Dat heb ik niet gezegd/gesuggereed, dat haal je toch echt zelf eruit.
Waarom is hetgeen wat ik zeg zwartwit?
Racisme gaat uiteindelijk over inclusion, en eender welke reden/argumentatie/drogreden dat mensen dan ook gebruiken om ertegenin te gaan wanneer het aan de kaak gesteld wordt, is geen blijk van inclusion. Inclusion gaat zich om de identiteit en betrokkenheid van de medemens. I don't know about you, maar dat noem ik toch echt sociaal-zijn naar je medemens toe. Juist dat zwartepietenverhaal...het is al zolang gaande, al zolang ik oud ben, en nu pas wordt er beetje bij beetje iets gedaan (zeer zeker niet van harte, want men blijft discussieren erover terwijl het eigenlijk vrij simpel is: het is een racistische karikatuur en die moet aangepast worden wil je pro-inclusion zijn, klaar). Het erover blijven discussieren en steeds maar weer oude en nieuwe dingen erbij halen is ook een veilig kader om in te blijven, want dan hoef je niet echt tot actie over te gaan...
De discussie schiet wat mij betreft nu volkomen de verkeerde kant op. In plaats van proberen de linkse ideeën "mainstream" te maken worden goedbedoelende partijen nu weggezet als "niet links". Dan maak je er een soort van niche van.
Ik zie eerlijk gezegd niet goed wat mijn aandeel erin is dat "deze discussie" de verkeerde kant op zou gaan.
Goedbedoelende partijen...Sorry, we kopen niks voor bedoelingen. Acties, daden, dáár gaat het om. En als de SP ervoor kiest om te verkondigen dat joodse karikaturen tijdens carnaval mogelijk zijn, dan houdt het gewoon op. Dat is één van de kernwaardes van links-zijn wat mij betreft, en daarom bestempel ik de SP niet meer als écht links, maar deels links.
Als bovenstaand voor jou NIET betekent dat ze niet-links zijn, en het ermee door kan, dan is dat je goed recht/mening.
Hetzelfde met GL, als ze pretenderen links te zijn en dan toch het leenstelsel invoeren, of zomaar een begroting accorderen terwijl dat best grote gevolgen heeft voor de arbeidersklasse en (lagere) middenklasse dan vind ik dat geen linkse acties.
Ik zeg overigens ook niet dat het slechte partijen zijn, ik stel alleen maar aan de kaak dat écht links gedachtegoed niet volledig aanwezig is bij gevestigd-links. Het is wat het is en ik denk dat ik dat dan harder "bestraf" dan jij. Dat voorbeeld van continu water bij de wijn doen als het op groenlinks aankomt kan ik niet door de vingers zien, hetzelfde met die joodse karikaturen met carnaval. Sorry, bij mij is het dan gewoon klaar. Het is aan eenieder om voor zichzelf te bepalen waar hij/zij de standaard legt van wat acceptabel genoeg is...
[
Voor 9% gewijzigd door
Deathchant op 29-07-2021 14:50
]