Boudewijn schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:06:
[...]
Okay... hoe hoor je dit dan te doen met Festool? Ik heb deze toeter erbij:
https://www.gereedschappr...-gummi-verloop-traps.html
Zonder dat verloopje zit hij redelijk in mijn MT55, maar die schiet zeker als de slang nog wat blijft hangen wel eens los. gevolg is dan een mooie wolk MDF-stof

.
Dat verloopje heb ik bijgesneden en dat zit wel goed op de PS300 en de RS300 en volgens mij ook op de OF1010, maar op de domino is het idd net niet. Nog een verloopje nemen en die op maat maken voor de domino?
Zo zie je maar weer, mooie spulletjes hebben maakt je nog geen klusguru

D27 slang gebruiken of je D36 slang voorzien van mof 498528
Festool heeft 2 soorten aansluitingen qua afzuiging op de machines; de dunne aansluitingen waar een D27 mof overheen gaat (o.a. OF 1010 DF 500, schuurmachines etc.) en de grote aansluiting waar de D27 mof in kan of de D36 mof overheen kan (OF 1400, TS 55, EHL 65, etc.)
Nadeel van de D27 mof in een grote aansluiting is dat je de doorlaat haaks vernauwd en dat je bij grote spanen een verstopping kunt krijgen voor die mof.
Als je een losse slang gaat kopen... doe de stofzuiger er dan ook meteen bij
Ik heb twee Festool zuigers, twee van die D27 slangen en een losse D36 slang. Geen 5m slangen. Heel zelden mis ik die lengte, maar standaard Plug-It snoer is ook maar 4m.
Een aantal jaar geleden is er trouwens nog wel wat veranderd aan die D27 mof; die heeft nu ook zo'n bajonet voor in grote aansluitingen. Was veel gezeur over want de oude moffen passen daarom niet (of niet lekker) in nieuwe apparaten. Apparaten met kleine aansluitingen is niks veranderd. Ook zou er stof blijven hangen aan de buitenkant van de mof.
[Voor 18% gewijzigd door kabeltjekabel op 05-01-2021 23:16]