Bo0bz schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 07:01:
Een tijd terug een Festool systainer box met vakjes gekregen van mijn pa. Had hij zelf over en kwam netjes gevuld met pluggen, schroeven en wago klemmen. Nu is mijn box bijna leeg en is het tijd deze weer te vullen. Heb weer duopower 6mm en 8mm pluggen met schroef besteld. Die liepen hier hard. Wat zijn voor jullie veel gebruikte items voor in zo'n systainer?
Tja, wat zat er in en wat heb je veel gebruikt? Kwam je nog dingen te kort?
Algemeen genomen, bakjes met pluggen (5, 6, en 8, eventueel ook de langere varianten), schroeven in wat verschillende varianten, bv. 3x30 en 4x40, 5 en 6 ook, als je die vaker gebruikt, maar heb zelf ook regelmatig wat kortere en langere maten nodig, dus zeg 4x16-60 en 3x16-40, wat langere ranges voor 5 en 6. En dan misschien nog in verzonken en bolkop varianten, RVS en gewoon verzinkt. Bouten en moeren zijn ook altijd handig, in verschillende maten en lengtes. Dan kun je misschien nog meer elektra spul er in kwijt, lasklemmen, misschien kabelschoentjes en krimpkousen, dat soort spul
Maar met al dat spul ben je alweer een systainer of 4 verder

Dus vooral even kijken wat je veel gebruikt hebt, wat je nog nodig denkt te gaan hebben. Als je vaker klust kun je ook overwegen om gewoon in één keer een hele set aan schroeven te kopen, komt later vast van pas. Als je niet zo vaak klust, gewoon kopen wat je nodig hebt.
Pluggen en schroeven zou ik overigens los van elkaar kopen, anders zit je over het algemeen vast aan PZ2 schroeven bij Fischer, en ik heb veel liever torx schroeven.
Toppe schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 08:13:
[...]
Van sommige artikelen heb ik een ‘Fill only’ policy, wat niet meer in de systainer past gaat richting m’n pa of gaat weer de kliko in… ik kan echt niet meer tegen al die doosjes

Kliko is zo'n verspilling, als de dozen te veel hebben om in een bakje te stoppen (of ik heb niet een groot genoeg bakje vrij), berg ik de dozen gewoon ergens op waar ik het verder niet zie staan, hoef ik het alleen zo af en toe erbij te pakken om veel gebruikte schroeven weer aan te vullen.