Het leed dat 'externe verkopers' heet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 30-05 14:05
Steeds vaker kom ik websites tegen die zaken zijn gaan doen met "externe verkopers". Lucratief natuurlijk voor de aanbieder van het platform. De externe verkoper moet immers deels aan jou voorwaarden voldoen en over elke verkoop pakken ze een x percentage aan commissie.
Inmiddels is Bol.com, fonq, blokker hiermee bezig en zijn er nog wat kledingzaken.

Als koper ben ik hier niet blij mee. Ik kies namelijk specifiek voor een bepaalde webshop om daar wat te kopen en op het moment dat ik dan een product heb gevonden is het een domper als blijkt dat deze bij een externe verkoper weg komt. Niet elke shop heeft de mogelijkheid om externe verkopers uit te sluiten.

Daarnaast nog het gevalletje garantie, meerdere externe verkopers gezien die een tijdje wat verkopen op een platform en daarna van de aardbodem verdwenen lijken te zijn.

Hoe kijken jullie tegen deze ontwikkeling aan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:03

OMD

Wat is precies het leed? Garantie wordt vaak over genomen en sommige externe verkopers (ikzelf ben er één van) bestaan al jaren en hebben een goed reputatie en verhandelen duizenden orders via een verkoopplatform.

Sowieso snap ik de keuze van iemand als je een bepaalde winkel selecteert qua koop maar toch niet als het 30% scheelt met de buren, althans dat neem ik een beetje aan.

Ik ben meer benieuwd wat de domper is. Stel je vind product x op Bol.com dat precies aan jouw eisen voldoet en deze wordt geleverd door een externe verkoper die al jaren verkoopt via dat kanaal en heeft duizenden positieve reviews. Wat is dan precies het probleem?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik heb er niet zoveel moeite mee als ze duidelijk vermelden dat het om een externe verkoper gaat, zoals de door jou genoemde shops gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Cell
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:16
Medione1210 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:16:
Ik heb er niet zoveel moeite mee als ze duidelijk vermelden dat het om een externe verkoper gaat, zoals de door jou genoemde shops gewoon doen.
Ik vermoed dat de TS graag een optie zou zien om deze uit de resultaten te kunnen filteren.

The mystery of life isn't a problem to solve, but a reality to experience. A process that cannot be understood by stopping it. We must move with the flow of the process. We must join it. We must flow with it. - Jamis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Robbie T schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:46:
Steeds vaker kom ik websites tegen die zaken zijn gaan doen met "externe verkopers". Lucratief natuurlijk voor de aanbieder van het platform. De externe verkoper moet immers deels aan jou voorwaarden voldoen en over elke verkoop pakken ze een x percentage aan commissie.
Inmiddels is Bol.com, fonq, blokker hiermee bezig en zijn er nog wat kledingzaken.

Als koper ben ik hier niet blij mee. Ik kies namelijk specifiek voor een bepaalde webshop om daar wat te kopen en op het moment dat ik dan een product heb gevonden is het een domper als blijkt dat deze bij een externe verkoper weg komt. Niet elke shop heeft de mogelijkheid om externe verkopers uit te sluiten.

Daarnaast nog het gevalletje garantie, meerdere externe verkopers gezien die een tijdje wat verkopen op een platform en daarna van de aardbodem verdwenen lijken te zijn.

Niks mis mee. deze horen zich ook de conformeren aan de wetgeving.
(als zou ik wel bij nieuwe onbekende 3e uitkijken)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekfabriek
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-05 15:02

Koekfabriek

King Billy on the wall

Had het er toevallig vandaag nog over met een collega tijdens de lunch. Ik doe bij voorkeur geen zaken met externe verkopers op bijv. bol.com.

Ligt er ook wel weer een beetje aan om wat voor product/prijs het gaat. Vorige week wel gewoon kattengrind besteld bij een externe leverancier bij bol.com. Was goedkoop en kan nou eenmaal niet zo veel mis aan gaan.

Mijn TV vorig jaar heb ik echter bij coolblue besteld, was iets duurder maar wil geen gezeur achteraf met garantie of oost-europese versie.

Ik kijk het dus beetje per geval aan. Voor kleine, niet garantie gevoelige dingen (boeken tot kattengrind) vind ik het niet zo spannend. Voor zaken als electronica of dure zaken, liever niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

De webshop kun je nog steeds aanspreken op de koop, toch? Zolang dat proces allemaal goed gaat zie ik het probleem niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

OMD schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:16:
Ik ben meer benieuwd wat de domper is. Stel je vind product x op Bol.com dat precies aan jouw eisen voldoet en deze wordt geleverd door een externe verkoper die al jaren verkoopt via dat kanaal en heeft duizenden positieve reviews. Wat is dan precies het probleem?
Het probleem in dat specifieke geval is o.a. dat één bestelling bij bol.com opgesplitst wordt in meerdere bestellingen (als een deel bij een externe verkoper vandaan komt), en dat je dan dus met een beetje pech meerdere keren thuis moet blijven om een pakketje aan te nemen. Plus dat je vaak minder mogelijkheden hebt qua bezorg-opties bij een externe verkoper dan via bol.com zelf, plus dat de betrouwbaarheid van die externe verkopers (iig bij bol.com) een stuk lager is, bv als het aankomt op indicatie van bezorgen.

Ik herken het probleem van TS wel, het is voor mij één van de redenen om bol.com veelal links te laten liggen. Ook sites als booking.com hebben een stuk aan klantvriendelijkheid ingeboet in mijn ogen door allemaal airbnb-achtig aanbod ertussen te stoppen.

Over het algemeen is de betrouwbaarheid gewoon lager; daar kun je als betrouwbare externe partij weinig tot niets aan doen, maar onbetrouwbare externe partijen zitten er gewoon altijd tussen.

[ Voor 27% gewijzigd door naitsoezn op 17-10-2019 13:32 ]

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:49
Ik heb een Switch via Amazon.de externe verkoper gekocht en Amazon.de regelt nu gewoon de garantie afhandeling. Zo kan het dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

naitsoezn schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

Het probleem in dat specifieke geval is o.a. dat één bestelling bij bol.com opgesplitst wordt in meerdere bestellingen (als een deel bij een externe verkoper vandaan komt), en dat je dan dus met een beetje pech meerdere keren thuis moet blijven om een pakketje aan te nemen. Plus dat je vaak minder mogelijkheden hebt qua bezorg-opties bij een externe verkoper dan via bol.com zelf, plus dat de betrouwbaarheid van die externe verkopers (iig bij bol.com) een stuk lager is, bv als het aankomt op indicatie van bezorgen.

Ik herken het probleem van TS wel, het is voor mij één van de redenen om bol.com veelal links te laten liggen. Ook sites als booking.com hebben een stuk aan klantvriendelijkheid ingeboet in mijn ogen door allemaal airbnb-achtig aanbod ertussen te stoppen.
Daar ben ik wel helemaal mee eens. Dit krijgen wij inderdaad regelmatig te horen, iets waar we uiteraard weinig aan kunnen doen. Er zijn wel mensen die een afhaalpunt kunnen invullen, dit krijgen wij namelijk regelmatig door.

Dat meerdere pakketten gebeuren is echt een hekel punt. We krijgen ook vaak mail van klanten die iets bij ons besteld hebben maar dan een vraag hebben over een ander product die in dezelfde bestellin zat maar van een andere verkoper.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Wat is precies het leed? Garantie wordt vaak over genomen en sommige externe verkopers (ikzelf ben er één van) bestaan al jaren en hebben een goed reputatie en verhandelen duizenden orders via een verkoopplatform.

Sowieso snap ik de keuze van iemand als je een bepaalde winkel selecteert qua koop maar toch niet als het 30% scheelt met de buren, althans dat neem ik een beetje aan.

Was het maar zo'n feest :-). Momenteel zelf een akkefietje lopen met de bestuurbare auto van mijn zoon. Speelt inmiddels 2 maand, lang verhaal. Maar bol.com zou het overnemen, inmiddels ben ik 4 weken verder en is het nog steeds een kastje muur verhaal.

De domper; De externe verkoper die al jaren actief is en louter positieve beoordelingen heeft is niet zo'n probleem. Het feit dat ik dat dus eerst moet gaan bekijken (bij elke verkoper opnieuw) terwijl ik naar bol.com ga (een voor mij betrouwbare partij) is wel een domper.
Red Cell schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:19:
[...]

Ik vermoed dat de TS graag een optie zou zien om deze uit de resultaten te kunnen filteren.
Klopt :-)
Anoniem: 316512 schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:23:
De webshop kun je nog steeds aanspreken op de koop, toch? Zolang dat proces allemaal goed gaat zie ik het probleem niet zo.
Soms gaat dat goed, soms niet :-).
naitsoezn schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:23:
[...]

Over het algemeen is de betrouwbaarheid gewoon lager; daar kun je als betrouwbare externe partij weinig tot niets aan doen, maar onbetrouwbare externe partijen zitten er gewoon altijd tussen.
Het zou mooi zijn als de postnl, ups, dhl en dpd eens een samenwerkingsovereenkomst aan gaan. Zodat ik de bezorger van postnl aan de deur krijg en die ook het pakketje van dpd heeft meegenomen. Zodat er 2 bussen rondrijden ipv 4 in een wijk. Of een pakketpunt aan het begin van de wijk, maar goed dat is weer wat anders ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

OMD schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:34:
[...]

Daar ben ik wel helemaal mee eens. Dit krijgen wij inderdaad regelmatig te horen, iets waar we uiteraard weinig aan kunnen doen. Er zijn wel mensen die een afhaalpunt kunnen invullen, dit krijgen wij namelijk regelmatig door.

Dat meerdere pakketten gebeuren is echt een hekel punt. We krijgen ook vaak mail van klanten die iets bij ons besteld hebben maar dan een vraag hebben over een ander product die in dezelfde bestellin zat maar van een andere verkoper.
Uit jouw bericht maak ik op (je spreekt in wij vorm) dat je voor bol.com werkt en dus ook vanuit hun standpunt spreekt?

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

MadMarky schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:04:
[...]

Uit jouw bericht maak ik op (je spreekt in wij vorm) dat je voor bol.com werkt en dus ook vanuit hun standpunt spreekt?
Je had beter ook mijn eerste reactie kunnen lezen boeven aan de pagina, dan is het wat duidelijker. Wij zijn externe verkoper bij Bol.com ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
Ik heb er niet altijd problemen mee, maar wanneer ik gebruik maak van een snelle bezorging(ik heb zo'n select account genomen bij b.v. Bol.com) dan maak ik geen gebruik meer van externe verkopers. Tot nu toe zijn alle bezorgingen met een externe verkoper die dezelfde dag bezorgd zouden moeten worden niet diezelfde dag bezorgd. Als ik wat langer kan wachten op een product dan maakt het me niet zoveel uit eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Redshark schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:28:
[...]

Ik heb er niet altijd problemen mee, maar wanneer ik gebruik maak van een snelle bezorging(ik heb zo'n select account genomen bij b.v. Bol.com) dan maak ik geen gebruik meer van externe verkopers. Tot nu toe zijn alle bezorgingen met een externe verkoper die dezelfde dag bezorgd zouden moeten worden niet diezelfde dag bezorgd. Als ik wat langer kan wachten op een product dan maakt het me niet zoveel uit eigenlijk
Wanneer dezelfde dag bezorging geselecteerd kan worden ( op de voor 23:59 morgen in huis artikelen ) dan ligt het in hetzelfde magazijn waar Bol.com zijn spullen uitvist. Wij hebben daar over het algemeen geen problemen mee. Nog nooit de melding gekregen dat he tniet dezelfde dag er was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:34
Leed is een groot woord maar vaak hebben externe verkopers allemaal hun eigen retour beleid welke kunnen verschillen, is weer lastig, moet je weer uitzoeken enzo.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
OMD schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:42:
[...]

Wanneer dezelfde dag bezorging geselecteerd kan worden ( op de voor 23:59 morgen in huis artikelen ) dan ligt het in hetzelfde magazijn waar Bol.com zijn spullen uitvist. Wij hebben daar over het algemeen geen problemen mee. Nog nooit de melding gekregen dat he tniet dezelfde dag er was.
Dat scheelt dat weer, goed om te weten :D Ik heb het nu meerdere malen ervaren. Kreeg er dan wel een kortingsbonnetje voor oid maar dat is niet de reden om voor bezorging op dezelfe dag te kiezen. Toch maar weer eens proberen dan volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Redshark schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 14:52:
[...]

Dat scheelt dat weer, goed om te weten :D Ik heb het nu meerdere malen ervaren. Kreeg er dan wel een kortingsbonnetje voor oid maar dat is niet de reden om voor bezorging op dezelfe dag te kiezen. Toch maar weer eens proberen dan volgende keer.
Er staat dan ook gewoon Select bij en de keuze voor dezelfde dag leveren. Ik meen wel dat dit voor afhaalpunten geldt maar dat weet ik niet zeker. Veel externe verkopers gebruiken Bol.com als Fullfilment centrum en ligt de voorraad grotendeels daar. Dit zorgt voor snellere levertijden en zover ik weet ook dezelfde voorwaarden voor echte Bol.com artikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Robbie T Wanneer je bij Bol.com koopt kun je je ook beperken tot Select verkopers.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• watdachtjijnou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-05 11:53
Ik moet zeggen dat ik het met de topicstarter eens ben. Ik zou het fijn vinden om een duidelijke optie te hebben om de externe verkopers er tussenuit te filteren. Ik ben er altijd erg oplettend op, maar kan helaas een wat minder leuke ervaring delen van mijn schoonouders.

Toen ze op zoek waren naar een nieuwe televisie heb ik hen geadviseerd om, als ze al online gaan bestellen, dit te doen bij zaken als Coolblue, Mediamarkt of Bol.com gezien ik daar zelf qua klantenservice altijd goede ervaringen gehad heb. Ze besloten een tv te bestellen via bol.com. Deze kwam netjes binnen, maar nadat ik alles met ze had aangesloten bleek er een foutje te zitten in de audio over ARC.

Na een weekend troubleshooten hadden we geconstateerd dat het niet aan de soundbar kon liggen. Er was dus een probleem met de tv. Contact gezocht met bol.com, die verwees ons naar de externe verkoper. De externe verkoper wees op de algemene voorwaarden, waar in stond dat de 14 dagen bedenktijd die geldt op online gekochte producten was vervallen omdat de tv meer dan 3 uur had aangestaan (hun argumentering was dat je in 3 uur kan zien of je tevreden bent met een tv). Daarom moest de tv in reparatie genomen worden, ookal was hij nog geen 2 dagen oud.

Los van of dit had gemogen of niet zijn mijn schoonouders constant van het kasje naar de muur gestuurd. Met verwijzingen naar de tv-fabrikant, die niet kon helpen, terug naar de webshop die niet wilde helpen. Uiteindelijk heeft het 6 maanden (!) geduurd voordat er uiteindelijk een nieuwe tv werd opgestuurd door de webshop (andere kleur, zonder afstandsbediening) en nog eens een maand voor de afstandbediening binnen was. Dit dus nooit meer.

Dit alles kwam omdat ze dachten dat ze bij bol.com hadden besteld, maar uiteindelijk onwetend een tv hadden gekocht bij een externe verkoper die zijn eigen regeltjes handhaaft. Dit zal niet de standaard zijn, maar ik weet dat mijn schoonouders niet snel meer iets online zullen bestellen, zeker niet producten zoals een tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

watdachtjijnou schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:12:
Ik moet zeggen dat ik het met de topicstarter eens ben. Ik zou het fijn vinden om een duidelijke optie te hebben om de externe verkopers er tussenuit te filteren. Ik ben er altijd erg oplettend op, maar kan helaas een wat minder leuke ervaring delen van mijn schoonouders.

Toen ze op zoek waren naar een nieuwe televisie heb ik hen geadviseerd om, als ze al online gaan bestellen, dit te doen bij zaken als Coolblue, Mediamarkt of Bol.com gezien ik daar zelf qua klantenservice altijd goede ervaringen gehad heb. Ze besloten een tv te bestellen via bol.com. Deze kwam netjes binnen, maar nadat ik alles met ze had aangesloten bleek er een foutje te zitten in de audio over ARC.

Na een weekend troubleshooten hadden we geconstateerd dat het niet aan de soundbar kon liggen. Er was dus een probleem met de tv. Contact gezocht met bol.com, die verwees ons naar de externe verkoper. De externe verkoper wees op de algemene voorwaarden, waar in stond dat de 14 dagen bedenktijd die geldt op online gekochte producten was vervallen omdat de tv meer dan 3 uur had aangestaan (hun argumentering was dat je in 3 uur kan zien of je tevreden bent met een tv). Daarom moest de tv in reparatie genomen worden, ookal was hij nog geen 2 dagen oud.

Los van of dit had gemogen of niet zijn mijn schoonouders constant van het kasje naar de muur gestuurd. Met verwijzingen naar de tv-fabrikant, die niet kon helpen, terug naar de webshop die niet wilde helpen. Uiteindelijk heeft het 6 maanden (!) geduurd voordat er uiteindelijk een nieuwe tv werd opgestuurd door de webshop (andere kleur, zonder afstandsbediening) en nog eens een maand voor de afstandbediening binnen was. Dit dus nooit meer.

Dit alles kwam omdat ze dachten dat ze bij bol.com hadden besteld, maar uiteindelijk onwetend een tv hadden gekocht bij een externe verkoper die zijn eigen regeltjes handhaaft. Dit zal niet de standaard zijn, maar ik weet dat mijn schoonouders niet snel meer iets online zullen bestellen, zeker niet producten zoals een tv.
Dus alle externe verkopers zijn slecht door één slechte ervaring. Kan je vertellen dat er weinig webshops overblijven voor je als je strak 65 jaar oud bent en nooit meer koopt bij een webshop waar je één slechte ervaring hebt gehad :+

Ik snap je vrees hoor. Het is vaak een gedoe omdat er een communicatie kanaal tussen zit. Tot nog toe hebben wij hier geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watdachtjijnou
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 16-05 11:53
OMD schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:18:
[...]

Dus alle externe verkopers zijn slecht door één slechte ervaring.
Oh dat zeg ik zeker niet :) ik zeg dat ik oplettend ben waar ik bestel omdat ik deze ervaring ken. Ik heb ook een prima ervaring met de aankoop van een screen protector via een externe verkoper op bol.com. En voor sommige producten is het ook wel fijn om de optie te hebben om wel via bol bij een andere webshop te kopen.

Ik zie alleen ook soms dat je op een productpagina van bol zit te kijken, en je kiest bijvoorbeeld een andere variant (blauwe telefoon ipv zwart) en opeens is de leverancier niet meer bol.com. Als alles goed gaat is dat prima, maar het is niet altijd even duidelijk dat je bij iemand anders dan bol.com koopt. Zeker niet als de support bij de webshop waar je denkt te bestellen beter is dan waar je het uiteindelijk door geleverd krijgt.

Ik zeg dus eigenlijk dat ik het een stukje duidelijker zou willen kunnen zien, of zelfs uit wil kunnen zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-05 17:09
Meestal snij ik de tussen persoon er tussen uit. Als je het artikel bij de externe partij opzoekt heb je het meestal goedkoper in huis dan via Bol.com (met "gratis" verzenden). Weet je ook gelijk bij wie je aan moet kloppen als er iets mis is en heb je weer meer verzendopties.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gentlemen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-04 07:39
Robbie T schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 12:46:

Ik snap het niet. Dit is een keuze van bol.com. Dat is het ook niet alleen. Meestal staat bol.com er zelf ook tussen als verkoper waar jij ook van af kunt nemen waardoor je niet afhankelijk bent van externe verkopers.
Anders koop je het niet als het een externe verkoper betreft. De reviews zeggen wel veel over de externe verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

LordSinclair schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:37:
Meestal snij ik de tussen persoon er tussen uit. Als je het artikel bij de externe partij opzoekt heb je het meestal goedkoper in huis dan via Bol.com (met "gratis" verzenden). Weet je ook gelijk bij wie je aan moet kloppen als er iets mis is en heb je weer meer verzendopties.
Dat heeft vaak te maken met de absurde commissie bedragen die je af moet staan aan Bol.com. Leuk als je met artikelen werkt waar heeeeel veel marge op zit maar tegenwoordig zijn de marges met bijvoorbeeld verbruiksartikelen vaak centen tot een paar euro helaas.

Hou me ten goede. Cost per Sell is vaak aantrekkelijker dan Cost per Click voor advertenties omdat je altijd van te voren weet waar je aan toe bent. Het heeft dus ook zijn voordelen :)

[ Voor 12% gewijzigd door OMD op 17-10-2019 15:45 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CurtPoindexter
  • Registratie: Februari 2017
  • Niet online
OMD schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:18:
[...]

Dus alle externe verkopers zijn slecht door één slechte ervaring.
Kijk en daarom moet je dus nooit met voorbeelden komen. Of je voorbeeld wordt afgefakkeld of je krijgt doodleuk "ja maar n=1 dus tief maar op" voor je voeten geworpen.

Hoe kan je dan nog een gesprek hebben? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

CurtPoindexter schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:45:
[...]

Kijk en daarom moet je dus nooit met voorbeelden komen. Of je voorbeeld wordt afgefakkeld of je krijgt doodleuk "ja maar n=1 dus tief maar op" voor je voeten geworpen.

Hoe kan je dan nog een gesprek hebben? :')
Kijk en daarom mag je nooit meer iets fout lezen op dit formum omdat er dan weer iemand reageert die zich aangesproken voelt :'( . I stand corrected, ik dacht namelijk gelezen te hebben dat hij nooit meer wat koopt bij externe verkopers echter had hij enkel vermeld dat hij oplettend is. Kan gebeuren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
gentlemen schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 15:43:
[...]

Ik snap het niet. Dit is een keuze van bol.com. Dat is het ook niet alleen. Meestal staat bol.com er zelf ook tussen als verkoper waar jij ook van af kunt nemen waardoor je niet afhankelijk bent van externe verkopers.
Anders koop je het niet als het een externe verkoper betreft. De reviews zeggen wel veel over de externe verkopers.
Zoals eerder in dit topic aangegeven, koop ik bij Bol.com ivm betrouwbaarheid e.d. Ik kan je genoeg voorbeelden geven waarbij je niet de keuze kan maken voor een externe verkoper. Ik heb helemaal geen behoefte om de externe verkoper aan te klikken, reviews te lezen en bij een mindere verkoper verder te zoeken. Als ik dat had gewild had ik wel een zoekopdracht op Google ingetikt.

@OMD Wat voor artikelen verkoop je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Voornamelijk huishoudelijk prul :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Robbie T schreef op donderdag 17 oktober 2019 @ 13:42:

[...]

Het zou mooi zijn als de postnl, ups, dhl en dpd eens een samenwerkingsovereenkomst aan gaan. Zodat ik de bezorger van postnl aan de deur krijg en die ook het pakketje van dpd heeft meegenomen. Zodat er 2 bussen rondrijden ipv 4 in een wijk. Of een pakketpunt aan het begin van de wijk, maar goed dat is weer wat anders ;-)
Zp kun je natuurlijk aan de gang blijven als Coolbue en Mediamarkt 1 vrachtwagen gaan kopen en samen bezorgen zou dat ook maar 1 vrachtwahen in jouw buurt zijn pffffff

Ik koop al jaren zonder probleem bij Bol en als er garantie nodig is dan lost Bol dat netjes op 3e verkoper of niet .
En zo zijn er honderden mensen met mij , ik snap werkelijk niet de zin van dit topic .
Als jij een probleem hebt met Bol over garantie moet je misschien je energie daarin steken ipv een topic over 3e verkopers .

[ Voor 21% gewijzigd door leekers op 18-10-2019 06:34 ]

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:49
leekers schreef op vrijdag 18 oktober 2019 @ 06:29:
[...]

Zp kun je natuurlijk aan de gang blijven als Coolbue en Mediamarkt 1 vrachtwagen gaan kopen en samen bezorgen zou dat ook maar 1 vrachtwahen in jouw buurt zijn pffffff

Ik koop al jaren zonder probleem bij Bol en als er garantie nodig is dan lost Bol dat netjes op 3e verkoper of niet .
En zo zijn er honderden mensen met mij , ik snap werkelijk niet de zin van dit topic .
Als jij een probleem hebt met Bol over garantie moet je misschien je energie daarin steken ipv een topic over 3e verkopers .
Mijn ervaring is sinds kort toch echt anders. Duidelijk garantie verhaal. Maar bol.com blijft aangeven moet je met de 3de verkoper bespreken en niet met ons....
Pagina: 1