Toch nog even een tweede poging wagen om te kijken of iemand dit weet. In de handleiding van de J-generatie staat dat van de twee stroomkabels die naar de pomp moeten er ƩƩn achter een aardlekschakelaar type AC moet zitten:
Mijn lokale elektricien heeft geen idee, en mijn warmtepompinstallateur heeft er ook nog nooit van gehoord. Ik vind wel informatie over de verschillen tussen type A en type AC aardlekschakelaars, maar ik lees ook dat type AC in Nederland niet gebruikt zou mogen worden.
Weet iemand hier waarom dit zo is, en wat voor risico ik neem als ik beide kabels achter een gewone aardlekschakelaar type A hang? Hebben jullie twee verschillende typen aardlekschakelaar voor je Pana's?
Tweede vraag: ik wil mijn groepen/installatieautomaten in de meterkast hangen en vanuit daar kabels naar de warmtepomp trekken. CurlyMo schreef eerder in reactie op een vraag van mij dat je dan óók in de warmtepomp weer groepen/installatieautomaten monteert. Waarom zou je dat doen, puur voor het gemak dat je dan ook bij de pomp de stroom eraf kan halen?