Hallo,
Helaas doet het hier vorige week gemelde probleem (backup heater gaat aan bij overgang buitentemperatuur 5->4 graden en blijft daarna eindeloos/nodeloos aan) zich nog steeds voor (ook na de vorige week gemaakte aangepaste backupheater instelling).
Ik download wekelijks de CVF uit mijn Panasonic en moet constateren o.b.v. mijn bestudering van deze mega dataset dat dit probleem
1) alleen specifiek optreed bij een overgang van de buitentemperatuur van +5 naar +4 graden
2) niet consequent optreed bij deze overgangen (ik schat eens in de drie a vier keer van zo’n event)
3) soms leidt tot het kortstondig inschakelen van de backup heater (precies een sample tijdspanne 1xgezien) maar in tot nu toe 3x een mode waarin de backupheater door de Pana wordt aangezet om nooit meer uit te gaan.
Omdat het ongewenste fenomeen dus niet consequent is; kan het dus niet door enige instelling komen (voor zover die beschikbaar zijn voor mij als gebruiker en installateur) tenzij de Pana firmware niet integer zou zijn (maar die vertrouw ik wel obv de rest van haar gedrag).
Ik heb Panasonic support hierover benaderd; maar die verwijzen simpel (naar het kastje) … de installateur. Ik zelf dus. Erg onbevredigend zeker voor zo n gerenomeerd merk.
Ik verwacht eigenlijk dat niemand in dit forum me hier verder mee kan helpen; maar zou graag in contact komen met mensen die soortgelijke onverklaarbare problemen met de backup heater regeling ondervinden.
Mvg. Steven