Bedankt voor alle tips hier van installatie tot aan het inregelen - wat leer'kWh' betaald maar begin mijn 5J lekker aan de praat te krijgen. Heb een flinke Nodered flow gebouwd die een aantal key dingen die ik hier heb geleerd combineerd:
- lage warmtevraag (buitentemperatuur boven de 4 graden) draai op laagst mogelijke frequentie
- zelfde script zorgt voor slow start
- hogere warmtevraag - shift op kamer temperatuur
- Getimede SWW bereiding: tank <40 - tank target omhoog en enable de WP 1x per dag een SWW
- Gezien mijn lage stooklijn - logica om de Tr boven de 19 graden te krijgen binnen de 20min na start (shift +5 bij bepaalde binnen temperatuur
- 'nacht'verlaging tussen 01:00-11:00 van 0.5 graad om bij weinig warmtevraag de koudste Tbuiten te omzeilen
- losse temperatuur sensor schakelt de WP uit bij voldoende warmte in de woning (bij target + 0.3 om langere runs toe te staan)
In essentie geeft de stooklijn een eerste aanzet, maar neemt het shiften de boel redelijk over.
Dat geeft de volgende runs vandaag/gisteren:
Met een temperatuur swing van rond de 0.4 graad, wat ik prima vind.
Daarnaast waterzijdig ingeregeld door de retouren zo goed mogelijk gelijk te houden:
Die verdeler beneden 2 heeft een afwijking op de sensor van een graad, dus zit redelijk in lijn. Moet hier nog even knoeien hoe ik de convector beter mee kan laten doen, maar de flow wordt bijna nihil wil ik de retour gelijk krijgen.
[
Voor 4% gewijzigd door
sailor_dg op 17-11-2022 18:32
]
All-electric | Deye 12KSG04LP3 met 2x Yixiang V2, 32x MB31 314 Ah | Panasonic Aquarea J 5kW | Tesla MY, SmartEVSE | 5.2 kWp PV | Proxmox met HomeAssistant, Docker host, PfSense, TrueNas & Mailcow