Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:53
kabeltjekabel schreef op maandag 4 januari 2021 @ 21:57:
[...]

80mm is te dun >:)

Just kidding; voor (o.a.) PIR zijn speciale bladen voor de decoupeerzaag die snijden ipv zagen. Van Festool zijn dan de S 155/W/3 bladen, art. nr. 204345
Bosch en aanverwanten hebben ook soortgelijke bladen.
Soortgelijke bladen bestaan ook voor de reciprozaag.

En Festool heeft als unicum een 18V isolatiezaag die geen last heeft van dat uitwijken.
Bedankt voor deze tip!
Nivado schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:26:
Daarnaast komen dit weekend deze decoupeerzaagjes binnen, deze gaat tot max 100mm.
Ik heb er mee gezaagd, en wat een verademing. Ik heb een paar keer moeten kijken welke kant nu de zaag snede was. Ook ronde uitsparingen voor pijpen waren heel snel en mooi uitgezaagd. Kortom echt een aanrader!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nivado
barry86 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:38:
[Afbeelding]

Mensen ervaring met een slijp afzuigkap voor de slijptol?
ik ga er vanuit dat het 10x beter is dan niets. Maar ik vind het nog een hoop geld!
Ik heb een universele invalstofafzuigkap van Makita. Deze werkt goed voor het afzuigen van stof. Echter is deze voor haaks en recht zagen minder geschikt. Helaas is de plaat waar de slijper in gemonteerd zit niet stijf genoeg, waardoor de slijpschijf scheef kan komen te staan in de behuizing.
Achterafgezien was het de € 115,- die ik er voor betaald heb niet waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:52

Pixeltje

Woo-woohoo!

Pixeltje schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 13:47:
[...]

Het gaat om tijdelijke verbindingen, tijdens het lijmen. Zo hoef ik niet te wachten tot de lijm droogt voor ik verder kan. Is vaak wat efficiënter.

Bedankt voor de hulp, ik ga voor een 18ga. Als die niet sterk genoeg is kan ik voor groter werk altijd een andere halen tzt.
Nogmaals dank voor de tips hier. Ik heb een Makita AF506 besteld met een shitload een verschillende brads (20-45mm). De lamello komt er heus nog wel eens, maar niet voor dit project ;) Overweging is ook deels financieel hoor; ik heb al een knappe compressor staan (Creemers 285/10) dus nu ben ik voor ongeveer 100 euro verder. Een lamello of soortgelijke kost me zeker het dubbele, en er moet iets te dromen blijven nietwaar? ;)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:47
Zijn erg duur inderdaad, maar verder vind ik het ideaal. Scheelt echt zo veel stof. Als je het een beetje met beleid doet en de juiste kant op slijpt komt er haast geen stof meer af. Kap die je daar laat zien heeft nog een behoorlijk gat, daar gaat veel stof doorheen komen, het moet wel echt goed afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:39
breagor schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:33:
ik wil een rekje maken om mijn tape etc. op te hangen, hiervoor wil ik repeteerbaar gaten onder een hoek boren dmv een kolomboor

De Bosch pbd 40 kolomboor heeft echter helaas geen kanteltafel.
Heeft iemand wellicht ervaring met een dergelijk boorklem icm met een kolomboor, werkt dat een beetje?

https://www.hbm-machines....qCgfJiBYtU_EaAvhHEALw_wcB

[Afbeelding]
Een tijdje geleden ook op zoek geweest (niet naar een kantelbaar model overigens). Bij de boorklem die je linkt meen ik me te herinneren in mijn zoektocht naar reviews dat dat ding na verloop van tijd gaat roesten. Let sowieso goed op met de hoogte, onder mijn HBM kolomboor had ik niet genoeg ruimte voor dit model om er nog fatsoenlijk mee te kunnen werken, ik kan me voorstellen dat dat bij de Bosch pbd 40 ook al snel het geval is.

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Nivado schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:38:
[...]

Bedankt voor deze tip!

[...]

Ik heb er mee gezaagd, en wat een verademing. Ik heb een paar keer moeten kijken welke kant nu de zaag snede was. Ook ronde uitsparingen voor pijpen waren heel snel en mooi uitgezaagd. Kortom echt een aanrader!
Nice. Die Festool bladen gaan overigens tm 110mm -aldus Festool-. Meer dan wat Festool zegt gaat met wat geduld vaak ook nog wel.

Die Bosch bladen; zijn die ook dikker?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:07

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Nivado schreef op maandag 18 januari 2021 @ 08:32:
[...]

De knop van de D-greep is (bij Makita) alleen een aan en uit schakelaar. Het wieltje om de snelheid te regelen zit op vrijwel de zelfde plek als bij de T greep. Ik ben een aantal jaar geleden ook van een D-greep overgestapt op een T greep, en ik wil niet meer terug. De knoppen aan de zijkant zijn niet ideaal. Maar de manier van vasthouden en sturen is zó veel fijner!
Jullie hebben mij overtuigd, het wordt een T-greep. Nu even de aanbiedingen een beetje in de gaten houden. Want goedkoopste wat ik nu kan vinden is 223 euro.

Edit: Ik heb weinig geduld. Dus toch besteld via Mastertools voor €222,95. En ook meteen een setje zaagjes van Bosch via Amazon erbij besteld voor 23 euro.

Tevens ook via Ali een kruislijnlaser (Deko DKLL12PB) besteld voor 65 euro, die werd door veel Tweakers hier ook aangeraden. En nu is het tijd voor mij om dit topic te gaan verlaten, voordat ik nog meer gereedschap ga kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door rens-br op 18-01-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 21:04
Ik zat nog weer eens te kijken naar de mooie oplossing van sa.tan:
Sa.Tan in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Een dergelijke "werktafel" opstelling spreekt mij erg aan.

Maar nu blijkt dat die toughbuilt schragen in de afgelopen maanden gewoon met 25% in prijs zijn gestegen: https://www.toolstation.n...pvouwbare-schragen/p10235

Beetje balen wel, want ik mis wel een "assemblagetafel", waar ik lekker op kan werken. Ik heb nu een werkbank tegen de muur staan, met ook een bankschroef erop. En ik mis regelmatig een werkplek waar ik omheen kan lopen en die volledig vlak is (zonder die bankschroef erop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 09:47:
[...]

Nice. Die Festool bladen gaan overigens tm 110mm -aldus Festool-. Meer dan wat Festool zegt gaat met wat geduld vaak ook nog wel.

Die Bosch bladen; zijn die ook dikker?
Geen idee, Ik heb de Bosch bladen niet gekocht. Ik zaag 80mm, dus voor mij zijn de Festool bladen lang genoeg.
Als ik onder een hoek van 45 graden zaag, kom ik op ca. 113mm, dus dat zou (met beleid) ook nog wel moeten kunnen lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

henkie196 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 07:34:
[...]

Als de D-greep een knop heeft waarmee je variabel je snelheid kunt regelen, zoals met de meeste boren, dan zie ik daar wel een duidelijk voordeel in. Voor mijn gevoel kun je met een T-greep de zaag makkelijker controleren, en dus preciezer werken, maar kan me ook voorstellen dat dit persoonlijk is.
Mja ik stel hem in en vind het daarna wel best. Snelheid zit achterop. Kom je niet per ongeluk aan enzo.
Hangt af van de persoonlijke situatie, maar ik hoef geen oprit vol met stof. Of stof dat bij de buren de tuin in waait. Ik heb ook geen zin om alles van de garage het huis rond te sjouwen om het in de achtertuin neer te zetten ;)

Qua stof kun je beter de wind van opzij hebben, wind in je rug en je creeert wervels en al het stof waait in je gezicht, en daar helpt een veiligheidsbril ook maar beperkt tegen.
Mja ik heb gisteren 2 MFT tops staan frezen. ~100 gaten in 2x 18mm MDF. Dat wil je ook buiten niet zonder stofzuiger. Al was het alleen al vwg MDF stof.

Sowieso is het opzetten van je spullen altijd handig om ff dingen te overdenken. En of je dan frees, schragen, liniaal of die set+stofzuiger pakt... Ach.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit
  • Laatst online: 09-05 21:06

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Raymond schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:09:
Ik zat nog weer eens te kijken naar de mooie oplossing van sa.tan:
Sa.Tan in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Een dergelijke "werktafel" opstelling spreekt mij erg aan.

Maar nu blijkt dat die toughbuilt schragen in de afgelopen maanden gewoon met 25% in prijs zijn gestegen: https://www.toolstation.n...pvouwbare-schragen/p10235

Beetje balen wel, want ik mis wel een "assemblagetafel", waar ik lekker op kan werken. Ik heb nu een werkbank tegen de muur staan, met ook een bankschroef erop. En ik mis regelmatig een werkplek waar ik omheen kan lopen en die volledig vlak is (zonder die bankschroef erop).
Hoewel het mooie schragen zijn voldoen voor dat doel gewone metalen metselschragen denk ik ook prima. Drie balkjes erop met een inkeping zodat ze niet schuiven, dwarslatje erop en er een plaat MDF/multiplex op en je hebt een prima tafel voor minder dan 100e totaal.

Ik heb er twee, 1 in de schuur om te zagen en 1 voor wat opbouwwerk. En ik heb nog wat el cheapo vuren schragen die ik neerzet waar ik bezig ben met een plaatje osb erop, ik heb echt een pleurishekel aan bukken voor gereedschap.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• kabeltjekabel
teacher schreef op zondag 17 januari 2021 @ 15:38:
[...]

Idd het bedrade zusje van mijn aanschaf. De rt0700.
3709 of 3710 kan ook, maar (meestal) niet in mbox en geschikter voor het lichtere werk.

[...]

Garagedeur open, schragen uitklappen, tool pakken (met geladen accu, wie zet ze nou leeg weg? :? ), met de wind mee gaan staan en gaan met die banaan... :Y

* teacher kijkt naar de achtertuin en ziet dat die mooi schoongeregend is... :*)
Dat is gewoon een vorm van afval dumpen en tokkiegedrag jegens de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Boudewijn schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Mja ik stel hem in en vind het daarna wel best. Snelheid zit achterop. Kom je niet per ongeluk aan enzo.

[...]

Mja ik heb gisteren 2 MFT tops staan frezen. ~100 gaten in 2x 18mm MDF. Dat wil je ook buiten niet zonder stofzuiger. Al was het alleen al vwg MDF stof.

Sowieso is het opzetten van je spullen altijd handig om ff dingen te overdenken. En of je dan frees, schragen, liniaal of die set+stofzuiger pakt... Ach.
100 gaten x 20mm is wel wat meer materiaal dat je verspaand dan ergens een rond kantje aanfrezen.

Is het goed gelukt?

En ja, MDF stof is de hel op aarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02:20
[Afbeelding]

ik ga er vanuit dat het 10x beter is dan niets. Maar ik vind het nog een hoop geld!
Ik heb deze: https://www.gereedschapce...eidebeugel-115-125mm.html Gekocht bij de Hornbach, daar is hij een stuk goedkoper maar de Hornbach site is stuk dus ik kan hem daar niet linken. Het grote voordeel is dat je met zo'n ding met een geleider kan werken (rechte balkje ofzo), waardoor je perfect recht kan slijpen (bijv met tegels). Ook scheelt het enorm veel stof omdat het stof direct de afzuigslang in wordt gelanceerd, en je kan nog steeds zien wat je aan het doen bent (niet zoals die compleet dichte kappen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
@Raymond Je kunt natuurlijk zo'n MTF tafel inrichten op jou meest ideale manier, bv niet volzetten met gaten en een deel als werkbank. Ik ben hier ook nog doende met het voorkomen met het inzagen van het blad zelf en op het klemmen van een werkstuk op mijn tafel. :+
Al doende wordt het wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Sa.Tan schreef op maandag 18 januari 2021 @ 11:30:
@Raymond Je kunt natuurlijk zo'n MTF tafel inrichten op jou meest ideale manier, bv niet volzetten met gaten en een deel als werkbank. Ik ben hier ook nog doende met het voorkomen met het inzagen van het blad zelf en op het klemmen van een werkstuk op mijn tafel. :+
Al doende wordt het wel wat.
Ik hoef idd niet echt zo'n MFT patroon erop. En de plaat erop gaat wel echt een "opoffer" plaat worden, want ik zal er ook met een invalzaag op gaan zagen.

Maar vooral ook het opbouwen van projecten en dus lijmen en klemmen. En dat lukt nu niet echt op mijn werkbank (ik kan niet makkelijk klemmen, ivm constructie bijvoorbeeld).

En ik mis ook dat ik een plek heb voor mn werkstuk en eentje voor mn gereedschap. Dat ligt elkaar nu steeds in de weg. Dus met zo'n "assemblagetafel" erbij, kan ik mooi mn gereedschap op de werkbank laten en het werkstuk op een eigen plek.

Ik doe nu nog wel eens een plaatje onderlayment op twee van die standaard houten schraagjes. Maar dat is me veel te wankel en wiebelig. Daarom was ik eens naar wat betere schragen en opbouw aan het kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
@Raymond Tja, ik kan maar 1 ding zeggen; die Toughbuild C700 (zoals de naam al zegt) staan als een rots! Ik ga deze komend zomer gebruiken als mini-steiger bij klussen rondom de woning. Dan met een OSB plaat erop. Maar ik begijp jou dilemma.
Die prijs gaat echt absurt omhoog en ben blij dat ik toen, voor deze prijsstijging, heb toegehapt, dat wel weer.
Misschien dat er nog weer een daling in komt. Ook even Amazon in de peiling houden en Toolstation waar ik ze weg heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-05 17:23
[Afbeelding]

Als je Makita hebt, neem de 196845-3 Stofkap/muurfreesset. Bijna geen stof meer bij frezen in muren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01-02 20:30
Ik heb een paar maanden terug een accucirkelzaag + geleiderail van Bosch gekocht, dacht mee te kunnen doen aan een actie dat ik destijds een gratis 5ah accu erbij kreeg, maar bleek net buiten de boot te vallen. Aangezien ik een schroefmachine van Bosch heb gaat het ook prima met die accu's, maar die zijn maar 2ah en dat is toch een beetje krap als je een paar platen aan het zagen bent.

Nu zat ik te kijken op onze welbekende chinese vrienden , en vind daar accu's die ook passen, een 6ah voor 17 euro...de OEM bosch 5ah ben je +- 70 voor kwijt.

Nu mijn vraag; iemand wel eens een nep accutje gehad? Voor die 17 euro durf ik het haast te gokken, maar dan moet die het wel langer volhouden als mijn 'echte' 2ah accu's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Bakema schreef op maandag 18 januari 2021 @ 12:54:
Ik heb een paar maanden terug een accucirkelzaag + geleiderail van Bosch gekocht, dacht mee te kunnen doen aan een actie dat ik destijds een gratis 5ah accu erbij kreeg, maar bleek net buiten de boot te vallen. Aangezien ik een schroefmachine van Bosch heb gaat het ook prima met die accu's, maar die zijn maar 2ah en dat is toch een beetje krap als je een paar platen aan het zagen bent.

Nu zat ik te kijken op onze welbekende chinese vrienden , en vind daar accu's die ook passen, een 6ah voor 17 euro...de OEM bosch 5ah ben je +- 70 voor kwijt.

Nu mijn vraag; iemand wel eens een nep accutje gehad? Voor die 17 euro durf ik het haast te gokken, maar dan moet die het wel langer volhouden als mijn 'echte' 2ah accu's :+
Nepaccu's zijn er in verschillende soorten; prima kwaliteit als alternatief voor exorbitant geprijsde originele (Hallo Nikon :+ (waar ze 80 euro vragen voor 7,4V 1900 mAh accu'tje)) en de grote rommel. Maar ook in de variant die gewoon rommel is. Hogere capaciteit (als het al echt is...) duidt veelal op cellen die niet geschikt zijn voor de hogere stromen die je bij 18V gereedschap juist wel hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:44

ik zou echt nooit aan nep accu's beginnen....ik zit ook in het vape wereldje en daar zijn nep accu's een grote bron van ellende......
het is niet erg als ze het gewoon niet doen/snel kapot gaan, maar het kan ook leiden tot brand of explosies wat wat minder prettig is.....dus mee oppassen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-05 14:28
kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 10:53:
[...]

100 gaten x 20mm is wel wat meer materiaal dat je verspaand dan ergens een rond kantje aanfrezen.

Is het goed gelukt?

En ja, MDF stof is de hel op aarde.
Hoe heb je die 100 gaten uitgelijnd dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
loeberce schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:24:
[...]

Hoe heb je die 100 gaten uitgelijnd dan?
Ik niet, @Boudewijn

Maargoed; Festool LR 32 systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:30
Vraag. weet iemand wat de maximale belastbaarheid is van Fisher Duoblade en Fisher Duotec pluggen.

Moet een hangend buro, TV en kledingrek ophangen.

edit ; duotec gevonden 105 lbs = 47.6272 kg

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 18-01-2021 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
maartend schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:55:
Vraag. weet iemand wat de maximale belastbaarheid is van Fisher Duoblade en Fisher Duotec pluggen.

Niet de maximale zuivere treklast en gewicht van wat je ophangt door elkaar halen he? Daar zit nog een rekensommetje tussen met afstanden tussen gewicht en bevestigingen.

[ Voor 9% gewijzigd door kabeltjekabel op 18-01-2021 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:05:
[...]

Niet de maximale zuivere treklast en gewicht van wat je ophangt door elkaar halen he? Daar zit nog een rekensommetje tussen met afstanden tussen gewicht en bevestigingen.
Dat doe ik dus blijkbaar. Maar wat ik zag was een vid waar ze een gewicht van 105lbs aan zo'n ding hingen, dus dat lijkt me maximale gewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielvanv
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-04 08:07
kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:58:
[...]

Ik niet, @Boudewijn

Maargoed; Festool LR 32 systeem.
Kan ook met parf guide system, iets goedkoper nog dan die lr32 :)
Zijn 2 varianten van, (nog) geen ervaring met beiden overigens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
maartend schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:21:
[...]

Dat doe ik dus blijkbaar. Maar wat ik zag was een vid waar ze een gewicht van 105lbs aan zo'n ding hingen, dus dat lijkt me maximale gewicht
Ja, op afstand nul van de muur.

Mindfuck voor je; Pak een tas van 10 kg op met één hand. Prima te doen he?
Nu het volgende; hang die tas aan de bezemsteel en pak die 30cm verderop vast met één hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
maartend schreef op maandag 18 januari 2021 @ 16:55:

Zie in de quotes van onderstaande post het een en ander over belastbaarheid van de duopower pluggen:
JT in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Of de antwoorden aan de hand van deze vraag:
FRANQ in "[DIY] Het klussende Tweaker Q, A & showcase topic - Deel 6"

Uit die posts in de eerste link: Fisher over duopower en pdf van belastingstabel.

[ Voor 8% gewijzigd door henkie196 op 18-01-2021 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:26:
[...]

Ja, op afstand nul van de muur.

Mindfuck voor je; Pak een tas van 10 kg op met één hand. Prima te doen he?
Nu het volgende; hang die tas aan de bezemsteel en pak die 30cm verderop vast met één hand.
Die ken ik idd. Maar gaat me gwoon om plat tegen de muur aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Michielvanv schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:25:
[...]

Kan ook met parf guide system, iets goedkoper nog dan die lr32 :)
Zijn 2 varianten van, (nog) geen ervaring met beiden overigens.
Ja, maar die heeft @Boudewijn niet :+

MFT tops maken met LR-32 systeem van Festool is gewoon dat systeem met een trucje daarvoor gebruiken. Andersom zie ik niet echt hoe je met dat UJK Parf Guide ding (€265) 32mm gatenrijen kunt maken voor kasten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
maartend schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:28:
[...]

Die ken ik idd. Maar gaat me gwoon om plat tegen de muur aan.
Ooh, dus dat buro heeft aan de andere kant wel gewoon poten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michielvanv
  • Laatst online: 30-04 08:07
kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:30:
[...]

MFT tops maken met LR-32 systeem van Festool is gewoon dat systeem met een trucje daarvoor gebruiken. Andersom zie ik niet echt hoe je met dat UJK Parf Guide ding (€265) 32mm gatenrijen kunt maken voor kasten..
Klopt het is ook niet te vergelijken. Was puur ter aanvulling bedoeld voor de personen die zoiets ook willen gaan maken. Eerste versie van die tool is nog iets goedkoper overigens, weet niet de exacte verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:30:
[...]

Dat, die parf guide is meer een one-trick pony dan de LR32-set. Daarmee kun je ook nog gatenrijtjes maken.

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 17:31:
[...]

Ooh, dus dat buro heeft aan de andere kant wel gewoon poten?
Als ik wil wel, idd. Maar weegt ws wel een kilo of 15-20. 2 ophangpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-05 18:09
Goede bouwstofzuiger?
Ik zoek een bouwstofzuiger die aan volgende eisen voldoet:
- Stofklasse L of beter
- Compact
- 230v + stopcontact met auto start
- Stofzakken beschikbaar die niet scheuren bij grof steenpuin
- liefst onder de 200 eur
- anti statisch (slijpstof)

Ik vond al verschillende kandidaten, maar telkens is er een eis niet voldaan:
- Bosch GAS 15 PS -> geen stofklasse opgegeven, dus ik vermoed slechter dan L
- Makita VC2512L -> niet antistatisch
- Karcher WD6P -> geen stofklasse en is eigenlijk niet meer compact te noemen.

Heeft er nog iemand tips? Het dient als occasioneel gebruik voor bij boren en slijpen in steen, schuren, enz... Moet compact zijn om op te bergen en eenvoudig "eens vlug te gebruiken".

In het verleden gebruikte ik een afgedankte nilfisk houshoudstofzuiger en een karcher WD met papieren zak, maar bij beiden scheurden de zakken voortdurend.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baytep
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Hier ook wat advies gevraagd.

Ik ga een berg lades en ander klein plaatmateriaal zagen, en dat is onhandig met een invalzaag.
Daarom zoek ik een betaalbare zaagtafel met de volgende kenmerken:
  • zaaghoogte is niet zo belangrijk want het is plaatmateriaal
  • stevige parallelgeleider die liefst aan beide kanten vastgezet wordt.
  • mobiel (werk in een kleine ruimte)
  • zaagbladen van een courante maat (geldt hier ook dat je 28-60 tands nodig hebt voor multiplex?)
  • prijs inclusief het juiste blad ongeveer 300 Euro
Vooralsnog heb ik deze Scheppach gevonden, maar wellicht weten jullie wat beters..

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Ben ik nou abuis, of is dit een hele nette prijs voor deze set?

schroevendraaierset is 2 x PH en 4 x sleuf. (zit overal rond de 40 euro)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t41GN7X2/Schermafbeelding-2021-01-18-om-19-16-32.png

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Wat wil je met VDE schroevendraaiers? Onder spanning in de groepenkast rommelen? Dan is het een prutset gezien er geen PZ in zit.

Tevens geen slimline, dus vroeg of laat zit die isolatie ook in de weg

[ Voor 22% gewijzigd door kabeltjekabel op 18-01-2021 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Baytep schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:14:

Ik ga een berg lades en ander klein plaatmateriaal zagen, en dat is onhandig met een invalzaag.
Daarom zoek ik een betaalbare zaagtafel met de volgende kenmerken:
  • zaaghoogte is niet zo belangrijk want het is plaatmateriaal
  • stevige parallelgeleider die liefst aan beide kanten vastgezet wordt.
  • mobiel (werk in een kleine ruimte)
  • zaagbladen van een courante maat (geldt hier ook dat je 28-60 tands nodig hebt voor multiplex?)
  • prijs inclusief het juiste blad ongeveer 300 Euro
Vooralsnog heb ik deze Scheppach gevonden, maar wellicht weten jullie wat beters..

Bedankt!
Kijk ook eens naar de Bosch GTS635 of de Hikoki C10RJWAZ. Duurder, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:40:
Wat wil je met VDE schroevendraaiers? Onder spanning in de groepenkast rommelen? Dan is het een prutset gezien er geen PZ in zit.

OK goed punt. Ik vind überhaupt niet een set waarvan de isolatie gelijkloopt aan de schacht van de kop :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 11:12
checkdiz schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:41:
[...]

Kijk ook eens naar de Bosch GTS635 of de Hikoki C10RJWAZ. Duurder, dat wel.
Komt aardig in de buurt van de 300 hoor zie hier.

Lijkt mij ook de juiste keuze voor rond de 300. Een DeWalt DWE7485 is beter maar ja dan zit je al rond de 500 euro.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:40:

kom ik met dees beter weg lijkt me?

3 x S, 2 x PH, 1 x PZ2

https://www.amazon.de/-/e...55&qid=1610995967&sr=8-10

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
paQ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:59:
[...]

kom ik met dees beter weg lijkt me?

3 x S, 2 x PH, 1 x PZ2

https://www.amazon.de/-/e...55&qid=1610995967&sr=8-10
Ook een mooie set omdat je dan niet met het lipje achter randjes blijft steken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
paQ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:45:
[...]

OK goed punt. Ik vind überhaupt niet een set waarvan de isolatie gelijkloopt aan de schacht van de kop :?
Beter zoeken

PB Swiss VDE Slim

Maar ook bij iets als de Wera Kraftform Kompakt VDE Slim is het een stuk compacter.

Ja en die Wiha set dus ook.

Let wel dat de klingen van de niet-slim serie sterker zijn. De -Slim varianten torderen veel meer.

Ik moet wel zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben over het feit dat PB Swiss bij de VDE Slim draaiers niet de parallele tip heeft bij de sleufdraaiers ;(

[ Voor 30% gewijzigd door kabeltjekabel op 18-01-2021 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 12:59

Prima ervaring ermee zolang je maar niet met de "goedkoopste" of "100AH MEGASUPERDUPER!!" overslaat kan je prima accuutjes tegenkomen. Wel een kant tekening erbij. Ze kunnen minder goed mishandelt worden dan de gewone accu's van bijvoorbeeld Makita. Maar als je fatsoenlijk ermee omgaat voor thuis gebruik is er echt niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Dat is geen PZ2, maar CPZ2, of hoe je het ook wilt noemen. Een combinatie van sleuf en PZ2, die gaat dus niet op een normale PZ2 schroef passen.
kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:06:
PB Swiss VDE Slim

Maar ook bij iets als de Wera Kraftform Kompakt VDE Slim is het een stuk compacter.

Ja en die Wiha set dus ook.

Let wel dat de klingen van de niet-slim serie sterker zijn. De -Slim varianten torderen veel meer.

Ik moet wel zeggen dat ik een beetje teleurgesteld ben over het feit dat PB Swiss bij de VDE Slim draaiers niet de parallele tip heeft bij de sleufdraaiers ;(
Ik heb die VDE slim, en ze torderen niet alleen, als je die sleuf schroevendraaiers als een hefboom wilt gebruiken buigen ze ook flink door. Logisch, die isolatie moet even dik blijven (is voorschrift, volgens mij), dus wordt het metaal van de kling dunner. Past wel beter, die VDE schroevendraaiers met isolatie raken altijd beschadigd aan de isolatie omdat je ze toch probeert te gebruiken waar het niet past.

Verder heb ik zulke Wiha VDE schroevendraaiers uit dat setje, en de passing is goed, vind de grip van Wiha ook fijner dan bv. Wera, maar dat is persoonlijk. Schroeven doen ze prima, isolatie zit ook niet in de weg. Print begint wel wat te vervagen na al die jaren.

En volgens mij zijn de kleinere (gewone) schroevendraaiers van PB Swiss ook niet met zo'n parallelle tip. Of in ieder geval niet met zo'n verdikking boven de tip. Dat hebben alleen de grotere,

[ Voor 5% gewijzigd door henkie196 op 18-01-2021 20:43 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021

In tegenstelling tot @DoeEensGek zou ik nooit een goedkope chinese namaak gebruiken, ook al zou ik hem gratis krijgen. Uiteraard verdient Bosch genoeg op een accu, maar vaak zijn OEM accu's van een superieure kwaliteit die getest en gecertificeerd zijn op kwaliteit en nog belangrijker veiligheid. Sommige chinese accu's zijn helemaal niet geschikt om ze in zo'n korte tijd zo diep te ontladen, wat het risico verhoogt op ongelukken.

Het klinkt een beetje gechargeerd, maar ik zou mijn leven of huis nooit in de waagschaal stellen voor een goedkopere accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
henkie196 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:23:
En volgens mij zijn de kleinere (gewone) schroevendraaiers van PB Swiss ook niet met zo'n parallelle tip. Of in ieder geval niet met zo'n verdikking boven de tip. Dat hebben alleen de grotere,
@kabeltjekabel net even gecontroleerd, PB Swiss lijkt verschillende types sleuf schroevendraaiers te hebben. De gewone schroevendraaiers hebben zo'n verjonging naar een parallelle tip. Maar kleine electronica schroevendraaiers hebben niet zo'n verjonging, die lopen met een curve naar parallel toe. Hun sleuf bits hebben dit ook, in alle maten (die ik heb).

Als ik het zo bekijk op hun website (heb geen VDE van PB Swiss), lijkt hun gewone VDE schroevendraaiers en slim VDE schroevendraaiers ook zo'n zelfde curve te hebben, in plaats van die verjonging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
Alsjemenou schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:29:
[...]

In tegenstelling tot @DoeEensGek zou ik nooit een goedkope chinese namaak gebruiken, ook al zou ik hem gratis krijgen. Uiteraard verdiend Bosch genoeg op een accu, maar vaak zijn OEM accu's van een superieure kwaliteit die getest en gecertificeerd zijn op kwaliteit en nog belangrijker veiligheid. Sommige chinese accu's zijn helemaal niet geschikt om ze in zo'n korte tijd zo diep te ontladen, wat het risico verhoogt op ongelukken.

Het klinkt een beetje gechargeerd, maar ik zou mijn leven of huis nooit in de waagschaal stellen voor een goedkopere accu.
Denk dat ik ook maar gewoon voor een originele ga, zit even alle reviews te lezen en zijn niet allemaal even best idd... en idd wil hem wel met een gerust hart aan de lader kunnen hebben hangen.

Zie net dat Bosch weer een actie heeft dat je een gratis accu krijgt vanaf 150 ex btw, even kijken of ik nog wat nodig heb O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brutalsranan
  • Laatst online: 09-05 17:04
Bakema schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:13:
[...]

Denk dat ik ook maar gewoon voor een originele ga, zit even alle reviews te lezen en zijn niet allemaal even best idd... en idd wil hem wel met een gerust hart aan de lader kunnen hebben hangen.

Zie net dat Bosch weer een actie heeft dat je een gratis accu krijgt vanaf 150 ex btw, even kijken of ik nog wat nodig heb O+
Tijdens zulke acties gooit iedereen ze op marktplaats voor 40 euro. Ik zou daar ook eens kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
@Baytep Er is een trucje voor het flinterdun zagen met een invalzaag;
https://www.strawbyte.com...de-cut-jig-pair-22mm-kerf

Meestal zaag je het beoogde deel "onder" de rail dat je gaat gebruiken, met dit hulpstukje zaag je het gedeelte wat je wilt gebruiken juist niet onder de rail.

Mocht je toch voor een tafelzaag gaan zou ik kiezen voor DeWalt 7985 of 9792 vanwege de zeer goede parallelgeleider. Ik heb een keer gewerkt met een Einhell tafelzaag en sorry, het laatste stuk van hun naam doet z'n eer aan. mijn gedachten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

[...]

Dat is geen PZ2, maar CPZ2, of hoe je het ook wilt noemen. Een combinatie van sleuf en PZ2, die gaat dus niet op een normale PZ2 schroef passen.

[...]

Ik heb die VDE slim, en ze torderen niet alleen, als je die sleuf schroevendraaiers als een hefboom wilt gebruiken buigen ze ook flink door. Logisch, die isolatie moet even dik blijven (is voorschrift, volgens mij), dus wordt het metaal van de kling dunner. Past wel beter, die VDE schroevendraaiers met isolatie raken altijd beschadigd aan de isolatie omdat je ze toch probeert te gebruiken waar het niet past.

Verder heb ik zulke Wiha VDE schroevendraaiers uit dat setje, en de passing is goed, vind de grip van Wiha ook fijner dan bv. Wera, maar dat is persoonlijk. Schroeven doen ze prima, isolatie zit ook niet in de weg. Print begint wel wat te vervagen na al die jaren.

toon volledige bericht
yep

blijft over de wiha set van amazon met
3 x S
PH1
PH2
PZ2
EUR 41,26
https://www.amazon.de/-/e...?smid=AYPY2W9D6Q7P4&psc=1

En bij praxis is de wiha VDE tangenset 42,49 met keuzekorting:
https://www.praxis.nl/ger...ustrial-tangenset/5688477

Facom protwist FACOM AT.J8PB set van 8, voor 42 euro in huis met 5 euro korting:
https://www.quofi.nl/prod...-protwist-8-delig-at-j8pb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
henkie196 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:06:
[...]

@kabeltjekabel net even gecontroleerd, PB Swiss lijkt verschillende types sleuf schroevendraaiers te hebben. De gewone schroevendraaiers hebben zo'n verjonging naar een parallelle tip. Maar kleine electronica schroevendraaiers hebben niet zo'n verjonging, die lopen met een curve naar parallel toe. Hun sleuf bits hebben dit ook, in alle maten (die ik heb).

Als ik het zo bekijk op hun website (heb geen VDE van PB Swiss), lijkt hun gewone VDE schroevendraaiers en slim VDE schroevendraaiers ook zo'n zelfde curve te hebben, in plaats van die verjonging.
Welke gewone VDE? De Classic of de Swissgrip? Ze hebben iets van drie series VDE draaiers dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
[...]

Ooh leuk. Foto die niet overeenkomt met artikelbeschrijving ;w
Naja, voor elektra wil je die juist wel hebben.
Join the club :D
, en ze torderen niet alleen, als je die sleuf schroevendraaiers als een hefboom wilt gebruiken buigen ze ook flink door.
Tja, daar moet je ze dan ook niet voor gebruiken.
Logisch, die isolatie moet even dik blijven (is voorschrift, volgens mij), dus wordt het metaal van de kling dunner.
Klopt. En dat gaat heel hard met een dunner staafje. Halve diameter is kwart van de dwarsdoorsnede, 4x zoveel rek bij hetzelfde gewicht wat je er aan hangt en de doorbuiging nog veel harder (te lui om te denken), maar iets van 8, 16 of 32x zoveel ofzo :P
Past wel beter, die VDE schroevendraaiers met isolatie raken altijd beschadigd aan de isolatie omdat je ze toch probeert te gebruiken waar het niet past.
Ja, of mensen snijden de isolatie er af 8)7
[message65745170,noline]henkie196 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 20:23[/message]:

Klopt ja, die miniatuur PB8128 ook niet ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nvermen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-04 14:22
paQ schreef op maandag 18 januari 2021 @ 21:39:
[...]

yep

blijft over de wiha set van amazon met
3 x S
PH1
PH2
PZ2
EUR 41,26
https://www.amazon.de/-/e...?smid=AYPY2W9D6Q7P4&psc=1

En bij praxis is de wiha VDE tangenset 42,49 met keuzekorting:
https://www.praxis.nl/ger...ustrial-tangenset/5688477

Facom protwist FACOM AT.J8PB set van 8, voor 42 euro in huis met 5 euro korting:
https://www.quofi.nl/prod...-protwist-8-delig-at-j8pb
toon volledige bericht
Om mijn 2cents nog toe te voegen, ik heb al redelijk wat elektro-kasten geinstalleerd, en een combi-schroevendraaier vind ik een must-have.
Meeste modulaire en sokkel aparatuur hebben schroeven die combi sleuf-kruis kop hebben.
Dat werkt niet 100% lekker met noch een sleuf, noch een kruis schroevendraaier.

Facom heeft deze reeks, en die werkt perfect :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

Illusion

(the art of)

Ik heb deze slimline VDE wisselklingen van wera:
https://www.amazon.de/-/e...Piece-black/dp/B007BZ2A28

Erg blij mee: uitgebreid, compact, niet duur (37€ voor 14 klingen).
Voor het groffere werk nog een paar gewone schroevendraaiers erbij.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Illusion schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 00:28:
Ik heb deze slimline VDE wisselklingen van wera:
https://www.amazon.de/-/e...Piece-black/dp/B007BZ2A28

Erg blij mee: uitgebreid, compact, niet duur (37€ voor 14 klingen).
Voor het groffere werk nog een paar gewone schroevendraaiers erbij.
Zit er nog een vrij lusje voor de los aan te schaffen TX8 wisselkling?

Verder heel jammer van die Wera pasvorm van dat handvat... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:18
Al mijn waterpassen, 30/60/150/200cm blijken niet goed waterpas te meten 8)7 .

Iemand ervaring met prijs/kwaliteit waterpassen?

Het hele verhaal:
Eerste 1 staander van een frame waterpas zetten met een 30cm waterpas. de ander aan de onderzijde op 100cm afstand zetten, ook de bovenkant 100cm, waterpas er tegen aan ter controle en... hartstikke scheef???
Dan maar eens de tweede staander ook waterpas zetten. Gevolg dat de bovenkant 1.cm te ver uit elkaar staat...??

Ik heb meerdere waterpassen van 30cm,60cm, 150cm en 200cm. dus welke is nou fout? Ik werk het meeste/mishandel het meest de 60cm van topcraft/action. Dat zal wel troep zijn dan. Dus die gooi ik direct in de hoek. Kennelijk is de 30cm versie ook bagger.
Ik Herhaal het kunstje met de 150cm en 200cm waterpassen en nog steeds gezeik. Dan maar de 60cm waterpas van de action/topcraft uit de hoek gehaald en die komt het dichtst in de buurt😅

Tijdens het avond eten bedacht ik mij, ik heb toch een kruislijn laser? 🙈Daarna stonden de 2 staanders binnen 5min waterpas.
Ter controle nog de waterpassen gecontroleerd en de goedkope topcraft is de enigste die “acceptabel is”. En met die anderen heb ik ook nog eens jaren mee gewerkt... 😳

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 16:27

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Jim80 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:56:
Goede bouwstofzuiger?
- Stofklasse L of beter
- Compact

Heeft er nog iemand tips? Het dient als occasioneel gebruik voor bij boren en slijpen in steen, schuren, enz... Moet compact zijn om op te bergen en eenvoudig "eens vlug te gebruiken".

In het verleden gebruikte ik een afgedankte nilfisk houshoudstofzuiger en een karcher WD met papieren zak, maar bij beiden scheurden de zakken voortdurend.

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Hier de VC2512L, gekoppeld aan cycloon maar ook los gebruik; nooit last van statische elektriciteit..

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:40:
Welke gewone VDE? De Classic of de Swissgrip? Ze hebben iets van drie series VDE draaiers dacht ik.
Ik had de classic bekeken, dacht ik. Maar, voor gewone schroevendraaiers, zijn de klingen gelijk voor alle handvaten. Ook de PB215 serie (klingen met losse handvaten) hebben dezelfde klingen als de gewone schroevendraaiers.

Dus leek me redelijk om aan te nemen dat de klingen voor VDE ook gelijk zijn tussen swissgrip en classic. Uiteraard is een kling wel anders voor de slim versie.

Overigens zijn ook bij de bits en de andere schroevendraaiers die niet die verjonging hebben, nog steeds de tips van de sleuf schroevendraaiers parallel. Je komt er alleen op een andere manier.
kabeltjekabel schreef op maandag 18 januari 2021 @ 22:45:
Ooh leuk. Foto die niet overeenkomt met artikelbeschrijving ;w
Naja, voor elektra wil je die juist wel hebben.
Ik denk dat al mijn stopcontacten CPZ1 hebben, niet CPZ2, maar point taken.
Tja, daar moet je ze dan ook niet voor gebruiken.

Klopt. En dat gaat heel hard met een dunner staafje. Halve diameter is kwart van de dwarsdoorsnede, 4x zoveel rek bij hetzelfde gewicht wat je er aan hangt en de doorbuiging nog veel harder (te lui om te denken), maar iets van 8, 16 of 32x zoveel ofzo :P
Daar kwam ik ook achter, maar als je even iets nodig hebt, pak je meestal wat voorhanden ligt. Heb daarna ook de gewone schroevendraaier erbij gepakt, dat ging uiteraard een stuk beter.
Ja, of mensen snijden de isolatie er af 8)7
Of dat, ja. Ik heb denk ik nog nooit een non-slim versie gezien die niet op het einde van de isolatie beschadigd of anderszijds 'aangepast' was.

PB Swiss heeft pas sinds een paar jaar VDE, maar het feit dat ze het nu hebben betekend dat er een duidelijke vraag was voor dat type, anders hadden ze de VDE slim niet in hun assortiment gezet.
nvermen schreef op maandag 18 januari 2021 @ 23:36:
Om mijn 2cents nog toe te voegen, ik heb al redelijk wat elektro-kasten geinstalleerd, en een combi-schroevendraaier vind ik een must-have.
Meeste modulaire en sokkel aparatuur hebben schroeven die combi sleuf-kruis kop hebben.
Dat werkt niet 100% lekker met noch een sleuf, noch een kruis schroevendraaier.

Facom heeft deze reeks, en die werkt perfect :9
En dan weer opletten of het CPH of CPZ is, en welke maat. Misschien is CPZ2 wel redelijk standaard in elektra, maar je komt van alles tegen. Daarom is zo'n klingen set als @Illusion linkt wel handig, hoef je niet zo veel verschillende losse schroevendraaiers te kopen.

Ik heb zelf voor het gemak ook een geïsoleerde bithouder van Felo. Technisch gezien niet VDE (want dan zouden de bits ook geïsoleerd moeten zijn), maar scheelt weer behoorlijk in het aantal schroevendraaiers :P

Normaalgesproken zou je natuurlijk de stroom eraf halen, maar het is fijn om in ieder geval de mogelijkheid te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Baytep schreef op maandag 18 januari 2021 @ 19:14:

Is prima te doen in combinatie met iets als een Festool MFT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
barry86 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:42:

Het hele verhaal:
Eerste 1 staander van een frame waterpas zetten met een 30cm waterpas. de ander aan de onderzijde op 100cm afstand zetten, ook de bovenkant 100cm, waterpas er tegen aan ter controle en... hartstikke scheef???
Dan maar eens de tweede staander ook waterpas zetten. Gevolg dat de bovenkant 1.cm te ver uit elkaar staat...??

Ik heb meerdere waterpassen van 30cm,60cm, 150cm en 200cm. dus welke is nou fout? Ik werk het meeste/mishandel het meest de 60cm van topcraft/action. Dat zal wel troep zijn dan. Dus die gooi ik direct in de hoek. Kennelijk is de 30cm versie ook bagger.
Ik Herhaal het kunstje met de 150cm en 200cm waterpassen en nog steeds gezeik. Dan maar de 60cm waterpas van de action/topcraft uit de hoek gehaald en die komt het dichtst in de buurt😅

Tijdens het avond eten bedacht ik mij, ik heb toch een kruislijn laser? 🙈Daarna stonden de 2 staanders binnen 5min waterpas.
Ter controle nog de waterpassen gecontroleerd en de goedkope topcraft is de enigste die “acceptabel is”. En met die anderen heb ik ook nog eens jaren mee gewerkt... 😳
toon volledige bericht
Ik heb een aantal Stabila waterpassen, die lijken voorlopig netjes recht te zijn. Kruislijn laser is meestal wel makkelijker, maar om te kijken of een kastje recht hangt is een waterpas makkelijker (al was het maar omdat de laser niet altijd duidelijk zichtbaar is op een zwart gelakte ondergrond).

Over het algemeen zijn Stabila en Sola goede merken voor waterpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
henkie196 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:47:
[...]

Ik had de classic bekeken, dacht ik. Maar, voor gewone schroevendraaiers, zijn de klingen gelijk voor alle handvaten. Ook de PB215 serie (klingen met losse handvaten) hebben dezelfde klingen als de gewone schroevendraaiers.

Dus leek me redelijk om aan te nemen dat de klingen voor VDE ook gelijk zijn tussen swissgrip en classic. Uiteraard is een kling wel anders voor de slim versie.
Classic en Classic VDE hebben dus niet dezelfde kling.
Overigens zijn ook bij de bits en de andere schroevendraaiers die niet die verjonging hebben, nog steeds de tips van de sleuf schroevendraaiers parallel. Je komt er alleen op een andere manier.
Ja, het gaat mij ook niet om die verjonging, maar om het parallele uiteinde.
[...]
Ik denk dat al mijn stopcontacten CPZ1 hebben, niet CPZ2, maar point taken.
Het schroefje in het afdekkapje wellicht.

PB Swiss mist ook nog de VDE momentsleutel voor 1-5 Nm, zoals Wiha en Wera ondertussen wel hebben. In de VS hebben ze nu volgens mij expliciet in de norm staan dat je schroefcontacten op moment moet aandraaien.

[ Voor 8% gewijzigd door kabeltjekabel op 19-01-2021 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• decipherer
henkie196 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:50:
[...]

Ik heb een aantal Stabila waterpassen, die lijken voorlopig netjes recht te zijn. Kruislijn laser is meestal wel makkelijker, maar om te kijken of een kastje recht hangt is een waterpas makkelijker (al was het maar omdat de laser niet altijd duidelijk zichtbaar is op een zwart gelakte ondergrond).

Hoewel ik het met je eens ben (heb alleen maar Sola waterpassen) heb ik o.a. een Sola M60 waterpas welke toen ik ‘m net had perfect was. Bij het omdraaien van het waterpas stond de bel dan op exact dezelfde positie. Nu na een aantal jaar klopt deze toch niet goed meer. Ik heb ‘m regelmatig gebruikt, maar niet laten vallen ofzo. Ik wil nu een nieuwe halen en vind de aflezing van een Sola waterpas beduidend beter dan die van Stabila waardoor het toch weer Sola zal worden, maar kwalitatief valt dit me toch wat tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:18
decipherer schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:02:
[...]

Hoewel ik het met je eens ben (heb alleen maar Sola waterpassen) heb ik o.a. een Sola M60 waterpas welke toen ik ‘m net had perfect was. Bij het omdraaien van het waterpas stond de bel dan op exact dezelfde positie. Nu na een aantal jaar klopt deze toch niet goed meer. Ik heb ‘m regelmatig gebruikt, maar niet laten vallen ofzo. Ik wil nu een nieuwe halen en vind de aflezing van een Sola waterpas beduidend beter dat die van Stabila waardoor het toch weer Sola zal worden, maar kwalitatief valt dit me toch wat tegen.
[...]

Bedankt, ga ik mij op die 2 orienteren.
De 1.5m en 2m waterpas waren ook dure jongens, maar al wel 10-15j geleden. Maar omdat die door zijn lengte het minst gebruikt/misbruikt worden had ik daar geen afwijking in verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:43:
Hier de VC2512L, gekoppeld aan cycloon maar ook los gebruik; nooit last van statische elektriciteit..
Bedankt! Ik denk dat het inderdaad de VC2512L gaat worden.
Zijn de stofzakken hier degelijk van? Ik bedoel, scheuren deze gemakkelijk bij het opzuigen van steenpuin?
Zonder stofzak wil ik vermijden, want dan wordt de binnenkant en filter al gauw heel vuil en ik denk niet dat je dan nog stofklasse L hebt.

Bij mijn karcher was dat een grap.... die papieren zakken scheuren meteen en dan zag je een rode stofwolk ontsnappen (dat interne filter deed dus niks en kon je daarna helemaal uitblazen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockster
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:39
[...]
(al was het maar omdat de laser niet altijd duidelijk zichtbaar is op een zwart gelakte ondergrond).
Ik plak in dat geval fel-oranje masking tape van Roxolid op hetgeen ik waterpas moet hangen, werkt prima icm een rode kruislijn laser :)

Verder ook eigenaar van een Sola RED M 60 CM hier, tot nu toe erg tevreden (het magnetische is super handig bij stellen van een hekwerk), en inderdaad is het aflezen van Sola libellen m.i. veel makkelijker dan de andere merken.

Mitsu PUHZ-SHW112YAA + ERSC-VM2C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 07:52:
Classic en Classic VDE hebben dus niet dezelfde kling.

Ja, het gaat mij ook niet om die verjonging, maar om het parallele uiteinde.
Nee, maar dat zou ik ook niet persé hebben verwacht. De gewone classic en swissgrip hebben dezelfde kling (multicraft ook, trouwens). De VDE versies hebben inderdaad een andere kling / vorm, maar die vorm is wel gelijk voor zowel de classic als de swissgrip handvaten. Ook de VDE slim lijkt zo'n zelfde vorm te hebben. En de bits ook.

Allemaal zijn parallel op de tip, of in ieder geval kan ik dit met zekerheid zeggen van de bits en de gewone schroevendraaier klingen.
Het schroefje in het afdekkapje wellicht.
Inderdaad, die. Verder heb ik er nog niet in hoeven kijken, en gezien dit een nieuwbouwhuis is, ga ik ook eerst de installateur van de elektriciteit benaderen voordat ik zelf in het stopcontact ga pielen als er iets mis is ;)
PB Swiss mist ook nog de VDE momentsleutel voor 1-5 Nm, zoals Wiha en Wera ondertussen wel hebben. In de VS hebben ze nu volgens mij expliciet in de norm staan dat je schroefcontacten op moment moet aandraaien.
Volgens hun site hebben ze een 0.4 - 2 Nm en 1 - 5 Nm voor VDE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
henkie196 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Nee, maar dat zou ik ook niet persé hebben verwacht. De gewone classic en swissgrip hebben dezelfde kling (multicraft ook, trouwens). De VDE versies hebben inderdaad een andere kling / vorm, maar die vorm is wel gelijk voor zowel de classic als de swissgrip handvaten. Ook de VDE slim lijkt zo'n zelfde vorm te hebben. En de bits ook.

Allemaal zijn parallel op de tip, of in ieder geval kan ik dit met zekerheid zeggen van de bits en de gewone schroevendraaier klingen.

[...]

Inderdaad, die. Verder heb ik er nog niet in hoeven kijken, en gezien dit een nieuwbouwhuis is, ga ik ook eerst de installateur van de elektriciteit benaderen voordat ik zelf in het stopcontact ga pielen als er iets mis is ;)

[...]

Volgens hun site hebben ze een 0.4 - 2 Nm en 1 - 5 Nm voor VDE?
toon volledige bericht
Ah ja. Ik doelde meer op zo'n ding voor wisselklingen.

Dat ding is trouwens 150 euri :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:33

Asteroid9

General Failure

Beter duur dan niet te koop toch? O-)

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-05 06:35
Jim80 schreef op maandag 18 januari 2021 @ 18:56:
Goede bouwstofzuiger?
- Stofklasse L of beter
- Compact

Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Ook hier aan het kijken naar een nieuwe stofzuiger, die ook het klussen in mijn opgeknapte garage mogelijk maakt (stofarm werken dus). Gezien de prijzen zou ik vooral ook eens kijken in Duitsland. Ik ben zelf aan het het kijken voor een Bosch GAS 35 L AFC of een festool CTL Midi. Bij sommige winkels in Duitsland zijn echter al M - klasse stofzuigers te krijgen voor L-klasse prijzen in Nederland. Dan maakt 15 euro verzenden echt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:07:
Ah ja. Ik doelde meer op zo'n ding voor wisselklingen.

Dat ding is trouwens 150 euri :>
Dan zouden de klingen zelf ook geïsoleerd moeten zijn, net als bij die sets van Wera en Wiha. Ze waren ook zeker 10 jaar na Wera en Wiha met die VDE slim, dus misschien komt het ooit nog.

Qua prijs valt het nog best mee, moet je eens opzoeken wat je voor sommige van de momentschroevendraaiers van Gedore of Stahlwille betaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 16:07
Jim80 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 09:19:
[...]

Bedankt! Ik denk dat het inderdaad de VC2512L gaat worden.
Zijn de stofzakken hier degelijk van? Ik bedoel, scheuren deze gemakkelijk bij het opzuigen van steenpuin?
Zonder stofzak wil ik vermijden, want dan wordt de binnenkant en filter al gauw heel vuil en ik denk niet dat je dan nog stofklasse L hebt.

Bij mijn karcher was dat een grap.... die papieren zakken scheuren meteen en dan zag je een rode stofwolk ontsnappen (dat interne filter deed dus niks en kon je daarna helemaal uitblazen)
Je kunt toch ook stoffen zakken kopen, volgens mij zijn die in alle formaten wel verkrijgbaar :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
Martinusz schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 10:41:
Je kunt toch ook stoffen zakken kopen, volgens mij zijn die in alle formaten wel verkrijgbaar :)
Klopt, maar ik heb ook een tijdje met een afgedankte huishoudstofzuiger gewerkt, en die stoffen huismerk zakken scheuren evengoed (bij droog steenpuin).
Voor die karcher hebben ze inderdaad ook stoffen huismerk zakken (originele zijn enkel papier). Het ziet er uit dat dat allemaal van hetzelfde materiaal is gemaakt.
Vandaar de hoop dat een Makita stoffen zak sterker zou zijn dan een huismerk.
Steenpuin van rode baksteen en mortel is toch iets venijnig....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakema

Het hele verhaal:

toon volledige bericht
Zo heb ik hier tijdens een verbouwing een kozijn mooi waterpas gezet. Pas toen het gipsplafond erin kwam viel op dat er 1,5cm in zit :+ gelukkig horizontaal wel recht staan

Was een huismerk ding van de Hornbach, die ook in de kliko gegooid sindsdien idd ook Stabilia aangeschaft, volgens mij prima spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-05 16:27

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Op zoek naar een popnageltang, toch handig om zo'n ding rond te hebben slingeren.
Iemand aanraders? lijkt me dat je van de grabbelbakken van een tientje weg moet blijven..

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-05 06:35
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:04:
Op zoek naar een popnageltang, toch handig om zo'n ding rond te hebben slingeren.
Iemand aanraders? lijkt me dat je van de grabbelbakken van een tientje weg moet blijven..
Ik heb er hier een van Stanley met een 360 graden verstelbare kop (waardoor het makkelijker is in kleine hoeken te komen). Ding werkt eigenlijk prima voor de keren dat ik ze gebruik. Kosten het geld ook niet (25 euro of zo).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-05 22:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Het hele verhaal:
Volgens mij heb je gewoon sluitend bewijs geleverd dat de aarde niet vlak is :+

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@barry86
Je kunt ze toch zelf even ijken? Controle of ze goed werken en indien nodig de bel stellen tot t wel goed is?
Nieuwe kopen is altijd een optie. Maar ik doe als ik een beetje serieus recht wil werken even een ijking voor we beginnen, voorkomt problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 09-05 15:14
Jim80 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:13:
[...]

Klopt, maar ik heb ook een tijdje met een afgedankte huishoudstofzuiger gewerkt, en die stoffen huismerk zakken scheuren evengoed (bij droog steenpuin).
Voor die karcher hebben ze inderdaad ook stoffen huismerk zakken (originele zijn enkel papier). Het ziet er uit dat dat allemaal van hetzelfde materiaal is gemaakt.
De zakken van Makita zijn van stof. Die blijven meestal heel bij gebruik tijdens de bouw zolang ze niet hergebruikt worden weet ik uit ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 00:07

Illusion

(the art of)

kabeltjekabel schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 05:16:
[...]

Zit er nog een vrij lusje voor de los aan te schaffen TX8 wisselkling?

Verder heel jammer van die Wera pasvorm van dat handvat... ;w
Ja passen nog 2 klingen bij. Zelf de tx8 nog niet nodig gehad.
Zit ook een grote lus met een spanningszoeker, maar daar zou ook een extra heft (al dan niet met ratel of moment) passen.

Handvat vind ik overigens prima, maar is persoonlijk.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Illusion schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 15:28:
[...]

Ja passen nog 2 klingen bij. Zelf de tx8 nog niet nodig gehad.
Zit ook een grote lus met een spanningszoeker, maar daar zou ook een extra heft (al dan niet met ratel of moment) passen.

Handvat vind ik overigens prima, maar is persoonlijk.
TX8 zit op de ABB inbouwdozen. TX/SL combi. Maar de Torx maat is 8.

Klopt, die handvaten is persoonlijk en die Wera vorm ligt mij absoluut niet. Wel jammer, verder mooi spul. Ze zouden gewoon wat losse andere vormen moeten uitbrengen.

[ Voor 29% gewijzigd door kabeltjekabel op 19-01-2021 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-04 10:19
Sjoerdfoto schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:04:
ik heb bij Amazon.de de Hazet Blind Rivet Gun gekocht ,na het jarenlange geetter met nagels die vast blijven zitten in het apparaat, eindelijk een tang die gewoon werkt!

Ik heb mijn hele bedrijfsbus bekleed met plaatmateriaal en aluminium rongen, vrijwel allemaal met popnagels.
als je veel grotere stalen nagels gebruikt is dit wel zwaar werk; dan is zo'n hefboom mechanisme waarschijnlijk handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-05 21:36
Jim80 schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 11:13:
[...]

Hier een hele verbouwing gedaan (ofja, nog bezig :+ ) met een Karcher WP6 met de katoenen zakken, nooit last gehad van ook maar 1 gescheurde zak. Ik zag laatst nog iemand voorbij komen die er een herbruikbare zak van had gemaakt, maar zo zuinig ben ik nu ook weer niet :p
YouTube: How to make reusable Karcher vacuum cleaner bag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

@Toekan en @MJV
Toekan in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 4"

Nog steeds tevreden?
Zit heel erg op de wip tussen deze en de Keter inklaptafel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09-05 08:56
paQ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:30:
@Toekan en @MJV

Nog steeds tevreden?
Ik ben nog steeds tevreden met de tafel. Vorige week zijn wij verhuisd en daar heb ik hem weer goed misbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:24

Exigence

dnkroz

decipherer schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 08:02:
[...]

Hoewel ik het met je eens ben (heb alleen maar Sola waterpassen) heb ik o.a. een Sola M60 waterpas welke toen ik ‘m net had perfect was. Bij het omdraaien van het waterpas stond de bel dan op exact dezelfde positie. Nu na een aantal jaar klopt deze toch niet goed meer. Ik heb ‘m regelmatig gebruikt, maar niet laten vallen ofzo. Ik wil nu een nieuwe halen en vind de aflezing van een Sola waterpas beduidend beter dan die van Stabila waardoor het toch weer Sola zal worden, maar kwalitatief valt dit me toch wat tegen.
Ik heb exact dezelfde ervaring. Hier ook 4 stuks Sola waterpassen, maar allemaal hebben ze na een aantal jaar een afwijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07:50
Exigence schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:00:
[...]

Ik heb exact dezelfde ervaring. Hier ook 4 stuks Sola waterpassen, maar allemaal hebben ze na een aantal jaar een afwijking.
Jep heel herkenbaar. Toch zou je zoiets niet verwachten van een merk als Sola.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Als je er eentje uit de duurdere lijn hebt, zit er garantie op.

Ik had er eentje een goedkopere lijn en daar zat op afwijking geen garantie. Maar wel op de kleur van de libelle. En de vertegenwoordiger gaf aan dat de libelle was verkleurd en dus kreeg ik een nieuwe.

Heeft ff tijd gekost, maar het is uiteindelijk gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim80
theredone51 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 14:25:
[...]
Hier een hele verbouwing gedaan (ofja, nog bezig :+ ) met een Karcher WP6 met de katoenen zakken, nooit last gehad van ook maar 1 gescheurde zak. Ik zag laatst nog iemand voorbij komen die er een herbruikbare zak van had gemaakt, maar zo zuinig ben ik nu ook weer niet :p
YouTube: How to make reusable Karcher vacuum cleaner bag
Thx!
Ondertussen was de VC2512L reeds besteld... Katoenen zakken klinken inderdaad wel sterk, zal eens zoeken of ze die ook voor de VC2512L verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 21:35

MJV

paQ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 15:30:
@Toekan en @MJV

Nog steeds tevreden?
Ja zeer zeker nog tevreden mee. Alleen opletten met inklappen dat je vingers niet klem komen te zitten maar dat onthoud je na één keer wel ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

MJV schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:00:
[...]

Ja zeer zeker nog tevreden mee. Alleen opletten met inklappen dat je vingers niet klem komen te zitten maar dat onthoud je na één keer wel ;).
nog specifieke afweging voor deze ipv die van ketter?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-05 21:35

MJV

paQ schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:07:
[...]

nog specifieke afweging voor deze ipv die van ketter?
Weet ik niet meer precies. Voor mijn gevoel is de worx steviger.

Review hier https://sawwinner.com/worx-pegasus-vs-keter/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

MJV schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:13:
[...]

Weet ik niet meer precies. Voor mijn gevoel is de worx steviger.

Review hier https://sawwinner.com/worx-pegasus-vs-keter/
die had ik vanmiddag gelezen ja.
Sja ze hebben beiden zo hun voors en tegens. Ketter ietsje groter en makkelijke / compacter, worx naar mijn idee stevigere onderdelen, ketter vlakker en goedkoper, worx net ietsjes hoger

7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
Raymond schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 17:36:
Als je er eentje uit de duurdere lijn hebt, zit er garantie op.

Ik had er eentje een goedkopere lijn en daar zat op afwijking geen garantie. Maar wel op de kleur van de libelle. En de vertegenwoordiger gaf aan dat de libelle was verkleurd en dus kreeg ik een nieuwe.

Heeft ff tijd gekost, maar het is uiteindelijk gelukt :)
Heb je meer informatie over de garantie op afwijking? Ik vind op hun website eigenlijk alleen maar dat ze 30 jaar garantie geven op leeglopen van de libellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 11:12
decipherer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:10:
[...]

Heb je meer informatie over de garantie op afwijking? Ik vind op hun website eigenlijk alleen maar dat ze 30 jaar garantie geven op leeglopen van de libellen.
Stabila garandeert in ieder geval 0,5mm/m afwijking maximaal vanaf het goedkoopste model en 0,75mm/m op zijn kop voor de modellen die dat kunnen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
Davidshadow13 schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:29:
[...]

Stabila garandeert in ieder geval 0,5mm/m afwijking maximaal vanaf het goedkoopste model en 0,75mm/m op zijn kop voor de modellen die dat kunnen.
Zat nog even bij stabila op de website te kijken en die geven inderdaad een iets bredere garantie dan Sola zo lijkt het. 10 jaar op ‘warranted characteristics’.
Ben er dan ook achter dat je van stabila blijkbaar de modellen met de witte libellen moet hebben.
Wellicht dat het dan toch een stabila wordt :)

-edit- en het is dan ook een stabila geworden deze keer. Een 196-2 led van 61cm

https://www.stabila.com/e...6-2-led-spirit-level.html

Nauwkeurigheid van 0.5mm/meter, ook ondersteboven. Ben benieuwd, zou er zaterdag moeten zijn..

[ Voor 18% gewijzigd door decipherer op 20-01-2021 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
-

[ Voor 194% gewijzigd door decipherer op 20-01-2021 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
decipherer schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 21:10:
[...]

Helaas, dit is me in de winkel verteld, die het weer van de vertegenwoordiger had.
Op de site zie ik idd garantie tegen leeglopen. In de winkel kreeg ik een nieuwe op basis van de verkleuring :)
Pagina: 1 ... 6 ... 248 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).