Ik had de classic bekeken, dacht ik. Maar, voor gewone schroevendraaiers, zijn de klingen gelijk voor alle handvaten. Ook de PB215 serie (klingen met losse handvaten) hebben dezelfde klingen als de gewone schroevendraaiers.
Dus leek me redelijk om aan te nemen dat de klingen voor VDE ook gelijk zijn tussen swissgrip en classic. Uiteraard is een kling wel anders voor de slim versie.
Overigens zijn ook bij de bits en de andere schroevendraaiers die niet die verjonging hebben, nog steeds de tips van de sleuf schroevendraaiers parallel. Je komt er alleen op een andere manier.
Ik denk dat al mijn stopcontacten CPZ1 hebben, niet CPZ2, maar point taken.
Tja, daar moet je ze dan ook niet voor gebruiken.
Klopt. En dat gaat heel hard met een dunner staafje. Halve diameter is kwart van de dwarsdoorsnede, 4x zoveel rek bij hetzelfde gewicht wat je er aan hangt en de doorbuiging nog veel harder (te lui om te denken), maar iets van 8, 16 of 32x zoveel ofzo

Daar kwam ik ook achter, maar als je even iets nodig hebt, pak je meestal wat voorhanden ligt. Heb daarna ook de gewone schroevendraaier erbij gepakt, dat ging uiteraard een stuk beter.
Ja, of mensen snijden de isolatie er af

Of dat, ja. Ik heb denk ik nog nooit een non-slim versie gezien die niet op het einde van de isolatie beschadigd of anderszijds 'aangepast' was.
PB Swiss heeft pas sinds een paar jaar VDE, maar het feit dat ze het nu hebben betekend dat er een duidelijke vraag was voor dat type, anders hadden ze de VDE slim niet in hun assortiment gezet.
nvermen schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:36:
Om mijn 2cents nog toe te voegen, ik heb al redelijk wat elektro-kasten geinstalleerd, en een combi-schroevendraaier vind ik een must-have.
Meeste modulaire en sokkel aparatuur hebben schroeven die combi sleuf-kruis kop hebben.
Dat werkt niet 100% lekker met noch een sleuf, noch een kruis schroevendraaier.
Facom heeft
deze reeks, en die werkt perfect

En dan weer opletten of het CPH of CPZ is, en welke maat. Misschien is CPZ2 wel redelijk standaard in elektra, maar je komt van alles tegen. Daarom is zo'n klingen set als @
Illusion linkt wel handig, hoef je niet zo veel verschillende losse schroevendraaiers te kopen.
Ik heb zelf voor het gemak ook een
geïsoleerde bithouder van Felo. Technisch gezien niet VDE (want dan zouden de bits ook geïsoleerd moeten zijn), maar scheelt weer behoorlijk in het aantal schroevendraaiers
Normaalgesproken zou je natuurlijk de stroom eraf halen, maar het is fijn om in ieder geval de mogelijkheid te hebben.