• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:48

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

TimoDimo schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Erop slaan had ik al geprobeerd. Het zou best kunnen dat er wat vuil in zit. Maar ik heb ook al geen persluchtmachine...
Niemand in de buurt van je met een bankschroef?
Bitje inklemmen en losdraaien voorzichtig, of hilliebilly stijl lompe kracht.

Misschien een bezoekje brengen bij plaatselijke loodgieter oid. Zak gevulde koeken mee en vragen of je even gebruik kunt maken van de bankschroef. Misschien helpen ze je, jij blij en zij een koekje bij de koffie.
:) :9

[ Voor 23% gewijzigd door Sepp14 op 11-02-2021 11:33 ]

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breagor
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:46
webber87 schreef op woensdag 10 februari 2021 @ 21:54:
Ik zoek een soort 'meetapparaat' waarmee je bijvoorbeeld een geleiderail exact op een bepaalde afstand kan zetten. Een soort duwbalkje dat je met een stelschroef op een bepaalde afstand kan zetten. Zoiets lijkt mij handig als ik bijvoorbeeld met de invalzaag met geleiderail iets precies moet zagen. Een stukje van 25,4 cm ofzo.

Bestaat zoiets?
ik gebruik(te) meestal zo'n combinatiehoek:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/cJvnsbTL/combihoek.jpg

maar dan vooral om te zorgen dat de geleiderail helemaal recht ligt, dus:
- zet op je werkstuk een streepje bij 25,4 cm
- leg je geleiderail er tegen aan
Dus zoals je normaal al zou doen, dan:
- leg de combihoek tegen de rand van het afvalstuk en schuif deze uit totdat je de geleiderail raakt en draai hem vast, en meet nu op verschillende punten langs je geleiderail of de afstand gelijk is.
Krijg je mooie rechte stukken van.

Of als je weet dat je plaat 60cm is en je wilt 40.1cm zagen, dan zet je de combihoek op 19.9 en zet hem op de rand van het afvalstuk en duw je daar je geleiderail tegenaan.

Tegenwoordig gebruik ik vaak een festool hoekaanslag, dit werkt wat sneller, (ook al controleer ik die ook vaak nog even met bovenstaande methode).

Wil je echt fancy/precies dan kun je bijv. een dergelijk systeem van TSO kopen...kost wel wat:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/59SqKDRh/tso-guide.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door breagor op 11-02-2021 13:55 ]

• Mattheus_92
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-10 17:11
TimoDimo schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 11:07:
[...]

Erop slaan had ik al geprobeerd. Het zou best kunnen dat er wat vuil in zit. Maar ik heb ook al geen persluchtmachine...
Kijk even over het bitje naar hoe het in het apparaat zit. Zit die gedraaid zit die dus nog klem. Misschien zie je letterlijk iets zitten wat blokkeert. Meestal hoef ik niet veel kracht te zetten, kleine tik tegen de zijkant van het bitje en zo los. Als je niet kan vinden en het nog niet lukt zou kruipolie of wd40 kunnen helpen als alternatief om alles beetje soepel te krijgen. En als laatste de griptang en wat geweld 8)

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:55
Mattheus_92 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 15:32:
[...]

Kijk even over het bitje naar hoe het in het apparaat zit. Zit die gedraaid zit die dus nog klem. Misschien zie je letterlijk iets zitten wat blokkeert. Meestal hoef ik niet veel kracht te zetten, kleine tik tegen de zijkant van het bitje en zo los. Als je niet kan vinden en het nog niet lukt zou kruipolie of wd40 kunnen helpen als alternatief om alles beetje soepel te krijgen. En als laatste de griptang en wat geweld 8)
Hij zit er netjes recht in. Het lijkt alsof alles gewoon in orde is, alleen zit hij vast. WD40 heb ik al geprobeerd. Toen kwam de zwarte kraag mooi los. Ik zal het eens met een griptang proberen.

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Potverdorie... als ik mijn TS 55 op mijn oudste Festool rail zet heeft hij speling... maar op de nieuwere 1400 rails niet. Erg leuk als je ze koppelt dus... NOT :(
breagor schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:47:
[...]

Wil je echt fancy/precies dan kun je bijv. een dergelijk systeem van TSO kopen...kost wel wat:

[Afbeelding]
https://tsoproducts.com/t...pg-parallel-guide-system/
Al maanden niet leverbaar.

Als je direct uit de USA besteld... de versie met 50" heeft achterlijke verzendkosten, de versie met alleen 30".... is niet leverbaar. Ondertussen de set met 30" en 50" ook niet.

Heb er al een heel tijdje een notificatie op staan, maar helaas.

Heb Gereedschappro ook gemailed met de vraag of ze de nieuwe sets gaan verkopen, maar die lijken de vragen niet te begrijpen... :z

[ Voor 14% gewijzigd door kabeltjekabel op 11-02-2021 17:44 ]

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Ik ga mijn makita 1.5m geleiderail uitbreiden met eenzelfde lengte.
Weet iemand of de koppelstrips van Festool ook passen op de makita rails?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43

paQ

Hebben tweakers ervaring met deze muur multidetector van Bosch?
https://www.amazon.nl/Bos...id=pla-360874097720&psc=1

Ik moet zeggen dat de reviews nogal uiteen lopen, maar dat doen ze zowat van elke detector zo lijkt het :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:50
Voor dat geld zou ik eerder voor een Bosch Blauw GMS120 gaan. Beste resultaat krijgt je wel op gips/stucplaat wanden op massieve wanden presteert deze wel een stuk minder.

Zie ook deze verhelderende vergelijking: YouTube: Best Stud Finder? $262 Bosch vs $10 CH Hanson vs 9 Other Wall Stud S...

[ Voor 6% gewijzigd door Davidshadow13 op 11-02-2021 21:08 ]

HD4Life @ Full-HD

• paQ

paQ

Davidshadow13 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:07:
[...]

Voor dat geld zou ik eerder voor een Bosch Blauw GMS120 gaan. Beste resultaat krijgt je wel op gips/stucplaat wanden op massieve wanden presteert deze wel een stuk minder.

Zie ook deze verhelderende vergelijking: YouTube: Best Stud Finder? $262 Bosch vs $10 CH Hanson vs 9 Other Wall Stud S...
Het zijn van de GMS120 juist de filmpjes waar ik helemaal eng van wordt. Op amazon staan er een paar bij de reviews. Gewoon OP de (stroom)draad, en niet detecteren.

edit:
https://www.amazon.de/Pro...90TG9nQ2xpY2s9dHJ1ZQ&th=1

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 11-02-2021 21:12 ]

• Davidshadow13
paQ schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:09:
[...]

Het zijn van de GMS120 juist de filmpjes waar ik helemaal eng van wordt. Op amazon staan er een paar bij de reviews. Gewoon OP de (stroom)draad, en niet detecteren.

edit:
Tja zoals dat filmpje ook laat zien als de draden wat verder in de muur zitten worden ze inderdaad niet altijd gedetecteerd. Maar alle andere categoriën scoort hij ruim beter dan de rest dus voor hout/metaal en pijpen e.d.

Als stroom detectie echt belangrijk is voor je ook voor lossen draden dan zou je echt naar een D-Tect toe gaan maar ja dan zit je in een hele andere prijsklasse.

Ik gebruik heb vooral voor het vinden van Rachels, tengels, waterleidingen en het ontwijken van metalstud en daarvoor werkt hij prima.

HD4Life @ Full-HD

• paQ

paQ

Davidshadow13 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:19:
[...]

Tja zoals dat filmpje ook laat zien als de draden wat verder in de muur zitten worden ze inderdaad niet altijd gedetecteerd. Maar alle andere categoriën scoort hij ruim beter dan de rest dus voor hout/metaal en pijpen e.d.

Als stroom detectie echt belangrijk is voor je ook voor lossen draden dan zou je echt naar een D-Tect toe gaan maar ja dan zit je in een hele andere prijsklasse.

Ik gebruik heb vooral voor het vinden van Rachels, tengels, waterleidingen en het ontwijken van metalstud en daarvoor werkt hij prima.
nouja dieper in de muur... gewoon zowat tegen het plastic aan. Ik schrik daar best wel van eigenlijk :? En het is er niet 1 die het post. Het zijn er zo al een stuk of 400...

Het lijkt wel een hit and miss te zijn bij dat product. Dat er gewoon echt veel tussen zitten die gewoon niet naar behoren functioneren.

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 11-02-2021 21:26 ]

• Davidshadow13
paQ schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:23:
[...]

nouja dieper in de muur... gewoon zowat tegen het plastic aan. Ik schrik daar best wel van eigenlijk :? En het is er niet 1 die het post. Het zijn er zo al een stuk of 400...

Het lijkt wel een hit and miss te zijn bij dat product. Dat er gewoon echt veel tussen zitten die gewoon niet naar behoren functioneren.
Ik denk niet dat het technisch sec aan het product ligt bij eigenlijk alle multidetectors uit deze prijsklasse heb je ontzettend uiteenlopende reviews omdat het gebruik gewoon erg afhankelijk is van hoe het apparaat gebruikt wordt want het is belangrijk de dat je precies de handleiding volgt en de presentaties zijn heel erg afhankelijk van de omstandigheden waarin hij gebruikt wordt.

Die GMS120 pikt bij mij eigenlijk alles op met enkele gips plaat tot 12,5mm maar met een dubbele plaat is het al een stuk moeilijker, idem als je OSB+Gips hebt. Dus het is heel afhankelijk van jouw toepassing.

Hoe dichter je heb gebruikt tegen de opgegeven limieten helaas hoe onnauwkeuriger ze worden helaas. Ik ga er niet vanuit dat zo'n groene Bosch een veel geavanceerdere en duurdere techniek gebruikt zoals uit de D-Tect serie maar ik laat me graag verbazen. :)

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjanvdkolk
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:02
[...]

edit:
Ik heb de GMS120 en ben er niet zo enthousiast over. Inderdaad; praktisch óp de draad geen signaal, of wel een signaal maar dan met heel veel marge (30/40 cm breed). Dit gaat dan vaak om elektraleidingen in kalkzandsteen. Rachels/balken gaat prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
checkdiz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 19:33:
Ik ga mijn makita 1.5m geleiderail uitbreiden met eenzelfde lengte.
Weet iemand of de koppelstrips van Festool ook passen op de makita rails?
Die passen en zijn vaak goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik zoek een mooi setje bitratelschroevendraaier. Liefst alles in 1 set, dat heb ik nu ook (een goedkoop setje van de Karwei wat ik al ~15 jaar gebruik). En ik wil de bitjes niet in het handvat, dat wordt me te zwaar.

Ben bekend met de Wera Kraftform Kompakt 10 maar dat setje is me eigenlijk te klein.
Dus idealiter deze met een groter bitset, eventueel ook met doppen.

De bekende Toolcheck Plus is ook mooi, maar dat is volgens mij geen ratelschroevendraaier. Zie ik een Wera setje over het hoofd, iemand tips?

[ Voor 34% gewijzigd door Cheesy op 12-02-2021 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

henkjanvdkolk schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 06:27:
[...]

Ik heb de GMS120 en ben er niet zo enthousiast over. Inderdaad; praktisch óp de draad geen signaal, of wel een signaal maar dan met heel veel marge (30/40 cm breed). Dit gaat dan vaak om elektraleidingen in kalkzandsteen. Rachels/balken gaat prima.
Ja echt onbestaanbaar vind ik dat.
Ik zal die groene eens bestellen en even goed testen. Retour is zo ingezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:49

Asteroid9

General Failure

henkjanvdkolk schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 06:27:
[...]

Hier precies hetzelfde, op mijn GMS120 durf ik absoluut niet te vertrouwen. OK, om stalen lasdozen te vinden onder het stucwerk was hij prima, maar om een gewone electrabuis of pexbuis te vinden is het ding waardeloos....

Slechte beurt voor Bosch blauw wat mij betreft, ik ben ook wel benieuwd naar tips voor een vervanging!

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Cheesy schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:59:
Ik zoek een mooi setje bitratelschroevendraaier. Liefst alles in 1 set, dat heb ik nu ook (een goedkoop setje van de Karwei wat ik al ~15 jaar gebruik). En ik wil de bitjes niet in het handvat, dat wordt me te zwaar.

Ben bekend met de Wera Kraftform Kompakt 10 maar dat setje is me eigenlijk te klein.
Dus idealiter deze met een groter bitset, eventueel ook met doppen.

De bekende Toolcheck Plus is ook mooi, maar dat is volgens mij geen ratelschroevendraaier. Zie ik een Wera setje over het hoofd, iemand tips?
Ik zie bij Wera inderdaad zo gauw even niet een ander setje met een ratelschroevendraaier. Of eigenlijk wel, maar dat is met klingen, niet met bits.

Ik weet dat PB Swiss een setje heeft dat jouw vinkjes checked. Behalve waarschijnlijk dat vinkje dat je niet noemt, de prijs :P :+

/edit
Felo heeft mogelijk ook iets, maar mist de inbus bits er bij.

[ Voor 8% gewijzigd door henkie196 op 12-02-2021 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-10 17:43
Ook hier ooit eens een Bosch groene geprobeerd (was een jaar of 10 geleden dus geen idee welk model). De leiding boven een wandcontactdoos in een gibo muurtje zag ie al niet. Ook een waterleiding zag ie niet dus maar retour gebracht.
Rachels etc heb ik toen niet getest maar aangezien er hier in ons nieuwe huis er weer wat verbouwingen aan komen was ik wel weer benieuwd of er wat vooruitgang was met de technologie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Rachels kun je vaak ook best wel goed zien met een warmtecamera, zeker met deze temperaturen buiten.
Is alleen wel een wat duur speeltje :X Zie voor meer info: [IR] Het grote Ik wil/heb een warmtebeeldcamera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Asteroid9 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 09:45:
[...]

Hier precies hetzelfde, op mijn GMS120 durf ik absoluut niet te vertrouwen. OK, om stalen lasdozen te vinden onder het stucwerk was hij prima, maar om een gewone electrabuis of pexbuis te vinden is het ding waardeloos....

Slechte beurt voor Bosch blauw wat mij betreft, ik ben ook wel benieuwd naar tips voor een vervanging!
https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1

77,85 bezorgd.

Ik heb hem zojuist besteld, ik koppel het volgende week wel even terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29
Ik kan me niet indenken dat een bosch groen het beter gaat doen dan een bosch blauw.

Als je echt zekerheid wilt, zal je een bosch dtect moeten scoren. De 120 doet het op zich al goed en die kost 150-200 euro, afhankelijk van de aanbieding.
De dtect 150 kan je huren bij boels, maar 2 dagen huren kost net zoveel als de 120 aanschaffen :P

De GMS120 heb ik hier ook. in combinatie met gezond verstand, kom je een heel eind. Maar idd, als je hem op de muur zet en je denkt dat je bij groen licht ongestraft kan boren, dan loop je het risico door een leiding heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Raymond schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 10:45:
Ik kan me niet indenken dat een bosch groen het beter gaat doen dan een bosch blauw.

Als je echt zekerheid wilt, zal je een bosch dtect moeten scoren. De 120 doet het op zich al goed en die kost 150-200 euro, afhankelijk van de aanbieding.
De dtect 150 kan je huren bij boels, maar 2 dagen huren kost net zoveel als de 120 aanschaffen :P

De GMS120 heb ik hier ook. in combinatie met gezond verstand, kom je een heel eind. Maar idd, als je hem op de muur zet en je denkt dat je bij groen licht ongestraft kan boren, dan loop je het risico door een leiding heen te gaan.
Sja, dan doet het ding 'dus' gewoonweg niet wat het belooft. Kwalijk.

Over de groene bosch veel minder reviews te vinden, maar ik ga het meemaken. Als hij binnen is en ik ga thuis eens wat over muren waarvan ik weet wat waar zit, dan weten we dat snel genoeg. Krijg ik ook daar missers op, dan moet ik besluiten of ik diep in de buidel tast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• checkdiz
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
jadjong schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 06:29:
[...]

Die passen en zijn vaak goedkoper.
Dankjewel, precies wat ik wilde weten.
Het is al flink wat geld voor een stukje metaal, alles wat ik daarop kan besparen is mooi meegenomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 21:12
Ik heb bij de GMS120 meer succes als hij op metaal detecteren staat ipv electra, waarschijnlijk omdat die led lampen van tegenwoordig weinig vermogen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Uncle Mel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:54:
Ik heb bij de GMS120 meer succes als hij op metaal detecteren staat ipv electra, waarschijnlijk omdat die led lampen van tegenwoordig weinig vermogen trekken.
:? live wire is toch live wire?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:57
paQ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 11:29:
[...]

Sja, dan doet het ding 'dus' gewoonweg niet wat het belooft. Kwalijk.

Over de groene bosch veel minder reviews te vinden, maar ik ga het meemaken. Als hij binnen is en ik ga thuis eens wat over muren waarvan ik weet wat waar zit, dan weten we dat snel genoeg. Krijg ik ook daar missers op, dan moet ik besluiten of ik diep in de buidel tast :)
Vorige week heb ik met mijn bosch pmd10 (25 euro bij opruiming gamma) alle leidingen in mijn ytong muurtje prima terug kunnen vinden. Oke eerlijk is eerlijk, hij reageerde 3cm er boven en er onder ook..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Davidshadow13 schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 21:07:
[...]

Of zoals in het filmpje gewoon voor de D-TECT 120 gaan, gebruikt een totaal andere techniek om te detecteren, en werkt daarmee een heel stuk beter.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoronelHimself
  • Laatst online: 21:42

CoronelHimself

Division Brabant

paQ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Ik weet niet waar die detector op detecteert, maar waarschijnlijk op magnetische velden. En om een magnetisch veld te verkrijgen moet er wel stroom lopen. Als je een leiding zoekt naar een stopcontact, waar geen en zeer kleine verbruiker opzit dan heeft dat wel invloed op de meting.

Maar ik neem aan als dit apparaat dat nodig heeft dat, dat ook wel duidelijk in de handleiding staat. :o

Steam - PTR83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

breagor schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 13:47:
[...]

ik gebruik(te) meestal zo'n combinatiehoek:

[Afbeelding]

maar dan vooral om te zorgen dat de geleiderail helemaal recht ligt, dus:
- zet op je werkstuk een streepje bij 25,4 cm
- leg je geleiderail er tegen aan
Dus zoals je normaal al zou doen, dan:
- leg de combihoek tegen de rand van het afvalstuk en schuif deze uit totdat je de geleiderail raakt en draai hem vast, en meet nu op verschillende punten langs je geleiderail of de afstand gelijk is.
Krijg je mooie rechte stukken van.

Of als je weet dat je plaat 60cm is en je wilt 40.1cm zagen, dan zet je de combihoek op 19.9 en zet hem op de rand van het afvalstuk en duw je daar je geleiderail tegenaan.

Tegenwoordig gebruik ik vaak een festool hoekaanslag, dit werkt wat sneller, (ook al controleer ik die ook vaak nog even met bovenstaande methode).

[Afbeelding]
Ik gebruik een tweetal starrett combinatiehaken, gaat als een trein. Met een werkt het ook wel prima :+

Een apart fence en eventueel een MFT gaat daar ook prima in werken.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
dragonhaertt schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:39:
[...]

Of zoals in het filmpje gewoon voor de D-TECT 120 gaan, gebruikt een totaal andere techniek om te detecteren, en werkt daarmee een heel stuk beter.
Ik heb de D-Tect 120, werkt prima, heb er uitgebreid mee zitten spelen en testen. Tis wel een flink ding, dus wel wat ruimte nodig om hem op de muur te houden.

Ook wel duur, maar ik had het accusysteem al en kon hem op een veiling goedkoop kopen, new old stock..

[ Voor 10% gewijzigd door Navi op 12-02-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:59
CoronelHimself schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:47:
[...]

Ik weet niet waar die detector op detecteert, maar waarschijnlijk op magnetische velden. En om een magnetisch veld te verkrijgen moet er wel stroom lopen. Als je een leiding zoekt naar een stopcontact, waar geen en zeer kleine verbruiker opzit dan heeft dat wel invloed op de meting.

Maar ik neem aan als dit apparaat dat nodig heeft dat, dat ook wel duidelijk in de handleiding staat. :o
Een fase en nul die naast elkaar liggen hebben samen een netto magnetisch veld van 0, onafhankelijk van de hoeveelheid stroom, dus ik hoop dat ie daar niet op werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkie196
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
BrtH schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:16:
Een fase en nul die naast elkaar liggen hebben samen een netto magnetisch veld van 0, onafhankelijk van de hoeveelheid stroom, dus ik hoop dat ie daar niet op werkt.
Weet je dat zeker?

Van wat ik begrepen heb van electro-magnetisme, is het de wisselspanning door een draad die het magnetische veld opwekt. Wisselspanning staat in principe op de fase, niet de nul. Alleen zal het hoe dan ook een zwak magnetisch veld zijn, want het vormt zich in een cilinder om de draad. In de praktijk worden draden altijd in een spoel gewikkeld om het magnetische effect sterker te maken. En een sterkere electro-magneet heeft een dikkere draad om meer stroom aan te kunnen.

Dus het lijkt me logisch dat meer stroom een sterker magnetisch veld geeft. Maar de precieze theorie is te lang geleden voor mij.

Hoe dan ook, je mag aannnemen dat zo'n machine ook andere manieren heeft om leidingen te detecteren, want je hebt ook leidingen die afgeschermd zijn, juist om inductie door nabij gelegen kabels te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrtH
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:59
henkie196 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 14:41:
[...]

Weet je dat zeker?

Van wat ik begrepen heb van electro-magnetisme, is het de wisselspanning door een draad die het magnetische veld opwekt. Wisselspanning staat in principe op de fase, niet de nul. Alleen zal het hoe dan ook een zwak magnetisch veld zijn, want het vormt zich in een cilinder om de draad. In de praktijk worden draden altijd in een spoel gewikkeld om het magnetische effect sterker te maken. En een sterkere electro-magneet heeft een dikkere draad om meer stroom aan te kunnen.

Dus het lijkt me logisch dat meer stroom een sterker magnetisch veld geeft. Maar de precieze theorie is te lang geleden voor mij.

Hoe dan ook, je mag aannnemen dat zo'n machine ook andere manieren heeft om leidingen te detecteren, want je hebt ook leidingen die afgeschermd zijn, juist om inductie door nabij gelegen kabels te voorkomen.
Een magnetisch veld wordt opgewekt door de stroom, niet de spanning, en de stroom door de fase en nul is gelijk. Maar omdat die stromen tegengesteld in richting zijn in een kabel of leiding heffen ze elkaar op. Terzijde: om diezelfde reden is een opgerolde haspel geen spoel, de reden dat je hem uit moet rollen is dat een opgerolde kabel door isolatie zijn warmte niet kwijt kan.

De spanning wekt wel een elektrisch veld op, en daar klopt het dat dat netto niet nul is omdat er (bijna) geen spanning op de nul staat.

[ Voor 6% gewijzigd door BrtH op 12-02-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:14

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Cheesy schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 08:59:
Ik zoek een mooi setje bitratelschroevendraaier.
Toolcheck plus nemen en een ratelschroevendraaier er los naast/bij? De ratel van de toolcheck plus is op zich al fijn en je hebt ook een schroevendraaier bithouder, al heeft deze geen ratelfunctie. Dus voor mij is het setje an sich al genoeg.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Navi schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 13:48:
[...]

Ik heb de D-Tect 120, werkt prima, heb er uitgebreid mee zitten spelen en testen. Tis wel een flink ding, dus wel wat ruimte nodig om hem op de muur te houden.

Ook wel duur, maar ik had het accusysteem al en kon hem op een veiling goedkoop kopen, new old stock..
Hoe goedkoop noem jij goedkoop? Ik wil er ook wel eentje voor een kleiner prijsje hebben :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
dragonhaertt schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:14:
[...]

Hoe goedkoop noem jij goedkoop? Ik wil er ook wel eentje voor een kleiner prijsje hebben :+
Heb er toen 170 euro voor betaald, inclusief een 1.5Ah accu en ik dacht een L-boxx, of alleen de L-boxx inlay.

Samen met een GLM 250 VF laser met statief voor 155. Wat overigens ook echt een mooi ding is, heel makkelijk ruimtes opmeten inclusief vreemde hoekjes en dergelijke, oppervlakte rekent hij zo voor je uit.
(En nog complexere dingen zoals inhoud, hoeken, etc)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/92TZ87ROH90wOTaIu2frgH9Pads=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PZ0KbVinM236o1AdnzUSEGU9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 51% gewijzigd door Navi op 12-02-2021 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ik wil mijn lasvaardigheden weer eens ophalen, want deze lente komen er wat klussen. Ik heb hiervoor nog wat lasmagneten nodig, maar ook wat staal. Nu is er veel dicht, dus weet iemand een shop die levert of afhaal regio Nieuwegein/Leerdam, waar ik een magneet, misschien wat electrodes en dus wat allerlei-staal kan oppikken. Gewoon, kwartjes leggen, lijnen maken, wat recht slijpwerk.

En geen dikke H-balk van 3 meter, die krijgt ik niet in m'n Clio ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:27

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hornbach? Die hebben zo te zien magneten, elektrodes en ook allerlei stalen kokers en profielen.

[ Voor 82% gewijzigd door Orion84 op 12-02-2021 16:43 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

https://www.amazon.nl/Bos...id=pla-786318877105&psc=1

Wat vinden jullie van deze set? Is dit voor een hobby-bob onder ons een prima setje om mee te leren frezen? Of vrezen ( :P ) jullie dat de kwaliteit hiervan toch niet zo goed is?

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:10
Prima om mee te beginnen toch? Ik heb een klein setje bij Hornbach gekocht en schaf nu wat gerichter bij Ecotools de missende frezen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-10 21:49

inhico

pw

Grote kans dat in zo' n setje frezen een groot deel zit wat je niet gaat gebruiken.Als je wil spelen/oefenen zou ik een kleiner en goedkoper setje nemen. Kwaliteitsverschil (en soms prijsverschil) zit 'm vaak vooral in duurzaamheid. Voor een paar keer proberen volstaan de goedkoopste freesjes die je kan vinden. Tegen de tijd dat je echt aan de slag gaat kun je dan de freesjes kopen die je nodig hebt eventueel in een betere kwaliteit.
Ecotools biedt meestal een behoorlijke kwaliteit tegen een redelijke prijs.

Staar je nooit blind op het merk.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:44
Atlas schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:47:

Wat vinden jullie van deze set? Is dit voor een hobby-bob onder ons een prima setje om mee te leren frezen? Of vrezen ( :P ) jullie dat de kwaliteit hiervan toch niet zo goed is?
Voor een hobby-bob nog redelijk aan de prijs. In dat geval zou dit setje: https://www.hbm-machines....m-35-delige-houtfrezenset ook al prima zijn. Frezen die je dan dusdanig vaak gebruikt hebt dat ze op beginnen te raken kun je vervangen door betere losse exemplaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Navi schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 15:47:
[...]

Heb er toen 170 euro voor betaald, inclusief een 1.5Ah accu en ik dacht een L-boxx, of alleen de L-boxx inlay.

Samen met een GLM 250 VF laser met statief voor 155. Wat overigens ook echt een mooi ding is, heel makkelijk ruimtes opmeten inclusief vreemde hoekjes en dergelijke, oppervlakte rekent hij zo voor je uit.
(En nog complexere dingen zoals inhoud, hoeken, etc)

[Afbeelding]
Wow, goede deal. Is nu zeker niet meer te regelen. Ik wil binnenkort ook investeren in Bosch 12v, als aanvulling naast mijn Makita 18v.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breagor
Atlas schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:47:

Ik gebruik al tijden de kleinere (15 delige) set hiervan, bevalt me prima. Gebruik vooral de groeffrezen, dus daar heb ik nog wat extra van gekocht, ook van dezelfde Bosch serie, en ook die bevallen me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:46

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

[...]

edit:
Interessant. Heb toevallig een week terug ook een GMS-120 besteld. Heb nu een Bosch Truvo maar die detecteerd juist overal stroomkabels..Lastig om iets met te monteren wat meer dan èèn boorgat nodig heeft. Bij mijn uitbouw dacht ik eerst dat de stroomkabel misschien wel zigzaggend boven het plafond lag. Maar hij heeft het wel vaker..

Werken die aparaten die een signaal op de kabel zetten (zoiets) misschien beter? Is alleen wat lastiger met 230V.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr_gadget op 12-02-2021 19:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabeltjekabel
paQ schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 12:20:
[...]

Als je live wire in stalen buis hebt pikt hij dat niet want afgeschermd. Maar dan gaat 'ie wel als je hem op metaal zet. Grondkabel idem.

Maargoed, veel van die dingen piepen dus overal. Dan moet je je mobiel wegleggen, je horloge afdoen, je hand op de muur, etc. etc. etc. en dan kun je uiteindelijk leidingen volgen waarvan je weet waar ze liggen.

Ben toch blijer met mijn D-Tect 120.

[ Voor 36% gewijzigd door kabeltjekabel op 12-02-2021 21:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Nieuwe aanwinst;
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/8K2VnH1/PXL-20210212-163838759-2-Copy.jpg

De linker dan, de rechter heb ik er nu wat minder van.

[ Voor 66% gewijzigd door kabeltjekabel op 12-02-2021 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

kabeltjekabel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:54:
[...]

Als je live wire in stalen buis hebt pikt hij dat niet want afgeschermd. Maar dan gaat 'ie wel als je hem op metaal zet. Grondkabel idem.

Maargoed, veel van die dingen piepen dus overal. Dan moet je je mobiel wegleggen, je horloge afdoen, je hand op de muur, etc. etc. etc. en dan kun je uiteindelijk leidingen volgen waarvan je weet waar ze liggen.

Ben toch blijer met mijn D-Tect 120.
Sja begin wel te twijfelen ja over die dtect. Maar goed ook bijna 3 keer de prijs.
Ik wacht de universal even af. Misschien werkt ie wel gewoon :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Woody179
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 03-10 19:50
Op de foto leek hij kleiner...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ShxuHbknwZb4kJKl42sBP0zYps=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wPBjy2B6Hjb5psiNkX7DhSFj.jpg?f=fotoalbum_large
Wel handig voor de bouw straks😁👍🏻

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kabeltjekabel
Woody179 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:28:
[Afbeelding]
Daarom ook altijd vragen om een foto'tje met euromunt er naast :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Konijn wat een lomp ding :X

Wat ga je ermee doen? (ja nietjes schieten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woody179
kabeltjekabel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:40:
[...]

ik had om eerlijk te zijn vooral gekeken naar het bereik van de tacker (5 tot 9cm) en er verder niet zo bij stil gestaan😂. Na de bouw vind ik er ook vast wel een doel voor, spinnenverdelger ofzo...😜👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Woody179
Boudewijn schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:54:
Konijn wat een lomp ding :X

Wat ga je ermee doen? (ja nietjes schieten)
Het idee is om er een HSB woning en garage mee te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Woody179 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:59:
[...]

Het idee is om er een HSB woning en garage mee te bouwen.
Stoer :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:39
Blomminator schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 16:32:
Ik wil mijn lasvaardigheden weer eens ophalen, want deze lente komen er wat klussen. Ik heb hiervoor nog wat lasmagneten nodig, maar ook wat staal. Nu is er veel dicht, dus weet iemand een shop die levert of afhaal regio Nieuwegein/Leerdam, waar ik een magneet, misschien wat electrodes en dus wat allerlei-staal kan oppikken. Gewoon, kwartjes leggen, lijnen maken, wat recht slijpwerk.

En geen dikke H-balk van 3 meter, die krijgt ik niet in m'n Clio ;)
Toolstation, meest simpele oplossing. Voor staal is Uitenboogerd in Culemborg een mogelijkheid. Zit nog wel meer in die regio Culemborg/Leerdam.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bbbrumbrum
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
kabeltjekabel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:40:
[...]

Ik dacht een banaan.

Maar mooie framing nailer. Heb het coilbroertje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
omdat Gereedschapspro al tijden geen torx pockethole schroeven meer op voorraad heeft dezen maar ergens anders besteld en wel bij pockethole-shop.nl.
Echter ik heb hierbij geen bestel bevestiging ontvangen, ook heb ik geen wachtwoord voor mijn account ontvangen. Tevens als ik via het contact formulier hierover navraag wil doen krijg ik een verzend fout.

De shopreviews waren echter wel gunstig, echter begin nu toch wel te twijfelen, hier iemand wellicht recente ervaring met deze winkel, en of het wellicht normaal is dat je geen bestel bevestiging bij hen krijgt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SnakeDoc88
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:10
breagor schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 07:42:
De shopreviews waren echter wel gunstig, echter begin nu toch wel te twijfelen, hier iemand wellicht recente ervaring met deze winkel, en of het wellicht normaal is dat je geen bestel bevestiging bij hen krijgt?
Eind december hier 2 doosjes schroeven besteld. Zelfde dag bevestiging per mail en een dag later verstuurd incl T&T. Recent goede ervaring dus. Leek me niet echt een grote zaak dus misschien dat de eigenaar een paar dagen aan het schaatsen is oid :+
Wanneer heb je besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melmer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 11:38
omdat Gereedschapspro al tijden geen torx pockethole schroeven meer op voorraad heeft dezen maar ergens anders besteld en wel bij pockethole-shop.nl.
Echter ik heb hierbij geen bestel bevestiging ontvangen, ook heb ik geen wachtwoord voor mijn account ontvangen. Tevens als ik via het contact formulier hierover navraag wil doen krijg ik een verzend fout.

Weet niet of ik direct zou twijfelen. Ziet er wel gewoon uit als een normale shop, er staan aardig wat gegevens op de site. (Huis)Adres, KVK etc. Ook gewoon een 06 nummer. Je kan altijd even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
SnakeDoc88 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 07:58:
[...]

Eind december hier 2 doosjes schroeven besteld. Zelfde dag bevestiging per mail en een dag later verstuurd incl T&T. Recent goede ervaring dus. Leek me niet echt een grote zaak dus misschien dat de eigenaar een paar dagen aan het schaatsen is oid :+
Wanneer heb je besteld?
gisteren besteld.....ik heb ze nu een mail gestuurd via het mail adres op hun site ipv het contact formulier, komt daar geen reactie op , dan maar eens bellen idd.

Shop ziet er verder inderdaad wel goed uit, reviews zijn ook OK, dus vermoed dat er technisch iets mis gegaan is, en gezien je recente ervaringen zal dat idd wel zo zijn. Dus nog geen reden om in paniek te raken :-)
Thanks dat wilde ik even weten, we wachten ff af!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:46
Woody179 schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 23:28:
[Afbeelding]
Welkom bij de lompe nagelbouw!

Paar tipjes:
- altijd wegleggen met wat drupjes olie
- je kunt voor de goedkoopste DeWalt spijkers gaan op Amazon, doe het niet. Kijk voor papier gebonden nagels. Die van Amazon zijn draadgebonden, wat bij snel schieten (dakbeschot/osb plaatje) voor problemen kan zorgen
- de bouw van al die dingen zijn redelijk hetzelfde, dus mocht je slagpin ooit vastzitten, loskoppelen, diep ademhalen en YouTube erbij pakken. 4 tot 6 inbusjes en je hebt het ding uit elkaar :)

Succes! Ik vind het een geweldige aankoop voor wanneer je veel HSB doet.

K to the KillaZ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woody179
KillaZ schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:04:
[...]

Welkom bij de lompe nagelbouw!

Paar tipjes:
- altijd wegleggen met wat drupjes olie
- je kunt voor de goedkoopste DeWalt spijkers gaan op Amazon, doe het niet. Kijk voor papier gebonden nagels. Die van Amazon zijn draadgebonden, wat bij snel schieten (dakbeschot/osb plaatje) voor problemen kan zorgen
- de bouw van al die dingen zijn redelijk hetzelfde, dus mocht je slagpin ooit vastzitten, loskoppelen, diep ademhalen en YouTube erbij pakken. 4 tot 6 inbusjes en je hebt het ding uit elkaar :)

Succes! Ik vind het een geweldige aankoop voor wanneer je veel HSB doet.
Bedankt voor de tips,

ik heb hem via marktplaats gekocht en er zat helaas geen olie bij. Een standaard zuurvrije tackerolie lijkt me goed of moet het perse bostitcholie zijn? Ik meende tzt de spijkers via tackerplein oid te bestellen. Zij voeren papier gebonden unitsteel als "geschikte spijkers".
Het ding uit elkaar draaien ben ik niet zo bang voor. Als een distriutieriem wissel me lukt (lang leve haynes) komt dit ook wel goed.

Heb je nog tips voor een goede compressor? Ik zat aan een airpress HL 425-100 te denken. Of is dat overkill?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Woody179 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:20:
[...]

Bedankt voor de tips,

ik heb hem via marktplaats gekocht en er zat helaas geen olie bij. Een standaard zuurvrije tackerolie lijkt me goed of moet het perse bostitcholie zijn? Ik meende tzt de spijkers via tackerplein oid te bestellen. Zij voeren papier gebonden unitsteel als "geschikte spijkers".
Het ding uit elkaar draaien ben ik niet zo bang voor. Als een distriutieriem wissel me lukt (lang leve haynes) komt dit ook wel goed.

Heb je nog tips voor een goede compressor? Ik zat aan een airpress HL 425-100 te denken. Of is dat overkill?
Ik heb gewoon olie bij de toolstation gehaald, als het ding maar gesmeerd wordt. Zolang de strip op de spijkers maar van papier is. Welke nagels ga je gebruiken? Ik heb ze nu van 50, 65, 80 en 90 maar merk dat ik de 80 en de 50 het meest gebruik, omdat je vaak ook "gewoon" 44 balkjes schiet.

Qua compressor, tja, ik heb de 20 liter low noise en die doet het echt prima, pas als je heel veel platen gaat schieten zou ik mij druk maken om de compressor. Maar de meeste beginners durven niet in bump mode te schieten, dan voldoet elke compressor die een aardige hoeveelheid lucht per minuut kan zuigen wel.

Nog een tip: laat die bump mode lekker zitten totdat je echt comfortabel bent met de tacker. Zijn een hoop spijkers op de verkeerde plekken terecht gekomen.

Ik vind het nu heerlijk werken die modus, maar het vergt behoorlijk wat gewenning.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Beun schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:36:
[...]

Bedankt, wist niet zeker of het dezelfde was. Ik ga 'm in ieder geval bestellen :)
und? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woody179
KillaZ schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 09:36:
[...]

Ik heb gewoon olie bij de toolstation gehaald, als het ding maar gesmeerd wordt. Zolang de strip op de spijkers maar van papier is. Welke nagels ga je gebruiken? Ik heb ze nu van 50, 65, 80 en 90 maar merk dat ik de 80 en de 50 het meest gebruik, omdat je vaak ook "gewoon" 44 balkjes schiet.

Qua compressor, tja, ik heb de 20 liter low noise en die doet het echt prima, pas als je heel veel platen gaat schieten zou ik mij druk maken om de compressor. Maar de meeste beginners durven niet in bump mode te schieten, dan voldoet elke compressor die een aardige hoeveelheid lucht per minuut kan zuigen wel.

Nog een tip: laat die bump mode lekker zitten totdat je echt comfortabel bent met de tacker. Zijn een hoop spijkers op de verkeerde plekken terecht gekomen.

Ik vind het nu heerlijk werken die modus, maar het vergt behoorlijk wat gewenning.
Ik denk dat ik deze voornamelijk ga gebruiken voor het zware constructie werk (de geraamtes van de wanden, vloeren en de dakopbouw) voor het gemak gluur ik ook een beetje naar een n66c-2, door het grotere magazijn lijkt deze me een stuk makkelijker voor de wand en dak beplating. Vloeren worden gelijmd en geschroeft om kraken te voorkomen. Voor afwerking zal er nog wel een Brad of pinnailer komen maar daar heb ik me nu nog niet in verdiept.

Olie heb ik samen met een klein doseerflesje besteld bij ecotools. Zolang het zuurvrij is leek me dat dat prima voldoet. Hoe smeer jij? Gewoon af en toe een druppeltje er in of heb je een vernevelaar oid?

Bij de tacker zit alleen een bumptrigger, het is ook al een iets ouder model f33pt heb ik het idee. De nieuwe heeft namelijk een stelwieltje voor de diepte instelling terwijl deze een drukknopje heeft. Maar goed op wat kleine gebruikssporen na was hij amper van nieuw te onderscheiden en voor 150 euro hoor je mij dan niet klagen.

Ik heb zelf nooit zown moeite met een bumptrigger gehad. Trekker ingeknepen houden en gewoon op het ritme van de terugslag bewegen werkte in het verleden met een oude senco prima voor me.

Zeker met de beplating schieten verwacht ik dat het met het luchtverbruik hard zal gaan. Op ten duur wil ik de compressor ook inzetten voor wat (meubel) spuitwerk en dan is een grotere tank wel handig. Welk type heb jij precies als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:09

timovd

Voorsprong door techniek

kabeltjekabel schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 21:55:
Nieuwe aanwinst;
[Afbeelding]

De linker dan, de rechter heb ik er nu wat minder van.
Iets te compenseren? >:)
PVC-pijpjes door gevels e.d. heen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beun
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10-08 15:46

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KillaZ
Woody179 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 16:13:
[...]

Ik denk dat ik deze voornamelijk ga gebruiken voor het zware constructie werk (de geraamtes van de wanden, vloeren en de dakopbouw) voor het gemak gluur ik ook een beetje naar een n66c-2, door het grotere magazijn lijkt deze me een stuk makkelijker voor de wand en dak beplating. Vloeren worden gelijmd en geschroeft om kraken te voorkomen. Voor afwerking zal er nog wel een Brad of pinnailer komen maar daar heb ik me nu nog niet in verdiept.

Olie heb ik samen met een klein doseerflesje besteld bij ecotools. Zolang het zuurvrij is leek me dat dat prima voldoet. Hoe smeer jij? Gewoon af en toe een druppeltje er in of heb je een vernevelaar oid?

Bij de tacker zit alleen een bumptrigger, het is ook al een iets ouder model f33pt heb ik het idee. De nieuwe heeft namelijk een stelwieltje voor de diepte instelling terwijl deze een drukknopje heeft. Maar goed op wat kleine gebruikssporen na was hij amper van nieuw te onderscheiden en voor 150 euro hoor je mij dan niet klagen.

Ik heb zelf nooit zown moeite met een bumptrigger gehad. Trekker ingeknepen houden en gewoon op het ritme van de terugslag bewegen werkte in het verleden met een oude senco prima voor me.

Zeker met de beplating schieten verwacht ik dat het met het luchtverbruik hard zal gaan. Op ten duur wil ik de compressor ook inzetten voor wat (meubel) spuitwerk en dan is een grotere tank wel handig. Welk type heb jij precies als ik vragen mag?
Ohh prima, ik doe er 2 druppeltjes in als ik hem wegleg, ik heb geen vernevelaar op. Als ik zie hoe dat ding (het is een refurbished metabo nr90 uit de us) misbruikt wordt door sommigen komt dat wel goed.

Ik heb de hbm 20 liter low noise. Volgens mij doet hij 90l per.minuut? Hij had in ieder geval geen probleem met het dakbeschot op bump modus.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sten123
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:17
Iemand die mij een goed merk/type boormachine kan opnoemen of tips geven waarop te letten.

Zelf had ik deze al gevonden

https://nl.bauhaus/accusc...20ah-dcd778d2t/p/27884452

PSN: MisterxBee : PS5 Pro :Samsung Zfold6:Synology DS220+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-10 15:03

Res-q

Redder in nood?

Wat zijn je eisen / wensen? Heb je al een accu platform waar je nu al andere producten van hebt?
Een vergelijkbare DeWalt is nu bij Pontmeyer in de aanbieding voor €125..

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:15

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

sten123 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:53:
Iemand die mij een goed merk/type boormachine kan opnoemen of tips geven waarop te letten.

Ik ben nu aan mijn 2e volledige renovatie bezig, en mijn DeWalt heeft nog steeds geen pijn. (En het is nu niet dat ik er zo zuinig mee ben)

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mn 18V bosch stofzuiger met accessoire set is zojuist gearriveerd:)
Leuk ding!

Kleine gok, en een “nep” 5Ah accu meebesteld voor 26 ex btw.
https://www.amazon.de/-/n...f=yo_ii_img?ie=UTF8&psc=1
Res-q schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:20:
Wat zijn je eisen / wensen? Heb je al een accu platform waar je nu al andere producten van hebt?
Een vergelijkbare DeWalt is nu bij Pontmeyer in de aanbieding voor €125..
Ex Btw

[ Voor 39% gewijzigd door paQ op 13-02-2021 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:38
paQ schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 20:59:
Mn 18V bosch stofzuiger met accessoire set is zojuist gearriveerd:)
Leuk ding!

Kleine gok, en een “nep” 5Ah accu meebesteld voor 26 ex btw.
https://www.amazon.de/-/n...f=yo_ii_img?ie=UTF8&psc=1

[...]

Ex Btw
Naar die batterijen ben ik wel benieuwd hoe ze presteren tov de originele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:05
sten123 schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 19:53:

Als je voor die gaat, zou ik hem hier kopen, scheelt €20,-
https://www.toolmax.nl/de...r-18v-2-0ah-li-ion-2.html

Waar op letten:
- Brushless, is een voordeel, gaat in principe langer mee.
- Booropname 13 mm of 10 mm (bij de professionelere machines is dit 13, huis tuin en keuken 10)
- Wil je een klopboormechanisme? (de door jou genoemde heeft dat, die bij Pontmeyer niet). Maakt de boor langer en zwaarder, persoonlijk gebruik ik voor boren in steen en beton een boorhamer. Het kan ook stuk.
- Wil je meer accu-apparaten? Dan is het belangrijk om van tevoren te kijken wat "jouw" merk allemaal aanbiedt. Zelf ben ik voor Bosch gegaan, maar daar vind je voor deze prijs geen Brushless, en de instapmodellen bij Bosch zijn minder sterk dan deze DeWalt.
- Als je voor meer apparaten wilt gaan, kijk dan voor een startset met meer accu's, of zoek een aanbieding waarbij je extra accu's krijgt. Losse accu's zijn erg duur, losse body's (dus zonder accu) zijn vaak juist relatief goedkoop. Mijn ervaring is, dat vooral bij boormachines de sets met (veel) accu's naar verhouding gunstig geprijsd zijn. Zelf heb ik een set gekocht met 3 (4 Ah) accu's, en er nog 2 kleine (1,5Ah) bij gekocht. Ik wil graag een paar apparaten standaard met een accu erin hebben liggen, zodat ik de zo kan pakken en gebruiken (boormachine, slagschroevendraaier en slagmoersleutel), daarvoor heb ik die kleine accu's als extra gekocht, toen ik ze voor 2 tientjes per stuk tegenkwam.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Tarkin schreef op zaterdag 13 februari 2021 @ 21:41:
[...]

Naar die batterijen ben ik wel benieuwd hoe ze presteren tov de originele
#metoo

De verkoper staat iig goed aangeschreven op amazon. Dat stelt enigszins gerust. Ding voelt verder superstabiel en “echt” aan. Ik zal hem morgen eens op de lader leggen. Voor de stofzuiger leek het me wel een goeie oplossing.

Edit;
Netjes volgeladen in 15 min ofzo. (niet precies getimed)
Volgens Bosch verbruikt de stofzuiger 1Ah per 4 min.

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 14-02-2021 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:24
Is voor een kantenfrees 6mm de meest gangbare schacht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Rob Z schreef op zondag 14 februari 2021 @ 12:32:
Is voor een kantenfrees 6mm de meest gangbare schacht?
De meeste kleine handheld kantenfrezen hebben een 6mm collet, maar er zijn er ook veel die een 8mm opname hebben (of beide).
Voor veel hogere kwaliteit frezen is beide vaak mogelijk. Ik heb liever 8mm, omdat deze ook wat vaker in een grotere inval/tafelfrees te monteren zijn.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Het is hier de DeWalt DWE7485 tafelzaag en DeWalt DE7400 onderstel
https://www.mastertools.n...gtafel-rijdbaar-onderstel
en een ecotools zaagblad
https://www.ecotools.nl/h...dustrial-210-x-30-mm-t-36
binnengekomen, een korte impressie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I6q7WYDc3_qAm6aYRbVk81p4Dks=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrNPjORvh59JqSUvV0EmVrzS.jpg?f=fotoalbum_large

Het onderstel moet als bouwpakket in elkaar gezet worden, met dit filmpje eenvoudig te doen,
YouTube: Dewalt Universal Rolling Table Saw Stand Unboxing and Assembly
Alleen gebruik de borgmoeren voor de wielen en voor de grote grondsteun beugel. ( niet de gewone moeren.)
Je ziet onmiddellijk dat alles doordacht is voor de DWE7485, je kunt ten alle tijden de tafelzaag eraf nemen en (inclusief de liggers met voetrubbers), pootjes inklappen voor een andere hoogte en ergens anders plaatsen en inzetten voor een klus. Denk erom dat bij het plaatsen van de zaag dat de beugel aan de wielzijde in de bedoelde uitsparingen vallen, anders schuift alles onder het wegrijden weg!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Bnl_9t08ILD3gs9VgvMbvQVjtA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kx2Er6lw6ajRH94Vo0woG05n.jpg?f=fotoalbum_large
De DWE7485 zelf; voor mij ideaal! Met als titel “bouwzaag” vind ik veel te kort door de bocht. Je kunt hem echt heel fijn en precies afstellen. De 7485 en grotere modellen wordt veel geroemd om zijn parallel geleider. Deze had bij mij een piepkleine afwijking van 0,5mm. Aan de achterzijde. (wisseling van zaagblad?) Maar met een inbussleutel, maat 5 zijn de 4 schroeven op de getande rails eenvoudig te stellen. Wel 2x doen en het aanwijsplaatje op de centimeter geel en wit ook even.
Met die inbussleutel en een Philips schroevendraaier is alles in te stellen, dit heb ik wel anders gezien.
Het wisselen van zaagblad gaat kinderlijk simpel en de origineel (24tands) vervangen door de ecotools 36 tands. Waar mijn oog viel op de afdekplaat, bij het opnieuw borgen dmv de schroef kwam de achterzijde omhoog en lag niet meer zuiver met het blad. Er zitten 4 hoogte stelschroefjes om de hoogte/diepte in te stellen, die gingen aan de achterzijde zweven. Aan de achterzijde zitten 2 nokjes die de plaat borgen. Hier heb ik kleine stukjes Ducktape (4 lagen) opgeplakt (op maat gesneden) en nu ligt hij perfect vlak met de tafel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oQyp_3WByV6sKZUm-uFcspCyeyU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iozgGalNDWkLB9JG5s1Xe1tS.jpg?f=fotoalbum_large
Tja, dan de verstekaanslag; deze ligt er inderdaad in zijn geleiderails te rammelen, voor ik overga om een nieuwe (Incra v120 of Drillpro) aan te schaffen ben ik bezig gegaan met Action gele tape; na het loschroeven van de drie delen, op de kale rail 2 stroken over de volledige lengte geplakt en omgevouwen op de zijden en nu past het strak maar glijd nog soepel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r3yrdIKXM02QKWyyL-e67XczGZY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H9eqj0ENB7vMshrCNxIv5t0P.jpg?f=fotoalbum_large
Dit waren de enige twee punten die ik tot nu heb aangepakt.
Het zaagblad onder een hoek zetten moet ik nog aanzien, die klopt goed, het zaagblad staat keurig op de 45 en 90 graden. Er zitten aan weerszijden 2 stelschijfjes om dit te doen.
Op het onderstel gemonteerd en met de pootjes uitgeklapt ( kan ook ingeklapt worden gebruikt) heeft de zaagtafel een hoogte (bovenkant blad) van 88cm. Wat voor mij ruim voldoende hoog is, ikzelf ben 1.78m.
Verder ga ik nog een slede maken van multyplex (10mm. dik) en hou met de maximale hoogte van 65mm. Nog een 55mm. Over om te zagen. Prima dus.
Ook moet ik nog even het hoogteverschil ven 55mm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2tZHO0Xi2nxHNxzDRPbHcDFFXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xmx0aAGerkd7EMoHPtzuhAMp.jpg?f=fotoalbum_large
met mijn werktafel opvangen, zo kan ik deze gezaagde delen hierop mooi doorschuiven zonder dat het laatste tipje hout/plaat niet afknapt en het naar beneden valt. Nog genoeg te doen, maar heel tevreden met deze aanschaf!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YDAUMRVNbr0Jkouo-4ZmDDRiiGU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OAt5RwUaeqEB7S3R45Kzx7RC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door Sa.Tan op 14-02-2021 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Wat vinden jullie van deze aanbieding icm een aliexpress deko kruislijnlaser:

https://www.amazon.nl/Bos...id=pla-364366117895&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letanie
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 04-10 21:02
Sa.Tan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:06:
en een ecotools zaagblad
binnengekomen, een korte impressie
Bedankt, ik en oa @Fraggert hadden deze ook al een tijd in het oog. Ik hoop al maanden op een deal maar die blijkt er niet meteen aan te komen. Wat zoek je er mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
Hij wordt hoofdzakelijk voor "klein" werk ingezet, niet voor grote bouwwerken. Maar richting kasten en keuken.
In het achterhoofd hout modelbouw.
Ik gebruik voor grotere platen mijn Makita Sp6000 die ik dan verder verwerk op deze tafelzaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Zou iemand die een senco low noise compressor (ac10304 of ac8305) of de hbm 10l (die van 179 euro) of 20l (die van 249 euro) low noise heeft wellicht voor mij de lengte van de elektra kabel willen meten?

Ik zoek een compressor, alleen die moet op een specifieke plaats komen, waarbij de afstand tot de dichtsbijzijnde stroompunt een factor is...(dat stroompunt is al een verlengkabel, en ben geen fan van doorlussen van verlengkabels, dus de compressor moet deze rechtstreeks kunnen bereiken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20:57
breagor schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:34:
Zou iemand die een senco low noise compressor (ac10304 of ac8305) of de hbm 10l (die van 179 euro) of 20l (die van 249 euro) low noise heeft wellicht voor mij de lengte van de elektra kabel willen meten?

Ik zoek een compressor, alleen die moet op een specifieke plaats komen, waarbij de afstand tot de dichtsbijzijnde stroompunt een factor is...(dat stroompunt is al een verlengkabel, en ben geen fan van doorlussen van verlengkabels, dus de compressor moet deze rechtstreeks kunnen bereiken).
Ik heb die van de hbm niet gemeten, maar gok 2m en dat is... Kort. Mocht er niemand voor die tijd reageren kan ik hem morgen wel even precies voor je meten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 17:49

Budha

Online ergo sum

Sa.Tan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:06:
en een ecotools zaagblad
binnengekomen, een korte impressie:
[Afbeelding]
Bedankt voor het uitgebreide verslag!

Mijn klusbuddy heeft 'm vrijdag ook binnen gekregen (we wisselen gereedschap aankopen af :)), maar helaas heeft de knop waar de geleider mee wordt ingesteld ergens zo'n harde klap gekregen dat het tandwiel achter de tandlat bleef haken. We hebben de beugel waarmee de stang is opgehangen losgeschroefd zodat het tandwiel terug op z'n plaats kon, maar de afstelling van de geleider is nu verre van recht. Gelukkig valt dit goed te stellen, maar ik hoop dat er geen permanente schade is.

Het onderstel is verrassend robuust en alles zit goed in elkaar. Fijn om te zien dat er goed is nagedacht over het ontwerp. Helaas gaat dit niet op voor de handleiding. Zonder dat filmpje zou het een flinke puzzel zijn geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:50
Zou iemand die een senco low noise compressor (ac10304 of ac8305) of de hbm 10l (die van 179 euro) of 20l (die van 249 euro) low noise heeft wellicht voor mij de lengte van de elektra kabel willen meten
HBM 10l die ik hier heb heeft 1.8 meter snoer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQ5cCyJUZgwHxpgaMzHf3Hrp5u8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fjZ8dDMMXzBUyiDZlATuYyx6.jpg?f=fotoalbum_large

Even onder het deksel gekeken, kabel is makkelijk zelf te vervangen door een langere.

[ Voor 39% gewijzigd door Cavalera125 op 14-02-2021 18:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:24

Je kan er toch ook een langere snoer aan doen? Heb ik ook gedaan bij mijn Hyundai 55751.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breagor
Remy!!!! schreef op zondag 14 februari 2021 @ 18:48:
[...]

Je kan er toch ook een langere snoer aan doen? Heb ik ook gedaan bij mijn Hyundai 55751.
Dat zou idd nog een optie zijn....ik heb ongeveer 2 meter nodig, dus naar wat ik zo hoor gaat het net passen, bedankt voor de snelle reacties tot zover (y) ....
En wellicht kan ik het stroompunt nog iets verplaatsen...moet zo even kijken hoeveel speling ik nog op de stroomkabel van mijn freestafel heb, die heeft destijds de plaatsing van het stroompunt bepaalt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coinman63
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:20
mierenfokker schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:08:
Wat vinden jullie van deze aanbieding icm een aliexpress deko kruislijnlaser:

https://www.amazon.nl/Bos...id=pla-364366117895&psc=1
Gaat niet hoog genoeg. Koop een lampstatief zoals bijv: https://www.bonjourfoto.n...vXDCIUcqu8DxoCiK8QAvD_BwE
Je hebt alleen ook nog een adapter naar 1/4” nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa.Tan
@Budha Waarom niet retour gestuurd? Straks blijkt iets ergens toch nog schade heeft Met het zelf verhelpen loop je kans dat de shop de schouders ophaald en sorry zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Budha
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 17:49

Budha

Online ergo sum

Sa.Tan schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:02:
@Budha Waarom niet retour gestuurd? Straks blijkt iets ergens toch nog schade heeft Met het zelf verhelpen loop je kans dat de shop de schouders ophaald en sorry zegt.
Tja, dat is ook weer gedoe. We gaan nog eens goed bestuderen of alles nog werkt zoals het moet. Vooral dus of de geleider goed recht is af te stellen. In het uiterste geval garantie claimen, maar ik denk niet dat het zo ver komt.

Wel een domper als zo'n mooi stuk gereedschap aankomt en niet helemaal okay blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webber87
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 16:43
Ik heb dit weekend eindelijk een mooi klusje gehad voor mijn Lidl Parkside invalzaag. Het werkt mooi met een Ecotools zaagblad op MDF. Wat minder fijn werkte is de geleiderail. Als ik een lang stuk wil zagen met meerdere rails aan elkaar merkte ik dat het een beetje bol zaagt.

Nu heb ik eerder gelezen dat de geleiderail het beste vervangen kan worden door een aftermarket. Ik heb het topic even doorgelezen en ik zie dat mensen de rail van HBM hiervoor hebben gepakt. Is dat nog steeds de beste keuze? En wat is nou exact het voordeel? Ik neem aan dat deze rechter zaagt?

https://www.hbm-machines.com/producten/bouw/zaagmachines/inval-en-cirkelzaag-machines/hbm-1400-mm-liniaal-voor-de-hbm-profi-1200-watt-invalzaag-160-mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:06

MJV

Ik overweeg een nieuwe klauwhamer aan te schaffen, de oude hamer die ik heb is krom (de steel). Estwing heeft een hele fraaie, net als Picard overigens. Maar, welk gewicht te kiezen? 450g lijkt de standaard te zijn, maar wellicht is 560g ook prettig, want iets meer punch?

Het is niet dat ik dagelijks nagels in houtskeletbouw sta te meppen ofzo, gebruik de hamer voor vanalles, bij slagijzer voor laminaatvloer, wat hakwerk met een beitel, enz.

Welk gewicht zouden jullie kiezen? Andere suggesties dan de Estwing ook welkom.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gauntlet
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 06-10 19:07
@ MJV
Ik heb een stanley blue strike waarmee ik meer dan een verbouwing heb gedaan. Persoonlijk vind ik dit een goede allround hamer.

Voor beitelwerk zou ik dan weer een vuisthamer van 1kg aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:29
MJV schreef op zondag 14 februari 2021 @ 20:43:
Ik overweeg een nieuwe klauwhamer aan te schaffen, de oude hamer die ik heb is krom (de steel). Estwing heeft een hele fraaie, net als Picard overigens. Maar, welk gewicht te kiezen? 450g lijkt de standaard te zijn, maar wellicht is 560g ook prettig, want iets meer punch?

Het is niet dat ik dagelijks nagels in houtskeletbouw sta te meppen ofzo, gebruik de hamer voor vanalles, bij slagijzer voor laminaatvloer, wat hakwerk met een beitel, enz.

Welk gewicht zouden jullie kiezen? Andere suggesties dan de Estwing ook welkom.
Een Hultafors heb ik een paar keer vastgehad. Erg fijne hamers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breagor

Even een update: ik heb uiteindelijk zowel mijn account gegevens als mijn bestel bevestiging in mijn spam box gevonden........dus mbt deze winkel is het allemaal in order.
Ik had alleen even wat verder moeten kijken dan mijn neus lang is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

tips voor een kruiwagen?
Puin kruien met name. Metaal? of juist kunststof kuip?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-10 13:16
paQ schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:59:
tips voor een kruiwagen?
Kunststof heeft als voordeel dat het niet zoveel kabaal maakt als je er wat in gooit, zeker met puin is dat wel fijn.

Vooraf had ik zelf wat bedenkingen over mogelijke scheuren/gaten bij kunststof in combinatie met klinkers, maar het kunststof is zeer taai spul dat veel kan hebben.

Is het eenmalig voor een klus? Koop dan gewoon de goedkoopste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Den_S85 schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:15:
[...]

Kunststof heeft als voordeel dat het niet zoveel kabaal maakt als je er wat in gooit, zeker met puin is dat wel fijn.

Vooraf had ik zelf wat bedenkingen over mogelijke scheuren/gaten bij kunststof in combinatie met klinkers, maar het kunststof is zeer taai spul dat veel kan hebben.

Is het eenmalig voor een klus? Koop dan gewoon de goedkoopste.
Het is voor 3 maanden verbouwen, en later misschien wat geklooi in de tuin. Alhoewel we niet van die groene vingers hebben... (handig met 450m2 tuin :| ) Hij hoeft geen 10 jaar mee te gaan dus, maar moet wel tegen een stootje kunnen. Maar ik laat me dan al weer afleiden door massieve band, luchtband, geveerde massieve band. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 18:16

Pixeltje

Woo-woohoo!

paQ schreef op maandag 15 februari 2021 @ 09:59:
tips voor een kruiwagen?
Als het voor eenmalig is kun je m beter huren, dingen zijn in de huur vrij goedkoop. Als je 'm vaker wilt gebruiken dan een goede stevige van kunststof zoeken. Maakt veel minder kabaal zoals @Den_S85 zegt en zijn verdacht sterk. Voordeel van die is ook dat ze niet zo vlug doorroesten als ze na een lading stenen een keer in de regen staan ;)

edit: ah,..
paQ schreef op maandag 15 februari 2021 @ 10:19:
[...]

Het is voor 3 maanden verbouwen, en later misschien wat geklooi in de tuin. Alhoewel we niet van die groene vingers hebben... (handig met 450m2 tuin :| ) Hij hoeft geen 10 jaar mee te gaan dus, maar moet wel tegen een stootje kunnen. Maar ik laat me dan al weer afleiden door massieve band, luchtband, geveerde massieve band. 8)7
In dat geval een knappe kunststoffen kopen met een massieve band. geen onderhoud, geen gedonder.

[ Voor 34% gewijzigd door Pixeltje op 15-02-2021 10:20 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Pagina: 1 ... 13 ... 263 Laatste

Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen

Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).