• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 18-09 21:51
Iemand ervaring met de AirPods Max op de fiets? Ik heb het een keer geprobeerd met een Sony met ANC maar ik vond dat eigenlijk niet heel comfortabel en bellen was al helemaal een ramp (heel veel windruis).

En, niet heel onbelangrijk, is het verkeer goed te horen met transparency aan?

omniscale.nl

• Eric H
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 17-09 07:34
Ben ik nou gek of zijn de losse oorschelpen ook nog niet te koop bij Apple ??

Eric, Signing off !!

Eric H schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 08:06:
Ben ik nou gek of zijn de losse oorschelpen ook nog niet te koop bij Apple ??
Jij bent gek :P

https://www.apple.com/nl/...60586c25393ae52a124fa8314

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Eric H
Dat is genoegzaam bekend inderdaad........ :+

Bedankt in ieder geval voor de link.
Weet niet wat ik verkeerd deed maar kwam ze gewoon niet tegen.......

Eric, Signing off !!

Eric H schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Dat is genoegzaam bekend inderdaad........ :+

Bedankt in ieder geval voor de link.
Weet niet wat ik verkeerd deed maar kwam ze gewoon niet tegen.......
Vind al die Airpod producten niet heel duidelijk te vinden hoor.

Ze stonden op de Apple website > Music > Muziekaccessoires pagina.

• Eric H
Ben blij dat ik dan niet de enige ben dit dit ervaart.

Jammer trouwens dat de levertijd van de rode en blauwe zo lang is.
Lijkt mij (en waarschijnlijk dus heel veel anderen) een mooie combinatie met mijn SpaceGray Max

Eric, Signing off !!

• Xilantof
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:48

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

edit. verkeer gelezen.

[Voor 94% gewijzigd door Xilantof op 24-03-2021 14:53]

Fotografie en bouwen.

• Eric H
Op 11 Maart de bestelling bij Amazon gedaan, prijs gaf daar toch de doorslag ( 518,19 bij Amazon vs 629,- bij Apple) Enige nadeel was de onduidelijke levertermijn, maar ach, dit was bij wel meer aanbieders het geval.

Tot afgelopen maandag werd er door Amazon geen levertijd afgegeven.
Echter op maandag kreeg ik een update dat levering verwacht werd op 7 April.
Prima, er was vooruitgang. Weliswaar nog twee weken langer wachten, maar soit.

Vandaag wederom een update van Amazon.
Levering wordt verwacht op 28 April Maart !!

Dus nog even een paar dagen Youtube filpmjes bekijken van reviews als voorbereiding op de pret.
Ben benieuwd wat ik er van ga vinden.

Zal de Max gaan gebruiken naast mijn Pro's, waarbji ik de Pro's meer bij het sporten zal gebruiken en de Max voor films en muziek.

Ondertussen bij onze Chinese vrienden al wat accessoires besteld, waaronder een "normale" case om de koptelefoon in op te bergen. Deze heeft trouwens dezelfde functionaliteit als de "BH" die Apple erbij levert.
Dus "low-powermode" zodra de koptelefoon erin gaat.

Verder nog wat siliconen hoesjes voor over de "cups", gewoon omdat ik het grappig vind om af en toe een andere kleur te hebben. Wellicht dat ik bij Apple nog twee setjes oorschelpen bestel in rood en blauw.

Eric, Signing off !!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Denk dat het een gevalletje van uitstel komt afstel wordt. @Eric H

[Voor 4% gewijzigd door Rivanov op 24-03-2021 15:26]

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• Eric H
Rivanov schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:26:
Denk dat het een gevalletje van uitstel komt afstel wordt. @Eric H
Hahaha....zie nu dat ik een type-fout heb gemaakt...... :z

Levering is op 28 MAART (en niet April) gezet...... 8)7

Zal het in mijn oorspronkelijke bericht ook even aanpassen.

Eric, Signing off !!

• posttoast
posttoast schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 21:17:
Iemand ervaring met de AirPods Max op de fiets? Ik heb het een keer geprobeerd met een Sony met ANC maar ik vond dat eigenlijk niet heel comfortabel en bellen was al helemaal een ramp (heel veel windruis).

En, niet heel onbelangrijk, is het verkeer goed te horen met transparency aan?
Iemand? :)

omniscale.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eric H
Nope, nog niet.

Maar denk dat ik op de fiets eerder m'n Pro's ga gebruiken dan de Max.

Mijn Max wordt vanavond geleverd, zal van het weekend bij tijd en gelegenheid eens een rondje op de fiets doen en je feedback geven.

Let wel, bij bellen wordt er natuurlijk een microfoon aangezet in je koptlefoon, natuurlijk zal deze dan, buiten je stem, ook windgeruis oppakken. Dat lijkt me niet te voorkomen.

Verder is "hinderlijk" moeilijk te kwantificeren. Wat ik als acceptabel ervaar kan voor jou onacceptabel zijn.

Vwb transparency mode staan er een aantal filmpjes op Youtube van mensen die dit testen.
Mijn perceptie is dat testers er zeer over te spreken zijn.

[Voor 12% gewijzigd door Eric H op 26-03-2021 10:13]

Eric, Signing off !!

• Eric H
Nou, update....

Gisteravond stond de DHL met mijn langverwachte Max op de stoep.
Ik ben niet iemand van de lange "unboxing" verhalen met hoe de verpakking voelt, waar het naar ruikt, hoe ik me er bij voel.......bleghhh.....

Tis een koptelefoon, that's it. (al moet ik eerlijk bekennen dat ik er wel erg naar uitgekeken heb).

Ben hiervoor in het bezit geweest van een Sony XM3, maar ben nu eenmaal een fervent Apple gebruiker, dus toen Apple met de Max kwam wist ik al dat ik deze wilde hebben.
Naast de Max heb ik ook de Pro's, maar die heb ik vanochtend afgegeven ivm het inruil/reparatieprogramma wat Apple hiervoor heeft. (ivm kraken en piepen)

Maar vanochtend dus op de fiets, zoals belooft, naar de AMAC om mijn Pro's in te leveren.

Is er sprake van windgeruis; Absoluut !
Zowel met ANC aan als uit hoor je de wind; weliswaar met ANC aan minder, maar je hoort het nog steeds.
Zoals gezegd, ik ben ook in het bezit geweest van de XM3's en daar was het net zo, dus wat dat betreft niets schokkends. Tevens moet ik opmerken dat er hier (Zoetermeer) op dit moment een redelijk 'straf briesje' staat.

Zoals ik al eerder heb aangegeven zal ik de Max ook voornamelijk thuis gebruiken, of als ik een stukje ga wandelen. Voor actievere zaken zoals hardlopen en fietsen blijf ik gewoon de Pro's gebruiken.

Terwijl ik dit aan net typen ben heb de Max op m'n hoofd (Dire Straits / Alchemy) en tjongejonge,ze klinken wel hoor !!
Superstrak geluid, vol details zowel op laag als op hoog volume.
ANC werkt prima, dit kende ik al van de XM3's, maar om nou te zeggen dat dit significant beter is......mwoahh.
Daar zal ik de Max een langere tijd voor moeten gebruiken.

Transparancy....... Out of this world (vergeleken met de XM3)
Zoveel beter, natuurlijker gelijk met transparancy aan.
Ik was het al in diverse reviews tegengekomen, maar hier heeft Apple echt wel een kunststukje afgeleverd.
Met de XM3's had ik altijd het gevoel/gehoor alsof ik mezelf kunstmatig hoorde praten, onnatuurlijk.
Dat is met de Max absoluut niet het geval.

Dan tot slot even een tip :
Via Ali en aanverwante sites kun je siliconen cups kopen waarmee je de oorschelpen een ander kleurtje kan geven. NIET DOEN !!! Deze veroorzaken bij mijn Max een soort resonerend geluid.
Ik moet nog even uitzoeken of dit komt doordat ik ze er niet nauwkeurig genoeg opdoe (openingen in cup niet goed uitgelijnd met openingen in Max) of dat het ergens anders aan ligt. Ga hier nog wel even mee experimenteren. Keep you posted.

Voor nu was dit mijn verhaal, hoop dat jullie er wat aan hebben.

Eric, Signing off !!

• Eric H
Aanvulling op de siliconenhoesjes :

Deze luisteren zeer nauw met plaatsen. Wanneer je deze deels over 1 van de openingen in de oorschelpen laat zitten krijg je resonantie.
Nu even met goed licht even wat meer aandacht besteed aan de plaatsing en er dus voor gezorgd dat alle openingen vrij zijn.

Resultaat, geen resonantie meer.

Gelukkig maar want ik vind het eerlijk gezegd wat wat hebben om er af en toe een ander kleurtje op te gooien.

Wellicht binnenkort ook nog wat ‘oorkussens’ in andere kleuren bestellen bij Apple.

Eric, Signing off !!

• posttoast
Dank @Eric H :)

Waar ik nog benieuwd naar ben: hoe goed hoor je het verkeer op de fiets?

omniscale.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eric H
posttoast schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:51:
Dank @Eric H :)

Waar ik nog benieuwd naar ben: hoe goed hoor je het verkeer op de fiets?
Als je transparency aanzet is het net alsof je gen koptelefoon ophebt, dit is natuurlijk wel afhankelijk van het volume van de muziek dat je afspeelt.

Anders gezegd, als je geen muziek opzet en je zet de Max op transparency dan is het qua geluid net alsof je geen koptelefoon ophebt. Maar dan ook echt alsof je geen koptelefoon ophebt.
Hierin is de Max echt significant beter dan de Sony die ik gehad heb.

Kijk, zet je transparency aan maar zet je vervolgens je muziek op standje 100 dan hoor je natuurlijk de omgevingsgeluiden niet meer, maar dat lijkt me logisch.

Ik ben nu op kantoor aan het werk met de Max op m'n hoofd, transparency aan, en het volume op ca. 30% en ik hoor mezelf dit bericht typen op mijn toetsenbord. Ook kan ik mijn collega, die een metertje of 5 bij mij vandaan zit, een telefoongesprek horen voeren. Niet woordelijk, maar ik kan hem horen praten.

Voor de volledigheid heb ik NU even ANC geactiveerd en ik kan mezelf niet eens horen typen op het toetsenbord. (met gelijkblijvend volume, 30%, van de Max)

Als ik meer praktijktesten moet doen, let me know ;-)

Eric, Signing off !!

• posttoast
Helemaal duidelijk, ontzettend bedankt voor het testen :)

omniscale.nl

• Relight89
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 11-09 09:52
Iemand zicht op de levertijden? Sinds 20 februari een bestelling gedaan bij MaxICT, maar kreeg daar wisselende antwoorden...Verwachte levertijd zou 30-3 zijn...
Relight89 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:27:
Iemand zicht op de levertijden? Sinds 20 februari een bestelling gedaan bij MaxICT, maar kreeg daar wisselende antwoorden...Verwachte levertijd zou 30-3 zijn...
Gaat wel opschuiven. Apple had deze week voorraad voor levering volgende dag. Nu 21 april zie ik.

CoolBlue heeft twee tweede kansjes voor €590 ook.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Nu online

Rivanov

Apple freak

Zilver en Groen voor €592 in de Tweedekans op Coolblue.

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• frankegiani
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 17-09 21:14
Alle kleuren gewoon in de fysieke apple store op te halen, vandaag nog. Roze alleen in Haarlem.

• frankegiani
@donstil al zicht op levering van de Max Stand?

Acties:
  • +2Henk 'm!
frankegiani schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 08:28:
@donstil al zicht op levering van de Max Stand?
Ik zit in de super Early bird groep, die eerste 100 zouden in mei geleverd moeten worden.
Maar ja is wel Kickstarter natuurlijk. Dus zal wel september worden :P

• frankegiani
Ik vind deze stand uit de Apple Store erg fraai, maar geen oplaadmogelijkheid en geen magneten. En volgens mij ook niet te koop.

[Voor 19% gewijzigd door frankegiani op 03-04-2021 21:00]

• frankegiani

Acties:
  • +4Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 23:12
frankegiani schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:55:
Ik vind deze stand uit de Apple Store erg fraai, maar geen oplaadmogelijkheid en geen magneten. En volgens mij ook niet te koop. [Afbeelding]
Dan is misschien deze iets voor jou

https://benksglobal.com/products/airpods-max-stand

frankegiani schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 20:55:
Ik vind deze stand uit de Apple Store erg fraai, maar geen oplaadmogelijkheid en geen magneten. En volgens mij ook niet te koop. [Afbeelding]
Ooh die is wel tof ja!

Opladen is jammer. Die deep sleep functie lijkt wel te verwaarlozen, dus dat vind ik dan weer minder spannend.

Grappig, ik heb er even een besteld :)
Edit: €24,89 met Shipping.

[Voor 3% gewijzigd door Donstil op 03-04-2021 23:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankegiani
Die Benks kwam ik toevallig vrijdag ook nog tegen na goed zoeken, thx.
Ziet er goed uit, twijfelde omdat er geen 'gat' in zat bij de stof.
Slechte marketing trouwens van dat bedrijf want moet er echt bewust op zoeken en je komt 'm anders nergens tegen, ook niet op andere fora.
Ik ga 'm toch ook maar even uitproberen.

[Voor 53% gewijzigd door frankegiani op 04-04-2021 07:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankegiani
Deze tijdelijke oplossing werkt hier trouwens ook prima.

[Voor 60% gewijzigd door frankegiani op 04-04-2021 11:07]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eric H
Zo'n standaard moet ik denk ik ook eens voor gaan kijken....

Wat mij trouwens steeds meer opvalt aan de Max is het totale gebrek aan geluidsdoorgifte van de koptelefoon zelf. Hier bedoel ik mee dat als je iets verstelt of beweegt aan de koptelefoon, dat er zo goed als geen geluidsdoorgifte is in je oorschelpen.
Dit valt des te meer op als ik bijvoorbeeld de Teams headset van mijn werk opzet/gebruik. (Jabra Evolvo 75 Wireless Headset)
Als ik hiervan bijvoorbeeld de hoofdband verstel, of de microfoon even goedzet, dan resulteert dit direct in geluid "all over the place" Zo'n soortgelijke ervaring had ik ook met de Sony WMX3's.

Kijk, van zo'n Jabra setje kan ik het me wel voorstellen, maar bij die Sony's viel me dit wel tegen.

Tevens afgelopen weekend mijn vers omgewisselde Airpod Pro's weer opgehaald. Kan gevoelsmatig zijn, maar die klinken een stuk beter dan degene die ik bij de Amac had achtergelaten. Volume is beter, geluidskwaliteit is veel beter. Plus, en daar heb ik ze voor weg gebracht, resonantie en piepen is vanzelfsprekend opgelost.
Goede service van Apple deze kosteloze omruilservice voor een koptelefoon die ik 2 jaar geleden gekocht heb.

[Voor 23% gewijzigd door Eric H op 06-04-2021 08:54. Reden: Typefoutjes plus aanvulling]

Eric, Signing off !!

• giantgiantus
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 07:52
Eric H schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 08:47:
Zo'n standaard moet ik denk ik ook eens voor gaan kijken....

Wat mij trouwens steeds meer opvalt aan de Max is het totale gebrek aan geluidsdoorgifte van de koptelefoon zelf. Hier bedoel ik mee dat als je iets verstelt of beweegt aan de koptelefoon, dat er zo goed als geen geluidsdoorgifte is in je oorschelpen.
Dit valt des te meer op als ik bijvoorbeeld de Teams headset van mijn werk opzet/gebruik. (Jabra Evolvo 75 Wireless Headset)
Als ik hiervan bijvoorbeeld de hoofdband verstel, of de microfoon even goedzet, dan resulteert dit direct in geluid "all over the place" Zo'n soortgelijke ervaring had ik ook met de Sony WMX3's.

Kijk, van zo'n Jabra setje kan ik het me wel voorstellen, maar bij die Sony's viel me dit wel tegen.

Tevens afgelopen weekend mijn vers omgewisselde Airpod Pro's weer opgehaald. Kan gevoelsmatig zijn, maar die klinken een stuk beter dan degene die ik bij de Amac had achtergelaten. Volume is beter, geluidskwaliteit is veel beter. Plus, en daar heb ik ze voor weg gebracht, resonantie en piepen is vanzelfsprekend opgelost.
Goede service van Apple deze kosteloze omruilservice voor een koptelefoon die ik 2 jaar geleden gekocht heb.
Je moet ook de pro’s af en toe schoonmaken :)

• stevenj95
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 21:58
Thanks deze is perfect, lurk dit topic al een tijdje! Als het goed is komt die van mij morgen binnen, retourdealtje van Belsimpel.

Jammer dat de stand wit is, mijn nieuwe setup is namelijk vooral zwart. Heb nog ergens een bus zwarte plastidip, twijfel om dat eens te proberen. Voor het geld durf ik dat wel aan >:)

SR+ Pearl White / Black / 18" Aero

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 07:37
stevenj95 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 10:45:
[...]

Thanks deze is perfect, lurk dit topic al een tijdje! Als het goed is komt die van mij morgen binnen, retourdealtje van Belsimpel.

Jammer dat de stand wit is, mijn nieuwe setup is namelijk vooral zwart. Heb nog ergens een bus zwarte plastidip, twijfel om dat eens te proberen. Voor het geld durf ik dat wel aan >:)
Ik wacht wel op een nette zwarte variant. Zal vanzelf wel een keer komen.

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• MarcoKL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 09:45

MarcoKL

That's a huge b*tch!

Ik heb iets geks, vind ik :-)

Ik werk dagelijks op een MacBook en als ik een telefoon gesprek wil voeren via mn iPhone dan pakt deze dat goed op, maar zodra ik ophang dan gaat de 'Muziek' app opstarten op mijn Mac en begin hij met afspelen. Iemand enig idee waarom deze start zodra ik ophang op mijn iPhone?

• Chesterrr
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 10:56
Chesterrr schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 06:48:
Gister de kabel ontvangen, wat een dun ding. Zou mij verbazen als hij de zomer zou halen.
En de kabel is gesneuveld. Om aanspraak te maken op garantie moet ik langs bij een retail store of service centrum. Garantie kan niet per post worden afgehandeld, ondanks dat de kabel bij Apple is gekocht 8)7

[Voor 29% gewijzigd door Chesterrr op 12-04-2021 10:18]

• giantgiantus
Chesterrr schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:14:
[...]

En de kabel is gesneuveld. Om aanspraak te maken op garantie moet ik langs bij een retail store of service centrum. Garantie kan niet per post worden afgehandeld, ondanks dat de kabel bij Apple is gekocht 8)7

[Afbeelding]
Wat een gekke service inderdaad. Hoe is de kabel gesneuveld?

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:16
Zijn er hier brildragers icm de Airpod max?

Ik heb deze via mijn werkgever kunnen bestellen (samen met andere zaken, bonusgerelateerd) en omdat ze in proportie goedkoop zijn op deze manier (minder dan de helft van de adviesprijs), maar vind nergens of deze goed werken voor brildragers.

Use case zou eigenlijk voor microsoft teams zijn als dat kan want ben dat kabeltje wel beu.

• giantgiantus
Engineer Stewie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:26:

Ik heb deze via mijn werkgever kunnen bestellen (samen met andere zaken, bonusgerelateerd) en omdat ze in proportie goedkoop zijn op deze manier (minder dan de helft van de adviesprijs), maar vind nergens of deze goed werken voor brildragers.

Use case zou eigenlijk voor microsoft teams zijn als dat kan want ben dat kabeltje wel beu.
Brildragend en groot hoofd. Zit erg goed. Veel beter dan andere koptelefoons.

• Engineer Stewie
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 23:16
giantgiantus schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:38:
[...]

Brildragend en groot hoofd. Zit erg goed. Veel beter dan andere koptelefoons.
Ik heb niet zo een groot hoofd. Maar klinkt veelbelovend.

• 20.04.1993
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 30-04 04:41
*snip* spam

[Voor 98% gewijzigd door Daedalus op 14-04-2021 17:04]

• 20.04.1993
  • Registratie: april 2021
  • Laatst online: 30-04 04:41
*snip* spam

[Voor 89% gewijzigd door Daedalus op 14-04-2021 17:04]

• MysticX
  • Registratie: november 2013
  • Niet online
Engineer Stewie schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:26:

Ook een brildrager hier B)

Maar ook bij mij zitten ze prima. Bij de Sony's had ik daar nog wel last van, maar bij deze gelukkig niet :)

Desktop: AMD Ryzen 9 5900X/MSI B550 Tomahawk/AMD RX 6900 XT // MBP 16" 2019 i9/64GB/8TB/5500M // iPhone 12 Pro Max 512GB Silver // iPad Pro 11 inch 256GB Space Gray

• lamarkla
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 02-09 16:58
Op r/airpodsmax is er reclame gemaakt voor dit product door nep accounts vanuit Benksglobal;
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Ik geloof dat deze personen ook dit Tweakers forum hebben gevonden, kijkend naar de foto's die @20.04.1993 zojuist heeft geplaatst. Die komen namelijk overeen met de foto's van die nep accounts op Reddit.

[Voor 6% gewijzigd door lamarkla op 14-04-2021 16:29. Reden: spelling is moeilijk </3]

Ooh dat ziet er best goed uit alleen besef mij ineens dat de mijne nooit bezorgd is. Ook geen verzendbevestiging ofz.

• Daedalus
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

lamarkla schreef op woensdag 14 april 2021 @ 16:12:
[...]

Op r/airpodsmax is er reclame gemaakt voor dit product door nep accounts vanuit Benksglobal;
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Ik geloof dat deze personen ook dit Tweakers forum hebben gevonden, kijkend naar de foto's die @20.04.1993 zojuist heeft geplaatst. Die komen namelijk overeen met de foto's van die nep accounts op Reddit.
Yup, goed gespot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Ondanks dat ben ik toch nog wel benieuwd.
De mijne is inmiddels onderweg (uit China dat wel). Dus ergens in september zal ik wat foto’s posten.

• frankegiani
Die van mij ook, nu op internationaal AirPort.
Ben benieuwd😁
Ik las trouwens op een forum dat er over ca een maand een zwarte versie zou komen.

[Voor 39% gewijzigd door frankegiani op 14-04-2021 22:14]

• frankegiani
https://www.gizmochina.com/2021/04/13/383897-apple-airpods-max-clone-china-specs-features/

• frankegiani
Clone. 😌
https://www.gizmochina.co...one-china-specs-features/

[Voor 6% gewijzigd door frankegiani op 14-04-2021 22:33]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 07:30
Voor wie nieuwsgierig was: ja, je kan de earcups met je gewone was meewassen (op 40 graden) en drogen in een droger.

Geen spam account wel echte foto’s. Stand kwam vandaag, mooi degelijk ding wel, tot ik “the Max stand” heb van Kickstarter ga ik deze zeker gebruiken.

• TheKerremenke
@Donstil Mooi. 👍🏽 Ben benieuwd wanneer die van mij hier is.

iPad Pro 2017  iPhone 12 Pro Pacific Blue  Apple Watch Series 6 Product Red  Apple TV 4K & HD  HomePod Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

• frankegiani
@Donstil ziet er goed uit! Mooi ding!
Zie ik het nu goed dat de Max echt volledig op de beugel hangt en de fabric helemaal niet 'indeukt'?
Ik ben benieuwd wanneer mijne vanaf 'Arrived at AIRPORT of Destination' thuis arriveert.

[Voor 29% gewijzigd door frankegiani op 17-04-2021 18:52]

frankegiani schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 18:45:
@Donstil ziet er goed uit! Mooi ding!
Zie ik het nu goed dat de Max echt volledig op de beugel hangt en de fabric helemaal niet 'indeukt'?
Ik ben benieuwd wanneer mijne vanaf 'Arrived at AIRPORT of Destination' thuis arriveert.
Ja hangt goed. Geen belasting op de band idd.

Edit: Wel viel me op dat de band best wel geel geworden is, tov dat witte plastic waar hij op hangt. Morgen maar weer eens schoonmaken.

[Voor 14% gewijzigd door Donstil op 17-04-2021 19:12]

• giantgiantus
Donstil schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 19:11:
[...]

Ja hangt goed. Geen belasting op de band idd.

Edit: Wel viel me op dat de band best wel geel geworden is, tov dat witte plastic waar hij op hangt. Morgen maar weer eens schoonmaken.
Af en toe je haar wassen 🤣

Toch is het denk ik niet handig voor de batterij toch? Als ik hem niet in de bh stop blijft hij verbinding houden met m’n iPhone.
giantgiantus schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:28:
[...]

Af en toe je haar wassen 🤣

Toch is het denk ik niet handig voor de batterij toch? Als ik hem niet in de bh stop blijft hij verbinding houden met m’n iPhone.
Haha ja dat zal het zijn 🙃

Stop hem niet meer in de case als ik hem “even” niet gebruik, merk daar niets aan eigenlijk, is wel verbonden maar heeft geen nadelig effect op gebruik of accu.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
Gezellig groen ✅

Acties:
  • +3Henk 'm!

• frankegiani
Ja hoor, hier ook binnen.
Apple-achtige verpakking trouwens.

• frankegiani
Jammer, dat de gisteren aangekondigde nieuwe Apple TV 4K geen Spatial Audio support lijkt te hebben.

• giantgiantus
frankegiani schreef op woensdag 21 april 2021 @ 06:45:
Jammer, dat de gisteren aangekondigde nieuwe Apple TV 4K geen Spatial Audio support lijkt te hebben.
Eens, maar hoe zou dat moeten werken? Volgens mij gebuikt spatial audio de gyroscope voor plaatsbepaling.

• frankegiani
Dat is idd lastig.
Het is aan Apple om daar een oplossing voor te bedenken, want persoonlijk vind ik het een lastig te vermarkten propositie dat Spatial Audio voor cinematic experience niet (zonder work arounds) werkt op een groot scherm.

• giantgiantus
frankegiani schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:28:
Dat is idd lastig.
Het is aan Apple om daar een oplossing voor te bedenken, want persoonlijk vind ik het een lastig te vermarkten propositie dat Spatial Audio voor cinematic experience niet (zonder work arounds) werkt op een groot scherm.
Eens. Dan maar een film kijken op je iPhone/iPad. Als je die bij je ogen houdt is het scherm groter ;).

• frankegiani
Haha zo is het

• absrnd
frankegiani schreef op woensdag 21 april 2021 @ 07:28:
Dat is idd lastig.
Ik had ook niet verwacht dat dit in de AppleTV gebouwd zou worden, en dat Apple er van uit gaat dat je gewoon een surround set neerzet, als je dezelfde of zelfs betere surround experience wil hebben.

• TheKerremenke
absrnd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:07:
[...]

Ik had ook niet verwacht dat dit in de AppleTV gebouwd zou worden, en dat Apple er van uit gaat dat je gewoon een surround set neerzet, als je dezelfde of zelfs betere surround experience wil hebben.
Deels waar. Maar als je savonds YouTube ofzo kijkt met de airpods in/op dan zou het wel handig kunnen zijn.

• absrnd
TheKerremenke schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:32:
[...]

Deels waar. Maar als je savonds YouTube ofzo kijkt met de airpods in/op dan zou het wel handig kunnen zijn.
Maar Youtube heeft sowieso toch geen surround optie op de TV app ?!

• absrnd
-

[Voor 99% gewijzigd door absrnd op 21-04-2021 10:14]

• TheKerremenke
absrnd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:59:
[...]

Maar Youtube heeft sowieso toch geen surround optie op de TV app ?!
Klopt. 7(8)7

absrnd schreef op woensdag 21 april 2021 @ 09:07:
[...]

Nee ik eigenlijk ook niet. Dat voelt veel meer als iets wat voor de mobiele apparaten bedoelt is.

• legioen12
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-07 13:02
Ik heb een vraag ik heb zelf nu de airpods pro. Is deze max dan echt weer beter dan de airpods pro? Zoja wat is er echt beter aan

• giantgiantus
legioen12 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:05:
Ik heb een vraag ik heb zelf nu de airpods pro. Is deze max dan echt weer beter dan de airpods pro? Zoja wat is er echt beter aan
Kijk eens naar de plaatjes. Het ene is koptelefoon andere zijn oordopjes 😂😂😂

• legioen12
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 21-07 13:02
giantgiantus schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:32:
[...]

Kijk eens naar de plaatjes. Het ene is koptelefoon andere zijn oordopjes 😂😂😂
Dat zie ik ook maar wat is er zoveel beter aan de Max dan de airpods pro gezien het prijs verschil

• epo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-09 16:53
legioen12 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:05:
Het geluid...

• RoRoNL
  • Registratie: januari 2008
  • Niet online
legioen12 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 14:40:
[...]
Dat zie ik ook maar wat is er zoveel beter aan de Max dan de airpods pro gezien het prijs verschil
Tja, alle algemene verschillen gelden hier ook. Gewoon de verschillen tussen goede oordopjes en een goede headset. Moeten we dat echt hier voor je opsommen?

• frankegiani
Mijn eerste ervaringen met de Benks stand.
Mooie en betaalbare oplossing totdat de stand van Kickstarter er is.
Wel valt het me op dat de stand niet helemaal goed de curve van de hoofdband volgt.
De curve van de stand is bij mij iets te 'steil', waardoor er een spleet zit tussen de stand en de beugels van de hoofdband, behalve op middelste stuk , de gehele Max hangt op dat stuk.
frankegiani schreef op woensdag 21 april 2021 @ 18:59:
Mijn eerste ervaringen met de Benks stand.
Mooie en betaalbare oplossing totdat de stand van Kickstarter er is.
Wel valt het me op dat de stand niet helemaal goed de curve van de hoofdband volgt.
De curve van de stand is bij mij iets te 'steil', waardoor er een spleet zit tussen de stand en de beugels van de hoofdband, behalve op middelste stuk , de gehele Max hangt op dat stuk.
Ooh dat ervaar ik eigenlijk niet. Hij is wel iets breder maar hangt wel op de hele band, niet op een gedeelte.

• frankegiani
Misschien nog kinderziekte.
Bij mij goed genoeg om niet te vervormen maar ik schat dat de Max op ca 50% met de beugels op de stand hangt en de rest geen ondersteuning heeft.
Je moet wel goed kijken maar zeker het geval.

• frankegiani
Of mijn Max heeft gewoon een ietwat afwijkende -lees: minder steile-curve van de hoofdband tov andere Maxen😁
Op Twitter werden daar in het verleden ook al eens gevallen van gemeld.

• BellySM
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 19-09 13:07
Heb ook de Benks stand overwogen, maar ben toch maar in zee gegaan met een 3D printer van Etsy. Heb het binnen 2 weken in huis. Door het materiaal en constructie wiebelt het even op en neer bij het plaatsen of oppakken, maar lijkt de band van de APM goed te dragen.

• frankegiani
Kleine illustratie van de 'kier' bij mijn Benks.
frankegiani schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:13:
Kleine illustratie van de 'kier' bij mijn Benks.
[Afbeelding]
Ja dat heb ik ook wel, voelt niet als 50% verder maar het sluit niet naadloos aan natuurlijk.

Vind dat niet zo spannend eigenlijk. Ding moet je toch ergens kwijt.

• frankegiani
Het andere deel van de kier van 50% is niet goed op foto vast te leggen, maar wel aanwezig.
Het is een detail maar de curve is gewoon net even anders.
Overigens nog steeds de beste stand voor de Max die nu leverbaar is.m totdat de kickstarter stand komt.
En prima prijs kwaliteit ook.

• frankegiani
De (zilveren) Max was net bij Amazon voor het eerst onder de 500,- (489,-)
Wel snel uitverkocht

[Voor 12% gewijzigd door frankegiani op 23-04-2021 20:58]

• TheKerremenke
Brencs stand met AirPods Max groen.
Eerste wat mijn vriendin zei; “dat is nog eens aan Apple verpakking”

Staat wel goed met een groene Max erop. Al zeg ik het zelf. Hier wat foto’s.

• frankegiani
Nice!
Dat Apple gevoel had ik ook met de verpakking, aan de buitenkant dan.
Op de 3e frontale foto is het jou trouwens wel gelukt om de 'kier' goed vast te leggen tussen de stand en de Max (ze hebben andere curve).
Blijft wel mooiste Max stand met beste value for money tot nu toe leverbaar.

[Voor 13% gewijzigd door frankegiani op 26-04-2021 21:39]

• TheKerremenke
@frankegiani Dat klopt, kunt niet alles hebben. Is ook er net opgelegd, dus de headset heeft zich er nog niet naar kunnen vormen. Misschien dat het na een paar uur minder is.

Voor dit bedrag neem ik dat wel voor lief. Gewoon een nette stand die niet al te duur is.

• frankegiani
Jouw groene Max is veel mooier dan op de stock foto's, ziet er erg goed uit

• TheKerremenke
Dankjewel, ik ben er zelf ook erg content mee. 👍🏽

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankegiani
Benieuwd hoe deze Hifi-versie van Apple Music gaat klinken op onze Max.
https://www.macrumors.com...-beta-6-hifi-apple-music/

[Voor 11% gewijzigd door frankegiani op 01-05-2021 21:48]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Aiii
  • Laatst online: 07:30
frankegiani schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 21:47:
Benieuwd hoe deze Hifi-versie van Apple Music gaat klinken op onze Max.
https://www.macrumors.com...-beta-6-hifi-apple-music/
Vooral interessant omdat de AAC codec volgens mij al aan de maximale kwaliteit zit die geleverd wordt door de huidige Apple Music streaming.

Wellicht hebben ze een nieuwe codec ontwikkeld of een nieuwe versie van AAC? Anderzijds kan het ook nog zijn dat ze een licentie op Sony's LDAC hebben genomen, of simpelweg dat ze een of andere computational upscaling meuk erop loslaten.

Het zal mij benieuwen, ik ben altijd game voor nog betere geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13-09 12:28

JaWa

zie hier een icon

ik kan in dit topic niemand vinden die klachten heeft van pijn icm bril dragen. In andere fora heb ik het wel gelezen. En ik heb er ontzettend last van. Volgens mij heb ik ook een breder hoofd (merkte ik al bij sommige motor helmen).

5 min met mn AirPods op begint het al irritant te worden met en zonder bril. Laats na een uur vergaderen mid vergadering dit ding maar uitgedaan. Ik heb ook al vaak geprobeerd de pootjes van mijn bril boven de oorschelpen geplaatst maar dit is geen oplossing (getilte glazen en ziet er niet uit).

Ik was zo op zoek naar over the ear icm noise canceling maar deze AirPods gaan terug. Hopende dat versie ook voor bredere hoofden uitkomt.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • +1Henk 'm!
Aiii schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 22:04:
[...]

Vooral interessant omdat de AAC codec volgens mij al aan de maximale kwaliteit zit die geleverd wordt door de huidige Apple Music streaming.

Wellicht hebben ze een nieuwe codec ontwikkeld of een nieuwe versie van AAC? Anderzijds kan het ook nog zijn dat ze een licentie op Sony's LDAC hebben genomen, of simpelweg dat ze een of andere computational upscaling meuk erop loslaten.

Het zal mij benieuwen, ik ben altijd game voor nog betere geluidskwaliteit.
Apple heeft zijn eigen lossless codec, ALAC.

[Voor 4% gewijzigd door Donstil op 01-05-2021 22:59]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Eric H
Van het weekend nog een goede toepassing gevonden voor de Airpods Max....

Ben bezig geweest met de opbouw van een soort van schutting op mijn dakterras.
Hiervoor moest ik met de bovenfrees in een 12-tal balken van 210cm een gleuf frezen.

Kwam alleen tot de ontdekking dat ik geen gehoorbeschermers had, dus de AirPod Max maar opgezet met muziek en ANC aan....works like a charm :-)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Niek_1981
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07:59

Niek_1981

Think Different.

Uiteindelijk toch besloten om de Apple AirPods Max te kopen. Wat een pracht koptelefoon zeg, zit als gegoten en dat geluid is echt subliem.

Gelijk maar die brenks stand besteld zodat het plaatje wat meer compleet is.

Ik ben tot nu iig uitermate tevreden met mijn aankoop. :D

Een vrouw is een prachtige creatie, ze geeft melk zonder gras te eten, ze bloed zonder zich te bezeren, wordt nat zonder dat het regent, zuigt zonder stroom en ze kan een man laten komen zonder dat ze roept.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheKerremenke
Niek_1981 schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 18:01:
Uiteindelijk toch besloten om de Apple AirPods Max te kopen. Wat een pracht koptelefoon zeg, zit als gegoten en dat geluid is echt subliem.

Gelijk maar die brenks stand besteld zodat het plaatje wat meer compleet is.

Ik ben tot nu iig uitermate tevreden met mijn aankoop. :D
Verstandige keuze. Daar ga je zeker van genieten.

Even off-topic. Vandaag ook mijn space grey AirPods Max verstuurd naar een gelukkige mede-tweaker. Ben ik ervan af en is iemand anders ermee blij ;) Toch altijd fijner dan via marktplaats :| verkopen.

[Voor 54% gewijzigd door TheKerremenke op 08-05-2021 19:05. Reden: Foto toegevoegd..]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• frankegiani
https://www.theverge.com/...-lossless-audio-airpods-3

'The Android app code also reveals that Apple Music will offer two choices for lossless playback:

Lossless
ALAC up to 24-bit/48 kHz

High-Res Lossless
ALAC up to 24-bit/192 kHz'

@donstil goed gezien mbt ALAC

[Voor 55% gewijzigd door frankegiani op 15-05-2021 06:36]

• ex87
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 19-09 19:33
Ik merk de laatste tijd dat ik 'm vergeet te pakken (m'n Max) omdat de Pro's voor me neus liggen en de Max in een laatje naast mijn bureau. tl;dr toch maar de Benks besteld ook zodat ik de Max naast m'n monitor kan zetten thuis. Misschien vergeet ik hem dan minder vaak.

🇺🇸 | California | Tesla M3 SR+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frankegiani

Acties:
  • 0Henk 'm!
En bedraad wordt de Max ondersteund.
Ben daarom stiekem wel benieuwd hoe dat dan klinkt.

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee