• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
fitznl schreef op maandag 25 mei 2026 @ 14:50:
Zucht, heb geen klik met het onderwerp van de expansion. Lukte me om 1/3 door te komen, maar nu met expansion 2/3 is het genoeg. Heb mijn hele bende op level 80 staan. Heb nog niet 1 karakter op 81 gekregen.

En dan moet expansion 3/3 nog komen.

Mis de tijd dat iedere expansion een ander onderwerp had, als altoholic uiteraard BFA als favoriet door toevoeging van nieuwe mogelijkheden als vosjes.

Gelukkig is er nog een "moet" inloggen moment, maandelijks de 1000/1000 puntjes halen voor de kadootjes van de trader wat ik braaf elke maand doen :)
Ik moet ook wel zeggen dat ik het 2e deel van de saga nog niet zo "voel" ook. TWW vond ik best leuk, maar BFA vond ik pas echt een hele leuke expansion en heb met plezier al mijn alts geleveld met voornamelijk questen en dungeons. Nu was ik na de 3e run er wel klaar mee eigenlijk. Voidstorm is mwah, Harandar is ok... Eversong ok-ish... er is ook wel echt veel te doen inmiddels wat voor mij het lastiger maakt welke taken je nu afwerkt per week. Natuurlijk kun je vrij kiezen en niks moet, maar er is nogal wat te doen zeg... en dat over 10 chars elke week... nee, wat ik wil doen heb ik meestal maar op 1 of 2 poppen per week gedaan en dan begint het weer opnieuw. Ik skip dus ook veel content zoals Housing (ik heb een huis maar ben er daarna nooit meer geweest). Ritual Sites en Void Assaults doe ik heel soms, maar Prey vergeet ik meestal te doen en Decor Duels + Abyss Anglers nog nooit naar gekeken.

Zoveel te doen, keuzes... toch maar eens aan addon zoeken die mij helpt met organiseren per alt wat ik het leukste vind om te doen. Die zijn er vast wel.
Ik heb dat wel anders. Vond 1 zone van TWW wel echt heel cool waar die lucht een light en void versie heeft. Maar verder vind ik de zones van Midnight wel wat toffer. Lore krijg ik ingame weinig van mee maar ligt deels aan mezelf en dan kijk ik die bellular videos die het uitlegt en vind ik het toch wel tof.

Maar ben gewoon even klaar met die grinds in WoW :)
Ik nam sinds cata elke expansion 1 of meer breaks maar sinds Shadowlands part 3 geen break meer genomen tot nu dus ze hadden toch iets goeds gedaan ondanks alle negativiteit altijd :P Ik had plezier. En dat wil ik nu gewoon eventjes uit andere games halen.

Housing vind ik wel geweldig en zal af en toe wel nog even mijn huisje mooier maken als ik even een uurtje wil relaxen denk ik :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH


  • nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 15:49
Ik vind dus voorlopig nog alles best genietbaar. Maar mijn GROTE probleem is niet het verhaal, of de gameplay, of de genietbaarheid van de content, maar gewoon de kwaliteit en de afwerking van het geheel. Blizzard is sinds het begin vna Dragonflight er nog niet in geslaagd om een patch uit te brengen die gewoon "af" was. Alle patches sinds 10.0.2 hebben gewoon een kleiner of groter defect gehad in een centraal aspect van de patch dat gemeld was tijdens de testperiode, door meerdere spelers zelfs. Trading Post, Forbidden Reach, Zaralek Caverns, Dreamwalking, Time Rifts, Emerald Dream, MoP Remix, enzovoort, allemaal één of meer defecten die waren gemeld en pas na release zijn opgelost. Ik voel me al 5 jaar als een beta tester. En dat terwijl ik elk jaar meer dan 120 EUR betaalde voor het privilege om het spel te spelen. En ze beloven al jarenlang om het beter te doen, maar ik heb daar vooralsnog absoluut nog niets van gemerkt.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B


  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
nzall schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 14:32:
Ik vind dus voorlopig nog alles best genietbaar. Maar mijn GROTE probleem is niet het verhaal, of de gameplay, of de genietbaarheid van de content, maar gewoon de kwaliteit en de afwerking van het geheel. Blizzard is sinds het begin vna Dragonflight er nog niet in geslaagd om een patch uit te brengen die gewoon "af" was. Alle patches sinds 10.0.2 hebben gewoon een kleiner of groter defect gehad in een centraal aspect van de patch dat gemeld was tijdens de testperiode, door meerdere spelers zelfs. Trading Post, Forbidden Reach, Zaralek Caverns, Dreamwalking, Time Rifts, Emerald Dream, MoP Remix, enzovoort, allemaal één of meer defecten die waren gemeld en pas na release zijn opgelost. Ik voel me al 5 jaar als een beta tester. En dat terwijl ik elk jaar meer dan 120 EUR betaalde voor het privilege om het spel te spelen. En ze beloven al jarenlang om het beter te doen, maar ik heb daar vooralsnog absoluut nog niets van gemerkt.
Hmm, ik geloof je maar weet eigenlijk niet welke grote bugs/problemen dit dan waren die opgelost zijn. Ik heb er in ieder geval geen last van gehad tijdens het spelen, maar ik ben dan ook zeer casual. Ik ben nu wel heel eigenwijs al mijn alts aan het levelen terwijl ze dit in 12.0.7 weer veel sneller gaan maken. Ach, boeien :D

  • nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 15:49
Soeski schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 16:07:
[...]

Hmm, ik geloof je maar weet eigenlijk niet welke grote bugs/problemen dit dan waren die opgelost zijn. Ik heb er in ieder geval geen last van gehad tijdens het spelen, maar ik ben dan ook zeer casual. Ik ben nu wel heel eigenwijs al mijn alts aan het levelen terwijl ze dit in 12.0.7 weer veel sneller gaan maken. Ach, boeien :D
Om 2 van de recentere bugs te delen:
  1. In de recentste patch hebben ze een feature toegevoegd genaamd "voidcores", waarmee spelers na het leggen van een raid boss of het afwerken van een M+ dungeon of een Bountiful Delve gegarandeerd één van de items die op de loot table krijgen. Die voidcores waren vanaf dag 1 aangekondigd als "zonder duplicates", dus als je als speler dezelfde dungeon meerdere keer bezocht, dan kreeg je telkens een ander item als je zo'n Voidcore gebruikte.
    De patch komt uit, en wat blijkt? die duplicate protection werkt totaal niet. Honderdduizenden spelers hebben 2X hetzelfde item gekregen. En spelers hebben ABSOLUUT gemeld tijdens de testphase van deze patch dat deze bug gebeurde, en Blizzard heeft zelfs in hun development notes gezegd dat die bug opgelost was voordat de patch er was. na onderzoek blijkt dat Blizzard's testomgeving niet evenveel databases heeft als de live omgeving, en dat daardoor deze informatie soms niet juist werd opgeslagen...
    Een pittig detail: Blizzard heeft spelers die Voidcores hebben gebruikt terwijl de bug nog actief was hun Voidcores teruggegeven, waardoor deze spelers dus extra loot konden krijgen. Veel spelers vonden dit nog een extra slag in het gezicht, want ze hebben natuurlijk gewacht totdat deze bug gefixt was voordat ze zelf hun Voidcores gebruiken, en door dat wachten hebben ze minder loot dan spelers die wel van die bug gebruik gemaakt hebben.
  2. Een paar weken later voerde Blizzard een ander systeem in waarmee je items kon farmen om hero en myth track wapens en trinkets te upgraden. toen dit systeem live ging heeft Blizzard een paar uur later meteen een hotfix moeten invoeren om ervoor te zorgen dat dit werkte met wapens die voor de patch waren gecraft. En dan een paar dagen later hebben ze NOG een hotfix moeten doorvoeren omdat wapens die op het moment van de eerste hotfix in een brievenbus staken of juist werden gerecraft niet werden aangepast door die eerste hotfix...

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B


  • Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 00:03

Esumontere

Floep, banaan.

nzall schreef op dinsdag 26 mei 2026 @ 22:36:
[...]

Om 2 van de recentere bugs te delen:
  1. In de recentste patch hebben ze een feature toegevoegd genaamd "voidcores", waarmee spelers na het leggen van een raid boss of het afwerken van een M+ dungeon of een Bountiful Delve gegarandeerd één van de items die op de loot table krijgen. Die voidcores waren vanaf dag 1 aangekondigd als "zonder duplicates", dus als je als speler dezelfde dungeon meerdere keer bezocht, dan kreeg je telkens een ander item als je zo'n Voidcore gebruikte.
    De patch komt uit, en wat blijkt? die duplicate protection werkt totaal niet. Honderdduizenden spelers hebben 2X hetzelfde item gekregen. En spelers hebben ABSOLUUT gemeld tijdens de testphase van deze patch dat deze bug gebeurde, en Blizzard heeft zelfs in hun development notes gezegd dat die bug opgelost was voordat de patch er was. na onderzoek blijkt dat Blizzard's testomgeving niet evenveel databases heeft als de live omgeving, en dat daardoor deze informatie soms niet juist werd opgeslagen...
    Een pittig detail: Blizzard heeft spelers die Voidcores hebben gebruikt terwijl de bug nog actief was hun Voidcores teruggegeven, waardoor deze spelers dus extra loot konden krijgen. Veel spelers vonden dit nog een extra slag in het gezicht, want ze hebben natuurlijk gewacht totdat deze bug gefixt was voordat ze zelf hun Voidcores gebruiken, en door dat wachten hebben ze minder loot dan spelers die wel van die bug gebruik gemaakt hebben.
  2. Een paar weken later voerde Blizzard een ander systeem in waarmee je items kon farmen om hero en myth track wapens en trinkets te upgraden. toen dit systeem live ging heeft Blizzard een paar uur later meteen een hotfix moeten invoeren om ervoor te zorgen dat dit werkte met wapens die voor de patch waren gecraft. En dan een paar dagen later hebben ze NOG een hotfix moeten doorvoeren omdat wapens die op het moment van de eerste hotfix in een brievenbus staken of juist werden gerecraft niet werden aangepast door die eerste hotfix...
Ik denk dat je grof overschat hoeveel mensen duplicaten hebben gekregen bij de bonus rolls. Neemt niet weg dat het een domme bug was, trouwens.

  • nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 15:49
Goed, misschien dat honderdduizenden wat overdreven was. Maar de bug was er wel degelijk, en of het nu 10, of honderd, of duizend, of meer was, het zou niet mogen gebeuren.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B


  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
Sja, zo zijn er zoveel bugs die eigenlijk niet zouden moeten gebeuren. Het gaat om te oplossing. Het zal best wat spelers "geraakt" hebben, waaronder jijzelf vermoed ik aan de toon ;).

Leuk is het niet maar wel op te lossen en niemand zal WoW erdoor links hebben laten liggen denk ik. Kost je gewoon weer een paar weken extra om het recht te breien. Overigens maken ze het gearen elke expansion nog sneller dan de vorige, dus als ze willen dat mensen wat langer blijven hangen in een expansion moet Blizzard er juist misschien voor zorgen dat niet iedere hard-core speler al 285+ is na 4-5 weken vanaf release. IMO :)

Ik verbaas mij er zelf al over hoe snel ik T8 delves kon solo'en na een paar weken, en dat met beperkte speeltijd en 10 chars die ik aan het levelen ben. Het wordt elke keer makkelijker en sneller. Ik loop "al' met mijn main met meerdere pieces Hero 6/6 (ook 4-piece) en ik heb nog geen enkele Mythic or Raid gedaan, ook niet M0 of LFR.
Heb ik idd ook gemengde gevoelens over. Van de ene kant vind ik het wel erg leuk dat ik als casual speler met M+ leuke endgame gear kan verzamelen. Van de andere kant merk ik toch dat het ook de motivatie om mythic raiding te doen vermindert. We hebben een klein groepje, raids binnenkomen is lastig (vaak CE of purple logs nodig) maar dat lukt natuurlijk niet zonder een keer binnen te komen. Kip ei ;)

Dus dan gaan we lekker maar n beetje M+jes klooien en pushen, en da's eigenlijk net zo gezellig en helemaal prima. Maar ergens zou ik ook de raids graag helemaal n keer op Mythic doen. Tot nu toe blijven steken op 3/9 (Salhadaar wipe op 3% :S ), maar iedere keer met pugs demotiveert wel 'n beetje.

Bnet pindle#2913


  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
porn* schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:53:
Heb ik idd ook gemengde gevoelens over. Van de ene kant vind ik het wel erg leuk dat ik als casual speler met M+ leuke endgame gear kan verzamelen. Van de andere kant merk ik toch dat het ook de motivatie om mythic raiding te doen vermindert. We hebben een klein groepje, raids binnenkomen is lastig (vaak CE of purple logs nodig) maar dat lukt natuurlijk niet zonder een keer binnen te komen. Kip ei ;)

Dus dan gaan we lekker maar n beetje M+jes klooien en pushen, en da's eigenlijk net zo gezellig en helemaal prima. Maar ergens zou ik ook de raids graag helemaal n keer op Mythic doen. Tot nu toe blijven steken op 3/9 (Salhadaar wipe op 3% :S ), maar iedere keer met pugs demotiveert wel 'n beetje.
Ja, de alom bekende kip-ei. Je moet 5 jaar werkervaring hebben als je net van school komt :)

Ik heb geen ambitie voor Mythic Raiding, ik heb ooit eens Heroic Raiding gedaan aan het eind van de expansion als "iedereen" toegelaten wordt en eigenlijk al sterk genoeg is, zelfs de casuals. Wat ik niet snap; waarom zijn PUGS altijd een drama en guilds niet? Het zijn dezelfde mensen, maar als ze in een groep zitten dan gedragen ze zich ineens anders ofzo? Ik snap dat nooit, ik gedraag mij gewoon hetzelfde en wil het goed doen voor iedereen en mijzelf.

  • tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:06

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Soeski schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:01:
[...]

Ja, de alom bekende kip-ei. Je moet 5 jaar werkervaring hebben als je net van school komt :)

Ik heb geen ambitie voor Mythic Raiding, ik heb ooit eens Heroic Raiding gedaan aan het eind van de expansion als "iedereen" toegelaten wordt en eigenlijk al sterk genoeg is, zelfs de casuals. Wat ik niet snap; waarom zijn PUGS altijd een drama en guilds niet? Het zijn dezelfde mensen, maar als ze in een groep zitten dan gedragen ze zich ineens anders ofzo? Ik snap dat nooit, ik gedraag mij gewoon hetzelfde en wil het goed doen voor iedereen en mijzelf.
Omdat mensen in guilds elkaar jaren kennen, een foutje beter van elkaar verdragen en veel beter op elkaar ingespeeld zijn kwa mechanics.

Over je opmerking over T8 delves, die gingen al met adventurer gear. Probeer eens wat hoger een T11 moet makkelijk lukken, het is te makkelijk gemaakt imo het spel. Zelfde voor m+ rond de 10 - 12 key level.

Raiding is dan ineens een enorme stap omhoog, want daar is de schaling wel aanwezig en denk ik ook een van de mede oorzaken dat pugs het moeilijker hebben.

Tweakers Discord Sport moderator gezocht

Precies dat. Heroic raiding is bijna een lachtertje, tot je bij Crown en Lura komt. Dan ineens zijn de mechanics net iets te punishing en als een aantal mensen z'n aandeel niet bijdraagt haal je het niet. Hoewel de easy gearing het wel steeds makkelijker gemaakt heeft, je kunt wat makkelijker brute forcen.

Mythic is weer een stapje omhoog en daar zie je dan ook snel het elitism; pugs zijn niet per se een drama. Want logs checken en/of CE requirement etc etc. Soms vlieg je door een paar bosses heen. Maar als er 1 wipe is, zie je dat ja na 20 min raid vullen meteen 5 dropouts hebt, soms met rimpeleffect en raidgroep lost op in het niets.

Met een guild is dat allemaal veel relaxter. Er is voice comm, dat scheelt al de wereld. Iemand die "oeps" zegt en een wipe veroorzaakt, "kan gebeuren wipe en nog eens" is heel anders dan wanneer je in een groep vreemden zit. Met daarin veel mensen denken 1 na wipe "verspilling van mijn tijd, weg hier".

Bnet pindle#2913


  • Kneth87
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-06 21:43
hangt maar van af hoeveel belang je er aan hecht. Zit zelf in een guild die eigenlijk focus heeft op AOTC ieder seizoen, dit seizoen is ons roster gelukkig wel wat groter geworden en zijn we nu ook wat early mythic raid bosses beginnen doen (vorige seizoenen kwamen we meestal net 1 a 2 personen te kort). We kijken er ook naar uit hoe flexraid gaat werken in mythic, ergens hopen we er wel op dat Blizz hiermee verder gaat zodat we als officers minder moeten stressen om altijd net 20man bijeen te krijgen.

Ik vind de snellere/makkelijkere gear progression wel leuk in die zin dat ik minder tijd moet besteden aan het grinden van keys in M+. De Crests achievement die je 50% korting geeft voor upgrades maakt het ook heel alt friendly
We zitten net in een kleine guild die ook mythic progression wilden doen, maar same old: 14-16 signs, terwijl we toch n roster hebben van 30+. Denk ook dat bij veel de motivatie er nu niet is helaas.

Zo jammer dat mythic ook niet flex gemaakt is.

Bnet pindle#2913


  • nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 15:49
Soeski schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 09:46:
Leuk is het niet maar wel op te lossen en niemand zal WoW erdoor links hebben laten liggen denk ik.
Toch zeker 1 speler, namelijk mezelf... En het zou goed kunnen dat ik niet de enige ben. dit is nu gewoon een recent voorbeeld, maar dit soort van "bugs die tijdens het PTR gemeld zijn en pas in het live spel worden opgelost" komen echt al JAREN voor, en op het gegeven moment ben je al die opeenvolgende patches waarin iets misloopt gewoon zat.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B


  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
tweakduke schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 10:24:
[...]

Omdat mensen in guilds elkaar jaren kennen, een foutje beter van elkaar verdragen en veel beter op elkaar ingespeeld zijn kwa mechanics.

Over je opmerking over T8 delves, die gingen al met adventurer gear. Probeer eens wat hoger een T11 moet makkelijk lukken, het is te makkelijk gemaakt imo het spel. Zelfde voor m+ rond de 10 - 12 key level.

Raiding is dan ineens een enorme stap omhoog, want daar is de schaling wel aanwezig en denk ik ook een van de mede oorzaken dat pugs het moeilijker hebben.
Ja dat is ook wel zo, zeker als tank of healer (healer is het makkelijkste als Valeera niet pas lvl 1 is) is T8 met 6/6 Adventurer te doen. In TWW pullde ik een halve T11, ramde het in elkaar, pullde de andere helft, boem boem klaar in een paar minuten. Duurde wel even voor ik op dat niveau was. Als ik nu teveel pull op T8 (ilvl 256) dan heb ik het toch zwaar, ook als tank. Valeera is lvl 45 ofzo. Als healer doet Valeera veel dps dus dan gaat het ook wel ok, als tank is dit een stuk minder en je doet zelf ook niet zoveel. Ik gebruik Valeera nooit als healer, heb dit nog niet nodig gehad.
Soeski schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:41:
[...]

Ja dat is ook wel zo, zeker als tank of healer (healer is het makkelijkste als Valeera niet pas lvl 1 is) is T8 met 6/6 Adventurer te doen. In TWW pullde ik een halve T11, ramde het in elkaar, pullde de andere helft, boem boem klaar in een paar minuten. Duurde wel even voor ik op dat niveau was. Als ik nu teveel pull op T8 (ilvl 256) dan heb ik het toch zwaar, ook als tank. Valeera is lvl 45 ofzo. Als healer doet Valeera veel dps dus dan gaat het ook wel ok, als tank is dit een stuk minder en je doet zelf ook niet zoveel. Ik gebruik Valeera nooit als healer, heb dit nog niet nodig gehad.
Ik gebruik Valeera healer op mn rogue, doet gemiddeld net zoveel dps als ik zelf. Vaak tussen 80-130k zoiets. Mss ns naar haar loadout kijken?

Bnet pindle#2913


  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
nzall schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 12:05:
[...]

Toch zeker 1 speler, namelijk mezelf... En het zou goed kunnen dat ik niet de enige ben. dit is nu gewoon een recent voorbeeld, maar dit soort van "bugs die tijdens het PTR gemeld zijn en pas in het live spel worden opgelost" komen echt al JAREN voor, en op het gegeven moment ben je al die opeenvolgende patches waarin iets misloopt gewoon zat.
Als dat inderdaad het totale spelplezier bederft - maar je komt toch elke keer weer terug blijkbaar - dan gewoon unsubben en klaar. Er zijn zoveel mooie games! Of; je houdt tijd over :+

  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
porn* schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:43:
[...]

Ik gebruik Valeera healer op mn rogue, doet gemiddeld net zoveel dps als ik zelf. Vaak tussen 80-130k zoiets. Mss ns naar haar loadout kijken?
Ze scaled nogal met je ilvl en eigen level, dus jij zit wel een pakkie hoger dan ik. Valeera doet zo'n 45-60K DPS max op lvl 45 (mijn ilvl 255 als tank). Valeera is dan DPS met de bekende curio's Porcelain Blade Tip en Mandate of Sacred Death (allebei level 4). Als healer haalt ze dit niet, doet ze zo'n 30K DPS ofzo.

Misschien dat je op T11 andere curio's neemt om haar wat weerbaarder te maken zoals Sanctum's Edict en Overflowing Voidspire als je fights echt lang duren (25 sec+), maar volgens mij gebruikt niemand deze.

  • tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:06

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
porn* schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 11:59:
We zitten net in een kleine guild die ook mythic progression wilden doen, maar same old: 14-16 signs, terwijl we toch n roster hebben van 30+. Denk ook dat bij veel de motivatie er nu niet is helaas.

Zo jammer dat mythic ook niet flex gemaakt is.
Ben ook benieuwd naar de mythic flex. Ik had gehoopt dat de 3 verschillende lock outs nog iets had uitgemaakt dit seizoen, maar helaas. Na 3/8 klaar te hebben, vallen mensen af.

De een is klaar met gearen, de ander heeft geen zin met meer tijd erin steken en de ander is niet goed genoeg voor verdere mythic progressie.

Het spel is voor mythic raiding heel erg ingericht op de hall of fame guilds. De mensen die 3-4 dagen in de week raiden, ptr testen en veelal streamers hebben die hun werk ervan hebben gemaakt.

Dan blijf je als casual die wel redelijk goed is een beetje tussen wal en schip hangen. Dus we gaan zien of het flex raiden een mooi vervolg kan krijgen.

Tweakers Discord Sport moderator gezocht

Soeski schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:52:
[...]

Ze scaled nogal met je ilvl en eigen level, dus jij zit wel een pakkie hoger dan ik. Valeera doet zo'n 45-60K DPS max op lvl 45 (mijn ilvl 255 als tank). Valeera is dan DPS met de bekende curio's Porcelain Blade Tip en Mandate of Sacred Death (allebei level 4). Als healer haalt ze dit niet, doet ze zo'n 30K DPS ofzo.

Misschien dat je op T11 andere curio's neemt om haar wat weerbaarder te maken zoals Sanctum's Edict en Overflowing Voidspire als je fights echt lang duren (25 sec+), maar volgens mij gebruikt niemand deze.
Oh ik wist niet dat ze ook met ilvl scaled? Weer wat geleerd. Mijn rogue is 487 of 488 dus dat zal wel wat doen. Gebruik die geloof ik ook, survival boeit bij mij niet ze is niet dood te krijgen als healer. Soms wordt ze met d'r dikke reet geknockbacked into 2-3 packs, die mij dan lekker aan komen vallen. Vanish en je lost t zelf maar op. Dat doet ze dan meestal ook :+

Bnet pindle#2913

tweakduke schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:30:
[...]

Ben ook benieuwd naar de mythic flex. Ik had gehoopt dat de 3 verschillende lock outs nog iets had uitgemaakt dit seizoen, maar helaas. Na 3/8 klaar te hebben, vallen mensen af.

De een is klaar met gearen, de ander heeft geen zin met meer tijd erin steken en de ander is niet goed genoeg voor verdere mythic progressie.

Het spel is voor mythic raiding heel erg ingericht op de hall of fame guilds. De mensen die 3-4 dagen in de week raiden, ptr testen en veelal streamers hebben die hun werk ervan hebben gemaakt.

Dan blijf je als casual die wel redelijk goed is een beetje tussen wal en schip hangen. Dus we gaan zien of het flex raiden een mooi vervolg kan krijgen.
Jep dat blijkt. Kom zelf uit MOP classic en daar was het animo om alles op hc plat te krijgen ook lager, maar goed te doen. Het lijkt idd in Retail nog gepolariseerder te zijn, of je ben een sweaty neckbeard die 9/9M doet (en vaak initieel 4-5 nights raid), of je bent 'n casual die geen M doet. Ik had gehoopt als casual in 'n casual guild gewoon rustig aan te proggen, net zoals in MOP. Niet met de hele guild 2 weken lang PTR bashen en dan live alles in een paar dagen plat hebben, maar gewoon op eigen tempo proggen. Daarbij helpt de lockout met mythic en het niet flex zijn overigens totaal niet!

Bnet pindle#2913


  • nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 15:49
Soeski schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 14:48:
[...]

Als dat inderdaad het totale spelplezier bederft - maar je komt toch elke keer weer terug blijkbaar - dan gewoon unsubben en klaar. Er zijn zoveel mooie games! Of; je houdt tijd over :+
Dat heb ik inderdaad gedaan. Mijn abonnement is begin deze maand afgelopen, maar ik ben eigenlijk al eind vorige maand gestopt met spelen. En sinds dat ik gestopt ben met spelen heb ik al 5 andere games uitgespeeld. Het is opvallend hoeveel tijd je ineens extra vrij hebt als je geen halftijdse onbetaalde job aan het doen bent voor pixels.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B


  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
porn* schreef op donderdag 28 mei 2026 @ 15:50:
[...]

Oh ik wist niet dat ze ook met ilvl scaled? Weer wat geleerd. Mijn rogue is 487 of 488 dus dat zal wel wat doen. Gebruik die geloof ik ook, survival boeit bij mij niet ze is niet dood te krijgen als healer. Soms wordt ze met d'r dikke reet geknockbacked into 2-3 packs, die mij dan lekker aan komen vallen. Vanish en je lost t zelf maar op. Dat doet ze dan meestal ook :+
Je Rogue is 487 of 488? Eh wat? De ilvl's gaan dit seizoen tot 295 ofzo? :)

Ik heb voor de gein gisteren eens wat combo's geprobeerd. Ik als Pala healer, Valeera als DPS. T8 doen ging prima, ze verloor niet eens health maar echt opschieten deed het niet (totale DPS samen was 60-70K). Toen heb ik haar tank gemaakt ipv DPS, er vanuit gaande dat ik dan hogere Tiers kon doen alleen de DPS nog verder omlaag zou gaan. Nee dus, als tank doet zij veel meer DPS dan als... DPS. Wat een verschil zeg. Zij is level 47 en ik ben ilvl 260, samen deden we 100K DPS ongeveer. Interessant... dus toen maar een T9 gedaan, T10, T11? Ja ook dat lukt.
Ook nog even geprobeerd ik als tank en zij healer - dan is de DPS ook best prima maar de mobs hebben zoveel meer health dat het gewoon veel langer duurt. Als ik ga healen dan hebben de mobs zoveel minder health dat we er sneller doorheen zijn. Bizar dat zij als tank dus het meeste DPS doet, maar dat is natuurlijk ook afhankelijk van mijn spec - het houdt elkaar allemaal in de greep.
Het is in ieder geval een combinatie die goed werkt, ik healen en zij tank. Ik hoef niet veel te doen, zelfs niet op T11.
Oops brainfart 287/288 :)

Lekker dat ie gaat tot 11. Ach als tank, meer pullen dan :)

Wist ik eigenlijk niet, als rogue vind ik de healing af en toe wel makkelijk, op m'n DK heb ik haar daarom gewoon healer gelaten en dan doet ze nog steeds behoorlijk veel DPS. Op m'n nieuwe pala tank (240 ilvl) als dps geprobeerd maar dat viel me eigenlijk tegen, zal haar daar ook eens als healer instellen.

Bnet pindle#2913


  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
porn* schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 08:53:
Oops brainfart 287/288 :)

Lekker dat ie gaat tot 11. Ach als tank, meer pullen dan :)

Wist ik eigenlijk niet, als rogue vind ik de healing af en toe wel makkelijk, op m'n DK heb ik haar daarom gewoon healer gelaten en dan doet ze nog steeds behoorlijk veel DPS. Op m'n nieuwe pala tank (240 ilvl) als dps geprobeerd maar dat viel me eigenlijk tegen, zal haar daar ook eens als healer instellen.
Meer pullen kan maar dat moet ik dan wel zelf doen. Als ik tijdens een gevecht een mob verderop markeer (met G) dan doet zij er niks mee. Als ik er zelf heen ren en 'm pull, dan pakt zij niet (snel) de aggro over en staan ze op mij in te beuken. Moet nog even uitvinden hoe ik weer het TWW gevoel krijg zoals ik schreef; je pullt de halve Delve en boem boem alles kaput in een paar minuten. Wel grappig, als je dan terugloopt zie je echt een spoor van lijken liggen omdat veel mobs al rennende dood gaan :D

  • Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:40
Ik ben een healing druid ilvl 287 en Valeera op max level 60 en ondervind geen enkel probleem haar als DPS en ik als healer in een 11 delve. Ook niet toen zij nog level 50 was en ik een veel lager ilvl.

  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
Noekoee schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 16:14:
Ik ben een healing druid ilvl 287 en Valeera op max level 60 en ondervind geen enkel probleem haar als DPS en ik als healer in een 11 delve. Ook niet toen zij nog level 50 was en ik een veel lager ilvl.
Mogelijk doet ze bij jou als Tank nog meer dps ook, kun je testen. Als T11's echter voor jou nu al maar een paar minuten duren dan ga je niet veel winnen.

  • Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:40
Valeera is echt geweldig ze krijgt amper damage. Ze doet rond de 200k dps en die execute op non boss mobs is OP :D

Ik gooi af en toe een hot op haar en DPS lekker mee. Ik pull met sunfire en zodra de mob langs haar loopt, neemt ze de agro over.

Uiteraard heb ik S1 delves op level 10, haar op 60 en al haar curios op 4/4.
Toffe lore video! Wel spoilers als je niet bij bent met quests

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Soeski schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 11:25:
[...]

Meer pullen kan maar dat moet ik dan wel zelf doen. Als ik tijdens een gevecht een mob verderop markeer (met G) dan doet zij er niks mee. Als ik er zelf heen ren en 'm pull, dan pakt zij niet (snel) de aggro over en staan ze op mij in te beuken. Moet nog even uitvinden hoe ik weer het TWW gevoel krijg zoals ik schreef; je pullt de halve Delve en boem boem alles kaput in een paar minuten. Wel grappig, als je dan terugloopt zie je echt een spoor van lijken liggen omdat veel mobs al rennende dood gaan :D
Is het je bedoeling dan dat ze dat overneemt? Dat doet ze toch nooit als ze niet als tank ingesteld staat? En op zich ook niet handig toch, laat ze jou maar beuken dan kan zij ze snel afmaken :)

Bnet pindle#2913


  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
Noekoee schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 19:33:
Valeera is echt geweldig ze krijgt amper damage. Ze doet rond de 200k dps en die execute op non boss mobs is OP :D

Ik gooi af en toe een hot op haar en DPS lekker mee. Ik pull met sunfire en zodra de mob langs haar loopt, neemt ze de agro over.

Uiteraard heb ik S1 delves op level 10, haar op 60 en al haar curios op 4/4.
En je bent zelf hoog ilvl denk ik. Valeera op mijn 260 Paladin (zij is pas 48, soit) en delves op lvl 9 doet zo'n 60-80k dps. En dat is al te doen op T11. Maar - mogelijk schaalt T11 ook weer mee met je eigen ilvl en haar level dus krijgen de mobs ook nog veel meer HP?

  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
porn* schreef op maandag 1 juni 2026 @ 10:16:
[...]

Is het je bedoeling dan dat ze dat overneemt? Dat doet ze toch nooit als ze niet als tank ingesteld staat? En op zich ook niet handig toch, laat ze jou maar beuken dan kan zij ze snel afmaken :)
Ja, dat is de bedoeling. Als zij tank is en in gevecht met een mob, en ik pull anderen, dan negeert ze jou en die mobs gewoon. Die moet ik dan echt naar haar toe brengen i.p.v. dat ze jou "komt redden". Een echte tank let een beetje op de aggro op je maten, maar zij niet hoor :)
Soeski schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:33:
[...]

En je bent zelf hoog ilvl denk ik. Valeera op mijn 260 Paladin (zij is pas 48, soit) en delves op lvl 9 doet zo'n 60-80k dps. En dat is al te doen op T11. Maar - mogelijk schaalt T11 ook weer mee met je eigen ilvl en haar level dus krijgen de mobs ook nog veel meer HP?
Gisteren op mn gloednieuwe prot pala wat zitten klooien, paar T11 delvjes gedaan en ze zit meestal tussen de 50 en 100k. Max lvl wel dus dat zal veel schelen, mn ilvl is nu 246.

Bnet pindle#2913

Soeski schreef op maandag 1 juni 2026 @ 12:34:
[...]

Ja, dat is de bedoeling. Als zij tank is en in gevecht met een mob, en ik pull anderen, dan negeert ze jou en die mobs gewoon. Die moet ik dan echt naar haar toe brengen i.p.v. dat ze jou "komt redden". Een echte tank let een beetje op de aggro op je maten, maar zij niet hoor :)
Ah wist ik niet, vanish/bubble/shadowmeld etc? :D

Bnet pindle#2913


  • rahd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-06 14:36
Gisteren op EditieNL hadden ze het over dat gamen je meer vaardigheid geeft op je werk... nou mensen dus je ziet het, gamen is geen straf, is zelf heel goed lol.

Ze hadden het zelf over als ik me goed herinner dat Raidleaders in World of Warcraft betere leiders waren of zoiets🤷‍♀️🤷‍♀️... leuk toch he :)

  • rahd
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 21-06 14:36
@Kreekje heya Kreek ik denk dat ik jouw hier heb gevonden?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uHnrFY25SIEDwGLfusoPiMruV40=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vN2Q88yOyrUpbJuid4y9EHw5.jpg?f=user_large
rahd schreef op zondag 7 juni 2026 @ 09:32:
Gisteren op EditieNL hadden ze het over dat gamen je meer vaardigheid geeft op je werk... nou mensen dus je ziet het, gamen is geen straf, is zelf heel goed lol.

Ze hadden het zelf over als ik me goed herinner dat Raidleaders in World of Warcraft betere leiders waren of zoiets🤷‍♀️🤷‍♀️... leuk toch he :)
100% waar! roep dit al jaren tegen me vrouw :P ze geloofd me niet

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Zeker weten dat dat invloed heeft. Leiderschapsskills, planning, assertiviteit, het kan alleen maar een goede invloed hebben. Tenzij je doorslaat in gamen en je werk erdoor in het gedrang komt natuurlijk ;)

Zelf een beetje aan het klooien geweest met m'n prot pally, vorige week 90 geworden en paar m+ gedaan. Nu ilvl 270 en paar 10s getanked, was ff wennen maar allemaal netjes getimed. Kan nog veel verbeteren, wat een utility heeft die, maar leuk om te doen.

En met timewalking m'n priestje nog ff van 55 naar 84 gekregen, wat gaat dat snel zeg, zeker tot 80.

Bnet pindle#2913


  • IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
Ik heb de 3.4k rating vorige week gehaald en nu alle slots 289 item (of 298 voor wapens+trinkets), dus denk dat dit het wel is voor de demon hunter. Misschien nog af en toe een dungeon om resilient 16 af te ronden (nog 2 volgens mij) en heel misschien nog naar 3.5k. In ieder geval voor de makkelijkere dungeons moet +17 nog zeker lukken.

Die bonus coins waren wel echt overpowered eigenlijk. Enige jammere is dat ik bij 2 dungeons de volledige loot table nodig had... Zeker bij Seat was het drama. Had daar volgens mij 5 upgrades in zitten en 4 daarvan waren de laatste 4 items die ik kreeg uit een loot table van 10 of zo. Zo'n beetje al mijn gear komt dus van de bonus coins en vault.

Denk dat ik nu naar de death knight ga kijken. Heb nog nooit een dps spec daarvan gespeeld, maar eerst maar eens levelen naar de 90 als tank denk ik.
Mijn plan was ook een beetje m+ te pushen, mythic raiding komt niet echt van de grond in de guild, week na week te weinig signs. Had deze week eigenlijk geen zin meer om te puggen. Alleen met fam en drukke weken weinig tijd om met m'n team te spelen, dus maar wat gepugged voor de vault en niet echt gepushed.

Ja die coins hebben mijn rogue vrijwel volledig gegeared, nadeel is denk ik ook wel dat mythic raiding niet echt meer nodig is omdat je de meeste loot (of nice 2nd bis) ook op die manier zonder al te veel commitment kunt halen.

DKs zijn tof aanrader :) Zit met m'n priest n beetje te dubben of ik disc of holy ga, disc voelt krachtig maar denk ik dat de skills van holy beter aan vind voelen. Moet eerst 90 zijn en met de apex talents spelen om n goede mening te vormen dus eerst dat maar eens bekijken. Hoe vergelijken ze in m+? Ik zie/hoor dat holy minder gewaardeerd wordt?

Bnet pindle#2913


  • nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 15:49
Holy Priest heeft tamelijk zwakke AoE healing, wat hun minder bruikbaar maakt in M+ en de meeste raids.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B


  • Kreekje
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-06 12:35
rahd schreef op zondag 7 juni 2026 @ 09:34:
@Kreekje heya Kreek ik denk dat ik jouw hier heb gevonden?[Afbeelding]
Sssh! O-)
IntToStr schreef op maandag 8 juni 2026 @ 10:10:
Die bonus coins waren wel echt overpowered eigenlijk. Enige jammere is dat ik bij 2 dungeons de volledige loot table nodig had... Zeker bij Seat was het drama. Had daar volgens mij 5 upgrades in zitten en 4 daarvan waren de laatste 4 items die ik kreeg uit een loot table van 10 of zo. Zo'n beetje al mijn gear komt dus van de bonus coins en vault.
Het is toch net beter dat de gear maar uit 1 of 2 dungeons moet komen? Aangezien je met die bonus rolls geen dubbele items kan krijgen ben je zeker dat je na X aantal bonus rolls toch je BiS item hebt.

Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.

nzall schreef op maandag 8 juni 2026 @ 14:51:
Holy Priest heeft tamelijk zwakke AoE healing, wat hun minder bruikbaar maakt in M+ en de meeste raids.
In welk opzicht? Ze hebben toch prayer of healing en holy word: something? Disc moet het doen met attonement spreads en dmg spam (plus heal cleave van oa pennance) toch?

Bnet pindle#2913

Kreekje schreef op maandag 8 juni 2026 @ 15:03:
[...]

Sssh! O-)


[...]

Het is toch net beter dat de gear maar uit 1 of 2 dungeons moet komen? Aangezien je met die bonus rolls geen dubbele items kan krijgen ben je zeker dat je na X aantal bonus rolls toch je BiS item hebt.
Nadeel is daarmee wel je dat relatief snel "klaar" bent met gearen. Ergens is het toch wel jammer als je char er geen power meer bij kan krijgen.

Bnet pindle#2913


  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
porn* schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:49:
[...]

Nadeel is daarmee wel je dat relatief snel "klaar" bent met gearen. Ergens is het toch wel jammer als je char er geen power meer bij kan krijgen.
Oplossing, veel meer alts. Dan kom je niet toe aan "klaar zijn met gearen" ;)

  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
porn* schreef op maandag 8 juni 2026 @ 16:48:
[...]

In welk opzicht? Ze hebben toch prayer of healing en holy word: something? Disc moet het doen met attonement spreads en dmg spam (plus heal cleave van oa pennance) toch?
Ultimate Penitence is een aardige AOE heal. Rise to the skies and shoot the balls!
Wanneer eindigt dit seizoen eigenlijk?

Sinds shadowlands .3 patch geen seizoen meer gemist voor m+ en Ahead of the curve.. dit keer laat ik hem misschien voor het eerst weer voor bij gaan :P Maar de fomo blijft vaak een beetje bij mij

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Soeski schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:38:
[...]

Oplossing, veel meer alts. Dan kom je niet toe aan "klaar zijn met gearen" ;)
Working on it :)
Soeski schreef op maandag 8 juni 2026 @ 17:39:
[...]

Ultimate Penitence is een aardige AOE heal. Rise to the skies and shoot the balls!
Ja klopt, maar wel n heftige CD. Merkte trouwens wl dan Penance ook extra bolts als soort aoe heal rondstuurt. En void shield is ook 3 targets zag ik ineens. Mss omdat ik nu hoger ben :D

Bnet pindle#2913


  • Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 13:05
Ricmaniac schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:00:
Wanneer eindigt dit seizoen eigenlijk?

Sinds shadowlands .3 patch geen seizoen meer gemist voor m+ en Ahead of the curve.. dit keer laat ik hem misschien voor het eerst weer voor bij gaan :P Maar de fomo blijft vaak een beetje bij mij
Staat aangegeven ergens in zomer, dus zal binnen 2 maanden zijn denk ik. De fomo is het gevaarlijkst bij wow, je neemt er moeilijk afstand van hierdoor :P. Ik heb de 3 curves binnen, en een 3k+ rating, dus ben wel klaar voor nieuwe season. Ben nu bezig wal altjes te levelene. Moet toch wat. xD Ik zou natuurlijk de Mythic raiden in kunnen gaan, maar vind mij daar te slecht voor xD

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed


  • Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:40
Ricmaniac schreef op maandag 8 juni 2026 @ 19:00:
Wanneer eindigt dit seizoen eigenlijk?
Op 16 juni verschijnt patch 12.0.7 met een nieuwe raid, met 1 baas.

De verwachting is dat patch 12.1 half augustus uitkomt.

  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
porn* schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 09:32:
[...]

Working on it :)


[...]

Ja klopt, maar wel n heftige CD. Merkte trouwens wl dan Penance ook extra bolts als soort aoe heal rondstuurt. En void shield is ook 3 targets zag ik ineens. Mss omdat ik nu hoger ben :D
Wat ik alleen mis in het algemeen - vroegâh deed je als healer ook echt wel lekkere dps. Soms meer dan dps slackers... Monk Mistweaver b.v., die knalde echt. Disc Priest ook. Nu is de bijdrage allemaal meh. Zelfs Resto Druid als catweaver is meh. en je shift toch steeds weer uit Cat form om te healen...die ene swipe ofzo schiet dat ook niet veel op dus ik blijf meestal op afstand staan en een beetje Moonfire/Starfire/Wrath spammen. Uit verveling want echte damage doet 't allemaal niet. Is dit anders op high ilvl/high keys?
Geen idee mijn priest is 84 :D

Wat ik wel zie is dat mistweavers regelmatig best goede dps doen. Maar volgens mij kan dat alleen als ze hun spin to win kunnen blijven gebruiken en niet teveel bij hoeven te spothealen. Disc was vroeger idd zo sterk als een slechte dps, dat lijkt nu niet meer zo het geval. Maar ik heb het gevoel dat ze na die atonement nerf ook die richting op willen, healer niet teveel dps doen en meer pure healing gebruiken.

Kom ze trouwens ook maar weinig tegen op keys boven 14. Meeste comps willen shaman voor melee buff/BL, of resto voor CR. Evt MW voor de physical buff? Priests hebben n bad rep it seems, forti buff is best ok maar niet genoeg om ze voor mee te nemen :'(

[ Voor 21% gewijzigd door porn* op 09-06-2026 13:31 ]

Bnet pindle#2913


  • IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:18
Ik dacht gisteren even snel de death knight uit te gaan proberen, maar als je dan bijna vanaf 0 alle abilities op je bars moet gaan zetten en zo ben je stiekem toch wel even bezig :P Door een quick sim op raidbots uit te voeren en te kijken hoe een rotatie eruit ziet / welke abilities veel gebruikt worden en zo maar wat in elkaar geknutseld, maar dat gaat toch morgen worden denk ik om even uit te proberen. In ieder geval blood en unholy specs beschikbaar. Zal wel beetje timewalking worden en wat delves of zo om van 80 -> 90 te gaan.

Dacht ook snel nog even mijn laatste 2 +16 dungeons te doen op de demon hunter, maar dat werd er maar 1. Nu alleen Academy nog over. Helaas gingen 2 mensen dood op de laatste boss waardoor we net de timer niet haalden. Dat blijft toch de lastigste dungeon om te timen heb ik het idee.

  • Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:40
Soeski schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 12:28:
[...]

Wat ik alleen mis in het algemeen - vroegâh deed je als healer ook echt wel lekkere dps. Soms meer dan dps slackers... Monk Mistweaver b.v., die knalde echt. Disc Priest ook. Nu is de bijdrage allemaal meh. Zelfs Resto Druid als catweaver is meh. en je shift toch steeds weer uit Cat form om te healen...die ene swipe ofzo schiet dat ook niet veel op dus ik blijf meestal op afstand staan en een beetje Moonfire/Starfire/Wrath spammen. Uit verveling want echte damage doet 't allemaal niet. Is dit anders op high ilvl/high keys?
Dit is wat ze juist veranderd hebben bij de introductie van deze expansion. Ze hebben heel veel dps spels veranderd of weggehaald bij healers.

  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
Noekoee schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:43:
[...]

Dit is wat ze juist veranderd hebben bij de introductie van deze expansion. Ze hebben heel veel dps spels veranderd of weggehaald bij healers.
Ja, wel jammer. Op zich prima als healers echt weer healers worden, maar in content waar je overgeared voor bent of snelle runs was het wel lekker altijd om bij te dragen. Nu out-dps ik de tank nog wel eens, maar meestal bungel je onderaan. Is ook geen probleem, niemand vindt 't een probleem, maar het voelde wel lekker divers om te healen én tegelijk niet onderaan de dps meter te staan, en zo dus ook bijdroeg aan het doel i.p.v. puur facliltator te zijn (wat je eigenlijk wel bent).

  • nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 15:49
Ik heb ondertussen ook een soort plan opgesteld van wat ik de komende maanden ga spelen als ik niet bezig ben met WoW patches:
  1. Komende week of 2: Pragmata en misschien iets uit mijn backlog als ik tijd over heb.
  2. Daarna 12.0.7, maar pas een week of zo na release omdat die eerste week altijd crapuleus veel bugs heeft die gefixed moeten worden.
  3. Daarna een maandje Game Pass voor Forza Horizon 6.
  4. Daarna weer 2 maanden WoW, voor patch 12.1.
  5. Daarna Crimson Desert. Hopelijk zijn tegen dan de narratieve patches uit.
Ik merk echt wel dat ik WoW tegenwoordig veel minder als "forever game" beschouw, na al de narigheid van het afgelopen decennium met BfA en SL die het spel op een zeer ruwe manier bijna hebben verpest, en daarna Dragonflight en TWW die het spel op een veel subtielere manier hebben mismeesterd... Ik voel mij niet meer verplicht om het elke dag te spelen en ben veel meer bereid om andere games te spelen tussen 2 patches door. Ik heb sinds ik een pauze neem begin april al 6 verschillende games uitgespeeld: Outer Worlds 2, Syberia Remastered, Amerzone Remastered, Deliver Us Mars, AC Shadows en sinds gisteren ook Pathfinder Wrath of the Righteous.

[ Voor 9% gewijzigd door nzall op 09-06-2026 15:00 ]

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B

Soeski schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:48:
[...]

Ja, wel jammer. Op zich prima als healers echt weer healers worden, maar in content waar je overgeared voor bent of snelle runs was het wel lekker altijd om bij te dragen. Nu out-dps ik de tank nog wel eens, maar meestal bungel je onderaan. Is ook geen probleem, niemand vindt 't een probleem, maar het voelde wel lekker divers om te healen én tegelijk niet onderaan de dps meter te staan, en zo dus ook bijdroeg aan het doel i.p.v. puur facliltator te zijn (wat je eigenlijk wel bent).
Hebben andere healers helemaal geen dmg spells dan? Vind het idd ook goed om ten minste iets spammable te hebben voor als er niks te healen is.
nzall schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:59:
Ik heb ondertussen ook een soort plan opgesteld van wat ik de komende maanden ga spelen als ik niet bezig ben met WoW patches:
  1. Komende week of 2: Pragmata en misschien iets uit mijn backlog als ik tijd over heb.
  2. Daarna 12.0.7, maar pas een week of zo na release omdat die eerste week altijd crapuleus veel bugs heeft die gefixed moeten worden.
  3. Daarna een maandje Game Pass voor Forza Horizon 6.
  4. Daarna weer 2 maanden WoW, voor patch 12.1.
  5. Daarna Crimson Desert. Hopelijk zijn tegen dan de narratieve patches uit.
Ik merk echt wel dat ik WoW tegenwoordig veel minder als "forever game" beschouw, na al de narigheid van het afgelopen decennium met BfA en SL die het spel op een zeer ruwe manier bijna hebben verpest, en daarna Dragonflight en TWW die het spel op een veel subtielere manier hebben mismeesterd... Ik voel mij niet meer verplicht om het elke dag te spelen en ben veel meer bereid om andere games te spelen tussen 2 patches door. Ik heb sinds ik een pauze neem begin april al 6 verschillende games uitgespeeld: Outer Worlds 2, Syberia Remastered, Amerzone Remastered, Deliver Us Mars, AC Shadows en sinds gisteren ook Pathfinder Wrath of the Righteous.
Zo mooie plannen :)

Heb zelf Doom Eternal al heeeeel lang in de reserve staan maar ik kom er maar niet aan toe. Family life en verplichtingen, sigh :)

Bnet pindle#2913


  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
porn* schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 09:14:
[...]

Hebben andere healers helemaal geen dmg spells dan? Vind het idd ook goed om ten minste iets spammable te hebben voor als er niks te healen is.


[...]

Zo mooie plannen :)

Heb zelf Doom Eternal al heeeeel lang in de reserve staan maar ik kom er maar niet aan toe. Family life en verplichtingen, sigh :)
Ja, alle healers hebben dps spells hoor, ook pure dps. Maar het draagt allemaal niet zoveel meer bij als vroeger en dat vind ik jammer, maar op zich ok. Het zijn voor mij nu meer fillers geworden als je even niks te doen hebt. Nu heb ik chicken-weaving nog niet geprobeerd op mijn resto druid, dat schijnt nog wel wat dmg toe te voegen.

  • Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07:35
nzall schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 14:59:
Ik heb ondertussen ook een soort plan opgesteld van wat ik de komende maanden ga spelen als ik niet bezig ben met WoW patches:
  1. Komende week of 2: Pragmata en misschien iets uit mijn backlog als ik tijd over heb.
  2. Daarna 12.0.7, maar pas een week of zo na release omdat die eerste week altijd crapuleus veel bugs heeft die gefixed moeten worden.
  3. Daarna een maandje Game Pass voor Forza Horizon 6.
  4. Daarna weer 2 maanden WoW, voor patch 12.1.
  5. Daarna Crimson Desert. Hopelijk zijn tegen dan de narratieve patches uit.
Ik merk echt wel dat ik WoW tegenwoordig veel minder als "forever game" beschouw, na al de narigheid van het afgelopen decennium met BfA en SL die het spel op een zeer ruwe manier bijna hebben verpest, en daarna Dragonflight en TWW die het spel op een veel subtielere manier hebben mismeesterd... Ik voel mij niet meer verplicht om het elke dag te spelen en ben veel meer bereid om andere games te spelen tussen 2 patches door. Ik heb sinds ik een pauze neem begin april al 6 verschillende games uitgespeeld: Outer Worlds 2, Syberia Remastered, Amerzone Remastered, Deliver Us Mars, AC Shadows en sinds gisteren ook Pathfinder Wrath of the Righteous.
Lekker toch, ik speel vaak maar een spel voor een bepaalde periode en dan kijk ik weer iets ander op (en dat hoeft niet perse een game te zijn).

Ik heb geen tijd voor raiden etc en ik wil sowieso geen "digitale" verplichtingen hebben, maar vind het wel leuk om af en toe eens een maandje mijn subscription weer te activeren en eventuele nieuwe content door te lopen icm de achievement backlog.

Tijdens de release van de laatste expansion heb ik twee characters geleveld, maar het gebeurt vrijwel nooit dat ik meteen twee characters level (het ging dit keer wel heer erg snel en uitdagingloos).

Aangezien ik niet raid etc, gaat vervolgens mijns wow game-time in pvp. Maar in vrijwel geen tijd had ik mijn warrior in blue/epic pvp gear ivm vorige expensies waardoor de gebruikelijke doelen wel heel snel klaar waren.

Misschien in het najaar maar weer eens een maandje meepakken icm met een nieuw seizoen of content drop etc.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919


  • nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 15:49
excuus, had de video niet goed gezien. Dit hebben ze blijkbaar al 20 jaar geleden gedaan...

[ Voor 80% gewijzigd door nzall op 10-06-2026 18:39 ]

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B


  • Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19-06 13:05
Verdwijnen de huidige AOTC dan ook vanaf 16 juni? Of is dat echt met de start van het nieuwe seizoen?

[ Voor 4% gewijzigd door Highfeed op 10-06-2026 18:41 ]

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed


  • tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:06

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Highfeed schreef op woensdag 10 juni 2026 @ 18:41:
[...]

Verdwijnen de huidige AOTC dan ook vanaf 16 juni? Of is dat echt met de start van het nieuwe seizoen?
Dat is pas met de start van het nieuwe seizoen, naar verwachting ergens rond week 33 in augustus.

Tweakers Discord Sport moderator gezocht


  • Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 16:32
IntToStr schreef op dinsdag 9 juni 2026 @ 13:40:
Ik dacht gisteren even snel de death knight uit te gaan proberen, maar als je dan bijna vanaf 0 alle abilities op je bars moet gaan zetten en zo ben je stiekem toch wel even bezig :P Door een quick sim op raidbots uit te voeren en te kijken hoe een rotatie eruit ziet / welke abilities veel gebruikt worden en zo maar wat in elkaar geknutseld, maar dat gaat toch morgen worden denk ik om even uit te proberen. In ieder geval blood en unholy specs beschikbaar. Zal wel beetje timewalking worden en wat delves of zo om van 80 -> 90 te gaan.

Dacht ook snel nog even mijn laatste 2 +16 dungeons te doen op de demon hunter, maar dat werd er maar 1. Nu alleen Academy nog over. Helaas gingen 2 mensen dood op de laatste boss waardoor we net de timer niet haalden. Dat blijft toch de lastigste dungeon om te timen heb ik het idee.
Academy timer is idd redelijk strak ivm andere dungeons. Je bent eigenlijk zowat verplicht om de hele pull voor de tree boss the doen en als je daar de mist in gaat dan kun je er 9/10 keer van uit gaan dat je de timer niet gaat halen. Sowieso wat veranderingen in die dungeon die eigenlijk helemaal niet nodig waren. Echo knights zijn nu behoorlijk irritant om te doen, maar als ik als Destro lock de resilient 16 kan halen dan kan iedereen het die het wil :P

  • nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 15:49
Wat is eigenlijk de grote "headline feature met een fundamenteel defect dat gemeld was tijdens het PTR maar waar niets mee is gedaan" van deze patch? Of heeft Blizzard een half mirakel verricht door eindelijk een patch uit te brengen die niet met spuug en touw aaneenhangt?

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B

Klopt dat valt heel erg mee

Omnium Folio-unlock quest: The Grand Magister’s Key-Cipher
Dat was pijnlijk omdat de Omnium Folio één van de grote features van de patch is: een nieuwe power/progression met runes die de rest van Midnight actief blijft.

Het defect is één questmob in de unlock-chain stond blijkbaar als 5-player tagged mob, waardoor maar een paar spelers tegelijk credit/loot kregen. Op patchdag werd dat dus een idiote bottleneck: iedereen moet die quest doen, mob sterft direct, veel mensen krijgen geen credit. Blizzard heeft daarna gezegd dat er een fix onderweg is.

Maar over het algemeen eigenlijk een non-issue natuurlijk haha

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH


  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
nzall schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 21:59:
Wat is eigenlijk de grote "headline feature met een fundamenteel defect dat gemeld was tijdens het PTR maar waar niets mee is gedaan" van deze patch? Of heeft Blizzard een half mirakel verricht door eindelijk een patch uit te brengen die niet met spuug en touw aaneenhangt?
Neem nog een kopje azijn haha, kanonnen zeg... Waarom ben je hier nog? Je speelt 't niet meer, laat het lekker gaan :+
Ricmaniac schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 22:39:
Klopt dat valt heel erg mee

Omnium Folio-unlock quest: The Grand Magister’s Key-Cipher
Dat was pijnlijk omdat de Omnium Folio één van de grote features van de patch is: een nieuwe power/progression met runes die de rest van Midnight actief blijft.

Het defect is één questmob in de unlock-chain stond blijkbaar als 5-player tagged mob, waardoor maar een paar spelers tegelijk credit/loot kregen. Op patchdag werd dat dus een idiote bottleneck: iedereen moet die quest doen, mob sterft direct, veel mensen krijgen geen credit. Blizzard heeft daarna gezegd dat er een fix onderweg is.

Maar over het algemeen eigenlijk een non-issue natuurlijk haha
Ach alsnog was die quest vrij snel te completen ook al moest je soms even op de respawn wachten.

Bnet pindle#2913


  • nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-06 15:49
Soeski schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 08:53:
[...]

Neem nog een kopje azijn haha, kanonnen zeg... Waarom ben je hier nog? Je speelt 't niet meer, laat het lekker gaan :+
Ik ben sowieso van plan om terug te komen voor de huidige patch, nadat ik Pragmata heb uitgespeeld. Maar de afgelopen 10 of 15 patches hebben allemaal wel één of ander defect gehad in de nieuwe content dat gefixed moest worden in een hotfix. En het was bijna altijd wel een defect dat gemeld was tijdens het PTR, maar niet gefixed tijdens dat PTR.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 3X2TB M.2 SSD | 1 TB SATA SSD | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro | ASUS ROG Strix XG27AQWMG | LG 27GL850-B


  • Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-06 11:39
nzall schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 10:22:
[...]

Ik ben sowieso van plan om terug te komen voor de huidige patch, nadat ik Pragmata heb uitgespeeld. Maar de afgelopen 10 of 15 patches hebben allemaal wel één of ander defect gehad in de nieuwe content dat gefixed moest worden in een hotfix. En het was bijna altijd wel een defect dat gemeld was tijdens het PTR, maar niet gefixed tijdens dat PTR.
Ik behoor niet tot de gelukkigen die op launch day meteen dit soort dingen tegenkomt als casual speler, dus mij treft dit ook allemaal niet. Ik log eens een keer in na een paar dagen, kijk wat er nieuws is, denk ooooh en ga het doen. :)

Ik snap je punt over problemen in de PTR die ze dan blijkbaar in LIVE niet opgelost hebben, dat voelt een beetje gek. Zo ingewikkeld kan het na 22 jaar allemaal niet meer zijn zou je denken.

  • tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:06

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De toy die rotmire dropt, de Madcap Redcap is een hele leuke. Kreeg hem toevallig afgelopen woensdag.

Iedereen kan dan in een sporefall fungi moggen, net als de murloc toy.

Tweakers Discord Sport moderator gezocht

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DyY0t04NZkjCn_rMMK3TSYVvvbY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiK4MZrli1TmFKk5uoHtbM1x.jpg?f=fotoalbum_large

Limited edition van de Warcraft film omdat de film 10 jaar is geworden. Geen idee of ie ook in Nederland verkrijgbaar zal zijn.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1 ... 76 77 Laatste