Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Jan Treur
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 24-04-2024
Mede-auteur:
  • ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

ZuinigeRijder

Matched: ICCU

Prijslijsten en informatie IONIQ 5N

mei 2024
Laatste online prijslijst
Handleiding

Prijslijsten en informatie IONIQ 5

Project45
Mei 2021
Maart 2022
Mei 2022
September 2022
Januari 2023
Juli 2024 (Model 2025 PE Product Enhancement) Youtube video 1 en Youtube video 2
Laatste online prijslijst

Hyundai IONIQ 5 accessoirebrochure
IONIQ 5 brochure
Gelekte informatie van technische informatie van de IONIQ 5 in het Frans vertaald naar Nederlands
Service manual

Handleidingen en tips

De Nederlandstalige online manual
Nederlandse instructieboekje van de IONIQ 5 tot en met model 2024 (ook handig om in te zoeken).
Nederlandse instructieboekje van de IONIQ 5 model 2025 PE Product Enhancement
Onderhoudsinterval boekje (digitaal paspoort) om de 30.000 km of 2 jaar en deze bijdrage
Engelstalige multimedia/navigatie handleiding van de Elantra 2021, bijna hetzelfde als IONIQ 5.
Batterij conditionering handleiding
Spraakcommando's
Adviesprijzen onderhoud IONIQ 5
Extra garantie kopen
Gratis technische informatie m.b.v. VIN opvragen (Hokus-Pokus truc werkt niet meer sinds 2024)
Overzicht van terugroep- en service-acties
Opvragen van terugroep- en service-acties m.b.v. VIN EDIT: nieuwe URL
Dealer mode/engineering mode
Zelf kaarten/infotainment via USB updaten en tips voor Mac gebruikers
Gebruikt de onboard navigatie Tom Tom kaarten?

Laat de auto niet te lang onder de 20% SOC staan, want dan wordt de 12 volt batterij niet meer bijgeladen
Verschil tussen HDA 1.5 en HDA 2.0 en wel/niet automatische deurgrepen
Automatische deurgrepen uitgelegd
Niet automatische deurgrepen: drukken op vierkantje!
Verbruik op infotainment systeem uitgelegd
(Auto) regeneratie levels
Vragen m.b.t. regeneratie levels en tips voor laag verbruik
Remote de auto voor en achteruit laten rijden/inparkeren
Wanneer gaan de remlichten aan
Laadkabel ontgrendelen
Verschillen in grootte van IONIQ 5 t.o.v. andere modellen
Afmetingen kofferruimte
Verzekeringen
Voorkom diefstal via de sleutel en voorkom diefstal via gameboy door deur en achterklep sensoren uit te zetten en deze bijdrage voor uitgebreidere informatie over diefstal preventie.
Trekhaak, achteruitrijden, (tijdelijk) de parkeersensoren uitzetten
Line Follow Assist (LFA) en Line Keep Assist (LKA) tijdelijk uitzetten en bij lastige bochten of smalle wegen kun je beter LKA uitzetten.
i-Pedal wordt niet onthouden bij start
Hoe werkt de noodhamer?
Help, ik heb een USB-C aansluiting nodig
Help, bij spelen van muziek vanaf USB wordt bij shuffle vaak hetzelfde nummer gespeeld
Help, mijn relax functie doet het niet
Help, mijn gordels achter maken tikkend geluid
Help, mijn auto doet het niet en eventueel pechhulp bellen
Help, de werkplaats heeft de batterij conditionering firmware update niet (goed) geupdate
Hoe kan ik automatisch de achterklep sluiten bij pakken spullen
Hoe kan ik met de achterklep open rijden, zonder waarschuwingen
Dagrijverlichting vóór én achter aanzetten
De auto voorverwarmen, terwijl deze niet aan de laadpaal staat
Het energie submenu wordt niet getoond in infotainment
Wanneer gaat de spiegelverwarming aan?
Hoe kan ik de buitenspiegels automatisch naar beneden klappen laten klappen bij achteruitrijden?
Breedte auto met spiegels uitgeklapt
Vragen m.b.t. Stoel/Spiegel/HUD instellingen
Batterijtemperatuur en laadsnelheid
Het is beter voor de batterijen om niet standaard tot 100% op te laden
Balanceren van de cellen van de batterij
Goedkope oplossing in plaats van intelligente laadpaal voor zonnepanelen
Laadsnelheid permanent tonen in bestuurdersdisplay
3 kinderzitjes achterin (2 met isofix), kan dat?
Gaat de verlichting automatisch uit na uitstappen?
Afdekzeil omhooggeklapt vastzetten
Geluidsinstellingen Bose systeem verbeteren, inclusief subwoofer
Verwijderen subwoofer
Met de hand wassen van de auto (vooral voor Mat lak geadviseerd)
Door de wasstraat met de IONIQ 5
OBDII uitlezen met Apps
Waar zit die OBDII poort?
Ritbeheertools voor Hyundai Bluelink
Voorkom lege accu door altijd start/stop knop te drukken met rempedaal goed ingedrukt
Voorkom zombie mode door pas in P of D te zetten nadat Ready verschenen is
Auto gaat niet meer in P of D, alleen in N
12V batterij even loskoppelen, waar zit die
Kopsteunen verstellen
Bluelink problemen? Infotainment resetten of vreemde bluelink problemen of opnieuw update draaien.
Sleutel batterij verwisselen
Interieurfilter vervangen en beter actief koolstoffilter welke past
Ruitenwissers omhoog zetten voor wassen en vervangen door betere ruitenwissers Bosch Aerotwin AR813S
Hoe kun je netflix kijken in de auto

(veel) voorkomende problemen

Voor diegene die problemen ondervinden is dat heel zuur. Maar het merendeel heeft geen problemen of ervaart het niet als een probleem.

ICCU stuk
Trillingen in het stuur/console
Kantelen van de bestuurdersstoel
Geen automatische handgrepen geleverd
zombie mode (er is een service actie hiervoor, alhoewel ik de laatste tijd niet vaak meer iets van hoor.)
leeglopende 12V accu (er is een service actie hiervoor: Steuergerät Ladeklappen Modul (CDM) aktualisieren)
onrustige HDA/zwabberen automatisch sturen (bij sommige onacceptabel)
laadsnelheid bij koude temperaturen
levertijd, hoewel dat bij andere merken mogelijk ook zo is, wanneer het geen voorraadmodel is
zwarte folie gaat los bij de (achter)deuren

Video's met tips

De paperclip-reset
Automatisch kantelbare zijspiegels
Pictogrammen op het startscherm opnieuw ordenen
Raambediening op afstand
Vervangen van het cabineluchtfilter
Middendekselsluetel voor 20 inch wielen
Verborgen niveaus voor automatisch regenereren
De laadpoort ontgrendelen
Handmatig duwen om laaddeur te openen
Utiliteitsmodus
Opnieuw opstarten na stoppen met HDA/HDA2
Info over omringende voertuigen met HDA2

Video's

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GdWSj19zL2-fayCt2HgS9m9xOHE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/9Dzft0imiP9e1GQ70nLZbdRL.gif?f=user_large

Er zijn ook instructievideo's in het Nederlands.

Onderwerpen/filmpjes:
  • Zo verstel je spiegels, stoel en stuur in de IONIQ 5
  • Waarvoor dienen de knoppen op stuurwiel van de IONIQ 5?
  • Zo gebruik je Apple Carplay, Android Auto en Bluetooth in de IONIQ 5
  • Alles over het opladen van de IONIQ 5
  • Hoe vul ik vloeistoffen bij in de IONIQ 5?
  • Haal het maximale uit Bluelink en LIVE Services in de IONIQ 5
  • Zo werken Actieve rijbaanassistentie en Smart Cruise Control in de IONIQ 5
  • Hiervoor dienen Blind-Spot Collision-Avoidance Assist en Driver Attention Warning in de IONIQ 5
Dashboard review

Hyundai Bluelink OTA update

Hyundai Nederland heeft een video van de Werkspoorkathedraal in Utrecht op joeptjoep gezet.

Hyundai IONIQ 5: de officiële full review 2021 | IONIQ 5 | Hyundai NL

Alles wat je wil weten over de Heads Up Display:

Hier zijn alle (verborgen) Sangl video's:

Hyundai Ioniq 5 Deel 1: Opladen & Co.

Hyundai Ioniq 5 Deel 2: Bestuurderskant uitgelegd

Hyundai Ioniq 5 Deel 3: Infotainment systeem

Eerste post, ver voordat de IONIQ 5 leverbaar was door Jan Treur

De Hyundai Ioniq 5 is inmiddels wat uitgebreider beschreven en er is aangekondigd dat hij begin 2021 op de markt komt, vanaf maart gebouwd wordt en vanaf juni/juli afgeleverd kan worden. In dit topic kan er informatie over uitgewisseld worden.

De Ioniq 5 wordt de eerste binnen de nieuwe lijn (of submerk) van Hyundai's EV modellen, die Ioniq genoemd wordt; zie ook hier. De Ioniq 6 en 7 staan gepland voor 2022 en daarna.

[ Voor 255% gewijzigd door ZuinigeRijder op 02-03-2025 13:36 ]

Huidig huis: All electric 2023 Weheat Blackbird 8kW warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric. Vorig huis: All electric energieneutraal: 2013 8.6 kWp PV + 2013 14 kW Fujitsu warmtepomp + 2020 38 kWh Hyundai Ioniq Electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IONIQ 5 Production Process | Electric Vehicle Production from Hyundai Factory | Hyundai

00:00 Intro

00:26 Electric Vehicle Production - ICCU(Integrated Charging Control Unit) The integrated charging system newly developed by Hyundai Motor Group charges both high voltage batteries and spare batteries in a vehicle.

00:44 Electric Vehicle Production - PE System(Power Electric System) The driving system replaces the powertrain of conventional vehicles that use an internal combustion engine. It reduces weight and improves efficiency by integrating motors, decelerators and invertor's into a single unit for the EV drivetrain.

01:06 Electric Vehicle Production - Battery Pack The battery module consists of cells featuring the industry’s highest-level energy density. Battery packs are categorized as Standard and Long-range based on the number of embedded battery modules.

01:38 Electric Vehicle Production - AGV(Automated Guided Vehicle) AGV is a load carrier that travels autonomously using mobile communication technology and collision avoidance sensors. This smart factory system not only increases overall productivity, but also improves the working environment, safety, and plant optimization and streamlines product quality control.

01:45 Electric Vehicle Production - E-GMP (Electric-Global Modular Platform) for next-generation EVs

02:43 Electric Vehicle Production - Intensive Inspection System The Intensive Inspection System checks and corrects the functions of cameras and radar sensors, including surround view monitors(SVM), head-up displays(HUD), front corner radars and digital side mirrors, to ensure the reliability of products.

03:09 Electric Vehicle Production - IONIQ 5 Wind Tunnel Test Wind tunnel test were conducted for an extended period of time to optimize the aerodynamic performance of IONQ 5

03:15 Electric Vehicle Production - IONIQ 5 Crash Test As part of efforts to protect passengers, IONIQ 5 employed a front-end crash structure that absorbs and distributes the impact of a collision, minimizing the cabin deformation in a frontal crash

[ Voor 80% gewijzigd door ZuinigeRijder op 01-07-2021 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-06 19:25
Eind vorige week bleek mijn I5 's-ochtends niet bijgeladen te hebben. Met kunst en vliegwerk eerst mijn bestemming en daarna de dealer gehaald. Na veel zoekwerk bleek de ICCU (Internal charge controle unit?) defect te zijn. Na een dag melde de dealer dit en dat de snellaadfunctie het gelukkig wel deed. De ICCU staat nu in bestelling in Korea (geen idee wanneer dit binnenkomt) en ik moet voorlopig dus maar snelladen is de oplossing. Daar ben ik voorlopig niet blij mee want snelladers zijn in de Achterhoek dun gezaaid (tientallen kilometers rijden om even bij te laden) zijn een stuk duurder dan mijn 19 ct/kWh thuis en het gemak van de auto is iedere ochtend vol ben ik ook kwijt.
Dat kan dus nog maanden gaan duren. De dealer zal bij Hyundai NL trachten uit te zoeken hoe lang dit gaat duren maar leuk is het niet als binnen een jaar zo'n onderdeel stuk blijkt en er gewoon geen voorraad is.
Heeft iemand dit a eens meegemaakt of weet hoe lang het duurt voordat iets uit Korea binnen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21:43
chrvdbos schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:25:
Eind vorige week bleek mijn I5 's-ochtends niet bijgeladen te hebben. Met kunst en vliegwerk eerst mijn bestemming en daarna de dealer gehaald. Na veel zoekwerk bleek de ICCU (Internal charge controle unit?) defect te zijn. Na een dag melde de dealer dit en dat de snellaadfunctie het gelukkig wel deed. De ICCU staat nu in bestelling in Korea (geen idee wanneer dit binnenkomt) en ik moet voorlopig dus maar snelladen is de oplossing. Daar ben ik voorlopig niet blij mee want snelladers zijn in de Achterhoek dun gezaaid (tientallen kilometers rijden om even bij te laden) zijn een stuk duurder dan mijn 19 ct/kWh thuis en het gemak van de auto is iedere ochtend vol ben ik ook kwijt.
Dat kan dus nog maanden gaan duren. De dealer zal bij Hyundai NL trachten uit te zoeken hoe lang dit gaat duren maar leuk is het niet als binnen een jaar zo'n onderdeel stuk blijkt en er gewoon geen voorraad is.
Heeft iemand dit a eens meegemaakt of weet hoe lang het duurt voordat iets uit Korea binnen is?
Jikes!

Wat balen. Hopelijk gaat het snel en sowieso zou ik het gesprek aangaan met de dealer over compensatie of vervanging. Je hebt als koper recht op een werkende auto en reparaties moeten binnen een redelijke termijn worden uitgevoerd.

Als je een leasecontract hebt kun je langs die weg een alternatief eisen als het te lang gaat duren. Overal kunnen opladen is een essentiele functie van een EV, zeker als je anders vele kilometers moet omrijden en extra kosten maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-06 08:47
Kan je de auto niet met een grannycharger opladen? Duurt langer, maar in de nacht zitten vele uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeaction
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:05
Dit heb ik ook begin dit jaar meegemaakt. Kon een maand wachten met leen auto zonder verdere communicatie. 2 dagen voor de uitvoering van de reperatie slechts een update ontvangen. Hopelij kduurt het niet zo lang voor jou.

If it cannot be fixed with Duct-tape. Then you're not using enough Duct-tape.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

dgb schreef op donderdag 15 september 2022 @ 09:57:
[...]

Staat een bezoek vanmiddag gepland zodat ze de auto kunnen uitlezen.
Ik had gehoopt dat iemand anders al zoiets had meegemaakt :-(
Scroll even op naar dinsdag 13 september 2022 09:25, mogelijk zelfde issue?

chrvdbos
Eind vorige week bleek mijn I5 's-ochtends niet bijgeladen te hebben. Met kunst en vliegwerk eerst mijn bestemming en daarna de dealer gehaald. Na veel zoekwerk bleek de ICCU (Internal charge controle unit?) defect te zijn.

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy2719
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14-05 17:21
Ik had schade aan de voorkant. Uiteindelijk hebben ze een bumper van een showroom model afgehaald, om mij weer te kunnen laten rijden. Kan dus inderdaad erg lang duren. Ik had de mazzel dat ik een vervangende auto had, waardoor ze een 'motivatie' hadden om mij zo snel mogelijk weer te laten rijden. Dat is helaas bij jou niet het geval.

• dgb
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03 22:27

dgb

Cozm0 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 10:06:
[...]

Scroll even op naar dinsdag 13 september 2022 09:25, mogelijk zelfde issue?

chrvdbos
Eind vorige week bleek mijn I5 's-ochtends niet bijgeladen te hebben. Met kunst en vliegwerk eerst mijn bestemming en daarna de dealer gehaald. Na veel zoekwerk bleek de ICCU (Internal charge controle unit?) defect te zijn.
Vandaag naar de garage geweest en ook bij mij gaan ze de ICCU vervangen.
Niet ideaal alleen kunnen laden bij snelladers maar wel te doen :/
Hoop dat het niet al te lang duurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:14
dgb schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:14:
[...]

Kun je de in de tussentijd gemaakte kosten ook verhalen op de dealer? Want met de huidige energieprijzen kan dit best flink oplopen… zeker als je thuis laadt met bv zonnepanelen of een oud vast contract.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
dgb schreef op donderdag 22 september 2022 @ 23:14:
[.https://www.youtube.com/watch?v=SgOZTP6huCE..]

Mijn dealer heeft mij geinformeerd dat de ICCU (geen idee hoeveel) een week terug aangekomen is in Antwerpen. Nu nog vervoeren, opboeken en uitleveren denk ik.
Ondertussen een KONA electric gehad als vervangende auto.
Afwachten wanneer de auto weer inzetbaar is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dgb
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03 22:27

dgb

dgb schreef op zondag 25 september 2022 @ 18:34:
[...]

Geen idee, ik hoor komende week wanneer het onderdeel binnen komt.
Als dat erg lang duurt ga ik er in ieder geval over in gesprek maar ik ben bang het niks gaat uitmaken.

Ik heb 23 zonnepanelen en nog een oud contract tot volgend jaar november |:(
Zo ICCU is vervangen en opladen werkt weer.
Dus in plaats van maanden wachten is het 3 weken geworden, valt niet tegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gravity
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 18:15
Laadpaal riep gisteravond opeens "wacht op voertuig" en de laadsessie ging niet van start. Diverse AC laders gecheckt en overal het zelfde liedje. Had al een angstig vermoeden en inmiddels bevestigd dat de ICCU defect is (auto is nog geen 4 mnd oud). Levertijd zeker 2 a 3 maanden volgens de garage. De mijne was overigens niet de eerste en enige die daar stilstond. Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• art-core
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 08:40
Gravity schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 12:50:
Laadpaal riep gisteravond opeens "wacht op voertuig" en de laadsessie ging niet van start. Diverse AC laders gecheckt en overal het zelfde liedje. Had al een angstig vermoeden en inmiddels bevestigd dat de ICCU defect is (auto is nog geen 4 mnd oud). Levertijd zeker 2 a 3 maanden volgens de garage. De mijne was overigens niet de eerste en enige die daar stilstond. Wordt vervolgd.
Dan ben je niet de enige, de mijne is al bijna 2 maanden geleden kapot gegaan en zou vandaag vervangen worden. Ben echter net gebeld dat de monteur een paaltje over het hoofd heeft gezien en mijn achterbumper er af ligt :( |:( ... Dat verzin je toch niet! Nu ben ik de auto nog minimaal een week kwijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:01
Het lijkt wel alsof de ICCU nu bij heel veel mensen stuk gaat.
Na @chrvdbos @Codeaction @dgb @Gravity @art-core is die van mij 4 weken geleden ook stuk gegaan na 52k km. Kon prima laden, maar de auto wilde niet meer sneller rijden dan 36km/u en gaf aan dat ik direct moest stoppen.
De ICCU staat in backorder in Korea en de dealer durft geen enkele uitspraak te doen over levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
ditbenikecht schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 17:28:
Het lijkt wel alsof de ICCU nu bij heel veel mensen stuk gaat.
Na @chrvdbos @Codeaction @dgb @Gravity @art-core is die van mij 4 weken geleden ook stuk gegaan na 52k km. Kon prima laden, maar de auto wilde niet meer sneller rijden dan 36km/u en gaf aan dat ik direct moest stoppen.
De ICCU staat in backorder in Korea en de dealer durft geen enkele uitspraak te doen over levertijd.
Begint inderdaad op te vallen. Gebeurde bij mij tijdens een nachtelijke laadbeurt, gewoon aan de eigen laadpaal. Omdat die nacht er een heel hevige onweersbui over was gegaan heb ik altijd gedacht dat daar de oorzaak mogelijk lag. Heeft een week of zes geduurd en ik kreeg kosteloos een Kona EV als leenauto omdat waar ik woon er weinig DC laders te vinden zijn. Dus flexibel opgelost maar het worden er nu inderdaad wel wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 19:35
jrk schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:18:
Help!

Kan niet meer laden via thuislader/langzaamlader in de straat. Het lampje wordt even blauw, maar daarna gaat de hele "driehoek" naast het stekkerpunt op de auto in z'n geheel knipperen (en niet per rijtje die aangeeft hoe vol hij is). Meerdere oplaadpunten geprobeerd, maar overal hetzelfde. Ik meende hier wel eens iets gelezen te hebben dat het mogelijk dan wel lukt bij een snellader. Inderdaad even geprobeerd vanochtend en verdomd daar lukt het gelukkig nog wel. Dus ben nog wel ff mobiel.

Wat was dit ook al weer, wat is er nu stuk? Dan kan ik maandagochtend de dealer een heel directe vraag stellen. Had Hyundai assistance ook al gebeld, maar daar kreeg ik een SMS dat ik de ANWB-wegenwacht kon inschakelen; dat schiet dus ook niet op en lijkt mij dus onnodig.

Heb auto beslist nodig maandagochtend 7:00 uur, maar via Fastned gaat me dat wel lukken.... Hoop dat e.e.a. wel meevalt en dat ik de auto niet weken kwijt ben of zo.... Wat zijn de ervaringen met dit probleem?
6 berichten boven kijken: ICCU stuk...

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18-10-2024

jrk

IONIQ5 rijder

kretek1305 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Damn......
Zal maandag gaan bellen. Ga me wel redden met Fastned, maar zal wel gaan melden bij lease maatschappij qua de meerkosten dan.....

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMesa
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 19:30
kretek1305 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Dit probleem lijkt ineens ook veel voor te komen in de VS als je de Ioniq5 Reddit groep volgt, met lange levertijden voor de ICCU unit. Is dit in NL nu ook een probleem aan het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

BlackMesa schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:58:
[...]

Dit probleem lijkt ineens ook veel voor te komen in de VS als je de Ioniq5 Reddit groep volgt, met lange levertijden voor de ICCU unit. Is dit in NL nu ook een probleem aan het worden?
mag het voor jullie niet hopen. Ik ben dus al de klos :'(

IONIQ5 rijder sinds 1-12-2021 | Connect+ | 73kwh | RWD | Shooting Star Grey (mat) | ....met inmiddels > 70.000 km op de teller

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

jrk schreef op zondag 5 februari 2023 @ 12:12:
[...]

Damn......
Zal maandag gaan bellen. Ga me wel redden met Fastned, maar zal wel gaan melden bij lease maatschappij qua de meerkosten dan.....
Auto is gisteren naar Broekhuis Zwolle geweest. Dit was hun eerste geval dat een auto niet meer langzaam kan laden en alleen maar via snelladers. Ik had voor de zekerheid maar een filmpje gemaakt, anders geloven ze het ook nog niet.

Ik werd laat in de middag gebeld met de mededeling dat ze de oorzaak hadden gevonden. Ze hadden bijna het goede onderdeel in huis, maar net niet helemaal..... ze zijn in overleg met Hyuandai NL of ze het wel of niet moeten monteren. Ondertussen heb ik de auto weer terug, moet het vooralsnog dus doen met Fastned-laden en ik word op de hoogte gebracht hoe lang het allemaal gaat duren....

Ik durfde maar niet te vragen of het de "ICCU" was, kom toch al te wijsneuserig over bij hen. Overigens is dat ook helemaal niet moelijk, want bij de receptie werkplaats is het kennisniveau een paar factoren lager dan het gemiddelde niveau hier op dit forum ;)

[ Voor 7% gewijzigd door jrk op 08-02-2023 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
  • Laatst online: 29-06 14:20
jrk schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:05:
[...]

Auto is gisteren naar Broekhuis Zwolle geweest. Dit was hun eerste geval dat een auto niet meer langzaam kan laden en alleen maar via snelladers. Ik had voor de zekerheid maar een filmpje gemaakt, anders geloven ze het ook nog niet.

Ik werd laat in de middag gebeld met de mededeling dat ze de oorzaak hadden gevonden. Ze hadden bijna het goede onderdeel in huis, maar net niet helemaal..... ze zijn in overleg met Hyuandai NL of ze het wel of niet moeten monteren. Ondertussen heb ik de auto weer terug, moet het vooralsnog dus doen met Fastned-laden en ik word op de hoogte gebracht hoe lang het allemaal gaat duren....

Ik durfde maar niet te vragen of het de "ICCU" was, kom toch al te wijsneuserig over bij hen. Overigens is dat ook helemaal niet moelijk, want bij de receptie werkplaats is het kennisniveau een paar factoren lager dan het gemiddelde niveau hier op dit forum ;)
Kwam het probleem met langzaam laden in een keer? Of begon het met af en toe? Ik heb namelijk ook een probleem met langzaam (11 kW) laden. De auto meldt bij 60% dat hij klaar is. Dat gebeurde heel af en toe. Dan haalde ik de kabel eruit, stopte hem er weer in en dan laadde hij gewoon naar 100%. Nu werkt dat ook niet meer. Als ik de kabel er voor de tweede keer in doe, loopt hij door naar 70% en stopt dan. Als ik dan weer de kabel opnieuw aansluit, zegt hij na 1 minuut al dat hij klaar is. Zou ik ook een ICCU probleem hebben? De frontlader staat ook al in bestellling....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
Zonnekamp schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:52:
[...]

Kwam het probleem met langzaam laden in een keer? Of begon het met af en toe? Ik heb namelijk ook een probleem met langzaam (11 kW) laden. De auto meldt bij 60% dat hij klaar is. Dat gebeurde heel af en toe. Dan haalde ik de kabel eruit, stopte hem er weer in en dan laadde hij gewoon naar 100%. Nu werkt dat ook niet meer. Als ik de kabel er voor de tweede keer in doe, loopt hij door naar 70% en stopt dan. Als ik dan weer de kabel opnieuw aansluit, zegt hij na 1 minuut al dat hij klaar is. Zou ik ook een ICCU probleem hebben? De frontlader staat ook al in bestellling....
Smartcharging eraf gooien, kijken of dat helpt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art-core
Zonnekamp schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:52:
[...]

Nee, laden ging helemaal niet meer van het een op het andere moment. Was vrij snel duidelijk dat het een ICCU probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 10:09
ICCU kaduk.... iets meer dan een jaar oud.... onbekend wanneer deze binnen kan komen.... dus AC laden is en blijft (voorlopig) een drama.....

Garage is onbekend met update HFG22-61-P040-NE-EV 25x9mm tape voor de stuurkolom mbt LFA update, de stoel beweegt en daar kan men niks aan doen en dat terwijl Hyundai in bv Canada hier een service bulletin voor heeft uitgegeven voor alle HI5s van voor Nov 2022, nr 23-91-002.

Verder zitten er trillingen/vibraties in de auto, vindt men niet noemenswaardig.... maar je moet als je in Duitsland geen last van je kiezen hebben want dan wordt je gek boven de 160... althans ik wel... zelfs zonder last van mijn kiezen....

Ook kan men volgens zeggen niks doen ah gerammel vd achterklep...afstellen kan niet zegt men.... ts dak met een isolatietapeje heel deel heb weggewerkt maar als ik hier de straat uitrij ben ik al flauw vh gerammel en gekraak.....

Dashboard kraakt bij temp verschillen ook flink.... heb een veerpootbrug besteld die oa hier mogelijk wat aan kan doen want irriteert me ook behoorlijk bij een auto van net iets meer dan een jaar oud....

Kortom... trekhaak zit eronder... en de rest is of kaduk of kan men niet verhelpen zegt men.... als dat laatste waar is en is het echt enorm balen want ik kan er dan niet mee leven. Doe een bod zei ik al, als het een top auto zou zijn dan zou je zeggen die kans grijpt men meteen maar neee.......

Dus nu kan ik verder met een auto waarin je moet sturen vanuit een schommelstoel, je oordoppen in moet doen vanwege het gerammel en niet goed kan laden bij AC laders want nu al zaken kaduk...

Ohja.... de auto kraakt bij insturen op een drempel...gelukkig hoef ik dat elke dag maar paar keer en dat ligt ad banden.....?? althans dat zegt men.... nu heb ik gelukkig nog heel weinig autos in bezit gehad, denk zon 50...., en dat gekraak/gektik/geknars kan mijn inziens onmogelijk vd banden komen. Ik gooi er wel ff ander setje onder om te valideren...... had men bij de garage ook snel kunnen doen maar nee......

Ga de auto maar ophalen want de Ioniq die ik nu heb is dan kwalitatief wel veel beter maar de hybride aandrijflijn/stuurgevoel en met name de stoelen zijn verre van fijn vind ik. Dan nog liever met oordoppen in op de schommelstoel.....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-06 10:28
spidertje schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 14:39:
ICCU kaduk.... iets meer dan een jaar oud.... onbekend wanneer deze binnen kan komen.... dus AC laden is en blijft (voorlopig) een drama.....

Garage is onbekend met update HFG22-61-P040-NE-EV 25x9mm tape voor de stuurkolom mbt LFA update, de stoel beweegt en daar kan men niks aan doen en dat terwijl Hyundai in bv Canada hier een service bulletin voor heeft uitgegeven voor alle HI5s van voor Nov 2022, nr 23-91-002.

Verder zitten er trillingen/vibraties in de auto, vindt men niet noemenswaardig.... maar je moet als je in Duitsland geen last van je kiezen hebben want dan wordt je gek boven de 160... althans ik wel... zelfs zonder last van mijn kiezen....

Ook kan men volgens zeggen niks doen ah gerammel vd achterklep...afstellen kan niet zegt men.... ts dak met een isolatietapeje heel deel heb weggewerkt maar als ik hier de straat uitrij ben ik al flauw vh gerammel en gekraak.....

Dashboard kraakt bij temp verschillen ook flink.... heb een veerpootbrug besteld die oa hier mogelijk wat aan kan doen want irriteert me ook behoorlijk bij een auto van net iets meer dan een jaar oud....

Kortom... trekhaak zit eronder... en de rest is of kaduk of kan men niet verhelpen zegt men.... als dat laatste waar is en is het echt enorm balen want ik kan er dan niet mee leven. Doe een bod zei ik al, als het een top auto zou zijn dan zou je zeggen die kans grijpt men meteen maar neee.......

Dus nu kan ik verder met een auto waarin je moet sturen vanuit een schommelstoel, je oordoppen in moet doen vanwege het gerammel en niet goed kan laden bij AC laders want nu al zaken kaduk...

Ohja.... de auto kraakt bij insturen op een drempel...gelukkig hoef ik dat elke dag maar paar keer en dat ligt ad banden.....?? althans dat zegt men.... nu heb ik gelukkig nog heel weinig autos in bezit gehad, denk zon 50...., en dat gekraak/gektik/geknars kan mijn inziens onmogelijk vd banden komen. Ik gooi er wel ff ander setje onder om te valideren...... had men bij de garage ook snel kunnen doen maar nee......

Ga de auto maar ophalen want de Ioniq die ik nu heb is dan kwalitatief wel veel beter maar de hybride aandrijflijn/stuurgevoel en met name de stoelen zijn verre van fijn vind ik. Dan nog liever met oordoppen in op de schommelstoel.....
Snel naar een andere garage waar ze je problemen wel serieus nemen. In dit topic zijn al een paar vestigingen genoemd. O.a. Velserbroek doet het goed.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:59

Umbrah

The Incredible MapMan

Pre-con werkt idd niet met een accuniveau van 20% of lager. Het is immers omstreeks 5kW extra belasting, dat is erg fors! Dit stond (volgens) mij ook in de handleiding van mijn 3-weken-oude i5.

Overigens heb ik (heb een werkende inverter) op een rit België heen/terug na de snellader eigenlijk nog niet nodig gehad. Beide keren (eerste keer puur voor de test, tweede keer dus die dag België heen en weer). Rijden jullie nou zó ver per dag, hebben jullie geen paal/stopcontact, of hebben jullie allemaal een dooie ICCU? :D.

Pre-con zou overigens fijn zijn als het een knop had. Gewoon aan-met-auto-uit á la stuurverwarming. Ik zal het persoonlijk op lange ritten na ook nooit gebruiken, en het feit dat het in de nav zit is wel lastig. Niet dat die zó slecht is, ik gebruik gewoon eigenlijk liever Waze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dingess
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2024
Umbrah schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:40:
Pre-con werkt idd niet met een accuniveau van 20% of lager. Het is immers omstreeks 5kW extra belasting, dat is erg fors! Dit stond (volgens) mij ook in de handleiding van mijn 3-weken-oude i5.

Overigens heb ik (heb een werkende inverter) op een rit België heen/terug na de snellader eigenlijk nog niet nodig gehad. Beide keren (eerste keer puur voor de test, tweede keer dus die dag België heen en weer). Rijden jullie nou zó ver per dag, hebben jullie geen paal/stopcontact, of hebben jullie allemaal een dooie ICCU? :D.

Pre-con zou overigens fijn zijn als het een knop had. Gewoon aan-met-auto-uit á la stuurverwarming. Ik zal het persoonlijk op lange ritten na ook nooit gebruiken, en het feit dat het in de nav zit is wel lastig. Niet dat die zó slecht is, ik gebruik gewoon eigenlijk liever Waze!
Ik gebruik Waze in combinatie met Android auto zonder routebegeleiding. Zodra routebegeleiding er bij komt werkt de Hyundai navigatie wat nodig is voor pre-conditioning niet meer. In het rechtermenu (split screen) blijft de auto navigatie dan ook werken.. Tijdens het testen van Pre-Conditioning echter alleen de auto navigatie gebruikt. Tot nu toe nog geen gloeiend draadje of sneeuwvlokje gezien op het batterij icoontje. Laden gaat bij een HPC lader van Fastnet rond de 80kW en loopt op een gegeven moment op naar ongeveer 100kW

[ Voor 10% gewijzigd door Dingess op 15-02-2023 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vielleicht
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-10-2024
Umbrah schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:40:

Ben ik volledig met je eens! Een tijdje terug had ik een rit waarbij ik nét een paar km tekort kwam, dus zou kort laden bij de HPC voldoende zijn geweest. De conditionering zorgde ervoor dat ik toch nog wat extra tijd nodig had omdat de SOC gewoon lager was. Voor zulke momenten kun je hem beter uitzetten.

Ik begrijp wat je bedoelt met een extra knopje voor de conditionering. Het is inderdaad fijn dat de navi op zich heel goed is, maar het had prettiger geweest als dit icm met Waze had gekund. Maar je kunt niet alles hebben ;)

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

jrk schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:05:
[...]

Update: het bestelde onderdeel komt volgende week al binnen. Woensdag gaat de auto naar Broekhuis Zwolle. Ik weet niet wat er nu precies wordt vervangen, maar het zal geen ICCU zijn met wékenlange levertijd. Dit is dus 2 weken, die ik dus noodgedwongen bij de FastNed heb doorgebracht. Maar goed, daar leer je ook weer van (....dat je vooral niet afhankelijk wilt zijn van snelladen!) Al moet ik zeggen: al bellend/op de laptop werkend is zo'n half uurtje laden ook zo weer nuttig besteed hoor!

[ Voor 7% gewijzigd door jrk op 16-02-2023 17:46 ]

• Gravity
Twee weken geleden dus bij de dealer geparkeerd met defecte ICCU. Nav weer wisselen vervangend vervoer vandaag begrepen dat ik niet op herstel voor 30 april hoef te rekenen. Héle diepe zucht weer.

Aftersales is echt totaal waardeloos dus duimen dat die van jullie blijft rijden 🤞

Zij die nog maanden met twee volgroeide pubers in een boodschappenwagentje moeten rijden groeten u.

• spidertje
Gravity schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:05:
Twee weken geleden dus bij de dealer geparkeerd met defecte ICCU. Nav weer wisselen vervangend vervoer vandaag begrepen dat ik niet op herstel voor 30 april hoef te rekenen. Héle diepe zucht weer.

Aftersales is echt totaal waardeloos dus duimen dat die van jullie blijft rijden 🤞

Zij die nog maanden met twee volgroeide pubers in een boodschappenwagentje moeten rijden groeten u.
OMG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Gravity schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 18:05:

Jij kon dus ook niet meer langzaamladen? Heb je geprobeerd of je nog wel kon snelladen? Dat is mijn situatie. Mijn onderdeel had een levertijd van 2 weken en wordt a.s. woensdag gemonteerd. Ik weet niet of het bij mij ook de ICCU betreft. Ik heb daar maar niet naar gevraagd, want ik ben al iets te wijsneuzerig daar. Ik heb me dus in die 2 weken wel kunnen redden met alleen snelladen (leaseauto). Misschien ook optie voor jou?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ditbenikecht
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:01
Na 6 weken wachten is de ICCU binnengekomen en werkt mijn auto weer.
Op verzoek hebben ze ook de LFA hardware update uitgevoerd, de software hadden ze al een half jaar eerder gedaan. De hardware houdt in een stukje tape wat ze speciaal besteld hebben. De uitvoering hiervan staat uitvoerig beschreven in de technische service bulletin daarover. De monteur kan dit op zijn computer opzoeken door in te loggen op een portal van Hyundai.

Heb ook gevraagd naar de stoelen aanpassing waar sinds kort ook een service bulletin over is. Daar moesten ze speciale bouten voor bestellen en hebben ze deze keer nog niet uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -CJ
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17:00

-CJ

Not remastered

ditbenikecht schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:58:
Na 6 weken wachten is de ICCU binnengekomen en werkt mijn auto weer.
Op verzoek hebben ze ook de LFA hardware update uitgevoerd, de software hadden ze al een half jaar eerder gedaan. De hardware houdt in een stukje tape wat ze speciaal besteld hebben. De uitvoering hiervan staat uitvoerig beschreven in de technische service bulletin daarover. De monteur kan dit op zijn computer opzoeken door in te loggen op een portal van Hyundai.

Heb ook gevraagd naar de stoelen aanpassing waar sinds kort ook een service bulletin over is. Daar moesten ze speciale bouten voor bestellen en hebben ze deze keer nog niet uitgevoerd.
Aanpassing aan de stoelen? Wat scheelt er aan?

All I had to do was follow the damn train.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Blijkbaar is er een nieuwe service actie voor mijn Project45 IONIQ 5.

ICCU Gehäuse prüfen und ggf. verstärken, IONIQ 5 (NE1)
Gültig bis: 24.12.2024
Kampagnencode: 10D233

En volgens goingelectric.de
Er is een nieuwe serviceactie voor de ICCU, volgens de dealer wordt de ICCU verwijderd en gecontroleerd op scheuren. Indien nodig wordt de behuizing vervangen of verstevigd met aluminium platen. Beide reserveonderdelen worden echter pas na demontage besteld. De actie duurt dan 1-2 dagen.
Aluminium platen en behuizingen zijn beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
ZuinigeRijder schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:45:
Blijkbaar is er een nieuwe service actie voor mijn Project45 IONIQ 5.

ICCU Gehäuse prüfen und ggf. verstärken, IONIQ 5 (NE1)
Gültig bis: 24.12.2024
Kampagnencode: 10D233

En volgens goingelectric.de

[...]
Wellicht is dit een oplossing voor de vele vele ICCUs die de geest geven wereldwijd. Dit kost Hyundai uiteraard enorm veel geld momenteel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:59

Umbrah

The Incredible MapMan

spidertje schreef op zondag 5 maart 2023 @ 14:35:
[...]

Ik vind het BELABBERD! En dan ben ik nog zeer positief B)
Ik vindt het heel jammer dat je zo veel problemen hebt. Persoonlijk had ik de dealer hiervoor verantwoordelijk gehouden. Ik ben me er ook van bewust dat er bekende problemen zijn bij de i5, maar omdat we hier nou eenmaal in een 'i5 enthousiastelingen'-bubbel leven en we dus niet het complete plaatje zien (er rijden alleen in NL al zo'n 5000 rond), hebben we niet een compleet beeld hoe groot de GROTE problemen zijn met de ICCU, etc...

Ik heb nu meer dan 5000km op m'n 2023 model, en ik weet dat ik bepaalde dingen 'out of the box' heb die in 2022 en eerder niet standaard waren, inclusief nieuwe schokdempers (wegdek voelt meer als tijdens m'n M3 proefrit dan tijdens m'n originele i5 proefrit, voor de zekerheid de dealer i5 ook even getest en die voelt een stuk zachter maar ook stuiteriger). Ook precon updates heb ik niet mee te maken, en LFA ook niet. Maar dat zijn relatief kleine dingen.

Men zegt wel eens dat auto's, én elektrische apparaten altijd de meeste schade in de eerste tijd, én de verre laatste tijden krijgen. Op die ene flapdrol met trekhaak in m'n bumper na, kan ik tot nu toe niet klagen. De auto voelt solide, gebouwd als een tank. De stoelen (lounge) zijn stevig, luxe, maar nog niet zó uitgebreid als Audi's of Volvo's, bijvoorbeeld, maar verder heb ik niet te klagen. Geen gerammel, geen geslinger, en zelfs dingen die bij de eerste versie zouden rammelen heb ik geen last van (zoals de achtergordels, die hebben een 'zakje' er aan hangen nu waardoor ze geen lawaai meer maken bij het beuken).

Het ongelukje met m'n voorbumper door trekhaak-flapdrol heeft me ook wat beeld gegeven over de kwaliteit van bepaalde onderdelen is. De i5 is zeker geen PET-flessen + cola-blikjes auto. Nogmaals, vraag me het nogmaals over nóg eens 5000, en dan nog eens 10000km, maar nogmaals: ik ben wél positief. En totdat we alle 5000+ mensen met een i5 in NL hier terug horen, denk ik niet dat we uberhaupt IETS kunnen zeggen over de kwaliteit an-sich!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kretek1305
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 19:35
Umbrah schreef op maandag 6 maart 2023 @ 10:27:
[...]

Ik vindt het heel jammer dat je zo veel problemen hebt. Persoonlijk had ik de dealer hiervoor verantwoordelijk gehouden. Ik ben me er ook van bewust dat er bekende problemen zijn bij de i5, maar omdat we hier nou eenmaal in een 'i5 enthousiastelingen'-bubbel leven en we dus niet het complete plaatje zien (er rijden alleen in NL al zo'n 5000 rond), hebben we niet een compleet beeld hoe groot de GROTE problemen zijn met de ICCU, etc...

Ik heb nu meer dan 5000km op m'n 2023 model, en ik weet dat ik bepaalde dingen 'out of the box' heb die in 2022 en eerder niet standaard waren, inclusief nieuwe schokdempers (wegdek voelt meer als tijdens m'n M3 proefrit dan tijdens m'n originele i5 proefrit, voor de zekerheid de dealer i5 ook even getest en die voelt een stuk zachter maar ook stuiteriger). Ook precon updates heb ik niet mee te maken, en LFA ook niet. Maar dat zijn relatief kleine dingen.
Interessant te lezen dat je de nieuwe dempers stugger vindt. Je hebt zelfs een extra proefrit gedaan. Was het verschil dan zo significant?

5750Wp SE - LG OLED65C8 + SK10Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
ThijsR schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:57:
Denk dat het de hoogste tijd wordt voor spinnetje om een nieuw autootje te kopen bij een ander dealertje en afscheid te nemen van dit forum.
Werk je soms bij wc eend?

Btw, inmiddels zijn de levertijden van de vernieuwde ICCU onbekend. Ook dit onderdeel a 8500 usd trouwens….. wordt door Hyundai via een terugroep actie vervangen bij 2021 autos. Ik vermoed vanwege de enorm goede kwaliteit van dat onderdeel……of zoals men vroeger bij Lada al zei, we houden als dealer graag goed contact met onze klanten dus vandaar dat je regelmatig naar ons toe moet komen…. 🤣🤣🤣🤣

Overigens, vrijwel alle issues die ik heb gehad en heb zijn via Hyundai dmv terugroepacties wereldwijd onderkend. Kortom het zijn structurele issues voor een HI5 waar je als (potentiele) koper rekening mee kan/dient te houden.

Als je ICCU bv buiten garantie kaduk gaat en dat kan maar zo tzt zit je (vast) aan een grote uitgave.

Maar goed, dat maakt de mensen hier blijkbaar niks uit want we staan heerlijk positief en optimistisch in het leven. 🤪🤪🤪

Ohjah, produktie van de HI5 is weer eens stilgelegd. Gebrek aan voldoende kwaliteit en voorraad van componenten en productielijn is daarvan de oorzaak zo geeft men in Korea aan. Is niet de eerste keer en benieuwd of men dat nu structureel eindelijk op orde weet te krijgen. Hyundai kost het nu teveel geld om deze auto te produceren en te verkopen. Gaat men vast niet weer zo doen bij een volgend nieuw model… hoop ik voor ze optimistisch als ik ben :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• E19
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-02 07:41

E19

spidertje schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:29:
[...]

Werk je soms bij wc eend?

Btw, inmiddels zijn de levertijden van de vernieuwde ICCU onbekend. Ook dit onderdeel a 8500 usd trouwens….. wordt door Hyundai via een terugroep actie vervangen bij 2021 autos. Ik vermoed vanwege de enorm goede kwaliteit van dat onderdeel……of zoals men vroeger bij Lada al zei, we houden als dealer graag goed contact met onze klanten dus vandaar dat je regelmatig naar ons toe moet komen…. 🤣🤣🤣🤣

Overigens, vrijwel alle issues die ik heb gehad en heb zijn via Hyundai dmv terugroepacties wereldwijd onderkend. Kortom het zijn structurele issues voor een HI5 waar je als (potentiele) koper rekening mee kan/dient te houden.

Als je ICCU bv buiten garantie kaduk gaat en dat kan maar zo tzt zit je (vast) aan een grote uitgave.

Maar goed, dat maakt de mensen hier blijkbaar niks uit want we staan heerlijk positief en optimistisch in het leven. 🤪🤪🤪

Ohjah, produktie van de HI5 is weer eens stilgelegd. Gebrek aan voldoende kwaliteit en voorraad van componenten en productielijn is daarvan de oorzaak zo geeft men in Korea aan. Is niet de eerste keer en benieuwd of men dat nu structureel eindelijk op orde weet te krijgen. Hyundai kost het nu teveel geld om deze auto te produceren en te verkopen. Gaat men vast niet weer zo doen bij een volgend nieuw model… hoop ik voor ze optimistisch als ik ben :)
Ik merk ook dat ik mij aan je irriteer, je punten zijn bekend en valide. Maar nu wordt het drammen en zeiken door het continue te blijven herhalen. Ik ben hier om kennis te vergaren over Ioniq 5 in brede zin en niet constant jouw teleurstelling en frustratie te blijven herlezen in nieuwe posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de meester01
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16:47

de meester01

IONIQ 5 Lounge RWD LR 19"

spidertje schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 11:29:
[...]
Btw, inmiddels zijn de levertijden van de vernieuwde ICCU onbekend. Ook dit onderdeel a 8500 usd trouwens….. wordt door Hyundai via een terugroep actie vervangen bij 2021 autos.
Op de Duitse website en bij de RDW zie ik geen terugroepactie. Heb je daar meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Ik ben bang dat ik binnen de 3000 km de iccu (boordlader) kapot heb. De auto had van de week al moeite bij een Vattenfall laadpaal via de app, maar via de pas begon laden opeens toch. Bij 61% hield het echter op. Mijn wallbox slikt ie niet meer, de granny charger niet meer en een andere openbare laadpaal ook niet meer. Zojuist voor het eerst bij Fastned gestaan. Met succes.

Bij laadpaal: lijkt te gaan laden, sleuven in bumper openen en vervolgens klik klak klaar. Bumper sluit weer, laadstekker klikt los en alle ledjes naast de stekker knipperen vrolijk.

Herkennen jullie dit en moet ik vrezen voor een nieuwe lader met lange levertijd? Iemand tips daaromtrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
nietwijk schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:41:
Ik ben bang dat ik binnen de 3000 km de iccu (boordlader) kapot heb. De auto had van de week al moeite bij een Vattenfall laadpaal via de app, maar via de pas begon laden opeens toch. Bij 61% hield het echter op. Mijn wallbox slikt ie niet meer, de granny charger niet meer en een andere openbare laadpaal ook niet meer. Zojuist voor het eerst bij Fastned gestaan. Met succes.

Bij laadpaal: lijkt te gaan laden, sleuven in bumper openen en vervolgens klik klak klaar. Bumper sluit weer, laadstekker klikt los en alle ledjes naast de stekker knipperen vrolijk.

Herkennen jullie dit en moet ik vrezen voor een nieuwe lader met lange levertijd? Iemand tips daaromtrent?
Het kan ook aan de Hyundai Smartcharging app liggen. Sinds ik die uitgeschakeld heb, zijn mijn laadproblemen over. Als je die app niet hebt, dan zou het idd de ICCU kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
Zonnekamp schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:53:
[...]

Het kan ook aan de Hyundai Smartcharging app liggen. Sinds ik die uitgeschakeld heb, zijn mijn laadproblemen over. Als je die app niet hebt, dan zou het idd de ICCU kunnen zijn.
Die app heb ik na de eerste laadpoging na afleveren uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-06 09:10
nietwijk schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:23:
[...]

Geen idee, ik heb V2L(adapter)

Herstel: ik heb GEEN V2L(adapter)
Als je hier in de buurt bent mag je die van mij proberen maar de dealer bij je in de buurt heeft er vast ook eentje in de kofferbak van hun Ioniq 5 en/of Ioniq 6 showmodel waar je mogelijk kort mee mag testen? Mogelijk een Kia dealer ook.
Wanneer V2L niet werkt is dat bevestiging dat de ICCU de geest heeft gegeven.

Newton's 3rd law of motion. Amateur moraalridder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-06 11:33
Kwam dit net tegen op Reddit:
Ioniq 5 recall found in South Korea

The Admin over in a Facebook Ioniq 5 group posted this today. Again, I am going to say that the 12v and ICCU issue are the same. They just manifest in different ways, but it looks like the ICCU issue is definitely an "early adopter issue" for a bunch of early-mid 2022 cars. I would wager, that many of the faulty ICCU's were produced mid to late covid SIP-

Ioniq 5 recall (in S. Korea) and free repair related to battery discharge and coolant shortage warning lights due to defective integrated charging control unit (ICCU). Coolant leakage may occur due to insufficient optimization of welding conditions within ICCU.
The ICCU is water(coolant) cooled. It looks like the ICCU cooling water flows through the condenser and the motor radiator. If this leakage happens within ICCU due to faulty welding, it can cause damage to ICCU components.

Steam profiel UPlay JirnsumNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenOnderweg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-06 11:50

BenOnderweg

Lounge RWD 20" 77,4kWh

Ofwel:

De beheerder van een Facebook Ioniq 5-groep heeft dit vandaag gepost. Nogmaals, ik ga zeggen dat het probleem met 12v en ICCU hetzelfde is. Ze manifesteren zich gewoon op verschillende manieren, maar het lijkt erop dat het ICCU-probleem absoluut een "early adopter-probleem" is voor een aantal auto's van begin 2022. Ik durf te wedden dat veel van de defecte ICCU's midden tot laat zijn geproduceerd in covid SIP-

Ioniq 5 terugroepactie (in Zuid-Korea) en gratis reparatie met betrekking tot batterijontlading en waarschuwingslampjes voor koelvloeistoftekort vanwege een defecte geïntegreerde oplaadcontrole-eenheid (ICCU). Er kan koelmiddellekkage optreden als gevolg van onvoldoende optimalisatie van de lasomstandigheden binnen ICCU.
De ICCU is water(koelvloeistof)gekoeld. Het lijkt alsof het ICCU-koelwater door de condensor en de motorradiator stroomt. Als deze lekkage binnen ICCU optreedt als gevolg van foutief lassen, kan dit schade aan ICCU-componenten veroorzaken.

BenOnderweg in mijn Shooting Star. : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 07:45

cooper_s1

MINI's rule

BenOnderweg schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Ofwel:

De beheerder van een Facebook Ioniq 5-groep heeft dit vandaag gepost. Nogmaals, ik ga zeggen dat het probleem met 12v en ICCU hetzelfde is. Ze manifesteren zich gewoon op verschillende manieren, maar het lijkt erop dat het ICCU-probleem absoluut een "early adopter-probleem" is voor een aantal auto's van begin 2022. Ik durf te wedden dat veel van de defecte ICCU's midden tot laat zijn geproduceerd in covid SIP-

Ioniq 5 terugroepactie (in Zuid-Korea) en gratis reparatie met betrekking tot batterijontlading en waarschuwingslampjes voor koelvloeistoftekort vanwege een defecte geïntegreerde oplaadcontrole-eenheid (ICCU). Er kan koelmiddellekkage optreden als gevolg van onvoldoende optimalisatie van de lasomstandigheden binnen ICCU.
De ICCU is water(koelvloeistof)gekoeld. Het lijkt alsof het ICCU-koelwater door de condensor en de motorradiator stroomt. Als deze lekkage binnen ICCU optreedt als gevolg van foutief lassen, kan dit schade aan ICCU-componenten veroorzaken.
Ik hoop dat dit niet speelt bij 2021 geleverde modellen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
As vrijdag ga ik mijn HI5 weer ophalen, kijk er niet echt naar uit maar goed 3 maanden na aanschaf schijnt er van alles te zijn opgelost ad auto, behalve de ICCU waarvan onbekend is wanneer deze geleverd kan/zal worden.

Week erop testritje naar Orijk en terug. Hopelijk blijft de 12v accu vol ondanks de kapotte ICCU….

Inmiddels offerte BMW i4 aangevraagd, reservering Fisker Ocean One in gang gezet en proefritten met Xpeng P7 en BYD HAN ingepland.

Kan ik in ieder geval vergelijken tov de geweldige HI5, althans dat vinden vele mensen een topkar. Zeker hier op het wc eend forum.. 🤣

We gaan het ervaren, dadelijk eerst naar de cathedraal om serie kaarsjes aan te steken zodat ik heen en weer naar Orijk kan zonder issues wellicht 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 30-06 11:43
spidertje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:22:
As vrijdag ga ik mijn HI5 weer ophalen, kijk er niet echt naar uit maar goed 3 maanden na aanschaf schijnt er van alles te zijn opgelost ad auto, behalve de ICCU waarvan onbekend is wanneer deze geleverd kan/zal worden.

Week erop testritje naar Orijk en terug. Hopelijk blijft de 12v accu vol ondanks de kapotte ICCU….

Inmiddels offerte BMW i4 aangevraagd, reservering Fisker Ocean One in gang gezet en proefritten met Xpeng P7 en BYD HAN ingepland.

Kan ik in ieder geval vergelijken tov de geweldige HI5, althans dat vinden vele mensen een topkar. Zeker hier op het wc eend forum.. 🤣

We gaan het ervaren, dadelijk eerst naar de cathedraal om serie kaarsjes aan te steken zodat ik heen en weer naar Orijk kan zonder issues wellicht 🤪
Xpeng P7 kan je in mijn ogen wel overslaan. Afgelopen zaterdag een proefrit meegemaakt, maar qua binnenkant erg goedkoop en is nog erger qua irritante meldingen (gesproken tot hele muziekstukken) dan de Ioniq. En helaas bij de Xpeng niet uit te schakelen. En zo op eerste gezicht erg inefficiënt qua verbruik gezien het design. Uurtje mee mogen rijden maar kwam niet onder de 21 per 100 km.
Was nog wel een Chinese variant en niet de Europese variant die nog moet komen.
Zou mijn Ioniq 5 ondanks zijn nukken zeker niet daarvoor inruilen.
Maar waarom heb je een Ioniq 5 gekocht, als je nu alleen richting sedan/coupe modellen kijken?

[ Voor 5% gewijzigd door Stephan_haarlem op 17-03-2023 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bodioniq5
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 27-04-2024

Hoop van ganse harte dat je geen maandagmorgenproduct krijgt bij de alternatieven. Het kan, komt niet vaak voor maar zeker niet alleen in Zuid-Korea…
Good luck, die i4 ‘n strakke kar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
BenOnderweg schreef op zondag 12 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Ofwel:

Die van mij is oktober 2022 geproduceerd, januari 2023 geleverd en de ICCU lijkt binnen 3000 km overleden te zijn.

Kunnen ze gelijk naar de AVN module kijken.

Ik heb bijna bingo op de bovenste rij van de storingen bingokaart.😂

Volgens mij heb ik dan wel zo’n beetje alles gehad wat je aan een MY2023 kan hebben toch? Voor mij kenmerkt een technisch hoogwaardige auto zich aan enkele voorspelbare problemen, in tegenstelling tot zuid Europese auto’s, waarbij je geen idee hebt wat het volgende is dat kapot gaat en waar men blijft diagnostiseren zonder resultaat. Het valt me wel tegen dat men bij Hyundai, die zich kenmerkt door bekende kwaaltjes, de serviceorganisatie niet onder controle krijgt.

Hoe moeilijk is het om een paar ICCU’s op voorraad te hebben, de AVN module werkend te krijgen en een LFA update fatsoenlijk door te voeren, als je het dagelijks moet servicen…

En het communicatieniveau van de dealer vind ik nog het meest schrikbarend. Probeer al 4 weken een oplossing te vinden voor de AVN module. Op nette mail geen respons. Als ik bel beloven ze terug te bellen. Inmiddels 2x gemaild en 2x gebeld. Maar nooit teruggebeld of teruggemaild. Het enige wat ik tot nog toe hoor is dat de werkplaats tot juni vol zit.

Morgen maar eens bellen dat de batterij leeg is en niet meer wil laden.

[ Voor 13% gewijzigd door nietwijk op 12-03-2023 21:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gravity
Na een maand stilstand is mijn defecte ICCU vervangen. Levertijd in dit geval geen 3 maanden maar 'slechts' een week of 5.
De 12v was wel leeggelopen. Auto netjes gewassen en met volle accu weer teruggekregen.

Hopelijk kunnen we er een tijdje tegen 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
  • Laatst online: 30-06 10:26

....
Ik hoop echt dat je auto nu wel zal in orde zijn. Ik kan me best voorstellen hoe dat voelt bij zulke prijzen. (y) (y) (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Zo......, vandaag was ik erg dichtbij een "Spidertje" hier op het forum.

In de eerste plaats wacht ik nog steeds - nu al ruim 6 weken - op een nieuwe ICCU. Maand geleden al toegezegd, maar nog steeds niet binnen. Blijkbaar zijn daar bij Broekhuis een boos telefoontje én een telefoontje naar Athlon voor nodig. Nú geen overzienbare leverdatum voor de ICCU zou voor mij een vervangende auto gaan worden. Want alleen maar kunnen laden bij Fastned is zo langzamerhand geen optie meer.... Wat daarbij meespeelt: met een kapotte ICCU kun je alleen snelladen, maar de snelheden die ik de laatste tijd heb gehaald, komen ondanks preconditioning nooit in de buurt van 220kw. Ik blijf doorgaans op de 125-150 hangen. Hoop dat dit ook met de brakke ICCU heeft te maken? Want als je alleen maar bij Fastned en collega's kunt laden, laat het dan ook snel zijn....

Daarnaast heb ik sinds afgelopen weekend de gevreesde melding dat mijn frontsensoren niet goed werken (carscanner code: C1620). De hele week het idee gehad "komt wel weer goed", zal wel door slechte weer komen, maar nee hoor. Tijdens mijn gesprek met Broekhuis (tegen beter weten in) nog de vraag gesteld of het zin zou hebben om de accu even te ontkoppelen. Het antwoord: "nee hoor, kom maar langs, dan gaan we de code uitlezen". Ondanks mijn vrees voor een kapotte frontradar toch op een parkeerplaats de sleutel 10 uit de frunk gevist....en? Na 10 km rijden was hij er opeens weer! Dus gelukkig weer adaptive cruise control!

Vlak daarna belde Broekhuis dat de ICCU uiterlijk komende dinsdag wordt ontvangen. Zo'n boos telefoontje kan dan toch bijna geen toeval zijn? Direct een afspraak voor woensdag gemaakt.

Auto gelijk maar even voor het eerst door een automatische wasstraat getrokken (basisprogramma zonder wax, alleen wassen en drogen) en daarom valt het "Spidertje" gehalte van deze post nog mee. Nu eerst kijken of het gaat lukken met die ICCU volgende week.....

[ Voor 18% gewijzigd door jrk op 16-03-2023 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
jrk schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 16:15:
Zo......, vandaag was ik erg dichtbij een "Spidertje" hier op het forum.

In de eerste plaats wacht ik nog steeds - nu al ruim 6 weken - op een nieuwe ICCU. Maand geleden al toegezegd, maar nog steeds niet binnen. Blijkbaar zijn daar bij Broekhuis een boos telefoontje én een telefoontje naar Athlon voor nodig. Nú geen overzienbare leverdatum voor de ICCU zou voor mij een vervangende auto gaan worden. Want alleen maar kunnen laden bij Fastned is zo langzamerhand geen optie meer.... Wat daarbij meespeelt: met een kapotte ICCU kun je alleen snelladen, maar de snelheden die ik de laatste tijd heb gehaald, komen ondanks preconditioning nooit in de buurt van 220kw. Ik blijf doorgaans op de 125-150 hangen. Hoop dat dit ook met de brakke ICCU heeft te maken? Want als je alleen maar bij Fastned en collega's kunt laden, laat het dan ook snel zijn....

Daarnaast heb ik sinds afgelopen weekend de gevreesde melding dat mijn frontsensoren niet goed werken (carscanner code: C1620). De hele week het idee gehad "komt wel weer goed", zal wel door slechte weer komen, maar nee hoor. Tijdens mijn gesprek met Broekhuis (tegen beter weten in) nog de vraag gesteld of het zin zou hebben om de accu even te ontkoppelen. Het antwoord: "nee hoor, kom maar langs, dan gaan we de code uitlezen". Ondanks mijn vrees voor een kapotte frontradar toch op een parkeerplaats de sleutel 10 uit de frunk gevist....en? Na 10 km rijden was hij er opeens weer! Dus gelukkig weer adaptive cruise control!

Vlak daarna belde Broekhuis dat de ICCU uiterlijk komende dinsdag wordt ontvangen. Zo'n boos telefoontje kan dan toch bijna geen toeval zijn? Direct een afspraak voor woensdag gemaakt.

Auto gelijk maar even voor het eerst door een automatische wasstraat getrokken (basisprogramma zonder wax, alleen wassen en drogen) en daarom valt het "Spidertje" gehalte van deze post nog mee. Nu eerst kijken of het gaat lukken met die ICCU volgende week.....
Ik heb hem maandag bij de dealer geparkeerd, bevestiging gekregen dat ze hem niet konden fixen en een ticket ingeschoten is bij HMNL en met vervangend vervoer naar huis gegaan. Dag erna bevestiging dat er een nieuwe ICCU in komt. Totdat de ICCU en AVN gefixt is (ja, daar hebben ze nu ook mooi de kans toe, auto staat er toch) krijgen ze de leenauto niet terug. Er is me beloofd dat ik kan omruilen naar een elektrische leenauto voordat mijn auto er een week staat. Tot op heden soepel dus. Maandag beloofden ze me om dinsdag terug te bellen en dat is netjes gebeurd. Mijn eerste vraag was wanneer die ICCU binnen zou zijn en daar zou ik dan de volgende dag over teruggebeld worden. Dat is nog niet gelukt. Maar zolang ik fatsoenlijk vervangend vervoer heb geen haast, al hoop ik toch van de zomer met de IONIQ 5 op vakantie te gaan en ik denk ook dat zij de leenauto terug willen, wat mij een mooie stok achter de deur lijkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

ZuinigeRijder schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:55:
[...]

Laat maar even weten wat er resultaat van donderdag is......
Vandaag de auto weer opgehaald, conclusie er moet een nieuwe radar-sensor in, dus voorlopig geen werkende SCC.
Ook is de ICCU gecontroleerd en gemodificeerd, ter versteviging is een stuk metaal op de kunststofbehuizing aangebracht. Er zaten nog geen scheuren in de behuizing bij mij.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooper_s1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 07:45

cooper_s1

MINI's rule

kor952 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 19:49:
[...]

Vandaag de auto weer opgehaald, conclusie er moet een nieuwe radar-sensor in, dus voorlopig geen werkende SCC.
Ook is de ICCU gecontroleerd en gemodificeerd, ter versteviging is een stuk metaal op de kunststofbehuizing aangebracht. Er zaten nog geen scheuren in de behuizing bij mij.
Zijn er symptomen dat de ICCU het gaat begeven behalve fysieke toestand?
Ik was vandaag aan het laden bij een Allego paal waar ik altijd laad, maar dat ging nu maar op 3,2 kW...
Misschien omdat de auto ernaast ook stond te laden...?
Er staat in chargefinder dat het een 11kW paal is, maar of dat per aansluiting is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kor952
  • Laatst online: 30-04-2024

kor952

Ioniq 5 Project 45

cooper_s1 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 20:02:
[...]

Ik was vandaag aan het laden bij een Allego paal waar ik altijd laad, maar dat ging nu maar op 3,2 kW...
Er staat in chargefinder dat het een 11kW paal is, maar of dat per aansluiting is?
Ik weet niet of er symptomen zijn die er op duiden dat de ICCU het binnenkort gaat begeven.
Wel weet ik dat aan de 11kW publieke paal hier voor de deur de I5 nooit hoger komt dan 8,6kW of ik er nu alleen sta of met z'n tweeën.

3000Wp op 't dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Changie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:37
[...]

Dat 3.2 kw laden had ik een tijdje terug ook 1x. Dit was direct nadat de pre heat update was gedaan. Was echter maar 1 malig aan mijn eigen paal. En daarna niet meer. Zie mijn laatste post hiervoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Razwer
[...]

11kw is in principe 230v x 16a x 3 fasen = 11040w
Wanneer je 230x16(x1 fase) doet kom je uit op... juist, ~3kw (3680w).
Het lijkt er op alsof de paal maar op 1 fase functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
nietwijk schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 09:32:
[...]

Ik heb hem maandag bij de dealer geparkeerd, bevestiging gekregen dat ze hem niet konden fixen en een ticket ingeschoten is bij HMNL en met vervangend vervoer naar huis gegaan. Dag erna bevestiging dat er een nieuwe ICCU in komt. Totdat de ICCU en AVN gefixt is (ja, daar hebben ze nu ook mooi de kans toe, auto staat er toch) krijgen ze de leenauto niet terug. Er is me beloofd dat ik kan omruilen naar een elektrische leenauto voordat mijn auto er een week staat. Tot op heden soepel dus. Maandag beloofden ze me om dinsdag terug te bellen en dat is netjes gebeurd. Mijn eerste vraag was wanneer die ICCU binnen zou zijn en daar zou ik dan de volgende dag over teruggebeld worden. Dat is nog niet gelukt. Maar zolang ik fatsoenlijk vervangend vervoer heb geen haast, al hoop ik toch van de zomer met de IONIQ 5 op vakantie te gaan en ik denk ook dat zij de leenauto terug willen, wat mij een mooie stok achter de deur lijkt.
Mijn ICCU zal er als het goed is eind maart zijn. Kan die erin gezet worden.

Dacht afg week even dat mijn AVN/USB ook kaduk was, nu zag ik dat ik data roaming had uitstaan. Was in Duitsland en gebruikte oa abrp. Dan verbreekt die regelmatig de verbinding, aangezet en geen enkel issue meer gehad met apple carplay. Iets om in de gaten te houden dus dat data gebruik via mob lijn moet werken bij gebruik van data want anders lijkt die de verbinding te verbreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

HanKr schreef op zondag 19 maart 2023 @ 22:16:
Vandaag auto aan gezet terwijl de laadkabel er nog in zat. Ontgrendelen van kabel met sleutel lukt dan niet meer. De auto blijft ook aan staan, wil niet meer uit, laat staan schakelen. Uiteindelijk laadpaal (thuis) uitgezet en handmatig vanuit de achterbak de kabel ontgrendeld. En zowaar de auto wilde uit en weer aan om te schakelen en weg te rijden, wat de bedoeling was.
Bij Fastned soortgelijke issues als ik de auto aan laat staan en dan ga laden. Laadkabel verwijderen lukt dan wel, maar de auto wil niet schakelen.
Wat is de juiste handelswijze, auto altijd uitzetten bij laden?
Ha. Heb hetzelfde. Omdat ik de laatste tijd vanwege een defecte ICCU altijd moet snelladen, blijf ik dus vaak in de auto zitten. Dan laat ik dus vaak de auto aan inderdaad, om ook nog wat warmte te hebben. Dit gaat overigens prima en ik heb nooit problemen om de laadstekker er uit te krijgen. Wél altijd problemen om de schakelen en dan volg ik altijd mijn "zombie-light" procedure:
1) auto uitzetten (maar gewoon blijven zitten)
2) deur open en dicht. Via sleutel op slot doen.
3) deur via sleutel van slot doen en deur openen.
4) deur dicht en auto starten. Alles doet het dan weer gewoon, ook kun je dan in D of R komen.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• spidertje
Inmiddels weer zon 1000km met de HI5 gereden nadat deze een maand voor onderhoud bij de dealer heeft gestaan.

Nu ben ik een stuk positiever, herken de auto amper terug ook. Rammels kraakjes etc grotendeels foetsie, stoelen zitten nu heerlijk vast, LFA doet het heel behoorlijk ook nu, geen getik meer in voortrein, heel stil geworden met 19 inch EV banden van Vredestein ipv de 20inch Dunlops.

Ook zijn de raamstrips nu in orde, piept en kraakt de achterklep niet meer want de gasveren zijn vervangen.

Alle software updates zijn nu ook uitgevoerd en pre conditioning werkt nu ook. Krijg trouwens geen symbool in het scherm te zien.

De ICCU zal begin april worden vervangen. Dan heb ik nog paar kleine dingetjes wellicht maar zoals de auto zich nu gedraagt is het met name op de snelweg een genot om mee te rijden.

Wel ga ik denk nog andere veren en dempers(achter) monteren, eens kijken of de auto dan net wat strakker rijdt. Met de 19inch deint die me namelijk net iets teveel.

Btw, veerpootbrug bevalt me goed. Stuurt net wat fijner en strakker in. Verwacht met andere veren dat dit nog iets beter zal worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9u2l5j2_OQ19oJRCk-oVINRXNKo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IGodet1atsBE9oJ2wTxegGxR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BkR1FreqwdVhWGJiBlTO3E7cMX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GwOgI1WQoMszUOMYWx7LwnRc.jpg?f=fotoalbum_large

Als de auto zo blijft rijden zonder gedoe dan mag die blijven, aangenaam verrast door de verbeteringen dankzij het onderhoud dat nu bij de dealer wel is uitgevoerd :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ImreD
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:23
spidertje schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:07:
Inmiddels weer zon 1000km met de HI5 gereden nadat deze een maand voor onderhoud bij de dealer heeft gestaan.

Nu ben ik een stuk positiever, herken de auto amper terug ook. Rammels kraakjes etc grotendeels foetsie, stoelen zitten nu heerlijk vast, LFA doet het heel behoorlijk ook nu, geen getik meer in voortrein, heel stil geworden met 19 inch EV banden van Vredestein ipv de 20inch Dunlops.

Ook zijn de raamstrips nu in orde, piept en kraakt de achterklep niet meer want de gasveren zijn vervangen.

Alle software updates zijn nu ook uitgevoerd en pre conditioning werkt nu ook. Krijg trouwens geen symbool in het scherm te zien.

De ICCU zal begin april worden vervangen. Dan heb ik nog paar kleine dingetjes wellicht maar zoals de auto zich nu gedraagt is het met name op de snelweg een genot om mee te rijden.

Wel ga ik denk nog andere veren en dempers(achter) monteren, eens kijken of de auto dan net wat strakker rijdt. Met de 19inch deint die me namelijk net iets teveel.

Btw, veerpootbrug bevalt me goed. Stuurt net wat fijner en strakker in. Verwacht met andere veren dat dit nog iets beter zal worden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als de auto zo blijft rijden zonder gedoe dan mag die blijven, aangenaam verrast door de verbeteringen dankzij het onderhoud dat nu bij de dealer wel is uitgevoerd :)
Klinkt goed, veel aanpassingen. Enig idee wat het grootste verschil heeft gemaakt?
De mijne (lease), blijft erg onrustig op de 19” Michelin zomerbanden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

spidertje schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:07:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Oprecht fijn dat het een stuk beter is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Vanaf heden zal ik "Spidertje" nooit meer gebruiken als synoniem voor iemand die notoir klaagt in superlatieven. Was misschien allemaal wel terecht, maar op een gegeven moment was ik - en menig ander forumgebruiker - daar wel een beetje klaar mee. Klagen mag best op dit forum, maar laten we de balans positief houden. En ja, ook ik zit bijvoorbeeld al 7 weken met een kappotte ICCU en heb laatst weer een week gereden zonder werkende frontradar.....
Dus welkom terug Spidertje, ik hoop op nog wat leuke en leerzame bijdragen op dit forum!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
jrk schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Oprecht fijn dat het een stuk beter is _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Vanaf heden zal ik "Spidertje" nooit meer gebruiken als synoniem voor iemand die notoir klaagt in superlatieven. Was misschien allemaal wel terecht, maar op een gegeven moment was ik - en menig ander forumgebruiker - daar wel een beetje klaar mee. Klagen mag best op dit forum, maar laten we de balans positief houden. En ja, ook ik zit bijvoorbeeld al 7 weken met een kappotte ICCU en heb laatst weer een week gereden zonder werkende frontradar.....
Dus welkom terug Spidertje, ik hoop op nog wat leuke en leerzame bijdragen op dit forum!
Een week zonder werkende frontradar lees ik. En nu doet ie het weer of is deze vervangen? want ik wacht al 7 weken en er is nog geen enkel zicht op de levering van een frontradar..

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Zo...vandaag de ICCU vernieuwd. Eindelijk weer thuis laden. Werd de snellader toch wel zat.
Wachttijd van 7 februari t/m 22 maart dus. Dus voor iedereen die hier ook mee te maken heeft. Het is niet geheel hopeloos, maar 't duurt wel ff!

ook nog ff gevraagd of ze de koplampen nog eens wilden bijstellen, want soms knippert er iemand en altijd valt de lichtopbrengst een beetje tegen op een plattelandsweg....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Henry_tw schreef op maandag 27 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Net geen 1000km test a la TeslaBjorn, hoelang heb je er over gedaan? verbruik valt me mee met die snelheden.
Gem snelheid incl laden lag zo rond de 85km per uur. Dus net iets minder dan 10 uur.

Komt ook omdat ik een keer extra moest laden omdat mijn ICCU nog storingen geeft bij AC laders, dus ik bij aankomst zon 65% in de accu wilde hebben met oog ook op vertrek afg zaterdag en laden na zeg een uurtje rijden om koffie te halen :)

Tov brandstofmotor, reed meestal dan rond de 15-160, is het iets van zeg 45-75 minuten langer afhankelijk van de extra stop ja/nee.

Viel me ook reuze mee. Is met 19 inch all weather vredestein ultrac ev banden, heb er inmiddels iets lucht bijgezet dus rij nu met 2.6/2.9 druk in de banden. Eens zien of dat naast een wat strakker weggedrag nog niets doet voor het gebruik.

Denk trouwens dat 2.5/2.8 nog net iets fijner is met oog op comfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• art-core
bbeems schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 22:55:
[...]

Bij mij was dit ook het geval. Een soort fluittoon die begint bij 30km/u en verdwijnt onder de 20km/u. Als de climate control uitstaat was het niet.
Mijn dealer heeft (onder garantie) de “elektronische waterpomp” vervangen. Het probleem is opgelost. Ze hadden dit nog niet eerder gezien.
Deze heb ik alweer een hele tijd terug mogen afvinken van de Bingokaart :+ (rij IONIQ 5 sinds december 2021, ICCU is inmiddels ook vervangen). Inderdaad kapot onderdeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilippeJoris
spidertje schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 19:16:
[...]

Leugens!! Deze auto is echt niet met de hoogste kwaliteit in elkaar gezet. Kwalitatief is dit by far de slechtste auto die ik ooit in bezit heb gehad, en dat zijn er nogal wat geweest.

Mijn vorige Hyundai, Kona elec, zat vele vele malen beter in elkaar. Had ik namelijk geen issues mee behalve dan leeglopende accu na iets van 1.5jr.

Benieuwd wat het volgende gaat zijn dat er kaduk gaat, ik gok op de radarsensor voorzijde… dan is de Bingokaart compleet geloof ik 🥵🥵🥵
Is er ergens een lijst van BINGO punten die fout kunnen gaan?

Ik heb al:

1. Laad enkel HPC (ICCU)
2. 12V ontlading (ICCU of Blue Link)
3. Krakende achterklep
4. Defecte frontradar
5. Vierkante wielen
6. LFA (SW & HW update)
7. Fluittoon tussen 30 en 50 kmh (electronische waterpomp)
8. Zombie Mode
9. ...

Begint al aardig op te lopen qua lijst :-(

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

PhilippeJoris schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:39:
[...]

Is er ergens een lijst van BINGO punten die fout kunnen gaan?

Ik heb al:

1. Laad enkel HPC (ICCU)
3. Krakende achterklep
4. Defecte frontradar
5. Vierkante wielen
6. LFA (SW & HW update)
8. Zombie Mode
9. ...

Begint al aardig op te lopen qua lijst :-(
Eh....zullen we deze kant van het forum weer niet op gaan? Dit weten we allemaal, is allemaal hier al heel veel gedeeld en velen van ons hebben hier al eens mee te maken gehad. Laten we dit hier positief houden en elkaar vooral helpen met tips en trucs en het delen van wetenswaardigheden en nieuws.

[ Voor 52% gewijzigd door jrk op 30-03-2023 11:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kwantman
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-06 10:57
spidertje schreef op maandag 27 maart 2023 @ 17:45:
Rarara, wie herkent dit fenomeen en wat is hier aan te doen??

Afg zaterdag viel het me toen ik vd snelweg kwam op dat de auto een of andere ventilator/blower aan heeft staan. Deze start zodra je de 30km snelheid bereikt en gaat weer uit zodra je 18km per uur rijdt.

Het bromt behoorlijk. Geen id waarom dat zo is….. ik herken het ook totaal niet van bv miin Kona elek of andere elek autos waar ik mee heb gereden. Hoort dit?? Of wat is de oorzaak?

Het is echt irritant en doet afbreuk aan het comfort in de auto. Kan me niet voorstellen dat dit gebrom erbij hoort eerljjk gezegd. Net even koelvloeistoffen bekeken en die zijn in orde…

Komt zo te horen vanaf de voorzijde (links) naar mijn gevoel.

Iemand die dit ook heeft? Of er wat aan heeft kunnen (laten) doen???
Ik heb ook gehad... Na 3 keer garage onlangs pas de defintieve oplossing... Er zit een lek door een slechte lasverbinding in de ICCU waardoor het koelvloeistofpeil daalt
. Bijvullen koelvloeistof in het roze tankje deed het geluid verdwijnen. Ik wacht nu op een vervangende ICCU...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kwantman
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 29-06 10:57
PeMo1965 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 13:06:
[...]

Ai dit komt mij ook bekend voor. Ik dacht dat dit de warmtepomp was die aan en uit gaat.
Maar als ik dit zo hoor dan ga ik dit toch maar melden bij de garage voor de 30K beurt.
Kunnen ze er gelijk naar kijken.
Ik wist niet meer zeker of dit geluid er al gelijk was vanaf het begin, maar achteraf bedenk ik mij dat dit pas na een paar maanden hoorbaar was.
Langleve het forum _/-\o_
Heb precies hetzelfde gehad. Aantal keren bij dealer geweest.
Blijkt uiteindelijk te gaan om een lekje op de lasnaad van de ICCU. Koelvloeistof aanvullen deed geluid verdwijnen en ben nog aan het wachten op vervangende ICCU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Kwantman schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:05:
[...]

Ik heb ook gehad... Na 3 keer garage onlangs pas de defintieve oplossing... Er zit een lek door een slechte lasverbinding in de ICCU waardoor het koelvloeistofpeil daalt
. Bijvullen koelvloeistof in het roze tankje deed het geluid verdwijnen. Ik wacht nu op een vervangende ICCU...
Aha, vloeistoffen staan prima op niveau. Had ik al eens even bekeken. ICCU zal idd worden vervangen bij me volgende week, dat stond al in de planning. Wie weet lost dat dit issue ook op, hoewel ik ook las dat een ander forumlid de waterpomp had laten vervangen en daarmee het issues had opgelost.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• P86
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-06 14:27

P86

IONIQ 5 Connect RWD LR

Ik heb er nu 50.000 op staan in ongeveer een jaartje.

1. Laad enkel HPC (ICCU)
geen last van gehad.

Geen last van gehad.

3. Krakende achterklep
had ik maar gefixt door die dopjes in te draaien zoals als tip gegeven op het forum (thanks!)

4. Defecte frontradar
enkel met de sneeuw op wintersport gehad dat hij "uitviel" sneeuw weggeveegd en weer ready to go

5. Vierkante wielen
Geen idee dit...

6. LFA (SW & HW update)
Heb ik gehad en sindsdien subliem! daarvoor goede pingpong

geen last van

8. Zombie Mode
wel eens gehad volgens mij maar rustig weer in park, uit aan en rustig wachten voor je versnelling kiest?

9. Pre heating update in December gehad, heerlijke verademing zeg! Doet echt wondere voor je snelheden als je lange afstanden moet rijden.

10. Bingo kaart vol is in mijn ogen vaak positief. Ik rij er al 50.000km met ontzettend veel genot in!

Bingokaartje landen:
Kroatië
Oostenrijk
Frankrijk
Nederland
België
Duitsland
Slovenië
Zwitserland

overal met ABRP/maps en nu ingebouwde Nav (vanaf de update met IONITY) met speels gemak naartoe gereden. Langleve IONITY vooral ;).

PJvI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spidertje
P86 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 09:49:
Ik heb er nu 50.000 op staan in ongeveer een jaartje.

1. Laad enkel HPC (ICCU)
geen last van gehad.

Geen last van gehad.

3. Krakende achterklep
had ik maar gefixt door die dopjes in te draaien zoals als tip gegeven op het forum (thanks!)

4. Defecte frontradar
enkel met de sneeuw op wintersport gehad dat hij "uitviel" sneeuw weggeveegd en weer ready to go

5. Vierkante wielen
Geen idee dit...

6. LFA (SW & HW update)
Heb ik gehad en sindsdien subliem! daarvoor goede pingpong

geen last van

8. Zombie Mode
wel eens gehad volgens mij maar rustig weer in park, uit aan en rustig wachten voor je versnelling kiest?

9. Pre heating update in December gehad, heerlijke verademing zeg! Doet echt wondere voor je snelheden als je lange afstanden moet rijden.

10. Bingo kaart vol is in mijn ogen vaak positief. Ik rij er al 50.000km met ontzettend veel genot in!

Bingokaartje landen:
Kroatië
Oostenrijk
Frankrijk
Nederland
België
Duitsland
Slovenië
Zwitserland

overal met ABRP/maps en nu ingebouwde Nav (vanaf de update met IONITY) met speels gemak naartoe gereden. Langleve IONITY vooral ;).
Alleen nr 4 moet ik nog en dan heb ik bij minder dan 30.000km op de teller met een auto van bijna 1.5jr oud de hele kaart vol…… en er staan ook jog zaken niet bij….

Namelijk schommelstoelen, loslatende strips boven de achterdeuren, sportschool verplicht om deuren en laadklep te openen, trillingen vanuit de aandrijflijn, usb/avn kaduk… maar goed….

Dit weten we nu wel. Misschien even bedenken dat sommige wel lij zijn met hun Ioniq 5

[ Voor 3% gewijzigd door Standeman op 31-03-2023 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:45
ezi70 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 17:59:
[...]

Heb je al gezocht binnen het forum, er is al heel veel geschreven hierover en daar moet je even doorheen spitten.
Ja, ik heb gezocht maar de oplossing voor mijn probleem nog niet gevonden.
Misschien is mijn ICCU defect maar de auto laadt wel; zowel DC als AC.

Ik heb loadbalancing en het laden (via de Wallbox app) op 16 Ampere afgesteld.
Ik kan ook hardwarematig het maximum vermogen in de Wallbox op 16 Ampere zetten met een switch, maar daar blijf ik liever vanaf…dat laat ik liever over aan de Wallbox installateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razwer
CharlieBulldog schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:26:
[...]

Ik kan ook hardwarematig het maximum vermogen in de Wallbox op 16 Ampere zetten met een switch, maar daar blijf ik liever vanaf…dat laat ik liever over aan de Wallbox installateur.
Hoe vaak klapt hij er uit? Ik heb ook een Wallbox Pulsar Plus maar geen issues gehad nog. Maar ik heb nog geen 2000km op de teller staan van mij Ioniq 5.
Ik heb de Wallbox overigens zelf gemonteerd, inclusief powerboost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Ik ben natuurlijk nu wel verplicht het niet al te negatief te brengen, nu ik Spidertje veroordeel.....

Maar zojuist is mijn nieuwe ICCU (nog geen 2 weken oud) wederom kapot. Kan wéér niet thuisladen, zal weer veroordeeld zijn tot snelladen. Maandagochtend om 8:00 hang ik aan de bel bij Broekhuis Zwolle. Wanneer het langer gaat duren dan één week, dan wil ik een vervangende auto via de Leasemaatschappij. Één keer een ICCU kapot en dan 6 weken moeten wachten is nog te overzien, maar nu de tweede keer? Hebben hier al meer mensen een kapotte nieuwe ICCU gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomverweij
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
spidertje schreef op zondag 12 maart 2023 @ 15:16:
[...]

Degelijk spul die HI5s…. Weet je wanneer de nieuwe komt?
Mmm is niet goed, dit. Ik heb OOK al een defecte front radar... Dus hoeveel zijn dat er al hier, ±5 pechvogels oid?
Best maf, eerste keer zomaar op een heldere morgen (geen vliegjes, steentjes, hagel oid) bliepbliep .... de hier beschreven meldingen en WEG cruisecontrol 8)7
Weekje of wat op afspraak gewacht en ondertussen ging ie ineens spontaan weer een dagje werken, en toen weer kapot. Snapte er niets van, maar goed, de monteur calibreerde 'm en toen deed ie het weer... voor een paar uur :'(
Moest ik weer terugkomen, nog es uitgelezen en op grond daarvan wachten... wachten.. wachten. De verwachting is nog 4 weken levertijd. En desgevraagd het generieke "veel electronica heeft leveringsvertraging". Tja, we zijn t gewend inmiddels.
Heb vorig jaar 1,5 maand bij de garage moeten laten ivm een kapotte ICCU die ook niet leverbaar was...

Vraag me inmiddels af hoe betrouwbaar deze Ioniq 5 nog zal zijn de komende jaren? Of gewoon pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomverweij
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 25-02-2024
jrk schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:39:
Ik ben natuurlijk nu wel verplicht het niet al te negatief te brengen, nu ik Spidertje veroordeel.....

Maar zojuist is mijn nieuwe ICCU (nog geen 2 weken oud) wederom kapot. Kan wéér niet thuisladen, zal weer veroordeeld zijn tot snelladen. Maandagochtend om 8:00 hang ik aan de bel bij Broekhuis Zwolle. Wanneer het langer gaat duren dan één week, dan wil ik een vervangende auto via de Leasemaatschappij. Één keer een ICCU kapot en dan 6 weken moeten wachten is nog te overzien, maar nu de tweede keer? Hebben hier al meer mensen een kapotte nieuwe ICCU gehad?
ja dus... vorig jaar. En nu de ±5e rijder met een kapotte frontradar? Tjonge misschien moet er een Ioniq 5 "wachtijd compensatie" topic komen? Misschien toevallig allemaal auto's in de eind 2021 batches?
Mijne iig wel. Vlgs https://allecijfers.nl/auto/hyundai-ioniq-5/ rijden er nu ruim 5000 rond, waarvan ruim 1000 van eind 2021...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietwijk
CharlieBulldog schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 18:26:
[...]

Wat voor automaat heb je? een B16? Dat is simpelweg te krap. Zet het in je Wallbox app maar terug op 12A en probeer het dan een tijdje. Gaat het goed, dan naar 14A. Gaat dat een tijd goed, dan naar 16A. Klapt die er uit, vervang je automaat dan door een B20 of C16.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nietwijk
Razwer schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:27:
[...]

Een B25 zou niet mogen springen door overspanning op een 16a afgestelde Wallbox. Vermoedelijk heb je ergens lekspanning.
Misschien kan @nietwijk iets zinnigs op toevoegen, die lijkt hier meer kundig in dan ik.
Ik ben toevallig net wakker na een paar dagen afwezigheid. :)
Mijn auto staat inmiddels 3 weken bij de dealer voor een nieuwe ICCU. Heb bijna meer kilometers met de leenauto's gereden dan met mijn eigen auto. :+ Blij dat ik na enig (juridisch) aandringen toch een Kona Electric gekregen heb. Moesten ze in overleg met HMNL nieuw uit de showroom trekken. 10x beter dan een handgeschakelde i30 met naaimachinemotor die door een 48V motortje ondersteund wordt met 2s vertraging. Al vind ik de Kona wel heel krap van binnen. De binnenruimte van een IONIQ 5 went snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
CharlieBulldog schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:19:
[...]

Ik heb dus een B25 aardlekautomaat en de Wallbox app gelimiteerd op 16 Ampere.
Dat zou mijn inziens gewoon goed moeten gaan.
Ik houd jullie op de hoogte.

Overigens is de planning die ik in de Wallbox app had opgevoerd om op 23:05 uur te starten met opladen niet vanzelf opgestart.
Dus maar handmatig gestart vanuit de Wallbox app.
Laat je ICCU valideren. Als laden tot 90% ok gaat en tot 100% het issue ontstaat nagenoeg zeker dat je de ICCU moet laten vervangen. Spreek uit ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
nietwijk schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 23:01:
[...]

Ik ben toevallig net wakker na een paar dagen afwezigheid. :)
Mijn auto staat inmiddels 3 weken bij de dealer voor een nieuwe ICCU. Heb bijna meer kilometers met de leenauto's gereden dan met mijn eigen auto. :+ Blij dat ik na enig (juridisch) aandringen toch een Kona Electric gekregen heb. Moesten ze in overleg met HMNL nieuw uit de showroom trekken. 10x beter dan een handgeschakelde i30 met naaimachinemotor die door een 48V motortje ondersteund wordt met 2s vertraging. Al vind ik de Kona wel heel krap van binnen. De binnenruimte van een IONIQ 5 went snel.
Herkenbaar. Jammer dat er dan weer juridisch aandringen voor nodig was. Dat heb ik gelukkig nog hoeven te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CharlieBulldog
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:45
spidertje schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 09:54:
[...]

Laat je ICCU valideren. Als laden tot 90% ok gaat en tot 100% het issue ontstaat nagenoeg zeker dat je de ICCU moet laten vervangen. Spreek uit ervaring :)
Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
tomverweij schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 22:03:
[...]

Mmm is niet goed, dit. Ik heb OOK al een defecte front radar... Dus hoeveel zijn dat er al hier, ±5 pechvogels oid?
Best maf, eerste keer zomaar op een heldere morgen (geen vliegjes, steentjes, hagel oid) bliepbliep .... de hier beschreven meldingen en WEG cruisecontrol 8)7
Weekje of wat op afspraak gewacht en ondertussen ging ie ineens spontaan weer een dagje werken, en toen weer kapot. Snapte er niets van, maar goed, de monteur calibreerde 'm en toen deed ie het weer... voor een paar uur :'(
Moest ik weer terugkomen, nog es uitgelezen en op grond daarvan wachten... wachten.. wachten. De verwachting is nog 4 weken levertijd. En desgevraagd het generieke "veel electronica heeft leveringsvertraging". Tja, we zijn t gewend inmiddels.
Heb vorig jaar 1,5 maand bij de garage moeten laten ivm een kapotte ICCU die ook niet leverbaar was...

Vraag me inmiddels af hoe betrouwbaar deze Ioniq 5 nog zal zijn de komende jaren? Of gewoon pech?
Ik krijg begin mei een nieuwe frontradar, is begin februari besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje

Bah bah, wat een negativiteit. Commentaar op een onderdeel dat kapot is....en dan ook nog een vervangend onderdeel gemonteerd krijgen dat kapot is.

Niks mis mee lijkt me, zo blijf je zeer nauwe band houden met je dealer en dat lijkt me alleen maar positief. Alleen maar winnaars dus.

Mensen veroordelen doen alleen een rechters trouwens aan het einde ve strafzaak in een nette beschaafde wereld..... :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jrk

jrk

IONIQ5 rijder

Gisteren bij de dealer geweest.Volgens de monteur is er niks aan de hand, de ICCU heeft een foutmelding gegeven a.g.v. een te laag voltage (200V) bij een straatlaadpaal. Toen ik bij de dealer kwam, stond hij inderdaad daar te laden. Thuisgekomen verder geladen, maar waar hij bij die paal de 11kw had moeten aantikken, kwam hij niet verder dan 4kw (....) bij de andere paal in de straat kwam hij tot 8kw, maar nog steeds dus niet tot de 11 (al stond daar ook een andere auto te laden op dezelfde paal). Ik ben blij dát ik nog kan laden met m'n eigen kabel, maar vertrouw het nog zeker niet helemaal. Even een paar dagen aankijken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiggy80
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 30-06 12:41
jrk schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 08:42:
[...]

Gisteren bij de dealer geweest.Volgens de monteur is er niks aan de hand, de ICCU heeft een foutmelding gegeven a.g.v. een te laag voltage (200V) bij een straatlaadpaal. Toen ik bij de dealer kwam, stond hij inderdaad daar te laden. Thuisgekomen verder geladen, maar waar hij bij die paal de 11kw had moeten aantikken, kwam hij niet verder dan 4kw (....) bij de andere paal in de straat kwam hij tot 8kw, maar nog steeds dus niet tot de 11 (al stond daar ook een andere auto te laden op dezelfde paal). Ik ben blij dát ik nog kan laden met m'n eigen kabel, maar vertrouw het nog zeker niet helemaal. Even een paar dagen aankijken dus.
stond hij bij de dealer wel met 11kw te laden? staat je laadstroom op max ingesteld? wellicht even checken, ik heb heel soms ook instellingen (naar donker schema overschakelen als het donker wordt bijv) die ineens "vergeten" zijn.

Ioniq 5; 73kw RWD lounge 19" ; 7200Wp oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spidertje
Voor de mensen die de kwaliteit van de HI5 zo enorm goed vinden sla dit bericht vooral over, en ga niet lopen klagen als je ergens stil komt te staan…..:)

Vandaag is bij mij oa de ICCU vervangen, laden werkt nu weer tiptop zo heb ik begrepen.

De auto staat echter nog aantal bij de garage, wachten op een onderdeel, namelijk een aandrijfas die de geest aan het begeven is.

Ook hier is een TSB voor trouwens, dus er zullen er meer gaan volgen…. Bij mij zon 28k meegegaan. Superkwaliteit dus…..

De nieuwe assen zijn iets zwaarder en hebben een aangepaste constructie zo heb ik begrepen.

Dacht zelf dat eerst me front radar sensor kaduk zou gaan maar nee het was een aandrijfas die met de eer is gaan strijken als volgende standaard issue/kinderziekte.

Blijf erbij, de HI5 is te snel op de markt gebracht en op veel delen net te goedkoop in elkaar gezet. Heb nog nooit in de afg 30jr een auto gehad, heb er rond de 40 ofzo gehad, met zoveel van dit soort issues in slechts iets meer dan een jaar oude auto.

Gelukkig wordt de relatie met de garage beter en beter en komt de auto na elk bezoek er wel steeds beter en beter uit inmiddels. Hopelijk snel een eind aan al die bezoeken want kost veel tijd en ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:39
spidertje schreef op woensdag 5 april 2023 @ 19:02:
Voor de mensen die de kwaliteit van de HI5 zo enorm goed vinden sla dit bericht vooral over, en ga niet lopen klagen als je ergens stil komt te staan…..:)

Vandaag is bij mij oa de ICCU vervangen, laden werkt nu weer tiptop zo heb ik begrepen.

De auto staat echter nog aantal bij de garage, wachten op een onderdeel, namelijk een aandrijfas die de geest aan het begeven is.

Ook hier is een TSB voor trouwens, dus er zullen er meer gaan volgen…. Bij mij zon 28k meegegaan. Superkwaliteit dus…..

De nieuwe assen zijn iets zwaarder en hebben een aangepaste constructie zo heb ik begrepen.

Dacht zelf dat eerst me front radar sensor kaduk zou gaan maar nee het was een aandrijfas die met de eer is gaan strijken als volgende standaard issue/kinderziekte.

Blijf erbij, de HI5 is te snel op de markt gebracht en op veel delen net te goedkoop in elkaar gezet. Heb nog nooit in de afg 30jr een auto gehad, heb er rond de 40 ofzo gehad, met zoveel van dit soort issues in slechts iets meer dan een jaar oude auto.

Gelukkig wordt de relatie met de garage beter en beter en komt de auto na elk bezoek er wel steeds beter en beter uit inmiddels. Hopelijk snel een eind aan al die bezoeken want kost veel tijd en ergernis.
Nou word ik eigenlijk wel benieuwd. Lees de berichten tussen de zoute forumleden en jou wel eens mee.
Welke versie van de HI5 heb je eigenlijk? Kllink heel erg als een maandagmorgen gevalletje van de eerst 20 die van de band af rolden zoals je 't omschrijft.

> namelijk een aandrijfas die de geest aan ....

Echt? De aandrijfas? Gewoon dat ik ff geen aannames doe... je rijdt verder 'normaal' enzo? Niet af en toe 'te' flink door de bochten heen? Of stieken toch via de skatebaan ff de halfpipe meegepakt?

Goed.

Inmiddels heeft een collega die de HI5 2 week na mij heeft besteld inmiddels een afspraak staan om de auto op te halen! Noice!

Ik denk AH! dan zal die van mij er vast ook zo zijn :D

Ff gebeld met leaseplan. Nou lang verhaal kort; de levertijd die aangepast was naar week 26 klopte wel voor mij.

// ff kort: ik had de olive green besteld maar zoals jullie weten is vervallen en kun je een blauwe krijgen. Ik heb daar voor gekozen (duh.. bijbetalen voor een kleur zeker. doei) Waarschijnlijk is door een communicatiefout tussen de dealer en leaseplan daar ergens vertraging bij de bestelling gekomen.

Mooi kut. Want dat zou betekenen dat ik ruim 11 maanden zit te wachten straks voordat die bak wordt geleverd.

Wel een leuke auto. Dus we blijven geduldig. :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Is er iemand die dit weet wellicht?? Hyundai SmartApp en issue bij AC laden 80%.

Inmiddels is mijn ICCU vervangen, is het lawaai van de elek waterpomp opgelost en zal er zodra deze vanuit Korea binnenzijn (vermoedelijk komende week uit de fabriek vanuit Korea naar de importeurs) nieuwe aandrijfassen opkomen in kader van de zoveelste TSB....

Andere ICCU leidt ook tot nieuwe issues, namelijk dat ik bij gebruik van de Hyundai Smart Charging app nu merk dat ook nu de stoppen eruit knallen, maar dan bij 80% vol.... als ik de smart app niet gebruik en forceer om te laden lijkt dat wel goed te gaan. Wisselen van 1-3 fasen staat uit, altijd 3 fase gebruik.

Wie weet wat hier de mogelijke oorzaak van kan zijn?

Nog steeds niet alle issues zijn dus opgelost, rammel in de achterklep is er nog steeds... nu dit issues weer met Smart Charging.... nog steeds een kreunende/steunende voortrein linksvoor indien ik een woonerf/drempel oprij (stapvoets en alleen te horen indien naar rechts met full lock zon beetje) en je hoort nu ook een of ander vibrerend geluid van de ventilator/airco als je stilstaat/heel langzaam rijdt uit de ventilatieroosters komen.... stoel zit ook weer wat beweging in (blijkbaar is dat een stad kwaaltje bij de HI5) en dus ook de aandrijfas linksachter die met name in rechterbochten te horen is.

Wel is het rijgedrag nu met de 19 inch velgen/banden, psi druk voor 36 en achter 40, samen met veerpootbrug voor en Eibach Sport Pro kit (3cm naar beneden oa) stukken en stukken erop vooruit gegaan. Wel iets aan vering (comfort zeggen sommigen) ingeleverd maar geen gedein meer na drempels of op de snelweg of zoekend stuurgedrag. Allemaal snaarstrak nu, zal niet ieders smaak zijn wellicht maar het lijkt nu meer op een Alfa dan op een Volvo of Audi als je met de auto rijdt en dat vind ik wel zo fijn :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnekamp
spidertje schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:03:
Is er iemand die dit weet wellicht?? Hyundai SmartApp en issue bij AC laden 80%.

Inmiddels is mijn ICCU vervangen, is het lawaai van de elek waterpomp opgelost en zal er zodra deze vanuit Korea binnenzijn (vermoedelijk komende week uit de fabriek vanuit Korea naar de importeurs) nieuwe aandrijfassen opkomen in kader van de zoveelste TSB....

Andere ICCU leidt ook tot nieuwe issues, namelijk dat ik bij gebruik van de Hyundai Smart Charging app nu merk dat ook nu de stoppen eruit knallen, maar dan bij 80% vol.... als ik de smart app niet gebruik en forceer om te laden lijkt dat wel goed te gaan. Wisselen van 1-3 fasen staat uit, altijd 3 fase gebruik.

Wie weet wat hier de mogelijke oorzaak van kan zijn?

Nog steeds niet alle issues zijn dus opgelost, rammel in de achterklep is er nog steeds... nu dit issues weer met Smart Charging.... nog steeds een kreunende/steunende voortrein linksvoor indien ik een woonerf/drempel oprij (stapvoets en alleen te horen indien naar rechts met full lock zon beetje) en je hoort nu ook een of ander vibrerend geluid van de ventilator/airco als je stilstaat/heel langzaam rijdt uit de ventilatieroosters komen.... stoel zit ook weer wat beweging in (blijkbaar is dat een stad kwaaltje bij de HI5) en dus ook de aandrijfas linksachter die met name in rechterbochten te horen is.

Wel is het rijgedrag nu met de 19 inch velgen/banden, psi druk voor 36 en achter 40, samen met veerpootbrug voor en Eibach Sport Pro kit (3cm naar beneden oa) stukken en stukken erop vooruit gegaan. Wel iets aan vering (comfort zeggen sommigen) ingeleverd maar geen gedein meer na drempels of op de snelweg of zoekend stuurgedrag. Allemaal snaarstrak nu, zal niet ieders smaak zijn wellicht maar het lijkt nu meer op een Alfa dan op een Volvo of Audi als je met de auto rijdt en dat vind ik wel zo fijn :-)
Nadat ik de smart charging app uitgeschakeld heb, zijn mijn problemen met AC laden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
Zonnekamp schreef op zondag 9 april 2023 @ 13:10:
[...]

Nadat ik de smart charging app uitgeschakeld heb, zijn mijn problemen met AC laden opgelost.
Het onderbreken wordt ermee opgelost, maar ik vind dat een “schijnoplossing”. Het is namelijk een work around omdat de auto blijkbaar heel “specifiek” met smart charging omgaat….

Ik wil uiteraard dat dit wel goed werkt en niet dat ik dat zelf moet gaan monitoren of gewoon teveel betaal omdat het 800v platform van Kia/Hyundai hier blijkbaar niet goed mee kan omgaan.

Wie heeft er ervaring mee dat dit wel goed werkt en met welke instellingen op de laadpaal?

Moet erbij zeggen dat met een ICCU die problemen veroorzaakte dit tot 90% laden vrijwel altijd wel goed werkte. Opmerkelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
krizzziz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 08:36:
[...]

Denk dat je het simpeler moet zoeken. Het 800v systeem doet niks bij AC laden thuis, het 800v systeem is om de hoge laadsnelheden bij DC te halen. Dus het wel/niet aan boord hebben van 800v zorgt er niet voor dat je elektrische installatie er thuis uitknalt. Ook Hyundai SmartCharging kan dit niet op zichzelf veroorzaken. Het enige dat de app Hyundai SmartCharging doet is laden stoppen/starten. Meer niet.

Wat wel kan is dat jouw On Board Charger (OBC) stuk is en voor problemen zorgt. Maar ik zie niet staan dat jij ergens anders ook problemen hebt met laden op AC? Als je nergens anders dezelfde problemen ervaart, dan moet je toch echt naar je eigen situatie gaan kijken.
Geen id, als er nu alweer of nog steeds naast de ICCU een onderdeel dat te maken heeft met laden kaduk is….. langzamerhand heb ik haast hele nieuwe auto :)

Hoe is dit vast te stellen of het de OBC is? Ik sluit niks uit maar zie best veel issues met start stop laden en de autos met het 800v platform. Dus vandaar mijn opmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
-CJ schreef op zaterdag 15 april 2023 @ 22:20:
Ah de wekelijkse wel/niet zeuren over de auto en wel/niet positief over de auto discussie.

Zal ik de standaard reacties, antwoorden en conclusies van de vorige keer gewoon quoten? Scheelt jullie typewerk.
Goed id, vul ik het wel even aan met wat er die week kaduk is gegaan.

Heb een nieuwe ICCU, maar helaas…. Er is alweer iets mis mee. Das nr 2, gem minder dan 15k gaan ze hier mee. Zoals iemand al aangaf vermoedelijk de OBC niet in orde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhilippeJoris
Dank U. Zeer interessante link, vooral als je nog verder klikt. Het probleem met de ICCU is reëel. Echter, de opmerking aan het einde van deze link (https://www.theautopian.c...pB383w63ifXq4-huoqHSvq6Zs) is ook belangrijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P_y_-Yr0zPMwTMqZkv7VdK6zq0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/tTTOJp4tHcSMNOXmupxCeYHw.jpg?f=user_large

26 meldingen. Even aannemen dat 90% van de mensen niets zeggen over hun ICCU, kom je in de US op 260 ICCU problemen op 30 000 Ioniq 5s. Dat is 0.87%. Dat is véél.

Afgezien van het feit dat Hyundai dat onder waarborg herstelt, hangt alles af van welk risico je wilt nemen om met een (blijkbaar want ik heb de mijne nog niet) aangename wagen te rijden.

Mijn wagen komt eind 2023 binnen. Laten we maar hopen dat Hyundai tegen dan zijn zaakjes voor elkaar heeft. Als preemptive strike zal ik deze link zeker doorgeven aan mijn dealer. Mijn wagenverzekering heeft trouwens een luik contractuele geschillen })
Pagina: 1 2 ... 13

Let op:
Vragen, opmerkingen en discussies over leveringen: Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic