Zo ... mijn panasonic draait nu net 2 weken. Een hoop geleerd al, maar ik loop tegen de volgende verdachte situatie aan. Ivm verkeerde SWW tank sensor (niet TSBU gebruiken, is verkeerd) staat de warmtepomp nog op handmatig en heb ik nog maar iets van 3 of 4 keer tapwater laten maken.
- Een vol vat met koudwater zet uit zodra deze verwarmt wordt zonder tapwater vraag (thermische expansie). Ik zat gisteren in bad en mijn badkraan begon ineens te druppen ? (warmtepomp staat nog op handmatig, maar ik had hem op vol SWW verwarmen gezet). Heel vreemd, want ik heb Grohe easyboxen met aan/uit drukknoppen en die druppen echt 0.0 na normaal gesproken.
Ik open het warmwater en het spoot er ineens veel harder uit dan normaal --> WTF ! Toen brak het zweet me toch wel effe uit, wat de ***** is er aan de hand, waarom loopt de tapwater druk op ? Zijn mijn kranen / leidingen / voorraad vat nu kapot gedrukt
- Ik kijk bij de (gloednieuwe) inlaatcombinatie: 8 bar overstort. Oke dat is hoog maar is volgens mij standaard, en al mijn tapwater apparatuur is geschikt voor >8 bar. Hij zit goed aangesloten verder. Ik draai aan die "test" knop op de overstort. Niks ? Er komt geen druppel uit ! Wat ik ook doe hij wil niks overstorten !! . Direct warmtepomp uitgezet natuurlijk en terug naar de tekentafel.
Wat ik gisteren heb gedaan:
- Manometer (0-4 bar helaas, enige wat ik snel kon krijgen) toegevoegd @ tapwater vat. Zonder deze meting weet je eigenlijk helemaal niks.
- Aflaapklep gemonteerd onderop het vat, ik stond ***** 1 uur te kutten om dat vat leeg te maken
- 3 bar veiligheidsoverstort tijdelijk geplaatst direct op het vat + emmertje om te drainen op het vat, loost nu netjes bij 3 bar (normaal SWW druk: 2.5 bar bij mij op zolder) bij opwarmen SWW tank.
Wat ik ga doen:
0-10 bar manometer installeren en checken of die inlaatcombinatie overstort bij 8 bar gaat lozen.

Inlaatcombinatie vervangen zo nodig, maar hij zit op een ongeloofelijke klote plek, dat hele vat moet je er nog net niet voor weghalen