Het is dan zo ver M'n 7J draait

even wat stats omdat het een wat onmogelijke installatie leek in eerste instantie.
Zonder buffer met 300L SWW met XL spiraal. 28mm hoofleiding, 22mm naar radiatoren/vvw.
momenteel de bijgeleverde panasonic thermostaat in gebruik icm stooklijn
Stille modus Niveau 3 maar aangezet voor de zekerheid.
jaren 60 rijtjes woning met nieuwe dakopbouw.Houten vloeren alles geïsoleerd naar huidige standaard.
20m2 droogbouw Vvw open verdeler zonder pomp(NEO20, 125mm HoH 16x2 buis) met daarop laminaat
3 bestaande (overbemeten) dikke radiatoren (slaapkamers / washokje)
3 Jaga tempo's in de nieuwe opbouw/gang ivm koudeval wou ik daar wat meer vermogen
1 handoekradiator (badkamer)
1 T22 radiator (aanbouwtje)
Hij draait nu heel de dag op 24hz 35/30 graden. Flow tussen 12-15 L/min
Leuk feit is dat die oude dikke radiatoren het supergoed doen, ze geven meer warmteaf dan de jaga's
die 1.5x keer meer vermogen zouden moeten hebben bij de lagere temperaturen (35Ta 40Tr bij 7 graden buiten)
stooklijn 30 bij 15 en 40 bij -5 ingesteld als proef. lagere temperaturen gaf te kleine delta T en begon enorm te pendelen.
Dankzij dit forum heb ik de stap durven nemen naar een redelijk eenvoudige betaalbare WP installatie.
Nu tweaken! Voor heen stookte ik het huis met de lucht/lucht airco's warm maar dat is enorm oncomfortabel
en ik zie nu al een MEGA verschil in verminderend stroom verbruik.
Ik heb shifting via TADO geprobeerd, maar ik merkte dat bij een shift de WP uitschakelde en daarna weer verder ging. Er staat bij Zone 1 "operation for zone 1" ON or OFF ik laat die op "on" staan. lijkt me dat de wp dan aan zou moeten blijven?> of zie ik iets over het hoofd? of misschien moet ik de installatie even eerst zonder shifting door tado laten draaien om te kijken of het comfortabel genoeg is?
Hoe shift ie precies? gaat de stooklijn dan met 1 stap in zn totaliteit omhoog of de temp op de thermostaat?