Bij mij hebben de groepen bij het raam al leidingen dichter op elkaar in de 30cm voor het raam. Dus Tr kan daar hetzelfde blijven.KaDoos schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 17:15:
[...]
Inderdaad maar dat zijn verschillende ruimtes. In 1 ruimte kun je ook verschillende temperaturen willen, bv de groep voor het raam een iets hogere temperatuur.
Qua comfort maakt het ook niet zoveel uit. Voor rendement is het wel handig als de dT over elke groep ongeveer gelijk is. Met vloerverwarming heb je niet voor niets zo'n heerlijk grote afgifte qua opervlak. Dan is streven naar evenredige verdeling van de afgifte wel zinvol.sjimmie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 16:40:
[...]
Nou, moeten... Hier ligt 1 groep door de (open) keuken waar het helemaal niet erg is dat die iets minder warm wordt. Dat is in de praktijk ook zo want die groep ligt het verste weg en heeft daardoor wat "overtollige lengte".
Oja, en een andere groep gaat naar de hal, waar het zelfs ongewenst is om zoveel warmte te produceren.
Ik zie daarvan niet waarom dat zou moeten, uiteindelijk komt het via 1 leiding weer terug naar de WP en is de Tr van het geheel wat de WP ziet.
Hal ben ik met je eens, is ook andere ruimte. Die knijp ik ook wat meer.
STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock