Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-03 06:29
Als ik het goed begrijp Losless gewoon via Bluetooth
High Res Lossless alleen via USB Dac

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:18
Donstil schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:12:
[...]

En bedraad wordt de Max ondersteund.
Ben daarom stiekem wel benieuwd hoe dat dan klinkt.
Wat bedoel je met bedraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Op Apple website staat:
'How can I listen to lossless audio?
You can listen to lossless audio using the latest Apple Music app on an iPhone, iPad, Mac, or Apple TV. Turn on lossless audio in Settings > Music > Audio Quality. You can choose between Lossless and Hi-Res Lossless for cellular or Wi-Fi connections. Note that Hi-Res Lossless requires external equipment such as a USB digital to analog converter.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:18:
[...]

Wat bedoel je met bedraad.
Dit

Maar het lijkt inmiddels aangepast. In deze quote stond eerst dat er support was mits dus bedraad aangesloten. Nu lijkt 9to5mac dat aangepast te hebben.
What headphones will be compatible with Apple Music Lossless and Spatial Audio?

Apple says Dolby Atmos is supported by iPhone, iPad, Mac, and Apple TV using any pair of headphones. This includes AirPods, AirPods Pro, AirPods Max, BeatsX, Beats Solo3 Wireless, Beats Studio3, Powerbeats3 Wireless, Beats Flex, Powerbeats Pro, and Beats Solo Pro, but there are a few differences.

For example, AirPods and AirPods Pro don’t offer Hi-Res Lossless but will work with Dolby Atmos by default as well as Lossless quality. We are awaiting further details about AirPods Max compatibility with higher-quality audio. The Hi-Res Lossless quality at 24 bit at 192 kHz will require an external DAC, according to Apple’s press release.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
frankegiani schreef op maandag 17 mei 2021 @ 17:35:
Op Apple website staat:
'How can I listen to lossless audio?
You can listen to lossless audio using the latest Apple Music app on an iPhone, iPad, Mac, or Apple TV. Turn on lossless audio in Settings > Music > Audio Quality. You can choose between Lossless and Hi-Res Lossless for cellular or Wi-Fi connections. Note that Hi-Res Lossless requires external equipment such as a USB digital to analog converter.'
Dan moet ik maar snel m’n AirPod max verkopen ;). De volgende zal het hopelijk draadloos ondersteunen 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Maar wat is jullie afdronk over (Hi RES) losless via Bluetooth op onze Max?

Losless gewoon wel via Bluetooth (alac ipv aac) , Hi Res Lossless niet?

Er wordt volgens mij alleen door Apple gezegd dat Atmos/ spatial audio via Bluetooth werkt (dat weten we al), maar niets over (hi RES) losless

[ Voor 17% gewijzigd door frankegiani op 17-05-2021 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Slechte ehhh moedige zaak, dus ook geen 'reguliere' lossless via Bluetooth op onze Max:
https://www.t3.com/news/a...c-lossless-apple-confirms

'Apple has confirmed to T3 that this equipment, sadly, does not include AirPods Pro or AirPods Max. Both of Apple's elite headphone models only use the Bluetooth AAC codec when connected to an iPhone, which means they can't receive the full quality of the Apple Music 'Lossless' files, which will be encoded as ALAC (Apple Lossless Audio Codec) files.'

[ Voor 54% gewijzigd door frankegiani op 17-05-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat zat er dik in. Nu nog maar even wachten tot Apple iets officieels zegt over De Max met lightning cable en lossless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:27:
Ja dat zat er dik in. Nu nog maar even wachten tot Apple iets officieels zegt over De Max met lightning cable en lossless
https://www.macrumors.com...ple-music-lossless-audio/

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ik refereerde hier naar:
Hi-Res Lossless will require a USB digital to analog converter or similar equipment, but will provide the best sound experience. Listening to lossless audio on an ‌iPhone‌ will require wired headphones and it's possible an additional dongle will be needed to get the best sound quality. It's worth noting that 9to5Mac says that ‌AirPods Max‌ will support Hi-Resolution Lossless when used as wired headphones, but it is unclear what equipment is required to make that happen.
9to5 heeft dat stukje inmiddels uit het artikel gehaald (zie hierboven ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op maandag 17 mei 2021 @ 20:27:
Toch tamelijk treurig voor een koptelefoon van 700€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:47

epo

giantgiantus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:02:
[...]

629, daarnaast is nog niets officeel en overigens andere "Wireless" headphones kunnen ook geen full lossless, niet zo heel strange dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:02:
[...]

Nah niet onbegrijpelijk. Draadloos en Losless is simpelweg geen combinatie maar het had wel lekker geweest als er direct duidelijkheid zou zijn over de bedrade aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:28:
[...]

Nah niet onbegrijpelijk. Draadloos en Losless is simpelweg geen combinatie maar het had wel lekker geweest als er direct duidelijkheid zou zijn over de bedrade aansluiting.
Maar hadden ze dan niet gewoon moeten wachten met de koptelefoon releasen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:29:
[...]

Maar hadden ze dan niet gewoon moeten wachten met de koptelefoon releasen?
Hoezo? Het ligt niet aan de koptelefoon het ligt aan Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:30:
[...]

Hoezo? Het ligt niet aan de koptelefoon het ligt aan Bluetooth.
Dat snap ik. Maar er zal binnenkort toch wel een upgrade komen van Bluetooth die meer capaciteit kan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:32:
[...]

Dat snap ik. Maar er zal binnenkort toch wel een upgrade komen van Bluetooth die meer capaciteit kan leveren.
Als je blijft wachten in de tech wereld dan komt er altijd wel iets beters natuurlijk maar zover ik weet staat er niets op de BT Roadmap die dit “binnenkort” mogelijk gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschil is met een koptelefoon ook wel erg lastig waar te nemen hoor.

Met mijn H95 heb ik dat (bedraad dan dus) uitgeprobeerd, thuis in stilte is het te doen met bepaalde nummers maar zodra je in de supermarkt loopt absoluut niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:38:
Het verschil is met een koptelefoon ook wel erg lastig waar te nemen hoor.

Met mijn H95 heb ik dat (bedraad dan dus) uitgeprobeerd, thuis in stilte is het te doen met bepaalde nummers maar zodra je in de supermarkt loopt absoluut niet meer.
Dat ben ik geheel met je eens. Enne een supermarkt? Wat is dat? Maart 2020 voor het laatst en hoop dat het nooit zal veranderen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
De AirPods Max klonken al beter dan iedere andere ANC BT headset, dat doen ze in Juni nog steeds, dus ik zie het probleem niet zo. Zoals Donstil al zegt is het sowieso een illusie dat lossless binnenkort mogelijk zou zijn.

Niet dat mijn oren nog goed genoeg zijn om het verschil te horen denk ik, maar dat terzijde.

Atmos Audio is waar de echt spannende vernieuwing zit en daar gaat de Max enorm in uitblinken, genoeg om naar uit te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 17 mei 2021 @ 22:43:
[...]
Dat ben ik geheel met je eens. Enne een supermarkt? Wat is dat? Maart 2020 voor het laatst en hoop dat het nooit zal veranderen :)
Nou wij lieten de boodschappen altijd bezorgen. Jaren al maar nu in de lockdown was dat op vrijdag avond juist mijn uitje, van 19:30 tot 20:30 naar de supermarkt.

Ik leek wel een prins, geen onderdanen en iedereen speciaal voor mij aan het werk, ik flaneerde er doorheen met mijn mondkap en koptelefoon, lekker ff een podcastje luisteren.

Edit: Overigens is 95% wat ik luister met de Max podcasts, echt heerlijk helder.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 17-05-2021 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Apple: 'Lossless doesn’t work over Bluetooth.” In order to experience the Lossless songs, users need a good, wired headphone. In other words, none of the AirPods work with Lossless.

But what about AirPods Max? Well, we asked Apple about it too since users can plug in a Lightning cable with a 3.5mm connector to use it wired. Unfortunately, Apple also told us that “AirPods Max currently does not support digital audio formats in wired mode.” For AirPods owners, the only Apple Music supported feature will be Spatial Audio with Dolby Atmos.'

https://www.google.nl/amp...ly-get-spatial-audio/amp/

[ Voor 11% gewijzigd door frankegiani op 18-05-2021 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
En toch zit dat woordje 'currently' mij niet lekker in het Apple statement.

Hopelijk kondigen ze over een paar weken alsnog een nieuwe eigen Apple oplossing aan voor het wireless streamen van Losless. Bijv. via WiFi of AirPlay oid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:01
frankegiani schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:02:

Hopelijk kondigen ze over een paar weken alsnog een nieuwe eigen Apple oplossing aan voor het wireless streamen van Losless. Bijv. via WiFi of AirPlay oid.
Ik zie dat meer als een sprankeltje hoop, dat er toch een betere kwaliteit mogelijk is, en dat ze er nog mee aan het werk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Trouwens nu al voor 467,- te koop (blauw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:18
frankegiani schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 14:36:
Trouwens nu al voor 467,- te koop (blauw).
Bij Amazon.nl. Ik heb ze een paar maanden geleden gekocht bij Amazon voor 518,-. En weer teruggestuurd omdat ik ze erg vond tegenvallen voor de prijs, helemaal niet voldoen aan de hype. Maar als ze over een tijdje net zo duur zijn als de Sony XM4 wordt het een ander verhaal... want op sommige punten zijn ze echt wel beter dan de XM4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankegiani schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 08:02:

Mm dat voelt niet als iets wat heel snel gaat kunnen, die techniek is er simpelweg niet.
Misschien dat ze het voor elkaar krijgen met een Lightning naar Lightning kabel maar ook dat moet ik eerst nog zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joderoo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-07 14:03
Of-Aaargh schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 15:32:
[...]

Bij Amazon.nl. Ik heb ze een paar maanden geleden gekocht bij Amazon voor 518,-. En weer teruggestuurd omdat ik ze erg vond tegenvallen voor de prijs, helemaal niet voldoen aan de hype. Maar als ze over een tijdje net zo duur zijn als de Sony XM4 wordt het een ander verhaal... want op sommige punten zijn ze echt wel beter dan de XM4.
Vond tegenvallen??? Het is verreweg de beste wireless koptelefoon die er is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:18
joderoo schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:14:
[...]

Vond tegenvallen??? Het is verreweg de beste wireless koptelefoon die er is!
Dat is niet mijn persoonlijke ervaring. In directe vergelijking tussen de Airpod Max en Sony XM4 vond ik de Airpods niet de dubbele prijs t.o.v. de Sony's waard. Op sommige gebieden (geluid, draagcomfort) vond ik de Sony beter, op andere gebieden (bouwkwaliteit, volumebediening, transparancy mode) de Airpods. Maar goed, ik ben geen audiofiel of Applefiel, dus YMMV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Kijk eens even aan #sprankeltjehoop

Jon Prosser: 'AirPods to gain lossless streaming capabilities via software update'

https://www.google.nl/amp...a-update-says-leaker/amp/

[ Voor 19% gewijzigd door frankegiani op 20-05-2021 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankegiani schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 09:02:
Kijk eens even aan #sprankeltjehoop

Jon Prosser: 'AirPods to gain lossless streaming capabilities via software update'

https://www.google.nl/amp...a-update-says-leaker/amp/
Kan helaas weer de prullenbak in.

Apple TV Won't Support Hi-Res Lossless at Launch, AirPods Max Wired Playback 'Will Not Be Completely Lossless'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Ja ik las net toevallig het officiële Apple bericht:

https://support.apple.com/en-us/HT212183

Jammer maar lag wel in lijn der verwachting.

Dan toch maar eens het Apple snoertje kopen en kijken hoe dat klinkt bij (niet 100%) lossless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Zelfs ik geloof er dus nu nauwelijks meer in;-)

Toch hebben ze het alleen over 'Bluetooth connections don’t support lossless audio.'
Daarnee zeggen ze niet, dat het niet via een andere oplossing zoals AirPlay of WiFi zou kunnen ...;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Vraagje:
Als ik de Max bedraad op mijn iPhone (alleen lightning) zou willen aansluiten:
Klopt het dat ik dan naast de Apple lightning naar mini-jack kabel ook de Apple Lightning to 3.5 mm Headphone Jack Adapter nodig heb?
Lijkt erg omslachtig en veel conversie maar zou niet weten hoe anders moet aansluiten

[ Voor 16% gewijzigd door frankegiani op 23-05-2021 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
frankegiani schreef op zondag 23 mei 2021 @ 10:00:
Vraagje:
Als ik de Max bedraad op mijn iPhone (alleen lightning) zou willen aansluiten:
Klopt het dat ik dan naast de Apple lightning naar mini-jack kabel ook de Apple Lightning to 3.5 mm Headphone Jack Adapter nodig heb?
Lijkt erg omslachtig en veel conversie maar zou niet weten hoe anders moet aansluiten
Yup, je hebt iets van een externe DAC nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Bedankt!

[ Voor 83% gewijzigd door frankegiani op 23-05-2021 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.tol41
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-11-2022
Heeft iemand ervaring met de Airpods Max, aangesloten met de apple audio kabel op de Dragonfly dac, of andere dac en als bron Tidal of Qobuz?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankegiani

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Haha had hem gezien.
Dedicated devices zonder clutter zijn best wel tof altijd.

Zo had ik nog een laatste generatie iPod Classic. Helemaal opgeknapt enz. Werkte echt lekker 1 apparaat voor 1 functie. Alleen miste dan toch net Apple Music.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:17
Donstil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Haha had hem gezien.

Zo had ik nog een laatste generatie iPod Classic. Helemaal opgeknapt enz. Werkte echt lekker 1 apparaat voor 1 functie. Alleen miste dan toch net Apple Music.
Brings back memories naar m'n good old iPod nano 1st gen. <3
Afbeeldingslocatie: https://support.apple.com/library/content/dam/edam/applecare/images/en_US/ipod/ipodnano/ipod-nano-1st-gen.png

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:31:
[...]

Haha had hem gezien.

En podcasts. Daar luister ik tegenwoordig echt heel veel naar, naast muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
giantgiantus schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Ik luister eigenlijk enkel naar podcasts. 99% v/d tijd podcasts en 1% Apple Music. En dat is dan enkel als ik door m'n Podcasts heen ben. ;)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 24 mei 2021 @ 12:53:
[...]

Ja ik ook, uurtje of 30 per week haal ik wel. Alleen ondanks dat het goed kan met de Max doe ik dat dan weer niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:11:
[...]

Ja ik ook, uurtje of 30 per week haal ik wel. Alleen ondanks dat het goed kan met de Max doe ik dat dan weer niet zoveel.
Ik heb de AirPods Pro ook geprobeerd maar kreeg er terstond oorpijn van. Met Max gelukkig niet. Gebruik hem ook echt heel veel met de ps5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Ik heb de AirPods Pro ook geprobeerd maar kreeg er terstond oorpijn van. Met Max gelukkig niet. Gebruik hem ook echt heel veel met de ps5.
Pro’s vind ik persoonlijk fijner bellen, dus heb ze alle twee op mijn thuiswerkplek liggen maar het lekkerst vind ik Podcasts uit de HomePods. Heeft een beetje dat kantoor gevoel :P

Nu we wat maandjes verder zijn gebruik ik de Max’en niet zo heel veel meer kwam ik laatst wachter, dat komt voornamelijk omdat ik er geen hele lange luister sessies mee kan houden. Ik krijg er na een uurtje of 3 warme oren van en dat zit niet echt comfortabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:44:
[...]

Pro’s vind ik persoonlijk fijner bellen, dus heb ze alle twee op mijn thuiswerkplek liggen maar het lekkerst vind ik Podcasts uit de HomePods. Heeft een beetje dat kantoor gevoel :P

Nu we wat maandjes verder zijn gebruik ik de Max’en niet zo heel veel meer kwam ik laatst wachter, dat komt voornamelijk omdat ik er geen hele lange luister sessies mee kan houden. Ik krijg er na een uurtje of 3 warme oren van en dat zit niet echt comfortabel
Ik vind 3 uur niet kort. Zo lang gebruik ik ze alleen met de ps5 doorgaans. Werk jij ook als je podcast luister? Welke luister je dan als ik mag vragen?

Bellen doel ik meestal met de AirPods 2. Op werkdagen worden die toch vaak een uur of 5-8 gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door giantgiantus op 24-05-2021 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:47:
[...]

Ik vind 3 uur niet kort. Zo lang gebruik ik ze alleen met de ps5 doorgaans. Werk jij ook als je podcast luister? Welke luister je dan als ik mag vragen?

Bellen doel ik meestal met de AirPods 2. Op werkdagen worden die toch vaak een uur of 5-8 gebruikt.
Ja ik luister ook podcasts onder het werk. Althans op de dagen dat dit kan dan. Verder vaak als ik aan het gamen ben of natuurlijk in de auto zit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EBAtPkqfdsSWWxFHFui0_mfXS9k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/agPWb2I5EU5xqpKFjcQLBuzr.png?f=fotoalbum_large

Aanraden is altijd lastig maar ik luister dit:

- De vierkanten ogen show. (Movies en series)
- Ron & Erik (gaming)
- New Emotions (interviews)
- Onder mediadoctoren (Actualiteit)
- Voor de show (Komedie)
- Gamekings (gaming / popcultuur)
- Wilde haren (interviews)
- Knorrepodcast (komedie)
- Podcast over media (Media)
- WallJump (gaming)
- Geeky Dingen (popcultuur)
- Darknet diaries (Story telling)
- Conan O’Brien needs a friend (interviews / comedy)
- Maarten van Rossem Podcast (actualiteit)

Als ik er eentje moet aanraden uit de lijst dan zou het voor nu de knorrepodcast zijn. Humor moet je een beetje liggen maar ik vind het persoonlijk erg leuk. Het vaste duo is Martijn Koning en Sander van Opzeeland maar met de inmiddels vaste gasten Daniël Arends en Raoel Heertje bespreken ze de actualiteit. Testen nieuw materiaal op elkaar uit en vertellen de achtergrond op bestaand materiaal.

Vooral met zulke podcasts kan ik prima werken. Niet te inhoudelijk maar wel leuk vermaak. Een inhoudelijk diepere Podcast vind ik altijd lastiger mijn koppie bij houden als ik ook nog aan het werk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Apple Music Announces 'Special Event' Tomorrow, Immediately After WWDC Keynote

https://forums.macrumors....ter-wwdc-keynote.2299387/

[ Voor 44% gewijzigd door frankegiani op 07-06-2021 06:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kan niet wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
tvOS and MacOS to get Spatial Audio support for AirPods Pro and Max.

Wel nieuwe Apple TV of M1 Mac nodig.

https://www.whathifi.com/...t-for-airpods-pro-and-max

[ Voor 11% gewijzigd door frankegiani op 08-06-2021 06:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
frankegiani schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 06:32:
tvOS and MacOS to get Spatial Audio support for AirPods Pro and Max.

Wel nieuwe Apple TV of M1 Mac nodig.

https://www.whathifi.com/...t-for-airpods-pro-and-max
Nee hoor. Geen onzin vertellen. Heb het gewoon op de 1st gen Apple TV 4K. ;)
Even tvOS 15 Beta installeren en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Dank je voor de update.
Mooi nieuws!
Ze zeiden het in dit artikel, vandaar.

[ Voor 9% gewijzigd door frankegiani op 08-06-2021 06:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Update time: https://9to5mac.com/2021/...ate-to-airpods-max-users/

Geen release notes overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 08-06-2021 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:27
Wat vinden jullie van dolby atmos.. ik weet het nog niet.. stereo lijkt me beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macdushi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:39
Ik overweeg door alle enthousiaste berichten hier om ook een airpods max aan te schaffen echter vraag ik mij af hoe de pasvorm is, is deze ook geschikt voor een wat groter hoofd dan gemiddeld? Ik kan hier verder eigenlijk niets over vinden in reviews en testen.

[ Voor 15% gewijzigd door macdushi op 09-06-2021 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
macdushi schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:40:
Ik overweeg door alle enthousiaste berichten hier om ook een airpods max aan te schaffen echter vraag ik mij af hoe de pasvorm is, is deze ook geschikt voor een wat groter hoofd dan gemiddeld? Ik kan hier verder eigenlijk niets over vinden in reviews en testen.
Als je twijfelt over pasvorm, dan zal ik zeker eerst in een winkel passen.
Maar als je al andere headphones hebt gebruikt, en die passen goed, dan zal de Max ook prima passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:07

swv

Ashwani schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:38:
Wat vinden jullie van dolby atmos.. ik weet het nog niet.. stereo lijkt me beter
iOS 15 testers melden dat de ervaring op 15 echt veel beter is dan op iOS 14. Dus als je op iOS 14 zit, wacht dan met je oordeel.

Vandaag komt mijn audiokabel binnen voor de Max. Aangezien Apple zelf heeft aangegeven dat luisteren naar lossless bronnen wel werkt. Alleen zal er geen sprake zijn van true lossless in mijn geval omdat ik gebruik ga maken van zowel de lightning to 3.5 mm (DAC) adapter als de 3.5 mm to lightning audiokabel (ADC). Die omzetting van digitaal naar analoog naar digitaal kan namelijk verlies geven. Beetje omslachtig maar we gaan het ondervinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik poste gisteren in het Apple Music topic dit:
Donstil schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 23:52:
Vanavond eens goed gezeten voor Dolby Atmos in de music app op iOS15 maar ik ben echt weggeblazen.
Met mijn AirPods Pro’s niet zo heel indrukwekkend maar met de Max weer juist echt waanzinnig.

Lossless mag draadloos dan niet ondersteund worden maar dat doet er voor mij (draadloos) niet meer toe dit is een veel grotere revolutie. Kan niet wachten tot dit de standaard is geworden!
Het is een enorme stap vooruit met de max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik vind het echt waanzinning. Met de AirPods Pro klinkt het echt super.
En in iOS 15 heb je ook nog location awareness zodat de zang ook echt van voren blijft komen, als je je hoofd draait. Dit werkt in iOS 14 niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 09:58:
[...]

Ik poste gisteren in het Apple Music topic dit:

[...]

Het is een enorme stap vooruit met de max
Weet niet of het beter is. Het is anders en met sommige muziek heel tof. Maar een mooi stereobeeld kan opzich nog steeds beter klinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
giantgiantus schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:12:
[...]

Weet niet of het beter is. Het is anders en met sommige muziek heel tof. Maar een mooi stereobeeld kan opzich nog steeds beter klinken.
Nah ik heb die playlist van Apple gister door zitten luisteren. Zat een hoop bij wat dan mijn smaak misschien niet is maar wat wel goeie voorbeelden zijn. Heb daar persoonlijk geen 1x gedacht "Ooh nu is stereo mooier" toen ik heen en weer schakelde. Wel zit ik al op iOS 15 op 14 lees je dat het verschil kleiner schijnt te zijn.

Maar goed zal persoonlijk zijn, voor mij is het op zeker een enorme stap vooruit en/of verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashwani
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 00:27
Ik heb 2 HomePods icm een Apple TV 4K. Deze ondersteunt nu ook dolby atmos. En In de instellingen kan je hoge kwaliteit omzetten naar lossless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 04-07 15:14
Tjonge, ik snap het niet.
Of ik zie iets over het hoofd, heb iets niet goed gelezen of doe iets fout.
Maar ik krijg spatial audio maar niet werkend.

AirPods Max met laatste firmware > net geüpdatet.
In settings spatial op "auto" gezet, ook op aan geprobeerd geen verschil.
iPhone 11 Pro met betaald Apple Music abonnement, nummer uit de apple lijst (blinding lights)
Dan zou toch in control center 2 dingen moeten gebeuren? De golven in de ruimtelijk audio icoon bewegen, dit gebeurd bij mij wel bij een Apple TV+ aflevering met dolby atmos. En ik zie bij sommige mensen nu ook, bij Apple Music een icoontje midden onder de slider.

Ik zie beiden niet?..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xlast88
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 18:39
giantgiantus schreef op maandag 24 mei 2021 @ 13:39:
[...]

Gebruik je deze kabelhttps://www.apple.com/ie/...id---product-MXK22ZM/A-IE voor Airpods Max in combi met de PS5 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Torac schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:07:
Tjonge, ik snap het niet.
Of ik zie iets over het hoofd, heb iets niet goed gelezen of doe iets fout.
Maar ik krijg spatial audio maar niet werkend.

AirPods Max met laatste firmware > net geüpdatet.
In settings spatial op "auto" gezet, ook op aan geprobeerd geen verschil.
iPhone 11 Pro met betaald Apple Music abonnement, nummer uit de apple lijst (blinding lights)
Dan zou toch in control center 2 dingen moeten gebeuren? De golven in de ruimtelijk audio icoon bewegen, dit gebeurd bij mij wel bij een Apple TV+ aflevering met dolby atmos. En ik zie bij sommige mensen nu ook, bij Apple Music een icoontje midden onder de slider.

Ik zie beiden niet?..
De melding Dolby Atmos in Control Center zie je niet in iOS 14. Dit is enkel binnen iOS/iPadOS 15.
Ook zie je in iOS 14 die "golfjes" niet bewegen. Die golfjes houden namelijk in dat het Location-Awareness heeft, maar dat zit niet in iOS 14. Dat heb je wel in iOS 15.

Maar als daar Spatial Audio staat i.p.v. Spatialized Stereo dan is het gewoon goed.
Tevens moet je in Apple Music bij het nummer ook Dolby Atmos zien staan. Staat daar enkel Lossless / Hi-Res Lossless dan is het nummer niet in Dolby Atmos geremastered.

Tevens moet je even rekening houden of je het nummer wel/niet gedownload hebt en je daarbij ook de instelling Download in Dolby Atmos hebt aangezet.

Dit had ik namelijk over het hoofd gezien in eerste instantie, zodat ik de hele playlist "Hits in Spatial Audio" had gedownload in Lossless kwaliteit, maar de instelling "Download in Dolby Atmos" niet had aangezet.
REsultaat, alle nummers die ik vanuit die afspeellijst afspeelde werden enkel in Lossless afgespeeld aangezien dat de kwaliteit was die ik had gedownload.
Toen ik de lokale bestanden weer verwijderde en simpelweg de playlist ging streamen, werkte Dolby Atmos ook weer.

Toen ik die instelling had aangezet en opnieuw die playlist ging downloaden, kreeg ik ook netjes Dolby Atmos met de gedownloade nummers. :)

Deze instelling vind je binnen Instellingen > Muziek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
@Donstil heb jij ook enorme out-of-sync audio met de AirPods Max en tvOS 15 als je luistert in Spatial Audio? Bijvoorbeeld met Apple TV+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rivanov schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:02:
@Donstil heb jij ook enorme out-of-sync audio met de AirPods Max en tvOS 15 als je luistert in Spatial Audio? Bijvoorbeeld met Apple TV+.
Eigenlijk nog geen tijd gehad dat te testen.

Er is weer een nieuwe Mythic quest dus zal hem vanavond even met de Max proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 10:53:
[...]

Eigenlijk nog geen tijd gehad dat te testen.

Er is weer een nieuwe Mythic quest dus zal hem vanavond even met de Max proberen
Opgelost! Had nog een oude firmware. De nieuwste firmware die afgelopen week is uitgekomen heeft het opgelost. 3E756

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankegiani
Valt het jullie ook op dat de Max via Bluetooth op Apple Music of Spotify de ene keer fantastisch en vol klinkt en andere keer duidelijk minder en gecomprimeerd? Totaal random maar met zelfde nummers.

Settings staan goed en geen eq settings.

Met iPhone 11 pro Max, dit is mijn tweede exemplaar en bij eerste was het ook. Ook al meerdere Maxen geprobeerd en hebben het allemaal.

[ Voor 7% gewijzigd door frankegiani op 12-06-2021 17:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frankegiani
De zwarte Benks is binnen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EFu9Uij3SsQoqYUEJKKyUem4rrg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uhswbc5Jgy7hllbl5Xt6PwnT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:32
Iemand nog hands-on ervaringen met hoezen/covers? Ik zag de Geekria hier voorbij komen maar zag op Amazon deze recensie waar ik niet heel blij van werd:
The inside of the zipper is grinding against the earcups when you open and close it. I think in the long run this might do more damage then without the case…
Online las ik ook nog goede verhalen over de co2CREA. Iemand daar ervaring mee?

Edit: ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben voor de co2CREA gegaan. Dikke prima. Genoeg ruimte (ik stop de AirPods inclusief BH erin en er is nog ruimte voor lader en kabels). En hij is ook lekker stevig.

[ Voor 15% gewijzigd door posttoast op 28-06-2021 19:08 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BellySM
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-07 07:50
posttoast schreef op zondag 27 juni 2021 @ 14:12:
[...]

Edit: ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben voor de co2CREA gegaan. Dikke prima. Genoeg ruimte (ik stop de AirPods inclusief BH erin en er is nog ruimte voor lader en kabels). En hij is ook lekker stevig.
Als je een ander model dan de zwarte APM hebt, moet je wellicht oppassen dat de zwarte insert van de case je hoofdband doet verkleuren. Dit schijnt het geval te zijn met mijn WIWU case volgens reviews. Ik heb de mijn case nog niet gebruikt, maar wel een silicone cover voor de beam daarin klaar liggen. Veel plezier met je Max :)

[ Voor 6% gewijzigd door BellySM op 29-06-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:32
BellySM schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:49:
[...]

Als je een ander model dan de zwarte APM hebt, moet je wellicht oppassen dat de zwarte insert van de case je hoofdband doet verkleuren. Dit schijnt het geval te zijn met mijn WIWU case volgens reviews. Ik heb de mijn case nog niet gebruikt, maar wel een silicone cover voor de beam daarin klaar liggen. Veel plezier met je Max :)
tnx :) Ik heb de Space Gray APM (die was in de aanbieding bij Amazon ;) ), dus dat zal wel loslopen dan.

[ Voor 3% gewijzigd door posttoast op 29-06-2021 10:51 ]

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:13
Na het verlies van 1 van mijn Airpods pro tijdens het fietsen (helaas geen Apple care) toch besloten om geen nieuwe te kopen en een Airpods Max te kopen, nu wel met Apple care :p

Het voelt echt zeer degelijk aan, zit lekker en klinkt goed. Na het weekend eens kijken hoe het op de fiets gaat (2 uur per dag woon werk)
Mijn Airpods pro bleven nooit echt lekker zitten wat nu dus tot verlies heeft geleid

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• absrnd
Gisteren de witte covers binnengekregen, staat wel erg leuk :)
Ik zat nog te denken om de blauwe te nemen, maar die kan ik altijd nog bestellen.

Wel jammer dat deze alleen in de Apple Store te krijgen zijn, ophalen is niet mogelijk, en DHL altijd zo'n puinhoop maakt van de levering.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nb4Ef05R2kmPk2NKfaUXhEdzWbk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DbgYaM3bMqcjQCRvNyDCxjR5.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Mijn buren hebben op het plein voor mijn gebouw een concert georganiseerd. Leuk, natuurlijk, maar het is niet bepaald mijn muziek, zullen we maar zeggen.

Maar dank god voor de ANC op deze headset, want het elimineert het geluid echt volledig, kan ik toch nog lekker van mijn film genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
Hier is de zwarte Benks ook binnen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ih5iObDPDyYbqxvI27JodvMw-p4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmWgWzXJQhsrMMLBYxGHJsKj.jpg?f=fotoalbum_large

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
Gister de blauwe AirPods Max ontvangen. Erg onder de indruk van de bouwkwaliteit en de geluidskwaliteit. Hoor details in de muziek die me nog niet eerder zijn opgevallen. Wel nog even wennen in gebruik, ze zijn behoorlijk groot en aanwezig. En door de extreem luxe materialen heb ik het gevoel er érg voorzichtig mee te moeten zijn. Dat voelt nog wat ongemakkelijk.

Ook vandaag een hoes ontvangen, de zwart-blauwe van Co2Crea op Amazon. Positief verrast door deze hoes. Stevig van buiten, zacht van binnen en met genoeg ruimte om ze zowel zonder of met de “BH” case te vervoeren. Wat me extra verraste was de aanwezigheid van magneten in de hoes. Dit stond namelijk niet aangegeven op Amazon. Heb het even uitgeprobeerd en de AirPods gaan gelijk in slaapstand wanneer ze het zwarte flapje aanraken. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yuQycP-7jkLsXsXjHWYyUOf9gsY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xAfl3PEvy7hBmFYoBiVxs0OI.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door Micheeels op 19-07-2021 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Micheeels schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:15:
Gister de blauwe AirPods Max ontvangen. Erg onder de indruk van de bouwkwaliteit en de geluidskwaliteit. Hoor details in de muziek die me nog niet eerder zijn opgevallen. Wel nog even wennen in gebruik, ze zijn behoorlijk groot en aanwezig. En door de extreem luxe materialen heb ik het gevoel er érg voorzichtig mee te moeten zijn. Dat voelt nog wat ongemakkelijk.

Ook vandaag een hoes ontvangen, de zwart-blauwe van Co2Crea op Amazon. Positief verrast door deze hoes. Stevig van buiten, zacht van binnen en met genoeg ruimte om ze zowel zonder of met de “BH” case te vervoeren. Wat me extra verraste was de aanwezigheid van magneten in de hoes. Dit stond namelijk niet aangegeven op Amazon. Heb het even uitgeprobeerd en de AirPods gaan gelijk in slaapstand wanneer ze het zwarte flapje aanraken. [Afbeelding]
Veel plezier ermee. Ik doe er niet voorzichtig mee en doe hem vaak met 1 hand op en hij slingert echt overal in het huis. Niets aan de hand na vele maanden gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexknl
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19:45
Ik overweeg de aanschaf van de Airpods Max, maar ik vraag me af. Je kunt hem niet uitzetten blijkbaar. En die case lijkt me verschrikkelijk onhandig. Merken jullie dat de batterij veel omlaag gaat als je hem een dag niet gebruikt en hij ligt gewoon op tafel?

Twijfel toch wel flink. Ik overweeg namelijk ook de Sony XM4 voor de helft van de prijs. Echter vind ik de transparency mode van de Max gewoonweg subliem en het seamingless switchen tussen al mijn Apple apparaten, zoals bij mijn Airpods Pro. Ik heb hem vandaag in de winkel getest, en de stoffen oorkussens zijn een stuk comfortabeler dan de lederen van de Sony (waardoor je al vrij snel warme oren krijgt)..
Ik zou er geen €629 voor neerleggen maar prijzen die richting de €450 gaan beginnen interessant te worden. Alleen die minpunten zoals de onhandige case en dat je hem niet uit kunt zetten denk ik ergens wellicht beter om te wachten op een Max 2? Maar goed, dat kan nog wel even duren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Alexknl schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 00:39:
Ik overweeg de aanschaf van de Airpods Max, maar ik vraag me af. Je kunt hem niet uitzetten blijkbaar. En die case lijkt me verschrikkelijk onhandig. Merken jullie dat de batterij veel omlaag gaat als je hem een dag niet gebruikt en hij ligt gewoon op tafel?

Twijfel toch wel flink. Ik overweeg namelijk ook de Sony XM4 voor de helft van de prijs. Echter vind ik de transparency mode van de Max gewoonweg subliem en het seamingless switchen tussen al mijn Apple apparaten, zoals bij mijn Airpods Pro. Ik heb hem vandaag in de winkel getest, en de stoffen oorkussens zijn een stuk comfortabeler dan de lederen van de Sony (waardoor je al vrij snel warme oren krijgt)..
Ik zou er geen €629 voor neerleggen maar prijzen die richting de €450 gaan beginnen interessant te worden. Alleen die minpunten zoals de onhandige case en dat je hem niet uit kunt zetten denk ik ergens wellicht beter om te wachten op een Max 2? Maar goed, dat kan nog wel even duren natuurlijk.
Voorlopig komt er echt geen Max 2 uit. Dat je hem niet kan uitzetten is voor mij in ieder geval geen probleem. Bij mij gaat hij alleen de case in als ik hem in mijn tas doe en buiten/op locatie gebruik. Als ik thuis ben, dan gaat hij bijna nooit in de case. Ik heb niet echt bijgehouden hoelang de accu het volhoudt, maar ik moet hem ongeveer 1x per week opladen en dat is ook vrij snel gebeurt.

hi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micheeels
giantgiantus schreef op maandag 19 juli 2021 @ 22:46:
[...]

Veel plezier ermee. Ik doe er niet voorzichtig mee en doe hem vaak met 1 hand op en hij slingert echt overal in het huis. Niets aan de hand na vele maanden gebruik.
Dank je wel, dat stelt gerust!
Alexknl schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 00:39:

Herkenbaar verhaal. Ik heb de Sony XM4's een paar weken geleden aangeschaft. Ik twijfelde ook tussen de AirPods Max en de Sony's. Je mag de XM4's nu namelijk 30 dagen proberen en de prijs-kwaliteitverhouding had mij ook over de streep getrokken voor de Sony's. De XM4 hebben mooie geluidskwaliteit en goede noise cancelling, maar ik kon er niet aan wennen. De transparency modus is veel minder goed dan die van de AirPods. Daarnaast kostte het mij vaak enige moeite om te wisselen tussen apparaten. Heel regelmatig moest ik prutsen met de Bluetooth instellingen om ze te dwingen verbinding te maken. Ten slotte is de bouwkwaliteit van de AirPods echt vele malen indrukwekkender dan die van de Sony. Ze zijn prima hoor, maar gemaakt van plastic en in vergelijking met de AirPods voelen ze eerlijk gezegd een beetje goedkoop. De Sony's zijn echt een goede hoofdtelefoon, maar om bovenstaande afwegingen heb ik nu toch voor de AirPods Max gekozen. De Sony's gaan retour.

Trouwens, dat de AirPods niet aan/uit kunnen heb ik in de praktijk weinig last van. Ze gaan in de meegeleverde case meteen in slaapstand en als je ze niet in de case stopt, maar ze gewoon op tafel legt gaan ze naar mijn idee ook vrij snel op non-actief. Ik kan nog niet zo goed een inschatting maken van de batterijduur.

[ Voor 6% gewijzigd door Micheeels op 20-07-2021 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik zie regelmatig berichten van mensen die vragen hoe de Airpods Max zitten als je hoofd wat aan de grote kant is. Hoe zit dat omgekeerd?
Ik heb een relatief klein hoofd en veel over ears zitten bij mij daardoor niet goed. Als voorbeeldje de Sensheiser PXC550 kon op de kleinste stand net voor mij. De Jabra Elite 85H was dan bijvoorbeeld weer echt te ruim (als ik voorover bukte schoof hij van mijn hoofd). Iemand hier die er iets zinnigs over kan zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Tjoekie schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 15:55:
Ik zie regelmatig berichten van mensen die vragen hoe de Airpods Max zitten als je hoofd wat aan de grote kant is. Hoe zit dat omgekeerd?
Ik heb een relatief klein hoofd en veel over ears zitten bij mij daardoor niet goed. Als voorbeeldje de Sensheiser PXC550 kon op de kleinste stand net voor mij. De Jabra Elite 85H was dan bijvoorbeeld weer echt te ruim (als ik voorover bukte schoof hij van mijn hoofd). Iemand hier die er iets zinnigs over kan zeggen?
Moeilijk te zeggen, ik heb zelf ook geen groot hoofd, en staat mijn Max ook op de kleinste stand, maar de klem-kracht is wel goed, en heb ik zeker niet het idee dat het van mijn hoofd af valt.
maar omdat de Max iets zwaarder is dan de doorsnee headphones, kan dat alsnog gebeuren bij snelle bewegingen :)

Beste is bij twijfel zelf proberen in de winkel.

Maar je weet, sommige kunnen ook overdrijven :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XGMrc-LTgnvd8WeGaHmCpigsx7o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/HrMbMqp0r7VkGXamR2Ddd2du.gif?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door absrnd op 20-07-2021 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
absrnd schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 16:31:
Maar je weet, sommige kunnen ook overdrijven :)
[Afbeelding]
Ja, ik ga er echt niet mee headbangen, maar hij moet natuurlijk wel een beetje comfortabel blijven zitten als ik naar beneden of omhoog kijk.
Thanks in ieder geval. Ik ga maar eens langs de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu ik hier zo over die Case lees. Ik zou niet eens weten waar de mijne is, gebruik dat ding echt nooit.

Batterij verbruik scheelde te weinig om daar mee bezig te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
Donstil schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:04:
Nu ik hier zo over die Case lees. Ik zou niet eens weten waar de mijne is, gebruik dat ding echt nooit.

Batterij verbruik scheelde te weinig om daar mee bezig te zijn.
Same here. Geen idee waar dat ding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
giantgiantus schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 21:29:
[...]

Same here. Geen idee waar dat ding is.
Ik gebruik de hoes wel vaak maar ik neem de Airpods ook vaak mee naar buiten.

Ik zie trouwens nooit een Airpods Max in het wild en werk op een drukke plek in het openbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giantgiantus
schumi1986 schreef op woensdag 21 juli 2021 @ 22:06:
[...]

Ik gebruik de hoes wel vaak maar ik neem de Airpods ook vaak mee naar buiten.

Ik zie trouwens nooit een Airpods Max in het wild en werk op een drukke plek in het openbaar.
Ik gebruik hem nooit echt buiten ook. Dan vind ik de AirPods toch wat chiller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Buiten gebruik ik hem dan weer wel, alleen das dan wel als ik met de auto ergens heen ga en op de bestemming moet rondlopen. Dus ook dan zonder hoes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micheeels
De AirPods Max inmiddels een week in gebruik. Nog steeds erg tevreden over geluidskwaliteit en het gemak met verbinden. De batterijduur is ook prima en de case werkt goed.

Ik heb eigenlijk maar één kritiekpunt en dat heeft te maken met het draagcomfort. Ik merk dat ik behoorlijk snel de "seal" verlies als ik beweeg. Naar voren leunen met mijn nek / hoofd of mijn hoofd draaien is genoeg om een kiertje te laten ontstaan aan de onderkant van mijn oor. Ik merk dat de noise cancelling dan minder effectief is en er ook wat ruis hoorbaar is. Ik denk dat deze ruis de noise cancelling is, die dan hoorbaar is omdat het niet meer afgesloten is en het omgevingsgeluid dus niet meer weggefilterd wordt. Zodra ik m'n hoofd weer recht houd en de beide earpads weer goed aansluiten, is het weg.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Hebben jullie een manier gevonden om de AirPods te dragen waarop de "seal" beter intact blijft? Misschien is mijn hoofd gewoon raar gevormd. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• absrnd
Micheeels schreef op maandag 26 juli 2021 @ 11:39:
De AirPods Max inmiddels een week in gebruik. Nog steeds erg tevreden over geluidskwaliteit en het gemak met verbinden. De batterijduur is ook prima en de case werkt goed.

Ik heb eigenlijk maar één kritiekpunt en dat heeft te maken met het draagcomfort. Ik merk dat ik behoorlijk snel de "seal" verlies als ik beweeg. Naar voren leunen met mijn nek / hoofd of mijn hoofd draaien is genoeg om een kiertje te laten ontstaan aan de onderkant van mijn oor. Ik merk dat de noise cancelling dan minder effectief is en er ook wat ruis hoorbaar is. Ik denk dat deze ruis de noise cancelling is, die dan hoorbaar is omdat het niet meer afgesloten is en het omgevingsgeluid dus niet meer weggefilterd wordt. Zodra ik m'n hoofd weer recht houd en de beide earpads weer goed aansluiten, is het weg.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Hebben jullie een manier gevonden om de AirPods te dragen waarop de "seal" beter intact blijft? Misschien is mijn hoofd gewoon raar gevormd. ;)
Ik had er soms ook last van, maar via een tip grotendeels opgelost.
gewoon de lengte van de steeltjes iets verder uit trekken, dan kan de passing net even beter zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:04
Net deze binnen: https://www.amazon.com/gp...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1 en werkt echt top. Klein profiel, AirPods gaan 'uit' en precies hard genoeg dat ik 'm in mijn tas durf te gooien tijdens een vliegreis/mee naar kantoor.

Ook wel een mooie look, zoiets had Apple zelf erbij kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giantgiantus
ex87 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 00:29:
Net deze binnen: https://www.amazon.com/gp...tle_o01_s00?ie=UTF8&psc=1 en werkt echt top. Klein profiel, AirPods gaan 'uit' en precies hard genoeg dat ik 'm in mijn tas durf te gooien tijdens een vliegreis/mee naar kantoor.

Ook wel een mooie look, zoiets had Apple zelf erbij kunnen doen.
Ieder zijn smaak. Maar als Apple dit had bijgeleverd als case zou ik helemaal betwijfelen of er überhaupt een designer bij betrokken was. Dit vind ik echt heel erg lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Micheeels
absrnd schreef op maandag 26 juli 2021 @ 12:38:
[...]

Ik had er soms ook last van, maar via een tip grotendeels opgelost.
gewoon de lengte van de steeltjes iets verder uit trekken, dan kan de passing net even beter zijn.
Dank je wel voor de tip. Als ik de steeltjes wat verder uittrek lijkt -ie voor mijn gevoel in eerste instantie wat te laag te zitten, maar de seal is dan inderdaad wel beter. Het is nog een beetje experimenteren. Heb ook wel gelezen dat naarmate de hoofdband een beetje rekt, de druk gelijkmatiger over de oren verdeeld wordt (omdat -ie aan de bovenkant van de oren bevestigd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
giantgiantus schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 07:47:
[...]

Ieder zijn smaak. Maar als Apple dit had bijgeleverd als case zou ik helemaal betwijfelen of er überhaupt een designer bij betrokken was. Dit vind ik echt heel erg lelijk.
Ik ook maar snap wel wat @ex87 bedoeld. Ik heb ook een case gekocht om de Airpods Max met de originele hoes te vervoeren maar die case is zo groot dat past amper met wat andere spullen in mijn fietstas. Die case van hierboven is dan toch wat compacter zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-07 14:04
schumi1986 schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 08:03:
[...]

Ik ook maar snap wel wat @ex87 bedoeld. Ik heb ook een case gekocht om de Airpods Max met de originele hoes te vervoeren maar die case is zo groot dat past amper met wat andere spullen in mijn fietstas. Die case van hierboven is dan toch wat compacter zo te zien.
Dat was meer mijn punt :+

- Compact: Hij is echt maar iets groter dan de koptelefoon zelf
- Hard/Waterdicht: Je kan hem hierin echt in een plas laten vallen en hij blijft veilig
- Uit: Super simpel/slim systeem om de kop telefoon uit te zetten
- Klein kabel tasje: Mocht je de laad kabel veilig mee willen zonder je kop telefoon vol te krassen

Ja, het uiterlijk kan nog wat werk gebruiken maar voor $17,- ziet het er strak en goed afgewerkt uit. De amazon product foto's doen het niet zo'n eer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:21
De MAX vandaag binnen, mooi apparaat. Wbt EQ in spotify kan ik het beste gewoon native van spotify gebruiken (en welke voor max?) of kan ik beter een apart app kopen/installeren? Ik las dat er iOs EQ apps zijn. Werkt dat echt? Nooit van gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Mijn exemplaar heeft het na 8 maanden begeven. Het begon een paar weken geleden met een hard kraakgeluid als ANC inschakelde. Vorige week had ik een paar keer dat er heel hard static geluid door beide oorschelpen klonk en sinds deze week verbinden ze heel moeilijk met mijn Apple devices of verliezen ze snel verbinding als ik de headset ook maar een heel klein beetje verstel.

Het viel mij ook op dat dit exemplaar achter de oorkussens last had van condens, kleine druppeltjes. Moet wel zeggen dat ik hem vrij intensief heb gebruikt, vrijwel dagelijks bij Teams/Zoom calls of aangesloten op m'n PS5.

Maar dan nog verwacht je niet dat ze er na 8 maanden al mee uitscheiden. Tijd dus om een repair verzoek in te schieten bij Apple...
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid