Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:51

paQ

Boschers

Gsb 18v-55 met:
Koffer, 2 x 2Ah accu, bosch bit set 190 euro
Of
Koffer, 3 x 4Ah accu 239 euro

Ik heb geen behoefte aan 3 accus (denk ik) en meer aan een goede bit set.

Of is het meer van: paQ je bent echt een eikel als je die met de 4 Ah accu’s niet neemt? :+

Edit: de tweede is een GSR. Niet GSB :|

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 12-01-2021 05:58 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:29

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Soms is een lichtere accu fijn. Extra accus is altijd welkom als je meer tools in dat platform hebt.

Ik zou de 3x4ah scoren, en er een lichte accu bij zoeken.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

teacher schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:13:
Soms is een lichtere accu fijn. Extra accus is altijd welkom als je meer tools in dat platform hebt.

Ik zou de 3x4ah scoren, en er een lichte accu bij zoeken.
En dan een gks18v-li erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:36
3x 4ah

Je gaat geheid meer accutools kopen, dan zijn die extra accu's interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik lees net op de bosch pro site dat voor elk apparaat aangeschaft voor meer dan 149 euro, ex btw, je een gratis 4ah accu krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
henkie196 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:32:
[...]

Ik snap dat dit voor verschillende mensen verschillend wordt beoordeeld. Ik zie zelf weinig voordeel van een accu voor deze apparaten, behalve misschien de decoupeer, aangezien afzuiging daar per definitie niet heel effectief is, maar ik begrijp dat andere mensen dat anders zien.
Pak een Festool Trion, doe de kap er op en de afzuiging er achterop en voila; decoupeerzagen met heel erg weinig stof. Niet echt geschikt voor de beginner helaas want het zicht op je zaagblad is dan ook nihiel :+
henkie196 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 09:32:
Uitzondering is uiteraard een schroeftol, dat is (zolang het bij schroeven blijft), stukken fijner op accu. Multitool kan ik me ook wel iets bij voorstellen, afzuiging is daar toch niet bijzonder efficient.
Komt ook omdat bedrade schroefmachines enorm achter zijn gebleven en je bij schroeven geen stofprobleem hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
paQ schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:05:
Boschers

Gsb 18v-55 met:
Koffer, 2 x 2Ah accu, bosch bit set 190 euro
Of
Koffer, 3 x 4Ah accu 239 euro

Ik heb geen behoefte aan 3 accus (denk ik) en meer aan een goede bit set.

Of is het meer van: paQ je bent echt een eikel als je die met de 4 Ah accu’s niet neemt? :+
Zijn die 4 Ah accu's ProCore of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

kabeltjekabel schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:49:
[...]

Zijn die 4 Ah accu's ProCore of niet?
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Raymond schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:54:
[...]

kweenie, het lijkt me dat wanneer je 2 dingen aan je apparaat hebt geknoopt, dat dubbel lastig is ten opzichte van maar 1 ding :P

Maandje geleden zag ik buiten wel een schilder schuren met een acumachine en daar alleen een stofzakje aan. Dat leek me wel heel relaxed ten opzichte van een machine met draad en stofzuigslang.
Nee, dat snoer gaat gewoon samen met de slang over de arm, schouder of dit ding;
Afbeeldingslocatie: https://festoolcdn.azureedge.net/productmedia/Images/jpg_large/462a6d2c-b7be-11e7-80e4-005056b31774_1600_1066.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Dan absoluut die kiezen. Je krijgt er dus ook nog een 4e bij via die actie. Desnoods verkoop je er een of twee en je hebt onder de streep betere accu's voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

kabeltjekabel schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:54:
[...]

Dan absoluut die kiezen. Je krijgt er dus ook nog een 4e bij via die actie. Desnoods verkoop je er een of twee en je hebt onder de streep betere accu's voor hetzelfde geld.
Maar juist daarom vind ik het geen gek idee om 2x 2 te hebben voor een lichte tol, een mooie bit en borenset, een 4ah gratis accu, en als ik besluit een cirkelzaag te kopen, daar ook weer een 4ah bij te krijgen. Ik zie echt niet in wat ik met 5 accus moet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
paQ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:05:
[...]

Maar juist daarom vind ik het geen gek idee om 2x 2 te hebben voor een lichte tol, een mooie bit en borenset, een 4ah gratis accu, en als ik besluit een cirkelzaag te kopen, daar ook weer een 4ah bij te krijgen. Ik zie echt niet in wat ik met 5 accus moet :?
De 2 Ah accu's zijn oudere techniek. Zijn nauwelijks kleiner en lichter dan de 4 Ah ProCore accu's maar wel overduidelijk zwakker.

2 Ah;
75 x 113 x 40 mm en 350 gram

4 Ah ProCore;
77 x 117 x 47 mm en 515 gram

Gewicht an sich is ook niet heilig, balans is vaak belangrijker. Met de 4 Ah ProCore ligt het zwaartepunt wat lager en meer naar achtere, want ook gunstig is qua vasthouden.

[ Voor 12% gewijzigd door kabeltjekabel op 12-01-2021 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik heb de post aangepast. Die met procell accus is een GSR.
Ben dus vooralsnog maar voor de GSB gegaan, waar bosch dan nog een procell accu bijlevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:21

Exigence

dnkroz

kabeltjekabel schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:54:
[...]

Die 4 Ah accu via de Bosch accu-actie is geen ProCore toch? Is een gewone 4.0 Ah (GBA) @paQ

https://www.bosch-professional.com/nl/nl/pro360/prodeals/

Alleen de 5,5 Ah die je kunt krijgen is een ProCore, maar dan alleen bij aanschaf van een BiTurbo machine.

[ Voor 6% gewijzigd door Exigence op 12-01-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Exigence schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:51:
[...]

Die 4 Ah accu via de Bosch accu-actie is geen ProCore toch? Is een gewone 4.0 Ah (GBA) @paQ

Alleen de 5,5 Ah die je kunt krijgen is een ProCore, maar dan alleen bij aanschaf van een BiTurbo machine.
Als het nog altijd dezelfde actie is van vorig jaar dan is dat wel degelijk een ProCore.
Duidelijk niet dezelfde actie...

[ Voor 4% gewijzigd door pyrofielo op 12-01-2021 08:58 ]

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:21

Exigence

dnkroz

pyrofielo schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:53:
[...]

Als het nog altijd dezelfde actie is van vorig jaar dan is dat wel degelijk een ProCore.
Heb je op de link geklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Exigence schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 08:51:
[...]

Oooh. Dan had ik niet goed gekeken. Slechtere actie dan zomer 2020 dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik zie het ja.
Maar goed, ik ben geen aannemer, wel klusser. Ik zal toch wel wegkomen met een niet procore batterij? :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 20:53
paQ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:57:
Ik zie het ja.
Maar goed, ik ben geen aannemer, wel klusser. Ik zal toch wel wegkomen met een niet procore batterij? :?
Ja natuurlijk! Ik gebruik nog steeds 10 jaar oude 3Ah Makita accu's. Ja ze zijn wat minder en hebben geen batterij indicator, maar werken nog prima op de schroefmachine of multitool.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thuisklusser
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-02 15:42
teacher schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:41:
Hydrantsleutel
Waterputsleutel
Dienstkraan sleutel

Tenminste, als ik je goed begrijp. :)
Perfect, bedankt! Lijkt alleen niet echt makkelijk beschikbaar voor particulieren maar dat is de volgende uitdaging, moet gaan lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
KillaZ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Ja natuurlijk! Ik gebruik nog steeds 10 jaar oude 3Ah Makita accu's. Ja ze zijn wat minder en hebben geen batterij indicator, maar werken nog prima op de schroefmachine of multitool.
Laat ze dan voor de slijptol links liggen. Gebruik hier ook 10 jaar oude Makita 3Ah nog steeds maar de slijptol vinden ze niet leuk. Op de schroeftol of een multitool kunnen ze inderdaad nog prima mee. Wat dat betreft echt super accu's van Makita! Heb mezelf nu al meerdere keren erop betrapt dat ik de Makita site bezocht om iets te kopen vanwege de accu actie. Gelukkig nog steeds mezelf ervan weerhouden. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DasNieNix
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
Thuisklusser schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:12:
[...]

Perfect, bedankt! Lijkt alleen niet echt makkelijk beschikbaar voor particulieren maar dat is de volgende uitdaging, moet gaan lukken :)
Neem even contact op met je aannemer waar je zo'n sleutel kan kopen of vraag of hij er 1 voor je wilt kopen.
Zij hebben hier wel de adressen voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 20:00
barry86 schreef op maandag 11 januari 2021 @ 08:31:
Mijn 6mm sds boor met standaard 2 snijder was versleten.
Ik had gehoord dat er nu 4 snijders zijn, en dit was nog beter.
Volgens de verkooppraat is het ook geweldig, de recensies geven ook mooie woorden.

[Afbeelding]

Dit weekend geprobeerd en wat een teleurstelling -O- .
Het ding leek wel bot, kwam er met moeite doorheen.
Daarna een andere 2 snijder er bij gepakt in dezelde moer als contra test, en dat ging vlekkeloos.

Hebben jullie ook deze ervaring met 4 snijders?
Er zijn veel reacties geweest op mijn vraag, waarvoor dank!
Ik heb mij niet genoeg verdiept in de 4snijder, en voor mijn gebruik, grof en snel is een 2snijder dan een betere optie.

Deze zomer ga ik een overkapping bouwen en moeten muurbalken in holle steen worden verankerd. Daarbij is een 4snijder dan wel weer wensenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvermen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-08 19:56
Thuisklusser schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:12:
[...]

https://www.hobrand.nl/nl/hydrantsleutel-ondergronds

Hier in Belgie zijn er afhankelijk van de waternetbeheerder verschillende maten en vormen van aansluitingen.
Daarvoor hebben we bij de brandweer verschillende opzetstukken. Of je kan een wat aanpassen naar jouw noden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-09 20:53
DoeEensGek schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Laat ze dan voor de slijptol links liggen. Gebruik hier ook 10 jaar oude Makita 3Ah nog steeds maar de slijptol vinden ze niet leuk. Op de schroeftol of een multitool kunnen ze inderdaad nog prima mee. Wat dat betreft echt super accu's van Makita! Heb mezelf nu al meerdere keren erop betrapt dat ik de Makita site bezocht om iets te kopen vanwege de accu actie. Gelukkig nog steeds mezelf ervan weerhouden. >:)
Klopt ja! Mijn cirkelzaag en recipro vinden de 3Ah ook helemaal niets.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

KillaZ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:02:
[...]

Hij komt donderdag binnen. We gaan het zien :). (met batterijindicator :+ )

Ik heb nu een 21 jaar oude metabo en daar is ook helemaal niks mis mee. Gaat nog steeds als een raket, maar is relatief zwaar en mist een klopboorfunctie. Nu ik weer naar een bakstenen huis ga (ipv gewapend beton en HSB) is dat dan toch wel weer een pre, ipv elke keer de boorhamer pakken voor kleinigheidjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Mag ik iedereen hartelijk danken voor de reacties aangaande mijn vraag over de Scheppach PL55!!

De video overigens die ik eerder noemde betrof deze: YouTube: 🔥 Der Tauchsägen-Härtetest | Scheppach PL55 vs. Bosch GKT 55 GCE & M...
Vond het zelf informatief en goed voor m'n Duits :P

Denk dat ik eerst overigens maar die van broertje even leen. Gaat echt om een paar platen zagen. In de toekomst moet er nog een wasmachine/droger kast gemaakt worden, maar dat is pas later. Dus houd ik aanbiedingen goed in de gaten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Het is een koffertje met goedkoop gereedschap.

Serieus antwoord:

Wat verwacht je precies? Als je het 3x gebruikt is het net zo prima als een 80E koffer van de Gamma verwacht ik, met al die spullen erin. Dan is het prima genoeg. Ga je het vaker gebruiken, dan loop je tegen limitaties of gebreken aan.

Ik geef zelf om goed gereedschap en heb daar dan ook het budget voor. Ik zou het dus niet kopen. Heb je echter nog niets en wil je een allround setje voor ~100E... dan is dit best leuk lijkt me. Van alles wat, ziet er redelijk compleet uit voor je standaard klusjes.

[ Voor 35% gewijzigd door Boudewijn op 12-01-2021 18:44 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 16:38
Nee :)
Dit is gewoon willekeurige Chinese no-name rommel, de Hema zal net zo goed / slecht gereedschap verkopen. Noemen ze het Stahlkaiser in de hoop dat mensen denken dat het Duitse makelij is, maar in het hele proces zit geen enkele Duitser waarschijnlijk. Gewoon met een grote boog omheen lopen.

Je geeft niet echt veel informatie, maar voor een kleiner budget / incidentele klussen is Mannesmann bijvoorbeeld vaak een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 20:30
Ik heb hier thuis enkele boompjes staan (vrij hoog, niet heel erg dik en vooral rot), die ik met de jeep wil omtrekken. Met kettingzaag gaat niet want ze hellen de verkeerde kant op (op omheining).

Weet iemand welk soort touw ik het best gebruik?
Ik heb hier 50m klimtouw liggen maar daar zit veel te veel rek op, dan blijf je rijden.
Liefst weinig rek, redelijk te knopen, en tegen water/vocht kunnen.

Iemand suggesties? Google levert niet veel info, behalve wat Amerikaanse fora met dan ook Amerikaanse merken van touw als antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ps4mm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-09 09:05
Breezz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:26:
Iemand suggesties? Google levert niet veel info, behalve wat Amerikaanse fora met dan ook Amerikaanse merken van touw als antwoord.
Ijzeren ketting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

@Breezz zoiets: https://www.wolfswinkel.n...eiliging/afvang-lijn-touw ?

Anders die toko even bellen of die touwen inderdaad statisch zijn, maar voor zover ik weet zijn dergelijke touwen statisch.

Zorg in elk geval dat je 'm hoog genoeg in de boom knoopt en je touw lang genoeg is dat je de boom niet bovenop je jeep laat landen. Afhankelijk van hoe degelijk die bomen nog zijn moet je ze wellicht alsnog gewoon omzagen, maar dan wel terwijl je ze onder spanning hebt zodat ze niet de verkeerde kant uit vallen.

Voordeel van zagen is ook dat je (als je het goed doet) het risico beperkt dat ie ineens breekt en dan vervolgens alsnog opzij valt of zo.

Oh en vergeet niet vantevoren even de talloze YouTube filmpjes te kijken van hoe het niet moet :+

[ Voor 10% gewijzigd door Orion84 op 12-01-2021 19:55 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 20:30
Mja dat is zo zwaar...zou toch graag 50m hebben om wat flexibel te zijn.
Maar als het niet anders kan inderdaad een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 17:50
@mierenfokker
Hoevaak denk je het te gebruiken en welke onderdelen van de set ga je denk je vaak gebruiken?
Kijk voor de zaken die je vaak gebruikt voor een betere kwaliteit en de rest voor bijv Lidl/Action.
Kom je er later achter dat je het vaker gebruikt dan kan je het altijd vervangen.
Zo ben ik bijv begonnen met een goedkope ring/steeksleutel set en heb daar 10 jaar prima mee gesleuteld. Laatste tijd gebruik is ze vaker en toen vervangen. De oude liggen in de schuur om snel te pakken als de kinderen weer wat gegroeid zijn en het zadel omhoog moet ;-).
Zaken die ik zelf als starter wel van goede kwaliteit zou kopen is een goede (hamer/klop) boormachine (niks vervelender als je niet in je muur komt) en schroevendraaierset.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Nu online

Shadow_Agent

Goede waterpomp tang, onmisbaar! En niet zo'n Action ding kopen. Kneep een keer wat aan, knalt dat ding door z'n "lock". Auw vingers......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Shadow_Agent schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:00:
Goede waterpomp tang, onmisbaar! En niet zo'n Action ding kopen. Kneep een keer wat aan, knalt dat ding door z'n "lock". Auw vingers......
De bek-breedte instelling verschuift? Ik zit me even te bedenken hoe je dan je vingers er tussen kan krijgen... ik zie het niet voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trebium
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:18
Breezz schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:52:
[...]

Mja dat is zo zwaar...zou toch graag 50m hebben om wat flexibel te zijn.
Maar als het niet anders kan inderdaad een goede oplossing.
Een span band geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Heeft iemand ervaring met de shop Combitools? Ik vind dit 'n best mooi apparaat: https://www.combitools.nl...kita-dealer-garantie.html

Voor mij deze omdat ik van dezelfde lijn ook 'n accuboor heb.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 19:24
@Ardana Ik heb een aantal keer bij CombiTools besteld. Ik heb er geen slechte ervaringen mee. De laatste bestelling was van April 2020. Ik zou er zo weer bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:04
@Ardana Ze zijn in het vorige topic een paar keer besproken. Is volgens mij een bedrijfje aan huis. Dus mensen die het erbij doen. Je krijgt gewoon geleverd wat je besteld hebt, is prima betrouwbaar. Hooguit communicatie en aftersales zullen soms wat stroef verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik wil zo'n krasmesje kopen voor houtbewerking om nauwkeurig lijnen uit te zetten.
Heeft iemand dan een go-to model? ik wil binnenkort een kast gaan maken en dan is de lijn van een picadry wel wat dik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
@Boudewijn Ik heb er eentje van 20jr oud van de praxis. Werkt prima.
Dus alles wat je bij baptist en gereedschappro kan krijgen, zal ongetwijfeld nog beter werken :P
https://www.baptist.nl/ho...sen-en-markeergereedschap
https://www.gereedschappro.nl/zoeken.html?s=markeermes
https://www.feinewerkzeuge.de/anreissmesser.html

Ik zie Narex veel terugkomen, zal wel met een reden zijn :)

Maar heel eerlijk: Gewoon een 0,5mm potlood pakken. Werkt top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:58

dragonhaertt

@_'.'

Raymond schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:18:
Dus alles wat je bij baptist en gereedschappro kan krijgen, zal ongetwijfeld nog beter werken :P

Een markeermes gebruik je om strakker langs een oppervlak te markeren, om de lijn te kunnen voelen (met bijvoorbeeld een beitel) en om de houtvezels te snijden, zodat je een nette afwerking hebt.
Niet te vervangen door een potlood!

Narex en pfeil maken prima mesjes

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Raymond schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:18:

Ik ga beide even pakken en naast elkaar leggen. dank voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

dragonhaertt schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:23:
[...]

Een markeermes gebruik je om strakker langs een oppervlak te markeren, om de lijn te kunnen voelen (met bijvoorbeeld een beitel) en om de houtvezels te snijden, zodat je een nette afwerking hebt.
Niet te vervangen door een potlood!

Narex en pfeil maken prima mesjes
En jij natuurlijk ook bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01:01
Boudewijn schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 23:06:
ik wil zo'n krasmesje kopen voor houtbewerking om nauwkeurig lijnen uit te zetten.
Heeft iemand dan een go-to model? ik wil binnenkort een kast gaan maken en dan is de lijn van een picadry wel wat dik.
Ik gebruik een 0.9mm mechanisch potlood voor m'n meeste aftekeningen, dat werkt prima. Maar als je preciezer wilt zijn dan kan je beter een mes gebruiken. Paul Sellers gebruikt een Stanley mesje met verwisselbaar blad, die heb ik ook en werkt eigenlijk best fijn: https://paulsellers.com/2012/06/the-stanley-knife-i-use/
Ik heb echter ook een speciaal marking knife van Matt Estlea besteld (toen ze beschikbaar waren) die dezelfde mesjes gebruikt, werkt perfect.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RbPsXH00RD2-e590Zm90P4qrfaM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lwPDJZKs4uKSPGbn7SQJdBg4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door TheJVH op 13-01-2021 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Orion84 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:52:
@Breezz zoiets: https://www.wolfswinkel.n...eiliging/afvang-lijn-touw ?

Anders die toko even bellen of die touwen inderdaad statisch zijn, maar voor zover ik weet zijn dergelijke touwen statisch.

Zorg in elk geval dat je 'm hoog genoeg in de boom knoopt en je touw lang genoeg is dat je de boom niet bovenop je jeep laat landen. Afhankelijk van hoe degelijk die bomen nog zijn moet je ze wellicht alsnog gewoon omzagen, maar dan wel terwijl je ze onder spanning hebt zodat ze niet de verkeerde kant uit vallen.

Voordeel van zagen is ook dat je (als je het goed doet) het risico beperkt dat ie ineens breekt en dan vervolgens alsnog opzij valt of zo.

Oh en vergeet niet vantevoren even de talloze YouTube filmpjes te kijken van hoe het niet moet :+
@Breezz Sowieso inzagen, dat geeft veel meer controle over wanneer en hoe de boom valt. Gewoon een wig eruit zagen aan de kant die de boom op moet vallen, en dan (met iemand in de auto om het touw / de kabel onder spanning te houden) voorzichtig boven die wig inzagen aan de andere kant. Dan kan je zelfs nog een beetje sturen hoe die valt.

Als ze echt ver overhellen, gaat dat mogelijk ook niet werken, dan zul je de boom moeten uitkleden, dus grote takken en/of de top er stukje bij beetje af zagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:21

inhico

pw

Ijzeren ketting?
Als je zeker bent dat ie niet knapt kan dat wel. Als de ketting wel knapt wordt het een levensgevaarlijk projectiel.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13-09 21:13
inhico schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:28:
[...]

Als je zeker bent dat ie niet knapt kan dat wel. Als de ketting wel knapt wordt het een levensgevaarlijk projectiel.
Juist niet.

Een ketting is de meest veilige manier.
Zodra hij breekt beweegt hij richting een van de vaste punten en valt dan vrijwel direct op de grond door het eigen gewicht en het gebrek aan veerkracht in een ketting.

Staalkabels zijn berucht om het zwiepen als hij breekt, slaat zo dwars door je benen heen. Die gaan echt alle kanten op.

Een touw/spanband heeft ook altijd enige rek waardoor die ook zwiept.

Zelf een boom om proberen te trekken met 2! Sleepkabels aan toen mijn volvo 850.
Gelukkig was iedereen uit de weg gegaan want de sleepkabels braken en de uiteinden kwamen tegen de auto aan.

Als je een ketting/touw/spanband/staalkabel gebruikt altijd halverwege gewicht over het touw heen hangen (bijvoorbeeld een scooterslot) zo beperk je het bereik als hij breekt.

[ Voor 10% gewijzigd door FRANQ op 13-01-2021 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 20:00
Shadow_Agent schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 14:20:
Mag ik iedereen hartelijk danken voor de reacties aangaande mijn vraag over de Scheppach PL55!!

De video overigens die ik eerder noemde betrof deze: YouTube: 🔥 Der Tauchsägen-Härtetest | Scheppach PL55 vs. Bosch GKT 55 GCE & M...
Vond het zelf informatief en goed voor m'n Duits :P

Denk dat ik eerst overigens maar die van broertje even leen. Gaat echt om een paar platen zagen. In de toekomst moet er nog een wasmachine/droger kast gemaakt worden, maar dat is pas later. Dus houd ik aanbiedingen goed in de gaten ;)
Je ziet in het filmpje dat bij de scheppach de zaag bij de overgang geleiderdeel hapert, tegen het 2e deel stoot.
Ook is hij wiebeliger.
Mensen ervaring daarmee? De prijs is wel erg interessant, maar niet als die geleider niet lekker loopt....

Ze klagen ook over rafelende zaagsnede en ruw zaag oppervlak. Maar is dat niet eenvoudig op te lossen door een ander zaagblad?

[ Voor 5% gewijzigd door barry86 op 13-01-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

barry86 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Je ziet in het filmpje dat bij de scheppach de zaag bij de overgang geleiderdeel hapert, tegen het 2e deel stoot.
Ook is hij wiebeliger.
Mensen ervaring daarmee? De prijs is wel erg interessant, maar niet als die geleider niet lekker loopt....
Geen ervaring met de Scheppach, maar mijn Makita is ook wel gevoelig voor het net niet lekker aansluiten van de geleiders. Ik geloof dat een van mijn geleiders ook niet meer 100% vlak is, dus ik heb ze gemarkeerd zodat ik ze met die kant tegen elkaar aan leg dat ze soepel lopen. Is wellicht dus vooral ook een kwestie van je geleiders netjes verbinden, netjes vlak neerleggen en netjes mee om gaan dat ze mooi vlak blijven. Geen idee of de andere zagen daar minder gevoelig voor zijn.
Dat wiebelige herken ik dan weer niet.
Ze klagen ook over rafelende zaagsnede en ruw zaag oppervlak. Maar is dat niet eenvoudig op te lossen door een ander zaagblad?
Zou goed kunnen dat er bij die Scheppach een minder goed blad wordt meegeleverd natuurlijk. Wellicht dat ook de motor/elektronica nog wel een rol speelt. Kan me zo voorstellen dat een krachtiger motor / betere elektronica netter op toeren blijft en daardoor ook strakker zaagt? (Even hardop denkende)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
TheJVH schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 00:59:
[...]

Ik gebruik een 0.9mm mechanisch potlood voor m'n meeste aftekeningen, dat werkt prima. Maar als je preciezer wilt zijn dan kan je beter een mes gebruiken. Paul Sellers gebruikt een Stanley mesje met verwisselbaar blad, die heb ik ook en werkt eigenlijk best fijn: https://paulsellers.com/2012/06/the-stanley-knife-i-use/
Ik heb echter ook een speciaal marking knife van Matt Estlea besteld (toen ze beschikbaar waren) die dezelfde mesjes gebruikt, werkt perfect.
[Afbeelding]
Nice :9~ Jaloers hahaha. mijn Matt Estlea knife is permanent op de back order zo ongeveer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
barry86 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:33:
[...]

Ook is hij wiebeliger.

Ik herken dat 'stoten' tegen dat 2de deel een beetje. Ik denk dat dat komt door de kracht die je moet zetten op de zaag om hem te laten invallen. Daar duw je de liniaal een beetje mee in en zodoende ontstaat er een miniem hoogteverschil tussen de 2 delen. Met wat beleid gaat het goed, en wellicht als je de veer inkort verminder je het induwen op de liniaal.
Wiebelen geen ervaring mee.
Ander/beter zaagblad, bijv. met 48T en voorritsen op 2mm en je krijgt een hele strakke zaagsnede.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 17:50
FRANQ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 07:42:
[...]

Zelf een boom om proberen te trekken met 2! Sleepkabels aan toen mijn volvo 850.
Gelukkig was iedereen uit de weg gegaan want de sleepkabels braken en de uiteinden kwamen tegen de auto aan.
Waarbij je met een 850 het voordeel hebt dat de kabels nog verder kapot gaat.
Doe je het met bijv een Tesla ligt je auto in tweeën :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuel_80
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12-09 22:05
Ik heb hier thuis enkele boompjes staan (vrij hoog, niet heel erg dik en vooral rot), die ik met de jeep wil omtrekken. Met kettingzaag gaat niet want ze hellen de verkeerde kant op (op omheining).

Ik heb hier 50m klimtouw liggen maar daar zit veel te veel rek op, dan blijf je rijden.

Alles valt en staat met de hoogte, de kracht van de boom en hoe rot hij is... Als het kan zou ik de bomen eerst inzagen (valkerf / wig) en dan de boom met een boomlint (hijsband) en takel op spanning in de gewenste richting zetten en dan inzagen aan de achterzijde van de valkerf. Trekken met een auto gaat veel minder gecontroleerd. Daarnaast sta je er soms versteld van hoe sterk een boom kan zijn.... (been there, done that, zowel met mijn jeep als mijn 60pk traktor....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 13:52

Tjark

DON'T PANIC

Was een tijdje geleden dat ik dit voorgeschoteld kreeg op YT (wonderlijk algoritme): YouTube: SIMPLE TRICK - stump pulling using a log chain, tire, and a vehicle
Vooral 't truukje om een band/wiel te gebruiken om meer verticale kracht uit te oefenen was slim.

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
@Breezz je Jeep op de handrem zetten, kettingtakel aan de trekhaak en op je gemakje eruit ratelen. Je moet wel ff veel meters door je handen laten glijden, maar ik heb zo best wat rommel uit de grond getrokken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Fuel_80 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:23:
Alles valt en staat met de hoogte, de kracht van de boom en hoe rot hij is... Als het kan zou ik de bomen eerst inzagen (valkerf / wig) en dan de boom met een boomlint (hijsband) en takel op spanning in de gewenste richting zetten en dan inzagen aan de achterzijde van de valkerf. Trekken met een auto gaat veel minder gecontroleerd. Daarnaast sta je er soms versteld van hoe sterk een boom kan zijn.... (been there, done that, zowel met mijn jeep als mijn 60pk traktor....)
En hoe scheef die staat en wat er aan de andere kant van de boom staat.

Trekken met een auto (of zelfs tractor) zonder in te zagen lijkt me eigenlijk redelijk kansloos als de boom goede wortels heeft en niet helemaal rot is. Met kleine boompjes kan het best werken, maar bij iets van wat meer formaat geef ik het weinig kans. Hangt ook af van de ondergrond waar de auto staat, trekkracht van de auto zal waarschijnlijk beperkt worden door de grip van de banden.

[ Voor 12% gewijzigd door henkie196 op 13-01-2021 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Tjark schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Was een tijdje geleden dat ik dit voorgeschoteld kreeg op YT (wonderlijk algoritme): YouTube: SIMPLE TRICK - stump pulling using a log chain, tire, and a vehicle
Vooral 't truukje om een band/wiel te gebruiken om meer verticale kracht uit te oefenen was slim.
Zo haalden wij ook grote boomstronken uit de grond met een kraantje, wel deden we dan altijd ergens op een meter van de band een touw door de ketting die weer aan dichtstbijzijnde boom of stronk vast zat (of iets zwaars), mocht hij dan los schieten is er niets aan de hand en kon je hem zo weer aan de stronk vast maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
jichem schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:01:
[...]

Ik kan bevestigen dat de 18v vrij zwaar is, maar in mijn ogen prima te hanteren. Het zorgt ook voor minder trillingen.
Ik kreeg gisteren de 18V Makita binnen, ik schrok in eerste instantie inderdaad van het gewicht. Vervolgens wat sleuven gefreesd in een muurtje van cellenbeton en dan valt het allemaal wel mee. Erg stabiel! Ik kan me voorstellen dat het verwijderen van lijmresten op de trap ook prettig werkt, je hoeft het apparaat in ieder geval niet naar beneden te drukken. ;)

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sheane
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Kwam nog een Youtuber tegen die vooral wat shop video's maakt de afgelopen tijd. Is wel Frans. Mijn Frans is beduidend slechter dan Duits, dus echt de fine details zijn moeilijk eruit te halen, maar beeldmateriaal is duidelijk genoeg om het ook zonder tekst en uitleg te volgen.
Vooral als mensen nog een tafelzaag willen integreren in een MFT top heeft hij wel een leuke build.

YouTube: YouTube

[ Voor 11% gewijzigd door sheane op 13-01-2021 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 16:01
Heeft iemand ervaring / tips omtrent het volgende:

Ik moet pir platen 16cm ding, afzagen, hiervoor wil ik mijn reciprozaag gebruiken.
Nu kwam ik deze tegen van Bosch:
https://www.bosch-profess...aagbladen-2592706-ocs-ac/

En deze van Makita:
https://www.makita.nl/artikel/p-80444.html

Waarbij die van Makita vermeld wordt:
Uitermate geschikt voor het snel snijden van geëxpandeerd polystyreen (piepschuim), purschuim, steenwol, leer, tapijt, karton, papier en rubber. Vermijd contact met zand.

Die van bosch lijkt hetzelfde maar daarin wordt alleen gesproken over vezelisolatie.

Valt ook PIR hier onder?,
Heeft iemand hier ervaring mee of kan ik beter een ander blad gebruiken ?

[ Voor 6% gewijzigd door Phyt_ op 13-01-2021 11:38 ]

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 19:24
@Phyt_ PIR is zeer vergelijkbaar met PUR met name wat betreft structuur en overige mechanische egeinschappen. Dus als je PUR kan zagen, kan PIR ook.

Ik ben momenteel 80mm PIR aan het plaatsen, en dat snij ik metname met een wolfcraft universele isolatiezaag. en dat werkt zeer goed (beter dan een afbreekmes).

Daarnaast komen dit weekend deze decoupeerzaagjes binnen, deze gaat tot max 100mm.
Bosch heeft een langere variant, die lijkt wel met 160mm overweg te moeten kunnen.

Ik heb ook de bladen voor de recipro gezien, maar dat zou ik toch niet zo snel doen. ik verwacht dat het met een decoupeer makkelijker is om recht en haaks te zagen dan met een recipro. Ook is het toerental van mijn decoupeer beter regelbaar dan van mijn recipro.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyt_
Nivado schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 12:26:
@Phyt_ PIR is zeer vergelijkbaar met PUR met name wat betreft structuur en overige mechanische egeinschappen. Dus als je PUR kan zagen, kan PIR ook.

Ik ben momenteel 80mm PIR aan het plaatsen, en dat snij ik metname met een wolfcraft universele isolatiezaag. en dat werkt zeer goed (beter dan een afbreekmes).

Daarnaast komen dit weekend deze decoupeerzaagjes binnen, deze gaat tot max 100mm.
Bosch heeft een langere variant, die lijkt wel met 160mm overweg te moeten kunnen.

Ik heb ook de bladen voor de recipro gezien, maar dat zou ik toch niet zo snel doen. ik verwacht dat het met een decoupeer makkelijker is om recht en haaks te zagen dan met een recipro. Ook is het toerental van mijn decoupeer beter regelbaar dan van mijn recipro. (Of weer met de hand maar liever niet )
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
Goed te weten dat ik die makita zaagjes kan gebruiken voor PIR.
Op dit moment heb ik geen fatsoenlijke decoupeerzaag.
Ik zal een makita recipro zaagje bestellen, mocht dat inderdaad niet werken zal ik voor de decoupeer kijken.

You know you ve played warcraft III too much when.... Your sitting next to a guy at the busstop waiting for a bus, and he stands up before the bus gets there, and you claim that hes map hacking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Zo'n vraag over het verwerken van die PIR platen kwam eerder ook al een keer voorbij in het topic.

Twijfels in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyt_
henkie196 schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:17:
Zo'n vraag over het verwerken van die PIR platen kwam eerder ook al een keer voorbij in het topic.

Twijfels in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Ja klopt, maar daar stond niks concreets over zagen bij vermeld.
Een rechte lijn tekening ik af, en die zaag ik dan, deed ik met de hand ging wel ok, maar wil nu wat tijd gaan besparen.
En de zaagsnede zal netter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:31
Heeft iemand ervaring met zo'n dingetje om kitranden makkelijk weg te snijden en nieuwe kit glad te strijken?

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0281/0491/7065/products/product-image-1230094410_580x.jpg?v=1609768265

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0281/0491/7065/files/ezgif.com-gif-maker_6c528bcf-7ce0-4e90-904f-d80cf3160428_480x480.gif?v=1609930449

Voor €19,95 wel eens een gokje waard? Ik moet wat kitranden in de douche opnieuw aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ik ben opzoek naar een schuurmachine om de trap en vloerbalken mee te schuren. Daarna zou ik hem ook willen gebruiken om de tafel op te schuren en andere meubelstukken.

Wat is het verschil tussen deze twee machines voor het bovenstaande gebruik?
DeWalt DWE6411 en de DWE6423K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 01:15
Ypuh schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:20:
Heeft iemand ervaring met zo'n dingetje om kitranden makkelijk weg te snijden en nieuwe kit glad te strijken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Voor €19,95 wel eens een gokje waard? Ik moet wat kitranden in de douche opnieuw aanbrengen.
Ik zou zelf niets bestellen via deze website:
https://meliorus.nl/pages/algemene-voorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Brilsmurfffje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 16:54:
Ik ben opzoek naar een schuurmachine om de trap en vloerbalken mee te schuren. Daarna zou ik hem ook willen gebruiken om de tafel op te schuren en andere meubelstukken.

Wat is het verschil tussen deze twee machines voor het bovenstaande gebruik?
DeWalt DWE6411 en de DWE6423K
Een vlakschuurmachine vs een excenter. De excenter zal iets meer afnemen. Maar die is wel rond, dus hoekjes zijn lastig.

Wat moet je wegschuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Raymond schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:17:
[...]

Een vlakschuurmachine vs een excenter. De excenter zal iets meer afnemen. Maar die is wel rond, dus hoekjes zijn lastig.

Wat moet je wegschuren?
De trap is slecht gelakt dus die wil ik opschuren in de grondverf zetten en dan aflakken.
De vloerbalken komen door het plafond, die wil ik enkel opschuren en een kleurtje geven.
Verder ga ik nog zelf een bed en wat andere meubels maken dus wil ik de schuurmachine gebruiken voor het afwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
Brilsmurfffje schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 17:50:
De trap is slecht gelakt dus die wil ik opschuren in de grondverf zetten en dan aflakken.
De vloerbalken komen door het plafond, die wil ik enkel opschuren en een kleurtje geven.
Verder ga ik nog zelf een bed en wat andere meubels maken dus wil ik de schuurmachine gebruiken voor het afwerken
Dan heb je waarschijnlijk meer aan een vlakschuurmachine dan een excenter. Mocht het daarmee niet (of zeer langzaam) lukken met de trap, kan je daarvoor nog een excenter of misschien beter nog, een lakfrees erbij halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Phyt_ schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 15:50:
[...]

Ja klopt, maar daar stond niks concreets over zagen bij vermeld.
Een rechte lijn tekening ik af, en die zaag ik dan, deed ik met de hand ging wel ok, maar wil nu wat tijd gaan besparen.
En de zaagsnede zal netter zijn.
:(
Jawel

kabeltjekabel in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02-09 20:33

mark-k

AKA markkNL

[Afbeelding]

[Afbeelding]

3 euro als je iets langer wilt wachten: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dBgwqdW

heb die thuis liggen, nog niet gebruikt, was dat binnenkort wel van plan want de kitranden in de douche hier moeten eens opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09:31
mark-k schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:05:
[...]

3 euro als je iets langer wilt wachten: https://www.aliexpress.co...042311.0.0.27424c4dBgwqdW

heb die thuis liggen, nog niet gebruikt, was dat binnenkort wel van plan want de kitranden in de douche hier moeten eens opnieuw.
Zoiets zocht ik, bedankt! Meteen eentje besteld :) !

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 21:52

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

Om makkelijk haaks te zagen met een zaagrails zag ik al mooie oplossingen langskomen op het kanaal van Peter Millard. Maarja die zijn natuurlijk voor de duurdere zaaglinealen van Festool en Makita. Geïnspireerd door een 3D-printbare rails 'blokhaak' heb ik zelf maar wat ontworpen voor m'n goedkope Lidl Parkside invalzaag.

De stukjes om en in de rails heb ik geprint, het houten deel met m'n Shaper Origin gefreesd. Moet nog m'n eerste zaagsnede doen om te testen hoe recht ie nou echt gaat, maar ik heb er vertrouwen in :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6pNY5N8cCiQuLT_vjwG5ZcQZrBM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gWfMFawVFkDzpIwcnPNxCmiT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1Od-hUfvOKi0ajmFhRL54JT2Xys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sjqVtuTqlLVNU3PfI3Y9tzsn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:11
Ik heb recent deze besteld.

Ik heb hiermee een heel goed resultaat behaald, waar mijn kit-skills amateuristisch te noemen zijn, maar hiermee ging het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verjager
  • Niet online
Cardinal schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:16:
[...]

Ik heb hiermee een heel goed resultaat behaald, waar mijn kit-skills amateuristisch te noemen zijn, maar hiermee ging het prima.
Zonder snijder gebruik ik iets vergelijkbaars van de Gamma:
Afbeeldingslocatie: https://www.noviplast.nl/wp-content/uploads/2018/05/3006-Voegenmaatje-A.png
Was ca. 6 euro, maar is nu bij de Nederlandse Gamma uit het assortiment (online).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Die kitstrijkers zijn te koop in allerlei soorten en merken. Ik heb laatst een paar ramen gedaan met dit ding;

https://www.toolstation.n...strijkspatel-klein/p91378

Ik had niet zo veel te krabben / snijden... omgevouwen fietsspaak en stofzuiger was al voldoende :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-09 13:52

Tjark

DON'T PANIC

Cardinal schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 23:16:
[...]

't mooie van dat setje zijn wel die zwarte glijhulpjes zodat je kitrand niet 'indeukt' bij de voegen die je haaks tegenkomt.

*insert signature here

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Zo, paar maanden over nagedacht, want ik heb het absoluut niet nodig. Kwam ik op werk een milwaukee M12 lader en spliksplinternieuwe 2AH accu tegen bij het opruimen. "ja, die tools hebben we niet meer, dit was reserve, flikker maar weg" Don't mind if i do.
Vervolgens voor 140 in de aanbieding een stubby 1/2 inch besteld en we hebben nu dus....
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OMHvERg.jpg

Gaat eigenlijk alleen gebruikt worden voor de wielenwissel een paar keer per jaar op 3 auto's en een motor, en wellicht voor wat ophangwerk etc. Het gevaar is nu wel....ik heb al een M12 tool....

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alsjemenou
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-06-2021
Denko schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 11:19:
Zo, paar maanden over nagedacht, want ik heb het absoluut niet nodig. Kwam ik op werk een milwaukee M12 lader en spliksplinternieuwe 2AH accu tegen bij het opruimen. "ja, die tools hebben we niet meer, dit was reserve, flikker maar weg" Don't mind if i do.
Vervolgens voor 140 in de aanbieding een stubby 1/2 inch besteld en we hebben nu dus....
[Afbeelding]

Gaat eigenlijk alleen gebruikt worden voor de wielenwissel een paar keer per jaar op 3 auto's en een motor, en wellicht voor wat ophangwerk etc. Het gevaar is nu wel....ik heb al een M12 tool....
Mooi compact ding! Ik snap je bezorgdheid want eenmaal op het 12v platform ga je een boel geld uitgeven, maar het doet met veel klussen niet onder een 18v machine. Ben wel benieuwd hoe deze presteert bij toepassingen zoals auto's. Daar moet het goed vastzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Alsjemenou schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:54:
[...] Daar moet het goed vastzitten.
Dat doe je als het goed is door het laatste slagje netjes met een momentsleutel te geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

[...]

Mooi compact ding! Ik snap je bezorgdheid want eenmaal op het 12v platform ga je een boel geld uitgeven, maar het doet met veel klussen niet onder een 18v machine. Ben wel benieuwd hoe deze presteert bij toepassingen zoals auto's. Daar moet het goed vastzitten.
Ja, het is mooi spul. Ik ben in principe niet echt een klusser, dus heb alleen een setje van 12V van dewalt thuis. Boormachine en slagschroevendraaier. Maar ik werk meer aan mijn voertuigen dan echt aan klussen zeg maar. Heb dus ook geen 18V om het mee te vergelijken. Misbruikte al maanden de dewalt slagschroevendraaier al voor dingen rond de auto. Werd tijd voor wat serieuzers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

Orion84 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:56:
[...]

Dat doe je als het goed is door het laatste slagje netjes met een momentsleutel te geven :)
Eens, het is voornamelijk ook voor los, en dan vast met standje 1 en een momentsleutel netjes op moment zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Iemand nog aanraders voor een goede kruislijnlaser voor liefst niet te veel geld (50~80 euro)? Doel is om een verlaagd plafond te maken op zolder en het uitzetten van een wand op zolder.

Zelf gevonden:
Ali Expresso Deko https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.279658eaER8hes
Bosch GLL 30 G via Ali https://nl.aliexpress.com/item/33056120224.html
Of toch op veilig een halen via Amazon (Bosch GLL 2-10)

Voordeel van de ali opties is groene laser. Nadeel is levertijd (Bosch) of bekendheid merk (Deko).

Zijn er verder nog aanraders? Ik heb genoemde opties gevonden in het vorige topicdeel.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-09 01:15
Zijn er hier ook gebruikers van de Bessey systainer met 16 lijmklemmen?
https://www.mastertools.n...-lijmklemmen-set-in-t-loc

Ik ben zo iemand, dat als het niet in een systainer oid zit, het overal ligt en het dus een chaos wordt.

Voor de gebruikers: zijn deze klemmen goed of kan ik beter naar iets anders kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online
De zorg bij een auto is of zo'n ding voldoende kracht heeft om de wielmoeren in één keer los te krijgen.

Voor vast draaien krijg ik de moeren met een schroevendraaier nog wel genoeg aangedraaid om dan binnen een kwart slag de wielmoer op moment te kunnen zetten. En dan heb ik het niet over een schroeftol, maar een gewone schroevendraaier (bithouder met dop erop). Aandraaimoment van de slagschroevendraaier is niet het issue daarvoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:54
Denko schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 13:57:
[...]

Ja, het is mooi spul. Ik ben in principe niet echt een klusser, dus heb alleen een setje van 12V van dewalt thuis. Boormachine en slagschroevendraaier. Maar ik werk meer aan mijn voertuigen dan echt aan klussen zeg maar. Heb dus ook geen 18V om het mee te vergelijken. Misbruikte al maanden de dewalt slagschroevendraaier al voor dingen rond de auto. Werd tijd voor wat serieuzers.
Ik denk dat je weinig verschil gaat merken tussen je DeWalt slagschroevendraaier en de slagmoersleutel van Milwaukee. Het zijn in principe gelijke apparaten, alleen de aansluiting is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
NoepZor schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:42:
Iemand nog aanraders voor een goede kruislijnlaser voor liefst niet te veel geld (50~80 euro)? Doel is om een verlaagd plafond te maken op zolder en het uitzetten van een wand op zolder.

Zelf gevonden:
Ali Expresso Deko https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.279658eaER8hes
Bosch GLL 30 G via Ali https://nl.aliexpress.com/item/33056120224.html
Of toch op veilig een halen via Amazon (Bosch GLL 2-10)

Voordeel van de ali opties is groene laser. Nadeel is levertijd (Bosch) of bekendheid merk (Deko).

Zijn er verder nog aanraders? Ik heb genoemde opties gevonden in het vorige topicdeel.
Die Deko is wel het meeste waar voor je geld. Ik heb hem voor 51 euro uit het Franse depot van oom Ali. Was binnen een week in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

henkie196 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:52:
[...]

De zorg bij een auto is of zo'n ding voldoende kracht heeft om de wielmoeren in één keer los te krijgen.

Voor vast draaien krijg ik de moeren met een schroevendraaier nog wel genoeg aangedraaid om dan binnen een kwart slag de wielmoer op moment te kunnen zetten. En dan heb ik het niet over een schroeftol, maar een gewone schroevendraaier (bithouder met dop erop). Aandraaimoment van de slagschroevendraaier is niet het issue daarvoor ;)
Ja, ik heb het gisteren even getest. Die jatst ze er zo af (zitten erop met 120NM )
coinman63 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:53:
[...]

Ik denk dat je weinig verschil gaat merken tussen je DeWalt slagschroevendraaier en de slagmoersleutel van Milwaukee. Het zijn in principe gelijke apparaten, alleen de aansluiting is anders.
Je zal verbaasd staan. Bij de slagschroevendraaier heb je altijd 1 extra verloopje wat wat kracht weghaalt. Verder heeft de dewalt zo'n 160nm, waardoor (ivm met het verplichte verloopje ook) je soms net niet je wielmoeren idd los krijgt.

De milwaukee heeft 339nm, en geen verloopje. Dat gaat wat makkelijk/sneller zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coinman63
Dat is inderdaad nog wel een verschil in moment. Mijn 18v DeWalt slagschroevendraaier heeft 205Nm en daar krijg ik wielbouten prima mee los. Wel een verloopje gekocht geschikt voor slag, het gewone verloopje was na 1 slag al stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
coinman63 schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:55:
[...]

Die Deko is wel het meeste waar voor je geld. Ik heb hem voor 51 euro uit het Franse depot van oom Ali. Was binnen een week in huis.
Thanks voor je antwoord. Is dat ding net zo betrouwbaar als een laser van een bekend merk?

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
akatar schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 14:46:

Ik ben zo iemand, dat als het niet in een systainer oid zit, het overal ligt en het dus een chaos wordt.

Voor de gebruikers: zijn deze klemmen goed of kan ik beter naar iets anders kijken?
Die kliklamp klemmen zijn prima klemmen.

Ik zou alleen niet weten waar ik die kleine klemmen voor zou kunnen gebruiken, die zouden voor mijn gebruik (voornamelijk meubels maken/opknappen) te klein zijn. En als ik de helft van de klemmen nooit gebruik dan is die set een dure aankoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Niet online

Ik heb die set, de klemmen zijn goed. Wel wat kort, goed voor dunne materialen op elkaar te klemmen of gewoon vast te klemmen, maar als je een kastje wilt klemmen heb je aanzienlijk groter spul nodig. Ik denk dat het een aardig setje is om te beginnen, maar de maten liggen misschien wat dicht op elkaar, en daarmee ben je misschien beter af met een beperkter aantal klemmen van een gemiddelde lengte, en dan langer erbij te kopen als het nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
NoepZor schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 15:13:
[...]

Thanks voor je antwoord. Is dat ding net zo betrouwbaar als een laser van een bekend merk?
Over duurzaamheid kan ik natuurlijk niets zeggen, maar qua nauwkeurigheid en bereik geen klagen. De groene is op 15 meter nog zeer goed te zien bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Wat is een mooi alternatief setjes recipro zaagjes (kort) ipv Bosch?
Ik kan geen mooie mix vinden tussen hou, metaal, pleister en 'allround'. Er mist er altijd 1, of het is van elk 1, en dan 15 euro :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Prima klemmen, maar je mist wat grotere modellen. Ik zou zelf liever 4 grote en 4 kleine hebben (heb nu 4 echt kleine voor plaatmateriaal, 2 mediums en 2 van 60cm... en wil dus nu nog een stapje groter :X )

Dus vraag is wat wil je ermee? Die systainer is handig. De kleinere klemmen heb ik hier in een gereedschapskist liggen, maar de grote jongens liggen los (passen ook niet in een systainer).

Pagina: 1 ... 4 ... 261 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).