Draait niks op de achtergrond mee. Andere CPU-intensieve spellen draaien overigens wel gewoon soepel.biggydeen2 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:16:
[...]
Een lage GPU load duid vaak op een CPU bottleneck. Een cpu hoeft niet op 100% te draaien om een bottleneck te zijn. Gezien de hoge load op 1 core lijkt het er op dat de CPU het probleem is. Ook speelt de snelheid van je RAM mee. Heb hetzelfde meegemaakt in andere games. Recent nog escape from tarkov. Cpu load rond de 60%, GPU wou niet hoger dan 50% wat ik ook deed. Na een CPU upgrade (i5 6600 naar i5 9600k@5ghz ging GPU gebruik naar 85% en met mem upgrade (2666 naar 3200mhz) ging GPU naar 100% met als resultaat verdubbeling in frames.
Draaien er nog andere zaken op de achtergrond mee?
RAM snelheid is gewoon 3600mhz zoals reccomended is voor de Ryzen 5 3600's. Dus het zou niet horen dat maar één thread van alle threads werkelijk gebruikt wordt door WoW. Dan zou elke CPU op de wereld een bottleneck vormen.
Ik begrijp je niet. Wat bedoel je met een volledige reskin?Reucht schreef op maandag 28 december 2020 @ 19:49:
[...]
Je hebt precies toch een volledige reskin gedaan?
Nee, praktisch m'n hele guild heeft mindere specs maar draait het spel soepeler op.hollandnick schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:44:
[...]
Ik kan niet geloven dat een processor van 200 euro, die qua score gelijk is aan een i7-10700 (al is de i7 10% sneller in single thread performance) en samen met een GTX3070 geen WoW op max aan kan?![]()
@Valandin krijg je wel hogere FPS als je de graphics omlaag zet? Of de meest zware zoals shadows gewoon volledig uit zet? Zou het dan echt zo zijn dat zo een gemiddelde CPU voor WoW al een bottleneck is.....?![]()
ps. Deze config lijkt wel heel erg veel op die van jou, en zijn verhaal lijkt ook overeen te komen. Ik zou dus ook gewoon adviseren bepaalde graphics waar je niets aan hebt zoals dus shadows of water ( liquids ) omlaag te zetten
Tussen High / Ultra blijft m'n FPS gelijk. Ik kan ook Resolution Scale op 4k zetten, ook dan blijft m'n FPS onveranderd. Als ik alles op Low zet, dan stijg ik naar 80-95 FPS, maar zakt m'n CPU/GPU gebruik nog verder naar beneden.
Zit echt met m'n handen in het haar.
-GPU Drivers gedeïnstalleerd (Ookal doet dit probleem zich alleen in WoW voor)
-Windows updates gedraaid (Moeite waard..)
-WoW verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
-WoW vers laten draaien zonder mijn WTF / Interface / Font folder. Dus helemaal clean. (Gaf +5 FPS)
Toen maar weer m'n settings teruggezet en nogsteeds hetzelfde gezeik

[ Voor 6% gewijzigd door Valandin op 29-12-2020 09:27 ]