[Discussie] Bol.com is de nieuwe Marktplaats

Pagina: 1
Acties:
  • 3.552 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Vroeger was het leuk winkelen op Bol.com. Nog steeds vind ik het een fantastische winkel voor boeken (tenzij goedkoper te vinden op Amazon). Voor de rest? Bol.com is naar mijn mening de nieuwe marktplaats geworden en dat is erg jammer. Ik snap het wel: de marges zijn te dun om zelf te blijven concurreren met eigen verkoop van bijv. elektronica maar het gevolg is wel dat Bol.com de nieuwe marktplaats voor nieuwe producten is geworden. Gelukkig zijn er nog wel wat alternatieven over (denk aan een Coolblue, Wehkamp e.d.) die voldoende aan eigen verkoop doen i.t.t. een platform zijn verworden van vooral handelaren.

Een paar voorbeelden. Je zoekt een nieuwe iPad. Je gaat naar Bol.com.
  • Je krijgt eerst een lijst te zien met "Niet leverbaar" (huh?)
  • Daarna een aantal refurbished producten
  • En ten slotte hits van 'vage' shops als Tablet Winkel $Randomplaatsnaam, Budget Tablets, Renco Mobile shop etc (fictieve naam), waarbij het maar gokken is of ze goede service/garantie-afhandeling bieden na een jaar bijv.
Maar goed dan zijn we er nog niet:

Je zoekt nieuwe EarPods van Apple omdat je huidige een kabelbreuk hebben. Inmiddels staat Bol.com redelijk bekend door allerlei namaak te verkopen. Bijv de eerste hit voor EarPods, levert in de recensies niet veel goeds op: https://www.bol.com/nl/p/...NLhw.1_28.29.ProductTitle

En ze worden hier regelmatig op gewezen: https://retailtrends.nl/n...nig-tegen-namaakproducten maar ze lijken er te weinig tegen te doen. Heel misleidend voor een gewone simpele consument!

En dan houdt het nog niet op:

Bol.com staat inmiddels ook bol met nepreviews van mensen die in ruil voor gratis producten alleen maar bol.com spammen met positieve reviews, zonder dat Bol.com er veel aan lijkt te doen volgens Ecommercenews: https://www.ecommercenews...top-met-betaalde-reviews/

Al met al lijkt Bol.com de nieuwe marktplaats te worden met vage shops, namaakartikelen en fake reviews. Hoe vinden jullie deze tendens? Ik wil de oude Bol.com weer terug waar je gewoon zorgeloos kon shoppen, maar misschien ligt het aan mij hoor deze indruk.

@Service bol

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:42
Ik blijf mij toch telkens weer over bol.com verbazen. Ook op dit forum komt nog genoeg voorbij.En het gaat maar door. Bol.com zelf heb ik goede ervaringen mee, maar ik waarschuw altijd iedereen weg te blijven bij externe verkopers. Het zelfde geld voor amazon. Ik betaal liever een euro meer als het van bol/amazon zelf afkomt. De enige uitzondering is als het via amazon verkocht word door de fabrikant zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:58
Wat ook erg irritant is dat je geen afname aantal kan filteren.. Leuk al die shops, als je er minimaal 6 wilt afnemen, maar vaak wil ik er gewoon 1. Dat is dan niet mogelijk en zo goed als onvindbaar.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:16

g0tanks

Moderator CSA
Dit is in mijn ogen al minimaal 2 jaar gaande. Wat dat betreft vind ik Coolblue de fijnste webwinkel op dit moment. Ze zijn iets duurder, maar je hebt geen derde partijen en er zit doorgaans geen troep tussen het (beperktere) aanbod.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18:21
Marges zijn inderdaad veel te dun. Een CoolBlue zal ook ophouden met bestaan of overgenomen worden let maar op. Als je de jaarcijfers van CB bekijkt is de winst akelig klein ;)

Dat Bol.com niets doet aan die reviews is simpel. Het is niet te bewijzen of iemand reviews heeft ''gekocht'', soms wel natuurlijk, maar meestal niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18:16

g0tanks

Moderator CSA
CryptoNL schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:39:
Marges zijn inderdaad veel te dun. Een CoolBlue zal ook ophouden met bestaan of overgenomen worden let maar op. Als je de jaarcijfers van CB bekijkt is de winst akelig klein ;)
Ik heb de jaarcijfers niet bekeken, maar bedenk ook dat ze volop aan het investeren zijn in hun zonnepanelen en laadpalen business.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:01

Releases

Ja maar!

De overvloed aan AliExpress meuk wat er allemaal aangeboden word krijg je toch ook helemaal een slappe van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Waar kan ik me aanmelden om gratis producten te krijgen in ruil voor reviews?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ik zou ook willen filteren op verkoop door Bol zelf. Nu filter ik maar op avondbezorging om enkel select producten te zien en die zijn dan weer meestal van Bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Nu online
erwn schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:05:
Ik zou ook willen filteren op verkoop door Bol zelf. Nu filter ik maar op avondbezorging om enkel select producten te zien en die zijn dan weer meestal van Bol.
Bedankt voor de tip.

Bestel eigenlijk (überhaupt) nooit via Bol, maar heb een paar waardebonnen die binnenkort verlopen.
Het slaat nergens op dat het zo'n mijnenveld is. Zat mij al suf te zoeken naar een vinkje "Verkoop alleen door bol.com", maar nee, die is er dus niet.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:58

Mach

[END]Avengers

Interessant. Mijn ervaringen zijn echt heel anders. Koop veel spul op bol. Waaronder laatst een nieuwe oven en een vol automaat espressomachine. Maar ook klein spul zoals een pastamachine.

Mijn ervaringen zijn louter positief. Ook met de affiliate winkels ( geen aandelen bol). Tuurlijk altijd opletten “too good to b true deals” maar vooralsnog nooit geflest of zo.

Coolblue is uiteraard ook een top winkel zeker met hun installatie service voor bijvoorbeeld een vaatwasser. Had ik dat zelf gekund? Waarschijnlijk wel maar niet zo snel en netjes. Is mij die paar tientjes extra zeker waard

DUGG

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Wordt tijd dat er een wet komt die bepaald, dat zodra iemand zo'n platform neerzet, ook eindverantwoordelijk is voor alles wat er zich afspeelt. (zowel bij socialmedia, als bij webshops etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
CryptoNL schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 14:39:

Dat Bol.com niets doet aan die reviews is simpel. Het is niet te bewijzen of iemand reviews heeft ''gekocht'', soms wel natuurlijk, maar meestal niet.
Marges van Coolblue zijn helemaal niet zo dun. Ze gebruiken alleen een groot deel van de winst om te groeien. Dus de winst na investering is heel dun. Je hoeft niet eens winst te maken na investering, zolang je maar blijft groeien komt het geld gewoon aanwaaien vanuit de kapitaalmarkt.

Maar eens over bol.com. Tot nu toe nog geen slechte ervaring gehad, omdat ik goed kijk wie de daadwerkelijke verkoper is. Ik snap wel dat het voor de gemiddelde consument niet zo transparant is. 1x namaak lighting kabel gekocht op bol.com, maar nadat die binnen 2 maanden kapot was, wel gewoon m’n geld terug gekregen van bol.com. Werd wel eerst van het kastje (bol.com) naar de muur (verkoper) gestuurd, maar uiteindelijk heeft bol.com het zelf goed opgelost. Het resultaat is belangrijk, maar de weg naar het resultaat is dat ook vanuit customer experience gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:44
Bol.com is alleen nog prima voor door hun eigen geleverde producten, als die partners is niet veel soeps (tot dropshipping aan toe) en ik zal er dan ook niet meer kopen tenzij de partner als betrouwbaar te boek staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
mvrhrln schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:24:
Wordt tijd dat er een wet komt die bepaald, dat zodra iemand zo'n platform neerzet, ook eindverantwoordelijk is voor alles wat er zich afspeelt. (zowel bij socialmedia, als bij webshops etc).
Dat is het einde voor het internet wat wij kennen. Wat ook Tweakers (en elk ander fora, gameplatform) zal onder die noot vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
LordSinclair schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:16:
[...]

Dat is het einde voor het internet wat wij kennen. Wat ook Tweakers (en elk ander fora, gameplatform) zal onder die noot vallen.
Waarvoor zou dat het einde betekenen van dat soort sites? Het zou alleen maar betekenen dat de sites verantwoordelijkheid nemen voor wat ze mogelijk maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-05 00:20

DataGhost

iPL dev

mvrhrln schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:18:
[...]

Waarvoor zou dat het einde betekenen van dat soort sites? Het zou alleen maar betekenen dat de sites verantwoordelijkheid nemen voor wat ze mogelijk maken.
Denk jij dat sitebeheerders graag verantwoordelijk zijn voor wat elke random idioot op hun site kan zetten? Dat is onbegonnen werk. Stel je voor dat Tweakers verantwoordelijk wordt voor verkeerd advies van een Tweaker waardoor iemand z'n moederbord doorfikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

DataGhost schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:21:
[...]

Denk jij dat sitebeheerders graag verantwoordelijk zijn voor wat elke random idioot op hun site kan zetten? Dat is onbegonnen werk. Stel je voor dat Tweakers verantwoordelijk wordt voor verkeerd advies van een Tweaker waardoor iemand z'n moederbord doorfikt.
Maar het verschil is dat Tweakers een tweedehandssectie heeft, en bij Bol gaat het wel degelijk over nieuwe producten die verkocht worden. Puur omdat het via een externe partij gebeurt, wil niet zeggen dat plots alle regels en wetten vervallen. Natuurlijk is het "niet leuk" om verantwoordelijk te zijn, maar dat zijn ze wel degelijk.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
mvrhrln schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:18:
[...]

Omdat het niet te doen is voor de beheerders om elk bericht, elk prive bericht , elk chatbericht te controleren. Ook als het platform spraak ondersteund (zoals Steam) moet elk gesprek ook real time gemonitord worden en gecensureerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
LordSinclair schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:25:
[...]

Omdat het niet te doen is voor de beheerders om elk bericht, elk prive bericht , elk chatbericht te controleren. Ook als het platform spraak ondersteund (zoals Steam) moet elk gesprek ook real time gemonitord worden en gecensureerd.
Het feit dat het niet te doen wilt nog niet zeggen dat er geen reden is om het te doen.

Goed, socialmedia zou je wat anders naar kunnen kijken, maar het feit dat bol.com een heel leger dropshipping cowboys op de (meestal onwetende) samenleving loslaat zou niet moeten kunnen.

En dan alleen de opmerking, "ja dan moet u uitkijken waar u koopt".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-05 16:06

Mavamaarten

Omdat het kan!

LordSinclair schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:25:
[...]

Dit soort zaken zijn inderdaad niet zomaar op 1-2-3 op te vangen. Maar begin dan bij het low hanging fruit: Apple producten, merken die populair zijn onder marginaal volk en op zijn minst producten van een paar euro met honderden positieve reviews. Dat soort zaken zijn echt wel makkelijk te automatiseren. Laat de meest opvallende manueel nakijken en je bent al een heel eind.

Bv. dit is een artikel wat ik overlaatst tegenkwam en echt iets had van "dit kan niet waar zijn". Sorteer voor de grap ook eens een keer op "minste sterren" ipv "meest behulpzaam" https://www.bol.com/nl/p/...dA2A.1_31.33.ProductTitle

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:14
Mavamaarten schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 17:31:
[...]

Dit soort zaken zijn inderdaad niet zomaar op 1-2-3 op te vangen. Maar begin dan bij het low hanging fruit: Apple producten, merken die populair zijn onder marginaal volk en op zijn minst producten van een paar euro met honderden positieve reviews. Dat soort zaken zijn echt wel makkelijk te automatiseren. Laat de meest opvallende manueel nakijken en je bent al een heel eind.

Bv. dit is een artikel wat ik overlaatst tegenkwam en echt iets had van "dit kan niet waar zijn". Sorteer voor de grap ook eens een keer op "minste sterren" ipv "meest behulpzaam" https://www.bol.com/nl/p/...dA2A.1_31.33.ProductTitle
Zo'n ding gekocht paar maanden geleden: Prima ding trouwens maar toen viel het mij inderdaad ook op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
CyberMania schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 13:59:
[...](tenzij goedkoper te vinden op Amazon). [...]
Dit is je probleem, als je alleen maar voor het allergoedkoopste gaat moet je niet afvragen waarom je geen service krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14
Je hoeft toch niet bij bol.com te kopen?

Voor een nieuwe iPad zou ik daar sowieso niet in eerste instantie gaan kijken.
Ik koop daar voornamelijk DVD's van Bol zelf of een (tweedehands) andere verkoper. Gaat al jaren lang goed.
En verder af en toe wat huishoudspulletjes. Het voordeel van bol is, dat er van alles te koop is, zodat je niet voor elk prul een nieuw account hoeft aan te maken bij weer een andere webshop, waarvan je ook maar moet afwachten hoe dat loopt.

Als je alleen maar bij Bol op zoek bent naar de allergoedkoopste aanbiedingen, dan is de kans groot dat je een keer wordt belazerd.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mvrhrln
Probleem is dat (nog steeds) veel mensen niet door hebben, dat ze niet bij Bol kopen (of een andere goede webshop), maar vaak ook bij een of andere dropshipper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Mijn inziens zou bol moeten splitsen in bol & partner en een bol zelf, bij amazon erger ik me ook aan. Ik ben enkel geïnteresseerd in wat bol / amazon zelf 100 % doen en fullfillen.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Tja, er valt genoeg te klagen over internethandel, maar via Bol? Nee, dan moet je toch eens eerst naar jezelf kijken als je zelfs daar niet fatsoenlijk kunt winkelen.

Hoeveel duidelijker moet het worden? Bij elk product staat duidelijk vermeldt: Verkoop door <verkoper>.
Met direct daaronder: Wat je kan verwachten.
Als je daarop klikt zie je gelijk het aantal klantbeoordelingen en het gemiddelde cijfer.
Is dat onder de 8,5 of onder de 200 beoordelingen> skip.

Zo moeilijk is het allemaal niet toch?

Ik zie nu een G703 op Bol staan. Klik, en ik zie alle verkopers van dit product, mét beoordeling ernaast.
Prijzen van 123 tot 126 euro. Mooi, dan kies ik gewoon degene met de beste beoordelingen, mits die de laatste drie maanden een redelijk aantal reviews heeft gekregen. Hé, dat is voor één winkel zowel degene met de meeste beoordelingen in de afgelopen drie maanden én de hoogste score. Top!

Hoeveel meer moet een platform je nog bij het handje houden?

Om even het voorbeeld van de TS te gebruiken van de Earpods:
Klik op andere verkopers> Smartphonehoesje.nl krijgt véél betere reviews dan de getoonde verkoper. 22,95 voor de dopjes via Bol. Even kijken wat ze via hun eigen site doen.
21,95 incl verzending voor de Earpods.

[ Voor 12% gewijzigd door Jeroenneman op 23-12-2020 11:26 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik snap de ergernis van de topic starter in basis wel. Zelf koop ik niets van andere verkopers op Bol; daar let ik altijd op en het staat er op zich netjes bij. Wel jammer is dat je daar niet specifiek op kan filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14
S1NN3D schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:45:
Ik snap de ergernis van de topic starter in basis wel. Zelf koop ik niets van andere verkopers op Bol; daar let ik altijd op en het staat er op zich netjes bij. Wel jammer is dat je daar niet specifiek op kan filteren.
Dat kan wel als je 'avondbezorging' selecteert. In de meeste gevallen werkt dat prima en anders filter je het grootste deel van wederverkopers er wel uit.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mvrhrln
Tomsworld schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:12:
Mijn inziens zou bol moeten splitsen in bol & partner en een bol zelf, bij amazon erger ik me ook aan. Ik ben enkel geïnteresseerd in wat bol / amazon zelf 100 % doen en fullfillen.
Yup, je zou het op zijn minst als instelling of als filter moeten kunnen aangeven.

Blokker heeft trouwens ook een variant op andere verkopers tegenwoordig, is helemaal een ..... :)
Jeroenneman schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:21:
Hoeveel meer moet een platform je nog bij het handje houden?
Ik wil niet op een platform shoppen :), ik wil bij Bol of bij Amazon of bij Blokker shoppen, niet bij (wazige) andere webshops/leveranciers. Die zoek ik zelf wel als ik daar behoefte aan heb.

Ik wil in één keer, weten dat ik met een betrouwbare partij te maken heb zonder nog eens verder te klikken en te vergelijken. (althans niet zonder dat ik een filter optie heb oid).

[ Voor 36% gewijzigd door mvrhrln op 23-12-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

Om even het voorbeeld van de TS te gebruiken van de Earpods:
Klik op andere verkopers> Smartphonehoesje.nl krijgt véél betere reviews dan de getoonde verkoper. 22,95 voor de dopjes via Bol. Even kijken wat ze via hun eigen site doen.
21,95 incl verzending voor de Earpods.
En wat lees ik daar bij de reviews onder smartphonehoesje.nl als verkoper van EarPods:
Slechte zooi waarbij de microfoon niet werkt
Na 2 weken was mn rechter oortje stuk na nog geen maand is mb linker ook stuk
Het geluid in een van de oren is binnen enkele weken al kapot.
Meteen bij ontvangst hapert het geluid en doet de microfoon noch geluidbediening het niet. Meteen weer geretourneerd.
Extreem slechte geluidskwaliteit. Op meerdere apparaten getest (o.a. op 2 verschillende Iphone’s. Beide 6s).
Beslist geen Apple-kwaliteit.
Als ik wil winkelen heb ik helemaal geen zin in dingen drie keer moeten checken (klopt de shop, klopt hun product, zijn de reviews echt) enz. Op zich is er niks mis met een platform voor third-party aanbieders (soms heel handig juist!) maar zie de bovenstaande links uit de TS ook: Bol.com wordt steeds op de vingers getikt vanwege te zacht optreden bij namaak, te zacht optreden tegen gesponsorde reviews enz. Vandaar mijn stelling: Bol.com lijkt de nieuwe marktplaats geworden, en dat vind ik jammer. Het kan allemaal wel /niet kloppen hoor, het is slechts mijn indruk maar je moet het maar allemaal willen uitzoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door CyberMania op 23-12-2020 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-05 23:27

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Omgaan met Bol.com is simpel: blijf erbij weg, want duur. Disclaimer: met boeken (vooral Engelstalig) zijn ze soms wel de enige aanbieder in Nederland. Voor de duidelijkheid: De rest van mijn reactie gaat over niet-boeken. :P

Ik ben voor al mijn hardwarematige wensen de afgelopen 20 jaar elders geslaagd. Op één misstap na, toen ik een muis/toetsenbordset bestelde. En daarna pas de Pricewatch checkte... En een 15e Bol.com-premium betaald had.
Ik zie nu een G703 op Bol staan. Klik, en ik zie alle verkopers van dit product, mét beoordeling ernaast.
Prijzen van 123 tot 126 euro. Mooi, dan kies ik gewoon degene met de beste beoordelingen, mits die de laatste drie maanden een redelijk aantal reviews heeft gekregen. Hé, dat is voor één winkel zowel degene met de meeste beoordelingen in de afgelopen drie maanden én de hoogste score. Top!
Je moet (of tenminste, ík moet) zwaarwegende redenen hebben om bij Bol te shoppen. Je betaald vaak te veel, en de 'oh zo goede service' bieden ze elders ook. Die G703 is elders 15e goedkoper. In deze listing wordt ook Bol.com Plaza genoemd.
pricewatch: Logitech G703 Lightspeed (910-005093)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:15
Goudvis schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:51:
Omgaan met Bol.com is simpel: blijf erbij weg, want duur. Disclaimer: met boeken (vooral Engelstalig) zijn ze soms wel de enige aanbieder in Nederland. Voor de duidelijkheid: De rest van mijn reactie gaat over niet-boeken. :P

Ik ben voor al mijn hardwarematige wensen de afgelopen 20 jaar elders geslaagd. Op één misstap na, toen ik een muis/toetsenbordset bestelde. En daarna pas de Pricewatch checkte... En een 15e Bol.com-premium betaald had.

[...]

Je moet (of tenminste, ík moet) zwaarwegende redenen hebben om bij Bol te shoppen. Je betaald vaak te veel, en de 'oh zo goede service' bieden ze elders ook. Die G703 is elders 15e goedkoper. In deze listing wordt ook Bol.com Plaza genoemd.
pricewatch: Logitech G703 Lightspeed (910-005093)
Bol is prima voor allerhande huishoudelijke spullen, hardware is er weer wat duurder. En zeker met select heb je het vaak nog dezelfde dag in huis dus ideaal.
Weder verkopers kunnen prima zijn, maar een fatsoenlijk filter zou prettig zijn om de Ali dropshippers te filteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

CyberMania schreef op woensdag 23 december 2020 @ 13:02:
[...]

En wat lees ik daar bij de reviews onder smartphonehoesje.nl als verkoper van EarPods:

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Als ik wil winkelen heb ik helemaal geen zin in dingen drie keer moeten checken (klopt de shop, klopt hun product, zijn de reviews echt) enz. Op zich is er niks mis met een platform voor third-party aanbieders (soms heel handig juist!) maar zie de bovenstaande links uit de TS ook: Bol.com wordt steeds op de vingers getikt vanwege te zacht optreden bij namaak, te zacht optreden tegen gesponsorde reviews enz. Vandaar mijn stelling: Bol.com lijkt de nieuwe marktplaats geworden, en dat vind ik jammer. Het kan allemaal wel /niet kloppen hoor, het is slechts mijn indruk maar je moet het maar allemaal willen uitzoeken.
toon volledige bericht
Je weet niet of zij de verkoper waren, omdat er meer verkopers zijn. wat ook nog afwisselt. de reviews van eerdere 'vage' verkopers blijven gewoon staan. Maar dit is bij oa Amazon niet anders.
Ik heb zelf nooit noemenswaardige problemen ervaren via Bol.com, die niet vlot zijn verholpen.
Tja, Regatta wandelschoenen, die binnen 3mnd naar de..... waren. geleverd door merk zelf, en compleet vergoed. Je moet tegenwoordig overal oppassen met aankopen zowel via Wehkamp, V&D, Blokker, Amazon en ander platvormen met meerdere aanbieders.
Dit topic gaat naar mijn mening richting zwartmaken van, en zo kun je iedere negatieve review bij elke online aanbieder wel bediscussiëren. Heb je problemen met een aankoop,dan kun je advies vragen hoe en wat te doen. Een platvorm beschuldigen van het zijn van 'de Nieuwe Markplaats' gaat mij wel te ver.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik gooi hier een slotje op.

We wilden de discussie een paar dagen aankijken, maar dit topic lijkt, in de huidige opzet, meer op een rant op Bol.com dan op een goede, serieuze discussiestart. Zo zijn er meer webwinkels die een marktplaats-functie bieden, die je niet benoemd.

Wat je hier wel beschrijft past beter in een shopreview, mits het een afgeronde shopervaring betreft.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.