Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:44
Gisteren een setje budget-forstnerboren binnengekregen.
Kwamen allemaal keurig in een eigen kokertje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AXwuPGnepzPOh33iC0WLPgbl8Ew=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B0KUFWF4j65va7AKcPrXtGEX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X1vBLK3dt6mWIw4EHVMSpatodks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BfeXKXnGuB1EKHEuaN91eAVh.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zocht eigenlijk een 23 en 24mm forstner, liefst goede. En toen kwam ik dit setje tegen. Kost minder dan twee losse goede boren. Dit setje is heel veel verkocht en goede beoordelingen, dus ik durfde de gok wel te wagen. En het valt niet tegen: Ze werken prima. Ik heb ook een aantal betere forstnerboren en er is heus wel kwaliteitsverschil. Maar dit setje is kwalitatief prima bruikbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Heeft er al iemand z'n L-Boxx met GBH 2-28 gemod om langere boren op te bergen?

Ik wil even wat goede ideeën daarvoor jatten van andere gebruikers hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:24
@kabeltjekabel Mijn lange boren liggen bij/langs de boormachine, daar hoefde ik niets voor te modden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Nivado schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:09:
@kabeltjekabel Mijn lange boren liggen bij/langs de boormachine, daar hoefde ik niets voor te modden.
Boren van 450-465 lang?

Ik heb dit flutstuk van een inlay;
Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschappelijk.nl/media/catalog/product/cache/a1620d178f59bf030a21937187afb8ce/3/1/3165140792301.jpg

En dat borenvak is dus veel korter dan wat ik wil. Ik had liever een diagonaal borenvlak onder de machine gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:24
@kabeltjekabel Dat vak is wel kort inderdaad. Daar liggen bij mij de beitels en Heller cassette met standaard boortjes in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tIms_4AknfmUx7Eqxl2A4olvLw0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mf9uBodprnURhVVC9UiKpmGo.jpg?f=fotoalbum_large
De lange boren liggen dus op de machine. is niet ideaal, maar de L-Boxx is dan ook een stuk compacter dan de koffer van mijn Metabo combihamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Ja, dan moet je dus telkens eerst die boren eruit rapen en bij terugleggen heb je ze weer allemaal vast.

Ik ben wel deze tegengekomen;
https://www.bosch-profess...538-t/14588537#id14588537

Maargoed, zo groot is mijn verzameling niet op het moment (vooral niet de mooie boren met afzuiging) :9

Ik zit er aan te denken die standaard inlay te versnijden, de machine hoger in de koffer te leggen en dan lange boren diagonaal er onder.

Vind het wel een gemiste kans van Bosch dat ze er zelf schijnbaar niet al te goed over nagedacht hebben...

Net zoals die SDS-Max puntbeitel die dan 5mm te lang is en niet in het borenvak van de koffer van de GBH 5-40 past. }:|
Ondertussen met wat slijtage volgens mij weer wel :P

Ik zag vorige week ook nog een mooie bij familie; die had de Multimaster in een Systainer ondergebracht en de boorhamer in de langere Fein koffer.

[ Voor 55% gewijzigd door kabeltjekabel op 21-01-2021 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:02
Ik heb toevallig laatst al die inlays eruit getrapt en gewoon los erin gelegd. De meeste machines heb ik toch 'ready-to-use' aan de muur hangen, en als ik ze mee moet nemen dan flikker ik alles wat ik nog heb in zo'n MBox. Pas toen kwam ik erachter hoeveel je in zo'n MBox kan stoppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 08:47
TheJVH schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 15:17:
Ik heb toevallig laatst al die inlays eruit getrapt en gewoon los erin gelegd. De meeste machines heb ik toch 'ready-to-use' aan de muur hangen, en als ik ze mee moet nemen dan flikker ik alles wat ik nog heb in zo'n MBox. Pas toen kwam ik erachter hoeveel je in zo'n MBox kan stoppen...
Zo heb ik het ook, echter met nog wel een laagje schuim aan elke kant zodat het nog wat demping heeft. A tegen het gerammel als je er mee loopt/rijdt en B om de machines nog een beetje te beschermen.

Alternatief kan nog zijn om zo'n plukschuim blok te snijden op de maten die je wilt.

Afbeeldingslocatie: https://www.gearcase.nl/wp-content/uploads/2016/07/D7492B_5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:58
Is denk ik een probleem dat meer merken hebben.
Krijg de boren er bij mijn Makita HR 2600 (die zit bij mij in een koffer en niet in een Mbox) ook niet echt in. Aan de zijkant een vakje voor de korte boortjes en er zit een vak onderin waar op zich wel de de lange inpassen (niet de heel lange) maar dan loop je weer te kloten met het snoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 02-07 19:09
Togi schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:01:
Is denk ik een probleem dat meer merken hebben.
Krijg de boren er bij mijn Makita HR 2600 (die zit bij mijnin een koffer en niet in een Mbox) ook niet echt in. Aan de zijkant een vakje voor de korte boortjes en er zit een vak onderin waar op zich wel de de lange inpassen (niet de heel lange) maar dan loop je weer te kloten met het snoer.
Mijn makita DHR241ZJ zit in een mbox... Naast dat de machine zelf er amper in past kan ik er 0 450mm boren in kwijt. Wel zou ik er nog 8 accus bij kunnen doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
jichem schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Mijn makita DHR241ZJ zit in een mbox... Naast dat de machine zelf er amper in past kan ik er 0 450mm boren in kwijt. Wel zou ik er nog 8 accus bij kunnen doen...
450 zou diagonaal nog wel in een Systainer moeten passen. Maarja, als ze er geen ruimte voor voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
kabeltjekabel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 21:57:
[...]

450 zou diagonaal nog wel in een Systainer moeten passen. Maarja, als ze er geen ruimte voor voorzien.
De machine zit diagonaal in de koffer en past er niet in met een accu er aan. In de andere 2 hoeken is zeeën aan ruimte, maar dat is veel te kort. Om heel eerlijk te zijn vind ik de lboxx indeling een verademing, dusdanig dat ik mar eens ga proberen of de makita daar in past. Hoef ik misschien niet steeds de handgreep er af te schroeven.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Vanmiddag de Festool Sortainer en wat matjes EPE Foam binnen gekregen. Vanavond even bezig geweest om al het gereedschap uit te snijden, en dat is redelijk gelukt. Alles blijft goed op zijn plek liggen, ook als je de sortainer heen en weer schud.
Binnenkort nog de Festool storagebox halen voor o.a. m'n hamer en dan is al m'n handgereedschap ook mooi opgeborgen en makkelijk mee te nemen _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MnaTC4sMpo-wP1vvPSkdzCkpfh0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tH3eysNa9yVPW5KgF6n0aCfq.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yIyRqpiSpxP47EM5F3acM22J3zo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UqkTfllAdq2cWH5IdXXjE7em.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XhWVLeWmBeOcgAtRO-cmTLM-9L8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SxzSuiAXqCgtoFsisF4Ldl9R.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E2c9S4gwFOoCiV8_M2G1usFcPzY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ob7rxMoHcY9ntR3uOTQyHJ8d.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
@Remy!!!! Netjes!

Bestel meteen zo'n bak als hieronder mee. Ik vind het ideaal om het gereedschap voor de klusjes in/rond het huis in te verzamelen en te vervoeren. Beetje overpriced, maar werkt top!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QMV5Jjr085FgKrgoqXXIvRMOQYs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxlRqEKsWbelsVhV3xDjS71A.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Remy!!!! schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 22:23:
Vanmiddag de Festool Sortainer en wat matjes EPE Foam binnen gekregen. Vanavond even bezig geweest om al het gereedschap uit te snijden, en dat is redelijk gelukt. Alles blijft goed op zijn plek liggen, ook als je de sortainer heen en weer schud.
Binnenkort nog de Festool storagebox halen voor o.a. m'n hamer en dan is al m'n handgereedschap ook mooi opgeborgen en makkelijk mee te nemen _/-\o_
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Driekwart is leeg! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
kabeltjekabel schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 14:06:
Heeft er al iemand z'n L-Boxx met GBH 2-28 gemod om langere boren op te bergen?

Ik wil even wat goede ideeën daarvoor jatten van andere gebruikers hier :+
Ik heb ze in mijn normale gereedschapskist liggen, daar passen ze precies in. (Heb een hele rits van 60cm boren)
Dankzij twee inkepingen is er een soort apart gedeelte waar ze perfect inpassen.

Super paint skills: Zo ziet de binnenkant van mijn gereedschapskist er ongeveer uit, groen is waar de boren liggen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qIF4nHPjla21WBJegcSACSWDlbQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uJ6uN0jkZ4PSemtUnDG5lnsR.png?f=user_large
(Is overigens een goedkope Sencys koffer van zo'n 15 jaar terug, die is een stuk degelijker dan de troep die ik nu van ze tegenkom :o

De L-box is gewoon te klein om dit formaat boren netjes op te bergen. Mijn normale kist heb ik toch vrijwel altijd wel nodig als ik met de boor aan de slag ga, dus dan zijn ze sowieso bij de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Raymond schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 10:49:
Gisteren een setje budget-forstnerboren binnengekregen.
Kwamen allemaal keurig in een eigen kokertje:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik zocht eigenlijk een 23 en 24mm forstner, liefst goede. En toen kwam ik dit setje tegen. Kost minder dan twee losse goede boren. Dit setje is heel veel verkocht en goede beoordelingen, dus ik durfde de gok wel te wagen. En het valt niet tegen: Ze werken prima. Ik heb ook een aantal betere forstnerboren en er is heus wel kwaliteitsverschil. Maar dit setje is kwalitatief prima bruikbaar :)
Exact dezelfde set hier. Er is zeker een groot kwaliteitsverschil, de duurdere forstnerboren waarmee ik heb gewerkt zijn wat preciezer waar deze soms een beetje kunnen gaan lopen. Je kan echter niet op tegen de prijs, en je krijgt daarvoor een breed scala aan boortjes zie maar al te vaak goed zijn uitgekomen bij het uitboren van aparte afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
[Afbeelding]
Erg mooi gedaan. Ik zit te denken aan dezelfde oplossing. Heb je genoeg aan één sortainer voor al je belangrijke spullen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
[Afbeelding]
Leuk idee, zo'n systainer met laadjes voor je gereedschap. Wel een beetje hetzelfde probleem als met gewone gereedschapskarren, in dat je, met een foam inlay, voor de ruimte die het inneemt, vrij weinig gereedschap kwijt kunt. Zou zelf denk ik eerder de voorkeur geven aan een gewone gereedschapskoffers (zoals ik nu ook al heb). Wat efficienter met ruimte, in ieder geval. En een koffer is makkelijker te tillen dan zo'n systainer, zeker als die vol zit met zo'n 20 kg aan gereedschap :P

En pas(sen) in die storage box je hamer(s)? Ziet er vrij klein uit, in ieder geval, ben vrij zeker dat niet al mijn hamers daar in zouden passen (en zeker dat er maar een paar tegelijk in passen). Verder ook niet zo'n fan van dit type gereedschapskist, heb zelf een wat grotere het zo'n openklap systeem, maar het is toch altijd een beetje een zootje in die bakjes, slingert van alles in rond. Had een tijdje m'n ring/steek sleutels daarin zitten, maar toch iedere keer als ik een bepaalde maat zocht, was het ongeveer de laatste sleutel die ik in mijn handen had.
Raymond schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:07:
@Remy!!!! Netjes!

Bestel meteen zo'n bak als hieronder mee. Ik vind het ideaal om het gereedschap voor de klusjes in/rond het huis in te verzamelen en te vervoeren. Beetje overpriced, maar werkt top!

[Afbeelding]
Wat je ook kunt overwegen ipv zo'n bak:
Afbeeldingslocatie: https://noordkoop.nl/2914-large_default/emmer-12-l-grijs.jpg

Zie wel regelmatig profs met een gewone emmer voor handgereedschap rondlopen, in ieder geval ;) Scheelt ook wat geld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07 15:34

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Als je dan een emmer koopt, koop dan een overpriced emmer.

Afbeeldingslocatie: https://www.gereedschappro.nl/resize/6FC77143-951D-4F46-9444-B580E586D254-tool-bucket-tb1.jpg/0/1100/True/hultafors-tool-bucket-tb1-de-gereedschapsemmer.jpg

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Raymond schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:07:
@Remy!!!! Netjes!

[Afbeelding]
Ja daar zat ik ook al naar te kijken, ik ga eerdaags even kijken wat ik er nog allemaal in wil doen. Als de storagebox te klein is ga ik vermoedelijk voor die versie (scheelt ook weer wat geld).
Alsjemenou schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 07:53:
[...]

Erg mooi gedaan. Ik zit te denken aan dezelfde oplossing. Heb je genoeg aan één sortainer voor al je belangrijke spullen?
Ik mis alleen nog plek voor:
- 2 hamers
- inbussleutelsetje
- Beitels

Als ik de boel iets efficienter had ingedeeld dan had ik de inbussleutels nog wel bij de schroevendraaiers kunnen plaatsen, maar misschien dat ik dat in de toekomst nog wel doen. Ik heb nog 1 foam inlay liggen.
henkie196 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 08:01:
[...]

Leuk idee, zo'n systainer met laadjes voor je gereedschap. Wel een beetje hetzelfde probleem als met gewone gereedschapskarren, in dat je, met een foam inlay, voor de ruimte die het inneemt, vrij weinig gereedschap kwijt kunt. Zou zelf denk ik eerder de voorkeur geven aan een gewone gereedschapskoffers (zoals ik nu ook al heb). Wat efficienter met ruimte, in ieder geval. En een koffer is makkelijker te tillen dan zo'n systainer, zeker als die vol zit met zo'n 20 kg aan gereedschap :P
Ja door de foam inlay en 'ruime' indeling verlies je zeker wat aan ruimte, maar ik heb er in dit geval specifiek voor om alles wat netter op te bergen. Geen idee of ik het over een jaar nog steeds zo heb. Het voordeel van dit merk/type foam inlay is dat het mega goedkoop is, maar €2 per inlay.
Hij is wel wat aan de zware kant 5,7 kg (nog zonder gereedschap erin), maar hij voelt wel erg degelijk aan, dus hij zal wel tegen een stootje kunnen.
En pas(sen) in die storage box je hamer(s)? Ziet er vrij klein uit, in ieder geval, ben vrij zeker dat niet al mijn hamers daar in zouden passen (en zeker dat er maar een paar tegelijk in passen). Verder ook niet zo'n fan van dit type gereedschapskist, heb zelf een wat grotere het zo'n openklap systeem, maar het is toch altijd een beetje een zootje in die bakjes, slingert van alles in rond. Had een tijdje m'n ring/steek sleutels daarin zitten, maar toch iedere keer als ik een bepaalde maat zocht, was het ongeveer de laatste sleutel die ik in mijn handen had.
Geen idee eerlijk gezegd, ik zal eerdaags even wat foto's/filmpjes bekijken of het gaat passen.
[...]

Wat je ook kunt overwegen ipv zo'n bak:
[Afbeelding]

Zie wel regelmatig profs met een gewone emmer voor handgereedschap rondlopen, in ieder geval ;) Scheelt ook wat geld :P
Ja dat zie ik ook vaak zat, maar van nature uit ben ik nogal slordig, dus ik hoop dat dit soort koffers+inlay mij een beetje helpen om m'n gereedschap beter te organiseren. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-07 14:11
Ik was de schuurzool van mijn Bosch GSS 160 mulit aan het verwisselen. Ik merkte dat de delta schuurzool niet lekker zat en zag toen dat het rode stiftje los was gekomen en tussen de zool en het apparaat zat. Nu lees ik in de handleiding niets over dat rode stiftje. Is dit wellicht om speling op te vangen? Het steekt namelijk iets naar binnen uit (is rond als het nog nieuw is) en zal dus afslijten bij het eerste gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-lFHG2Qcoe9IKSAz_y-1nUXm03M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gdarDuZRbhkX9LFsyLl2jyCH.jpg?f=fotoalbum_large

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 16:51
Bij sommige mensen vraag ik mij soms wel af of ze ook daadwerkelijk klussen met hun gereedschap of dat ze stiekem vooral bezig zijn met het compleet maken van een dure Makita/Festool verzameling ;) Wat ook leuk kan zijn, no offense ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
webber87 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:23:
Bij sommige mensen vraag ik mij soms wel af of ze ook daadwerkelijk klussen met hun gereedschap of dat ze stiekem vooral bezig zijn met het compleet maken van een dure Makita/Festool verzameling ;) Wat ook leuk kan zijn, no offense ;)
Voor beide is wat te zeggen :D Sinds het starten van m'n bedrijf ben ik nu alles 'compleet/georganiseerd' aan het maken.
Op dit moment liggen er al een paar klussen op de 'plank' :+ (tuinhek, sieradenkist, schuur, schoenenkast). En in het verleden heb ik vooral mijn klussen in het "Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic" gepost.
Hier en daar heb ik toen dingen gemaakt die een heeel stuk makkelijker/fijner waren gegaan als ik m'n nieuwe gereedschap al had. Maar gaande weg leer/merk je wat je mist aan gereedschap of aan bepaalde features op gereedschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Gereedschap accumuleren is ook een hobby he. He who dies with the most tools wins. :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-07 15:43

Tjark

DON'T PANIC

Afbeeldingslocatie: https://i.imgflip.com/2vayj1.jpg
:+

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik heb sinds een maand een cirkelzaag (nieuw) van Makita, te weten de DSS610. Echter had ik wat beter onderzoek kunnen doen want deze is niet te combineren met een geleiderail |:( . Ik wil de onderdelen voor 12 kasten zagen, hiervoor wil ik secuur (recht) kunnen zagen.
Nu zag ik dat de Makita DHS680 wel middels een adapter kunt toepassen icm een geleiderail. Heeft iemand ervaring met cirkelzagen en geleiderails? Werkt dat of is een andere oplossing aan te raden?
Ik bevindt mij hier op compleet onbekend terrein, vandaar.

[ Voor 5% gewijzigd door WeaZuL op 22-01-2021 13:42 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06:55

MJV

WeaZuL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:40:
Ik heb sinds een maand een cirkelzaag (nieuw) van Makita, te weten de DSS610. Echter had ik wat beter onderzoek kunnen doen want deze is niet te combineren met een geleiderail |:( . Ik wil de onderdelen voor 12 kasten zagen, hiervoor wil ik secuur (recht) kunnen zagen.
Nu zag ik dat de Makita DHS680 wel middels een adapter kunt toepassen icm een geleiderail. Heeft iemand ervaring met cirkelzagen en geleiderails? Werkt dat of is een andere oplossing aan te raden?
Beste optie voor nauwkeurig zagen is een invalzaag met lineaal (rails).

Of een zaagtafel, waarbij je niet zozeer gaat letten op nauwkeurigheid maar op consistentie tussen de zaagsnedes. D.w.z. i.p.v. proberen precies op 30,00cm uit te komen zaag je eerst alle planken die 30cm breed moeten zijn, of ze dan 30,05 of 30,4 zijn is dan niet van belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ik heb de DHS680 met geleiderail + adapter, maar ik vind het een gek*t om de zaag goed op de adapter + geleiderail te krijgen. Voor uit de losse hand zagen (met eventueel een speedsquare) vind ik hem wel ideaal!
Voor het nettere werk gebruik ik een invalzaag of anders de zaagtafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:14
Voor het zagen van plaatmateriaal voor kasten e.d. moet je eigenlijk een invalzaag gebruiken. Deze is hier voor bedoeld in jouw geval dus de DSP600ZJ (accu) of the SP6000J (draad).

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Heeft iemand ervaring met cirkelzagen en geleiderails? Werkt dat of is een andere oplossing aan te raden?
Ik heb dat een tijdje gedaan met een HS7601J en adapter op een 194368-5 geleiderail en vond dat prima gaan. Zolang je de adapter laat zitten en niet van zaagblad wisselt, is het goed mogelijk nauwkeurig en consistent te zagen.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJV

MJV

Dit is een erg goede uitleg over meten versus consistentie d.m.v. zaagtafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:48
Davidshadow13 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 13:50:
[...]

Voor het zagen van plaatmateriaal voor kasten e.d. moet je eigenlijk een invalzaag gebruiken. Deze is hier voor bedoeld in jouw geval dus de DSP600ZJ (accu) of the SP6000J (draad).
waarom zou een gewone cirkelzaag (+ rail) niet voldoende zijn?

Het enige verschil dat ik kan zien voor plaatmateriaal is dat de afzuiging iets beter zal zijn. Maar je begint over het algemeen aan de ene kant van de plaat en eindigt aan de andere kant? Dus een gewone cirkezlaag zou de klus ook moeten kunnen klaren?

Maar misschien snap ik de voordelen van zo'n invalzaag niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-07 21:01

Illusion

(the art of)

hansvk schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 10:12:
Ik was de schuurzool van mijn Bosch GSS 160 mulit aan het verwisselen. Ik merkte dat de delta schuurzool niet lekker zat en zag toen dat het rode stiftje los was gekomen en tussen de zool en het apparaat zat. Nu lees ik in de handleiding niets over dat rode stiftje. Is dit wellicht om speling op te vangen? Het steekt namelijk iets naar binnen uit (is rond als het nog nieuw is) en zal dus afslijten bij het eerste gebruik.

[Afbeelding]
Goede.
Ik heb ook een gss160-multi met 3 voeten, maar slechts in 1 van de 3 zit dat stiftje. Ik zet dat rode stiftje nu steeds over.
Kan in de exploded view ook geen onderdeelnummer voor die stift vinden.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV

MJV

Tarkin schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:03:
[...]

Het enige verschil dat ik kan zien voor plaatmateriaal is dat de afzuiging iets beter zal zijn. Maar je begint over het algemeen aan de ene kant van de plaat en eindigt aan de andere kant? Dus een gewone cirkezlaag zou de klus ook moeten kunnen klaren?

Voordeel van een invalzaag inc rail is dat de zaag precies langs de rubberen strip van de rails afgaat. Als je de strip dus precies positioneert kun je heel nauwkeurig (en m.n. voorspelbaar) zaagsnedes maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:14
Tarkin schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:03:
[...]

De belangrijkste voordelen zijn:
  • Invalzaag heeft de ondersteuning voor de geleiderail in de voet zitten en is daardoor stabielen dan een externe adapter te gebruiken. Ook glijd de zool beter over de rail vanwege het grotere contactoppervlak.
  • Invalzaag heeft een voorritsfunctie voor het zagen van plaatmateriaal met fineer of melamine toplaag. Hierdoor splinter je nog minder.
  • Invalzaag komt out of the box met een beter zaagblad voor plaatmateriaal
Ja je kunt écht wel recht zagen met een cirkelzaag op de rail. Maar echt makkelijk veel repeterende snedes maken die nauwelijks afwijken is gewoon (veel) moeilijker. Daarnaast lijkt het misschien goedkoper maar een geleiderail adapter + nieuw zaagblad kost ook al snel €100,- bij elkaar. Dus voor die use case is het gewoon beter om een invalzaag aan te schaffen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:34
Davidshadow13 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:09:
[...]

• Invalzaag heeft de ondersteuning voor de geleiderail in de voet zitten en is daardoor stabielen dan een externe adapter te gebruiken. Ook glijd de zool beter over de rail vanwege het grotere contactoppervlak.
  • Invalzaag heeft een voorritsfunctie voor het zagen van plaatmateriaal met fineer of melamine toplaag. Hierdoor splinter je nog minder.
Ja je kunt écht wel recht zagen met een cirkelzaag op de rail. Maar echt makkelijk veel repeterende snedes maken die nauwelijks afwijken is gewoon (veel) moeilijker. Daarnaast lijkt het misschien goedkoper maar een geleiderail adapter + nieuw zaagblad kost ook al snel €100,- bij elkaar. Dus voor die use case is het gewoon beter om een invalzaag aan te schaffen.
Ik heb een Metabo cirkelzaag met geleiderail (Metabo KS 55 FS) welke prima voldoet. Voorritsen kan hij niet, maar dat kunnen ook lang niet alle invalzagen. Ik heb inmiddels drie kasten gebouwd (multiplex, mdf en gelamineerd spaanplaat) met deze cirkelzaag en het is echt precies genoeg wat mij betreft. Enige wat ik nog mis is een kortere liniaal (1400mm is soms onhandig lang) en klemmen om de liniaal vast te klemmen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

MJV schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Voordeel van een invalzaag inc rail is dat de zaag precies langs de rubberen strip van de rails afgaat. Als je de strip dus precies positioneert kun je heel nauwkeurig (en m.n. voorspelbaar) zaagsnedes maken.
Dit heeft niets met invallen te maken en gaat net zo goed met een cirkelzaag.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@WeaZuL Wat je wel kunt doen is zo,n geleiderail erbij kopen op jou vereiste lengte. Aan de andere kant (niet de rubberstrook) en uitmeten naar jou zaagblad hoeveel erbij komt en zagen maar. Eventueel later een Makita invalzaag erbij kopen. Elk geval zaag je zo keurig recht met jou cirkelzaag, alleen een beetje meer meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:37

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

loeberce schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:43:
[...]

Ik heb een Metabo cirkelzaag met geleiderail (Metabo KS 55 FS) welke prima voldoet. Voorritsen kan hij niet, maar dat kunnen ook lang niet alle invalzagen. Ik heb inmiddels drie kasten gebouwd (multiplex, mdf en gelamineerd spaanplaat) met deze cirkelzaag en het is echt precies genoeg wat mij betreft. Enige wat ik nog mis is een kortere liniaal (1400mm is soms onhandig lang) en klemmen om de liniaal vast te klemmen.
Ik kwam via MP een advertentie tegen met dergelijke klemmen en een klein bezoek aan Ali deed mij leren dat ze daar o.a. vandaan komen.

Voor klemmen mss wat duur, voor ali begrippen :X

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:48
Davidshadow13 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:09:
[...]

edit; even wat anders, want blijkbaar krijg ik het niet in het vet

ik heb https://www.bosch-profess...s/gks-18v-57-g-06016A2101
verder als antwoord op je lijstje
  • Ingebouwde voet voor de geleiderail, dus daar al geen probleem[
  • kan technisch gezien ook met de mijne, aangezien ik hem gewoon hoger kan zetten
  • ]verander je niet standaard van blad als je zo'n zaag koopt? er is altijd wel wat beters dan er out of the box op zit
Dus eigenlijk weinig voordelen van een invalzaag tov mijn cirkelzaag. Met uitzondering van de stofafzuiging (die is echt niet goed bij de mijne). toch niet voor het zagen van plaatmateriaal.
MJV schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Dat doet de mijne ook (van de splinterstrip wordt de eerste keer en stukje afgezaagd en dus sluit die ook exact op het zaagblad aan. Is dus niet specifiek iets van een invalzaag, maar gewoon van werken met een geleiderail imho

Bijkomend voordeel voor m'n cirkelzaag, veel minder lomp (toch voor verbouwingen op locatie)

disclaimer, niet dat ik iets heb tegen een invalzaag, maar er wordt altijd direct naar gegrepen terwijl ik me al een tijdje afvraag wat de USP's van zo'n ding zijn tov een gewone cirkelzaag.

[ Voor 38% gewijzigd door Tarkin op 22-01-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

WeaZuL schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:23:
[...]

Ik kwam via MP een advertentie tegen met dergelijke klemmen en een klein bezoek aan Ali deed mij leren dat ze daar o.a. vandaan komen.

Voor klemmen mss wat duur, voor ali begrippen :X
Mits voorradig, zou ik dan toch liever voor een bewezen betrouwbaar adres kiezen: https://www.gereedschappr...ool-fs-hz-160-491594.html

Op die foto's is het niet zichtbaar, maar in werkelijkheid staat er Bessey op deze klemmen gedrukt. Of ze daadwerkelijk door Bessey vervaardigd zijn weet ik niet, maar de kwaliteit is in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielvanv
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-04 08:07
8088 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:51:
[...]

Mits voorradig, zou ik dan toch liever voor een bewezen betrouwbaar adres kiezen: https://www.gereedschappr...ool-fs-hz-160-491594.html

Op die foto's is het niet zichtbaar, maar in werkelijkheid staat er Bessey op deze klemmen gedrukt. Of ze daadwerkelijk door Bessey vervaardigd zijn weet ik niet, maar de kwaliteit is in orde.
Die van banggood schijnen ook prima te zijn, iets goedkoper dan Ali

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
Tarkin schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 15:25:
[...]

• kan technisch gezien ook met de mijne, aangezien ik hem gewoon hoger kan zetten
  • ]verander je niet standaard van blad als je zo'n zaag koopt? er is altijd wel wat beters dan er out of the box op zit
Dus eigenlijk weinig voordelen van een invalzaag tov mijn cirkelzaag. Met uitzondering van de stofafzuiging (die is echt niet goed bij de mijne). toch niet voor het zagen van plaatmateriaal.

[...]

Dat doet de mijne ook (van de splinterstrip wordt de eerste keer en stukje afgezaagd en dus sluit die ook exact op het zaagblad aan. Is dus niet specifiek iets van een invalzaag, maar gewoon van werken met een geleiderail imho

Bijkomend voordeel voor m'n cirkelzaag, veel minder lomp (toch voor verbouwingen op locatie)

disclaimer, niet dat ik iets heb tegen een invalzaag, maar er wordt altijd direct naar gegrepen terwijl ik me al een tijdje afvraag wat de USP's van zo'n ding zijn tov een gewone cirkelzaag.
Veel cirkelzagen werken niet goed op rail als je onder een hoek zaagt. Daarnaast is invallen midden in een plaat best fijn.
Tuurlijk, invallen kan met een circelzaag ook als je echt wilt. Net als met iedere andere zaag met wat moeite.

De voorritsfunctie op de sp6000 gebruik ik vrijwel standaard en levert wel serieus betere zaagsnedes op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-07 20:05
[...]

[...]

[...]

Ik denk dat beide tools veel overlap hebben en dat het zeker mogelijk is om met een cirkelzaag en rails een goede rechte zaagsnede te maken, maar als je maar één machine zou mogen kopen dan denk ik wel dat je met een invalzaag makkelijker, sneller en uiteindelijk ook meer kan uitvoeren...

Ik heb bijvoorbeeld alleen een invalzaag en ik zou ze echt niet meer willen missen en ook niet willen inruilen voor een cirkelzaag. Het is mijn duurste machine (festool) maar iedere keer dat ik dat ding gebruik is het gewoon super fijn om mee te werken. Zowel bij het afkorten van platen als het maatvast zagen van plaatmateriaal. Stofafzuiging is uiteraard geen vergelijk met een cirkelzaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Remy!!!! schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 12:38:
Voor beide is wat te zeggen :D Sinds het starten van m'n bedrijf ben ik nu alles 'compleet/georganiseerd' aan het maken.
Op dit moment liggen er al een paar klussen op de 'plank' :+ (tuinhek, sieradenkist, schuur, schoenenkast). En in het verleden heb ik vooral mijn klussen in het "Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic" gepost.
Hier en daar heb ik toen dingen gemaakt die een heeel stuk makkelijker/fijner waren gegaan als ik m'n nieuwe gereedschap al had. Maar gaande weg leer/merk je wat je mist aan gereedschap of aan bepaalde features op gereedschap.
Voor iemand met zoveel klussen heb je eigenlijk verbazingwekkend weinig handgereedschap :+ Mijn hand gereedschap zou waarschijnlijk in drie van die lade kasten nog niet passen :P

Geörganiseerd zijn is meer een functie van hoe je het zelf doet, niet zozeer hoe je het op ruimt. Was eerder deze week ook iemand die had ook netjes z'n schroeven in die assortimentdozen opgeborg, en vervolgens de assortimentdozen niet op ruimde :P

Stofafzuiging zal inderdaad vrij matig zijn met zulke gaten aan de zijkant. En ik denk dat vrijwel alle invalzagen standaard op een rail kunnen, maar dat kunnen zeker niet alle cirkelzagen.

Unique selling point is het invallen, zou ik denken. Dus midden in een plaat beginnen, een diepte instellen die niet persé helemaal door de plaat gaat, dat soort dingen.

Over het algemeen mag je ook aannemen dat een invalzaag wat meer voor precisiewerk is gemaakt dan een cirkelzaag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Invalzaag zoals hierboven genoemd is ook gewoon een cirkelzaag.

Je hebt invalcirkelzagen en pendelkapcirkelzagen. Beiden kunnen ze gewoon nauwkeurig zagen als ze daar voor ontworpen zijn. Alleen is de diepteinstelling met een invalcirkelzaag veel makkelijker en het uitzagen van sparingen in keukenbladen gaat makkelijker.

Het veronderstelde verschil zit er vaak in dat men een moderne €500 invalcirkelzaag met nul speling op een geleiderail en nieuw 48 tands blad en spuitgietzool vergelijkt met een jaren '80 pendelkaapcirkelzaag met uitgelubberde lagers, plaatstalen zaal en versleten 20 tands blad die in 2021 euro's nog geen €100 zou kosten.

Pak een Festool TS 55 of een HK 55 met hetzelfde blad en zaag een plaat door en je zult geen enkel verschil zien.

Dat gezegd hebbende; nee ik heb de HK niet, de TS wel. De HK die hier op de lijst staat is de 85 :+

Als je zoals ik nooit zonder rail zaagt (niet met de cirkelzaag dan) zit er echter geen enkel voordeel aan de pendelkapzaag. Ik heb er dan ook geen en mijn TS 55 is uit 2006 :+

Een cirkelzaagmachine die met een adapter pas op de rail kan... Meh, no thanks. Een adapter voor mijn freesmachine of decoupeerzaagmachine; dat is prima. Maar voor de cirkelzaag; echt niet, dat moet er gewoon vast aanzitten voor mij.

Als je Amerikaan bent en allerlei houten balkjes op het zicht en uit de vrije hand doorzaagd is dat wellicht niet zo'n issue, maar ik zou er voor passen.

[ Voor 24% gewijzigd door kabeltjekabel op 22-01-2021 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
henkie196 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:08:
[...]

Voor iemand met zoveel klussen heb je eigenlijk verbazingwekkend weinig handgereedschap :+ Mijn hand gereedschap zou waarschijnlijk in drie van die lade kasten nog niet passen :P
Ben je mij nu aan het aansporen om nog meer gereedschap te halen? :+
Ik heb nog wel meer spul, maar dingen zoals handzagen, waterpassen, mokers, kitspuiten e.d. heb ik nog geen mooie oplossing voor. Ik ga morgen eens kijken wat ik nog meer standaard mee wil als ik op klussen ga, en even kijken hoe ik dat mee wil nemen (of niet).
Geörganiseerd zijn is meer een functie van hoe je het zelf doet, niet zozeer hoe je het op ruimt. Was eerder deze week ook iemand die had ook netjes z'n schroeven in die assortimentdozen opgeborg, en vervolgens de assortimentdozen niet op ruimde :P
Daar heb je zeker gelijk in, en dat is ook een beetje mijn valkuil. Dus ik hoop dat dit soort systemen/dozen mij een beetje kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Remy!!!! schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 17:40:
[...]

Ben je mij nu aan het aansporen om nog meer gereedschap te halen? :+
Ik heb nog wel meer spul, maar dingen zoals handzagen, waterpassen, mokers, kitspuiten e.d. heb ik nog geen mooie oplossing voor. Ik ga morgen eens kijken wat ik nog meer standaard mee wil als ik op klussen ga, en even kijken hoe ik dat mee wil nemen (of niet).

[...]

Daar heb je zeker gelijk in, en dat is ook een beetje mijn valkuil. Dus ik hoop dat dit soort systemen/dozen mij een beetje kunnen helpen.
Heb je je eigen klussenbedrijf of is dit DIY // de klusser voor de hele familie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ik ben sinds kort m'n eigen "klusbedrijf/houtbewerkingsbedrijf" begonnen (zie profiel voor link), en op dit moment zijn de alle projecten nog voor familie en vrienden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Ik moet regelmatig even de kelder in om even een schroevendraaier te halen. Vaak voor mn dochtertje even batterijtje verwisselen oid.

Dus ik wil ff in mn bureaula ff een schroevendraaier leggen. Maar ik heb geen zin om er 5 schroevendraaiers in te mikken.

Toen kwam ik dit tegen:
https://products.wera.de/...akt_20_tool_finder_1.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lm_gIdlpMoZ0aqMVjpWmYOcqAbE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/OthjNAWcGip7xBSWRXUuuDP2.jpg?f=user_large

Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien alternatieven?
Lijkt me ideaal. Één handvat en meerdere bitjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Nu online
Ik heb deze in de lade liggen samen met een bitset, ideaal voor de klusjes in huis, en voor als je geen zin hebt om steeds naar de schuur/kelder te lopen.

Ik kan mij voorstellen dat jouw keuze ook meer dan voldoende is voor in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:55
Raymond schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:06:
Ik moet regelmatig even de kelder in om even een schroevendraaier te halen. Vaak voor mn dochtertje even batterijtje verwisselen oid.

Dus ik wil ff in mn bureaula ff een schroevendraaier leggen. Maar ik heb geen zin om er 5 schroevendraaiers in te mikken.

Toen kwam ik dit tegen:
https://products.wera.de/...akt_20_tool_finder_1.html
[Afbeelding]

Heeft iemand hier ervaring mee? Of misschien alternatieven?
Lijkt me ideaal. Één handvat en meerdere bitjes.
Op aanraden van @henkie196 heb ik een PB 6510 R-30 gekocht. Had gelijktijdig ook de Wera Kraftform Kompakt 60 RA gekocht. Beide zijn op zich goed, maar ik vond de PB Swiss nog wel een stukje degelijker aanvoelen en heb daarom de etui van Wera met de lange bits gehouden en de Wera 816RA ratel los weer doorverkocht. Van Wera vind ik wel die Rapidapter weer net iets fijner waarin je bit echt vastklikt i.p.v. alleen magnetisch.

Voor iets wat je niet vaak gebruikt is de Wera méér dan voldoende. Zo'n bithouder is alleen wel beperkt in hoeveel er in past, anderzijds heb je 9/10x ook wel genoeg aan je meestgebruikte bits (in mijn geval 3/4/5mm hex, PZ1/PH1 en T25).

Er staan nog wel een paar posts van mij hierover van ca. een maand geleden (inmiddels in het vorige topic gok ik zo).

[ Voor 3% gewijzigd door Ypuh op 22-01-2021 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Ik heb dit om alle kleine maten bij elkaar te hebben. In ieder geval voor batterij wissel heb je over het algemeen PH1 of PH0 nodig.

Voor wat meer generieke dingen is zo'n bithouder wel goed, denk ik., lekker compact.

Zoals @Ypuh zegt, zo'n PB 6510 heeft wat meer ruimte voor bits, alhoewel er standaard geen PH1 bij zit, dus zou wat bits om moeten wisselen.

Ik heb ook een stubby met ruimte voor 6 bits, zit ook een PH1 bij.

Ik heb alledrie van de bovenstaande (nou ja, de PB 6510 R30 ipv de gelinkte PB 6510), maar heb gewoon een setje van Wiha electro schroevendraaiers met PH0 en PH00 erin in een la in de keuken liggen, makkelijk bereikbaar voor batterij wissel, en omdat het gewone schroevendraaiers zijn, is de drempel ook wat lager voor mijn vrouw om zelf de batterijen te wisselen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Thanks. Die pbswiss ziet er ook interessant uit, passen ook net wat meer bits in.

Stubby heb ik ook aan gedacht (ik heb er eentje volgens mij van wiha, bij de Hornbach gescoord). Dat is natuurlijk helemaal compact.

Ik zal idd wel zelf ff bits moeten wisselen, want hex/torx is wat minder boeiend. PH0 of nog kleiner is dan handiger. Geen enkele van die dingen heeft (uiteraard) precies de goeie collectie bits voor mijn situatie :)

Ik klik nog ff en dan hak ik de knoop door :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08:55
Overigens heb ik voor de keukenla deze set van Aliexpress/Wiha liggen. Is wel een maatje kleiner dan de normale schroevendraaiers en bits, dus batterijdekseltjes, laptops, telefoons etc. De PB Swiss/Wera gebruik ik veel vaker voor het sleutelen aan mijn racefietsen. Heb er toen ook nog 3-4 meest gebruikte bits bijgekocht om aan de gratis verzendkosten te komen.

De optie van @Remy!!!! om zo'n BitCheck set van Wera er bij te nemen lijkt me ook een goede. Kost de hoofdprijs ook niet en dan heb je direct alles bij de hand.

Laatste hou ook Marktplaats een beetje in de gaten als je een specifiek model op het oog hebt. Zitten genoeg handelaartjes die vaak nog net even wat lager kunnen met de prijs.

[ Voor 27% gewijzigd door Ypuh op 22-01-2021 22:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• silmaril8
  • Niet online
For what it's worth:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzPbQLqK6lg-acgazsO2GURvsLU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1HKIV6tlmFO2OoWEXfqazUoR.png?f=user_large
Bij de Consumentenbond is de Parkside Performance Schroefboormachine de Beste uit de Test én de Beste Koop. En verslaat dus ook de Makita en Bosch tegenhangers 8) Maar goed, het is dus natuurlijk wel de Consumentenbond, dus je moet dit een beetje met een korreltje zout nemen.

Echter zie je bij andere reviews op YouTube dat deze boormachine ook wel echt goed is. Ik hem hem zelf ook en het is echt een super machine. En dan met name natuurlijk ook vanwege de prijs; de Beste Koop heeft ie dan ook wel verdiend.

En niet alleen de boormachine zelf is goedkoop (en goed); ook de accu's zijn dit. Een 4ah accu kost bv maar 30 euro. En in de box die je krijgt, zijn er uitsparingen voor een extra accu, een doos met bitjes en een doos met boortjes:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5FLl8eCPzFe81A8pHSAylDTILlU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R04BpiTkOEdOpPPbXda03N6E.jpg?f=user_large
Als iemand aan het zoeken is naar een nieuwe boormachine, zou ik echt zeker weten deze overwegen.
Je moet dan trouwens wel de nieuwste versie kopen: de C2 versie. De B2 versie is nu te koop bij Lidl NL. In Belgie heb je al de C2, dus zal deze binnenkort ook wel in NL verschijnen.

[ Voor 13% gewijzigd door silmaril8 op 22-01-2021 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tsja de consumentenbond... ik kijk liever naar wat andere bronnen.

Ik heb vandaag Toughbuilt schragen gekocht, de C650 units. Enige wat die niet hebben tov de 700 is een soort klemmechanisme om met een balkje of 2 de schragen aan elkaar te maken. het kan met 45x90 balkjes, maar niet met andere maten.

Nu zit ik er wel over te denken om ze te ruilen voor die Toughbuilt 700.... maar gebruikt iemand hier ze?

De reden voor de upgrade is minder charmant. Ik was lekker op mijn nieuwe MFT tafel bezig en drukte wat hard op de zijkant. Hij stond op 2 van deze kwaliteitsschragen... https://www.gamma.nl/asso...chraag-74x74-cm/p/B628218

En ik zie mijn tafelblad van me af schuiven...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X7oWy57ejiI1TLX9QazDEQoIrZo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CuouY903iSR4nHSSEXdVc5KK.jpg?f=fotoalbum_large

Nee hoor, geen fepic ail :X

(er lag links vrij veel op, de rechter schraag sneuvelde.... alles is dus naar rechts geschoven).

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 22-01-2021 23:19 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Boudewijn schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:18:
Nu zit ik er wel over te denken om ze te ruilen voor die Toughbuilt 700.... maar gebruikt iemand hier ze?.
@Sa.Tan gebruikt ze. Zie ook mijn vraag van een paar dagen geleden.

Wat mij tegenhoudt is de enorme prijsstijging in de afgelopen 3mnd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Raymond schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:28:
[...]

@Sa.Tan gebruikt ze. Zie ook mijn vraag van een paar dagen geleden.

Wat mij tegenhoudt is de enorme prijsstijging in de afgelopen 3mnd
Ja snap ik. Aan de andere kant , ik heb vandaag een potje staan mopperen nadat die plaat naar de grond ging.
Ik ben dus chagrijnig naar binnen gelopen, heb die dingen bij toolstation besteld en ben daarna de spullen op gaan ruimen :+ .

Heb echt geen zin meer in dit geklooi.

@Sa.Tan 's opstelling lijkt wel een beetje op wat ik wil. Schragen zijn er dus, en MFT plaat ook. Ook in 313 MDF trouwens. Fijn spul.

[ Voor 11% gewijzigd door Boudewijn op 22-01-2021 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:09
Kort vraagje; hoe heten die plastic dingetjes in de zool van een invalzaag waardoor deze zonder speling over de geleiderail gaat.

Gaat om een makita sp6000

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EI3Eg85SAgMEYFfIVkFTDRKDLxo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1nu5yulDzSq3MVsCfJOA2zve.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond
@Remy!!!! @Ypuh @henkie196

Het is deze geworden:
https://products.wera.de/..._kompakt_10_12_kk_12.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0uJFc5ZaAHPmvJbieY-9Ag-ZGrk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/r3XBd8jEQFb0RFfdRC4SYhvE.jpg?f=user_large

Leek me een mooi compromis tussen budget, compactheid en bruikbaarheid :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
@Boudewijn Toughbuilt is voorzien van een anti-sliplaag en schuiven doet het blad echt niet. Kijk ook eens naar de C650, deze is alleen ander doordat de klem voor de balken niet verstelbaar is, eigenlijk heb ik dat bij de C700 niet echt nodig. En nogmaals; ik heb er een dansje op uitgevoerd en hij staat als een rots. Ik wil niet meer anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sa.Tan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:34:
@Boudewijn Toughbuilt is voorzien van een anti-sliplaag en schuiven doet het blad echt niet. Kijk ook eens naar de C650, deze is alleen ander doordat de klem voor de balken niet verstelbaar is, eigenlijk heb ik dat bij de C700 niet echt nodig. En nogmaals; ik heb er een dansje op uitgevoerd en hij staat als een rots. Ik wil niet meer anders.
Nou ja ik heb dus de 650's nu staan... en realiseerde me later dat die klem in de 700 zit.
Twijfel of ik ze nog omruil, ze zijn nu nog splinternieuw. Vraag me nml af of ik die klem ga gebruiken. Die anti-slip is wel chill ja, de maat bij wie ik die MFT heb staan frezen (we hebben er voor ons beide een gemaakt) heeft ze ook. Vandaar dat ze al stiekem in mijn hoofd zaten.

Jij gebruikt die klem dus niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
Haha, zeker gebruik ik ze! Permanent nu eigenlijk en steviger dan mijn vaste werkbank! Maar je zult bij de C650 op de klem misschien de balk moeten inkepen, naar gelang de dikte, dat is het enige verschil. Bij de C700 heb ik metselprofielen gebruikt (had ik nog liggen) en die passen perfect. maar toen kosten de C700 nog 135 euro.

[ Voor 58% gewijzigd door Sa.Tan op 22-01-2021 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sa.Tan schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:37:
Haha, zeker gebruik ik ze! Permanent nu eigenlijk en steviger dan mijn vaste werkbank!
Nee ik formuleerde slecht voor mijn edit: Je gebruikt die klemmen dus niet?
Ik twijfel ff of die klemmen de moeite zijn om ze morgen te ruilen (en 25E bij te lappen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
Zie post boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Check. Ik ga ze omruilen, dan kan ik ook met balkjes die ik op 'dat moment' voorhanden heb aan de slag. Ik wil nog wel eens op andere plekken klussen.

Die units zijn toch al duur zat, dan kan die 25E er nog wel bij :'(

Dank voor de metselprofieltip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
Op de metselprofielen heb ik later ook nog anti-slip geplakt. (rol bij de Action vandaan.) Dus nu rondom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:18:
Tsja de consumentenbond... ik kijk liever naar wat andere bronnen.

Ik heb vandaag Toughbuilt schragen gekocht, de C650 units. Enige wat die niet hebben tov de 700 is een soort klemmechanisme om met een balkje of 2 de schragen aan elkaar te maken. het kan met 45x90 balkjes, maar niet met andere maten.

Nu zit ik er wel over te denken om ze te ruilen voor die Toughbuilt 700.... maar gebruikt iemand hier ze?

De reden voor de upgrade is minder charmant. Ik was lekker op mijn nieuwe MFT tafel bezig en drukte wat hard op de zijkant. Hij stond op 2 van deze kwaliteitsschragen... https://www.gamma.nl/asso...chraag-74x74-cm/p/B628218

En ik zie mijn tafelblad van me af schuiven...

[Afbeelding]

Nee hoor, geen fepic ail :X

(er lag links vrij veel op, de rechter schraag sneuvelde.... alles is dus naar rechts geschoven).
Ik heb de C650's ook, bevallen goed.

Zelf maken: https://jackasssawhorse.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 29-06 22:01

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Terrz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:32:
Kort vraagje; hoe heten die plastic dingetjes in de zool van een invalzaag waardoor deze zonder speling over de geleiderail gaat.

[Afbeelding]
deze: https://www.repairtoolpar...a-419627-9-holder-sp6000k ?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:51
Boudewijn schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:43:
[...]

Check. Ik ga ze omruilen, dan kan ik ook met balkjes die ik op 'dat moment' voorhanden heb aan de slag. Ik wil nog wel eens op andere plekken klussen.

Die units zijn toch al duur zat, dan kan die 25E er nog wel bij :'(

Dank voor de metselprofieltip.
Ik heb deze ook overwogen, maar het is geen echte klem he. <knip. zie toch dat het wel een klem is>
Er zit volgens mij ook een verhoging in de klem waarmee je ook makkelijk een 2x4 dwars erop kan leggen zodat je makkelijk met een invalzaag een plaat kan zagen.

[ Voor 17% gewijzigd door 6killer op 22-01-2021 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Die ja, bedankt! Nu nog een NL toko vinden die ze een beetje vlot kan leveren. Mijn zaag heeft speling op de rail omdat die dingen versleten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
Terrz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 08:01:
[...]

Die ja, bedankt! Nu nog een NL toko vinden die ze een beetje vlot kan leveren. Mijn zaag heeft speling op de rail omdat die dingen versleten zijn.
https://www.kruis.nl/onderdelen/makita/
Daar worden volgens mij door veel mensen de onderdelen voor machines gekocht. Ze moeten er vast aan kunnen komen, vraag is alleen hoe snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
bbbrumbrum schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:50:
[...]

Ik heb de C650's ook, bevallen goed.

Zelf maken: https://jackasssawhorse.com/
Als je de poten op maximale hoogte zet en ze verbind met 2 balken. Kan je er dan een beetje ruig mee om gaan of zwabbert hij dan alle kanten op? (zit ook te kijken naar de c700)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnooSnooo
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 27-01-2021
Hallo :)
Ik heb een vraagje over de Bosch Blauw GSB 18V-21 & GDX 18V - 180 die ik besteld heb. Het wordt geleverd met 2x 4,0 Ah accu's. Laatst was ik bij een maat en daar zag ik dat hij Bosch Blauw heeft met ProCore 18V accu's.

Nu is mijn vraag; Zit er merkbaar verschil tussen de gewone en ProCore 18V accu's van Bosch Blauw? Is het compatibel met elkaar?

Op de pagina van Bosch zie ik natuurlijk lovende verhalen, maar iemand hier die ervaring heeft met beide accu's?

Alvast hartelijk bedankt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-06 15:04
SnooSnooo schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:05:
Ik heb een vraagje over de Bosch Blauw GSB 18V-21 & GDX 18V - 180 die ik besteld heb. Het wordt geleverd met 2x 4,0 Ah accu's. Laatst was ik bij een maat en daar zag ik dat hij Bosch Blauw heeft met ProCore 18V accu's.

Nu is mijn vraag; Zit er merkbaar verschil tussen de gewone en ProCore 18V accu's van Bosch Blauw? Is het compatibel met elkaar?

Op de pagina van Bosch zie ik natuurlijk lovende verhalen, maar iemand hier die ervaring heeft met beide accu's?

Ja, is allemaal compatible.

Verschil zit hem in gewicht, koeltechniek et cetera. Langere levensduur voor de ProCOREs door betere koeling. Batterij indicatie op de ProCORE is met 5 lampjes ipv 3 wat een plus is.

Verder qua krachtverschil maakt het bij de 4 Ah volgens mij niet uit. Bij de 5.5 / 8 / 12 Ah kunnen de ProCOREs meer wattage aan kracht leveren, dan nog zal je dat bij een GSB en GDX niet echt merken.
Machines die er meer bij gebaat zijn en waar je krachtverschil bij de grotere beter zal merken: o.a. cirkel/inval/afkortzaag of stofzuiger op accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@jichem Ik kan alleen maar bevestigen dat de schragen als een rots zo stevig staan, totaal geen gezwabber.
wel op een goede ondergrond natuurlijk. door de verbindings stukken tussen de poten gaat het geen kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Michielvanv schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 16:00:
[...]

Die van banggood schijnen ook prima te zijn, iets goedkoper dan Ali
Passen deze ook op een Makita rail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Sa.Tan schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:40:
@jichem Ik kan alleen maar bevestigen dat de schragen als een rots zo stevig staan, totaal geen gezwabber.
wel op een goede ondergrond natuurlijk. door de verbindings stukken tussen de poten gaat het geen kant op.
Dankjewel! Het wordt tijd om een goede stevige set aan te schaffen, de ecotools versie begint wat zwabberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-07 15:40
Terrz schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 23:32:

[Afbeelding]
Op de Makita site staat bij elke machine een onderdelentekening met de onderdeelnummers. Elke dealer levert die vlot.
--------------------------------------------------------------------------------------
Tevens @Terrz update voor hieronder: 't Is niet helemaal het juiste topic wellicht, maar egaliseren is een vak en je moet het een keer in het echt hebben gezien. Er is tevens speciaal gereedschap nodig in de vorm van o.a. prikrollers en spijkerschoenen. Ik adviseer je om het aan een professional over te laten.
En ik vermoed dat het aanbrengen van vloerverwarmingsleidingen een geschikter DHZ klusje is ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Rob Z op 23-01-2021 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Rob Z schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:51:
[...]

Op de Makita site staat bij elke machine een onderdelentekening met de onderdeelnummers. Elke dealer levert die vlot.
Yes, heb ze zojuist besteld met een nieuwe inzaagstrip en parallelgeleider :)

Edit: nog een vraag; we zijn druk bezig met het plannen van een aankomende verbouwing in ons nieuwe huis. Nu laten wij vloerverwarming aanleggen en werk ik deze zelf af met een egaliserende laag. Iemand ervaring met een beter betaalbaar alternatief dan egaliseer middel? Ik zie diverse soorten bij verschillende bouwmarkten.

Verder nog een vraag: wat is beter voor de vloerverwarming; klik PVC of gelijmde PVC? Het voordeel van klik-PVC is dat ik deze zelf makkelijk kan leggen. Lijmen heb ik nog geen ervaring mee.

[ Voor 45% gewijzigd door Terrz op 23-01-2021 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:43
Wat denken jullie van deze schuurmachine? https://www.mtools.nl/mak...-v-excenter-schuurmachine

Ik weet van gratis accu actie enzo maar liever 1 met een snoer + niet geinvesteerd in de Makita acculijn. Zou dit model veel onderdoen voor de Blauwe van 50 euro meer? Ik zie weinig verschillen

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22:55
Ben ik nou de enige die dit topic enorm rommelig vind? Er lopen zoveel verhalen/vragen/antwoorden door elkaar dat ik het niet meer volg. De discussies lopen ook uiteen van extreem gedetailleerd (niveau welk rubbertje heb jij op de geleiderail van jouw MakiDeWaFestool zitten) tot absolute beginnersvragen (wat moet ik gebruiken om een schroef/vijs uit de muur te draaien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Welkom bij Gathering of Tweakers.

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• Raymond
@coinman63
Wat is je punt? Wat wil je?

Ik zie het als een soort huiskamer/borrelpraat over gereedschap. Bevalt mij iig prima. Lekker losjes en zonder dat zero-tolerance gemodereer zoals je dat in andere topics ziet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 28-06 16:03
Dit topic is naar mijn mening prima te volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:27

Ik sluit me aan bij @Twijfels. Ik heb zelf de GSR 18V-55, met 3 ProCore 4.0 Ah accu's. Ik heb daar los een aantal body's bij gekocht, en twee 1.5 Ah accu's (die dus sowieso minder stroom kunnen leveren omdat ze kleiner zijn (minder capaciteit betekent ook minder stroom bij dezelfde cellen, want minder cellen).
Ik merk geen verschil in kracht bij de GSR, bij mijn slagschroevendraaier (GDR 18V-160) en bij mijn slagmoersleutel (GDS 18V-300). Bij die laatste zou ik me kunnen voorstellen dat het nog wel iets uitmaakt, maar ik ben nog geen bouten tegen gekomen die zo vast zaten dat ik het kon proberen.

Bij de haakse slijper (GWS 18V-10) die ik sinds 2 weken heb, daarentegen wel! Maar dat is dan ook echt een beest van een machine, die in 10-15 minuten zo'n 4.0 Ah accu leegslurpt. Bij dat soort belastingen geloof ik dat de extra koeling en het grotere vermogen van de accu's wel wat toevoegt.

Voor een boormachine zou ik me er dus niet zo'n zorgen om maken, aangezien ik met accu's die nog niet de helft van jouw capaciteit hebben, al prima uit de voeten kan. (Die 2 accu's heb ik dan ook vooral gekocht, omdat ze 2 tientjes per stuk waren, en ik dan altijd een accu in die body's heb zitten en ze dus startklaar heb liggen voor kleine klusjes).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielvanv
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-04 08:07
Terrz schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:44:
[...]

Passen deze ook op een Makita rail?
Volgens de Q&A wel, heb zelf geen Makita rail

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

jichem schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 09:50:
[...]

Dankjewel! Het wordt tijd om een goede stevige set aan te schaffen, de ecotools versie begint wat zwabberen.
Een mattie van me heeft die 700's. Ik vond ze fijn werken.

Zo fijn dat ik vanochtend bij Toolstation die 650's voor de 700's heb verruild. Die klem is wel fijn, dan houd je beide schragen netjes aan elkaar verbonden, ook als je kleiner hout hebt dan 45x90.

Wmb de 25E extra meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
Boudewijn schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 15:48:
[...]

Een mattie van me heeft die 700's. Ik vond ze fijn werken.

Zo fijn dat ik vanochtend bij Toolstation die 650's voor de 700's heb verruild. Die klem is wel fijn, dan houd je beide schragen netjes aan elkaar verbonden, ook als je kleiner hout hebt dan 45x90.

Wmb de 25E extra meer dan waard.
Die 25 euro is wmb een nobrainer, al gebruik je de klem maar 1 keer per jaar.
Maar vooral de stabiliteit is bij veel van deze oplossingen zeer matig helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Schragen van 170 euri en dan nog steeds te laag.

Nu ja, ik zeg wel eens dat de wereld gebouwd is voor rechtshandige ochtendmens vrouwen van gemiddelde lengte.

Daarom ook zo blij met de 900mm van de Festool MFT

[ Voor 68% gewijzigd door kabeltjekabel op 23-01-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV

MJV

Ik heb deze compact opvouwbare schragen van Stanley. In de aanbieding bij TS voor €25,- gescoord meen ik. Ook deze zijn eigenlijk te laag, maar ze zijn zeer stabiel, en nemen in de schuur/auto heel weinig ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kabeltjekabel schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:02:
Schragen van 170 euri en dan nog steeds te laag.

Nu ja, ik zeg wel eens dat de wereld gebouwd is voor rechtshandige ochtendmens vrouwen van gemiddelde lengte.

Daarom ook zo blij met de 900mm van de Festool MFT
Mja die is ook niet heel goedkoop hé ;) .
Wel mooi ding overigens.

Ik zou op een mft ook geen extreem lompe dingen doen die ik op zo'n toughbuilt wel durf. Lomp rammen met grote hamers enzo.

Dat mft onderstel gaat er ook nog wel komen. Alleen al voor de omlaaglaatbare liniaal .

[ Voor 21% gewijzigd door Boudewijn op 23-01-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Boudewijn schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 16:12:
[...]

Mja die is ook niet heel goedkoop hé ;) .
Mijn rug is nog veel duurder.
Zeker. Maar helaas ook weer te klein voor 2440x1220.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kabeltjekabel

Ja, merkbaar kleiner en lichter. Is gewoon compatible ja.

Mate waarin je het merkt in de *powerrr* van de machine hangt van type machine en gebruik af. Dingen als slijptollen, multitools en cirkelzagen trekken veel meer dan de accuboormachines tbv 4x40 schroeven.

Ik heb de ProCore's bij mijn GSR 18v-60 en GDX 18v-200, maar heb niet de gewone 4,0 om mee te vergelijken. Heb destijds wel de aanbieding lokaal opgehaald bij de Toolstation zodat de extra gratis accu + lader set ook ProCore was :> .

Afgelopen zomer was de aanbieding gratis ProCore accu bij een machine vanaf x euro, nu is het een gewone 4,0 dus een slechtere deal.

[ Voor 6% gewijzigd door kabeltjekabel op 23-01-2021 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 02-07 22:53
Jampot007 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:15:
Wat denken jullie van deze schuurmachine? https://www.mtools.nl/mak...-v-excenter-schuurmachine

Ik weet van gratis accu actie enzo maar liever 1 met een snoer + niet geinvesteerd in de Makita acculijn. Zou dit model veel onderdoen voor de Blauwe van 50 euro meer? Ik zie weinig verschillen
Ik zou ook niet weten wat t verschil is. Een iets andere stofzak?
Als ze voldoen aan je eisen zou ik zonder twijfel de rode kopen.

Ik heb de blauwe versie, maar dan de BO5031K, met toerentalregeling, en die gebruik ik toch wel vaker dan verwacht. Dus bedenk ook even of je dat nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:43
dj1981 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 18:55:
[...]

Ik zou ook niet weten wat t verschil is. Een iets andere stofzak?
Als ze voldoen aan je eisen zou ik zonder twijfel de rode kopen.

Ik heb de blauwe versie, maar dan de BO5031K, met toerentalregeling, en die gebruik ik toch wel vaker dan verwacht. Dus bedenk ook even of je dat nodig hebt.
Voor wat voor activiteiten gebruik je dat zoal?

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-06 23:41
silmaril8 schreef op vrijdag 22 januari 2021 @ 22:40:
For what it's worth:
[Afbeelding]
Bij de Consumentenbond is de Parkside Performance Schroefboormachine de Beste uit de Test én de Beste Koop. En verslaat dus ook de Makita en Bosch tegenhangers 8) Maar goed, het is dus natuurlijk wel de Consumentenbond, dus je moet dit een beetje met een korreltje zout nemen.

Echter zie je bij andere reviews op YouTube dat deze boormachine ook wel echt goed is. Ik hem hem zelf ook en het is echt een super machine. En dan met name natuurlijk ook vanwege de prijs; de Beste Koop heeft ie dan ook wel verdiend.

En niet alleen de boormachine zelf is goedkoop (en goed); ook de accu's zijn dit. Een 4ah accu kost bv maar 30 euro. En in de box die je krijgt, zijn er uitsparingen voor een extra accu, een doos met bitjes en een doos met boortjes:
[Afbeelding]
Als iemand aan het zoeken is naar een nieuwe boormachine, zou ik echt zeker weten deze overwegen.
Je moet dan trouwens wel de nieuwste versie kopen: de C2 versie. De B2 versie is nu te koop bij Lidl NL. In Belgie heb je al de C2, dus zal deze binnenkort ook wel in NL verschijnen.
Voor dat geld koop je niet beter, maar ja geen duur merk dus voor sommige per definitie niks waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21-06 22:59

mark-k

AKA markkNL

Jampot007 schreef op zaterdag 23 januari 2021 @ 12:15:

De rode Makita lijn is een beetje zoals de groene Bosch lijn, heb er geen ervaring mee maar ik zou t niet snel kopen.
Pagina: 1 ... 7 ... 253 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).