[quote]CurlyMo schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:12:
En het is weer tijd voor een update van mijn ESPEasy firmware.
Mogelijkheden:
- Sturen op minimaal compressor vermogen vanaf een Tb setpoint.
- Corrigeren van minimaal vermogen wanneer opwarmen te lang duurt (vanaf een Tb setpoint).
- Stooklijn correctie om WP actief te houden bij bereiken kamertemperatuur.
- Nachtverlaging
- WAR
Zie mijn dashboard op https://pv.pilight.nl/wp.html hoe dat er concreet uit ziet.
Ik vraag me echt af of dit winst oplevert?
Heb er gene tijd voor maar al een keer ergens een goede how to voor hebt, wil ik mss wel eens aan beginnen. Maar ik vraag me echt af of dit dus winst oplevert.
Heb je vergelijk met en vergelijkbare dag zonder?
Zal deze ook naar ts verwijzen,
Je vraag denk je dat het lager kan, is niet echt relevant toch?
De mijn gaat iets lager maar wat zegt dat of je rendement/warmteverlies/afgifte enz ?
Hoe dan ook ik blijf je grafieken vreemde dat vinden spugen.
Ook je gemiddelde cop van 5.7 .. erg mooi, maar klopt dit?
Nachtverlaging is inn grote topic al jaren onderwerp van.. of dit rendement oplevert.
En de war zoals jij hem erbij maakt, wat is er verschil tov war in de pana?
Vreemd dat je geen DF had, wat is je vochtigheid, die zie je niet in grafieken.[ wij wonen te ver uit elkaar denk ik ]
Je zegt 21 graden, maar in je grafieken staat..
Kun je niet iets met graaddagen erin maken? Dat is toch de TOOL om je woningen te vergelijken?
Je stopt er zeeen van tijd in, erg leuk, en mooi spul. Maar levert het echt [ aantoonbaar ] wat op?
Maar ik ben bijv. erg benieuwd naar al Tr. hoe lopen die?
En het is weer tijd voor een update van mijn ESPEasy firmware.
Mogelijkheden:
- Sturen op minimaal compressor vermogen vanaf een Tb setpoint.
- Corrigeren van minimaal vermogen wanneer opwarmen te lang duurt (vanaf een Tb setpoint).
- Stooklijn correctie om WP actief te houden bij bereiken kamertemperatuur.
- Nachtverlaging
- WAR
Zie mijn dashboard op https://pv.pilight.nl/wp.html hoe dat er concreet uit ziet.
Ik vraag me echt af of dit winst oplevert?
Heb er gene tijd voor maar al een keer ergens een goede how to voor hebt, wil ik mss wel eens aan beginnen. Maar ik vraag me echt af of dit dus winst oplevert.
Heb je vergelijk met en vergelijkbare dag zonder?
Zoals gezegd de opzet, maar hoe het precies moet icm Domoticz:-) .@Dylantje2 Hier dus de opzet waar jij eerder naar vroeg. Ondertussen pruttel ik met een Ta van 33 voort. Denk je nog steeds dat dat lager moet kunnen?
Zal deze ook naar ts verwijzen,
Je vraag denk je dat het lager kan, is niet echt relevant toch?
De mijn gaat iets lager maar wat zegt dat of je rendement/warmteverlies/afgifte enz ?
Hoe dan ook ik blijf je grafieken vreemde dat vinden spugen.
Ook je gemiddelde cop van 5.7 .. erg mooi, maar klopt dit?
Nachtverlaging is inn grote topic al jaren onderwerp van.. of dit rendement oplevert.
En de war zoals jij hem erbij maakt, wat is er verschil tov war in de pana?
Vreemd dat je geen DF had, wat is je vochtigheid, die zie je niet in grafieken.[ wij wonen te ver uit elkaar denk ik ]
Je zegt 21 graden, maar in je grafieken staat..
Kun je niet iets met graaddagen erin maken? Dat is toch de TOOL om je woningen te vergelijken?
Je stopt er zeeen van tijd in, erg leuk, en mooi spul. Maar levert het echt [ aantoonbaar ] wat op?
Maar ik ben bijv. erg benieuwd naar al Tr. hoe lopen die?
[ Voor 82% gewijzigd door Dylantje2 op 26-12-2020 18:44 ]
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520