Ben nu ondertussen bezig met wat achievements zoals Worldsoul-Searching leuk om te doen en je krijgt einde van de rit weer een mount ^^
Netjes bezig man! Ik moet nog 640k bronze. komende dagen even paar mythic raidjes doen. Die order hall achievements laat ik zitten.Kreekje schreef op woensdag 7 januari 2026 @ 13:21:
Hoera, gisteren/vandaag nog de paladin order hall uitgespeeld. Volgende week nog eens inloggen en dan is Legion Remix helemaal achter de rug. [Afbeelding]
Toch blij dat ik er van af ben.
Blijkbaar moest je ook een +49 mythic gedaan hebben en 999 vers hebben en dat had ik niet
Was een leuke remix. duurde me wel iets te lang though. had voor mij iets meer het niveau van pandaria mogen zijn maar was oprecht een leuke tijdelijke versie van WoW
Mooi! Enkel moet je daar geen +999 vers voor hebben, 'gewoon' een +49 lopen is voldoende voor de achievement. Zo had ik hem toch gekregen, ondanks ik nog geen 999 vers had.Ricmaniac schreef op vrijdag 9 januari 2026 @ 22:23:
Nou remix zo goed als klaar.. morgen nog een dagje de raids doen en dan heb ik alle bronze rewards.. wilde nog graag deze achievement halen en die kwam maar niet ondanks dat ik 999% vers had.
Blijkbaar moest je ook een +49 mythic gedaan hebben en 999 vers hebben en dat had ik nietdus die mythic even gedaan en toen toch de achievement gekregen
![]()
Was een leuke remix. duurde me wel iets te lang though. had voor mij iets meer het niveau van pandaria mogen zijn maar was oprecht een leuke tijdelijke versie van WoW
[Afbeelding]
Edit: moest nog iemand een +49 ofzo willen lopen, laat maar weten.
[ Voor 3% gewijzigd door Kreekje op 11-01-2026 14:50 ]
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
[ Voor 59% gewijzigd door Lashrom op 12-01-2026 01:08 ]
Volgens mij zijn er genoeg groepen en anders gewoon zelf even starten. Zo lastig is dat niet.Lashrom schreef op maandag 12 januari 2026 @ 00:41:
Al een tijdje niet gespeeld en wist niet dat BC Timewalking event al van start is gegaan. Wil zo graag de tweede Warglaives of Azzi. Shoot, zal vast moeilijk worden met group vinden voor deze raid nu.
Daarnaast kan je ook nog de normale raid solo doen als ik het goed heb. Geeft ook weer een kansje.
De Warglaives droppen NIET in de Timewalking versie van de raid. Als je dus de glaives wil farmen moet je de reguliere Black Temple raid runnen.Lashrom schreef op maandag 12 januari 2026 @ 00:41:
Al een tijdje niet gespeeld en wist niet dat BC Timewalking event al van start is gegaan. Wil zo graag de tweede Warglaives of Azzi. Shoot, zal vast moeilijk worden met group vinden voor deze raid nu.
Waar je natuurlijk wél de Timewalking versie voor nodig hebt is de uiteindelijke Warglaives transmog te unlocken. Dus eerst beide glaives op één char farmen, en daarna Illidan killen in de TW raid.
Klopt, de normale raid ben ik wekelijks aan het doen. Maar helaas tot nu toe geen succes haha.Rhahyrion schreef op maandag 12 januari 2026 @ 10:06:
[...]
Volgens mij zijn er genoeg groepen en anders gewoon zelf even starten. Zo lastig is dat niet.
Daarnaast kan je ook nog de normale raid solo doen als ik het goed heb. Geeft ook weer een kansje.
Goed om te weten, thanks! Dan ziet het er minder rooskleurig uit om het sneller te bemachtigen. Al goed, ik ken iemand die er bijna twee jaar over gedaan heeft om beide te farmen.Dutchy007 schreef op maandag 12 januari 2026 @ 16:25:
[...]
De Warglaives droppen NIET in de Timewalking versie van de raid. Als je dus de glaives wil farmen moet je de reguliere Black Temple raid runnen.
Waar je natuurlijk wél de Timewalking versie voor nodig hebt is de uiteindelijke Warglaives transmog te unlocken. Dus eerst beide glaives op één char farmen, en daarna Illidan killen in de TW raid.
Grotendeels alles bijelkaar kunnen sprokkelen op wat sets en wapens na die ik de moeite niet waard vond. Op naar de Midnight Pre-Patch!
Ik denk dat ik er tegenaan loop dat mijn build uit 2018 niet meer gaat passen. Ze vragen nu bij Midnight een Zen 2 Ryzen als minimum. Ik dacht dat ik er nog wel even mee weg kon komen met mijn Ryzen 5 2600x, maar dat is blijkbaar een Zen 1. Heb ik het toch verkeerd gezien een tijdje terug..Videokaart zit ook op het randje, maar goed.
Misschien dan toch maar een upgrade doen. Wilde er nu niet aan met de prijzen van DDR5.
De goedkoopste optie is als ik upgrade naar een 5xxx ryzen.
Zal het even aan kijken als ik jouw was ,zeker nu met de absurde prijzen voor hardware ( lees geheugen en videokaart en zelfs een SSD mocht je die nog hebben/willen ) als je alles nieuw wil kopen.
Wat wel nuttig was: het levelen van alts. Heb nu volgens mij elke class die ik nog niet op 80 had in retail door Remix gehaald
Ergens in het weekend alleen even goed kijken wat ik nog met mijn brons ga doen. Heb zeker niet genoeg voor alles, maar zou toch nog wel heel wat moeten kunnen kopen.
Het zal zeker niet helpen, maar mijn monitor is een 34 inch ultrawide (3440x1440) met een refreshrate van 180hz.duiveltje54 schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 15:51:
Ligt er aan op welke resolutie je nu speelt en hoeveel fps je haalt. Denk in het begin dat er her en der bij iedereen wel een hik up is. ( drivers optimalisatie en de game zelf zal nog wel optimalisatie krijgen )
Zal het even aan kijken als ik jouw was ,zeker nu met de absurde prijzen voor hardware ( lees geheugen en videokaart en zelfs een SSD mocht je die nog hebben/willen ) als je alles nieuw wil kopen.
Als ik mijn huidige AM4 build zou upgraden, dan zou ik mijn gpu upgraden naar een Radeon 9070XT (van een Nivdia 1070TI). cpu 2600 naar een 5700x of 5800x en misschien mijn geheugen uitbreiden naar 32gb van 16GB.
Dan zou ik zeker een upgrade doen met zo'n monitorRhahyrion schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:15:
[...]
Het zal zeker niet helpen, maar mijn monitor is een 34 inch ultrawide (3440x1440) met een refreshrate van 180hz.
Als ik mijn huidige AM4 build zou upgraden, dan zou ik mijn gpu upgraden naar een Radeon 9070XT (van een Nivdia 1070TI). cpu 2600 naar een 5700x of 5800x en misschien mijn geheugen uitbreiden naar 32gb van 16GB.
Zelf heb ik nu een MSI rtx gaming 4060 8gb op een 27" monitor refreshrate 165hz. Zit nog even te tubben voor welke kaart ik zal gaan RTX5070 of idd ook een AMD kaart
WoW is vooral CPU intensief, ga dan voor een 5800x3d als je op AM4 wilt blijven.Rhahyrion schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:15:
[...]
Het zal zeker niet helpen, maar mijn monitor is een 34 inch ultrawide (3440x1440) met een refreshrate van 180hz.
Zelf heb ik een gewone 5800x (aan het begin gekocht), maar ik zit juist al aan een upgrade te denken. Het houdt al niet over zeg maar.
[ Voor 11% gewijzigd door JBplap op 16-01-2026 19:56 ]
Ik zou eerlijk gezegd proberen om een tweedehands X3D CPU te scoren in jouw situatie. Die X3D CPUs zijn onvoorstelbaar goed in CPU limited games zoals World of Warcraft. Ter vergelijjking: mijn 9800X3D is normaal 50% sneller in reviews dan mijn voorgaande 12700 met DDR4 geheugen. In World of Warcraft was die gewoon 2X zo snel. Afhankelijk van hoeveel World of Warcraft je per week speelt kan dat echt wel de moeite waard zijn. Probleem is alleen dat AM4 X3D CPUs tegenwoordig zo moeilijk te vinden zijn...Rhahyrion schreef op vrijdag 16 januari 2026 @ 16:15:
[...]
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro
Ik heb nog niet echt kunnen kijken naar de performance omdat levering vrij traag was en ik de pc nog niet heb kunnen bouwen.
Huidige build:
| # | Categorie | Product |
|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed |
| 1 | Moederborden | Asus TUF Gaming B550M-PLUS |
| 1 | Videokaarten | Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master NR400 (without ODD) |
| 1 | Monitors | MSI Optix MAG271CQR Zwart |
| 1 | Monitors | Philips 272B8QJEB Zwart |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master MasterAir MA610P |
| 1 | Case fans | Cooler Master MasterFan MF120 Halo, 120mm |
| 1 | Case fans | Cooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm |
| 1 | Toetsenborden | Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) |
| 1 | Muizen | Logitech G502 Hero |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 |
| 1 | Voedingen | Gigabyte B700H |
| 1 | Interne SSD's | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB |
| 1 | Overclocking | Icy Box IB-M2HS-701 |
| # | Categorie | Product |
|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS |
| 1 | Videokaarten | Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Torrent Black RGB TG Light Tint |
| 1 | Monitors | ASUS TUF Gaming VG34WQML5A Zwart |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AK620 Digital Pro Zwart |
| 1 | Toetsenborden | Corsair K70 Max, Qwerty US |
| 1 | Muizen | Logitech G502 Hero Zwart |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart |
| 1 | Interne SSD's | WD Black SN850X (met heatsink) 2TB |
[ Voor 36% gewijzigd door Vuurvoske op 18-01-2026 22:22 ]
Beroeps brabander
Nette rig. heeel jammer dat je het pas nu upgrade en niet in september ofzo thoughVuurvoske schreef op zondag 18 januari 2026 @ 18:36:
Ik heb na heel veel wikken en wegen ook besloten per 1 januari te upgraden. Mijn keuze is toch gevallen op het onderstaande ondanks de hoge geheugen prijs omdat ik tweedehands ook 400 euro voor een 5700X3D zou betalen en liever weer een keer een build wilde doen. Overigens ook meteen de overstap gemaakt naar 34inch. En niet voor oled gekozen omdat ik ook dat scherm voor thuiswerk gebruik.
Ik heb nog niet echt kunnen kijken naar de performance omdat levering vrij traag was en ik de pc nog niet heb kunnen bouwen.
Huidige build:PC 2026:
# Categorie Product 1 Processors AMD Ryzen 7 3700X (BOX) Boxed 1 Moederborden Asus TUF Gaming B550M-PLUS 1 Videokaarten Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse 1 Behuizingen Cooler Master NR400 (without ODD) 1 Monitors MSI Optix MAG271CQR Zwart 1 Monitors Philips 272B8QJEB Zwart 1 Processorkoeling Cooler Master MasterAir MA610P 1 Case fans Cooler Master MasterFan MF120 Halo, 120mm 1 Case fans Cooler Master MasterFan MF120 Halo 3in1, 120mm 1 Toetsenborden Corsair Gaming K55 RGB (Qwerty US) 1 Muizen Logitech G502 Hero 1 Geheugen intern Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 1 Geheugen intern Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16 1 Voedingen Gigabyte B700H 1 Interne SSD's WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB 1 Overclocking Icy Box IB-M2HS-701
# Categorie Product 1 Processors AMD Ryzen 7 9800X3D Boxed 1 Moederborden ASUS TUF Gaming B650-PLUS 1 Videokaarten Powercolor Hellhound AMD Radeon RX 9070 XT 1 Behuizingen Fractal Design Torrent Black RGB TG Light Tint 1 Monitors ASUS TUF Gaming VG34WQML5A Zwart 1 Processorkoeling DeepCool AK620 Digital Pro Zwart 1 Toetsenborden Corsair K70 Max, Qwerty US 1 Muizen Logitech G502 Hero Zwart 1 Geheugen intern Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6000Z30 1 Voedingen MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart 1 Interne SSD's WD Black SN850X (met heatsink) 2TB
Na de chaos van afgelopen jaren in mijn leven vorig weekend eens een karakter aangemaakt met mijn dochter en de introductie gespeeld. Na jaren eruit te zijn geweest is dit wel wat heel anders hoor!
Super leuk en ben echt meteen weer hooked.
Ik heb midnight ge-preordered en met het maandje speeltijd heb ik weer eens op mijn oude karakters ingelogd. Die gear-up introductie quests zijn wel briljant. Zit alleen even te twijfelen over hoe verder, ik denk dat ik eerst op alle karakters die introductie volg en dan met chromie time verder level tot 71? Dan moet alles nog naar 80. Ik heb ook nog een boost beschikbaar maar vind het ook wel zonde om alles te missen. Aan de andere kant heb je dan wel alle gear en rep en rotzooi en klaar voor midnight.
Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid
Op de valreep toch de Curve weten te halen.....daarna maar een DK gegeared. Want wil misschien wel DK Frost/Unholy spelen in midnight. Of dat wordt mijn alt naast mijn paladin....altijd die keuzes wat ik ga spelen bij een nieuwe Exp....Als je de huidige DPS beta tier lijst bekijkt staat paladin weer niet hoog. Maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Binnenkort maar even midnight pre orderen. Die launch event kan nog wel even wachten xD
Tier list zou ik me totaal niet druk om maken als je zo casual speelt. Dat is alleen van belang voor RWF en deels HoF CE en zelfs daar nog maar zeer beperkt. Want class buffs bepalen al het grootste deel van de comp, er zijn maar een paar flex spots.Highfeed schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:53:
Dacht even dat ik in verkeerde topic reactie ging typen. (nieuwe pc reacties xD)
Op de valreep toch de Curve weten te halen.....daarna maar een DK gegeared. Want wil misschien wel DK Frost/Unholy spelen in midnight. Of dat wordt mijn alt naast mijn paladin....altijd die keuzes wat ik ga spelen bij een nieuwe Exp....Als je de huidige DPS beta tier lijst bekijkt staat paladin weer niet hoog. Maar dat kan natuurlijk nog veranderen. Binnenkort maar even midnight pre orderen. Die launch event kan nog wel even wachten xD
Zelf al een tijdje niks gepost/gespeeld maar het was een gaaf seizoen, ben heel blij met de mount van Dimensius

Ook Ky'veza ?? gehaald dus alle PvE challenges gehaald voor het seizoen, dan is het wachten op het volgende seizoen. Kijk er alleen niet echt naar uit
En alles opnieuw instellen heb ik ook geen zin in.
Vanavond misschien nog maar even doen!
Ben benieuwd hoe alles er vanaf woensdag bij staat als de addon wereld op z'n kop staat. Zal wel even zoeken worden om het er weer leuk / functioneel uit te laten zien.
Hier wat tips voor settings:IntToStr schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:28:
Ohhh, Ky'veza ?? helemaal vergeten om nog te proberen. Ooit helemaal aan het begin paar pogingen gedaan, maar vond het echt een ramp met die mechanics om het goed te zien.
Vanavond misschien nog maar even doen!
Ben benieuwd hoe alles er vanaf woensdag bij staat als de addon wereld op z'n kop staat. Zal wel even zoeken worden om het er weer leuk / functioneel uit te laten zien.
YouTube: How i Beat Nexus-Princess Ky'Veza in 3 minutes! [Let me solo her] DE...
oa Anti Aliasing off, om rode outline te zien etc.
Alles one shot nog steeds, met name de daggers vond ik een beetje random, soms is de spawn zo shit dat dodgen gewoon niet lukt.
Gewoon 1 character spelen. sowieso die introductie maar 1 keer want als je hem 1 keer gedaan hebt kan je de optie klikken "i've heard this story already" ofzoiets en dan skip je die intro.pyrofielo schreef op maandag 19 januari 2026 @ 09:48:
Zo!
Na de chaos van afgelopen jaren in mijn leven vorig weekend eens een karakter aangemaakt met mijn dochter en de introductie gespeeld. Na jaren eruit te zijn geweest is dit wel wat heel anders hoor!
Super leuk en ben echt meteen weer hooked.
Ik heb midnight ge-preordered en met het maandje speeltijd heb ik weer eens op mijn oude karakters ingelogd. Die gear-up introductie quests zijn wel briljant. Zit alleen even te twijfelen over hoe verder, ik denk dat ik eerst op alle karakters die introductie volg en dan met chromie time verder level tot 71? Dan moet alles nog naar 80. Ik heb ook nog een boost beschikbaar maar vind het ook wel zonde om alles te missen. Aan de andere kant heb je dan wel alle gear en rep en rotzooi en klaar voor midnight.
Maar jij weet ook dat dit toch gebruikt wordt om raids en M+ groepen te maken. Of dat nou nut heeft of niet. Dus als ze een pala B-Tier zien met ilvl 700 of een Dk met ilvl 700 dan kiezen ze toch voor een DK omdat die dan hoger in de tier lijst staat.JBplap schreef op maandag 19 januari 2026 @ 10:23:
[...]
Tier list zou ik me totaal niet druk om maken als je zo casual speelt. Dat is alleen van belang voor RWF en deels HoF CE en zelfs daar nog maar zeer beperkt. Want class buffs bepalen al het grootste deel van de comp, er zijn maar een paar flex spots.
Ky'veza heb ik alleen op ? gedaan. Dat ging op zich makkelijk. ?? eigenlijk helemaal vergeten xD
Sommige addons gaan wel gemist worden inderdaad. Ben er erg benieuwd naar.
Nee, die ervaring heb ik niet.Highfeed schreef op maandag 19 januari 2026 @ 11:52:
[...]
Maar jij weet ook dat dit toch gebruikt wordt om raids en M+ groepen te maken. Of dat nou nut heeft of niet. Dus als ze een pala B-Tier zien met ilvl 700 of een Dk met ilvl 700 dan kiezen ze toch voor een DK omdat die dan hoger in de tier lijst staat.
Ky'veza heb ik alleen op ? gedaan. Dat ging op zich makkelijk. ?? eigenlijk helemaal vergeten xD
Sommige addons gaan wel gemist worden inderdaad. Ben er erg benieuwd naar.
Of je zoekt op de verkeerde plek naar groepen of je probeert de verkeerde groepen te joinen. Leaders die dit soort dingen zoeken zijn vaak niet de fijnste groepen.
Ik raad No Pressure EU aan voor easy pugging.
Had een leuke uitdaging kunnen zijn maar bovenstaande maakt het allemaal nog minder dan de Underpin al was
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:43
De anderen vond ik daarom wel leuk om onder controle te krijgen. Uitpuzzelen hoe je je class talents / tools in kan zetten. Precies wat ik ook leuk vind aan raiden en m+ met mechanics.
Beroeps brabander
Was mij inderdaad ook op gevallen .Vuurvoske schreef op maandag 19 januari 2026 @ 17:43:
Maar ik zie helemaal geen boost diensten meer in services trade channel. Is dat veranderd?
Heeft denk ik te maken met wat er in Iran afspeelt op dit moment. Het hele internet is daar zo goed als plat en de boosters die gebruik op de server Silvermoon komen veelal uit Iran.
Toen zag ik ergens dat de verkoopwaarde van gear mogelijk veel lager wordt in de nieuwe patch, dus voor de zekerheid maar vast m'n bags en bank wat door gespit en opgeruimd. Hoop meuk maar verkocht aan de vendor en op AH. Ik bewaar meestal wel de tier sets en trinkets in m'n bank voor als het heel sterk is met bijv timewalking, maar eigenlijk maakt dat ook niet veel uit.
Alleen door bovenstaande vergeten Ky'veza ?? vergeten te proberen... Ach ja, dan maar niet. Ben vanavond zeer waarschijnlijk hele avond weg.
Ben benieuwd hoe alles er morgen uit ziet, heb niets met beta gedaan of zo, dus laat me verrassen.
Maargoed miss zijn er nog changes doorgevoerd en speelt het wel lekker straks als we er aan gewend zijn
DH en BM hunter waren altijd al de trainingwheel classes voor mensen die niet van lastige rotaties houden toch? Dus snap het punt niet zo... Daarnaast heb je je 80-90 talents nog niets, dus wellicht verandert de speelstijl nog.Ricmaniac schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 10:26:
Ik maak me echt zorgen om de classes. mijn main 3 classes vind ik gewoon niet chill spelen op de beta. Ze hebben te veel skills weggehaald.. uiteraard denk ik beter voor de masses en vooral met oog op meer moeten opletten in raids enzo wat blizzard wilt bereiken zonder al die raid addons maar puur de rotaties in dungeons en bosses voelde niet goed voor mij persoonlijk. (Asssination Rogue, Havoc & Void DH, BM Hunter) Demon hunter heeft over het algemeen in vergelijking met andere classes altijd al wel een kleinere en simpelere rotatie gehad. Maar dat is nu nog erger.
Maargoed miss zijn er nog changes doorgevoerd en speelt het wel lekker straks als we er aan gewend zijn
Nu heb je niet eens meer je trainingwheel... dat is het puntRob SOS schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 11:35:
[...]
DH en BM hunter waren altijd al de trainingwheel classes voor mensen die niet van lastige rotaties houden toch? Dus snap het punt niet zo... Daarnaast heb je je 80-90 talents nog niets, dus wellicht verandert de speelstijl nog.
Volgens mij was het op beta gewoon level 90. Maar misschien heb je helemaal gelijk hoor want het is ook alweer even geleden dat ik dat deed maargoed dat is mijn zorg gewoon
Speel de laatste tijd toch super casual. Heb zelfs niks gedaan met de nieuwste raid. Alleen eerste week of zo in de nieuwe zone.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
ik speel momenteel WoW in een laptop van 2017: Intel i7 2.60Ghz, 16GB RAM,Geforce GTX 960M(4GB). Alle settings op laag (3).
ik wil graag een upgrade naar een Desktop doen met de volgende doelen:
- Casual WoW (80% solo, 20% casual m+ , geen raiding) en browsing. Geen andere game of applicatie.
- Linux compatibel componenten en als het niet lukt, terugvallen naar Windows
- budget vriendelijk, zoveel mogelijk. Ik wil gewoon WoW genieten in "goede" settings voor de volgende 5 jaar. geen FPS doelen. ik denk iets rond de 1000 euro voor de hele desktop.
ik zie geen toegevoegde waarde om een "state of the art" desktop te bouwen voor casual WoW.
Ik heb mijn laatste desktop 15 jaar geleden gebouwd dus ik volg de markt niet so goed
1. CPU: AMD Ryzen 5 7600X3D zou genoeg zijn?
2. GPU: hier zoek ik advies voor een AMD GPU
3. moederbord: graag advies voor een linux compatibel
4. Geheugen: DDR4 16 of 32Gb ? aangezien de prijzen voor DDR5 of 6 ...
5. monitor: bestaande AOC CU34G2XP/BK 180Hz, 1440p, ultra wide
graag jullie advies !
Je uitgangs punt is prima. En dan zou ik zeker gwoon voor 16gb Ram gaan wat prima is voor alleen WoW en een beetje browsen want de RAM prijzen zijn momenteel helemaal naar de kl*te..alfirin schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:26:
Beste WoW gamers,
ik speel momenteel WoW in een laptop van 2017: Intel i7 2.60Ghz, 16GB RAM,Geforce GTX 960M(4GB). Alle settings op laag (3).
- Casual WoW (80% solo, 20% casual m+ , geen raiding) en browsing. Geen andere game of applicatie.
- Linux compatibel componenten en als het niet lukt, terugvallen naar Windows
- budget vriendelijk, zoveel mogelijk. Ik wil gewoon WoW genieten in "goede" settings voor de volgende 5 jaar. geen FPS doelen. ik denk iets rond de 1000 euro voor de hele desktop.
ik zie geen toegevoegde waarde om een "state of the art" desktop te bouwen voor casual WoW.
Ik heb mijn laatste desktop 15 jaar geleden gebouwd dus ik volg de markt niet so goedik denk dus iets zoals:
3. moederbord: graag advies voor een linux compatibel
graag jullie advies !
Dat is ook miss gelijk het probleem om onder die 1000 euro te blijven.. Je bent eigenlijk net een half jaartje te laat zeg maar
Advies voor linux kan ik je helaas niet geven. WoW heeft sws geen native compatibiliteit met Linux maar uiteraard met 3rd party tooling mogelijk.
De CPU is oke voor een budget desktop die je aangeeft verwacht ik en denk dat je moet kijken naar een RX7600 8gb GPU ofzo om in je budget te blijven. Maar het is heel moeilijk momenteel denk ik om onder die 1000 te blijven voor een pc waar je lekker mee kan gamen.
Feit dat je op 1440p speelt maakt het ook al een stuk zwaarder dan wanneer je 1080p zou spelen.
Je kan ook een tweedehands GAMEPC kopen met een 5700X3D erin kopen. Draait WoW dikke prima op en kan nog jaren mee. Haal je je budget. Check wel even dat er een goeie videokaart in zit. 16GB RAM is meer dan voldoende.alfirin schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:26:
Beste WoW gamers,
- Linux compatibel componenten en als het niet lukt, terugvallen naar Windows.
Gewoon Dualboot met Fedora / Nobara/ Cachy Linux met Windows 10
Ik heb mijn laatste desktop 15 jaar geleden gebouwd dus ik volg de markt niet so goedik denk dus iets zoals:
Gezien je beperkte budget zou ik er echt goed over nadenken of je wel de overstap wilt maken naar AM5
Ik denk dat je bij alles van < AMD 6000 al goed zit
3. moederbord: graag advies voor een linux compatibel.
Eigenlijk is het uitgangspunt, dat Linux tegenwoordig vrijwel overal op werkt. Ik ga vaak voor ASUS TUF vanwege prijskwaliteit. Maar de meeste drivers zijn toch combinatie van AMD / Realtek.
DDR4 pas niet op een moederbord wat compatibel is met een Ryzen 5 7600X3D, die zit namelijk op het platform van AM5, wat alleen maar werkt met DDR5.
graag jullie advies !
Beroeps brabander
Voor EU is deze pas vanaf morgen.gupfishy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:41:
Hoe bevalt de pre patch? Heb alleen gehoord dat de skill minder zijn geworden. Zelf lijkt me dat wel prettig. Was op een gegeven moment niet meer normaal hoeveel skills je had
Iemand vond het een goed idee om gelijk de eerste week dat housing beschikbaar was zijn tuin de decoreren met een bepaald kruis. (en bovenal, trots te presenteren in de Discord
Een ander semi-oud member die nog half als social in de Discord zat zag het allemaal gebeuren, was ook met stomheid geslagen, en had me Ondanks hun recruiting-stop direct een plekje aangeboden in zijn guild. Dus ben welgeteld 5 hele minuten guildloos geweest.
Hetgene waar ik nog het meest over in zit van het hele debacle is dat ik opnieuw moest beginnen met m'n huis inrichten.
We kunnen altijd eerst kijken op Twitch bij de US servers. Want die hebben het gister gekregen.gupfishy schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:41:
Hoe bevalt de pre patch? Heb alleen gehoord dat de skill minder zijn geworden. Zelf lijkt me dat wel prettig. Was op een gegeven moment niet meer normaal hoeveel skills je had
In ieder geval is het een mooi moment om alle addons weer opnieuw tegen het licht te houden. Misschien een "Light Pack" maken dit keer. Zonder te veel grote en zware addons erin.
Deze week ook maar Midnight aanschaffen zodat ik met de housing aan de slag kan. En natuurlijk de grote bag en bank schoonmaak.
Is er trouwens behoefte aan een Discord Kanaal op Tweakers of misschien een herlancering van de WoW Discord server? Wat denken jullie?
[ Voor 8% gewijzigd door junglebeast op 21-01-2026 08:05 ]
Jezus wat zijn er toch veel rotte mensen he. Hoe kan je zo'n kruis nou verdedigen. Gemiddeld WoW speler is ook wat ouder dus daar verwacht je dan meer van.Ischium schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 00:18:
Nou, na 8 jaar m'n hart en ziel er in gestoken te hebben, uit mijn (nu voormalige) guild gestapt...(Ondertussen paar weken terug al, net voor kerst.)
Iemand vond het een goed idee om gelijk de eerste week dat housing beschikbaar was zijn tuin de decoreren met een bepaald kruis. (en bovenal, trots te presenteren in de Discord) Dus die had ik ge-report aan blizzard, en uit de guild geknikkerd. En daar waren m'n mede officers het niet mee eens?! Die vonden dat ik te ver was gegaan, want "hij is onze vriend, en we reporten geen vrienden".
Twee andere guildies vonden het nodig om diegene ook te verdedigen "Tja, dat is nou eenmaal gewoon onze humor". Dus dat maakte de keuze om na 8 jaar weg te gaan eigenlijk vrij makkelijk, want mensen die dat soort dingen in hun tuin plempen zie ik niet als vrienden. En mensen die dat gedrag goedpraten en zich mee willen associëren even min.
Een ander semi-oud member die nog half als social in de Discord zat zag het allemaal gebeuren, was ook met stomheid geslagen, en had me Ondanks hun recruiting-stop direct een plekje aangeboden in zijn guild. Dus ben welgeteld 5 hele minuten guildloos geweest.(en mijn nieuwe guildies zijn echt stuk voor stuk schatjes
)
Hetgene waar ik nog het meest over in zit van het hele debacle is dat ik opnieuw moest beginnen met m'n huis inrichten.Oude guild was Horde, en m'n nieuwe Alliance. (ja ik weet dat je bijde kan hebben, maar wil uiteraard in de guild neighbourhood, en heb niet de resources voor beide atm)
Hopelijk heb je veel plezier in je nieuwe guild voor weer 8 jaar +
Ik zou het wel leuk vinden. Misschien beginnen met een discord kanaal en bij genoeg interesse opschalen naar een eigen server. Ik hoop wel dat er dan prettige en objectieve mods zijn. Ben ik het verleden juist weggegaan uit de tweakers/ wow discord om dat er zon rotte sfeer hing.junglebeast schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 07:59:
[...]
We kunnen altijd eerst kijken op Twitch bij de US servers. Want die hebben het gister gekregen.
In ieder geval is het een mooi moment om alle addons weer opnieuw tegen het licht te houden. Misschien een "Light Pack" maken dit keer. Zonder te veel grote en zware addons erin.
Deze week ook maar Midnight aanschaffen zodat ik met de housing aan de slag kan. En natuurlijk de grote bag en bank schoonmaak.
Is er trouwens behoefte aan een Discord Kanaal op Tweakers of misschien een herlancering van de WoW Discord server? Wat denken jullie?
Beroeps brabander
Ja op een gegeven moment was er alleen een vaste groep. Was net allemaal te veel gedoe. Maar gewoon beginnen met een kanaal, en dat kan ik wel aanvragen.Vuurvoske schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:50:
[...]
Ik zou het wel leuk vinden. Misschien beginnen met een discord kanaal en bij genoeg interesse opschalen naar een eigen server. Ik hoop wel dat er dan prettige en objectieve mods zijn. Ben ik het verleden juist weggegaan uit de tweakers/ wow discord om dat er zon rotte sfeer hing.
Oh blijkbaar is er een thread onder Spielerij.
https://discord.com/chann...51808/1216345839115436114
[ Voor 9% gewijzigd door junglebeast op 21-01-2026 09:16 ]
:strip_exif()/f/image/sky54uEngBwNRyf5B8O3NeWy.png?f=user_large)
Dit is me action bar met me hele Void DH kit
Kan bijna een boek lezen tussen me rotatie door.
ik wil WoW ook weer gaan op pakken, maar ik ben typisch zo'n persoon die niet houdt van lastige rotations. Maar een Hunter spreekt mij totaal niet aan. Vanilla WoW heb ik gedaan met een shaman (TBC ook) en die class trekt mij altijd nog! Alleen vraag ik me af hoe lastig de specs nu zijn om een beetje mee te komen.
Wel wat filmpjes gekeken wat betreft easy classes etc maar ik heb niet het idee dat shaman daar onder valt haha. Vanilla en TBC was ik vooral een healer, heb ik jaar of 2 geleden nog geprobeerd maar dat was echt niet te doen voor mij. Ben helaas niet zo snel meer en ik vond dat enorm complex, alles ging veel te snel. Ik hoop stiekem dat dit nu ook wat minder moeilijk wordt, maar dat gaan we dan nog wel zien.
Iemand tips voor de shaman class?
Shaman heeft een flinke rework volgens mij gehad nu vandaag en alle classes zijn eigenlijk vanaf vandaag makkelijker om te spelen. Maar zelf geen ervaring met de shaman momenteel.Tribunus schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:09:
Nou,
ik wil WoW ook weer gaan op pakken, maar ik ben typisch zo'n persoon die niet houdt van lastige rotations. Maar een Hunter spreekt mij totaal niet aan. Vanilla WoW heb ik gedaan met een shaman (TBC ook) en die class trekt mij altijd nog! Alleen vraag ik me af hoe lastig de specs nu zijn om een beetje mee te komen.
Wel wat filmpjes gekeken wat betreft easy classes etc maar ik heb niet het idee dat shaman daar onder valt haha. Vanilla en TBC was ik vooral een healer, heb ik jaar of 2 geleden nog geprobeerd maar dat was echt niet te doen voor mij. Ben helaas niet zo snel meer en ik vond dat enorm complex, alles ging veel te snel. Ik hoop stiekem dat dit nu ook wat minder moeilijk wordt, maar dat gaan we dan nog wel zien.
Als je echt shaman wil spelen zou ik eerst eens kijken naar elemental. Dat is denk ik de makkelijkste van de 3
Je kunt het nu eens uitproberen misschien? Alles is sinds vandaag helemaal anders geworden. Veel classes zijn een stuk simpeler geworden doordat een hoop abilities verwijderd zijn.Tribunus schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:09:
Nou,
edit, na even gespeeld te hebben op mn main dh, valt het wel redelijk mee met gewoon questen. Alleen merk ik wel dat er een ander issue is voor mij, en dat is dat ik de void dh niet echt ka doen omdat ik maar 1 warglaive heb, en niet direct weet hoe ik een redelijke vervanging kan krijgen. Geld ook voor mijn rogue, altijd combat geweest, 1 van de voordelen daarvan is dat je andere wapens kunt gebruiken, maar nu wil ik assassination proberen, maar moet ik daggers hebben.
[ Voor 51% gewijzigd door Bensel15 op 21-01-2026 13:12 ]
Maar heb zelf nog niets gezien of ervaren. Misschien vanavond eens wat dingen proberen
bedankt voor de input! aangezien de markt prijzen, heb ik gerealiseerd dat mijn budget te laag was voor wat ik wil bereiken.Vuurvoske schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 18:40:
Ik heb gereageerd onder je diverse opmerkingen / vragen en onderin
[...]
Je kan ook een tweedehands GAMEPC kopen met een 5700X3D erin kopen. Draait WoW dikke prima op en kan nog jaren mee. Haal je je budget. Check wel even dat er een goeie videokaart in zit. 16GB RAM is meer dan voldoende.
ik heb deze nou gebouwd (ja wel 50% durder
| # | Categorie | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600X3D Boxed | € 273,52 | € 273,52 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 9060 XT GAMING OC 16G | € 439,- | € 439,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black | € 129,- | € 129,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock Slim 2 | € 25,93 | € 25,93 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast RGB KF556C40BWA-16 | € 269,- | € 269,- |
| 1 | Voedingen | MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart | € 105,90 | € 105,90 |
| 1 | Interne SSD's | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 169,95 | € 169,95 |
| Totaal | € 1.561,30 | |||
[ Voor 47% gewijzigd door rekeewt op 21-01-2026 14:44 ]
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Echt enorm, nu al! Bijna twee keer zoveel mensen online als het drukste moment afgelopen tier in m'n oude guild afgelopen weken, Ik wist niet dat ingame /G nog bestond!Ricmaniac schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 08:05:
[...]
Hopelijk heb je veel plezier in je nieuwe guild voor weer 8 jaar +
Ik denk dat jij hiermee makkelijk nog een flink aantal jaren mee vooruit kan en er veel plezier aan gaat beleven!alfirin schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:40:
[...]
bedankt voor de input! aangezien de markt prijzen, heb ik gerealiseerd dat mijn budget te laag was voor wat ik wil bereiken.
ik heb deze nou gebouwd (ja wel 50% durder)
zou de GPU een goede optie zijn of een overkill? kan ik waarschijnlijk 1440p met deze bereiken ook?
# Categorie Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 5 7600X3D Boxed € 273,52 € 273,52 1 Moederborden ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI € 149,- € 149,- 1 Videokaarten Gigabyte Radeon RX 9060 XT GAMING OC 16G € 439,- € 439,- 1 Behuizingen Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black € 129,- € 129,- 1 Processorkoeling be quiet! Pure Rock Slim 2 € 25,93 € 25,93 1 Geheugen intern Kingston Fury Beast RGB KF556C40BWA-16 € 269,- € 269,- 1 Voedingen MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart € 105,90 € 105,90 1 Interne SSD's Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB € 169,95 € 169,95 Totaal € 1.561,30
Beroeps brabander
Ik heb nog geen reguliere character gespeeld, ben namelijk net pas terug in WoW.Bensel15 schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 10:30:
Deed net een follower dungeon (voor weekly quest). Waar ik voor prepatch er doorheen vloog met mij mage, was het nu best langzaam. Ik lijk een stuk minder damage te doen. Andere mensen dezelfde ervaring met hun class in pre-patch?
Had wel tijdens Remix een Alliance spriest gemaakt voor die Allied Races unlock. Maar de dps output daarvan is om te huilen. Of dat nou komt door de waardeloos gear na de stat squish (ilvl 102) of door de talent revamp, of beide. Ik ben er nog niet over uit. Wel dat ik er nu al geen plezier meer in heb om nog te spelen.
Misschien eens mijn oude spriest main van stal halen (lvl 50) en die door de TWW campaign jagen voor de Earthen unlock. En hopen dat met quests je wel redelijk gear krijgt.
Met de pre-patch ben ik nog geen vrienden, sommige dingen zijn toch weer even wennen en moet de UI nog even goed aanpassen, je ziet soms niet goed wat de vijanden casten maar ja dat zal even een dagje sleutelen worden.
Class balance is nu verschoven naar nieuwe max level van Midnight. Dus op TWW max level is het niet meer representatief.Postman schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 23:20:
[...]
Ik heb nog geen reguliere character gespeeld, ben namelijk net pas terug in WoW.
Had wel tijdens Remix een Alliance spriest gemaakt voor die Allied Races unlock. Maar de dps output daarvan is om te huilen. Of dat nou komt door de waardeloos gear na de stat squish (ilvl 102) of door de talent revamp, of beide. Ik ben er nog niet over uit. Wel dat ik er nu al geen plezier meer in heb om nog te spelen.
Misschien eens mijn oude spriest main van stal halen (lvl 50) en die door de TWW campaign jagen voor de Earthen unlock. En hopen dat met quests je wel redelijk gear krijgt.
Maar ik probeer dus content te spelen die scaled met je eigen lvl. En dat lijkt tenminste op lvl 80 compleet wack te zijn. Alsof je met lvl 80 een lvl 82 elite probeert te doen.JBplap schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 10:15:
[...]
Class balance is nu verschoven naar nieuwe max level van Midnight. Dus op TWW max level is het niet meer representatief.
Ik zou overwegen om in plaats van 1 stickje 16GB 5600Mhz RAM toch gewoon voor 32GB 6000Mhz te gaan, dan ben je echt klaar voor de komende jaren. Kost je nu wel even €150 extra.alfirin schreef op woensdag 21 januari 2026 @ 13:40:
[...]
bedankt voor de input! aangezien de markt prijzen, heb ik gerealiseerd dat mijn budget te laag was voor wat ik wil bereiken.
ik heb deze nou gebouwd (ja wel 50% durder)
zou de GPU een goede optie zijn of een overkill? kan ik waarschijnlijk 1440p met deze bereiken ook?
# Categorie Product Prijs Subtotaal 1 Processors AMD Ryzen 5 7600X3D Boxed € 273,52 € 273,52 1 Moederborden ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI € 149,- € 149,- 1 Videokaarten Gigabyte Radeon RX 9060 XT GAMING OC 16G € 439,- € 439,- 1 Behuizingen Fractal Design North - TG Clear Charcoal Black € 129,- € 129,- 1 Processorkoeling be quiet! Pure Rock Slim 2 € 25,93 € 25,93 1 Geheugen intern Kingston Fury Beast RGB KF556C40BWA-16 € 269,- € 269,- 1 Voedingen MSI MAG A850GL PCIE5 Zwart € 105,90 € 105,90 1 Interne SSD's Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 1TB € 169,95 € 169,95 Totaal € 1.561,30
EDIT: Deze kit is nog iets 'gunstiger' geprijsd.
WoW op 1440p gaat helemaal prima lukken met een 9060XT 16GB.
bedankt!Redblader schreef op donderdag 22 januari 2026 @ 13:42:
[...]
Ik zou overwegen om in plaats van 1 stickje 16GB 5600Mhz RAM toch gewoon voor 32GB 6000Mhz te gaan, dan ben je echt klaar voor de komende jaren. Kost je nu wel even €150 extra.
EDIT: Deze kit is nog iets 'gunstiger' geprijsd.
WoW op 1440p gaat helemaal prima lukken met een 9060XT 16GB.
Nvm, scheelt maar paar tientjes en stuk hogere latency.
[ Voor 23% gewijzigd door Postman op 22-01-2026 20:12 ]
Werd tot mijn verbazing toegelaten in een pug voor laatste 2 bosses op mythic. Was heel erg wennen qua rotatie etc ondanks dat ret paladin niet heel erg anders is. Voelde in ieder geval niet soepel. Mijn damage was ook echt laag vergeleken met een paar andere classes. Evokers deden 2x zoveel damage als andere classes leek het wel en volgens mij nog een paar die een stuk hoger op de meters stonden. Als ret paladin was het echt heel matig qua output. Ben zelf ook geen pro of zo, dus het was vast mogelijk om het een stuk beter te doen, maar goed, misschien ben ik gewoon te oud
Maar die mythic bosses vallen heel snel om. We deden skip naar de eennalaatste boss en die ging na 2 pogingen neer, bijna zonder mechanics te doen. Daarna Dimensius, maar toen was er een server shutdown en daarna was het over. Dus helaas die niet mee kunnen pakken.
Ik hoop dat ret paladin er straks in Midnight iets beter voor staat. Pre patch is pre patch natuurlijk, maar het was geen feest voor nu. Misschien nog maar wat andere classes uitproberen ook. Door remix heb ik nu ineens bijna alles op max level. Normaal heb ik maar 1 of 2 classes op max level, want geen tijd, dus luxepositie nu
Dus voor 7 euro heb ik Beta access, 3 days early access, twee pets, twee mounts, transmog set en 8 decor sets. Oh ja, en 1000 extra traders coins.
Ik vind het echt knap van Blizzard, dat ze 30 dagen bij de epic editie erbij geven. Dat maakt deze editie echt aantrekkelijker. Wanneer ik voor de Heroic editie zou gaan + 1 maand abo, dan zit ik op 83 euro.
[ Voor 27% gewijzigd door Toonen1988 op 24-01-2026 13:50 ]
Dat is natuurlijk met opzet zo gedaan. Decoy effect. Als je middelste variant maar onaantrekkelijk genoeg maakt gaat iedereen voor de duurste versieToonen1988 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 13:47:
Ik heb Midnight gekocht, ik ben voor de Epic editie gegaan. Bij de Epic editie krijg je nog eens 30 dagen erbij, dat moet je nog eraf trekken. Dan kom je uit op 77 euro. Voor de Herioc editie betaal je 70 euro.
Dus voor 7 euro heb ik Beta access, 3 days early access, twee pets, twee mounts, transmog set en 8 decor sets. Oh ja, en 1000 extra traders coins.
Ik vind het echt knap van Blizzard, dat ze 30 dagen bij de epic editie erbij geven. Dat maakt deze editie echt aantrekkelijker. Wanneer ik voor de Heroic editie zou gaan + 1 maand abo, dan zit ik op 83 euro.
Oh, mij hoor je niet klagen. Moest toch nog een maand erbij pakken, dus voor mij voordeliger. Dan ga ik voor die 7 euro voor de duurste editie.Dutchy007 schreef op zaterdag 24 januari 2026 @ 14:07:
[...]
Dat is natuurlijk met opzet zo gedaan. Decoy effect. Als je middelste variant maar onaantrekkelijk genoeg maakt gaat iedereen voor de duurste versie
Maargoed, ben nu ook met housing bezig geweest. Heb nog niet zoveel decor, en wil straks graag één stijl hebben.
:strip_exif()/f/image/cczeizFHbe08CemBOsSzNXp9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/snKChMrwU9Fvz3sM7oue3u6L.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/OC4WcdFnEXnp0SI7Wu2EO8t8.jpg?f=fotoalbum_large)
Enig idee hoe je die gordijnen weerspiegelt? Zodat ik ze aan beide kanten van het raam kan hangen. Je kunt ze wel draaien, maar niet weerspiegelen.
:strip_exif()/f/image/t81aykkyVIsxyOwptSJXt3Bj.jpg?f=fotoalbum_large)
Dan krijg je dit, ik moet het gordijn zien te spiegelen. Ook de grid komt niet helemaal overeen met de texture van de muren. Nu heb ik het raam gefixed, op de vorige screenshot was die niet gelijk met de texture van de muur.
[ Voor 28% gewijzigd door Toonen1988 op 25-01-2026 15:20 ]
Kan je geen antwoord geven op de laatste vraag, ben zelf ook net weer terug. Maar je kunt altijd inloggen en zonder actief abonnement spelen tot lvl 20. Uiteraard ook niet de TWW content, maar wel alles daarvoor. Wellicht een optie om even te proberen of het je echt bevalt.Luto schreef op zondag 25 januari 2026 @ 17:00:
Sinds het spelen van Fellowship heb ik best wel een WoW itch. Ben lang FF14 speler geweest maar het was voor mij iets te veel van hetzelfde na een aantal expacs. Ik heb WoW wel gespeeld 2.5 jaar gelden ongeveer, heb destijds DF afgemaakt en was toen max level. Stel ik wil nu weer spelen, kan ik dan gewoon inloggen en door TWW spelen om bij te zijn qua story?
9800X3D | Gigabyte 4070 Gaming OC | 32GB DDR5 | 5 TB storage | MSI B850 Tomahawk Max Wifi | Fractal Meshify 2 Compact | Windows 11 Pro
Moneyframe LUA error, ik kom er horendol van.nzall schreef op zondag 25 januari 2026 @ 20:23:
Soms snap ik echt niet waarom Blizzard bepaalde keuzes heeft gemaakt voor wat nu juist een secret value moet zijn. Een hoop spelers krijgen elke keer weer een foutmelding als ze over een item hoveren omdat Blizzard om één of andere reden besloten heeft dat de waarde in goud van een item een secret value moet zijn... like, the fuck? Zijn ze soms bezorgd dat spelers een competitief voordeel kunnen krijgen uit het feit dat een boss loot item een bepaalde vendor price heeft?
https://us.forums.blizzar...a-errors-on-hover/2231852
Voorlopig dan maar /console scriptErrors 0 gedaan. Nu heb ik wel iconen die beetje flashen, maar alles beter dan constant reload ui te doen.
Mijn grote probleem is alleen dat ik een crappy oude pc heb. Ryzen 3600, R9 290, 16GB DDR3. Das natuurlijk niet ideaal. Alleen een nieuwe pc bouwen alleen voor WoW (speel geen andere games eigenlijk) vindt ik eigenlijk een beetje zonde, zeker met de huidige prijzen.
Daarom dacht ik erover om Geforce Now te nemen en daarop te spelen. Hebben jullie enig idee of dat de moeite waard is? Ik heb glasvezel thuis, dus internetsnelheid zou het probleem niet moeten zijn. En voor €12 duurt het best een tijd tot ik op de €1000 zit die ik voor een nieuwe PC kwijt ben. Of verkijk ik me hier enorm op en ga ik bij raids problemen krijgen?
Ben zelf wel fan van GeForce Now, je kan het altijd een maandje proberen.Jacco91 schreef op maandag 26 januari 2026 @ 13:47:
Ik wil na een hele tijd weer gaan starten met WoW. Ik heb tussen 2006 en 2009 extreem veel gespeeld, maar ben daarna gestopt en wel vaker over nagedacht om weer te beginnen, maar toch nooit gedaan. Merk nu dat ik eigenlijk elke week wel een vrije avond heb en altijd maar series kijken is ook niks.
Mijn grote probleem is alleen dat ik een crappy oude pc heb. Ryzen 3600, R9 290, 16GB DDR3. Das natuurlijk niet ideaal. Alleen een nieuwe pc bouwen alleen voor WoW (speel geen andere games eigenlijk) vindt ik eigenlijk een beetje zonde, zeker met de huidige prijzen.
Daarom dacht ik erover om Geforce Now te nemen en daarop te spelen. Hebben jullie enig idee of dat de moeite waard is? Ik heb glasvezel thuis, dus internetsnelheid zou het probleem niet moeten zijn. En voor €12 duurt het best een tijd tot ik op de €1000 zit die ik voor een nieuwe PC kwijt ben. Of verkijk ik me hier enorm op en ga ik bij raids problemen krijgen?
Zelf nooit problemen ervaren en zo goed BF6 kunnen spelen en WoW.
Ideaal voor mij want zoals nu ben ik even druk met studie/werk/jong gezin maar als de studie is afgerond en weer iets meer tijd heb neem ik weer even een abbo.. ben van plan weer even een abbo te nemen als Midnight uit is
Edit: @Jacco91 al eens geprobeerd hoe het is om WoW te spelen op je huidige systeem? Wellicht met de laagste settings. Nogmaals: tot lvl 20 kun je gratis spelen, alleen een account nodig dat ooit al WoW gekocht had.
[ Voor 39% gewijzigd door Postman op 26-01-2026 16:03 ]
Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."
Classic + komt er sowieso aan in ieder geval zal wel tijdens Blizzcon worden announced, maar ben vooral benieuwd gezien ze het over volgende 20 jaar Warcraft hebben en iets wat we niet willen missen tijdens blizzcon, hoop toch op een WoW 2.0
Playstation 5
Normaal ben ik niet zo van die moderne cartoonfilmpjes, maar Blizzard is hier keigoed in. Ik vind die trailer van Coming Home echt iets hebben.
Housing is echt super goed uitgewerkt though. Echt tof hoe ze het geimplementeerd hebben in vergelijking met andere games. Al uren en uren in zitten.
Nu de state of azeroth even kijken
* London had zich voorgenomen WoW links te laten liggen
Had...
Paar dagen gratis spelen? Hoe, wat, waar?London schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 04:30:
Die paar dagen gratis spelen doen ze ook expres om toch weer even die kriebel te veroorzaken bij ex-heroïne... ehhh WoW verslaafden of niet dan
Je kan nu alle versies van WoW installeren en spelen zonder sub voor een paar dagen
[ Voor 45% gewijzigd door London op 30-01-2026 08:52 ]
Vruger, toen de bakken nog van hout waren en we moesten zoepe om de stoof aan te houden.
Nice! Ik was nog aan het twijfelen of ik voor dit weekend game time zou aanschaffen.London schreef op vrijdag 30 januari 2026 @ 08:49:
[...]
Je kan nu alle versies van WoW installeren en spelen zonder sub voor een paar dagen
[Afbeelding]
Gaat vrij snel als je gewoon zo'n raid farm groep joined. Al die epics die warbound zijn naar alts sturen om wat hogere gear op hen te hebben.
Moet nog 1 rare voor de achievement dat ik alle unieke gekilled moet hebben. was afk bij 1 kill en nu moet ik die hele rotatie weer afwachten
Maar man, merkte gisteren hoe erg je geprogrammeerd bent om bijv te reageren op weakauras of bepaalde warnings. Werd gewoon geraakt door de muur op de eerste boss omdat ik zat te slapen bijv
M+ was iets minder depressief om te doen qua damage dan de raid. Single target ret paladin is echt een grap op het moment. Gelukkig kon ik in de dungeons wel wat meedoen
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:43
* unhalted unit frames
* details (vind de skin gewoon mooier)
* leatrix plus
* dbm (nog wel buggy maar dat ligt ook aan blizzard.)
* platynator
* ActionBarTweakz
En dan zal er nog wel kleine dingen zijn voor zometeen als simcraft, raider io en mdt.
Ja, het is wat meer werk dan een pack als elvui en dan zou je ook voor de cooldown manager een arcui en voor raid frames danders frames kunnen pakken, maar het is voor mij de moeite waard.
Ik weet eigenlijk nu na wat jaren spelen beter wat ik wel en wat ik niet nodig heb en elvui... sorry, maar schandalig ergens hoe dominant ze zijn en performancewise je game geen goed doen. Daarnaast ben je met alles volledig afhankelijk van ze.
Eigenlijk begon ik een flinke tijd terug met het afbouwen van elvui, omdat plater en cells (komt misschien terug) veel beter waren.
Bugs zijn overigens standaard met prepatch, de game is ook nog niet af om gereleased te worden. Maar goed er wordt al een hoop gefixed.
De launch gaan we zien of het soepel verloopt. Zal uiteindelijk altijd wel iets mis gaan
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
WoW werkt goed op low-end of oudere computers. De instellingen zijn erg divers en je kunt zelfs de base (de gewone wereld) en raids/battlegrounds apart van elkaar instellen. In raids en battlegrounds heb je altijd te maken met meerdere spelers die tegelijkertijd magie gebruiken, waardoor de performance kan dalen. Dit gebeurt soms ook in de open wereld wanneer veel spelers bij elkaar komen, maar dat komt minder vaak voor en dan vooral bij events zoals het Midnight Twilight Ascension-event dat nu bezig is. Zelfs op een high-end computer merk je dit.Oxigeon schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 00:16:
Hoe zit het nu eigenlijk met de graphics? Zijn die ook al geupgrade naar midnight? Misschien moet ik dan ook maar eens spelen nu met die gratis dagen of de game überhaupt nog draait op mijn laptopje
Zo zag ik vanmiddag ook de framerate dalen toen we de rare bosses in het Midnight Twilight Ascension-event aan het doen waren terwijl ik een high-end PC heb. Maar ik speel dan wel WoW in native 4k en alles op de hoogste instellingen en ray tracing shadows.
Voor zover ik weet zijn er geen grote grafische upgrades gepland voor Midnight, voor zover ik weet.
[ Voor 5% gewijzigd door Toonen1988 op 31-01-2026 01:43 ]
De minimum en recommended requirements worden wel aangepast in Midnight, dus ik gok dat hij daar op doelt.Toonen1988 schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 01:40:
[...]
WoW werkt goed op low-end of oudere computers. De instellingen zijn erg divers en je kunt zelfs de base (de gewone wereld) en raids/battlegrounds apart van elkaar instellen. In raids en battlegrounds heb je altijd te maken met meerdere spelers die tegelijkertijd magie gebruiken, waardoor de performance kan dalen. Dit gebeurt soms ook in de open wereld wanneer veel spelers bij elkaar komen, maar dat komt minder vaak voor en dan vooral bij events zoals het Midnight Twilight Ascension-event dat nu bezig is. Zelfs op een high-end computer merk je dit.
Zo zag ik vanmiddag ook de framerate dalen toen we de rare bosses in het Midnight Twilight Ascension-event aan het doen waren terwijl ik een high-end PC heb. Maar ik speel dan wel WoW in native 4k en alles op de hoogste instellingen en ray tracing shadows.
Voor zover ik weet zijn er geen grote grafische upgrades gepland voor Midnight, voor zover ik weet.
Maar ik weet zelf ook niet waar het in zit. Heb mijn pc uit voorzorg ook een upgrade gegeven. Moet het alleen nog even in elkaar zetten
Daar bedoel ik inderdaad op. Wanneer is/wordt die patch doorgevoerd dat we met de nieuwe systeemeisen aan de gang moeten. Ik ga nu de komende 2 dagen nog maar eens wat vertoeven in AzerothRhahyrion schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 09:01:
[...]
De minimum en recommended requirements worden wel aangepast in Midnight, dus ik gok dat hij daar op doelt.
Maar ik weet zelf ook niet waar het in zit. Heb mijn pc uit voorzorg ook een upgrade gegeven. Moet het alleen nog even in elkaar zetten
[ Voor 6% gewijzigd door Oxigeon op 31-01-2026 12:38 ]
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Housing zou iets complexer moeten zijn. Daarnaast hebben ze een cap van 250 punten ingesteld. Je kunt maximaal 250 punten aan waarde in je tuin plaatsen. Kleine objecten zijn 1 punt, grotere 5 of zelfs 10. Ook lichtbronnen zijn zwaar beperkt en veel items kun je buiten niet plaatsen. De interieurcap kun je wel verhogen, maar de exterieurcap niet.Oxigeon schreef op zaterdag 31 januari 2026 @ 12:38:
[...]
Daar bedoel ik inderdaad op. Wanneer is/wordt die patch doorgevoerd dat we met de nieuwe systeemeisen aan de gang moeten. Ik ga nu de komende 2 dagen nog maar eens wat vertoeven in Azeroth
Dus misschien zou het hier te maken mee hebben.
Ik wil het spelen op de Legion Go, en zag dat er een addon bestaat dat '' Consoleport '' heet.
Echter als ik een instructie video volg waar ik de bestanden moet plaatsen etc. zie ik de hele AddOns knop niet, zowel in het main screen als de pauze knop in game. Mis ik hier iets? Ik heb al een beetje rond zitten zoeken, maar tot nu toe weinig resultaat.
Heb het vroeger eens gespeeld tot level 27, maar toen vond ik andere spellen interessanter. Nu toch de neiging om het nogmaals eens te proberen.
Edit: ik heb het nagekeken, het zou normaal up to date moeten zijn. Heb je het in de juiste locatie geplaatst?
[ Voor 22% gewijzigd door nzall op 31-01-2026 18:09 ]
/f/image/t1UXQaDjVtkMjMNyAdy5E9VF.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9Q4nYf4eSj6q6Sv3gUpevPuO.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xEon1eiAA0j0zXonTlUPtk6p.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/lPmn0OTaXcqlWQtQpKKybVZP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/R2PUrpALEOX3aPMt0K1W6gWb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4V1cfk21avWlRF50bH8ChQPe.jpg?f=fotoalbum_large)