• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:07
The Eagle schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 19:41:
[.Maar daar is een ander draadje voor...]

Hoe je moet leren vlechten bedoel je? :+
Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6

[ Voor 56% gewijzigd door trabant op 28-08-2026 20:33 ]

KPN is een drieletterwoord

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14:53
Ik heb een aantal stacktech gereedschap kisten besteld. Maar ik weet nog niet helemaal wat ik ervan vind.

Ik wil graag een inlay maken van hout en 3d prints. Maar ik kom niet tot een fijne indeling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rd95IimWsTkkpqkFXug_7SLZdnw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yFwhYt1N4vhljTi2KQc51eXM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4kLiuBd3Yx_Ft61CKtq4skFrnOw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHaT4W8E5rRA7bgFsmCyqJcc.jpg?f=fotoalbum_tile
Ik wil eigenlijk al mijn makita gereedschap in een kist of 3 stoppen. Maar ik wil niet een berg gereedschap los in de kist storten.

Ik kon zelf nauwelijks fotos van deze kisten met gereedschap erin vinden, dus ik deel het maar even voor als iemand ook geïnteresseerd is in deze kisten.

www.fjmbouw.nl - AMD Ryzen 7 9800X3D RTX5070Ti 96GB DDR5

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

@FRANQ moet alles grijp klaar liggen of mag er een tussenlaag in zitten?

Je kan de slagchroevendraaiers plat leggen in 69 vorm in een bak en dan de scjroefmachines met hun schroefkop er achterlangs .waar een deksel t gat heeft om de kop in te zetten. Of meest gebruikte slagmachine ook boven en een schroef machine lager.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Ik zou zelf de inlay geschikt maken voor machines zonder accu, dan valt rechtop eigenlijk al af.

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 12:08
Linux gebruiker schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 15:30:
[...]

Bij het afhalen van mijn otoplastieken werd aangegeven dat de rode lijn voor rechts staat, blauw vanzelfsprekend voor links, als ezelsbruggetje.
mijn, oordopje is ook rood rechts blauw links ooit via het het bedrijf gehoorbescherming, heb nu hoortoestellen ook rood rechts blauw links, mijn koptelefoon stekkers rood en zwart L-R rood rechts zwart links.

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Iemand ervaring met Enjoywood producten?

Ik had net in een flinke aanbieding een freesmachine tafelinzet/routerlift voor mijn Makita gekocht, en t.o.v. alles wat ik online kan vinden is dit ding echt stevig en stabiel voor €110.
Gebruik hem nu al 2 dagen naar volle tevredenheid.
https://nl-m.banggood.com...ency=EUR&cur_warehouse=CZ

De meegeleverde frees om met de mal een mooi gat te maken past alleen niet in mijn frees.
Iemand een idee waarom deze misser?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• oudehengel
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-08 19:49
Ziet er voor dat bedrag uit als een degelijke en een mooie routerlift.

Wat betreft je freesbit, welke diameter heeft deze? Als ik de afbeeldingen zie past er een standaard kantenfrees in van Makita. Deze kan freesjes aan van 6mm en 8mm.
DJMaze schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 11:50:
Iemand ervaring met Enjoywood producten?

Ik had net in een flinke aanbieding een freesmachine tafelinzet/routerlift voor mijn Makita gekocht, en t.o.v. alles wat ik online kan vinden is dit ding echt stevig en stabiel voor €110.
Gebruik hem nu al 2 dagen naar volle tevredenheid.
https://nl-m.banggood.com...ency=EUR&cur_warehouse=CZ

De meegeleverde frees om met de mal een mooi gat te maken past alleen niet in mijn frees.
Iemand een idee waarom deze misser?

• J.E. Weinor
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 29-08 12:08
JukeboxBill schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 11:15:
Gaan we nog even door over oordopjes?
Ik ben Oost-Indisch doof, dat is wel fijn want dan hoor ik de tinnitus niet :)
Met Oost-Indisch doof hoor je alles en niet doof je kunt praten als brugman ze horen je niet :)

Tinitus hoor je wel degelijk gaat nooit meer weg van licht tot zware gevallen dan wel 24 uur per dag, je moet er mee leren leven en omgaan, om ze niet continu te horen is afleiding zoeken door een muziekje ergens mee bezig zijn daar op focussen en kwestie je gedachten weg kunnen zetten. dat zijn therapien wat ze je kunnnen aanleren etc.

Van zware tinitus en hard kun je zelfs dover van worden dan wel het geluid wat je hoord overtreft het geluid in je omgeving, met een hoortoestel kan het geluid wat je hoord zelfs vervormen en spraak en niet verstaanbaar.

Ook betaapde tonen met tinitus wat je hoort kan het zelfde zijn als de tonen en geluiden in je omgeving je hoort geen verschil onderling, ik spreek uit ervaring, het is ook zo met tinitus dat de ene dag meer hoort dan de andere dag minder heftig of niet, en kan zo erg zijn dat je een gevoel hebt van drukkende oren in het gehoorgang oorzaak door de tinitus een gevoel dat je hoorgang verstopt zit wat niet is en kan geen prettig gevoel zijn.

Ook van tinitus is het zo dat je er snachts wakker van kunt worden als het heftig wordt.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:08
Ik heb net een Mafell MT55cc op de Makita rails gezet en de eerste zaagsnede gemaakt. Wat een verschil met de Makita sp6000 zeg. Staat als een huis op de rails ipv dat gammele gedoe met de Makita. Maakt wel een teringherrie!
Ik heb nu 2 makita rails van 1.5 meter en ook een 1.6m van Mafell. Ik denk dat ik de Makita maar blijf gebruiken, en de Mafell op marktplaats ga zetten.

Mocht ik iemand blij kunnen maken met een Mafell F160, stuur maar even een berichtje.

Bedankt voor het meedenken allen in dit invalzaag-aankoop-drama _/-\o_.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Echt een mooi apparaat, die mt55 :)

Veel plezier ermee!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

P5ycho schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:32:
Ik heb nu 2 makita rails van 1.5 meter en ook een 1.6m van Mafell. Ik denk dat ik de Makita maar blijf gebruiken, en de Mafell op marktplaats ga zetten.
Voor je dat laatste doet: kijk nog even naar het koppelmechanisme van de Makita-rails, als je dat nog niet gedaan hebt. Ik vind het knap waardeloos en ben mede om die reden over op Mafell/Bosch-rails.

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

8088 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 16:28:
[...]

Voor je dat laatste doet: kijk nog even naar het koppelmechanisme van de Makita-rails, als je dat nog niet gedaan hebt. Ik vind het knap waardeloos en ben mede om die reden over op Mafell/Bosch-rails.
Eens, daarnaast is de rail veel smaller en is de splinterstrip stukken handiger bij Bosch/Mafell dan Festool/Makita. Ik heb beide systemen maar als ik alleen de invalzaag zou gebruiken zou ik alleen Bosch/Mafell hebben ;)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Oh ja, die splinterstrip is inderdaad nog een verschil in het nadeel van Makita/Festool. Die verschrikkelijke lijmresten...

The Flat Earth Society has members all around the globe.

• P5ycho
Dat snap ik goed, maar dit werkt zo prima :). Famous last words...
Zonder gekheid, het budget is op.

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

P5ycho schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 16:37:
Dat snap ik goed, maar dit werkt zo prima :). Famous last words...
Zonder gekheid, het budget is op.
Ik zou gewoon die mafel 160cm bewaren. Prima lengte. En als je weer budget hebt . ( das vaak als je weer vergeten bent wat je betaald heb...🤣🫣) koop je er 1 bij. Vervolgens maak je dan van 1 vd makita lineaals een afkort tool. Of je zet daarna die makita lineaals te koop. ( zijn veel meer gebruikt dus snel weg.)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
P5ycho schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 13:32:
Ik heb net een Mafell MT55cc op de Makita rails gezet en de eerste zaagsnede gemaakt. Wat een verschil met de Makita sp6000 zeg. Staat als een huis op de rails ipv dat gammele gedoe met de Makita. Maakt wel een teringherrie!

Mocht ik iemand blij kunnen maken met een Mafell F160, stuur maar even een berichtje.

Bedankt voor het meedenken allen in dit invalzaag-aankoop-drama _/-\o_.
Als de Mafell meer geluidmaakt dan je gewend bent van een cirkelzaag, misschien even controleren of het blad er wel goed in vast zit. Zou wel moeten af-fabriek, maar je weet het nooit zeker.

Zou verder de lineaal zeker zelf houden, kan altijd handig zijn, en, zoals anderen zeggen, heeft ook iets meer gebruiksgemak bij het zagen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

henkie196 schreef op zaterdag 29 augustus 2026 @ 19:03:
[...]

Als de Mafell meer geluidmaakt dan je gewend bent van een cirkelzaag, misschien even controleren of het blad er wel goed in vast zit. Zou wel moeten af-fabriek, maar je weet het nooit zeker.

Zou verder de lineaal zeker zelf houden, kan altijd handig zijn, en, zoals anderen zeggen, heeft ook iets meer gebruiksgemak bij het zagen.
De Mafell-zaag is grotendeels van metaal, voor mijn gevoel is dat meer een klankkast dan de festool-versie (die ik ook gebruikt heb).

Ja als het blad niet goed is moet je dat heel rap vastzetten, altijd goed om even te checken. Geeft wel een ander geluid dan gewoon stationair lopen, vraag me niet hoe ik dat weet :+

• P5ycho
Blad zit vast, het is gewoon een herriemaker :).

• Swelson
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15:36
Hoe monteer je een pasring / vulring in een cirkelzaagblad? Met een hamer er in meppen?

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

Swelson schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:23:
Hoe monteer je een pasring / vulring in een cirkelzaagblad? Met een hamer er in meppen?
ja dat is in praktijk wel de methode.

• trabant
Kun je werken met koud krimpen, warm uitzetten?

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

trabant schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:34:
Kun je werken met koud krimpen, warm uitzetten?
De pasring is de vriezer leggen voor een dag?

• trabant
copykat schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 14:56:
[...]

De pasring is de vriezer leggen voor een dag?
Of zolang als nodig is om voor de pasring ook de temperatuur in de vriezer te bereiken. Koudespray/Freeze is dan minder een aanslag op het geduld.

[ Voor 3% gewijzigd door trabant op 30-08-2026 15:31 ]

• copykat
  • Nu online

copykat

Good copy isn't bad

trabant schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 15:31:
[...]

Of zolang als nodig is om voor de pasring ook de temperatuur in de vriezer te bereiken. Koudespray/Freeze is dan minder een aanslag op het geduld.
Nooit geprobeerd eigenlijk. Zelfs de meegeleverde handleiding zegt gebruik hamer om pasring in te passen geloof ik. Zal volgende keer dat ik een pasring moet plaatsen eens kijken of t werkt🙂

Pagina: 1 ... 291 292 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).