Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 03-09 21:58
Ricmaniac schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 11:50:
De housing ziet er echt goed uit man.

Ook dat elk object gewoon freely rotated kan worden en resized enzo. maakt het vanuit creatief oogpunt echt super goed.
Was dit serieus de trailer die iedereen weer terug naar WoW moet krijgen? Ik hoor niks van mijn vrienden nav deze trailer. Achja we zien wel als het closer tot release komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:24
TWW is ook gewoon echt een goede expansion hoor. Raid van S2 was beetje matig maar S3 raid is gewoon weer genieten met de M+ die daarbij horen.
Soms is het alleen net te ingewikkeld allemaal... het mag van mij wel wat eenvoudiger met items zo craften dat etc. Maar ieder zijn ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Soulizer schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 14:18:
[...]

Was dit serieus de trailer die iedereen weer terug naar WoW moet krijgen? Ik hoor niks van mijn vrienden nav deze trailer. Achja we zien wel als het closer tot release komt.
Housing lijkt mij eerder het ding wat terugkomt. Daar gaan ze het tijdens de gamescon ook nog wel over hebben.

De trailer en de lore gaat geen mensen terughalen die afgehaakt zijn. Je moet de game zelf nog leuk vinden om te spelen. De game bestaat al zo lang, daar ga je op dat gebeid weinig nieuws meer uithalen.

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:58

Felyrion

goodgoan!

[...]

Wat had je verwacht?
Het is deel twee van drie in een groter geheel, dus heel grote verrassingen kunnen er in zo'n trailer niet zitten toch? Ik vond het wel een gave trailer. To the point. Niet te complex of vergezocht: soort slag om de sunwell. Prima als uitgangspunt voor het vervolg van het verhaal.

Ik denk dat ze wel op de goede weg zitten. Vond dragonflight al vrij goed weer en TWW nog wat beter. Ik hoop dat ze deze lijn doorzetten. En housing lijkt me ook leuk, dat scheelt :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:25

Dazzler2120

FP ProMod
Felyrion schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 16:34:
[...]

Wat had je verwacht?
Het is deel twee van drie in een groter geheel, dus heel grote verrassingen kunnen er in zo'n trailer niet zitten toch? Ik vond het wel een gave trailer. To the point. Niet te complex of vergezocht: soort slag om de sunwell. Prima als uitgangspunt voor het vervolg van het verhaal.

Ik denk dat ze wel op de goede weg zitten. Vond dragonflight al vrij goed weer en TWW nog wat beter. Ik hoop dat ze deze lijn doorzetten. En housing lijkt me ook leuk, dat scheelt :)
Daarbij, nieuwe class spec, nieuwe gameplay mechanics, housing zijn best wel veel content toevoegingen al imo, legt echt een goede basis voor een leuke expansion neer al.

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

ik heb het allang opgegeven mensen terug te krijgen :P nog genoeg spelers over waarmee ik het leuk heb en die blijven spelen haha

Op een gegeven moment is een spel ook gewoon te oud en krijg je mensen niet meer terug en komt er soms ineens weer een opleving zoals nu met Oldschool runescape gebeurd. WoW blijft nog steeds de grootste mmo qua playerbase. Er komen ook steeds meer mmo's bij die de vijver met mmo spelers steeds groter maakt maar volgens mij komen er niet zo veel meer vissen in :P

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sx6VrNTiCqaHE0j0faWgUomZq0o=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/TK59Vs0vp1FP671qom5ZfiwH.png?f=user_large

Vreugdedansje *O*
* Zeror ziet zijn favoriete dier, de capybara, toegevoegd worden als een nieuw dier. Dat wordt mn nieuwe hunter pet 8)

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tr!gger
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:13
Sinds launch speelde ik dit al. Ben gestopt in Dragonflight en elke expansion daarvoor speelde ik elke keer minder dan voorheen. Wel altijd de Physical CE's gekocht van alle versies maar toen TWW uitkwam heb ik eindelijk de verleiding kunnen weerstaan om te stoppen en hem niet meer te kopen.

Toch betrap ik me elke keer weer als ik het zie dat het weer begint te kriebelen. Zo ook bij deze nieuwe trailer van de nieuwe expansion.

Dat kunnen ze toch wel als geen ander hoor om de gevoelige snaar te raken bij Blizzard. Maar ik moet sterk blijven en er niet meer aan beginnen O-) .

Housing zal voor velen wel leuk zijn. Werd tijd dat ze dat er na 20 jaar eens in stoppen. Ultima Online uit 1997 , 1 van de eerste MMORPGs voor de jongere generatie hier had dit er al vanaf launch inzitten. Daar kon je simpele huisjes of hele kastelen neerzetten en inrichten. Geweldig allemaal _/-\o_

Voor degene die lekker verder spelen in WoW. Lekker blijven genieten :)

"The only thing necessary for the triumph of evil is that good men do nothing" -- Edmund Burke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 01:47
Ik kan toch maar niet wennen aan keybindings, ondanks dat het essentieel is voor raids. Ik gebruikte eerder een MMO muis en dit werkte voor mij best goed. Echter vond ik de Logitech G600 niet echt aangenaam, omdat ik niet met mijn ringvinger op de muis wil rusten en het voelt vrij groot aan.

Mijn voorkeur gaat uit naar het gebruiken van enkel mijn wijs en middelvinger. Ik zat te kijken naar de Razor Naga Hyperspeed V2 of Steelseries Aerox 9. Heeft een van jullie hier toevallig ervaring mee? Ik zat ook te kijken naar Corsair Scimitar, maar daar moet ik ook mijn ringvinger rusten op de hoogte van de wijs en middel.

[ Voor 4% gewijzigd door Lashrom op 20-08-2025 20:30 ]

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Lashrom schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:29:
Ik kan toch maar niet wennen aan keybindings, ondanks dat het essentieel is voor raids. Ik gebruikte eerder een MMO muis en dit werkte voor mij best goed. Echter vond ik de Logitech G600 niet echt aangenaam, omdat ik niet met mijn ringvinger op de muis wil rusten en het voelt vrij groot aan.

Mijn voorkeur gaat uit naar het gebruiken van enkel mijn wijs en middelvinger. Ik zat te kijken naar de Razor Naga Hyperspeed V2 of Steelseries Aerox 9. Heeft een van jullie hier toevallig ervaring mee? Ik zat ook te kijken naar Corsair Scimitar, maar daar moet ik ook mijn ringvinger rusten op de hoogte van de wijs en middel.
Ik heb de Razer Naga V2 Pro, is vrij vergelijkbaar met de Hyperspeed, maar ik vind het wel een fijne muis iig. Geeft je veel opties.
Die hyperspeed heeft nog 2 extra buttons bij je LMB, dus als je niet te veel aan je muis wilt keybinden moet dat prima werken om alleen wijs en middelvinger te gebruiken.

• Denman
  • Laatst online: 01:11
Tr!gger schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 19:51:
Sinds launch speelde ik dit al. Ben gestopt in Dragonflight en elke expansion daarvoor speelde ik elke keer minder dan voorheen. Wel altijd de Physical CE's gekocht van alle versies maar toen TWW uitkwam heb ik eindelijk de verleiding kunnen weerstaan om te stoppen en hem niet meer te kopen.

Toch betrap ik me elke keer weer als ik het zie dat het weer begint te kriebelen. Zo ook bij deze nieuwe trailer van de nieuwe expansion.

Dat kunnen ze toch wel als geen ander hoor om de gevoelige snaar te raken bij Blizzard. Maar ik moet sterk blijven en er niet meer aan beginnen O-) .

Housing zal voor velen wel leuk zijn. Werd tijd dat ze dat er na 20 jaar eens in stoppen. Ultima Online uit 1997 , 1 van de eerste MMORPGs voor de jongere generatie hier had dit er al vanaf launch inzitten. Daar kon je simpele huisjes of hele kastelen neerzetten en inrichten. Geweldig allemaal _/-\o_

Voor degene die lekker verder spelen in WoW. Lekker blijven genieten :)
Housing in UO was fantastisch. Afhankelijk van hoeveel geld jij of je guild had kon je idd een klein huis of een compleet kasteel neerzetten. Wat dan weer de uitvalsbasis werd voor avonturen met je guildmaten. Om de loot vervolgens veilig op te slaan in de kisten die in je huis stonden. Geweldig :)

Alleen ruimte vinden voor het plaatsen was nog wel eens een uitdaging :+
Ik heb eerlijk gezegd nog weinig gekeken en/of ingelezen over WoW housing, maar ik ga er vanuit dat ze dit beter hebben opgelost.

Join het GoT Pulse-Team!

Lashrom schreef op woensdag 20 augustus 2025 @ 20:29:

Ik gebruik de razer naga trinity. Vooral fijn omdat ik ook geen MMO's meer kan spelen zonder die mmo knoppen maar ook veel shooters speel waardoor die knoppen je minder grip geven. en bij deze trinity zitten dus verschillende frontjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x849_VxmvYi9jCBy94XPtK_1ak8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f6DX75W71OUIqoVKd4rdIXCQ.png?f=fotoalbum_large

Hij is wel vrij duur though en weet niet zeker of het jou probleem oplost van je vingers :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Denman schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:27:
[...]

Alleen ruimte vinden voor het plaatsen was nog wel eens een uitdaging :+
Ik heb eerlijk gezegd nog weinig gekeken en/of ingelezen over WoW housing, maar ik ga er vanuit dat ze dit beter hebben opgelost.
Klopt, Je krijgt in WoW public neighborhoods waarbij je met X publieke huizen in een buurt zit en als die vol zit opent er gewoon een nieuwe instance van die zone.
Je kan ook kiezen voor een prive neighborhood en alleen je vrienden uitnodigen bijv en ook een guild neighborhood etc. En het kan nooit vol zitten zeg maar omdat het gewoon nieuwe instances aanmaakt als de max van 1 layer wordt gehaald.

Volgens mij was het zelfs zo dat je zowel een huis in public als in guild bijv kan hebben.

En je kan ook je huis makkelijk verplaatsen. als je wilt verhuizen kan je het in ze geheel meenemen en hoef je niet opnieuw op te bouwen

• Lashrom
Dazzler2120 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:18:
[...]

Ik heb de Razer Naga V2 Pro, is vrij vergelijkbaar met de Hyperspeed, maar ik vind het wel een fijne muis iig. Geeft je veel opties.
Die hyperspeed heeft nog 2 extra buttons bij je LMB, dus als je niet te veel aan je muis wilt keybinden moet dat prima werken om alleen wijs en middelvinger te gebruiken.
Ricmaniac schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:44:
[...]

Ik gebruik de razer naga trinity. Vooral fijn omdat ik ook geen MMO's meer kan spelen zonder die mmo knoppen maar ook veel shooters speel waardoor die knoppen je minder grip geven. en bij deze trinity zitten dus verschillende frontjes.

[Afbeelding]

Hij is wel vrij duur though en weet niet zeker of het jou probleem oplost van je vingers :P
Dank beide! Ik zal de Hyperspeed V2 even proberen. Ook voornamelijk vanwege de 2 extra buttons bij de linkermuisknop die denk ik wel goed van pas zullen zijn voor de extra bindings.

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Lashrom schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:50:
[...]

[...]

Dank beide! Ik zal de Hyperspeed V2 even proberen. Ook voornamelijk vanwege de 2 extra buttons bij de linkermuisknop die denk ik wel goed van pas zullen zijn voor de extra bindings.
Je hebt overigens ook de Logitech G502, deze heeft 2 langere buttons langs de LMB, die naar mijn mening 'fijner' uit zien dat de 2 knoppen van de hyperspeed. Het enige dat je mist zijn dan de thumb-buttons. Maar als je niet van plan bent om die te gebruiken, dan heb je ze ook niet nodig :)

Ik moet eerlijk zijn, met mijn Razer Naga Pro gebruik ik slechts 2 side buttons; taunt en dash, voor de rest vind ik het fijner om al mijn keybinds op mijn keyboard gebind te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
Ricmaniac schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 08:49:
[...]

Klopt, Je krijgt in WoW public neighborhoods waarbij je met X publieke huizen in een buurt zit en als die vol zit opent er gewoon een nieuwe instance van die zone.
Je kan ook kiezen voor een prive neighborhood en alleen je vrienden uitnodigen bijv en ook een guild neighborhood etc. En het kan nooit vol zitten zeg maar omdat het gewoon nieuwe instances aanmaakt als de max van 1 layer wordt gehaald.

Volgens mij was het zelfs zo dat je zowel een huis in public als in guild bijv kan hebben.

En je kan ook je huis makkelijk verplaatsen. als je wilt verhuizen kan je het in ze geheel meenemen en hoef je niet opnieuw op te bouwen
Dat klinkt op zich wel goed ja. Wat ik wel de charme van UO vond was dat de huizen in de "echte" wereld stonden. Ofwel waar je ook gewoon aan het questen, exploren, killen en minen was en ondertussen gewoon huizen van andere spelers zag. Dat voegt voor de immersie toch behoorlijk wat toe vind ik. Maar goed, ik snap ook dat dat technisch moeilijk in te passen is bij WoW.

De opzet die nu gekozen is lijkt in ieder geval leuk voor het sociale aspect. Ik was een beetje bang dat het a la Garrison was en dan had het geen meerwaarde gehad imho.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ischium
  • Registratie: Juni 2023
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Denman schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 10:41:
[...]
De opzet die nu gekozen is lijkt in ieder geval leuk voor het sociale aspect. Ik was een beetje bang dat het a la Garrison was en dan had het geen meerwaarde gehad imho.
Ze hebben juist expliciet gezegd dat ze er niet Garrisons 2.0, iedereen op z'n eigen eenzame eilandje, van wilde maken. Het tegenovergestelde zelfs, en niet alleen qua neighbourhood, het moet de wereld zelf een stuk levendiger maken buiten de huidige hoofdstad. Wil je een cherryblossom stoel, moet je naar een vendor ergens in pandaria. Ijzer hekje? ga maar in Icecrown minen. Tapijtje een andere kleur verven, dat is een Inscription work order voor Dye. Een spit hebben om een Tauren boven een kampvuurtje te kunnen roosteren? Juistem, PvP.

Ik vind het zelf heerlijk om af en toe ook gewoon lekker te chillen ergens random in WoW, lekker relaxed voor de Sea Turtle mount vissen bijv. maar zie bijna nooit iemand als je je niet in een direct pad tussen een flighmaster en Dungeon/Raid bevind, al helemaal niet als er geen mount dropt. Dood zonde, en kan niet wachten tot Housing daar (hopelijk!) verandering in gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:47

Vuurvoske

Nunquam cede!

Komt er eigenlijk ook een aparte HS voor je huis?

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vuurvoske schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 08:44:
Komt er eigenlijk ook een aparte HS voor je huis?
Niet confirmed. lijkt me wel inderdaad. of in ieder geval naar je neighborhood denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik hoop dat dit de juiste plek is voor deze vraag...
Tl;dr: klopt het dat een moderne PC+ GPU nodig hebt om WoW te spelen? Wat is het minimum?

Vriendin wil na 15 jaar pauze weer eens wat WoW spelen (casual). Naieve ik heeft gezegd dat ik op zolder genoeg hardware heb staan die deze 20 jaar oude game prima kan spelen en haar beloofd om daar een PC van te bouwen. Nu zie ik dat er een 8GB GPU wordt aanbevolen, dat vind ik nogal fors voor zo'n oud spel. Ik zie ook dat er een nieuwere versie is die "Classic" heet, maar die heeft precies dezelfde hardware requirements. Misschien dat er hier dus iets door elkaar loopt. Ik gok dat de hardware requirements gegroeid zijn, maar het voelt niet goed, want ik weet dat het ook op Steam Decks gespeeld wordt.

Klopt het dat WoW echt een 3GB GPU nodig heeft om uberhaupt te draaien en 8GB om soepel te draaien of ben ik misleid? Als dat niet klopt, kun je WoW nog spelen op een 10 jaar oude GPU of is dat verspilde moeite?
In andere woorden, wat heb ik realistisch gezien nodig voor enigszins acceptabele ervaring (1080p, 30fps)?

(Op mijn eigen game PC werkt het vast prima, maar die ga ik haar niet cadeau doen ;) )

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:30

Esumontere

Floep, banaan.

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:38:
Tl;dr: klopt het dat een moderne PC+ GPU nodig hebt om WoW te spelen? Wat is het minimum?

Vriendin wil na 15 jaar pauze weer eens wat WoW spelen (casual). Naieve ik heeft gezegd dat ik op zolder genoeg hardware heb staan die deze 20 jaar oude game prima kan spelen en haar beloofd om daar een PC van te bouwen. Nu zie ik dat er een 8GB GPU wordt aanbevolen, dat vind ik nogal fors voor zo'n oud spel. Ik zie ook dat er een nieuwere versie is die "Classic" heet, maar die heeft precies dezelfde hardware requirements. Misschien dat er hier dus iets door elkaar loopt. Ik gok dat de hardware requirements gegroeid zijn, maar het voelt niet goed, want ik weet dat het ook op Steam Decks gespeeld wordt.

Klopt het dat WoW echt een 3GB GPU nodig heeft om uberhaupt te draaien en 8GB om soepel te draaien of ben ik misleid? Als dat niet klopt, kun je WoW nog spelen op een 10 jaar oude GPU of is dat verspilde moeite?
In andere woorden, wat heb ik realistisch gezien nodig voor enigszins acceptabele ervaring (1080p, 30fps)?

(Op mijn eigen game PC werkt het vast prima, maar die ga ik haar niet cadeau doen ;) )
De minimum requirements staan gewoon op de website van Blizzard. ;) In de basis is WoW dan wel een oud spel, maar dat wil niet zeggen dat het geen grafische upgrades heeft gehad over de jaren. De tijd dat je het kon spelen op een aardappel is helaas voorbij. Zelfs de meest moderne PC's hebben het zwaar in de huidige raid met 30 man.

WoW Classic is een heruitgave van eerdere expansions van WoW, ze zijn nu bij MoP als ik het goed heb. Draait op moderne engine, dus zelfde systeemvereisten als "retail".

[ Voor 14% gewijzigd door Esumontere op 22-08-2025 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Esumontere schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:44:
De minimum requirements staan gewoon op de website van Blizzard. ;)
Die heb ik gezien en vond ik nogal heftig voor een 20 jaar oud spel. Daarom kwam ik het hier even controleren. Volgens die specs is het onmogelijk om op een Steam Deck te spelen, vandaar dat ik ze niet helemaal geloof (voor zover dat soort specs ooit echt keihard zijn).
Draait op moderne engine, dus zelfde systeemvereisten als "retail".
De engine is dus gemoderniseerd, tnx, dat is wat ik vreesde. Geen WoW voor ons want een moderne GPU kopen voor 3 weekjes spelen is wat te veel voor haar budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

WoW is enorm CPU heavy.

En de nieuwe raid is enorm slecht geoptimaliseerd.
Mensen met een 7800x3d en 5080 halen op sommige momenten de 30fps nog niet eens of maar net.
Nexus king en dimensius 30 man zijn drama wat dat betreft.
Op 20 man is het prima, maar 30 man is er een issue.

Casual open world kun je met minder toe, maar zeker geen aardappel.

[ Voor 4% gewijzigd door JBplap op 22-08-2025 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JBplap schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:51:
[...]

WoW is enorm CPU heavy.

En de nieuwe raid is enorm slecht geoptimaliseerd.
Mensen met een 7800x3d en 5080 halen op sommige momenten de 30fps nog niet eens of maar net.
Nexus king en dimensius zijn drama wat dat betreft.

Casual open world kun je met minder toe, maar zeker geen aardappel.
wtf dat snap ik niet :P ik speel op high met een 7800x3d en 3060TI en heb prima FPS.
Dimensius nog niet gedaan though maar toch.

Denk eerder dat die 5080 de CPU dan bottleneckt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Ricmaniac schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 11:52:
[...]

wtf dat snap ik niet :P ik speel op high met een 7800x3d en 3060TI en heb prima FPS.
Dimensius nog niet gedaan though maar toch.

Denk eerder dat die 5080 de CPU dan bottleneckt ofzo
Post even aangevuld, probleem is alleen bij 30 man. Er lijkt dan ook een memory leak op te treden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ok, bedankt, duidelijk. Dit gaat hem niet worden op een afgedankt PCtje met kleitablet als GPU. Bedankt voor het verduidelijken, jullie hebben ons heel wat werk, geld en frustratie bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noekoee
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 17-09 15:57
Ik denk niet dat iemand die een paar weken casual wil spelen een raid met 30 man gaat doen.
Af en toe speel ik op een laptop, en dat werkt prima. Uiteraard doe ik geen raids, maar het is voldoende om te questen en farmen.

Ik speel overigens Retail.

[ Voor 6% gewijzigd door Noekoee op 22-08-2025 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:03:
Ok, bedankt, duidelijk. Dit gaat hem niet worden op een afgedankt PCtje met kleitablet als GPU. Bedankt voor het verduidelijken, jullie hebben ons heel wat werk, geld en frustratie bespaard.
Als je toch alles in huis heb om 'iets' te bouwen, waarom niet gewoon doen en dan gewoon proberen met een trial account?

Sowieso als het voor casual is zal het wel meevallen. En er is best wel wat te sleutelen in de settings.

Mijn oude laptopje draait wow op een 1060 en 5th gen intel, en met de settings wat terug geschroefd speelt het echt dikke prima in open world content

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Met veel settings op low en als je niet van plan bent te raiden denk ik dat het niet zo spannend is eerlijk gezegd. Ik heb WoW (wel classic) ook draaien op een Surface Pro 7 voor als ik op vakantie ofzo even iets wil checken of doen. Dat is een i7 8650U met 16GB geheugen in geïntegreerde gpu.

Ik zou het gewoon eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ischium schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 12:17:
Als je toch alles in huis heb om 'iets' te bouwen, waarom niet gewoon doen en dan gewoon proberen met een trial account?
Ik heb het niet netjes in doosjes in het rek liggen, dat is een dag zoeken, testen, schroeven en hopen dat ik niet net dat ene kabeltje of schroefje mis. De opgegeven specs staan zo ver af van wat ik heb dat het redelijk kansloos leek.
Mijn oude laptopje draait wow op een 1060 en 5th gen intel, en met de settings wat terug geschroefd speelt het echt dikke prima in open world content
Tnx, dat is het soort info dat me het meeste helpt. Dat geeft me iets om op te mikken.

[ Voor 21% gewijzigd door CAPSLOCK2000 op 22-08-2025 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 22 augustus 2025 @ 10:49:
[...]

Die heb ik gezien en vond ik nogal heftig voor een 20 jaar oud spel. Daarom kwam ik het hier even controleren. Volgens die specs is het onmogelijk om op een Steam Deck te spelen, vandaar dat ik ze niet helemaal geloof (voor zover dat soort specs ooit echt keihard zijn).

[...]

De engine is dus gemoderniseerd, tnx, dat is wat ik vreesde. Geen WoW voor ons want een moderne GPU kopen voor 3 weekjes spelen is wat te veel voor haar budget.
Het is ook geen "20 jaar oud spel", ook WoW heeft groei doorgemaakt op technisch gebied

Beroeps brabander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Cataclysm kregen we realtime water reflecties, Pandaria dynamic bones, sinds Legion hebben we physics en dynamic lighting, Shadowlands bracht raytracing. Met Dragonflight introduceerde ze dynamic instance loading (Zaralek caverns, en nu Dornogal>Ringing Deeps in vliegen, plus delves hebben allemaal geen loading screens meer) en Dragonriding. Met The War Within hebben ze heel de character progression en inventory/banking backend herschreven, en Dragonriding uitgebreid naar ground mounts (D.R.I.V.E system). Straks in Midnight krijgen we een heuse in-game level editor voor housing. en dan vergeet ik vast nog een hele hoop.

Kortom, nee, WoW draait inderdaad niet nog steeds op die stuffy old Engine van 20 jaar terug nee. Daar word echt continue keihard aan gesleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online

Laat je niet gek maken door de replies in dit topic. WoW draait prima op een 10 jaar oude pc/gpu.
Zeker op 1080 en niet alles op ultra.

Het is op low zelfs speelbaar op een ingebouwde gpu van een processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
Dazzler2120 schreef op donderdag 21 augustus 2025 @ 09:26:
[...]

Je hebt overigens ook de Logitech G502, deze heeft 2 langere buttons langs de LMB, die naar mijn mening 'fijner' uit zien dat de 2 knoppen van de hyperspeed. Het enige dat je mist zijn dan de thumb-buttons. Maar als je niet van plan bent om die te gebruiken, dan heb je ze ook niet nodig :)

Ik moet eerlijk zijn, met mijn Razer Naga Pro gebruik ik slechts 2 side buttons; taunt en dash, voor de rest vind ik het fijner om al mijn keybinds op mijn keyboard gebind te hebben.
De thumb buttons werkt voor mij eigenlijk best goed. Zo heb ik mijn bars dezelfde interface gegeven als de volgorde van de thumb buttons. Uiteindelijk toch voor de Steelseries Aerox 9 wireless gegaan. Voelt als een normale muis aan, mijn ringvinger is vrij en rust aan de zijkant van de muis, superlicht en de thumb buttons hebben de juiste grootte voor mijn duim. Al met al tot nu toe een prima aankoop!

Edit: Zag live hoe team Liquid eindelijk Dimensius heeft verslagen. Knap werk!

[ Voor 3% gewijzigd door Lashrom op 24-08-2025 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eindelijk weer eens een delve gedaan hahah nu die belt eindelijk unlocked :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Gisteren Demensius wat pogingen kunnen geven. Tot de laatste fase gekomen maar we waren allemaal nieuw bij dit gevecht dus had wat pogingen nodig voordat we daar kwamen :P Maar ik vind het gevecht echt heel goed designed (optimalisatie weggelaten)

Omgeving is echt cool en de mechanics zijn ook leuk imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:34
Ik heb gisteren voor het eerst de raid kunnen bekijken. Goede timing qua vakantie... precies op dag 1 van het nieuwe seizoen vertrokken... Loop dus hopeloos achter en kom bijna onmogelijk in pugs. Maar met de guild heroic nexus king neer en heroic dimensius wel tot fase 3 gekomen, maar helaas net niet neer. Komende reset is ie dus zeker neer.

Nog even proberen een m+ boost met guildies te regelen vanavond als dat lukt en dan kan ik hopelijk ook beginnen met dit seizoen :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Highfeed
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 09:29
IntToStr schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 09:24:
Ik heb gisteren voor het eerst de raid kunnen bekijken. Goede timing qua vakantie... precies op dag 1 van het nieuwe seizoen vertrokken... Loop dus hopeloos achter en kom bijna onmogelijk in pugs. Maar met de guild heroic nexus king neer en heroic dimensius wel tot fase 3 gekomen, maar helaas net niet neer. Komende reset is ie dus zeker neer.

Nog even proberen een m+ boost met guildies te regelen vanavond als dat lukt en dan kan ik hopelijk ook beginnen met dit seizoen :P
Kan je nagaan wat iedereen eigenlijk als een malle aan het gearen is etc. als jij al vind dat je hopeloos achterloopt na 3 weken :P Maar goed, dat is de mentaliteit tegenwoordig in WoW alles moet snel. Ik heb de tijd, Curve en alles op M+10 komt vanzelf wel. Heb net pas 8/8N, maar even kijken of ik in een HC groep kom. Zal wel even duren :+

Twtich: Highf33d Steam: Highfeed

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lashrom
Een quest developer was zeker fan van LOTR? :-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cP_JknwXSdkLsYMK--ay6jSJBpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZftrldzqMdQqaK1N4nUwmG2Z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Lashrom schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 00:23:

[Afbeelding]
Hahah, but does it make you invisible?

Overigens zitten er echt heel veel verwijzingen in WoW naar Lord of the Rings.
Vroeger had je bijvoorbeeld Black Rock Depths, waarin superveel referenties zaten naar The Hobbit.
In een van de cinematics van BFA (waarbij N'Zoth verslagen word en gestoken word door Wrathion) vallen er torens om in Ny'alotha the Black Empire en dat refereert dan weer naar Barad-Dur aan het einde van Lord of the Rings.

Beroeps brabander

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:30

Esumontere

Floep, banaan.

Lashrom schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 00:23:

[Afbeelding]
Da's niet de enige referentie naar een bekende film in die Delve... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ischium
  • Niet online

Ischium

Of is 'ie um niet

Vuurvoske schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 08:48:
[...]

Hahah, but does it make you invisible?
Nee, die dropt in Icecrown Citadel. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ischium schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 10:54:
[...]

Nee, die drop in Icecrown Citadel. :+
Dat is inviNcible :D

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
Gebruiken mensen die 1 knop rotatie button? Zo ja, hoe is dat? Merk je echt een dps decrease? Of valt dat mee? Ik vergeet de hele tijd dat ding eens te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Highfeed schreef op woensdag 27 augustus 2025 @ 14:26:
Gebruiken mensen die 1 knop rotatie button? Zo ja, hoe is dat? Merk je echt een dps decrease? Of valt dat mee? Ik vergeet de hele tijd dat ding eens te proberen.
Ja, mensen gebruiken dat zeker.
Gisteren een hoop LFR met alts gedaan en gemiddeld 5-7 mensen in een 25 man groep gebruiken OBR.
Er is een WA om dat weer te geven op de unit frames :+

Dps decrease of increase valt moeilijk te zeggen, dan moeten we weten hoe goed je bent.
66% ofzo van de mensen gaat erop vooruit!

Dus als je niet perfect speelt kan het zeker helpen. Maar parse je normaal roze/geel/oranje dan zul je wel zakken. Doe je normaal grijs/groen/blauw dan zul je er waarschijnlijk op vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion

Felyrion

goodgoan!

Ik gebruik het voor een deel van mijn alts. Sommigen gaan nog wel, maar als de talent tree voor de zoveelste keer gereset is en ik al een tijdje niet gespeeld heb dan weet ik echt de rotations allemaal niet meer perfect. Voor die alts merk ik dat ik er zeker op vooruit ga.

Op mijn main dps ging ik er iets op achteruit toen ik het testte, maar eigenlijk relatief weinig. Beetje afhankelijk van de situatie ook. Single target ging het bij mijn tests beter als AoE heavy.

En mijn echte main is healer, dus tsjah :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb heb een stuk van de main questline nu gespeeld. Totdat je gecapped word om rep te farmen? Maar het verhaal is zo plat en soft. Ik snap alle kritiek wel. Ik wilde weer spelen voor de lore, maar dit is gewoon niets aan.

Beroeps brabander

• Lashrom
Op dit moment speel ik met een DH alt en wil graag de Illidari Warglaive of Warglaive of Azzinoth transmog hebben. Moet ik wachten op de volgende timewalking om raid van Illidari te doen of moet ik toch de starting quests voor DH voltooien?

[ Voor 15% gewijzigd door Lashrom op 28-08-2025 01:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lashrom schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 01:38:
Op dit moment speel ik met een DH alt en wil graag de Illidari Warglaive of Warglaive of Azzinoth transmog hebben. Moet ik wachten op de volgende timewalking om raid van Illidari te doen of moet ik toch de starting quests voor DH voltooien?
Je moet de warglaives of azzinoth op je account hebben. (maakt niet uit welke character als je maar die achievement hebt dat je ze beide hebt)

En dan MOET je wanneer het timewalking TBC is de raid van black temple doen en met je DH illidan killen.
Hoeft niet de hele raid te zijn je mag gewoon zo'n illidan skip joinen.

Belangrijkste is dat je die originele warglaives hebt. Heb je die niet dan zou je die nog kunnen farmen op meerdere alts :P Ik weet even niet meer zeker of je ze moet hebben of ook daadwerkelijk moet kunnen equipen voor die achievement.

Vanavond weer de raid gedaan. in 1 run naar Dimensius. Ik vind dat echt zo'n dik gevecht. De fases, de mechanics, hoe het er uit ziet. voelt gewoon als een super tof gevecht. Helaas is het niet gelukt. Maargoed nu hebben we maandag de hele avond voor alleen de laatste boss dus moet wel lukken zou je denken :P

Helaas echt pech met gear... meerdere mensen met al 4 set kom ik aan met 1 setpiece haha.
Maargoed had vorige week de raid ook gemist though..

• Lashrom
Ricmaniac schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 02:11:
[...]

Je moet de warglaives of azzinoth op je account hebben. (maakt niet uit welke character als je maar die achievement hebt dat je ze beide hebt)

En dan MOET je wanneer het timewalking TBC is de raid van black temple doen en met je DH illidan killen.
Hoeft niet de hele raid te zijn je mag gewoon zo'n illidan skip joinen.

Belangrijkste is dat je die originele warglaives hebt. Heb je die niet dan zou je die nog kunnen farmen op meerdere alts :P Ik weet even niet meer zeker of je ze moet hebben of ook daadwerkelijk moet kunnen equipen voor die achievement.
Aha, dus ik kan in principe gewoon naar Shattrath gaan, Black temple raid doen totdat ik Azzinoths heb voor main en off. Daarna wachten tot timewalk BC en Illidan verslaan met Azzinoths equipped voor de Illidari Warglaives? Als het goed is kan je nog wel de raid zonder timewalking doen of heb ik het mis?

Edit: Zojuist de raid gedaan maar geen Azzinoths gekregen helaas. Hoelang duurt het voordat de oude raids weer gereset wordt? Volgens mij een week? :-(

[ Voor 7% gewijzigd door Lashrom op 28-08-2025 03:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZakjePatatje
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17-09 14:42

ZakjePatatje

Met mayonaise

Lashrom schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 02:22:
[...]

Aha, dus ik kan in principe gewoon naar Shattrath gaan, Black temple raid doen totdat ik Azzinoths heb voor main en off. Daarna wachten tot timewalk BC en Illidan verslaan met Azzinoths equipped voor de Illidari Warglaives? Als het goed is kan je nog wel de raid zonder timewalking doen of heb ik het mis?

Edit: Zojuist de raid gedaan maar geen Azzinoths gekregen helaas. Hoelang duurt het voordat de oude raids weer gereset wordt? Volgens mij een week? :-(
Een week inderdaad. De drop kans is vrij laag, dus hou rekening met een paar maanden proberen voor je ze compleet hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lashrom schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 02:22:
[...]

yup 1x per week helaas. maar dit is wel per character. je kan hem dus nog op meerdere characters doen mocht je die hebben.

En nee als je de Timewalking doet kan je gewoon illidan verslaan terwijl je de achievement van de warglaives hebt. Je hoeft ze NIET te equipen als je hem bevecht

• Lashrom
ZakjePatatje schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:23:
[...]

Een week inderdaad. De drop kans is vrij laag, dus hou rekening met een paar maanden proberen voor je ze compleet hebt.
Ricmaniac schreef op donderdag 28 augustus 2025 @ 09:37:
[...]
yup 1x per week helaas. maar dit is wel per character. je kan hem dus nog op meerdere characters doen mocht je die hebben.

En nee als je de Timewalking doet kan je gewoon illidan verslaan terwijl je de achievement van de warglaives hebt. Je hoeft ze NIET te equipen als je hem bevecht
Dank beide! Zie inderdaad een drop chance van 5%. Goed om te weten. Kwestie van tijd voordat ik ze binnen heb. Wedden dat ik op de andere chars de Azzinoth wel ga krijgen? Maar goed, blijkbaar krijg je de transmog ook als je Illidan hebt verslagen en de achievement hebt gekregen en niet als je ze al hebt. :+

[ Voor 11% gewijzigd door Lashrom op 28-08-2025 11:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Klopt ja, dat is omdat het veranderd is. De originele waren swords. Als ze nu droppen zijn het ook echt warglaives

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lashrom
Legion Remix komt er bijna aan bedenk ik me nu. Ik gok dat de kans op drops voor Warglaives transmogs dan hoger worden of makkelijker te verkrijgen zijn, waaronder ook de Artificials?

[ Voor 15% gewijzigd door Lashrom op 29-08-2025 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfeed
Ik was een delve aan het als solo tank op tier 11. Had lekker en pack gepulled, kwam die aparte boss tevoorschijn. Ik ging dood, kreeg ik later van een guildie deze foto in mijn whastapp. Hij ging in een aparte delve ook solo later op de dag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h8OjH8Y9b8OLTLAvhowGAaOfnQM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jyKLzlqgFCnQGTqmureDJhde.jpg?f=user_large

Als je goed kijkt zie je een gravestone staan rechts van hem, en in de tooltip rechtsonderin staat erbij dat het de mijne was... _O-

Vond het wel een grappig detail.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Lashrom schreef op vrijdag 29 augustus 2025 @ 00:55:
Legion Remix komt er bijna aan bedenk ik me nu. Ik gok dat de kans op drops voor Warglaives transmogs dan hoger worden of makkelijker te verkrijgen zijn, waaronder ook de Artificials?
Volgens mij komt de mage tower transmog niet terug omdat het de purpose van mage tower eigenlijk tegengaat.. wat een vaste difficulty is zeg maar. De andere verwacht ik haalbaar ja maar volgens mij nog niet confirmed.

Had wel voor mezelf al besloten deze remix ook demon hunter te maken :) en na remix wordt dat dan waarschijnlijk mijn main DH alt.

Als eerst level ik in remix wel gewoon een rogue om zo veel mogelijk van die greenies en grey item de tmogs te krijgen die ik vervolgens dan op mijn main character kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:19
Dat van die vaste difficulty is ook maar een uitvlucht. Ja, misschien dat aan het begin van 7.2, toen de meeste spelers nog in 880 of 890 ilvl uitrusting waren, dat het toen nog een grote uitdaging was. Maar tegen het einde van Legion aan, in Antorus, was het triviaal om een R75+ Artifact te hebben en 930 ilvl, wat de meeste van die uitdagingen voor de gemiddelde speler zeer doenbaar maakt.

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Mage tower was wel leuk toen vond ik. Je kon het alleen maar 1x in de maand doen of zo? Had toen op mijn main in de 2e ronde dat het kon de challenge gedaan. Toen later kon je inderdaad alles op autopilot doen.

Gisteren voor het eerst een verse raid gedaan in manaforge. Op woensdag gestart met 687 ilvl. Wapen gecraft en de hele raid op heroic gecleared en nu op 704 ilvl :D Dat was nog best effectief :P Meteen ahead of the curve ook binnen dus. En nu kan ik misschien ook wat dps doen ipv tank dps.

Nu nog catch up spelen met dungeons. Tot nu precies 1 dungeon gedaan dit seizoen. Wel een +11 gambit, dus heb in ieder geval zelf ook een fatsoenlijke key nu. Pugs staan niet echt te wachten op iemand met een rating van 342... Uiteindelijk komen we er wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall
De Mage Tower indertijd was gebonden aan een resource dump. Je moest Legionfall Resources verzamelen door quests en rares te doen, en die kon je dan binnendoen voor 3 verschillende gebouwen: De Mage Tower, Een Command Center dat toegang gaf tot speciale Order Hall Mission Table missies met leuke beloningen, en een Nether Disruptor waarmee je een profession legendary kon craften. Zo'n gebouw duurde 3-4 dagen om te bouwen, en als het gebouwd was stond het 3 dagen overeind, en na die 3 dagen moet het een dag rusten voordat je het opnieuw kon bouwen.

[ Voor 18% gewijzigd door nzall op 29-08-2025 10:39 ]

9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Zonder score een dungeon puggen blijkt toch een hele grote uitdaging. Kan alleen mijn eigen key doen of met een of meer uit de guild. Had een +11 eco dome zelf en toch maar gepugged: we waren eigenlijk 0,6 seconden over de timer, maar hij rekende het toch goed, dus dat was fijn :D Daarna een +12 ara kara, ook weer eigen key dus, en weer maar net een paar seconden voor de timer klaar! Gaat prima zo, timed = timed!

Na nog een snelle +10 dungeon toch nog even een poging gedaan op normal Loomithar voor een kans op de antenna trinket. Dropte zowaar -> roll een 100 -> krijg 8 whispers met allerlei bedragen om het van me te kopen -> ignore -> win trinket. Eerste boss kill op normal, meteen klaar. Misschien dat ik nog een poging ga doen voor dimensius trinket, maar toch grappig dat 1 kill, 1 roll, 1 trinket.

Nu heb ik alleen een zwaar tekort aan runed crests en valorstones, maar die komen komende donderdag in de raid wel. Spaar liever nu gilded crests en paar dagen wachten dan nu lage dungeons runnen voor runed crests.

Maar, ligt het aan mij of is de difficulty niet heel hoog om bijv +12 dungeons te doen? Had het idee dat ik vorig seizoen niet meteen in week 2 (voor mij) een +12 kon doen. Heb 'maar' 704 ilvl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 16:01
IntToStr schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:21:
Zonder score een dungeon puggen blijkt toch een hele grote uitdaging. Kan alleen mijn eigen key doen of met een of meer uit de guild. Had een +11 eco dome zelf en toch maar gepugged: we waren eigenlijk 0,6 seconden over de timer, maar hij rekende het toch goed, dus dat was fijn :D Daarna een +12 ara kara, ook weer eigen key dus, en weer maar net een paar seconden voor de timer klaar! Gaat prima zo, timed = timed!

Na nog een snelle +10 dungeon toch nog even een poging gedaan op normal Loomithar voor een kans op de antenna trinket. Dropte zowaar -> roll een 100 -> krijg 8 whispers met allerlei bedragen om het van me te kopen -> ignore -> win trinket. Eerste boss kill op normal, meteen klaar. Misschien dat ik nog een poging ga doen voor dimensius trinket, maar toch grappig dat 1 kill, 1 roll, 1 trinket.

Nu heb ik alleen een zwaar tekort aan runed crests en valorstones, maar die komen komende donderdag in de raid wel. Spaar liever nu gilded crests en paar dagen wachten dan nu lage dungeons runnen voor runed crests.

Maar, ligt het aan mij of is de difficulty niet heel hoog om bijv +12 dungeons te doen? Had het idee dat ik vorig seizoen niet meteen in week 2 (voor mij) een +12 kon doen. Heb 'maar' 704 ilvl.
Difficulty is niet heel hoog nee, Ik zat na deze week op 2700 rating ofzo en dat is na mijn vakantie waarbij ik anderhalve week zowat gemist heb. Eigen keys runnen of kijken op M+ Discords zoals No Pressure ofzo helpt wel daarin. Enige waar ik nu tegenaanloop zijn de timegated Runed/Gilded Crests XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IntToStr schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 09:21:
Zonder score een dungeon puggen blijkt toch een hele grote uitdaging.
Is elk seizoen mijn probleem hahah omdat ik altijd mythics te lang uitstel. nu ook weer :P

Uiteindelijk kom het altijd wel goed richting het einde van een seizoen maar in het begin eventjes struggelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren Dimensius met de guild gekilled. Hadden 5 pogingen nodig.
Sommige oudjes hebben moeite om naar de boss te kijken als die de kometen gooit haha 8)7

Maar echt een super vet gevecht vind ik. 1 van de betere final bosses.

Toen nog de eerste 2 bosses Heroic gedaan en toen was de raid tijd over :P
Morgen normal in 1 keer clearen want meerdere die nog geen 4piece hebben. en dan vanaf volgende week gaan we alleen maar heroic in waarschijnlijk.

ik heb nog niet eens 2 piece door bad luck haha maar heb mijn catalyst charges nog dus als ik nu nog 1 piece er bij krijg door hopelijk de vault morgen dan gebruik ik die charges gelijk om 4piece te maken want heb wel hogere non-tier gear gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gupfishy
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18:52
Is het het nu waard om te beginnen? Heb veel Lord of the rings online gespeeld. Wow wel wat gedaan jaren terug. Maar zoek dus een mmo waar je lekker kan spelen en niet een Docters graad nodig hebt om alles te snappen.
Is dat in wow nog zo dat je het makkelijk kan snappen en moelijker kan maken als je wilt? En dan uiteraard nog leuk zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@gupfishy de meeste nieuwe spelers zeggen toch wel dat het overwhelming is maar de moeite waard zou ik zeggen ja zeker :) Time spend having fun is not time wasted toch

Gisteren avond de raid opnieuw gedaan en normal in 1 ruk zonder wipes gecleared. Toen door gegaan naar heroic maar hadden gewoon nog wat ungeared mensen en haalde het toen niet.

Ik had weer geen geluk met loot en de vault waardoor ik nog steeds 1/4 tier piece heb en dus nog maar me oude gear draag.

Heb wel natuurlijk die catalyst charges nog maarja dan wil ik toch wel graag een 2e piece hebben.

De timewalking weekly geeft ook een lekkere reward dus die ga ik wel op een paar characters doen deze week.

• Denman
Even een vraagje voor de PvP-ers onder ons: klopt het dat je als Balance druid een soort enorme rode schietschijf op je voorhoofd hebt in Arena's? :+

Ik wissel PvE een beetje af met PvP. Heb voornamelijk ervaring met Battlegrounds, maar i.v.m. een Arena weekly dacht ik: ik doe er een paar om de weekly binnen te halen.

Maar man man.... zodra ik uit stealth kom dan lijkt het wel of ik binnen 0.2 seconden 2 of 3 man op me heb zitten. Ongeacht met welke andere class ik speel en ongeacht hoe ver ik sta. M'n gear is ook nog niet top (wel full PvP met een paar 720 items), dus dat helpt niet mee om langer dan 5 tot 10 seconden te overleven.
Bovendien heeft een balance druid voor zover ik weet ook niet veel "oh shit" buttons om de overlevingskansen te vergroten.

Nu snap ik dat een Balance druid in dit seizoen ook aardig kan nuken en daarom een gevaarlijke class kan zijn, maar ik kan me voorstellen dat dit me zou frustreren als ik alleen maar Arena's zou spelen.

Join het GoT Pulse-Team!

• Lashrom
Iemand die in een leuke guild zit? Ik zag een paar Nederlandse/Vlaamse guilds met redelijk veel leden. Wellicht dat jullie toevallig in zo een guild zitten?
Denman schreef op donderdag 4 september 2025 @ 15:44:
Even een vraagje voor de PvP-ers onder ons: klopt het dat je als Balance druid een soort enorme rode schietschijf op je voorhoofd hebt in Arena's? :+

Ik wissel PvE een beetje af met PvP. Heb voornamelijk ervaring met Battlegrounds, maar i.v.m. een Arena weekly dacht ik: ik doe er een paar om de weekly binnen te halen.

Maar man man.... zodra ik uit stealth kom dan lijkt het wel of ik binnen 0.2 seconden 2 of 3 man op me heb zitten. Ongeacht met welke andere class ik speel en ongeacht hoe ver ik sta. M'n gear is ook nog niet top (wel full PvP met een paar 720 items), dus dat helpt niet mee om langer dan 5 tot 10 seconden te overleven.
Bovendien heeft een balance druid voor zover ik weet ook niet veel "oh shit" buttons om de overlevingskansen te vergroten.

Nu snap ik dat een Balance druid in dit seizoen ook aardig kan nuken en daarom een gevaarlijke class kan zijn, maar ik kan me voorstellen dat dit me zou frustreren als ik alleen maar Arena's zou spelen.
Persoonlijk denk ik dat het je gear is. Ze zien dat jou HP laag is waarschijnlijk en het klopt dat je druid gauwer focussed zodra die uit stealth komt of gespot wordt.

Tenzij het resto is dan focus je die meestal niet. Maar druid hebben gewoon heel veel nuke potentie als ze de vrije gang hebben dus ja die zijn vaak een focus :P

In BG's zal je er niet zo heel veel last van hebben waarschijnlijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nzall
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yngw6WRD3_dYGGIYVRkW5eqHIb8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Uk2L6ZKshn6PdpPfmOl9TOKD.png?f=fotoalbum_large
Na 17 Firelands Timewalking Skip Runs eindelijk de Blazing Drake te pakken gekregen.

En dat betekende dan ook...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kcfG-8C2GYk4pSTfegqqFM6T5d0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vINA7eBoTzgOOC8Xn9sjDdzC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

JSchut

.....

Vroeger veel gespeeld. Vanaf de beta tot pakweg 2015.

Gister weer eens geinstalleerd. Maar ik vraag me wat af. Vroeger had ik veel meer tijd en deed ik meerdere raids in de week. Nu is die tijd er niet meer. Ik kan en wil ook geen vaste momenten plannen.

Is het leuk om dit verder Solo te spelen? Dungeons doen met anderen uit een guild is natuurlijk nog wel leuk. Maar raids zie ik mezelf niet meer doen.

Dus meer casual. Soms 10-12 uur in een week maar soms ook bijna niet.

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nzall
Het is leuker dan ooit tevoren om solo te spelen. Blizzard heeft een nieuwe feature toegevoegd deze uitbreiding genaamd Delves, wat korte uitdagingen zijn voor 1 tot 5 spelers waarmee je normal tot heroic raid level loot kan krijgen. Ze zijn best wel goed, zelfs solo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
JSchut schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:13:

zoals @nzall ook al zegt. Deze versie van WoW is het casual vriendelijkst dat het tot nu toe geweest is. Mensen die veel willen doen en er 40 uur per week in willen stoppen zouden dat kunnen doen maar iemand met 5 uur kan ook prima aan ze trekken komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dahal
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:34
Ik omschrijf mijzelf als casual. Af en toe een avond waar io even los kan gaan. Guild gevonden die mij meeneemt in M+ en Raids.

Ik kom op ongeveer 10 uur per week (maximaal). Bij minder tijd doe ik meer delves, world content en bij meer tijd wil ik wat meer uitdaging en ga ik met guidlies M+ of dus raiden.

Ik vermaak mij echt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Er is alleen wel heel veel te doen en het is niet altijd duidelijk wat er allemaal is te doen en wat waarvoor handig is etc. Beetje inlezen in de verschillende opties om totale verwarring te voorkomen kan geen kwaad denk ik.

Met de aanname dat je level 80 bent of snel zal zijn:
  • De main story line is wel de moeite waard om te doen denk ik
  • Solo kun je sowieso delves doen
  • Ook al wordt dit snel minder waard, je kunt de D.I.S.C. belt halen
  • Waarschijnlijk komt dit al wel met MSQ, maar je cloak halen is belangrijk
  • Als je wat gear hebt van delves en world quests kun je mythic+ dungeons proberen, dit schaalt eindeloos, maar op alle niveaus solo te doen door groepen te zoeken in group finder. Let wel op dat zeker als dps het moeilijk kan zijn om een groep te vinden.
  • En dan heb je nog de raid, nu Manaforge Omega. Je kunt solo sowieso LFR doen, maar daar zal geen uitdaging in zitten als je dat zoekt. Op normal en heroic niveau is het normaalgesproken een stuk leuker, afhankelijk van je gear. Wel een stuk moeilijker om in een groep te komen als je nog weinig ervaring in de raid hebt. Helaas zie je vaak dat men alleen zoekt naar mensen die de raid op de betreffende moeilijkheidsgraad al helemaal gedaan hebben. (En dan heb je nog mythic raids, maar dat is waarschijnlijk niet van toepassing, alleen voor zeer gecoordineerde groepen etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-09 15:08
JSchut schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 10:13:
Vroeger veel gespeeld. Vanaf de beta tot pakweg 2015.
.........
Same , ben weer eens vers begonnen , na gestopt te zijn in 2018.. mn oude account is niet meer bereikbaar ..maar goed " fresh new start ;) ... maar djeezus ... het levellen in retail gaat wel heel erg snel 8)7 .. was binnen notime door Dragonflight heen (warlock Demonology rules _/-\o_ )
Ik moet wel nog uit vogelen hoe proffesions tegenwoordig werken . en of men wel niet te snel levelled in TWW.. of krijg je nadat je 80 bent nog steeds dat " increased gold bij de level cap " ?

Maar iig voelt t weer als nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:35

JSchut

.....

Metallize schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:06:
[...]

Same , ben weer eens vers begonnen , na gestopt te zijn in 2018.. mn oude account is niet meer bereikbaar ..maar goed " fresh new start ;) ... maar djeezus ... het levellen in retail gaat wel heel erg snel 8)7 .. was binnen notime door Dragonflight heen (warlock Demonology rules _/-\o_ )
Ik moet wel nog uit vogelen hoe proffesions tegenwoordig werken . en of men wel niet te snel levelled in TWW.. of krijg je nadat je 80 bent nog steeds dat " increased gold bij de level cap " ?

Maar iig voelt t weer als nieuw
Ik kan wel mijn oude account in maar al mijn chars zijn nu andere levels en dus ook niet meer max level. wat logisch is. Zag zo snel iets van 20 chars. Moet even kijken welke nog relevant zijn haha.

Inderdaad ook even inlezen in alles maar goed dat komt goed. Voorlopig ben ik die nieuwe class begonnen (pas half uurtje want toen alweer begonnen aan mods installeren/configureren)

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metallize
naast DBM , vind ik de aanpassingen die je in de UI kunt doen in de base game wel voldoende, ik heb nog de AI voiceover pack geprobeerd ... maar 9 van de 10 keer is het of de verkeerde stem (alexstraza met een diepe male voiceover |:( etc ), of de ingame voice over , praat over de ai voiceover ... ik heb het maar uit geschakeld , als iemand nog een goede ai voiceover pack weet (anders dan chatty little npc's ) zeg t maar ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Metallize op 05-09-2025 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SFwaQ81Mg-rnD9xuPW4iX0jq1a4=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/qY9YhId31w5J4njobuVs1q6L.webp?f=user_large

Whoop whoop, gisteren AOTC gehaald met de guild. Echt een leuke raid vond ik dit. Moet zeggen dat ik de Nexus King fight toch wel lastiger vond dan Dimensius. Bij Nexus King is de laatste fase echte chaos, waarbij bij Dimensius vooral de platforms wat lastiger zijn en als je die doorkomt het best wel 'behapbaar' wordt.
We gaan komend weekend beginnen met mythic proggen, beetje kijken hoe ver we komen. We hebben geen full group met de guild dus zullen wat DPS moeten PUG'gen

Metallize schreef op vrijdag 5 september 2025 @ 11:34:
naast DBM , vind ik de aanpassingen die je in de UI kunt doen in de base game wel voldoende, ik heb nog de AI voiceover pack geprobeerd ... maar 9 van de 10 keer is het of de verkeerde stem (alexstraza met een diepe male voiceover |:( etc ), of de ingame voice over , praat over de ai voiceover ... ik heb het maar uit geschakeld , als iemand nog een goede ai voiceover pack weet (anders dan chatty little npc's ) zeg t maar ;)
Wist niet eens dat er een pack was voor retail. Ik heb er 1 gebruikt in WoW Classic daar is het echt heel immersive en goed imo.

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-09 16:01
Dimensius Heroic heeft hetzelfde issue also imo Sylvanas had in Shadowlands. Een te lange en saaie Phase 1 en als je dan wiped mag je dat weer helemaal opnieuw doen.
Mij betreft was Nexus King de beste fight in de gehele raid.

AOTC binnen, Achievement raid ook gedaan voor Manaforge dus die mount ook binnen (Plexus/Fractillus zijn daar de boosdoeners qua irritant/moeilijkheid, de rest is simpel genoeg te doen op normal)

• Metallize
Ricmaniac schreef op donderdag 11 september 2025 @ 09:21:
[...]

Wist niet eens dat er een pack was voor retail. Ik heb er 1 gebruikt in WoW Classic daar is het echt heel immersive en goed imo.
Wil dat ook nog eens weer doen , een classic WoW playtrough met AI voices , maar ik ben nog op zoek naar een " classic " server met een gezonde populatie en gewoon Vanilla _/-\o_ ! .. mischien TBC ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke

tweakduke

Dazzler2120 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 08:48:
[Afbeelding]

Whoop whoop, gisteren AOTC gehaald met de guild. Echt een leuke raid vond ik dit. Moet zeggen dat ik de Nexus King fight toch wel lastiger vond dan Dimensius. Bij Nexus King is de laatste fase echte chaos, waarbij bij Dimensius vooral de platforms wat lastiger zijn en als je die doorkomt het best wel 'behapbaar' wordt.
We gaan komend weekend beginnen met mythic proggen, beetje kijken hoe ver we komen. We hebben geen full group met de guild dus zullen wat DPS moeten PUG'gen
Hier afgelopen zondag gehaald en deze zondag komt dus ook mythic op het programma.

Hier hetzelfde probleem met constant 20 man hebben. We hebben een aantal gerecruteerd, maar er zijn zo weinig spelers goed genoeg voor mythic.
En als je semi-casual bent dan doe je het eigenlijk nooit goed. Mensen haken af of komen niet, omdat je niet snel genoeg gaat. Zou niet het eerste seizoen wat snel uitdooft na het halen van aotc.

Zo kan een spelletje ergens best vervelend worden :P

In Midnight brengen ze meerdere raids uit, ben benieuwd of dat gaat helpen om deze cirkel te doorbreken.

Tweakers Discord

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
tweakduke schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:43:
[...]

Hier afgelopen zondag gehaald en deze zondag komt dus ook mythic op het programma.

Hier hetzelfde probleem met constant 20 man hebben. We hebben een aantal gerecruteerd, maar er zijn zo weinig spelers goed genoeg voor mythic.
En als je semi-casual bent dan doe je het eigenlijk nooit goed. Mensen haken af of komen niet, omdat je niet snel genoeg gaat. Zou niet het eerste seizoen wat snel uitdooft na het halen van aotc.

Zo kan een spelletje ergens best vervelend worden :P

In Midnight brengen ze meerdere raids uit, ben benieuwd of dat gaat helpen om deze cirkel te doorbreken.
Ja dat is precies het probleem wat wij ook hebben. Ben benieuwd hoe het zal gaan dadelijk. Ik zou zelf iig een toejuicher zijn van kleinere mythic raid groepen, 10 man of 14 man raids op Myth zou top zijn.
Maar goed, we gaan het proberen lmao

• tweakduke

tweakduke

Dazzler2120 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:48:
[...]

Ja dat is precies het probleem wat wij ook hebben. Ben benieuwd hoe het zal gaan dadelijk. Ik zou zelf iig een toejuicher zijn van kleinere mythic raid groepen, 10 man of 14 man raids op Myth zou top zijn.
Maar goed, we gaan het proberen lmao
Daar willen ze volgens mij nog steeds niet aan helaas, vanwege de scaling.

Ze zouden het al kunnen oplossen door hall of fame en CE alleen op 20 man te houden. Als je kleiner wil, wel de loot, maar geen achievement.

Want ja, een leuke groep mensen hebben, is ook belangrijk. En voor mezelf om CE te raiden, zie ik gewoon niet zitten vanwege het veel eisende programma.

Tweakers Discord

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
tweakduke schreef op donderdag 11 september 2025 @ 10:53:
[...]

Daar willen ze volgens mij nog steeds niet aan helaas, vanwege de scaling.

Ze zouden het al kunnen oplossen door hall of fame en CE alleen op 20 man te houden. Als je kleiner wil, wel de loot, maar geen achievement.

Want ja, een leuke groep mensen hebben, is ook belangrijk. En voor mezelf om CE te raiden, zie ik gewoon niet zitten vanwege het veel eisende programma.
Klopt ook, weet ook niet hoe 'eenvoudig' dat te solven zou zijn.
Maar goed, ik heb niet de illusie dat wij dit seizoen Myth Dimensius neer gaan krijgen, ik denk met wat geluk dat we t/m Fractilius 6/8 komen ofzo.

Wij zijn ook een casual groep, raiden 2x avonden per week, waarvan we nu dedicated 1x reclear / alt runs doen op heroic en 1x proggen op myth

• tweakduke

tweakduke

Dazzler2120 schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:41:
[...]

Klopt ook, weet ook niet hoe 'eenvoudig' dat te solven zou zijn.
Maar goed, ik heb niet de illusie dat wij dit seizoen Myth Dimensius neer gaan krijgen, ik denk met wat geluk dat we t/m Fractilius 6/8 komen ofzo.

Wij zijn ook een casual groep, raiden 2x avonden per week, waarvan we nu dedicated 1x reclear / alt runs doen op heroic en 1x proggen op myth
Jup hier net zo, alleen doen we tegenwoordig ook een m+ avond op de dinsdag.

De m+ groepen is een goede tip als je met gear problemen aanloopt of mensen lopen heel erg achter. Vrijblijvende avond, maar leuk om te doen en het helpt elkaar behoorlijk.

Tweakers Discord

• Dazzler2120

Dazzler2120

FP ProMod
tweakduke schreef op donderdag 11 september 2025 @ 11:54:
[...]

Jup hier net zo, alleen doen we tegenwoordig ook een m+ avond op de dinsdag.

De m+ groepen is een goede tip als je met gear problemen aanloopt of mensen lopen heel erg achter. Vrijblijvende avond, maar leuk om te doen en het helpt elkaar behoorlijk.
Ja precies, je ziet binnen onze raid groep ook echt wel wie wél en wie niet M+ doen (of delves uberhaupt).
Maar in onze heroic raid groep is het laagste ilvl 705, dus dat valt me nog mee. Had het eerlijk gezegd lager verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap