Sacrada schreef op dinsdag 31 maart 2026 @ 22:06:
Nu heeft hij de vraag of ik zijn voordeur kan voorzien van een videodeurbel, zodat mensen via NFC, tags, of iets dergelijks toegang kunnen krijgen tot het pand. Daarnaast wil hij ook op afstand het rolluik kunnen bedienen via de Ubiquiti app.
Ik heb gezien dat Ubiquiti de Door Hub en Gate Hub aanbiedt. Moet ik voor zowel de voordeur als het rolluik beide hubs aanschaffen, of volstaat één van de twee? Ik kom ook verschillende starterkits tegen, maar ik weet niet goed welke het beste past.
Alvast bedankt!
Ik heb dezelfde situatie, een voordeur met motor slot en een garage roldeur. Ik heb gekozen voor de volgende setup:
Aansturing:
Gate hub
Aangesloten via PoE
Voordeur:
G3 Reader Pro, word gebruikt als deurbel en het openen van de voordeur m.b.v. iPhone of Apple watch
Reader via ethernet aangesloten op de Gate Hub
Motorslot aangesloten op de "Side Door", droog contact met losse voeding voor het motor slot
Garage deur:
G3 Reader, alleen voor het openen van de roldeur m.b.v. iPhone of Applewatch. Sluiten via drukknop
Reader via ethernet aangesloten op de Gate Hub
Motor aangesloten op de "Gate Operator output"
De access control werkt prima, over de deurbel functionaliteit heb ik nog een paar opmerkingen die al meerdere malen op het UI forum zijn gemeld maar nog steeds niet zijn opgelost:
Video kwaliteit van de G3
- Reader Pro, ik heb behoorlijk wat tegenlicht (zon in de rug van bezoekers) en het camera beeld is erg donker. Wellicht is de G6 Entry een betere oplossing, ga ik nog onderzoeken
- De deurbel bedien je door het bel icoontje omhoog te swipen of langere tijd vast te houden. Niet echt intuitief en er is gevraag voor een derde optie "touch to ring"
- Als de deurbel gaat, stopt deze niet met bellen als de deur handmatig wordt geopend, ondanks dat er een deur sensor is aangesloten.
Mijn opstelling is alleen te realiseren als de beide deuren redelijk dicht bij elkaar in de buurt zijn, de hub is de centrale oplossing en alles wordt daar op aangesloten (readers, sloten, deurcontacten) grote afstanden voor al deze bekabeling gaat niet werken. In dat geval zou ik kiezen van een hub mini voor de voordeur en afhankelijk van de interface naar de rol deur een Gate hub of ook een hub mini/
Hoop dat je hier iets aan hebt, succes!