Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

No Hands schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 19:12:
[...]

Hangt er helemaal van af wat je besteld hebt. Ik heb ook wel eens een body besteld, die kwam ook niet in een doos. Stond er in de webshop dat je een doos zou krijgen?
Was je van plan om dit weekend intensief te gaan decoupeerzagen? Dat ene weekend nog zonder is vervelend maar je komt er vast overheen.
Ik heb ook weleens een losse body besteld, maar ik heb nu geen losse body besteld maar een complete set en die hoort gewoon in een (ingesealde) doos te komen. Je kunt dit wel bagatelliseren onder het mom van 'je komt er vast overheen' maar ik baal gewoon van het 'gedoe' en het feit dat ik zo niet het vertrouwen heb dat ik een nieuwe body geleverd heb gekregen. Misschien was deze body wel een tweedekansje die iemand eerst flink heeft laten vallen voordat deze werd teruggestuurd, geen idee. Feit is dat ik bijna 200 euro betaal voor in feite een losse body en dan hoort het ook gewoon te kloppen. Prima als een webshop de losse body levert, dan hebben ze dat ook gewoon te vermelden. Dit is knullig, amateuristisch en schept gewoon weinig vertrouwen, maar dat zal ik ze maandag ook nog wel even mondeling vertellen.

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:03
Harrie_ schreef op zaterdag 21 december 2024 @ 21:01:
[...]

Ik heb ook weleens een losse body besteld, maar ik heb nu geen losse body besteld maar een complete set en die hoort gewoon in een (ingesealde) doos te komen. Je kunt dit wel bagatelliseren onder het mom van 'je komt er vast overheen' maar ik baal gewoon van het 'gedoe' en het feit dat ik zo niet het vertrouwen heb dat ik een nieuwe body geleverd heb gekregen. Misschien was deze body wel een tweedekansje die iemand eerst flink heeft laten vallen voordat deze werd teruggestuurd, geen idee. Feit is dat ik bijna 200 euro betaal voor in feite een losse body en dan hoort het ook gewoon te kloppen. Prima als een webshop de losse body levert, dan hebben ze dat ook gewoon te vermelden. Dit is knullig, amateuristisch en schept gewoon weinig vertrouwen, maar dat zal ik ze maandag ook nog wel even mondeling vertellen.
Ja als je een complete set hebt besteld dan mag je verwachten dat het in een doos zit en compleet is ja. Maar ik heb nog nooit iets van Makita in een doos ontvangen, altijd in Mbox of in losse verpakking/universeel bruin doosje.
Hopen dat ze het maandag met een excuus en een aanvullende zending voor je kunnen oplossen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:21
Harrie_ schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:53:
In navolging van mijn zoektocht naar een geschikte Makita decoupeerzaag op accu uiteindelijk de DJV184Z besteld bij een grote Nederlandse webshop.

Hij is inmiddels binnen, maar hij zat niet in een doos maar gewoon de losse body in een zak :? De handleiding en de bijbehorende accessoires waren er gewoon bij gemikt en en als klap op de vuurpijl misten de stofzuigeradapter, stofkap en het inbussleuteltje -O-

Gelukkig is de klantenservice om 12:30u dicht kom ik net achter, mag ik weer tot maandag wachten...
Lijkt er haast op dat ze eentje uit een M-box gevist hebben.
Zou zo maar kunnen dat ze de losse body ( in doos) niet op voorraad hadden en het dus zo "opgelost" hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muldert
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-06 16:28
procaliber schreef op zondag 22 december 2024 @ 07:53:
[...]

Lijkt er haast op dat ze eentje uit een M-box gevist hebben.
Zou zo maar kunnen dat ze de losse body ( in doos) niet op voorraad hadden en het dus zo "opgelost" hebben.
Ik zie ook vaak grote sets opgeknipt worden in losse verkopen.
Gevaar is dat wat in zo’n grote set zit soms nét anders is dan een origineel losse body

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:56

copykat

Good copy isn't bad

Persoonlijk vind ik dat het niet uitmaakt wat de achterliggende reden is.
Plaatje website bijbehorende (stock)foto's. Plus tekst er bij als type en specificaties plus toebehoren.
Dus dat is wat je krijgt als je betaald.
Krijg je wat anders zijn ze in gebreken gebleven.

Mocht het een retour zijn moeten ze dat melden als tweede kansje. Met een prijs verlaging
(zeker als er vermoeden is dat het niet alleen open en weer dicht is geweest.)
Prijsverschil door berekenen aan de eerste koper die het teruggestuurd heeft.
Dat lijkt me fair.

(indien transport schade tja, dan kijken naar kleine lettertjes transporteur. Probleem tegenwoordig is dat je nauwelijks de tijd krijgt om het pakket te controleren voordat de runner weer weg is.
Dus weigeren wegens beschadigde doos oid is bijna niet meer mogelijk als je de runner überhaupt ziet.
(pakketje in je kliko en door is de meest gebruikte methode geloof ik.)
Tekenen voor ontvangst hoef ik ook bijna niet meer.
Dat betekend dat de risico's eigenlijk voor de leverancier zijn. (hij wil goedkope bezorging om de gratis verzending te kunnen handhaven.)

Maar in dit geval had de leverancier ook contact op kunnen nemen met de vraag of het wachten word op de nieuwe levering of eentje uit een andere doos of iets bij betalen voor de container.

Maar gewoon in een zak dumpen sealen klaar is wel erg laks. Zat er wel bubbeltjs folie omheen?

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procaliber
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 20:21
copykat schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:26:

Maar gewoon in een zak dumpen sealen klaar is wel erg laks. Zat er wel bubbeltjs folie omheen?
Al mijn Makita machines zaten in een zak, maar wel in een doos of in een M-box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
copykat schreef op zondag 22 december 2024 @ 10:26:
Persoonlijk vind ik dat het niet uitmaakt wat de achterliggende reden is.
Plaatje website bijbehorende (stock)foto's. Plus tekst er bij als type en specificaties plus toebehoren.
Dus dat is wat je krijgt als je betaald.
Krijg je wat anders zijn ze in gebreken gebleven.
Dit inderdaad.
ik heb ooit gereedschap besteld dat Makita (als set) niet meer leverde.
Toen hebben ze de losse body, inlay, accu's en lader in een stikkerloze mbox gedaan.
Prima, het was compleet en werkt.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 15:41

BTS

Retrospect schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 13:46:
Mijn Bosch 12V circkelzaagje heeft het wat moeilijk met multiplex van 15mm en dikker. Wel leuk handzaam formaat maar ze hadden er wel een brushless motor in mogen hangen om toch nog wat kracht af te leveren.

Ik heb enkel Bosch 12V en Einhell 18V accu’s en zou er toch weer een op accu willen met wat meer kracht.

Bosch bied geen ander model aan. Blijft de Einhell TE-CS 18/150 of 165 of TP-CS 18/190 over. Die laatste heeft een brushless motor. Maakt het nog uit voor DIY gebruik?
Ik heb sinds kort de TP-CS 18/190 en ben daar door spaanplaat aan het zagen, ik geloof 12 of 15 mm dik. Dit gaat er goed mee (vers zaagblad en 4 ah accu.).

De 2,5 ah accu zuigt die snel leeg maar ik heb niet het idee dat een "kleinere" accu minder kracht geeft want merk geen verschil in prestaties.

Had hem laatst via amazon voor 118,-.

Bij Bol.com niet bestellen want die sturen de TE versie van de 190.. 8)7 (3 x raden hoe ik dat weet).

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

procaliber schreef op zondag 22 december 2024 @ 11:52:
[...]

Al mijn Makita machines zaten in een zak, maar wel in een doos of in een M-box.
Dan zit je gereedschap in een doos met inlay/inklem of M-box en hebben ze een verzendzak omheen gedaan.
Ik bedoel letterlijk alleen je gereedschap in de zak doen zonder enige bescherming.

Overigens zijn de basic dozen waar gereedschap inzit ook niet echt "transport" bestendig en vrij dun dus een extra laagje karton is wenselijk om het dozen stapelen in zo'n bus te overleven.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 04-06 11:54
BTS schreef op zondag 22 december 2024 @ 16:45:
[...]

Ik heb sinds kort de TP-CS 18/190 en ben daar door spaanplaat aan het zagen, ik geloof 12 of 15 mm dik. Dit gaat er goed mee (vers zaagblad en 4 ah accu.).

De 2,5 ah accu zuigt die snel leeg maar ik heb niet het idee dat een "kleinere" accu minder kracht geeft want merk geen verschil in prestaties.

Had hem laatst via amazon voor 118,-.

Bij Bol.com niet bestellen want die sturen de TE versie van de 190.. 8)7 (3 x raden hoe ik dat weet).
Laat ik nu net (2 uur geleden) die van Bol binnen hebben gekregen… je raad het nooit. Die gaat iig terug. Morgen maar even een afhalen bij Toolstation. Wel iets duurder maar een 4ah accu erbij kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTS
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-06 15:41

BTS

Retrospect schreef op zondag 22 december 2024 @ 17:42:
[...]

Laat ik nu net (2 uur geleden) die van Bol binnen hebben gekregen… je raad het nooit. Die gaat iig terug. Morgen maar even een afhalen bij Toolstation. Wel iets duurder maar een 4ah accu erbij kan geen kwaad.
Daar gaat dan wel iets goed mis in het verzendproces :O

Ja die gratis accu is natuurlijk niet gratis he _O-

Hoop dat die voor jou ook zulk goed werk verricht als hier bij mij.

www.highflow.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
BTS schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:10:
[...]

Daar gaat dan wel iets goed mis in het verzendproces :O

Ja die gratis accu is natuurlijk niet gratis he _O-

Nee, die accu is niet gratis. Oud model ook. Maar wel 4Ah voor een tienetje of 3 erbij. Niet heel onredelijk dacht ik zo. Alhoewel ik nu omkom in de laders die je er elke keer 'gratis' bij krijgt... Liever heb ik eigenlijk dat ik die 4Ah starterskit niet afneem en daarvoor korting krijg op de 6Ah accu. Die schijn 1350W af te kunnen leveren waar de 4Ah 900W vermogen levert. De 2,5Ah levert 720W. Dat verschil schijn je met deze cirkelzaag wel te merken.

Maar denk niet dat ik voor mijn gebruik kracht tekort kom met deze machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:51
Ik moet een drietal sleuven van in totaal 5m ofzo maken. Het gaat om prefab beton.

Het huren van een sleuvenzaag kost €62 per dag. Ik verwacht met 1 dag wel klaar te zijn. Naar verwachting heb ik 'm komende maand ook weer nodig, wederom voor een paar meter in een andere ruimte (eveneens prefab beton).

Heb ik echt zo'n sleuvenzaag nodig, of kom ik wel weg met een muurfrees zoals Einhell TE-MA 1500 muurfree? Het boeit me niet dat het me meer tijd kost.

Ik koop liever iets wat ik incidenteel kan gebruiken dan dat ik voor de helft van de prijs een betere machine huur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48
Mawlana schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:36:
Ik moet een drietal sleuven van in totaal 5m ofzo maken. Het gaat om prefab beton.

Het huren van een sleuvenzaag kost €62 per dag. Ik verwacht met 1 dag wel klaar te zijn. Naar verwachting heb ik 'm komende maand ook weer nodig, wederom voor een paar meter in een andere ruimte (eveneens prefab beton).

Heb ik echt zo'n sleuvenzaag nodig, of kom ik wel weg met een muurfrees zoals Einhell TE-MA 1500 muurfree? Het boeit me niet dat het me meer tijd kost.

Ik koop liever iets wat ik incidenteel kan gebruiken dan dat ik voor de helft van de prijs een betere machine huur.
Haakse slijper met Stofkap en bouwstof zuiger? De meeste sleuvenfrezen zijn te zwak voor beton.
Heb er ooit 1 gehuurd bij Boels maar link ding en weinig power in een stenen muur ging t net.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Stofkap en bouwstofzuiger zou ik sowieso doen.
Mijn persoonlijke mening is dat dit een dusdanige kutklus is dat ik bijbetaal voor de snelste oplossing.
Fysiek zwaar, herrie en stof. Als ik een paar uur minder dat hoef te doen in ruil voor 100€ ben ik prima happy.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Makrolon
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 21:46
Mawlana schreef op maandag 23 december 2024 @ 10:36:

Gaat prima hoor met een goedkope sleuvenfrees en wat geduld.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Makrolon schreef op maandag 23 december 2024 @ 12:50:
[...]

Gaat prima hoor met een goedkope sleuvenfrees en wat geduld.
@Makrolon ik zou dan evengoed een beton stof bestendige bouwstofzuiger huren want je eigen bouwstofzuiger gaat dat niet fijn vinden.

Ik zag laatst iemand die had zo'n stoffen pijp manneke (zoeken naar een voorbeeld laat allerlei dingen zien die ik niet bedoel.. :X ) maar je weet wel dikke ventilator en zo'n wapperende koker stof met een gezichtje er op.
Omgebouwd tot fijnstof collector. Nou ja fijnstof verplaatser. (ding was stukgewaaid tijdens een 50jaar verjaardags geintje dus hij mocht hem houden en alleen de blower terugsturen.)
Een stand ventilator en daar achter die stoffen koker ge T-rapped en andere eind door t raam naar buiten.
Hij melde dat hij wel even een ramenlapper moest betalen voor zn buren maar dat zn huis redelijk stofvrij bleef. _O-

Twee ramen tegen elkaar open zetten werkt ook als t een beetje waait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
copykat schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:04:
[...]

@Makrolon ik zou dan evengoed een beton stof bestendige bouwstofzuiger huren want je eigen bouwstofzuiger gaat dat niet fijn vinden.

Ik zag laatst iemand die had zo'n stoffen pijp manneke (zoeken naar een voorbeeld laat allerlei dingen zien die ik niet bedoel.. :X ) maar je weet wel dikke ventilator en zo'n wapperende koker stof met een gezichtje er op.
Omgebouwd tot fijnstof collector. Nou ja fijnstof verplaatser. (ding was stukgewaaid tijdens een 50jaar verjaardags geintje dus hij mocht hem houden en alleen de blower terugsturen.)
Een stand ventilator en daar achter die stoffen koker ge T-rapped en andere eind door t raam naar buiten.
Hij melde dat hij wel even een ramenlapper moest betalen voor zn buren maar dat zn huis redelijk stofvrij bleef. _O-

Twee ramen tegen elkaar open zetten werkt ook als t een beetje waait :)
Ik heb nog nooit van een beton stof bestendige bouwstof zuiger gehoord?

Een normale bouw stofzuiger moet daar gewoon tegen kunnen.

13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Makrolon schreef op maandag 23 december 2024 @ 13:13:
[...]

Ik heb nog nooit van een beton stof bestendige bouwstof zuiger gehoord?

Een normale bouw stofzuiger moet daar gewoon tegen kunnen.
De filterzakken en of lamellenfilters zitten zo snel dicht dat het daarna door kieren heen gezogen word in je motor.
Geen idee of de random starmix t aankan.

Mijn parkside was ondanks t dubbele filter: filter zak en lamellen toch iets gaan lekken achter t filter.
(en ik deed alleen fijnstof op zuigen na t vegen als vloer en zo reinigen in huis. Niet aansluiten op zo'n frees.)

Tis meer een tip dan verplichting.
Er zijn speciale bouwstofzuigers voor beton en steen stof, en een p3 masker is ook handig ivm de silicium deeltjes wat voor je longen nogal slecht schijnt te zijn.

😊

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:59
Beton en steenstof met een normale bouwstofzuiger gaat prima.
Je moet alleen een beetje opletten bij wat je doet.
Als de stofzak of filter verstopt raakt, dan merk je dat wel omdat de afvoer van stof minder wordt.
Overigens heb ik er nu een cycloon op, dus dan wordt het ook al minder.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySkggfqJB2n47-syw9IZycc89j8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Fal0qSGTjuw3WoQzUEpSB6uq.jpg?f=user_large

Ik geef toe dat een moderne stofzuiger met allerlei snufjes beter werkt, maar ik vind het het geld niet waard voor de enkele keer dat het echt nut heeft.
Bovendien doe ik het meeste zagen in steen en enkele keer in beton toch vaak buiten en dan verwaait het wel.
Buren zitten ver weg en als particulier hoef je je nog niet aan alle regels te houden, zoals op bouwplaatsen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
BTS schreef op zondag 22 december 2024 @ 18:10:
[...]

Net vanuit de hand (en met het summiere maar effectieve hulpstuk wat meegeleverd was) wat sneden gemaakt (moet nog geleiderail bestellen, die hadden ze niet). Als een mes door boter. Voelt solide aan, goed vertelbaar. En met een 4Ah accu gaat die best lang mee heb ik het idee. Ben er dus erg tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramosbeton
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 05-05 10:13
Advies gevraagd: bouwstofzuiger voor hobbyklusser (Makita 18V LXT compatibel?)

Hallo allemaal,

Ik ben een hobbyklusser en breid mijn gereedschapscollectie langzaam maar zeker uit. Ik werk momenteel met het Makita 18V LXT-platform en ben erg tevreden over deze lijn. Onlangs heb ik bijvoorbeeld een Makita invalzaag aangeschaft om mijn trap te bekleden. Binnenkort staat de zoldertrap op de planning, maar voor die klus wil ik graag iets aan stofafzuiging regelen omdat er behoorlijk wat zaagsel vrijkomt.

Daarnaast lijkt het me handig om met dezelfde stofzuiger ook mijn schuur schoon te kunnen houden, evenals het kunstgras en het terras. Ik ben iemand die liever gereedschap koopt dan huurt; zo bouw ik mijn collectie op en heb ik steeds vaker alles bij de hand.

Mijn eisen:
• Het mag een goede stofzuiger zijn, want ik investeer graag in kwaliteit.
• Een budget van ongeveer €350.
• Het zou mooi zijn als hij compatibel is met Makita (of een goed alternatief biedt).

Heeft iemand ervaring met bouwstofzuigers voor dit soort gebruik? Zijn er modellen die jullie aanraden, eventueel binnen het Makita-assortiment? Of is er een andere merkstofzuiger die aan mijn wensen voldoet?

Ik ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen!

Alvast bedankt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
ramosbeton schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:36:

Hallo allemaal,

Ik ben een hobbyklusser en breid mijn gereedschapscollectie langzaam maar zeker uit. Ik werk momenteel met het Makita 18V LXT-platform en ben erg tevreden over deze lijn. Onlangs heb ik bijvoorbeeld een Makita invalzaag aangeschaft om mijn trap te bekleden. Binnenkort staat de zoldertrap op de planning, maar voor die klus wil ik graag iets aan stofafzuiging regelen omdat er behoorlijk wat zaagsel vrijkomt.

Daarnaast lijkt het me handig om met dezelfde stofzuiger ook mijn schuur schoon te kunnen houden, evenals het kunstgras en het terras. Ik ben iemand die liever gereedschap koopt dan huurt; zo bouw ik mijn collectie op en heb ik steeds vaker alles bij de hand.

Mijn eisen:
• Het zou mooi zijn als hij compatibel is met Makita (of een goed alternatief biedt).

Heeft iemand ervaring met bouwstofzuigers voor dit soort gebruik? Zijn er modellen die jullie aanraden, eventueel binnen het Makita-assortiment? Of is er een andere merkstofzuiger die aan mijn wensen voldoet?

Alvast bedankt!
Heb je al gezocht in dit topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramosbeton
  • Laatst online: 05-05 10:13
Sethro schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:42:
[...]

Heb je al gezocht in dit topic?
Ja heb ik al gedaan. Maar ik ben benieuwd of het voor mijn toepassingen geschikt is. Ook omdat het ook voor buiten gebruikt zal worden dus niet alleen klussen. Ik las wel positieve verhalen over de onderstaande merken/machines:

-Festool(ct/midi/mini)
-Starmix
-Makita
-Karcher (wd6)

Maar is dit misschien overkill voor mijn toepassingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
ramosbeton schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:48:
[...]

Ja heb ik al gedaan. Maar ik ben benieuwd of het voor mijn toepassingen geschikt is. Ook omdat het ook voor buiten gebruikt zal worden dus niet alleen klussen. Ik las wel positieve verhalen over de onderstaande merken/machines:

-Festool(ct/midi/mini)
-Starmix
-Makita
-Karcher (wd6)

Maar is dit misschien overkill voor mijn toepassingen?
Allen ruim voldoende. Dit zijn machines die uren achter elkaar bouwstof kunnen verwerken.

Eenvoudige Kärcher of iets van de Lidl gaat ook prima zijn voor wat je ermee wilt doen.

Denk dat iets als een Karcher WD3P prima is.

[ Voor 11% gewijzigd door Sethro op 24-12-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makrolon
ramosbeton schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:36:

Hallo allemaal,

Mijn eisen:

Alvast bedankt!
Ik heb een starmix en een Festool. Starmix was wel dubbel jouw budget, de Festool komt in de buurt.

Starmix is een beest, zuigt als een raket en raakt amper verstopt. Wel redelijk groot en zwaar.

Festool ben ik echt heel content mee, is de midi volgens mij, mooi compact ding, fijn dat je de slang netjes in het apparaat op kan bergen. Maar waar ik het meest over te spreken ben is de bluetooth functionaliteit. Ik heb een afstandsbediening aan de slang zitten en dat werkt echt heel handig.

Je moet er wel stofzakken in doen waar andere stofzuigers zonder zak kunnen werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Harrie_ schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 14:53:
In navolging van mijn zoektocht naar een geschikte Makita decoupeerzaag op accu uiteindelijk de DJV184Z besteld bij een grote Nederlandse webshop.

Hij is inmiddels binnen, maar hij zat niet in een doos maar gewoon de losse body in een zak :? De handleiding en de bijbehorende accessoires waren er gewoon bij gemikt en en als klap op de vuurpijl misten de stofzuigeradapter, stofkap en het inbussleuteltje -O-

Gelukkig is de klantenservice om 12:30u dicht kom ik net achter, mag ik weer tot maandag wachten...
In navolging weer hierop; ik heb gisterenochtend de klantenservice gesproken en het hele verhaal uitgelegd; aanbod gekregen om een nieuwe machine te krijgen waarna ik de huidige terug kan sturen. Gisterenavond wat e-mails ontvangen in de vorm van een orderbevestiging en verzendbevestiging en inmiddels is het pakket ook zichtbaar in de PostNL-app en zou de machine vanmiddag moeten arriveren. Slag om de arm maar het lijkt allemaal goed te komen.

Uiteindelijk natuurlijk ook een beetje mijn eigen schuld dit; ik had een aantal review-video's van dit bedrijf bekeken waarin iemand met een (voor mij) herkenbaar accent e.e.a. uitlegde; dat schept vertrouwen :Y en dus gezien de naam en de 'grootte' leek het allemaal prima in orde en zoals dat dan gaat; snel bestellen want ik wil dat ding NU :7. Inmiddels zie ik dat de reviews (hier op Tweakers) ook niet superpositief zijn. Ben nu wat uren kwijt geweest om uit te zoeken welke decoupeerzaag ik het beste kon kopen, de volgende keer ook even een half uur besteden aan de selectie voor de juiste webshop...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Retrospect
Zelf ben ik naast de bouwmarkten waar je alles zelf kan pakken wel tevreden over Toolstation. Die zitten door heel Nederland, hebben veel lokaal op voorraad en je kan dus snel dingen afhalen. Voorraadbeheer op de website is ook accuraat. Retourneren doen ze ook niet moeilijk over. Je kan iets wat je thuis hebt laten bezorgen ook gewoon terugbrengen naar een locatie en het geld direct bijgeschreven krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geneuzel
  • Laatst online: 21:40
Retrospect schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 09:49:
Zelf ben ik naast de bouwmarkten waar je alles zelf kan pakken wel tevreden over Toolstation. Die zitten door heel Nederland, hebben veel lokaal op voorraad en je kan dus snel dingen afhalen. Voorraadbeheer op de website is ook accuraat. Retourneren doen ze ook niet moeilijk over. Je kan iets wat je thuis hebt laten bezorgen ook gewoon terugbrengen naar een locatie en het geld direct bijgeschreven krijgen.
Wat kost zo'n aandeel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
Kan geen aandeel Toolstation vinden in DEGIRO app. Heb ook niet zoveel aandelen. (Wel oa 1 aandeel Einhell voor de grap)
Gewoon erg tevreden over de winkel, kan gewoon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jeweetje
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:48
Deel je mening… meestal goede producten, groot assortiment, veel op voorraad, betere prijzen dan menig bouwmarkt. Even bestellen, ander pikt het even op en hoeft geen hele uitleg waar te zoeken en op te letten in de bouwmarkt, jij kunt doorklussen…

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jordje
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:18
Zo jaren '90 die opmerking :') Tegenwoordig moet je het woordje 'verdienmodel' gebruiken als je iemands enthousiasme probeert te vernederen.

Maar verder helemaal eens met @Retrospect en @Jeweetje . Topzaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Laatst online: 00:25

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

+1 d:)b

Vaak ook nette prijzen en in mijn ervaring (3 locaties in de buurt) altijd vriendelijk geholpen.

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik vind toolstation ook fijn! Ligt op de weg richting onze boot, dus kan daar sowieso altijd de meest exotische stukken gereedschap kopen (afwijkende kobaltboren enzo).

Over die slueven, ik heb op mijn Makita accuslijper de 196845-3 stofkap. Echt een topding. Diamantschijf in de unit diepte instellen en je maakt zo sleuven. Zelf geen ervaring met gewapend beton, maar in hard steen maak ik eerst de sleuven op gewenste breedte en vervolgens doe ik dan vaak nog 2 sneden ertussen. Vervolgens tik je met de combihamer zo een hele mooie sleuf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23:17
Doe mij maar aandelen Parkside Performance dan :+ deze week wat spul uit de 12v lijn gekocht (impact driver, boormachine en multitool). Toch een stuk handzamer om op 12v te hebben dan op 20v.

Daarna meteen wat gaan klussen aan een inbouwkast. Parkside invalzaag, Parkside boormachine en schroefmachine, Parkside kruislijnlaser, en afwerken met een Parkside bovenfreesje :7

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:14
link0007 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:08:
...
Daarna meteen wat gaan klussen aan een inbouwkast. ...
O, ik dacht dat het de tijd voor kribbes was, maar daar gooi je de kont dus tegen? :+

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Niet online

Harrie_

Harrie_ schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:53:
[...]

In navolging weer hierop; ik heb gisterenochtend de klantenservice gesproken en het hele verhaal uitgelegd; aanbod gekregen om een nieuwe machine te krijgen waarna ik de huidige terug kan sturen. Gisterenavond wat e-mails ontvangen in de vorm van een orderbevestiging en verzendbevestiging en inmiddels is het pakket ook zichtbaar in de PostNL-app en zou de machine vanmiddag moeten arriveren. Slag om de arm maar het lijkt allemaal goed te komen.

Uiteindelijk natuurlijk ook een beetje mijn eigen schuld dit; ik had een aantal review-video's van dit bedrijf bekeken waarin iemand met een (voor mij) herkenbaar accent e.e.a. uitlegde; dat schept vertrouwen :Y en dus gezien de naam en de 'grootte' leek het allemaal prima in orde en zoals dat dan gaat; snel bestellen want ik wil dat ding NU :7. Inmiddels zie ik dat de reviews (hier op Tweakers) ook niet superpositief zijn. Ben nu wat uren kwijt geweest om uit te zoeken welke decoupeerzaag ik het beste kon kopen, de volgende keer ook even een half uur besteden aan de selectie voor de juiste webshop...
Zal dit verhaal nog maar een keer updaten; inmiddels een nieuwe machine binnen gekregen. In tegenstelling tot de vorige zending waarbij ik een machine in een losse zak kreeg heb ik nu een Makita doos gekregen met daarin de Machine en alle bijbehorende accessoires. Gelijk de registratie bij Makita gestart voor de gratis accu, dan kan de vorige levering na de kerst weer teruggestuurd worden. Als de registratie verder zonder problemen verloopt wil ik er nog wel een matig positieve review aan wagen.

Vandaag ook nog even een andere webshop gebeld waar ik bestelling had lopen met een hele waslijst aan handgereedschap. Gebeld met de vraag waar mijn bestelling blijft; de complete bestelling ligt klaar, men wacht enkel nog op 1 artikel wat ergens medio januari bij hen geleverd wordt. Direct aangegeven dit artikel te willen annuleren waarna de reactie was; "ik kan er ook een deellevering van maken als u wil". Verwachte leverdatum is nu aankomende vrijdag. Ook wederom niet het einde van de wereld, maar als ik dit eerder had geweten had ik het spul al voor de kerst binnen kunnen hebben, en als ik helemaal niet gebeld had, had het gewoon nog een aantal weken geduurd voordat ik m'n bestelling binnen krijg. 8)7

Ook hier weer totale lak aan de klant, totdat de klant zelf proactief contact zoekt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:03

inhico

pw

Hallo, heb wat hulp/tips nodig. Ik heb hier een Sola Qubo lijn-laser, waar ik de batterijhouder er niet meer uit krijg. Er zitten, voor zover ik weet, geen batterijen in. Dus geen gevalletje lekkende en opgezwollen batterijen. Ook geen garantie, dus moet het zelf oplossen.
Wat ik zelf heb bedacht: ik kan de behuizing open schroeven en dan kijken of ik de batterijhouder er uit kan schuiven. Maar loop ik dan niet het risico dat daarna de nauwkeurigheid aanzienlijk minder wordt door onderdelen die niet meer zo zitten als dat ze zouden moeten?
Iemand ervaring hiermee?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
@inhico
Een foto en het volledige type/EAN code is wel handig met dit soort vragen.

Vaak zit een batterijhouder met een schuifje of lip vast.
Het helpt dan nog wel eens om een heel klein beetje PTFE smeermiddel in te spuiten en wachten tot het doorgedrongen is.
Daarna met een mes tussen een kiertje (als dat er is) proberen beweging in te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Okasha schreef op donderdag 19 december 2024 @ 09:50:
[...]

Het nieuwe onderdeeltje is wel *iets* zwaarder uitgevoerd :) Dus dat is echt heel goed.

Wel tegen nieuwe uitdaging gelopen, ten opzichte van hoe hij verzinkt is, zijn de palletjes op dit onderdeel een kwartslag gedraaid... En liggen de palletjes precies tegenover die van de hendel erboven 8)7 Vervolgens de bovenste hendel ontmanteld, maar die kan ik niet 45 graden draaien. Dus maar weer 12 euro naar Mtools gegooid voor het "nieuwe" onderdeel B met de gok dat de palletjes daar OOK een kwartslag gedraaid zijn tov deze...

[Afbeelding]
Update voor de Annalen: Met het B-onderdeel is het stuk gereedschap (dtm52) weer helemaal 100% en zelfs natuurlijk een 3x zo sterke variant van het hendelmeganisme. Kosten: ~7 euro exclusief verzendkosten. Wel echt aan te raden om dus altijd het A & B onderdeel te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
Harrie_ schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 17:30:
...

Vandaag ook nog even een andere webshop gebeld waar ik bestelling had lopen met een hele waslijst aan handgereedschap. Gebeld met de vraag waar mijn bestelling blijft; de complete bestelling ligt klaar, men wacht enkel nog op 1 artikel wat ergens medio januari bij hen geleverd wordt. Direct aangegeven dit artikel te willen annuleren waarna de reactie was; "ik kan er ook een deellevering van maken als u wil". Verwachte leverdatum is nu aankomende vrijdag. ...
Dat is mij met een zwik perslucht-toebehoren bij een prijsvechter in Heerenveen gebeurd. Daar ging echt alles mis. Prachtig annuleringsformulier op de website, maar blijkbaar begreep vader noch zoon hoe dat werkt. Toen de doos na drie maanden dan eindelijk kwam, had ik die natuurlijk terug kunnen sturen, maar de enige zekerheid die ik dan had, zou zijn dat ik daar ook weer de portokosten over kon betalen.
Enfin met een beetje sinterklaas spelen is het spul allemaal goed terecht gekomen en een beetje redundantie kan ook geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Laatst online: 01:33

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Het is wel weer tijd om het over gereedschap te gaan hebben, ervaringen met (web)winkels horen eigenlijk toch echt elders thuis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:32
link0007 schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 16:08:
Doe mij maar aandelen Parkside Performance dan :+ deze week wat spul uit de 12v lijn gekocht (impact driver, boormachine en multitool). Toch een stuk handzamer om op 12v te hebben dan op 20v.

Daarna meteen wat gaan klussen aan een inbouwkast. Parkside invalzaag, Parkside boormachine en schroefmachine, Parkside kruislijnlaser, en afwerken met een Parkside bovenfreesje :7
Ik zit dit te lezen in mijn Parkside kerst trui, niet dat ik zelf veel van Parkside heb, maar bij jouw collectie mag een trui niet ontbreken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
100% acryl, dat is zo statisch als de pest!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:17

jgj82

Ja, maar = nee

trabant schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:21:
[...]
Dan hoef je alleen je trui uit te kloppen na het zagen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 20:02
jgj82 schreef op woensdag 25 december 2024 @ 12:36:
[...]

Dan hoef je alleen je trui uit te kloppen na het zagen! :+
Ahh, ik had nog nooit aan een trui gedacht als gereedschap....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Makrolon schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 07:30:
[...]

Ik heb een starmix en een Festool. Starmix was wel dubbel jouw budget, de Festool komt in de buurt.

Starmix is een beest, zuigt als een raket en raakt amper verstopt. Wel redelijk groot en zwaar.

Festool ben ik echt heel content mee, is de midi volgens mij, mooi compact ding, fijn dat je de slang netjes in het apparaat op kan bergen. Maar waar ik het meest over te spreken ben is de bluetooth functionaliteit. Ik heb een afstandsbediening aan de slang zitten en dat werkt echt heel handig.

Je moet er wel stofzakken in doen waar andere stofzuigers zonder zak kunnen werken.
Dit zijn beide geen hobby en klus stofzuiger categorie (budget) non profi in mijn ogen. :)
Dat zijn meestal L categorie modellen

Die van jou zijn vermoedelijk M of zelfs H.
Dan is inderdaad betonstof geen probleem. :)

Zie dit lijstje:

https://www.festool.nl/ca...wcQoU9NdJz6_O#Stofklassen

Overigens hier zie je meteen ook het probleem in de hobby sfeer/machine aanbod.
Stof opvang van de midden categorie gereedschap, ik heb t niet over de budget elektrisch gereedschap maar het midden segment, licht professional/kwaliteits spul voor de hobbyist.
Daar is de stof afvoer en opslag in een fliterhuis vaak net even minder en dan is een L-stofzuiger misschien niet voldoende fijnstof afvang. En veel klussers doen geen p3 maskers op met schuren en zagen.
(ik vroeger ook niet. Je bent vaak onvoldoende doordrongen van het gevaar van fijne deeltjes die vrij komen ook als je maar af en toe dat doet. Soort " ik rook maar af en toe dus dat kan geen kwaad" gevoel.)

Misschien dat nu dat iets anders is dan vroeger omdat er meer over bekend is via internet maar 1999-2010 was mdf zagen frezen schuren gewoon zonder masker of misschien zo'n goedkoop stoffen met elastiekjes en een stukje neusklem maar geen halfgelaatsmaskers. Ik zag niet anders bij ons in de buurt tijdens klussen. Werkhandschoenen was ook niet standaard. Gewoon eelt kweken werd er gezegd.

Als je goed oplet bij klus programma's zie je dat die tvklussers ook zich bewust zijn van de voorbeeldfunctie maar toch regelmatig even vergeten het te doen omdat ze vermoedelijk als de camera uit staat geen gehoorbescherming opdoen of een masker dragen.

Ik probeer thuis consequent het wel te doen tegenwoordig. Beetje laat maar net als met stoppen met roken alles helpt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

[...]
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagsleutel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-01 18:55
Hallo,

Mijn Milwaukee oplader doet het niet meer. Open gemaakt om te kijken of ik wat zie zoiets als een zekering of een draadbreuk. Niks te zien dus.

De stekker voor de accu heeft vier pinnen met zwart-geel-rood-groen. De accu schijnt 5x2 rijen van 18640 te hebben of van 21700 .

Ik heb een multilader liggen van Voltcraft voor onder ander de lipo batterijen van een drone.
Zou je deze kunnen gebruiken voor de M18 van Milwaukee met gebuik makend van de stekker.

Anders moet ik wachten tot volgende week en een nieuwe kopen. Maar het idee dat het ook moet kunne blijft me achter volgen.
Raad en daad is welkom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:41
Afhankelijk van de eindspanning van de lader moet dat waarschijnlijk wel kunnen. Had hetzelfde bij een Black & Decker machientje, daar heb ik de ingewanden van de lader eruit gehaald en verbonden met een Turnigy Accucell 6 modelbouw lader op de li-ion stand. Jaren prima gewerkt zo. Was een pack van drie stuks 18650 in serie.

Even goed uitpluizen hoe het pack is opgebouwd en welke contacten en spanningen je moet hebben. Mooiste is als je het pack ook gebalanceerd kunt opladen, beter voor de levensduur van de cellen.

En anders even in een RC / drone topic hier op Tweakers vragen met wat foto’s erbij :)

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 25-12-2024 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagsleutel
De zwart rood zal wel de laadspanning zijn en de geel en groen mss de controle. Volgens mij zit in de batterij de bms ding. Daar komt bij mij de twijfel.
het benoemen van alles gaat wel alleen wat er mee te doen . Hoe verbind ik geel en groen op correcte manier.

bvd grt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
slagsleutel schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:30:
De zwart rood zal wel de laadspanning zijn en de geel en groen mss de controle. Volgens mij zit in de batterij de bms ding. Daar komt bij mij de twijfel.
het benoemen van alles gaat wel alleen wat er mee te doen . Hoe verbind ik geel en groen op correcte manier.

bvd grt.
Kijk eens op Youtube. Er zijn behoorlijk wat filmpjes over het repareren van Milwaukee laders. Misschien zelfs van jouw model en anders kom je misschien nuttige aanwijzingen tegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

slagsleutel schreef op woensdag 25 december 2024 @ 14:30:

bvd grt.
Geel en groen zijn vermoedelijk voor loadbalancing.
Daar meet hij vermoedelijk de tussenliggende spanningen zodat de amperage's geregeld kunnen worden.

[ Voor 10% gewijzigd door copykat op 25-12-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagsleutel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AvwEz8KPkcCAtcD_jkhlSC-cgiY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZetJ4nI4gPeaPCDPvob0GVRU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slagsleutel
Vanavond de zekering maar doormeten. Deze zit bij de ingang voedingskabel F101 T3.15A/250VAC. Heb ik net ontdekt.

En wat meer uitlkaar om te zien waar iets verbrand zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elektriekert
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:32
[...]
Klopt, ook niet te lang aanhouden! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

elektriekert schreef op woensdag 25 december 2024 @ 16:47:
[...]

Klopt, ook niet te lang aanhouden! :+
En niet door een ballonenwinkel heen lopen......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ik heb nog eens nagedacht over je vraag:

beetje laag resolutie foto.
maar je kan in fases checken waar t op houd.
eerst onbelast:(geen accu er op)
1 na de zekering meten of er nog 230vac te meten valt.
( of over de zekering, geen spanning is heel wel spanning is stuk)
2 na je gelijkrichter linker sectie van je foto denk ik.
kan niet goed zien waar maar is vaak een 4polig blok of 4 diodes. daarna is er vaak een condensator om de rimpel er uit te halen en een ontstoringsspoel. rechterzijde van je printje (check of je 24volt oid meet)
(met een beetje geluk kan je dat meten op de connector pennen voor je accu maar soms moet je eerst met misschien groen geel? een accu detectie circuit sluiten en moet je dus ergens daar voor meten.)
( niet zomaar iets kort sluiten als je niet zeker weet wat het is. !)
( je kan wel kijken of er een gelijkspanning opstaat die bijv. die transistor/triac activeert om stroom te laten lopen naar de polen. (dat lijkt me een logische functie: accu er op => voeding word geschakeld om vermogen te leveren op de uitgang: rood blauw.
accu los "versterking" op nul en geen vermogen op de uitgang.
(loadbalancing zit vaak in de accu met een klein bordje)
alles werkt?

Dan belasten met de accu en kijken wat groen geel doet.
1 kijken of de dc spanning instort op de polen ja? transistor stuk? bolle condensator? verbrande weerstand?
nee?
2 Word je accu wel "herkend"?
(leds op je lader?)
verandering van spanningen op de polen?

als het aandurft kan je ook nog met je multimeter stroom meten maar dan moet je éérst even het uitgangs vermogen weten van je lader en daarmee de maximale stroom uitvoer.... ( anders is je multimeter gesmolten :+ )

• Niekage
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 07:58
Wat is een kwalitatief goed (hout)borenset? Met veel verschillende boren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:33

Pixeltje

Woo-woohoo!

Niekage schreef op donderdag 26 december 2024 @ 16:14:
Daar is het al vaak over gegaan. Heller, rotec (misschien schrijf ik dat verkeerd) worden vaker genoemd. Ik gebruik zelf één knap setje en voor het lompere werk heb ik een wegwerpdoos gekocht waar alle maten tot 10mm een paar keer in zitten.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
borenset in dit topic.

• Odeklontje
  • Registratie: Juli 2017
  • Niet online
mydogisgone schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:54:
[...]

Ik zit er ook aan te denken om dit type freesmachine te kopen. Waarom heb je exact deze gekozen qua accessoires? Ik zie allemaal verschillende versies en ik zou graag een van de meest complete willen aanschaffen.
Al een keuze gemaakt of al ervaring? Ik zit namelijk ook te kijken en neig naar de Makita DRT50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• averroes1198
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-02 00:10
Fisch en FAMAG zou ik dan naar kijken voor hout, Baptist en Amazon verkopen beide merken.

Zelf heb ik een Fisch setje voor hout, FAMAG vind ik te duur persoonlijk maar is wel het beste.

Voor steen/beton heb ik een Heller Trijet setje, deze bevalt erg goed.

[ Voor 25% gewijzigd door averroes1198 op 28-12-2024 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Wat @Pixeltje al zei…….Rotec en Heller en meestal staat Alpen ook in dat rijtje.

Eerstfenoemde koop ik altijd, zaagjes (dikkepeer en reci), gatzagen, boortjes en frezen.

Niet overal makkelijk verkrijgbaar (muv internet) terwijl Alpen en Heller volgens mij zelfs bij de Hornbach liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Koffie, tabletje, even relaxen voordat ik ga voegen. Ontbijten.
En ik dacht oja mn boorkolom heeft zn val gebroken op mn ene waterpas en de andere is ongeveer versleten tot een kale aluminiumkoker.
Dus tijd voor een kerst kadootje uit eigenzak...
Hoeft geen profi ding te zijn van 80 euro maar wel enigzins nauwkeurig.
(als ik echt moet levelen over langere lengtes doe ik wel mn laserlijn aan.)
Beetje rond gebrowsd en zag de stanley's met lineaal opzich mooi maar niet de formfactor die ik zocht.
Zag in de Hornbach nog eentje met een doorkijkglaasje, handig als je voor je waterpas staat dan hoef je niet omheen te buigen. Maar hoelang blijft dat "doorzichtig"?

https://www.hornbach.nl/p...twaterpas-80-cm/10393599/

En dan is denk ik een stabila slimmer.
https://www.hornbach.nl/p...terpas-70-80-cm/10468391/

Maar ik zag deze en die heeft eigenlijk wat ik zoek. Op 1 ding na en dat is de 2de lijn (in de libelglas) voor afschot.
https://www.hyundaihandtools.eu/Hyundai-waterpas-80cm/59308

Iemand nog een idee?
Tot ongeveer 30 euro max.
Beetje als deze maar net natuurlijk niet leverbaar...
https://www.bol.com/nl/nl...e-80-cm/9200000124202868/

Deze mist weer de precisie tweede libelle lijntjes 😥maar wel weer draaibare hoek 😍 en geen lineaal aanduiding. 😥
https://nl.bauhaus/waterpassen/stabila-waterpas/p/23545678

Vond ook een aparte....
https://www.totaltools.sh...krachtige-magneten-80-cm/

Geen accu bij geleverd.......... _O-
Skip ik maar.

Dit is hem:
https://www.conrad.nl/nl/...ternetwinkel&refresh=true
Maar damn eigenlijk te duur.....

:)

[ Voor 20% gewijzigd door copykat op 28-12-2024 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@copykat die bahco is er ook in 600, als het een budgetkwestie is maar je wilt die per sé.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

veel verschillende boren kopen betekent ook dat je veel boren niet gaat gebruiken. Kwalitatief goede boren zijn duur, dus je gaat veel dure boren niet gebruiken.
Ik zou een standaard setje kopen (3-10mm) en daarma uitbreiden. Zelfs bij een 3-10mm setje ga je sommige boren niet gebruiken.

https://borentappenschure...t-hss-3-10-mm-8-dlg-famag
Ik heb zoiets, en nu een ook heel aardig setje van mijn gereedschapsmerk ivm snelkoppelingen. Prima boortjes. Rotec alpen heller izar, zijn ook al genoemd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

copykat schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:17:
En ik dacht oja mn boorkolom heeft zn val gebroken op mn ene waterpas en de andere is ongeveer versleten tot een kale aluminiumkoker.
Beetje rond gebrowsd en zag de stanley's met lineaal opzich mooi maar niet de formfactor die ik zocht.
Zag in de Hornbach nog eentje met een doorkijkglaasje, handig als je voor je waterpas staat dan hoef je niet omheen te buigen. Maar hoelang blijft dat "doorzichtig"?

Maar ik zag deze en die heeft eigenlijk wat ik zoek. Op 1 ding na en dat is de 2de lijn (in de libelglas) voor afschot.

Iemand nog een idee?

Deze mist weer de precisie tweede libelle lijntjes 😥maar wel weer draaibare hoek 😍 en geen lineaal aanduiding. 😥

Vond ook een aparte....

Skip ik maar.

Dit is hem:

misschien een idee:
  1. Zoek bij klium op waterpas
  2. Filter op 800mm
  3. Sorteer op prijs (laag naar hoog)
Zo hoef je niet langs 6 (web)winkels en heb je een aardig idee wat er tekoop is rond je budget.
ze verkopen de grote merken sola, stabila, stanley etc

zelf zou ik denk ik deze pakken
https://www.klium.nl/nl/s...er-80-cm-4201116261-71687 en dat meten lekker aan een rolmaat oid overlaten. zelf heb ik wel een stanley met een meetlat, maar gebruik het echt helemaal nooit.

[ Voor 7% gewijzigd door twain4me op 28-12-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik vind het helemaal niets, afstand meten met een waterpas. Te dik waardoor je altijd onnauwkeurig meet of aftekent.

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 28-12-2024 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC

Iemand nog een idee?

Vond ook een aparte....

Skip ik maar.

Dit is hem:

Voor mijn doel voldoet deze https://www.lidl.nl/p/powerfix-digitale-waterpas/p100214213 (mijn model is 20 jaar ouder).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Boudewijn schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:45:
Ik vind het helemaal niets, afstand meten met een waterpas. Te dik waardoor je altijd onnauwkeurig meet of aftekent.
Opzich is het daar ook niet voor, en de fabrikanten weten dat zelf ook, mijn stanley staan bv alleen 2mm streepjes. :+ En volgens mij op een oude die ik had alleen halve cm's. Voor op de cm nauwkeurig is het prima, maar dat komt niet veel voor op dergelijke korte afstanden. Het gaat trouwens ook een beetje tegen het gevoel van de meeste tweakers in om "ongeveer" af te tekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
@copykat
Als die Hyundai voldoet dan neem je die toch.
Die dubbele streep vind ik geen gemis. Als ik een vaste helling uit wil zetten dan plak ik aan een einde iets van de goede dikte en dan de waterpas gebruiken zoals je normaal doet.

Daarmee kan je elke helling uitzetten en niet alleen die van de dubbele lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Iemand nog een idee?

Vond ook een aparte....

Skip ik maar.

Dit is hem:

Ik heb onlangs een set gekocht van Sola omdat ik een nauwkeurige waterpas zocht. Het is een 60cm en een 120cm. Bij het gebruik vind ik vooral de libelle met extra contrast erg fijn. Via Sola nog een gratis hoes/tas erbij om ze netjes op te bergen.
Het is wel boven je budget van 30 Euro voor één waterpas, je komt uit op ongeveer 80 Euro voor de set.
https://www.hevutools.nl/...-limited-edition-01031440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Boudewijn schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:45:
Ik gebruik t meestal als indicatie.
Bijv. Als ik 2 schroeven moet boren.
Waterpas op hoogte, dan twee streepjes ongeveer ter hoogte vd beoogde gaten en een vertikale dot in t centrum
Dan hoef ik niet over de gehele lengte een potlood streep te zetten op de muur.
(uiteraard kan dit ook met schilderstape over je waterpas plakken.)
En dan uiteraard na meten met een lineaal.
Vandaar dat lineaal een nice to have is.😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Tempting.
Online uitverkocht. En ik heb altijd dan pech dat mn batterijtje op is als ik hem nodig heb.... :+
Ik heb al een digitale graden meter (zo'n vierkant boxje) die zet ik al boven op mn waterpas indien ik echt strak wil meten. En een sola 2meter.

[ Voor 8% gewijzigd door copykat op 28-12-2024 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
copykat schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:46:
[...]

Tempting.
Online uitverkocht. En ik heb altijd dan pech dat mn batterijtje op is als ik hem nodig heb.... :+
Ik heb al een digitale graden meter (zo'n vierkant boxje) die zet ik al boven op mn waterpas indien ik echt strak wil meten. En een sola 2meter.
;) Mijn batterij gaat best lang mee. Ik gebruik m onder andere om de hoogte van bomen mee te bepalen (Pythagoras).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

twain4me schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:55:
[...]

misschien een idee:
  1. Zoek bij klium op waterpas
  2. Filter op 800mm
  3. Sorteer op prijs (laag naar hoog)
Zo hoef je niet langs 6 (web)winkels en heb je een aardig idee wat er tekoop is rond je budget.
ze verkopen de grote merken sola, stabila, stanley etc

zelf zou ik denk ik deze pakken
https://www.klium.nl/nl/s...er-80-cm-4201116261-71687 en dat meten lekker aan een rolmaat oid overlaten. zelf heb ik wel een stanley met een meetlat, maar gebruik het echt helemaal nooit.
Omdat ik al , gekregen van iemand die hem dubbel had, 2meter sola heb in goud zou dit mooi bijpassend zijn. https://www.klium.nl/nl/s...ud-80-cm-4201116548-73346
Geen streepjes maar contrast vlak. Heeft dat nog nadelen?
Bijvoorbeeld niet kunnen zien hoeveel uit t lood?

@JukeboxBill goeie , dan hoef ik ook niet die draaibare libel versie te kopen bij bauwhaus. Al leek me dat wel handig met even snel een hoek bepalen.
Of een hoek in stellen en dan ergens anders controleren of die hoek ook daar zit. (tuin waterafloop bijvoorbeeld.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Fraggert schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:45:
@copykat die bahco is er ook in 600, als het een budgetkwestie is maar je wilt die per sé.
Was meer van hoeveel meer waarde is een waterpas boven de 30-35 euro?
Opzich heb ik geen moeite met 1 keer uithuilen over de prijs en veel plezier hebben ervan maar ik moet wel t gevoel hebben dat t t waard is.

Opzich heb ik nu 3 candidaten.
De bauhaus stabila 80cm met variabele libel instelling.(mn graden boxje kan ik hier ook voor gebruiken dus eh gaat alleen maar vuil in zitten vrees ik.
Dus: Eigenlijk 2 serieuze kandidaten.(tot nu toe.)
De gouden sola 80cm met contrast libel, groene zijkanten.
En die bahco.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Dan zou ik altijd een merk nemen dat meetspullen maakt, ipv een merk dat letterlijk overal zijn naam op plakt. Mijn keuze zou bij sola liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefvanOekel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-01 23:53
@copykat Een BMI waterpas is goed onder de 30 euro te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
copykat schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:18:
Opzich heb ik geen moeite met 1 keer uithuilen over de prijs en veel plezier hebben ervan maar ik moet wel t gevoel hebben dat t t waard is.
Een digitale dan maar?
Die met een piep als die level is, is wel fijn. Hoef je niet steeds naar de luchtbellen te staren 😉

Een Stabila Tech 196 is vast wel overkill (ook qua budget), maar wel gegarandeerd uithuilen!

[ Voor 11% gewijzigd door DJMaze op 29-12-2024 15:13 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
DJMaze schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:04:
[...]

Een digitale dan maar?
Die met een piep als die level is, is wel fijn. Hoef je niet steeds naar de luchtbellen te staren 😉

Een Stabila Tech 196 is vast wel overkill (ook qua budget), maar wel gegarandeerd uithuilen!
Ik heb een digitale Laserliner Plus 60, maar digitaal is minder nauwkeurig dan de libel, die er ook op zit.
Hij is 60 cm lang en je kan hem aan een einde een mm ofzo optillen voordat digitaal wat wordt gemeten.
De libel geeft dan al een klein beetje verschuiving.
Er zijn wel betere, maar dan gaat de prijs flink omhoog.

Maar ik heb hem vnl. gekocht om zonder een referentie van iets wat al waterpas of te lood staat, hellingen en hoeken te meten.
Hoef ik niet meer te klungelen met een losse waterpas en zwaaihaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• trabant
ChefvanOekel schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:23:
@copykat Een BMI waterpas is goed onder de 30 euro te vinden.
Ik hou mijn BMI liever een flink stuk onder de 30 waterpas... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

JukeboxBill schreef op zondag 29 december 2024 @ 15:37:
[...]

Ik heb een digitale Laserliner Plus 60, maar digitaal is minder nauwkeurig dan de libel, die er ook op zit.
Hij is 60 cm lang en je kan hem aan een einde een mm ofzo optillen voordat digitaal wat wordt gemeten.
De libel geeft dan al een klein beetje verschuiving.
Er zijn wel betere, maar dan gaat de prijs flink omhoog.

Maar ik heb hem vnl. gekocht om zonder een referentie van iets wat al waterpas of te lood staat, hellingen en hoeken te meten.
Hoef ik niet meer te klungelen met een losse waterpas en zwaaihaak.
Ik heb ooit gebruik mogen maken van een bosch blauw digitale waterpas en die had zo'n preset memory.
Als je iets strak op t oog "waterpas" wilde maken is dat best handig. Dus uit waterpas maar wel lijkend of.
Klets tegen plafond en lock memory.
Daarna op je object en piep is t zelfde. Kon je ook nog even checken of vloer en plafond ongeveer de zelfde kant op neigde..

Maar voor 95% is een libel prima en sneller. (ook van meerdere kanten te bekijken.)
Hoek bepaling kan ook met zo'n boxje maar daar is zo'n digitale waterpas best handig als t oppervlak lang genoeg en vlak is...

Klium heeft 12 euro verzendkosten dus dan is het opeens 43 euro. De sola az(m)80
Op bol.com zonder verzendkosten net zo duur.
En amazon ook.

(Eens kijken bij de gereedschap winkels in de buurt. Of ik t zo mee kan nemen. (en goedkoper)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:32
Voor het schuren van mijn parketvloeren en andere renovatiewerken in een woonhuis zoek ik een goede bescherming.

Moet ik gaan voor een half of volgelaatsmasker?

Wil wel investeren in een systeem met herbruikbaar/verwisselbare filters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
replica17 schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:43:
Voor het schuren van mijn parketvloeren en andere renovatiewerken in een woonhuis zoek ik een goede bescherming.

Die hebben vaak dezelfde filters en beschermen dus even goed. Pasvorm komt bij volgelaat wel nauwer. Voor parketschuren zou ik halfgelaat kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefvanOekel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-01 23:53
@copykat Kwb heeft een waterpas met lineaal voor 28 euro thuis bezorgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

In de eerste plaats wil je een bouwstofzuiger, natuurlijk. Er vanuitgaand dat je die al hebt, gebruik ik meestal m'n halfgelaatsmasker bij schuurwerk. Het volgelaatsmasker meer als je met vervelende dampen of gassen aan het werk bent, of als oog- of gelaatsbescherming ook belangrijk is. Als ik moet slijpen, draag ik bv. over het algemeen het volgelaatsmasker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• replica17
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:32
henkie196 schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:50:
[...]

In de eerste plaats wil je een bouwstofzuiger, natuurlijk. Er vanuitgaand dat je die al hebt, gebruik ik meestal m'n halfgelaatsmasker bij schuurwerk. Het volgelaatsmasker meer als je met vervelende dampen of gassen aan het werk bent, of als oog- of gelaatsbescherming ook belangrijk is. Als ik moet slijpen, draag ik bv. over het algemeen het volgelaatsmasker.
Dank voor de reactie. Bouwstofzuiger heb ik. Heb zowel het volgelaats- en halfgelaatsmasker van 3M besteld. Zodoende kan ik afwisselen en de filters zijn voor beide bruikbaar. Eenmalige investering zeggen we dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Half is voldoende, beetje fatsoenlijke bril er bij op en good to go d:)b

Volgelaatsmasker kan......maar dat is meestel bij dampen/gassen die makkelijker je ogen kunnen bereiken, dan is een bril niet voldoende.

Voor het parketschuren en ander kluswerk in en om huis is halfglaats voldoende in de regel.

Mooi voorbeeld nog van @henkie196 slijpen met vonkenregens maar ook dampen is volgelaats wel prettig maar voor mij gaat het dan op dat ik dat niet voldoende doe thuis.

Sporadisch laswerk doe ik ook met halfgelaats en een nauwe bril en natuurlijk mijn laskap voor.
In de berging heb heb ik een plekje waar ik een oude ITHO box heb hangen en daarmee op standje 4 de ruimte afzuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

replica17 schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:09:
[...]

Dank voor de reactie. Bouwstofzuiger heb ik. Heb zowel het volgelaats- en halfgelaatsmasker van 3M besteld. Zodoende kan ik afwisselen en de filters zijn voor beide bruikbaar. Eenmalige investering zeggen we dan maar...
juist........spuit 11 hier dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PtrO
  • Laatst online: 03-06 22:02
Parkside, elektrische "ḧand" schroevendraaier...... had wel een minipistool van o.a. bosch maar als pistoolgreep, net te ongemakkelijk

Altijd al zoiets erbij willen hebben om veel schroefjes van sommige apparaten in/uit los te halen.

Binnenkort ook maar's kijken naar de kleinere (en voor mij wat geschiktere) versies tbv printplaat schroeven.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PD1QBL5DYYbfIr0bY9bIUTzIJHo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/1O4nxXP2ndkB3kPIyqH0HivP.webp?f=user_large
Prijs €15 (zonder USB-C oplader), instelbare ratel-torq met een zooi bitjes.
Ligt best goed in de hand en voor het geld in mijn gevoel, best een stevig/sterk ding.

Iemand ervaring met die kleinere precisie dingen ?

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
PtrO schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:46:
Parkside, elektrische "ḧand" schroevendraaier...... had wel een minipistool van o.a. bosch maar als pistoolgreep, net te ongemakkelijk

Altijd al zoiets erbij willen hebben om veel schroefjes van sommige apparaten in/uit los te halen.

Binnenkort ook maar's kijken naar de kleinere (en voor mij wat geschiktere) versies tbv printplaat schroeven.
[Afbeelding]
Prijs €15 (zonder USB-C oplader), instelbare ratel-torq met een zooi bitjes.
Ligt best goed in de hand en voor het geld in mijn gevoel, best een stevig/sterk ding.

Iemand ervaring met die kleinere precisie dingen ?
Ik heb zoiets van Makita (DF001D). Voor losdraaien is het wel handig, maar het heeft geen krachtinstelling, zoals bij de gewone accuschroefmachines en ook geen variabele snelheid.
Met iets vastschroeven is dat dus waardeloos, want je moet opletten dat je niet te ver draait. De schroefsnelheid is daar veel te groot voor.
Ik zou zoiets ook nooit willen gebruiken voor precisie schoefwerk. Dan maar iets minder snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
@PtrO Het principe is vergelijkbaar met wielbouten: Die kun je wel met de slagmoersleutel losdraaien, maar vastzetten doe je rustig aan tot aan het juiste moment, en niet erover.

De praktijk zal moeten uitwijzen of die 5 koppelstanden tot max 5Nm daarvoor voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PtrO
  • Laatst online: 03-06 22:02
trabant schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:05:
@PtrO Het principe is vergelijkbaar met wielbouten: Die kun je wel met de slagmoersleutel losdraaien, maar vastzetten doe je rustig aan tot aan het juiste moment, en niet erover.

De praktijk zal moeten uitwijzen of die 5 koppelstanden tot max 5Nm daarvoor voldoen.
Wat mij tegen staat met die koppelstand is dat het gaat ratelen.
Door het niet al te lange heb ik een wat gevoel geeft dan mijn nu kleine bosch pistoolmodel.
Op de zwakste stand lijkt het mij prima om grotendeels - veilig - in te draaien.

Inzake wielbouten, doe ik losdraaien met een (snoer)slagsleutel en opdraaien met een zwakke schroefmachine. Het laatste stukje is dan - altijd - met de momentsleutel.

@JukeboxBill ding draait niet heel erg snel maar mooier zou idd zijn als het variabeler was. Die makita ken ik maar is mij te groot.

Uit/inschroeven is in i.p. geen punt met de hand maar zoef-zoef-roef gaat het net FF sneller (denk ik).
Soms wel eens lamme polsen en aan een tafel zittend werkend is een staafmodelletje net wat handiger.

Bij elkaar genomen voor die €15, kan er weinig misgaan. Voor idem aan het werktafel, overweeg ik die kleine minibit versie (rechts) van Parksite ook heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b15BqT8eaDDaRhir3su1C2TPqK0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/blbyTCNzIKnb4T60F8jN3c2D.png?f=fotoalbum_large
Update: de mini-versie gebruikt batterijen wat voor mij s/ws een nogo zal gaan worden.

De linkse (geïsoleerd) is ook erg aantrekkelijk maar zo vaak kom ik niet in een meterkast.
Blijft leuk wat gereedschap "rond" te draaien.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valluik
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-06 23:44

valluik

Probeert ook maar wat

Voor mijn nieuwe tafelzaag een zaagblad gekocht voor als het wat verfijnder moet. Ik dacht, ik koop eenzelfde blad als er stock in zit maar dan met meer tanden. Blijkt dus een te dun blad te zijn dat bedoeld is voor accu-zagen, de snede is 1,8mm en niet 2,4mm (stock). Had ik op de plaatjes kunnen zien natuurlijk, al staat daar ook een stekkersymbool :X .

Enfin, zagen lukt dus niet, het materiaal loopt vast tegen het spouwmes zo lijkt het. Wat is wijsheid? Zonder spouwmes zagen is absoluut geen optie w.m.b., maar moet ik het werk gewoon doorduwen? Of verlies nemen voor die €22 en een ander blad kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

even inhakend op de waterpas-saga hier......

Naast diverse losse apps voor zowel android als iOs kun je je Iphone standaard alals digitale waterpas gebruiken.

https://support.apple.com...e/iphone/iphbd435673d/ios

Let hierbij wel even op dat je als je (in plaats van tegen de muur) je device OP een waterpas of lange lat legt je even rekening houd met je drukknoppen aan de zijkant van de behuizing! Ik legde een dun stripje onder de zijkant van mijn hoesje zodat de knoppen vrij liggen maar de telofoon nog steeds vlak ligt.

Afbeeldingslocatie: https://help.apple.com/assets/67104C956810595555038D9A/67104C9D2EEB5C79B1030278/nl_NL/97afdc1fca83c044185d36c406684adb.png

Ik weet niet wat de afwijking hiervan etc is, maar allicht is het handig voor iemand.

[ Voor 15% gewijzigd door Fraggert op 31-12-2024 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

valluik schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:57:
Voor mijn nieuwe tafelzaag een zaagblad gekocht voor als het wat verfijnder moet. Ik dacht, ik koop eenzelfde blad als er stock in zit maar dan met meer tanden. Blijkt dus een te dun blad te zijn dat bedoeld is voor accu-zagen, de snede is 1,8mm en niet 2,4mm (stock). Had ik op de plaatjes kunnen zien natuurlijk, al staat daar ook een stekkersymbool :X .

Enfin, zagen lukt dus niet, het materiaal loopt vast tegen het spouwmes zo lijkt het. Wat is wijsheid? Zonder spouwmes zagen is absoluut geen optie w.m.b., maar moet ik het werk gewoon doorduwen? Of verlies nemen voor die €22 en een ander blad kopen?
je kunt hier niet zoveel mee. Als het een enorn duur blad is dat je niet op mp kwijt kunt zou je kunnen kijken of je je spouwmes dunner kunt maken. Moet ie wel nieuw spouwmes kopen voor je gewone bladen.

Voor 22€, ik zou hem voor 10€ op mp zetten en het juiste blad kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Boudewijn op 31-12-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:29

paQ

Ik zoek al een poosje naar een mooi setje 'elektronica' precisie schroevendraaiers. Gewoon een setje in een bundel.

Wera micro is perfect, maar dan niet 28 delig 9voor 120 euro), niets met houder en waar je het weer in moet klikken, en ze hebben echt te gekke setjes van 6 stuks, maar die zitten dan in een of andere plastic standaard ipv in een hoes :(
Nu heb ik het BOSCH (groen) setje besteld, maar ben daar nog niet erg over te spreken. Als je alleen al ziet hoe enorm gekut het is om er eentje terug in de hoes te steken; pure ergernis.

Waarom maakt Wera die 6 st setjes niet gewoon in hoes :?
Wiha heeft dan wel nog de 'essentials' lijn, maar die is ook meten wel heel el cheapo.

eisen:
goede kwaliteit
lange dunne shaft
plat / kruis / torx, 6-10 delig is ruim voldoende.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

paQ schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:53:
Ik zoek al een poosje naar een mooi setje 'elektronica' precisie schroevendraaiers. Gewoon een setje in een bundel.

Wera micro is perfect, maar dan niet 28 delig 9voor 120 euro), niets met houder en waar je het weer in moet klikken, en ze hebben echt te gekke setjes van 6 stuks, maar die zitten dan in een of andere plastic standaard ipv in een hoes :(
Nu heb ik het BOSCH (groen) setje besteld, maar ben daar nog niet erg over te spreken. Als je alleen al ziet hoe enorm gekut het is om er eentje terug in de hoes te steken; pure ergernis.

Waarom maakt Wera die 6 st setjes niet gewoon in hoes :?
Wiha heeft dan wel nog de 'essentials' lijn, maar die is ook meten wel heel el cheapo.

eisen:
goede kwaliteit
lange dunne shaft
plat / kruis / torx, 6-10 delig is ruim voldoende.
Met google kom ik bijvoorbeeld op Sonic uit, zou dat voldoende zijn?

https://www.automotive-li...oevendraaierset-23-delig/

Maar zelfs Milwaukee heeft zulk spul wel

https://nl.milwaukeetool....ecisie-schroevendraaiers/

Wiha Pico zit net onder Wera qua prijs denk ik

https://www.wiha.com/nl/n...draaiers/picofinish/sets/

ik zou een rondje google er even aan besteden om te kijken wat er naar je zin is. :)

Je kunt overigens ook leuke houders (laten) 3D printen
https://www.thingiverse.com/thing:4040452

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 31-12-2024 10:02 ]

Pagina: 1 ... 233 ... 250 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).