Dat laatste heb ik ook gehoord en bijvoorbeeld een target dummy in je huis / tuin hoe leuk en handig kan dat zijnToonen1988 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:28:
[...]
Er moet meer interactie zijn in housing. het voelt nu allemaal een beetje statisch aan. Er is weinig te doen, behalve items neerzetten. Het is leuk voor even, maar ik zie weinig toegevoegde waarde voor de toekomst. Als ze nu crafting ook een overhaul geven, zodat je bijvoorbeeld alleen blacksmithing kan doen of allerlei andere crafting binnen je huis. Of wat dacht je van een “war table” die je kunt plaatsen, waar je bijvoorbeeld NPC’s op raids kunt sturen?
Er moet meer interactie zijn met housing. Het klopt wat je zegt er is geen enkel endgame-voordeel mee te behalen. Neem bijvoorbeeld ook de portal die we nu gratis hebben gekregen. Leuk en aardig, maar hadden ze het niet zo kunnen maken dat deze portal ook echt werkte en je naar Orgrimmar of Stormwind bracht?
Ik had begrepen dat ze pets binnenhuis willen toevegen en mounts in de tuin.
Naja, de Portal in de Neighbourhood gaat al direct naar SW/OrgToonen1988 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:28:
[...]
Er moet meer interactie zijn in housing. het voelt nu allemaal een beetje statisch aan. Er is weinig te doen, behalve items neerzetten. Het is leuk voor even, maar ik zie weinig toegevoegde waarde voor de toekomst. Als ze nu crafting ook een overhaul geven, zodat je bijvoorbeeld alleen blacksmithing kan doen of allerlei andere crafting binnen je huis. Of wat dacht je van een “war table” die je kunt plaatsen, waar je bijvoorbeeld NPC’s op raids kunt sturen?
Er moet meer interactie zijn met housing. Het klopt wat je zegt er is geen enkel endgame-voordeel mee te behalen. Neem bijvoorbeeld ook de portal die we nu gratis hebben gekregen. Leuk en aardig, maar hadden ze het niet zo kunnen maken dat deze portal ook echt werkte en je naar Orgrimmar of Stormwind bracht?
Denk dat het vooral toegevoegde waarde heeft voor RP-ers
Ben al blij dat een mailbox neerzetten nu daadwerkelijk ook nut heeft en het ook als mailbox gebruikt kan worden. Zal denk ik zelf als het allemaal af is niet veel meer aan housing doen tenzij ze er idd wat meer mee gaan doen.
Ikzelf vind het bouwen/designen wel leuk maar als het af is is het voor mij ook klaar
Dat is wat ik wil zeggen. Nu is het er om wat gold te verschuiven op de auction/vendors. Daarna doe je er eigenlijk "niets" meer mee.Akaendra schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 16:19:
[...]
Naja, de Portal in de Neighbourhood gaat al direct naar SW/Org
Denk dat het vooral toegevoegde waarde heeft voor RP-ers
Ben al blij dat een mailbox neerzetten nu daadwerkelijk ook nut heeft en het ook als mailbox gebruikt kan worden. Zal denk ik zelf als het allemaal af is niet veel meer aan housing doen tenzij ze er idd wat meer mee gaan doen.
Ikzelf vind het bouwen/designen wel leuk maar als het af is is het voor mij ook klaar
Ik ga er eigenlijk nog wel vanuit dat ze het gaan uitbouwen. Anders is dit puur "goldverspilling".
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Hopelijk niet zeg, laat dat housing maar lekker hun eigen ding zijn, dan kan ik het volledig negeren.Toonen1988 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:28:
[...]
Er moet meer interactie zijn met housing. Het klopt wat je zegt er is geen enkel endgame-voordeel mee te behalen.
Raiders hebben niet nog meer verplichtingen nodig.
M+ is al van de zotte eigenlijk. Lijkt erop dat je straks +17s moet doen om bij te blijven.
[ Voor 21% gewijzigd door JBplap op 04-02-2026 20:23 ]
Ik heb ondertussen een ruw plan opgesteld voor mijn huis. Samengevat: Ik heb een huis nodig van level 7 en iets van een 40-tal bedden van de juiste soort.
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro
Helemaal mee eens, laat ons lekker in vrede bouwen. Als een huisje knutselen toch je ding niet is, maakt het ook niet uit dat je Blacksmithing niet in je huis doet.JBplap schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 20:23:
[...]
Hopelijk niet zeg, laat dat housing maar lekker hun eigen ding zijn, dan kan ik het volledig negeren.
Raiders hebben niet nog meer verplichtingen nodig.
M+ is al van de zotte eigenlijk. Lijkt erop dat je straks +17s moet doen om bij te blijven.
Juist dat je dat soort dingen niet in je huis kan doen zorgt er voor dat Dornogal/SW/ORG zo levend is. De mensen die WoD hebben meegemaakt weten precies wat ik bedoel, daar waren er dagen dat je gewoon niemand in de capitals zag.
Nu met Housing is het het tegenovergestelde zelfs, je vind overal mensen! Duskwood had je echt geen reden om te zijn de afgelopen 4 expansions, en nu barst het er van de mensen die aan het minen zijn, herben, boompjes hakken, of aan het questen voor een tuinhekje. De Gilneas starter zone moet je rap zijn met quest mobs taggen, want iedereen en z'n moeder is een Worgen aan het maken omdat die race-exclusive decor hebben. (want wie wil nou niet een outhouse in z'n tuin) In m'n guild zie je constant achievements van iedereen die (indirect) decor geven, en de housing channel in Discord is een van de hardst lopende kanalen.
En dan kan je zeggen "wat interesseert mij dat een zak, ik doe toch alleen M+/insert wat anders" Maar dat meer mensen mats farmen betekend uiteindelijk ook goedkopere flasks/feasts. Mensen komen online om wat rond te banjeren in de neighborhood, maar zijn vervolgens best te paaien voor een key of twee. Mensen die anders uitgelogd hadden gebleven en wat anders zouden doen.
Also, dat van die +17's hebben ze terug gedraaid. +10 is weer de max vault reward (Myth track 1/6) Wat juist slechter is, want nu moet je extra Crests spenderen om die upgrades te krijgen. En omdat Crest acquisition nog steeds capped is duurt het langer om fully geared te worden. Anders had je +10 kunnen doen en er niks veranderd geweest, plus +11 en hoger kunnen doen, al dan niet untimed, voor de gratis upgrade.
Hoop het niet. Housing is puur bedoeld als extra voor degene die het willen. Niet om er met wat voor reden dan ook een voordeel uit te halen zodat je je automatisch (want zo werken wij mensen) niet verplicht voelt om het te moeten doen.Toonen1988 schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 14:28:
[...]
Vind het top dat het eigenlijk volledig optioneel is. En tevens is het als collector top dat ik veel meer te collecten heb nu met al die housing items. Veel spelers in mijn nabije omgeving en guild zijn er al weken druk en zoet mee.
Dit was een bewuste keuze van Blizzard had ik Ian in een interview horen zeggen. Mensen wilden deze variant housing. Niet een garrison 2.0.
Uiteraard kunnen er wel verbeteringen en toevoeginen komen wat mij betreft. Bedenk me nu bijv een eigen brawl room waar je tegen NPC's kan vechten als oefen duels ofzo zou grappig zijn. Als er dan maar geen rewards achter hangen.
Daar verschillen we allemaal van mening, en ik vermoed dan ook dat housing het dan niet lang zal volhouden en mensen er snel op zijn uitgekeken. 
Je kunt genoeg content in housing en genoeg in steden ontwikkelen waarbij beide gewoon populair blijven. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen.
Er staat dan ook nergens dat ik een stad volledig wil vervangen voor housing. Dus, ik snap niet helemaal waar deze redenering vandaan komt. Dus alleen blacksmithing zorgt voor populatie in steden? Dat wist ik niet.
Je kunt genoeg content in housing en genoeg in steden ontwikkelen waarbij beide gewoon populair blijven. Zo moeilijk is dat niet te begrijpen.
Er staat dan ook nergens dat ik een stad volledig wil vervangen voor housing. Dus, ik snap niet helemaal waar deze redenering vandaan komt. Dus alleen blacksmithing zorgt voor populatie in steden? Dat wist ik niet.
[ Voor 60% gewijzigd door Toonen1988 op 05-02-2026 01:56 ]
Ja we gaan het zien. Ik denk dat het wel drukke content blijft als je er een beetje in thuis bent. In FFXIV voegt het ook vrijwel niets toe en daar is al 10 jaar booming 
Maar een groot deel is natuurlijk community driven.. feesten die ingame georganiseerd worden etc. Guild meetings. Ligt er aan of je je een beetje mengt met die content.
Maar een groot deel is natuurlijk community driven.. feesten die ingame georganiseerd worden etc. Guild meetings. Ligt er aan of je je een beetje mengt met die content.
Oke, ik bijt. wat ben jij in hemelsnaam van plan?nzall schreef op woensdag 4 februari 2026 @ 21:30:
Ik heb ondertussen een ruw plan opgesteld voor mijn huis. Samengevat: Ik heb een huis nodig van level 7 en iets van een 40-tal bedden van de juiste soort.
1 grote orgie voor de guild denk ikHighfeed schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:58:
[...]
Oke, ik bijt. wat ben jij in hemelsnaam van plan?![]()
Dat moet inderdaad wel een high end saunaclub wordenHighfeed schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:58:
[...]
Ik ben een soort van "thuis voor iedereen" aan het maken voor al mijn max level characters. Ik heb 2 verdiepingen, en elke verdieping heeft 2 van die kruisvormige kamers waarbij 3 armen van het kruis gedecoreerd zijn met thematische decoraties en een kamer erachter krijgen voor de bedden. Druids krijgen het dakterras. En ik heb 46 max level alts (op dit moment), dus ik heb 46 bedden nodig. Probleem is vooral: ik heb 5 kruisvormige kamers nodig, 12 kleine kamers en een trap van 2 verdiepingen. Daarvoor heb ik minstens 57 "room budget" nodig. Level 6 is 50, en level 7 is 68.Highfeed schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 10:58:
[...]
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro
Weer een beginners vraagje whaha.
Ik heb de 2e skill tree unlocked en zie dat deze boven de skill bar staat. Hier staan LB 1 en LB LT 1 etc. Bij. Welke knoppen zijn dit?
Ik heb de 2e skill tree unlocked en zie dat deze boven de skill bar staat. Hier staan LB 1 en LB LT 1 etc. Bij. Welke knoppen zijn dit?
Het begint toch een beetje te kribbelen om de old skool Burning Crusade wereld te ontdekken, jaren geleden Mage gespeeld gestopt nadat alle vrienden waren gestopt. Maar nu lijkt het mij toch leuk om casual door de wereld heen te gaan. Maar er is zo veel veranderd in de afgelopen jaren, dus ik weet echt niet wat ik moet doen en welke spel ik moet installeren. Ik lees wel dat je WoW retail hebt en WoW classic, ik denk dat ik voor WoW classic moet gaan, en dat het liefst een instant level 58 heb zodat ik gelijk in de wereld van Burning Crusade kan duiken. Hebben jullie misschien nog tips? En is er misschien een Tweakers guild?
Steam: Buizerd_NL; Battlenet: BuizerdNL#2451
Als je voor classic wilt gaan kan je het beste even in World of Warcraft Classic kijkenBuizerd__NL schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 17:15:
Het begint toch een beetje te kribbelen om de old skool Burning Crusade wereld te ontdekken, jaren geleden Mage gespeeld gestopt nadat alle vrienden waren gestopt. Maar nu lijkt het mij toch leuk om casual door de wereld heen te gaan. Maar er is zo veel veranderd in de afgelopen jaren, dus ik weet echt niet wat ik moet doen en welke spel ik moet installeren. Ik lees wel dat je WoW retail hebt en WoW classic, ik denk dat ik voor WoW classic moet gaan, en dat het liefst een instant level 58 heb zodat ik gelijk in de wereld van Burning Crusade kan duiken. Hebben jullie misschien nog tips? En is er misschien een Tweakers guild?
Dit zegt mij echt niks? Speel je met controller?Vlaanderen1 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:38:
LT/RT = Left/Right Trigger, degene die je als gashendel in racegames gebruikt, of om te schieten in shooters.Vlaanderen1 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 15:38:
LB/RB = Left/Right Button, knopje boven desbetreffende Trigger.
Specifieke benaming kan wel eens verschillen pre device, op de Steamdeck heten ze R1 en R2, zonder de trigger/button definitie. En dan heb je nog R3 + R4 voor de knoppen op de achterkant van de Deck. Geloof dat die op de Legion M1-4 heten. Voor de bonus punten: Je sticks indrukken is LS/RS voor Left/Right Stick.
LB LT 1 is waarschijnlijk dat je ze tegelijkertijd in moet drukken, zo als je shift-1 zou doen op een toetsenbord.
[ Voor 20% gewijzigd door Ischium op 05-02-2026 22:59 ]
Precies dit. Ik speel dit spel al 20 jaar en heb helemaal niets met housing. Ga er ook niets mee doen.Ricmaniac schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 00:34:
[...]
Housing is puur bedoeld als extra voor degene die het willen.
Iemand vanacht nog tbc release gespeeld in classic? Ben benieuwd of het mee viel kwa lag enzo. Ik ga zelf vanavond aan mijn reis beginnen van 60 naar 70. Afgelopen tijd pvp set gehaald en wat extra honor (50k) handig als ik 70 ben, kan ik gelijk wat pvp gear kopen. Ben zelf een pala tank en ook nog opzoek naar een guild op Spineshatter (horde)
Je hebt in ieder geval wat te doennzall schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 13:44:
[...]
Ik ben een soort van "thuis voor iedereen" aan het maken voor al mijn max level characters. Ik heb 2 verdiepingen, en elke verdieping heeft 2 van die kruisvormige kamers waarbij 3 armen van het kruis gedecoreerd zijn met thematische decoraties en een kamer erachter krijgen voor de bedden. Druids krijgen het dakterras. En ik heb 46 max level alts (op dit moment), dus ik heb 46 bedden nodig. Probleem is vooral: ik heb 5 kruisvormige kamers nodig, 12 kleine kamers en een trap van 2 verdiepingen. Daarvoor heb ik minstens 57 "room budget" nodig. Level 6 is 50, en level 7 is 68.
Kan je beter even bij World of Warcraft Classic kijkenKeesknd schreef op vrijdag 6 februari 2026 @ 07:46:
Iemand vanacht nog tbc release gespeeld in classic? Ben benieuwd of het mee viel kwa lag enzo. Ik ga zelf vanavond aan mijn reis beginnen van 60 naar 70. Afgelopen tijd pvp set gehaald en wat extra honor (50k) handig als ik 70 ben, kan ik gelijk wat pvp gear kopen. Ben zelf een pala tank en ook nog opzoek naar een guild op Spineshatter (horde)
Dit interview heeft nogal een bom doen barsten in de WoW community.Reactie van Asmongold:Wat vinden jullie hiervan? Is WoW dood of vinden jullie juist van niet? En wat vinden jullie van de uitspraak dat ze spijt hebben de game Warcraft te noemen?
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Asmongold is een aparte gast en hij heeft niet altijd gelijk, maar als hij gelijk heeft, slaat hij de kop van de spijker ook echt hard.Zerora schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 01:33:
Dit interview heeft nogal een bom doen barsten in de WoW community.
[YouTube: Interview: World of Warcraft bosses on ageing players, Midnight and expanding the Warcraft IP]
Reactie van Asmongold:
[YouTube: IT'S OVER..]
Wat vinden jullie hiervan? Is WoW dood of vinden jullie juist van niet? En wat vinden jullie van de uitspraak dat ze spijt hebben de game Warcraft te noemen?
Maar in deze video krijg ik toch echt wel gemengde gevoelens. Hij heeft deels gelijk, en WoW ging in het begin ook over “sweaty dudes” en “women in chain bikini’s”, maar om te zeggen dat het alleen voor mannen was, sta ik niet helemaal achter. Ook vroeger speelden vrouwen WoW, misschien iets minder dan nu, maar het was ook toen al populair onder vrouwen. Er moet dan ook bij worden gezegd dat gaming de laatste jaren in zijn geheel flink is gestegen onder vrouwen, dan is het ook logisch dat bepaalde gameseries opeens meer vrouwen aantrekken. En zelfs als WoW nog steeds over “sweaty dudes” en “women in chain bikini’s” zou gaan, was het nog altijd populair geweest onder vrouwen. Vrouwelijke gamers houden hier net zo goed van als mannen.
Als we het over 'masculine' games hebben, Call of Duty is een echte mannen game, toch? In 2023 tot 2025 is is de % ratio tussen mannelijke en vrouwelijke gamers verkleint.
Male players: ~65–70%
Female players: ~30–35%
Als je kijkt naar games zoals Genshin Impact, ligt het percentage vrouwelijke spelers al bijna op 50%. Stellar Blade, dat veel kritiek kreeg vanwege de 'onnatuurlijke' look van Eve en omdat het zogenaamd vrouwonvriendelijk zou zijn en alleen bedoeld zou zijn voor 'lonely goons and simps', heeft in werkelijkheid een ratio van 40% vrouwelijke gamers.
Voor de rest ga ik wel akkoord met hem. We leven opeens in een wereld waarbij rekening wordt gehouden met ethiek, inclusiviteit, representatie en maatschappelijke gevoeligheden en het voorkomen van controversiële content, wegens imago schade.
Kijk zelfs naar de nieuwe Carmageddon die gister is uitgekomen. Niet alleen hebben ze een compleet verschillende game ontwikkeld dat niet weet wat het precies moet zijn, zijn ook alle voetgangers veranderd in zombies. Oh jee, games zoals de oude Carmageddon kan echt niet meer.
[ Voor 19% gewijzigd door Toonen1988 op 07-02-2026 09:15 ]
Niet mee eens over het algemeen.Zerora schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 01:33:
[YouTube: Interview: World of Warcraft bosses on ageing players, Midnight and expanding the Warcraft IP]
Reactie van Asmongold:
Wat vinden jullie hiervan? Is WoW dood of vinden jullie juist van niet? En wat vinden jullie van de uitspraak dat ze spijt hebben de game Warcraft te noemen?
Dat interview vond ik prima. Alleen die opmerking van Chris Metzen dat die spijt had dat het warcraft heette
Maar opzich wat ze zeggen klopt gewoon. We zijn allemaal ouder en ik hou nu van housing. Waarschijnlijk dacht ik toen ik 20 was ook van: rot op met je huisje boompje beestje
En Asmongold kijk ik bijna dagelijks maar ze standpunten voor WoW kan ik gewoon niet meer serieus nemen. Opzich is wat hij zegt niet onterecht natuurlijk maar hij is zo klaar met WoW dat hij zijn mening omtrent WoW al aan de negatieve kant heeft staan voordat hij begint te praten. Ik durf te wedden dat ze niks kunnen doen bij WoW waarom hij wel weer enthiousiast wordt. Maargoed hij is maar 1 persoon natuurlijk. Er zijn meer in de community die negatief zijn over welke kant WoW op is gegaan maar wat mij gewoon heel erg opvalt zijn dat veel mensen die er over vallen meer de mensen zijn die niet echt meer spelen.
Ik vind de game verre van dood.. behalve de pvp scene helaas.
Waar ik het wel met iedereen eens over ben (en vind dat ook echt oprecht belachelijk) Is de kwaliteit van de cutscenes en cinematics. bar en bar slecht de laatste paar jaar. Het heeft in geen enkel opzich de kwaliteit van oud Blizzard. The War Within opening cinematic met anduin en thrall was wel kwaliteit nog overigens (plot weggelaten). Die maakte grafisch wel indruk.
Ik denk ook dat WoW verre weg van dood is, maar hij heeft wel een punt waar ze naar toe werken. Althans als je inderdaad na vroeger kijkt en nu.Ricmaniac schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 09:58:
[...]
Niet mee eens over het algemeen.
Dat interview vond ik prima. Alleen die opmerking van Chris Metzen dat die spijt had dat het warcraft heettevond ik een beetje raar ja haha
Maar opzich wat ze zeggen klopt gewoon. We zijn allemaal ouder en ik hou nu van housing. Waarschijnlijk dacht ik toen ik 20 was ook van: rot op met je huisje boompje beestje
En Asmongold kijk ik bijna dagelijks maar ze standpunten voor WoW kan ik gewoon niet meer serieus nemen. Opzich is wat hij zegt niet onterecht natuurlijk maar hij is zo klaar met WoW dat hij zijn mening omtrent WoW al aan de negatieve kant heeft staan voordat hij begint te praten. Ik durf te wedden dat ze niks kunnen doen bij WoW waarom hij wel weer enthiousiast wordt. Maargoed hij is maar 1 persoon natuurlijk. Er zijn meer in de community die negatief zijn over welke kant WoW op is gegaan maar wat mij gewoon heel erg opvalt zijn dat veel mensen die er over vallen meer de mensen zijn die niet echt meer spelen.
Ik vind de game verre van dood.. behalve de pvp scene helaas.
Waar ik het wel met iedereen eens over ben (en vind dat ook echt oprecht belachelijk) Is de kwaliteit van de cutscenes en cinematics. bar en bar slecht de laatste paar jaar. Het heeft in geen enkel opzich de kwaliteit van oud Blizzard. The War Within opening cinematic met anduin en thrall was wel kwaliteit nog overigens (plot weggelaten). Die maakte grafisch wel indruk.
Ik ben er nog steeds niet uit welke class ik nou wil gaan spelen. Heb nu best veel characters op max level maar speel eigenlijk alleen met de onebutton rotation (shame, i know haha)
Ik wil uiteraard wel graag met een bepaalde class op de normale manier spelen met de juiste rotation. Maar ik zoek een class die lekker makkelijk speelt, goed voor solo content is maar dan nog wel weer in groep content meekomt. Wil wel proberen wat mythic+ te doen (geen hoge keys hoor) en wellicht heroic raids als ik een guild kan vinden.
Standaar classes die je dan hoort: BM hunter, ret paladin. Maar daar zijn er natuurlijk wel heel veel van haha.
Hoe kan je nou op een handige manier de rotation leren? Het lukt natuurlijk wel als ik mijn ogen op de bars houdt, maar dat is niet se bedoeling natuurlijk.
Wat is nou verstandig. Ik wil eigenlijk 1 char waar ik alles op doe. Ik heb geen tijd voor alts.. een twijfel is ook nog een char die niet alleen dps kan, maar ook kan healen, maar ik heb geen idee hoe lastig dit tegenwoordig is.
Shaman lijkt mij op zich wel leuk, maar die lijkt solo weer wat minder.. warlock is erg sterk, volgens mij qua rotation niet zo heel makkelijk en geen andere mogelijkheid zoals healen…
What to do
Ik wil uiteraard wel graag met een bepaalde class op de normale manier spelen met de juiste rotation. Maar ik zoek een class die lekker makkelijk speelt, goed voor solo content is maar dan nog wel weer in groep content meekomt. Wil wel proberen wat mythic+ te doen (geen hoge keys hoor) en wellicht heroic raids als ik een guild kan vinden.
Standaar classes die je dan hoort: BM hunter, ret paladin. Maar daar zijn er natuurlijk wel heel veel van haha.
Hoe kan je nou op een handige manier de rotation leren? Het lukt natuurlijk wel als ik mijn ogen op de bars houdt, maar dat is niet se bedoeling natuurlijk.
Wat is nou verstandig. Ik wil eigenlijk 1 char waar ik alles op doe. Ik heb geen tijd voor alts.. een twijfel is ook nog een char die niet alleen dps kan, maar ook kan healen, maar ik heb geen idee hoe lastig dit tegenwoordig is.
Shaman lijkt mij op zich wel leuk, maar die lijkt solo weer wat minder.. warlock is erg sterk, volgens mij qua rotation niet zo heel makkelijk en geen andere mogelijkheid zoals healen…
What to do
Kleine kans, ik acht er een sort "metaverse" ooit voor komt.Toonen1988 schreef op donderdag 5 februari 2026 @ 01:49:
Daar verschillen we allemaal van mening, en ik vermoed dan ook dat housing het dan niet lang zal volhouden en mensen er snel op zijn uitgekeken.
Voor mij persoonlijk (bouwjaar 1976Zerora schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 01:33:
Misschien ben ik wel een ouwe lul. Een huis bouwen: joepie. Garrison met een andere naam? Geen idee hoor, garrisons vond ik ook al niks aan.
Dus ja, wat mij betreft is WoW op z'n einde gekomen. It's been fun. Tschüß, so long, au revoir und Frohe Weihnachten.
Hello. Is it me you're looking for?
World of Warcraft is helaas World of Wokecraft geworden met een heleboel extra monetization. Gelukkig dat je in ieder geval de keus nog hebt om een classic variant te spelen, maar ook daar zijn ze inmiddels aardig op jacht naar je portemonnee.Zerora schreef op zaterdag 7 februari 2026 @ 01:33:
Reactie van Asmongold:
Ik heb me vermaakt met WoW hoor, ruim 15 jaar lang ook, maar het is nu echt een schim van wat het ooit was en Asmongold slaat die spijker ook gewoon goed op zijn kop.
Blizzard heeft gewoon geluk dat er amper concurrentie is binnen het genre.
Maar voor de mensen die zich nog wel vermaken ook prima natuurlijk. WoW heeft mij verpest en geen 1 andere game heeft het gat nog kunnen vullen
[ Voor 9% gewijzigd door London op 08-02-2026 12:55 ]
Vroeger keek ik nog wat filmpjes van Asmongold en vond ik het leuk om hem te volgen maar wat een azijnzeikerd is hij geworden zeg niet normaal. Hij loopt daadwerkelijk alles af te zeiken en Blizzard kan ook helemaal niks goed meer doen (terwijl Blizzard toch ook voor een groot deel heeft gezorgd dat hij zo'n populaire streamer is geworden). Tegenwoordig bestaan al zijn filmpjes bijna alleen nog maar over negativiteit en mensen en games afzeiken.London schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:46:
[...]
World of Warcraft is helaas World of Wokecraft geworden met een heleboel extra monetization. Gelukkig dat je in ieder geval de keus nog hebt om een classic variant te spelen, maar ook daar zijn ze inmiddels aardig op jacht naar je portemonnee.
Ik heb me vermaakt met WoW hoor, ruim 15 jaar lang ook, maar het is nu echt een schim van wat het ooit was en Asmongold slaat die spijker ook gewoon goed op zijn kop.
Blizzard heeft gewoon geluk dat er amper concurrentie is binnen het genre.
Maar voor de mensen die zich nog wel vermaken ook prima natuurlijk. WoW heeft mij verpest en geen 1 andere game heeft het gat nog kunnen vullen
Zou hem nou echt niet als voorbeeld nemen met zijn toxic achterban.
Playstation 5
Tsja ik probeer te luisteren naar de argumenten in plaats van een persoonlijke vendetta de overhand te laten nemen, maar you do you. Noem vooral concreet waarom hij geen gelijk heeft zou ik zeggen.Stylze schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:05:
[...]
Vroeger keek ik nog wat filmpjes van Asmongold en vond ik het leuk om hem te volgen maar wat een azijnzeikerd is hij geworden zeg niet normaal. Hij loopt daadwerkelijk alles af te zeiken en Blizzard kan ook helemaal niks goed meer doen (terwijl Blizzard toch ook voor een groot deel heeft gezorgd dat hij zo'n populaire streamer is geworden). Tegenwoordig bestaan al zijn filmpjes bijna alleen nog maar over negativiteit en mensen en games afzeiken.
Zou hem nou echt niet als voorbeeld nemen met zijn toxic achterban.
[ Voor 4% gewijzigd door London op 08-02-2026 13:10 ]
Dit is meer dan 100% op mij van toepassing en al meer dan 22 jaar nu..... dus wat nu dan??London schreef op zondag 8 februari 2026 @ 12:46:
[...]
WoW heeft mij verpest en geen 1 andere game heeft het gat nog kunnen vullen
Gewoon lekker me eigen gang gaan in WoW, hou teveel van me alts ook om die opzij te zetten
Ik heb al veel mounts en pets en achievement dan een normale speler en dat terwijl ik NOOIT raid en M+ doe (met een guild of zonder guild,) ben gewoon nadat mijn guild dood ging een solo player geworden door omstandigheden
En ik vermaak me best nog hoor, maar neem soms wel breaks in WoW.
De playstation en andere game console ken ik niet meer lol, ze zitten allemaal onder dikke laag stof nu
Tja WoW is nog steeds na al die jaren verruit de beste en meest gespeelde MMO, dat is niet door gebrek aan concurrentie, want er zijn zoveel MMO's die het geprobeerd hebben maar allemaal sneuvelen. De cijfers liegen er niet om, dat jij het zelf geen leuke game meer vind dikke prima maar WoW doet het gewoon goed en is een toffe game en zo te horen heb je er toch aardig wat uren ingestoken.London schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:09:
[...]
Tsja ik probeer te luisteren naar de argumenten in plaats van een persoonlijke vendetta de overhand te laten nemen, maar you do you. Noem vooral concreet waarom hij geen gelijk heeft zou ik zeggen.
Zoals ik al zei ik kijk geen asmongold filmpjes meer dus geen idee wat hij nu weer allemaal voor argumenten geeft, maar dit is niks nieuws,hij is al jaren WoW aan het afzeiken en hij zal vast ook wat goede punten van kritiek hebben. Maar waarom zou ik mijn hersenen vervuilen met alleen maar negativiteit van die vent? Heb wel wat beters te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door Stylze op 08-02-2026 13:19 ]
Playstation 5
Dat vind ik ook het mooie van WoW nu dat je het op meedere manieren kan spelen, als je wat meer tijd hebt kan je voor mythic + gaan en hardcore gaan raiden. Maar lekker casual spelen kan ook als bijv solo speler met delves etc.rahd schreef op zondag 8 februari 2026 @ 13:12:
[...]
Dit is meer dan 100% op mij van toepassing en al meer dan 22 jaar nu..... dus wat nu dan??
Gewoon lekker me eigen gang gaan in WoW, hou teveel van me alts ook om die opzij te zetten![]()
Ik heb al veel mounts en pets en achievement dan een normale speler en dat terwijl ik NOOIT raid en M+ doe (met een guild of zonder guild,) ben gewoon nadat mijn guild dood ging een solo player geworden door omstandigheden
En ik vermaak me best nog hoor, maar neem soms wel breaks in WoW.
De playstation en andere game console ken ik niet meer lol, ze zitten allemaal onder dikke laag stof nu![]()
Playstation 5
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:22
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Tjah wokecraft noemen, omdat men iets eensgezinder moest worden om te beginnen aan de invasie van the void en later the titans.
Hoe men elkaar soms kan beinvloeden...
Het interview van Ion en Holly is zoals al jaren die gaan. PR talk, niks nieuws.
Hoe men elkaar soms kan beinvloeden...
Het interview van Ion en Holly is zoals al jaren die gaan. PR talk, niks nieuws.
[ Voor 26% gewijzigd door tweakduke op 08-02-2026 15:47 ]
Oprecht ben ik van mening dat bijna alle dps classes een makkelijke rotatie hebben sinds deze patch (op sub rogue na, die blijft altijd wat conditionelerTribunus schreef op zondag 8 februari 2026 @ 11:58:
Ik ben er nog steeds niet uit welke class ik nou wil gaan spelen. Heb nu best veel characters op max level maar speel eigenlijk alleen met de onebutton rotation (shame, i know haha)
What to do
Een makkelijke manier om rotatie te leren nu is denk ik gebruik te maken van de "Assist highlight" optie ofzoiets in de settings. Die geeft aan welke skill je moet drukken voor je rotatie.
Het is niet 100% waterdicht omdat er soms wat skills zijn die die niet mee rekent of niet naar de conditie kijkt (denk aan moment wanneer je bijvoorbeeld je grote cooldowns wil activeren terwijl de enemy al bijna dood is) Maar het is een goed begin in ieder geval als je het lastig vind.
En doe dat in samenstelling met de icy-veins rotation guides in je classguide en je komt een ontzettend eind denk ik zo. Als je bereid bent dat het een klein beetje tijd nodig heeft.
Havoc Demon Hunter en BM Hunter vind ik echt ultra makkelijk en misschien zelfs een beetje saai
Sowieso is BM hunter nooit een slechter character om te mainen vind ik vanwege je pets. Super chill met solo content.
Het is inderdaad een aparte wijziging die ze hebben doorgevoerd. Niet iedereen zal hier blij mee zijn. Maar voor iemand die een DH als main heeft, is het juist weer fijn. Zij krijgen nu gelukkig minder commentaar, omdat veel andere DPS’ers vinden dat DH maar een makkelijke rotatie heeft. Nu heeft bijna elke DPS’er dat.Ricmaniac schreef op zondag 8 februari 2026 @ 19:55:
[...]
Oprecht ben ik van mening dat bijna alle dps classes een makkelijke rotatie hebben sinds deze patch (op sub rogue na, die blijft altijd wat conditioneler)
Mja, WoW is idd veranderd ja over de jaren heen, maar ik zou een classic nooit meer kunnen spelen omdat het tergend traag is.
Heeft er ook gewoon voor gezorgd dat ik niet constant subscribed ben en dat vind ik wel best, meestal als er een nieuwe exp/raidtier dropped dan doe we dat weer even en zo verder, dat hele hardcore van 20 jaar terug waardoor WoW af en toe meer voelde als 2de baan hoeft van mij echt niet meer. Zolang met microtransacties ook alleen maar mounts/cosmetics aanbiedt is dat ook wel ok, de Fomo heb ik er echt niet van.
MBT asmongold, tja, grifters gonna grift, daar zul je niets positiefs horen op dat kanaal, want dan houdt de geldstroom op en dat moeten ze niet hebben. Om het dan wokecraft te noemen, dan kan ik je niet erg serieus meer nemen, komt op mij altijd over als 'alles wat ik niet leuk vind is woke' gezemel.
Heeft er ook gewoon voor gezorgd dat ik niet constant subscribed ben en dat vind ik wel best, meestal als er een nieuwe exp/raidtier dropped dan doe we dat weer even en zo verder, dat hele hardcore van 20 jaar terug waardoor WoW af en toe meer voelde als 2de baan hoeft van mij echt niet meer. Zolang met microtransacties ook alleen maar mounts/cosmetics aanbiedt is dat ook wel ok, de Fomo heb ik er echt niet van.
MBT asmongold, tja, grifters gonna grift, daar zul je niets positiefs horen op dat kanaal, want dan houdt de geldstroom op en dat moeten ze niet hebben. Om het dan wokecraft te noemen, dan kan ik je niet erg serieus meer nemen, komt op mij altijd over als 'alles wat ik niet leuk vind is woke' gezemel.
Ricmaniac schreef op zondag 8 februari 2026 @ 19:55:
[...]
Oprecht ben ik van mening dat bijna alle dps classes een makkelijke rotatie hebben sinds deze patch (op sub rogue na, die blijft altijd wat conditioneler)
Een makkelijke manier om rotatie te leren nu is denk ik gebruik te maken van de "Assist highlight" optie ofzoiets in de settings. Die geeft aan welke skill je moet drukken voor je rotatie.
Het is niet 100% waterdicht omdat er soms wat skills zijn die die niet mee rekent of niet naar de conditie kijkt (denk aan moment wanneer je bijvoorbeeld je grote cooldowns wil activeren terwijl de enemy al bijna dood is) Maar het is een goed begin in ieder geval als je het lastig vind.
En doe dat in samenstelling met de icy-veins rotation guides in je classguide en je komt een ontzettend eind denk ik zo. Als je bereid bent dat het een klein beetje tijd nodig heeft.
Havoc Demon Hunter en BM Hunter vind ik echt ultra makkelijk en misschien zelfs een beetje saaimaar als je toch een one-button rotation speler bent maakt dat niet uit denk ik zo en dan is die class toch wel superior denk ik voor jou om te leren en het meeste er uit te halen.
Sowieso is BM hunter nooit een slechter character om te mainen vind ik vanwege je pets. Super chill met solo content.
De assisted highlight zorgt er natuurlijk voor dat ik ook constant naar de bars zit te loeren haha. Ik snap dat jullie zeggen, simpeler dan dit was het niet.Toonen1988 schreef op zondag 8 februari 2026 @ 21:12:
[...]
Het is inderdaad een aparte wijziging die ze hebben doorgevoerd. Niet iedereen zal hier blij mee zijn. Maar voor iemand die een DH als main heeft, is het juist weer fijn. Zij krijgen nu gelukkig minder commentaar, omdat veel andere DPS’ers vinden dat DH maar een makkelijke rotatie heeft. Nu heeft bijna elke DPS’er dat.
Maar toch, op 1 of andere manier, klikt het niet meer bij mij. Begin van wow vooral healer gespeeld, maar dat was destijds enorm simpel. Nu gaat me het allemaal veel te snel om ook maar te denken aan healen/tanken.
Moet dus sowieso een DPS class worden. Denk dan toch maar een warlock? Sterke solo class voor delves etc. En toch wel wat utility voor group content volgens mij. Paladin is dan weer melee en lijkt me iets intenser qua mechanics. BM hunter is natuurlijk ook nog een optie, maar lijkt me qua class fantasy weer iets minder. 😮💨 irritant om een eeuwige twijfelaar te zijn🫣
Wat betreft de rotation, ik denk dat ik maar een castbar pontificaal in beeld ga zetten om te wennen aan de rotation met de assisted versie. En maar eens een tijd bij de target dummies ofzo.
Ik vind dat het spel al jaren veel te woke is. Iedereen moet gepleased worden. De leuke grappen zijn eruit gehaald van /silly en /spit is verboden. Alles wat maar enigzins met agressie, racisme, geweld of controvers is word angstvallig gemeden. Ik ben al echt jaren keihard fan van WoW, maar de War zit al lang niet meer in Warcraft. De horde hebben ze gesloopt, je ziet amper nog masculiniteit Alle leiders zijn vrouw en als het mannen zijn dan zijn het gewoon watjes
Eigenlijk vind ik dat iedereen die hard roept dat het wel meevalt in de ontkenning zit. Ik wil er eigenlijk ook niet aan. Het is verleidelijk om je kop in het zand te stoppen. Maar Blizzard is net zoals de hele stroming in Hollywood: White Hetero man bad! The rest okay! Ze willen met iedereen en alles rekening houden, Trans, gehandicapt, donker, asielzoeker etc etc etc. Maar je speelt dit spel niet om jezelf te zijn. Je speelt het spel om in een fantasywereld een ander te zijn. Die dingen kan die in het echt niet kunnen. Ik zit persoonlijk ook niet te wachten op een wereld waarin knuffelen en "jezelf kunnen zijn" belangrijker is dan gewoon oorlog voeren met een goed verhaal.
Dus ik ben het met de backlash eens. Ik vind khadgar die in de roze zwevende rolstoel gaat zitten, de staat van Lorewalking, de questline in Arathi Highlands en de verdisneyficatie de mooiste voorbeelden. Of nog erger de pre-patch. Het is werkelijk waar 3x niks. Beetje rares killen. Er zit nul moeilijkheidsgraad in. Stel je voor dat iemand niet mee kan komen....
Eigenlijk vind ik dat iedereen die hard roept dat het wel meevalt in de ontkenning zit. Ik wil er eigenlijk ook niet aan. Het is verleidelijk om je kop in het zand te stoppen. Maar Blizzard is net zoals de hele stroming in Hollywood: White Hetero man bad! The rest okay! Ze willen met iedereen en alles rekening houden, Trans, gehandicapt, donker, asielzoeker etc etc etc. Maar je speelt dit spel niet om jezelf te zijn. Je speelt het spel om in een fantasywereld een ander te zijn. Die dingen kan die in het echt niet kunnen. Ik zit persoonlijk ook niet te wachten op een wereld waarin knuffelen en "jezelf kunnen zijn" belangrijker is dan gewoon oorlog voeren met een goed verhaal.
Dus ik ben het met de backlash eens. Ik vind khadgar die in de roze zwevende rolstoel gaat zitten, de staat van Lorewalking, de questline in Arathi Highlands en de verdisneyficatie de mooiste voorbeelden. Of nog erger de pre-patch. Het is werkelijk waar 3x niks. Beetje rares killen. Er zit nul moeilijkheidsgraad in. Stel je voor dat iemand niet mee kan komen....
Beroeps brabander
Dus je wil wel oorlogje spelen, maar niet de gevolgen van oorlogje spelen spelen. Dat is pas laf.Vuurvoske schreef op maandag 9 februari 2026 @ 14:47:
Dus ik ben het met de backlash eens. Ik vind khadgar die in de roze zwevende rolstoel gaat zitten, de staat van Lorewalking, de questline in Arathi Highlands en de verdisneyficatie de mooiste voorbeelden.
Mensen die een arm/been missen of om wat voor reden gebonden zijn aan een rolstoel, gevolgen van oorlog of niet, die mensen bestaan in het echt ook. Ook die mensen een deel van de echte samenleving, waarom zouden ze geen deel mogen zijn van een fantasie samenleving?
Alan Turing, 588th Night Bomber Regiment, Sir Douglas Bader. Kleine greep van mensen die een hele belangrijke rol hebben gehad tijdens WWII. Zonder wie die oorlog bijna zeker niet gewonnen was door de geallieerde. Dus ik zou zelfs durven zeggen dat we zonder helden als dat in ons virtueel oorlogje spelen we geen schijn van kans maken tegen de Void komende Xpack.
[ Voor 43% gewijzigd door Ischium op 09-02-2026 16:59 ]
Ik sluit misschien eerder aan bij Vuurvoske zijn mening. Ik vind niet dat WoW een relatie moet hebben met de echte wereld. Ja, in de echte wereld moeten we streven naar inclusiviteit maar dit moeten we toch niet doortrekken naar een fantasiewereld, wel? Ik veronderstel dat je WoW ook speelt om net in die fantasiewereld op te gaan, niet om je de hele tijd af te vragen waarom er geen archmage met een lichamelijke beperking in zit... Wat is het volgende? Dat we geen gnomes/dwarves meer hebben ingame omdat mensen hier aanstoot aan gaan nemen?Ischium schreef op maandag 9 februari 2026 @ 16:15:
[...]
Dus je wil wel oorlogje spelen, maar niet de gevolgen van oorlogje spelen spelen. Dat is pas laf.
Mensen die een arm/been missen of om wat voor reden gebonden zijn aan een rolstoel, gevolgen van oorlog of niet, die mensen bestaan in het echt ook. Ook die mensen een deel van de echte samenleving, waarom zouden ze geen deel mogen zijn van een fantasie samenleving?
Edit: Maar ik vind het wel een moeilijk onderwerp om over te praten omdat het bij veel mensen gevoelig ligt.
[ Voor 5% gewijzigd door Kreekje op 09-02-2026 17:03 ]
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Dus dat Kadghar een conflict overleeft of dat hij dood gaat is prima. Maar dat hij het overleefd maar in een rolstoel beland is absurd? Ik vind het raar dat het altijd of leven, of dood is, dat doet pas afbraak aan mijn fantasie wereld.Kreekje schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:01:
[...]
Ik sluit misschien eerder aan bij Vuurvoske zijn mening. Ik vind niet dat WoW een relatie moet hebben met de echte wereld. Ja, in de echte wereld moeten we streven naar inclusiviteit maar dit moeten we toch niet doortrekken naar een fantasiewereld, wel? Ik veronderstel dat je WoW ook speelt om net in die fantasiewereld op te gaan, niet om je de hele tijd af te vragen waarom er geen archmage met een lichamelijke beperking in zit... Wat is het volgende? Dat we geen gnomes/dwarves meer hebben ingame omdat mensen hier aanstoot aan gaan nemen?
Edit: Maar ik vind het wel een moeilijk onderwerp om over te praten omdat het bij veel mensen gevoelig ligt.
Ik heb in het echt (gelukkig) zicht in beide ogen, Maar in Dragonflight heeft mijn Druid bij de strijd tegen Fyrakk een oog verloren toen ze met de barbershop opties kwamen. Waarom? Omdat het voor mij diepgang geeft aan mijn characters, War is hell. Een van m'n gnomes heb ik ge-racechanged naar mechagnome. Hij was altijd al geobsedeerd met eeuwig leven, en nu kan ik dat een stapje verder nemen. Als het brein wel wil, maar het lichaam niet meer, dan vervangen we het lichaam toch gewoon!
Ik wil zelf ook wel even opbrengen dat Warcraft altijd al personages heeft gehad met oorlogswonden. Lor'Themar Theron heeft maar 1 oog, het tweede is hij verloren tijdens de Third War. Lord Darius Crowley heeft een ooglapje. Zul'Jin heeft maar 1 arm, de andere is hij verloren tijdens de Troll Wars. Kargath Bladefist heeft ook maar 1 arm.
Maar daar was vroeger geen aandacht voor omdat die wonden werden gebruikt om aan te geven hoe "cool" die personages waren: Lor'themar overleefde de Scourge, en het verlies van zijn oog was deel van de strijd. Ooglapjes waren altijd al cool geweest, en dat van Crowley was gewoon een onderdeel van zijn voorgeschiedenis waar nooit veel over gezegd is. Zul'Jin heeft zijn arm niet geregenereerd als statement, ook al kon hij dat doen, want het was een offer dat hij gemaakt had tijdens de Troll Wars. en Kargath heeft zijn arm opgeofferd zodat hij een speciaal wapen kon gebruiken. Maar nu ineens maken mensen problemen over dat soort zaken bij nieuwere personages, zoals Sansok Khan die doof is, Khadgar die kreupel is, en Faerin die een arm kwijt is, ook al zijn dit soort zaken vroeger ook getoond.
Maar daar was vroeger geen aandacht voor omdat die wonden werden gebruikt om aan te geven hoe "cool" die personages waren: Lor'themar overleefde de Scourge, en het verlies van zijn oog was deel van de strijd. Ooglapjes waren altijd al cool geweest, en dat van Crowley was gewoon een onderdeel van zijn voorgeschiedenis waar nooit veel over gezegd is. Zul'Jin heeft zijn arm niet geregenereerd als statement, ook al kon hij dat doen, want het was een offer dat hij gemaakt had tijdens de Troll Wars. en Kargath heeft zijn arm opgeofferd zodat hij een speciaal wapen kon gebruiken. Maar nu ineens maken mensen problemen over dat soort zaken bij nieuwere personages, zoals Sansok Khan die doof is, Khadgar die kreupel is, en Faerin die een arm kwijt is, ook al zijn dit soort zaken vroeger ook getoond.
Wie wil een fantasiewereld waarin je nooit iemand tegenkomt die kreupel is? Een bril draagt? Een arm mist? Blind of doof is? Op krukken loopt? Gebruik maakt van protheses? Onder de littekens of brandwonden zit? Dat je dit niet actief mist wil ik nog wel aannemen en verder gaan met mijn leven, maar dat het daadwerkelijk een soort primitief gevoel van "onrecht aangedaan" worden aanwakkert, begrijp ik helemaal niets van.Kreekje schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:01:
[...]
Ja, in de echte wereld moeten we streven naar inclusiviteit maar dit moeten we toch niet doortrekken naar een fantasiewereld, wel?
Maar je hebt je nooit afgevraagd hoe een female nelf het strijdtoneel op gaat in een weinig verhullende bikini, in tegenstelling tot de male nelf? En nu je er over nadenkt, dat is ook geen enkel probleem voor je, in tegenstelling tot een karakter in een arcane wheelchair na een veldslag?Kreekje schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:01:
[...]
Ik veronderstel dat je WoW ook speelt om net in die fantasiewereld op te gaan, niet om je de hele tijd af te vragen waarom er geen archmage met een lichamelijke beperking in zit...
De 'glijdende schaal' is een bekende drogredenering en het dient ook geen enkel doel. En het is helemaal geen moeilijk onderwerp: de voorheen dominante demografie in games en gaming te maken krijgt met mensen die wel 'ns wat anders gefaciliteerd willen zien -- and rightfully so, als je het mij vraagt. De wereld draait om meer dan de witte cishet knaap tussen de 15 en 40 jaar, om maar eens de knuppel in het hoenderhok te gooien. Hier een sterke (contra)mening over hebben betekent niet dat het gevoelig ligt, maar dat je kunt rekenen op weerwoord.Kreekje schreef op maandag 9 februari 2026 @ 17:01:
[...]
Wat is het volgende? Dat we geen gnomes/dwarves meer hebben ingame omdat mensen hier aanstoot aan gaan nemen?
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Ik denk dat voor sommige mensen het concept van personages met een beperking lastig ligt omdat ze het idee hebben dat Azeroth een soort "survival of the fittest" wereld is: een wereld waar elke zwakheid en elke imperfectie genadeloos wordt afgestraft. Een wereld waarbij het niet te vatten is dat iemand die niet aan hun imaginair beeld van een machtige leider voldoet toch in een positie van macht kan zitten. Ze denken dat Azeroth vergelijkbaar is met het Oude Sparta, omdat dat een tijd was van "real warriors" en zwakheid niet getoond diende te worden, omdat je anders risico liep om in slavernij terecht te komen.
Maar Azeroth is helemaal niet zo'n wereld en probeert ook niet zo'n wereld te zijn. Azeroth probeert niet een wereld te zijn die gericht is op overleven. Azeroth is in de kern een wereld gesplitst in 2 groepen die door interventie van een derde groep in conflict met elkaar zijn gekomen en waar er lange tijd veel frictie was tussen de groepen was vanwege diepgewortelde gevoelens veroorzaakt door die eerdere conflicten. Maar die frictie is met de tijd weggeebt omdat die derde groep (terug te brengen tot Sargeras en in mindere mate de Jailer) ondertussen geen invloed meer heeft op het conflict, en omdat de groepen ondertussen ook doorhebben dat ze waren gemanipuleerd door die derde groep.
Maar Azeroth is helemaal niet zo'n wereld en probeert ook niet zo'n wereld te zijn. Azeroth probeert niet een wereld te zijn die gericht is op overleven. Azeroth is in de kern een wereld gesplitst in 2 groepen die door interventie van een derde groep in conflict met elkaar zijn gekomen en waar er lange tijd veel frictie was tussen de groepen was vanwege diepgewortelde gevoelens veroorzaakt door die eerdere conflicten. Maar die frictie is met de tijd weggeebt omdat die derde groep (terug te brengen tot Sargeras en in mindere mate de Jailer) ondertussen geen invloed meer heeft op het conflict, en omdat de groepen ondertussen ook doorhebben dat ze waren gemanipuleerd door die derde groep.
Vergeet ook de devs niet. Die zijn ook erg divers. Dat zet zich ook door in het spel. Daarom was Warcraft in het begin een soort van studentenkamer spel. Waar van alles kon. Dat er hier en daar wat diversiteit in zit vind ik wel prima. Ik doe mijn eigen ding in het spel. Uiteindelijk is voor mij de community nr1, en de npc's en speelwijze komen daar onder.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Ik heb geen idee waar het specifiek over gaat, maar voor alle duidelijkheid: ik heb geen probleem met minderheden. Ik heb wel een probleem met het over-representeren van minderheden in elke vorm van entertainment. Ja, je hebt zwarten, lesbiennes en gehandicapten, maar niet op elke hoek van de straat. Het klopt dat blanke, hetero-mannen lange tijd overgerepresenteerd waren, maar daarom moeten we nu niet doorslaan naar de andere kant.
Gewoon allemaal beetje normaal doen en dan ga je automatisch minder mensen hebben die "anti-woke" reageren. Want het komt wel degelijk door dat eindeloos gepush van elke minderheid dat mensen het beu worden.
Gewoon allemaal beetje normaal doen en dan ga je automatisch minder mensen hebben die "anti-woke" reageren. Want het komt wel degelijk door dat eindeloos gepush van elke minderheid dat mensen het beu worden.
Met "normaal doen" bedoelen velen hoofdzakelijk het minder zichtbaar maken van alles dat hen vreemd is. Dat hun wereldbeeld verstoort. Dat noopt tot overpeinzingen en dwingt tot het zien en accepteren van verschillen. Dat dit ten koste gaat van tot de verbeelding sprekende protagonisten en/of antagonisten voor mensen búiten hun demografie, doet er niet toe. De status quo moet gehandhaafd blijven en iedere afwijking daarvan wordt "eindeloos gepush" genoemd. Tsja.Reucht schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 12:53:
D3 :: I don't always kill but when I do, it's hyphen nine. :: y u no iddqd? :: Si non confectus, non reficiat.
Zo kan je het bekijken, maar ik zie eerder veel bedrijven "kijk naar ons, wij zijn ook politiek correct!". Er waren geen zwarte ninja's of chinese vikings en niet elke serie heeft nood aan een (of meerdere) LGBTQ-karakter.
Mijn mening afdoen als angstvallig vasthouden aan de status quo. Tsja.
Er waren geen Chinese vikings, nee? Hoe zeker ben jij eigenlijk van dit soort claims? En wat weet jij precies over de authenticiteit van de gebruiken en mores van daadwerkelijk ninja's in die tijd? Of is het alleen huidskleur waar jij je arbitrair druk om wil maken?Reucht schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:22:
Zo kan je het bekijken, maar ik zie eerder veel bedrijven "kijk naar ons, wij zijn ook politiek correct!". Er waren geen zwarte ninja's of chinese vikings en niet elke serie heeft nood aan een (of meerdere) LGBTQ-karakter.
Kijk, je mag jezelf van mij voorhouden wat je wil, maar als dat primair gebaseerd is op "de televisie" en een hekel aan alles wat niet strookt met jouw perceptie daar van, dan maak je het lastig om hier een gesprek over te hebben.
Ik wil het maar wát graag mis hebben. Up to you.Reucht schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 13:22:
Dit is exact wat ik bedoel, elke kritiek wordt onmiddellijk herleid tot een moreel tekort aan mijn kant. Dat is inderdaad geen gesprek, maar een betweterig vingertje van jouw kant.
Ik had het over bedrijven die hun imago/budget willen verbeteren door te cateren naar elke mogelijke minderheid en wat doe jij? Jij begint over mijn gebrekkige kennis van geschiedenis of mijn "fixatie op huidskleur". Nogmaals, daar gaat het helemaal niet over, maar ik wil niet afglijden in een welles-nietes discussie. Ik vind het spijtig dat iemand die verdraagzaamheid en diversiteit predikt, niet zo verdraagzaam is naar diverse meningen...
Ik had het over bedrijven die hun imago/budget willen verbeteren door te cateren naar elke mogelijke minderheid en wat doe jij? Jij begint over mijn gebrekkige kennis van geschiedenis of mijn "fixatie op huidskleur". Nogmaals, daar gaat het helemaal niet over, maar ik wil niet afglijden in een welles-nietes discussie. Ik vind het spijtig dat iemand die verdraagzaamheid en diversiteit predikt, niet zo verdraagzaam is naar diverse meningen...
Ik ga in op twee van de drie voorbeelden die je zélf aandraagt en waar je volgens mij behoorlijk -aantoonbaar- uit de bocht vliegt. Ik kan er niets aan doen dat je "kritiek" niet valide is. Dat kan alleen jij.Reucht schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:16:
Dit is exact wat ik bedoel, elke kritiek wordt onmiddellijk herleid tot een moreel tekort aan mijn kant. Dat is inderdaad geen gesprek, maar een betweterig vingertje van jouw kant.
Je had 't expliciet over een paar concrete voorbeelden. Laten we het daar dan ook bij houden, in plaats van dat je nu een andere positie probeert te beklimmen om een meer te verdedigen standpunt te hebben. Ik ga in op wat jij stelt en zegt en dat is het. Dat dit dan jouw antwoord is, geeft alleen maar aan hoe leeg jouw kritiek is. Een paar simpele vragen en een wetenschappelijke bron die een streep zet door een boude uitlating heeft niets te maken met verdraagzaamheid mijnerzijds en het is een beetje jammer dat je terugvalt op de zoveelste drogredenering.Reucht schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:16:
Nog maar een edit: Geen zorgen modjes, ik ben er nu wel klaar mee.
[ Voor 13% gewijzigd door Klauwhamer op 10-02-2026 15:50 ]
Compleet offtopic guys please lets get back to WoW
Hij gaat vast ook heel slecht op Rings of Power.Klauwhamer schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 14:16:
[...]
Er waren geen Chinese vikings, nee? Hoe zeker ben jij eigenlijk van dit soort claims? En wat weet jij precies over de authenticiteit van de gebruiken en mores van daadwerkelijk ninja's in die tijd? Of is het alleen huidskleur waar jij je arbitrair druk om wil maken?
Kijk, je mag jezelf van mij voorhouden wat je wil, maar als dat primair gebaseerd is op "de televisie" en een hekel aan alles wat niet strookt met jouw perceptie daar van, dan maak je het lastig om hier een gesprek over te hebben.
[...]
Ik wil het maar wát graag mis hebben. Up to you.
"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
Ok weet iemand een goeie Warlock spec? (if you know, you knowRicmaniac schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:52:
Compleet offtopic guys please lets get back to WoW
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Ik zal wel dom zijn nu, maar ik snap al die grote alinea hiervoor mijn post niet meer
Ik dacht dat we hier allemaal op Tweakers een grote WoW familie waren?
Ik dacht dat we hier allemaal op Tweakers een grote WoW familie waren?
Voor mij is dat er maar een en dat is Destructionjunglebeast schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 16:02:
[...]
Ok weet iemand een goeie Warlock spec? (if you know, you know)
Als ik warlock speel is het altijd Demonology
Maakt me niet uit hoe slecht die is XD
20 jaar geleden als ik een wrlock aanmaakte was het voor de pets die mee vechte.. niet voor de dots en shadowbolts. daar sta ik nog steeds achter haha.
20 jaar geleden als ik een wrlock aanmaakte was het voor de pets die mee vechte.. niet voor de dots en shadowbolts. daar sta ik nog steeds achter haha.
Gisteren voor het eerst een normal raid gedaan via group finder. Best geinig hoe anders de cultuur/sfeer/implementatie is vergeleken met FF14 raids. Wat me op valt als FF14 veteraan (savage raids).
- Je moet naar de raid toe gaan, dacht dat er altijd mensen klagen dat je alleen maar vanuit de city instances joint, maar dit vond ik best wel immersive dus.
- De instance zelf is flexibel, iemand die er ff uit gaat om een quest in te leveren etc.
- Bij Dimensius heb je echt stukjes dat je even moet vliegen, of een stuk dat je eigenlijk buiten loopt.
- Classes voegen echt iets toe, ik was de enige priest dus ik geef iedereen stamina, de mage zet z'n tafeltje neer, de warlock summont mensen.
FF14 is in vergelijking een stuk meer gestroomlijnd. Maar vind dit wel wat hebben eigenlijk. Binnenkort maar eens Heroic proberen, aangezien deze normal best makkelijk ging.
- Je moet naar de raid toe gaan, dacht dat er altijd mensen klagen dat je alleen maar vanuit de city instances joint, maar dit vond ik best wel immersive dus.
- De instance zelf is flexibel, iemand die er ff uit gaat om een quest in te leveren etc.
- Bij Dimensius heb je echt stukjes dat je even moet vliegen, of een stuk dat je eigenlijk buiten loopt.
- Classes voegen echt iets toe, ik was de enige priest dus ik geef iedereen stamina, de mage zet z'n tafeltje neer, de warlock summont mensen.
FF14 is in vergelijking een stuk meer gestroomlijnd. Maar vind dit wel wat hebben eigenlijk. Binnenkort maar eens Heroic proberen, aangezien deze normal best makkelijk ging.
/f/image/xmhFGqbGN1RTCjIY7gEbHGma.png?f=fotoalbum_large)
Heb nog eventjes 350K uitgegeven aan de Gallywix mount, omdat ik die zo mooi vond. Ik denk dat ik eens ga beginnen met mijn favoriete mounts aan te duiden, zodat ik niet een kans van maar 0,2% heb om deze te mounten met mijn de random mount knop.
Dit is overigens de mount waarvoor ik een maand of 2 terug voor 700K ben gescammed.
Na de release van de pre patch is de raid niet meer wat het was. Normal voelt meer aan als lfr. HC meer als normal. Misschien in midnight even de raid proberen. Dan is alles weer wat in balans.Luto schreef op woensdag 11 februari 2026 @ 11:15:
Gisteren voor het eerst een normal raid gedaan via group finder. Best geinig hoe anders de cultuur/sfeer/implementatie is vergeleken met FF14 raids. Wat me op valt als FF14 veteraan (savage raids).
De nieuwe currency Hearthsteel voor Housing is live. Het is helaas een microtransactie currency geworden. Maargoed we wisten allemaal wel dat dit ging komen.
https://www.wowhead.com/n...el-in-in-game-shop-380362
https://www.wowhead.com/n...el-in-in-game-shop-380362
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Blizzard heeft inderdaad er een Microtransaction currency van gemaakt. Maar als ik kijk naar de prijzen lijken ze voorlopig wel hun belofte na te komen dat de prijzen van het decor geen grote gaten hebben met de hoeveelheden van de aankoopbare bundels. Vaak heb je bij dat soort currencies een aantal dark patterns zoals bulk kortingen voor grotere bundels zodat je aangemoedigt bent om een grotere bundel te kopen voor meer "waar voor je geld"; Of dat je een bundel hebt voor 1400 en één voor 200, maar dat hetgeen dat je wilt kopen 1500 kost. Die zijn allebei hier niet het geval. Dat vind ik wel zo eerlijk. Maakt het inschatten van de feitelijke prijs en het koopproces veel klantvriendelijker.
Zijn er hier overigens andere mensen die aan het overwegen zijn om die eerste dag van Early Access (een vrijdag) een dagje verlof te nemen?
Ik ben op vrijdag al vrijnzall schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:42:
Zijn er hier overigens andere mensen die aan het overwegen zijn om die eerste dag van Early Access (een vrijdag) een dagje verlof te nemen?
was niet van plan vrij te pakken voor de early access, tijd genoeg in het weekend plus alles rushen is ook niet fun. Sowieso is er die eerste 2 weken naast levellen en een keer the mythic 0's doen (als die al actief zijn dan) niet gigantisch veel te doen.
Wellicht wat professions levellen ofzo met low level mats of wat exploren voor treasures etc.
Wellicht wat professions levellen ofzo met low level mats of wat exploren voor treasures etc.
Nee voor het eerst eigenlijk niet denk ik.nzall schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:42:
je mist toch nooit iets om in het begin wel of niet hard te gaan
ben altijd op het punt dat ik moet "wachten" omdat blizzard vaak iets timegate
Ik werk vrijdag thuis.. En ben daarna een week vrijnzall schreef op vrijdag 13 februari 2026 @ 12:42:
Na wat spelen op de Legion Go heb ik toch besloten om een laptop aan te schaffen voor WoW.
Ben benieuwd hoe het presteert op een 4070 Laptop GPU
Het belangrijkste voor WoW is dat je een goede CPU hebt met snelle single threaded performance, want WoW is ENORM CPU limited.Vlaanderen1 schreef op zondag 15 februari 2026 @ 16:55:
Na wat spelen op de Legion Go heb ik toch besloten om een laptop aan te schaffen voor WoW.
Je kunt multithreading toch gewoon aan zetten?nzall schreef op zondag 15 februari 2026 @ 18:03:
[...]
Het belangrijkste voor WoW is dat je een goede CPU hebt met snelle single threaded performance, want WoW is ENORM CPU limited.
Bij mij loopt 'ie 60 fps 4k met een 4070 laptop GPU, ik heb een AMD Ryzen 7 8845 HS CPU met 32 gb ram.
@Vlaanderen1 ik heb een lenovo legion laptop, die dingen draaien fantastisch, bevalt mij beter dan MSI, verder weinig ervaring met gaming laptops. Zorg wel dat je de 1tb ssd (of groter) pakt (ik was € 999 kwijt in een actie).
[ Voor 3% gewijzigd door rekeewt op 16-02-2026 13:22 ]
Ik heb zelf ook een Lenovo Legion laptop, maar met een 5800HX en een 2060. is ondertussen al 5 jaar oud en gaat nog steeds goed mee. Gekocht tijdens Corona voor 1300 EUR omdat mijn ouders absoluut op vakantie wilden gaan in de winter van 2020(is uiteindelijk niets van terecht gekomen wegens grenssluitingen) en mijn vorige laptop te traag was voor mee op reis te gaan, maar ik gebruik hem maar iets van 4 weken per jaar, dus het heeft geen zin dat ik iets nieuws koop van 800 of 900 EUR voor een nieuwer model. Dat is gewoon geen goede investering van mijn geld.
Als ik tegenwoordig WoW op verplaatsing speel speel ik vooral via GeForce Now. Dat werkt deftig genoeg voor gewoon één maand per jaar.
Als ik tegenwoordig WoW op verplaatsing speel speel ik vooral via GeForce Now. Dat werkt deftig genoeg voor gewoon één maand per jaar.
WoW gebruikt amper threading. er is één grote thread en dan 2 of 3 kleinere threads. maar die éne thread is dusdanig zwaar dat zelfs met mijn 9800X3D op 1440p mijn 4070 niet eens vol aan de bak komt.rekeewt schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:22:
Je kunt multithreading toch gewoon aan zetten?
Volgens mij kun je dat gewoon instellen hoor, zie https://rk.edu.pl/en/anal...craft-multi-core-scaling/nzall schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:51:
Ik heb zelf ook een Lenovo Legion laptop, maar met een 5800HX en een 2060. is ondertussen al 5 jaar oud en gaat nog steeds goed mee. Gekocht tijdens Corona voor 1300 EUR omdat mijn ouders absoluut op vakantie wilden gaan in de winter van 2020(is uiteindelijk niets van terecht gekomen wegens grenssluitingen) en mijn vorige laptop te traag was voor mee op reis te gaan, maar ik gebruik hem maar iets van 4 weken per jaar, dus het heeft geen zin dat ik iets nieuws koop van 800 of 900 EUR voor een nieuwer model. Dat is gewoon geen goede investering van mijn geld.
[...]
WoW gebruikt amper threading. er is één grote thread en dan 2 of 3 kleinere threads. maar die éne thread is dusdanig zwaar dat zelfs met mijn 9800X3D op 1440p mijn 4070 niet eens vol aan de bak komt.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 16:22
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Dat artikel bevat alleen een paar oude benchmarks en de ondersteuning voor een paar extra threads wat @nzall benoemde.rekeewt schreef op maandag 16 februari 2026 @ 14:32:
[...]
Volgens mij kun je dat gewoon instellen hoor, zie https://rk.edu.pl/en/anal...craft-multi-core-scaling/
Het meerendeel van de performance komt toch van hoe snel je cpu is in single thread performance. De x3d cpu's zijn daarom ook erg geliefd voor wow.
Met een game laptop moet dat wel goedkomen! Blijf het verbazingwekkend vinden hoe goed wow op een M4 cpu draait. Vorige week een weekje Engeland gedaan (schoonfamilie) en tussendoor toch lekker zitten wowen op een m4 air. (medium/high settings zonder render scaling). M+, of een raid, geen probleem. En zelfs 60+ fps in Dornogal. Laat midnight maar komen
13:37
Pff k heb de farm op het event wel gehad zeg met die rares. Zoo'n slecht event eigenlijk als je een collector bent
En heb mezelf maar laten accepteren dat ik niet de "All the things" ga halen van die leveling gear van die rares in twilight highlands. alleen de level 80 gear.
En heb mezelf maar laten accepteren dat ik niet de "All the things" ga halen van die leveling gear van die rares in twilight highlands. alleen de level 80 gear.
Pro tip, transfer je currenty naar low level alts. Daar kost de gear maar 10 tokens ipv 20. Scheelt weer wat farmenRicmaniac schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:33:
Pff k heb de farm op het event wel gehad zeg met die rares. Zoo'n slecht event eigenlijk als je een collector bent![]()
Vanaf welk level kan het? ik heb geen low levels namelijk. laatst met dat xp event echt 20 characters naar 80 gehaald ofzoDutchy007 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:01:
[...]
Pro tip, transfer je currenty naar low level alts. Daar kost de gear maar 10 tokens ipv 20. Scheelt weer wat farmen
Maar thanks. is het wel waard voor die laatste paar
[ Voor 6% gewijzigd door Ricmaniac op 16-02-2026 21:50 ]
Volgens mij is er geen lower level cap, misschien level 10 hooguit?Ricmaniac schreef op maandag 16 februari 2026 @ 21:49:
[...]
Vanaf welk level kan het? ik heb geen low levels namelijk. laatst met dat xp event echt 20 characters naar 80 gehaald ofzo
Maar thanks. is het wel waard voor die laatste paar
Klopt, het event is vanaf level 10. En je kan op al je alts ook de dailies (en denk zelfs de weeklies) doen. Dus je kan dan per char 80 currency krijgen en als je dan geen level 80 bent kost de gear inderdaad maar 10, dus kan je bijna een full outfit farmen op 1 dag. Heb het zelf nog niet getest maar ik meen dat het zo wel werkte.Dutchy007 schreef op maandag 16 februari 2026 @ 23:45:
[...]
Volgens mij is er geen lower level cap, misschien level 10 hooguit?
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Ik heb bijna dezelfde, 2e hands gekocht.rekeewt schreef op maandag 16 februari 2026 @ 13:22:
[...]
Je kunt multithreading toch gewoon aan zetten?
Bij mij loopt 'ie 60 fps 4k met een 4070 laptop GPU, ik heb een AMD Ryzen 7 8845 HS CPU met 32 gb ram.
@Vlaanderen1 ik heb een lenovo legion laptop, die dingen draaien fantastisch, bevalt mij beter dan MSI, verder weinig ervaring met gaming laptops. Zorg wel dat je de 1tb ssd (of groter) pakt (ik was € 999 kwijt in een actie).
Ryzen 7 7840hs, 32GB, 4070 laptop en 2tb ssd. Zag aan de gedraaide uren op de ssd 734 staan. Wow ziet er top uit op deze laptop.
Er zat ook een Razer Naga Pro bij, en een docking station voor aan de TV.
Erg fijne muis voor WoW
[ Voor 6% gewijzigd door Vlaanderen1 op 17-02-2026 15:26 ]
Ricmaniac schreef op donderdag 14 november 2024 @ 00:07:
Als ik me fantasie erop los laat dan zie ik al echt de ziekste dingen voor me in WoW .. alleen vrees ik dat het verre van hetgeen wordt dat in mijn hoofd binnenschiet haha. Misschien komt er wel een extra secondary profession by ala archeology maar dan carpentry ofzo voor furniture en wat niet. Dat zou ik wijs vinden.. maar gebeurd vast niet en eindigen we inderdaad met een store die wat mooiere stoelen en tafels verkopen etc
/f/image/CNE8TelvSKahdX7pt6YYd66x.png?f=fotoalbum_large)
Zie je hier gaan we
Ze zijn er zelfs al een heel stuk eerder bij dan ik dacht gezien de release van housing pas officieel bij midnight is.
Mensen kopen het, dus zal Blizzard ermee door blijven gaan. Ik verwijt ze niets, zou hetzelfde doen als ik een hoge pief was bij Microsoft Blizzard ActivisionRicmaniac schreef op dinsdag 17 februari 2026 @ 20:19:
[...]
[Afbeelding]
Zie je hier gaan weIk zie het de dag dat housing announced was..
![]()
Ze zijn er zelfs al een heel stuk eerder bij dan ik dacht gezien de release van housing pas officieel bij midnight is.
vraag
weet iemand waarom mijn char niet naar tarren mill server kan gaan met server transfer. zie 100+ server maar die server zit niet bij. ook is server is niet lock wel full maar kan wel naar ander full server gaan maar niet naar tarren mill.
silvermoon naar tarren mill.
weet iemand waarom mijn char niet naar tarren mill server kan gaan met server transfer. zie 100+ server maar die server zit niet bij. ook is server is niet lock wel full maar kan wel naar ander full server gaan maar niet naar tarren mill.
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Heb je het over classic of retail. Want sidenote: in retail maakt het niks meer uit op welke server je zit. Voor zowel guild, als groupplay of wat dan ook kan je altijd samen spelen.Motaro schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:12:
vraag
retailRicmaniac schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 19:25:
[...]
Heb je het over classic of retail. Want sidenote: in retail maakt het niks meer uit op welke server je zit. Voor zowel guild, als groupplay of wat dan ook kan je altijd samen spelen.
maar nu zit die server op eens wel tussen raar maar zie dat ander server weer niet bij zit
dus probleem voor nu is weer op gelost.
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Zijn er nog meer tweakers die (retail) WoW op Linux spelen?
Speel zelf via bottles op Fedora 43. Met ge-proton10-25
Beroeps brabander
Ja, ik speel momenteel via Kubuntu. Draai vanuit de Faugus launcher, weet vanuit mijn hoofd niet zo snel welke emulatie ik er tussen heb zitten, dat zou ik moeten opzoeken.Vuurvoske schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:32:
Cachy-OS via Steam. weet even niet precies welke proton ik gebruik.Vuurvoske schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:32:
[ Voor 8% gewijzigd door Hajame op 19-02-2026 12:22 ]
Yes, ik speel retail WoW op Linux Mint 22.3 en dan via Steam/Proton. Zou even moeten checken welke Proton versie ik precies gebruik.Vuurvoske schreef op woensdag 18 februari 2026 @ 22:32:
[quote]Ricmaniac schreef op maandag 16 februari 2026 @ 20:33:
Pff k heb de farm op het event wel gehad zeg met die rares. Zoo'n slecht event eigenlijk als je een collector bent
Ach ik ben ook een collector en gebruik daarom ook heel veel en vaak https://www.wowhead.com/ en andere sites om toch mijn achiev's te halen ect ect.......met name de spawn timers. ( door gebrek aan geduld )
Misschien iets voor je die wowhead site?
Ach ik ben ook een collector en gebruik daarom ook heel veel en vaak https://www.wowhead.com/ en andere sites om toch mijn achiev's te halen ect ect.......met name de spawn timers. ( door gebrek aan geduld )
Misschien iets voor je die wowhead site?
Hoe werkt het nu precies met housing tussen Alliance en Horde?
Ik heb een Bloof Elf Demon Hunter (horde) die tevens mijn main is. Op deze personage ben ik begonnen met housing. Nu heb ik een Void Elf Demon hunter (alliance) aangemaakt en ben begonnen met levelen samen met een maat van mij. Maar als ik naar housing wil gaan, kom ik steeds terecht in een horde neighbourhood, in het huisje die van onze horde personage is.
Ik heb een Bloof Elf Demon Hunter (horde) die tevens mijn main is. Op deze personage ben ik begonnen met housing. Nu heb ik een Void Elf Demon hunter (alliance) aangemaakt en ben begonnen met levelen samen met een maat van mij. Maar als ik naar housing wil gaan, kom ik steeds terecht in een horde neighbourhood, in het huisje die van onze horde personage is.
Je kunt 2 huizen hebben, een Horde huis en een Alliance huis. Maar je kunt dan met eender welk character beide huizen bezoeken, ongeacht race, class of faction.
Thanks, wij vonden het apart dat we steeds met Alliance in onze Horde housing terecht kwamen. Maar eens even opzoeken hoe ik een Alliance huisje kan kopen.nzall schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 21:57:
Je kunt 2 huizen hebben, een Horde huis en een Alliance huis. Maar je kunt dan met eender welk character beide huizen bezoeken, ongeacht race, class of faction.
Ik ben eigenlijk alleen nog maar wat world quests etc aan het doen nabij Dornogal. Heb verder geen idee wat ik kan/moet gaan doen haha. Gisteravond heb ik cooking nog naar 50 gebracht en tailoring naar 95. Maar eigenlijk is het zonde van het gold. Over 2 weken loop je weer achter. En met mijn 38k aan gold heb ik toch vrij weinig.