Ben ik opgelicht door een externe verkoper?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.192 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spuddywuddy
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb reeds een tijdje een prijsalert ingesteld voor de Samsumg 1tb QVO ssd. Een dag of tien geleden kreeg ik een email dat de goedkoopste prijs gezakt was naar 77euro, en dit op Bol.com via een firma die Super Deals heet. Ik snel bestellen...
Afbeeldingslocatie: https://i.gyazo.com/91447da55dbc58d8c03c9279c090027b.png

Vandaag kwam het pakje aan, leeg, met wat karton ipv een ssd.
https://i.imgur.com/u1fB3K5.jpg

Iemand gelijkaardige ervaring met dit bedrijf?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iedereen kan op bol.com verkopen, hoef je geen bedrijf voor te zijn.
Snel melden aan bol.com, volgens mij krijg de verkoper pas na x dagen het geld uitgekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:27
Nou nou, gescammed... Heb je al een melding gemaakt? Foutje is zo gemaakt.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:32

PB-powell

Mr. Laziness

Misschien een stomme vraag, heb je al contact opgenomen met Superdeals en/of bol.com?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-09 20:17
Lijkt me niet dat je ze al gelijk scammers moet noemen..

Heeft het bedrijf al gereageerd?

Edit: Was al niet de eerste haha.

[ Voor 16% gewijzigd door Jordy_413 op 22-11-2019 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spuddywuddy
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12-11-2024
PB-powell schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:07:
Misschien een stomme vraag, heb je al contact opgenomen met Superdeals en/of bol.com?
Met bol gebeld. Zij hebben Super Deals gecontacteerd maar kregen geen antwoord. Als de klantendienst me niet terugbeld binnen de 2 dagen moat ik terug bellen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nat-Water
Okee, dus het onderzoek loopt dus nog.
Again. Foutje is zo gemaakt. Wacht rustig 2 dagen af. Drink een biertje. Maandag weer een dag - je kan nu toch niks doen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit hoort in SF.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Postcode 1234 LA is ook gewoon fake, dus ik denk wel dat het met opzet is.
Bij postnl stickers moet je altijd je adres opgeven. Er zijn meer (willekeurige) tekens opgegeven om deze verplichte velden in te vullen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Nat-Water schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:07:
Nou nou, gescammed... Heb je al een melding gemaakt? Foutje is zo gemaakt.
Paar stukjes karton opsturen lijkt mij geen foutje, maar opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ernemmer schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:14:
[...]

Paar stukjes karton opsturen lijkt mij geen foutje, maar opzet.
Mee eens, maar aannames =/= feiten. Laten we het bij feiten houden

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:42
Yep, dit is enigzins shady zoals @Cheesy ook al zegt. Klinkt als oplichting.

Ook als ik dit topic volg op Pepper, waar deze aanbieding besproken wordt en ook al opviel dat de verkoper vrij nieuw was én te goedkoop dingen verkocht, gaan bij mij wel wat alarmbellen rinkelen: https://nl.pepper.com/aan...25-inch-ssd-at-bol-121264

Echter, Bol.com is de enige die je verder kan helpen. Wacht hun antwoord af. En keep us posted :)

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 02-10 13:40
Een stukje karton en een neppe postcode is geen foutje meer :S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:15:
[...]

Mee eens, maar aannames =/= feiten. Laten we het bij feiten houden
Klopt, het feit is dat hij bewust een stukje karton opgestuurd heeft gekregen, in plaats van een SSD.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nat-Water
Ernemmer schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:17:
[...]

Klopt, het feit is dat hij bewust een stukje karton opgestuurd heeft gekregen, in plaats van een SSD.
Nee, het feit is dat hij een verpakking heeft gehad met karton en dat Bol.com een onderzoek heeft ingesteld.
Niet op de feiten vooruit lopen. Hoewel het shady lijkt zijn dat soort conclusies voorbarig, en mag Bol.com dat bepalen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nat-Water op 22-11-2019 14:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• corset
Ernemmer schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:17:
[...]

Of het bewust is, dat weten we niet. nogmaals, aanname =/= feiten.

De fake postcode en alles wijst er wel op. Echter als dit de normale gang van zaken is bij deze tent, was het al veel eerder gemeld denk je niet?

Aanname met net zoveel feiten als die van jou;

Open gemaakt bij PostNL en vervangen door karton
Open gemaakt door pakket bezorger en vervangen door karton

En zo kan ik wel even doorgaan

[ Voor 18% gewijzigd door corset op 22-11-2019 14:19 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
Richh schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:16:
Yep, dit is enigzins shady zoals @Cheesy ook al zegt. Klinkt als oplichting.

Ook als ik dit topic volg op Pepper, waar deze aanbieding besproken wordt en ook al opviel dat de verkoper vrij nieuw was én te goedkoop dingen verkocht, gaan bij mij wel wat alarmbellen rinkelen: https://nl.pepper.com/aan...25-inch-ssd-at-bol-121264

Echter, Bol.com is de enige die je verder kan helpen. Wacht hun antwoord af. En keep us posted :)
En als je kijkt bij de link hierboven zie ik ook veel reacties van mensen die het raar vinden dat een nieuw bedrijf ineens 33% lagere prijzen heeft dan elke andere winkel...

And that's the third strike, you're out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
https://www.bol.com/nl/v/...?offerId=1001033569047344

Bedrijf heeft wel een KVK nummer en een (virtueel) kantooradres, wellicht kun je daar iets mee qua contact @Spuddywuddy

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:16
Ziet er wel wat shady uit als je kijkt naar de gegevens bij bol.com en naar het adres zoekt.

https://www.bol.com/nl/v/...1001033646115564#overview

Kom heel veel bedrijfjes tegen die opgeheven zijn.

Blijkbaar een postbus adresje.

[ Voor 10% gewijzigd door corporalnl op 22-11-2019 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
corset schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:19:
[...]

Of het bewust is, dat weten we niet. nogmaals, aanname =/= feiten.

De fake postcode en alles wijst er wel op. Echter als dit de normale gang van zaken is bij deze tent, was het al veel eerder gemeld denk je niet?
Het ging om een aanbieder die nog maar net actief was op Bol.com. De kans is zeer aanwezig dat dit de eerste verzending was die ze hebben gedaan :P
JohnnyDon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:21:
[...]

En als je kijkt bij de link hierboven zie ik ook veel reacties van mensen die het raar vinden dat een nieuw bedrijf ineens 33% lagere prijzen heeft dan elke andere winkel...

And that's the third strike, you're out.
Yep...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
corporalnl schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:22:
Ziet er wel wat shady uit als je kijkt naar de gegevens bij bol.com en naar het adres zoekt.

https://www.bol.com/nl/v/...1001033646115564#overview

Kom heel veel bedrijfjes tegen die opgeheven zijn.
Dat adres is gewoon een soort postbus adres, voor een paar honderd euro huur je daar een "adres" voor je bedrijf en eventueel een 2 x 2 meter hokje met een tafel en een stoel. Hoeft niet perse shady te zijn

Bedrijf is wel pas sinds september '19 actief. Nu al 30% onder de prijzen van concurrenten gaan zitten is dan wel shady. Maar aangezien er een (geldig) kvk adres is , is er in ieder geval een mogelijkheid om achter de NAW van de eigenaar te komen

[ Voor 18% gewijzigd door ImNotnoa op 22-11-2019 14:24 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Richh schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:22:
[...]

Het ging om een aanbieder die nog maar net actief was op Bol.com. De kans is zeer aanwezig dat dit de eerste verzending was die ze hebben gedaan :P

[...]

Yep...
En zoals verwacht, de rest van de post negeer je maar, want dat haalt je eigen aannames onderuit. Jammer weer.

Wordt wel beetje moe van de gemiddelde tweakers reactie die eerst met emotie gaan schreeuwen en dan pas later met de feiten kijken.

We weten nog niks, laten we Bol.com even alles laten uitzoeken.

En ik weet het, je komt (als het inderdaad scamming is) terug met "HAHAHA lol ik had gelijk en jij niet". En dat is dus totaal niet wat ik bedoel. Maar ach, ik zie het wel.
Imnoa schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:23:
[...]

Dat adres is gewoon een soort postbus adres, voor een paar honderd euro huur je daar een "adres" voor je bedrijf en eventueel een 2 x 2 meter hokje met een tafel en een stoel. Hoeft niet perse shady te zijn
Welkom op Tweakers, waar je zonder iets van steekhoudend bewijs gelijk veroordeeld bent. Onderzoek? Feiten? Niet nodig joh! gewoon blind roepen.

[ Voor 23% gewijzigd door corset op 22-11-2019 14:25 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
https://www.bol.com/nl/w/super-deals/1492903/

Ze hebben momenteel wel niks meer aangeboden op Bol.com
corset schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:24:
[...]

Welkom op Tweakers, waar je zonder iets van steekhoudend bewijs gelijk veroordeeld bent. Onderzoek? Feiten? Niet nodig joh! gewoon blind roepen.
Welkom op tweakers, waar het adres googlen mij een website oplevert die virtuele postadressen voor bedrijven aanbiedt op dat adres.

Dus niks blind roepen, gewoon een feit :>

https://www.virtualoffice...-slechts-27-25-per-maand/

[ Voor 75% gewijzigd door ImNotnoa op 22-11-2019 14:28 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
daar heb je een creditcard/paypal voor, om gebruik te maken van wazige bedrijven.

keuze voor alleen ideal? nooit doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Imnoa schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:25:

[...]

Welkom op tweakers, waar het adres googlen mij een website oplevert die virtuele postadressen voor bedrijven aanbiedt op dat adres.

Ik doelde niet op jou, jij gebruikt feitelijke informatie. Meer op de rest die blind wat roept. Excuses voor de verwarring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:43
Imnoa schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:25:

[...]

https://www.virtualoffice...-slechts-27-25-per-maand/
Of Bol.com heeft ingegrepen. Het zal niet de eerste scammer zijn via Bol.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
corset schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:28:
[...]

Ik doelde niet op jou, jij gebruikt feitelijke informatie. Meer op de rest die blind wat roept. Excuses voor de verwarring!
Ah duidelijk, geen probleem

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
[...]

En zoals verwacht, de rest van de post negeer je maar, want dat haalt je eigen aannames onderuit. Jammer weer.

Wordt wel beetje moe van de gemiddelde tweakers reactie die eerst met emotie gaan schreeuwen en dan pas later met de feiten kijken.

En ik weet het, je komt (als het inderdaad scamming is) terug met "HAHAHA lol ik had gelijk en jij niet". En dat is dus totaal niet wat ik bedoel. Maar ach, ik zie het wel.
WTF 8)7 waar heb ik deze aanvallende reactie nou weer aan te denken?

Welke rest negeer ik? Ik zeg nergens letterlijk dat TS opgelicht is. Ik zeg alleen dat alle alarmbellen wel moeten gaan rinkelen. Ik zou er zelf wel serieus rekening mee houden.
Emotie? De enige die hier emotie toont ben jezelf.
De enige aanname die er onderuit gehaald wordt is die van jou: "als dit de normale gang van zaken is bij deze tent, was het al veel eerder gemeld denk je niet?" - als de tent al maanden actief was gaf ik je gelijk. Feit is dat deze toko pas 1 week serieuze producten aanbiedt.

En je hoeft echt niet bang te zijn dat ik hier kinderachtig op ga reageren, echt joh, over vooringenomen gesproken 8)7
Dit dus. Zoals ik ook al zei. Richh in "Scammed door Super Deals via Bol.com"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
[...]

[...]

Oké maar we hebben nu al meer dan 4 punten gevonden die er wel op wijzen dat het een scam bedrijf is. tuurlijk wat jij zegt is wel waar maar wij doen op het moment ook niks verkeerd dan. Wij hebben tot nu toe geen verkeerde informatie rond gestuurd maar informatie die wij gevonden hebben die erop wijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:16
Telefoon en mail gegevens staan trouwens ook op bol.com

https://www.bol.com/nl/v/...01033569047344#conditions

Mogelijk dat proberen te bellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
Jep zaak is nu offline, hadden er 10 minuten geleden nog wat producten op staan. Aparte gang van zaken. Ik hoop dat TS gewoon netjes zijn geld terug krijgt (ik verwacht ook niet anders bij Bol)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Die hadden ook de 1tb ssd van crucial voor iets van 70 euro via bol te koop staan. Ik ging uit van een prijsfout maar het lijkt dus meer op oplichting.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• blackadder91
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 05-10 10:28
Helaas een bekende tactiek, en misschien dat Tweakers hier ook onderzoek naar kan doen. Een bedrijf bouwt eerst reputatie op door enkele goedkope producten te verkopen. Daarna gebruiken ze een scraper om product pagina's te kopiëren (of op hetzelfde artikel als andere verkoper terecht te komen) en een andere scraper om de laagste prijs te vinden (mogelijk dus hier via pricewatch?). Ze hebben 1 dag lang dan veel aanbiedingen (maar liefst 170.000 in dit geval) die allemaal exact 30% onder de laagste prijs op tweakers zit. Daarna gaan ze omhoog, en versturen ze lege pakjes (track en trace) om geen argwaan te wekken. Deze praktijk al vaak gezien. Zoals ik al zei: misschien dat tweakers kan zien welk IP adres geautomatiseerd alle pricewatch pagina's bezocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16:43
Als het te mooi is om waar te zijn...

Cliches, cliches

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Jampot007 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:53:
Als het te mooi is om waar te zijn...

Cliches, cliches
dit is niet hetzelfde. bol zei een keer tegen mij dat ze de webshops controleerden, voordat deze op de website mochten komen.

ik had bol een keer gebeld voor een webshop, waar ik ook mijn twijfels bij had.
blackadder91 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:44:
Helaas een bekende tactiek, en misschien dat Tweakers hier ook onderzoek naar kan doen. Een bedrijf bouwt eerst reputatie op door enkele goedkope producten te verkopen. Daarna gebruiken ze een scraper om product pagina's te kopiëren (of op hetzelfde artikel als andere verkoper terecht te komen) en een andere scraper om de laagste prijs te vinden (mogelijk dus hier via pricewatch?). Ze hebben 1 dag lang dan veel aanbiedingen (maar liefst 170.000 in dit geval) die allemaal exact 30% onder de laagste prijs op tweakers zit. Daarna gaan ze omhoog, en versturen ze lege pakjes (track en trace) om geen argwaan te wekken. Deze praktijk al vaak gezien. Zoals ik al zei: misschien dat tweakers kan zien welk IP adres geautomatiseerd alle pricewatch pagina's bezocht?
waarom? zo te zien heb je het al opgelost.

[ Voor 65% gewijzigd door Farabi op 22-11-2019 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Mensen die twijfelen of het een scam betreft:
https://nl.pepper.com/aan...bij-bolcom-partner-121263

Lees de reacties, zelfde soort ervaringen, ook iemand die meld een doosje ontvangen te hebben.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
waarom sturen ze dan legen dozen op? waarom helemaal niks? kost ook berg met geld, lege dozen opsturen.

of zijn ze bestolen ergens in een busje?

[ Voor 17% gewijzigd door Farabi op 22-11-2019 15:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Hamazaki schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:21:
waarom sturen ze dan legen dozen op? waar helemaal niks? kost ook berg met geld, lege dozen opsturen.
Dat kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld: als je iets opstuurt kan je vervolgens de schuld geven aan PostNL, de bezorger of het postkantoor waar je het hebt afgegeven. Als jij niks opstuurt, dan ben jij natuurlijk de overduidelijke schuldige.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Hahn schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:23:
[...]

Dat kan meerdere redenen hebben. Bijvoorbeeld: als je iets opstuurt kan je vervolgens de schuld geven aan PostNL, de bezorger of het postkantoor waar je het hebt afgegeven. Als jij niks opstuurt, dan ben jij natuurlijk de overduidelijke schuldige.
dat is geen reden om je zorgen te maken, als je op een grootschalige manier mensen wil oplichten. want je weet hoe dan ook dat je wordt afgeschreven als webwinkel.

[ Voor 7% gewijzigd door Farabi op 22-11-2019 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Cheesy schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 14:11:
Postcode 1234 LA is ook gewoon fake, dus ik denk wel dat het met opzet is.
Bij postnl stickers moet je altijd je adres opgeven. Er zijn meer (willekeurige) tekens opgegeven om deze verplichte velden in te vullen.
Waarom die moeite doen? Om aan Bol.com te laten zien dat er iets opgestuurd is? Die zien toch ook dat een adres niet klopt?

Dan kun je toch net zo goed niks opsturen. Het kan ook gewoon een webshop zijn die het wat slechter geregeld heeft. Ook wel eens gehad via Bol.com. En dat was geen oplichting, ik had iets van 30 euro besteld en kreeg eerst een hele tijd niks en na een paar keer contact opnemen opeens iets van 200 euro opgestuurd dat ik heb teruggestuurd. Daarna kreeg ik mijn geld terug en het artikel. Slechte webshop, ik denk ook dat je zo failliet bent als je zo handeld maar het kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben. Je weet niet wat er speelt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12:55
Melding maken bij bol.com / die partij en even rustig afwachten, niet meteen allerlei aannames op een forum gooien, wat is dat tegenwoordig hier iedereen meteen hoog in de toren terwijl er nog niks bevestigd is, iedereen kan een fout maken.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
ben je met zulke zaken eigenlijk gedekt door bol.com? iemand ervaringen? (geen zin om de policy door te lezen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:31
ik zag deze aanbiedingen laatst al voorbij komen op pepper.. echt heel veel hardware voor prijzen die eigenlijk niet kunnen.

Ik heb toen ook niks besteld.

Op pepper lees ik dat sommige mensen hun geld wel terug hebben gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hahn schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:23:
[...]

Misschien, maar pakketten worden gewogen en als dus het gewicht laag is en blijft...tjah. je snapt hem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
Marzman schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:33:
[...]

Waarom die moeite doen? Om aan Bol.com te laten zien dat er iets opgestuurd is? Die zien toch ook dat een adres niet klopt?

Dan kun je toch net zo goed niks opsturen. Het kan ook gewoon een webshop zijn die het wat slechter geregeld heeft. Ook wel eens gehad via Bol.com. En dat was geen oplichting, ik had iets van 30 euro besteld en kreeg eerst een hele tijd niks en na een paar keer contact opnemen opeens iets van 200 euro opgestuurd dat ik heb teruggestuurd. Daarna kreeg ik mijn geld terug en het artikel. Slechte webshop, ik denk ook dat je zo failliet bent als je zo handeld maar het kan natuurlijk allerlei oorzaken hebben. Je weet niet wat er speelt.
Waarschijnlijk deden ze dat om jouw te stoppen van een report maken naar Bol.com. Dat gebeurt namelijk ook heel vaak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:30
Hamazaki schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:34:
ben je met zulke zaken eigenlijk gedekt door bol.com? iemand ervaringen? (geen zin om de policy door te lezen :P )
Officieel niet. Je hebt een koop overeenskomst
Met de 3de verkoper. Maar als er 90 dan wel 100% van de kopers ineens gaat klagen ICM nieuwe verkoper zal Bol.com echt wel ingrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miicker
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
[...]

Waarom zou het adres niet kloppen? Ze sturen gewoon iets op (bijvoorbeeld karton), naar het adres van de persoon die iets besteld heeft.

I haven’t slept for three days, because that would be too long.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

miicker schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:41:
[...]

Waarom zou het adres niet kloppen? Ze sturen gewoon iets op (bijvoorbeeld karton), naar het adres van de persoon die iets besteld heeft.
Het afzender adres, zie bericht Kees waar ik op reageerde.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 22-11-2019 15:48 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:00
Gewoon even een berichtje via Twitter sturen (direct bericht, niet een tweet)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8Rk9Tfxl.png

Is blijkbaar bekend, en hier ook geld "teruggekregen" (had voor Achteraf betalen gekozen).
Had nog niks ontvangen trouwens. Alleen een track & trace waar maar niets van geleverd werd

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 22-11-2019 15:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:42
Zie je nu wel @corset :D

even serieus. Hopelijk ziet TS nog iets van zn centen terug.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• corset
s0ulmaster schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:57:
Zie je nu wel @corset :D

even serieus. Hopelijk ziet TS nog iets van zn centen terug.
hahaha die was te verwachten. Maar je hebt wel altijd die mensen "Je zei dat het geen fraude was! zie je! we hadden gelijk!".. terwijl dat totaal niet is wat ik bedoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Kan zijn dat de orderpicker (werknemer) deze er uit heeft gehaald en zo heeft verstuurd, ik heb dergelijke dingen al zien gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
Pixel Punk schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:03:
Kan zijn dat de orderpicker (werknemer) deze er uit heeft gehaald en zo heeft verstuurd, ik heb dergelijke dingen al zien gebeuren.
Heb je de rest van de post gelezen? Het is niet alleen een stukje karton...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixel Punk
  • Laatst online: 22-08-2024
JohnnyDon schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:04:
[...]

Heb je de rest van de post gelezen? Het is niet alleen een stukje karton...
Het is enkel karton dat in de (alsook) kartonnen verpakking zit, in zo'n magazijn zijn er talloze lege dozen. Het kan goed zijn dat er daar een stuk van af gesneden is zodat de verpakking niet te hol is en inzakt als er wat gewicht op komt. Aan de foto te zien lijkt het alsof het gesneden is met het tooltje dat orderpickers hebben, een klein ondiep breekmes, waar ze linten en dergelijke mee afsnijden.

Ik zou het daarom toch niet uitsluiten dat het een medewerker was, maar het lijkt me in ieder geval wel met opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sdu7cb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 09:23

Sdu7cb

2Lame2Shoot

Heb ook iets besteld bij deze verkoper, verzending is nu enkele keren uitgesteld, dus begon eens verder te kijken en kwam hier terecht. Klinkt niet heel hoopvol. Bij navraag gaf verkoper aan dat het deze week verzonden zou worden (which is deze week)... eens kijken wanneer ik iets ontvang...

Canon EOS 5D3, EOS 7D2, Canon EF 16-35mm f/4L IS USM, EF 24-70mm f/2.8L II USM, EF 70-200mm f/2.8L IS II USM, EF 100mm f/2.8L IS USM Macro, EF 40mm f/2.8 STM, Tokina 10-17mm Fisheye, Sigma 50mm f/1.4, Manfrotto 504HD+546K, Canon Speedlite 580EXII, 420EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohnnyDon
Pixel Punk schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:13:
[...]

Het is enkel karton dat in de (alsook) kartonnen verpakking zit, in zo'n magazijn zijn er talloze lege dozen. Het kan goed zijn dat er daar een stuk van af gesneden is zodat de verpakking niet te hol is en inzakt als er wat gewicht op komt. Aan de foto te zien lijkt het alsof het gesneden is met het tooltje dat orderpickers hebben, een klein ondiep breekmes, waar ze linten en dergelijke mee afsnijden.

Ik zou het daarom toch niet uitsluiten dat het een medewerker was, maar het lijkt me in ieder geval wel met opzet.
Nee klopt daarom gingen we in de eerste instantie niet gelijk vingers wijzen. Maar toen we na wat onderzoek meer informatie hebben opgedaan door dat 'bedrijf' leek het steeds meer en meer op een scam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Titelfix uitgevoerd.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joey_RTLX
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 17-09 22:31
Nu kom im hier even chillen,

Oke nee grapjae

Zelfde verhaal hier,

Maar had een vermoeden en heb het opem maken van het pakketje gefilmt. (Zie onderstaand)

Gemeld bij Bol.com en zij sturen het door naar Super Deals. Maar gezien ik dit nu lees ga ik meteen weer even contact opnemen en lijkt het steeds meer met opzet te zijn.

Graag hoor ik hoeveel mensen ong. Dit hadden.
- Joey

[ Voor 8% gewijzigd door Joey_RTLX op 22-11-2019 16:43 ]

Joey van der Houven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wat is een tussenbedrijf? ;) Ik denk dat je "externe verkoper" bedoelt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:15

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Cheesy schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:32:
[...]

Wat is een tussenbedrijf? ;) Ik denk dat je "externe verkoper" bedoelt
Scherp, ik heb 'm weer aangepast ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Je adres staat nogal goed leesbaar in beeld. Ik zou ofwel een andere video uploaden, of de link verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey_RTLX
Gropah schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:37:
[...]

Je adres staat nogal goed leesbaar in beeld. Ik zou ofwel een andere video uploaden, of de link verwijderen.
Ansich kan iedereen mij adres zo vinden, aangezien ik toch ingeschreven sta bij de KvK maar zal hem wel even verwijderen.

Joey van der Houven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Joey_RTLX schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:42:
[...]

Ansich kan iedereen mij adres zo vinden, aangezien ik toch ingeschreven sta bij de KvK maar zal hem wel even verwijderen.
Je mag hem prima laten staan hoor, ben geen mod in dit gedeelte :P maar veel mensen zijn zich er niet altijd bewust van. Zo heb ik ook wel eens per ongeluk persoonsgegevens geplaatst, dus ik weet hoe makkelijk het is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 03:32

PcDealer

HP ftw \o/

Zijn al die reviews nep of zijn ze sinds gisteren gaan frauderen?
https://www.bol.com/nl/v/...entiment=POSITIVE#ratings

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:07

Qwerty-273

Meukposter

Waarom die moeite doen? Om aan Bol.com te laten zien dat er iets opgestuurd is?
Omdat je dan net een dag of meer extra mee pakt waar betalingen uit bol.com eventueel al wel overgemaakt worden aan de scammerkatvanger. Die het vervolgens snel pint/overboekt/laat verdwijnen.
Goederen zijn onderweg, dit is het Track&Trace nummer waarvan die op te zoeken is, enz.
Dat daar vervolgens allemaal niets in zit, tja dat kan je dan nog niet zien. Dat geeft net wat meer ruimte voor het laten verdwijnen van het wel al uitbetaalde geld aan de "verkoper".

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joey_RTLX
Even een update,

Heb net met bol.com een gesprek gehad:

http://imgur.com/gallery/N1SqU4C

Joey van der Houven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Joey_RTLX schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:08:
Even een update,

Je hebt in 1 van je plaatjes het casenummer weggehaald, en in de ander staat hij nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kle
  • Laatst online: 19-09 12:58

kle

Joey_RTLX schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 17:08:
Even een update,

Goed te horen man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zoals ook in Shopping Forum - Beleid staat, is het vragen naar ervaringen niet de bedoeling.

Ook het feit dat er hier zomaar met namen van medewerkers en shopnamen gestrooid wordt, is niet de bedoeling in SF.

Gezien het bovenstaande én dat er hier alleen maar speculaties voorbij komen, gaat dit topic (voorlopig) op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.