Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomH90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-06 09:05
Hi all,

Ben eindelijk bij de afwerking van onze verbouwing, de plinten, sierlijsten en architraven.

Nu wil ik de architraven toch wel vast 'tacken', maar ga je zo'n apparaat natuurlijk verder niet tot nooit meer gebruiken.

Nog goede tips? Ik zat bij de gamma bijvoorbeeld naar zo'n elektrische stanley tacker te kijken, ben je voor 50euro ongeveer klaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb geen tacker, maar zie soms wel werk van tackers. De goedkopere rammen te hard of zacht (of de afstelling is beroerd) waardoor het werk er vaak net niet netjes uitziet. Mogelijk rammen mensen ook de verkeerde spijkertjes/projectielen weg met die goedkopere dingen.

Als je beperkt budget hebt zou ik eerder een a-merk tacker kopen op MP en voor een paar tientje minder terugzetten na je klus.

[ Voor 13% gewijzigd door Boudewijn op 07-08-2024 21:23 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-06 22:41

copykat

Good copy isn't bad

miicker schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 09:18:
Ik moet binnenkort in verband met de plaatsing van de aanbouw een muurtje slopen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik ga nieuw gereedschap van Makita kopen. Nu gaat het enkel om dit muurtje (tussen garage en huis), dus het liefst koop ik iets wat ik daarna voor andere doeleinden kan gebruiken (ik moet bijvoorbeeld ook alle wandtegels in de keuken gaan verwijderen). Wat kan ik daarvoor kopen? Kan ik dit met een boorhamer doen? Of heb ik iets anders nodig?
Blijft de zaagsnede zichtbaar? Of komt je aanbouw er tegen aan?
Als hij zichtbaar is moet je eigenlijk wat hele stenen schoon bikken en die in passen in je gezaagde muur.
Bij je garage en of je huis muur.

Enkelsteens is met een steen beitel en een vuistje in de voeg zo los te slaan.(al is soms de voeg harder dan de steen. Een paar 8mm (hamerboor) gaten op strategische plekken. Paar klappen met de moker en het is los.
Beginnen bij de deur/poort en dan naar beide zijde werken. Klap met t vuistje/moker en dan in de scheur je steen beitel meppen. Niks electrisch nodig. Minder kans op ongelukken.
Alleen ongeveer 1 halve steen afstand van je muur inslijpen. Eerst halverwege zodat niet perongeluk je hele muur omvalt naar je toe.
Met een hamerboor de afgeslepen hoekstenen in boren in de voegen zodat ze los komen, een ander indien nodig , losgekomen steen op de juiste plek doorslijpen en weer in voegen.
Muurtje weer als nieuw. Eh oud.

Maar een dikke 1m 2.5kg sloophamer if nogbeter een mega dikke kango sloop hamer machine? en een woeste haakse slijper is natuurlijk altijd leuker en sneller als je de huur ophaal en wegbrengtijd en andere voorbereiding niet meetelt.

Het is geen 20meter dubbelsteens muur dus vermoedelijk ben je zo klaar. Met puin maken.😂

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Retrospect schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 19:46:
[...]

Welkom bij de club. Volgens mij inmiddels de meest gekochte afkortzaag onder Tweakers :) Heel veel plezier er van.
Ziet eruit als een handig ding met mooie prijs. Kan mij echter niet aan de indruk onttrekken dat ze goed hebben afgekeken bij de DeWalt DWS774 / DWS777 :D Vooral het onderstel lijkt er errrrg veel op :p

DWS774 is ook een toppertje trouwens, bevalt mij prima. Zijn hier ook redelijk wat die die afkortzaag hebben. Mooi compact doordat de geleiders in de behuizing zitten. En het schaduwlijn systeem werkt ook handig.

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 07-08-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:32
ThomH90 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:07:
Hi all,

Ben eindelijk bij de afwerking van onze verbouwing, de plinten, sierlijsten en architraven.

Nu wil ik de architraven toch wel vast 'tacken', maar ga je zo'n apparaat natuurlijk verder niet tot nooit meer gebruiken.

Nog goede tips? Ik zat bij de gamma bijvoorbeeld naar zo'n elektrische stanley tacker te kijken, ben je voor 50euro ongeveer klaar.
Die Stanley van €50 kan maximaal 14 mm lange nieten in. Daar heb je niet veel aan.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

ThomH90 schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:07:
Hi all,

Ik heb een metabo electrische tacker 21mm spijkertjes en nieten. Best handig met klusjes maar geen bouwer zoals een tacker op compresorlucht.
Voor wat jij wilt is al snel 30-40mm spijkers nodig.

Deze doet 32mm en dat zal net genoeg zijn.
Ik kan niet zien wat die stanley doet maar vermoedelijk ook max 31mm.
Wat wel altijd een dingetje is is de kracht instelling hoe diep de nagel er in gaat.
Teweinig en je moet met een drevel naslaan teveel en je hebt een gat om te plamuren.
Ik de voorkeur voor instellen op teweinig en na drevelen.

Wat hierboven gezegd is, nauwkeurigheid van instellen schietkracht maakt de bruikbaarheid.
(heb ooit met een pneumatische tacker gewerkt en dat is echt een pistool foutje met instellen en je schiet dwars door je latje heen. Best gevaarlijk zo'n spijker op hoge snelheid.)
Ik heb toen vuren vloerlatten blind vernageld tegen mn dakapeldak als afwerking en dan is met de hand spijkeren een hel. En mes/groef dicht duwen en vast spijkeren gaat niet dan is inschieten met de andere hand een verademing. Ding terug gebracht en heb nog de doosjes met spijkers die over waren.
Nooit tot aanschaf compressor en tacker gekomen. 700euro ben je zo kwijt.

Laatjes maken, achterkanten van kasten nieten, enz. Iets tijdelijk snel vast zetten en lijmen om later in te boren en vast te schroeven. Je kan veel dingen verzinnen voor zo'n ding. :)

Je moet ongeveer minimaal 15mm extra spijkerlengte hebben op je materiaaldikte om t vast te krijgen.
En let op de na bestel mogelijkheid vd spijkers.

Je zou op marktplaats kunnen snorren opzoek naar iemand die iets mooiers wilt.
Compressoortje met tackerset die na 5 spijkers even t vat moet bijvullen. Ok je zal niet het snelheids record vestigen en in lawaai zitten maar zo'n eentje die continu door kan is best prijzig als compressor.
Kan je altijd weer terug op MP zetten als je klaar bent en de ruimte die het inneemt teveel vind.
:)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 23:21
ThinkPad schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:40:
[...]

Ziet eruit als een handig ding met mooie prijs. Kan mij echter niet aan de indruk onttrekken dat ze goed hebben afgekeken bij de DeWalt DWS774 / DWS777 :D Vooral het onderstel lijkt er errrrg veel op :p

DWS774 is ook een toppertje trouwens, bevalt mij prima. Zijn hier ook redelijk wat die die afkortzaag hebben. Mooi compact doordat de geleiders in de behuizing zitten. En het schaduwlijn systeem werkt ook handig.
Zat al te kijken naar deze DeWalt maar de tip over de Hikoki is wel interessant. Ruim 100 euro goedkoper en kan ook 300 mm zagen itt 250 op de DeWalt. Zijn beide machines secuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik heb de DWS774-QS vorig jaar als Amazon warehouse deal gekocht (nieuw in doos, ongebruikt) voor €257.
De zaagsnedes zijn keurig haaks/verstek. De volle mep vond ik idd ook wel prijzig. Ik denk dat je je aan de HiKOKI ook geen buil zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 11:52
MJV schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 20:02:
Misschien een long-shot, maar probeer het toch.

Ik heb op Marktplaats 2 x Makita HM1213 breekhamers gekocht. Nu zit daar een technologie op die ervoor zorgt, dat ze alleen echt herrie maken als ze weerstand voelen. Dus, als je ze aanzet dan is het nog best te doen.

Althans, bij 1 van de 2 machines. Die klinkt soepel en prima. Machine #2 maakt echter beduidend meer herrie. Alsof er per ongeluk een lading kiezels inzit, of een versnellingsbak zonder olie (of vet).

Zou hieraan zelf iets te servicen vallen? Of, zijn er mogelijkheden om via Makita zoiets te laten onderzoeken/repareren? Ik lees wel e.e.a. over de reparatieservice, maar dat is altijd via "de dealer" , en deze komt natuurlijk uit het 2e hands circuit.

-edit-
Nog een beetje zitten Googlen en wel een repair-manual gevonden waar aangegeven wordt hoe dat ding van binnen van nieuw vet te voorzien is, maar dat valt nog niet mee.
Dat is prima zelf te doen, die sds-max machines zijn redelijk recht toe recht aan qua techniek. Even goed onthouden hoe alles zit, en dan kan je heel ver komen zelf. Als de fout in de rotor of het anker zit word het een dure reparatie. Anders is het vaak voor een paar tientjes wel te fixen. Alle onderdelen zijn te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-06 21:40

MJV

duc848 schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 07:34:
[...]

Dat is prima zelf te doen, die sds-max machines zijn redelijk recht toe recht aan qua techniek. Even goed onthouden hoe alles zit, en dan kan je heel ver komen zelf. Als de fout in de rotor of het anker zit word het een dure reparatie. Anders is het vaak voor een paar tientjes wel te fixen. Alle onderdelen zijn te bestellen.
Ik krijg de indruk dat dat er best wat speciaal gereedschap nodig is... Pulley-tracker heb ik zo helaas niet liggen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cW2-gP-pWKfNAdPmU0XybU2FAx8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNb9cafYCXuwjO6hv5aplBQu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14:36

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
ThinkPad schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 06:42:
Ik heb de DWS774-QS voriwag jaar als Amazon warehouse deal gekocht (nieuw in doos, ongebruikt) voor €257.
De dewalt is idd net iets te prijzig, ik kree cadeautjes. (zaagbladen + schroeftol) en dan is het leuk. maar full sticker zou ik ook voor de Hikoki gaan. Waarschijnlijk kan je daar ook direct een stndaard stofzuiger op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19-06 13:27
Weggehaald..

Laat maar, beetje late reactie, zat niet op de laatste pagina te kijken.

[ Voor 104% gewijzigd door FRANQ op 08-08-2024 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:52
FRANQ schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 10:12:
Weggehaald..

Laat maar, beetje late reactie, zat niet op de laatste pagina te kijken.
Dan nog: ik zie dat HBM er twee heeft, een van 25 kg en 73 dB en een van 35 kg en 77dB. Met een tientje per kilogram, moet dat toch gunstiger en vooral stiller kunnen.
Het nadeel van een liggende tank op wieltjes is dat het transporthandvat nog altijd te laag is om er lekker mee te kunnen lopen. Been there, done that. Dan heb je meer plezier van een hogere bouwwijze: een staande tank of op een hoger karretje gemonteerd.

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
copykat schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 21:31:
[...]

Blijft de zaagsnede zichtbaar? Of komt je aanbouw er tegen aan?
Als hij zichtbaar is moet je eigenlijk wat hele stenen schoon bikken en die in passen in je gezaagde muur.
Bij je garage en of je huis muur.

Enkelsteens is met een steen beitel en een vuistje in de voeg zo los te slaan.(al is soms de voeg harder dan de steen. Een paar 8mm (hamerboor) gaten op strategische plekken. Paar klappen met de moker en het is los.
Beginnen bij de deur/poort en dan naar beide zijde werken. Klap met t vuistje/moker en dan in de scheur je steen beitel meppen. Niks electrisch nodig. Minder kans op ongelukken.
Alleen ongeveer 1 halve steen afstand van je muur inslijpen. Eerst halverwege zodat niet perongeluk je hele muur omvalt naar je toe.
Met een hamerboor de afgeslepen hoekstenen in boren in de voegen zodat ze los komen, een ander indien nodig , losgekomen steen op de juiste plek doorslijpen en weer in voegen.
Muurtje weer als nieuw. Eh oud.

Maar een dikke 1m 2.5kg sloophamer if nogbeter een mega dikke kango sloop hamer machine? en een woeste haakse slijper is natuurlijk altijd leuker en sneller als je de huur ophaal en wegbrengtijd en andere voorbereiding niet meetelt.

Het is geen 20meter dubbelsteens muur dus vermoedelijk ben je zo klaar. Met puin maken.😂
Nee de zaagsnede blijft niet zichtbaar, daar komt de aanbouw tegenaan te staan. Maar thanks voor het meedenken. Ik heb binnenkort een weekend vrij en dan ga ik het gewoon op het gemak proberen.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-06 17:48
mensen ervaring met laagste prijs garantie van de Hornbach? 10% onder de laagste prijs als je een lagere prijs elders gevonden hebt.

Voor het bestellen van mijn nieuwe Hikoki afkortzaag geeft gereedschapcentrum €198,43. Hornbach doet €198,95.

Als ik de voorwaarde goed begrijp kan ik deze bij de Hornbach filiaal met bewijsstuk van gereedschapcentrum dan krijgen voor 10% onder de €198,43. Dus voor €178,59.

Is dit correct en werkt dit goed bij de Hornbach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14:35

mrc4nl

Procrastinatie expert

dikkiedik schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:52:
mensen ervaring met laagste prijs garantie van de Hornbach? 10% onder de laagste prijs als je een lagere prijs elders gevonden hebt.

Voor het bestellen van mijn nieuwe Hikoki afkortzaag geeft gereedschapcentrum €198,43. Hornbach doet €198,95.

Als ik de voorwaarde goed begrijp kan ik deze bij de Hornbach filiaal met bewijsstuk van gereedschapcentrum dan krijgen voor 10% onder de €198,43. Dus voor €178,59.

voorwaarde was dacht ik wel dat de concurrent een filiaal in de nabije omgeving moet hebben.
Maar ja, ik heb wel eens een KGS216 voor iets van 150 euro kunnen kopen bij de hornbach, omdat coolblue toen een aanbieding had, en met de prijsgarantie er nog eens 10% onderdoor ging.

ora et labora

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dikkiedik
mrc4nl schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 11:58:
[...]

voorwaarde was dacht ik wel dat de concurrent een filiaal in de nabije omgeving moet hebben.
Maar ja, ik heb wel eens een KGS216 voor iets van 150 euro kunnen kopen bij de hornbach, omdat coolblue toen een aanbieding had, en met de prijsgarantie er nog eens 10% onderdoor ging.
dit staat er op de hornbach website

Prijzen van internetaanbieders
Natuurlijk. Maar ook op het internet geldt dit alleen voor concurrenten die hun winkel in ons land, op basis van de hier geldende wetten en belastingen runnen en ook voor garantie en service bereikbaar zijn.

dus gereedschapcentrum voldoet zeker aan die eis. Dat is een dealer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:29

Dit klopt en werkt naar mijn ervaring goed. Hoe het werkt:
1. Zoek het product wat je wilt kopen en ga er mee naar de servicebalie.
2. De medewerker controleert hier een aantal dingen: komt de EAN overeen tussen de producten, wordt het product in Nederland aangeboden (e.g. Nederlandse webshop) en is de prijs inderdaad lager. Bij een online aanbieder nemen ze bijvoorbeeld een screenshot van de website met het product en de prijs.
3. Je krijgt een printje met hierop de nieuwe prijs en een barcode, deze kan dan bij de kassa worden gescand.

Ik heb nog nooit gehad dat mijn verzoek werd afgewezen. Ik gebruik het zelf af en toe als er bijvoorbeeld een makita accu-actie is. Dan zie je nog wel eens dat "niet officiele verkooppunten", die dus niet meedoen aan de actie, de prijs van deelnemende machines omlaag gooien. Ik ga dan hiermee naar de Hornbach en heb dan de machine voor de lagere prijs, terwijl ik ook gebruik kan maken van de accu-actie omdat de Hornbach wél een van de officiele verkooppunten is.

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dikkiedik
dat is top. ga ik dat doen. Gereedschapcentrum bestel ik normaal gesproken mijn spullen, maar 10% extra korting is natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
dikkiedik schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:06:
dat is top. ga ik dat doen. Gereedschapcentrum bestel ik normaal gesproken mijn spullen, maar 10% extra korting is natuurlijk altijd mooi meegenomen.
Eergister nog gedaan met een combiboor, was een paar euro goedkoper bij gereedschapcentrum, hornbach ging er in mee + 10% korting. Overigens goed letten op het EAN, heel veel producten bij Hornbach hebben een afwijkend EAN omdat het product dan enkel verkocht wordt bij hornbach, in typenummer van de fabrikant zit dan bijvoorbeeld 1 cijfer verschil. Juist om die reden dat ze niet hoeven mee te gaan in prijsvergelijk.

Verder is de enige eis dat het bedrijf dat het goedkoper aanbied voor iedereen toegankelijk moet zijn (mag dus geen persoonlijke deal zijn, of groothandel waar je een account voor nodig hebt). Daarnaast moet het bedrijf een Nederlands KvK nummer hebben.

Overigens matchen ze ook met Amazon.nl (niet Amazon.de etc.).

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Ja, je berekening klopt en zo werkt het ook.

Zo heb ik een DHP484 en een losse accu gekocht in Apeldoorn. Let even of het EAN nummer overeenkomt. Dat is cruciaal voor het vergelijk.

Ik ben even naar de vestiging gereden en met een medewerker daar de boel geregeld. Ze weten al meteen waar je het over hebt en ze zoeken zo de prijs erbij. Met Paint knippenplakken ze de aanbieding op een bon, berekenen de nieuwe prijs en je kunt naar de kassa met je uitgedraaide bon.

werkte perfect d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Fraggert op 08-08-2024 12:13 ]

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dikkiedik
Bedankt allemaal. De afkortzaag is besteld en direct de prijsgarantieaanvraag ingestuurd.

EAN matched inderdaad 100%.

Dus voor de mensen die nog een goedkope afkortzaag zoeken, grijp nu je kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:39

dragonhaertt

@_'.'

dikkiedik schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:14:
Bedankt allemaal. De afkortzaag is besteld en direct de prijsgarantieaanvraag ingestuurd.

Ik heb het zelf nog nooit online geprobeerd, maar ik heb dit net zoals hierboven ook al een aantal keer in de winkel zonder problemen gedaan. d:)b

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dikkiedik
ook online werkt het goed. Het is zelfs al toegewezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Een vriend van me had nog een BLACK+DECKER BDCDC18BAFC - QW nieuw in de doos liggen.

https://www.blackanddecke...eden-lader-koffer-2-accus

Probleem hierbij was wel dat het ding ondertussen bijna 4 jaar oud is.

Beide accu's geven in de lader eerst even een groen licht en gaan vervolgens rood knipperen.
Ook na een uur of 6 knipperen ze nog steeds rood.

Ik ben bang dat ik in ieder geval de accu's kan afschrijven op basis van leeftijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:20
Over die laagsteprijsgarantie bij Hornbach en Bauhaus. Ik heb zelf ook een product op het oog welke bij de Bauhaus goedkoper is, alleen deze heeft geen EAN codes online staan. Is het dan gewoon naar de winkel gaan en EAN codes op de doos controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dartlink schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:22:
Over die laagsteprijsgarantie bij Hornbach en Bauhaus. Ik heb zelf ook een product op het oog welke bij de Bauhaus goedkoper is, alleen deze heeft geen EAN codes online staan. Is het dan gewoon naar de winkel gaan en EAN codes op de doos controleren?
het probleem is dat Hornbach die aanbieding moet controleren en dat wordt wel lastig zo, zij doen dat gewoon vanachter de PC dus ik vermoed dat ze daar moeilijk over gaan doen.

waar zoek je naar? allicht dat we even een andere/betere prijs kunnen helpen zoeken?

[ Voor 6% gewijzigd door Fraggert op 08-08-2024 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Fraggert schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:25:
[...]

het probleem is dat Hornbach die aanbieding moet controleren en dat wordt wel lastig zo, zij doen dat gewoon vanachter de PC dus ik vermoed dat ze daar moeilijk over gaan doen.

waar zoek je naar? allicht dat we even een beter e prijs kunnen helpen zoeken?
Ik wil graag een Makita accu erbij, en aangezien ze niet in de cadeauwinkel staan ben ik even aan het rondkijken. Ik wil een 1850B voor erbij.

Hornbach (70,95): https://www.hornbach.nl/p...l1850b-18v-5-0ah/6468836/
Bauhaus (71,95) https://nl.bauhaus/accus-...v-accu-bl1850b/p/25561333

Eurootje meer, maar als ik daarmee dan ook nog de 12% erbij krijg, dan is het ineens een stuk beter :)

Ik wil dus naar Bauhaus gaan en daar gaan claimen, de Hornbach heeft dus wel de EAN online staan.

[ Voor 5% gewijzigd door Dartlink op 08-08-2024 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dartlink schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:28:
[...]

Ik wil graag een Makita accu erbij, en aangezien ze niet in de cadeauwinkel staan ben ik even aan het rondkijken. Ik wil een 1850B voor erbij.

Hornbach (70,95): https://www.hornbach.nl/p...l1850b-18v-5-0ah/6468836/
Bauhaus (71,95) https://nl.bauhaus/accus-...v-accu-bl1850b/p/25561333

Eurootje meer, maar als ik daarmee dan ook nog de 12% erbij krijg, dan is het ineens een stuk beter :)

Ik wil dus naar Bauhaus gaan en daar gaan claimen, de Hornbach heeft dus wel de EAN online staan.
Hier kun je geen LPG claimen want de Hornbach is al goedkoper. :P

12% klopt ook niet..het is 10% wat je bij Hornbach extra krijgt.

Je moet dus de accu ergens goedkoper vinden dan de 70,95 van de Hornbach....stel je vind hem voor 70 dan kijg je het aanbod voor 70- ((70/100)x10) = 70 - 7 = 63 euro

EDIT: ik wist niet dat Bauhaus ook LPG deed. Ik dacht dat het het over de LPG van Hornbach ging

[ Voor 18% gewijzigd door Fraggert op 08-08-2024 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Fraggert schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:30:
[...]

Hier kun je geen LPG claimen want de Hornbach is al goedkoper. :P
Ik heb zowel een Bauhaus als Hornbach op fietsafstand zitten :P

Dus ik wil naar de Bauhaus gaan en LPG claimen over de prijs bij de Hornbach. Maar Bauhaus heeft geen EAN codes online staan zag ik dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:18
Volgens de Bauhaus voorwaarden zou dat moeten werken:
Identiek betekent dat het product, de typeaanduiding, de afmetingen enzovoort identiek zijn of dat alle specifieke eigenschappen van het product identiek zijn. Voorwaarde is dat het gaat om vergelijkbare verpakkingseenheden of verpakkingen en dat het product nieuw verpakt is.
Er wordt niet over EAN gesproken maar over typenummer (dus BL1850B) en let ook op de OF in de voorwaarden. Gewoon effe naartoe fietsen ;-)

[ Voor 4% gewijzigd door DjoeC op 08-08-2024 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dartlink schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:33:
[...]

Ik heb zowel een Bauhaus als Hornbach op fietsafstand zitten :P

Dus ik wil naar de Bauhaus gaan en LPG claimen over de prijs bij de Hornbach. Maar Bauhaus heeft geen EAN codes online staan zag ik dus.
sorrie dude, ik zat er helemaal naast |:(

ik wist niet dat de Bauhaus ook LPG deed joh :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
DjoeC schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:34:
Volgens de Bauhaus voorwaarden zou dat moeten werken:

[...]

Er wordt niet over EAN gesproken maar over typenummer (dus BL1850B) en let ook op de OF in de voorwaarden. Gewoon effe naartoe fietsen ;-)
Ja dat dacht ik ook, maar bijvoorbeeld op een Knipex tang al eens een afwijzing gehad obv de EAN :( Bauhaus had een ander type verpakking (winkelschap ding) en de goedkopere winkel een doosje... Vandaar nu de vraag :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
Fraggert schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:35:
[...]

sorrie dude, ik zat er helemaal naast |:(

ik wist niet dat de Bauhaus ook LPG deed joh :)
Geen probleem! Dan ga ik straks even langs, ben benieuwd. Zal het wel even laten weten.

Andersom ook leuk, want ook ik ben opzoek naar een nieuwe accu boorhamer :P Dan wordt het wel interessanter als ik juist bij Hornbach wil claimen op een lagere prijs bij Bauhaus bijvoorbeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dartlink schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:38:
[...]

Geen probleem! Dan ga ik straks even langs, ben benieuwd. Zal het wel even laten weten.

Andersom ook leuk, want ook ik ben opzoek naar een nieuwe accu boorhamer :P Dan wordt het wel interessanter als ik juist bij Hornbach wil claimen op een lagere prijs bij Bauhaus bijvoorbeeld :P
ja, mooie......naar de BH voor je accu en dan door naar de HB voor je boor _O-

ik zit in Amersfoort...zit niet echt een Bauhaus hier in de buurt helaas, Hornbach is ook niet om de hoek maar heb wat familie in Apeldoorn, voor mijn aankoop toen mooi even kunnen combineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Fraggert schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:46:
[...]

ik zit in Amersfoort...zit niet echt een Bauhaus hier in de buurt helaas, Hornbach is ook niet om de hoek maar heb wat familie in Apeldoorn, voor mijn aankoop toen mooi even kunnen combineren.
Was inderdaad wel het plan ja haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
Ik krijg ineens een cunning plan om met een LPG bij een van de twee zaken iets te kopen, met dat bonnetje naar de andere zaak gaan en dan de eerste aankoop weer terugbrengen en dan met het tweede bonnetje een nog lagere prijs bedingen.
Enz. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:18
trabant schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 14:47:
Ik krijg ineens een cunning plan om met een LPG bij een van de twee zaken iets te kopen, met dat bonnetje naar de andere zaak gaan en dan de eerste aankoop weer terugbrengen en dan met het tweede bonnetje een nog lagere prijs bedingen.
Enz. :+
LPG staat (bij Hornbach) op het bonnetje. Ik denk niet dat andere aanbieders jouw denkwijze zullen volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:39

dragonhaertt

@_'.'

DjoeC schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

LPG staat (bij Hornbach) op het bonnetje. Ik denk niet dat andere aanbieders jouw denkwijze zullen volgen.
Sowieso geldt LPG alleen voor de normale prijs die voor iedereen geldig is.
Als het een individuele of abonnementsgebonden (prime) actie is telt hij ook niet mee.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
Fraggert schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 13:46:
[...]

In de winkel dus wel EAN codes op de kaartjes (uiteraard? maar online niet :+

Maar huiswaarts gekeerd met een nieuwe accu en ook een DHR243 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
DjoeC schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 15:30:
[...]

Bauhaus idem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

Dartlink schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 16:02:
[...]

In de winkel dus wel EAN codes op de kaartjes (uiteraard? maar online niet :+

Maar huiswaarts gekeerd met een nieuwe accu en ook een DHR243 :+
Daar laat je geen gras overgroeien _O- mooie set zo, veel klusplezier d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
hi tweakers, wil opnieuw afkort zaag kopen en twijfel tussen blauwe bosch gcm 8 sjl en makita ls0815fln .. beide 216 mm blad, 1600w vs 1400 w... 19 vs 15 kg .. 7 vs 6.5 cm diep , 31 vs 30 cm breed zagen , 400 vs 340 euro ..

Is het redelijk 'om het even' of is er nog iets zeer positiefs of negatiefs over de een of ander te zeggen (uit jullie ervaring).. ? gaat me niet om prijs

thx gr mb

[ Voor 6% gewijzigd door MisterB op 08-08-2024 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

dikkiedik schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 12:14:

Ik heb nog bij de Hornbach gekeken voor die hikoki C8FSHGWAWZ maar die was niet in de winkel te vinden.
Ik wilde hem eerst even zien en voelen maar kon hem nergens "life" bekijken.
Of is hij alleen online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-06 21:40

MJV

MisterB schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:28:
hi tweakers, wil opnieuw afkort zaag kopen en twijfel tussen blauwe bosch gcm 8 sjl en makita ls0815fln .. beide 216 mm blad, 1600w vs 1400 w... 19 vs 15 kg .. 7 vs 6.5 cm diep , 31 vs 30 cm breed zagen , 400 vs 340 euro ..

Is het redelijk 'om het even' of is er nog iets zeer positiefs of negatiefs over de een of ander te zeggen (uit jullie ervaring).. ? gaat me niet om prijs

thx gr mb
Lees even een paar posts/pagina's terug :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Tjx natuurlijk wel ff gescanned.. iemand een inhoudelijke mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:24
MisterB schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:28:

thx gr mb
Die Bosch is nog wel eens in de aanbieding op Amazon oid en met de laagste prijs garantie krijg je hem dan voor +- 270 euro. Prima zaag wat mij betreft. Staat hier nu al enige tijd en heb er niet veel op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Ja had hiervoor ook een bosch .. wil eigenlijk een makita omdat ie iets lichter is die bosch was loodzwaar.. zijn de afkort zagen van makita net zo sterk en nauwkeurig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MisterB schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 20:54:
Ja had hiervoor ook een bosch .. wil eigenlijk een makita omdat ie iets lichter is die bosch was loodzwaar.. zijn de afkort zagen van makita net zo sterk en nauwkeurig?
Wat maakt het gewicht uit als je hem op een werkbank hebt vastgeschroefd?

En hoe nauwkeurig moet die zijn?
Die van Parkside zag ik nu voor €70

Zelf heb ik een Metabo KGSV (extra sterke motor).

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Parkside lol.. natuurlijk moet dat ding nauwkeurig zijn en gewicht scheelt wel als je hem door huis sjouwd en het gaat me niet perse om prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Die bosch was best zwaar en lomp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Ik heb een theorie dat dergelijke machines zo zwaar mogelijk moeten zijn.
Door de lange overstek wil het mechanisme nogal doorveren wat onnauwkeurigheid geeft.
Als het gewicht op de juiste plaatsen is gebruikt om het mechanisme zo stijf mogelijk te maken heb je weinig vering en dus nauwkeuriger.
Ik heb een Metabo 254 KGS, weegt 16 kilo en is erg licht voor zo'n grote zaag. En wat ik er ook aan afstel, ik krijg hem niet heel nauwkeurig. Als ik zuiver wil zagen moet ik dat heel langzaam doen en niet te veel kracht op zetten.
En het principe van Festool met vaste geleidestangen en bewegende zaag is ook veel stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
MisterB schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:35:
Gewicht scheelt wel als je hem door huis sjouwd
gebruik een onderstel op wielen?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Hi thx ja eens massa is king hier wellicht... die bosch was wel degelijk nauwkeurig en geen speling maar lomp / zwaar was grootste nadeel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
DJMaze schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 21:54:
[...]

gebruik een onderstel op wielen?
werkt niet de trap op of achterbak in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
copykat schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:50:
[...]

Ik heb nog bij de Hornbach gekeken voor die hikoki C8FSHGWAWZ maar die was niet in de winkel te vinden.
Of is hij alleen online?
Bij hornbach alleen online volgens mij. Toolstation heeft ze ook staan mocht je 'm fysiek willen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turiya
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 08:38
copykat schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 19:50:
[...]

Of is hij alleen online?
Toen ik een paar maanden geleden een afkortzaag nodig had heb ik deze kunnen bekijken in Hornbach Nieuwegein. En uiteindelijk ook deze aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06 23:21
Ik heb ooit van parkside de 254mm afkortzaag gekocht, 130 euro of zo. Maar ik krijg hem nooit echt goed afgesteld of verloopt weer snel. Leuk voor wat grover afkort werk maar te onnauwkeurig voor bv plinten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
Denk dat ik gewoon maar weer de bosch koop was wel nauwkeurig en degelijk .. dan maarvest meer sjouwn.. die heeft ook vaste geleiders em zaag gaat heen en weer

[ Voor 22% gewijzigd door MisterB op 08-08-2024 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

dikkiedik schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:19:
[...]

Bij hornbach alleen online volgens mij. Toolstation heeft ze ook staan mocht je 'm fysiek willen bekijken.
K ben tijdje geleden voor de metabo 72 xact gegaan.
Alleen die is terug naar de verkoper omdat de zaagblad as zwaberde/krom? Was.
Met variabele toeren op laag viel dit op met opstarten.
En voor het bedrag wens ik geen zwabber.
Dit type heeft een verhoogde motor en belt aandrijving en de zaagblad as zit dus in een armframe en vast aan 1 kant.
Dat is blijkbaar minder stabiel/stevig als een gearhuis op de motor.
Vraag me af of dit een toevals treffer was of een zwakpunt vd machine.

In principe zal je vastslaan willen voorkomen maar met kleine blokjes of slices van iets afzagen is dat wel een optie die kan gebeuren.
( * copykat zal voor de zekerheid een houten zaagstud maken)

Owh en de klem is ruk. Althans de staaf waar de klem op beweegt is te kort voor over de hoge guide te komen. Dus je moet de hoge guide geheel opzij schuiven.

Voor de rest een fijne machine. Veel opties van instellen, goede bediening.

Nog geen antwoord ontvangen. Overigens.
Binnenkort maar eens contact opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Turiya schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:29:
[...]

Toen ik een paar maanden geleden een afkortzaag nodig had heb ik deze kunnen bekijken in Hornbach Nieuwegein. En uiteindelijk ook deze aangeschaft.
In Zaandam waar ik regelmatig kom niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
dikkiedik schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:19:
[...]

Welke vestiging van Toolstation is dat dan, want ze hebben er inmiddels wel 100.
En zelfs simpele doosjes schroeven hebben ze er vaak maar 1 op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
JukeboxBill schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 22:56:
[...]

Welke vestiging van Toolstation is dat dan, want ze hebben er inmiddels wel 100.
En zelfs simpele doosjes schroeven hebben ze er vaak maar 1 op voorraad.
hier in de buurt eigenlijk alle filialen als ik de website mag geloven qua voorraad

https://www.toolstation.n...-afkortzaagmachine/p55029

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
dikkiedik schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 00:03:
[...]

hier in de buurt eigenlijk alle filialen als ik de website mag geloven qua voorraad

https://www.toolstation.n...-afkortzaagmachine/p55029
Ja, bij mijn dichtstbijzijnde filiaal ook. Maar dat is voorraad in een doos, lijkt mij. Waar ik nog wel eens kom om wat af te halen ziet het er niet uit alsof ze veel toonzaal ruimte hebben.
Er is een balie en daar achter magazijnstellingen, niet bepaald een winkel waar je rond kan neuzen.

Maar misschien als je serieus geïnteresseerd bent, willen ze de machine wel voor je uit de doos halen. Tref daar altijd heel vriendelijke mensen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
toolstation heeft idd geen showroom, maar zijn bij mij altijd heel behulpzaam. Als je serieuze interesse hebben is dat vast mogelijk.

Ze zijn alleen wel 30 euro duurder dan elders, zou zelf dan geneigd zijn om 'm gewoon te kopen als je er waarschijnlijk wel uit bent. Je mag deze (ongebruikt) nog terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-06 11:52
MJV schreef op donderdag 8 augustus 2024 @ 09:54:
[...]

Ik krijg de indruk dat dat er best wat speciaal gereedschap nodig is... Pulley-tracker heb ik zo helaas niet liggen.
[Afbeelding]
Je hebt in principe geen speciaal gereedschap nodig om de machine uit elkaar te halen. De poelietrekker op het plaatje, is een beetje apart. Als de rubber kap eraf haalt, dan kan je zelf de ring naar beneden duwen en met een schroevendraaier de c-clip eruit wippen (Kijk uit voor je vingers met het uitschieten van de schroevendraaier).

In principe hoef je niet aan de voorkant van de machine te zijn, het gaat meer om de onderkant. Alhoewel het misschien bij de Makita machines wel zo is, dat de voorkant uitelkaar moet om bij de motor behuizing te komen.

Aan de andere kant, als de machine het gewoon verder goed doet, dan kan je hem ook gebruiken. Gaat hij uiteindelijk wel kapot, dan is alles aan die machines gewoon te repareren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:32
Ik wil een vervanger kopen voor mijn oude trouwe Bosch GSR 12V-15. Ik heb ook een schuurmachine die dezelfde accu's gebruikt. De Bosch GSR 12V-35 FC zou een hele logische keuze zijn. Vooral de verschillende koppelstukjes zullen vast van pas komen.

Nu blijkt dat Festool afgelopen jaar ook een nieuwe 12v versie van de Festool CXS/TXS 12 hebben gelanceerd. Ik zie echter op de Festool site geen andere 12v producten staan. Zijn dit losstaande producten zonder een heel systeem erachter? Is de Festool CXS 12 de meerprijs waard? Iemand ervaring met deze accu schroefboormachine?

Edit; kom er net achter dat het excenteraanzetstuk (toch wel handig) niet in het pakket zit en die los €135 kost... Dat wordt dan wel een hele forse meerprijs.

[ Voor 12% gewijzigd door Retrospect op 09-08-2024 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Retrospect schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:05:
Ik wil een vervanger kopen voor mijn oude trouwe Bosch GSR 12V-15. Ik heb ook een schuurmachine die dezelfde accu's gebruiken. De Bosch GSR 12V-35 FC zou een hele logische keuze zijn. Vooral de verschillende koppelstukjes lijken zullen vast van pas komen.

Nu blijkt dat Festool afgelopen jaar ook een nieuwe 12v versie van de Festool CXS/TXS 12 hebben gelanceerd. Ik zie echter op de Festool site geen andere 12v producten staan. Zijn dit losstaande producten zonder een heel systeem erachter? Is de Festool CXS 12 de meerprijs waard? Iemand ervaring met deze accu schroefboormachine?

Edit; kom er net achter dat het excenteraanzetstuk (toch wel handig) niet in het pakket zit en die los €135 kost...
Als je al dingen op Bosch 12V hebt, zou ik daar gewoon bij blijven. En hou de 12V-15 er gewoon bij, altijd handig om een tweede machine te hebben, en zo oud is die ook nog niet.

Festool heeft volgens mij nooit wat anders op 12V gehad, behalve die schroefmachine. Voordeel is volgens mij een paar handige snufjes, zoals een ingebouwde bithouder, maar hoofdzakelijk is het voor mensen die al een bus vol Festool hebben, en dan zo'n ding erbij hebben zodat ze met al hun spul bij dezelfde dealer terecht kunnen voor onderhoud e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:13
Heeft iemand een idee, ik heb al 12 jaar een bosch decoupeerzaag GST 150 BCE en na de laatste klus werkend weggelegd en nu doet hij het niet meer. Als je de knop indrukt gaat de motor niet aan.
Is dit iets van koolborstels vervangen? Of gewoon stuk?
Ik ga nooit hard handig met gereedschap op en leg alles netjes weg. Ding is nooit gevallen of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
sweetdude schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:26:
Heeft iemand een idee, ik heb al 12 jaar een bosch decoupeerzaag GST 150 BCE en na de laatste klus werkend weggelegd en nu doet hij het niet meer. Als je de knop indrukt gaat de motor niet aan.
Ik ga nooit hard handig met gereedschap op en leg alles netjes weg. Ding is nooit gevallen of iets.
ff aan snoer rammelen ..ff met de hand ronddraaien ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

Is de Festool CXS 12 de meerprijs waard?
Vroegah was de schroefmachine festool licht compact en nog altijd krachtig goede trigger response goede garantie etc.. echter de concurentie heeft ze gewoon naganoeg bijgehaald. die kleine 12 v machientjes van bosh metabo, etc doen eigenlijk maar heel beperkt onder voor de festools.

persoonlijk zou ik gewoon voor de bosch gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
sweetdude schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 11:26:
Koolborstels is vaak wel 1ste verdachte. Elektronische snelheidsregelaar komt op de tweede plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomH90
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17-06 09:05
copykat schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 22:05:
[...]

Ik heb een metabo electrische tacker 21mm spijkertjes en nieten. Best handig met klusjes maar geen bouwer zoals een tacker op compresorlucht.
Voor wat jij wilt is al snel 30-40mm spijkers nodig.

Deze doet 32mm en dat zal net genoeg zijn.
Ik kan niet zien wat die stanley doet maar vermoedelijk ook max 31mm.
Wat wel altijd een dingetje is is de kracht instelling hoe diep de nagel er in gaat.
Teweinig en je moet met een drevel naslaan teveel en je hebt een gat om te plamuren.
Ik de voorkeur voor instellen op teweinig en na drevelen.

Wat hierboven gezegd is, nauwkeurigheid van instellen schietkracht maakt de bruikbaarheid.
(heb ooit met een pneumatische tacker gewerkt en dat is echt een pistool foutje met instellen en je schiet dwars door je latje heen. Best gevaarlijk zo'n spijker op hoge snelheid.)
Ik heb toen vuren vloerlatten blind vernageld tegen mn dakapeldak als afwerking en dan is met de hand spijkeren een hel. En mes/groef dicht duwen en vast spijkeren gaat niet dan is inschieten met de andere hand een verademing. Ding terug gebracht en heb nog de doosjes met spijkers die over waren.
Nooit tot aanschaf compressor en tacker gekomen. 700euro ben je zo kwijt.

Laatjes maken, achterkanten van kasten nieten, enz. Iets tijdelijk snel vast zetten en lijmen om later in te boren en vast te schroeven. Je kan veel dingen verzinnen voor zo'n ding. :)

Je moet ongeveer minimaal 15mm extra spijkerlengte hebben op je materiaaldikte om t vast te krijgen.
En let op de na bestel mogelijkheid vd spijkers.

Je zou op marktplaats kunnen snorren opzoek naar iemand die iets mooiers wilt.
Compressoortje met tackerset die na 5 spijkers even t vat moet bijvullen. Ok je zal niet het snelheids record vestigen en in lawaai zitten maar zo'n eentje die continu door kan is best prijzig als compressor.
Kan je altijd weer terug op MP zetten als je klaar bent en de ruimte die het inneemt teveel vind.
:)
Dank voor de informatie, zal inderdaad al even op Marktplaats te kijken voor iets beters dan.

Die van Parkside ook gezien, voor kleine klusjes best oke ervaring met Parkside.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik wil een vervanger kopen voor mijn oude trouwe Bosch GSR 12V-15. Ik heb ook een schuurmachine die dezelfde accu's gebruikt. De Bosch GSR 12V-35 FC zou een hele logische keuze zijn. Vooral de verschillende koppelstukjes zullen vast van pas komen.

Edit; kom er net achter dat het excenteraanzetstuk (toch wel handig) niet in het pakket zit en die los €135 kost... Dat wordt dan wel een hele forse meerprijs.
Ik vind het een heerlijk apparaat. Mijn CXS doet niet mee met de rest van mijn festool spullen qua accu's, maar ik vind ze fijner dan Bosch etc op het gebied van trekker-reactie, maar ook het hebben van Centrotec. Ja dat is vendor-lockin, maar wel een heel fijn systeem. Ik heb sinds een tijdje een setje houtboren, een verzinkboor, 5mm-gatenrijboor, en een grote 14 (?) mm boor voor loshaalbare verbindingen. Het werkt wel echt lekker, ook met wisselen naar bitjes.

Ik geloof overigens meteen dat de concurrentie meer koppel/vermogen/toeren/whatever heeft, maar het is een 12v machine. Dan hoef ik niet per se de maximale performance maar wil ik iets dat lekker werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Boudewijn op 09-08-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ik heb zo'n GSR 12V-35 FC setje en het is zeker een handzaam machientje. Alleen dat Flexiclick vind ik niet ideaal werken. Vooral bij de "normale" boorkop, waar dus bv een houtboortje in kan, gebeurt het regelmatig dat de complete boorkop van het apparaat valt. Daarmee al een lelijke beschadiging in nieuw laminaat opgelopen.
Bij het los- en vastdraaien van het boortje, draait blijkbaar de gehele kop uit de "vergrendeling". Ik zet het tussen aanhalingstekens, want hij klikt dus erg makkelijk los door hem een klein stukje te verdraaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-06 23:18
Ik heb ook Flexiclick, maar dat heb ik nog niet meegemaakt. Ik draai de boortjes meestal met de hand vast, maar ook met het gebruik van de trigger nog niet gehad dat de boorkop eraf valt. Die vergrendeling zit flink strak en is best lastig om los te maken vind ik juist, naar mijn gedacht dus by-design.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:27
@BounceMeister ik heb precies hetzelfde met de snelspankop… Ik wissel vaak erg snel tussen bithouder en boortjes maar dat zorgt regelmatig voor een losse kop. Heb ervan geleerd en houd nu de gehele kop even vast na wissels.

Ik denk dat ik de kop eraf klik en m ‘kaal’ gebruik met bithouder en de snelspankop alleen als ik boortjes nodig heb? Al is dat misschien ook niet mega handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-06 22:26

MLLL

Palm Treo 650

Die Makita's zijn supertaai.
Wij hebben zijn voorganger staan die naar schatting al bijna 20 jaar oud is.
Ding doet het nog steeds en is nauwkeurig en reken maar dat dat ding al op zijn flikker gekregen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 14:32
MLLL schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 08:57:
[...]

Die Makita's zijn supertaai.
Wij hebben zijn voorganger staan die naar schatting al bijna 20 jaar oud is.
Ding doet het nog steeds en is nauwkeurig en reken maar dat dat ding al op zijn flikker gekregen heeft.
Helaas zegt dat niet zoveel over de huidige producten. Kijk naar een merk als Black and Decker. 20 jaar geleden maakte ze prima producten, nu aan de onderkant van de markt gepositioneerd door management. Dat zal bij Makita vast niet zo extreem zijn, maar er kunnen wel degelijk veranderingen zijn doorgevoerd op gebied van kwaliteit in 20 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 19-06 22:26

MLLL

Palm Treo 650

Retrospect schreef op zaterdag 10 augustus 2024 @ 10:00:
[...]

Helaas zegt dat niet zoveel over de huidige producten. Kijk naar een merk als Black and Decker. 20 jaar geleden maakte ze prima producten, nu aan de onderkant van de markt gepositioneerd door management. Dat zal bij Makita vast niet zo extreem zijn, maar er kunnen wel degelijk veranderingen zijn doorgevoerd op gebied van kwaliteit in 20 jaar.
Ik kom zo nu en dan een nieuwer model tegen van de Makita en die lijken net zo robuust te zijn.
Zeker als je bekijkt hoe weinig dat apparaat weegt.

Mooi voorbeeld is Karcher, die heeft zijn de naam van degelijkheid wél te grabbel gegooid in de afgelopen 20 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09:15

Mimiix

Professioneel Prutser

Zijn er hier mensen die een stoomreiniger hebben die ze kunnen aanraden? Ik zoek er een voor de ruiten en eventueel vieze hoekjes. Ik kwam deze tegen maar geen idee of het wat is https://www.hbm-machines....iniger-met-accessoire-set

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisterB
  • Niet online
bij hbm is bijna niks wat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
Bij HBM koop ik spul dat ik ws. maar af en toe nodig denk te hebben. Het gereedschap van hun eigen merk is slecht afgewerkt, je moet overal de bramen er nog af vijlen om het zonder gevaar voor snijwonden te kunnen gebruiken. Maar verder werkt het wel naar verwachting.

Je moet ook geen spul kopen dat precisie vereist. Had een keer een setje van 3 blokhaken gekocht voor €10. Geen enkele was echt haaks en bij eentje was zelfs het dikke eind scheef geslepen. Het kistje waar ze in zaten was een stuk beter.

[ Voor 4% gewijzigd door JukeboxBill op 11-08-2024 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trabant
Mimiix schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 12:40:
Zijn er hier mensen die een stoomreiniger hebben die ze kunnen aanraden? Ik zoek er een voor de ruiten en eventueel vieze hoekjes. Ik kwam deze tegen maar geen idee of het wat is https://www.hbm-machines....iniger-met-accessoire-set
Die HBM-stoomreiniger van honderd piek is hier in huis beland omdat onze locomotief (een flink fornuis) aan een professionele onderhoudsbeurt toe was en we de monteur niet in een bak vet wilden laten graaien. Maar ook om te kijken of een stoomreiniger überhaupt iets voor ons is.
Welnu: het reinigen gaat best goed, maar de meegeleverde kleine borsteltjes van deze set leven niet lang, ze smelten. Ik heb het nog niet fysiek geprobeerd, maar het lijkt erop dat je er wel Kärcher-hulpstukken op kunt zetten.
Er worden een paar extra O-ringetjes meegeleverd en dat was in ons geval geen overbodige luxe. Elke keer dat ik die grote zwarte vuldop opendraaide bleek het rubber verder beschadigd: ik ontdekte een scherpe kras in de rand boven het schroefdraad, die heb ik weggedremeld, maar ik kan me niet herinneren of het apparaat daarna nog is gebruikt.
Het uitpakken, in elkaar zetten en vullen (liefst met kalkvrij water uit bv een luchtdroger) en het laten afkoelen van elke stoomreiniger is nogal omslachtig, dus even boenen met een nat doekje blijft hier toch wel de eerste keus.
Terzijde: Bij het repaircafé hebben we van het jaar een Kärcher stoomreiniger gehad die na ±10x gebruik niets meer deed. We kregen het ding niet open omdat er een absurd lange torx nodig was.

Bij sommige internetbestellingen heb ik de indruk dat het product al eens eerder uit de verpakking was gehaald: zo ook hier. Maar het toestel vertoonde geen gebruikssporen (of het zou die kras moeten zijn), die ik na onze eigen eerste keer wel degelijk kon waarnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauritssvt
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-06 21:47
Heeft er iemand nog een suggestie voor een pijp snijder met ratel voor dikwandige stalen buizen? (tot 5 mm wanddikte, tot 1")

Ik keek zelf naar deze (Rigid Autofeed), maar twijfel of die echt geschikt is voor dikwandig staal:
https://www.ridgid.eu/nl/...-met-automatische-voeding

[ Voor 53% gewijzigd door Mauritssvt op 11-08-2024 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
@Mauritssvt
Het lijkt er op dat deze snijder niet geschikt is voor stalen buis, dit staat in de beschrijving:
De nieuwe hendel met ratel biedt meer flexibiliteit en mobiliteit terwijl de AUTOFEED®-functies van snijdermodel 118 gehandhaafd blijven: zo kunnen hard en zacht koper, aluminium en messing gesneden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

ik heb een tijdje geleden voor dezelfde keuze gestaan en een karcher sc 3 gekocht omdat de hond giardia had en ik dus een paar weken elke dag het "huis" wilde ontsmetten zodat ze zichzelf niet herbesmette. Ik had een geel model en omdat ze overstapte op wit (denk ik) was het zeer goed te betalen. ik wilde er perssee 1 waarbij weinig wachttijd was voordat er stoom komt omdat ik hem anders nooit meer zou gebruiken. en dat bevalt mij nog steeds heel erg goed. ik gebruik hem graag voor de badkamer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Stoomreiniger voor de ramen is imho een beetje onzin. Er zijn betere manier om ramen te lappen.
Gewoon glassex oid, met een spons inwrijven en dan met een katoenen handdoek droom maken. Streeploos schoon, fluitje van een cent.

Stoomreiniger lijkt me ook niet heel denderend voor de lak op je kozijn btw.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:07

franssie

Save the albatross

Glassexi s de grootste rotzooi die je kan gebruiken voor welk oppervlak dan ook. Spiritus met een drop afwasmiddel in water of iets kopen wat voor glas professioneel bedoeld is. Stomen van ramen is inderdaad onzin. Professionele trekker kopen scheelt alles bij ramen trekken (die het rubber moet verwisselbaar zijn)

edit: en ik zal even uitleggen waarom glassex rotzooi is, er zit, net zoals haar conditioner en wasverzachter, meuk in voor glans die vuil aantrekt en vocht verdrijft Trap er niet in.

[ Voor 22% gewijzigd door franssie op 11-08-2024 22:25 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Vraag: als ik in bestaande betonplaat deuvels van 15 mm in gaten van ongeveer 15.2 wil vastzetten, wat kan ik dan best gebruiken? Houtrot vullen? Houtvuller? Bruislijm?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VHUvYYxJfSHDSpBZCNXcAzEdoIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bt1kDgGOrVLTebLe2meB3OOc.jpg?f=fotoalbum_large

Achtergrond info: Ik ben begonnen met mijn boeiboarden schilderen. Deze hebben ze bij de bouw vastgezet met normale schroeven, en 'bloeden' dus roest, en de plamuur komt naar buiten. Nu heb ik al elk 3 keer erhad dat enkele maanden na het schilderen dit terug komt, en ik wil ervan af. Dus ik verwijder met kraspen de (keiharde) plamuur en met handboor haal ik 80 procent eruit. Maar de echte roestige schroeven breken toch af ( 5 tot 10 mm onder oppervlakte. Om geen risico te nemen, wil ik ze eruit. Ik heb daarvoor een proppenboor gebruikt, maar dan hou je een niet mooi rond gat over van iets van 15.2 mm. Bij die houtrot reperatie video's zie je ze vaak een vulblok van echt hout gebruiken (als llijm en besparing), en zo kwam ik op het idee om er 15mm beuken deuvels in te 'lijmen'. Maar nu zie ik dat je best veel verschillende soorten vuller/plamuur hebt.

Extra tips voor het grof opvullen van de gaten met zo weinig speling wordt gewaardeerd (deuvel op maat ga ik niet aan beginnen, het is al zo tijdsintensieve klus). Bonuskarma voor ideeën hoe makkelijker de oude plamuur te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-06 13:37
Lankman schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 19:45:
Vraag: als ik in bestaande betonplaat deuvels van 15 mm in gaten van ongeveer 15.2 wil vastzetten, wat kan ik dan best gebruiken? Houtrot vullen? Houtvuller? Bruislijm?

[Afbeelding]

Achtergrond info: Ik ben begonnen met mijn boeiboarden schilderen. Deze hebben ze bij de bouw vastgezet met normale schroeven, en 'bloeden' dus roest, en de plamuur komt naar buiten. Nu heb ik al elk 3 keer erhad dat enkele maanden na het schilderen dit terug komt, en ik wil ervan af. Dus ik verwijder met kraspen de (keiharde) plamuur en met handboor haal ik 80 procent eruit. Maar de echte roestige schroeven breken toch af ( 5 tot 10 mm onder oppervlakte. Om geen risico te nemen, wil ik ze eruit. Ik heb daarvoor een proppenboor gebruikt, maar dan hou je een niet mooi rond gat over van iets van 15.2 mm. Bij die houtrot reperatie video's zie je ze vaak een vulblok van echt hout gebruiken (als llijm en besparing), en zo kwam ik op het idee om er 15mm beuken deuvels in te 'lijmen'. Maar nu zie ik dat je best veel verschillende soorten vuller/plamuur hebt.

Extra tips voor het grof opvullen van de gaten met zo weinig speling wordt gewaardeerd (deuvel op maat ga ik niet aan beginnen, het is al zo tijdsintensieve klus). Bonuskarma voor ideeën hoe makkelijker de oude plamuur te verwijderen.
Gewoon met epoxy rondom de deuvel lijkt me.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Niet online
Mag dat gewoon houtrotvullen zijn (bv alabastine houtrotvuller (proffesioneel)? Voor de kleinere beschadigingen kreeg ik repair care dryflex sf mee. Lijmt dat ook, of kan ik dan beter dryflwex 16 pakken? Dat het iets elastisch is lijkt me een grote plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lankman schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 20:25:
Mag dat gewoon houtrotvullen zijn (bv alabastine houtrotvuller (proffesioneel)? Voor de kleinere beschadigingen kreeg ik repair care dryflex sf mee. Lijmt dat ook, of kan ik dan beter dryflwex 16 pakken? Dat het iets elastisch is lijkt me een grote plus.
Inderdaad, dat soort spul. Ik zou wel proberen de boel een beetje passend te schaven. Daarna lekker kleien met epoxy en afwerken.

Persoonlijk zou ik met beitels een vierkant uithakken en dat vullen met een stukje hardhout. Vierkant omdat het veel makkelijker is je 'prop' op maat te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Niet online
Ik moet er een stuk of 20 doen, naast nog 100 van die verborgen pokke (sorry) schroeven uitpeuren en uitdraaien. Vraag me af waar ik aan begonnen ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
@Lankman
Plamuur uit een schroefkop pulken doe ik met een elcheapo priem als het met een kraspen te moeilijk gaat.
Daar kan je met een hamer wat op tikken.
Lange (gipsplaat)schroef gaat ook, die zijn van hard staal. Eventueel de draad wat afslijpen voor een scherp puntje.

offtopic:
Ik zit nu met hetzelfde probleem bij de dakgoten met roestige spijkerkoppen. Ik had het plan opgevat om de roest zo veel mogelijk weg te halen en dan met roestomvormer te behandelen en het gat vullen met houtrotvuller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Lankman schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 21:25:
Ik moet er een stuk of 20 doen, naast nog 100 van die verborgen pokke (sorry) schroeven uitpeuren en uitdraaien. Vraag me af waar ik aan begonnen ben.
Hardhouten bezemsteel nemen, met die diameter een rond gat in een stukje plaatmateriaal zagen. Dat plaatje op je boeiboord klemmen, bovenfrees erop met een af te schrijven ecotools kopieerfreesje met ondersnijders. Na frezen stukje bezemsteel in de epoxy dopen en erin rossen, en door naar de volgende. Dag erna even alle bezemsteel stukjes afschaven en schuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Niet online
Dat laatste heeft de schilder de vorige beurt gedaan. Bleef 2 of 3 maanden weg, toen begon het weer (niet alle plekken).

Van die priem is wel een goeie, er it ook aal zon 2 mm van die plamuur boven de kop van de verzonken schroef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lankman
  • Niet online
Das ook nog een idee @Boudewijn. Klemmen op het board gaat moeilijk, maar is misschien ook wel weer een mal voor te bedenken (je hebt maar een klein stukje vlees van onder, en de gaten itren op verschillende hoogt daarvan. Is mogelijk, dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
Lankman schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:34:
Das ook nog een idee @Boudewijn. Klemmen op het board gaat moeilijk, maar is misschien ook wel weer een mal voor te bedenken (je hebt maar een klein stukje vlees van onder, en de gaten itren op verschillende hoogt daarvan. Is mogelijk, dat wel
Ik denk even mee, want ik vrees dat ik hetzelfde probleem heb als de roestomvormer niet werkt.

Je krijgt wel een enorm groot gat. De kleinste kopieerfrees met bovenlager bij Ecotools is 12,7 mm. Als je die rond de schroefkop gaat omcirkelen heb je een gat van ruim 30 mm. Dat is groter dan een bezemsteel.
Bovendien heb ik die gele freesjes al eens gehad, maar die kwamen al bot uit de verpakking. Dat wordt meer branden dan frezen.
Dan vind ik het idee van een vierkant gat handiger. Voordeel is ook dat je geen kops hout in langshout hebt zitten. Dan kan ook gaan aftekenen, alhoewel dat ws. wel meevalt door de geringe afmetingen.
Alleen met een beitel is het ook klotewerk, maar ik heb een multitool ;) en dan is een vierkant gat steken niet zo'n probleem.
Vierkante vulblokjes maken is voor mij ook niet zo'n punt want op de zaagtafel is dat een fluitje van een cent.
Maar je moet al dat gereedschap dan wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

JukeboxBill schreef op zondag 11 augustus 2024 @ 22:53:
[...]

Ik denk even mee, want ik vrees dat ik hetzelfde probleem heb als de roestomvormer niet werkt.

Je krijgt wel een enorm groot gat. De kleinste kopieerfrees met bovenlager bij Ecotools is 12,7 mm. Als je die rond de schroefkop gaat omcirkelen heb je een gat van ruim 30 mm. Dat is groter dan een bezemsteel.
Bovendien heb ik die gele freesjes al eens gehad, maar die kwamen al bot uit de verpakking. Dat wordt meer branden dan frezen.
Dan vind ik het idee van een vierkant gat handiger. Voordeel is ook dat je geen kops hout in langshout hebt zitten. Dan kan ook gaan aftekenen, alhoewel dat ws. wel meevalt door de geringe afmetingen.
Alleen met een beitel is het ook klotewerk, maar ik heb een multitool ;) en dan is een vierkant gat steken niet zo'n probleem.
Vierkante vulblokjes maken is voor mij ook niet zo'n punt want op de zaagtafel is dat een fluitje van een cent.
Maar je moet al dat gereedschap dan wel hebben.
Dan neem je een kopieerring en een klein freesje. Het goed klemmen kan evt met goede dubbelzijdige tape en 1 klem. Doe aub wel voorzichtig en ga niet met 1 hand op een ladder met een 2200w frees staan te klooien terwijl je ondertussen de was op hangt ;)

Multitool en haaks krijgen... Dan moet ik echt een lat klemmen, anders ga ik zwabberen.

Die gele freesjes van ecotools zijn goeie afvalbakvulling, maar gezien je hier gaat frezen met mogelijk nog stukjes schroef in de buurt prima opofferspul. Denk je wel ff aan PBMs? (Bril en oorkappen, handschoenen liever niet bij verspanend gereedschap)

[ Voor 8% gewijzigd door Boudewijn op 12-08-2024 00:18 ]

Pagina: 1 ... 211 ... 251 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).