 'goede' is natuurlijk voor ieder anders, maar ik heb deze en bevalt erg goed voor de klussen die ik er mee heb gedaan.

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Kruislijnlaser/p100307728

Zelf gebruik ik hem op een groter statief, maar voor die paar keer dat ik hem gebruikt heb is het een top aankoop.

Nu alleen niet op voorraad zie ik :/
De Lidl heeft nu een betere versie, Parkside Performance:
https://www.lidl-shop.nl/...kruislijnlaser/p100312705
Maar ook deze is uitverkocht. Ook een aanrader trwns. Kost wel 60 euro, dus zo'n 30 euro meer dan de standaard versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
theredone51 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 15:42:
[...]

Alleen door het gebrek aan 'rotatielaser' (de laser draait niet rond bij dit soort modellen, maar schijnt op een prisma of iets dergelijks waardoor je je horizontale lijn krijgt) zou ik al niet voor de Bosch gaan. Tel daar nog de rode laser bij op (groen is echt een stuk beter zichtbaar), en de prijs, dan zou ik het wel weten :)

Hier een Bosch Advanced Level 360 in gebruik, mooie tripod zit er bij, kruis + 'rotatie', kan ook een loodpunt naar beneden schijnen, onder hoek werken, etc.
Groen is niet heilig.

YouTube: Niveau laser Bosch Professional GLL 3-80 + DeWalt DCE089D1G-QW + POP...

Mag je mij vertellen welke duidelijker te zien is. Zeer zeker niet die groene in het midden ;) (Ja, er zijn drie lijntjes, niet 2)

[ Voor 3% gewijzigd door kabeltjekabel op 25-01-2021 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:52

Zelf gevonden:

Als je een goede kruislijn laser wilt aanschaffen en je denkt aan prijzen rond de 50-100 euro dan raad ik de DEKO aan.
Ik heb hem ook, echt geniaal voor die prijs
https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.279658eaER8hes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Jv7o5QTRtU-n5_p-jpqqixzvVQ8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L4bgGY8MWUIPASg6RrJ8xg13.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kE496oftFGkiqw_5AwE_wgCgxwk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vSdgy1CiNeDUo1fCiX5dqCDG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:30

dragonhaertt

@_'.'

kabeltjekabel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:50:
[...]

Groen is niet heilig.

YouTube: Niveau laser Bosch Professional GLL 3-80 + DeWalt DCE089D1G-QW + POP...

Mag je mij vertellen welke duidelijker te zien is. Zeer zeker niet die groene in het midden ;) (Ja, er zijn drie lijntjes, niet 2)
Natuurlijk is groen niet heilig, maar een video is daar een slecht voorbeeld voor. Ogen zijn veel gevoeliger voor groen licht, dan voor andere kleuren, terwijl het voor de camera niet zo veel uitmaakt.
Zo ziet een groene laser er, met het blote oog, sneller helderder uit dan wat je op een camera kan zien.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
dragonhaertt schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:59:
[...]

Natuurlijk is groen niet heilig, maar een video is daar een slecht voorbeeld voor. Ogen zijn veel gevoeliger voor groen licht, dan voor andere kleuren, terwijl het voor de camera niet zo veel uitmaakt.
Zo ziet een groene laser er, met het blote oog, sneller helderder uit dan wat je op een camera kan zien.
Het gaat er om dat hoge intensiteit rood nog steeds beter te zien is dan lage intensiteit groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

kabeltjekabel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:01:
[...]

Het gaat er om dat hoge intensiteit rood nog steeds beter te zien is dan lage intensiteit groen.
En ik probeer dat te nuanceren, dat een hoge intensiteit rood even goed te zien is als een medium intensiteit groen, in verband met biologische verschijnselen die je op de camera niet kan zien.

[ Voor 9% gewijzigd door dragonhaertt op 25-01-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
dragonhaertt schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:02:
[...]

En ik probeer dat te nuanceren, dat een hoge intensiteit rood even goed te zien is als een medium intensiteit groen, in verband met biologische verschijnselen die je op de camera niet kan zien.
De camera ziet groen en de monitor geeft groen weer. De gevoeligheid daarvoor is niet anders dan direct het groene laserlicht op de muur te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:10:
De camera ziet groen en de monitor geeft groen weer. De gevoeligheid daarvoor is niet anders dan direct het groene laserlicht op de muur te zien.
Heb je nog nooit gehad dat de kleuren op een foto of video er anders uit zien dan in het echt? Ik heb de video niet gezien, dus ik heb geen idee of dat het geval is, en zeker kan een sterke rode laser beter zichtbaar zijn dan een zwakke groene laser. Kan ook van het oppervlak en omgevingslicht afhangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
henkie196 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 17:42:
[...]

Heb je nog nooit gehad dat de kleuren op een foto of video er anders uit zien dan in het echt?
Jazeker wel. Maar geen compleet omgekeerde helderheidsverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 04-06 22:02

Paladin

Play Ball!

Mr_gadget schreef op maandag 25 januari 2021 @ 08:45:

Ik weet niet hoe vaak je hem gebruikt ik heb zelf de dtect 120 ooit is voor leuk prijsje op. Amazon gekocht en ik moet zeggen die doet het echt goed.

Heeft me zowel met electra als water al een paar keer een hoop ellende helpen voorkomen.

Dus ik zou als je denkt vaker te gebruiken een paar euro's meer uit geven.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:27
silmaril8 schreef op maandag 25 januari 2021 @ 16:50:
[...]

De Lidl heeft nu een betere versie, Parkside Performance:
https://www.lidl-shop.nl/...kruislijnlaser/p100312705
Maar ook deze is uitverkocht. Ook een aanrader trwns. Kost wel 60 euro, dus zo'n 30 euro meer dan de standaard versie.
Toevallig heb ik deze gekocht in de week van black friday voor 49 euro. Ben er tevreden over al is het statief eigenlijk te klein (circa 1,5m en er is geen losse klem bij die bijvoorbeeld aan het plafond of een steun kan hangen). Voor de prijs is het echter een prima laser. Netjes waterpas, accu gaat lang mee (8 uur lijkt makkelijk haalbaar met dubbele laserlijn).
En ondanks dat ik er tevreden over ben, denk ik dat ik volgende keer toch op zoek ga naar een laser met 2x of eigenlijk liever nog 3x een 360 graden lijn. Dat maakt het allemaal nog wat makkelijker om zaken uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Raymond schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:34:
@Remy!!!! @Ypuh @henkie196

Het is deze geworden:
https://products.wera.de/..._kompakt_10_12_kk_12.html

[Afbeelding]

Leek me een mooi compromis tussen budget, compactheid en bruikbaarheid :)
En binnen. Meteen even de torx bitjes vervangen door bitjes die ik daadwerkelijk nodig heb voor het doel waar ik dit setje voor heb gekocht. En nu ligt hij in mijn bureaulade.
Mooi klein setje, sluit mooi aan bij waarvoor ik hem heb gekocht.
Ik mocht hem bijna meteen inleveren bij vrouwlief: "oh, die is schattig. Geef maar hier!" Gelukkig kon ik haar eraan herinneren dat ze al zo'n setje heeft, maar dan uitgebreider :P

Nu hoef ik iig niet meer de kelder in, als ik de batterijtjes van "wolkenlampje" van m'n dochtertje weer eens moet vervangen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dTUAylxHXqg84SMK4IHn3b0J9c4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/piM9tTLokuctFkbHkpmI7RPF.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-06 15:22
Vraagje;

Ik zag dat er best wel wat voorbij is gekomen voor de Lidle Parkside invalzaag icm bv een geleiderrail van HBM. Bij Lidl is deze uitverkocht en zijn er vergelijkbare modellen bv, einhall die net zo goed werkt (of beter) rond dezelfde prijs?

Zaag: https://www.lidl-shop.nl/...teekzaag-met-geleiderail/

[ Voor 14% gewijzigd door Ferio op 25-01-2021 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-06 23:58
De HBM doet het ook prima, meestal 99 euro en als enige echte plus snelheid instelbaar en softstart. Ik heb hem ook, dus zoek even mijn bijdragen na

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Wederom een ervaringenpost:

zijn er mensen die de Makita VC1310LX1 in bezit hebben en iets kunnen zeggen over de kwaliteit?
Ik ben opzoek naar een stofzuiger met vrij lang eisenlijstje en volgens mij voldoet deze als enige onder de 320 euro.
Eisen:
inschakelautomaat
regelbare zuigkracht
automatische filterreiniging
L klasse
Zijn er nog andere apparaten met bovenstaande eisen die voldoen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
@jichem Mijn eerste gedachte was dat kan haast niet, want automatische filterreiniging voor onder de € 400,- heb ik nog niet gezien. Bovendien wordt het v.z.i.w. dan automatisch een M-klasse stofzuiger, aangezien het verschil tussen L-klasse en M-klasse de automatische reiniging is.
Dus ik ben gaan kijken naar de specificaties. Daar werd ik weinig wijzer uit:
Technische gegevens\Filterreinigingssysteem: Triple filter structure"
Echter doorzoeken naar dit systeem vond ik het volgende:
Drievoudige filtratie door fijnmazige voorfilter, schuimfilter en harmonicafilter in polyester; geruisloze zelfreinigende werking van de voorfilter door uitzetting van de schuimfilter bij uitschakelen van de stofzuiger.
Het blijkt dus inderdaad geen automatisch filterreinigingssysteem te zijn, dat tijdens operatie het filter schoon blaas of uitklopt, zonder zuigkracht te verliezen. Maar een passieve eigenschap van het filter, dat is dus compleet wat anders.
Of dit een beetje werkt zullen tests of review moeten uitwijzen en of het dan voor jou voldoende is kan je alleen zelf bepalen. Ik zie dit echter als minder nuttig dan een filter schoon blaas knop, zoals op mijn Nilfisk Attix 30-21 PC, laat staan de echte automatische filterreinigingsfuncties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Nivado schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:39:
@jichem Mijn eerste gedachte was dat kan haast niet, want automatische filterreiniging voor onder de € 400,- heb ik nog niet gezien. Bovendien wordt het v.z.i.w. dan automatisch een M-klasse stofzuiger, aangezien het verschil tussen L-klasse en M-klasse de automatische reiniging is.

[...]

[...]

Het blijkt dus inderdaad geen automatisch filterreinigingssysteem te zijn, dat tijdens operatie het filter schoon blaas of uitklopt, zonder zuigkracht te verliezen. Maar een passieve eigenschap van het filter, dat is dus compleet wat anders.
Of dit een beetje werkt zullen tests of review moeten uitwijzen en of het dan voor jou voldoende is kan je alleen zelf bepalen. Ik zie dit echter als minder nuttig dan een filter schoon blaas knop, zoals op mijn Nilfisk Attix 30-21 PC, laat staan de echte automatische filterreinigingsfuncties.
Hmmm knap staaltje marketing weer dus. Bedankt voor de genomen moeite, scheelt me een enorme teleurstelling. Dan wordt het dus een semi automatische. 400+is een beetje te veel van het goede.
Momenteel werk ik met een karcher wd5p, die doet wat moeilijk laatste tijd. Is er wel een goed alternatief zonder automatische filterreiniging maar met de rest van de eisen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Nivado schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:39:

[...]

[...]

Als ik het goed heb is het verschil tussen L en M klasse de filtering van partikels (kan in sommige gevallen een verschil zijn van het toegepaste filter), en een audio en visuele indicatie van dat je filter vol zit voor M klasse. Ik weet niet zeker of M klasse automatische filterreiniging vereist, maar er zijn zeker L klasse stofzuigers met automatische filterreiniging.

In de genoemde prijsklasse zul je denk ik genoeg moeten nemen met een filterreiniging die niet geheel automatisch is, en hoogstwaarschijnlijk ook niet het filter kan reinigen zonder verlies van zuigkracht. Op zich niet zo heel bezwaarlijk, als je gewoon af en toe tussendoor zo'n terugblaasknop gebruikt, of hoe de stofzuiger ook z'n filter reinigt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
@henkie196 Bedankt voor de aanvulling!
Ik weet dat er een stofzuiger is die exact het zelfde filter in de M en de L uitvoering stopt (zelfde partnummer), maar de M uitvoering heeft dan filterreiniging. Die zal dan ook wel alarmering hebben. Ik meen dat het een Starmix was, maar ik weet niet meer welke.
Ik denk dat we kunnen stellen dat als je bij een M de filterreiniging en alarmering wegneemt het automatisch een L wordt, maar dat andersom dit niet het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

Nivado schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:10:
Ik weet dat er een stofzuiger is die exact het zelfde filter in de M en de L uitvoering stopt (zelfde partnummer), maar de M uitvoering heeft dan filterreiniging. Die zal dan ook wel alarmering hebben. Ik meen dat het een Starmix was, maar ik weet niet meer welke.
Ik denk dat we kunnen stellen dat als je bij een M de filterreiniging en alarmering wegneemt het automatisch een L wordt, maar dat andersom dit niet het geval is.
Bosch blauw doet dit, dus het zou me niks verbazen als Starmix (komen uit dezelfde fabriek) dit ook doet. Grote verschillen bij de bosch zijn de verstopping-waarschuwing en anti-statische slang. Daarnaast is de M rating vooral interresant voor bedrijven die aan de eisen moeten voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

jichem schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 14:43:
Is er wel een goed alternatief zonder automatische filterreiniging maar met de rest van de eisen?
Rond het genoemde budget zijn er wel wat L-klasse stofzuigers te vinden, maar voor zover ik weet heeft geen van alle zuigkrachtregeling en/of een antistatische slang zoals de VC1310LX1.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Nivado schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:10:
Ik weet dat er van de Starmix 1635 een L en een M versie is. De L heeft standaard volgens mij niet een M-klasse filter, of misschien voldoet het filter er toch wel aan, weet het niet zeker. Er is wel een filter dat beter stof filtert beschikbaar. De filters tussen beide versies zijn volledig uitwisselbaar. Beide hebben automatische filterreiniging. Het hoofdverschil is de alarmering, volgens mij.
dragonhaertt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:19:
Bosch blauw doet dit, dus het zou me niks verbazen als Starmix (komen uit dezelfde fabriek) dit ook doet. Grote verschillen bij de bosch zijn de verstopping-waarschuwing en anti-statische slang. Daarnaast is de M rating vooral interresant voor bedrijven die aan de eisen moeten voldoen.
Eens, denk dat de M klasse vooral voor bedrijven interessant is, zeker als je met een L klasse dezelfde partikel filtering kan bereiken. Gaat volgens mij ook over hoeveel uur je mag werken met de stofafzuiging erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Hmm een l klasse lijkt me voor mijn doeleinden ruim genoeg. Misschien is de makita dan toch een kandidaat. Eerst eens reviews lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt

dragonhaertt

@_'.'

jichem schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:26:
Hmm een l klasse lijkt me voor mijn doeleinden ruim genoeg. Misschien is de makita dan toch een kandidaat. Eerst eens reviews lezen
Antistatische slang is wel fijn als je veel met fijnstof/haakse slijper gaat werken. En AFC (of een andere auto filter clean) is erg fijn als je zonder stofzak wilt gaan werken.
Dit zijn ook de enige redenen waarom ik zelf op een Bosch 35M AFC aas, niet zozeer om de klasse, maar om de andere bijkomende functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
dragonhaertt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:41:
[...]

Antistatische slang is wel fijn als je veel met fijnstof/haakse slijper gaat werken. En AFC (of een andere auto filter clean) is erg fijn als je zonder stofzak wilt gaan werken.
Dit zijn ook de enige redenen waarom ik zelf op een Bosch 35M AFC aas, niet zozeer om de klasse, maar om de andere bijkomende functies.
Die slang lijkt me zeker wel wat inderdaad.
De auto clean kan ik ook wel laten vallen, het blijft toch altijd compromissen sluiten of een enorm budget reserveren. Voor dat laatste gebruik ik het te weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:27
Volgens mij hebben de AFC series ook nog instelbare zuigkracht. Dat hebben de SFC series niet. Voor mij ook de reden om naar een AFC model (of een Festool te kijken)....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twijfels
henkie196 schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 17:11:
[...]

Eens, denk dat de M klasse vooral voor bedrijven interessant is, zeker als je met een L klasse dezelfde partikel filtering kan bereiken. Gaat volgens mij ook over hoeveel uur je mag werken met de stofafzuiging erbij.
Niet helemaal mee eens. Heb zelf ook de GAS 35 M AFC tijd terug gekocht. Mijn ervaring:

In eerste instantie vond ik die alarmering wat vervelend, zag er het nut niet direct van in maar wou graag de M vanwege de antistatische slang en minieme prijsverschil in de aanbieding. Bij nader inzien ben ik toch wel erg blij met die alarmering. Ik gebruik de stofzuiger eigenlijk altijd met zak erin, dat ding vult zich tot 98% af en daarna gaat de stofzuiger lekker piepen omdat hij niet voldoende lucht krijgt door de volle zak. Zonder zak zou hij ook wel een x gaan piepen als het filter te ver verstopt raakt. Je hebt er in die zin dus eigenlijk geen omkijken meer naar tot hij zelf aangeeft dat hij begint te stikken.

Persoonlijk vind ik zonder stofzak maar ellendig, ding wordt er gigantisch vies van. Je zit in een stofwolk met leeggooien et cetera, dan maar een paar centen extra uitgeven aan de zakken.. Wordt tijd voor een cycloon waar ik komo zakken in kan doen ofzo :9

[ Voor 10% gewijzigd door Twijfels op 26-01-2021 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Twijfels schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:30:
Persoonlijk vind ik zonder stofzak maar ellendig, ding wordt er gigantisch vies van. Je zit in een stofwolk met leeggooien et cetera, dan maar een paar centen extra uitgeven aan de zakken.. Wordt tijd voor een cycloon waar ik komo zakken in kan doen ofzo :9
Ik snap ook niet dat je een stofzuiger zonder zakken wilt gebruiken. Zeker niet als privé persoon, die flink z'n best moet doen om er serieus wat te vullen.

Kijk, als je zo'n dude bent die als werk heeft om de godganse dag sleuven in muren te slijpen bij nieuwbouwprojecten, dan kan ik het begrijpen. Dan koop je gewoon een flinke knoepert van een mobiele stofzuiger en die selecteer je dan op bruikbaarheid zonder stofzak.

Maar zelfs in weken dat ik veel klus, draai ik er misschien 2-3 stofzakken doorheen. Die 6 euro zijn peanuts op al het andere materiaal wat ik er dan doorheenjaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
dragonhaertt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 15:19:
[...]

Festool doet het ook, daar hebben de CTL en CTM ook hetzelfde filter, maar met het verschil dat ook de L met AS slang verkocht wordt.

Die pieper kan me gestolen worden, die piept op hetzelfde moment als dat je het stof ziet rondvliegen. Maar die AS slang wil ik wel heel erg graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Raymond schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:35:
[...]

Ik snap ook niet dat je een stofzuiger zonder zakken wilt gebruiken. Zeker niet als privé persoon, die flink z'n best moet doen om er serieus wat te vullen.

Kijk, als je zo'n dude bent die als werk heeft om de godganse dag sleuven in muren te slijpen bij nieuwbouwprojecten, dan kan ik het begrijpen. Dan koop je gewoon een flinke knoepert van een mobiele stofzuiger en die selecteer je dan op bruikbaarheid zonder stofzak.

Maar zelfs in weken dat ik veel klus, draai ik er misschien 2-3 stofzakken doorheen. Die 6 euro zijn peanuts op al het andere materiaal wat ik er dan doorheenjaag.
Er is zakloos
Er is met open plastic zak
En er is met fleece zak

Van boven naar onder gesorteerd qua hoeveelheid ellende als de boel vol zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
kabeltjekabel schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:38:
[...]

Er is zakloos
Er is met open plastic zak
En er is met fleece zak

Van boven naar onder gesorteerd qua hoeveelheid ellende als de boel vol zit.
Oplopend of aflopend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
dragonhaertt schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 18:41:
Zoals anderen zeggen, zonder stofzak geeft dan weer een heleboel rotzooi als je de bak leeg moet gooien. Kan je er beter een fleece zak omheen doen, scheelt een boel ellende. Ik kan je uit ervaring vertellen dat automatische filterreiniging ook niet geweldig werkt om bv. fijnstof van stucwerk schuren van je filters te halen. Dat spul koekt vast, moet je er dan weer af blazen met een compressor of gewoon afspoelen in water. In ieder geval heeft de filterreiniging van m'n 1635 er moeite mee.

Ik heb het even opgezocht, maar ik heb geen anti-statische slang bij m'n stofzuiger. Maar ook weinig last gehad van statische opbouw tot dusverre, ook niet na een uurtje schuren ofzo. M'n cycloon wordt wel statisch geladen, maar de slang zelf niet. Ik denk dat als ik een anti-statische slang zou nemen, dat ik dan iets zou moeten opzetten om de lading van de cycloon door te lussen naar de stofzuiger, die is tenminste geaard en kan die lading ook kwijt, de cycloon niet.
jichem schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 20:36:
Die slang lijkt me zeker wel wat inderdaad.
De auto clean kan ik ook wel laten vallen, het blijft toch altijd compromissen sluiten of een enorm budget reserveren. Voor dat laatste gebruik ik het te weinig.
Hangt af van wat je normaalgesproken qua klussen doet, maar ik gebruik m'n stofzuiger meer dan welke andere tool. Gaatje boren, steen doorslijpen, stukje zagen, overal hang ik de stofzuiger er bij.
Twijfels schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 22:30:
Niet helemaal mee eens. Heb zelf ook de GAS 35 M AFC tijd terug gekocht. Mijn ervaring:

In eerste instantie vond ik die alarmering wat vervelend, zag er het nut niet direct van in maar wou graag de M vanwege de antistatische slang en minieme prijsverschil in de aanbieding. Bij nader inzien ben ik toch wel erg blij met die alarmering. Ik gebruik de stofzuiger eigenlijk altijd met zak erin, dat ding vult zich tot 98% af en daarna gaat de stofzuiger lekker piepen omdat hij niet voldoende lucht krijgt door de volle zak. Zonder zak zou hij ook wel een x gaan piepen als het filter te ver verstopt raakt. Je hebt er in die zin dus eigenlijk geen omkijken meer naar tot hij zelf aangeeft dat hij begint te stikken.
Ok, ik zie hoe dat voordelen kan hebben, ja. Die van mij heeft alleen een knipperend lampje, maar die knippert ook als ik bepaalde mondstukken op de stofzuiger zet die de flow beperken (bv. boor adapter). Dus dat zegt me weinig over de staat van de stofzak of de filters, inderdaad. Alhoewel, als het de filters zijn, gaat de filterreiniging over het algemeen wel vaker aan.
8)7 Dat had ik me eerder moeten bedenken. Zou inderdaad een vuilniszak erin moeten doen 8)7

Heb het trouwens nog eens opgezocht, maar de 1635 L heeft wel hetzelfde filter als de M-versie. Daar zit het verschil dus niet in. Lijkt ook niet dat één van beide standaard met een anti-statische slang verkocht worden, alhoewel er genoeg varianten zijn dat er waarschijnlijk wel een variant te vinden is voor beide die wel met zo'n slang verkocht wordt, er zijn genoeg verschillende anti-statische slangen in het assortiment, zo te zien.

[ Voor 8% gewijzigd door henkie196 op 27-01-2021 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
henkie196 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:07:
Ok, ik zie hoe dat voordelen kan hebben, ja. Die van mij heeft alleen een knipperend lampje, maar die knippert ook als ik bepaalde mondstukken op de stofzuiger zet die de flow beperken (bv. boor adapter). Dus dat zegt me weinig over de staat van de stofzak of de filters, inderdaad. Alhoewel, als het de filters zijn, gaat de filterreiniging over het algemeen wel vaker aan.
Bij Bosch kan je de slang diameter op (uit mijn hoofd) 15, 22 en 35mm zetten. Kleinere diameter > alarmering gaat pas aan bij lagere flow.

Weet niet hoe het zit met de AFC bij andere stofzuigers. Maar de AFC van Bosch is simpelweg dat hij het filter uit klopt (blaast?) elke 15 seconden ofzo. Dus niet minder vaak als hij schoon is / vaker als hij vies is. De AFC maakt ook best een herrie, bij stofzak is die AFC niet nodig en dus ook weer stiller :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Twijfels schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:36:
Bij Bosch kan je de slang diameter op (uit mijn hoofd) 15, 22 en 35mm zetten. Kleinere diameter > alarmering gaat pas aan bij lagere flow.

Weet niet hoe het zit met de AFC bij andere stofzuigers. Maar de AFC van Bosch is simpelweg dat hij het filter uit klopt (blaast?) elke 15 seconden ofzo. Dus niet minder vaak als hij schoon is / vaker als hij vies is. De AFC maakt ook best een herrie, bij stofzak is die AFC niet nodig en dus ook weer stiller :9
Er zit op die Starmix 1635 M inderdaad ook iets om de volume flow in te stellen, zal inderdaad wel te maken hebben met die alarmering, nu je het zegt.

Bij de iPulse zitten er magneten ergens die kracht op het filterr zetten zodat het stof van de filters wordt geduwd zonder dat het invloed heeft op de zuigkracht (wat onvermijdelijk wel zo gaat zijn als je de stromingsrichting omdraait). Dit maakt ook een behoorlijke herrie. Met een stofzak is de filterreiniging minder nodig, denk ik, maar zo'n fleecezak houdt ook niet alles tegen, dus zal vast wel een keer nodig zijn. Maar minder vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
henkie196 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:07:
[...]

Zoals anderen zeggen, zonder stofzak geeft dan weer een heleboel rotzooi als je de bak leeg moet gooien. Kan je er beter een fleece zak omheen doen, scheelt een boel ellende. Ik kan je uit ervaring vertellen dat automatische filterreiniging ook niet geweldig werkt om bv. fijnstof van stucwerk schuren van je filters te halen. Dat spul koekt vast, moet je er dan weer af blazen met een compressor of gewoon afspoelen in water. In ieder geval heeft de filterreiniging van m'n 1635 er moeite mee.

Ik heb het even opgezocht, maar ik heb geen anti-statische slang bij m'n stofzuiger. Maar ook weinig last gehad van statische opbouw tot dusverre, ook niet na een uurtje schuren ofzo. M'n cycloon wordt wel statisch geladen, maar de slang zelf niet. Ik denk dat als ik een anti-statische slang zou nemen, dat ik dan iets zou moeten opzetten om de lading van de cycloon door te lussen naar de stofzuiger, die is tenminste geaard en kan die lading ook kwijt, de cycloon niet.

[...]

Hangt af van wat je normaalgesproken qua klussen doet, maar ik gebruik m'n stofzuiger meer dan welke andere tool. Gaatje boren, steen doorslijpen, stukje zagen, overal hang ik de stofzuiger er bij.

[...]

[...]

8)7 Dat had ik me eerder moeten bedenken. Zou inderdaad een vuilniszak erin moeten doen 8)7

Heb het trouwens nog eens opgezocht, maar de 1635 L heeft wel hetzelfde filter als de M-versie. Daar zit het verschil dus niet in. Lijkt ook niet dat één van beide standaard met een anti-statische slang verkocht worden, alhoewel er genoeg varianten zijn dat er waarschijnlijk wel een variant te vinden is voor beide die wel met zo'n slang verkocht wordt, er zijn genoeg verschillende anti-statische slangen in het assortiment, zo te zien.
Ik gebruik hem ook vaak genoeg, maar ik moet ook eerlijk zijn. Gebruik ik hem zo vaak dat het een aanschaf van 600 euro verantwoord. Dat vind ik niet, 300 is eigenlijk wel ruim genoeg. Zeker als het qua veiligheid niet zo veel verschil maakt. Dat ik dan af en toe even het filter moet uitblazen.. So be it. De andere zaken, inschakelautomaat en regelbare zuigkracht, dat heb ik nu ook en zou ik vreselijk gaan missen. Dat is voor mij niet acceptabel om te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 16:11
Ik zoek nog een reden om een cirkelzaag met liniaal (€149) aan te schaffen. Mijn vader heeft er een liggen, zonder rail. Daar kun je volgens mij ook prima mee zagen als je hem langs een lange waterpas o.i.d. legt. Ik moet voor op zolder wat plaatmateriaal zagen (toegangsluikjes, deurtje en wat schuifdeurpanelen), maar ik kan voor mijzelf nog niet helemaal de aanschaf verantwoorden met een goede business case :+

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
henkie196 schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:46:
[...]

Er zit op die Starmix 1635 M inderdaad ook iets om de volume flow in te stellen, zal inderdaad wel te maken hebben met die alarmering, nu je het zegt.

Bij de iPulse zitten er magneten ergens die kracht op het filterr zetten zodat het stof van de filters wordt geduwd zonder dat het invloed heeft op de zuigkracht (wat onvermijdelijk wel zo gaat zijn als je de stromingsrichting omdraait). Dit maakt ook een behoorlijke herrie. Met een stofzak is de filterreiniging minder nodig, denk ik, maar zo'n fleecezak houdt ook niet alles tegen, dus zal vast wel een keer nodig zijn. Maar minder vaak.
Dus toch wel (mits je goede hebt), na een stuk of 10 fleecezakken gevuld te hebben met van alles en nog wat, van betongruis tot bladeren, is de binnenkant nog steeds brandschoon hoor, afgezien van het kleine beetje stof wat uit de opening van de zak komt bij wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:43
NoepZor schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 08:49:
Ik zoek nog een reden om een cirkelzaag met liniaal (€149) aan te schaffen. Mijn vader heeft er een liggen, zonder rail. Daar kun je volgens mij ook prima mee zagen als je hem langs een lange waterpas o.i.d. legt. Ik moet voor op zolder wat plaatmateriaal zagen (toegangsluikjes, deurtje en wat schuifdeurpanelen), maar ik kan voor mijzelf nog niet helemaal de aanschaf verantwoorden met een goede business case :+
Het scheelt aftekenen. Met een lineaal is het lineaal vastklemmen en zagen maar.
Met een waterpas moet je eerst nog aftekenen want je moet nog rekening houden met de afstand van zijkant van de machine tot het zaagblad zelf.

In principe kan je hetzelfde resultaat behalen, maar zelf heb ik voor gemak gekozen ;)
Pagina: 1 ... 8 ... 250 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).