Dat moet gewoon nog onder garantie vallen. Zo'n riem breekt niet zomaar even.zonoskar schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 02:06:
De aandrijfriem van mijn half jaar oude Makita 9911 bandschuurmachine is vandaag gebroken. Ik was een tafel aan het schuren, na een half uurtje hield de machine er mee op. Is dit normaal? Ik heb een nieuwe riem besteld, maar misschien moet ik er meerdere bestellen? Of hoort zo'n riem niet makkelijk te breken?
Als je Ryobi op yt of social media ziet bij mensen die hun geld verdienen met gereedschap is het vrijwel altijd gesponsord spul. Verder zie je het heel veel bij DHZ youtubers. Het is voor professioneel gebruik namelijk net niet.Brilsmurfffje schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 12:37:
[...]
Ik zag het eerst ook wel regelmatig maar nu zie ik dat steeds meer kanalen op YouTube over zijn gegaan naar DeWalt of een ander merk wat ze dan denk ik ook zelf betalen.
De investeringsmaatschappij TTI (moederbedrijf Ryobi) heeft drie merken: Milwaukee, Ridgid/AEG* en Ryobi. Profi, budget profi en DIY.
Het is voor DHZ overigens wel goed spul en waarschijnlijk beter dan bijvoorbeeld Parkside, Bosch Groen, B&D, etc. Er zit meer ontwikkeling in en je ziet snufjes die je bij de goedkopere DHZ merken niet vaak ziet.
*Ridgid is voor de VS en AEG oa Aus/NZ en Europa.
Normaal gesproken niet nee. Zou in principe zelfs tientallen jaren mee moeten gaan bij normaal gebruik. Misschien een maandagmorgenaandrijfriem. Even contact opnemen met Makita.zonoskar schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 02:06:
De aandrijfriem van mijn half jaar oude Makita 9911 bandschuurmachine is vandaag gebroken. Ik was een tafel aan het schuren, na een half uurtje hield de machine er mee op. Is dit normaal? Ik heb een nieuwe riem besteld, maar misschien moet ik er meerdere bestellen? Of hoort zo'n riem niet makkelijk te breken?
Dat is ook waar ik het ding voornamelijk voor wil gaan gebruiken.Glenfiddich schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:34:
[...]
Ik heb een GMS120 en heb die gebruikt voor het detecteren van de wapening in de vloeren voordat ik gaten voor de wtw ging maken. Ben netjes tussen de wapening uit gekomen.
Blij te horen dat die Bosch GMS 120 ook voldoet, want die kan ik nog onder de € 90 kopen bij o.a. Hornbach.
Na vaak een multitool geleend te hebben wil ik er nu zelf een aanschaffen. In tegenstelling tot het apparaat die ik leende gaat mijn voorkeur uit naar een model op accu. Specifiek een dtm51 van Makita (18v).
Ik vraag me alleen of af de zo’n snoerloze multitool enigszins in de buurt komt van een met een snoer. Wat zijn jullie ervaringen?
Ik vraag me alleen of af de zo’n snoerloze multitool enigszins in de buurt komt van een met een snoer. Wat zijn jullie ervaringen?
Zelf geen ervaring mee maar afgaande op de reviews kan je beter voor dit model gaan van Makita: https://www.makita.nl/art...tm52z-18-v-multitool.html.
Schijnt een stuk beter te zijn.
Schijnt een stuk beter te zijn.
The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.
Ik heb mezelf die 52 voor m’n verjaardag cadeau gedaan. Ipv de 51.
Ik kan niet vergelijken met een exemplaar
Met snoer. Maar vind t een verrekt handig apparaat. Weinig trilling en geluid
Ik kan niet vergelijken met een exemplaar
Met snoer. Maar vind t een verrekt handig apparaat. Weinig trilling en geluid
https://www.festool.nl/pr...8/576591---osc-18-e-basic is toch wel het summum. Is door Fein gemaakt in opdracht van Festool, en is in feite de Supercut 2.0, de legendarische multitool van Fein zelf.ChillPascal schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:55:
Na vaak een multitool geleend te hebben wil ik er nu zelf een aanschaffen. In tegenstelling tot het apparaat die ik leende gaat mijn voorkeur uit naar een model op accu. Specifiek een dtm51 van Makita (18v).
Ik kom net op deze video over kickback bij invalzagen uit.
Als tip op 5min wordt er een 'stop blok' voor op de rail gegeven. Bij Bosch is dit Geleiderailstop FSN RS lijkt me.
Gebruiken jullie dit ook? Past deze geleiderailstop ook op een Makita rail?
Edit: volgens volgens deze review is het ook compatibel met een Makita rail. Blijft wel de vraag wat jullie hier van vinden.
Als tip op 5min wordt er een 'stop blok' voor op de rail gegeven. Bij Bosch is dit Geleiderailstop FSN RS lijkt me.
Edit: volgens volgens deze review is het ook compatibel met een Makita rail. Blijft wel de vraag wat jullie hier van vinden.
[ Voor 22% gewijzigd door sloth op 18-09-2022 17:56 ]
Fanboy-alert, ik heb hem ook. Niet van Fein gekocht maar van Festool ivm accu-ecosysteem. Tsja je merkt dat het dus wel een trillingsarm ding is, zeker vergeleken met Bosch en Makita. Geluid is aanwezig maar dat geldt voor al die dingen.Zaphara schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:18:
[...]
https://www.festool.nl/pr...8/576591---osc-18-e-basic is toch wel het summum. Is door Fein gemaakt in opdracht van Festool, en is in feite de Supercut 2.0, de legendarische multitool van Fein zelf.
De extra hulpjes (bijvoorbeeld om haaks te zagen, met dieptestop) zijn echt wel handig als je een haakse vorm uit een balk (drempel) wil halen of wat te krap gelegd laminaat wil verwijderen (een reepje van 1-2mm verwijderd hier in huis, waar geen plint ligt, dus een strakke rand is nodig).
Ik pak de multitool liever niet , want dan heb ik (of iemand anders) iets vern**kt, maar als het nodig is ben ik wel blij dat ik deze heb
Ik heb wel van Bosch de driehoekige schuurblokjes gekocht voor op de multitool. Die zijn soms nog best handig (ergonomisch een drama, maar als je enkel een hoekje her en der doet prima de bima).
Het is het net niet nee, maar daar is de prijs ook naar. Aan de andere kant zijn er volksstammen mensen (ik noem @HTT-Thalan als voorbeeld) die met goedkopere spullen ook prima mooie dingen bouwen.Framoes schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 12:00:
[...]
Als je Ryobi op yt of social media ziet bij mensen die hun geld verdienen met gereedschap is het vrijwel altijd gesponsord spul. Verder zie je het heel veel bij DHZ youtubers. Het is voor professioneel gebruik namelijk net niet.
Ik zou het zelf ook niet kopen ondanks dat ik hobbyist ben, maar ik snap best dat als je andere financiele keuzes maakt je een prima prijs-kwaliteitsverhouding bij Ryobi vindt.
Ik denk (gevoelsmatig en van de 2x dat ik zo'n ding in handen heb gehad) dat je hier blijer van wordt dan de zwart-witte makita's die je bij de gamma en dergelijke vindt, bijvoorbeeld.
[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 18-09-2022 18:19 ]
Laatst voor de tweede keer een goeie kickback gehad. Mijn zaag zonder spouwmes is +- 20cm naar achter gekomen... en die 20cm had ik al gezaagd in de balk. dat blokje zou me niet geholpen hebben, ook omdat de zaag gewoon uit de rail is gekomen.sloth schreef op zondag 18 september 2022 @ 17:46:
Ik kom net op deze video over kickback bij invalzagen uit.
Ik denk dat voorkomen van kickback beter is dan genezen. Als de zaag in de rail blijft is er niet zoveel aan de hand met kickback. Komt hij uit de rail, dan kan hij alle kanten op gaan... maar heb je ook niets meer aan het blokje. Mijn aanpak: Liever koppie erbij houden en nadenken voor je doet.
Juist overgestapt naar de makita op accu om van het snoer af te zijn. Met veel klussen liep ik tegen het irritante hannesen met snoer aan, en als je voor de DTM52 gaat kan ik uit ervaring zeggen dat je nergens kracht of stroom te kort komt met een accu.ChillPascal schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:55:
Hoe had je kickback kunnen voorkomen bij de balk?Boudewijn schreef op zondag 18 september 2022 @ 18:19:
[...]
Laatst voor de tweede keer een goeie kickback gehad. Mijn zaag zonder spouwmes is +- 20cm naar achter gekomen... en die 20cm had ik al gezaagd in de balk. dat blokje zou me niet geholpen hebben, ook omdat de zaag gewoon uit de rail is gekomen.
Ik denk dat voorkomen van kickback beter is dan genezen. Als de zaag in de rail blijft is er niet zoveel aan de hand met kickback. Komt hij uit de rail, dan kan hij alle kanten op gaan... maar heb je ook niets meer aan het blokje. Mijn aanpak: Liever koppie erbij houden en nadenken voor je doet.
Op basis van jouw verhaal denk ik dat het blokje me niet zoveel gaat helpen. Tenzij er tweakers zijn met andere inzichten of ervaringen.
Ik had 4cm diep geschulpt. Dat ging met balkjes uit dezelfde batch prima. Buiten dat is het mij een raadsel wat er gebeurde. Heb toch wel wat ervaring met die zaag ondertussen.mijn vermoeden is dat er een tand is gebroken en die heeft de rest van de tanden meegenomen. Blad kun je hier 2-3 weken geleden zien. Vrijwel nieuw blad total loss. Wmb geen representatief ongeluk.sloth schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:19:
[...]
Hoe had je kickback kunnen voorkomen bij de balk?
Op basis van jouw verhaal denk ik dat het blokje me niet zoveel gaat helpen. Tenzij er tweakers zijn met andere inzichten of ervaringen.
Algemene tips:
- niet forceren
- als je zaag terugloopt qua toeren, stoppen. Direct. Voel de zaag, en luister naar het geluid.
- bokt de zaag, duw hem dan *niet* met de greep nog harder het hout in (ik heb geen greep voor tweede hand, maar de meeste zagen hebben dat wel)
- zorg dat je werkstuk goed ondersteund is
- zorg dat de snede niet dichtgedrukt wordt
- scherp + juiste blad
- laat de zaag het werk doen, forceer niet en doe niet teveel dikte in 1x
- geen handen op de rails voor/achter de zaag
- niet achteruit zagen
- eerst keer met een niet-lopende zaag de hele beweging maken
- klem je spullen goed , zowel werkstuk als rails
- ga niet zagen met bier op, op een kutdag of als je heel moe bent
- voor je invalt zorgen dat de zaag op toeren is . Andersom is gegarandeerd een zaag die naar je toe komt
Dit zijn open deuren... Maarja ik zie genoeg lui op youtube en facebook hier lak aan hebben
[ Voor 9% gewijzigd door Boudewijn op 18-09-2022 23:27 ]
Daar gaan we weer hoor, stel je de vraag of je veel verschil merkt tussen een DTM51 en een gesnoerde variant, krijg je geen antwoord op die vraag maar wel het advies om de nieuwere variant (2.5x zo duur), een Fein of een Festool (by Fein) te kopen.ChillPascal schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:55:
Om jouw vraag wel te beantwoorden, nee dat verschil merk je niet (bij Makita) het vermogen van de meeste multitools ligt rond de 300-400W, en dat is ruim voldoende. De 18V motoren van Makita kunnen ruim meer dan dat leveren, en de accu's ook. Waar je wel verschil in merkt is enerzijds bewegingsvrijheid en anderzijds beperkte gebruikstijd. Ik heb echter zelden klussen voor de multi tool waarbij ik de accu tussendoor moet opladen, en dat is met een 14.4V 3Ah accu. Een 18V 5Ah accu gaat ruim 2x zo lang mee.
Op accu lijkt me uit practisch oogpunt ideaal. Het is toch klungelwerk wat je ermee doet, dus hoe meer bewegingsvrijheid, hoe beter.ChillPascal schreef op zondag 18 september 2022 @ 15:55:
Mocht het lukken, houd hem (of vergelijkbaar apparaat, het gaat om het idee) even vast. Zo'n accu is wel groot, je moet ff voor jezelf bepalen of die in de weg gaat zitten.
Dank voor deze tips!Boudewijn schreef op zondag 18 september 2022 @ 23:06:
[...]
Algemene tips:
- niet forceren
- als je zaag terugloopt qua toeren, stoppen. Direct. Voel de zaag, en luister naar het geluid.
- bokt de zaag, duw hem dan *niet* met de greep nog harder het hout in (ik heb geen greep voor tweede hand, maar de meeste zagen hebben dat wel)
- zorg dat je werkstuk goed ondersteund is
- zorg dat de snede niet dichtgedrukt wordt
- scherp + juiste blad
- laat de zaag het werk doen, forceer niet en doe niet teveel dikte in 1x
- geen handen op de rails voor/achter de zaag
- niet achteruit zagen
- eerst keer met een niet-lopende zaag de hele beweging maken
- klem je spullen goed , zowel werkstuk als rails
- ga niet zagen met bier op, op een kutdag of als je heel moe bent
- voor je invalt zorgen dat de zaag op toeren is . Andersom is gegarandeerd een zaag die naar je toe komt
Dit zijn open deuren... Maarja ik zie genoeg lui op youtube en facebook hier lak aan hebben
Ik heb alvast een kleine investering gedaan in goede railklemmen (die je ook als gewone lijmklem kan gebruiken): Bessey EZR 15-6SET tafelklem.
Thanks, exact de reactie waar ik naar op zoek was. Ging mij inderdaad om het vergelijk tussen een bekabelde variant en eentje op 18v accu.Nivado schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:50:
[...]
Daar gaan we weer hoor, stel je de vraag of je veel verschil merkt tussen een DTM51 en een gesnoerde variant, krijg je geen antwoord op die vraag maar wel het advies om de nieuwere variant (2.5x zo duur), een Fein of een Festool (by Fein) te kopen.
Om jouw vraag wel te beantwoorden, nee dat verschil merk je niet (bij Makita) het vermogen van de meeste multitools ligt rond de 300-400W, en dat is ruim voldoende. De 18V motoren van Makita kunnen ruim meer dan dat leveren, en de accu's ook. Waar je wel verschil in merkt is enerzijds bewegingsvrijheid en anderzijds beperkte gebruikstijd. Ik heb echter zelden klussen voor de multi tool waarbij ik de accu tussendoor moet opladen, en dat is met een 14.4V 3Ah accu. Een 18V 5Ah accu gaat ruim 2x zo lang mee.
Ik wil wat creatieve dingen maken en daarvoor moet ik wat betonijzer van 8mm (denk ik, kan 10mm worden) buigen. Mooie ronding, 190 graden (luistert niet nauw). Ik kan dit om een buis/paaltje doen, met een stalen buis als hefboom. Ik weet nog niet hoe ik de contra ga maken.
Zou dit met een buigijzer kunnen? Of is dat te zwak of beschadigd het betonijzer dan de groef en zijn mijn koperen buisjes volgende keer gekneusd?
Iemand de gouden (niet al te dure... ons bin zunig!) tip?
Zou dit met een buigijzer kunnen? Of is dat te zwak of beschadigd het betonijzer dan de groef en zijn mijn koperen buisjes volgende keer gekneusd?
Een buigijzer huren? Zeker een hydraulische zou er weinig moeite mee moeten hebben.Blomminator schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:11:
Ik wil wat creatieve dingen maken en daarvoor moet ik wat betonijzer van 8mm (denk ik, kan 10mm worden) buigen. Mooie ronding, 190 graden (luistert niet nauw). Ik kan dit om een buis/paaltje doen, met een stalen buis als hefboom. Ik weet nog niet hoe ik de contra ga maken.
Mijn lidl bouwstofzuiger is na 10 jaar overleden dus ik ben op zoek naar een nieuwe.
Mijn eisen zijn:
- Stopcontact met automatisch in- en uitschakelen
- Niet na 5 minuten verstopt/vol
- Geschikt voor houtzaagsel, puin, boorstof (beton/gips)
- Liefst niet al te veel takkeherrie
- Zuigkrachtregeling zou leuk zijn
- Liefst onder de 150 euro.
Nu heb ik deze stofzuigers gevonden:
Karcher WD 3 P V-17/4/20
pro:
- Niet duur
- Goede reviews
con:
- Maar 1000 watt?
- Kort snoer
- Zal qua geluidsniveau waarschijnlijk net zo'n herrie maken als de oude parkside stofzuiger
Stanley SXVC20PTE
pro:
- Niet duur
- Goede reviews
- Zuigkracht
con:
- Geen zuigkrachtregeling
- Lawaai (volgens reviews)
- Weinig reviews te vinden buiten Amazon om.
Makita VC2512L
pro:
- Zuigkracht
- L-klasse
- Eenvoudiger filter schoonmaken
con:
- Niet geschikt om met een bovenfrees te gebruiken?? (omdat 'ie niet antistatisch is, maar is dat bij de rest dan ook zo?)
Heeft iemand ervaring met een van deze stofzuigers of wet iemand nog een alternatief die ik over het hoofd gezien heb?
[ Voor 18% gewijzigd door Ethnocentrix op 19-09-2022 13:20 ]
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Geen ervaring met de rest, maar heb zelf een Bosch AdvancedVac 20. Als er wat deals zijn te krijgen voor een mooie prijs. Paar jaar terug gekocht voor €80 (combinatie van black friday deal & cashback). Niet de stilte, maar bevalt goed.Ethnocentrix schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:17:
[...]
Een buigijzer huren? Zeker een hydraulische zou er weinig moeite mee moeten hebben.
Mijn lidl bouwstofzuiger is na 10 jaar overleden dus ik ben op zoek naar een nieuwe.
Mijn eisen zijn:
Karcher WD 3 P V-17/4/20
pro:
- Niet duur
- Goede reviews
con:
- Maar 1000 watt?
- Kort snoer
- Zal qua geluidsniveau waarschijnlijk net zo'n herrie maken als de oude parkside stofzuiger
Stanley SXVC20PTE
pro:
- Niet duur
- Goede reviews
- Zuigkracht
con:
Makita VC2512L
pro:
- Zuigkracht
- L-klasse
con:
- Niet geschikt om met een bovenfrees te gebruiken?? (omdat 'ie niet antistatisch is, maar is dat bij de rest dan ook zo?)
Heeft iemand ervaring met een van deze stofzuigers of wet iemand nog een alternatief die ik over het hoofd gezien heb?
Maar de Makita uit je rijtje is wel behoorlijk stiller dan de rest - ook wat waard wat mij betreft.
9040 Wp | Zendure 11,5 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25
Ik heb een ouder model WD3. Die slobbert al jaren alle onzin die we 'm voeren. Korte snoer is inderdaad wel een ding, net als het gebrek aan stofklasse. Als ik nu een nieuwe zou kopen zou ik gaan voor eentje met minimaal L-klasse afzuiging en een langere slang. Die zijn alleen ook een fors stuk duurder.Ethnocentrix schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:17:
[...]
[...]
Hij heeft inderdaad geen 'echte' zuigkrachtregeling, maar het schuifje dat je kan openzetten werkt even goed hoorEthnocentrix schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:17:
Makita VC2512L
con:
Ik weet niet of die WD3 voldoet aan je eis om niet met 5 min vol te zitten, ik heb die wel eens in actie gezien met een schuurmachine en had niet het idee dat de stofzuiger nou echt veel deed, alles zat onder het stof, ben er maar achterna gelopen met m'n eigen bouwstofzuiger om al die rotzooi op te zuigen.Ethnocentrix schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:17:
Mijn eisen zijn:
Karcher WD 3 P V-17/4/20
pro:
- Niet duur
- Goede reviews
con:
- Maar 1000 watt?
- Kort snoer
Stanley SXVC20PTE
pro:
- Niet duur
- Goede reviews
- Zuigkracht
con:
Makita VC2512L
pro:
- Zuigkracht
- L-klasse
con:
Qua vermogen zou ik me niet te druk om maken, de mijne doet ook 'maar' 1200 W, het gaat meer om hoe efficient de afzuiging is, hoeveel onderdruk en volumestroom de stofzuiger kan creëren. Dat staat normaalgesproken wel in de specs van de machines (blijft nog even de vraag hoe ze het precies meten, maar dat geldt voor alles).
Voor gebruik met een bovenfrees hoeft het niet persé anti-statisch te zijn. Sowieso is dat alleen in zeer beperkte gevallen echt nodig (fijn betonstof waar je geen vonken wilt, wordt genoemd), is meer voor dat je zelf minder schokken krijgt of dat stof minder aan de slang blijft plakken. En ik merk het zelf voornamelijk met schuren, of met beton doorslijpen. Met de bovenfrees merk ik er eigenlijk niks van.
Van de door jou genoemde modellen lijkt de Makita me het beste, maar ik ben verder niet heel bekend met de goedkopere modellen.
Een subtiele kick maar ik zoek eigenlijk een inspectiecamera, niet te duur maar wel een mindere ali express vibe dan in de link, met een metertje of 2 tot 5 aan kabel denk ik. Iemand een goede tip?bonzz.netninja schreef op zondag 11 september 2022 @ 12:57:
Iemand ervaring met die goedkope inspectiecamera's op bol? Ze lijken allemaal hetzelfde en de reviews zijn prima, maar ja...
Dit soort dingen: https://www.bol.com/nl/nl...dLgQ.4_11.12.ProductImage
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
https://www.kippersrijsse...F4iQVpz1lRnhoCwiEQAvD_BwEBlomminator schreef op maandag 19 september 2022 @ 13:11:
Ik heb zo'n ding staan, die kan prima betonijzer netjes de bocht om buigen.
je bent ook welkom om het hier te doen voor die paar stuks (in de Betuwe)
Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl
YouTube staat er vol mee, maar ik vind hier niet 123 terug mbt tips/zelfde bijltje obv "defect" "kapot" en "accu" 
Mijn 1e defecte Makita 18V 5.0Ah lijkt een feit. Nu zie ik veelal dat voltage te laag zou zijn, maar mijn multimeter zegt 18,9V. Ik heb geen idee hoe oud deze is (heb er 7...) maar ik verwacht dat het na een jaartje sowieso wel "belt u voor garantie, dan zijn wij met vakantie" is?
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/KPqfl0KHDspt7mXWsrYzrfzo.gif?f=user_large)
Mijn 1e defecte Makita 18V 5.0Ah lijkt een feit. Nu zie ik veelal dat voltage te laag zou zijn, maar mijn multimeter zegt 18,9V. Ik heb geen idee hoe oud deze is (heb er 7...) maar ik verwacht dat het na een jaartje sowieso wel "belt u voor garantie, dan zijn wij met vakantie" is?
:fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/KPqfl0KHDspt7mXWsrYzrfzo.gif?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/pWYaUyarcTKHK2RD4RWepP3K.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn boefje is liev!
Ik had precies hetzelfde paar weken terug.
Accu was niet een jaar oud.
Makita heeft deze vervangen binnen de garantie maar kreeg wel de mededeling "vaker gebruiken en vol wegzetten."
Mijn accu kreeg deze kuren nadat ik hem leeggetrokken had en een nacht aan de oplader heeft gelegen.
Makita heeft deze vervangen binnen de garantie maar kreeg wel de mededeling "vaker gebruiken en vol wegzetten."
Mijn accu kreeg deze kuren nadat ik hem leeggetrokken had en een nacht aan de oplader heeft gelegen.
Inderdaad nooit leeg wegzetten en bij voorkeur ook niet op een apparaat laten als je ze wegzet. Accus los van het apparaat bewaren.Revekteer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:44:
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Dat laatste is hier ook het geval geweest. In de lader gedaan gisteren. Vanmorgen stond de lader zo te knipperen (groen rood) en bij het opnieuw erin stoppen, piept de lader.Revekteer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:44:
...en een nacht aan de oplader heeft gelegen.
Heb jij gewoon aangemeld bij Makita? Lijkt me een poging waard. Zie dat ze onderzoek doen en 2 jaar hanteren dus nee heb ik...
[ Voor 6% gewijzigd door JB op 20-09-2022 13:51 ]
Mijn boefje is liev!
Dat ie 18V heeft zegt niet zoveel, als je het belast is dat ineens weg. Dan is ie idd stuk. Meestal 1 cel binnenin stuk. je zou je defecte kunnen bewaren en dan van meerder defecte weer een werkende maken door een cel te vervangen.JB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:38:
YouTube staat er vol mee, maar ik vind hier niet 123 terug mbt tips/zelfde bijltje obv "defect" "kapot" en "accu"
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Accu was leeg door gebruik, niet door verwaarlozing.No Hands schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:46:
[...]
Inderdaad nooit leeg wegzetten en bij voorkeur ook niet op een apparaat laten als je ze wegzet. Accus los van het apparaat bewaren.
Heb via dealer ingediend voor reparatie, die hem doorgezet heeft naar Makita zelf. Kreeg binnen paar dagen bericht nieuwe onderwegJB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:46:
[...]
Dat laatste is hier ook het geval geweest. In de lader gedaan gisteren. Vanmorgen stond de lader zo te knipperen (groen rood) en bij het opnieuw erin stoppen, piept de lader.
Heb jij gewoon aangemeld bij Makita? Lijkt me een poging waard. Zie dat ze onderzoek doen en 2 jaar hanteren dus nee heb ik...
Makita gebeld. Zeggen dat de accu van 2019 is... Ja dat klopt volgens dat nummertje maar al mijn accu's hebben deze nummers beginnend met 19xxxx terwijl ik ook apparaten nog in oktober 2020 heb gekocht. Die 5.0 Ah accu's alhier betreffen allemaal accu's die bij een aankoop zaten. Ik weet nooit welke waar bij hoort...Revekteer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:02:
[...]
Heb via dealer ingediend voor reparatie, die hem doorgezet heeft naar Makita zelf. Kreeg binnen paar dagen bericht nieuwe onderweg
Mijn boefje is liev!
Ja dat is dan de productie datum. Je kan een accu met productiedatum van 2019 natuurlijk ook gewoon kopen in 2021JB schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:09:
[...]
Makita gebeld. Zeggen dat de accu van 2019 is... Ja dat klopt volgens dat nummertje maar al mijn accu's hebben deze nummers beginnend met 19xxxx terwijl ik ook apparaten nog in oktober 2020 heb gekocht. Die 5.0 Ah accu's alhier betreffen allemaal accu's die bij een aankoop zaten. Ik weet nooit welke waar bij hoort...
Precies!Slapabeardon schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 14:20:
[...]
Ja dat is dan de productie datum. Je kan een accu met productiedatum van 2019 natuurlijk ook gewoon kopen in 2021
Mijn boefje is liev!
Precies, daarom hoort je defecte accu altijd bij het laatste apparaat dat je hebt gekocht
My favorite programming language is solder.
Ik heb de DTM51. Het enige slechte wat ik er van kan zeggen is dat hij echt lomp zwaar is. Iets waar je wel even rekening mee moet houden als je bijvoorbeeld veel boven je hoofd of in kleine klote hoekjes moet komen.ChillPascal schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:03:
[...]
Thanks, exact de reactie waar ik naar op zoek was. Ging mij inderdaad om het vergelijk tussen een bekabelde variant en eentje op 18v accu.
Daarbuiten is een multitool zo'n apparaat dat je denkt nooit nodig te hebben, totdat je hem hebt. Dan pak je hem snel voor van alles en nog wat en blijkt het ontzettend handig te zijn. Ik heb nooit verschil gemerkt tussen de bedrade variant (TM3010) en mijn accuvariant anders dan dat de accu een klap (maar echt een klap
Veel hangt en staat ook wel met de hulpstukken die je gaat gebruiken, ik vind persoonlijk de DeWalt en Milwaukee zaagjes erg snel en fijn werken.
K to the KillaZ
Ik heb de DTM51. Het enige slechte wat ik er van kan zeggen is dat hij echt lomp zwaar is. Iets waar je wel even rekening mee moet houden als je bijvoorbeeld veel boven je hoofd of in kleine klote hoekjes moet komen.ChillPascal schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:03:
[...]
Thanks, exact de reactie waar ik naar op zoek was. Ging mij inderdaad om het vergelijk tussen een bekabelde variant en eentje op 18v accu.
Daarbuiten is een multitool zo'n apparaat dat je denkt nooit nodig te hebben, totdat je hem hebt. Dan pak je hem snel voor van alles en nog wat en blijkt het ontzettend handig te zijn. Ik heb nooit verschil gemerkt tussen de bedrade variant (TM3010) en mijn accuvariant anders dan dat de accu een klap (maar echt een klap
Veel hangt en staat ook wel met de hulpstukken die je gaat gebruiken, ik vind persoonlijk de DeWalt en Milwaukee zaagjes erg snel en fijn werken.
Echt heNivado schreef op maandag 19 september 2022 @ 08:50:
[...]
Daar gaan we weer hoor, stel je de vraag of je veel verschil merkt tussen een DTM51 en een gesnoerde variant, krijg je geen antwoord op die vraag maar wel het advies om de nieuwere variant (2.5x zo duur), een Fein of een Festool (by Fein) te kopen.
K to the KillaZ
Ja, dat is nog wel wat geld voor weinig actie. Ik stuur je een pm. Als we kunnen afspreken zou leuk zijn! En anders ga ik misschien wel overwegen. Thx alvast!Sjoerdfoto schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 09:40:
[...]
https://www.kippersrijsse...F4iQVpz1lRnhoCwiEQAvD_BwE
Ik heb zo'n ding staan, die kan prima betonijzer netjes de bocht om buigen.
je bent ook welkom om het hier te doen voor die paar stuks (in de Betuwe)
Is er iemand in de directe omgeving van hoofddorp die een 4 delige scharnier freesmal heeft voor 76x76mm scharnieren die ik zou mogen lenen?
https://www.247wood.nl/en/4-piece-router-template-set-size-76x76/a3705?c=3484
Het voelt een beetje zonde om deze voor eenmalig gebruik aan te schaffen.
https://www.247wood.nl/en/4-piece-router-template-set-size-76x76/a3705?c=3484
Het voelt een beetje zonde om deze voor eenmalig gebruik aan te schaffen.
Ik ben opzoek naar een multidetector voor een redelijke prijs die het volgende kan detecteren:
Alles zit onder 1 gipsplaat van 12,5mm en een osb plaat van 9mm;
- Houtenbalken (de twee bij drietjes)
- Elektraleidingen
- Airco leidingen
- Meerlagen waterbuizen (geen must, wel erg handig)
Is er iemand die iets kan aanraden? Is de Bosch GMS120 een goede?
- Elektraleidingen
- Airco leidingen
Toevallig eerder deze week voorbij gekomen, gebruik even de zoekfunctie in dit topic. Persoonlijk heb ik de d-tect 120 en ben daar tevreden mee, maar kost ook meer.huppelepups schreef op woensdag 21 september 2022 @ 14:23:
Ik ben opzoek naar een multidetector voor een redelijke prijs die het volgende kan detecteren:
- Elektraleidingen
- Airco leidingen
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
@ChillPascal Als je voor Makita gaat, kijk dan ook even naar de DTM52. Dat is de opvolger is weer een stuk beter. (zaagt een stuk sneller door grotere oscillatie hoek, etc) Zelf heb ik hem en hij bevalt me goed.
Dat gaat wel alleen op als je ze weinig gebruikt.No Hands schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:46:
[...]
Inderdaad nooit leeg wegzetten en bij voorkeur ook niet op een apparaat laten als je ze wegzet. Accus los van het apparaat bewaren.
Ik laat de accu's praktisch altijd op m'n gereedschap zitten en heb nooit een kapotte accu gehad. Dat is wel bij dagelijks gebruik.
Fein maakt goeie multitools, maar is niet meer zo dominant als voorheen. De Makita DTM52 is net zo goed als de accu Multimaster. En er zijn er meer die qua snelheid en ergonomie op het niveau van Fein zitten.
Iemand ook ervaring met de Bosch GTS 635-216?
Deze is net wat compacter (belangrijk ivm opslag) dan de DeWalt DWE7485 die volgens mij veel liefhebbers kent. Gewicht beide 22 kg, maar de Bosch is 10 cm minder diep en kan wat hoger zagen (wel minder van belang). Ik krijg de indruk dat de DeWalt wat steviger gebouwd is, maar ja ook wel weer meer dan 100 euro duurder. Nu moet ik wat hout gaan schulpen en plaatmateriaal zagen. Ga ik er later nog veel (precisie) werk mee doen? Waarschijnlijk niet.
Deze is net wat compacter (belangrijk ivm opslag) dan de DeWalt DWE7485 die volgens mij veel liefhebbers kent. Gewicht beide 22 kg, maar de Bosch is 10 cm minder diep en kan wat hoger zagen (wel minder van belang). Ik krijg de indruk dat de DeWalt wat steviger gebouwd is, maar ja ook wel weer meer dan 100 euro duurder. Nu moet ik wat hout gaan schulpen en plaatmateriaal zagen. Ga ik er later nog veel (precisie) werk mee doen? Waarschijnlijk niet.
Anoniem: 70904
Langere tijd op de lader kan geen kwaad, net als op de machine laten zitten. Je haalt de accu van je auto toch ook niet los voor de nacht?Revekteer schreef op dinsdag 20 september 2022 @ 13:44:
Ander type accu, andere manier van omgang. Maar veel hangt af van het regelprogramma voor de lader / accu.Anoniem: 70904 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:56:
Langere tijd op de lader kan geen kwaad, net als op de machine laten zitten. Je haalt de accu van je auto toch ook niet los voor de nacht?
Jep, werd er niet echt vrolijk van. Vrij snel verkocht en een Bosch GTS 10 XC gekocht destijds, die is wel met heel ander prijskaartje, maar wellicht via marktplaats als leuke deal te vinden?dimi_v schreef op donderdag 22 september 2022 @ 13:58:
Iemand ook ervaring met de Bosch GTS 635-216?
De stofafzuiging is érg slecht (een zaagtafel is nooit super in al het stof afvangen, maar er zit toch zeker verschil in..). De aanslag is ook niet haaks vast te zetten zonder altijd een winkelhaak erbij te pakken, eenmaal gewend is dat niet heel veel moeite, maar ik had toch best wat ergenis hiermee. Nou moet ik zeggen dat het bij mij wel nauwkeurig moest zijn en daar is deze niet heel geschikt voor.
Zaten volgens mij nog wel wat minpuntjes aan, maar het is alweer een tijd geleden dat ik hem in gebruik had
Anoniem: 70904
Ja, had een smiley achter gekund, maar tegenwoordig is het onzinnig. Laad al jaren de accu's een nachtje staan, en uit de machine halen is nergens voor nodig. De accu van Makita zijn uitgerust zelfs nog uitgevoerd met een extra chipie erin. Enige waar ze tegenwoordig wat gevoeliger voor zijn is vocht. Dan heb ik het niet over niet te gebruiken onder water, maar hevige luchtvochtigheid kan wel schade gevenhenkie196 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:58:
[...]
Ander type accu, andere manier van omgang. Maar veel hangt af van het regelprogramma voor de lader / accu.
Lithium batterijen vinden alles boven de ~80% eigenlijk al niet zo fijn, laat staan lang druppelladen op 100%.Anoniem: 70904 schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:08:
Ja, had een smiley achter gekund, maar tegenwoordig is het onzinnig. Laad al jaren de accu's een nachtje staan, en uit de machine halen is nergens voor nodig. De accu van Makita zijn uitgerust zelfs nog uitgevoerd met een extra chipie erin.
Maar of je d'r in de praktijk nu effectief een [veel] snellere achteruitgang van gaat ondervinden... /doubt
Ik mag toch hopen dat fabrikanten van professioneel gereedschap de electronica in de accu/lader zo inrichten dat ze voorkomen dat je iets kan doen waardoor een accu snel kapot gaat...Slonzo schreef op donderdag 22 september 2022 @ 15:49:
[...]
Lithium batterijen vinden alles boven de ~80% eigenlijk al niet zo fijn, laat staan lang druppelladen op 100%.
Maar of je d'r in de praktijk nu effectief een [veel] snellere achteruitgang van gaat ondervinden... /doubt
Ik ga echt niet elke keer mn accus van m'n gereedschap halen of de accu van de lader halen als ie vol is.
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
OhIngelogd schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 21:23:
[...]
-knip, verhaal weggehaald op last van werkgever. Sorry zal geheimhoudingsplicht over gebeurtenissen respecteren-

[ Voor 13% gewijzigd door Step5 op 22-09-2022 20:55 ]
DeWalt besteld. Heb soms nog wel eens de afwijking om veel van hetzelfde merk te willen kopen. Maarja deze zaag heeft geen accu's en zit ook niet in Mbox/Lboxx dus voor de goede zaak maar afwijken van de merken strategieTwijfels schreef op donderdag 22 september 2022 @ 14:58:
[...]
Jep, werd er niet echt vrolijk van. Vrij snel verkocht en een Bosch GTS 10 XC gekocht destijds, die is wel met heel ander prijskaartje, maar wellicht via marktplaats als leuke deal te vinden?
De stofafzuiging is érg slecht (een zaagtafel is nooit super in al het stof afvangen, maar er zit toch zeker verschil in..). De aanslag is ook niet haaks vast te zetten zonder altijd een winkelhaak erbij te pakken, eenmaal gewend is dat niet heel veel moeite, maar ik had toch best wat ergenis hiermee. Nou moet ik zeggen dat het bij mij wel nauwkeurig moest zijn en daar is deze niet heel geschikt voor.
Zaten volgens mij nog wel wat minpuntjes aan, maar het is alweer een tijd geleden dat ik hem in gebruik had

Ja, Big Tools ligt er echt wakker van dat jouw batterijen wat sneller slijten als je ze op de veel-te-snellader laat zitten, zodat ze je zeker geen nieuwe moeten verkopenMakrolon schreef op donderdag 22 september 2022 @ 17:25:
Ik mag toch hopen dat fabrikanten van professioneel gereedschap de electronica in de accu/lader zo inrichten dat ze voorkomen dat je iets kan doen waardoor een accu snel kapot gaat...
Ga je denk ik geen spijt van krijgen. Elke keer als ik de zaag gebruik ben ik weer onder de indruk van de geweldige aanslag. Enige puntje hierbij is wel dat ik als het echt precies moet zelf de afstand meet tussen blad en aanslag. (ik gebruik ecotools en cmt bladen)dimi_v schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:15:
[...]
DeWalt besteld. Heb soms nog wel eens de afwijking om veel van hetzelfde merk te willen kopen. Maarja deze zaag heeft geen accu's en zit ook niet in Mbox/Lboxx dus voor de goede zaak maar afwijken van de merken strategie
Als mensen bij merk A steeds nieuwe accu's moeten kopen omdat dit niet goed geregeld is en bij merk B hoeft dit niet, dan zal het marktaandeel van merk A zeker wel onder druk komen te staan.Slonzo schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:14:
[...]
Ja, Big Tools ligt er echt wakker van dat jouw batterijen wat sneller slijten als je ze op de veel-te-snellader laat zitten, zodat ze je zeker geen nieuwe moeten verkopen
Zoals al gezegd is de aanslag op die zaag echt zoveel beter dan wat de concurrentie te bieden heeft. Sowieso een prima tafelzaag. Weet niet of ze inmiddels met aanloopbegrenzer komen. Anders altijd een verlengsnoer er tussen, zodat je niet de stoppen er uit laat klappen.dimi_v schreef op donderdag 22 september 2022 @ 21:15:
[...]
DeWalt besteld. Heb soms nog wel eens de afwijking om veel van hetzelfde merk te willen kopen. Maarja deze zaag heeft geen accu's en zit ook niet in Mbox/Lboxx dus voor de goede zaak maar afwijken van de merken strategie
Die veel-te-snellader van Makita lijkt anders vrij weinig schade aan te richten. Heb sommige accu's al 6-7 jaar en natuurlijk zullen ze iets minder zijn dan in het begin, maar ze werken nog prima. M'n 4Ah accu van 9 jaar oud is wel merkbaar slechter, maar voldoet voor de zaklamp en radio. Nog nooit een kapotte accu gehad. Maar dat is natuurlijk N=1 en misschien ook wel een beetje geluk.Slonzo schreef op donderdag 22 september 2022 @ 22:14:
[...]
Ja, Big Tools ligt er echt wakker van dat jouw batterijen wat sneller slijten als je ze op de veel-te-snellader laat zitten, zodat ze je zeker geen nieuwe moeten verkopen
Accu's lijden volgens mij meer onder vocht, warmte en kou. Als je ze bijvoorbeeld in de schuur bewaart die in de zomer een soort broeikas is, zal een accucel meer last hebben dan wanneer deze aan een snellader met koelsysteem hangt.
Neemt overigens niet weg dat die bedrijven er baat bij hebben dat je zoveel mogelijk accugereedschap hebt. Het liefst ook waar twee accu's op zitten. Dat is tenslotte een relatief structurele stroom inkomsten. Die losse body's zijn tegenwoordig zo goedkoop...
Heeft iemand toevallig deze bouwradio van Bosch in huis?: Bosch GPB 18V-5 SC
Zo ja,
1) Tevreden over het bereik/ontvangst van de DAB+?
2) Hoe lang gaat de radio mee op een 18V accu?
3) Hoe is het gewicht? Volgens de site is het 8.8kg (lijkt me vrij zwaar)
4) Hoe is het geluid (met name de bass)?
https://www.gereedschapce...mCtZyWuW6ZIIaAjn2EALw_wcB
Zo ja,
Ben op zoek naar n rotatietool, aangezien ik m waarschijnlijk veel ga gebruiken wil ik wel n degelijk ding.
Omdat ik al n aantal gereedschapsstukken van Bosch Blauw heb hier eerst naar gekeken;
https://www.amazon.nl/Bos...cessoirebox/dp/B00H33P570
Met een accu erbij komt t dan op een €140,-
In de Google zoekresultaten kwam ik ook op de parksidevariant:
https://www.lidl.nl/p/par...ijpmachine-12v/p100341726?
Ik heb van Parkside een bovenfrees, en moet zeggen: best tevreden. Nu gebruik ik die niet zo heel vee dus geen idee wat die op de lange termijn presteert.
Bosch: €140,- met 5 doorslijpschijven
Lidl: €30,- met 44 accessoires (al weet ik niet of ik die allemaal ga gebruiken. Zal vooral slijpen en schuren zijn)
Wat is wijsheid? Iemand ervaring met 1 van beide? Of een ander alternatief?
Accu is wel n must
Omdat ik al n aantal gereedschapsstukken van Bosch Blauw heb hier eerst naar gekeken;
Ik heb van Parkside een bovenfrees, en moet zeggen: best tevreden. Nu gebruik ik die niet zo heel vee dus geen idee wat die op de lange termijn presteert.
Lidl: €30,- met 44 accessoires (al weet ik niet of ik die allemaal ga gebruiken. Zal vooral slijpen en schuren zijn)
Accu is wel n must
Ik heb me hier laatst ook in verdiept. De Bosch is best prima, erg vergelijkbaar met een dremel.DCNY schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:58:
Ben op zoek naar n rotatietool, aangezien ik m waarschijnlijk veel ga gebruiken wil ik wel n degelijk ding.
Accu is wel n must
Dremel maakt dus ook goede accu tools.
Als je het veel gaat gebruiken (waarvoor?) dan is het wel aan te raden om iets specialistischer te zoeken, zoals een rotary tool met een draad, waarbij de motor los van het handvat staat. Die liggen een stuk prettiger in de hand en zijn vaak een stuk krachtiger en beter in te stellen qua rpm.
De grootste vraag over accu tools is zoals altijd, heb je al accu's/laders van een bepaald platform? Investeren in accu-tools is een stuk voordeliger als je één merk kiest die voldoet aan jouw eisen.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
@DCNY bepaal ook voor jezelf wat je in de toekomst verwacht. Ga je meer 12v kopen?
Dan moet je even de assortimenten van die twee merken naast elkaar zetten.
Bosch blauw zal iets beter zijn, voor jezslf de afweging of het de relatief forse meerprijs waard is.
Dan moet je even de assortimenten van die twee merken naast elkaar zetten.
Bosch blauw zal iets beter zijn, voor jezslf de afweging of het de relatief forse meerprijs waard is.
Zijn er eigenlijk wel accessoires los te koop voor de Bosch? Want als t bij die 5 slijpschijven blijft houdt t al snel op. Dus óf ik zoek niet goed, of t is er niet..dragonhaertt schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:04:
[...]
Ik heb me hier laatst ook in verdiept. De Bosch is best prima, erg vergelijkbaar met een dremel.
Dremel maakt dus ook goede accu tools.
Als je het veel gaat gebruiken (waarvoor?) dan is het wel aan te raden om iets specialistischer te zoeken, zoals een rotary tool met een draad, waarbij de motor los van het handvat staat. Die liggen een stuk prettiger in de hand en zijn vaak een stuk krachtiger en beter in te stellen qua rpm.
De grootste vraag over accu tools is zoals altijd, heb je al accu's/laders van een bepaald platform? Investeren in accu-tools is een stuk voordeliger als je één merk kiest die voldoet aan jouw eisen.
Heb al meer Bosch 12V, dus vandaar deze 1e keus
Op zo'n apparaat kan je ook gewoon de accesoires gebruiken van andere merken. De opname is relatief algemeen.DCNY schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 14:54:
[...]
Zijn er eigenlijk wel accessoires los te koop voor de Bosch? Want als t bij die 5 slijpschijven blijft houdt t al snel op. Dus óf ik zoek niet goed, of t is er niet..
Heb al meer Bosch 12V, dus vandaar deze 1e keus
Ik gebruik op mijn cheap-ass black&decker rotary ook Proxxon accessoires.
De Bosch is trouwens van dezelfde fabrikant als Dremel, dus die accesoires en ook onderdelen zijn (afhankelijk van het model) 100% hetzelfde. Er is zelfs een dremel die Bosch 12V accu's kan gebruiken als ik het me goed herinner.
Iemand de laatste tijd nog gebruik gemaakt van die Makita spaarpunten
Zie dat systeem nu pas, maar op dit moment geen accu's beschikbaar (althans de 18V 5/6 Ah). Zag hier nog een post van @Fraggert maar die gaat alweer enige tijd terug. Zijn er nog accu's in de shop geweest in de tussentijd? Anders ga ik nog even niets bestellen denk ik...
Mijn boefje is liev!
De bosch is zeker fijn, die heb ik een tijdje gehad maar een groot nadeel vond ik wel dat hij heel snel in de beveiliging sloeg. Dat zal vooral er mee te maken hebben dat het een accu variant is.
Uiteindelijk heb ik die samen met alle andere 12v spullen verkocht en voor 40 euro een bedrade dremel gekocht.
Verwacht overigens niks van die accessoires van de parkside, die zijn net als van de action van 1-malig-gebruik-kwaliteit. Als je van plan bent echt te gaan slijpen kan ik je de click versie van dremel zelf aanraden
Uiteindelijk heb ik die samen met alle andere 12v spullen verkocht en voor 40 euro een bedrade dremel gekocht.
Verwacht overigens niks van die accessoires van de parkside, die zijn net als van de action van 1-malig-gebruik-kwaliteit. Als je van plan bent echt te gaan slijpen kan ik je de click versie van dremel zelf aanraden
Af en toe gekeken maar geen accu’s gezien, ik vind die shop echt volkomen ruk….ik wil geen pet, koelbox of bitsetJB schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:16:
Iemand de laatste tijd nog gebruik gemaakt van die Makita spaarpuntenZie dat systeem nu pas, maar op dit moment geen accu's beschikbaar (althans de 18V 5/6 Ah). Zag hier nog een post van @Fraggert maar die gaat alweer enige tijd terug. Zijn er nog accu's in de shop geweest in de tussentijd? Anders ga ik nog even niets bestellen denk ik...

Toen laatst iemand hier vroeg naar wat advies, tipte ik diegene al even DeWalt als iets prijsgunstiger alternatief. in het geelzwarte kamp zijn de aanbiedingen meestal best wat lager geprijst dan bij Makita.
Nu door het wegvallen van de makita accu actie terwijl bij die bij dewalt nog altijd bestaat bij is dat nu nog interessanter.
Even buiten vergelijkingen tussen individuele machines an sich.
“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison
Ja het issue hier is, dat ik vast zit in het ecosysteem...Fraggert schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 15:41:
[...]
Af en toe gekeken maar geen accu’s gezien, ik vind die shop echt volkomen ruk….ik wil geen pet, koelbox of bitset![]()
Toen laatst iemand hier vroeg naar wat advies, tipte ik diegene al even DeWalt als iets prijsgunstiger alternatief. in het geelzwarte kamp zijn de aanbiedingen meestal best wat lager geprijst dan bij Makita.
Nu door het wegvallen van de makita accu actie terwijl bij die bij dewalt nog altijd bestaat bij is dat nu nog interessanter.
Even buiten vergelijkingen tussen individuele machines an sich.

Mijn boefje is liev!
Ik zag dat je het "nul punt" kunt bijstellen, of is de schaal niet juist?jichem schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 09:13:
[...]
Ga je denk ik geen spijt van krijgen. Elke keer als ik de zaag gebruik ben ik weer onder de indruk van de geweldige aanslag. Enige puntje hierbij is wel dat ik als het echt precies moet zelf de afstand meet tussen blad en aanslag. (ik gebruik ecotools en cmt bladen)
De andere bladen zijn te dun. Het punt bijstellen kan ongetwijfeld, maar als ik een ander blad pak kan ik opnieuw beginnendimi_v schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 17:03:
[...]
Ik zag dat je het "nul punt" kunt bijstellen, of is de schaal niet juist?
Ik heb deze bosch variant en ben er best tevreden over. Ik kan tevens bevestigen dat alle dremel accessoires hier op passen.DCNY schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:58:
Accu is wel n must
Ik heb de keuze voor de bosch ipv de dremel gemaakt omdat je dan meteen accu's hebt voor het bosch 12v systeem waar wel meer fijne machines inzitten.
Ik heb die parkside, opzich voor licht gebruik prima apparaatje. Bij zwaardere belasting schakelt hij alleen uit, dat betekent dat je het apparaat moet uitzetten en dan weer aan zetten. Dat is best wel irritant als je met een wat stevigere klus bezig bent. Bij de gesnoerde Dremel merk ik dat die wat zwaarder gaat draaien, dan kun je simpelweg wat minder druk zetten. Bij de Parkside kun je dat niet goed aanvoelen en moet je dus telkens stoppen en opnieuw starten en dat is niet bevorderlijk voor je workflow. Mijn advies is om de Parkside alleen aan te schaffen voor licht en incidenteel gebruik.DCNY schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:58:
Accu is wel n must
Overigens heb ik er eens mee geëxperimenteerd met een labvoeding ipv de accu en dan lijkt dit probleem niet te bestaan. Dit suggereert voor mij dat de accu niet berekend is op wat zwaardere belasting en dat de electronica daar van ingrijpt om beschadiging te voorkomen.
[ Voor 9% gewijzigd door sjirafje op 23-09-2022 18:22 ]
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Ik zou een radio van perfectpro halenKrijnemans schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 13:21:
Heeft iemand toevallig deze bouwradio van Bosch in huis?: Bosch GPB 18V-5 SC
Zo ja,
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Hallo, ik ben op zoek naar een goede accuboormachine waarmee ik gemakkelijke klussen in huis (bijv. gaten boren in stenen muur) kan doen. Mijn budget is ongeveer 100-150 euro en vind het lastig beoordelen wat nu goede boormachines zijn. Parkside heeft goedkope machines maar daar lees ik voornamelijk negatieve reviews over. Verder heb ik 2 boormachines op het oog van DeWalt, de DCD777S2T-QW en de DCD771C2-QW (zie hieronder) maar weet niet zo goed wat nu (kwalitatief) beter is.
https://www.coolblue.nl/p...oqB22A3gUC5BoCzQIQAvD_BwE
https://www.amazon.nl/dp/...N=B00FYM6I2S&linkCode=asn
Samenvattend ben ik op zoek naar een (kwalitatief) goede accurboormachine met 1 accu (bovenstaande opties hebben er beide 2 maar dat ga ik niet gebruiken) voor gemakkelijke klussen in huis voor ongeveer 100-150 euro, goedkoper mag natuurlijk altijd. Doe ik er goed aan om 1 van bovenstaande te kopen, kan ik beter iets goedkopere kopen of hebben jullie betere alternatieven van andere merken of andere types van DeWalt?
Verder is komende week bij de Dirk de DeWalt DT0109 boren- en bitset (link van andere aanbieder: https://www.toolmax.nl/de...GY4kHCVWkzzBoCeyUQAvD_BwE) in de aanbieding voor 20 euro, is dit een kwalitatief goede set of kan ik beter wat extra geld besteden hieraan? Zo ja, welke set raden jullie dan aan?
Samenvattend ben ik op zoek naar een (kwalitatief) goede accurboormachine met 1 accu (bovenstaande opties hebben er beide 2 maar dat ga ik niet gebruiken) voor gemakkelijke klussen in huis voor ongeveer 100-150 euro, goedkoper mag natuurlijk altijd. Doe ik er goed aan om 1 van bovenstaande te kopen, kan ik beter iets goedkopere kopen of hebben jullie betere alternatieven van andere merken of andere types van DeWalt?
Verder is komende week bij de Dirk de DeWalt DT0109 boren- en bitset (link van andere aanbieder: https://www.toolmax.nl/de...GY4kHCVWkzzBoCeyUQAvD_BwE) in de aanbieding voor 20 euro, is dit een kwalitatief goede set of kan ik beter wat extra geld besteden hieraan? Zo ja, welke set raden jullie dan aan?
@TobiasdePagter Wat heb je op basis van de zoekmachine al gevonden? Deze vraag komt vrij vaak voor.
Via Google de machines die ik in mijn post noem. In dit topic heb ik de openingspost gelezen en gezocht op de woorden "boormachine", "accuboor", etc. en daaruit kwam ik helaas niet bij de posts met een soortgelijke vraag uit waar ik wel het idee heb dat deze er zouden zijn in een van de bijna 500 pagina's. Als jij me verder kan helpen naar een van die posts door het juiste zoekwoord te vermelden dan hoor ik het graag.BlackMonkey schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:35:
@TobiasdePagter Wat heb je op basis van de zoekmachine al gevonden? Deze vraag komt vrij vaak voor.
Hoi ik moet onze eiken eettafel, het terrasmeubilair, een trap en een muur (schuurbare structuurverf) schuren.
Op het moment heeft die trap matige prioriteit (zitten ook paar mm diepe naaldhak-deuken in).
Een bandschuurmachine gaat veel te hard, een excenter is prima.
Alleen, nu welke, en waar kopen?
Gezien de tafels en muur zat ik te denken aan een redelijke diameter ronde schuurmachine, en voor de trap een driehoek of multitool er bij te kopen.
Ik heb al Dewalt 18V spul, en bedraad Bosch blauw
Op het moment heeft die trap matige prioriteit (zitten ook paar mm diepe naaldhak-deuken in).
Gezien de tafels en muur zat ik te denken aan een redelijke diameter ronde schuurmachine, en voor de trap een driehoek of multitool er bij te kopen.
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik heb een DCD785 die ook een klopboorstand heeft. Die is niet meer verkrijgbaar maar zal zonder twijfel een opvolger hebben, maar ik krijg hem zo snel niet opgezocht.TobiasdePagter schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:21:
Hallo, ik ben op zoek naar een goede accuboormachine waarmee ik gemakkelijke klussen in huis (bijv. gaten boren in stenen muur) kan doen. Mijn budget is ongeveer 100-150 euro en vind het lastig beoordelen wat nu goede boormachines zijn. Parkside heeft goedkope machines maar daar lees ik voornamelijk negatieve reviews over. Verder heb ik 2 boormachines op het oog van DeWalt, de DCD777S2T-QW en de DCD771C2-QW (zie hieronder) maar weet niet zo goed wat nu (kwalitatief) beter is.
Prima voor in eenvoudige plugjes in (bak)steen, voor zwaarder spul pak je een sds natuurlijk.
Destijds met de impact en 2 x 1,5Ah accu's en koffer in een set gekocht bij iBood voor €230.
Bijv deze heeft de optie ook (slagen per minuut): https://www.toolnation.nl...jaar-dealer-garantie.html
[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 25-09-2022 14:59 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Ik kom toch echt meerdere relevante antwoorden tegen als ik dat eerste model in de zoekbalk gooi: [DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5TobiasdePagter schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:39:
[...]
Via Google de machines die ik in mijn post noem. In dit topic heb ik de openingspost gelezen en gezocht op de woorden "boormachine", "accuboor", etc. en daaruit kwam ik helaas niet bij de posts met een soortgelijke vraag uit waar ik wel het idee heb dat deze er zouden zijn in een van de bijna 500 pagina's. Als jij me verder kan helpen naar een van die posts door het juiste zoekwoord te vermelden dan hoor ik het graag.
Als je op parkside in dit topic zoekt kom je ook redelijk wat relevante posts tegen omtrent de kwaliteit.
En als je een beetje zoekt kom je ook wel dit soort posts tegen die je op weg helpen: Fraggert in "[DIY] Het grote (elektrische) gereedschapstopic Deel 5"
Mocht er nog iemand van plan zijn om te gaan slopen. Ik heb een voorganger van deze gebruikt. Erg goede prijs kwaliteit verhouding. Hier kan huren niet tegenop:
https://www.lidl.nl/p/par...sds-max-1700-w/p100350003
Ik ook. Was toen 100 euro, 15 joule kracht. Ging me een partijtje fijn. En me een zooitje spierpijn in de avondyay schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:35:
Mocht er nog iemand van plan zijn om te gaan slopen. Ik heb een voorganger van deze gebruikt. Erg goede prijs kwaliteit verhouding. Hier kan huren niet tegenop:
Heb deze ook, echter jammer dat het alleen beuken is en niet bruikbaar als boren. Einde dag inderdaad hier ook spierpijn maar ach word je hard van.yay schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:35:
Nadeel van dit soort apparaten is dat er geen demping is.DannyBevers schreef op zondag 25 september 2022 @ 21:55:
[...]
Heb deze ook, echter jammer dat het alleen beuken is en niet bruikbaar als boren. Einde dag inderdaad hier ook spierpijn maar ach word je hard van.
Zelf heb ik een hilti liggen als ik hiermee op hamer zet 0,0 last van m’n armen na een dag er mee werken.
Voor een keer gebruik prima. Maar heb je hem langer nodig dan een dag, zou ik een goede kopen. Of toch 1 huren.
A Soldiers manual and a pair of boots.
Ik heb een Metabo excenter waar ik tevreden mee ben. Denk dat de Bosch blauw indezelfde categorie zitten. Maar wil je meer besteden dan heb je natuurlijk de Mirko of de Festool.DropjesLover schreef op zondag 25 september 2022 @ 14:41:
Hoi ik moet onze eiken eettafel, het terrasmeubilair, een trap en een muur (schuurbare structuurverf) schuren.
Ik ben me aan het orienteren op een invalzaag. Aangezien al mijn overig elektrisch gereedschap al van Makita is kwam ik al snel op de DSP600ZJ2 (incl. Mbox, geleiderail 1500mm en opbergtas).
Nu werkt deze op 2x18V accu's. Ik heb al een 18V 3,0Ah accu dus wil er één zo'n zelfde bijnemen. Iemand een idee hoe snel deze leeg gaan op deze machine? Oftewel, is dit voldoende voor huis-tuin-en-keukengebruik of beter voor 2x 5,0Ah gaan?
Nu werkt deze op 2x18V accu's. Ik heb al een 18V 3,0Ah accu dus wil er één zo'n zelfde bijnemen. Iemand een idee hoe snel deze leeg gaan op deze machine? Oftewel, is dit voldoende voor huis-tuin-en-keukengebruik of beter voor 2x 5,0Ah gaan?
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Je kunt overwegen om voor de reguliere (netsnoer) variant te gaan, zeker als je niet zoveel accu's hebt. De consensus hier is een beetje dat je zo'n invalzaag gebruikt met stofzuiger, en dat accu dus maar beperkte meerwaarde biedt, want je zit met die stofzuigerslang.
Ik heb de zaag zelf niet (bedraad wel), maar het is mijn ervaring met ongeveer al het andere 18V Makita spul dat als je een minimaal één extra set accu's hebt je sowieso nooit in de problemen komt. Accu's laden in 45 minuten ofzo op, en in die tijd heb ik er nooit een (of twee) leeg. Maar dan zou je nog een extra investering moeten doen natuurlijk.
[ Voor 22% gewijzigd door MJV op 26-09-2022 20:20 ]
@MJV Dat is dus de overweging inderdaad, is het de extra investering waard. Nu is het zo dat ik niet de hele dag met zo'n ding sta te zagen, Maar heb geen idee hoe lang die 3,0Ah accu's het volhouden, is dat een half uur, een uur of langer?
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Dat is ook niet zomaar te zeggen, hangt heel erg af van wat je zaagt bijvoorbeeld. Plaatmateriaal (9-25mm ofzo) is lichter werk dan full depth langshout zagen en dat heeft uiteraard effect op de zaagtijd per accu.BeaM-R schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:34:
@MJV Dat is dus de overweging inderdaad, is het de extra investering waard. Nu is het zo dat ik niet de hele dag met zo'n ding sta te zagen, Maar heb geen idee hoe lang die 3,0Ah accu's het volhouden, is dat een half uur, een uur of langer?
Ik heb met deze zaag geen accu-ervaring maar doorgaans lusten cirkelzagen best stroom. Als je voor de accuvariant kiest zou ik daarom ook 2 5Ah accu’s erbij nemen. Als je toch nieuwe accu’s moet kopen is de 40volt versie misschien ook aantrekkelijk. Die werkt op één accu van 40v en wordt vrij goed ontvangen in diverse reviews.
Als accu geen must is voor je ben je hoogstwaarschijnlijk goedkoper uit met bekabelde variant, van je ‘overgebleven’ budget kun je dan wellicht een extra rail kopen met een koppelsetje. Dat zou ik je zonder meer aanraden want met één rail van 1500mm zaag je geen volle lengte plaat. Doorschuiven is een optie maar niet zo nauwkeurig als met een lange of verlengde rail.
[ Voor 9% gewijzigd door Pixeltje op 26-09-2022 21:14 ]
And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust
Heb geen ervaring met een invalzaag, heb wel een bladblazer op 2x 18v Makita accu's.BeaM-R schreef op maandag 26 september 2022 @ 20:05:
Ik ben me aan het orienteren op een invalzaag. Aangezien al mijn overig elektrisch gereedschap al van Makita is kwam ik al snel op de DSP600ZJ2 (incl. Mbox, geleiderail 1500mm en opbergtas).
Verschil tussen 4.0Ah en 5.0Ah merk ik eigenlijk niet, wel tussen de 3.0 en 5.0. Met de 3.0 haal ik het precies na het maaien het gras van de oprit terug de wei in te blazen.
Oprit is +- 80m lang, met de 5.0 kan zit ik net onder de helft.
Ik denk zeker door het variable toerental dat je best even met een setje accu's kan doen.
Bedankt voor de reacties, ik ga het proberen met 2x 3,0Ah, mocht het onvoldoende zijn kan ik alsnog voor een zwaardere variant gaan. Een accu is nooit weg
Als je in dat segment DeWalt zoekt, zou ik eerder Parkside performance aanraden. De gelinkte DeWalts zijn namelijk een beetje de dhz budgetmodellen. En die zijn bij de A-merken vaak niet beter dan Parkside.TobiasdePagter schreef op zondag 25 september 2022 @ 13:21:
Ik denk dat je hiermee prima uit de voeten kunt. Ik heb de DHS680 (1x18v) en heb daar regelmatig een dag mee gewerkt zonder accu's te wisselen.BeaM-R schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:30:
Bedankt voor de reacties, ik ga het proberen met 2x 3,0Ah, mocht het onvoldoende zijn kan ik alsnog voor een zwaardere variant gaan. Een accu is nooit weg
Heb deze ook in de accuversie, voordeel is dat je sneller wisselt van apparaat met je stofzuigerslang en je geen spaghetti van snoeren hebt.MG88 schreef op maandag 26 september 2022 @ 21:22:
[...]
Heb geen ervaring met een invalzaag, heb wel een bladblazer op 2x 18v Makita accu's.
Verschil tussen 4.0Ah en 5.0Ah merk ik eigenlijk niet, wel tussen de 3.0 en 5.0. Met de 3.0 haal ik het precies na het maaien het gras van de oprit terug de wei in te blazen.
Oprit is +- 80m lang, met de 5.0 kan zit ik net onder de helft.
Ik denk zeker door het variable toerental dat je best even met een setje accu's kan doen.
Nadeel is dat je de stofzuiger makkelijker vergeet, terwijl dit met de bedrade versie vanzelf gaat, dit zelf deels op kunnen lossen met een festool midi met afstandsbediening aan de slang 😜.
Welk gereedschap ik het beste kopen om electriciteitskabels voor lampen, verlengsnoeren etc. met koperdiameters van 0,75 mm tot 2,5 mm te strippen en kabelschoentjes te krimpen? Het is voor thuisgebruik dus ik zal hem niet dag in dag uit gebruiken.
Ik heb nu een gare striptang van de Action waarmee ik met veel gepriegel met de stelschroef alsnog de isolatie kapot trek of koperdraadjes doorknip.
Waar ik tegenaanloop is dat er vier verschillende soorten stripgereedschappen lijken te zijn:
1. Tradidionale striptang
2. Knipex Ergostrip of Jokari die ook in de lengte de kan snijden
3. Automatische striptang die ook kan krimpen
4. Striptang met voorgevormde knippers die ook kan krimpen
Welke, of combinatie hiervan kan ik het beste aanschaffen, en welk modellen zij aan te raden?
1.
2.
3.
4.
Ik heb nu een gare striptang van de Action waarmee ik met veel gepriegel met de stelschroef alsnog de isolatie kapot trek of koperdraadjes doorknip.
Waar ik tegenaanloop is dat er vier verschillende soorten stripgereedschappen lijken te zijn:
Welke, of combinatie hiervan kan ik het beste aanschaffen, en welk modellen zij aan te raden?
1.

2.

3.

4.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Ik volg hem even! ik strip ook al jaren met de kniptang, maar dat is gewoon kloten.Johnny schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:19:
Welk gereedschap ik het beste kopen om electriciteitskabels voor lampen, verlengsnoeren etc. met koperdiameters van 0,75 mm tot 2,5 mm te strippen en kabelschoentjes te krimpen? Het is voor thuisgebruik dus ik zal hem niet dag in dag uit gebruiken.
1. [Afbeelding]
2. [Afbeelding]
3. [Afbeelding]
4. [Afbeelding]
Ligt een beetje aan je budget.Johnny schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:19:
1. [Afbeelding]
2. [Afbeelding]
3. [Afbeelding]
4. [Afbeelding]
Nummer 1 en 4 zou ik sowieso nooit kiezen. Tenzij je alleen een beetje lomp solid-core kabels wil strippen en niet te veel geld wil uitgeven, dan kan nummer 1 nog wel oké zijn.
Zelf ben ik erg fan van automatische strippers. Ze zijn iets minder universeel, maar heel goed in wat ze doen.
Ik vind het pistool formaat zoals dit goedkope modelletje wel fijn:

Als je een echte goede automatische striptang wil, dan is Weidmuller ook mooi spul:

Als je kabels over de lengte moet strippen, om bijvoorbeeld splices te maken, dan is zo'n knipex die je bij nummer 2 hebt ideaal. Of zoiets:
Of een coax stripper:

Ik vind nummer 2 al jaren echt mega relaxt.Johnny schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:19:
1. [Afbeelding]
2. [Afbeelding]
3. [Afbeelding]
4. [Afbeelding]
vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl
Traditionele striptang heb je al, dus je weet hoe dat werkt. Dat afstellen en proberen geen draden door te knippen is bij die Knipex tang net zo.Johnny schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 09:19:
1. [Afbeelding]
2. [Afbeelding]
3. [Afbeelding]
4. [Afbeelding]
De ergostrip heb ik, werkt makkelijk. Hoe lang het stuk is dat je stript is soms wat lastig herhaalbaar te doen, vind ik. Maar sinds ik de ergostrip heb, gebruik ik die normale striptang uit het eerste plaatje niet meer.
Automatische striptang lijkt me handig, zeker als je veel moet doen. Met diepteinstelling lijkt me ook makkelijk om spul op de juiste lengte af te knippen (adereindhuls heeft vaak een andere striplengte dan een lasklem, bv.).
Die laatste zou ik niet doen. Werkt vast wel ok voor het strippen van bepaalde diameters, maar kan me niet voorstellen dat je daar een goeie krimp mee krijgt.
Welke je kiest lijkt me ook afhankelijk van je budget. Ik heb een ergostrip, wat voor mij prima is voor af en toe wat draadjes te trekken of lampen op te hangen.
Voor krimpen zou ik een aparte krimptang nemen. Eentje die vergrendeld bij het inknijpen, zodat je er een adereindhuls of kabelschoen in kan vast zetten, dan rustig het draadje erin kan steken, dan verder aandrukken tot de vergrendeling klaar is. Zoiets werkt heel fijn, vind ik. Maar hangt sterk er vanaf of dat ook in je budget past.
Let op:
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen
Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).
Aanbiedingen, kortingscodes en acties (zoals gratis accu's) kunnen besproken worden in (Elektrisch) gereedschap aanbiedingen- & kortingscodetopic
Nieuw topic: (Elektrisch) gereedschap cashback / cadeau-acties Ervaringen
Ervaringen met gereedschapswinkels mogen gewoon in https://tweakers.net/shopreview/ (uiteraard volgens de daar geldende regels).