Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-09 10:49
biggydeen2 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:16:
[...]

Een lage GPU load duid vaak op een CPU bottleneck. Een cpu hoeft niet op 100% te draaien om een bottleneck te zijn. Gezien de hoge load op 1 core lijkt het er op dat de CPU het probleem is. Ook speelt de snelheid van je RAM mee. Heb hetzelfde meegemaakt in andere games. Recent nog escape from tarkov. Cpu load rond de 60%, GPU wou niet hoger dan 50% wat ik ook deed. Na een CPU upgrade (i5 6600 naar i5 9600k@5ghz ging GPU gebruik naar 85% en met mem upgrade (2666 naar 3200mhz) ging GPU naar 100% met als resultaat verdubbeling in frames.

Draaien er nog andere zaken op de achtergrond mee?
Draait niks op de achtergrond mee. Andere CPU-intensieve spellen draaien overigens wel gewoon soepel.
RAM snelheid is gewoon 3600mhz zoals reccomended is voor de Ryzen 5 3600's. Dus het zou niet horen dat maar één thread van alle threads werkelijk gebruikt wordt door WoW. Dan zou elke CPU op de wereld een bottleneck vormen.
Reucht schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:49:
[...]

Je hebt precies toch een volledige reskin gedaan?
Ik begrijp je niet. Wat bedoel je met een volledige reskin?
hollandnick schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:44:
[...]

Ik kan niet geloven dat een processor van 200 euro, die qua score gelijk is aan een i7-10700 (al is de i7 10% sneller in single thread performance) en samen met een GTX3070 geen WoW op max aan kan? 8)7

@Valandin krijg je wel hogere FPS als je de graphics omlaag zet? Of de meest zware zoals shadows gewoon volledig uit zet? Zou het dan echt zo zijn dat zo een gemiddelde CPU voor WoW al een bottleneck is.....? |:(

ps. Deze config lijkt wel heel erg veel op die van jou, en zijn verhaal lijkt ook overeen te komen. Ik zou dus ook gewoon adviseren bepaalde graphics waar je niets aan hebt zoals dus shadows of water ( liquids ) omlaag te zetten
Nee, praktisch m'n hele guild heeft mindere specs maar draait het spel soepeler op.
Tussen High / Ultra blijft m'n FPS gelijk. Ik kan ook Resolution Scale op 4k zetten, ook dan blijft m'n FPS onveranderd. Als ik alles op Low zet, dan stijg ik naar 80-95 FPS, maar zakt m'n CPU/GPU gebruik nog verder naar beneden.

Zit echt met m'n handen in het haar.
-GPU Drivers gedeïnstalleerd (Ookal doet dit probleem zich alleen in WoW voor)
-Windows updates gedraaid (Moeite waard..)
-WoW verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
-WoW vers laten draaien zonder mijn WTF / Interface / Font folder. Dus helemaal clean. (Gaf +5 FPS)
Toen maar weer m'n settings teruggezet en nogsteeds hetzelfde gezeik 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 29-12-2020 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 15:35
Valandin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:20:

Ik begrijp je niet. Wat bedoel je met een volledige reskin?

-WoW vers laten draaien zonder mijn WTF / Interface / Font folder. Dus helemaal clean. (Gaf +5 FPS)
Die screenshots die je toont, gebruiken niet de standaard font en layout van WoW, vandaar mijn veronderstelling van een reskin a la ViksUI/FrostyUI bv.

Maar dan zou het probleem opgelost zijn bij een clean install (tenzij WoW alles bijhoudt van user settings) of bij het niet gebruiken van je WTF folder indien je dit correct hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-09 11:34
Ik heb de settings bij mijzelf even uitgeprobeerd, en als ik mijn settings op 10 zet krijg ik het volgende:

I7-2600k
GTX970
3440x1440
8GB DDR3
MX500 SSD

FPS
~51 in oribos
~50-60 in maldraxxus lvling
~60 in covenant building

Zonder shadows
~60-70 in oribos
~60-80 in maldraxxus lvling
~100 in covenant building

Vergeleken met jou heb ik een behoorlijk verouderd systeem....maar haal ik wel ongeveer dezelfde FPS. Dat slaat natuurlijk nergens op, maar ik heb dan ook geen hele reskin zoals iemand anders eerder aangaf.

Ik zie overigens dat je niet de standaard instellingen van "10" pakt? Ik zie dat jij een aantal settings hebt aangepast, is daar een reden voor?

[ Voor 13% gewijzigd door hollandnick op 29-12-2020 10:44 ]

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
Reucht schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:12:
[...]

Die screenshots die je toont, gebruiken niet de standaard font en layout van WoW, vandaar mijn veronderstelling van een reskin a la ViksUI/FrostyUI bv.

Maar dan zou het probleem opgelost zijn bij een clean install (tenzij WoW alles bijhoudt van user settings) of bij het niet gebruiken van je WTF folder indien je dit correct hebt gedaan.
Ah ja. Ik heb inderdaad een hoop aan de client getweaked. Maarja, als het daar aan lag zou 't met een fresh install verholpen moeten zijn. Ik zou nog een fresh OS install kunnen doen, maar dat is wel heel extreem voor een probleem dat puur en alleen in WoW optreed. Vooral gezien er op internet wel meer mensen met Ryzen's en RTX30x0 kaarten problemen ervaren.

Als je benieuwd bent; Dit is m'n UI
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GSlOlAR.jpg
hollandnick schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 10:33:
Ik heb de settings bij mijzelf even uitgeprobeerd, en als ik mijn settings op 10 zet krijg ik het volgende:

I7-2600k
GTX970
3440x1440
8GB DDR3
MX500 SSD

FPS
~51 in oribos
~50-60 in maldraxxus lvling
~60 in covenant building

Zonder shadows
~60-70 in oribos
~60-80 in maldraxxus lvling
~100 in covenant building

Vergeleken met jou heb ik een behoorlijk verouderd systeem....maar haal ik wel ongeveer dezelfde FPS. Dat slaat natuurlijk nergens op, maar ik heb dan ook geen hele reskin zoals iemand anders eerder aangaf.

Ik zie overigens dat je niet de standaard instellingen van "10" pakt? Ik zie dat jij een aantal settings hebt aangepast, is daar een reden voor?
Ja vreemd hé. Ik pak inderdaad niet de standaard instellingen maar heb verschillende "bang for buck" settings wat teruggeschaald om wat performance boosts mee te pakken. 't werkt alleen nog niet echt. haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Valandin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:20:
[...]

Draait niks op de achtergrond mee. Andere CPU-intensieve spellen draaien overigens wel gewoon soepel.
RAM snelheid is gewoon 3600mhz zoals reccomended is voor de Ryzen 5 3600's. Dus het zou niet horen dat maar één thread van alle threads werkelijk gebruikt wordt door WoW. Dan zou elke CPU op de wereld een bottleneck vormen.

Zit echt met m'n handen in het haar.
-GPU Drivers gedeïnstalleerd (Ookal doet dit probleem zich alleen in WoW voor)
-Windows updates gedraaid (Moeite waard..)
Toen maar weer m'n settings teruggezet en nogsteeds hetzelfde gezeik 8)7
De grap is dat de meeste CPU's een bottleneck vormen in shadowlands. Mijn GPU haalt 91% usage wat duid op een CPU bottleneck. En inderdaad mijn i5 9600k @5ghz draait 1 core op 100% continue. Oftewel een CPU bottleneck. En mijn 9600k op 5ghz is sneller dan jouw ryzen @ stock of OC single core. Dus als ik er al tegen aan loop dan je Ryzen dus zeker ook.

Dat heeft niks met settings of drivers te maken. Shadowlands is gewoon niet goed geoptimaliseerd qua CPU gebruik. Dat is algemeen bekend. Een dikke GPU gaat daar ook niks aan veranderen. Geloof je het nog steeds niet? Clock dan je CPU eens over (als je dat nog niet gedaan hebt) en je zult zien dat je GPU usage omhoog schiet en meer FPS hebt.

Je gaat dit dus ook niet oplossen met andere drivers, herinstallaties etc. Dat heeft geen zin want het probleem is nog steeds hetzelfde namelijk je CPU. Dus probeer eens je CPU over te clocken en kijk dan naar het resultaat. Ik heb dit al vaker meegemaakt en nu zelfs nog steeds ondanks een snelle CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SouLmaN
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 13:41
Valandin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:14:
[...]

Ah ja. Ik heb inderdaad een hoop aan de client getweaked. Maarja, als het daar aan lag zou 't met een fresh install verholpen moeten zijn. Ik zou nog een fresh OS install kunnen doen, maar dat is wel heel extreem voor een probleem dat puur en alleen in WoW optreed. Vooral gezien er op internet wel meer mensen met Ryzen's en RTX30x0 kaarten problemen ervaren.

[Afbeelding]

[...]

Ja vreemd hé. Ik pak inderdaad niet de standaard instellingen maar heb verschillende "bang for buck" settings wat teruggeschaald om wat performance boosts mee te pakken. 't werkt alleen nog niet echt. haha.
Gokje, maar heb je dit ook als je WoW op DX11 draait?

[ Voor 6% gewijzigd door SouLmaN op 30-12-2020 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
biggydeen2 schreef op woensdag 30 december 2020 @ 08:27:
[...]

De grap is dat de meeste CPU's een bottleneck vormen in shadowlands. Mijn GPU haalt 91% usage wat duid op een CPU bottleneck. En inderdaad mijn i5 9600k @5ghz draait 1 core op 100% continue. Oftewel een CPU bottleneck. En mijn 9600k op 5ghz is sneller dan jouw ryzen @ stock of OC single core. Dus als ik er al tegen aan loop dan je Ryzen dus zeker ook.

Dat heeft niks met settings of drivers te maken. Shadowlands is gewoon niet goed geoptimaliseerd qua CPU gebruik. Dat is algemeen bekend. Een dikke GPU gaat daar ook niks aan veranderen. Geloof je het nog steeds niet? Clock dan je CPU eens over (als je dat nog niet gedaan hebt) en je zult zien dat je GPU usage omhoog schiet en meer FPS hebt.

Je gaat dit dus ook niet oplossen met andere drivers, herinstallaties etc. Dat heeft geen zin want het probleem is nog steeds hetzelfde namelijk je CPU. Dus probeer eens je CPU over te clocken en kijk dan naar het resultaat. Ik heb dit al vaker meegemaakt en nu zelfs nog steeds ondanks een snelle CPU.
Best logisch wat je zegt, maar hoe verklaar je dan dat ik met mijn i7-2600k WoW op settings 10 kan spelen zonder problemen? Waarschijnlijk dropt mijn FPS in een grote dungeon of een WB met veel spelers wel, maar dat is ook wel te verwachten van dat oude beestje... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 10:15
Graphics card staat op auto detect. Kan het niet zijn dat die op de ryzen gpu draait? Kan je daar niet je gpu selecteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 15:12

Kevinr1989

I am the danger

Afgelopen 3 weken bezig geweest met raiden, voor het eerst sinds ICC in WOTLK. Aangezien ik in een casual guild zit is er besloten om 2 avonden te raiden, 3 uur per avond. In de eerste week slechts 3 bosses neer kunnen krijgen, inmiddels zitten we nu op 5/10 in 1 avond _/-\o_ het gaat vlot op deze manier, iedereen pakt het erg goed op. Enige nadeel, ik krijg zo weinig gear uit de raid dat mijn ilvl nog op 180 zit, maar dat deert de pret en performance verder niet (holy Pala) 😉

PS5: NeroProvocatore || Steam: Kevinr1989

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:49
Diigii schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:39:
[...]

Misschien beetje late reactie van mijn kant, maar klinkt inderdaad bekend in de oren met M+. Mensen wijzen je erg snel af, helaas. Een kleine reden is dat ik daarom ook Holy Paladin ben gaan spelen. Het makkelijkste is daarom een guild of mensen te zoeken waarmee je content kan doen (kan ook een casual guild zijn). Vooral deze expansion merk ik dat het voor sommige dingen (bijv. Heroic Raids) eigenlijk niet te doen is dat je zonder Discord de raid gaat doen (uitzonderingen daar gelaten dat je bijv. een Guild Raid joined oid).

Zelf gebruik ik de addon "Raider.IO". Deze laat de progression zien van mensen en dit geeft enige indicatie aan hoeveel content mensen al hebben gedaan. Je krijgt bijv. voor elke M+ dungeon/level die je doet punten, en dat is je Raider.IO score. Als je een beetje veel content hebt gedaan zit je al gauw boven de 500. Als ik echt keystones wil pushen (hogere Mythic+) dan zoek ik vaak wel goede mensen erbij.

Maar als ik guildies of andere mensen help als Holy Paladin, dan maakt mij de score van anderen niet zo heel erg uit ;)

Paladin is een erg leuke class, zowel Holy als Retribution! Een erge aanrader. Als ik wat anders zou kiezen zou het een Zandalari Troll Druid zijn, lijkt mij ook wel tof! Ook omdat het een hybride class is.

Vanavond gaan we met onze guild verder met Normal Raid (vorige week donderdag 1e 3 bosses gedaan + gecleared). We zijn een heerlijk relaxte guild, stap voor stap progressie maken, geeft een erg leuke sfeer. Ben nu zelf 201 ilevel en voor de Raid hopelijk nog een +11 M+ te clearen. Tot nu toe ging de +10 erg makkelijk moet ik zeggen (dat is het andere probleem wat mensen vaak hebben, gaan ze voor een +8 een 200+ ilevel vragen 8)7 ).
Lees toevallig dat je op stormscale speelt. Leuk! Horde of alliance?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 12:31
WouterL schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:01:
[...]

Lees toevallig dat je op stormscale speelt. Leuk! Horde of alliance?
Nice! Ik speel op dit moment als Horde, Blood Elf Holy Paladin :D
Van de week weer Raiding gedaan. 5/6 bosses gedowned met de guild in 1 run, gaat erg lekker! Sfeer is super tijdens de Raid, heerlijk gewoon :)

Vanavond Timewalking Ulduar gedaan, 100% een aanrader voor iedereen. Ik had zelf 6/7 pieces die dropte voor mij met een ilevel 200. Ongelofelijk wat een loot. Raid is goed te doen!

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin
jaydenjarno schreef op woensdag 30 december 2020 @ 15:28:
Graphics card staat op auto detect. Kan het niet zijn dat die op de ryzen gpu draait? Kan je daar niet je gpu selecteren?
Ryzen heeft geen GPU :P
Maar het komt dus door Nvidia Drivers. 460.89 geeft issues op WoW met de RTX30X0 serie.
Bluepost die aangaf dat je naar 457.51 moet gaan en DX11 moet gebruiken voorlopig.. Daar gaat 't weer goed op.

[ Voor 13% gewijzigd door Valandin op 01-01-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Laatst online: 22:49
Diigii schreef op donderdag 31 december 2020 @ 00:49:
[...]

Nice! Ik speel op dit moment als Horde, Blood Elf Holy Paladin :D
Van de week weer Raiding gedaan. 5/6 bosses gedowned met de guild in 1 run, gaat erg lekker! Sfeer is super tijdens de Raid, heerlijk gewoon :)

Vanavond Timewalking Ulduar gedaan, 100% een aanrader voor iedereen. Ik had zelf 6/7 pieces die dropte voor mij met een ilevel 200. Ongelofelijk wat een loot. Raid is goed te doen!
Geinig! ik ook horde. Welke guild zit je in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 12:31
WouterL schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 20:51:
[...]

Geinig! ik ook horde. Welke guild zit je in?
Ik zit in de guild <Council of Pepegas>. Nederlandstalige guild. Chille guild, chille mensen, en we zijn erg hard aan het groeien :D

Lekkere raids tot nu toe gehad (ook super relaxt, proberen ook iedereen een kans te geven om lekker mee te doen). Helaas afgelopen weken wat minder kunnen raiden vanwege de kerstdagen en oud/nieuw, maar dit in het nieuwe jaar oppakken! :D

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Laatst online: 07:06

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik dacht ik ga vandaag lekker Loremaster Pandaria doen, ben ik bij de quest "In the House of the Red Crane"...Bugged. NPC hangt in de lucht je kan er niet mee communiceren en de Sha of Despair spawned niet. Heerlijk

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
koelebobes schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:17:
Ik dacht ik ga vandaag lekker Loremaster Pandaria doen, ben ik bij de quest "In the House of the Red Crane"...Bugged. NPC hangt in de lucht je kan er niet mee communiceren en de Sha of Despair spawned niet. Heerlijk
Weet niet hoe snel de GM's tegenwoordig zijn maar voorheen kreeg je best snel antwoord. Die kunnen je dan ook verder helpen vaak als je een ticket aanmaakt.

Maar ook als je vliegt dan kan je er niks mee dus? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

hollandnick schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 15:59:
[...]

Weet niet hoe snel de GM's tegenwoordig zijn maar voorheen kreeg je best snel antwoord. Die kunnen je dan ook verder helpen vaak als je een ticket aanmaakt.

Maar ook als je vliegt dan kan je er niks mee dus? O-)
Ticket aangemaakt en getweet... ben heel benieuwd of ik ze kan bereiken of dat dit verholpen kan worden. De hele dag ben ik terug gegaan om te kijken of ik het had opgelost met het backtracken van andere quests. Maar helaas.. en telkens als ik er was moest ik tegen andere zeggen wacht maar niet hij is bugged :(

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
hollandnick schreef op maandag 28 december 2020 @ 10:57:
wait whut.....hoe dan XD dat is toch niet gezond meer haha 280m "uitgegeven" te hebben. Hoe komen ze uberhaubt aan die astronomisch hoge bedragen? :P Dat moet echt AH trading zijn lijkt mij
Tokens en vroeger Galliwix (heeft Scripe o.a. toegegeven eerder). Sponsorgelden dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4nt0m
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 19:50
Valandin schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 15:49:
[...]

Ryzen heeft geen GPU :P
Maar het komt dus door Nvidia Drivers. 460.89 geeft issues op WoW met de RTX30X0 serie.
Bluepost die aangaf dat je naar 457.51 moet gaan en DX11 moet gebruiken voorlopig.. Daar gaat 't weer goed op.
Heb je ook een link naar de desbtreffende bluepost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valandin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
koelebobes schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 18:45:
[...]

Ticket aangemaakt en getweet... ben heel benieuwd of ik ze kan bereiken of dat dit verholpen kan worden. De hele dag ben ik terug gegaan om te kijken of ik het had opgelost met het backtracken van andere quests. Maar helaas.. en telkens als ik er was moest ik tegen andere zeggen wacht maar niet hij is bugged :(
Mijn campaign quest was gebugged waardoor ik niet verder kon met m'n campaign. Kon hem ook niet abandonen. Heb 21 dagen op een reply moeten wachten.. Met een paar keer een automatisch gegenereerde reply van "Bestaat het probleem nog? Zo niet; Cancel je ticket!"

[ Voor 8% gewijzigd door Valandin op 03-01-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

Mijn reply is binnen, standaard antwoord met... Check wowhead , forums , reload ui , disable addons... Nee ja top dat gaat het echt verhelpen :) dat heb ik vandaag niet weer geprobeerd natuurlijk |:(

BTC €94.837,08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Na een lange tijd maar weer eens WoW opgestart en na addons/talents/heirlooms en spells uitgezocht te hebben vol goede moet met mijn lvl 30 priest healer in de queue voor een dungeon.
Net binnen en nog zonder buffs rent de tank al naar groep 1,2 en 3 met veel moeite de groep in leven gehouden behalve de tank die "heal heal heal" schreeuwt terwijl ik en ander spelers mobs op ons hebben...
Dus tank een res gegeven en voor hij weer tot leven was zat de hunter al op zijn mount om nog even een paar groepen te pullen en vervolgens is het de healer zijn schuld dat iedereen dood is.

2e dungeon ging goed, tank hield mijn mana in de gaten en pulde alleen als het kon en we waren er zo doorheen.

3e en 4e ging weer ongeveer net als 1, 10+ mobs pullen en geen aggro houden zodat iedereen inclusief ik mobs op zich heeft.

Tot zo ver mijn WoW avontuur, misschien volgend jaar maar eens weer proberen. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reucht
  • Laatst online: 09-09 15:35
Idanue schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:38:
Na een lange tijd maar weer eens WoW opgestart en na addons/talents/heirlooms en spells uitgezocht te hebben vol goede moet met mijn lvl 30 priest healer in de queue voor een dungeon.
Net binnen en nog zonder buffs rent de tank al naar groep 1,2 en 3 met veel moeite de groep in leven gehouden behalve de tank die "heal heal heal" schreeuwt terwijl ik en ander spelers mobs op ons hebben...
Dus tank een res gegeven en voor hij weer tot leven was zat de hunter al op zijn mount om nog even een paar groepen te pullen en vervolgens is het de healer zijn schuld dat iedereen dood is.

2e dungeon ging goed, tank hield mijn mana in de gaten en pulde alleen als het kon en we waren er zo doorheen.

3e en 4e ging weer ongeveer net als 1, 10+ mobs pullen en geen aggro houden zodat iedereen inclusief ik mobs op zich heeft.

Tot zo ver mijn WoW avontuur, misschien volgend jaar maar eens weer proberen. :|
Communiceren helpt... en indien niet, leaven en opnieuw queuen. Als healer heb je quasi insta queues.

Een (goede) guild kan ook helpen, maar eigenlijk moet je zorgen dat die mensen iets bij leren of in de volgende dungeon gebeurt hetzelfde met een andere healer.

PS: Zondagmiddag is kiddie time ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Nu online
Reucht schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:11:
[...]

Communiceren helpt... en indien niet, leaven en opnieuw queuen. Als healer heb je quasi insta queues.

Een (goede) guild kan ook helpen, maar eigenlijk moet je zorgen dat die mensen iets bij leren of in de volgende dungeon gebeurt hetzelfde met een andere healer.

PS: Zondagmiddag is kiddie time ;)
Dat communiceren probeer ik ook, ik mis echt de tijd dat je wel moest communiceren (pre dungeon finder) maar dat bijleren valt een beetje tegen als niemand reageert op de chat.
Als ik me nog bedenk dan misschien maar eens kijken voor een guild idd.

*note to self: geen dungeon finder op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Idanue schreef op zondag 3 januari 2021 @ 18:17:
[...]

Dat communiceren probeer ik ook, ik mis echt de tijd dat je wel moest communiceren (pre dungeon finder) maar dat bijleren valt een beetje tegen als niemand reageert op de chat.
Als ik me nog bedenk dan misschien maar eens kijken voor een guild idd.

*note to self: geen dungeon finder op zondag.
Ja wij kunnen natuurlijk niet zien hoe goed je bent in healen, of je wel alle skills gebruikt en op de juiste manier. Ik heb altijd healer gespeelt en ook op mijn paladin ben in wat dungeons gaan lvlen als healer maar ik heb eigenlijk nooit problemen om de groep in leven te houden. Ik denk meestal juist schiet eens op :+

Maar je hebt er zeker vervelende tanks tussen zitten die denken alles maar snel snel te moeten pullen en te doen.....zo ben ik laatst ook gewoon geleaved tijdens een dungeon en nam ik de straftijd maar voor lief want dat was gewoon niet leuk meer O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-09 22:41
Valandin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 12:14:
[...]

[Afbeelding]

[...]

Ik ervaar helemaal geen problemen en heb vrijwel dezelfde setup als jij.

Ryzen 3600
RTX 3060ti FE
G Skill trident z 3000Mhz
1tb m.2 SSD

Draai het spel zelf op 10 en haal in covenant building 110-120 FPS.

Al eens naar ja Anti-Aliasing gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Nu online
hollandnick schreef op maandag 4 januari 2021 @ 15:35:
[...]

Ja wij kunnen natuurlijk niet zien hoe goed je bent in healen, of je wel alle skills gebruikt en op de juiste manier. Ik heb altijd healer gespeelt en ook op mijn paladin ben in wat dungeons gaan lvlen als healer maar ik heb eigenlijk nooit problemen om de groep in leven te houden. Ik denk meestal juist schiet eens op :+

Maar je hebt er zeker vervelende tanks tussen zitten die denken alles maar snel snel te moeten pullen en te doen.....zo ben ik laatst ook gewoon geleaved tijdens een dungeon en nam ik de straftijd maar voor lief want dat was gewoon niet leuk meer O-)
4 jaar resto druid gespeeld in vanilla/TBC (Kara, Ony, BT, Gruul enz.) daarna enkele jaren holy/disc priest toen een paar jaar DPS maar toch blijf ik terug gaan naar healen. :P
Ervaring genoeg dus, addons en spells op orde maar met mijn lv 29 heb ik nog niet heel veel spells en vooral lastig als alle players damage krijgen en ik nog geen AoE heals heb.

Misschien had ik gewoon pech, later van de week maar weer een poging doen. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Idanue schreef op maandag 4 januari 2021 @ 18:30:
[...]

4 jaar resto druid gespeeld in vanilla/TBC (Kara, Ony, BT, Gruul enz.) daarna enkele jaren holy/disc priest toen een paar jaar DPS maar toch blijf ik terug gaan naar healen. :P
Ervaring genoeg dus, addons en spells op orde maar met mijn lv 29 heb ik nog niet heel veel spells en vooral lastig als alle players damage krijgen en ik nog geen AoE heals heb.

Misschien had ik gewoon pech, later van de week maar weer een poging doen. :Y
Haha ja ik ken de struggles....kom altijd weer terug naar een healing class ( holy pala / resto shaman vooral ) en ben begonnen met een priest die nu 19 is. Het kan ook goed komen door de lvl scaling, die is niet altijd helemaal op orde imo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bisamrat
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 17:40

Bisamrat

komt wel goed schatje

Het geen loot krijgen van mythic+ of raids (lfr, normal en heroic), begint mij aardig te irriteren. Zit al twee weken met dezelfde gear ondanks diverse pogingen. De vault is tot nu een ramp geweest met slechte trinkets en / of gear. De ingestoken tijd vs de rewards klopt echt voor geen meter in Shadowlands en irriteert me nu dus danig dat ik serieus overweeg mijn subscription niet te verlengen als deze afloopt. Snap echt niet dat Blizzard dacht dat dit een goed idee is.

Daarbij is de hoeveelheid anima welke je krijgt ook zeer laag. Terwijl je het voor zo'n beetje alles nodig hebt. Het is nog ergens dat het upgraden van je neck item in BFA. Snap niet echt dat mensen Shadowlands een verbetering vinden van BFA op het moment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Langolier
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-09-2022
*knip* niet doen...

[ Voor 80% gewijzigd door Geronimous op 09-01-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Bisamrat schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 07:59:
Het geen loot krijgen van mythic+ of raids (lfr, normal en heroic), begint mij aardig te irriteren. Zit al twee weken met dezelfde gear ondanks diverse pogingen. De vault is tot nu een ramp geweest met slechte trinkets en / of gear. De ingestoken tijd vs de rewards klopt echt voor geen meter in Shadowlands en irriteert me nu dus danig dat ik serieus overweeg mijn subscription niet te verlengen als deze afloopt. Snap echt niet dat Blizzard dacht dat dit een goed idee is.

Daarbij is de hoeveelheid anima welke je krijgt ook zeer laag. Terwijl je het voor zo'n beetje alles nodig hebt. Het is nog ergens dat het upgraden van je neck item in BFA. Snap niet echt dat mensen Shadowlands een verbetering vinden van BFA op het moment.
Ik herken me hier wel enigszins in... Zijn nu aantal weken aan het raiden en van de pakweg 20 bosses die we hebben neer gekregen slechts 1 loot gehad. Gelukkig was Ulduar gister een stuk vrijgeviger :P Blijf volhouden, aanhouder wint zeggen ze altijd ;) Met Mythics ook nooit geluk maar gister na 4 runs ook 3 stukjes loot. Het tij kan binnen no time keren ;)

Die Vault daarentegen... Wat een drama ding....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick

Ik kan het eigenlijk bijna niet geloven dat het zo moeizaam gaat? Ik heb ook niet veel geluk gehad met de raid laatst maar omdat de rest wat beter gegeared was toch een ring kunnen bemachtigen door /roll te doen met anderen. Ook in mythics heb ik ik een hele boel gedaan, van M0 tot M+3 en idd niet elke run loot maar toch wel weer een paar. Ook door met guild members deze runs te doen ging het loot sharen ook een stuk makkelijker. :9

De vault vind ik ook wel een mooie uitkomst! Door dus minmaal 4 mythics te doen of juist 10 in een week betekent gegarandeerd 2 of 3 pieces of loot. Ja hier zitten ook keys tussen helaas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xistance
  • Laatst online: 10-09 16:38
hollandnick schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 12:26:
[...]
De vault vind ik ook wel een mooie uitkomst! Door dus minmaal 4 mythics te doen of juist 10 in een week betekent gegarandeerd 2 of 3 pieces of loot. Ja hier zitten ook keys tussen helaas....
Nee hoor, je kan slechts één item kiezen uit de vault, hoeveel blokjes je ook unlocked hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Xistance schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 13:11:
[...]

Nee hoor, je kan slechts één item kiezen uit de vault, hoeveel blokjes je ook unlocked hebt.
Ja maar het 2e blokje of het 3e blokje op 1 rij geeft je wel 2 of 3 items, ook al kan je er maar 1 kiezen :+ Ben alleen nog nooit doorgegaan tot het 3e blokje ( te weinig tijd )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online

Ik snap het juist wel. In Classic ben ik blij als ik eindelijk m'n ring kan upgraden na 2 maanden.
In retail heb je dan al zo enorm veel loot voorbij zien komen dat niks meer bijzonder voelt, hoogstens de 1e 5 seconden na de drop ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinr1989

Kevinr1989

I am the danger

Ondanks dat de loot van raids niet rijkelijk vloeit kan je ook via pvp wat loot bemachtigen. Is niet altijd leuk of snel, maar kan ook een optie zijn. 🤔

Vandaag met wat guildies verschillende keys gedaan, van ilvl 180 naar 188 gegaan met 2 nieuwe loot en nieuwe legendary boots geupgrade van 190 naar 225 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 03:56
Ik moet zeggen dat ik meer had verwacht van Twisting Corridors. Ik had gehoopt dat het wat meer een uitdaging zou zijn. Natuurlijk zijn de eerste paar layers niet de lastigste, maar als ik de general chat las, dan hadden veel mensen al moeite met de bazen op vloer 12 en 18. Als Fire Mage gaat het echt helemaal nergens over. Mijn laatste run had ik 9 extra mirrors die Greater Pyroblast eruit pompten, ik had 5100% Fire Strike damage, 91 souls, Fire Juggler, 30% damage potion, 3x de Arcane/Frost/Fire 30% buff, plus een hele hoop andere zooi, in totaal 105 Anima Powers.

Het resultaat was een crit van bijna 3 miljoen damage van één enkele Fire Strike. Mijn vorig record was 2,5 miljoen damage, de layer 1 run. De vloer 18 baas was zo goed als een one-shot. Het is dat ik de Fire Strike moet voorbereiden.

Op zich is dat natuurlijk best komisch, maar iets meer uitdaging na een dik uur door die toren banjeren zou ook wel mogen, of in ieder geval een reward. Dat ze Soul Ash daar niet geven, soit, dat snap ik nog wel, dan is iedereen boos dat ze 18 vloeren moeten doen, maar layer 1, 3, 5 en 7 hebben geen enkel reward. Waarom geen Stygia, Anima, of een goed gevulde container met cloth/leather/ore/herbs/whatever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12-09 08:39
Hoeveel floors moet je doen voor de Bolvar quest? De volledige 18?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

MadDogMcCree schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 23:55:
Ik moet zeggen dat ik meer had verwacht van Twisting Corridors. Ik had gehoopt dat het wat meer een uitdaging zou zijn. Natuurlijk zijn de eerste paar layers niet de lastigste, maar als ik de general chat las, dan hadden veel mensen al moeite met de bazen op vloer 12 en 18. Als Fire Mage gaat het echt helemaal nergens over. Mijn laatste run had ik 9 extra mirrors die Greater Pyroblast eruit pompten, ik had 5100% Fire Strike damage, 91 souls, Fire Juggler, 30% damage potion, 3x de Arcane/Frost/Fire 30% buff, plus een hele hoop andere zooi, in totaal 105 Anima Powers.

Het resultaat was een crit van bijna 3 miljoen damage van één enkele Fire Strike. Mijn vorig record was 2,5 miljoen damage, de layer 1 run. De vloer 18 baas was zo goed als een one-shot. Het is dat ik de Fire Strike moet voorbereiden.

Op zich is dat natuurlijk best komisch, maar iets meer uitdaging na een dik uur door die toren banjeren zou ook wel mogen, of in ieder geval een reward. Dat ze Soul Ash daar niet geven, soit, dat snap ik nog wel, dan is iedereen boos dat ze 18 vloeren moeten doen, maar layer 1, 3, 5 en 7 hebben geen enkel reward. Waarom geen Stygia, Anima, of een goed gevulde container met cloth/leather/ore/herbs/whatever?
Dan heb je als fire mage meer geluk gehad als mij. Twisting Corridors level 1 heb ik niet gehaald. Alles tot en met floor 12 ging makkelijk, tot ik bij floor 13 aan kwam. Daar werd ik door elke random mob in 1 klap gedood. Daarbij komt ook nog eens dat het een floor was met platformen waardoor je geen afstand kan houden. Nou super leuk dus (not). De vijanden die mij one shoten waren niet eens elites, maar gewoon random trash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-08 12:47
stijn014 schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:33:
Hoeveel floors moet je doen voor de Bolvar quest? De volledige 18?
Helaas moet je inderdaad alle 18 floors af.

Hierboven lees ik dat een mage er doorheen blaast zonder enige moeite en ik als class die het redelijk makkelijk zou hebben ben gisteren gewiped op floor 16 na ruim anderhalf uur.

Geen touw aan vast te knopen, elke week/instance verschilt zo. Ik snap dat de Anima powers opzich een run kunnen maken of breken, maar het is wel frustrerend dat dit bij bv de Twisted Corridors pas duidelijk word als je 1.5 uur bezig bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Marshalty schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:45:
[...]

Helaas moet je inderdaad alle 18 floors af.

Hierboven lees ik dat een mage er doorheen blaast zonder enige moeite en ik als class die het redelijk makkelijk zou hebben ben gisteren gewiped op floor 16 na ruim anderhalf uur.

Geen touw aan vast te knopen, elke week/instance verschilt zo. Ik snap dat de Anima powers opzich een run kunnen maken of breken, maar het is wel frustrerend dat dit bij bv de Twisted Corridors pas duidelijk word als je 1.5 uur bezig bent.
Oef dat wist ik niet dat je gelijk alle 18 floors moet completen voor de quest :X Met mijn ele shaman heb ik tot nu toe elke layer 8 lachend gedaan, dus ik ben benieuwd hoe ver ik morgen ga komen voor de quest. Maar een crit van 2,5/3m zoals de mage hierboven heb ik nog niet kunnen evenaren haha

long live 100% uptime op de earth elemental. Je speelt in principe met een gratis tank die praktisch nooit gehealed hoeft te worden :P Of de endless barrage van instant casts lavabursts + procs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Bisamrat schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 08:43:
[...]

Dan heb je als fire mage meer geluk gehad als mij. Twisting Corridors level 1 heb ik niet gehaald. Alles tot en met floor 12 ging makkelijk, tot ik bij floor 13 aan kwam. Daar werd ik door elke random mob in 1 klap gedood. Daarbij komt ook nog eens dat het een floor was met platformen waardoor je geen afstand kan houden. Nou super leuk dus (not). De vijanden die mij one shoten waren niet eens elites, maar gewoon random trash.
Dat kan ik me eigenlijk nauwelijks voorstellen. Na de eerste 6 vloeren heb ik de basis al bij elkaar geschraapt om de powers de volgende floors enkel nog aan te dikken. Ook moet je niet enkel voor potency upgrades gaan. En je kan een Ravenous Cell gebruiken op die spookachtige mobs, dan kan je die zwarte meuk absorberen en word je zo goed als continu gehealed. Als het goed is heb je zeker dik 50 anima powers (normaal gesproken meer) na 12 floors, het lijkt me sterk dat daar geen enkele keuze survivability tussen heeft gezeten/

Het is wel aan te raden om zo veel mogelijk upgrades te kopen van Ve'nari. Ik heb zelf enkel de laatste nog niet, de upgrade die er voor zorgt dat je altijd minimaal een keuze uit twee hebt.

Je kan overigens de eerste floor steeds resetten, tot je de start vloer/power naar keuze hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door MadDogMcCree op 07-01-2021 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
MadDogMcCree schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:46:
[...]

Dat kan ik me eigenlijk nauwelijks voorstellen. Na de eerste 6 vloeren heb ik de basis al bij elkaar geschraapt om de powers de volgende floors enkel nog aan te dikken. Ook moet je niet enkel voor potency upgrades gaan. En je kan een Ravenous Cell gebruiken op die spookachtige mobs, dan kan je die zwarte meuk absorberen en word je zo goed als continu gehealed. Als het goed is heb je zeker dik 50 anima powers (normaal gesproken meer) na 12 floors, het lijkt me sterk dat daar geen enkele keuze survivability tussen heeft gezeten/

Het is wel aan te raden om zo veel mogelijk upgrades te kopen van Ve'nari. Ik heb zelf enkel de laatste nog niet, de upgrade die er voor zorgt dat je altijd minimaal een keuze uit twee hebt.

Je kan overigens de eerste floor steeds resetten, tot je de start vloer/power naar keuze hebt.
De eerste power bij de ingang is toch altijd dezelfde? Alleen de soort floors/vijanden die je krijgt verandert? Tenminste ik heb ooit 4x achter elkaar reset en kreeg dezelfde power....een vrij nutteloze en dacht toen dat die dus vast stond. Alleen het "thema" van de floor wijzigde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
hollandnick schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 15:09:
[...]

De eerste power bij de ingang is toch altijd dezelfde? Alleen de soort floors/vijanden die je krijgt verandert? Tenminste ik heb ooit 4x achter elkaar reset en kreeg dezelfde power....een vrij nutteloze en dacht toen dat die dus vast stond. Alleen het "thema" van de floor wijzigde
Dit geldt niet voor Twisting Corridors, je kan direct er terug uit en opnieuw verversen. Overigens kan dat ook enigszins met gewone wings, alleen moet je dan de eerste vloer wel even uithalen, dan kan je eruit bij de 2e vloer en krijg je keuze uit nieuwe anima powers. Je moet uiteraard dan wel weer op de eerste vloer starten.

Edit, 7 stacks aan Flamestrike 850% damage bonus op layer 3 TC, nu met alle bonus damage een crit van 5 miljoen damage. Morgen unlock ik de laatste upgrade via Ve'nari, dan krijg ik nog meer keuze. Op layer 8 heeft de laatste baas iets minder dan 50 miljoen damage bij 5 spelers. Nu weet ik niet hoe dat precies schaalt naar 1 speler, maar het vooruitzicht is in ieder geval niet bijzonder lastig.

[ Voor 21% gewijzigd door MadDogMcCree op 07-01-2021 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:22
Ben nu inmiddels een tijdje aan het spelen met mijn mage, inmiddels wat normal raids gedaan en met de guild nu Sludgefest down. Moet zeggen dat ik raids wel echt heel leuk vind! Keys is nog steeds niet mijn ding maar ik zit vooral ook met mijn lage DPS.

Als frost mage had ik de rotation wel redelijk op orde (is nou ook niet erg ingewikkeld) maar de DPS was echt droevig, om te janken. Ik zal vast niet heel goed spelen maar frost is echt te slecht qua dps.

Dus ik ben nu Venthyr fire mage, ook niet perfect maar ik hoop dat ze frost binnenkort iets buffen... Zal wel niet maar ik heb nog geen zin om naar Night Fae te wisselen. Erg jammer want ik vind frost vele malen leuker om te spelen.

Fire is echt niet mijn ding. Ik verkloot de rotation constant. Vergeet Combustion op cooldown en als ik het opmerk zijn alle fireblast charges al op CD. Daarnaast vergeet ik constant Phoenix flames als ik buiten combust tijd zit. En het wordt al helemaal niets als we het over AoE hebben. Ik ben echt verschrikkelijk slecht met deze spec. Ook hier krijg ik matige DPS eruit. Ik weet dat ik zaken vergeet etc maar ik snap nog steeds niet waarom ik ook hier lage DPS doe.

Begint wel te frustreren nu. Speel een spec die ik niet leuk vind, maar die beter DPS doet als de spec die ik wel leuk vind. En dit alles terwijl ik veel fouten maak. Zou fire best leuk kunnen vinden als ik er maar wat beter in zou worden. Geen idee hoe ik dit nu kan verbeteren buiten het nog meer spelen om.

Iemand wellicht wat tips en tricks omtrent fire? Zit er nu zelfs aan te denken om maar een andere class te levelen. Heb een shaman op level 60 maar healen blijkt niet mijn ding, en daarnaast is er in mijn guild geen tekort aan healers. Wellicht een hunter? Heb alleen niets met pets, lijkt me verder wel leuke class. Druid lijkt me hopeloos ingewikkeld met alle verschillende opties en shapeshifts. Warlocks zijn er erg veel..

Begin het spel plezier een beetje te verliezen en daar baal ik van... En dat komt door mijn performance...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
Zelf inmiddels 2 layers gedaan van Twisted Corridors. Als destro warlock nog niet heel moeilijk, maar we gaan zien waar het langzaamaan naartoe gaat :)
Een van mijn guildies had iig tijd over en heeft layer 8 kunnen doen en heeft dus ook al de mount.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
Tribunus schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:37:
Ben nu inmiddels een tijdje aan het spelen met mijn mage, inmiddels wat normal raids gedaan en met de guild nu Sludgefest down. Moet zeggen dat ik raids wel echt heel leuk vind! Keys is nog steeds niet mijn ding maar ik zit vooral ook met mijn lage DPS.

Als frost mage had ik de rotation wel redelijk op orde (is nou ook niet erg ingewikkeld) maar de DPS was echt droevig, om te janken. Ik zal vast niet heel goed spelen maar frost is echt te slecht qua dps.

Dus ik ben nu Venthyr fire mage, ook niet perfect maar ik hoop dat ze frost binnenkort iets buffen... Zal wel niet maar ik heb nog geen zin om naar Night Fae te wisselen. Erg jammer want ik vind frost vele malen leuker om te spelen.

Fire is echt niet mijn ding. Ik verkloot de rotation constant. Vergeet Combustion op cooldown en als ik het opmerk zijn alle fireblast charges al op CD. Daarnaast vergeet ik constant Phoenix flames als ik buiten combust tijd zit. En het wordt al helemaal niets als we het over AoE hebben. Ik ben echt verschrikkelijk slecht met deze spec. Ook hier krijg ik matige DPS eruit. Ik weet dat ik zaken vergeet etc maar ik snap nog steeds niet waarom ik ook hier lage DPS doe.

Begint wel te frustreren nu. Speel een spec die ik niet leuk vind, maar die beter DPS doet als de spec die ik wel leuk vind. En dit alles terwijl ik veel fouten maak. Zou fire best leuk kunnen vinden als ik er maar wat beter in zou worden. Geen idee hoe ik dit nu kan verbeteren buiten het nog meer spelen om.

Iemand wellicht wat tips en tricks omtrent fire? Zit er nu zelfs aan te denken om maar een andere class te levelen. Heb een shaman op level 60 maar healen blijkt niet mijn ding, en daarnaast is er in mijn guild geen tekort aan healers. Wellicht een hunter? Heb alleen niets met pets, lijkt me verder wel leuke class. Druid lijkt me hopeloos ingewikkeld met alle verschillende opties en shapeshifts. Warlocks zijn er erg veel..

Begin het spel plezier een beetje te verliezen en daar baal ik van... En dat komt door mijn performance...
Kan je misschien wat cijfers posten en je ilvl die je hebt? Daarnaast spec je wel zoals aangegeven wordt door Icy Veins? Maar ook wanneer je Icy Veins volgt moet je zelf ook je eigen verstand gebruiken :P ( maar dat geven ze ook aan ) Zo weik ik lichtelijk af van wat ze zeggen ( elemental shaman ) waardoor ik zelf hogere DPS haal, puur omdat ik het fijner vind spelen.

Dingen die veel helpen als je echt gaan min/maxen is de Covenant die je kiest ( voor een ele shamman maakt het echt uit ) en voor welke legendary je gaat. Ook zorgen dat je in iedergeval in de richting van de juiste secondary stats gaat is weer een boost, al moet je je daar niet blind op staren tenzij je volledig HC geared hebt en je alleen nog secondary stats kán upgraden.

Oh en ik ben biased, maar waarom ga je niet DPS proberen op je shaman? Ik vind elemental erg leuk spelen al is mijn class ( volgensmij ) ook niet 1 van de beste DPS classes. In mijn guild ben ik vaak de top 3 qua dmg done / dps. Maar dat kan ook zijn omdat ik extreem competitief ben :X O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
hollandnick schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:54:
[...]

Kan je misschien wat cijfers posten en je ilvl die je hebt? Daarnaast spec je wel zoals aangegeven wordt door Icy Veins? Maar ook wanneer je Icy Veins volgt moet je zelf ook je eigen verstand gebruiken :P ( maar dat geven ze ook aan ) Zo weik ik lichtelijk af van wat ze zeggen ( elemental shaman ) waardoor ik zelf hogere DPS haal, puur omdat ik het fijner vind spelen.

Dingen die veel helpen als je echt gaan min/maxen is de Covenant die je kiest ( voor een ele shamman maakt het echt uit ) en voor welke legendary je gaat. Ook zorgen dat je in iedergeval in de richting van de juiste secondary stats gaat is weer een boost, al moet je je daar niet blind op staren tenzij je volledig HC geared hebt en je alleen nog secondary stats kán upgraden.

Oh en ik ben biased, maar waarom ga je niet DPS proberen op je shaman? Ik vind elemental erg leuk spelen al is mijn class ( volgensmij ) ook niet 1 van de beste DPS classes. In mijn guild ben ik vaak de top 3 qua dmg done / dps. Maar dat kan ook zijn omdat ik extreem competitief ben :X O-)
Mijn iLVL is 188 dus niet heel erg hoog (doe ook geen M+ omdat ik ongelofelijk baal van mijn lage DPS en andere mensen dus niet tot last wil zijn) Ik begrijp uiteraard dat je wel moet spelen om te verbeteren maar ik zou liever met M+ starten wanneer ik wat beter de rotation onder de knie heb. Dat is ook de reden dat ik baal van het feit dat Frost gewoonweg niet viable is als je een beetje wilt meedoen met DPS. Maargoed, ook met Fire sta ik onderaan de DPS lijst (maar nu wel boven de tank in plaats van onder de tank 8)7 )

Heb even in warcraftlogs gekeken, en mijn DPS is:
Huntsman: 3,115.3 (iets hoger door de 2e add i guess)
Hungering: 2,475.1
Lady: 2,248.9 (1 of 2 keer de orbs moeten doen)

Zo even wat stats. Als ik een quick sim doe zou ik 40XX DPS moeten kunnen halen. Mag toch duidelijk zijn dat ik dat zeker niet haal :'( Vervelende is dat door mij mee te nemen de raid gewoon niet de potentie heeft die er zou moeten zijn.

Shaman is een erg leuke class, ook wel mooie visuals etc. Ik heb alleen de mage gekozen omdat ik niet echt veel tijd heb. En de mage heeft heel veel tools om het leven makkelijk te maken binnen WOW. Daarnaast is het een grote time sync om bijvoorbeeld meerdere classes te spelen. Heb helaas niet zo heel veel tijd.

Ik ben overigens echt geen min/maxer, en dat ik laatste sta op de DPS boeit me niet zo heel erg, 1 moet de laatste zijn. Maar nu is het verschil zo groot dat ik het gevoel heb de raid op te houden (mijn guild vind het overigens niet erg, ze nemen me toch mee)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
Tribunus schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:31:
[...]

Mijn iLVL is 188 dus niet heel erg hoog (doe ook geen M+ omdat ik ongelofelijk baal van mijn lage DPS en andere mensen dus niet tot last wil zijn) Ik begrijp uiteraard dat je wel moet spelen om te verbeteren maar ik zou liever met M+ starten wanneer ik wat beter de rotation onder de knie heb. Dat is ook de reden dat ik baal van het feit dat Frost gewoonweg niet viable is als je een beetje wilt meedoen met DPS. Maargoed, ook met Fire sta ik onderaan de DPS lijst (maar nu wel boven de tank in plaats van onder de tank 8)7 )

Heb even in warcraftlogs gekeken, en mijn DPS is:
Huntsman: 3,115.3 (iets hoger door de 2e add i guess)
Hungering: 2,475.1
Lady: 2,248.9 (1 of 2 keer de orbs moeten doen)

Zo even wat stats. Als ik een quick sim doe zou ik 40XX DPS moeten kunnen halen. Mag toch duidelijk zijn dat ik dat zeker niet haal :'( Vervelende is dat door mij mee te nemen de raid gewoon niet de potentie heeft die er zou moeten zijn.

Shaman is een erg leuke class, ook wel mooie visuals etc. Ik heb alleen de mage gekozen omdat ik niet echt veel tijd heb. En de mage heeft heel veel tools om het leven makkelijk te maken binnen WOW. Daarnaast is het een grote time sync om bijvoorbeeld meerdere classes te spelen. Heb helaas niet zo heel veel tijd.

Ik ben overigens echt geen min/maxer, en dat ik laatste sta op de DPS boeit me niet zo heel erg, 1 moet de laatste zijn. Maar nu is het verschil zo groot dat ik het gevoel heb de raid op te houden (mijn guild vind het overigens niet erg, ze nemen me toch mee)
Waar baseer je het op dat je dps rond de 4k zou moeten halen? Met mijn gear (ilvl193) haal ik ook ongeveer wat jij hebt, soms iets meer soms iets minder. Dat ligt natuurlijk aan de boss fight. Maar ik was in de veronderstelling dat dit gewoon redelijk normale DPS is?

Zijn degene in je guild die 1k meer dps halen niet gewoon veel beter gegeared? :?

edit- En uiteraard gaat het ook altijd wel om de overall dmg output die je doet op een boss. Wij als ranged moeten nou eenmaal ook vaker lopen waardoor we casts doorbreken, niet zoals bij melee. Of zoals je zegt de orbs wegbrengen ( lang leve ghost wolf hehe ) dus staar je niet blind op DPS direct maar ook naar dmg output in een hele fight

[ Voor 7% gewijzigd door hollandnick op 08-01-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
hollandnick schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Waar baseer je het op dat je dps rond de 4k zou moeten halen? Met mijn gear (ilvl193) haal ik ook ongeveer wat jij hebt, soms iets meer soms iets minder. Dat ligt natuurlijk aan de boss fight. Maar ik was in de veronderstelling dat dit gewoon redelijk normale DPS is?

Zijn degene in je guild die 1k meer dps halen niet gewoon veel beter gegeared? :?

edit- En uiteraard gaat het ook altijd wel om de overall dmg output die je doet op een boss. Wij als ranged moeten nou eenmaal ook vaker lopen waardoor we casts doorbreken, niet zoals bij melee. Of zoals je zegt de orbs wegbrengen ( lang leve ghost wolf hehe ) dus staar je niet blind op DPS direct maar ook naar dmg output in een hele fight
Ik weet niet wat veel beter is qua gear (ik heb geen idee wat percentueel een paar i levels aan verschil maakt) maar het ligt uiteraard ook aan de boss fights. Maar als ik naar hungering kijk (wat een single target fight is) zie ik de Shadow Priest op 4K dps zitten (i level 202) en over het algemeen hebben alle andere raid members wel ilvl 197.

Als ik kijk op warcraftlogs in hetzelfde ilevel niveau dan zie ik de top 1000 boven de 3.2K dps. Het zou dus zeker mogelijk moeten zijn om behoorlijk wat meer DPS er uit te krijgen.

die 4K basseer ik overigens op een sim via raidbots en de rest van de informatie haal ik van warcraftlogs. Op zich wel handige websites om eens te kijken wat er mogelijk zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servival7
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 02-07 14:26
@Tribunus mocht je ooit nog fire overwegen.
Misschien heb je wat aan mijn n00b combust macro. Als je alle phoenix flames en fireblast charges hebt hoef je alleen maar de macro knop te spammen en je vuurt automatisch al je pryo's af.

code:
1
2
3
/use 14
/castsequence reset=30 Combustion,Fire Blast, Fire Blast, Pyroblast, Phoenix Flames, Pyroblast, Fire Blast, Pyroblast, Phoenix Flames, Pyroblast, Fire Blast, Pyroblast, Phoenix Flames, Pyroblast
/cancelqueuedspell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
@servival7 Thanks :) Al zou ik deze zelf wat anders inrichten (precast fireball en na x sec Combu > FB > PB en door. Denk dat je er dan 1 extra PB uitknalt)

Ik wist niet dat je via macros op deze manier ook spells kon gebruiken. Ga deze zeker even proberen!

edit: Use 14 is dan een trinket slot?

[ Voor 7% gewijzigd door Tribunus op 08-01-2021 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 17:06
Tribunus schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:37:

Om de rotatie een beetje onder de knie te krijgen zou je de Hellkili addon kunnen installeren. Die kun je dan een paar dagen gebruiken om aan de rotatie te wennen. Ook scheelt het veel om je (DPS) cooldowns op het juiste moment te gebruiken.

Om de combustion procs beter in de gaten te houden kun je een addon als 'Tell me When' of 'WeakAura's' kunnen gebruiken.

Ik gebruik zelf 'Tell me When'. WeakAura's heeft me iets te veel toeters en bellen :)

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 19:49
hollandnick schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 11:54:
[...]
Dingen die veel helpen als je echt gaan min/maxen is de Covenant die je kiest ( voor een ele shamman maakt het echt uit ) en voor welke legendary je gaat.
Welke Covenant is het beste voor Ele Shammy dan? Ik lees tegengestelde berichten dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Ryur schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:15:
[...]

Welke Covenant is het beste voor Ele Shammy dan? Ik lees tegengestelde berichten dus :)
Ben zelf voor Necrolord gegaan, als ik mij goed heb ingelezen is dit op het moment de beste.
Geeft je goeie defensive en spell die tegelijkertijd je lava burst een buff geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
Ryur schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 17:15:
[...]

Ik heb de andere nog niet geprobeerd maar Necrolord is wel erg goed. Vooral met de conduit dat de covenant spell 25% kans heeft om te resetten. De spell geeft een instant voor de volgende lavaburst ( en een LB voor elke target met een flameshock ) + het zet een flameshock op een target. Als je dan ook nog de legendary pakt die bij een earth shock de volgende LB instant cast maakt + 20% dmg is dat wel een leuke combo.

Voorheen gebruikte ik ook nog Echoing Shock als talent voor nog een instant cast ( + LB procs ) maar die heb ik vervangen voor Elemental Blast. Maar het verschil in DPS heb ik nog niet echt getest.

Welke covenant gebruik jij nu dan, en welke voordelen biedt deze voor een shaman?
Rotinomm schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 18:11:
[...]

Ben zelf voor Necrolord gegaan, als ik mij goed heb ingelezen is dit op het moment de beste.
Geeft je goeie defensive en spell die tegelijkertijd je lava burst een buff geeft.
De defensive spell is idd ook een leuke. Bij Mythics kom ik soms fights door waardoor ik door de shield van +- 16k geen dmg heb ontvangen, waardoor de healer mij dus ook niet hoefde te healen. Bij raids is deze skill wat minder bruikbaar maar toch een gratis shield :P
Tribunus schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 14:49:
[...]

Ik weet niet wat veel beter is qua gear (ik heb geen idee wat percentueel een paar i levels aan verschil maakt) maar het ligt uiteraard ook aan de boss fights. Maar als ik naar hungering kijk (wat een single target fight is) zie ik de Shadow Priest op 4K dps zitten (i level 202) en over het algemeen hebben alle andere raid members wel ilvl 197.

Als ik kijk op warcraftlogs in hetzelfde ilevel niveau dan zie ik de top 1000 boven de 3.2K dps. Het zou dus zeker mogelijk moeten zijn om behoorlijk wat meer DPS er uit te krijgen.

die 4K basseer ik overigens op een sim via raidbots en de rest van de informatie haal ik van warcraftlogs. Op zich wel handige websites om eens te kijken wat er mogelijk zou moeten zijn.
Ik ben ook maar eens gaan kijken naar warcraftlogs en vergeleken met de elemental shamans kom ik goed mee, dus dat scheelt dan weer. Maar als ik kijk ( kan alleen de eerste boss zien ) voor Shriekwing dan komt de frost mage dmg en de fire mage dmg toch overeen met wat jij schetst? Ik denk dat je prima dps doet voor jou ilvl hoor

2.4k voor de hoogste frost, al zijn het niet veel stats ( verklaart ook waarom niemand voor frost kiest )
3.1k voor de hoogste fire. Maar dat zakt ook heel snel af naar onder...

[ Voor 57% gewijzigd door hollandnick op 09-01-2021 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
Nu level 49,5 en denk toch shadowland halen. Als je dit haalt krijg je dan een soort startquest om shadowland te starten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
jaydenjarno schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 16:01:
Nu level 49,5 en denk toch shadowland halen. Als je dit haalt krijg je dan een soort startquest om shadowland te starten?
Jep. Startquest is dan aan het voet van Stormwind Keep (als je Alliance bent tenminste, Horde weet ik niet).
Kan je al vanaf 48 aan beginnen.

En dan begint SL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribunus
[...]

Ik ben ook maar eens gaan kijken naar warcraftlogs en vergeleken met de elemental shamans kom ik goed mee, dus dat scheelt dan weer. Maar als ik kijk ( kan alleen de eerste boss zien ) voor Shriekwing dan komt de frost mage dmg en de fire mage dmg toch overeen met wat jij schetst? Ik denk dat je prima dps doet voor jou ilvl hoor

2.4k voor de hoogste frost, al zijn het niet veel stats ( verklaart ook waarom niemand voor frost kiest )
3.1k voor de hoogste fire. Maar dat zakt ook heel snel af naar onder...
Ik denk dat jij bij logs nog kijkt naar de mythic varianten. Dps op normal en heroic zijn uiteraard hoger. Ik vergelijk zelf met normal (en dan zeer zeker niet de hoogste, want dat is 210+ ilvl guilds die het doen met hun ogen dicht)

Mijn dps is dan nog steeds erg laag. Rond hetzelfde ilvl zitten veel toch rond de 3.5k

Je kan bovenin kiezen voor welke difficulty je de logs wilt zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Tribunus schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 17:35:
[...]

Ik denk dat jij bij logs nog kijkt naar de mythic varianten. Dps op normal en heroic zijn uiteraard hoger. Ik vergelijk zelf met normal (en dan zeer zeker niet de hoogste, want dat is 210+ ilvl guilds die het doen met hun ogen dicht)

Mijn dps is dan nog steeds erg laag. Rond hetzelfde ilvl zitten veel toch rond de 3.5k

Je kan bovenin kiezen voor welke difficulty je de logs wilt zien
Je hebt inderdaad gelijk en ik zie dat het aan een aantal factoren ligt. Ook ik heb de sim gedraaid en kwam de eerste keer uit op 4.3k dps ( training dummy, stilstaand dps ). Toen dacht ik ook hoe dan..... Ik heb echt mijn best gedaan en kwam niet hoger dan 3.3k ( heb het aantal casts gelijk gehouden met de sim ). Hierop zag ik dat ik ondanks ik ongeveer even veel casts had, verbazingwekkend hoe accuraat het eigenlijk is ondanks de RNG, de sim veel meer dmg deed ( +- 270k meer 1m vs 1.3m ).

Nu zette ik even alle raidbuffs uit en tot mijn verbazing zag ik in de sim dat die nog "maar" 3.422 dps liet zien! :P Nu zit dat toch wel dichter bij mijn getallen. Ik doe dus niets verkeerd denk ik :+ Nu valt het mij eigenlijk op hoe sterk raid buffs + flask + augmentation + feast zijn want met deze buffs (zou ik) ruim 1k meer dps moeten doen ( stilstaand ).

Nu weet ik niet hoe die warcraftlogs zijn opgebouwd, maar die komen ongeveer wel overeen met de sim. Alleen heb je daar het probleem van movement, interrupts en raid specific events ( zoals orbs plaatsen of rennen van een fixate ). Ik heb 1 talent aangepast en 1 conduit, en ga maandag bij de raid weer eens kijken welke nummers ik kan halen. Ook moet ik de raid maar eens duidelijk maken hoe belangrijk die mage wel niet is voor die 5% int buff..... 8)7 Die komen we eigenlijk altijd tekort O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
Net begonnen met shadowland maar wat een veel gelul in het begin zeg. Nu level 51 maar heel veel luisteren.
Ziet er wel weer mooi uit allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hollandnick
jaydenjarno schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:42:
Net begonnen met shadowland maar wat een veel gelul in het begin zeg. Nu level 51 maar heel veel luisteren.
Ziet er wel weer mooi uit allemaal.
Ja ik was zelf ook niet heel kapot van de intro + bastion gedeelte. Maar vanaf Maldraxxus wordt het een stuk leuker ( al zeg ik het zelf ). De omgevingen vind ik mooier, kleurijker en lijkt ook levendiger. Dus mocht je het niets aan vinden het begin, dont worry het wordt beter O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:10

MazeWing

The plot thickens...

Nu ik thuis zit vanwege corona (woensdag eerst de vriendin en vandaag ik -O- ) ook maar weer begonnen met Shadowlands (en WoW). Ik heb mijn Warlock (Affliction) afgestoft en ben nu bijna level 54 en al een heel end klaar met Bastion. De setting bevalt me goed en heel het verhaal spreekt me wat meer aan dat BfA.

Voor het eerst in lange tijd ben ik ook braaf alle (en dan ook echt ALLE) quests aan het lezen. Mede vanwege het feit dat ik dus had gehoord dat het verhaal in Shadowlands wel ok zou zijn.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
hollandnick schreef op zaterdag 9 januari 2021 @ 21:59:
[...]

Ja ik was zelf ook niet heel kapot van de intro + bastion gedeelte. Maar vanaf Maldraxxus wordt het een stuk leuker ( al zeg ik het zelf ). De omgevingen vind ik mooier, kleurijker en lijkt ook levendiger. Dus mocht je het niets aan vinden het begin, dont worry het wordt beter O+
Bij mijn eerste char wilde ik bijna stoppen door Bastion eigenlijk.

Ben blij dat ik had doorgezet, want ik vind het vanaf Maldraxxus ook beter ja (met Ardenweald voor mij de hoogvlieger!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er vandaag achter gekomen dat er weer extra rares gespawned kunnen worden die een mount kunnen droppen. Een in de Theater en ook Sundancer kan nu geactiveerd worden. Deze laatste heb ik al mogen ontvangen! :) Yay!

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:57
Van het weekend voor het eerst in PvP gedoken...
Holy moly, dat is nog best lastig!
Rating zit nu op 1350 maar het gaat allemaal zo snel....
Aantal guides gelezen (speel Arms warrior) maar moet nog wel even oefenen.

Bij een aantal classes ook geen idee wat ze allemaal kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marshalty
mentalozzie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 10:09:
Van het weekend voor het eerst in PvP gedoken...
Holy moly, dat is nog best lastig!
Rating zit nu op 1350 maar het gaat allemaal zo snel....
Aantal guides gelezen (speel Arms warrior) maar moet nog wel even oefenen.

Bij een aantal classes ook geen idee wat ze allemaal kunnen.
PvP is inderdaad een stuk faster paced dan voorheen mede door de hoge bursts van de classes. Het is nog relatief vroeg in het PvP seizoen waardoor rating klimmen lastiger gaat dan later in het seizoen aangezien de pro's nu ook nog aan het klimmen zijn.

Zelf speel ik ook Arms maar een makkelijke tijd heb ik absoluut niet. Mocht je het meeste uit arena willen halen dan kan je het beste een healer zoeken voor 2v2 (resto sham/druid)

Mocht je 3v3 willen pushen dan is turbocleave (enh sham/arms war+healer) wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Marshalty schreef op maandag 11 januari 2021 @ 11:08:
[...]

PvP is inderdaad een stuk faster paced dan voorheen mede door de hoge bursts van de classes. Het is nog relatief vroeg in het PvP seizoen waardoor rating klimmen lastiger gaat dan later in het seizoen aangezien de pro's nu ook nog aan het klimmen zijn.

Zelf speel ik ook Arms maar een makkelijke tijd heb ik absoluut niet. Mocht je het meeste uit arena willen halen dan kan je het beste een healer zoeken voor 2v2 (resto sham/druid)

Mocht je 3v3 willen pushen dan is turbocleave (enh sham/arms war+healer) wel een aanrader.
Ik vind arena dus ook helemaal niets meer aan als healer. Voorheen ( en dan praat ik over de WOTLK tijden ) had je veel goede combinaties en moest je ook serieus goed samenwerken om healers neer te krijgen.

Versatility is mijn belangrijkste stat, en ik heb er veel van. Maar in een arena als die begint kan ik binnen een aantal seconden dood zijn, zonder dat ik er iets tegen kan doen ( resto shaman ) je kan dan 1x breken door de pvp trinket maar daarna ben je z.g.a. dood. Maar misschien heb je gelijk en wordt pvp later in het seizoen wat beter, voor nu houd ik het mooi bij normale en epic BG's waar ik als healer ook echt het verschil kan maken tussen een win en een loss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

Twisted Corridors afgerond en de mount is binnen. The Maw is een stuk beter te doen met een mount. Maar wat zijn de Twisted Corridors een willekeur zeg. In het ene level heb je 13 mirror images welke elke vijand wegvagen en in het andere level moet je op je teammaat leunen omdat elke vijand je one-shot. Snap best dat elke run anders is door de anima powers, maar iets van een backup voor bijvoorbeeld health zou leuk zijn.

Persoonlijk waren de latere levels een eitje (fire mage en enhanchment shaman combo), maar moest ik bijvoorbeeld bij een level 3 alles aan de ander overlaten. Gewoon omdat ik 80 relatief slechte powers had uiteindelijk (weinig health, weinig crit damage en weinig mirror images en veel utility crap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-01-2021
MadDogMcCree schreef op donderdag 7 januari 2021 @ 14:46:
[...]
Als het goed is heb je zeker dik 50 anima powers (normaal gesproken meer) na 12 floors, het lijkt me sterk dat daar geen enkele keuze survivability tussen heeft gezeten
Helaas gebeurd dit dus wel, ik zat op l8 floor 16 met 45k HP (stam buff leek niet te werken). 2 keer dus niet gehaald door lack aan health. Eerste run tot floor 15 geen 1 maal een extra life kunnen kopen.
In de eerdere layers zat ik makkelijk op 160k+

Vandaag nogmaals op mijn priest proberen

fastest kill floor 18 was voor mij op layer 5. namelijk <1s
De shaman die bij mij was werd er gefrustreerd van, hij kreeg geen eens een lavashock af voordat de baas dood was. elke elite vanaf floor 12 af was binnen 1s dood. Gewoon door het hebben van 1 specifieke skill in combinatie met mind-bomb (in alle Thorgast runs die ik zelf heb gedaan maar 2 keer voorbij zien komen)

WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Normal Thorgast speel ik normaal als holy spec.

Twisted corridors speel ik eigenlijk samen met een elemental shaman in shadowspec.
Heeft een leuke synergy, en als je al een aantal jaar samen speelt weet je precies hoe een ieder speelt. We vinden Thorgast dan ook vaak leuker dan de standaard dungeons.
In de beginnen vindt ik de shaman sterker, maar begint de ramp up van de priest vooral na floor 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisamrat

Bisamrat

komt wel goed schatje

sabriel schreef op maandag 11 januari 2021 @ 16:23:
[...]
fastest kill floor 18 was voor mij op layer 5. namelijk <1s
De shaman die bij mij was werd er gefrustreerd van, hij kreeg geen eens een lavashock af voordat de baas dood was. elke elite vanaf floor 12 af was binnen 1s dood. Gewoon door het hebben van 1 specifieke skill in combinatie met mind-bomb (in alle Thorgast runs die ik zelf heb gedaan maar 2 keer voorbij zien komen)
Welke combinatie is dat precies? Shadow priest in mijn guild krijgt het niet voor elkaar. Heb zelf twee keer in een groep gezeten waarbij de shadow priest hetzelfde deed. Enige wat ik ervan weet is dat de shadow priest de eerste aanval moest doen, anders werkte het niet. Maar de priest deed dan 27 miljoen dps en dus one-shot elites en de laatste baas.

En geen health optie krijgen heb ik dus ook gehad, is super frustrerend maar niks aan te doen. Daarom doe ik Twisted Corridors ook niet meer solo.

[ Voor 4% gewijzigd door Bisamrat op 11-01-2021 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robskuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 20:47
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 71,95€ 71,95
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 42,63€ 42,63
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,53

Is het normaal dat ik met deze setup lag in raids?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDogMcCree
Robskuh schreef op maandag 11 januari 2021 @ 23:39:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 163,-€ 163,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 71,95€ 71,95
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 580 8GD5 (11265-01)€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 42,63€ 42,63
1VoedingenBitFenix Formula Gold 450W€ 79,95€ 79,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,53

Is het normaal dat ik met deze setup lag in raids?
Bedoel je lag of framedrops? Lag is een internet latency probleem. Framerate die inkakt is afhankelijk van je settings, resolutie, add-ons en ingame situatie. Je CPU is ook niet de sterkste CPU voor WoW, gezien WoW veel vraagt van de single core prestaties en daar is de 2600 niet bijzonder sterk in. Ardenweald vraagt juist weer veel van je GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marshalty
hollandnick schreef op maandag 11 januari 2021 @ 12:36:
[...]

Ik vind arena dus ook helemaal niets meer aan als healer. Voorheen ( en dan praat ik over de WOTLK tijden ) had je veel goede combinaties en moest je ook serieus goed samenwerken om healers neer te krijgen.

Versatility is mijn belangrijkste stat, en ik heb er veel van. Maar in een arena als die begint kan ik binnen een aantal seconden dood zijn, zonder dat ik er iets tegen kan doen ( resto shaman ) je kan dan 1x breken door de pvp trinket maar daarna ben je z.g.a. dood. Maar misschien heb je gelijk en wordt pvp later in het seizoen wat beter, voor nu houd ik het mooi bij normale en epic BG's waar ik als healer ook echt het verschil kan maken tussen een win en een loss
Ik zie om bovenstaande reden ook veel healers met health trinket lopen, daarnaast zijn de juiste addons en awareness op offensieve CD's van de vijanden ook key om te winnen, lukraak trinket gebruiken bij de eerste sap is een insta-loss :P

Daarnaast...PvP talents! Zo belangrijk om deze iedere pot aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaiden
  • Laatst online: 13-09 20:14
Goedemorgen,

Ik ben net begonnen met WoW dus ben echt een totale noob...

Maar ik loop tegen een probleem aan en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ik heb een core hound pup. Die is ingesteld als battle pet etc:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LEa-aX_KAM87aL20CbdyaQWOqpE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/t0niKIfgT1UXBedhvOPCi06t.png?f=fotoalbum_large

Maar ik heb op een crab geklikt, die voorbij liep en dat is nu ook een pet, maar deze is niet terug te vinden in de pet journal. Ik wil de crab dismissen en er voor zorgen dat mijn core hound pup mijn pet wordt die ook aanvalt, want dat doet nu alleen die crab.

Ik kan linksboven onder mijn character wel klikken op de crab, en dan abandon, maar ik krijg dan een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ten8g19LCuGUtmH0vo9q0Se2DIg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4rTuYZmjUOQBSiCR8mMiqeb7.png?f=fotoalbum_large

Ik raak enigszins gefrustreerd nu omdat ik het niet kan vinden...

het zal vast iets heel simpels zijn, maar wie kan mij helpen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
smaiden schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:18:
Goedemorgen,

Ik ben net begonnen met WoW dus ben echt een totale noob...

Maar ik loop tegen een probleem aan en ik hoop dat iemand mij hier kan helpen.

Ik heb een core hound pup. Die is ingesteld als battle pet etc:
[Afbeelding]

Maar ik heb op een crab geklikt, die voorbij liep en dat is nu ook een pet, maar deze is niet terug te vinden in de pet journal. Ik wil de crab dismissen en er voor zorgen dat mijn core hound pup mijn pet wordt die ook aanvalt, want dat doet nu alleen die crab.

Ik kan linksboven onder mijn character wel klikken op de crab, en dan abandon, maar ik krijg dan een foutmelding:

[Afbeelding]

Ik raak enigszins gefrustreerd nu omdat ik het niet kan vinden...

het zal vast iets heel simpels zijn, maar wie kan mij helpen.

Alvast bedankt
Je Battle pet zijn een soort van Pokemon die je kan gebruiken. (om tegen andere battle pets te vechten)
Dit staat los van je normale pet.

Je kan je Crab pet callen door op het fluitje te klikken in je actionbar.

Je kan pas je Crab abandonen als je een nieuwe pet hebt.
Deze kan je vanaf level 10 "tamen" via een skill in je skill bar
Let wel op: dit kan enkel op "beasts"

Mocht je meer vragen hebben of info kun je mij altijd hier een DM sturen.
Help graag spelers en leer graag nieuwe mensen kennen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaiden
  • Laatst online: 13-09 20:14
Rotinomm schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 10:23:
[...]

Je Battle pet zijn een soort van Pokemon die je kan gebruiken. (om tegen andere battle pets te vechten)
Dit staat los van je normale pet.

Je kan je Crab pet callen door op het fluitje te klikken in je actionbar.

Je kan pas je Crab abandonen als je een nieuwe pet hebt.
Deze kan je vanaf level 10 "tamen" via een skill in je skill bar
Let wel op: dit kan enkel op "beasts"

Mocht je meer vragen hebben of info kun je mij altijd hier een DM sturen.
Help graag spelers en leer graag nieuwe mensen kennen :)
Dit maakt het een stuk duidelijker :) Ik zal opzoek gaan naar beasts die ik kan temmen haha. Iets beters dan een crab moet te vinden zijn

Heel erg bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sabriel
Bisamrat schreef op maandag 11 januari 2021 @ 20:06:
[...]

Welke combinatie is dat precies? Shadow priest in mijn guild krijgt het niet voor elkaar. Heb zelf twee keer in een groep gezeten waarbij de shadow priest hetzelfde deed. Enige wat ik ervan weet is dat de shadow priest de eerste aanval moest doen, anders werkte het niet. Maar de priest deed dan 27 miljoen dps en dus one-shot elites en de laatste baas.

En geen health optie krijgen heb ik dus ook gehad, is super frustrerend maar niks aan te doen. Daarom doe ik Twisted Corridors ook niet meer solo.
Ik zit op het werk dus kan niet precies de namen geven, maar in basis heb je 2 skills nodig
* eerste skill is dat je +35% extra damage doet op mobs die dazed/feared/cc-ed zijn. deze skill heb je 4 a 5 keer genomen. Ik speel met mindbomd (en had naast deze skill ook extra duration en extra damage required to break spell, wel handig als je met meerdere speelt, anders breekt iemand anders de CC en werkt het niet)
* De tweede skill is dat je eerste attack 50% van de mobs max health als damage doet wat na 10s weer regened. Dit werkt alleen op de eerste attack

Het gaat dus niet over de eerste attack maar de tweede attack moet plaatsvinden als de mob nog gestund/cc-ed is. Heb je niet geïnvesteerd in verlengde tijdsduur of damage done before cc-break, dan moet je inderdaad de eerste attacks doen

Bij start was het mind-bomb --> 1*mindblast --> volgende floor.
Ik heb deze combo echter pas 1 keer gehad in de 50+ runs (nomale versie + twisting layers gecombineerd) dus zou niet te veel focussen op deze combo. Als shadowpriest eindig ik op twingting layers op floor 18 normaal tussen de 200k-300k DPS.

Layer 8 gisteren gedaan in een groep, en tot floor 12 had ik het gevoel dat ik gedragen werd (tank/healer/3 DPS-combo) maar daarna lekker competitief tegen druid/monk-tank en shaman kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robskuh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 20:47
MadDogMcCree schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 00:23:
[...]

Bedoel je lag of framedrops? Lag is een internet latency probleem. Framerate die inkakt is afhankelijk van je settings, resolutie, add-ons en ingame situatie. Je CPU is ook niet de sterkste CPU voor WoW, gezien WoW veel vraagt van de single core prestaties en daar is de 2600 niet bijzonder sterk in. Ardenweald vraagt juist weer veel van je GPU.
Het zijn vooral framedrops, als we met 25man in een raid zitten en er veel adds spawnen en er heel veel gebeurd op het scherm zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Robskuh schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 16:38:
[...]

Het zijn vooral framedrops, als we met 25man in een raid zitten en er veel adds spawnen en er heel veel gebeurd op het scherm zeg maar.
Tsjah je moet ook wel iets meer informatie geven dan alleen de specs van je PC. Eerder hoorde ik ook verhalen van iemand met een 3600 ( x? ) die op settings 10 ook tegenvallende frames had.

Speel je ook op settings 10? En als je hier mee speelt waarom dan precies? Het verschil tussen 10 en 8 zie je niet bijster goed, daarnaast zijn er settings die je kan tweaken om je frames te maximaliseren. Zo zet ik altijd al standaard shadows uit, puur omdat ik die totaal niet mis in een game als WoW. Dit verbeterd bij mij al FPS met ~15

Mijn PC kan settings 10 aan als ik zou willen, en met shadows uit zijn raids eventueel goed te doen. Ik speel liever op 8 met shadows uit zodat ik nooit onder de 60/70fps kom :) ( GTX970 + I7-2600K / 8GB DDR4)
Marshalty schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 09:02:
[...]

Ik zie om bovenstaande reden ook veel healers met health trinket lopen, daarnaast zijn de juiste addons en awareness op offensieve CD's van de vijanden ook key om te winnen, lukraak trinket gebruiken bij de eerste sap is een insta-loss :P

Daarnaast...PvP talents! Zo belangrijk om deze iedere pot aan te passen.
Ik heb voorheen ook ranked arena gedaan, dus ik weet wel hoe je moet spelen als healer ( ook al had je toen nog geen pvp talents ) Ook de talents gebruik ik en uiteraard moet je nooit uit je eerste CC breken, maar als je dat niet doen dan ben je sws al dood 8)7 Dus je hebt al geen keus.

Daarna moet je serieus al je CD's poppen om levend te blijven en de eerste burst door te komen. Kom je die door dan moet je door te fake casten proberen levend te blijven, maar rogues en stealth kitty's zijn ( voor mijn gevoel ) gewoon OP op het moment. Een guild member rogue zegt het zelf ook, er is bijna geen enkele class die hij niet binnen 3/4 seconden dood kan hebben ( uitzonderingen zijn natuurlijk paladins e.d. ) Hij is dan ook wel 210+ pvp geared

Of wat hij in BG's doen is samen met een rogue maatje van hem teamen, en gewoon met 2 man op zoek naar single targets die ze dan nog sneller dan die 3 seconden dood hebben :P terug stealth in en op naar de volgende. Erg leuk om te zien, minder leuk om mee te maken haha

[ Voor 42% gewijzigd door hollandnick op 12-01-2021 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mentalozzie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08:57
Gisteren paar potjes Arena gedaan met een druid healer, inderdaad bijna alleen maar gewonnen.
Direct toegevoegd aan mijn vriendenlijst :D

Voor mezelf besloten om 2vs2 alleen met een healer te doen... met een andere dps is het gewoon niet zo leuk.

Nu een paar dagen bezig met PvP en besloten deze expansion vollop daar op te focussen.
Al heb ik wel normal gecleared en op HC paar bosses down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige waar ik mij op dit moment mee bezig houd, zijn de covenant dailiesl en het farmen van mounts... En als ik dan tijd over heb, dan eventueel met het levelen van m'n 4e class.

Heb tot nu toe nog maar 2 dungeons gedaan; zou graag met m'n paladin tank veel willen doen, maar in LRG weet ik nu al kansloos benaderd te gaan worden. Dus misschien moet ik mij maar eens wat actiever gaan participeren binnen een guild. :)

Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
is het de moeite om nog te beginnen met laatste expansie? Ik ben ooit halverwege BFA gestopt....

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Lord_T schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:43:
is het de moeite om nog te beginnen met laatste expansie? Ik ben ooit halverwege BFA gestopt....
Jazeker, is echt naar mijn mening een zeer goed expansion!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Lord_T schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:43:
Ik deel de mening boven mij. Sinds WOTLK ben ik meerdere malen begonnen en gestopt en ik vond eigenlijk MOP en de huidige expansion de moeite waard. ( ik heb BFA niet echt gespeeld dus daar kan ik geen oordeel over geven )

Je kan het altijd een maandje proberen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 22:59
hollandnick schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:13:
[...]

Ik deel de mening boven mij. Sinds WOTLK ben ik meerdere malen begonnen en gestopt en ik vond eigenlijk MOP en de huidige expansion de moeite waard. ( ik heb BFA niet echt gespeeld dus daar kan ik geen oordeel over geven )

Je kan het altijd een maandje proberen natuurlijk :)
Nou ja het is 40€ in battle.net shop of 30€ bij keyshop zo ongeveer om de expansion te kopen. Goud voor gametime coin zal ik vast nog wel hebben

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rotinomm
Lord_T schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Nou ja het is 40€ in battle.net shop of 30€ bij keyshop zo ongeveer om de expansion te kopen. Goud voor gametime coin zal ik vast nog wel hebben
Is het meer dan waard, naar mijn mening de beste expansion sinds jaren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
Lord_T schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Dat klopt alleen ik vergelijk het dan met andere games, die vaak ook 40-60 euro kosten. Als ik dan het aantal uur tel wat ik in WoW stop ( al was het maar de eerste maand ) vind ik dat die 40 euro wel waard :P of je interesse daarna nog blijft om maanden te blijven spelen weet je alleen door de gok te wagen denk ik dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
Mijn partner en ik spelen duo 2 convenants. We zijn op beide teams 22 renown geworden.

Het ene duo dat de night fae campaign speelt kreeg keurig de nieuwe quest om 9/9 vol te maken. En hebben het verhaal afgemaakt en token gekregen om een wapen uit te kiezen.

Het andere duo speelt de Venthyr campaign. Maar daar kregen we geen quest update om de 9/9 vol te maken. Blijft staan op 8/9 en de tekst renown 22 staat toch ook daar de tekst last chapter of the campaign mag je doen. Zien we iets over het hoofd? We hopen dat als we de 1000/1000 volmaken en er nog een renown bijkomt het misschien alsnog update, maar zijn bang van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
fitznl schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:45:
Mijn partner en ik spelen duo 2 convenants. We zijn op beide teams 22 renown geworden.

Het ene duo dat de night fae campaign speelt kreeg keurig de nieuwe quest om 9/9 vol te maken. En hebben het verhaal afgemaakt en token gekregen om een wapen uit te kiezen.

Het andere duo speelt de Venthyr campaign. Maar daar kregen we geen quest update om de 9/9 vol te maken. Blijft staan op 8/9 en de tekst renown 22 staat toch ook daar de tekst last chapter of the campaign mag je doen. Zien we iets over het hoofd? We hopen dat als we de 1000/1000 volmaken en er nog een renown bijkomt het misschien alsnog update, maar zijn bang van niet.
Volgens Icy Veins:

Renown 22: Venthyr Campaign Chapter Opens: Dominion
Unrated PvP Item Level - Maximum item level increased

Ik zou dus even een ticket openen. Op lvl 22 zou je de "oude" quest moeten kunnen completen en gelijk de nieuwe moeten krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fitznl
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-09 10:13
hollandnick schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 19:55:
[...]

Volgens Icy Veins:

Renown 22: Venthyr Campaign Chapter Opens: Dominion
Unrated PvP Item Level - Maximum item level increased

Ik zou dus even een ticket openen. Op lvl 22 zou je de "oude" quest moeten kunnen completen en gelijk de nieuwe moeten krijgen
Inmiddels verder gaan zoeken op internet. Het verhaal gaat dat je een zekere Laurent from the Ember Ward moet redden. Die tekst stond er al een poosje, maar we konden de vorige keer gewoon door naar 8/9 op de Venthyr Campaign. Dus geen aandacht aan besteed. Inmiddels hebben we Laurent gevonden in Ember Ward en die geeft ons een gewone quest. Volgens wowhead zou dat uiteindelijk er voor moeten zorgen dat Laurent naar de Covenant Hall toe gaat en dan is de 9/9 queststarter door Laurent te geven. Morgen gaan we voor Laurent aan de slag en hopelijk heeft dat tot gevolg dat we uitkomen bij de 9/9 starter.

Wel een beetje vreemd dat een gewone ! quest van belang is voor de campaign. Laat ze dan die ook een ! met een schildje er om geven, dan weet je tenminste dat je die ook doen moet.

Mocht de Laurent quest doen niet werken, dan ben ik bang dat het jouw oplossing wordt, ticket. Maar gezien het verhaal op reddit, hopen we dat dat niet nodig is.

Update: We hebben de Laurent questlijn uitgespeeld. Mocht je Laurent niet kunnen vinden wowhead heeft mapje met locatie. En inderdaad, op einde gaat hij terug naar de convenant hall en zorgt voor een spiegel naar het gebied waar einde van de Venthyr campaign is. Je gaat dan gelijk scenario in. Dus tijdgevoelshalve duurt Night Fae net zolang al Venthyr, met verschil dat het bij Night Fae duidelijker is wat je moet doen.

[ Voor 13% gewijzigd door fitznl op 15-01-2021 16:14 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
fitznl schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:34:
[...]

Inmiddels verder gaan zoeken op internet. Het verhaal gaat dat je een zekere Laurent from the Ember Ward moet redden. Die tekst stond er al een poosje, maar we konden de vorige keer gewoon door naar 8/9 op de Venthyr Campaign. Dus geen aandacht aan besteed. Inmiddels hebben we Laurent gevonden in Ember Ward en die geeft ons een gewone quest. Volgens wowhead zou dat uiteindelijk er voor moeten zorgen dat Laurent naar de Covenant Hall toe gaat en dan is de 9/9 queststarter door Laurent te geven. Morgen gaan we voor Laurent aan de slag en hopelijk heeft dat tot gevolg dat we uitkomen bij de 9/9 starter.

Wel een beetje vreemd dat een gewone ! quest van belang is voor de campaign. Laat ze dan die ook een ! met een schildje er om geven, dan weet je tenminste dat je die ook doen moet.

Mocht de Laurent quest doen niet werken, dan ben ik bang dat het jouw oplossing wordt, ticket. Maar gezien het verhaal op reddit, hopen we dat dat niet nodig is.
juist....lekker handig. Ook de "final" quest item is een raidfinder level wapen....echt heel handig <.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hollandnick schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:40:
[...]

juist....lekker handig. Ook de "final" quest item is een raidfinder level wapen....echt heel handig <.<
Voor spelers zoals ik wel ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
RustStorm schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Voor spelers zoals ik wel ja ;)
Vind het toch matig, ik bedoel world quests zijn level 184 deze week en de covenant gear zit al op 196. Voor het uitspelen van de campaign had ik dan toch wel iets van 199 verwacht of gewoon 200 zoals de raid loot is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icemotion
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Ik was er blij mee; ik doe zelf niet hoger dan LFR (geen tijd / ruimte om consistent aanwezig te zijn op raidavonden) en heb geen geluk gehad met mn drops daar; dus ik liep nog met heroic dungeon wapens.

Voor actieve spelers is het idd thx but no thx, maar er zullen er genoeg zijn voor wie het wel een upgrade is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandnick
icemotion schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 00:54:
Ik was er blij mee; ik doe zelf niet hoger dan LFR (geen tijd / ruimte om consistent aanwezig te zijn op raidavonden) en heb geen geluk gehad met mn drops daar; dus ik liep nog met heroic dungeon wapens.

Voor actieve spelers is het idd thx but no thx, maar er zullen er genoeg zijn voor wie het wel een upgrade is.
En ergens snap ik het ook wel, mooi dat het een upgrade is voor een aantal mensen. Maar los van of het een upgrade is of niet ik vind het een zwakke "end" reward op de campaign story van de covenant. Zoals ik al zei is het mogelijk om 184 wapens van WQ te krijgen en 196 gear van je eigen covenant. Had dan ook een leuk wapen gegeven ( eventueel ook echt iets wat cosmetisch op je covenant lijkt ) met een prima ilvl wat overeenkomt met het behalen van die campaign.

Niet dat het voor mij uit maakt hoor qua ilvl, maar het voelt nu gewoon als een normale quest reward :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akaendra
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 19:41
Twas voor de Night Fae wel een leuke 180gold aan vendor items :P
Moet zeggen dat de Night Fae campaign ook wat mij betreft nauwelijks over is aangezien de hele Tyrande lijn nog open staat, maar ik ga ervan uit dat dat verder gaat in 9.1

Verder gisteren Solo Twisted Corridors Layer 8 kunnen volbrengen, dus de mount is hier ook binnen :D
Nu nog even een 2de legendary naar lvl 4 brengen en dan gewoon torghast farmen tot de ash cap en er verder weinig naar gaan kijken totdat het weer nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:00

Nibbz

Postmaster General

Gister Twisted Corridor 5 en 6 gecleared. Heeft me wel de hele avond gekost zo'n beetje (solo). Maar man, met de juiste upgrades, is Torghast echt super leuk als enhancement shaman :). (die power dat je 15 seconde BL krijgt bij elke totem

Vanavond 7 en 8 maar doen. Ik dacht eerst dat het nog wel redelijk ilvl afhankelijk was.. maar het verschil tussen 189% haste of 185% is op floor 10+ natuurlijk verwaarloosbaar. Al zijn de eerste paar floors wel lastiger met een lager ilvl. Hopelijk gaat dat goed bij 7 en 8. (zelf als OS enhancement 195 ilvl, begin beetje voorzichtig)

Echter is torghast niet leuk als je net niet de juiste stacking powers loot.

13:37

Pagina: 1 ... 8 ... 65 Laatste