Ik laad hem standaard in de avond op. Samen met tig andere apple stuffMackeessie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:03:
Fantastisch apparaat, ik ben er heel blij mee, maar ik verlies toch best wel wat batterijcapaciteit ondanks dat hij in het hoesje zit. Bijvoorbeeld om middernacht in het hoesje gedaan en tussen de middag weer gebruikt, dan is er 5% verdwenen in 12 uur. Hebben meer mensen dit ook?
@Mackeessie heb ik ook helaas. Vind het ook teveel. Zeker als je het vergelijkt met muziek luisteren. Dan gaat ie weer lang mee
Ik teken nergens meer voor
Ik heb er nooit op gelet. Maar ook in de hoes gaat het apparaat niet uit, maar standby en ook een apparaat in standby verbruikt nou eenmaal stroom. Ik zou mij er niet al te veel zorgen over maken.Mackeessie schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 22:03:
Fantastisch apparaat, ik ben er heel blij mee, maar ik verlies toch best wel wat batterijcapaciteit ondanks dat hij in het hoesje zit. Bijvoorbeeld om middernacht in het hoesje gedaan en tussen de middag weer gebruikt, dan is er 5% verdwenen in 12 uur. Hebben meer mensen dit ook?
Toch de stap maar genomen een opvolger voor mijn AirPods (1st Gen) te bestellen.
Kwam gisteren AirPods Max Space Gray tegen voor 398 euro (bol.com Retourdeal - als nieuw). In combinatie met nog voor 100 euro aan cadeaubonnen toch een leuke prijs.
Ben benieuwd of het prettig werkt, voorheen was ik niet zo van de grote oordoppen op mijn hoofd, maar ben erg benieuwd. Grote ding blijft wel dat Apple Music er natuurlijk beter mee werkt, maar na 3 keer proberen ging ik toch steeds weer terug naar Spotify vanwege UI, aanbevelingen en het makkelijke gebruik op al mijn apparaten en de vloeiende overgang op andere apparaten.
Kwam gisteren AirPods Max Space Gray tegen voor 398 euro (bol.com Retourdeal - als nieuw). In combinatie met nog voor 100 euro aan cadeaubonnen toch een leuke prijs.
Ben benieuwd of het prettig werkt, voorheen was ik niet zo van de grote oordoppen op mijn hoofd, maar ben erg benieuwd. Grote ding blijft wel dat Apple Music er natuurlijk beter mee werkt, maar na 3 keer proberen ging ik toch steeds weer terug naar Spotify vanwege UI, aanbevelingen en het makkelijke gebruik op al mijn apparaten en de vloeiende overgang op andere apparaten.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Zowel de Airpods Pro als Max hier. Ik vind de Max echt bizar fijn op mijn hoofd zitten. Normaal gesproken ook geen fan van over-ears, omdat deze vaak van leder zijn. De Airpods Max heeft gewoon een stoffen kussen, dat zit veel fijner en gaat minder snel irriteren en zweten.THE_BASE schreef op woensdag 30 maart 2022 @ 11:30:
Toch de stap maar genomen een opvolger voor mijn AirPods (1st Gen) te bestellen.
Allereerst: wat een fijn geluid komt er uit die AirPods Max. Ook de snelle koppeling met iOS en macOS is geweldig. Het is echt genieten om muziek te luisteren.
Maar helaas, er is ook een keerzijde: ik heb ze nu drie dagen en heb drie avonden spierpijn in mijn nek. Het zal het gewicht zijn, ik lees er meer over op Reddit. Het gewicht is natuurlijk ook behoorlijk, ook al zou de hoofdband een behoorlijk innovatief staaltje design zijn dat ervoor moet zorgen dat het gewicht wordt verdeeld.
Daarnaast lijkt mijn hoofd nog kleiner dan ik al dacht, zelfde de kortste stand is nog net iets te groot voor mijn gevoel. Ik voel de AirPods 'glijden', maar wel minimaal. Het vervelendste vind ik dat de schelpen op het oor bewegen wanneer ik mijn hoofd naar voren of achteren beweeg.
Maar helaas, er is ook een keerzijde: ik heb ze nu drie dagen en heb drie avonden spierpijn in mijn nek. Het zal het gewicht zijn, ik lees er meer over op Reddit. Het gewicht is natuurlijk ook behoorlijk, ook al zou de hoofdband een behoorlijk innovatief staaltje design zijn dat ervoor moet zorgen dat het gewicht wordt verdeeld.
Daarnaast lijkt mijn hoofd nog kleiner dan ik al dacht, zelfde de kortste stand is nog net iets te groot voor mijn gevoel. Ik voel de AirPods 'glijden', maar wel minimaal. Het vervelendste vind ik dat de schelpen op het oor bewegen wanneer ik mijn hoofd naar voren of achteren beweeg.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Werd ergens gezegd dat je de stoffen doppen in de wasmachine kan doen maar kan nergens vinden op hoeveel graden, weet iemand dit ?
Het lijkt mij verstandiger om ze met een doek schoon te maken. Zo’n oorkap rammelt alle kanten op in de wasmachine.Slash500 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:52:
Werd ergens gezegd dat je de stoffen doppen in de wasmachine kan doen maar kan nergens vinden op hoeveel graden, weet iemand dit ?
30 of 40 graden is prima, gaat gewoon met mijn normale was mee.Slash500 schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:52:
Na jaren met veel plezier een Bowers & Wilkins te gebruiken afwisselend met een AirPod Pro ben ik aan het uitzoeken welke hoofdtelefoon voor mij een goede vervanging is van beiden.
De B&W zitten goed net als het geluid maar geen ANC, de AirPods zijn een aantal keren gevallen en dat merk ik aan mijn rechter oordop.
Nu twijfel ik tussen de B&W PX7 Carbon, de Bose 700, de Sony WH-1000XM4 en de AirPod Max.
Nu lees ik en bekijk veel video's maar toch twijfel ik nog. Ik wil ook de ervaring van de "normale" mens hebben dus mijn vraag de ervaringen als je deze heb AirPod Max vs een van de anderen.
Mijn ervaring met de B&W heb ik niet met de PX7 maar met een vorig model, en de prijs is niet de issue.
En mocht het een AirPod Pro worden welke kleur hebben jullie.
Bij voorbaat dank.
De B&W zitten goed net als het geluid maar geen ANC, de AirPods zijn een aantal keren gevallen en dat merk ik aan mijn rechter oordop.
Nu twijfel ik tussen de B&W PX7 Carbon, de Bose 700, de Sony WH-1000XM4 en de AirPod Max.
Nu lees ik en bekijk veel video's maar toch twijfel ik nog. Ik wil ook de ervaring van de "normale" mens hebben dus mijn vraag de ervaringen als je deze heb AirPod Max vs een van de anderen.
Mijn ervaring met de B&W heb ik niet met de PX7 maar met een vorig model, en de prijs is niet de issue.
Bij voorbaat dank.
Nu ik dat ding inmiddels anderhalf jaar heb begint hij (een witte) toch wel erg vies te worden en is de rek inmiddels ook volledig uit het hoofdband netje. Meer mensen dit toevallig?
De oorschelpen ga ik nu maar vervangen voor zwarte maar die band krijg ik inmiddels maar lastig schoon, met shout lukte het wel maar ook dat geeft niet meer het resultaat als vroeger helaas.
De oorschelpen ga ik nu maar vervangen voor zwarte maar die band krijg ik inmiddels maar lastig schoon, met shout lukte het wel maar ook dat geeft niet meer het resultaat als vroeger helaas.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Mm beetje late reactie maar dit soort advies is altijd lastig.Queenfanmichel schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 15:07:
Na jaren met veel plezier een Bowers & Wilkins te gebruiken afwisselend met een AirPod Pro ben ik aan het uitzoeken welke hoofdtelefoon voor mij een goede vervanging is van beiden.
Bij voorbaat dank.
Persoonlijk vind ik van deze 4 koptelefoons de Max het fijnst voor mijn smaak (podcasts voornamelijk) met daarna de B&W.
De Xm4 vind ik te gemaakt veel bass hebben (en een goedkope build) en de Bose is juist weer te vlak naar mijn smaak.
Op het gebied van connectiviteit wint de Max het met Apple producten op zijn sloffen, niet onlogisch maar wel het vermelden waard. Voor de Bose en B&W moest ik regelmatig weer eens naar het BT menu om ze te verbinden, met de MAX heb ik dat in anderhalf jaar nog niet gehad, opzetten en gaan.
nvm
[ Voor 96% gewijzigd door Pierre_nr1 op 12-05-2022 10:17 ]
Mijn ervaring met connectiviteit is de laatste tijd juist zo slecht, dat ik er aan zit de denken om een keer met een hamer m'n frustratie te uitenDonstil schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 20:49:Voor de Bose en B&W moest ik regelmatig weer eens naar het BT menu om ze te verbinden, met de MAX heb ik dat in anderhalf jaar nog niet gehad, opzetten en gaan.
Wanneer ik in de buurt kom van een andere Apple device dan waar het op dat moment mee verbonden is, verliest 1 oorschelp geluid & noise canceling; paar seconden later is de verbinding helemaal verbroken. Daarna connect het random met met de device waar het eerst mee geconnect was, of met die andere waar ik net in de buurt kwam.
Ondertussen bijna alle tips geprobeerd die ik kon vinden (automatic head detection uit, connect when last connected aan, harde reset van de AirPods, harde reboot van telefoon, etc.). Ik hoop dat er binnenkort een firmware update komt die het fixt, want anders gaat ie het niet overleven
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Er is recent weer een update geïnstalleerd bij mij: versie 4E71
Iemand een idee of de Smart Case van Apple ook ergens los te koop is? Een snelle zoektocht levert me niks op namelijk....
My name is Karl. Ich bin expert.
Los van of ie los verkrijgbaar is of niet; waarom koop je niet gewoon een 'normale' hoes waar ook magneetjes in zitten?KarlHungus schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 10:43:
Iemand een idee of de Smart Case van Apple ook ergens los te koop is? Een snelle zoektocht levert me niks op namelijk....
Ik vind de magic case eigenlijk erg prettigTux3.14 schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 18:48:
[...]
Los van of ie los verkrijgbaar is of niet; waarom koop je niet gewoon een 'normale' hoes waar ook magneetjes in zitten?Is ie veel beter beschermd. Gebruik 'm op die manier zelf ook.
My name is Karl. Ich bin expert.
Stukje huisvlijt ter inspiratie…
Ik zocht de meest compacte hoes voor m'n nieuwe Airpods Max. De meesten zijn vrij bulky en ik hou er niet van om verpakte lucht te vervoeren. Dus kwam ik uit op deze compacte en ook best betaalbare case.
Nadeel: geen magneetjes in de case om ze in low-powermodus te schakelen. Dat moest slimmer kunnen.
De oplossing bedacht dankzij deze video en met hulp van wat TonZon magneetjes die ik nog over had van m'n radiatorfolie. 2 magneetjes in een stukje krimpkous en met klittenband aan de binnenzijde van de case bevestigd.
Problem solved 😎
Ik zocht de meest compacte hoes voor m'n nieuwe Airpods Max. De meesten zijn vrij bulky en ik hou er niet van om verpakte lucht te vervoeren. Dus kwam ik uit op deze compacte en ook best betaalbare case.
Nadeel: geen magneetjes in de case om ze in low-powermodus te schakelen. Dat moest slimmer kunnen.
De oplossing bedacht dankzij deze video en met hulp van wat TonZon magneetjes die ik nog over had van m'n radiatorfolie. 2 magneetjes in een stukje krimpkous en met klittenband aan de binnenzijde van de case bevestigd.
Problem solved 😎
:strip_exif()/f/image/ctByPb4cQjyqTb1CAfZJot25.jpg?f=fotoalbum_large)
Hoe maken jullie de airpod Max schoon? Ik heb het idee dat ik een nieuwe kleur heb: soort geel ipv wit.
De buitenkant gewoon met een doekje. De oorschelpen zelf nog nooit schoon gemaakt. Ik weet ook niet precies wat voor stoffen materiaal het is. Als het gewoon katoen of iets dergelijks is (dus geen petfles recycle meuk) dan zou ik 'm gewoon een keer schoon stomen.giantgiantus schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:24:
Hoe maken jullie de airpod Max schoon? Ik heb het idee dat ik een nieuwe kleur heb: soort geel ipv wit.
Haha die van mij verkleurd ook wel.giantgiantus schreef op zondag 19 juni 2022 @ 18:24:
Ik spuit de hoofdband wel eens in met Shout, dan wordt dat “gaas” weer als “nieuw”.
De oorschelpen kunnen in de wasmachine bij de handdoeken, worden ze ook wel weer netjes van.
Toevallig kreeg ik vandaag voor vadwrdag een zwarte set omdat mijn vrouw de grijze “smerig” vond
:strip_exif()/f/image/RCCS54wJQ1s8szpgWnhaXaxx.jpg?f=fotoalbum_large)
Onder de streep een tikkie spijt dat ik niet voor de zwarte gegaan ben op launch maar dit staat ook wel oké.
Vandaag AirPods Max ontvangen van bol.com, met een leuke korting omdat het een retourdeal is. Probleem is echter dat ik na het koppelen met Bluetooth de melding kreeg dat ze aan een ander Apple ID hangen, maar eigenlijk kan ik er gewoon alles mee, ook de naam wijzigen en ik zie ze ook terug in “zoek mijn” incl de naam die ik er aan gegeven heb. Vraag is nu, kan ik ze gewoon gebruiken als een normaal nieuw gekochte set, of zal ik deze toch maar retour sturen? Om retour te sturen heb ik 30 dagen de tijd, maar als ze gewoon goed werken hoeft dat voor mij eigenlijk niet. Is er nog iets wat ik over het hoofd zie?
Alvast bedankt voor het meedenken.
Overigens, die melding kwam maar 1x, daarna niet meer gezien, gebruik ze nu al een paar uur naar tevredenheid.
Overigens, die melding kwam maar 1x, daarna niet meer gezien, gebruik ze nu al een paar uur naar tevredenheid.
:strip_exif()/f/image/oiWQkkvF9cqS7ovibXIv0MRw.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Mr. Freeze op 30-07-2022 15:30 ]
XBL gamertag StayingPow3r
@Mr. Freeze ik zou het persoonlijk niet fijn vinden dat een vreemde continu mijn locatie kan zien en controle heeft over mijn AirPods.
Dit zijn de mogelijkheden die die persoon heeft:
:strip_exif()/f/image/QO1M2k32TToIfb6IP7bikdwV.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan jouw de keus of jij dat waard vind.
De marked as lost maakt de AirPods volgens mij wel een duur stuk aluminium, maar dat zul je even moeten uitzoeken.
Dit zijn de mogelijkheden die die persoon heeft:
:strip_exif()/f/image/QO1M2k32TToIfb6IP7bikdwV.jpg?f=fotoalbum_large)
Aan jouw de keus of jij dat waard vind.
Je kan ze snel even resetten, in de hoop dat dat het oplost, daarna even opnieuw koppelen met je device.Mr. Freeze schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:28:
Vandaag AirPods Max ontvangen van bol.com, met een leuke korting omdat het een retourdeal is. Probleem is echter dat ik na het koppelen met Bluetooth de melding kreeg dat ze aan een ander Apple ID hangen, maar eigenlijk kan ik er gewoon alles mee, ook de naam wijzigen en ik zie ze ook terug in “zoek mijn” incl de naam die ik er aan gegeven heb. Vraag is nu, kan ik ze gewoon gebruiken als een normaal nieuw gekochte set, of zal ik deze toch maar retour sturen? Om retour te sturen heb ik 30 dagen de tijd, maar als ze gewoon goed werken hoeft dat voor mij eigenlijk niet. Is er nog iets wat ik over het hoofd zie?
Overigens, die melding kwam maar 1x, daarna niet meer gezien, gebruik ze nu al een paar uur naar tevredenheid.[Afbeelding]
https://support.apple.com/nl-nl/HT211904U kunt uw AirPods Max ook terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Houd de ruisbeheersingsknop en Digital Crown 15 seconden ingedrukt totdat de led oranje en dan wit knippert.
Nadat u uw AirPods Max opnieuw hebt ingesteld, kunt u de koptelefoon verbinden met uw iOS- of iPadOS-apparaat, of de koptelefoon verbinden met uw Mac of een ander apparaat.
Dat helpt niet, eerste iCloud link /owner moet de max verwijderen van zijn/haar apparaat.. Volgens mij als je hem reset kan hoofd iCloud account locatie niet meer zien.. hij is nog wel steeds gelinkt aan zijn/ haar iCloud.
Ja, bedankt voor de tips, de mogelijkheid die @RnB schrijft zie ik dus niet. Is dan wel wel een sluipend risico. Na een reset die @absrnd schrijft komt de melding niet dat hij van iemand anders is, kan het ook nergens terugvinden meer. Nouja, retour Bol dan maar, jammer.
Edit: wel slordig van Bol dat er helemaal niet op gelet wordt bij retour nemen van product of dat de klant de boel netjes heeft gereset.
Edit: wel slordig van Bol dat er helemaal niet op gelet wordt bij retour nemen van product of dat de klant de boel netjes heeft gereset.
[ Voor 20% gewijzigd door Mr. Freeze op 30-07-2022 16:23 ]
Hoe bedoel je "kan het ook nergens terugvinden" ?Mr. Freeze schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 16:13:
Ja, bedankt voor de tips, de mogelijkheid die @RnB schrijft zie ik dus niet. Is dan wel wel een sluipend risico. Na een reset die @absrnd schrijft komt de melding niet dat hij van iemand anders is, kan het ook nergens terugvinden meer. Nouja, retour Bol dan maar, jammer.
Mogelijk nog een oplossing:
Als je na de reset je Max in jouw FindMy app ziet staan, dan zou het goed moeten zijn, en is deze ontkoppelt van de vorige eigenaar.In case someone else is looking for a solution in the future, I’ll say this. (I bought AirPods Max from a pawn shop online where I bought other stuff before, so they’re legit).
For me, factory resetting my AirPods Max in airplane mode (iPhone with Bluetooth only on) seemed to remove the old owner issue.
En wat ik ook lees is dat de vorige gebruiker alleen binnen Bleutooth range de Max kan zien, dat is om gemakkelijker te kunnen koppelen.
[ Voor 18% gewijzigd door absrnd op 30-07-2022 16:39 ]
@absrnd met niet meer terugvinden of terugkomen bedoel ik mailadres vorige eigenaar, ook niet na een paar keer resetten. Maar ik kan de Max ook niet opgeven als verloren, enkel pingen. Toch wel typisch dat die melding van die vorige eigenaar maar 1x komt en dan nooit meer, jammer dat ik de hoofdtelefoon geen signaaltje naar “huis” kan laten sturen.
De AirPods Max hebben geen iCloud lock. Dat is wel jammer voor zulke producten
@absrnd paar keer die tip van jou gedaan en lijkt er op dat gelukt is. Nu kan ik ze ook opgeven als verloren. Me happy :-) hartelijk dank, en andere natuurlijk ook
Ben een beetje aan het oriënteren op een ANC over-ear headset om mijn collega's en vervelende treinmensen NOG meeer weg te drukken. Airpods pro zijn fijn maar de ANC vind ik niet echt om over naar huis te schrijven.
Tot nu lijken de beste opties een Sony Xm4 of Xm5 of evt Airpods Max, aangezien ik tot mijn oksels in Apple's Ecosystem zit neig ik een beetje naar de Max. Nu vroeg ik me af of er op korte termijn een aankondiging van een refresh te verwachten is?
Tot nu lijken de beste opties een Sony Xm4 of Xm5 of evt Airpods Max, aangezien ik tot mijn oksels in Apple's Ecosystem zit neig ik een beetje naar de Max. Nu vroeg ik me af of er op korte termijn een aankondiging van een refresh te verwachten is?
@Vildhjarta https://buyersguide.macrumors.com/#AirPods-Max
&
https://www.macrumors.com...s-pro-airpods-max-colors/
&
https://www.macrumors.com...s-pro-airpods-max-colors/
[ Voor 43% gewijzigd door RoRoNL op 01-08-2022 15:29 ]
Lijkt er niet op dat de AirPods Max heel snel een opvolger gaat krijgen, als dat überhaupt gaat gebeuren.Vildhjarta schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:51:
Ben een beetje aan het oriënteren op een ANC over-ear headset om mijn collega's en vervelende treinmensen NOG meeer weg te drukken. Airpods pro zijn fijn maar de ANC vind ik niet echt om over naar huis te schrijven.
Half jaar geleden waren de geruchten juist dat er nog niet aan gewerkt werd.
Verder kan ik de Max wel enorm aanraden overigens, geluid vind ik persoonlijk beter gebalanceerd dan de Xm4 en de afwerking met al het metaal is top. Tel daarbij de (logische) naadloze samenwerking met het ecsysteem op en je kan er eigenlijk niet omheen als iemand die tot zijn oksels in het ecosysteem zit.
Ja ik zit wel redelijk in de richting van de Airpods Max te denken hoor, is dat alu een beetje duurzaam qua krasgevoeligbeid etc? Ik heb het altijd redelijk snel warm en heb het idee dat de mesh van de oorschelpen me tevens wat beter zou bevallen dan Feaux leather waar ik snel van ga zweten.Donstil schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 16:12:
[...]
Lijkt er niet op dat de AirPods Max heel snel een opvolger gaat krijgen, als dat überhaupt gaat gebeuren.
Half jaar geleden waren de geruchten juist dat er nog niet aan gewerkt werd.
Verder kan ik de Max wel enorm aanraden overigens, geluid vind ik persoonlijk beter gebalanceerd dan de Xm4 en de afwerking met al het metaal is top. Tel daarbij de (logische) naadloze samenwerking met het ecsysteem op en je kan er eigenlijk niet omheen als iemand die tot zijn oksels in het ecosysteem zit.
Zou sowieso iig voor de space grey gaan iddgiantgiantus schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:58:
Wel geen witte nemen. Mijne is inmiddels geel. Vies gezicht.
Ja dat had ik ook wel, mijn kussens zijn daarom inmiddels vervangen voor zwarte en de band doe ik regelmatig met Shout. Aan het begin moest dat eens per half jaar maar inmiddels elke maand wel een keertje.giantgiantus schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 17:58:
Wel geen witte nemen. Mijne is inmiddels geel. Vies gezicht.
Mijn overschot aan Bol.com bonnen maar eens ingevoerd en de grijze Airpods Max nu binnen.
Op werk dus geen tijd wat te testen maar even beetgepakt en voelt en is optisch iig erg premium en gewichtig! Aangezien dit ding veel meegesleept gaat worden in backpacks nog wel een Spigen case van Amazon erbij gekocht waar ie inclusief BH in kan
Zie dat ie nog wel op een oude firmware zit (4c165) hoop dat ie update want dit kan zo te zien nog steeds niet handmatig.
edit: hij heeft de Firmware al van een update nu voorzien
Op werk dus geen tijd wat te testen maar even beetgepakt en voelt en is optisch iig erg premium en gewichtig! Aangezien dit ding veel meegesleept gaat worden in backpacks nog wel een Spigen case van Amazon erbij gekocht waar ie inclusief BH in kan
Zie dat ie nog wel op een oude firmware zit (4c165) hoop dat ie update want dit kan zo te zien nog steeds niet handmatig.
edit: hij heeft de Firmware al van een update nu voorzien
[ Voor 21% gewijzigd door Vildhjarta op 12-08-2022 14:35 ]
Eerste indrukken qua geluid ook erg positief, hij is redelijk neutraal (uiteraard niet neutraal als een reference headphone, maar daar heb ik een andere bedrade voor). Goede balans iig,
Atmos is wel een hele mooie ervaring met de Airpods Max, erg indrukwekkend.
Atmos is wel een hele mooie ervaring met de Airpods Max, erg indrukwekkend.
The Bearded Teacher, aka Stephen Robles (van AppleInsider) heeft ook een korte review van de Max stand gemaakt. Inclusief mijn automatisering tip voor het opladen. Ben zelfs kort vermeld in de reviewTheKerremenke schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 13:09:
[...]
Zeker in combinatie met de pas geverfde vergijsd groene kleur muur en meubel.![]()
[Afbeelding]
https://youtu.be/EDG6ddSHIUA
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Had in het begin wel dat ie wat strak op mijn hoofd zat maar ik heb de headband even flink gestretched en nu zit ie perfect, super comfortabel. Verder super tevreden na een test periode van ongeveer twee weken. Absoluut geen spijt van. Voor €59,00 toch maar AppleCare+ genomen toch iets meer piece of mind de komende twee jaar, bij Headphones voor zo'n prijs wel waard.
Hier precies hetzelfde gehad bij een order van Bol.com Retourdeals. Product was als nieuw, maar deze melding is vrij irritant. Ik heb de naam van de AirPods Max toen aangepast naar 'graag verwijderen uit iCloud' en na 2 dagen was het opgelost.Mr. Freeze schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 15:28:
Overigens, die melding kwam maar 1x, daarna niet meer gezien, gebruik ze nu al een paar uur naar tevredenheid.[Afbeelding]
Helemaal vergeten dat ik die stand nog ergens had liggen merk ik nuTheKerremenke schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:22:
[...]
The Bearded Teacher, aka Stephen Robles (van AppleInsider) heeft ook een korte review van de Max stand gemaakt. Inclusief mijn automatisering tip voor het opladen. Ben zelfs kort vermeld in de review![]()
![]()
![]()
https://youtu.be/EDG6ddSHIUA

Donstil schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 15:09:
[...]
Helemaal vergeten dat ik die stand nog ergens had liggen merk ik nu

iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Hi all,
Heb een vraag. Vandaag heb ik mijn nieuwe AirPods max in gebruik genomen welke ik bij bol.com gekocht heb (geen partner).
Nu wilde ik Apple care afsluiten maar deze kwam niet in aanmerking.
Als ik bij de garantie kijk geeft hij aan tot 16 april 2023 (dus 8 maanden…).
Wat kan dit zijn, is deze al gebruikt?
Heb een vraag. Vandaag heb ik mijn nieuwe AirPods max in gebruik genomen welke ik bij bol.com gekocht heb (geen partner).
Ja, zijn al gebruikt dus. Advies : retourneren!Bigg Balls schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:41:
Hi all,
Retour is sowieso een prima ideePierre_nr1 schreef op zondag 11 september 2022 @ 23:54:
[...]
Ja, zijn al gebruikt dus. Advies : retourneren!
Maar dat betekend niet dat ze meteen gebruikt zijn, ik had hetzelfde issue met mijn Airpods 3 dit jaar en die waren gewoon nieuw in doos, probleem kan dus in bepaalde gevallen elders aan liggen (waarschijnlijk alsnog bij bol)
Nou ben ik wel benieuwd, was de doos wel geseald?Bigg Balls schreef op zondag 11 september 2022 @ 21:41:
Hi all,
hi!
Heel lang op voorraad gelegen?MysticX schreef op maandag 12 september 2022 @ 00:57:
[...]
Nou ben ik wel benieuwd, was de doos wel geseald?
Ja en zo’n kartonnen om doos van Apple die ook geseald wasMysticX schreef op maandag 12 september 2022 @ 00:57:
[...]
Nou ben ik wel benieuwd, was de doos wel geseald?
Ah ja, dan kan je gewoon contact opnemen met Apple en je aankoopbewijs uploaden; dan passen ze op serienummer je aankoopdatum aan en kan je AppleCare afsluitenBigg Balls schreef op maandag 12 september 2022 @ 08:37:
[...]
Ja en zo’n kartonnen om doos van Apple die ook geseald was
Zou kunnen, maar activatie zou pas in moeten gaan bij eerste activatie/gebruik en dat is hier al in de doos gebeurt.
hi!
Dat ligt er een beetje aan waar de Airpods vandaan komen, je ziet wel vaker bij producten die via de grijze handel verkocht worden dat de eerste verkoop datum in de database bij Apple staat.MysticX schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:45:
Zou kunnen, maar activatie zou pas in moeten gaan bij eerste activatie/gebruik en dat is hier al in de doos gebeurt.
Maar dat is niet vreemd, zoals hierboven al vermeld gewoon even met support chatten dan passen ze het aan en kan je AppleCare+ afsluiten.
Uiteindelijk hebben ze het handmatig aangepast naar de juiste datum (drie medewerkers moest ik spreken maar gelukkig vriendelijk geholpen).
Ik had al even een tijdje mijn Max niet meer gebruikt maar vandaag weer eens gebruikt. Iphone zat op IOS16 en kwam dus meteen met het voorstel om persoonlijke ruimtelijke audio in te stellen. Een simpel proces en ik was erg benieuwd wat het resultaat hiervan zou zijn. Ik ben nu wat dolby audio aan het luisteren via Apple music en ik moet zeggen dat het wel lijkt alsof er een verbetering is opgetreden. (Goed voorbeeld is Muse - Compliance die goed gebruikt maakt van de spatial audio)
Ook de optie 'maak stereo ruimtelijk' voor bijv. spotify geeft wel een 'vollere' audio ervaring lijkt het.
Hoe zijn jullie ervaringen er mee? Meestal ben ik purist die gaat voor zo min mogelijk aanpassingen aan het geluid, maar ik krijg toch het idee dat ik dit wel eens langdurig aan kan laten staan.
Ook de optie 'maak stereo ruimtelijk' voor bijv. spotify geeft wel een 'vollere' audio ervaring lijkt het.
Hoe zijn jullie ervaringen er mee? Meestal ben ik purist die gaat voor zo min mogelijk aanpassingen aan het geluid, maar ik krijg toch het idee dat ik dit wel eens langdurig aan kan laten staan.
>> Signature?
Vraagje; ik gebruik mijn AirPods Max nu met diverse Apple apparaten naar alle tevredenheid, maar voordat ik de werking verpest vraag ik het eerst maar aan een ervaringsdeskundige.
Kan ik de APM ook koppelen via Bluetooth aan mijn Android tv zonder dat de APM wordt ontkoppeld van de huidige (Apple) apparaten?
Kan ik de APM ook koppelen via Bluetooth aan mijn Android tv zonder dat de APM wordt ontkoppeld van de huidige (Apple) apparaten?
Met mijn normale AirPods Pro met een Windows computer gaat dit altijd zonder problemen. Android tv geen ervaring meeMr. Freeze schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 11:43:
Vraagje; ik gebruik mijn AirPods Max nu met diverse Apple apparaten naar alle tevredenheid, maar voordat ik de werking verpest vraag ik het eerst maar aan een ervaringsdeskundige.
Noice:
Adaptive Transparency Feature Works for AirPods Max Users in iOS 16.1 Beta
Adaptive Transparency Feature Works for AirPods Max Users in iOS 16.1 Beta
[ Voor 36% gewijzigd door Donstil op 03-10-2022 15:53 ]
Ohhh das wel heel cool. Ik draai helaas de IOS Beta niet meer dus dan nog even wachten dan maar. @Donstil
heb jij dit al kunnen uitproberen?
Ik draaide de beta ook niet meer maar ga ik vanavond wel even doen denk ik.Vildhjarta schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 15:59:
[...]
Ohhh das wel heel cool. Ik draai helaas de IOS Beta niet meer dus dan nog even wachten dan maar. @Donstil
heb jij dit al kunnen uitproberen?
Dan moet je meteen de AirPods beta firmware gaan draaien.
Ik wacht wel.
Ik wacht wel.
Ooh echt? Dat zie ik in het artikel niet terug.Aiii schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 16:20:
Dan moet je meteen de AirPods beta firmware gaan draaien.
Ik wacht wel.
Edit: Bij de AirPods Pro (die deze functie ook krijgen) is dit wel het geval, lijkt dus inderdaad aannemelijk dat dit voor de Max ook geld. Dan wacht ik ook wel ff.
[ Voor 26% gewijzigd door Donstil op 03-10-2022 16:55 ]
Wist niet eens dat Airpods ook een beta hadden?
Anoniem: 111759
Air pods pro 2 zijn een stuk beter dan de eerste versie. Weliswaar niet over-ear maar top NCVildhjarta schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 14:51:
Nou we waren er blij mee zolang het duurde:
iOS 16.1 Adaptive Transparency Option for Original AirPods Pro and AirPods Max is a Bug
iOS 16.1 Adaptive Transparency Option for Original AirPods Pro and AirPods Max is a Bug
In had al pros en wilde extra een over-earAnoniem: 111759 schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 20:43:
[...]
Air pods pro 2 zijn een stuk beter dan de eerste versie. Weliswaar niet over-ear maar top NC
Over die Spigen Clasden case..... ik ben op zoek naar een andere want ik trek de chemische lucht die deze case heeft niet. Het gaat ook niet weg hoe lang die case ook gelucht heeft. Beetje aan het zoeken maar bij bijna alle cases op bijv Amazon als je even de reviews doorleest.. 'goeie case maar chemische lucht...'Vildhjarta schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 13:40:
Mijn overschot aan Bol.com bonnen maar eens ingevoerd en de grijze Airpods Max nu binnen.
iemand nog een tip? ik had een Mobigear Zipper Box Hardcase Hoesje gekocht maar dat ding was echt net te klein en te krap.
Voor mij is het enige nadeel van deze Airpods die BH hoes aangezien de koptelefoon elke dag een volle rugzak in moet en het niet afdoende bescherming biedt.
[ Voor 8% gewijzigd door Vildhjarta op 05-10-2022 23:52 ]
Ik heb zelf deze. Levertijd begin dit jaar was nog wel even want het moest uit Canada komen volgens mij. Case zelf is wel prima! Niet te krap en ook niet te groot. Genoeg ruimte aan de binnenkant om ook kabeltjes weg te stoppen. Ik zie alleen nu dat hij uitverkocht is op hun eigen website. Wellicht even in de gaten houden.Vildhjarta schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 23:23:
[...]
Over die Spigen Clasden case..... ik ben op zoek naar een andere want ik trek de chemische lucht die deze case heeft niet. Het gaat ook niet weg hoe lang die case ook gelucht heeft. Beetje aan het zoeken maar bij bijna alle cases op bijv Amazon als je even de reviews doorleest.. 'goeie case maar chemische lucht...'
iemand nog een tip? ik had een Mobigear Zipper Box Hardcase Hoesje gekocht maar dat ding was echt net te klein en te krap.
Voor mij is het enige nadeel van deze Airpods die BH hoes aangezien de koptelefoon elke dag een volle rugzak in moet en het niet afdoende bescherming biedt.
Waarom zijn ze opeens zo duur geworden? Als ik Pricewatch mag geloven is de zilveren uitvoering maandenlang €435 geweest en nu opeens €590?
Inflatie net als bij alle andere Apple producten? Of verhogen om met Black Friday weer “korting“ te kunnen geven.DesiredPeanut schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:57:
Waarom zijn ze opeens zo duur geworden? Als ik Pricewatch mag geloven is de zilveren uitvoering maandenlang €435 geweest en nu opeens €590?
Mm volgens mij zijn mijn AirPods Max overleden, linker oorschelp produceert een hard ruisend geluid.
Net alsof je de zee hoort zeg maar.
Morgen maar eens kijken wat Apple daar mee kan, zit nog twee maandjes Apple Care op zag ik.
Edit: Nou krijg een nieuwe, dat scheelt weer.
Morgen maar eens kijken wat Apple daar mee kan, zit nog twee maandjes Apple Care op zag ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 04-11-2022 09:39 ]
Mooi geregeld dan, gaat dat allemaal via de post of moet je naar een Apple Store toe?Donstil schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 00:07:
Mm volgens mij zijn mijn AirPods Max overleden, linker oorschelp produceert een hard ruisend geluid.
Postduif…..Mr. Freeze schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:01:
[...]
Mooi geregeld dan, gaat dat allemaal via de post of moet je naar een Apple Store toe?
Je krijgt netjes dhl doosje.
Je kunt hiervoor naar een APR maar ik had toevallig Apple Care op de Max dus heb voor express replacement gekozen.Mr. Freeze schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 14:01:
[...]
Mooi geregeld dan, gaat dat allemaal via de post of moet je naar een Apple Store toe?
Ik zit in een vroeg verkenningsproces voor een koptelefoon met ANC. Het en der zie ik voorbijkomen (zoals hier op macrumors) dat de ANC van de AirPods Max sinds een recente firmware-update minder goed noise cancelt. Aan de ene kant is het internet natuurlijk heel goed in klagen over minieme zaken en onderbuikgevoel, aan de andere kant lees ik op meerdere plekken wel voorbeelden dat de ANC sinds de update als minder effectief ervaren wordt. Hoe zit dat met de nuchtere tweakers? Ervaren jullie een verschil?
Ja ik merk zeker verschil. Ik gebruik de Max op een plek sinds ik hem heb. Ik werk op zolder en daar draait ook de mechanische box. Met de Max hoorde ik die niet, maar die hoor ik nu dus gewoon er door heen komen. Het wordt nog wel gedempt, maar het niet 100% meer weg gefilterd.
Ja in denk dat ik dat ook wel heb, thuis gaat het nog wel goed maar ik doe er ook boodschappen mee en dat leek vroeger echt een afgesloten bubbel, nu is dat meer gedempt maar niet weg.
Heel vreemd, helemaal voor zo’n premium product. Wat zou de reden kunnen zijn? Dat de bouw toch niet zo duurzaam is, of dat ze bewust (met het oog op een versie 2) of per ongeluk de firmware-update een stap terug hebben gemaakt?
@Jixreme Dit is de laatste (in mijn ogen vrij geloofwaardige) internet theorie: https://appleinsider.com/...d-to-ongoing-court-battle
Ja.Jixreme schreef op zondag 6 november 2022 @ 09:31:
Ik zit in een vroeg verkenningsproces voor een koptelefoon met ANC. Het en der zie ik voorbijkomen (zoals hier op macrumors) dat de ANC van de AirPods Max sinds een recente firmware-update minder goed noise cancelt. Aan de ene kant is het internet natuurlijk heel goed in klagen over minieme zaken en onderbuikgevoel, aan de andere kant lees ik op meerdere plekken wel voorbeelden dat de ANC sinds de update als minder effectief ervaren wordt. Hoe zit dat met de nuchtere tweakers? Ervaren jullie een verschil?
Zie ook https://www.rtings.com/he...ods-max-wireless#test_348 en de reacties hierboven.
Hier had uw reclame kunnen staan.
Nah dat kan ik mij eigenlijk niet voorstellen.Jixreme schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:29:
Heel vreemd, helemaal voor zo’n premium product. Wat zou de reden kunnen zijn? Dat de bouw toch niet zo duurzaam is, of dat ze bewust (met het oog op een versie 2) of per ongeluk de firmware-update een stap terug hebben gemaakt?
Ah die had ik ook voorbij zien komen ja, interessant...ex87 schreef op zondag 6 november 2022 @ 11:34:
@Jixreme Dit is de laatste (in mijn ogen vrij geloofwaardige) internet theorie: https://appleinsider.com/...d-to-ongoing-court-battle
En in de bron van @ericafterdark wordt gesproken over "a bit less noise between the mid-bass to high-bass range". Klinkt alsof het verschil redelijk marginaal is. Zouden de bezitters van de Max hier 'm nog aanraden? Of alleen als de oude ANC terugkomt?
Nee hoor zou hem nog steeds aanraden als je in het Apple Ecosysteem zit. Het is een hele fijne koptelefoon die ook nog eens waanzinnig klinkt.Jixreme schreef op zondag 6 november 2022 @ 12:23:
[...]
Ah die had ik ook voorbij zien komen ja, interessant...
En in de bron van @ericafterdark wordt gesproken over "a bit less noise between the mid-bass to high-bass range". Klinkt alsof het verschil redelijk marginaal is. Zouden de bezitters van de Max hier 'm nog aanraden? Of alleen als de oude ANC terugkomt?
:strip_exif()/f/image/VHSMUVk2Nku9cHD0J6trRxtt.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn nieuwe is binnen, dacht altijd dat mijn Max er prima uitzag maar zo naast een nieuwe valt dat wel vies tegen.
Zweet en haarlak hebben de band goed geel gemaakt in de afgelopen 2 jaar en alle rek is uit uit netje.
Volgende keer neem ik maar een zwarte 😆
ben al beetje bang dat de rek uit dat netje gaat. Kun je dat ook los vervangen?Donstil schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:39:
[Afbeelding]
Mijn nieuwe is binnen, dacht altijd dat mijn Max er prima uitzag maar zo naast een nieuwe valt dat wel vies tegen.
Zweet en haarlak hebben de band goed geel gemaakt in de afgelopen 2 jaar en alle rek is uit uit netje.
Een beetje Shout doet wonderenDonstil schreef op maandag 7 november 2022 @ 12:39:
[Afbeelding]

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."
Super irritant dat ze dat doen bij Apple, en nog meer dat je niet zelf kan kiezen of je die Firmware installeert of niet. Hoop dat ze dit corrigeren.Donstil schreef op zondag 6 november 2022 @ 10:50:
Ja in denk dat ik dat ook wel heb, thuis gaat het nog wel goed maar ik doe er ook boodschappen mee en dat leek vroeger echt een afgesloten bubbel, nu is dat meer gedempt maar niet weg.
Nee dat kan je niet vervangen maar in de praktijk heb ik daar ook geen last van hoor. Dat viel naast een nieuwe pas op.richards3 schreef op maandag 7 november 2022 @ 14:30:
[...]
ben al beetje bang dat de rek uit dat netje gaat. Kun je dat ook los vervangen?
Heb ik het eerste jaar wel braaf gedaan maar krijg hem nu niet meer zo schoon als een nieuwe hoor.
(dacht probeer het nog even)
Mag ik vragen waarom je dan een nieuwe hebt aangeschaft?Donstil schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:02:
[...]
Nee dat kan je niet vervangen maar in de praktijk heb ik daar ook geen last van hoor. Dat viel naast een nieuwe pas op.
Tuurlijk, vragen mag altijdrichards3 schreef op maandag 7 november 2022 @ 15:56:
[...]
Mag ik vragen waarom je dan een nieuwe hebt aangeschaft?
Donstil schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 00:07:
Binnen 2 jaar. Je had ook gewoon nieuwe gekregen zonder care. Heb in verleden zelfs dingen vervangen ouder dan 3 jaar zonder care.richards3 schreef op maandag 7 november 2022 @ 16:26:
[...]
dan wordt je wel weer blij van je applecare, veel plezier met je nieuwe.
Dit ging om een normale garantie afhandeling inderdaad maar ik wordt wel blij van Apple care als het aankomt op express replacement.
Voor zoiets onbenulligs niet naar een winkel hoeven of zonder device zitten voor meerdere werkdagen enz.
Voor zoiets onbenulligs niet naar een winkel hoeven of zonder device zitten voor meerdere werkdagen enz.
[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 07-11-2022 18:31 ]
Nieuwe firmware is uit! Zijn er al vroege vogels die weten of dit een nieuwe twist geeft aan de ANC?
Mijn netje zit ook wel flink wat losser dan toen ik hem net nieuw had (sinds launch). Ik merk in het bij het dragen zeker niet maar je kan het wel voelen/zien.
Gebruiken jullie de Airpods Max ook onderweg in de trein, of toch vooral thuis? Ik zit te kijken naar een vervanging voor mijn Sony XM2 die net is overleden, en ik zie tijdens het forenzen niemand hiermee, vraag me af waarom dat is. Is dat de prijs en gevaar voor diefstal, of ook om andere redenen?
Let op:
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid
Dit topic is voor discussies over en ervaringen met de AirPods Max. Voor prijzen, beschikbaarheid en levertijden kun je terecht in:
[AirPods] Levertijden & Beschikbaarheid