WoW: Doutz @ Defias brotherhood
Ben met m'n eerste character, een Shaman nu L35. Dit heb ik enkel gedaan door Quests. Tot nu toe geen dungeons of raids of dergelijk.
Buiten het steeds voorkomende probleem dat mijn bags altijd overvol zitten, allemaal uitrusting merk ik dat ik voor Quests nu zeer laag XP krijg. Ergens rond de 800 per quest.
Is dit normaal of ga ik beter op andere manier spelen ?
Die gear hou ik die best bij of gooi ik die gewoon weg ?
Tijdens het levelen loop je op een gegeven moment tegen het feit aan dat een gebied te laag voor je wordt. Als je dan toch blijf levelen in dat gebied, dan krijg j geen exp voor het doodmaken van monsters en de quests geven bijzonder weinig experience. Het lijkt mij dan ook logisch dat je een stap moet gaan zetten in een van de expansiongebieden, mocht je dat nog niet gedaan hebben... Chromie kan jou daar ongetwijfeld alles over vertellen ingame.FightingFalcon schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:03:
Kleine vraag die voor xperts waarschijnlijk vrij Noob zal klinken ... Ga niet ontkennen dat ik ook nog Noob ben.
Ben met m'n eerste character, een Shaman nu L35. Dit heb ik enkel gedaan door Quests. Tot nu toe geen dungeons of raids of dergelijk.
Buiten het steeds voorkomende probleem dat mijn bags altijd overvol zitten, allemaal uitrusting merk ik dat ik voor Quests nu zeer laag XP krijg. Ergens rond de 800 per quest.
VErder de gear: wanneer ik een character level (zonder gebruik te maken van heirloom), equip ik in principe de items met de hoogste item levels (ilvls). De secondary stats zijn tijdens het levelen niet zo erg belangrijk, terwijl het juist wel fijn is om meer primaire stats te hebben.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
En aansluitend op @RustStorm als je in een main city bent ( Stormwind of Orgrimmar ) geef eens een bezoekje aan de Auction House ( AH ). Daar kan je grotere bags kopen dan je nu waarschijnlijk hebt, voor weinig gold kan je netherweave bags kopen voor ( op mijn server ) 5g.FightingFalcon schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:03:
Kleine vraag die voor xperts waarschijnlijk vrij Noob zal klinken ... Ga niet ontkennen dat ik ook nog Noob ben.
Ik heb zelf de shrouded cloth bag maar ik kan me voorstellen dat die nog iets te duur zijn voor ~170g ea
Overigens mocht je op Horde Defias Brotherhood zitten dan kan ik je ook wel voorzien van een paar 1000 gold om je op weg te helpen
[ Voor 5% gewijzigd door hollandnick op 18-12-2020 13:18 ]
A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him
Thx voor tips ! ga ik mee aan de slag. Had al eens iets gelezen over Chromie ...RustStorm schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:10:
[...]
Tijdens het levelen loop je op een gegeven moment tegen het feit aan dat een gebied te laag voor je wordt. Als je dan toch blijf levelen in dat gebied, dan krijg j geen exp voor het doodmaken van monsters en de quests geven bijzonder weinig experience. Het lijkt mij dan ook logisch dat je een stap moet gaan zetten in een van de expansiongebieden, mocht je dat nog niet gedaan hebben... Chromie kan jou daar ongetwijfeld alles over vertellen ingame.
VErder de gear: wanneer ik een character level (zonder gebruik te maken van heirloom), equip ik in principe de items met de hoogste item levels (ilvls). De secondary stats zijn tijdens het levelen niet zo erg belangrijk, terwijl het juist wel fijn is om meer primaire stats te hebben.Dus kijk daar eerst naar, en als je dan alle items aangetrokken hebt met hoogste ilvls, kan je de rest verkopen aan een vendor.
Ben zelf alliance op Silvermoon. Vrees dat we elkaar niet zullen tegenkomen :-) Ik ga zeker eens naar het auction house kijken ! Bedankt voor tip en het aanbod :-)hollandnick schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:16:
[...]
En aansluitend op @RustStorm als je in een main city bent ( Stormwind of Orgrimmar ) geef eens een bezoekje aan de Auction House ( AH ). Daar kan je grotere bags kopen dan je nu waarschijnlijk hebt, voor weinig gold kan je netherweave bags kopen voor ( op mijn server ) 5g.
Ik heb zelf de shrouded cloth bag maar ik kan me voorstellen dat die nog iets te duur zijn voor ~170g ea
Overigens mocht je op Horde Defias Brotherhood zitten dan kan ik je ook wel voorzien van een paar 1000 gold om je op weg te helpen
Het is nooit te laat je bij de Horde te voegenFightingFalcon schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:21:
[...]
Ben zelf alliance op Silvermoon. Vrees dat we elkaar niet zullen tegenkomen :-) Ik ga zeker eens naar het auction house kijken ! Bedankt voor tip en het aanbod :-)
Ja. Dacht dat wel duidelijk was na mijn post, als ze lvl 4-5-6 releasen, moet je lvl 4 in de ene doen, lvl 5 in de andere, dan lvl 6 in beiden, maw 4 runs om alle soul ash eruit te halen.Vuurvoske schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 07:44:
[...]
Je weet dat als je bijv layer 6 doet, je dan ook alle soul ash krijgt van layer 1t/m5? Dus dat je layer 1tm/5 niet hoeft te doen?
Exact dit. Was me niet bewust van het feit dat ik in week 2/3 niet mag zeggen welke zaken ik leuk vind en welke niet. Voel me bijna Salman Rushdie.RustStorm schreef op donderdag 17 december 2020 @ 21:11:
Interessante reacties op andermans mening / gevoel.over toxic gesproken... rofl
In welke zones level je nu? Als het je allereerste char is ben je waarschijnlijk naar de BFA zones geleid (Zandalar voor Horde en Kul Tiras voor Alliance). Die drie zones moeten genoeg zijn om het tot lvl 50 vol te houden.FightingFalcon schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 13:03:
Ben je daaruit gegaan: bij de meeste zones stopt de scaling met level 30, dus dan wordt je XP gain erg laag. Draenor loopt tot 40, Legion tot 45 en BFA tot 50.
Let op: Chrome Timewalking (waarbij alle expansions scalen tot 50) werkt niet op je eerste char. Zodra je eerste char level 50 is, kun je het activeren op toekomstige chars.
Wat is de naam van je char?Ben zelf alliance op Silvermoon. Vrees dat we elkaar niet zullen tegenkomen :-) Ik ga zeker eens naar het auction house kijken ! Bedankt voor tip en het aanbod :-)
Ik stuur je wel wat bags en gold.
Je mag me ook wel toevoegen bij friends, kom ik de bags wel even bij je brengen.
[ Voor 17% gewijzigd door Idanue op 19-12-2020 15:03 ]
Op Silvermoon ben ik Raptonian :-)Idanue schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:55:
[...]
Wat is de naam van je char?
Ik stuur je wel wat bags en gold.
Je mag me ook wel toevoegen bij friends, kom ik de bags wel even bij je brengen.![]()
***members only***
Ik heb denk ik ergens zelf wat verkeerde keuzes gemaakt. Ik zit nu in de "Twiligh Highlands" in de Eastern Kingdoms. Daar gaat het terug wat.remco8264 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:48:
[...]
In welke zones level je nu? Als het je allereerste char is ben je waarschijnlijk naar de BFA zones geleid (Zandalar voor Horde en Kul Tiras voor Alliance). Die drie zones moeten genoeg zijn om het tot lvl 50 vol te houden.
Ben je daaruit gegaan: bij de meeste zones stopt de scaling met level 30, dus dan wordt je XP gain erg laag. Draenor loopt tot 40, Legion tot 45 en BFA tot 50.
Let op: Chrome Timewalking (waarbij alle expansions scalen tot 50) werkt niet op je eerste char. Zodra je eerste char level 50 is, kun je het activeren op toekomstige chars.
Zit nu level 40, de uitdaging zal nu tot level 50 worden. Heb ondertussen de Mage Room gevonden met alle portals, kan van daaruit wel wat rondzoeken denk ik.
Mist of the Pandarian en Cataclysm ben ik ook al geweest vermoed ik ...
Legion of BFA zones zijn dan het handigste. Als je naar de world map gaat en met de muis over de zones heen gaat zie je de scaling levels. Ze staan ook hier, kijk in de tabel bij 9.0.1.FightingFalcon schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:05:
[...]
Ik heb denk ik ergens zelf wat verkeerde keuzes gemaakt. Ik zit nu in de "Twiligh Highlands" in de Eastern Kingdoms. Daar gaat het terug wat.
Zit nu level 40, de uitdaging zal nu tot level 50 worden. Heb ondertussen de Mage Room gevonden met alle portals, kan van daaruit wel wat rondzoeken denk ik.
Mist of the Pandarian en Cataclysm ben ik ook al geweest vermoed ik ...
Voor Legion moet je de teleport naar Dalaran, Broken Isles hebben en voor BFA de teleport naar Boralus.
Thx, dit is een gouden tip ! Nu terug naar Stormwind en dan naar BfA voor de laatste 10 levels :-)remco8264 schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 15:12:
[...]
Legion of BFA zones zijn dan het handigste. Als je naar de world map gaat en met de muis over de zones heen gaat zie je de scaling levels. Ze staan ook hier, kijk in de tabel bij 9.0.1.
Voor Legion moet je de teleport naar Dalaran, Broken Isles hebben en voor BFA de teleport naar Boralus.
Advies van een (bedrijfs)arts: gun jezelf de nodige ontspanning! Je werkt immers om te leven, en leeft niet om te werken. Succes!
Van plan om van 0 te beginnen.
Nu twijfel ik alleen heel erg tussen classes.
ik zou graag een dps spec spelen om er terug wat in te komen, echter heb ik nog geen idee welke.
Ik heb nog nooit als Mage of warlock gespeeld, dus deze 2 lijken mij wel leuk om te doen.
Vooral warlock spreekt me wel erg aan eigenlijk.
Zijn deze wat goed in de nieuwe expansie? En is er een server waar er een hoop tweakers op spelen?
Edit: Alliance of Horde ook weer zo een lastige keuze!
[ Voor 5% gewijzigd door pirader op 20-12-2020 09:41 ]
De afgelopen weken ben ik (op meerdere servers en op meerdere chars) soms gestuit op groepen moonkin druids die op een bepaalde locatie een soort flashmob houden. Ze rennen dan rond terwijl ze massaal starfall casten. Opvallende is dat al die druids random letters als namen lijken te hebben (zxcwr, ervxce, vbcret, xcvsez, dat soort werk). Wat is dat voor gekkigheid? Meer mensen dat soort bijeenkomsten al gezien?
Agree to disagree... | Sort that one out!
Ik dacht dat farming en botting en dat soort gedoe altijd in heimelijke hoekjes van de map plaatsvond, ergens buiten het zicht van de reguliere spelers. Deze praktijken spelen zich gewoon af op plekken waar menigeen zijn of haar reguliere quests aan het afwerken is. Weer wat geleerd, thanks!RustStorm schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:46:
@Adagio Dat zijn dus multiboxers (die botten)...
Dit soort dingen kunnen altijd enkele maanden worden gedaan, voordat Blizzard maar weer eens een keer een ban er uit gooit. Het maakt al die botters / multiboxers helemaal niets uit, want ze halen het allemaal binnen een week weer binnen (bij wijze van spreken).Adagio schreef op zondag 20 december 2020 @ 11:20:
[...]
Ik dacht dat farming en botting en dat soort gedoe altijd in heimelijke hoekjes van de map plaatsvond, ergens buiten het zicht van de reguliere spelers. Deze praktijken spelen zich gewoon af op plekken waar menigeen zijn of haar reguliere quests aan het afwerken is. Weer wat geleerd, thanks!
Ik denk dat sinds WOTLK ( daarvoor speelde ik niet echt ) Warlocks nooit slecht zijn geweest. Meestal zijn ze 1 van de beste DPS classes vooral in PVP zijn ze erg goed. Sinds alle updates zijn ze ook een heel stuk beter geworden in levelenpirader schreef op zondag 20 december 2020 @ 09:40:
Na een heeeeel lange onderbreking, toch maar besloten om het spel weer op te pakken.
Van plan om van 0 te beginnen.
Nu twijfel ik alleen heel erg tussen classes.
ik zou graag een dps spec spelen om er terug wat in te komen, echter heb ik nog geen idee welke.
Ik heb nog nooit als Mage of warlock gespeeld, dus deze 2 lijken mij wel leuk om te doen.
Vooral warlock spreekt me wel erg aan eigenlijk.
Zijn deze wat goed in de nieuwe expansie? En is er een server waar er een hoop tweakers op spelen?
Edit: Alliance of Horde ook weer zo een lastige keuze!
--edit hmm ik heb al een tijd geen warlock meer gespeeld maar is de void walker nou geen permanent pet meer? Dat zou wel jammer zijn
Er is alleen wel een verschil tussen botters en multiboxers vind ik. Multiboxers is ook niet altijd verboden geweest het werd namelijk ooit toegestaan. En ik snap het wel want voor elke char die de multiboxer heeft moet wel betaald worden == inkomen voor Blizzard. Maar nu er nog maar een fractie van de playerbase speelt hebben ze dat verboden.RustStorm schreef op zondag 20 december 2020 @ 10:46:
@Adagio Dat zijn dus multiboxers (die botten)...
Ja het is irritant maar dan zet je toch je PVP uit? Zo vaak kom je multiboxers nou ook niet meer tegen
[ Voor 22% gewijzigd door hollandnick op 20-12-2020 12:18 ]
Ik blijf ver weg van PvP; dus dat staat bij mij sowieso niet aan.
Te treurig dat er dat soort mensen blijven botten en/of multiboxen. Maar het kan, omdat Blizzard niet genoeg cared... En dan nog even wat betreft de centjes die blizzard zou ontvangen van mulitboxers; die kans is niet zo groot, daar ze meer dan genoeg gold hebben om gewoon tokens te kopen van andere spelers. Dus sec gezien geven zij geen dollar aan Blizzard.
Nouja uiteindelijk wel want die coins moeten ( zover ik gelezen heb ) ooit gekocht zijn met echt geld. Als er meer vraag dan aanbod is gaat de prijs in gold omhoog, maar uiteindelijk zijn er altijd meer dan genoeg mensen die de tokens voor echt geld gekocht hebben.RustStorm schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:29:
@hollandnick Er is zeker een verschil tussen multiboxers en botters. Maar helaas is het zo dat veel multiboxers botten (zeker de situatie die @Adagio omschreef). Maar dat je niet veel multiboxers meer tegenkomt: dat is fijn voor jou! Helaas heb ik een tegenovergestelde ervaring. Maldraxxus nabij Theater of Pain (westkant), rennen ze in bosjes rond om te herben. En dan is het 's nachts / zeer vroeg in de ochtend erger dan overdag. WAarom? Omdat ze weten dat het niet mag en dus het risico op reports verkleinen.
Ik blijf ver weg van PvP; dus dat staat bij mij sowieso niet aan.
Te treurig dat er dat soort mensen blijven botten en/of multiboxen. Maar het kan, omdat Blizzard niet genoeg cared... En dan nog even wat betreft de centjes die blizzard zou ontvangen van mulitboxers; die kans is niet zo groot, daar ze meer dan genoeg gold hebben om gewoon tokens te kopen van andere spelers. Dus sec gezien geven zij geen dollar aan Blizzard.
Zeker... maar dus niet door de multiboxers en of botters... door andere spelers die niet botten of multiboxen en geld willen uitgeven om.ingame gold te krijgen...hollandnick schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:52:
[...]
Nouja uiteindelijk wel want die coins moeten ( zover ik gelezen heb ) ooit gekocht zijn met echt geld. Als er meer vraag dan aanbod is gaat de prijs in gold omhoog, maar uiteindelijk zijn er altijd meer dan genoeg mensen die de tokens voor echt geld gekocht hebben.
Wat mij betreft blijft Blizzard falen in de aanpak tegen cheaters.
Ja daar ben ik het wel met je eens hoor, maar gelukkig is er wel veel verbeterd in de afgelopen jaren. Ik heb zelf geen idee hoe lastig dat soort dingen zijn om op te sporen, dus ik heb geen idee of en hoe het beter kan. Maar als ik kijk naar een simpel spel als Runescape, die had het toch wel beter voor elkaar ( en dan bedoel ik niet de oudste versie natuurlijk )RustStorm schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:56:
[...]
Zeker... maar dus niet door de multiboxers en of botters... door andere spelers die niet botten of multiboxen en geld willen uitgeven om.ingame gold te krijgen...
Wat mij betreft blijft Blizzard falen in de aanpak tegen cheaters.
En man man man.....die extreme lag in Maldraxxus is dan eindelijk sinds gister voorbij. Was gewoon niet te doen en dat voor bijna een hele week lijkt het wel
[ Voor 9% gewijzigd door hollandnick op 20-12-2020 12:59 ]
Je mag dus gewoon met meerdere druids farmen als je ze maar afzonderlijk aanstuurt. Of in een party en dan follow gebruiken. Of ze dat doen is natuurlijk lastig te beoordelen.
Ook de top raiders deden aan multiboxing om snel hun characters te levelen naar 60.
Neemt niet weg dat ik multiboxing en botting ook heel irritant vind. Had ook liever gezien dat ze het helemaal zouden verbieden.
NB. ik whisper die mensen ALTIJD, maar krijgt echt NOOIT een reactie terug...
[ Voor 21% gewijzigd door RustStorm op 21-12-2020 07:42 ]
Ik heb ergens gelezen dat de bosses nu (behalve mythic) loot based zijn ipv instance-lock based?
Maw; kan ik CN gaan puggen als tank om ervaring op te doen, maar toch nog meegaan met de guild in dezelfde week & dezelfde bosses? Ik krijg gewoon geen loot meer op de bosses die ik een 2e keer kill?
mn laatste raid was in WOTLK, en toen was je gewoon gesaved in de instance ID.. (iirc)
Klopt volledig, afgelopen week getest door een hunter bij ons. Had x bosses gekilled met zijn guild en is dan zijn ervaring komen delen met ons.Xistance schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:33:
hoe zit dat met raid lockouts tegenwoordig?
Ik heb ergens gelezen dat de bosses nu (behalve mythic) loot based zijn ipv instance-lock based?
Maw; kan ik CN gaan puggen als tank om ervaring op te doen, maar toch nog meegaan met de guild in dezelfde week & dezelfde bosses? Ik krijg gewoon geen loot meer op de bosses die ik een 2e keer kill?
mn laatste raid was in WOTLK, en toen was je gewoon gesaved in de instance ID.. (iirc)
Sinds kort ben ik weer bezig met WoW, de start van BFA gedaan maar naar een aantal weken eigenlijk direct weer gestopt. Weet niet waarom, maar ik vond het niets. Dat is met de huidige uitbreiding wel heel anders!
Heb een mage op level 60, ilvl 181 en ik kom niet aan M+ groepen toe. Wordt simpelweg gedeclined, zelfs op +2's. Dit zal vast komen omdat ik niet kan bewijzen dat ik een klein beetje weet wat ik doe... Kan niet zeggen dat ik een fantatische speler ben, maar ik weet wel de rotation en de boss fights etc..
Nu zit ik te denken om een nieuwe class te starten (heb nog een boost naar level 50) maar twijfel heel erg wat dan.
Ik heb al:
Mage level 60
Paladin level 50
Monk level 50
Demon hunter level 45
Priest level 36
In TBC etc heb ik gehealed met een priest en een shaman en dat vond ik best leuk om te doen. Het idee is ook dat een healer wat makkelijker in groepen komt. Een tank is niets voor mij, nooit gespeeld en lijkt me te complex om als Casual te doen.
Ik verwacht dat een hybrid class sowieso beter is voor casual? Maar welke? Paladin lijkt me best leuk, en ook niet al te complex. Maar een druid lijkt mij ook wel leuk. Welke class is nu casual friendly, maar ook niet te complex om leuk mee te kunnen doen? Ik zal echt niet op het niveau van mythic +15... Wel wil ik ook graag de normal raids doen, dus niets compententief.
Iemand tips? Snap dat een groot deel persoonlijke voorkeur is, maar het moet ook niet weer te moeilijk worden :-)
dan kies je zelf wie er meekomt, al zal je misschien wel -als DPS- even moeten wachten eer je groep vol zit.
Wil je toch een ander karakter spelen, dan zou ik in je plaats toch een healer of tank kiezen, anders heb je weer hetzelfde probleem
Uiteindelijk moet je zelf kiezen, een class die je niet graag speelt, of wil spelen, hou je toch niet vol
Probeer eens tank btw, ik vind het persoonlijk veel relaxter om als tank te raiden dan als unholy/frost dk.
Eigenlijk is dat ook maar stom, dan kan je eindeloze run doen voor bijvoorbeeld alts of om bepaalde fight mechanics te oefenen voor HC. Is er uberhaubt nog een uitdaging in raiden tegenwoordig? Alles lijkt echt dumped down te zijnReucht schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:42:
[...]
Klopt volledig, afgelopen week getest door een hunter bij ons. Had x bosses gekilled met zijn guild en is dan zijn ervaring komen delen met ons.
Ik zit nu inmiddels op ilvl184 ongeveer en ervaar nog wel hetzelfde wat jij beschrijft ook al heb ik een aantal mythic + mythic +2 items. Ik moet zeggen dat als ik zelf een run start voor een +2 of +3 en ik krijg 10 verzoeken van DPS willen joinen staat bij mij meestal de lock bovenaan en daarna kijk ik naar de ilvl die zich aanmelden. Meestal heb je dan de keus tussen allemaal 180 - 190+ ilvl dusja dan is de keuze makkelijk gemaaktTribunus schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:15:
Hi allemaal,
Sinds kort ben ik weer bezig met WoW, de start van BFA gedaan maar naar een aantal weken eigenlijk direct weer gestopt. Weet niet waarom, maar ik vond het niets. Dat is met de huidige uitbreiding wel heel anders!
Heb een mage op level 60, ilvl 181 en ik kom niet aan M+ groepen toe. Wordt simpelweg gedeclined, zelfs op +2's. Dit zal vast komen omdat ik niet kan bewijzen dat ik een klein beetje weet wat ik doe... Kan niet zeggen dat ik een fantatische speler ben, maar ik weet wel de rotation en de boss fights etc..
Nu zit ik te denken om een nieuwe class te starten (heb nog een boost naar level 50) maar twijfel heel erg wat dan.
Ik heb al:
Mage level 60
Paladin level 50
Monk level 50
Demon hunter level 45
Priest level 36
In TBC etc heb ik gehealed met een priest en een shaman en dat vond ik best leuk om te doen. Het idee is ook dat een healer wat makkelijker in groepen komt. Een tank is niets voor mij, nooit gespeeld en lijkt me te complex om als Casual te doen.
Ik verwacht dat een hybrid class sowieso beter is voor casual? Maar welke? Paladin lijkt me best leuk, en ook niet al te complex. Maar een druid lijkt mij ook wel leuk. Welke class is nu casual friendly, maar ook niet te complex om leuk mee te kunnen doen? Ik zal echt niet op het niveau van mythic +15... Wel wil ik ook graag de normal raids doen, dus niets compententief.
Iemand tips? Snap dat een groot deel persoonlijke voorkeur is, maar het moet ook niet weer te moeilijk worden :-)
Vandaar dat ik zelf ook vaak tussen wal en schip val denk ik, en ook de reden waarom ik gister voor het eerste 2 M0 mythics heb gehealed als resto shaman. Ook al vind ik mezelf een goede healer, hoger dan M0 durfde ik nog even niet aan.
Dus tips:
- Krijg betere gear, maar hoe zonder mythics of raids?

- Zoek naar een leuke guild zodat je guild runs kan doen. Is ook vele malen leuker door audio met elkaar te joinen voor gezelligheid ipv pugs die zsm alles willen completen en doen. En oh wacht maar als je een fout maakt

- Zelf runs starten, al zal dat lastig zijn als single DPS
Alleen de puzzel met de lijnen op de derde is mij niet helemaal duidelijk.
Lady Inerva?stijn014 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:55:
Alleen de puzzel met de lijnen op de derde is mij niet helemaal duidelijk.
is de gehele LFR al open dan?
[ Voor 7% gewijzigd door Xistance op 21-12-2020 10:13 ]
Nope, eerste 3 bosses zonder Shriekwing, dus Huntsman, Hungering Destroyer en Lady Inverva.Xistance schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:12:
[...]
Lady Inerva?
Als je gemarked bent, moet je samen met je andere collega markees, aan de rode bollen gaan staan (best buitenkant). Staan veel filmpjes online, Ready Check Pull heeft de best imo: kort + een recap.
+ LFR is zo ongelofelijk makkelijk dat tactics eigenlijk niet eens uitmaken, tenzij de DPS echt belabberd is. Ik ben zelf gelukkig healer dus zodra ik ervoor zorg dat iedereen in leven blijf dan komt LFR wel goed
Het is uberhaupt en dumbed down, dat terzijde, ik vind dit persoonlijk geen probleem. Integendeel zelfs.hollandnick schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:23:
[...]
Eigenlijk is dat ook maar stom, dan kan je eindeloze run doen voor bijvoorbeeld alts of om bepaalde fight mechanics te oefenen voor HC. Is er uberhaubt nog een uitdaging in raiden tegenwoordig? Alles lijkt echt dumped down te zijn
Er kunnen inderdaad 20 saved characters jouw altje komen helpen, oefenen voor HC lijkt me enkel nodig voor bosses die je nog niet hebt gekilled? Diezelfde vlieger gaat ook op voor mythic dungeons trouwens, zo kon ik toch met de guild nog meegaan naar Plaguefall M0 hoewel ik die reeds had gedaan.
Meer vrijheid (zonder de loot rewards) is geen slechte zaak, maar een goede imo.
Ik dacht dat je m0 kon herhalen (met loot) maar dat is dus niet zo? m+ kan je geloof ik maar 1 keer doen toch?Reucht schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:31:
[...]
Het is uberhaupt en dumbed down, dat terzijde, ik vind dit persoonlijk geen probleem. Integendeel zelfs.
Er kunnen inderdaad 20 saved characters jouw altje komen helpen, oefenen voor HC lijkt me enkel nodig voor bosses die je nog niet hebt gekilled? Diezelfde vlieger gaat ook op voor mythic dungeons trouwens, zo kon ik toch met de guild nog meegaan naar Plaguefall M0 hoewel ik die reeds had gedaan.
Meer vrijheid (zonder de loot rewards) is geen slechte zaak, maar een goede imo.
LFR skipt Shriekwing voorlopig. Die komt in wing 3 bij ons.Xistance schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:12:
[...]
Lady Inerva?
Ik heb er ook ongeveer een half uur over gedaan. Als echt niemand zich iets aantrekt van tactics kan het wel is mislopen.hollandnick schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:22:
De LFR die ik gedaan heb deze week duurde denk ik max een half uur denk ik, alhoewel ik me nu bedenk dat dat best kort is. Het leek heel kort in ieder geval.
+ LFR is zo ongelofelijk makkelijk dat tactics eigenlijk niet eens uitmaken, tenzij de DPS echt belabberd is. Ik ben zelf gelukkig healer dus zodra ik ervoor zorg dat iedereen in leven blijf dan komt LFR wel goed
M0 is zeker loot locked, 100% zeker.Tribunus schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:40:
[...]
Ik dacht dat je m0 kon herhalen (met loot) maar dat is dus niet zo? m+ kan je geloof ik maar 1 keer doen toch?
M+ kan je volgens mij zoveel doen als je wil, ben enkel niet zeker of je weer loot krijgt als je bv 3 x Mists+2 doet. +2, +3, etc levert wel loot op.
Als je me verbeterd prima, maar doe het dan wel goed "überhaupt"Reucht schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:31:
[...]
Het is uberhaupt en dumbed down, dat terzijde, ik vind dit persoonlijk geen probleem. Integendeel zelfs.
Dan zou dus betekenen dat je meerdere runs van +2 kan doen waarbij je wel loot krijg. Mythics + runs zijn idd niet loot lockedReucht schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:53:
[...]
M0 is zeker loot locked, 100% zeker.
M+ kan je volgens mij zoveel doen als je wil, ben enkel niet zeker of je weer loot krijgt als je bv 3 x Mists+2 doet. +2, +3, etc levert wel loot op.
[ Voor 21% gewijzigd door hollandnick op 21-12-2020 11:00 ]
Mythic+ heeft geen restricties in deze.
Voor de explorations dacht ik waypoint te zetten maar helaas heb ik er nu een aantal gezet op basis van verschillende guides maar deze kloppen totaal niet ...
Dacht nu ik L50 ben dat ik er bijna was maar dat is niet het geval :-)
Ik zou me daar eigenlijk niet zo druk om maken, tenzij je een completionist bent en bepaalde delen van BFA volledig wilt "uitspelen". Ik ben pre SL wat zaken gaan afronden waaronder de allied races en wat andere dingetjes, maar flying halen in BFA stond zeker niet op de lijst. Wat mij betreft veel te veel werkFightingFalcon schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:44:
Heeft iemand ervaring met TomTom voor het zetten van waypoints ? Ik moet nog een aantal zaken doen (een heleboel eigenlijk) voor ik vliegen in BfA kan unlocken.
Voor de explorations dacht ik waypoint te zetten maar helaas heb ik er nu een aantal gezet op basis van verschillende guides maar deze kloppen totaal niet ...

Ik ben hier 14 dagen voor Shadowlands aan begonnen en was maar net op tijd rond...FightingFalcon schreef op maandag 21 december 2020 @ 19:44:
Heeft iemand ervaring met TomTom voor het zetten van waypoints ? Ik moet nog een aantal zaken doen (een heleboel eigenlijk) voor ik vliegen in BfA kan unlocken.
Exploration stuk is het gemakkelijkste, maar om het efficient te doen, moet je ook ineens alle word quests doen, de quest chains per zone en hier en daar nog wat extra dailies om de rep bij elkaar te krijgen. Op die manier volgt de exploration vanzelf.
Veel gedoe dus en ik zou het niemand aanraden...
Het wordt nog gekker, ik heb blijkbaar de zaken wel hier en daar wat door elkaar gegooid. Voor de Void Elf en andere speciale characters te unlocken moet ik nog wat achievements doen zoals ready for war en zo.Van alle guides die ik zie kan ik nergens eentje vinden die me op weg helpt. De quests die ik moet doen kan ik nergens meer halen helaas ...Reucht schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 10:56:
[...]
Ik ben hier 14 dagen voor Shadowlands aan begonnen en was maar net op tijd rond...
Exploration stuk is het gemakkelijkste, maar om het efficient te doen, moet je ook ineens alle word quests doen, de quest chains per zone en hier en daar nog wat extra dailies om de rep bij elkaar te krijgen. Op die manier volgt de exploration vanzelf.
Veel gedoe dus en ik zou het niemand aanraden...
Ik zie daar niet staan helaas. Ik vermoed dat ik zelf wel zaken heb naar de vaantjes geholpen hoor. Hopelijk krijg ik het nog goed want heb niet veel zin om net nu ik L50 heb aangetikt alles terug te doen ...Ariandra schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:27:
@FightingFalcon Als je in een BfA zone bent, zie je dan in je quest list niet meer bovenaan "War Campaign" staan? Als je een actieve quest hebt van die storyline moet ie daar staan, en zo niet zou daar aangegeven moeten worden waar je de volgende quest oppakt.
Misschien beetje late reactie van mijn kant, maar klinkt inderdaad bekend in de oren met M+. Mensen wijzen je erg snel af, helaas. Een kleine reden is dat ik daarom ook Holy Paladin ben gaan spelen. Het makkelijkste is daarom een guild of mensen te zoeken waarmee je content kan doen (kan ook een casual guild zijn). Vooral deze expansion merk ik dat het voor sommige dingen (bijv. Heroic Raids) eigenlijk niet te doen is dat je zonder Discord de raid gaat doen (uitzonderingen daar gelaten dat je bijv. een Guild Raid joined oid).Tribunus schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:15:
Hi allemaal,
Ik heb al:
Mage level 60
Paladin level 50
Monk level 50
Demon hunter level 45
Priest level 36
Zelf gebruik ik de addon "Raider.IO". Deze laat de progression zien van mensen en dit geeft enige indicatie aan hoeveel content mensen al hebben gedaan. Je krijgt bijv. voor elke M+ dungeon/level die je doet punten, en dat is je Raider.IO score. Als je een beetje veel content hebt gedaan zit je al gauw boven de 500. Als ik echt keystones wil pushen (hogere Mythic+) dan zoek ik vaak wel goede mensen erbij.
Maar als ik guildies of andere mensen help als Holy Paladin, dan maakt mij de score van anderen niet zo heel erg uit
Paladin is een erg leuke class, zowel Holy als Retribution! Een erge aanrader. Als ik wat anders zou kiezen zou het een Zandalari Troll Druid zijn, lijkt mij ook wel tof! Ook omdat het een hybride class is.
Vanavond gaan we met onze guild verder met Normal Raid (vorige week donderdag 1e 3 bosses gedaan + gecleared). We zijn een heerlijk relaxte guild, stap voor stap progressie maken, geeft een erg leuke sfeer. Ben nu zelf 201 ilevel en voor de Raid hopelijk nog een +11 M+ te clearen. Tot nu toe ging de +10 erg makkelijk moet ik zeggen (dat is het andere probleem wat mensen vaak hebben, gaan ze voor een +8 een 200+ ilevel vragen

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii
Ik heb enkele allied races vrij gespeeld, maar niet allemaal. Sommige van die prerequisites zijn ook quest chains van vorige expansions, soms heel lange chains... Niet allemaal even evident dus, maar in principe zou je alle quests kunnen oprapen.FightingFalcon schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:23:
[...]
Het wordt nog gekker, ik heb blijkbaar de zaken wel hier en daar wat door elkaar gegooid. Voor de Void Elf en andere speciale characters te unlocken moet ik nog wat achievements doen zoals ready for war en zo.Van alle guides die ik zie kan ik nergens eentje vinden die me op weg helpt. De quests die ik moet doen kan ik nergens meer halen helaas ...
Ik heb eigenlijk uitsluitend healers. Een resto shaman, holy paladin en nu in SL wil ik mistweaver monk mainen. Met mijn resto shaman en holy paladin (in BfA) had ik altijd problemen in M+. Ik kon ten hoogste M4 of M5 doen, alles daarboven kreeg ik gewoon niet rond om te healen. Zelfs met ilvl ca 396 niet, terwijl ik genoeg groepen met hetzelfde ilvl makkelijk hoger zie gaan. Geen idee waarom ik nooit zo hoog raakte, maar de heroic dungeons in SL gaan wel zonder al te veel problemen nu in SLDiigii schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:39:
[...]
Misschien beetje late reactie van mijn kant, maar klinkt inderdaad bekend in de oren met M+. Mensen wijzen je erg snel af, helaas. Een kleine reden is dat ik daarom ook Holy Paladin ben gaan spelen. Het makkelijkste is daarom een guild of mensen te zoeken waarmee je content kan doen (kan ook een casual guild zijn). Vooral deze expansion merk ik dat het voor sommige dingen (bijv. Heroic Raids) eigenlijk niet te doen is dat je zonder Discord de raid gaat doen (uitzonderingen daar gelaten dat je bijv. een Guild Raid joined oid).
Zelf gebruik ik de addon "Raider.IO". Deze laat de progression zien van mensen en dit geeft enige indicatie aan hoeveel content mensen al hebben gedaan. Je krijgt bijv. voor elke M+ dungeon/level die je doet punten, en dat is je Raider.IO score. Als je een beetje veel content hebt gedaan zit je al gauw boven de 500. Als ik echt keystones wil pushen (hogere Mythic+) dan zoek ik vaak wel goede mensen erbij.
Maar als ik guildies of andere mensen help als Holy Paladin, dan maakt mij de score van anderen niet zo heel erg uit
Paladin is een erg leuke class, zowel Holy als Retribution! Een erge aanrader. Als ik wat anders zou kiezen zou het een Zandalari Troll Druid zijn, lijkt mij ook wel tof! Ook omdat het een hybride class is.
Vanavond gaan we met onze guild verder met Normal Raid (vorige week donderdag 1e 3 bosses gedaan + gecleared). We zijn een heerlijk relaxte guild, stap voor stap progressie maken, geeft een erg leuke sfeer. Ben nu zelf 201 ilevel en voor de Raid hopelijk nog een +11 M+ te clearen. Tot nu toe ging de +10 erg makkelijk moet ik zeggen (dat is het andere probleem wat mensen vaak hebben, gaan ze voor een +8 een 200+ ilevel vragen).
Ik heb het je niet zien schrijven, maar ga je wel naar Chromie en kies je wel voor BFA? Dan hoor je de begin quest te krijgen om de war campaign te starten als je dit nog niet gedaan hebt.FightingFalcon schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 11:30:
[...]
Ik zie daar niet staan helaas. Ik vermoed dat ik zelf wel zaken heb naar de vaantjes geholpen hoor. Hopelijk krijg ik het nog goed want heb niet veel zin om net nu ik L50 heb aangetikt alles terug te doen ...
Als dat niet lukt op die manier dan weet ik het ook even niet, maar ergens op internet zou het wel te vinden moeten zijn dan toch?
Mocht je de quest opgezegd hebben of iets in die richting kan je nakijken waar je staat met https://www.wowhead.com/attunement
Ook niet heel raar hoor, een shaman is wel een goede healer maar voor Mythics op hoog niveau komen we gewoon tekort ( zelf ook altijd een holy pala / resto shaman gespeeld ). Volgens Icy veins krijgen we ook "maar" rank B ( achter A en S dus ). Dit komt vooral door onze lack of mobility en het feit dat je in mythics niet altijd stacked kan blijven, zeker als je meer ranged in de groep hebt zitten. Daarnaast hebben we maar 1 a 2 echte sterke CD's met een vrij lange cooldown tijd voor je ze weer kan gebruiken.deSenna24 schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 12:23:
[...]
Ik heb eigenlijk uitsluitend healers. Een resto shaman, holy paladin en nu in SL wil ik mistweaver monk mainen. Met mijn resto shaman en holy paladin (in BfA) had ik altijd problemen in M+. Ik kon ten hoogste M4 of M5 doen, alles daarboven kreeg ik gewoon niet rond om te healen. Zelfs met ilvl ca 396 niet, terwijl ik genoeg groepen met hetzelfde ilvl makkelijk hoger zie gaan. Geen idee waarom ik nooit zo hoog raakte, maar de heroic dungeons in SL gaan wel zonder al te veel problemen nu in SLBen nu ilvl 168 op de monk, kan bijna LFR doen.
Daarnaast zijn we praktisch elke expension wel 1 van de favoriete classes geweest in raids en/of PVP d.m.v. onze totems ( vroeger permanent ) en voor PVP de ghost wolf + instant casts en interrupt die andere healers minder hadden. We kunnen niet alles hebben denk ik

[ Voor 55% gewijzigd door hollandnick op 22-12-2020 18:33 ]
ik meende dat eens op wowhead gelezen te hebben, ma ik vind ze niet zo meteen meer
*cries in elemental Shaman, omdat onze WB de laatste is
Ik heb m'n legendary stuff nog niet eens unlocked; daar zal het waarschijnlijk aan liggen dat ik er geen een kreeg van deze world boss.stijn014 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:38:
De legendary is toch een 100% drop op een WB?
Nee, dat is niet 100 geloof ik. Heb de eerste WB ook geen legendary gekregen. Volgens mij wordt het wel steeds beter qua drop chance, op een gegeven moment geloof ik dat de percentages naar 100% gaan voor de memories.stijn014 schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:38:
De legendary is toch een 100% drop op een WB?
On another note, gisteren LFR gedaan, uiteraard geen loot gehad, maar dan heb ik als het goed is wel iets uit de vault vandaag. Ik vond het wel een goede ervaring! Heb wat normal group geprobeerd te joinen maar wordt gewoon niet geaccepteerd. Gisteren op ca 20 M2+ applied, geen 1 uitgenodigd...
2+ is niets bijzonders toch? Verder heb ik echt het idee dat mij DPS met mijn mage wel erg slecht is. Gisteren een m0 gedaan waar ook een rogue mee deed met ilvl 190+ (ik ben 181) en ik deed 75% dmg tegenover hem. Wel een warrior (arms) die weer op de 75% van mijn dps zat.
[ Voor 39% gewijzigd door Tribunus op 23-12-2020 09:13 ]
Daar zijn er verschillende van. Veel streamen daarvan ook op Twitch.tv, ik weet dat o.a. Killakris elke patch mensen helpt hun Ahead of the Curve achievement te krijgen. Kost je hoogstens een follow op zijn kanaal en hij legt ook de tactics uit.Xistance schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 23:11:
Was er geen guild/community die "raid boost" runs organiseerden? gratis weliswaar?
ik meende dat eens op wowhead gelezen te hebben, ma ik vind ze niet zo meteen meer
Dit is overigens niet bedoeld als reclame voor de beste jongen, met mijn guild halen we zelf altijd curve.
| PoE | iPhone 13 Pro |
Een ding wat me opvalt is dat je erg veel 'grey junk' aan het looten bent met een relatief hoge vendor waarde, zeg makkelijk 3 tot 8-9 goud per item. Zo had ik tegen level 15 al bijna 200 goud te pakken daar waar goud vroeger een verre droom was tot je zelf iets te verhandelen had op de AH.
Is dit een poging de bizarre prijzen op de auction house te counteren? Inflatie is één ding, maar een simpele 12-slot tas moet blijkbaar al 1200 goud opbrengen, gaat helemaal nergens meer over.
Dat is in de loop der jaren zo gegroeid. Met de dailies die je van je covenant krijgt verdien je al ~1.5 tot 2k aan greys, puur uit de cache die je daar van krijgt.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:34:
Ik heb gisteren de nieuwe 'leveling experience' eens geprobeerd waarin je op dat schip begint etc etc.
Een ding wat me opvalt is dat je erg veel 'grey junk' aan het looten bent met een relatief hoge vendor waarde, zeg makkelijk 3 tot 8-9 goud per item. Zo had ik tegen level 15 al bijna 200 goud te pakken daar waar goud vroeger een verre droom was tot je zelf iets te verhandelen had op de AH.
Is dit een poging de bizarre prijzen op de auction house te counteren? Inflatie is één ding, maar een simpele 12-slot tas moet blijkbaar al 1200 goud opbrengen, gaat helemaal nergens meer over.
| PoE | iPhone 13 Pro |
Maar dat is dus niet doelbewust om de economie te beïnvloeden oid? Ik vind het gewoon opvallend dat alles zo vreselijk veel goud kost tegenwoordig (buiten de vendors dan).Ezechiel schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:52:
[...]
Dat is in de loop der jaren zo gegroeid. Met de dailies die je van je covenant krijgt verdien je al ~1.5 tot 2k aan greys, puur uit de cache die je daar van krijgt.
Het is veel gold allemaal, maar daar is ook relatief gemakkelijk aan te komen...
Ja ik had het al eerder ook een keer uitgelegd, maar in het kort er zijn gewoon meer dan genoeg DPS te vinden. Meestal kies je dan voor de hoogste ilvl of voor een bepaalde class. Zo zijn locks mijn favoriet door de hoge dmg output die ze vaak doen, hearthstone en ( hebben ze dat nog? ) combat ress.Tribunus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:11:
[...]
Nee, dat is niet 100 geloof ik. Heb de eerste WB ook geen legendary gekregen. Volgens mij wordt het wel steeds beter qua drop chance, op een gegeven moment geloof ik dat de percentages naar 100% gaan voor de memories.
On another note, gisteren LFR gedaan, uiteraard geen loot gehad, maar dan heb ik als het goed is wel iets uit de vault vandaag. Ik vond het wel een goede ervaring! Heb wat normal group geprobeerd te joinen maar wordt gewoon niet geaccepteerd. Gisteren op ca 20 M2+ applied, geen 1 uitgenodigd...
2+ is niets bijzonders toch? Verder heb ik echt het idee dat mij DPS met mijn mage wel erg slecht is. Gisteren een m0 gedaan waar ook een rogue mee deed met ilvl 190+ (ik ben 181) en ik deed 75% dmg tegenover hem. Wel een warrior (arms) die weer op de 75% van mijn dps zat.
Met mijn shaman met 184 ilvl heb ik vaak zelfde probleem gehad, maar als healer kom ik er zo doorheen. Maar ik ga toch het liefst met een full/half guild group. Is niet alleen gezelliger maar vaak ook relaxter
Ik "mis" de WB altijd......doe ik iets verkeerd? Of waarom mis ik deze steeds? 1 WB dropt namelijk ook mijn BiS memorie maar dan moet ik er wel voor zorgen dat ik iig elke week de WB kill voor een kans op een drop.RustStorm schreef op woensdag 23 december 2020 @ 08:19:
Al verschillende malen de world boss gedaan (drie keer dus inmiddels), maar nog geen enkele keer loot mogen ontvangen.
Heel veel anderen in de groep mochten zojuist zowaar een legendary ontvangen!
nvm ik mis helemaal niets, heb tot nu toe nog niet doorgehad dat ik de WB elke week heb gekillt
[ Voor 18% gewijzigd door hollandnick op 23-12-2020 12:59 ]
En een 30 slot bag nog geen 100gHTT-Thalan schreef op woensdag 23 december 2020 @ 10:34:
Ik heb gisteren de nieuwe 'leveling experience' eens geprobeerd waarin je op dat schip begint etc etc.
Worldbosses zijn volgens wowhead een 100% drop voor memories. Repeatable content (dungeons, raids) daar stijgt de droprate iedere keer dat je het doet.Tribunus schreef op woensdag 23 december 2020 @ 09:11:
[...]
Nee, dat is niet 100 geloof ik. Heb de eerste WB ook geen legendary gekregen. Volgens mij wordt het wel steeds beter qua drop chance, op een gegeven moment geloof ik dat de percentages naar 100% gaan voor de memories.
Ik denk dat als je 50 geweest bent je dan automatisch in de queue komt te zitten van SL?. Als je dan weer BFA wilt doen moet je denk ik naar Chromie toe? Dus ik zou even tijdslijn wisselen en kijken of je dan wel de LFG van BFA kan gebruiken.Adagio schreef op woensdag 23 december 2020 @ 17:13:
Zijn hier nog mensen die bij het vrijspelen van de Kul Tirans als allied race en de bijbehorende achievements er tegen aan lopen dat de 3 of 4 dungeons die je in de questchain moet doen niet meer via de LFG te doen zijn na level 50? Waarom kan dit niet wat makkelijker worden gefaciliteerd? Solo'en is irritant en kost veel tijd (vraag me af of het mijn disc priest lukt zo halverwege de 50-60)...
Je bedoelt dat je dan zou moeten wachten tot lvl 60 om weer oude content te kunnen spelen? Dat zou wel heel stom gedaan zijn van Blizzard danAerosPhere schreef op donderdag 24 december 2020 @ 10:47:
Volgens mij kan je na lvl 50 geen gebruik meer maken van Chromie.

--edit
Important!
Note that, while this gives you the starting quest for that expansion, once Chromie Time is enabled you are able to play in any expansion regardless of the one chosen. Chromie Time scales the whole non-Shadowlands world to your level until 50.
However, the Expansion selected will change what dungeons are offered in the Dungeon Finder tool.
Bovenstaande interpreteer ik dan toch echt als wanneer je BFA kiest je dan wel gewoon de BFA dungeons krijgt, alleen lvlen kan maar tot lvl 50 in die zones ( of tot waar de max gaat met BFA )
[ Voor 45% gewijzigd door hollandnick op 24-12-2020 11:07 ]
Vandaar dat je waarschijnlijk ook niet meer via de LFG de oude dungeons kan doen. Maar je kan er natuurlijk wel gewoon zelf naar toe gaan en ze clearen.
zie bijvoorbeeld:
https://eu.forums.blizzar...ime-after-level-50/187745
https://www.wowhead.com/n...s-players-out-at-level-50
Doelbewust is lastig te zeggen, ik denk dat dat in de loop der jaren zo is gegroeid. Ik herinner mij dat je in MoP tijden een bepaalde orb nodig had om een panther mount te maken. Die kon je voor 10k kon kopen bij een vendor.HTT-Thalan schreef op woensdag 23 december 2020 @ 11:12:
[...]
Maar dat is dus niet doelbewust om de economie te beïnvloeden oid? Ik vind het gewoon opvallend dat alles zo vreselijk veel goud kost tegenwoordig (buiten de vendors dan).
Ik ben het overigens wel eens met degene die zeggen dat alles aardig duur is tegenwoordig. Kijk ik op de AH naar een BoE wapen voor mijn Guardian druid, is die makkelijk 150k momenteel. Ik heb meer dan genoeg gold om die aan te schaffen, maar toch vind ik die prijs te hoog voor iets wat ik waarschijnlijk toch redelijk snel zal vervangen.
| PoE | iPhone 13 Pro |
Maar aan de andere kant krijg ik voor een dungeon te runnen als ze healers/tanks tekort komen makkelijk 1.5k+ gold. Een epic DE'en is 2k+ waard op mijn server, een blue 200+ gold.Ezechiel schreef op donderdag 24 december 2020 @ 11:40:
[...]
Doelbewust is lastig te zeggen, ik denk dat dat in de loop der jaren zo is gegroeid. Ik herinner mij dat je in MoP tijden een bepaalde orb nodig had om een panther mount te maken. Die kon je voor 10k kon kopen bij een vendor.
Ik ben het overigens wel eens met degene die zeggen dat alles aardig duur is tegenwoordig. Kijk ik op de AH naar een BoE wapen voor mijn Guardian druid, is die makkelijk 150k momenteel. Ik heb meer dan genoeg gold om die aan te schaffen, maar toch vind ik die prijs te hoog voor iets wat ik waarschijnlijk toch redelijk snel zal vervangen.
Als ik kijk naar hoeveel ik binnengehaald heb tijdens het levelen van 50 naar 60, dan was dat ook iets van 15k? give or take. Andere dailies of quests geven soms ook zo makkelijk 1k gold, dus het is niet alsof het heel moeilijk is om aan geld te komen.
Neem bijvorobeeld skinning. Tijdens een guild run van en dungeon hield ik een beetje in de gaten wat er allemaal geskind werd. Ik denk dat hij in 1 run zeker richting de 3/4k ging puur aan mats die hij kreeg van het skinnen. Tel daarbij de items en gold op die je krijgt wat op makkelijk 5k komt
Dan lijkt een item van 150k opeens niet meer zo duur, terwijl ik vroeger echt veel meer moeite had om BoE items van de AH af te kopen
Vriend van me speelt wow classic en hadden world X clear in Naxx, maar zei hij "het heeft ons wel 100k gold gekost".
WoW retail 100k gold kost ongeveer 6 euro op mijn server.
WoW classic 100k gold kost ongeveer 2500 euro op zijn server.
Inflatie zoals in het echte leven, bitcoins kopen mensen
Jeetje... Ik ben echt nog maar NET revered.Motaro schreef op donderdag 24 december 2020 @ 22:38:
van dag exalted geworden met The Undying Army vind wings wel leuk en passen mooi bij cat PVP set met diep diep decolleté
nice hoor!
dankjeRustStorm schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 08:25:
[...]
Jeetje... Ik ben echt nog maar NET revered.lol
nice hoor!
ben bijna op helft met kyrian 8k/21000 en net revered met hight fea. gewoon dailys doen elke dag en Q die 1500 rep geven
Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)
Heb me nog niet echt verdiept in de rewards van de facties. Maar een leuke toy of zo pak ik altijd wel mee.
B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde
Off-topic: fijne feestdagen allemaal!
Eerder deze ochtend dan eindelijk gekozen voor "treads of fate" en aangesloten bij een Covenant. Necrolords met m'n priest en Kyrian met m'n paladin.
court of night gaat echt supersnel zodra je tier 2 anima conductor hebt (beste T2 upgrade die je momenteel kan hebben imho), ik ging van amper revered naar exalted in een week ofzo.junglebeast schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 12:16:
Ik doe ook niet alle WQs van de NF. Ik zit nu op 17k/21k. Dus ben er bijna. En Court of Night bijna revered.
Heb me nog niet echt verdiept in de rewards van de facties. Maar een leuke toy of zo pak ik altijd wel mee.
voor de rewards is het wel flink sparen, je hebt echt veel anima nodig voor alle rewards, denk aan iets van 3.5k voor een cosmetic cloak, 25k voor een transmog set e.d. Denk dat je snel enkele weken fulltime anima mag grinden om alle rewards snel te hebben mocht je dat willen.
Ik vind het systeem momenteel ook totaal niet aantrekkelijk om maar zoveel mogelijk te grinden. Ik doe vrijwel altijd de callings, weekly quests + soms een 140+ anima WQ maar om nou echt die 10 duizenden anima te gaan farmen is mij too much. Ik hoop dat in de toekomst het aantal anima wat je verdient op ze minst verdubbelt, anders gaat het allemaal nog heel lang duren ( voor mij iigDennism schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:54:
[...]
court of night gaat echt supersnel zodra je tier 2 anima conductor hebt (beste T2 upgrade die je momenteel kan hebben imho), ik ging van amper revered naar exalted in een week ofzo.
voor de rewards is het wel flink sparen, je hebt echt veel anima nodig voor alle rewards, denk aan iets van 3.5k voor een cosmetic cloak, 25k voor een transmog set e.d. Denk dat je snel enkele weken fulltime anima mag grinden om alle rewards snel te hebben mocht je dat willen.

Ik was mij al aan het afvragen wat ik als eerst zou gaan upgraden binnen m'n covenant... misschien maar eens onderzoek naar doen...Dennism schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 10:54:
[...]
court of night gaat echt supersnel zodra je tier 2 anima conductor hebt (beste T2 upgrade die je momenteel kan hebben imho), ik ging van amper revered naar exalted in een week ofzo.
Maar nu eerst... het diner voor deze dag klaarmaken...
Ach ja de wolrd first mythic kostte ook iets meer dan 100k gold / 2500 euroReucht schreef op donderdag 24 december 2020 @ 13:41:
Leuke anekdote over gold in WoW, en ja ik ben me bewust van het feit dat gold kopen/sellen niet mag, maar het is als voorbeeld
Vriend van me speelt wow classic en hadden world X clear in Naxx, maar zei hij "het heeft ons wel 100k gold gekost".
WoW retail 100k gold kost ongeveer 6 euro op mijn server.
WoW classic 100k gold kost ongeveer 2500 euro op zijn server.
Inflatie zoals in het echte leven, bitcoins kopen mensen
~146m external loans
— Veyloris (@Veyloris) 23 december 2020
~79.84m internal loans
225,847,845 total loans
We started with a decent bit of gold, so the total cost this tier was ~276,740,000. To buy that much gold in tokens would cost: $46,123.33.
Ben ik de enige die niet snapt wat hier dan mee bedoeld wordt? World first mythic snap ik wel, maar wat betekenen alle bedragen in de twitter post?toolkist schreef op maandag 28 december 2020 @ 00:03:
[...]
Ach ja de wolrd first mythic kostte ook iets meer dan 100k gold / 2500 euro
[Twitter]
Ik interpreteer dit als X miljoen buiten de guild geleend, Y miljoen binnen de guild en Z miljoen zat reeds in de guildbank. In totaal een gigantische som gold voor feasts, flasks, potions, BOE's, ...hollandnick schreef op maandag 28 december 2020 @ 09:42:
[...]
Ben ik de enige die niet snapt wat hier dan mee bedoeld wordt? World first mythic snap ik wel, maar wat betekenen alle bedragen in de twitter post?
Het is allemaal niet zo moeilijk, vraag en aanbod.

Ik heb 't probleem dat ik in WoW in de Open Wereld op z'n best 60 FPS heb. In dungeons heb ik vaak drops naar 30 FPS. Deze problematiek heb ik puur en alleen in WoW.
GPU: RTX3070
CPU: Ryzen 5 3600
Getest met alle addons uit, zelfde probleem.
Wow settings

CPU Load (Maar één core in gebruik door WoW...)

GPU Load

Weet iemand hoe ik dit kan fixen?
[STADIA TAG = RedCore#9018] [PSN-ID = Destilios]
Een lage GPU load duid vaak op een CPU bottleneck. Een cpu hoeft niet op 100% te draaien om een bottleneck te zijn. Gezien de hoge load op 1 core lijkt het er op dat de CPU het probleem is. Ook speelt de snelheid van je RAM mee. Heb hetzelfde meegemaakt in andere games. Recent nog escape from tarkov. Cpu load rond de 60%, GPU wou niet hoger dan 50% wat ik ook deed. Na een CPU upgrade (i5 6600 naar i5 9600k@5ghz ging GPU gebruik naar 85% en met mem upgrade (2666 naar 3200mhz) ging GPU naar 100% met als resultaat verdubbeling in frames.Valandin schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:21:
Hopelijk kan iemand me hier helpen..
Ik heb 't probleem dat ik in WoW in de Open Wereld op z'n best 60 FPS heb. In dungeons heb ik vaak drops naar 30 FPS. Deze problematiek heb ik puur en alleen in WoW.
Draaien er nog andere zaken op de achtergrond mee?
Je hebt precies toch een volledige reskin gedaan?Valandin schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:21:
Ik kan niet geloven dat een processor van 200 euro, die qua score gelijk is aan een i7-10700 (al is de i7 10% sneller in single thread performance) en samen met een GTX3070 geen WoW op max aan kan?biggydeen2 schreef op maandag 28 december 2020 @ 18:16:
[...]
Een lage GPU load duid vaak op een CPU bottleneck. Een cpu hoeft niet op 100% te draaien om een bottleneck te zijn. Gezien de hoge load op 1 core lijkt het er op dat de CPU het probleem is. Ook speelt de snelheid van je RAM mee. Heb hetzelfde meegemaakt in andere games. Recent nog escape from tarkov. Cpu load rond de 60%, GPU wou niet hoger dan 50% wat ik ook deed. Na een CPU upgrade (i5 6600 naar i5 9600k@5ghz ging GPU gebruik naar 85% en met mem upgrade (2666 naar 3200mhz) ging GPU naar 100% met als resultaat verdubbeling in frames.
Draaien er nog andere zaken op de achtergrond mee?

@Valandin krijg je wel hogere FPS als je de graphics omlaag zet? Of de meest zware zoals shadows gewoon volledig uit zet? Zou het dan echt zo zijn dat zo een gemiddelde CPU voor WoW al een bottleneck is.....?

ps. Deze config lijkt wel heel erg veel op die van jou, en zijn verhaal lijkt ook overeen te komen. Ik zou dus ook gewoon adviseren bepaalde graphics waar je niets aan hebt zoals dus shadows of water ( liquids ) omlaag te zetten
[ Voor 12% gewijzigd door hollandnick op 28-12-2020 21:53 ]
CPU bottleneck zou wel gek zijn.Valandin schreef op maandag 28 december 2020 @ 12:21:
Getest met alle addons uit, zelfde probleem.
Wow settings
[Afbeelding]
[Afbeelding]
CPU Load (Maar één core in gebruik door WoW...)
[Afbeelding]
GPU Load
[Afbeelding]
Ik heb een ryzen 5 1600x, 2080 super en 16gb geheugen op 3000 draaien en heb alle settings op de hoogste stand staan, dat geeft over het algemeen tijdens questen een fps van rond de 90 en in dungeons verandert er niet heel veel met de fps.
(alleen in de epic battlegrounds bij de grote gevechten lagte het alle kanten op dus wel de raid&battlegrounds settings een stuk lager gezet)